Om modificatie van welk materiaal gaat het?quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:55 schreef MTL het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om Haarlem, maar om de modificaties in Onnen. Volwielen, fietsruimte, bagagerekken, enz.
ICR.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om modificatie van welk materiaal gaat het?
Overigens moet het de 20e nog door AO spoor las ik laatstquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:29 schreef James1988 het volgende:
Het hele bericht is hier te vinden: https://www.rijksoverheid(...)l-definitief-publiek
quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:47 schreef MTL het volgende:
Ik hoor net van een collega dat Roger van Boxtel schijnbaar tot half 2019 nog CEO van NS blijft, maar heb nog geen officieel bericht gezien.
quote:Beste collega's
Graag wil ik je vertellen dat ik bij NS blijf, tot augustus 2019.
Ik ben ingestapt op een moment van crisis. In het afgelopen jaar zijn we weer rechtop gaan staan. Onder meer door de opening van prachtige stations, de komst van nieuwe treinen en dankzij de inzet van collega's zoals jij. Daar wil ik iedereen graag voor bedanken.
De komende jaren zijn belangrijk voor NS. In 2019 kijkt de overheid of wij de afspraken uit de hoofdrailnet concessie halen. En dat is geen gelopen race want de lat ligt hoog. Daarom moeten we –als 1 NS- alles geven wat we in huis hebben. Op onze stations, in onze werkplaatsen en op de trein. Dat doen we zodat onze reizigers tevreden zijn; omdat onze treinen keurig op tijd rijden, onze stations aantrekkelijk zijn en de reis van deur tot deur nog beter wordt.
Als dat lukt, dan houdt NS haar toekomst in eigen hand. Dat is belangrijk. Want wíj zijn de Nederlandse Spoorwegen, een trots bedrijf met een rijke geschiedenis en geweldige mensen.
Het is mijn ambitie om van NS een sterk spoorbedrijf te maken. Dankbaar voor het vertrouwen, wil ik daar–met jullie steun en inzet- de komende jaren aan verder bouwen.
Hartelijke groet,
Roger van Boxtel
Wedden dat je daar landelijk de poortjes mee kan openenquote:Op vrijdag 9 december 2016 09:48 schreef J.B. het volgende:
Voor de geïnteresseerden: met Arriva kan de resterende drie zondagen in december gratis gereisd worden in Limburg, via deze link kan je een gratis ticket downloaden: https://www.arriva.nl/con(...)ndag-in-december.htm
Live: Laatste nachttrein vanuit Nederland vanaf Amsterdamquote:Op vrijdag 9 december 2016 19:39 schreef Facepalm het volgende:
Over minder dan een uur vertrekt de laatste reguliere nachttrein vanuit Nederland. Er schijnt hier een livestream oid te zijn: http://noordwestexpress.nl
Bedoel je niet gewoon Arnhem - Deurne ?quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
De NS begint rustig met de introductie van de FLIRT in reizigersdienst, want vanaf maandag rijden alleen Arnhem - Ede-Wageningen en de spitssprinter Den Bosch - Oss met de nieuwe stellen.
Vanaf 28 december komt daar in ieder geval Nijmegen - Den Bosch en Den Bosch - Deurne bij
http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Extra sprinter tussen Nijmegen en Arnhem dus. Rijdt de IC Zwolle Roosendaal dan ook door tussen Arnhem en Nijmegen?quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ja. Moet er nog aan wennen dat die sprinter doorgetrokken wordt naar Arnhem
Ja.quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Extra sprinter tussen Nijmegen en Arnhem dus. Rijdt de IC Zwolle Roosendaal dan ook door tussen Arnhem en Nijmegen?
Klopt. De reisplanner geeft 'm ook niet als doorgaande verbinding.quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:40 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
*Ah-Dn wordt een doorgaande trein met nummertjeswissel in 's Hertogenbosch (Ht). Ik denk ook niet dat Dn al in Ah wordt aangegeven als eindbestemming. In Ht schijnt de trein ook lang stil te staan.
Het is hier langlopend gebruik, gewoonte en etiquette om dat soort afkortingen niet te gebruiken. Iedereen weet wat een IC is maar deze topic wordt veel gelezen (niet altijd meegepost) door mensen die treinen interessant vinden maar geen flauw idee hebben van het jargon. Dat is de reden dat Fles er zelfs eens een YouTube filmpje voor in elkaar geknald heeft die zelfs een half jaar in de OP heeft gestaan. Het gaat verdomme om toegankelijkheid. Bepaalde afkortingen kom je niet echt onderuit maar Rtd/Asd et cetera is gewoon dom gelul, dat doe je maar op OVNL of Stomda.quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:40 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Verkortingen zo verklarend mogelijk weergegeven voor zeiksnorren als deadlock en b2py die donders goed weten wat die verkortingen betekenen maar desondanks altijd moeten bashen op mensen die verkortingen gebruiken terwijl ze dat zelf ook doen.
Beetje zoals de oude 5700; de 'lange' sprinter Utrecht - Den Haag maar op de koersrollen staat dan eerst Weesp of iets dergelijksquote:Op zaterdag 10 december 2016 02:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt. De reisplanner geeft 'm ook niet als doorgaande verbinding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |