Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 15:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-12-2016 16:25:50 ] | |
Zelfscanner | woensdag 21 december 2016 @ 15:56 |
Fipo | |
MTL | woensdag 21 december 2016 @ 16:17 |
@ pic: Dat is geen trein, man ![]() Edit: en dan snel de pic aanpassen hè ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door MTL op 21-12-2016 16:30:10 ] | |
Maegrim | woensdag 21 december 2016 @ 16:19 |
kut op | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 16:28 |
Volgens mij wordt de situatie te Schiedam dat spoorgebruik blijft op twee sporen | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 16:34 |
Nouja snel, blijkbaar moest er wat anders komen... Maar t was een trein van de EV-ag Maar nee, ik wou je niet voor lul zetten. Ik heb inderdaad de pic aangepast... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 december 2016 @ 16:34 |
Het is ook nooit goed daar he ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 16:39 |
Waarom niet? ![]() | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 16:42 |
Lekker in de snelbus van Almeloooooo naar Deventer | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 16:43 |
Unieke situatie, ben nog nooit buiten het station in Almelo geweest. #spannend | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 21 december 2016 @ 16:47 |
Maar toch vooral op rood. Succes dus! ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 21 december 2016 @ 16:47 |
Hmm.. de reisplanner app op mijn telefoon zegt "Er is gepland onderhoud tijdens uw reis van Deventer naar Enschede". Noemen ze een aanrijding tegenwoordig "gepland onderhoud"? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 16:48 |
Nou, ik heb m inderdaad veranderd omdat t meer Metro was. Dus MTL's kritiek is/was terecht.... | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 16:54 |
Heuj aanrijding met een voertuig. Maar eens zien of er bussen gaan tussen Almelo en Deventer ![]() | |
dennistd | woensdag 21 december 2016 @ 16:55 |
Één voordeel: ik zit deze weken tijdelijk op stalling Amersfoort, dus ik rij je niet van de sokken. Aan de andere kant: je woont in Hilversum nu toch? Daar rij ik dan wel weer met lijn 70 ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 16:59 |
Het zou opgelost zijn om 17:30. Deze trein vertrekt om 17:16 uit Enschede. Heel misschien heb ik nèt mazzel. | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 17:00 |
Natuurlijk niet ![]() | |
Fred | woensdag 21 december 2016 @ 17:03 |
Geen treinverkeer Gouda-Utrecht v.v. door een voorwerp in de bovenleiding. Hoe krijg je dat voor elkaar zonder zelf geëlektrocuteerd te worden ![]() | |
Nattekat | woensdag 21 december 2016 @ 17:03 |
Van bovenaf laten vallen ![]() | |
Fred | woensdag 21 december 2016 @ 17:05 |
Komt dus idd neer op 16 minuten. Rete irritant om je trein steeds voor je neus weg te zien rijden. | |
Fred | woensdag 21 december 2016 @ 17:06 |
Heerlijk weer die NS: Conducteur: trein gaat tot Gouda Stationsomroep: trein gaat tot Rdam Alexander | |
Fred | woensdag 21 december 2016 @ 17:08 |
En nu rijden we helemaal niet... | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 17:15 |
Hello Kitty ballonnen | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 17:22 |
Oorzaak nummer 1 van voorwerpen op station Marne la Vallee | |
Fred | woensdag 21 december 2016 @ 17:24 |
Daar zou je toch eerder Disney ballonnen verwachten | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 17:24 |
Ja ballonnen in t algemeen bedoel ik ![]() | |
TemulMelvin | woensdag 21 december 2016 @ 17:33 |
Via Hengelo-zutphen geen optie? Scheelt als je pech hebt aansluiten in de rij voor de bus. | |
dennistd | woensdag 21 december 2016 @ 17:35 |
Hij lijkt te rijden, tot Deventer. Gelukkig is dat precies genoeg voor jou ![]() | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 17:35 |
1724 einde incident ![]() | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 17:36 |
Ik ga nooit met de bus, zeker niet daar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 17:36 |
dat zijn de laatste berichten idd ja ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 21 december 2016 @ 17:50 |
NS heeft de rechtbank gevraagd te toetsen of de door de VVMC aangekondigde staking voldoet aan het stakingsrecht. De zaak zal dienen op donderdag 22 december 2016 om 13:30 uur bij de rechtbank in Breda. Mogelijk gaat het reizigertje pesten dus niet door. | |
Adrie072 | woensdag 21 december 2016 @ 18:01 |
https://twitter.com/roosmin56/status/811614513149644800 Roos had bijna een kreupele kerst..... | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 18:16 |
Het viel mee idd. Uiteindelijk reed hij na Deventer onder een ander nummer gewoon door naar Schiphol. Tenminste, als er niet onderweg weer van alles mis gaat ![]() | |
James1988 | woensdag 21 december 2016 @ 18:22 |
Berend Brulboei keert terug bij de NMBS, via de NVA heeft hij een zetel in het bestuur weten te bemachtigen. https://m.tijd.be/politie(...)bij_NMBS.9844401.art | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 18:28 |
Lekker toch ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 december 2016 @ 18:37 |
Ai, dat is vervelend. | |
Xetran | woensdag 21 december 2016 @ 19:54 |
Hoe zit dat met die staking vrijdag, moet ik maar lopend gaan om te zorgen dat ik op m'n tentamen kan komen dagen? of valt het wel mee? Ik hoef alleen maar van Arnhem naar Nijmegen | |
Salatrel | woensdag 21 december 2016 @ 19:57 |
"check kort voor vertrek de reisplanner" | |
Kansenjongere | woensdag 21 december 2016 @ 19:59 |
Een medewerker op de NS chat beweerde dat men later vandaag met meer informatie zal komen over de gevolgen voor de dienstregeling. Aangezien morgenmiddag eerst een rechter zich moet uitspreken over de legitimiteit van de staking, vermoed ik echter dat dit een leugen was om lastige vragen van klanten voor zich uit te kunnen schuiven. | |
Kansenjongere | woensdag 21 december 2016 @ 20:00 |
In de echte wereld werkt dat helaas wat minder prettig, dan in de droomwereld waarin NS en haar personeel lijken te leven. | |
Salatrel | woensdag 21 december 2016 @ 20:03 |
Alsof iemand daar een uitspraak over kan doen ![]() | |
Salatrel | woensdag 21 december 2016 @ 20:03 |
leer PI's lezen | |
Kansenjongere | woensdag 21 december 2016 @ 20:06 |
Des te kwalijker dus om dan toch dergelijke onzin te gaan beweren tegen klanten... | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 december 2016 @ 20:16 |
Ik heb dat ding onder een sneltoets staan. Scheelt zoveel irritatie. Als het koud is. | |
Duvel | woensdag 21 december 2016 @ 20:17 |
Ik word een beetje misselijk van de VVMC. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 december 2016 @ 20:18 |
JIJ RECHTSE TERINGLIJER, IN HET GEVANG, JAI IES FASIEST! (k) <3 | |
Duvel | woensdag 21 december 2016 @ 20:19 |
Lijkt op de treinen van Utrecht richting westen vanavond. ![]() +75. | |
Duvel | woensdag 21 december 2016 @ 20:19 |
Reiziger. 1-2-3 | |
Kansenjongere | woensdag 21 december 2016 @ 20:22 |
Ik heb inderdaad ook widgets voor heen- en terugreis die ik altijd voor vertrek controleer, maar kijken hoeveel vertraging je hebt is mijns insziens toch iets anders dan kijken of het personeel zin heeft kunnen vinden om haar werk uit te voeren. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 december 2016 @ 20:25 |
Ach, staken is een recht. De rechter kan het verbieden is ook allemaal vastgelegd. Ik zou niet gaan staken maar ik denk dat ze er van overtuigd zijn dat het hun goed recht is. Dus tja. Kweetniet, Kan me er aan storen maar er zijn denk ik ergere dingen. | |
Zelfscanner | woensdag 21 december 2016 @ 20:57 |
Mogen wij dan de NS voor de rechter gooien? Genoeg redenen denk. | |
Xetran | woensdag 21 december 2016 @ 21:40 |
Heb je wat aan, als ik mij afvraag of ik alternatief vervoer moet regelen. Dat lukt je niet 'kort voor vertrek' | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 21:46 |
Van Arnhem naar Nijmegen zal de schade wel meevallen denk ik zo | |
Xetran | woensdag 21 december 2016 @ 22:18 |
Viel de vorige keer tegen, al helemaal in de ochtendspits mochten de treinen uit Amsterdam weer eens niet rijden. | |
Duvel | woensdag 21 december 2016 @ 22:28 |
Ja, staken is een recht. Maar zeuren dat je werk saai is en de onveiligheidstroefkaart spelen: nee. Oprotten, stelletje dreinende kleuters. Bij de lokale vervoerders wordt pas echt een rondje om de kerk gereden, en de ongelukken daar zijn tot nu toe niet te wijten geweest aan roodseinpassages of zo. | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 22:32 |
Glaszuiver brevet van collectief onvermogen idd. | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 22:34 |
Er rijden zes treinen per uur die niet uit Amsterdam komen, komt vast wel goed ![]() | |
Duvel | woensdag 21 december 2016 @ 22:34 |
Normaal zeg ik niet dat vakbonden moeten oprotten, maar ik ben het even spuugzat vandaag. En de VVMC werkt al jaren op m'n irritatiespier. | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 22:42 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 23:08 |
Kennelijk is na 20 jaar nog steeds niet het besef ingedaald dat de bomen niet meer tot in de hemel groeien. Hele volksstammen leven nog steeds met het idee dat ze recht hebben op een zo afwisselend mogelijke baan, en als daar aan getornd wordt verklaren ze gewoon zichzelf ongeschikt door te gaan schermen met veiligheid. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd. De reiziger kon van NS al heel lang de tering krijgen, en dat is bij de nieuwe dienstregeling alleen maar NOG wat duidelijker ingepeperd. Maar ook het personeel op het veld veegt meer en meer zijn reet met de klant, ter meerdere eer en glorie van hun pretrooster. Tsja, dat gaat heus wel een keer ECHT mis natuurlijk. Zo jammer dit. | |
Zelfscanner | donderdag 22 december 2016 @ 00:13 |
En het is nou niet dat NS machinisten kan missen. ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 22 december 2016 @ 00:25 |
Als deze machinisten van mening zijn dat de veiligheid in het geding is wanneer ze vaker hetzelfde traject moeten afleggen, heb ik eigenlijk liever dat NS ze vervangt door wat capabeler lui. | |
derLudolf | donderdag 22 december 2016 @ 00:47 |
Of staken met betalen. Als ze toch minimale diensten leveren. Als je dan toch iets wil bereiken, maar toch op sympathie bij de klant wil rekenen, gooi dan alle poortjes open en laat iedereen gratis reizen | |
Salatrel | donderdag 22 december 2016 @ 05:38 |
door machinisten die, als ze kans zien, overstappen naar NS... [ Bericht 0% gewijzigd door Salatrel op 22-12-2016 06:40:40 ] | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 07:33 |
Laten we dan een gelijk speelveld creëeren door bij NS ook rondje om de kerk te doen. | |
TemulMelvin | donderdag 22 december 2016 @ 08:19 |
En de CAO multimodaal ook bij NS te laten gelden. | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 december 2016 @ 10:11 |
Mwoah, dat vind ik een beetje ver gaan eigenlijk. | |
airportmadness | donderdag 22 december 2016 @ 13:35 |
Verdacht pakketje gevonden bij Hoofddorp.. nu halen ze de intercity van Schothorst naar Schiphol er al uit in Hilversum :-( [ Bericht 48% gewijzigd door airportmadness op 22-12-2016 13:43:06 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 december 2016 @ 13:37 |
M'n nieuwe achterlamp is in een distributiecentrum bij hoofddorp in de buurt :S | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 14:24 |
@trudyvanr is aanwezig in de rechtbank te Breda voor het kort geding NS vs VVMC. | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 14:33 |
Geen bom, treindienst wordt weer opgestart | |
GlennQuagmire | donderdag 22 december 2016 @ 14:49 |
Voor iedereen die even niks te doen heeft: er is nu een nord-zuidlijnsimulator http://wijnemenjemee.nl/n(...)e-game-online-versie ![]() | |
Alxander | donderdag 22 december 2016 @ 15:26 |
Al nieuws over staking? | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 15:47 |
Nope | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 15:56 |
Mag niet gestaakt worden | |
Zelfscanner | donderdag 22 december 2016 @ 16:04 |
Gewoon doen ![]() | |
De_Hertog | donderdag 22 december 2016 @ 16:07 |
Helaas is het niet verboden omdat de reden zo onzinnig is, maar omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Op 6 januari mag wel gestaakt worden: http://nos.nl/artikel/214(...)-dienstregeling.html | |
GlenSpey | donderdag 22 december 2016 @ 16:14 |
Grappig, zit potentieel in. Alleen de graphics een beetje polijsten | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 16:18 |
Brandalarm station Utrecht Edit: geen gevolgen voor treindienst iig [ Bericht 50% gewijzigd door b2py op 22-12-2016 16:27:24 ] | |
Adrie072 | donderdag 22 december 2016 @ 16:35 |
Rijden de Treinen @rijdendetreinen 7 min.7 minuten geleden Storing voorbij: Mogelijke staking in Nederland (Mogelijke staking in Nederland) #spoor Vond ik wel leuk gevonden... | |
Frozen-assassin | donderdag 22 december 2016 @ 16:54 |
Mail van NS gekregen over eventuele staking morgen. Lekker onrust zaaien terwijl het al afgeblazen is | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 17:08 |
Ben je bekend met het verschijnsel"wilde acties"? | |
Zelfscanner | donderdag 22 december 2016 @ 17:19 |
NS app geeft nu net een melding over staking morgen ![]() | |
James1988 | donderdag 22 december 2016 @ 17:23 |
Afdeling communicatie is alvast begonnen met het versturen van de mailing. Als je zoveel klanten hebt als NS gaat daar wel wat tijd overheen, dus kun je maar beter op tijd beginnen. | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 17:39 |
Die krijgen jullie ook laat, ik had om 1450 het NS alert al en om 1545 de reisplanner melding | |
James1988 | donderdag 22 december 2016 @ 17:41 |
Ik heb nog helemaal geen alert gehad. | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 17:49 |
ik ook niet | |
derLudolf | donderdag 22 december 2016 @ 17:53 |
Ik kreeg 3 minuten geleden. Dat er een staking was. Elders in de App eerder vammiddag al gelezen dat het niet door ging ![]() | |
desbarts | donderdag 22 december 2016 @ 17:55 |
Nu wou ik de grap niet maken... https://twitter.com/NS_online/status/811977164966993920?s=09 | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 18:03 |
Nu komen de alerts en smsjes dat staking niet door gaat.. | |
Zelfscanner | donderdag 22 december 2016 @ 18:15 |
Berichten komen met vertraging aan. Laat ik hier maar niet op antwoorden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 18:23 |
Toch op zich wel grappig hoe zwart-wit mensen kunnen denken. Veel mensen die ik erop zie reageren beschouwen het stakingsverbod voor morgen als een GARANTIE dat de treinen zullen rijden. ![]() | |
derLudolf | donderdag 22 december 2016 @ 18:31 |
![]() | |
James1988 | donderdag 22 december 2016 @ 18:33 |
Gekke Britten, ze gaan dieselmotoren toevoegen aan een treinstel van 30 jaar oud ![]() | |
MTL | donderdag 22 december 2016 @ 18:34 |
Nou, dat wordt wat vannacht. Die eerste melding kreeg ik ook al rond 15:00 uur en nu een half uurtje geleden opnieuw een melding dat alles gewoon zou moeten rijden. Gokje: het pushbericht dat de treinen morgen zouden moeten rijden komt om een uur of 3 's nachts? ![]() Goese nachtrust met NS ![]() | |
dennistd | donderdag 22 december 2016 @ 19:06 |
Nadat ik gisteren deze presentatie gezien heb verbaas ik me eigenlijk nergens meer over bij de Engelse spoorwegen... | |
James1988 | donderdag 22 december 2016 @ 19:10 |
Mooi hè? ![]() | |
Litpho | donderdag 22 december 2016 @ 19:12 |
Als de rechter een staking al verboden heeft, zou dat in een ideale wereld niet zonder consequenties moeten zijn. Maar goed, ik ben al jaren voorstander van een inperking van het stakingsrecht voor beroepen die bij staking de maatschappij ontwrichten. Eerst toetsen door rechter ipv. tegenpartij laten toetsen of het tegengehouden kan worden. | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 19:19 |
Vast wel. En wat heeft de reiziger daaraan als hij op weg is naar zijn sollicitatiegesprek? | |
dennistd | donderdag 22 december 2016 @ 19:47 |
Uit het NS Vervoersplan 2017:Zouden ze zelf wat gaan bouwen of gaan ze Hafas gebruiken? Wat heeft NS met die verbinding te maken? Ze hebben zich daar nog nooit druk om gemaakt... | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 19:52 |
Zelf bouwen Maastricht - Maastricht Grens valt onder Hoofdrailnet en dus NS | |
Litpho | donderdag 22 december 2016 @ 19:54 |
Die staat verdeeld over perron 1, 2 en 3. Hoezo? | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 december 2016 @ 20:01 |
Het wordt vast niet gewaardeerd als ik dit in het bustopic post dus daarom maar hier: http://www.kakhiel.nl/pos(...)cht-en-patricia-paay | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 20:17 |
![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 december 2016 @ 20:43 |
Omg ik realiseer me nu net pas naar aanleiding van een stukje op treinreiziger.nl waarom het handig zou kunnen zijn om om te roepen aan welke kant het perron komt. Wtf ben ik soms toch ook een gigantische faalhaas ![]() | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 20:56 |
https://www.vvmc.nl/wp-co(...)tel.werklijnen-1.pdf VVMC is tegen een betrouwbare dienstregeling (Geen dedicated personeel op ICd) VVMC vertelt dat 67% ontevreden is (ben benieuwd naar de vraagstelling) VVMC vermeld niet hoeveel % stakingsbereid is (Zal wel bijzonder laag zijn, anders melden zij het wel) VVMC is niet bereid mee te denken aan een toekomstvast product voor BV NL maar vooral voor eigen hachje, zie ook het niet meedoen van andere bonden. | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 21:07 |
Kut VVMC | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 december 2016 @ 21:13 |
Ik weet niet zo goed waarom maar ik word van dit soort berichten altijd zo kinderlijk enthousiast: http://www.railwaygazette(...)el-1-in-service.html | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 december 2016 @ 21:23 |
Jezus Christus, AnsaldoSeriousRequest krijgt hier wel echt een ernstige uppercut, maar niet ernstig genoeg: http://www.railwaygazette(...)unhappy-chapter.html | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 21:52 |
Is er dan iets wat ik er nog steeds niet aan begrijp? ![]() | |
somoht | donderdag 22 december 2016 @ 21:59 |
Ja ze zitten al jaren te flirten met HAFAS om de huidige HPenterprise planner er uit te gooien. Dat is dus de huidigeplanner gebouwd door Eduard Tulp, die het verkocht heeft aan CVI dan EDS. NS heeft iig echt niet de capabiliteiten om iets zelf te maken, had het wel begin jaren 90 maar is dus verkocht. Overigens wat je tussen de regels kan lezen is de haat-liefde relatie tussen NS en 42% dochter 9292. Multimodaal planner van NS is het vermoorden van 9292 ![]() | |
James1988 | donderdag 22 december 2016 @ 22:01 |
Ik vind hem leuk ![]() ![]() (het is een wervingscampagne voor treindienstleiders) | |
b2py | donderdag 22 december 2016 @ 22:11 |
Op de hoeveelheid inhuur kan een extra team 'reisplanner bouwen' ook wel bij.. | |
somoht | donderdag 22 december 2016 @ 22:30 |
HAFAS is niet eens zo duur,. In vergelijking daarmee is 9292 als organisatie iig extreem duur (9292 kost 5,5 miljoen per jaar aan contributie vervoerders) | |
James1988 | donderdag 22 december 2016 @ 22:30 |
Heeft Hafas ook informatie over bussen enzo? Ja toch? | |
Maegrim | donderdag 22 december 2016 @ 23:02 |
Rondje om de kerk is saai, maar dedicated ICd is SAAAAAI ![]() | |
dennistd | donderdag 22 december 2016 @ 23:13 |
Wel de Duitse bussen voor het overgrote deel. Nederlandse bussen staan er eigenlijk niet in volgens mij, al zou dat met alle open data ook geen probleem moeten zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 23:13 |
Iedereen zn werk is weleens saai. Gewoon kappen met janken. | |
James1988 | donderdag 22 december 2016 @ 23:15 |
Ga maar eens 8 uur aan een stuk Zwolle - Kampen doen, dan praten we verder ![]() | |
dennistd | donderdag 22 december 2016 @ 23:16 |
Sommige lijnen heb ik ook wel eens teveel achter elkaar, maar daarom gaan staken ![]() | |
derLudolf | donderdag 22 december 2016 @ 23:30 |
Voor de variatie kan Enschede Zwolle ook wel even toch ![]() Zwolle-Roosendaal vv is toch niet perse saai. Ookal zou je het twee keer doen. | |
GlenSpey | donderdag 22 december 2016 @ 23:33 |
De lokale-vervoerders-doen-het-ook troefkaart hebben we nou zo onderhand ook wel een keer gezien. Slap argument. Je moet je eens voorstellen hoe het is voor een gemiddelde machinist. Twintig jaar terug reed diegene alle treinen in Nederland. Alle reizigerstreinen in ALLE uithoeken van het land. Alle goederentreinen. Alle werktreinen. Rangeren op emplacementen van noord tot zuid. Door bemoeienis van de politiek ( ![]() Sinds een jaar of 15 vind men het nodig om kleine lijntjes aan te besteden, waardoor buitenlandse bedrijven als Arriva en Veolia opeens voet aan de grond kregen. Her en der verdwijnen steeds meer lijntjes en of het er nou allemaal werkelijk op vooruit gaat weet niemand. 'De punctualiteit is bij die bedrijven hoger', roept een enkeling misschien. Ja logisch als je enkel de punctualiteit tussen dode uithoek A en dode uithoek B mee hoeft te rekenen. Hierdoor wordt het werkpakket nog maar kleiner en kleiner. Ieder jaar weer een beetje extra, want er gaat geen jaar voorbij dat er niet weer ergens een lijntje wordt afgesnoept. Van een eens zo gevarieerd vak blijft weinig meer overeind. Al helemaal sinds de introductie van het rondje om de kerk, iets waar het huidige dienstpakket vol van zit. Beeld je maar eens iets dergelijks in voor wat betreft je eigen werk. Stel dat je 10 jaar terug bent aangenomen om de administratie te doen, de telefoon aan te nemen en de postzegels te plakken en je nu alleen dat laatste nog maar mag doen. Zou het plezier in je werk daarvan groter of kleiner worden? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 23:40 |
Ga jij het ff goedpraten mafkees ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 december 2016 @ 23:44 |
Sorry hoor, maar dit vind ik gewoon van A tot Z een slap huilverhaal. Als het je niet bevalt, staat het je vrij om ontslag te nemen en een leukere baan te zoeken. En om dan te gaan staken, terwijl er zat mensen zijn die je werk WEL kunnen, en willen, doen, dan zit je gewoon iedereen tegelijk in de weg. | |
hemarookworst | vrijdag 23 december 2016 @ 00:00 |
Men moet toch 10 euro op hun chipkaart te hebben om in te kunnen checken? Ik heb een Voordeeluren abonnement en bij sommige check ik in met lager saldo en bij sommige stations staat er "Saldo te laag". Heeft dat te maken met wel of geen poortjes? | |
GlenSpey | vrijdag 23 december 2016 @ 00:02 |
Ja jammer dat jouw willetje niet wet is he? Ieder z'n mening iig. Jij die van jouw en de mensen die bij de NS zitten denken er grofweg over zoals ik heb beschreven. | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 00:06 |
Kan het zijn dat andere vervoerders een lager opstaptarief hanteren dan NS? | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 00:07 |
Best jammer inderdaad. Mensen die, omdat ze het verschil tussen werk en hobby niet snappen, besluiten de klant te gaan treiteren als ze vinden dat hun baas hen niet genoeg in de watten legt, kunnen wat mij betreft beter ander werk gaan zoeken waarbij ze degenen die uiteindelijk hun salaris betalen niet tot last zijn. | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 00:10 |
6 euro is voldoende. Je kunt namelijk 4 euro rood staan. | |
Gutz | vrijdag 23 december 2016 @ 00:14 |
20 jaar geleden bestond het werk wat ik doe nog niet, de wereld veranderd... deal with it. Ik hoor de vuilnismannen bij mij in de stad ook niet klagen dat ze elke woensdag hetzelfde rondje rijden als week daarvoor. En de dinsdag, en de maandag, en de donderdag, en de vrijdag. | |
hemarookworst | vrijdag 23 december 2016 @ 00:20 |
Als het om treinen gaat reis ik alleen maar met de NS. Oh, dat wist ik niet. Thanks! | |
Dr_Flash | vrijdag 23 december 2016 @ 00:20 |
Nee, die zijn blij dat ze werk hebben ![]() | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 00:30 |
Om die reden zou ik er zelf voorstander van zijn dat de concessie voor het hoofdnet een keer naar een andere partij gaat. Ik heb niet de illusie dat die andere partij wel opeens de reiziger centraal zou gaan stellen, maar het zou misschien wel die houding van "We kunnen alles maken, want uiteindelijk heeft men ons toch wel nodig" die op alle niveaus van NS lijkt te leven kunnen tegengaan. | |
bork | vrijdag 23 december 2016 @ 00:56 |
en is nog eens de meest waardeloze planner aller tijden, de keren dat ik daar mevr. Bork op heb gewezen zijn ontelbaar ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 23 december 2016 @ 04:56 |
Voordeeltje van R-net flirts in Leidschendam is dat ik tijdens het wachten de WiFi van gebruiken op se naastgelegen sporen ![]() | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 07:03 |
Daarmee wijs je de vakbonden niet de deur, zie conflict met zowel Syntus als Arriva. Kijk naar GVB waar een bestuurder bijna niets meer doet in de metro. Gewoon automatiseren die hap en de mcn er uit | |
MTL | vrijdag 23 december 2016 @ 07:23 |
Ik kwam op Facebook een linkje tegen naar de brief met eisen die door de VVMC zijn opgesteld en waar NS dus geen reactie op heeft gegeven. De eerste eis is direct een leuke: De ICD/1100 integreren in de normale werklijnen. Dus iedereen mag dan naar de HSL en TRAXX cursus? ![]() Nu al zitten machinisten die er niet frequent op rijden met samengeknepen billen. Als elke machinist op dat spul moet gaan rijden blijven er misschien 1 of 2 ritjes per maand over per persoon. Jep, dat gaat de betrouwbaarheid en punctualiteit ten goede komen ![]() | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 07:35 |
Kijk even op de vorige pagina ![]() En ik ben het met je eens, VVMC heeft geen ogen voor de mensen die ervoor zorgen dat ze überhaupt bestaansrecht hebben. | |
MTL | vrijdag 23 december 2016 @ 08:11 |
Oeps, geheel overheen gelezen ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 23 december 2016 @ 08:31 |
Is dat een argument om je baas (NS) die daar niets aan kan doen maar het leven zuur te maken door zo ontzettend veel eisen neer te leggen dat op geen fatsoenlijke manier treintjes kunnen rijden als een situatie tijdelijk gecompliceerd wordt? De regelgeving betreffende materieelkennis en baanvakkennis wordt herhaaldelijk veel strenger, het materieel wat bediend wordt wordt gecompliceerder en daarnaast blijkt uit de praktijk dat machinisten met veel ervaring op de ICd substantieel minder weggesleept hoeven te worden dan collega's die daar zo nu en dan rijden. Hoeveel argumenten moet je hebben om door te hebben dat NS met al deze zaken en daaroverheen een personeelstekort wat ze heel hard aan het oplossen met de rug tegen de muur staat? Is het reëel om te verwachten dat ze even met een toverstokje gaan zwaaien? Nee. Slechte vergelijking. Veel mensen met dit soort werk zijn de afgelopen jaren wegbezuinigd. Administratie gaat geautomatiseerd, brieven sturen ook. De telefoon aannnemen wordt door de computer en specialisten gedaan. Vooralsnog heeft het rijdend personeel in vergelijking met heel veel andere beroepen het ENORM royaal. Zeker als je naar een vergelijkbaar werk in andere sectoren kijkt. Hoewel dat zelfs voor de mensen onder de CAO multimodaal geldt denk ik wel dat die flink naar het niveau NS mogen opschuiven omdat goed werk goed beloond moet worden. En op zich is de klaagzang over de huidige situatie nog niet zo'n ramp aangezien het ook vooral een tijdelijke achteruitgang lijkt te zijn. Maar dan wel tijdelijk op zo'n manier dat het wel eens 10 maanden kan duren. Maar onrealistische ultimati en staken? Donder op zeg. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 23-12-2016 08:42:29 ] | |
GlenSpey | vrijdag 23 december 2016 @ 09:31 |
Ik ga er verder ook niet inhoudelijk op in, ik heb iig aangegeven wat het meest gehoorde argument is over waarom men ontevreden is en daar doe je het maar mee. | |
Salatrel | vrijdag 23 december 2016 @ 09:53 |
Bovendien verkondigd de directie ook aantoonbaar leugens. Men verkondigde dat de eenheidsworst in het huidige werkpakket werd veroorzaakt door het verliezen van limbabwe, introductie van flirt waar in het begin slechts een beperkte groep op gaat rijden en de ic den haag Eindhoven die deels via hsl gaat rijden en waar dus alleen hsl bevoegde machinisten op gaan rijden. afgelopen week is de lokale medezeggenschap bij logistiek geweest en hebben zij inzage gekregen in een concept van 1 dag zoals het er eventueel uit zou kunnen gaan zien en daarover was men vrij positief. Het blijkt dus wel degelijk mogelijk te zijn een aantrekkelijker werkpakket aan te bieden echter heeft men dit jaar aangegrepen om het toch weer te proberen in te voeren | |
Dr_Flash | vrijdag 23 december 2016 @ 10:08 |
Nee, ik ben er ook wel klaar mee. Blijf lekker op jullie eigen planeet zitten, stelletje verwende verwaande nesten. | |
De_Hertog | vrijdag 23 december 2016 @ 11:35 |
Val je nou serieus over 'donder op zeg'? Ik vind staken 'omdat het werk saai is' eigenlijk al op het randje en het argument dat het wellicht niet handig is iedereen een keer per maand op de ICd te laten rijden, bijvoorbeeld, komt op mij dan vrij sterk over. Daarom vind ik het best jammer dat je er niet inhoudelijk op in gaat, het was verder toch een net betoog vond ik. | |
Fred | vrijdag 23 december 2016 @ 11:46 |
De wereld veranderd nou eenmaal. Als ik naar mijn eigen werk kijk is dat in 10 jaar tijd enorm veranderd. Waar 10 jaar geleden mensen het hele land doorgingen om machines lokaal aan te passen, wordt dat nu centraal vanaf kantoor gedaan. Die mensen zijn echt niet gaan staken, want ze weten dondersgoed dat dat geen zin heeft. De tijd dat je vanaf je eerste werkdag tot aan je pensioen hetzelfde werk kan blijven doen is gewoon voorbij. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 11:52 |
Ik kan er zelfs chagrijnig van worden als er hardware stuk gaat. Moet ik helemaal naar Enschede, bezoek aanmelden voor het datacenter, wachten op die lui die HDD's komen vervangen, ugh. Het werk is trouwens gewoon grotendeels anders geworden, zeker niet saaier. Als je de mentaliteit "het wordt saaier" als uitgangspunt hebt dan wordt het ook niet anders dan dat. | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 12:21 |
![]() De vraag is weer actueel, hoe lang nog? Vandaag voor de alpenexpress iig. Via: https://twitter.com/rhemkes/status/812252634015006720 | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 12:22 |
Het is effectiever om mee te denken en vervolgens invloed te hebben hoe het er uit gaat zien in plaats van je kont tegen de krib te gooien. We doen niet meer alles met de hand, automatisering kost banen maar levert net zo goed banen op. Als je wilt meegaan zal je flexibel moeten zijn, sowieso, hoe erg lijkt machinist zijn nog op vroeger? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 12:24 |
Precies. Daarnaast vraag ik me oprecht af wat er zo erg is aan drie keer op een dag Zwolle-Utrecht vv te doen met een sprinter. Ik zou het wel tof vinden als het rondje om de kerk alleen per dag zou gelden trouwens, maar dat is dus iets waar denk ik best over te praten valt. | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 12:27 |
Ik heb laatst even door die diensten zitten graaien. Er zitten er een paar tussen. Directe Sprinter Den Haag - Zwolle via Amsterdam, schaft in Zwolle en dan de sprinter terug besturen. Dienst van 6:15 grotendeels in een SLT. Maar ook dit soort dingen horen erbij, ik zal later ook niet alleen maar lang leve de lol banen doen. Een planner plant ook de gehele dag alleen maar. Daarbij ken ik NS als een organisatie met de mogelijkheden om stappen te maken als je dat zelf wilt en ook aangeeft. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 12:33 |
Ja precies. Je moest eens weten hoeveel repetitief werk er bij automatisering komt kijken ook al is het heel afwisselend. Je staat ook vaak voor de keuze; okay ik moet een actie doen bij 100 accounts, het schrijven van het complexe script, wat ik echt maar één keer hoef te doen, gaat evenveel tijd kosten als het zelf maar gewoon handmatig doen. Dan kies ik vaak voor handmatig. Als de snelheid er eenmaal inzit dan gaat het toch wel rap. Er zijn altijd leuke en minder leuke aspecten aan een baan en die veranderen met de tijd. Probeer er eens het beste van te maken ofzo. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 12:34 |
Ik denk trouwens dat mijn nieuwe koelkast met de trein komt. Verwachte bezorgingstijd fluctueert nogal. | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 13:16 |
Botsting leeg materieel NS met trein met reizigers van Arriva te Maastricht en de trein waarin ik net mee gereisd heb van Utrecht naar Hilversum heeft 10 luttele minuten later een aanrijding met persoon gehad te Bussum. Lekkere dag weer | |
Dr_Flash | vrijdag 23 december 2016 @ 13:18 |
Wauw ![]() ![]() | |
Adrie072 | vrijdag 23 december 2016 @ 13:18 |
https://twitter.com/mirjamdewinter/status/812208779496407040 http://www.1limburg.nl/twee-treinen-botsen-maastricht Hadden beter kunnen staken misschien... | |
Dr_Flash | vrijdag 23 december 2016 @ 13:20 |
Hopla, halve vloot Flirt2 uit de vaart meteen ![]() | |
HeelVeelvragen | vrijdag 23 december 2016 @ 13:27 |
Zware botsing in maastricht, tussen ns en arriva beide met flirt stellen. | |
_serial_ | vrijdag 23 december 2016 @ 13:33 |
Volgens de brandweer valt het allemaal wel mee.
| |
Dr_Flash | vrijdag 23 december 2016 @ 13:42 |
Valt wel mee idd. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 december 2016 @ 13:47 |
idd.. luid alleen de vraag wie heeft er liggen slapen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 december 2016 @ 13:50 |
Vast iemand wiens werk te saai geworden was ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 december 2016 @ 13:57 |
iemand die geen kerstbonus wou ![]() | |
Basekid_NZ | vrijdag 23 december 2016 @ 14:02 |
Fijn, tot 23.00 geen treinen vanuit Maastricht dus. Lekker met de stopdus die 60min langer duurt. | |
MTL | vrijdag 23 december 2016 @ 14:05 |
Ik hoorde dat de Arriva-trein een STS zou hebben gehad, maar het kan goed dat het speculaas is van een bevooroordeelde collega ![]() | |
Adrie072 | vrijdag 23 december 2016 @ 14:07 |
STS is? | |
MTL | vrijdag 23 december 2016 @ 14:09 |
StopTonend Sein-passage. Oftewel, door rood gereden. Edit: aan de foto te zien lijkt mij dat inderdaad behoorlijke speculaas. De achterste stroomafnemer van de NS trein staat op, dus in de richting van de botsing. Mijn eerste ingeving zou dan zijn dat juist de NS trein door rood is gereden. Maar goed, wat het echt is zal wel uit het onderzoek naar voren komen. [ Bericht 38% gewijzigd door MTL op 23-12-2016 14:18:59 ] | |
Salatrel | vrijdag 23 december 2016 @ 14:17 |
al wel een heel reëel scenario.... het kan natuurlijk zomaar weer zo'n inhuurkracht zonder fatsoenlijke wegbekendheid zijn. Daar hebben ze bij Arriva wel vaker last van... de Animo om over te stappen van NS naar Arriva met de concessiewisseling was in limburg niet heel erg hoog natuurlijk | |
GlenSpey | vrijdag 23 december 2016 @ 14:21 |
Nee en terecht ![]() | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 14:22 |
Ik heb standplaats Eindhoven maar woon in Maastricht en ken de collega's aldaar goed. Daar wilde niemand overstappen ivm met een behoorlijke inlevering mbt tot het salaris etc. Dan had je het gemiddeld over 600 euro netto. Niemand van NS is overgestapt. Je zou ook gek zijn om een prima werkgever in te ruilen voor een prijsvechter. Heb nog niets vernomen over de aanrijding te Maastricht wat de oorzaak is. | |
Salatrel | vrijdag 23 december 2016 @ 14:24 |
Brandweerman Sam heeft ieder geval een zitplaats weten te scoren ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 23 december 2016 @ 14:28 |
Toch handig, die kastjes. Ik zou trouwens hetzelfde hebben gedaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 december 2016 @ 14:39 |
Ja, je zou ook gek zijn om bij een prima werkgever te gaan staken omdat het allemaal NOG niet prima genoeg voor je is. | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 14:44 |
Kleine kinderen? ![]() | |
Salatrel | vrijdag 23 december 2016 @ 14:47 |
nee ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 14:47 |
En dan toch van Brandweerman Sam afweten ![]() | |
JDude | vrijdag 23 december 2016 @ 14:56 |
Leaseauto ingeleverd en met de trein naar huis. Zitplaats: op de grond. Gelukkig brengt m'n volgende baas in januari een nieuwe. | |
MTL | vrijdag 23 december 2016 @ 15:03 |
Lees bij de collega's van S***a dat het betreffende wissel in Maastricht flankbeveiliging zou hebben voor het spoor waar de NS trein op stond. Had de NS trein dus een STS gehad, dan had deze nooit in de rijweg kunnen komen van de Arriva-trein. Enige conclusie zou dan te kunnen zijn dat er een rijweg voor de NS-trein in lag, en dat de Arriva-trein door rood is gereden. Dan zou dus mijn eigen speculaas dat het juist de ns-trein was, onjuist zijn. Opnieuw, geen idee of het waar is, dus voeg maar een paar kilootjes zout bij het innemen ![]() | |
JDude | vrijdag 23 december 2016 @ 15:06 |
Langzaam rijden i.v.m. bermjosti's, kon er ook nog wel bij. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 15:14 |
Dat gaat om drie standplaatsen die het niet eens zijn met het verdelen van de lasten en lusten. Maar laten we wel wezen. Ik werk nu 15 jaar bij NS en nog niet een staking meegemaakt als 1 dag dat een landelijke staking was waar geheel Nederland deels plat lag. Daar deed ook de metaal en vele andere sectoren aan mee. Bovendien is het nu bij deze staking ook nog maar een deel van het personeel van die drie standplaatsen. Als hier iemand in dit forum een van deze drie standplaatsen heeft zal hij meer weten. | |
Salatrel | vrijdag 23 december 2016 @ 15:29 |
volgens mij is (bijna) elke standplaats ontevreden maar hebben ze deze 3 stand plaatsen uitgekozen. Wellicht omdat VVMC daar veel leden heeft die ook aangegeven hebben actie te willen voeren (hier is uit vraag naar gedaan tegelijkertijd met de stemming over ORT nabetaling) | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 15:32 |
Hoe groot is VVMC binnen NS? | |
Jappie111 | vrijdag 23 december 2016 @ 15:33 |
Weet iemand of er een met de tienertoer vergelijkbaar ticket is voor Duitsland (NRW en/of Nedersachsen) of België? | |
_serial_ | vrijdag 23 december 2016 @ 15:44 |
Zoiets? http://www.treinreiswinke(...)es-wochenende-ticket http://www.belgianrail.be(...)rten/go-pass-10.aspx | |
Mr_Klaasje | vrijdag 23 december 2016 @ 16:02 |
De grootste geloof ik. FNV is denk ik de tweede. | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 16:31 |
De Finse spoorwegen, VR, bereiden zich voor op de kerstdrukte door een 'supertrein' te laten rijden bestaande uit 15 dubbeldeksrijtuigen die aan 1500 reizigers een zitplaats biedt. http://yle.fi/uutiset/osa(...)ristmas_rush/9355596 Dat is ongeveer evenveel als 16 bakken VIRM of 15 bakken DDZ. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 17:28 |
Een foto op L1 laat zien dat er een rijweg is ingesteld voor de leeg matetrieel trein. Maar goed het onderzoek moet dit alles nog maar uitwijzen. Dus blijft het inderdaad speculeren waar het fout is gegaan. Nu weet ik niet hoe anderen er over denken. Neem de dienstregeling naar Maastricht Randwijck. In vier minuten tijd een kering realiseren met het nemen van een remproef is onmogelijk. Dat gaat vroeg of laat mis. Nu rijd er een pendeltrein al twee weken om dit probleem op te lossen. Vraag me af hoe ze dit gaan oplossen. | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 17:32 |
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld? | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 17:33 |
Ja maar ook na het combineren en het onderbreken van je treinleiding(loc wissel etc) Nu heb ik nog geen opleiding Flirt gehad dus ik laat me verassen. | |
GlenSpey | vrijdag 23 december 2016 @ 17:33 |
Ja. | |
AIex | vrijdag 23 december 2016 @ 17:34 |
Bij flirt, ja. (meeste materieel trouwens.) | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 17:36 |
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een trein uit Groningen (ICM) in Utrecht in vier minuten keerde en op tijd weer vertrok naar Gouda. Dat was binnen 4 minuten voor elkaar. Het kan dus wel ![]() | |
AIex | vrijdag 23 december 2016 @ 17:38 |
Ja tuurlijk, als er een machinist klaar staat om zodra die trein stilstaat de cabine in te klimmen dan kun je gerust in 4 min klaar zijn. Maar is er maar één machinist die van achteren naar voren moeten lopen... | |
GlenSpey | vrijdag 23 december 2016 @ 17:38 |
Waarschijnlijk stond dan de aflos al klaar bij binnenkomst te Utrecht. Als je zelf de kering moet doen (ook een van de veelgehoorde kritieken bij huidig dienstrooster) dan is het zo goed als onmogelijk en vertrekt het grootste deel al met vertraging. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 17:39 |
Mogelijk zat de passagierende machinist al in de achterop lopende cabine. Maar in je eentje dit in vier minuten als je nog 6 bakken moet terug lopen vraagt om fouten. | |
Salatrel | vrijdag 23 december 2016 @ 18:12 |
de letterlijke tekst uit het Handboek:
| |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 18:32 |
Het gaat niet alleen maar om het rondje om de kerk alleen. Maar ik kan me voorstellen als jij alleen maar rijd op die lijnen met veel overlast terwijl je collega elders op de mooie lijnen rijd kan ik me voorstellen dat je ontevreden bent. Zo weet ik nog dat standplaats Den Haag op de zoetermeerlijn een rooster had waar je als beginneling alleen maar op dat lijntje reed. Juist de lijn met de meeste overlast terwijl je collega in Eindhoven daar sporadisch reed. Dus ook de ovelast op bepaalde lijnen spelen een rol. Vanaf ehv rijd ik ook bijna niets anders dan Tilburg -Uni/Weert en Deurne Nijmegen. Maar dat is toch iets anders dan datzelfde rijden in de omgeving Almere. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 18:37 |
Lijkt me duidelijk dat er wat aan de overlast gedaan moet worden. Ga dáár dan om staken. Maar bleek dat uit de communicatie? Het lijkt mij trouwens oprecht handiger dat een collega uit Den Haag dat stuk rijdt dan een collega uit Aidshoven. Ja, en ik ben eigenlijk zo'n klootzak omdat ik een hekel heb aan grijze stoeptegels dus. Ofzo. Als reiziger heb ik in de afgelopen 2 jaar liever Amsterdam-Almere dan de overige routes denk ik ![]() | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 18:40 |
Hetzelfde zie je in Duitsland waar er onder S bahn machinisten een hoog ziekte percentage is. En de ICE machinisten ook nog eens neerkijken op die machinisten. Dit terwijl de ICE machinist van alle gemakken word voorzien en zelden te maken heeft met lastige reizigers | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 18:41 |
Het neerkijken is een eenvoudig op te lossen probleem. Geef ze minder salaris omdat de baan makkelijker is. Zo afgelopen. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 18:45 |
De overlast is een maatschappelijk probleem dat NS niet alleen kan oplossen. Daarom dat het personeel roept om dan maar de lasten en lusten te verdelen onder de standplaatsen onderling. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 18:49 |
NS kán het probleem in z'n eentje oplossen hoor. Kost alleen geld en dat willen ze er niet aan uitgeven. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 18:53 |
Hoe wil je overlast oplossen waarbij je te maken hebt met een maatschappij waarbij vaak de veroorzakers ook nog beschermd worden door media etc. Je moet verdomd goed oppassen met alles wat je onderneemt. Je staat zo op youtube en Facebook. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 18:57 |
De veroorzakers móéten beschermd worden. Dat is godverdomme het belangrijkste basisprincipe van een goed functionerende rechtsstaat. Maak het ff. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:02 |
Je snapt het maatschappelijk punt niet. Het grijs gebied zegt je niets. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 23 december 2016 @ 19:03 |
Waarom zou iemand die overlast veroorzaakt niet beschermd moeten worden? Het zal maar net zijn dat die onder invloed van medicijnen, drugs of alcohol iets geks doet en dat daarna nooit meer neemt. Moet die dan werkeloos blijven omdat ie de telegraaf heeft gehaald? Dan weet je een ding zeker: Die komt in de criminaliteit terecht. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 23 december 2016 @ 19:04 |
Ik zou het anders bewoorden dan Deadlock en wellicht minder scherp maken maar hij heeft wel degelijk meerdere punten te pakken. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:04 |
Dus de andere zijde hoeft niet beschermd te worden door diezelfde rechtstaat. Is dat het? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 23 december 2016 @ 19:06 |
Ojawel. Maar dat regel je niet door een overlastgever maar in beeld te brengen. Dus je verkoopt gewoon kolder. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:06 |
Nee dat heeft hij niet. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:07 |
Het grijze gebied zegt me veel meer dan het jou zegt. Ik snap best dat mensen zelfverdedigen maar er zijn (gelukkig! we wonen niet in de VS) grenzen aan wat er is toegestaan. Dat grijze gebied is wat jij nu per definitie richting de NS-medewerkers trekt en wat ik in de handen van de daarvoor bestemde personen binnen de diverse machten zijn wil laten. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:07 |
Maar een ambulancier in beeld brengen bijvoorbeeld mag wel. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:07 |
Of juist omdat ze niet onder invloed zijn van medicatie... | |
Mr_Klaasje | vrijdag 23 december 2016 @ 19:07 |
Ja, dan niet... Maar ga er dan ook vooral niet vanuit dat staken op veel positieve reacties gaat opleveren. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:10 |
Omdat een ambulance die in beeld komt niet ontslagen wordt en de rest van z'n leven nog dieper in de shit zit. Ik ken serieus iemand die geen verlenging van z'n medicatie kreeg (fout van het ziekenhuis) en terug in een psychose viel en rare dingen heeft gedaan. Is dat het probleem van die persoon zelf? Misschien reden om hem of haar extra in de gaten te houden, ja. Maar wie is de echte schuldige? Moeten we eigenlijk wel naar een schuldige zoeken? Volgens mij ben ik juist degene die het grijze gebied uitstekelbaars snapt.... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:10 |
Jij vindt van niet maar volgens de wet heb ik dat (tot de PVV aan de macht komt, u vindt dat rechtdoor richting april en dan ergens op een woensdag rechtsaf) wel. Mijn manier is aantoonbaar beter met minder recidive en een stabielere samenleving. Het kan me dus niet zoveel interesseren wat een ander daarvan vindt. | |
Adrie072 | vrijdag 23 december 2016 @ 19:12 |
Hoewel daar tegenwoordig ook steeds meer rechten voor het slachtoffer naast komt te staan en in gelijke hoogte, om het volledig te stellen. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:15 |
Je snapt het niet. Als die persoon niet instaat is door een psychose over straat te wandelen moet je dit niet door NS laten opknappen maar door de zorginstelling die zorg behoort te geven. Grijs gebied is dit Wat doe je als er een groep vluchtelingen zonder vervoers bewijs in de trein zitten. Zet je die eruit of sluit je de ogen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:15 |
Ja. In sommige gevallen een goede ontwikkeling. Niet altijd. Ik ben het niet per definitie eens met het spreekrecht van slachtoffers of de nabestaanden daarvan vanuit juridisch oogpunt. Vanuit menselijk oogpunt dan weer wel. Weet je, het is een enorme spagaat. "Wat nou als jou dit overkomt..." Ja wat een kutvraag; veruit het overgrote gedeelte van de mensen krijgt er gelukkig niet mee te maken. En het is precies de reden waarom we (zo goed en zo kwaad als dat kan) onafhankelijke rechters hebben. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:17 |
En soms is die zorginstelling er niet. Dat is een gebrek aan kennis van jouw kant, en nee dat is geen belediging of insinuatie, het is gewoon dagelijkse praktijk. Waarom moet dat grijs gebied zijn? Hoe kom je erbij dat dat de enige twee mogelijkheden zouden zijn? Kan je echt niet meer bedenken dan dat? Mijn oplossing: Ze laten zitten en contact opnemen met politie/justitie. Vinden die het best dan zou ik het ook best vinden, misschien zelfs wel een bekeuring uitschrijven en die richten aan het CJIB via het CJIB. Dat zou een leuke clusterfuck kunnen worden. Het lijkt me ook totaal niet moeilijk uit te leggen aan de baas. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:19 |
Het word een grijs gebied omdat omstanders er zich mee gaan bemoeien. Je zegt dat ik geen kennis bezit. Prima dan houd de discussie op. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:21 |
Je bent ten eerste geen verantwoording schuldig aan de reizigers, het is jouw trein. Ten tweede is het eenvoudig te verantwoorden door te zeggen; Ik vind dit ook niet leuk, daarom ga ik de politie bellen. Iedereen die dan nog moeilijk doet mag gelijk mee met de politie. Als je dit soort vragen moet stellen heb je dan niet gewoon de verkeerde baan gekozen? | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:22 |
Als jij het zegt zal het wel zo zijn. Dan heb ik inderdaad de verkeerde baan gekozen. | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 19:23 |
Het wordt een grijs gebied omdat NS en haar werknemers ervoor kiezen het een grijs gebied te maken door enerzijds de regels zo op te stellen dat de reiziger op papier bij twijfel altijd de lul is, en anderzijds de conducteur de mogelijkheid te geven hier in de praktijk naar willekeur vanaf te wijken door coulant te handelen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:23 |
Ik vind het echt ontzettend verbazingwekkend dat iemand met een punkeravatar en "Fuck the System" als ondertitel zich zo krampachtig aan het systeem probeert vast te houden :S | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:29 |
Ik zeg niet dat je je aan het systeem dient te houden. En juist daarom moet je de lasten en lusten verdelen. Ik heb het steeds over een grijs gebied. Dat is prima maar legt wel meer werkdruk op die bepaalde lijnen. En accepteer dat er zo nu en dan iets mis gaat. Het punt is dat jij alle verantwoording bij een partij wil leggen namelijk NS terwijl ik het juist bij de maatschappij leg. Eea heeft ook te maken met bezuinigingen in de zorg. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 19:32 |
En ik ben het daar volledig mee eens maar ik heb net uitgelegd hoe je die werkdruk in ieder geval gedeeltelijk kan afwentelen. En dan komt daar een 'ja zal wel, jij weet niet gast'-reactie op terug. Lekker makkelijk. <insert verhaal over wij hebben ook scholen in die wijk in Gouda> Nee, dat zeg ik juist niet Ik zeg dat je als werknemer gewoon die opgelegde verantwoordelijkheid niet moet nemen en eerder moet escaleren. Volgens mij is dit ook precies de enige reden waarom vakbonden nog bestaansrecht hebben, omdat ze in dit soort gevallen achter de werknemer moeten gaan staan. | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 19:51 |
Lijkt me een goed plan, alleszins beter dan de huidige verdeling waarbij alle lasten bij de reiziger liggen... | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 19:53 |
Welke lasten liggen allemaal bij de reiziger. Je moet eens weten hoeveel last ik heb van KPN, Gemeente, Zorginstellingen etc. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 december 2016 @ 19:56 |
De reiziger ![]() | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 19:57 |
Het hele vervoersbewijs is zodanig ingericht dat in geval van twijfel de kosten/bewijslast altijd bij de reiziger ligt, terwijl die het minste invloed erop heeft. En die leuke afwisselende trajecten die de diva's eisen zorgen ervoor dat bij problemen op het spoor in Oost-Nederland in de ochtend tot in de avondspits het treinverkeer tot ver in het westen ontregeld is en vice versa. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 23 december 2016 @ 19:57 |
Deze inderdaad. De getoonde wisselstand van de Engelsman maakt het verhaal aannemelijk. ![]() | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 20:01 |
Er is meer dan NS met hun gek personeel waarom treinen te laat zijn en er verstoringen plaats vinden. Als je denkt dat alle problemen te maken hebben met personeel dat de lusten en lasten wil verdelen waar ik niet tot behoor maar andere collega's wel begrijp dan houd het op. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 20:04 |
Sorry maar als een van mijn scholen een onvoldoende krijgt van de inspectie dan trek ik me dat persoonlijk aan, ik lig er niet wakker van maar ik ga zeker mijn best doen om bij te dragen aan een beter resultaat. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 20:04 |
Dit Maar ik pas hier maar op met wat ik zeg. 😊 | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 20:04 |
Jammer dat je me nu opeens allerlei beweringen in de mond lijkt te willen leggen die ik niet heb gedaan, dan houdt het inderdaad op. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 23 december 2016 @ 20:06 |
Waarom denk je dat ik deze bewoordingen kies? ![]() | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 20:07 |
Geloof mij nu maar dat het overgrote deel van het personeel zijn uiterste best doet. Wat denk je nu zelf dat ik express treinen laat verzuipen. Helaas word het mij steeds moeilijker gemaakt om in een grijs gebied te werken door de strenge regelgeving die is toegenomen sinds we met meerdere vervoerders van hetzelfde spoor gebruik moeten maken. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 20:15 |
Waar ik 10 jaar geleden ondanks dat het toen al niet meer mocht de wals van mat 64 op zijn plaats vingerde om van de baan te komen zou ik nu niet meer riskeren als dat mat nu nog zou rijden. Als de verzegeling verbroken was van de ATB en zelf overtuigd was dat het door een schoonmaker per abuis was verbroken en alles getest had moet je dat nu niet meer proberen. Zelf wissels krukken. Ho maar. Een loc aan hangen ik ben helaas niet meer bevoegd maar zou die werkzaamheden zo kunnen uitvoeren. [ Bericht 8% gewijzigd door Cherna op 23-12-2016 20:55:22 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 20:16 |
Ik wéét dat er bijna alleen maar zeer toegewijde mensen bij het spoor werken. Daarom verbaast dit keurslijfgezever me ook best wel. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 20:17 |
En trouwens diep respect voor die mensen, want ik weet precies hoe het is om in een bedrijf te werken dat denkt te weten wat het beste is voor z'n mensen, maar waarvan de klanten ook denken te weten wat het beste is voor diezelfde mensen. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 20:21 |
Kijk, persoonlijk zou ik meer willen maar de regelgeving beperkt ons steeds meer. Ook dat speelt wel een rol. I&l en T heeft de regelgeving enorm aangescherpt. Daar heb ik persoonlijk wel moeite mee. | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 20:23 |
Ik betwist niet dat er zeer toegewijde mensen bij het spoor werken, maar ik vrees dat de verhouding tussen het aantal zeer toegewijde mensen en de mensen die er met de pet naar gooien heel wat minder rooskleurig is dan jij nu voorstelt. Anders zou ik de conducteurs wel vaker zien dan alleen als ze op hun fluitje blazen bij het sluiten van de deur. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 20:30 |
Je hoeft er geen diep respect voor te heben. Iemand die klaagt over salaris en scundaire arbeidsvoorwaarden bij NS zou zich moeten schamen. Natuurlijk heb je zoiets als kantine praat. Maar de frustratie zit meer in de zaken waar je als personeel geen invloed op hebt. En ja ook bij NS werken rotte appels. Als ik vertraging maak treft dat ook mij en zit ik daar niet op te wachten. Ook niet op overvolle treinen. Je belt met bijsturing om te kunnen versterken maar het mat is er niet om dat mogelijk te maken. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 20:32 |
Ik denk dat je veel meer invloed hebt dan je denkt eigenlijk. Spreek collectief af dat je weigert om nog langer met die volle treinen te rijden bijvoorbeeld. Als je de vakbond meehebt zal je zien dat het stiekem opeens heel snel afgelopen is met die te korte en overvolle treinen. Je moet dan ook niet te moeilijk doen op andere plekken, als je weet dat het tussen Overvecht en Centraal proppen wordt vind ik dat je dat voor lief moet nemen. Als een trein uit Hoogeveen al volgepropt vertrekt om 15:15 richting Utrecht en je weet dat het nog véél erger wordt moet je gewoon weigeren dit te pikken en de trein opheffen. | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 20:58 |
Hoi, het vroeger was alles beter, leuker, meer, breder, samen, etc geldt voor de hele spoorwegsector. En toch ligt niet de hele spoorwegsector met grote regelmaat al stakend op z'n gat. Omdat werknemers bij andere (voormalige spoor) bedrijven blijkbaar wel om kunnen gaan met verandering en de daarbij behorende perikelen. Het is geen 1980 meer, NS in die vorm bestaat niet meer. Dan kun je wel gaan staken en heel hard roepen dat het allemaal kut is, maar het is nou eenmaal een gegeven dat de wereld verandert, dus ook je werkpakket. Het wordt bij de reizigers gewoon niet meer geaccepteerd dat doordat de machinisten een pretpakket eisen, een kleine verstoring uitwaaiert over het hele land. Laat staan dat je ervoor gaat staken! Het stakingsrecht is een groot recht. Het is het laatste en grootste pressiemiddel dat werknemers hebben. Dat moet je zuinig inzetten. Als het gaat om grote loonconflicten, bijvoorbeeld, of ontslagrondes, basale veiligheid. Dan heb je een punt. Maar nu al jaren met enige regelmaat de boel platgooien omdat je als machinist (bji NSR) niet kunt accepteren dat er aan het voortschrijden van de tijd ook nadelen kunnen kleven: voor mij onbegrijpelijk. NSR heeft naar mijn weten een meer dan schappelijke CAO en voor de oudere garde staat tegenover een ingeperkt werkpakket een shitload aan "verworven rechten". [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 23-12-2016 21:10:15 ] | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 21:09 |
En dat begrijp ik nou wel weer. | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 21:09 |
Alle seinen daar uitgerust met ATB-Vv? Discussie over doorschietlengte in 3-2-1... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 21:10 |
Net als Duvel begrijp ik dit, maar deze regels worden dus wel voornamelijk door NS en ProRail bedacht waarna IL&T ze omzet in regelgeving. Gevalletje "Dat hebben ze daar bedacht (maar zonder mij had het niet bestaan) /manager die een impopulaire maatregel aan 'zijn' mensen moet gaan uitleggen. | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 21:11 |
Nou... het heeft ook te maken met de algemene trend dat er niet meer wordt geaccepteerd dat aan sommige activiteiten risico's kleven. Dan wordt al snel gekozen voor "niet" in plaats van het (geringe) risico te accepteren | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 23 december 2016 @ 21:18 |
Nou... veel van de nieuwe regelgeving is juist door IL&T opgelegd na incidenten. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 21:19 |
Naar voorstellen van ProRail en NS... | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 21:25 |
De vraag is of verbieden van activiteiten de juiste reactie is op "incidenten". | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 december 2016 @ 21:29 |
Denk het niet. Niet per definitie. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 21:30 |
Hoe het ook is. Teveel regelgeving werkt verstikkend als die dan ook nog regelmatig wijzigd. Ik ben van mening dat een goed opgeleide machinist weet waar hij mee bezig is. Me dunk de opleiding hier in NL was twee jaar met minimaal 200 rangeerdagen. In Duitsland was die nog langer en begon je met goederen en S bahn en een materieel soort. Als voorbeeld heb ik drie documenten om een trein van NSR te mogen rijden zonder even rekening te houden met mat. kennis en baanvak kennis. Een EU rijbewijs Een bewijs om voor NSR treinen over de Nl sporen te mogen rijden. Een rijbevoegdheid om te mogen rangeren voor Nedtrain. Heb ik het nog niet over bevoegd spoor betreder. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 21:40 |
Het kan natuurlijk zo zijn omdat de opleiding verkort is en er meer dan alleen NS over de sporen rijd dat het zo moet zijn. En ga ik daar niet vanaf wijken. Die tijd is voorbij ondanks dat ik dat persoonlijk jammer vind. En laten we niet vergeten dat rechters en advocaten ook dit soort regels in de hand werken. Iedereen wil de handen vrij hebben. Dit speelt niet alleen bij het spoor maar ook bij andere sectoren. [ Bericht 11% gewijzigd door Cherna op 23-12-2016 21:53:56 ] | |
GlenSpey | vrijdag 23 december 2016 @ 22:30 |
Dat betekent niet, dat het een ieder niet vrijstaat om te proberen er wél iets van te behouden. En dat is wat men nu dus aan het doen is ![]() Daarnaast zie je in zo'n beetje iedere andere sector wereldwijd, waarin men iets voorelkaar probeert te krijgen, dat de gewone medemens daar last van heeft. Of dat nou een stel tractoren op de snelweg is of een blokkade van politie-uniformen voor de ingang van een publiek gebouw. Dat is gewoon de manier waarop stakingen gaan tegenwoordig. Lastig? Ja. Niemand ontkent dat. Maar zo heeft iedereen dus blijkbaar wel iets te slikken van een veranderend wereldbeeld. | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 22:30 |
Ach, er is altijd nog België of Frankrijk ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 22:35 |
En met dat zwaaihandje wil je zeggen...? Toch niet dat ik m'n bek maar moet houden? | |
Kansenjongere | vrijdag 23 december 2016 @ 22:35 |
Sinds de nieuwe dienstregeling schijnen machinisten met enige regelmaat vergeten te stoppen op Almere Buiten. Het rondje om de kerk lijkt me bij uitstek een geschikt middel om hen wat sneller te leren wennen aan een gewijzigd traject. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 22:37 |
Frankrijk. Daar zou ik wel eens willen rijden over de sporen. Het mooiste spoorland. Schitterend mat. Gelukkig kan ik het wat nabootsen om zelf iets te creëren en om te zetten in een sim. Hobby. | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 22:37 |
Waar staken nog normaal is. | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 22:38 |
Ik heb zelf iets meer met Engeland, maar ik kan me zeker vinden in wat je zegt. Ze hebben echt wel mooie trajecten en materieel in Frankrijk ![]() Waar doe je dat dan mee? | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 22:40 |
En je met 50 jaren oud met pensioen gaat als machinist. Daar ben ik het ook niet mee eens(zou het zelf niet eens willen). België en Frankrijk gaan te ver. Dat ben ik met je eens. Maar de infrastructuur en mat is geweldig. | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 22:41 |
Mja, misschien is de levensverwachting ook lager. Of hebben ze het er als staat (want geen pensioenfondsen) voor over. We zijn in Nederland ook soms wel doorgeslagen in alles in termen van geld of kosten te beschrijven. | |
GlenSpey | vrijdag 23 december 2016 @ 22:42 |
Meer dat ik me tegen mijn zin weer een reactie uit heb laten lokken en er nu nogmaals mee klaar ben. Maar interpreteer het voor de rest lekker zoals je zelf wil. | |
tripel7 | vrijdag 23 december 2016 @ 22:43 |
De grootste grap is dat hij waars voor die sim betaald heeft, en dus betaald om virtueel de hele tijd min of meer dezelfde rondjes om de kerk te rijden. Terwijl als zijn werkgever, die hem meer dan royaal beloond, dat wilt opleggen hij meteen op de barricade springt. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 22:43 |
Niets. Als het af is gooi ik het op het net waar anderen dan van gebruik kunnen maken. Het gaat mij om het creëren van de routes voor de sim. Zie het als een level dat iemand maakt voor een game met een editor. | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 22:44 |
We gaan er ook niet uitkomen vrees ik. Ik vind de argumenten van het betreffende deel van het rijdend personeel op z'n minst niet sterk, jij staat aan de andere kant. So be it. | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 22:44 |
Eh. Leer eens enigszins Nederlands? | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 22:46 |
Als ik Train Simulator speel vind ik de "netwerk"-achtige routes wel het leukste om te spelen. Van A naar B en weer terug naar A gaat vervelen. East Croydon naar Brighton ken ik inmiddels op m'n duimpje, maar de routes via Peckham Rye enzo blijven me verbazen ![]() Ik vroeg "waar", niet "wat" ![]() Train Simulator? Of een ander stuk software? | |
GlenSpey | vrijdag 23 december 2016 @ 22:46 |
Nee klopt. Ik heb eigenlijk ook een hekel aan dit soort discussies op internet. De uitslag kan men vantevoren al voorspellen. Maar soms kan ik het toch niet laten. Leerpuntje voor mij ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 december 2016 @ 22:48 |
OK, dan zal ik ook proberen het subtieler aan te pakken. Deal? | |
Adrie072 | vrijdag 23 december 2016 @ 22:52 |
Op zich is dit toch n fijne discussie, dwalen af en toe wat af, maar zeker interessant. Niets mis mee! | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 22:54 |
Ik rij niets in die sim. Puur testen en bouwen. Dat gaat van ter plaatse fotos maken en objecten bouwen met gmax en natuurlijk nog wat Franse vrienden die mij helpen met sporen plannen en andere data. Hee ik heb in die 15 jaar 1 dag gestaakt. Kijk dat ik het jammer vind dat het beroep uitgehold word mag ik iets van vinden. Zeker als liefhebber. Je hebt ook een bepaalde liefde voor een vak. | |
Jappie111 | vrijdag 23 december 2016 @ 22:56 |
Ja zoiets, maar dat kost allebei 40-50 euro, en ik ben op zoek naar een goedkope dagkaart (max ¤20-25 per dag ofzo) | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 22:57 |
Je kunt ze delen, die prijzen zijn niet per persoon. | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 22:59 |
Trainz is het programma. | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 23:07 |
Jij, fan van Engeland? ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 23:12 |
Ja, gek hè? Had je niet verwacht zeker? ![]() | |
Cherna | vrijdag 23 december 2016 @ 23:28 |
Clapham junction? Het verbaasd me wel dat die oude puinhoop nog werkt. | |
b2py | vrijdag 23 december 2016 @ 23:43 |
Not the slightest | |
James1988 | vrijdag 23 december 2016 @ 23:56 |
Clapham Junction, één van de drukste stations van het spoorwegnet. Met van die heerlijk krappe tunnels en smalle perrons. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 00:42 |
Bekend van een mooi boemeluk tijdje terug. | |
James1988 | zaterdag 24 december 2016 @ 00:49 |
28 jaar terug alweer. De oorzaak was nog wel het meest tenenkrommend aan het hele ongeval: slecht afgewerkte bedrading. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 24-12-2016 00:58:23 ] | |
Cherna | zaterdag 24 december 2016 @ 02:19 |
Wat ik jammer vind is dat bijsturing nooit in de discussie word meegenomen. Die zijn onderbezet bij een verstoring. Al heb je een rondje om de kerk dan nog los je hiermee de problemen niet op. Bovendien is er nog wel een nadeel te benoemen. Het personeel is op andere lijnen niet in te zetten waardoor je met verlof ook problemen gaat krijgen. Zelf hebben we een tijd gehad dat machinisten die pas geslaagd waren maar op een traject konden rijden. Die waren dus niet inzetbaar op andere trajecten waadoor er een tekort ontstond. Vergeet ook niet dat je zonder opdracht van bijsturing geen trein mag rijden. Het zijn behoorlijk wat schijven die gepasseerd moeten worden. Van Trdl tot bijsturing en verkeersleiding tot rijdend personeel. Je zult dus ook wat aan bijsturing moeten doen. Als die onderbezet is bij een calamiteit vinden die het personeel alsnog niet. Zeker al niet als bijvoorbeeld een 800 serie door 4 verschillende machinisten word bereden van A naar B. Als daar al een machinist tussen uitvalt heb je al een probleem. Het rondje om de kerk is er eigenlijk al. En dat al jaren. Ik weet ook niet waar het vandaan komt dat machinisten door het gehele land komen. Al jaren zijn de trajecten Weert-Tilburg en Deurne-Nijmegen de hoofdzakelijke trajecten die je bijna dagelijks rijd vanaf mijn standplaats. Ligt natuurlijk ook aan het rooster waar je in zit. [ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 24-12-2016 02:55:33 ] | |
Duvel | zaterdag 24 december 2016 @ 09:11 |
Goed verhaal wel... Maar als het zoals je zegt al bijna zo is dat er rondjes rond de kerk gereden wordt, wat is dan het probleem van de VVMC? | |
b2py | zaterdag 24 december 2016 @ 09:21 |
De crime van de bijsturing is de onwetendheid waar pietje is en waar jantje is. Als ieder personeelslid een zendertje heeft en zijn actuele locatie deelt kan je daar wat mee. Sterker nog, dat kan je als input in een model gebruiken dat je direct kan laten rekenen wat een (beste) oplossing is. Nu moet jantje eerst gebeld worden waar hij is, daarna kan er pas actie worden ondernomen. Ja, de bijsturing is een knelpunt, nee dat is imo niet de schuld van de bijsturing | |
Goverman | zaterdag 24 december 2016 @ 09:52 |
Moguh mensen, Enerverende week weer op het spoor... Afijn, toch wat weerspiegelingen dan. Met de disclaimer dat dit in geen geval een IenM standpunt is! Over die treinstaking, ik denk dat de VVMC het heel slim heeft gespeeld (waarmee ik het overigens helemaal niet een gerechtvaardigde reden vind om te gaan staken!!). Kijk, er lopen nog onderhandelingen met de werkgever en kennelijk is er bij het rijdend personeel gemor over dienstroosters. Dus moet de VVMC even van zich laten horen. Dat doen ze, door "een staking" aan te kondigen, terwijl er eigenlijk nog geen conflict is (want er lopen nog gesprekken). Ze weten heel goed dat NS naar de rechter kan stappen. Dat betekent dus publiciteit voor de VVMC en de punten waarvoor ze opkomen. Bovendien drukken ze hiermee de NS in het defensief: in de rest van het onderhandelingsproces kan de VVMC dat uitbuiten. Het kost een paar honderd euro aan juridische kosten (griffie, advocaat e.d.), maar dan heb je ook zendtijd in ALLE media. Dat die staking door de rechter door de rechter is verboden? Bijzaak. Nu kan VVMC richting de achterban aangeven "we hebben het geprobeerd, maar ja, de rechter verbood het". En richting NS is het "pas op heh! Nu zijn jullie gered door de rechter, maar de volgende poging zijn we al aan het voorbereiden". Ik denk - met enig terugkijken tijdens een goede kop koffie op zaterdagochtend - dat dit wel eens een vooropgezet plan kan zijn geweest. Bij IenM heb ik overigens weinig enthousiaste reacties gehoord op de stakingsdreiging (lees: de mening van Flash komt aardig in de buurt). Dat geldt voor mij zelf trouwens ook. De vakbond (FNV in dit geval) is trouwens ook echt een gevalletje "tja...". Het belangrijkste argument tegen het publiek maken van deze vakbond was "ja maar, dan worden ProRailers ambtenaar. En dat is echt heel slecht voor de rechtspositie. Bijna onmenselijk". Dat FNV-spoor in een soort federatie zit met ABVAKABO (de FNV van de publieke sector) - die eind vorig jaar voor de ambtenaren nog wat extraatjes heeft binnengehaald, is kennelijk van ondergeschikt belang. Het meest genante was echter dat ze het punt van de arbeidsvoorwaarden al binnen hadden (want ZBO, dus CAO spoor blijft van kracht). Dat diezelfde FNV toch eigenlijk ook wel een fan is van meer publieke organisaties t.o.v. het grote boze bedrijfsleven met zijn kwaadaardige werkgevers) lijkt ook even niet te boeien. Afijn, ik ben ietwat bevooroordeeld wellicht... | |
GlenSpey | zaterdag 24 december 2016 @ 10:39 |
Noem je ook wel een standplaats op zeg, Eindhoven..... ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 24 december 2016 @ 10:43 |
Dit. Denk maar aan Arie Slob die voorstelde om machinisten weer zelf een vastgevroren wissel te laten loswrikken. Dat plan werd in de Kamercommissie gelijk in de pan gehakt omdat het niet in de meer-dan-nul-risico-voor-spoorwegpersoneel-is-onacceptabel-strategie past. | |
derLudolf | zaterdag 24 december 2016 @ 10:51 |
Als de wissel vastgevroren is er toch geen treinverkeer toch? Kan een machinist hem best even lostikken | |
Cherna | zaterdag 24 december 2016 @ 12:05 |
Ik denk meer de roosters die per standplaats natuurlijk verschillen. Ik ken de werkpaketten niet van de drie genoemde standplaatsen. Hoe zit het met keringen en plaspauzes en lijnen met veel overlast. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 24 december 2016 @ 12:24 |
Inderdaad, vandaag trekt men ook daarwerlijk alles uit de kast om Den Stokbroodvreter niet of niet op tijd bij Den Kalkoen te laten komen... ![]() http://www.cestlagreve.fr/recherche-greve/?lieu=0§eur=16 | |
Cherna | zaterdag 24 december 2016 @ 12:26 |
Zou het graag willen doen. Kijk ik heb meer moeite met de inhoud van het vak dan de trajecten waar ik op moet rijden. Maar dat is persoonlijk. Met inhoud bedoel ik de uitholling. Ik blijf het jammer vinden dat ik niet eens meer een loc. mag aanhangen terwijl ik dat voorheen jaren lang gedaan heb. En zo zijn er meer zaken. Ik wil meer maar door de strenge regelgeving kan het doodeenvoudig niet. Maar zo zal iedere machinist daar anders over denken. Zo draai ik ontzettend graag Ret diensten waar je juist veel met materieel bezig bent terwijl een andere collega daar een hekel aan heeft. Ieder zo zijn voorkeur [ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 24-12-2016 12:32:35 ] | |
Cherna | zaterdag 24 december 2016 @ 12:39 |
Dat gaat al niet meer telefonisch Maar via de railpocket word je aangestuurd. Bij een calamiteit is er een onderbezetting. Bijsturing stuurt niet alleen personeel bij. Er moeten ook weer rijwegen aangevraagd worden en prorail zal daar ook een rol in spelen. Ik zeg ook niet dat het de schuld is van bijsturing maar het is een feit dat zij bij een calamiteit met een onderbezetting te maken hebben waar ze inderdaad niets aan kunnen doen. Bovendien kan ik iets voorstellen maar moet dat weer door een hele molen gaan. Zo kan het zijn dat ze een machinist en HC hebben maar is de goedkeuring van de rijweg er nog niet etc. [ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 24-12-2016 12:45:34 ] | |
dennistd | zaterdag 24 december 2016 @ 13:52 |
Twee weken voor 30 euro in NRW: https://www.ots-nrw.de/index.php/product/34/show/0/0/0/0/buy | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 13:56 |
Verplicht een chip implanteren bij de sollicitatie ![]() Want fuck privacy ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 24 december 2016 @ 14:02 |
Die railpocket kan als zender fungeren, of bedrijfstelefoon | |
Maegrim | zaterdag 24 december 2016 @ 14:03 |
genoeg collega's van NSR die een dag in de week bij ons bijklussen ![]() | |
dennistd | zaterdag 24 december 2016 @ 14:04 |
En dan hoeft het nog niet eens op de meter nauwkeurig te zijn ivm de privacy (de baas hoeft niet te zien in welke winkel jij wat te eten haalt in je pauze), maar als het alleen het station al aangeeft zou het al genoeg zijn. |