abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2016 @ 21:26:42 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167175990
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij kan het contrast met Winsum niet meer aan denk ik.
De spoorwereld draait tegenwoordig om Winsum in plaats van Geerdijk :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 december 2016 @ 21:37:58 #77
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_167176353
RIP Geerdijk ;(
  woensdag 7 december 2016 @ 21:43:10 #78
67174 Dos37
Come on Twente
pi_167176540
Opdat wij niet vergeten
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 7 december 2016 @ 21:53:51 #79
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167176925
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klinkt als een leuk schoolreisje :+
Ja, dat was het. Maar we gingen ons niet verstoppen in de bus na afloop...

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:43 schreef Dos37 het volgende:
Opdat wij niet vergeten
euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten... :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167177873
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:53 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ja, dat was het. Maar we gingen ons niet verstoppen in de bus na afloop...

[..]

euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten... :')
Metelen Land, spoorhoofdstad van Europa *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167179375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende:

[..]

Zo, die kan zich qua pH-gehalte meten met Arriën Kruyt van Rover, die zich ook al zo positief uitliet over uit liet. [...]

Opvallend was vooral dat iedereen - kennelijk - geloofde dat het geld als manna uit de hemel neerdaalt, want IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd :')
Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt.

Over dat tweede: dat zegt misschien wel iets over het imago van je werkgever in de sector.
pi_167179774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende:
IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 december 2016 @ 23:46:51 #83
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167180637
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:01 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt.

Over dat tweede: dat zegt misschien wel iets over het imago van je werkgever in de sector.
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER.

Over je punt twee: tja, IenM doet het nooit goed. Is bekend. We hebben geen verstand van zaken, willen nergens geld aan uitgeven en als we het dan toch een keer doen dan is het altijd het verkeerde, want te duur (maar ook te weinig en te laat). Ook doen we aan politieke spelletjes en lopen we te onderhandelen met alles en iedereen. Zal allemaal kloppen (soort van). Maar ja, diezelfde sector heeft daar dan ook wel weer een soort van belang bij. Zonder dat ze zelf de rekening betaalt. Die wordt namelijk betaald door jouw belastingeuro's. IenM past daar alleen maar op en probeert zoveel mogelijk project voor de (te weinige) euro's te krijgen.

Dat laat onverlet dat er best mooie dingen worden gerealiseerd die ook best wel werken. Misschien is Utrecht CS je smaak niet, maar het resultaat is prima (zowel het spoor als het station). Rotterdam, Breda en Arnhem zijn architectonisch wel mooier vind ik. Misschien had Calatrava wat mooiers ontworpen. Dat zou best kunnen. Maar voor het geld wat dat had gekost, zijn waarschijnlijk alle NSP's gerealiseerd (Arnhem, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht).

quote:
13s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit.

Maar die notie zat er bij de speechende heren dus niet in vanmiddag. De idee dat Utrecht CS met belastinggeld is gefinancierd bestond dus niet... Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer. Helaas voor hen (en voor vele anderen) is de pot toch echt leeg voor nieuwe wensen. En ook Sinterklaas is al weer vertrokken...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167180714
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:46 schreef Goverman het volgende:
Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer.
Ja, ik wil ook tien miljoen euro (een schijntje eigenlijk), een krat bier en een lekker wijf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 december 2016 @ 23:58:34 #85
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_167180881
Ook weer gefikst, wel schön voor die Leute in het schitterende Görlitz.


Lückenschluss zwischen Deutschland und Polen
https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/knappenrode-horka
http://www.deutschebahn.c(...)eubauprojekte/Horka/

er hoort ook een plaatje bij maar dat kan weer eens niet normaal uit FB worden gehaald :(

[ Bericht 48% gewijzigd door bork op 08-12-2016 00:15:16 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 december 2016 @ 00:40:38 #86
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_167181406
Fb verandert linkjes elke zoveel tijd. Om redenen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Prins_Pils op 08-12-2016 00:47:32 ]
doei
pi_167182232
quote:
13s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Maar omdat het belastinggeld is is het belangrijk dat de mensen die daar controle en besteding op uitvoeren maar in de schijt zakken ofzo?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_167182243
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:46 schreef Goverman het volgende:

[..]

Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER.

Over je punt twee: tja, IenM doet het nooit goed. Is bekend. We hebben geen verstand van zaken, willen nergens geld aan uitgeven en als we het dan toch een keer doen dan is het altijd het verkeerde, want te duur (maar ook te weinig en te laat). Ook doen we aan politieke spelletjes en lopen we te onderhandelen met alles en iedereen. Zal allemaal kloppen (soort van). Maar ja, diezelfde sector heeft daar dan ook wel weer een soort van belang bij. Zonder dat ze zelf de rekening betaalt. Die wordt namelijk betaald door jouw belastingeuro's. IenM past daar alleen maar op en probeert zoveel mogelijk project voor de (te weinige) euro's te krijgen.

Dat laat onverlet dat er best mooie dingen worden gerealiseerd die ook best wel werken. Misschien is Utrecht CS je smaak niet, maar het resultaat is prima (zowel het spoor als het station). Rotterdam, Breda en Arnhem zijn architectonisch wel mooier vind ik. Misschien had Calatrava wat mooiers ontworpen. Dat zou best kunnen. Maar voor het geld wat dat had gekost, zijn waarschijnlijk alle NSP's gerealiseerd (Arnhem, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht).

[..]

Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit.

Maar die notie zat er bij de speechende heren dus niet in vanmiddag. De idee dat Utrecht CS met belastinggeld is gefinancierd bestond dus niet... Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer. Helaas voor hen (en voor vele anderen) is de pot toch echt leeg voor nieuwe wensen. En ook Sinterklaas is al weer vertrokken...
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_167182763
Die Kruyt was inderdaad bijzonder zuur, net als RTL trouwens. Die kwamen bij NS aan met de vraag of die 400 miljoen niet beter besteed had kunnen worden aan op tijd rijden. Populisme
  donderdag 8 december 2016 @ 08:16:55 #91
67174 Dos37
Come on Twente
pi_167183083
Staat goed in de fik :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_167183084
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:46 schreef Goverman het volgende:

[..]

Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen.
Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon.
  donderdag 8 december 2016 @ 08:39:00 #93
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167183271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 02:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
Voor wat betreft die wisselsanering: ja, dat is een systeemkeuze (wissel = storingsbron vs wissel = flexibiliteit). Voor Utrecht CS was het uitgangspunt dat een trein van elke richting naar elke richting moest kunnen. Dat gebeurde in de praktijk nooit. Maar het betekende wel veel wissels (met dus onderhoud, roestrijden e.d.). Dat een deel van die wissels weinig nut had, daarover zullen we het wel eens zijn.

De kritiek op de fundamentele systeemkeuze kan ik niet weerleggen, dat kritiekpunt is namelijk gewoon terecht. Maar goed, dat was de kritiek op de hoeveelheid wissels voor realisatie van DSSU ook. Zoals heel vaak ligt de waarheid waarschijnlijk ergens tussen beide scholen in. En dat moeten we in de praktijk afwachten. Maar, DSSU is meer dan sec het schrappen van wissels. Een ander ding is het compleet vervangen van allerlei infra (bovengronds en ondergronds). Het saneren van wissels was daar een van de onderdelen van. Het toevoegen van spoor 20/21 en de snelheidsverhoging op Utrecht CS (80 km/u) maken ook deel uit van dit project.

En op een iets hoger abstractieniveau (niet sec DSSU, maar het pakket aan VleuGel, Groot Utrecht en ook PHS) is veel breder: spoorverdubbeling in de meeste belangrijke richtingen. Vrije kruisingen op de kritische punten, de VL-post die is verplaatst en compleet is vernieuwd (en dubbel is uitgevoerd, op twee locaties dus), satellietstations en ga zo maar door.

Dat van die tram en 40% minder reizigers kan ik niet helemaal plaatsen. Ja, het klopt dat de tram (tijdelijk) is omgelegd naar de Jaarbeurszijde van het station. Omdat je toch echt ruimte nodig hebt om te bouwen (als in vierkante meters). Maar die gaat dus terug naar de huidige plek. En er komt een tram naar de Uithof. Duurt nog een jaar of twee, maar hij komt er wel. En daar hoor je Kruyt dan weer niet over...

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 08:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon.
LOL, op de schaal van Van Rossum scoorde dit item idd positief. En wat betreft Haarlem heeft hij ook een punt hoor, dat is een erg mooi station. :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2016 @ 09:56:10 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167184388
quote:
RIP aan de nabestaanden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167184873
Een 1700 in de brand. zonde.
quote:
De brand in de trein tussen Hengelo en Enschede was rond kwart voor negen vanochtend onder controle. Dat meldt de brandweer. Het treinverkeer ligt waarschijnlijk nog tot vanmiddag stil.

De brand brak vanochtend uit in de locomotief van de trein, bij de Elsbeekweg. Al snel stond de hele locomotief in brand. In de trein zaten 25 mensen: die hebben allemaal de trein veilig kunnen verlaten.

De brandweer verwacht dat het treinverkeer zeker tot vanmiddag nog is gestremd. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
http://www.rtvoost.nl/nie(...)tyPhoto[pp258664]/0/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_167184905
quote:
Damn! Die zag ik gistermiddag nog rijden
  donderdag 8 december 2016 @ 10:54:56 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167185517
Opvallend hoeveel 1700'en door brand getroffen zijn de afgelopen jaren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 december 2016 @ 10:57:27 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167185544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:27 schreef Peter het volgende:

Hij kan ook brommen maar is aak wel net iets diplomatieker dan onze eigen brombeer hier.. ;)

Wat jongen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2016 @ 11:00:34 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167185588
quote:
15s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:54 schreef Duvel het volgende:
Opvallend hoeveel 1700'en door brand getroffen zijn de afgelopen jaren.
ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 december 2016 @ 11:38:03 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167186250
quote:
11s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.
Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')