Ik heb er ook nog wel moeite meequote:Op zaterdag 10 december 2016 12:03 schreef Peter het volgende:
Er lezen ook nog lurkers mee die niet alle afkortingen uit hun hoofd kennen he? Tis hier juist een stuk laagdrempeliger en minder gezever dan op Somdu of het GroteBozeTreinenForum oid
Nou, mobielquote:Op zaterdag 10 december 2016 20:48 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog wel moeite mee
Zoveel werk zijn die paar extra letters vast niet.
Wel met losse apps.quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:18 schreef b2py het volgende:
Swypen zit volgens mij niet op een iPhone
Uit de appstore kun je alternatieve toetsenborden downloaden waarmee het wel kan.quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:18 schreef b2py het volgende:
Swypen zit volgens mij niet op een iPhone
Dit bericht nodigt een iphone bash uitquote:Op zaterdag 10 december 2016 21:18 schreef b2py het volgende:
Swypen zit volgens mij niet op een iPhone
ipony extra betalen voor het beperken van functionaliteitquote:Op zaterdag 10 december 2016 21:54 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Dit bericht nodigt een iphone bash uit
Echt wel. Gewoon SwiftKey installeren.quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:18 schreef b2py het volgende:
Swypen zit volgens mij niet op een iPhone
Ik ken er ook een heleboel niet maar gelukkig zijn er best wel wat af te leiden. Maar dit is niet de volledige lijst eah, heb je weleens een dienstregeling van een trein op Somda gezien? Daar staan echt wazige afkortingen bij die ook voor dingen als Krukkenkut Zuid Overloopwissels Aansluiting kunnen staan enzo.quote:Op zondag 11 december 2016 00:12 schreef GlenSpey het volgende:
https://nl.wikipedia.org/(...)tations_in_Nederland
Een must voor iedere liefhebber
Al ken ik ze zelf ook niet allemaal
Tekstvervanging trouwens! Als ik Rtd tik maakt hij er zelf Rotterdam vanquote:
Klopt, diezelfde afkortingen vind je ook op de dienstregeling kaartjes die we als machinist gebruiken. De vele afkortingen vertellen je precies wanneer je waar moet zijn om op tijd te rijden. Hier een voorbeeld van de 3600 tussen Nm (Nijmegen) en Zp (Zutphen).quote:Op zondag 11 december 2016 07:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ken er ook een heleboel niet maar gelukkig zijn er best wel wat af te leiden. Maar dit is niet de volledige lijst eah, heb je weleens een dienstregeling van een trein op Somda gezien? Daar staan echt wazige afkortingen bij die ook voor dingen als Krukkenkut Zuid Overloopwissels Aansluiting kunnen staan enzo.
Ik vond die lang niet zo chill op iOS als op Android, heb swiftkey jaren gebruikt toenquote:Op zondag 11 december 2016 05:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Echt wel. Gewoon SwiftKey installeren.
Oei, niet zo bestquote:Op zondag 11 december 2016 09:20 schreef greavy het volgende:
Tuurlijk. Door een boom die bij Driebergen omgevallen is, is er t/m dinsdag 13 december 05:30 geen treinverkeer mogelijk.
Zie site prorail
Afspaninrichting kapot, 2 portalen kapot, een beste lengte draad beschadigd (ook vanwege de kapotte afspaninrichting)
Als de plaatjes in de NS app kloppen rijden er schommelboten ipv ddz tussen Zwolle en Roosendaal?quote:Op zondag 11 december 2016 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig nieuw dienstregelingsjaar allemaal
Dit wilde ik eigenlijk op Facebook zettenquote:Op zondag 11 december 2016 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig nieuw dienstregelingsjaar allemaal
Oh dan heb ik net twee verkeerden bekeken Wist dat in het weekend bijna alleen VIRM reed dus had bewust al naar morgen gekeken.quote:Op zondag 11 december 2016 11:34 schreef greavy het volgende:
Er staat daar in het weekend inderdaad voornamelijk een schommelboot gepland, op één omloop na. Doordeweeks weer veel DDZ.
Oei. Geen wonder dat ze er twee dagen herstel voor nodig hebbenquote:Op zondag 11 december 2016 09:20 schreef greavy het volgende:
Tuurlijk. Door een boom die bij Driebergen omgevallen is, is er t/m dinsdag 13 december 05:30 geen treinverkeer mogelijk.
Zie site prorail
Afspaninrichting kapot, 2 portalen kapot, een beste lengte draad beschadigd (ook vanwege de kapotte afspaninrichting)
Kan gewoon toch?quote:Op zondag 11 december 2016 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit wilde ik eigenlijk op Facebook zetten
Meid, wat een Probleemquote:Op zondag 11 december 2016 11:58 schreef Zelfscanner het volgende:
De NS app heeft nog geen flirt plaatjes net als rijdendetreinen?
Vind het gewoon leuk hoe ze getekend zijnquote:
Alphen-Gouda rijdt vandaag ook de gehele dag met dubbele stellen want het is hun eerste dag.quote:Op zondag 11 december 2016 12:38 schreef dennistd het volgende:
Syntus rijdt vandaag eens met dubbele stellen vanwege de werkzaamheden Hengelo-Deventer
In de Arriva-FLIRT is het ook maar k** met peren. De klank van de stem zwabbert alle kanten op en klinkt helemaal niet natuurlijk.quote:Op zondag 11 december 2016 14:35 schreef dennistd het volgende:
En wat klinkt die automatische omroep beroerd in de FLIRT van NS...
Zou dat dezelfde zijn als in de Flirt van Arriva? Hrlen-WOON-boule-VARD en dat soort dingen komt er vrij apart uit.quote:Op zondag 11 december 2016 14:35 schreef dennistd het volgende:En wat klinkt die automatische omroep beroerd in de FLIRT van NS...
Ja, het is te verstaan. Maar de text to speech-knop van Google Translate produceert zinnen die meer natuurlijk klinken.quote:Op zondag 11 december 2016 15:15 schreef b2py het volgende:
Maar is het te verstaan? Dat lijkt mij het meest belangrijk
Iedere fabrikant heeft natuurlijk zijn eigen systeemquote:Op zondag 11 december 2016 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kan er moeilijk aan zijn? Er hoeft toch niet weer een wiel uitgevonden te worden?
Geleen Lutterade is volgens Arriva Geleen Ludderade gewordenquote:Op zondag 11 december 2016 15:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zou dat dezelfde zijn als in de Flirt van Arriva? Hrlen-WOON-boule-VARD en dat soort dingen komt er vrij apart uit.
Wat een debiliteit weer Je kunt toch gewoon normaal doen?quote:Op zondag 11 december 2016 16:08 schreef ReisT het volgende:
Arriva heeft blijkbaar diezelfde omroep ook in de GTW's geïnstalleerd die ze van Veolia hebben overgenomen.
Bij Geleen Oost werd alleen 'Geleen' omgeroepen.
Wat is er überhaupt mis met een machinist/conducteur die een verhaaltje vertelt...quote:Op zondag 11 december 2016 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kan er moeilijk aan zijn? Er hoeft toch niet weer een wiel uitgevonden te worden?
quote:Op zondag 11 december 2016 16:43 schreef ReisT het volgende:
Menselijke omroep kost kennelijk te veel moeite.
Vanmiddag tussen Roermond en Maastricht. Meerdere keren lang stil gestaan onderweg (voor Echt, bij Sittard en in Bunde) en in Maastricht aangekomen op een kopspoortje terwijl we hadden moeten doorrijden Randwyck).
Maar dus geen enkele omroep daarover gehoord...
Bij ons zei de machinist dat de trein richting Roermond tot Sittard reed. Vervolgens weer drie kwartier in Sittard moeten wachten.quote:Op zondag 11 december 2016 16:43 schreef ReisT het volgende:
Dat kost kennelijk te veel moeite.
Vanmiddag tussen Roermond en Maastricht. Meerdere keren lang stil gestaan onderweg (voor Echt, bij Sittard en in Bunde) en in Maastricht aangekomen op een kopspoortje terwijl we hadden moeten doorrijden Randwyck).
Maar dus geen enkele omroep daarover gehoord...
Wat een onzin. Dit had gewoon allemaal in 1 keer goed kunnen gaan. Komt helemaal geen rocket science bij kijken. Nikskunnersquote:Op zondag 11 december 2016 16:48 schreef GlenSpey het volgende:
Alle begin is moeilijk, over een paar weken loopt alles vanzelf
Helemaal gelijk in.quote:Op zondag 11 december 2016 16:48 schreef GlenSpey het volgende:
Alle begin is moeilijk, over een paar weken loopt alles vanzelf
uhuh. Ik ben verbaasd dat er zo weinig testgereden is in het zuiden. Ik heb wel het idee dat het langzaam iets beter gaat vandaag en dat de vertragingen ietsje minder worden.quote:Op zondag 11 december 2016 16:48 schreef GlenSpey het volgende:
Alle begin is moeilijk, over een paar weken loopt alles vanzelf
Wat ik heb gezien (woon langs het spoor) is dat ze alleen aflopen week een paar opleidingsritten hebben gemaakt.quote:Op zondag 11 december 2016 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Ik ben verbaasd dat er zo weinig testgereden is in het zuiden. Ik heb wel het idee dat het langzaam iets beter gaat vandaag en dat de vertragingen ietsje minder worden.
Dat is niet veel ...quote:Op zondag 11 december 2016 16:53 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Wat ik heb gezien (woon langs het spoor) is dat ze alleen aflopen week een paar opleidingsritten hebben gemaakt.
Dit is gewoon niet nodigquote:Op zondag 11 december 2016 16:57 schreef James1988 het volgende:
Hier is een opname van de omroep uit de R-Net-FLIRT:
https://1drv.ms/u/s!AoBNryju9r9YgvE9zW-HXlxX2K-ExA
Als er met vijf stellen gekoppeld gereden wordt is er niet zo veel aan de hand lijkt mequote:Op zondag 11 december 2016 17:38 schreef desbarts het volgende:
Ic deventer - schiphol heeft alleen maar icm-3tjes. Lekker vol dus
"Ondertussen bij NS"quote:Op zondag 11 december 2016 17:38 schreef desbarts het volgende:
Ic deventer - schiphol heeft alleen maar icm-3tjes. Lekker vol dus
Dat past volgens mij niet overal. 12 of 14 bakken is de max op de lijn naar Schiphol toch?quote:Op zondag 11 december 2016 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er met vijf stellen gekoppeld gereden wordt is er niet zo veel aan de hand lijkt me
quote:Op zondag 11 december 2016 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat past volgens mij niet overal. 12 of 14 bakken is de max op de lijn naar Schiphol toch?
Denk dat er geen relatie is, werkzaamheden Arnhem - Nijmegen zijn niet met bovenleiding monteursquote:Op zondag 11 december 2016 18:43 schreef dennistd het volgende:
Maar Arnhem-Nijmegen gaat uitlopen...
Gokje: er zijn wat monteurs van dat werk richting Driebergen gestuurd?
ik heb meer te doen met de mensen uit Zetten-Andelst of Hemmen-Dodewaard, eigenlijk..quote:Op zondag 11 december 2016 18:43 schreef dennistd het volgende:
Maar Arnhem-Nijmegen gaat uitlopen...
Gokje: er zijn wat monteurs van dat werk richting Driebergen gestuurd?
was dat niet dat treinstel waar de stroomafnemer kuren hadden en de deuren niet altijd vergrendelden? De trein moest steeds een reset krijgen.quote:Op zondag 11 december 2016 16:43 schreef ReisT het volgende:
Dat kost kennelijk te veel moeite.
Vanmiddag tussen Roermond en Maastricht. Meerdere keren lang stil gestaan onderweg (voor Echt, bij Sittard en in Bunde) en in Maastricht aangekomen op een kopspoortje terwijl we hadden moeten doorrijden Randwyck).
Maar dus geen enkele omroep daarover gehoord...
Daar is de trein zo'n beetje het enige vertierquote:Op zondag 11 december 2016 20:42 schreef greavy het volgende:
[..]
ik heb meer te doen met de mensen uit Zetten-Andelst of Hemmen-Dodewaard, eigenlijk..
Geen idee, maar het betreft dus een reis zonder ICE's met hun variabele prijzen en voorwaarden, maar alleen reguliere treinen waarvoor je volgens mij (wellicht afgezien van de korting) ook nog gewoon kaartjes uit de automaat kunt halen. Komt op mij over als een fout in de software.quote:Op zondag 11 december 2016 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er een antwoord denkbaar waar je genoegen mee zou nemen?
Maar dat is het nietquote:Op zondag 11 december 2016 22:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Geen idee, maar het betreft dus een reis zonder ICE's met hun variabele prijzen en voorwaarden, maar alleen reguliere treinen waarvoor je volgens mij (wellicht afgezien van de korting) ook nog gewoon kaartjes uit de automaat kunt halen. Komt op mij over als een fout in de software.
Weet je dat zeker? Als ik 1 station verder kies (Utrecht Lunetten), geeft hij wel weer een begrijpelijk tarief.quote:
Soms zijn die dingen onnavolgbaar.quote:Op zondag 11 december 2016 22:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Als ik 1 station verder kies (Utrecht Lunetten), geeft hij wel weer een begrijpelijk tarief.
Wat dan wel?quote:
Ja, we vertellen niet wat we gaan doen, maar neem je zwembroek meequote:Op maandag 12 december 2016 03:54 schreef Salatrel het volgende:
Na afloop krijgt iedereen een zakje snoep mee naar huis
Joepie, nog meer dingen om open te beuken omdat ze zo tergend langzaam openenquote:Op maandag 12 december 2016 07:54 schreef b2py het volgende:
Poortjes per heden gesloten te Utrecht Centraal
Dit soort dingen had dus twee jaar terug al ontdekt kunnen zijn, of in ieder geval ruim op tijd voordat de route via Dordrecht de nek om werd gedaaid.quote:De eerste tests waren inderdaad met de achterste loc gesleept. De testritten die nu gereden worden tussen Breda en Rotterdam Stadion rijden als het goed is ook in sandwich inmiddels.
Er zijn helaas wat complicaties: de infrastructuur lijkt niet helemaal goed te reageren op de negen rijtuigen en twee locs, dus tot Prorail inspectie heeft verricht aan alle 40 km/u wissels mogen de treinen slechts met 25 km/u door die wissels heen en moet ook de optreksnelheid begrensd worden.
Daarnaast geeft de aansluiting vanaf Breda naar de HSL (Zevenbergschehoek aansluiting) een uitdaging met de spanningssluis. Als je voor het eerste SMB (ERTMS/ETCS sein) stil moet staan omdat je nog even moet wachten op een Thalys, kom met deze treinlengte de fly-over met de spanningssluis niet meer over.
Ongetwijfeld zal het op papier geheel hebben geklopt tijdens het ontwerp, want volgens de specificaties mag de trein maximaal 400 meter zijn (twee Thalys/ICE of een Eurostar E320), maar met de 280 meter kan je dus in de praktijk al niet genoeg snelheid meer maken om de hele sliert over het dode punt van de fly-over heen te krijgen. We moeten nu dus, zodra we zien dat we de HSL nog niet geheel op mogen, direct stoppen voor de aansluiting en wachten tot de rijweg geheel over de fly-over ligt zodat er voldoende snelheid gemaakt kan worden.
Kortom: het testen gebeurd dus niet voor niets
Onfuckinggelofelijkquote:Op maandag 12 december 2016 08:09 schreef James1988 het volgende:
Van de buren:
[..]
Dit soort dingen had dus twee jaar terug al ontdekt kunnen zijn, of in ieder geval ruim op tijd voordat de route via Dordrecht de nek om werd gedaaid.
De incompetentie druipt er weer eens vanaf...
Ik ben niet de enige dus Ik wil gewoon in mijn tempo door kunnen blijven lopen, klap nu regelmatig tegen die deurtjes opquote:Op maandag 12 december 2016 08:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Joepie, nog meer dingen om open te beuken omdat ze zo tergend langzaam openen
De workaround lijkt te worden "Als je geen rijweg krijgt voorbij de flyover, kom dan op de hoofdbaan tot stilstand en wacht tot je 'm krijgt."quote:
Grafdingen. Tijd voor de snijbrander!quote:Op maandag 12 december 2016 08:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige dus Ik wil gewoon in mijn tempo door kunnen blijven lopen, klap nu regelmatig tegen die deurtjes op
Die lui kunnen echt niet veel meer dan vingerverven of welquote:Op maandag 12 december 2016 08:09 schreef James1988 het volgende:
Van de buren:
[..]
Dit soort dingen had dus twee jaar terug al ontdekt kunnen zijn, of in ieder geval ruim op tijd voordat de route via Dordrecht de nek om werd gedaaid.
De incompetentie druipt er weer eens vanaf...
Ik dacht meer aan een telraam en wat opleiding voor die poppetjes.quote:Op maandag 12 december 2016 08:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die lui kunnen echt niet veel meer dan vingerverven of wel
6400 er bij als opduwloc?
Dat is wel een structurele oplossing ja maar daar los je dit geval niet snel mee opquote:Op maandag 12 december 2016 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een telraam en wat opleiding voor die poppetjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |