abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174013309


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174013317
En vliegende touwtering aan NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174013336
Je moet ze nageven, iemands bloed zo doen koken om nog geen tientje, dat is toch een talent op zich.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 26 september 2017 @ 19:29:48 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174013352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar wou je gaan bieren dan? Is het niet dat weekend van de NVBS Railquiz ook? Amersfoort dus? :?
Railquiz is 28 oktober ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174013365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet ze nageven, iemands bloed zo doen koken om nog geen tientje, dat is toch een talent op zich.
in 40-45 konden ze dat soort volk goed gebruiken denk ik :@
dag
pi_174013385
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:30 schreef Peter het volgende:

[..]

in 40-45 konden ze dat soort volk goed gebruiken denk ik :@
Hebben ze ook gedaan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174013393
mooi frontseinenplaatje van internet gejat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:31:58 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174013409
Dat GtbV-systeem is maar raar 8)7

- Donderdag had ik vertraging tijdens een reis van Breda naar Utrecht, die ik maakte met m'n NS Business Card. Hiervoor heb ik maandag een claim ingediend via m'n zakelijke account, die claim is vandaag toegekend.

De bevestiging hiervoor kwam binnen op m'n privé e-mailadres, en ook in mijn privé "Mijn NS"-omgeving kan ik de claim terugzien. :?

- Vrijdag had ik een reis gemaakt op m'n persoonlijke OV-chipkaart. Zaterdag een claim ingediend, die is nog altijd "In behandeling".
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2017 @ 19:34:24 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_174013464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:31 schreef James1988 het volgende:
Dat GtbV-systeem is maar raar 8)7

- Donderdag had ik vertraging tijdens een reis van Breda naar Utrecht, die ik maakte met m'n NS Business Card. Hiervoor heb ik maandag een claim ingediend via m'n zakelijke account, die claim is vandaag toegekend.

De bevestiging hiervoor kwam binnen op m'n privé e-mailadres, en ook in mijn privé "Mijn NS"-omgeving kan ik de claim terugzien. :?

- Vrijdag had ik een reis gemaakt op m'n persoonlijke OV-chipkaart. Zaterdag een claim ingediend, die is nog altijd "In behandeling".
Lijkt mij niet meer dan logisch dat zakelijke claims eerder worden afgehandeld dan dat geneuzel van het plebs.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_174013473
Voor je bloeddruk is het beter om het als niet-bestaand te beschouwen. Het is gewoon de zoveelste systematische middelvinger van dat grafbedrijf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174013492
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Lijkt mij niet meer dan logisch dat zakelijke claims eerder worden afgehandeld dan dat geneuzel van het plebs.
Met betalingstermijnen van 90 dagen in het bedrijfsleven lijkt me dat nog wel meevallen.

Maar dat die gegevens aan elkaar gekoppeld zijn is een ernstige breuk van enkele wetten denk ik zo.
Bier.
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:46:48 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174013825
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Stervende aids aan die vliegende tering NS trouwens :r

Ik krijg EINDELIJK antwoord op mijn afgewezen GtbV claim van eind juni waar ik tot 2 keer toe bezwaar tegen maakte waar nooit op gereageerd werd. Ik krijg nu te horen dat ik met een alternatieve omweg de vertraging bij volledig op tijd rijdende treinen had kunnen beperken tot 26 minuten. Als ik dat even zelf had willen bedenken want personeel was er niet :')

Sterf aan ebola, stel neukfouten.
Dat had mijn moeder laatst ook. Geen machinist, trein werd er uitgeknikkerd na 18 (!!) minuten. Kwam ze +30 aan in Nijmegen Goffert. En wat zegt NS? "je had ook 6 minuten na oorspronkelijke vertrektijd via Rotterdam Centraal gehad, dan had je minder dan 30 minuten vertraging dus uw claim is afgewezen"
Ja, maar zij wist toen nog niet dat de trein niet zou rijden, want de HC riep 5 minuten na vertrektijd om dat de machinist inmiddels onderweg was naar de trein............ Beroep afgewezen, want ze had er zelf voor gekozen om niet de eerstvolgende alternatieve reisweg te nemen toen bleek dat die ene trein vertraging opliep.
pi_174013878
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat had mijn moeder laatst ook. Geen machinist, trein werd er uitgeknikkerd na 18 (!!) minuten. Kwam ze +30 aan in Nijmegen Goffert. En wat zegt NS? "je had ook 6 minuten na oorspronkelijke vertrektijd via Rotterdam Centraal gehad, dan had je minder dan 30 minuten vertraging dus uw claim is afgewezen"
Ja, maar zij wist toen nog niet dat de trein niet zou rijden, want de HC riep 5 minuten na vertrektijd om dat de machinist inmiddels onderweg was naar de trein............ Beroep afgewezen, want ze had er zelf voor gekozen om niet de eerstvolgende alternatieve reisweg te nemen toen bleek dat die ene trein vertraging opliep.
Burn it with fire :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:50:31 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174013935
Slaat nergens op nee. Zij had dus de trein uit moeten gaan toen de trein +1 had, zodat ze via Rotterdam kon en met de ICd naar Breda, daar een IC naar Den Bosch om de Sprinter weer te halen? Lekker hoor, normaal heeft ze 2 overstappen (Dordrecht en Den Bosch), dan had ze er ineens 4 (Dordrecht, Rotterdam, Breda, Den Bosch) |:( :r
pi_174013955
mijn voorgestelde "alternatieve route" was 20 km om en twee keer extra overstappen. STEL DAT dat allemaal op tijd gereden had, DAN en alleen dan, had het tot +26 beperkt kunnen blijven :') Wat een miskramen daar zeg. Klantvriendelijkheid is met de boot mee terug over de Middellandse zee denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:00:10 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174014237
Bij de reis die ik donderdag maakte kwam ik uiteindelijk met +90 aan in Utrecht Centraal, maar NS heeft me slechts gecompenseerd voor 30 t/m 59 minuten vertraging.

"Maar James, hoe kom je dan aan +90?"
Toen ik aankwam in 's-Hertogenbosch waren net de eerste treinen naar Utrecht geschrapt, omdat er een seinstoring was. "Zodra we meer weten informeren we u verder."

Daar heb ik niet op gewacht, ik ben in de eerste de beste trein gestapt die ik zag: de stoptrein naar Arnhem (de IC naar Zwolle was al weg). In Nijmegen ben ik vervolgens overgestapt op de IC naar Arnhem/Utrecht en verder. Zodoende +90.

Als ik in Den Bosch was blijven wachten op meer informatie had ik waarschijnlijk wel te horen gekregen dat de trein van 9:23 naar Utrecht gewoon zou rijden (ik wou die van 8:53 nemen), vanuit NS gezien snap ik wel dat ze vinden dat ik slechts 30 t/m 59 minuten vertraging zou hebben gehad.
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:08:54 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174014513
En als die van 9:23 gewoon reed, dan is het inderdaad je eigen schuld.
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:11:05 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174014578
Ik heb inderdaad op eigen initiatief een andere route genomen.

Ik wilde gewoon naar m'n werk en had geen zin om te wachten op "zodra we meer weten" :Y
pi_174014649
Ik pak ook rustig de trein naar Roosendaal en dan overstappen in Zutphen naar Hengeloooo als er een storing rond Almelo is.
Bier.
pi_174014686
En ik kan oprecht zeggen dat ik dit hele kalenderjaar nog maar één keer GtbV heb aan hoeven vragen. En het was tot nu toe in september vet rustig in de trein in de spits ook.
Bier.
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:15:09 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174014707
Enige "nadeel" is dat ik een bepaalde meeting via Skype moest bijwonen ipv face-to-face. En toen ik eindelijk op m'n werk was konden we bijna meteen gaan lunchen. C'est la vie :s)
pi_174014716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik heb inderdaad op eigen initiatief een andere route genomen.
De enig juiste optie, zo blijkt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:19:06 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174014830
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 september 2017 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De enig juiste optie, zo blijkt :Y
De andere optie was "terug naar huis gaan", maar als ik eenmaal onderweg ben wil ik gewoon aankomen op m'n bestemming. :Y

Ik ben maar één keer terug naar huis gegaan, nadat ik al een uur op het station had gewacht (waarvan een half uur op dat keerspoor ten oosten van Breda _O-). Toen was ik er wel klaar mee.
pi_174014998
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik dacht eerst dat hij dat wilde vragen eigenlijk :D
Vragen is voor plebs, ik kondig aan dat ik kom bier drinken :Y
pi_174016266
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 20:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Vragen is voor plebs, ik kondig aan dat ik kom bier drinken :Y
Avec plaisier <3
Bier.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 21:00:00 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174016635
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
mooi frontseinenplaatje van internet gejat.
Klopt.
103 O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 september 2017 @ 21:24:28 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174017812
Zwolle wil dat het station Zwolle Centraal gaat heten. Wereldstation Grou-Jirnsum is hun al voorgegaan

ProRail twitterde op dinsdag 26-09-2017 om 13:49:53 Met dank aan goed lobbywerk uit #Grou en #Jirnsum, groetjes aan @Gemeente_Zwolle en wethouder @edanker 😉 https://t.co/ddwnpbxaNc reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174018274
Zwolle moet z'n bek houden.
Bier.
pi_174018400
Ik mag geen GtbV aanvragen ;(
pi_174018486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:41 schreef Maegrim het volgende:
Ik mag geen GtbV aanvragen ;(
niet? Ik check altijd voor iedere trein die ik rij in en uit voor het geval dat....
  dinsdag 26 september 2017 @ 21:45:37 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174018522
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:44 schreef Salatrel het volgende:

[..]

niet? Ik check altijd voor iedere trein die ik rij in en uit voor het geval dat....
Slim _O-
  dinsdag 26 september 2017 @ 21:50:55 #32
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174018707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zwolle moet z'n bek houden.
Inderdaad... Ze hebben net een bak vol geld gehad voor uitbreidingen aan het emplacement, een dive-under, viersporigheid tussen Zwolle en Herfte en een super-de-luxe ingepast RGS-opstelterrein met grondwaterfolie en een (jawel...) fecaliënspoor.

Dus die bordjes Zwolle Centraal die komen er niet!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_174018920
Dubbele tweesporigheid, geen viersporigheid.
Bier.
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:10:58 #34
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_174019491
Ik heb gisterochtend verdomme drie kwartier op de A4 staan wachten. Compensatie ¤0,-
Niet zo zeuren. Met je trein.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Sport dinsdag 26 september 2017 @ 22:15:47 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174019735
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Zwolle wil dat het station Zwolle Centraal gaat heten. Wereldstation Grou-Jirnsum is hun al voorgegaan
[ afbeelding ]
ProRail twitterde op dinsdag 26-09-2017 om 13:49:53 Met dank aan goed lobbywerk uit #Grou en #Jirnsum, groetjes aan @Gemeente_Zwolle en wethouder @edanker 😉 https://t.co/ddwnpbxaNc reageer retweet
Ik stel voor om de topictitel ook te veranderen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174019871
Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog :')
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:20:37 #37
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174019928
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dubbele tweesporigheid, geen viersporigheid.
Nuance, details... En nog steeds geen reden voor Zwolle Centraal. Overigens betekent dit de komende weken vast wel weer wat Kamervragen beantwooorden |:( :'). Waarschijnlijk iets als "1. JA, 2. NEE, 3. NEE, 4. Bij deze.

Wie raadt wat de vragen zijn? En bonuspunten voor wie de vragensteller raadt...

[ Bericht 29% gewijzigd door Goverman op 26-09-2017 22:30:43 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_174019987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:18 schreef RokStarr het volgende:
Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog :')
Salatrel, was je weer vergeten de ventilatie aan te zetten? Ik weet wel dat er boven het knopje 'verwarming' staat, maar dat is toch echt de ventilatie ;( :P
  Redactie Sport dinsdag 26 september 2017 @ 22:21:56 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174019992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:18 schreef RokStarr het volgende:
Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog :')
SGMm heeft überhaupt geen airco ;)

edit: voordat die lui die altijd voorin willen zitten gaan zeuren, in de cabine zit wel airco ja
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174020033
Maar wel ventilatie, die werkt ook op de balkons ;)
  Redactie Sport dinsdag 26 september 2017 @ 22:24:24 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174020079
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:23 schreef MTL het volgende:
Maar wel ventilatie, die werkt ook op de balkons ;)
En VRKEHEO niet te vergeten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174020090
Dan deed die ventilatie niks vrees ik... Leek wel een sauna
Kwam zwaar bezweet aan op Delft :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 september 2017 @ 22:27:14 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174020193
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:24 schreef RokStarr het volgende:
Dan deed die ventilatie niks vrees ik... Leek wel een sauna
Kwam zwaar bezweet aan op Delft :')
kon je niet schreeuwen dat de ramen open moesten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 september 2017 @ 22:28:44 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174020236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

SGMm heeft überhaupt geen airco ;)

edit: voordat die lui die altijd voorin willen zitten gaan zeuren, in de cabine zit wel airco ja

Die lui moeten eens een treinkaartje gaan kopen. Lees hierboven dat ze vertikken om in te checken en ermee wegkomen dat ze zwartrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174020248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:20 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nuance, details... En nog steeds geen reden voor Zwolle Centraal.
"Details zijn niet belangrijk", en hij sneed 20 centimeter aan vlees rondom de infectie weg.

Maar nee, daarvoor is toch gewoon een meetbaar iets? Zoveel reizigers per dag? Volgens mij komt het daar nog lang niet aan.
Bier.
pi_174020374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:20 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nuance, details... En nog steeds geen reden voor Zwolle Centraal. Overigens betekent dit de komende weken vast wel weer wat Kamervragen beantwooorden |:( :'). Waarschijnlijk iets als "1. JA, 2. NEE, 3. NEE, 4. Bij deze.

Wie raadt wat de vragen zijn? En bonuspunten voor wie de vragensteller raadt...
Bashir is weg dus welke linkse rakker het nu moet zijn, geen id
pi_174020519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Maar nee, daarvoor is toch gewoon een meetbaar iets? Zoveel reizigers per dag? Volgens mij komt het daar nog lang niet aan.
quote:
Een stad mag haar treinstation niet zomaar de toevoeging Centraal geven. Er bestaat een lijst van criteria waaraan moeten worden voldaan, laat de NS weten. Zo moeten er dagelijks voldoende reizigers in- en uitstappen en moet het station een belangrijk spoorwegknooppunt zijn. Ook dient er regelmatig een internationale trein te stoppen. Absolute minimumvoorwaarden heeft de NS niet: de 'commissie stationsnamen' oordeelt van geval tot geval. De NS meldt het verzoek van Zwolle 'niet onwelwillend' te behandelen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:37:30 #48
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174020520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

"Details zijn niet belangrijk", en hij sneed 20 centimeter aan vlees rondom de infectie weg.

Maar nee, daarvoor is toch gewoon een meetbaar iets? Zoveel reizigers per dag? Volgens mij komt het daar nog lang niet aan.
Viersporig baanvak of 2xdubbelspoor baanvak gaat echt nergens over. Het zijn vier sporen. In mijn Rijkswaterstaattijd hadden we deze discussie overigens ook steeds: het verschil tussen rijBANEN en rijSTROKEN, dus ik snap hem wel.

Verder, De CS-en van dit land zijn Amsterdam CS, Arnhem CS, Den Haag CS, Leiden CS (eigenlijk een foutje, maar goed, ze vielen ooit binnen een of andere beleidsregel die al lang niet meer bestaat), Rotterdam CS en Utrecht CS. Nu is het een dingetje van ProRail en/of NS (ik weet het niet precies, zo vaak komt het niet voor dat stationsnamen worden gewijzigd).

De consensus lijkt nu te zijn dat alleen stations waar een internationale hogesnelheidstrein stopt in aanmerking komen voor de titel CS, maar dat dekt niet de lading, wat Breda lijkt niet een kanshebber te zijn. In allerlei plannen van allerlei steden met stationsambities zien we overigens steevast "[naam stad] Centraal" staan. Nieuw is het dus niet.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:38:45 #49
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174020549
foutje, dubbel. Sorry enzo.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_174020636
Nee, het gaat om reizigersaantallen, in Leiden stoppen toch ook geen internationale treinen?
Bier.
pi_174020653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, het gaat om reizigersaantallen, in Leiden stoppen toch ook geen internationale treinen?
Tsja, het zou niet voor het eerst zijn dat een woordvoerder van NS een lulverhaal ophangt richting de pers en die het braaf overnemen zonder het te checken.
pi_174020735
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:37 schreef Goverman het volgende:

In allerlei plannen van allerlei steden met stationsambities zien we overigens steevast "[naam stad] Centraal" staan. Nieuw is het dus niet.
Heb idd al wel eens Houten Centraal voorbij zien komen :')
  Redactie Sport dinsdag 26 september 2017 @ 22:46:46 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174020741
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, het gaat om reizigersaantallen, in Leiden stoppen toch ook geen internationale treinen?
Nee. Sterker nog: er rijdt een internationale trein door het station zonder te stoppen. Eigenlijk nog een niveautje lager dus dan een station waar helemaal geen internationale trein komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 27-09-2017 04:42:36 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:47:58 #54
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174020770
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, het gaat om reizigersaantallen, in Leiden stoppen toch ook geen internationale treinen?
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_174020849
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:47 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Naar NS eigen zeggen het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland om meerdere redenen, nergens meer verschillende spoorlijnen die knopen, de hele dienstregeling van zo'n beetje heel Nederland hangt vast op de IJsselbrug.

Dus dan komt het op reizigersaantallen aan en dat redden ze volgens mij gewoon niet. En het is al zo sinds een jaar of 13/14.
Bier.
pi_174020877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Naar NS eigen zeggen het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland om meerdere redenen, nergens meer verschillende spoorlijnen die knopen, de hele dienstregeling van zo'n beetje heel Nederland hangt vast op de IJsselbrug.

Dus dan komt het op reizigersaantallen aan en dat redden ze volgens mij gewoon niet.
Hij zegt toch een foutje. Kan je wel uren over doorgaan, maar het was een foutje van NS. :)
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:55:05 #57
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174020970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hij zegt toch een foutje. Kan je wel uren over doorgaan, maar het was een foutje van NS. :)
Dat belangrijke knooppunt is Zwolle waar Deadlock het over heeft, niet Leiden (CS). Nog een reden om Zwolle niet CS te maken is dat in de huidige dienstregeling maar een station in Zwolle ligt (ja, er komt een tweede bij). Leiden heeft ook maar weinig andere stations dan Leiden (CS).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:59:36 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174021084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:37 schreef Goverman het volgende:
De consensus lijkt nu te zijn dat alleen stations waar een internationale hogesnelheidstrein stopt in aanmerking komen voor de titel CS, maar dat dekt niet de lading, wat Breda lijkt niet een kanshebber te zijn. In allerlei plannen van allerlei steden met stationsambities zien we overigens steevast "[naam stad] Centraal" staan. Nieuw is het dus niet.
Is dat van tafel verdwenen ja? De naam "Breda Centraal" is al lang te horen, en zou komen wanneer de Beneluxtrein naar Breda komt.

Niet dat dat binnen afzienbare tijd te verwachten valt...
  dinsdag 26 september 2017 @ 23:00:56 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174021118
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:55 schreef Goverman het volgende:

[..]
Leiden heeft ook maar weinig andere stations dan Leiden (CS).
Vergeet Leiden Lammenschwanzans niet! :o
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 september 2017 @ 23:07:48 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174021287
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vergeet Leiden Lammenschwanzans niet! :o
De Vink zou je ook moeten noemen dan :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174021335
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kon je niet schreeuwen dat de ramen open moesten?
Daar was t te rumoerig voor. Heb best wat stemvolume, maar daar kwam ik niet overheen... Zal wel een leuke indruk hebben achtergelaten, eerst bijna hyperventilerend die trein binnen komen sprinten en vervolgens na 1 station beginnen te zweten als een otter omdat het wel heel vol wordt. Op Rijswijk ook echt "kan iedereen een stukje inschuiven want dan kan de rest ook mee"
  dinsdag 26 september 2017 @ 23:15:44 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174021455
De kogel is door de kerk, Siemens Mobility en Alstom gaan fuseren tot "Siemens Alstom".
pi_174021737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:18 schreef RokStarr het volgende:
Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog :')
Ja dat kwam doordat NS tegenwoordig standaard de IC Dordrecht - Rotterdam (en verder) van .39 eruit flikkert bij een verstoring ipv te laten pendelen naar Rotterdam. Al het IC volk ging dus de sprinter in (3e keer in een week defecte trein op Rotterdam - Den haag inmiddels) bijkomend probleem van vandaag was dat de internationale ook +15 was (en dus reizigers die normaal die trein pakken nu ook nog op perron stonden. :s)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 27 september 2017 @ 00:21:02 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174022585
Waar kan ik een nick laten veranderen hier?
Ik wil graag Bork Centraal worden, Anne?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 27 september 2017 @ 00:24:09 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174022652
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:21 schreef bork het volgende:

Ik wil graag Bork Centraal worden
Ben je zo groot geworden dat de suffix "Centraal" inmiddels nodig is, ja?
  woensdag 27 september 2017 @ 00:26:00 #66
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174022687
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ben je zo groot geworden dat de suffix "Centraal" inmiddels nodig is, ja?
James Centraal klinkt stukken beter dan James 1988, geef toe :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 27 september 2017 @ 04:51:36 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174023985
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:21 schreef bork het volgende:
Waar kan ik een nick laten veranderen hier?
Ik wil graag Bork Centraal worden, Anne?
Dan wordt het altijd nog Bork Hbf. En als je ziet wat voor kleine stations soms Hbf genoemd worden zou me zoiets ook nog helemaal niks verbazen.... :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174024614
Het is weer woensdag testdag, dus NS schrapt weer de helft van de treinen tussen Utrecht en Amsterdam...
pi_174024823
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:10 schreef JDude het volgende:
Ik heb gisterochtend verdomme drie kwartier op de A4 staan wachten. Compensatie ¤0,-
Niet zo zeuren. Met je trein.
Sodemieter jij helemaal op naar je olieblikslavenforum of wat :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174024827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:26 schreef bork het volgende:

[..]

James Centraal klinkt stukken beter dan James 1988, geef toe :) .
How about Flash Main?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 september 2017 @ 08:39:11 #71
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174024849
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

How about Flash Main?
:N

Butelka Główny :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_174024899
whehehe :P Główna dan altijd nog natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174025729
Er staat een fotomaakgozer in Wierden naast m'n raam. Komt er iets langs?
Bier.
  woensdag 27 september 2017 @ 10:09:36 #74
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174025918
Treinen?
  woensdag 27 september 2017 @ 10:11:33 #75
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174025951
Volgens Dennis op Somda zijn er nieuwe Syntus FLIRTs over de grens bij Oldenzaal gekomen vanochtend, daar zal'ie wel op wachten
pi_174025956
Een trein
  Redactie Sport woensdag 27 september 2017 @ 11:00:02 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174026723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:11 schreef boriq het volgende:
Volgens Dennis op Somda zijn er nieuwe Syntus FLIRTs over de grens bij Oldenzaal gekomen vanochtend, daar zal'ie wel op wachten
Idd, 10.45u uit Oldenzaal
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174026900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:47 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
"Ach ja, Real Madrid, het zou wat. Een club met best veel prijzen, maar dat is het dan ook. Schouders zijn opgehaald."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 27 september 2017 @ 11:44:23 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174027601

Strukton G1206 303001 Carin met Syntus FLIRTs 7304, 7405 en 7303
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174028647
Eenheidsworst op het Nederlandse spoor is duidelijker dan ooit
pi_174028767
God god wat kan jij janken zeg :D Hartstikke mooi ding man, en die in Limburg hebben een heel andere livrei. _O_ Stadler _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174028880
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Even op terugkomen.
Tokkies van Go Ahead die tegen FC Emmen moest spelen.

De plietsie in Emmen wou deze randfiguren niet in het centrum hebben, dus hebben ze bussen laten rijden tussen Emmen-Zuid en de Meerdijk. Een aantal bussen missen ruiten en andere onderdelen.

Na de wedstrijd konden ze in Zwolle geen trein naar Deventer maar maar halen. Omdat men ze ook niet in Zwolle wou hebben is de trein uit Zwolle maar later vertrokken.

Ook lekker als je de laatste bus ergens op die route wou pakken.

Wat is voetbal toch een verrijking van onze samenleving O+
Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans.

De ME heeft die lui één voor één uit de trein gehaald en heeft een groot deel gearresteerd, de rest werd gefotografeerd en onder begeleiding in mijn trein gezet. Uiteindelijk met +30 uit Zwolle vertrokken. Voor de personen die aansluitingen gemist hebben is vervangend vervoer geregeld, ook is de trein na Zutphen nog verder gereden als stoptrein ;)
  woensdag 27 september 2017 @ 12:37:39 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174028939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:26 schreef b2py het volgende:
Eenheidsworst op het Nederlandse spoor is duidelijker dan ooit
En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen...
So we just called him Fred
pi_174029144
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:37 schreef FredvZ het volgende:
En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen...
Ach ja, ooit hadden we ALLEEN MAAR stoomlocomotieven. En iedereen vond het prachtig! :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174029689
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
God god wat kan jij janken zeg :D Hartstikke mooi ding man, en die in Limburg hebben een heel andere livrei. _O_ Stadler _O_
Klopt, die zijn ook blauw/wit _O_
  woensdag 27 september 2017 @ 13:08:11 #86
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174029720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:47 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Leiden Centraal is in overeenstemming met de regel die in de jaren '90 werd bedacht omdat Leiden van mening was dat hun nieuwe station belangrijk genoeg was om Centraal genoemd te worden: alleen stations met een minimaal aantal reizigers mochten Centraal genoemd worden. Dit was ook het eerste station met Centraal in plaats van CS. De rest is later aangepast (inclusief Almere CS, dat geen Centraal mocht worden en daarom Centrum werd).

Pas veel later bedacht men dat alle stations waar internationale hogesnelheidstreinen konden komen voor de toevoeging Centraal. Op basis van die regel hebben we nu dus Arnhem Centraal.
  woensdag 27 september 2017 @ 13:13:19 #87
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174029820
Die regel gaat de komende veertig jaar nog minstens vijf keer wijzigen. We moeten er dus niet teveel waarde aan hechten.
pi_174029883
Ik vraag me aan de hand van deze verhalen ook een beetje af hoe Den Haag Centraal aan 'Centraal' komt. Vanwege de hoeveelheid reizigers dan zeker?
  woensdag 27 september 2017 @ 13:31:17 #89
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174030148
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:16 schreef dcm360 het volgende:
Ik vraag me aan de hand van deze verhalen ook een beetje af hoe Den Haag Centraal aan 'Centraal' komt. Vanwege de hoeveelheid reizigers dan zeker?
In het oorspronkelijke plan zou Den Haag Centraal Station een samenvoeging worden van Den Haag Staatsspoor en Den Haag Holland Spoor op de plaats van Den Haag HS.
Ook bij dat station was het uiteindelijk de gemeente die zich er hard voor maakte dat het nieuwe Centraal Station op de plek is gebouwd waar het nu staat.
So we just called him Fred
  woensdag 27 september 2017 @ 13:56:02 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174030517
treinreiziger twitterde op woensdag 27-09-2017 om 13:52:53 Volgende week dinsdag maakt NS bekend hoe de ICNG eruit ziet. Wij zijn er samen met @Stefanuzz bij. https://t.co/Cp1YUoSgVa reageer retweet
  woensdag 27 september 2017 @ 14:34:59 #91
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174031285
Naar aanleiding van statenvragen blijkt het dat de Provincie Overijssel en Arriva aan het kijken zijn naar een derde LINT voor Almelo - Hardenberg voor de korte/middel-korte termijn. Men spreekt overnemen vanuit Gelderland, zal de maaslijn dus wel mee worden bedoeld.
  woensdag 27 september 2017 @ 14:37:17 #92
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174031338
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt gemaakt.
  woensdag 27 september 2017 @ 14:38:46 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174031370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:37 schreef boriq het volgende:
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt zijn gemaakt.
FTFY
pi_174031578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:56 schreef James1988 het volgende:
treinreiziger twitterde op woensdag 27-09-2017 om 13:52:53 Volgende week dinsdag maakt NS bekend hoe de ICNG eruit ziet. Wij zijn er samen met @Stefanuzz bij. https://t.co/Cp1YUoSgVa reageer retweet
Nu dus eindelijk naar buiten gebracht: 3 oktober is de grote dag. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
De mock-up is echter qua inrichting niet geheel representatief voor de daadwerkelijke indeling. Een deel is ook uitprobeersel om te kijken hoe diverse indelingen van de interieurelementen 'in het echt' er uit zien.
  woensdag 27 september 2017 @ 14:53:10 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174031710
"Helaas" ben ik dan op vakantie, dus ik zal het hier achteraf wel teruglezen :Y
  woensdag 27 september 2017 @ 15:18:39 #96
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174032388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

FTFY
Er is inmiddels alweer een nieuwe gemaakt dus?
  woensdag 27 september 2017 @ 15:21:01 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174032435
Amersfoort trekt buidel voor nachttrein naar Utrecht

quote:
AMERSFOORT/UTRECHT - De nachttrein tussen Amersfoort en Utrecht blijft rijden. Ook in 2019 en 2020 is het mogelijk om vrijdag- en zaterdagnacht met de intercity tussen de twee grootste steden van de provincie te reizen.

Dat kost Amersfoort wel 50.000 euro per jaar. De lijn is voor de NS namelijk niet winstgevend. Gisteravond bepaalde de gemeenteraad dat het in stand houden van de nachtelijke rit dat geldbedrag waard is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 27 september 2017 @ 15:33:07 #98
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174032680
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:18 schreef boriq het volgende:

[..]

Er is inmiddels alweer een nieuwe gemaakt dus?
Ongetwijfeld.
  woensdag 27 september 2017 @ 15:40:04 #99
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174032812
quote:
3s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:21 schreef bork het volgende:
Amersfoort trekt buidel voor nachttrein naar Utrecht

[..] Dat kost Amersfoort wel 50.000 euro per jaar.
Zonde natuurlijk. Als ze dat geld nou 4 jaar opsparen, hebben ze genoeg voor "Amersfoort Centraal", daar heb je pas echt wat aan! :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 september 2017 @ 16:23:30 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174033674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:37 schreef boriq het volgende:
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt gemaakt.
Het lijkt me wel een traject dat geschikt zou kunnen zijn voor hybride GTW's
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 september 2017 @ 17:26:35 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174034940
Cijfertjes :s)
Clinnick1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 17:13:21 When in traffic, @HitachiRailEU Azuma (electric) can do 0-125mph in 277 secs, 91/Mk 4 0-125mph in 340 secs and HST 0-125mph in 689 secs. reageer retweet
Plaatjes

Azuma:

Class 91 + Mk4:

HST:
pi_174035167
Diesel vergelijken met electrisch :')
  woensdag 27 september 2017 @ 18:00:29 #103
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174035556
Ik mis de cijfertjes voor de Azuma (diesel). Dat zou een zinvolle vergelijking zijn.
pi_174035918
Daar kan je lang op wachten. Ik meende hier te hebben begrepen dat het spul 110 mph doet onder diesel :')
  woensdag 27 september 2017 @ 18:27:45 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174036105
Breda en Tilburg onderzoeken mogelijkheid lightrail tussen beide steden

6 treinen per uur per richting is niet genoeg? :P
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 19:06:30 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174036984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:35 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans.

De ME heeft die lui één voor één uit de trein gehaald en heeft een groot deel gearresteerd, de rest werd gefotografeerd en onder begeleiding in mijn trein gezet. Uiteindelijk met +30 uit Zwolle vertrokken. Voor de personen die aansluitingen gemist hebben is vervangend vervoer geregeld, ook is de trein na Zutphen nog verder gereden als stoptrein ;)
Ik ben al een tijdje niet meer in Zwolle geweest, maar de IC richting Deventer gaat toch vanaf spoor 10? :)

Verder nog trammelant gehad dan in de trein?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174037437
quote:
Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_174037476
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten.
Slagje Utrecht - Amersfoort is ook wat minder prijzig dan helemaal Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven en weet ik veel wat allemaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174037514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Slagje Utrecht - Amersfoort is ook wat minder prijzig dan helemaal Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven en weet ik veel wat allemaal.
Ongetwijfeld. maar dat rechtvaardigt het verschil van 600K per jaar nog steeds niet :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_174037559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. maar dat rechtvaardigt het verschil van 600K per jaar nog steeds niet :)
net was het nog 655K, als we lukraak met cijfers gaan gooien lust ik er nog wel een paar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174037781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

net was het nog 655K, als we lukraak met cijfers gaan gooien lust ik er nog wel een paar :D
Beetje afgerond naar beneden om maar aan te geven dat het een wel heel groot verschil is.

Maar hier een artikeltje voor een bron : http://www.bredavandaag.n(...)oek-naar-nachtbussen

De nachtbus is trouwens inmiddels ook gesneuveld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_174037894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Beetje afgerond naar beneden om maar aan te geven dat het een wel heel groot verschil is.

Maar hier een artikeltje voor een bron : http://www.bredavandaag.n(...)oek-naar-nachtbussen

De nachtbus is trouwens inmiddels ook gesneuveld.
Logisch natuurlijk, de hele godteringzooi wordt daar standaard ondergekotst. EN het is echt wel een enorme way out. Amersfoort och jah dat kun je in blessuretijd nog wel even bedienen. Ik vind het niet zo raar hoor dat nachtvervoer naar Brabant zo veel duurder is dan een klein ommetje aan de rand van de Randstad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 september 2017 @ 20:01:47 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174038504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
EN het is echt wel een enorme way out.
Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen".

Rotterdam - Eindhoven is anderhalf uur, Utrecht - Eindhoven is 50 minuten. Dat zijn geen afstanden meer die je doet terwijl de trein toch staat te keren, daar heb je extra personeel voor nodig. Dat geldt ook voor het openhouden van stations, die S&V'ers werken niet gratis.

Dat de Brabantse nachtbussen inmiddels bijna allemaal weer zijn verdwenen zegt genoeg, er is gewoon niet genoeg vraag naar nachtelijk OV om de investeringen te verantwoorden.
pi_174038568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen".

Rotterdam - Eindhoven is anderhalf uur, Utrecht - Eindhoven is 50 minuten. Dat zijn geen afstanden meer die je doet terwijl de trein toch staat te keren, daar heb je extra personeel voor nodig. Dat geldt ook voor het openhouden van stations, die S&V'ers werken niet gratis.

Dat de Brabantse nachtbussen inmiddels bijna allemaal weer zijn verdwenen zegt genoeg, er is gewoon niet genoeg vraag naar nachtelijk OV om de investeringen te verantwoorden.
Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
  woensdag 27 september 2017 @ 20:06:01 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174038601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie.
pi_174038629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant
Ben jij helemaal met je hoofd op een stoeprand gevallen of zo. Concurreren :')

Die bussen waren in het leven geroepen als poging tot betaalbare optie toen bleek dat er voor treinvervoer geen markt was. Concurreren denk na man :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174038643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie.
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel reden
  woensdag 27 september 2017 @ 20:10:38 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174038714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel reden
De bussen zijn in december 2015 gaan rijden, het was de bedoeling om ze 3 jaar als proef te laten rijden. Uiteindelijk zouden de bussen zonder subsidie moeten rijden.

In juli 2017 is echter de stekker uit de proef getrokken omdat de reizigersaantallen bij de verwachtingen achterbleven.

quote:
Bij start van de pilot hadden de samenwerkende overheden in totaal ¤ 300.000,- ter beschikking gesteld waarbij met name het eerste jaar meer vraagt aan de opstart- en marketingkosten. Na stopzetten van de pilot op 7 juli komen de kosten van Late Nachtnet na afrekening uit op circa ¤ 200.000,- voor de deelnemende overheden waarvan de helft voor rekening komt van de provincie.
pi_174039061
Tsja, er zijn teveel 'grote' steden die allemaal niet de aantrekkingskracht hebben om mensen uit alle regionen te trekken en daarmee ook te weinig potentie hebben voor nachtbussen. Amsterdam is een magneet voor de gehele regio, net als Rotterdam, daar komt voldoende volk op af
  woensdag 27 september 2017 @ 20:23:36 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174039116
Steden als Eindhoven, Breda en Tilburg hebben die aantrekkingskracht op zich ook wel... maar niet genoeg voor het OV. Genoeg mensen die op de fiets stappen... :s)
pi_174039433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:23 schreef James1988 het volgende:
Steden als Eindhoven, Breda en Tilburg hebben die aantrekkingskracht op zich ook wel... maar niet genoeg voor het OV. Genoeg mensen die op de fiets stappen... :s)
intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappen :N

Nog los van hoe onwelkom ze daar zouden zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 september 2017 @ 20:36:39 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174039523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappen :N
En al helemaal niet om dan 's nachts nog terug naar je eigen woning te gaan. Dan wordt er wel een hotelletje bij geboekt... of een nachtje doorhalen.
quote:
Nog los van hoe onwelkom ze daar zouden zijn
En dat.

Net als dat Brabanders niet een nachtje gaan stappen in Amsterdam.
pi_174039625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

En al helemaal niet om dan 's nachts nog terug naar je eigen woning te gaan. Dan wordt er wel een hotelletje bij geboekt... of een nachtje doorhalen.

[..]

En dat.

Net als dat Brabanders niet een nachtje gaan stappen in Amsterdam.
Gelukkig niet zeg, die vrouwen zijn onverstaanbaar met die zachte g en de muziek op de achtergrond
  woensdag 27 september 2017 @ 20:40:33 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174039665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg, die vrouwen zijn onverstaanbaar met die zachte g en de muziek op de achtergrond
_O-

Vooral die oost-Brabanders. Mensen uit Breda vallen mee O-)
pi_174039671
en als er nou niet de regionale haat-en-nijd was, dan had een los-van-de-randstad nachttrein tussen Breda en Eindhoven best gekund :') Maar ja, het verke lust het kuus nie :{w :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174039776
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
en als er nou niet de regionale haat-en-nijd was, dan had een los-van-de-randstad nachttrein tussen Breda en Eindhoven best gekund :') Maar ja, het verke lust het kuus nie :{w :')
Je dacht toch niet dat ze vanuit Lampegat in Kielegat gingen feesten eah? Jij schobbejak!
pi_174039781
Als ik moest kiezen was Breda trouwens by far mijn favoriete stad in Brabant *O* Daar heb ik mijn VWO diploma gehaald, en ik ken het Breda's volkslied beter dan 95 % van de Bredanaars :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 september 2017 @ 20:47:28 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174039883
Het enige volkslied wat ik nog enigszins ken is dat van een studentenvereniging waar ik lid van was O-)

Het volkslied van Breda is bij mij echt diep weggezakt _O-
pi_174039913
quote:
We poepen alle vagina's
Im done _O_
pi_174039940
Maar goed dat het geen Vindicat is, anders was het ganse land feminazi gegaan :Y
pi_174040003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:47 schreef James1988 het volgende:

Het volkslied van Breda is bij mij echt diep weggezakt _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 september 2017 @ 20:50:23 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174040016
quote:
Ik zat 'm al te luisteren :Y
pi_174040195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zat 'm al te luisteren :Y
Komend nieuwjaarsrondje doen we m a capella :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 september 2017 @ 20:57:53 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174040255
en ik maar denken dat Brabant geen volkslied had :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 september 2017 @ 20:59:37 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174040321
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
en ik maar denken dat Brabant geen volkslied had :P
De Paarse Heide is het Bredase volkslied. Voor Brabants volkslied zijn er meerdere kanshebbers...


pi_174040357
ja daar heb ik toch een stuk minder mee idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174040388
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
en ik maar denken dat Brabant geen volkslied had :P
Beter verstaanbaar dan dat gebrabbel uit jouw regio :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 september 2017 @ 21:02:45 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174040426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Beter verstaanbaar dan dat gebrabbel uit jouw regio :P
Moet je beter je best doen ~O>
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 september 2017 @ 21:03:36 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174040462
Dit weekend wordt de nieuwe spoorbrug in Zuidhorn aangesloten. Vanaf maandag rijden er treinen overheen. De oude wordt daarna gesloopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174040601
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Moet je beter je best doen ~O>
butter brea en griine tsjiis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174040722
Wie daar niet van kotsen kan, is geen echte 'ollander.
Bier.
pi_174040811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wie daar niet van kotsen kan, is geen echte 'ollander.
haha en nou wachten tot b2py een echte hollander gevonden wil worden _O- :+

Gaat niet lang duren O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174040848
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

haha en nou wachten tot b2py een echte hollander gevonden wil worden _O- :+

Gaat niet lang duren O-)
U riep? :D
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 21:17:42 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174040877
Brabant :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 september 2017 @ 21:18:53 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174040898
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Brabant :r
pi_174040938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:16 schreef b2py het volgende:

[..]

U riep? :D
Zie _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174040947
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Brabant :r
Jij moet ook je snuit houden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 21:22:05 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174040987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hiervan moet ik melding maken in het FA topic ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174040988
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zie _O-
Blond haar, blauwe ogen. SeemsGood
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 21:22:39 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174040999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij moet ook je snuit houden
Ook voor jou is er gips Flesje :6
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 september 2017 @ 21:23:12 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174041011
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

butter brea en griine tsjiis
Je komt niet door de keuring :+
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')