Idd, 10.45u uit Oldenzaalquote:Op woensdag 27 september 2017 10:11 schreef boriq het volgende:
Volgens Dennis op Somda zijn er nieuwe Syntus FLIRTs over de grens bij Oldenzaal gekomen vanochtend, daar zal'ie wel op wachten
"Ach ja, Real Madrid, het zou wat. Een club met best veel prijzen, maar dat is het dan ook. Schouders zijn opgehaald."quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:47 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans.quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Even op terugkomen.
Tokkies van Go Ahead die tegen FC Emmen moest spelen.
De plietsie in Emmen wou deze randfiguren niet in het centrum hebben, dus hebben ze bussen laten rijden tussen Emmen-Zuid en de Meerdijk. Een aantal bussen missen ruiten en andere onderdelen.
Na de wedstrijd konden ze in Zwolle geen trein naar Deventer maar maar halen. Omdat men ze ook niet in Zwolle wou hebben is de trein uit Zwolle maar later vertrokken.
Ook lekker als je de laatste bus ergens op die route wou pakken.
Wat is voetbal toch een verrijking van onze samenleving
En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen...quote:Op woensdag 27 september 2017 12:26 schreef b2py het volgende:
Eenheidsworst op het Nederlandse spoor is duidelijker dan ooit
Ach ja, ooit hadden we ALLEEN MAAR stoomlocomotieven. En iedereen vond het prachtig!quote:Op woensdag 27 september 2017 12:37 schreef FredvZ het volgende:
En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen...
Klopt, die zijn ook blauw/witquote:Op woensdag 27 september 2017 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
God god wat kan jij janken zeg Hartstikke mooi ding man, en die in Limburg hebben een heel andere livrei. Stadler
Leiden Centraal is in overeenstemming met de regel die in de jaren '90 werd bedacht omdat Leiden van mening was dat hun nieuwe station belangrijk genoeg was om Centraal genoemd te worden: alleen stations met een minimaal aantal reizigers mochten Centraal genoemd worden. Dit was ook het eerste station met Centraal in plaats van CS. De rest is later aangepast (inclusief Almere CS, dat geen Centraal mocht worden en daarom Centrum werd).quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:47 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
In het oorspronkelijke plan zou Den Haag Centraal Station een samenvoeging worden van Den Haag Staatsspoor en Den Haag Holland Spoor op de plaats van Den Haag HS.quote:Op woensdag 27 september 2017 13:16 schreef dcm360 het volgende:
Ik vraag me aan de hand van deze verhalen ook een beetje af hoe Den Haag Centraal aan 'Centraal' komt. Vanwege de hoeveelheid reizigers dan zeker?
twitter:treinreiziger twitterde op woensdag 27-09-2017 om 13:52:53 Volgende week dinsdag maakt NS bekend hoe de ICNG eruit ziet. Wij zijn er samen met @Stefanuzz bij. https://t.co/Cp1YUoSgVa reageer retweet
FTFYquote:Op woensdag 27 september 2017 14:37 schreef boriq het volgende:
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt zijn gemaakt.
Nu dus eindelijk naar buiten gebracht: 3 oktober is de grote dag. Ik ben benieuwd wat jullie er van vindenquote:Op woensdag 27 september 2017 13:56 schreef James1988 het volgende:twitter:treinreiziger twitterde op woensdag 27-09-2017 om 13:52:53 Volgende week dinsdag maakt NS bekend hoe de ICNG eruit ziet. Wij zijn er samen met @Stefanuzz bij. https://t.co/Cp1YUoSgVa reageer retweet
quote:AMERSFOORT/UTRECHT - De nachttrein tussen Amersfoort en Utrecht blijft rijden. Ook in 2019 en 2020 is het mogelijk om vrijdag- en zaterdagnacht met de intercity tussen de twee grootste steden van de provincie te reizen.
Dat kost Amersfoort wel 50.000 euro per jaar. De lijn is voor de NS namelijk niet winstgevend. Gisteravond bepaalde de gemeenteraad dat het in stand houden van de nachtelijke rit dat geldbedrag waard is.
Ongetwijfeld.quote:Op woensdag 27 september 2017 15:18 schreef boriq het volgende:
[..]
Er is inmiddels alweer een nieuwe gemaakt dus?
Zonde natuurlijk. Als ze dat geld nou 4 jaar opsparen, hebben ze genoeg voor "Amersfoort Centraal", daar heb je pas echt wat aan!quote:Op woensdag 27 september 2017 15:21 schreef bork het volgende:
Amersfoort trekt buidel voor nachttrein naar Utrecht
[..] Dat kost Amersfoort wel 50.000 euro per jaar.
Het lijkt me wel een traject dat geschikt zou kunnen zijn voor hybride GTW'squote:Op woensdag 27 september 2017 14:37 schreef boriq het volgende:
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |