ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 26 september 2017 19:29 schreef Dr_Flash het volgende: Je moet ze nageven, iemands bloed zo doen koken om nog geen tientje, dat is toch een talent op zich.
in 40-45 konden ze dat soort volk goed gebruiken denk ik
- Donderdag had ik vertraging tijdens een reis van Breda naar Utrecht, die ik maakte met m'n NS Business Card. Hiervoor heb ik maandag een claim ingediend via m'n zakelijke account, die claim is vandaag toegekend.
De bevestiging hiervoor kwam binnen op m'n privé e-mailadres, en ook in mijn privé "Mijn NS"-omgeving kan ik de claim terugzien.
- Vrijdag had ik een reis gemaakt op m'n persoonlijke OV-chipkaart. Zaterdag een claim ingediend, die is nog altijd "In behandeling".
- Donderdag had ik vertraging tijdens een reis van Breda naar Utrecht, die ik maakte met m'n NS Business Card. Hiervoor heb ik maandag een claim ingediend via m'n zakelijke account, die claim is vandaag toegekend.
De bevestiging hiervoor kwam binnen op m'n privé e-mailadres, en ook in mijn privé "Mijn NS"-omgeving kan ik de claim terugzien.
- Vrijdag had ik een reis gemaakt op m'n persoonlijke OV-chipkaart. Zaterdag een claim ingediend, die is nog altijd "In behandeling".
Lijkt mij niet meer dan logisch dat zakelijke claims eerder worden afgehandeld dan dat geneuzel van het plebs.
Ik krijg EINDELIJK antwoord op mijn afgewezen GtbV claim van eind juni waar ik tot 2 keer toe bezwaar tegen maakte waar nooit op gereageerd werd. Ik krijg nu te horen dat ik met een alternatieve omweg de vertraging bij volledig op tijd rijdende treinen had kunnen beperken tot 26 minuten. Als ik dat even zelf had willen bedenken want personeel was er niet
Sterf aan ebola, stel neukfouten.
Dat had mijn moeder laatst ook. Geen machinist, trein werd er uitgeknikkerd na 18 (!!) minuten. Kwam ze +30 aan in Nijmegen Goffert. En wat zegt NS? "je had ook 6 minuten na oorspronkelijke vertrektijd via Rotterdam Centraal gehad, dan had je minder dan 30 minuten vertraging dus uw claim is afgewezen" Ja, maar zij wist toen nog niet dat de trein niet zou rijden, want de HC riep 5 minuten na vertrektijd om dat de machinist inmiddels onderweg was naar de trein............ Beroep afgewezen, want ze had er zelf voor gekozen om niet de eerstvolgende alternatieve reisweg te nemen toen bleek dat die ene trein vertraging opliep.
Dat had mijn moeder laatst ook. Geen machinist, trein werd er uitgeknikkerd na 18 (!!) minuten. Kwam ze +30 aan in Nijmegen Goffert. En wat zegt NS? "je had ook 6 minuten na oorspronkelijke vertrektijd via Rotterdam Centraal gehad, dan had je minder dan 30 minuten vertraging dus uw claim is afgewezen" Ja, maar zij wist toen nog niet dat de trein niet zou rijden, want de HC riep 5 minuten na vertrektijd om dat de machinist inmiddels onderweg was naar de trein............ Beroep afgewezen, want ze had er zelf voor gekozen om niet de eerstvolgende alternatieve reisweg te nemen toen bleek dat die ene trein vertraging opliep.
Slaat nergens op nee. Zij had dus de trein uit moeten gaan toen de trein +1 had, zodat ze via Rotterdam kon en met de ICd naar Breda, daar een IC naar Den Bosch om de Sprinter weer te halen? Lekker hoor, normaal heeft ze 2 overstappen (Dordrecht en Den Bosch), dan had ze er ineens 4 (Dordrecht, Rotterdam, Breda, Den Bosch)
mijn voorgestelde "alternatieve route" was 20 km om en twee keer extra overstappen. STEL DAT dat allemaal op tijd gereden had, DAN en alleen dan, had het tot +26 beperkt kunnen blijven Wat een miskramen daar zeg. Klantvriendelijkheid is met de boot mee terug over de Middellandse zee denk ik.
Bij de reis die ik donderdag maakte kwam ik uiteindelijk met +90 aan in Utrecht Centraal, maar NS heeft me slechts gecompenseerd voor 30 t/m 59 minuten vertraging.
"Maar James, hoe kom je dan aan +90?" Toen ik aankwam in 's-Hertogenbosch waren net de eerste treinen naar Utrecht geschrapt, omdat er een seinstoring was. "Zodra we meer weten informeren we u verder."
Daar heb ik niet op gewacht, ik ben in de eerste de beste trein gestapt die ik zag: de stoptrein naar Arnhem (de IC naar Zwolle was al weg). In Nijmegen ben ik vervolgens overgestapt op de IC naar Arnhem/Utrecht en verder. Zodoende +90.
Als ik in Den Bosch was blijven wachten op meer informatie had ik waarschijnlijk wel te horen gekregen dat de trein van 9:23 naar Utrecht gewoon zou rijden (ik wou die van 8:53 nemen), vanuit NS gezien snap ik wel dat ze vinden dat ik slechts 30 t/m 59 minuten vertraging zou hebben gehad.
En ik kan oprecht zeggen dat ik dit hele kalenderjaar nog maar één keer GtbV heb aan hoeven vragen. En het was tot nu toe in september vet rustig in de trein in de spits ook.
Enige "nadeel" is dat ik een bepaalde meeting via Skype moest bijwonen ipv face-to-face. En toen ik eindelijk op m'n werk was konden we bijna meteen gaan lunchen. C'est la vie
De andere optie was "terug naar huis gaan", maar als ik eenmaal onderweg ben wil ik gewoon aankomen op m'n bestemming.
Ik ben maar één keer terug naar huis gegaan, nadat ik al een uur op het station had gewacht (waarvan een half uur op dat keerspoor ten oosten van Breda ). Toen was ik er wel klaar mee.
Inderdaad... Ze hebben net een bak vol geld gehad voor uitbreidingen aan het emplacement, een dive-under, viersporigheid tussen Zwolle en Herfte en een super-de-luxe ingepast RGS-opstelterrein met grondwaterfolie en een (jawel...) fecaliënspoor.
Dus die bordjes Zwolle Centraal die komen er niet!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik heb gisterochtend verdomme drie kwartier op de A4 staan wachten. Compensatie ¤0,- Niet zo zeuren. Met je trein.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog
Nuance, details... En nog steeds geen reden voor Zwolle Centraal. Overigens betekent dit de komende weken vast wel weer wat Kamervragen beantwooorden . Waarschijnlijk iets als "1. JA, 2. NEE, 3. NEE, 4. Bij deze.
Wie raadt wat de vragen zijn? En bonuspunten voor wie de vragensteller raadt...
[ Bericht 29% gewijzigd door Goverman op 26-09-2017 22:30:43 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 26 september 2017 22:18 schreef RokStarr het volgende: Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog
Salatrel, was je weer vergeten de ventilatie aan te zetten? Ik weet wel dat er boven het knopje 'verwarming' staat, maar dat is toch echt de ventilatie
Op dinsdag 26 september 2017 22:18 schreef RokStarr het volgende: Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog
SGMm heeft überhaupt geen airco edit: voordat die lui die altijd voorin willen zitten gaan zeuren, in de cabine zit wel airco ja
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 26 september 2017 22:24 schreef RokStarr het volgende: Dan deed die ventilatie niks vrees ik... Leek wel een sauna Kwam zwaar bezweet aan op Delft
Nuance, details... En nog steeds geen reden voor Zwolle Centraal. Overigens betekent dit de komende weken vast wel weer wat Kamervragen beantwooorden . Waarschijnlijk iets als "1. JA, 2. NEE, 3. NEE, 4. Bij deze.
Wie raadt wat de vragen zijn? En bonuspunten voor wie de vragensteller raadt...
Bashir is weg dus welke linkse rakker het nu moet zijn, geen id
Maar nee, daarvoor is toch gewoon een meetbaar iets? Zoveel reizigers per dag? Volgens mij komt het daar nog lang niet aan.
quote:
Een stad mag haar treinstation niet zomaar de toevoeging Centraal geven. Er bestaat een lijst van criteria waaraan moeten worden voldaan, laat de NS weten. Zo moeten er dagelijks voldoende reizigers in- en uitstappen en moet het station een belangrijk spoorwegknooppunt zijn. Ook dient er regelmatig een internationale trein te stoppen. Absolute minimumvoorwaarden heeft de NS niet: de 'commissie stationsnamen' oordeelt van geval tot geval. De NS meldt het verzoek van Zwolle 'niet onwelwillend' te behandelen.
"Details zijn niet belangrijk", en hij sneed 20 centimeter aan vlees rondom de infectie weg.
Maar nee, daarvoor is toch gewoon een meetbaar iets? Zoveel reizigers per dag? Volgens mij komt het daar nog lang niet aan.
Viersporig baanvak of 2xdubbelspoor baanvak gaat echt nergens over. Het zijn vier sporen. In mijn Rijkswaterstaattijd hadden we deze discussie overigens ook steeds: het verschil tussen rijBANEN en rijSTROKEN, dus ik snap hem wel.
Verder, De CS-en van dit land zijn Amsterdam CS, Arnhem CS, Den Haag CS, Leiden CS (eigenlijk een foutje, maar goed, ze vielen ooit binnen een of andere beleidsregel die al lang niet meer bestaat), Rotterdam CS en Utrecht CS. Nu is het een dingetje van ProRail en/of NS (ik weet het niet precies, zo vaak komt het niet voor dat stationsnamen worden gewijzigd).
De consensus lijkt nu te zijn dat alleen stations waar een internationale hogesnelheidstrein stopt in aanmerking komen voor de titel CS, maar dat dekt niet de lading, wat Breda lijkt niet een kanshebber te zijn. In allerlei plannen van allerlei steden met stationsambities zien we overigens steevast "[naam stad] Centraal" staan. Nieuw is het dus niet.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Tsja, het zou niet voor het eerst zijn dat een woordvoerder van NS een lulverhaal ophangt richting de pers en die het braaf overnemen zonder het te checken.
Nee. Sterker nog: er rijdt een internationale trein door het station zonder te stoppen. Eigenlijk nog een niveautje lager dus dan een station waar helemaal geen internationale trein komt.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 27-09-2017 04:42:36 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Naar NS eigen zeggen het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland om meerdere redenen, nergens meer verschillende spoorlijnen die knopen, de hele dienstregeling van zo'n beetje heel Nederland hangt vast op de IJsselbrug.
Dus dan komt het op reizigersaantallen aan en dat redden ze volgens mij gewoon niet. En het is al zo sinds een jaar of 13/14.
Naar NS eigen zeggen het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland om meerdere redenen, nergens meer verschillende spoorlijnen die knopen, de hele dienstregeling van zo'n beetje heel Nederland hangt vast op de IJsselbrug.
Dus dan komt het op reizigersaantallen aan en dat redden ze volgens mij gewoon niet.
Hij zegt toch een foutje. Kan je wel uren over doorgaan, maar het was een foutje van NS.
Hij zegt toch een foutje. Kan je wel uren over doorgaan, maar het was een foutje van NS.
Dat belangrijke knooppunt is Zwolle waar Deadlock het over heeft, niet Leiden (CS). Nog een reden om Zwolle niet CS te maken is dat in de huidige dienstregeling maar een station in Zwolle ligt (ja, er komt een tweede bij). Leiden heeft ook maar weinig andere stations dan Leiden (CS).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 26 september 2017 22:37 schreef Goverman het volgende: De consensus lijkt nu te zijn dat alleen stations waar een internationale hogesnelheidstrein stopt in aanmerking komen voor de titel CS, maar dat dekt niet de lading, wat Breda lijkt niet een kanshebber te zijn. In allerlei plannen van allerlei steden met stationsambities zien we overigens steevast "[naam stad] Centraal" staan. Nieuw is het dus niet.
Is dat van tafel verdwenen ja? De naam "Breda Centraal" is al lang te horen, en zou komen wanneer de Beneluxtrein naar Breda komt.
Niet dat dat binnen afzienbare tijd te verwachten valt...
Daar was t te rumoerig voor. Heb best wat stemvolume, maar daar kwam ik niet overheen... Zal wel een leuke indruk hebben achtergelaten, eerst bijna hyperventilerend die trein binnen komen sprinten en vervolgens na 1 station beginnen te zweten als een otter omdat het wel heel vol wordt. Op Rijswijk ook echt "kan iedereen een stukje inschuiven want dan kan de rest ook mee"
Op dinsdag 26 september 2017 22:18 schreef RokStarr het volgende: Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog
Ja dat kwam doordat NS tegenwoordig standaard de IC Dordrecht - Rotterdam (en verder) van .39 eruit flikkert bij een verstoring ipv te laten pendelen naar Rotterdam. Al het IC volk ging dus de sprinter in (3e keer in een week defecte trein op Rotterdam - Den haag inmiddels) bijkomend probleem van vandaag was dat de internationale ook +15 was (en dus reizigers die normaal die trein pakken nu ook nog op perron stonden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Waar kan ik een nick laten veranderen hier? Ik wil graag Bork Centraal worden, Anne?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ben je zo groot geworden dat de suffix "Centraal" inmiddels nodig is, ja?
James Centraal klinkt stukken beter dan James 1988, geef toe .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 26 september 2017 22:10 schreef JDude het volgende: Ik heb gisterochtend verdomme drie kwartier op de A4 staan wachten. Compensatie ¤0,- Niet zo zeuren. Met je trein.
Sodemieter jij helemaal op naar je olieblikslavenforum of wat
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 27 september 2017 10:11 schreef boriq het volgende: Volgens Dennis op Somda zijn er nieuwe Syntus FLIRTs over de grens bij Oldenzaal gekomen vanochtend, daar zal'ie wel op wachten
Idd, 10.45u uit Oldenzaal
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
"Ach ja, Real Madrid, het zou wat. Een club met best veel prijzen, maar dat is het dan ook. Schouders zijn opgehaald."
Even op terugkomen. Tokkies van Go Ahead die tegen FC Emmen moest spelen.
De plietsie in Emmen wou deze randfiguren niet in het centrum hebben, dus hebben ze bussen laten rijden tussen Emmen-Zuid en de Meerdijk. Een aantal bussen missen ruiten en andere onderdelen.
Na de wedstrijd konden ze in Zwolle geen trein naar Deventer maar maar halen. Omdat men ze ook niet in Zwolle wou hebben is de trein uit Zwolle maar later vertrokken.
Ook lekker als je de laatste bus ergens op die route wou pakken.
Wat is voetbal toch een verrijking van onze samenleving
Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans.
De ME heeft die lui één voor één uit de trein gehaald en heeft een groot deel gearresteerd, de rest werd gefotografeerd en onder begeleiding in mijn trein gezet. Uiteindelijk met +30 uit Zwolle vertrokken. Voor de personen die aansluitingen gemist hebben is vervangend vervoer geregeld, ook is de trein na Zutphen nog verder gereden als stoptrein
En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen...
Op woensdag 27 september 2017 12:37 schreef FredvZ het volgende: En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen...
Ach ja, ooit hadden we ALLEEN MAAR stoomlocomotieven. En iedereen vond het prachtig!
Op woensdag 27 september 2017 12:30 schreef Dr_Flash het volgende: God god wat kan jij janken zeg Hartstikke mooi ding man, en die in Limburg hebben een heel andere livrei. Stadler
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Leiden Centraal is in overeenstemming met de regel die in de jaren '90 werd bedacht omdat Leiden van mening was dat hun nieuwe station belangrijk genoeg was om Centraal genoemd te worden: alleen stations met een minimaal aantal reizigers mochten Centraal genoemd worden. Dit was ook het eerste station met Centraal in plaats van CS. De rest is later aangepast (inclusief Almere CS, dat geen Centraal mocht worden en daarom Centrum werd).
Pas veel later bedacht men dat alle stations waar internationale hogesnelheidstreinen konden komen voor de toevoeging Centraal. Op basis van die regel hebben we nu dus Arnhem Centraal.
Op woensdag 27 september 2017 13:16 schreef dcm360 het volgende: Ik vraag me aan de hand van deze verhalen ook een beetje af hoe Den Haag Centraal aan 'Centraal' komt. Vanwege de hoeveelheid reizigers dan zeker?
In het oorspronkelijke plan zou Den Haag Centraal Station een samenvoeging worden van Den Haag Staatsspoor en Den Haag Holland Spoor op de plaats van Den Haag HS. Ook bij dat station was het uiteindelijk de gemeente die zich er hard voor maakte dat het nieuwe Centraal Station op de plek is gebouwd waar het nu staat.
Naar aanleiding van statenvragen blijkt het dat de Provincie Overijssel en Arriva aan het kijken zijn naar een derde LINT voor Almelo - Hardenberg voor de korte/middel-korte termijn. Men spreekt overnemen vanuit Gelderland, zal de maaslijn dus wel mee worden bedoeld.
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt gemaakt.
Op woensdag 27 september 2017 14:37 schreef boriq het volgende: In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt zijn gemaakt.
Nu dus eindelijk naar buiten gebracht: 3 oktober is de grote dag. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden De mock-up is echter qua inrichting niet geheel representatief voor de daadwerkelijke indeling. Een deel is ook uitprobeersel om te kijken hoe diverse indelingen van de interieurelementen 'in het echt' er uit zien.
AMERSFOORT/UTRECHT - De nachttrein tussen Amersfoort en Utrecht blijft rijden. Ook in 2019 en 2020 is het mogelijk om vrijdag- en zaterdagnacht met de intercity tussen de twee grootste steden van de provincie te reizen.
Dat kost Amersfoort wel 50.000 euro per jaar. De lijn is voor de NS namelijk niet winstgevend. Gisteravond bepaalde de gemeenteraad dat het in stand houden van de nachtelijke rit dat geldbedrag waard is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 27 september 2017 14:37 schreef boriq het volgende: In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt gemaakt.
Het lijkt me wel een traject dat geschikt zou kunnen zijn voor hybride GTW's
Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans.
De ME heeft die lui één voor één uit de trein gehaald en heeft een groot deel gearresteerd, de rest werd gefotografeerd en onder begeleiding in mijn trein gezet. Uiteindelijk met +30 uit Zwolle vertrokken. Voor de personen die aansluitingen gemist hebben is vervangend vervoer geregeld, ook is de trein na Zutphen nog verder gereden als stoptrein
Ik ben al een tijdje niet meer in Zwolle geweest, maar de IC richting Deventer gaat toch vanaf spoor 10?
Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten.
Slagje Utrecht - Amersfoort is ook wat minder prijzig dan helemaal Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven en weet ik veel wat allemaal.
Logisch natuurlijk, de hele godteringzooi wordt daar standaard ondergekotst. EN het is echt wel een enorme way out. Amersfoort och jah dat kun je in blessuretijd nog wel even bedienen. Ik vind het niet zo raar hoor dat nachtvervoer naar Brabant zo veel duurder is dan een klein ommetje aan de rand van de Randstad.
Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen".
Rotterdam - Eindhoven is anderhalf uur, Utrecht - Eindhoven is 50 minuten. Dat zijn geen afstanden meer die je doet terwijl de trein toch staat te keren, daar heb je extra personeel voor nodig. Dat geldt ook voor het openhouden van stations, die S&V'ers werken niet gratis.
Dat de Brabantse nachtbussen inmiddels bijna allemaal weer zijn verdwenen zegt genoeg, er is gewoon niet genoeg vraag naar nachtelijk OV om de investeringen te verantwoorden.
Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen".
Rotterdam - Eindhoven is anderhalf uur, Utrecht - Eindhoven is 50 minuten. Dat zijn geen afstanden meer die je doet terwijl de trein toch staat te keren, daar heb je extra personeel voor nodig. Dat geldt ook voor het openhouden van stations, die S&V'ers werken niet gratis.
Dat de Brabantse nachtbussen inmiddels bijna allemaal weer zijn verdwenen zegt genoeg, er is gewoon niet genoeg vraag naar nachtelijk OV om de investeringen te verantwoorden.
Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie.
Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie.
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel reden
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel reden
De bussen zijn in december 2015 gaan rijden, het was de bedoeling om ze 3 jaar als proef te laten rijden. Uiteindelijk zouden de bussen zonder subsidie moeten rijden.
Bij start van de pilot hadden de samenwerkende overheden in totaal ¤ 300.000,- ter beschikking gesteld waarbij met name het eerste jaar meer vraagt aan de opstart- en marketingkosten. Na stopzetten van de pilot op 7 juli komen de kosten van Late Nachtnet na afrekening uit op circa ¤ 200.000,- voor de deelnemende overheden waarvan de helft voor rekening komt van de provincie.
Tsja, er zijn teveel 'grote' steden die allemaal niet de aantrekkingskracht hebben om mensen uit alle regionen te trekken en daarmee ook te weinig potentie hebben voor nachtbussen. Amsterdam is een magneet voor de gehele regio, net als Rotterdam, daar komt voldoende volk op af
Steden als Eindhoven, Breda en Tilburg hebben die aantrekkingskracht op zich ook wel... maar niet genoeg voor het OV. Genoeg mensen die op de fiets stappen...
Op woensdag 27 september 2017 20:23 schreef James1988 het volgende: Steden als Eindhoven, Breda en Tilburg hebben die aantrekkingskracht op zich ook wel... maar niet genoeg voor het OV. Genoeg mensen die op de fiets stappen...
intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappen
intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappen
En al helemaal niet om dan 's nachts nog terug naar je eigen woning te gaan. Dan wordt er wel een hotelletje bij geboekt... of een nachtje doorhalen.
quote:
Nog los van hoe onwelkom ze daar zouden zijn
En dat.
Net als dat Brabanders niet een nachtje gaan stappen in Amsterdam.
en als er nou niet de regionale haat-en-nijd was, dan had een los-van-de-randstad nachttrein tussen Breda en Eindhoven best gekund Maar ja, het verke lust het kuus nie
Op woensdag 27 september 2017 20:40 schreef Dr_Flash het volgende: en als er nou niet de regionale haat-en-nijd was, dan had een los-van-de-randstad nachttrein tussen Breda en Eindhoven best gekund Maar ja, het verke lust het kuus nie
Je dacht toch niet dat ze vanuit Lampegat in Kielegat gingen feesten eah? Jij schobbejak!
Als ik moest kiezen was Breda trouwens by far mijn favoriete stad in Brabant Daar heb ik mijn VWO diploma gehaald, en ik ken het Breda's volkslied beter dan 95 % van de Bredanaars