abonnement Unibet Coolblue
pi_174025956
Een trein
  Redactie Sport woensdag 27 september 2017 @ 11:00:02 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174026723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:11 schreef boriq het volgende:
Volgens Dennis op Somda zijn er nieuwe Syntus FLIRTs over de grens bij Oldenzaal gekomen vanochtend, daar zal'ie wel op wachten
Idd, 10.45u uit Oldenzaal
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 september 2017 @ 11:10:11 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174026900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:47 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
"Ach ja, Real Madrid, het zou wat. Een club met best veel prijzen, maar dat is het dan ook. Schouders zijn opgehaald."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 27 september 2017 @ 11:44:23 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174027601

Strukton G1206 303001 Carin met Syntus FLIRTs 7304, 7405 en 7303
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174028647
Eenheidsworst op het Nederlandse spoor is duidelijker dan ooit
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 september 2017 @ 12:30:42 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174028767
God god wat kan jij janken zeg :D Hartstikke mooi ding man, en die in Limburg hebben een heel andere livrei. _O_ Stadler _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174028880
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Even op terugkomen.
Tokkies van Go Ahead die tegen FC Emmen moest spelen.

De plietsie in Emmen wou deze randfiguren niet in het centrum hebben, dus hebben ze bussen laten rijden tussen Emmen-Zuid en de Meerdijk. Een aantal bussen missen ruiten en andere onderdelen.

Na de wedstrijd konden ze in Zwolle geen trein naar Deventer maar maar halen. Omdat men ze ook niet in Zwolle wou hebben is de trein uit Zwolle maar later vertrokken.

Ook lekker als je de laatste bus ergens op die route wou pakken.

Wat is voetbal toch een verrijking van onze samenleving O+
Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans.

De ME heeft die lui één voor één uit de trein gehaald en heeft een groot deel gearresteerd, de rest werd gefotografeerd en onder begeleiding in mijn trein gezet. Uiteindelijk met +30 uit Zwolle vertrokken. Voor de personen die aansluitingen gemist hebben is vervangend vervoer geregeld, ook is de trein na Zutphen nog verder gereden als stoptrein ;)
  woensdag 27 september 2017 @ 12:37:39 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174028939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:26 schreef b2py het volgende:
Eenheidsworst op het Nederlandse spoor is duidelijker dan ooit
En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen...
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 september 2017 @ 12:45:23 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174029144
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:37 schreef FredvZ het volgende:
En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen...
Ach ja, ooit hadden we ALLEEN MAAR stoomlocomotieven. En iedereen vond het prachtig! :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174029689
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
God god wat kan jij janken zeg :D Hartstikke mooi ding man, en die in Limburg hebben een heel andere livrei. _O_ Stadler _O_
Klopt, die zijn ook blauw/wit _O_
  woensdag 27 september 2017 @ 13:08:11 #86
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174029720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:47 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Leiden Centraal is in overeenstemming met de regel die in de jaren '90 werd bedacht omdat Leiden van mening was dat hun nieuwe station belangrijk genoeg was om Centraal genoemd te worden: alleen stations met een minimaal aantal reizigers mochten Centraal genoemd worden. Dit was ook het eerste station met Centraal in plaats van CS. De rest is later aangepast (inclusief Almere CS, dat geen Centraal mocht worden en daarom Centrum werd).

Pas veel later bedacht men dat alle stations waar internationale hogesnelheidstreinen konden komen voor de toevoeging Centraal. Op basis van die regel hebben we nu dus Arnhem Centraal.
  woensdag 27 september 2017 @ 13:13:19 #87
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174029820
Die regel gaat de komende veertig jaar nog minstens vijf keer wijzigen. We moeten er dus niet teveel waarde aan hechten.
pi_174029883
Ik vraag me aan de hand van deze verhalen ook een beetje af hoe Den Haag Centraal aan 'Centraal' komt. Vanwege de hoeveelheid reizigers dan zeker?
  woensdag 27 september 2017 @ 13:31:17 #89
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174030148
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:16 schreef dcm360 het volgende:
Ik vraag me aan de hand van deze verhalen ook een beetje af hoe Den Haag Centraal aan 'Centraal' komt. Vanwege de hoeveelheid reizigers dan zeker?
In het oorspronkelijke plan zou Den Haag Centraal Station een samenvoeging worden van Den Haag Staatsspoor en Den Haag Holland Spoor op de plaats van Den Haag HS.
Ook bij dat station was het uiteindelijk de gemeente die zich er hard voor maakte dat het nieuwe Centraal Station op de plek is gebouwd waar het nu staat.
So we just called him Fred
  woensdag 27 september 2017 @ 13:56:02 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174030517
treinreiziger twitterde op woensdag 27-09-2017 om 13:52:53 Volgende week dinsdag maakt NS bekend hoe de ICNG eruit ziet. Wij zijn er samen met @Stefanuzz bij. https://t.co/Cp1YUoSgVa reageer retweet
  woensdag 27 september 2017 @ 14:34:59 #91
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174031285
Naar aanleiding van statenvragen blijkt het dat de Provincie Overijssel en Arriva aan het kijken zijn naar een derde LINT voor Almelo - Hardenberg voor de korte/middel-korte termijn. Men spreekt overnemen vanuit Gelderland, zal de maaslijn dus wel mee worden bedoeld.
  woensdag 27 september 2017 @ 14:37:17 #92
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174031338
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt gemaakt.
  woensdag 27 september 2017 @ 14:38:46 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174031370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:37 schreef boriq het volgende:
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt zijn gemaakt.
FTFY
pi_174031578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:56 schreef James1988 het volgende:
treinreiziger twitterde op woensdag 27-09-2017 om 13:52:53 Volgende week dinsdag maakt NS bekend hoe de ICNG eruit ziet. Wij zijn er samen met @Stefanuzz bij. https://t.co/Cp1YUoSgVa reageer retweet
Nu dus eindelijk naar buiten gebracht: 3 oktober is de grote dag. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
De mock-up is echter qua inrichting niet geheel representatief voor de daadwerkelijke indeling. Een deel is ook uitprobeersel om te kijken hoe diverse indelingen van de interieurelementen 'in het echt' er uit zien.
  woensdag 27 september 2017 @ 14:53:10 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174031710
"Helaas" ben ik dan op vakantie, dus ik zal het hier achteraf wel teruglezen :Y
  woensdag 27 september 2017 @ 15:18:39 #96
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174032388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

FTFY
Er is inmiddels alweer een nieuwe gemaakt dus?
  woensdag 27 september 2017 @ 15:21:01 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174032435
Amersfoort trekt buidel voor nachttrein naar Utrecht

quote:
AMERSFOORT/UTRECHT - De nachttrein tussen Amersfoort en Utrecht blijft rijden. Ook in 2019 en 2020 is het mogelijk om vrijdag- en zaterdagnacht met de intercity tussen de twee grootste steden van de provincie te reizen.

Dat kost Amersfoort wel 50.000 euro per jaar. De lijn is voor de NS namelijk niet winstgevend. Gisteravond bepaalde de gemeenteraad dat het in stand houden van de nachtelijke rit dat geldbedrag waard is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 27 september 2017 @ 15:33:07 #98
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174032680
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:18 schreef boriq het volgende:

[..]

Er is inmiddels alweer een nieuwe gemaakt dus?
Ongetwijfeld.
  woensdag 27 september 2017 @ 15:40:04 #99
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174032812
quote:
3s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:21 schreef bork het volgende:
Amersfoort trekt buidel voor nachttrein naar Utrecht

[..] Dat kost Amersfoort wel 50.000 euro per jaar.
Zonde natuurlijk. Als ze dat geld nou 4 jaar opsparen, hebben ze genoeg voor "Amersfoort Centraal", daar heb je pas echt wat aan! :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 september 2017 @ 16:23:30 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174033674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:37 schreef boriq het volgende:
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt gemaakt.
Het lijkt me wel een traject dat geschikt zou kunnen zijn voor hybride GTW's
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')