Oeh, dan komt het dichtbijquote:Op donderdag 8 december 2016 10:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Damn! Die zag ik gistermiddag nog rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd.
Fijn dat jij bepaalt dat dat niet verontrustend is.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.
Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers
Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten
Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding
Loc 1767: vandaag uitgefikt
Gelukkig doe ik dat niet, maar geef ik slechts mijn meningquote:Op donderdag 8 december 2016 11:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fijn dat jij bepaalt dat dat niet verontrustend is.
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....quote:Op donderdag 8 december 2016 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.
Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers
Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten
Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding
Loc 1767: vandaag uitgefikt
HLE 11.8?quote:Op donderdag 8 december 2016 12:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....
Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
De vraag is een beetje of dat probleem bij de data zit (er zijn ook echt niet meer gevallen bekend) of dat die andere locs (1742/1747) terzijde gingen omdat er genoeg alternatieve locs waren en de toekomst toch niet erg rooskleurig was en dus daarom bekend werden als de locs die terzijde gingen door een brandje.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....
Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
Dit gaat dan ook niet gebeuren. The Guardian baseert zich op incorrecte informatie.quote:Op donderdag 8 december 2016 15:03 schreef derLudolf het volgende:
In de categorie slechte ideeen:
https://www.theguardian.c(...)work-of-network-rail
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 8 december 2016 16:00 schreef James1988 het volgende:
Dit gaat dan ook niet gebeuren. The Guardian baseert zich op incorrecte informatie.
Dat is tijdelijk, maar hoe lang tijdelijk in dit geval gaat duren weet nog niemand.quote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
WTH... zit ik voor de lol even te kijken hoe ik na de nieuwe dienstregeling van Maastricht naar Delft moet reizen, maar daar zijn gewoon 2 extra overstappen bijgekomen... (Breda en Rotterdam). Den Haag Centraal is minstens net zo erg...
Is dan wel met de IC Direct, maar ik reis liever 10min langer dan dit geneuzel.
in welk opzicht.quote:Op donderdag 8 december 2016 14:12 schreef ReisT het volgende:
Die drie gevallen van brand in een 11.8 die toevallig op Wikipedia staan (wie weet waren er meer) zijn allemaal hersteld, die locs waren toen nog onmisbaar voor de Benelux.
Een 1700 herstellen dat is nu de moeite niet meer waard.
Ik weet van 1 die in Venlo uitgefikt is omdat er 15KV op de bovenleiding stond toen de panto's omhoog stonden.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.
Dat lijkt me heel sterk. Ten eerste omdat er een overspanningsafleider op het dak zit, ten tweede omdat de in Venlo de schakeling van de bovenleiding bijna idiot-proof is.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet van 1 die in Venlo uitgefikt is omdat er 15KV op de bovenleiding stond toen de panto's omhoog stonden.
Maar daar was toch ook een brand bij die veroorzaakt werd door de auto die op dat moment onder de trein lag?quote:Op donderdag 8 december 2016 13:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
12 in totaal 3 in de Fik....
Do the math...
Nee nee, daar kom je niet mee weg hier!quote:Op donderdag 8 december 2016 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik dat niet, maar geef ik slechts mijn mening
Ook een keer een 1300 in Emmerich geloof ik.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:03 schreef James1988 het volgende:
Er was toch ook een loc die in Bad Bentheim een kusje heeft gekregen van de 15 kV-voorziening waar die niet zo gecharmeerd van was?
De 1735 in 2000 en het is officieel vertrouwelijk wat de reden was. Aangezien ik niet voor NS werk mag ik het zeggen. Het was omdat er een klein defect aan de loc was waardoor de boel uitbrandde toen er 15KV op de bovenleiding stond.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel sterk. Ten eerste omdat er een overspanningsafleider op het dak zit, ten tweede omdat de in Venlo de schakeling van de bovenleiding bijna idiot-proof is.
Oei, een lek!quote:Op donderdag 8 december 2016 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De 1735 in 2000 en het is officieel vertrouwelijk wat de reden was. Aangezien ik niet voor NS werk mag ik het zeggen. Het was omdat er een klein defect aan de loc was waardoor de boel uitbrandde toen er 15KV op de bovenleiding stond.
Locs 1742 en 1747 waren wel hersteld geweest als de NS er behoefte aan had gehad.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee nee, daar kom je niet mee weg hier!
In die categorie hou je 2 over dan, want de 1735 is dus geroosterd en bij de 1747 kwam het door de bovenleiding.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:58 schreef Duvel het volgende:
Het gaat me er meer om dat ze schijnbaar spontaan ontvlamd zijn.
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 8 december 2016 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In die categorie hou je 2 over dan, want de 1735 is dus geroosterd en bij de 1747 kwam het door de bovenleiding.
Zijn die niet omgebouwd naar smalspoor?quote:Op vrijdag 9 december 2016 00:02 schreef ReisT het volgende:
Dat is wel Onverwacht. In impressie leken ze plannen te hebben om met Linten of iets soortgelijks te gaan rijden. Dat was blijkbaar te ambitieus.
Maar eh, waren er niet nog ergens in Zuid Amerika nog wat wadlopers over? Lijkt me toch dichterbij.
Ik kom na wat zoeken niet verder dan een paar nieuwsartikelenquote:Op vrijdag 9 december 2016 00:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar.
Nee, er zijn wadlopers omgebouwd naar breedspoor. Maar lang niet allemaal voor zover ik weet. Het lijntje tussen Argentinië en Paraguay waar nu wadlopers rijden is normaalspoor.quote:Op vrijdag 9 december 2016 00:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn die niet omgebouwd naar smalspoor?
de interne nieuwsbrief die ik vandaag kreeg had het over Meiquote:Op donderdag 8 december 2016 16:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is tijdelijk, maar hoe lang tijdelijk in dit geval gaat duren weet nog niemand.
Dat is volgens mij de datum dat er zonder overstap gereden wordt tussen Eindhoven en Den Haag. Eerder zal er dus al met overstap gereden kunnen worden.quote:Op vrijdag 9 december 2016 07:36 schreef b2py het volgende:
Dus het was eerst 'Direct na de werkzaamheden', toen 1 maart en nu mei?
Nu maken ze het me wel heel moeilijk om in discussie te gaan met James
Het schijnt dat Haarlem al volledig klaar is, dus dat zal het wel niet zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:21 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat is volgens mij de datum dat er zonder overstap gereden wordt tussen Eindhoven en Den Haag. Eerder zal er dus al met overstap gereden kunnen worden.
Iets met te weinig rijtuigen beschikbaar die al volledig aangepast zijn door late ILT goedkeuring van de modificaties (serie-ombouw kon pas na augustus gestart worden daardoor).
quote:Op vrijdag 9 december 2016 07:36 schreef b2py het volgende:
Dus het was eerst 'Direct na de werkzaamheden', toen 1 maart en nu mei?
Nu maken ze het me wel heel moeilijk om in discussie te gaan met James
En dat gaat voorlopig niet gebeuren aangezien Suriname praktisch bankroet is op het momentquote:Op vrijdag 9 december 2016 01:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, er zijn wadlopers omgebouwd naar breedspoor. Maar lang niet allemaal voor zover ik weet. Het lijntje tussen Argentinië en Paraguay waar nu wadlopers rijden is normaalspoor.
Maar dat nog, die lijn in Suriname moet toch eerst nog aangelegd worden...
Onnen is ook al een flink eind op weg, dus ik gok dat het zit in de opleiding van de machinistenquote:Op vrijdag 9 december 2016 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het schijnt dat Haarlem al volledig klaar is, dus dat zal het wel niet zijn.
Het gaat ook niet om Haarlem, maar om de modificaties in Onnen. Volwielen, fietsruimte, bagagerekken, enz.quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het schijnt dat Haarlem al volledig klaar is, dus dat zal het wel niet zijn.
twitter:IngeLengton twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 13:50:58ProRail is nu van ons allemaal https://t.co/CK9uqWIjFn reageer retweet
Om modificatie van welk materiaal gaat het?quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:55 schreef MTL het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om Haarlem, maar om de modificaties in Onnen. Volwielen, fietsruimte, bagagerekken, enz.
ICR.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om modificatie van welk materiaal gaat het?
Overigens moet het de 20e nog door AO spoor las ik laatstquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:29 schreef James1988 het volgende:
Het hele bericht is hier te vinden: https://www.rijksoverheid(...)l-definitief-publiek
quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:47 schreef MTL het volgende:
Ik hoor net van een collega dat Roger van Boxtel schijnbaar tot half 2019 nog CEO van NS blijft, maar heb nog geen officieel bericht gezien.
quote:Beste collega's
Graag wil ik je vertellen dat ik bij NS blijf, tot augustus 2019.
Ik ben ingestapt op een moment van crisis. In het afgelopen jaar zijn we weer rechtop gaan staan. Onder meer door de opening van prachtige stations, de komst van nieuwe treinen en dankzij de inzet van collega's zoals jij. Daar wil ik iedereen graag voor bedanken.
De komende jaren zijn belangrijk voor NS. In 2019 kijkt de overheid of wij de afspraken uit de hoofdrailnet concessie halen. En dat is geen gelopen race want de lat ligt hoog. Daarom moeten we –als 1 NS- alles geven wat we in huis hebben. Op onze stations, in onze werkplaatsen en op de trein. Dat doen we zodat onze reizigers tevreden zijn; omdat onze treinen keurig op tijd rijden, onze stations aantrekkelijk zijn en de reis van deur tot deur nog beter wordt.
Als dat lukt, dan houdt NS haar toekomst in eigen hand. Dat is belangrijk. Want wíj zijn de Nederlandse Spoorwegen, een trots bedrijf met een rijke geschiedenis en geweldige mensen.
Het is mijn ambitie om van NS een sterk spoorbedrijf te maken. Dankbaar voor het vertrouwen, wil ik daar–met jullie steun en inzet- de komende jaren aan verder bouwen.
Hartelijke groet,
Roger van Boxtel
Wedden dat je daar landelijk de poortjes mee kan openenquote:Op vrijdag 9 december 2016 09:48 schreef J.B. het volgende:
Voor de geīnteresseerden: met Arriva kan de resterende drie zondagen in december gratis gereisd worden in Limburg, via deze link kan je een gratis ticket downloaden: https://www.arriva.nl/con(...)ndag-in-december.htm
Live: Laatste nachttrein vanuit Nederland vanaf Amsterdamquote:Op vrijdag 9 december 2016 19:39 schreef Facepalm het volgende:
Over minder dan een uur vertrekt de laatste reguliere nachttrein vanuit Nederland. Er schijnt hier een livestream oid te zijn: http://noordwestexpress.nl
Bedoel je niet gewoon Arnhem - Deurne ?quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
De NS begint rustig met de introductie van de FLIRT in reizigersdienst, want vanaf maandag rijden alleen Arnhem - Ede-Wageningen en de spitssprinter Den Bosch - Oss met de nieuwe stellen.
Vanaf 28 december komt daar in ieder geval Nijmegen - Den Bosch en Den Bosch - Deurne bij
http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Extra sprinter tussen Nijmegen en Arnhem dus. Rijdt de IC Zwolle Roosendaal dan ook door tussen Arnhem en Nijmegen?quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ja. Moet er nog aan wennen dat die sprinter doorgetrokken wordt naar Arnhem
Ja.quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Extra sprinter tussen Nijmegen en Arnhem dus. Rijdt de IC Zwolle Roosendaal dan ook door tussen Arnhem en Nijmegen?
Klopt. De reisplanner geeft 'm ook niet als doorgaande verbinding.quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:40 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
*Ah-Dn wordt een doorgaande trein met nummertjeswissel in 's Hertogenbosch (Ht). Ik denk ook niet dat Dn al in Ah wordt aangegeven als eindbestemming. In Ht schijnt de trein ook lang stil te staan.
Het is hier langlopend gebruik, gewoonte en etiquette om dat soort afkortingen niet te gebruiken. Iedereen weet wat een IC is maar deze topic wordt veel gelezen (niet altijd meegepost) door mensen die treinen interessant vinden maar geen flauw idee hebben van het jargon. Dat is de reden dat Fles er zelfs eens een YouTube filmpje voor in elkaar geknald heeft die zelfs een half jaar in de OP heeft gestaan. Het gaat verdomme om toegankelijkheid. Bepaalde afkortingen kom je niet echt onderuit maar Rtd/Asd et cetera is gewoon dom gelul, dat doe je maar op OVNL of Stomda.quote:Op zaterdag 10 december 2016 01:40 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Verkortingen zo verklarend mogelijk weergegeven voor zeiksnorren als deadlock en b2py die donders goed weten wat die verkortingen betekenen maar desondanks altijd moeten bashen op mensen die verkortingen gebruiken terwijl ze dat zelf ook doen.
Beetje zoals de oude 5700; de 'lange' sprinter Utrecht - Den Haag maar op de koersrollen staat dan eerst Weesp of iets dergelijksquote:Op zaterdag 10 december 2016 02:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt. De reisplanner geeft 'm ook niet als doorgaande verbinding.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:03 schreef Peter het volgende:
Er lezen ook nog lurkers mee die niet alle afkortingen uit hun hoofd kennen he?Tis hier juist een stuk laagdrempeliger en minder gezever dan op Somdu of het GroteBozeTreinenForum oid
thx!quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee bork, gefeliciteerd met je verjaardag joh
Bedoel je die op www.spoorkaart2017.nl?quote:Op zaterdag 10 december 2016 15:35 schreef Jappie111 het volgende:
Weet iemand of ik de spoorkaart van de treinreis winkel voor 2017 al in pdf kan vinden?
Via het NS Serviceforum kwam ik erachter dat hierrrr: http://www.ns.nl/reisinfo(...)heden-rotterdam.html staat:quote:Op zaterdag 10 december 2016 18:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Allejezus, wat een geklootviool. En dat noemt men 175 jaar ervaring?
Maar die pagina is niet iets wat je makkelijk kan vinden, en is een beetje verstopt. Het staat niet bij de 'werkzaamheden' of 'actuele situatie op het spoor'. Wordt ook nergens omgeroepen, dat je die reis zelf moet lappen.quote:Let op: maakt u gebruik van een vervangend vervoer van de RET? Dan heeft u een geldig RET-vervoerbewijs nodig.
Het is geen correct Nederlands ook. Maar vindbaar of niet, komt er dus op neer dat NS zegt "Wij rijden niet, en zoek het verder maar mooi uit"quote:Op zaterdag 10 december 2016 18:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Via het NS Serviceforum kwam ik erachter dat hierrrr: http://www.ns.nl/reisinfo(...)heden-rotterdam.html staat:
[..]
Maar die pagina is niet iets wat je makkelijk kan vinden, en is een beetje verstopt. Het staat niet bij de 'werkzaamheden' of 'actuele situatie op het spoor'. Wordt ook nergens omgeroepen, dat je die reis zelf moet lappen.
Op het NS Serviceforum wordt ook gemeld dat de Vrij-abonnementen geld kunnen terugkrijgen; Reizen op Saldo niet altijd, "want je bent die kosten ook kwijt om door te reizen naar Blaak"
Dan rijden er morgen dus ook Flirts tussen Arnhem en Zutphen? Dat is dit weekend een doorgaande verbinding vanaf Ede.quote:Op zaterdag 10 december 2016 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijdt de NS FLIRT al in reizigersdienst ipv het eerder genoemde maandag
Dat betwijfel ik. Omdat pas afgelopen vrijdag de definitieve toelating van de Flirt geregeld was (bedankt slome IL&T), is er nog geen proefbedrijf met reizigers gereden.quote:Op zaterdag 10 december 2016 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan rijden er morgen dus ook Flirts tussen Arnhem en Zutphen? Dat is dit weekend een doorgaande verbinding vanaf Ede.
Met de EU-reizigersrechten zou je toch mogen zeggen van, ik neem wel een hotel in Blaak op kosten van NS en zet de reis naar Centraal voort als er weer een reismogelijkheid is.quote:Op zaterdag 10 december 2016 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is geen correct Nederlands ook. Maar vindbaar of niet, komt er dus op neer dat NS zegt "Wij rijden niet, en zoek het verder maar mooi uit"
Ja dus. Volgens Somda rijdt er één omloop met FLIRT, startend om 7.21 uur uit Arnhem richting Ede-Wageningenquote:Op zaterdag 10 december 2016 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan rijden er morgen dus ook Flirts tussen Arnhem en Zutphen? Dat is dit weekend een doorgaande verbinding vanaf Ede.
bs imhoquote:Op zaterdag 10 december 2016 01:40 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Verkortingen zo verklarend mogelijk weergegeven voor zeiksnorren als deadlock en b2py die donders goed weten wat die verkortingen betekenen maar desondanks altijd moeten bashen op mensen die verkortingen gebruiken terwijl ze dat zelf ook doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |