ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 26 september 2017 19:29 schreef Dr_Flash het volgende: Je moet ze nageven, iemands bloed zo doen koken om nog geen tientje, dat is toch een talent op zich.
in 40-45 konden ze dat soort volk goed gebruiken denk ik
- Donderdag had ik vertraging tijdens een reis van Breda naar Utrecht, die ik maakte met m'n NS Business Card. Hiervoor heb ik maandag een claim ingediend via m'n zakelijke account, die claim is vandaag toegekend.
De bevestiging hiervoor kwam binnen op m'n privé e-mailadres, en ook in mijn privé "Mijn NS"-omgeving kan ik de claim terugzien.
- Vrijdag had ik een reis gemaakt op m'n persoonlijke OV-chipkaart. Zaterdag een claim ingediend, die is nog altijd "In behandeling".
- Donderdag had ik vertraging tijdens een reis van Breda naar Utrecht, die ik maakte met m'n NS Business Card. Hiervoor heb ik maandag een claim ingediend via m'n zakelijke account, die claim is vandaag toegekend.
De bevestiging hiervoor kwam binnen op m'n privé e-mailadres, en ook in mijn privé "Mijn NS"-omgeving kan ik de claim terugzien.
- Vrijdag had ik een reis gemaakt op m'n persoonlijke OV-chipkaart. Zaterdag een claim ingediend, die is nog altijd "In behandeling".
Lijkt mij niet meer dan logisch dat zakelijke claims eerder worden afgehandeld dan dat geneuzel van het plebs.
Ik krijg EINDELIJK antwoord op mijn afgewezen GtbV claim van eind juni waar ik tot 2 keer toe bezwaar tegen maakte waar nooit op gereageerd werd. Ik krijg nu te horen dat ik met een alternatieve omweg de vertraging bij volledig op tijd rijdende treinen had kunnen beperken tot 26 minuten. Als ik dat even zelf had willen bedenken want personeel was er niet
Sterf aan ebola, stel neukfouten.
Dat had mijn moeder laatst ook. Geen machinist, trein werd er uitgeknikkerd na 18 (!!) minuten. Kwam ze +30 aan in Nijmegen Goffert. En wat zegt NS? "je had ook 6 minuten na oorspronkelijke vertrektijd via Rotterdam Centraal gehad, dan had je minder dan 30 minuten vertraging dus uw claim is afgewezen" Ja, maar zij wist toen nog niet dat de trein niet zou rijden, want de HC riep 5 minuten na vertrektijd om dat de machinist inmiddels onderweg was naar de trein............ Beroep afgewezen, want ze had er zelf voor gekozen om niet de eerstvolgende alternatieve reisweg te nemen toen bleek dat die ene trein vertraging opliep.
Dat had mijn moeder laatst ook. Geen machinist, trein werd er uitgeknikkerd na 18 (!!) minuten. Kwam ze +30 aan in Nijmegen Goffert. En wat zegt NS? "je had ook 6 minuten na oorspronkelijke vertrektijd via Rotterdam Centraal gehad, dan had je minder dan 30 minuten vertraging dus uw claim is afgewezen" Ja, maar zij wist toen nog niet dat de trein niet zou rijden, want de HC riep 5 minuten na vertrektijd om dat de machinist inmiddels onderweg was naar de trein............ Beroep afgewezen, want ze had er zelf voor gekozen om niet de eerstvolgende alternatieve reisweg te nemen toen bleek dat die ene trein vertraging opliep.
Slaat nergens op nee. Zij had dus de trein uit moeten gaan toen de trein +1 had, zodat ze via Rotterdam kon en met de ICd naar Breda, daar een IC naar Den Bosch om de Sprinter weer te halen? Lekker hoor, normaal heeft ze 2 overstappen (Dordrecht en Den Bosch), dan had ze er ineens 4 (Dordrecht, Rotterdam, Breda, Den Bosch)
mijn voorgestelde "alternatieve route" was 20 km om en twee keer extra overstappen. STEL DAT dat allemaal op tijd gereden had, DAN en alleen dan, had het tot +26 beperkt kunnen blijven Wat een miskramen daar zeg. Klantvriendelijkheid is met de boot mee terug over de Middellandse zee denk ik.
Bij de reis die ik donderdag maakte kwam ik uiteindelijk met +90 aan in Utrecht Centraal, maar NS heeft me slechts gecompenseerd voor 30 t/m 59 minuten vertraging.
"Maar James, hoe kom je dan aan +90?" Toen ik aankwam in 's-Hertogenbosch waren net de eerste treinen naar Utrecht geschrapt, omdat er een seinstoring was. "Zodra we meer weten informeren we u verder."
Daar heb ik niet op gewacht, ik ben in de eerste de beste trein gestapt die ik zag: de stoptrein naar Arnhem (de IC naar Zwolle was al weg). In Nijmegen ben ik vervolgens overgestapt op de IC naar Arnhem/Utrecht en verder. Zodoende +90.
Als ik in Den Bosch was blijven wachten op meer informatie had ik waarschijnlijk wel te horen gekregen dat de trein van 9:23 naar Utrecht gewoon zou rijden (ik wou die van 8:53 nemen), vanuit NS gezien snap ik wel dat ze vinden dat ik slechts 30 t/m 59 minuten vertraging zou hebben gehad.
En ik kan oprecht zeggen dat ik dit hele kalenderjaar nog maar één keer GtbV heb aan hoeven vragen. En het was tot nu toe in september vet rustig in de trein in de spits ook.
Enige "nadeel" is dat ik een bepaalde meeting via Skype moest bijwonen ipv face-to-face. En toen ik eindelijk op m'n werk was konden we bijna meteen gaan lunchen. C'est la vie
De andere optie was "terug naar huis gaan", maar als ik eenmaal onderweg ben wil ik gewoon aankomen op m'n bestemming.
Ik ben maar één keer terug naar huis gegaan, nadat ik al een uur op het station had gewacht (waarvan een half uur op dat keerspoor ten oosten van Breda ). Toen was ik er wel klaar mee.