Darkwing_Duck | dinsdag 6 december 2016 @ 14:43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 december 2016 @ 14:44 |
Lol! 'Dames en heren, door een storing rijden er geen RER's naar de luchthaven. SNCF zet TGV's in.... ' En t is echt, ik zit nu gratis in een eerste klas dubbeldeks TGV. En ga zo volgensmij een boogje doen die niet in reizigersdienst zit ![]() Fapfap ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 december 2016 @ 15:24 |
Handmatig toegevoegde TGV op t bord van de luchthaven... ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 december 2016 @ 16:13 |
Gare 1, Gare 2, Gare 3? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 december 2016 @ 16:15 |
Ja dat.... Ik sta nu te wachten op de luchthaven voor een tgv terug voor t andere boogje ![]() ![]() Had al op andere manieren terug gekund maar ik vind t wel grappig zo eerste klas... | |
Duvel | dinsdag 6 december 2016 @ 16:49 |
Lollig! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 december 2016 @ 16:52 |
Maar let op James: ![]() Op gare 4 mag je saufen! ![]() | |
b2py | dinsdag 6 december 2016 @ 16:55 |
Wel creatief! | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 17:57 |
Lijkt wel Ganzenbord zo ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 december 2016 @ 18:02 |
Ik keur 'm goed ![]() | |
bork | dinsdag 6 december 2016 @ 18:36 |
Verliefd treinstel trouwt tijdens opening Utrecht Centraal -> mmmm? welk Mat zou een crush op elkaar hebben denk je dan? ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 6 december 2016 @ 18:55 |
Mooie set foto's van de historie van Utrecht C: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-oude-fotos-a1535275 | |
Peterselieman | dinsdag 6 december 2016 @ 19:02 |
Plan V en SGM http://www.metronieuws.nl(...)-op-utrecht-centraal | |
tripel7 | dinsdag 6 december 2016 @ 19:03 |
Koploper voor modernisering natuurlijk, slurfjes tegen elkaar. | |
b2py | dinsdag 6 december 2016 @ 19:15 |
VIRM & SLT doen ook wel prima | |
Sandrvich | dinsdag 6 december 2016 @ 19:40 |
Hoelang duurde het ritje eigenlijk? ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 december 2016 @ 21:17 |
OK da's wel confronterend. | |
Prins_Pils | dinsdag 6 december 2016 @ 22:17 |
Wauw, dat is zeker een mooie fotoserie! Wat een schattig stationnetje was het vroeger ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 00:09 |
Mooie foto's ja. Ik kom er ook al veel te lang ![]() | |
bork | woensdag 7 december 2016 @ 00:35 |
Historisch overzicht Utrecht Centraal door De Utrechtse Internet Courant https://www.duic.nl/cultu(...)on-utrecht-centraal/ | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 00:37 |
Leuk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 00:44 |
"Dus als iemand vanuit Utrecht in Zwolle aankomt, moet hij meteen door kunnen naar bijvoorbeeld Groningen, Leeuwarden, Enschede en Deventer. Dat moet allemaal kloppen." Ik denk dat we een belangrijk lek hiermee wel boven hebben ![]() http://nos.nl/artikel/214(...)-windrichtingen.html | |
Prins_Pils | woensdag 7 december 2016 @ 00:56 |
Dat slaat inderdaad helemaal nergens op ![]() | |
bork | woensdag 7 december 2016 @ 01:01 |
Die kon ik dus niet meer zien, max 5 views per maand ![]() | |
hemarookworst | woensdag 7 december 2016 @ 03:57 |
NRC open ik altijd met incognito. Die 5 views zijn gewoon cookies. | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 december 2016 @ 06:25 |
Dús het is voor mij als eindgebruiker simpelweg niet af. Of is dat een rare observatie? | |
b2py | woensdag 7 december 2016 @ 06:56 |
Station is af, infra bijna | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 07:56 |
Nee. | |
Dos37 | woensdag 7 december 2016 @ 08:13 |
En naar Emmen want de band met collega's van Arriva is belangrijk ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 december 2016 @ 09:43 |
Heen net geen half uur, terug hebben we de 270 aangetikt en was t net geen 20 minuten... | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 december 2016 @ 09:48 |
Maar het is niet af, ook bij zo'n opening staan er overal nog ladders en dingen en lopen er werklui en moeten er nog kabels afgemaakt worden. Zwolle werd geopend voordat de bankjes op de perrons en de wachthokken geplaatst waren. Dat is gewoon *niet* af. | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 december 2016 @ 10:08 |
Nog even een actueel prijslijstje van de hapjes in de TGV![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 december 2016 @ 10:40 |
En ondertussen een stel klapjosti's op lijn 6 van de Parijse Metro ... http://www.dumpert.nl/med(...)et_een_uitzicht.html | |
Zelfscanner | woensdag 7 december 2016 @ 10:43 |
Live trouwen op UtrechtCS via Metro op Facebook nu ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 december 2016 @ 10:43 |
Volgensmij is dat tussen (zonder op de kaart te kijken) Passy en Bir hakeim... (En als dat goed is vraag i mij af waarom ik dat uberhaupt op kan dreunen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 december 2016 @ 10:46 |
Dat dacht ik dus ook al, te meer de Eiffeltoren vol in beeld is. Daarom had ik lijn 6 ook genoemd, terwijl dit niet bij de omschrijving van het idiote filmpje stond. | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 december 2016 @ 10:48 |
Yep https://goo.gl/maps/LQGW3PYjuNz | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 december 2016 @ 10:50 |
Daar op t dak komen is trouwens ook geen rocketsience https://goo.gl/maps/xD1oXatkYMJ2 ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 11:56 |
ZO graag hoef ik dat ook weer niet te zien. | |
Prins_Pils | woensdag 7 december 2016 @ 12:27 |
3,10 voor een kopje thee? ![]() | |
bork | woensdag 7 december 2016 @ 12:36 |
thx! in cache lukt het ook btw. | |
ReisT | woensdag 7 december 2016 @ 12:55 |
6,40 voor een tosti ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 12:56 |
Dat valt best mee eigenlijk ![]() | |
bork | woensdag 7 december 2016 @ 14:08 |
![]() Tweederde van deze treinen staan aan de kant wegens panne. Er zijn trajecten waar helemaal geen trein meer rijdt. Op de route van Chemnitz via Riesa naar Elsterwerda, weet de MRB zelfs geen vervangend busvervoer te regelen http://www.mdr.de/sachsen(...)-zugverkehr-100.html | |
derLudolf | woensdag 7 december 2016 @ 14:27 |
Lekker ![]() | |
Pinnenmutske | woensdag 7 december 2016 @ 14:27 |
wow zo duur!!!! | |
bork | woensdag 7 december 2016 @ 14:28 |
Alstom Coradia-Continental | |
MTL | woensdag 7 december 2016 @ 14:29 |
Dat gaat leuk worden met de ICNG ![]() | |
ReisT | woensdag 7 december 2016 @ 14:40 |
ICNG is toch geen Coradia-Continental? Volgens NS kan zoiets overigens niet gebeuren want het is 'bewezen techniek' | |
b2py | woensdag 7 december 2016 @ 15:02 |
Update rsplnnr xtr, nu ook melding welke kant het perron is! | |
b2py | woensdag 7 december 2016 @ 15:03 |
Wat voor panne dan? | |
derLudolf | woensdag 7 december 2016 @ 15:21 |
Wielstellen (is dat de juiste NL vertaling?) vallen stukjes uit ofzo Dit zijn Ausbröckelungen ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 7 december 2016 @ 15:21 |
En als je een reis plant die vertrekt op spoor 1-2 op Schiphol dan staat er bij welke letterborden de trein stopt. | |
James1988 | woensdag 7 december 2016 @ 15:32 |
Draaistellen. De Coradia Continental is geen nieuw type, er rijden al jaren een hoop van die dingen rond voor o.a. DB Regio en Enno. | |
derLudolf | woensdag 7 december 2016 @ 15:50 |
Dat is toch een Drehgestell? Als ik Google op radsatz krijg ik dit ![]() | |
ReisT | woensdag 7 december 2016 @ 15:58 |
Ja, wielstellen is dus de juiste vertaling. | |
James1988 | woensdag 7 december 2016 @ 16:05 |
Ohja ![]() | |
b2py | woensdag 7 december 2016 @ 16:08 |
![]() Zo | |
b2py | woensdag 7 december 2016 @ 16:12 |
Draaistellen slopen de rails? | |
desbarts | woensdag 7 december 2016 @ 16:21 |
Zat een zakdoekjeslegger in de ic van amersfoort naar hilversum. Had al service en veiligheid gebeld. Toch even achteraan gegaan. Zat er al s&v in de trein. Eindelijk eens zo'n gast kunnen pakken als reiziger ![]() | |
Maegrim | woensdag 7 december 2016 @ 16:32 |
een wattes? | |
Salatrel | woensdag 7 december 2016 @ 16:53 |
een zakdoekjeslegger | |
Maegrim | woensdag 7 december 2016 @ 16:55 |
oh | |
ReisT | woensdag 7 december 2016 @ 16:57 |
Voor wie ze nog niet kent: Wie verkopen toch die zakdoekjes in de trein? | |
Prins_Pils | woensdag 7 december 2016 @ 17:08 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 december 2016 @ 17:38 |
De Reisapp vertelt nu ook aan welke kan je uit moet stappen (Of aan welke kan je een parachute moet gebruiken) | |
ReisT | woensdag 7 december 2016 @ 18:03 |
Het was wel even zoeken, tot bleek dat ik daarvoor op de mysterieuze twee driehoekjes moest tikken. Nu heb ik gelijk de drukte-informatie teruggevonden, die zag ik al een tijdje niet meer in de app. | |
Peter | woensdag 7 december 2016 @ 19:27 |
Maarten van Rossum over Utrecht Centraal Hij kan ook brommen maar is aak wel net iets diplomatieker dan onze eigen brombeer hier.. ![]() | |
GlenSpey | woensdag 7 december 2016 @ 20:23 |
Gast ![]() | |
GVman | woensdag 7 december 2016 @ 20:50 |
oeps, verkeerde topic, sorry... mods: graag verwijderen | |
Goverman | woensdag 7 december 2016 @ 20:52 |
Zo, die kan zich qua pH-gehalte meten met Arriën Kruyt van Rover, die zich ook al zo positief uitliet over Utrecht CS. Het openingsfeest vanmiddag was best leuk. Eerst drie toespraken van de wethouder van Utrecht (kort samengevat: mooie stap, maar we willen nog veel meer investeringen), Pier Eringa (Utrecht is al spoorhoofdstad van Nederland en moet dat ook van Europa worden) en Roger van Boxtel (geniet ook vooral van treinreizen, ook wanneer het soms wat langer duurt). Opvallend was vooral dat iedereen - kennelijk - geloofde dat het geld als manna uit de hemel neerdaalt, want IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd ![]() Daarna mocht de staatssecretaris het podium betreden om een toespraak te houden en daarna met een 360 graden selfie het station openen. Dat deed zij nadat zij 'de echte werkers' op het podium had geroepen: bouwvakker, schoonmaker, stationsmedewerker e.d. Daarna mochten we aan de borrel. | |
Peterselieman | woensdag 7 december 2016 @ 20:59 |
Dat klinkt als een leuk schoolreisje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 21:18 |
Hij kan het contrast met Winsum niet meer aan denk ik. | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 december 2016 @ 21:18 |
Kan het niet vinden... Er is wel een Thalys 2 uur vertraagd.... | |
Kansenjongere | woensdag 7 december 2016 @ 21:24 |
Als dat betekent dat die poortjes weer verdwijnen ben ik voor. | |
Peterselieman | woensdag 7 december 2016 @ 21:26 |
De spoorwereld draait tegenwoordig om Winsum in plaats van Geerdijk ![]() | |
boriq | woensdag 7 december 2016 @ 21:37 |
RIP Geerdijk ![]() | |
Dos37 | woensdag 7 december 2016 @ 21:43 |
Opdat wij niet vergeten | |
Goverman | woensdag 7 december 2016 @ 21:53 |
Ja, dat was het. Maar we gingen ons niet verstoppen in de bus na afloop... euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 22:18 |
Metelen Land, spoorhoofdstad van Europa ![]() | |
TemulMelvin | woensdag 7 december 2016 @ 23:01 |
Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt. Over dat tweede: dat zegt misschien wel iets over het imago van je werkgever in de sector. | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 23:14 |
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar. | |
Goverman | woensdag 7 december 2016 @ 23:46 |
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER. Over je punt twee: tja, IenM doet het nooit goed. Is bekend. We hebben geen verstand van zaken, willen nergens geld aan uitgeven en als we het dan toch een keer doen dan is het altijd het verkeerde, want te duur (maar ook te weinig en te laat). Ook doen we aan politieke spelletjes en lopen we te onderhandelen met alles en iedereen. Zal allemaal kloppen (soort van). Maar ja, diezelfde sector heeft daar dan ook wel weer een soort van belang bij. Zonder dat ze zelf de rekening betaalt. Die wordt namelijk betaald door jouw belastingeuro's. IenM past daar alleen maar op en probeert zoveel mogelijk project voor de (te weinige) euro's te krijgen. Dat laat onverlet dat er best mooie dingen worden gerealiseerd die ook best wel werken. Misschien is Utrecht CS je smaak niet, maar het resultaat is prima (zowel het spoor als het station). Rotterdam, Breda en Arnhem zijn architectonisch wel mooier vind ik. Misschien had Calatrava wat mooiers ontworpen. Dat zou best kunnen. Maar voor het geld wat dat had gekost, zijn waarschijnlijk alle NSP's gerealiseerd (Arnhem, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht). Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit. Maar die notie zat er bij de speechende heren dus niet in vanmiddag. De idee dat Utrecht CS met belastinggeld is gefinancierd bestond dus niet... Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer. Helaas voor hen (en voor vele anderen) is de pot toch echt leeg voor nieuwe wensen. En ook Sinterklaas is al weer vertrokken... | |
Dr_Flash | woensdag 7 december 2016 @ 23:49 |
Ja, ik wil ook tien miljoen euro (een schijntje eigenlijk), een krat bier en een lekker wijf. | |
bork | woensdag 7 december 2016 @ 23:58 |
Ook weer gefikst, wel schön voor die Leute in het schitterende Görlitz. Lückenschluss zwischen Deutschland und Polen https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/knappenrode-horka http://www.deutschebahn.c(...)eubauprojekte/Horka/ er hoort ook een plaatje bij maar dat kan weer eens niet normaal uit FB worden gehaald ![]() [ Bericht 48% gewijzigd door bork op 08-12-2016 00:15:16 ] | |
Prins_Pils | donderdag 8 december 2016 @ 00:40 |
Fb verandert linkjes elke zoveel tijd. Om redenen. [ Bericht 15% gewijzigd door Prins_Pils op 08-12-2016 00:47:32 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 december 2016 @ 02:12 |
Maar omdat het belastinggeld is is het belangrijk dat de mensen die daar controle en besteding op uitvoeren maar in de schijt zakken ofzo? | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 december 2016 @ 02:15 |
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is. | |
b2py | donderdag 8 december 2016 @ 07:00 |
Die Kruyt was inderdaad bijzonder zuur, net als RTL trouwens. Die kwamen bij NS aan met de vraag of die 400 miljoen niet beter besteed had kunnen worden aan op tijd rijden. Populisme | |
b2py | donderdag 8 december 2016 @ 08:05 |
Loc 1767 is niet meer: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=258660 | |
Dos37 | donderdag 8 december 2016 @ 08:16 |
Staat goed in de fik ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 8 december 2016 @ 08:16 |
Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon. | |
Goverman | donderdag 8 december 2016 @ 08:39 |
Voor wat betreft die wisselsanering: ja, dat is een systeemkeuze (wissel = storingsbron vs wissel = flexibiliteit). Voor Utrecht CS was het uitgangspunt dat een trein van elke richting naar elke richting moest kunnen. Dat gebeurde in de praktijk nooit. Maar het betekende wel veel wissels (met dus onderhoud, roestrijden e.d.). Dat een deel van die wissels weinig nut had, daarover zullen we het wel eens zijn. De kritiek op de fundamentele systeemkeuze kan ik niet weerleggen, dat kritiekpunt is namelijk gewoon terecht. Maar goed, dat was de kritiek op de hoeveelheid wissels voor realisatie van DSSU ook. Zoals heel vaak ligt de waarheid waarschijnlijk ergens tussen beide scholen in. En dat moeten we in de praktijk afwachten. Maar, DSSU is meer dan sec het schrappen van wissels. Een ander ding is het compleet vervangen van allerlei infra (bovengronds en ondergronds). Het saneren van wissels was daar een van de onderdelen van. Het toevoegen van spoor 20/21 en de snelheidsverhoging op Utrecht CS (80 km/u) maken ook deel uit van dit project. En op een iets hoger abstractieniveau (niet sec DSSU, maar het pakket aan VleuGel, Groot Utrecht en ook PHS) is veel breder: spoorverdubbeling in de meeste belangrijke richtingen. Vrije kruisingen op de kritische punten, de VL-post die is verplaatst en compleet is vernieuwd (en dubbel is uitgevoerd, op twee locaties dus), satellietstations en ga zo maar door. Dat van die tram en 40% minder reizigers kan ik niet helemaal plaatsen. Ja, het klopt dat de tram (tijdelijk) is omgelegd naar de Jaarbeurszijde van het station. Omdat je toch echt ruimte nodig hebt om te bouwen (als in vierkante meters). Maar die gaat dus terug naar de huidige plek. En er komt een tram naar de Uithof. Duurt nog een jaar of twee, maar hij komt er wel. En daar hoor je Kruyt dan weer niet over... LOL, op de schaal van Van Rossum scoorde dit item idd positief. En wat betreft Haarlem heeft hij ook een punt hoor, dat is een erg mooi station. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 december 2016 @ 09:56 |
RIP aan de nabestaanden | |
spectrumanalyser | donderdag 8 december 2016 @ 10:23 |
Een 1700 in de brand. zonde.http://www.rtvoost.nl/nie(...)tyPhoto[pp258664]/0/ | |
GlenSpey | donderdag 8 december 2016 @ 10:24 |
Damn! Die zag ik gistermiddag nog rijden | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 10:54 |
Opvallend hoeveel 1700'en door brand getroffen zijn de afgelopen jaren. | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 10:57 |
Wat jongen? | |
Peterselieman | donderdag 8 december 2016 @ 11:00 |
ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde. | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 11:38 |
Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd. | |
derLudolf | donderdag 8 december 2016 @ 11:38 |
Oeh, dan komt het dichtbij ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 8 december 2016 @ 11:41 |
Utrecht Centraal geopend: eindelijk treinen in Utrecht 'Misschien hadden we het zelfs wel eerder moeten doen' Vandaag is met veel klaroengeschal station Utrecht Centraal geopend. Met de opening van het station krijgt de stad eindelijk de vurig gewenste toegang tot het landelijke spoornetwerk. De Utrechters waren dan ook massaal uitgelopen voor de aankomst van de allereerste trein in Utrecht. Rondom het middaguur stonden ruim driehonderdduizend enthousiastelingen klaar op perron 1 om de eerste trein (uit Arnhem, richting Schiphol) te ontvangen. Helaas kon niet iedereen mee en liep de vertraging al gauw op, maar de NS spreekt desondanks toch van een geslaagde dag: “De voortdurende toestroom van mensen was ontroerend om te zien. Hier een station openen is een tactische meesterzet geweest. Misschien hadden we het zelfs wel eerder moeten doen.” Voorlopig rijden er dagelijks twee treinen per dag langs het nieuwe station. Verwachting is dat dit aantal in 2018 wordt verdubbeld. Bron
| |
Peterselieman | donderdag 8 december 2016 @ 11:45 |
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend. Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding Loc 1767: vandaag uitgefikt | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 11:47 |
Fijn dat jij bepaalt dat dat niet verontrustend is. | |
Peterselieman | donderdag 8 december 2016 @ 12:02 |
Gelukkig doe ik dat niet, maar geef ik slechts mijn mening | |
James1988 | donderdag 8 december 2016 @ 12:03 |
Er was toch ook een loc die in Bad Bentheim een kusje heeft gekregen van de 15 kV-voorziening waar die niet zo gecharmeerd van was? | |
Maegrim | donderdag 8 december 2016 @ 12:07 |
1832 heeft dat een keer gehad maar die fikte niet af | |
Darkwing_Duck | donderdag 8 december 2016 @ 12:54 |
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt.... Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit... | |
James1988 | donderdag 8 december 2016 @ 12:58 |
HLE 11.8? | |
Darkwing_Duck | donderdag 8 december 2016 @ 13:05 |
-dubbel- | |
Darkwing_Duck | donderdag 8 december 2016 @ 13:05 |
12 in totaal 3 in de Fik.... Do the math... | |
_JdM_ | donderdag 8 december 2016 @ 13:09 |
De vraag is een beetje of dat probleem bij de data zit (er zijn ook echt niet meer gevallen bekend) of dat die andere locs (1742/1747) terzijde gingen omdat er genoeg alternatieve locs waren en de toekomst toch niet erg rooskleurig was en dus daarom bekend werden als de locs die terzijde gingen door een brandje. | |
ReisT | donderdag 8 december 2016 @ 14:12 |
Die drie gevallen van brand in een 11.8 die toevallig op Wikipedia staan (wie weet waren er meer) zijn allemaal hersteld, die locs waren toen nog onmisbaar voor de Benelux. Een 1700 herstellen dat is nu de moeite niet meer waard. | |
derLudolf | donderdag 8 december 2016 @ 15:03 |
In de categorie slechte ideeen: https://www.theguardian.c(...)work-of-network-rail | |
Basekid_NZ | donderdag 8 december 2016 @ 15:57 |
WTH... zit ik voor de lol even te kijken hoe ik na de nieuwe dienstregeling van Maastricht naar Delft moet reizen, maar daar zijn gewoon 2 extra overstappen bijgekomen... (Breda en Rotterdam). Den Haag Centraal is minstens net zo erg... Is dan wel met de IC Direct, maar ik reis liever 10min langer dan dit geneuzel. | |
James1988 | donderdag 8 december 2016 @ 16:00 |
Dit gaat dan ook niet gebeuren. The Guardian baseert zich op incorrecte informatie. Wat wel gaat gebeuren is dat er meer allianties komen zoals die er eerder al was tussen Network Rail en South West Trains. | |
derLudolf | donderdag 8 december 2016 @ 16:10 |
Heb je daar een bron van? ![]() | |
ReisT | donderdag 8 december 2016 @ 16:47 |
Dat is tijdelijk, maar hoe lang tijdelijk in dit geval gaat duren weet nog niemand. Maastricht-Den Haag blijft overigens maar 1 overstap via Utrecht. | |
spectrumanalyser | donderdag 8 december 2016 @ 17:17 |
in welk opzicht. er is vraag naar en er zijn locs voor onderdelen. kort voordat Mat'64 aan de kant ging is nog een stel hersteld. Door een uitkering van de verzekering bleek dat rendabel. | |
James1988 | donderdag 8 december 2016 @ 18:01 |
Straight from the horse's mouth: https://www.gov.uk/govern(...)heart-of-the-railway | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 december 2016 @ 20:22 |
Ik weet van 1 die in Venlo uitgefikt is omdat er 15KV op de bovenleiding stond toen de panto's omhoog stonden. | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 20:29 |
Dat lijkt me heel sterk. Ten eerste omdat er een overspanningsafleider op het dak zit, ten tweede omdat de in Venlo de schakeling van de bovenleiding bijna idiot-proof is. | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 20:29 |
Maar daar was toch ook een brand bij die veroorzaakt werd door de auto die op dat moment onder de trein lag? | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 20:30 |
Nee nee, daar kom je niet mee weg hier! ![]() | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 20:32 |
Ook een keer een 1300 in Emmerich geloof ik. | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 december 2016 @ 20:33 |
De 1735 in 2000 en het is officieel vertrouwelijk wat de reden was. Aangezien ik niet voor NS werk mag ik het zeggen. Het was omdat er een klein defect aan de loc was waardoor de boel uitbrandde toen er 15KV op de bovenleiding stond. | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 20:37 |
Oei, een lek! | |
Peterselieman | donderdag 8 december 2016 @ 20:44 |
Locs 1742 en 1747 waren wel hersteld geweest als de NS er behoefte aan had gehad. | |
Duvel | donderdag 8 december 2016 @ 20:58 |
Het gaat me er meer om dat ze schijnbaar spontaan ontvlamd zijn. | |
Peterselieman | donderdag 8 december 2016 @ 21:27 |
In die categorie hou je 2 over dan, want de 1735 is dus geroosterd en bij de 1747 kwam het door de bovenleiding. | |
Peterselieman | donderdag 8 december 2016 @ 23:00 |
'Bombardier schrapt 2500 banen in Duitsland' | |
Peterselieman | donderdag 8 december 2016 @ 23:13 |
Er schijnen 8 stellen DM'90 verkocht te zijn aan Suriname http://www.somda.nl/forum/14728/p600683/Ontwikkelingen+DM+%2790/ | |
ReisT | vrijdag 9 december 2016 @ 00:02 |
Dat is wel Onverwacht. In impressies leken ze plannen te hebben om met Linten of iets soortgelijks te gaan rijden. Dat was blijkbaar te ambitieus. Maar eh, waren er niet nog ergens in Zuid Amerika nog wat wadlopers over? Lijkt me toch dichterbij. [ Bericht 1% gewijzigd door ReisT op 09-12-2016 00:13:39 ] | |
Duvel | vrijdag 9 december 2016 @ 00:13 |
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar. | |
Duvel | vrijdag 9 december 2016 @ 00:13 |
Zijn die niet omgebouwd naar smalspoor? | |
Peterselieman | vrijdag 9 december 2016 @ 00:29 |
Ik kom na wat zoeken niet verder dan een paar nieuwsartikelen http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=172133 http://www.destentor.nl/b(...)n-bij-olst-1.4031324 En de Railwiki ![]() http://www.railwiki.nl/in(...)_1700#Schadegevallen | |
ReisT | vrijdag 9 december 2016 @ 01:13 |
Nee, er zijn wadlopers omgebouwd naar breedspoor. Maar lang niet allemaal voor zover ik weet. Het lijntje tussen Argentinië en Paraguay waar nu wadlopers rijden is normaalspoor. Maar dat nog, die lijn in Suriname moet toch eerst nog aangelegd worden... [ Bericht 5% gewijzigd door ReisT op 09-12-2016 01:22:28 ] | |
Salatrel | vrijdag 9 december 2016 @ 03:52 |
de interne nieuwsbrief die ik vandaag kreeg had het over Mei | |
b2py | vrijdag 9 december 2016 @ 07:36 |
Dus het was eerst 'Direct na de werkzaamheden', toen 1 maart en nu mei? ![]() Nu maken ze het me wel heel moeilijk om in discussie te gaan met James ![]() | |
_serial_ | vrijdag 9 december 2016 @ 08:55 |
Kortom het hele nieuwe plan icm de HSL is een grote farce, en plan B is nooit serieus over nagedacht, waar kennen we dat toch van ![]() | |
MTL | vrijdag 9 december 2016 @ 09:21 |
Dat is volgens mij de datum dat er zonder overstap gereden wordt tussen Eindhoven en Den Haag. Eerder zal er dus al met overstap gereden kunnen worden. Iets met te weinig rijtuigen beschikbaar die al volledig aangepast zijn door late ILT goedkeuring van de modificaties (serie-ombouw kon pas na augustus gestart worden daardoor). | |
Mr_Klaasje | vrijdag 9 december 2016 @ 09:22 |
Het schijnt dat Haarlem al volledig klaar is, dus dat zal het wel niet zijn. | |
James1988 | vrijdag 9 december 2016 @ 09:24 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 december 2016 @ 09:42 |
En dat gaat voorlopig niet gebeuren aangezien Suriname praktisch bankroet is op het moment ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 december 2016 @ 09:46 |
Onnen is ook al een flink eind op weg, dus ik gok dat het zit in de opleiding van de machinisten | |
#ANONIEM | vrijdag 9 december 2016 @ 09:48 |
Voor de geïnteresseerden: met Arriva kan de resterende drie zondagen in december gratis gereisd worden in Limburg, via deze link kan je een gratis ticket downloaden: https://www.arriva.nl/con(...)ndag-in-december.htm | |
MTL | vrijdag 9 december 2016 @ 10:55 |
Het gaat ook niet om Haarlem, maar om de modificaties in Onnen. Volwielen, fietsruimte, bagagerekken, enz. | |
James1988 | vrijdag 9 december 2016 @ 14:06 |
![]() | |
b2py | vrijdag 9 december 2016 @ 14:28 |
Ben benieuwd | |
James1988 | vrijdag 9 december 2016 @ 14:29 |
Het hele bericht is hier te vinden: https://www.rijksoverheid(...)l-definitief-publiek | |
derLudolf | vrijdag 9 december 2016 @ 14:30 |
Om modificatie van welk materiaal gaat het? | |
MTL | vrijdag 9 december 2016 @ 14:32 |
ICR. | |
b2py | vrijdag 9 december 2016 @ 14:43 |
Overigens moet het de 20e nog door AO spoor las ik laatst | |
MTL | vrijdag 9 december 2016 @ 15:47 |
Ik hoor net van een collega dat Roger van Boxtel schijnbaar tot half 2019 nog CEO van NS blijft, maar heb nog geen officieel bericht gezien. | |
b2py | vrijdag 9 december 2016 @ 15:59 |
Wauw, verrassend | |
Maegrim | vrijdag 9 december 2016 @ 15:59 |
| |
MTL | vrijdag 9 december 2016 @ 16:03 |
Komt hier nu ook binnen inderdaad ![]() | |
Salatrel | vrijdag 9 december 2016 @ 16:09 |
![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 9 december 2016 @ 16:50 |
Wedden dat je daar landelijk de poortjes mee kan openen ![]() | |
ReisT | vrijdag 9 december 2016 @ 19:30 |
Ik heb zo'n ticket niet nodig (ik heb weekend vrij) maar ik ga het zondag wel proberen. Gewoon omdat het kan. | |
Peter | vrijdag 9 december 2016 @ 19:33 |
Over Utrecht centraal/ Hoog Catherijne gesproken.. vanaf een minuut of 5: http://www.npo.nl/onzichtbaar-nederland/01-12-2016/VPWON_1241866 Mooie serie ![]() Later nog een stuk over gevolgen van de komst van spoor naar Maastricht. En veranderingen bij Rotterdam Centraal. [ Bericht 7% gewijzigd door Peter op 09-12-2016 19:42:49 ] | |
Facepalm | vrijdag 9 december 2016 @ 19:39 |
Over minder dan een uur vertrekt de laatste reguliere nachttrein vanuit Nederland. Er schijnt hier een livestream oid te zijn: http://noordwestexpress.nl | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 9 december 2016 @ 20:03 |
Live: Laatste nachttrein vanuit Nederland vanaf Amsterdam livestream gek! | |
Peterselieman | vrijdag 9 december 2016 @ 20:17 |
De NS begint rustig met de introductie van de FLIRT in reizigersdienst, want vanaf maandag rijden alleen Arnhem - Ede-Wageningen en de spitssprinter Den Bosch - Oss met de nieuwe stellen. Vanaf 28 december komt daar in ieder geval Nijmegen - Den Bosch en Den Bosch - Deurne bij http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/ | |
GlenSpey | vrijdag 9 december 2016 @ 22:26 |
Bedoel je niet gewoon Arnhem - Deurne ? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 december 2016 @ 22:30 |
Ja. Moet er nog aan wennen dat die sprinter doorgetrokken wordt naar Arnhem ![]() | |
derLudolf | zaterdag 10 december 2016 @ 01:24 |
Extra sprinter tussen Nijmegen en Arnhem dus. Rijdt de IC Zwolle Roosendaal dan ook door tussen Arnhem en Nijmegen? | |
Prins_Pils | zaterdag 10 december 2016 @ 01:40 |
Ja. Het rijtje Arnhem Zuid - Elst - Nijmegen Lent wordt straks in een kwartiersdienst bediend door de sprinters Zutphen-Wijchen en Arnhem-Deurne (Ah-Dn) * . Deze stations in een kwartiersdienst bedienen was een eis van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen bij opening van Arnhem Zuid en Nijmegen-Lent, vandaar dat er al een aantal verschillende constructies voor bedacht zijn zoals het knippen van de 3600 in 2007 in Zwolle-Nijmegen en Arnhem-Roosendaal. Arnhem-Nijmegen wordt non-stop doorgaand bediend door de IC's 3000 Den Helder-Nijmegen (Nm), 3100 Schiphol-Nijmegen en 3600 Zwolle-Roosendaal. Van laatstgenoemde schuiven de tijden aan de zuidzijde (onder Nm), aan de noordzijde (boven Ah) zijn het hooguit wat minuutschuivinkjes. *Ah-Dn wordt een doorgaande trein met nummertjeswissel in 's Hertogenbosch (Ht). Ik denk ook niet dat Dn al in Ah wordt aangegeven als eindbestemming. In Ht schijnt de trein ook lang stil te staan. Verkortingen zo verklarend mogelijk weergegeven voor zeiksnorren als deadlock en b2py die donders goed weten wat die verkortingen betekenen maar desondanks altijd moeten bashen op mensen die verkortingen gebruiken terwijl ze dat zelf ook doen. [ Bericht 12% gewijzigd door Prins_Pils op 10-12-2016 01:53:04 ] | |
James1988 | zaterdag 10 december 2016 @ 02:16 |
Klopt. De reisplanner geeft 'm ook niet als doorgaande verbinding. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 december 2016 @ 08:07 |
Het is hier langlopend gebruik, gewoonte en etiquette om dat soort afkortingen niet te gebruiken. Iedereen weet wat een IC is maar deze topic wordt veel gelezen (niet altijd meegepost) door mensen die treinen interessant vinden maar geen flauw idee hebben van het jargon. Dat is de reden dat Fles er zelfs eens een YouTube filmpje voor in elkaar geknald heeft die zelfs een half jaar in de OP heeft gestaan. Het gaat verdomme om toegankelijkheid. Bepaalde afkortingen kom je niet echt onderuit maar Rtd/Asd et cetera is gewoon dom gelul, dat doe je maar op OVNL of Stomda. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 10 december 2016 @ 11:25 |
Over de OP gesproken, wie knal ik eruit qua Stamgasten? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 december 2016 @ 11:44 |
Klaasje moet terug vind ik. | |
GlenSpey | zaterdag 10 december 2016 @ 11:54 |
Beetje zoals de oude 5700; de 'lange' sprinter Utrecht - Den Haag maar op de koersrollen staat dan eerst Weesp of iets dergelijks ![]() Was voor Arnhem - Deurne alleen niet echt nodig geweest lijkt me gezien er geen andere directe verbinding richting Eindhoven / Helmond / Deurne is (itt zoals bij de 5700 waarbij je als reiziger naar Den Haag ook nog de keuze voor een intercity of 'snelle' sprinter hebt). | |
Dr_Flash | zaterdag 10 december 2016 @ 11:59 |
Sowieso is het veel makkelijker om gewoon Arnhem en Deurne te schrijven dan AhDn en vervolgens een enorm jankverhaal over waarom je niet normaal meent te hoeven doen. | |
Peter | zaterdag 10 december 2016 @ 12:03 |
Er lezen ook nog lurkers mee die niet alle afkortingen uit hun hoofd kennen he? ![]() ![]() | |
Nattekat | zaterdag 10 december 2016 @ 12:09 |
![]() Al ken ik de belangrijkste wel ![]() Deurne zegt me ook net zo weinig als Dn ![]() | |
bork | zaterdag 10 december 2016 @ 12:29 |
Transdev, moederbedrijf van vervoerders Veolia en Connexxion, eist een schadevergoeding van miljoenen van de NS. Dat schrijft De Telegraaf. http://www.rtvutrecht.nl/(...)iljoenen-van-ns.html | |
Dr_Flash | zaterdag 10 december 2016 @ 14:23 |
Hee bork, gefeliciteerd met je verjaardag joh ![]() | |
b2py | zaterdag 10 december 2016 @ 14:53 |
Gefeliciteerd! | |
Jappie111 | zaterdag 10 december 2016 @ 15:35 |
Weet iemand of ik de spoorkaart van de treinreis winkel voor 2017 al in pdf kan vinden? | |
ReisT | zaterdag 10 december 2016 @ 16:02 |
![]() De Flirt-treinstellen die de afgelopen maanden in Amersfoort waren gestald werden vandaag naar Maastricht gereden. Dit tweetal stond onderweg een paar minuten in Utrecht te wachten. Vanaf morgen worden ze ingezet in stoptreindiensten in Limburg. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 december 2016 @ 16:21 |
Mooi spul wel. | |
greavy | zaterdag 10 december 2016 @ 16:56 |
Dus. Ik vandaag op pad. Eerst naar Culemborg voor 1 transport Arriva Flirts, dan naar Amersfoort voor het Connexxion E-GTW'tje die ook verdwijnt bij CXX en naar Arriva Vechtdallijnen gaat(CXX krijgt 2x BRENG D-GTW terug, die enkel gekoppeld mogen rijden ivm detectie) en door naar Rotterdam Blaak voor een boodschap en via Schiedam Centrum naar huis (want geen treinen Rotterdam Centraal - Lombardijen vv). Reisadvies was om in Rotterdam Alexander de metro te nemen naar Blaak, want geen treinen en NS zette geen vervangend busvervoer in tussen Centraal, Blaak, Zuid en Lombardijen. Er reden wel rechtstreekse snelbussen tussen Schiedam Centrum en Zwijndrecht en Rotterdam Alexander en Zwijndrecht. De treinen reden vanuit Zwijndrecht door naar Lombardijen. Reizigers tussen Zwijndrecht en Zuid, Blaak, en Centraal werd het ingewikkeld gemaakt: Met de NS Snelbus naar Schiedam of Alexander, en daar: 1) met de trein naar Centraal 2) met de metro naar Blaak 3) Van- en naar Zuid met lijnbus 32 via Beurs of Blaak; In Beurs kan je overstappen op de metro naar Schiedam, Alexander en Centraal, op Blaak op de metro naar Schiedam of Alexander. Dit staat ook beschreven op de website van NS. Ik dus in Alexander vol goede moed de trein uit en naar de metro. Poortjes dicht, geen info voor NS-reizigers daar aanwezig, dus naar het aanwezige NS-personeel. Die konden mij vertellen dat, als ik de extra reiskosten met de metro terug wilde, maar een klacht naar de Klantenservice moest sturen, want het was ergens niet goed geregeld en/of gecommuniceerd. In Blaak was het nog triester: Poortjes dicht, en buiten het metrostation en naar de trappen naar de treinperrons enkel een bordje "treinstation afgesloten". Buiten aangekomen was het niet echt duidelijker, want enkel een paar aanplakbiljetten dat er geen treinen reden en je met de metro moest, was het ook. Geen extra reisinfo, geen personeel niks. Toen dus naar Schiedam na de benodigde boodschappen. In Schiedam wederom alle poortjes dicht, en óók daar maar eens gevraagd. "Ja, het omreisadvies is met de metro, maar wij weten ook niet meer. Wij moeten u helaas adviseren de Klantenservice van NS hierover een bericht te sturen, misschien krijgt u uw geld terug.".... Echt, wat een bende was het toch. Als ze niet met de RET willen samenwerken om de treinkaartjes geaccepteerd te krijgen, communiceer dan dat je geen NS-vervoersbewijs in de metro kan gebruiken of whatever. Maar nu MOET je van de NS met de metro, en wordt je vervolgens verrast door extra kosten. Je zal maar een AH-dagkaartje oid hebben en geen ov-chipkaart en naar Blaak wil. Jaagt NS je nog meer op kosten. | |
bork | zaterdag 10 december 2016 @ 17:07 |
thx! ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 december 2016 @ 17:42 |
Gefeliciteerd borkske! | |
Tochjo | zaterdag 10 december 2016 @ 17:53 |
Bedoel je die op www.spoorkaart2017.nl? | |
James1988 | zaterdag 10 december 2016 @ 18:02 |
Allejezus, wat een geklootviool. En dat noemt men 175 jaar ervaring? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 december 2016 @ 18:04 |
Gefeliciteerd Bork ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 december 2016 @ 18:05 |
Morgen tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijdt de NS FLIRT al in reizigersdienst ipv het eerder genoemde maandag | |
Peter | zaterdag 10 december 2016 @ 18:05 |
Bork gefeli! | |
greavy | zaterdag 10 december 2016 @ 18:28 |
Via het NS Serviceforum kwam ik erachter dat hierrrr: http://www.ns.nl/reisinfo(...)heden-rotterdam.html staat: Maar die pagina is niet iets wat je makkelijk kan vinden, en is een beetje verstopt. Het staat niet bij de 'werkzaamheden' of 'actuele situatie op het spoor'. Wordt ook nergens omgeroepen, dat je die reis zelf moet lappen. Op het NS Serviceforum wordt ook gemeld dat de Vrij-abonnementen geld kunnen terugkrijgen; Reizen op Saldo niet altijd, "want je bent die kosten ook kwijt om door te reizen naar Blaak" | |
spectrumanalyser | zaterdag 10 december 2016 @ 18:56 |
dit weekend is er onderhoud aan de overwegen in Heiloo. bakstenen worden weggehaald, panelen worden teruggeplaatst. in Alkmaar is men bezig aan de opstelsporen. kortom, geen treinverkeer tussen Alkmaar en Uitgeest. er zijn goede bussen ingezet. volgens een buschauffeur is er eind januari weer een weekend onderhoud. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 december 2016 @ 19:03 |
Het is geen correct Nederlands ook. Maar vindbaar of niet, komt er dus op neer dat NS zegt "Wij rijden niet, en zoek het verder maar mooi uit" ![]() | |
ReisT | zaterdag 10 december 2016 @ 19:06 |
Dan rijden er morgen dus ook Flirts tussen Arnhem en Zutphen? Dat is dit weekend een doorgaande verbinding vanaf Ede. | |
greavy | zaterdag 10 december 2016 @ 19:09 |
Dat betwijfel ik. Omdat pas afgelopen vrijdag de definitieve toelating van de Flirt geregeld was (bedankt slome IL&T), is er nog geen proefbedrijf met reizigers gereden. Men wil nu eerst beginnen met Arnhem - Ede-Wageningen vv en de spitspendel Den Bosch-Oss vv. | |
#ANONIEM | zaterdag 10 december 2016 @ 19:10 |
Met de EU-reizigersrechten zou je toch mogen zeggen van, ik neem wel een hotel in Blaak op kosten van NS en zet de reis naar Centraal voort als er weer een reismogelijkheid is. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2016 19:10:17 ] | |
Peterselieman | zaterdag 10 december 2016 @ 19:10 |
Ja dus. Volgens Somda rijdt er één omloop met FLIRT, startend om 7.21 uur uit Arnhem richting Ede-Wageningen | |
Dr_Flash | zaterdag 10 december 2016 @ 19:11 |
![]() ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 10 december 2016 @ 19:20 |
bs imho | |
Dr_Flash | zaterdag 10 december 2016 @ 19:21 |
vervelende man. | |
Duvel | zaterdag 10 december 2016 @ 20:00 |
yw | |
bork | zaterdag 10 december 2016 @ 20:08 |
thx guys ![]() | |
Zelfscanner | zaterdag 10 december 2016 @ 20:48 |
Ik heb er ook nog wel moeite mee ![]() Zoveel werk zijn die paar extra letters vast niet. ![]() | |
b2py | zaterdag 10 december 2016 @ 20:57 |
Nou, mobiel ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 december 2016 @ 21:15 |
Gewoon de volledige stationsnaam swypen ![]() | |
b2py | zaterdag 10 december 2016 @ 21:18 |
Swypen zit volgens mij niet op een iPhone | |
Dr_Flash | zaterdag 10 december 2016 @ 21:18 |
greavy | zaterdag 10 december 2016 @ 21:22 |
Wel met losse apps. | |
James1988 | zaterdag 10 december 2016 @ 21:23 |
Uit de appstore kun je alternatieve toetsenborden downloaden waarmee het wel kan. | |
Zelfscanner | zaterdag 10 december 2016 @ 21:54 |
Dit bericht nodigt een iphone bash uit ![]() | |
b2py | zaterdag 10 december 2016 @ 22:05 |
Mag, op Android gebruikte ik het ook niet ![]() | |
Zelfscanner | zaterdag 10 december 2016 @ 22:50 |
Ik ook niet. ![]() | |
derLudolf | zaterdag 10 december 2016 @ 23:10 |
ipony ![]() ![]() | |
GlenSpey | zondag 11 december 2016 @ 00:12 |
https://nl.wikipedia.org/(...)tations_in_Nederland Een must voor iedere liefhebber Al ken ik ze zelf ook niet allemaal ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 11 december 2016 @ 05:13 |
Echt wel. Gewoon SwiftKey installeren. | |
DeaDLocK2K | zondag 11 december 2016 @ 07:26 |
Ik ken er ook een heleboel niet maar gelukkig zijn er best wel wat af te leiden. Maar dit is niet de volledige lijst eah, heb je weleens een dienstregeling van een trein op Somda gezien? Daar staan echt wazige afkortingen bij die ook voor dingen als Krukkenkut Zuid Overloopwissels Aansluiting kunnen staan enzo. [ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 11-12-2016 07:35:17 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 11 december 2016 @ 07:41 |
Tekstvervanging trouwens! Als ik Rtd tik maakt hij er zelf Rotterdam van ![]() | |
GlenSpey | zondag 11 december 2016 @ 08:51 |
Klopt, diezelfde afkortingen vind je ook op de dienstregeling kaartjes die we als machinist gebruiken. De vele afkortingen vertellen je precies wanneer je waar moet zijn om op tijd te rijden. Hier een voorbeeld van de 3600 tussen Nm (Nijmegen) en Zp (Zutphen). ![]() Jammer genoeg heeft mijn camera de foto gedraaid zie ik, maar you get the picture ![]() | |
greavy | zondag 11 december 2016 @ 09:20 |
Tuurlijk. Door een boom die bij Driebergen omgevallen is, is er t/m dinsdag 13 december 05:30 geen treinverkeer mogelijk. Zie site prorail Afspaninrichting kapot, 2 portalen kapot, een beste lengte draad beschadigd (ook vanwege de kapotte afspaninrichting) [ Bericht 18% gewijzigd door greavy op 11-12-2016 09:47:54 ] | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 10:18 |
Ik vond die lang niet zo chill op iOS als op Android, heb swiftkey jaren gebruikt toen | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 10:19 |
Oei, niet zo best | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 11:22 |
Gelukkig nieuw dienstregelingsjaar allemaal ![]() | |
derLudolf | zondag 11 december 2016 @ 11:31 |
Als de plaatjes in de NS app kloppen rijden er schommelboten ipv ddz tussen Zwolle en Roosendaal? ![]() ![]() | |
greavy | zondag 11 december 2016 @ 11:34 |
Er staat daar in het weekend inderdaad voornamelijk een schommelboot gepland, op één omloop na. Doordeweeks weer veel DDZ. | |
DeaDLocK2K | zondag 11 december 2016 @ 11:38 |
Dit wilde ik eigenlijk op Facebook zetten ![]() | |
derLudolf | zondag 11 december 2016 @ 11:43 |
Oh dan heb ik net twee verkeerden bekeken ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 11:44 |
Oei. Geen wonder dat ze er twee dagen herstel voor nodig hebben | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 11:48 |
Kan gewoon toch? ![]() | |
Zelfscanner | zondag 11 december 2016 @ 11:58 |
De NS app heeft nog geen flirt plaatjes net als rijdendetreinen? | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 12:26 |
Meid, wat een Probleem ![]() | |
dennistd | zondag 11 december 2016 @ 12:38 |
Syntus rijdt vandaag eens met dubbele stellen vanwege de werkzaamheden Hengelo-Deventer ![]() | |
Zelfscanner | zondag 11 december 2016 @ 12:58 |
Vind het gewoon leuk hoe ze getekend zijn ![]() | |
James1988 | zondag 11 december 2016 @ 13:46 |
![]() Deze units krijgen het James1988 Seal of Approval ![]() Dit zal nog wel opgelost gaan worden: ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 11-12-2016 13:57:31 ] | |
greavy | zondag 11 december 2016 @ 14:17 |
Alphen-Gouda rijdt vandaag ook de gehele dag met dubbele stellen want het is hun eerste dag. En Arriva had vanochtend al 2 keer een slechte start: Er zijn vanochtend 2 stoptreinen al defect geraakt. Één waarbij de stroomafnemer niet meer goed functioneerde en de ander had problemen met de deuren. | |
dennistd | zondag 11 december 2016 @ 14:35 |
Ze worden trouwens wel gesplist in Zutphen nu vanwege de overgang naar een halfuursdienst. En wat klinkt die automatische omroep beroerd in de FLIRT van NS... | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 14:41 |
Zijn jullie nu allemaal naar het buitenland vertrokken? ![]() | |
James1988 | zondag 11 december 2016 @ 15:04 |
In de Arriva-FLIRT is het ook maar k** met peren. De klank van de stem zwabbert alle kanten op en klinkt helemaal niet natuurlijk. | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 15:15 |
Maar is het te verstaan? Dat lijkt mij het meest belangrijk | |
ReisT | zondag 11 december 2016 @ 15:18 |
Zou dat dezelfde zijn als in de Flirt van Arriva? Hrlen-WOON-boule-VARD en dat soort dingen komt er vrij apart uit. | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 15:28 |
Wat kan er moeilijk aan zijn? Er hoeft toch niet weer een wiel uitgevonden te worden? ![]() | |
James1988 | zondag 11 december 2016 @ 15:28 |
Ja, het is te verstaan. Maar de text to speech-knop van Google Translate produceert zinnen die meer natuurlijk klinken. | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 15:32 |
Iedere fabrikant heeft natuurlijk zijn eigen systeem ![]() | |
ReisT | zondag 11 december 2016 @ 16:08 |
Arriva heeft blijkbaar diezelfde omroep ook in de GTW's geïnstalleerd die ze van Veolia hebben overgenomen. Bij Geleen Oost werd alleen 'Geleen' omgeroepen. | |
RolStaart-Beer | zondag 11 december 2016 @ 16:08 |
Geleen Lutterade is volgens Arriva Geleen Ludderade geworden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 16:15 |
Wat een debiliteit weer ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 11 december 2016 @ 16:29 |
Ook goedgekeurd ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 16:32 |
Nou, kom maar op met die multi-livrei-line-up dan ![]() | |
derLudolf | zondag 11 december 2016 @ 16:35 |
Wat is er überhaupt mis met een machinist/conducteur die een verhaaltje vertelt... | |
James1988 | zondag 11 december 2016 @ 16:38 |
Zelfde gebrekkige TTS-engine in dit bakkie. "Dames en heren, welkom in. De sprinter naar Wadding-xveennoord en bestemminggouda. " | |
ReisT | zondag 11 december 2016 @ 16:43 |
Dat kost kennelijk te veel moeite. Vanmiddag tussen Roermond en Maastricht. Meerdere keren lang stil gestaan onderweg (voor Echt, bij Sittard en in Bunde) en in Maastricht aangekomen op een kopspoortje terwijl we hadden moeten doorrijden Randwyck). Maar dus geen enkele omroep daarover gehoord... | |
ReisT | zondag 11 december 2016 @ 16:44 |
| |
RolStaart-Beer | zondag 11 december 2016 @ 16:47 |
Bij ons zei de machinist dat de trein richting Roermond tot Sittard reed. Vervolgens weer drie kwartier in Sittard moeten wachten. | |
GlenSpey | zondag 11 december 2016 @ 16:48 |
Alle begin is moeilijk, over een paar weken loopt alles vanzelf | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 16:51 |
Wat een onzin. Dit had gewoon allemaal in 1 keer goed kunnen gaan. Komt helemaal geen rocket science bij kijken. Nikskunners ![]() | |
RolStaart-Beer | zondag 11 december 2016 @ 16:51 |
Helemaal gelijk in. | |
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 16:51 |
uhuh. Ik ben verbaasd dat er zo weinig testgereden is in het zuiden. Ik heb wel het idee dat het langzaam iets beter gaat vandaag en dat de vertragingen ietsje minder worden. | |
RolStaart-Beer | zondag 11 december 2016 @ 16:53 |
Wat ik heb gezien (woon langs het spoor) is dat ze alleen aflopen week een paar opleidingsritten hebben gemaakt. | |
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 16:55 |
Dat is niet veel ... | |
James1988 | zondag 11 december 2016 @ 16:57 |
Hier is een opname van de omroep uit de R-Net-FLIRT: https://1drv.ms/u/s!AoBNryju9r9YgvE9zW-HXlxX2K-ExA | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 17:04 |
Die Arriva dingen hebben toch afgelopen maanden volop gereden? Regelmatig voorbij zien stuiven iig | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 17:08 |
Dit is gewoon niet nodig ![]() | |
desbarts | zondag 11 december 2016 @ 17:38 |
Ic deventer - schiphol heeft alleen maar icm-3tjes. Lekker vol dus ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 17:48 |
Als er met vijf stellen gekoppeld gereden wordt is er niet zo veel aan de hand lijkt me ![]() | |
Wertha | zondag 11 december 2016 @ 17:50 |
"Ondertussen bij NS" | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 17:55 |
Nou, storing Driebergen inmiddels voor morgenochtend opgelost! | |
James1988 | zondag 11 december 2016 @ 18:11 |
Dat is goed nieuws. | |
dennistd | zondag 11 december 2016 @ 18:43 |
Maar Arnhem-Nijmegen gaat uitlopen... Gokje: er zijn wat monteurs van dat werk richting Driebergen gestuurd? | |
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 18:48 |
Dat past volgens mij niet overal. 12 of 14 bakken is de max op de lijn naar Schiphol toch? | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 18:49 |
![]() | |
b2py | zondag 11 december 2016 @ 18:50 |
Denk dat er geen relatie is, werkzaamheden Arnhem - Nijmegen zijn niet met bovenleiding monteurs | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 19:15 |
Sowieso is "meer poppetjes" lang niet altijd een oplossing. Het is hier China niet he ![]() | |
dennistd | zondag 11 december 2016 @ 19:41 |
Snap ik, maar ik meen wel eens ergens gelezen te hebben dat er een tekort is aan monteurs voor de bovenleiding. Dan zou het logisch zijn om ze van Arnhem-Nijmegen naar Ede-Utrecht te sturen, aangezien dat laatste een volgens mij veel drukker traject is. | |
greavy | zondag 11 december 2016 @ 20:42 |
ik heb meer te doen met de mensen uit Zetten-Andelst of Hemmen-Dodewaard, eigenlijk.. ![]() | |
greavy | zondag 11 december 2016 @ 20:44 |
was dat niet dat treinstel waar de stroomafnemer kuren hadden en de deuren niet altijd vergrendelden? De trein moest steeds een reset krijgen. | |
Jappie111 | zondag 11 december 2016 @ 21:34 |
Hoe kan het trouwens dat er vandaag geen treinen Naarden-Weesp rijden, maar wel treinen Naarden-Almere en Almere-Weesp? Waren er dan werkzaamheden op dat kleine stukje spoor dat niet richting Almere gaat? | |
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 21:48 |
Daar is de trein zo'n beetje het enige vertier ![]() | |
Kansenjongere | zondag 11 december 2016 @ 22:02 |
Kan iemand mij het volgende uitleggen? Als ik (bij NS International of Deutsche Bahn) een ticket Utrecht CS - Mönchengladbach wil kopen met 40 procent korting in Nederland dan kost dat me ¤ 19,05 (2e klas) of ¤ 31,60 (1e klas). Verander ik mijn vertrekstation echter in Utrecht Vaartsche Rijn (waarbij mijn reisadvies nota bene nog steeds via Utrecht CS loopt) dan zakt de prijs opeens naar ¤ 12,35 / ¤ 21,-. | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2016 @ 22:11 |
Is er een antwoord denkbaar waar je genoegen mee zou nemen? ![]() | |
Kansenjongere | zondag 11 december 2016 @ 22:24 |
Geen idee, maar het betreft dus een reis zonder ICE's met hun variabele prijzen en voorwaarden, maar alleen reguliere treinen waarvoor je volgens mij (wellicht afgezien van de korting) ook nog gewoon kaartjes uit de automaat kunt halen. Komt op mij over als een fout in de software. | |
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 22:26 |
Maar dat is het niet | |
Kansenjongere | zondag 11 december 2016 @ 22:28 |
Weet je dat zeker? Als ik 1 station verder kies (Utrecht Lunetten), geeft hij wel weer een begrijpelijk tarief. | |
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 22:31 |
Soms zijn die dingen onnavolgbaar. | |
liesje1979 | maandag 12 december 2016 @ 02:33 |
Hoe werkt dat precies met eten in de trein? Nemen jullie allemaal je eigen lunchpakket mee? Of neemt iedereen wat hapjes enzo mee om ook te delen? En nemen jullie bier mee of wijn of wordt er geen alcohol genuttigd tijdens het treinen. Want dat is een serieuze bezigheid natuurlijk. ![]() Zoveel vragen. Ik denk dat ik iig wel iets hartigs mee neem om uit te delen? | |
dennistd | maandag 12 december 2016 @ 03:19 |
Ik neem zelf broodjes en flesjes drinken mee in elk geval, dan heb ik tenminste wat achter de hand als de trein uren blijft staan door een kapotgevroren bovenleiding of zo ![]() Met bier bemoei ik me niet, maar een aantal personen houdt daar wel van geloof ik ![]() | |
Salatrel | maandag 12 december 2016 @ 03:54 |
Na afloop krijgt iedereen een zakje snoep mee naar huis | |
b2py | maandag 12 december 2016 @ 07:36 |
Dienstregeling goedgekeurd! Langere trein en dus een zitplek in de ochtend! | |
bork | maandag 12 december 2016 @ 07:36 |
Wat dan wel? | |
b2py | maandag 12 december 2016 @ 07:54 |
Poortjes per heden gesloten te Utrecht Centraal | |
Dr_Flash | maandag 12 december 2016 @ 08:00 |
![]() ![]() | |
James1988 | maandag 12 december 2016 @ 08:01 |
Joepie, nog meer dingen om open te beuken omdat ze zo tergend langzaam openen ![]() | |
James1988 | maandag 12 december 2016 @ 08:09 |
Van de buren:Dit soort dingen had dus twee jaar terug al ontdekt kunnen zijn, of in ieder geval ruim op tijd voordat de route via Dordrecht de nek om werd gedaaid. De incompetentie druipt er weer eens vanaf... | |
_serial_ | maandag 12 december 2016 @ 08:16 |
Nieuwe dienstregeling: afgekeurd. - minder rechtstreekse treinen van/naar Amsterdam (meestal overstap op leiden) - trein niet volledig naast perron gezet - met +7 vertrokken, dit werd onderweg naar Rotterdam +17 - trein opgeheven op Haarlem - verder als veevervoer naar Amsterdam Sloterdijk - eindresultaat +20 | |
Dos37 | maandag 12 december 2016 @ 08:38 |
Jammer dat ICM nu ook weer rijdt op Enschede - Den Haag/Rotterdam | |
Dr_Flash | maandag 12 december 2016 @ 08:39 |
Onfuckinggelofelijk ![]() | |
derLudolf | maandag 12 december 2016 @ 08:43 |
Ik ben niet de enige dus ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 12 december 2016 @ 08:45 |
De workaround lijkt te worden "Als je geen rijweg krijgt voorbij de flyover, kom dan op de hoofdbaan tot stilstand en wacht tot je 'm krijgt." Lekker in de weg staan ![]() Grafdingen. Tijd voor de snijbrander! | |
derLudolf | maandag 12 december 2016 @ 08:47 |
Die lui kunnen echt niet veel meer dan vingerverven of wel ![]() 6400 er bij als opduwloc? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 12 december 2016 @ 08:55 |
Ik dacht meer aan een telraam en wat opleiding voor die poppetjes. | |
derLudolf | maandag 12 december 2016 @ 09:08 |
Dat is wel een structurele oplossing ja maar daar los je dit geval niet snel mee op | |
derLudolf | maandag 12 december 2016 @ 09:18 |
We wachten al op de tweede tegen trein... Leuke dienstregeling ![]() | |
derLudolf | maandag 12 december 2016 @ 09:18 |
Vol |