hhh38 | woensdag 17 december 2014 @ 02:27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() [ Bericht 99% gewijzigd door Anne op 17-12-2014 09:37:31 ] | |
bork | woensdag 17 december 2014 @ 02:31 |
Als je nu gewoon leest lulhannes dan had ik het gewoon kunnen fiksen, eikel! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door bork op 17-12-2014 10:24:21 ] | |
Adrie072 | woensdag 17 december 2014 @ 03:16 |
Wat een 1e wereld ellende. | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 07:07 |
316 miljoen. Euro nettowinst. | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 07:11 |
Lapohunten is gewoon lame. | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 07:35 |
Zes bakjes virm, toe maar. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 december 2014 @ 07:48 |
10 bakken ICM van Zwolle naar Rotterdam. Heb vanwege de tijden en trajecten van vandaag overgeschakeld naar 1e klas maar het lijkt echt absoluut niet nodig. | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 08:09 |
Valt niet mee natuurlijk. Tientallen jaren reizigersonderzoek omzetten in zinnige capaciteitsverdeling. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 december 2014 @ 08:15 |
Misschien dat het van Amersfoort naar Utrecht wel handig is, dat weet ik niet. De treinen 's middags die kant uit puilen meestal wel uit. | |
Duvel | woensdag 17 december 2014 @ 08:15 |
De trein Rotterdam - Utrecht komt blijkbaar standaard aan op 18b nu. | |
Pino112 | woensdag 17 december 2014 @ 08:24 |
JDude | woensdag 17 december 2014 @ 08:38 |
Flinke fik in Roermond geweest vannacht, centrum ligt nu bezaaid met asbest. Redelijk unieke situatie op het spoor voor zover ik weet: - Intercity's die langs Roermond komen rijden wel, maar stoppen er niet - Treinen die in Roermond zouden eindigen stoppen elders - Géén alternatief voor reizigers van en naar Roermond, omdat de binnenstad op slot zit kunnen er blijkbaar ook geen bussen stoppen in de buurt van het station. | |
_serial_ | woensdag 17 december 2014 @ 08:50 |
Ja blijkbaar omdat 18b langer is dan 18a en ze daardoor langere treinen kunnen binnen nemen, en dat meer lucht geeft ofzo.... | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 08:50 |
Tijd stilgestaan bij Bruinsma, +10 binnengekomen, op een volstrekt ander spoor. Info nul. | |
Salatrel | woensdag 17 december 2014 @ 08:57 |
fout. ga niet langs start. u ontvangt geen gratis koffie. TPS1 komt sowieso niet voor in de railpocketdienstkaartjes. TPS2 & TPS3 is allleen een indicatie van treinlengte en hoeveel HC's er op de trein zitten. de chef trein is de HC die het langste traject aflegt met die trein en als beide HC's hetzelfde traject afleggen diegene met de meeste dienstjaren. het kan dus zijn zijn HC1 die net vorige week zijn opleiding heeft afgerond tps2 op dienstkaartje heeft staan met de IC van den haag c naar eindhoven gaat samen met HC2 die volgende week met pensioen gaat en van den haag c naar rotterdam gaat. volgens het handboek is HC1 chef trein. in de praktijk merk je er niet zoveel van omdat pas bij calamiteiten de rol chef trein naar boven komt. vroeger had de conducteurstas een zwarte schouderband die je om kon draaien en dan rood was. Rood was dan de chef van de trein en de andere had de zwarte kant boven. kern van het verhaal: de afkorting TPS2,3, zegt niks over wie de chef van de trein is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 09:20 |
nee jullie moeten altijd 15 cent betalen he ![]() | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 09:21 |
![]() | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 09:26 |
Ah, dat is bij NSR dus net iets anders dan bij NSH. ![]() | |
ReisT | woensdag 17 december 2014 @ 09:32 |
Raar. Zo lang zijn die treinen niet en met zo'n korte kering geeft het juist minder lucht als je verder moet rijden. | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 10:19 |
Treinen stoppen niet in Roermond, en rijden daar allemaal door. Binnenstad is hermetisch afgegrendeld vanwege asbestalarm, moet gereinigd worden.
| |
Duvel | woensdag 17 december 2014 @ 10:27 |
Het is niet echt slim. Enige voordeel is dat de kerende IC naar Leiden nu op 18a kan binnenkomen. Mits spoor 16 gebruikt kan worden om de vertraagde Rotterdammer eruit te laten. | |
#ANONIEM | woensdag 17 december 2014 @ 10:34 |
De treinen van Veolia naar Venlo en Nijmegen bestaan niet voor de NS? ![]() | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 10:37 |
Jawel, lees nog maar eens.
| |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 10:51 |
Burgemeester van Roermond had om half 11 op de tv gezegd dat zeker tot morgen Roermond afgesloten blijft voor het reinigen, en ook zullen er voor donderdag geen treinen of bussen in het afgesloten gebied stoppen. Het afgesloten gebied wordt uitgebreid met een gebied achter het station. Voorlopig kan je dus wél langs Roermond met de trein, maar niet stoppen. | |
Yreal | woensdag 17 december 2014 @ 11:06 |
uhu. Erg fijn... | |
hhh38 | woensdag 17 december 2014 @ 11:26 |
Excuses, was al bezig met mijn post en had het dus niet gelezen. Normaal gesproken kan ik gewoon een nieuw topic openen mobiel, maar nu gaf ie alleen een volledig wit vlak. Bedankt mods! ![]() | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 11:31 |
Vlexx heeft laten weten in een persbericht dat het tot zeker half januari "problematisch" op hun nieuwe lijnen wordt, want het personeel is nog niet genoeg geschoold. Ze zitten net op de helft.... | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 11:32 |
DB Regio retains Bavarian regional contract | |
ReisT | woensdag 17 december 2014 @ 11:36 |
Via spoor 16 rijden is sinds de verbouwing van afgelopen voorjaar niet meer mogelijk. | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 11:51 |
Clever thinking! ![]() Taste taht sarkazm ![]() | |
Duvel | woensdag 17 december 2014 @ 12:00 |
Daarom de "mits". ![]() | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 12:16 |
Een beetje jammer, op z'n zachtst gezegd. | |
Aurelius | woensdag 17 december 2014 @ 12:18 |
Domme vraag misschien, maar ik heb online een ticket bij DB gekocht voor een langeafstandtrein (ICE). Nu heb ik vrije zitplaatsen gekozen in plaats van gereserveerd. Kun je eenmaal in de trein zien of een zitplaats gereserveerd is, of moet je gewoon hopen dat je later niet voor iemand hoeft op te staan? | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 12:19 |
Ik kan me nog ergens een nieuwsbericht herinneren van eind november/begin december, dat zij toen al aangaven "dat het lastig gaat worden om op tijd de gewenste dienstregeling te rijden"... | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 12:19 |
Je kan in de trein op de schermpjes boven de zitplaatsen zien op welk traject die plaats is gereserveerd. | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 12:20 |
Boven de stoelen staan de gereserveerde trajecten, over het algemeen is er voldoende plek om een plekje te vinden ![]() | |
Aurelius | woensdag 17 december 2014 @ 12:40 |
Thanks! Staat er "reserviert" of is het gewoon een lampje aan/uit? | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 12:44 |
Er staat bijvoorbeeld "Koln Hbf - Frankfurt Flughafen Fernbahnhof" op de schermpjes ![]() ![]() Dit bijvoorbeeld ![]() | |
Aurelius | woensdag 17 december 2014 @ 12:49 |
Ah ok, en deze is vrij of gereserveerd? | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 12:50 |
Deze zijn gereserveerd dan | |
Aurelius | woensdag 17 december 2014 @ 12:53 |
Duidelijk. Bedankt. ![]() | |
dennistd | woensdag 17 december 2014 @ 13:03 |
En dan alleen op het genoemde traject. Reis je dus van Amsterdam naar Frankfurt en staat er Frankfurt-Basel op het scherm dan kun je daar rustig gaan zitten ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 december 2014 @ 14:03 |
Het zegt niet alles trouwens want gereserveerde plaatsen kunnen tot 5 minuten voor vertrek gereserveerd worden maar dan worden de displays niet geüpdatet. | |
Salatrel | woensdag 17 december 2014 @ 14:03 |
dat is een keuze. in de verblijven is de koffie gratis en daar staan ook van die luxe bonenmachines ![]() | |
Maegrim | woensdag 17 december 2014 @ 14:10 |
ik het dubbele, en laat sala altijd koffie kopen | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 14:11 |
![]() KoffieMeester <> KoffieSlaafje ![]() | |
Salatrel | woensdag 17 december 2014 @ 14:15 |
zie jij eerst maar eens of je nog werk hebt volgende maand ![]() | |
Maegrim | woensdag 17 december 2014 @ 14:24 |
nog zeker 3 maanden ja | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 16:31 |
in Ierland staat er dan ook nog je naam bij ![]() | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 18:44 |
Ik wist niet dat de HSA-Traxx'en ook voor de Benelux gebruikt konden/mochten worden ![]() Trekkracht van de trein waar ik nu in zit is een grijze Traxx (186.142 voor de specialisten hier) | |
Adrie072 | woensdag 17 december 2014 @ 18:47 |
Daar zijn ze toch juist voor aangeschaft, of niet? | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 18:48 |
Ja, maar de Traxxen die op de HSL worden gebruikt hebben software die in ieder geval tot voor kort niet was toegelaten in België. ![]() | |
Blistering | woensdag 17 december 2014 @ 18:56 |
Vanmiddag weer een mooi Fyra testtreintje gezien op Utrecht CS. Vind die nieuwe locs best mooi. | |
Adrie072 | woensdag 17 december 2014 @ 19:03 |
Aha. Zekers, ziet er stoer uit. | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 19:29 |
186 142 heeft een 'downgrade' gehad. | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 19:30 |
![]() Die had ik hier niet verwacht, hele materieelcarroussel hier in Enschede ![]() | |
boriq | woensdag 17 december 2014 @ 19:32 |
Nu nog SLT, ICR en DD-AR en de bingo is compleet! | |
dartlink | woensdag 17 december 2014 @ 19:59 |
Iemand riep SLT in Enschede? ![]() | |
boriq | woensdag 17 december 2014 @ 20:21 |
Hij had alleen niet zoveel zin om weg te gaan uit Enschede ![]() ![]() | |
daanski82 | woensdag 17 december 2014 @ 20:27 |
dat gedrocht hoort in de Rampstad thuis en daar zich gedragen als een "metro" ;-). | |
boriq | woensdag 17 december 2014 @ 20:41 |
Over ergens horen en niet horen gesproken: Sinds er VIRM naar Enschede rijdt en ICMm naar Heerlen is NS op twitter en andere social media druk bezig met aan de ene kant de klachten uit het oosten m.b.t. tot het comfort en de ruimte voor de koffers van VIRM en de klachten uit het zuiden m.b.t. de capaciteit van het ICM. Deze materieel-switch (en de reden) is met uitzondering van een handjevol geïnteresseerden nooit echt bekend geworden of van te voren aangekondigd, waardoor het eigenlijk voor de meeste forensen als een donderslag bij heldere hemel komt, want in het oosten redde men het wel met de capaciteit van ICM en de Limburgers waren wel gewend aan VIRM. Had de NS dus van te voren op wat voor een manier ook al bekend gemaakt dat deze switch zou plaats vinden (vanwege de capaciteit in Utrecht, als men daar verder gaat klussen) en dat het over een aantal jaar weer terug gedraaid zal gaan worden had men volgens mij lang niet zo veel klachten gekregen maar goed, wie ben ik... ![]() | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 20:57 |
NS communiceert nooit over deze zaken.. ze hadden het iig uit kunnen stellen tot april.. | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 21:02 |
er moet trouwens een hardnekkige aanname even ontzenuwd worden. Het inzetten van Virm zoals dat nu gebeurt is GEEN verhoging van de capaciteit. 12 bakken ICM worden nu vervangen door 6 of 8 bakken Virm. 8 bakken virm = 11,2 bakken ICM. Daarmee gaat de capaciteit dus omlaag. 6 is nogeens een kwart minder. 4 keer 3 bakken ICM: 140 1e klasse, 604 2e klasse 2 keer 4 bakken Virm: 122-126 1e klasse, 652 - 660 2e klasse. Per saldo marginale uitbreiding dus. Comfort is er aanzienlijk op achteruit gegaan. En dan nog wat: VIRM haalt de rijtijden niet. Nou, de "rij"-tijden strikt genomen misschien wel, maar de halteringstijden niet. Er moeten namelijk veel meer mensen door veel minder deuren de trein uit en in. [ Bericht 41% gewijzigd door Dr_Flash op 17-12-2014 21:08:45 ] | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 21:10 |
Wel door bredere deuren ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 21:12 |
Ja, maar daar gaat het niet sneller van. Dat nodigt alleen maar uit tot duw- en trekwerk tussen organismen "die alvast wel naar binnen kunnen" en normale mensen. Daar wordt het eerder nog langzamer van. | |
boriq | woensdag 17 december 2014 @ 21:13 |
Laat ze dan daar eens mee beginnen, dan kweken ze misschien iets meer begrip... | |
Blistering | woensdag 17 december 2014 @ 21:14 |
Wat is de achterliggende reden geweest dan voor deze wissel? Gezien de post van Dr_Flash maakt het qua capaciteit dus vrij weinig uit. | |
boriq | woensdag 17 december 2014 @ 21:19 |
in Utrecht is komend jaar door werkzaamheden minstens één perron minder beschikbaar waardoor de trein naar Rotterdam aan die naar Den Haag wordt gekoppeld. Den Haag - Enschede en Rotterdam - Utrecht worden dus aan elkaar gekoppeld en ontkoppeld in Utrecht. Je krijgt dus zoiets als: Enschede - Deventer: VIRM-4 (1) Deventer - Utrecht: VIRM-6 (2) + VIRM-4 (1) Utrecht - Den Haag: VIRM-4 (1) Utrecht - Rotterdam: VIRM-6 (2) | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 21:30 |
waar staat die (2) voor? ![]() | |
boriq | woensdag 17 december 2014 @ 21:30 |
Zodat het duidelijker zou worden welk treinstel er bedoeld wordt, maar blijkbaar werkt het averechts ![]() | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 21:32 |
Sinaasappels eten in de trein, net Tsjernobyl hier.. | |
Duvel | woensdag 17 december 2014 @ 21:32 |
Treindeel. | |
spectrumanalyser | woensdag 17 december 2014 @ 21:57 |
Hier een foto van DD-AR![]() twee stuurstandrijtuigen ter hoogte van Deurne, op weg naar de opslagloods in Blerick. en een Plan K rijtuig. | |
ReisT | woensdag 17 december 2014 @ 22:03 |
Dat is dus precies de bedoeling, dat het weinig verschil maakt. | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 22:08 |
De treinen stoppen morgen tot zeker 17:00 ook niet op station Roermond, en rijden allemaal door. | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 22:09 |
Mogen ze van mij ook doen in Dordrecht, Schiedam en Delft. ![]() Oh en Rijswijk. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2014 @ 22:10 |
Anderen zullen dat over Breda zeggen ![]() | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 22:10 |
Die mensen weten niet wat ze missen ![]() | |
Blistering | woensdag 17 december 2014 @ 22:11 |
Duidelijk, thanks. | |
spectrumanalyser | woensdag 17 december 2014 @ 22:12 |
tijdens het doorbladeren van het NS vervoersplan van 2015 dit stukje tegengekomen.dat moet natuurlijk zijn 'De overgang naar dit systeem is aanbevolen door het commissie-kuiken van de Tweede Kamer.' ben dit stukje tegengekomen omdat in dit plan DDM1 staat beschreven. DDM1 krijgt een revisie:
| |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 22:13 |
Fixed. | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 22:13 |
Mijn treinen stoppen daar toch al nooit ![]() | |
Nattekat | woensdag 17 december 2014 @ 22:14 |
Leuk, vergane glorie komt terug ![]() | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 22:15 |
24 januari. Rondje Duitsland, Niedersachsen. Eerste of tweede IC-Berlijn. Dus 1) Nachtnetten of 2) een overstap van 3 minuten tegemoet zien, óf wederom nachtnetten voor een ruimere overstap. Moeilijk. | |
derLudolf | woensdag 17 december 2014 @ 22:20 |
Ik vind dit net, misschien vinden jullie dit ook interessant http://www.seinarm.nl/treinsamenstellingen/treinsamplankn.aspx | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 22:23 |
Oh dat had ik er nooit achter gezocht. Maakt bovendien geen hol uit voor de capaciteit welke er voorop of achterop zich. En dan nog draait het hele zwikkie in Utrecht om. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 22:23 |
Nachtnetten. 5:00 de pimpel in en verder kateren ![]() | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 22:25 |
Beetje mosterd na de maaltijd ![]() | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 22:28 |
Dan hebbe we wel veel aan de dag natuurlijk. Dan de Pimpel door naar Hannover ofzo denk ik, en met Niedersachsenticket dan via wat lijntjes omhoogkruipen naar Hamburg enzo. | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 22:30 |
Daar is geen flikker aan, heb ik ook eens gedaan. Tenminste, de route over Uelzen. Alhoewel je dan wel helemaal je ballen in de berm kan rukken op alle goederenmeuk in Maschen. Dat dan weer wel. | |
Duvel | woensdag 17 december 2014 @ 22:30 |
Toffe site! Ik heb een stam K+N (Den Haag - Keulen) met stalen D en 1500-loc in model. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 22:32 |
Ik word altijd een beetje bang als ik mensen over "stalen D" hoor praten. Dan denk ik "Uhm, waar is de rest van gemaakt dan? ![]() ![]() ![]() Beetje het "De Heek Dutch Rail"syndroom ![]() | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 22:33 |
Peperkoek, papier-mâché en plakband. Made in Italy | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 22:33 |
Niedersachsen ben ik amper bekend, op de Emsland-strecke, Rheine-Hannover-Bad Harzburg enzo na. Die (diesel)lijntjes onder Hannover/Hildesheim enzo, is dat dan wat de moeite? | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2014 @ 22:35 |
jawel, een half station ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2014 @ 22:36 |
Geen idee hoe relevant het is omdat FLIRT er ook nog tussengevrot is. Dan kan betekenen dat reactivatie van DDM-1 niet meer aan de orde is. | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 22:38 |
Ja hoor, Goslar - Kreiensen - Göttingen is wel cool. En het stuk van Seesen naar Herzberg lijkt me prachtig. Ook het stuk Löhne - Rinteln - Hameln en dan omlaag naar Altenbeken is mooi. | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 22:40 |
Een brug bouwen? Dat kan ook gewoon terwijl de treinen rijden: | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 22:40 |
Dan daar maar ff wat mee plannen. Bedankt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 december 2014 @ 22:44 |
De reest van die lijntjes ken ik niet hoor, maar dat zal ook wel moi zijn. Is een best mooi gebied, hoewel niet zo heuvelaachtig als de Harz zelf natuurlijk. | |
Duvel | woensdag 17 december 2014 @ 22:44 |
Veel getrokken treinen bevatten nog houten coupérijtuigen in die tijd. | |
b2py | woensdag 17 december 2014 @ 23:38 |
Vanaf twee februari gaat het DDAR rijden op Zwolle - Utrecht, in de sprinter en volledig integraal. Dat we dat alvast weten ![]() | |
James1988 | woensdag 17 december 2014 @ 23:39 |
Arme reizigers ![]() | |
_serial_ | woensdag 17 december 2014 @ 23:39 |
Ik nomineer Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Delft, Laan van Noi, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk even terugdenkend aan de tijd dat de IC Dordrecht - Amsterdam via Schiphol er ~15 min minder over deed. | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 23:41 |
'Doorbraak' in Duits spoorconflict Gepubliceerd: 17 december 2014 17:25 Laatste update: 17 december 2014 17:28 Onderhandelingen tussen spoorbedrijf Deutsche Bahn (DB) en machinisten hebben geleid tot een ''doorbraak''. Dat maakte vakbond GDL woensdag bekend. Het conflict tussen treinbestuurders en DB leidde eerder dit jaar tot veel overlast. Miljoenen reizigers moesten door een staking rekening houden met treinuitval en vertragingen. Ook kwam treinverkeer vanuit Nederland deels plat te liggen. Aan de staking kwam in november een einde, maar van een overeenkomst was toen nog geen sprake. Daardoor dreigden nieuwe werkonderbrekingen. Machinisten wilden betere arbeidsvoorwaarden, zoals meer loon en korter werken. GDL zou nu bereid zijn die laatste eis te versoepelen. In ruil daarvoor biedt het spoorbedrijf de machinisten extra financiële compensatie, aldus de vakbond. Het zou onder meer gaan om een eenmalige uitbetaling voor de tweede helft van 2014. Over een extra beloning in 2015 moet nog onderhandeld worden. Bron: Nu.nl | |
SamSam538 | woensdag 17 december 2014 @ 23:42 |
Sinds wanneer zijn de teksten "Stopt ook in Heiloo" in het geel op de schermen op de perrons. Ik zag een foto in de NS-app bij het kopje Nieuws. | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2014 @ 23:49 |
Het is echt een serie die voor dit mat geschikt is | |
greavy | woensdag 17 december 2014 @ 23:51 |
Die foto wil niks zeggen. Volgens mij is het alleen maar een "foto". Die gele balk heb ik nog nooit gezien namelijk. | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 00:05 |
Rotterdammerts hadden vandaag vóór de wedstrijd tegen PSV in Eindhoven al een trein van NS vernield. Die VIRM6 is morgen niet inzetbaar, omdat het interieur een hoge schade had opgelopen. Voordat de politie kon ingrijpen was het al te laat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die kan morgen dus niet ingezet worden.... | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 december 2014 @ 00:11 |
Een hoge schade? Ze hebben de stroomafnemers gesloopt ofzo? | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 00:23 |
Gelukkig hebben ze verloren. Kutkakkerlakken ![]() | |
Blistering | donderdag 18 december 2014 @ 00:41 |
Leeghoofden die zoiets doen. | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 00:47 |
Eén ding moet je ze nageven. Ze werken harder in de trein dan de gemiddelde conducteur ![]() | |
MTL | donderdag 18 december 2014 @ 01:12 |
Moest net een van die voetbaltreintjes afrangeren (ja, vannacht opnieuw dienst ![]() ![]() Een gemiddeld kippenhok is er niets bij ![]() | |
Koen66 | donderdag 18 december 2014 @ 01:39 |
waarom ns na 30+ jaar gesloopte treinen niet eens een paar hufterproof sloopbestendige supporterstreinen samenstelt heb ik nooit begrepen | |
Nattekat | donderdag 18 december 2014 @ 01:48 |
Hoe zie je dat voor je dan? Niks kan hufterproof én veilig zijn. Denk dat de schade verhalen op de daders ook goedkoper is dan een treinstel opofferen voor dat schorem... | |
Viezze | donderdag 18 december 2014 @ 01:51 |
Plan V zonder interieur ![]() | |
Maegrim | donderdag 18 december 2014 @ 02:00 |
foto ![]() | |
James1988 | donderdag 18 december 2014 @ 02:25 |
Houten bankjes (zoals op de perrons), geen binnendeuren, geen toilet... | |
MTL | donderdag 18 december 2014 @ 02:54 |
Niet aan gedacht ![]() Zal de volgende keer er wel een maken ![]() | |
Koen66 | donderdag 18 december 2014 @ 08:46 |
bankjes waar niks vanaf te slopen valt (zwaar kunststof?), inderdaad geen deuren en wellicht onbreekbaar glas? Maar zelfs als dat onmogelijk is, gebruik dan het materieel wat het makkelijkst te repareren is, of geen impact geeft op de normale dienst | |
ReisT | donderdag 18 december 2014 @ 09:21 |
Die voetbalclubs zouden hun eigen treinen moeten kopen. Loc met wat oude rijtuigen erachter moet niet zo moeilijk te regelen zijn. Misschien is dat tuig wat minder geneigd tot slopen als het de trein van hun eigen kluppie is. | |
Ajaxfan | donderdag 18 december 2014 @ 09:22 |
Dat is geen slecht idee zelfs. Vraag mij alleen af hoe dat dan zit met toestemming om het spoor op te mogen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 december 2014 @ 09:27 |
| |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 09:30 |
Oh, ben zeer benieuwd! ![]() | |
b2py | donderdag 18 december 2014 @ 09:43 |
Idem! | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 09:46 |
Pimpel naar het westen. Nog steeds geen barrijtuig. Na ja, toch een quantum leap beter dan virm ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 18 december 2014 @ 09:50 |
Leuk dat ze spul uit de reservevloot in gaan zetten maar met een DDAR 3tje schiet dat natuurlijk geen ruk op he. | |
b2py | donderdag 18 december 2014 @ 09:51 |
Hoezo? | |
Koen66 | donderdag 18 december 2014 @ 09:53 |
iedere club een eigen mat 64, opgelost | |
Ajaxfan | donderdag 18 december 2014 @ 09:55 |
Worden op trajecten ingezet die met 'normale' lengte treinen al redelijk vol zijn of schat ik de ruimte in zo'n kreng verkeerd in? | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 09:56 |
Bwooh wat een genot man. Vervoerd worden als een gewaardeerde reiziger ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 18 december 2014 @ 10:01 |
Het staat er op: Achterstallig onderhoud aan wissel mede oorzaak treinontsporing Hilversum [ Bericht 56% gewijzigd door b2py op 18-12-2014 10:27:13 ] | |
DriekOplopers | donderdag 18 december 2014 @ 10:17 |
Ontsporing bleek mede veroorzaakt door gebrekkige communicatie opeenvolgende aannemers. En OVV schiet zijn doel voorbij. Reactie Voor Beter OV plus linkjes naar de rapporten: http://www.voorbeterov.nl/140116c.php [ Bericht 36% gewijzigd door DriekOplopers op 18-12-2014 10:35:54 ] | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 10:24 |
Neuh, gewoon een schuifwandwagen. Ik las gisterochtend nog een nieuwsartikel waarin stond dat DB extra kosten wil gaan rekenen voor de voetbaltreinen die zij bij diverse wedstrijden laten rijden. Men heeft, indien de politie niet massaal in de trein aanwezig is, vaak enorme interieurschade. Edit: Bundesligaclubs moeten schade aan treinen betalen [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 18-12-2014 10:32:19 ] | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 10:30 |
Men heeft in Duitsland sinds DRGL2015 het tweesporig gebruik tussen Igel en Igel West in gebruik genomen, maar een groep burgers heeft een advocaat in handen genomen "vanwege extra geluidsoverlast". Hierdoor is het spoorgebruik wederom enkelsporig tot zeker 8 januari. Daardoor zijn er enkele aanpassingen in de treindienst. | |
derLudolf | donderdag 18 december 2014 @ 10:31 |
Zet gewoon een zootje goederenwagons in, of laat de clubs /supportersvereniging dokken. Als ik een bus huur en het interieur verbouwd zal ik toch ook op zijn minst een nota krijgen... | |
Peterselieman | donderdag 18 december 2014 @ 10:42 |
Fles weet er alles van ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 december 2014 @ 10:43 |
Er staat nog wat DDM-1 weg te rotten | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 10:50 |
'Ongebruikte' kaartautomaten verdwijnen van stations NS begint met het weghalen van één tot twee kaartautomaten op enkele treinstations. Op dertien, vooral kleinere stations blijft minimaal één automaat aanwezig, maar in de meeste gevallen meerdere. Omdat steeds minder reizigers gebruik zouden maken van de machines, wil NS veertien ‘verouderde’ kaartautomaten de komende maanden weghalen. Op de stations Wolvega, Wierden, Velp, Heeze en Den Dolder blijft er door het besluit nog maar één kaartautomaat over. NS belooft de situatie in de gaten te houden, om te voorkomen dat er onverhoopt lange wachtrijen ontstaan voor kaartjes of het opladen van ov-chipkaarten. OPLAADPUNTEN In totaal heeft NS 1025 kaartautomaten op de treinstations in het land geplaatst. Het bedrijf benadrukt dat er daarnaast 3806 servicepunten zijn in supermarkten, sigarenzaken, boekhandels en andere winkels om ov-chipkaarten op te laden. Ook kan het saldo automatisch van de bankrekening op een kaart worden aangevuld. Volgens NS doen steeds meer mensen dit. Ongeveer 1 promille van de kaartenautomaten zou daarom nauwelijks worden gebruikt. De veertien automaten worden pas weggehaald als het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) met het plan van NS heeft ingestemd. Bron (+overzicht van de te verwijderen automaten): Metro Nieuws Muziekwijk: Waren 5 automaten, worden er 4 Sloterdijk: Waren 8 automaten, worden er 7 Baarn: Waren 4 automaten, worden er 3 Delft Zuid: Waren 3 automaten, worden er 2 Den Dolder: Waren 2 automaten, wordt er 1 Goverwelle: Waren 3 automaten, worden er 2 Heerenveen: Waren 4 automaten, worden er 3 Heeze: Waren 2 automaten, wordt er 1 Velp: Waren 2 automaten, wordt er 1 Voorhout: Waren 3 automaten, worden er 2 Weesp: Waren 7 automaten, worden er 5 Wierden: Waren 2 automaten, wordt er 1 Wolvega: Waren 2 automaten, wordt er 1 | |
b2py | donderdag 18 december 2014 @ 10:50 |
Ik zou die middag met Fles bier drinken in Amsterdam, ik was onderweg uit Utrecht naar Amsterdam! ![]() | |
derLudolf | donderdag 18 december 2014 @ 11:10 |
Denk dat DDAR3 te vergelijken is met SLT. Maar met DDAR heb je en echte trein ipv een tram. | |
Maegrim | donderdag 18 december 2014 @ 11:30 |
gaaf filmpje wel | |
Duvel | donderdag 18 december 2014 @ 12:29 |
Angstaanjagend. | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 12:33 |
Ik zat in de ontspoorde trein ja, dat klopt. Welke trein was er in aantoch eigenlijk, en hoe ver weg? Ik heb daar nooit bij stil gestaan eigenlijk... | |
b2py | donderdag 18 december 2014 @ 12:35 |
200 meter afstand stilgekomen ten opzichte van de gecrashte trein, kan de IC naar Amersfoort zijn, maar ook de sprinter naar Vathorst. Ik vermoed sprinter Vathorst omdat de IC naar Amersfoort nog gewoon is vertrokken vanaf Hilversum. http://ovtijden.com/avtdag/HVS/20140115 | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 12:38 |
oh maar tegen dat SGMmetje hadden we het wel gewonnen. Ik zat toch niet helemaal voorin ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 18 december 2014 @ 12:48 |
Fles, in welk rijtuig zat je eigenlijk? | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 12:55 |
volgens mij in de voorste bak van het achterste stel. | |
b2py | donderdag 18 december 2014 @ 12:55 |
NS aast op Brits belang Eurostar De Nederlandse Spoorwegen hebben onlangs hun interesse kenbaar gemaakt in het belang van 40 procent in Eurostar dat de Britse overheid te koop heeft aangeboden. Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag gezegd. Of het tot een bod komt, is volgens de woordvoerder van de NS nog onduidelijk, Hij wilde niet ingaan op de beweegredenen van het spoorbedrijf om te willen instappen bij de Frans-Britse hogesnelheidslijn. Eerder dit jaar liet de NS al weten een belang te willen nemen in Thalys. Londen liet al ruim een jaar geleden weten af te willen van het belang in Eurostar en zette het enkele weken geleden formeel in de etalage. Volgens de Franse krant Les Echos wordt binnenkort een shortlist gepubliceerd met vijf kandidaten, waaronder ook een groep Chinese investeerders. Bron | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 12:57 |
zit net even naar die animatie van de OVV te kijken. Helder verhaal wel op zich, alleen veel te vage aanbevelingen op het laatst. Allemaal open deuren. "Prorail moet optimaal lering trekken uit incidenten" ja hehe. Dat is niet nieuw of zo ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 18 december 2014 @ 12:57 |
derLudolf | donderdag 18 december 2014 @ 12:58 |
Als je in een VIRM zat had ik volledig gesnapt. Die mogen zich allemaal te pletter rijden. Over een koploper zeg je zoiets niet ![]() | |
Duvel | donderdag 18 december 2014 @ 13:00 |
De bak na jou hobbelde nog harder zo te zien... | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 13:08 |
de balg tussen mijn bak en die erachter was compleet gescheurd ja. | |
dennistd | donderdag 18 december 2014 @ 13:27 |
Leuk als Twente thuis speelt, dan staan er sowieso in Borne lange rijen voor de twee automaten, in Wierden zal het niet veel anders zijn. Erg handig als er dan ook nog één verwijderd wordt ![]() | |
bork | donderdag 18 december 2014 @ 13:29 |
Altijd gevaarlijk tongaanrijding, ik blijf er ook op hameren bij mevrouw Bork. Duidelijke uitleg, wel een frutijzertje wat de boel bij elkaar moe(s)t houden. | |
Blistering | donderdag 18 december 2014 @ 14:50 |
Lijkt nog best hard te gaan. Indrukwekkend wel. | |
Ajaxfan | donderdag 18 december 2014 @ 14:54 |
Had nog veel erger kunnen zijn omdat je ziet dat hij eigenlijk nu 'gunstig' buiten het spoor loopt. | |
Dos37 | donderdag 18 december 2014 @ 15:04 |
En geen tegenligger op precies dat moment, wat als er net een andere trein op dat andere spoor had gezeten. | |
Peterselieman | donderdag 18 december 2014 @ 15:47 |
Was het niet ledig materieel van 2x DM'90 wat er aan kwam? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 december 2014 @ 16:13 |
En all over de media hebben ze het over de wissel, de noobs. Wat ik me wel afvraag: hoe kon de trein na de ontsporing weer netjes naar het rechterspoor gaan? Wissels 1A en B lagen natuurlijk recht, niet krom. | |
dennistd | donderdag 18 december 2014 @ 16:16 |
De wissel en het wissel zijn allebei goed Nederlands, maar het tweede is de gangbare variant in de spoorse wereld en het eerste bij de leken. | |
dennistd | donderdag 18 december 2014 @ 16:16 |
Dat snap ik inderdaad ook niet... | |
James1988 | donderdag 18 december 2014 @ 16:16 |
Terug naar rechts getrokken (van het doorgaande spoor op het afbuogende spoor) door het eerste rijtuig? | |
dennistd | donderdag 18 december 2014 @ 16:17 |
Dat kan in principe niet, want dan moet de flens al tussen de tong en de spoorstaaf getrokken zijn. Dat past normaal niet | |
Yreal | donderdag 18 december 2014 @ 16:22 |
Lachen zo, om roermond voorbij te karren. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 december 2014 @ 16:26 |
Inderdaad. Ik neem aan dat de tongen van dat wissel gewoon netjes aanlagen. | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 16:28 |
vlak na de ontsporing lagen ze inderdaad netjes aan ![]() allebei ![]() | |
Adrie072 | donderdag 18 december 2014 @ 16:29 |
De verderop gelegen wissel stuurt de trein weer terug naar het oorspronkelijke bedoelde rechterspoor.....? Had deze wissel nog wel een functie of was deze eigenlijk overbodig? | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 16:42 |
overloopwissels zijn dat. Gewoon plaatsen waar je in geval van problemen naat het andere spoor kunt oversteken. Vanuit beide richtingen dus ![]() | |
Adrie072 | donderdag 18 december 2014 @ 16:46 |
Aha, maar daarvoor/daarachter ligt een heel netwerk/station met al (voldoende?) uitwijkmogelijkheden. Onderhoud/problemen met wissels wil men toch beheersen, waarom dan niet dat stuk vereenvoudigen door het weghalen van de wissels daarzo. Of is dit mosterd na de maaltijd? | |
James1988 | donderdag 18 december 2014 @ 17:03 |
Ontwerp tracebesluit spoorverdubbeling Rijswijk - Delft Zuid met oa ontwerp voor nieuw station Delft Zuid http://bit.ly/1sDuwvz | |
ReisT | donderdag 18 december 2014 @ 17:12 |
Zonder deze wissels zijn er te weinig uitwijkmogelijkheden, vooral wanneer je een trein in Hilversum wilt laten keren kan je ze goed gebruiken (het alternatief is kilometers lang links rijden). Het was tijdelijk vereenvoudigd na de ontsporing maar uiteindelijk zijn er gelukkig weer nieuwe wissels geplaatst. | |
RichardHammond | donderdag 18 december 2014 @ 17:37 |
Wat denk je van Nijverdal dan? Daar staat maar één automaat en heb verhalen gehoord van mensen die de trein missen omdat ze een half uur in de rij hebben gestaan voor de automaat. Zijn ook wel foto's van geloof ik. Wordt verder door NS niks mee gedaan, want is al meerdere malen aangekaart. Geloof dat het oude station er drie had. | |
DriekOplopers | donderdag 18 december 2014 @ 17:50 |
DE wissel: atletiek, zwemmen (estafette) HET wissel: spoor | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 17:54 |
Tevensch ouderwetsch betaalmiddel. DE wissel. [ Bericht 24% gewijzigd door Dr_Flash op 18-12-2014 18:02:40 ] | |
b2py | donderdag 18 december 2014 @ 18:00 |
Ik dank u zeer ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 18:13 |
Jezus wat een verhaal ![]() | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 18:48 |
Vanaf 19:15 stoppen alle treinen weer in Roermond. | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 18:57 |
Eerst zien, dan gleuven. Net was het nog 17:00 ![]() | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 19:00 |
Het is inmiddels vrijgegeven. | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 19:45 |
Mooi zo. | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 20:16 |
ik stuurde tegen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 december 2014 @ 20:19 |
Je hebt hiervan de kunst afgekeken? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 december 2014 @ 20:44 |
zoiets ging het idd ja ![]() | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 21:15 |
Binnenkort kan er weer een nieuwe NMBS-Traxx voor de Benelux te bewonderen zijn: De 186 240 zal het nummer 2844 krijgen. De loc is grijs, en zou geleased worden vanwege een loc die lange tijd uit dienst is vanwege een aanrijding. Daardoor heeft NMBS één Traxx te weinig voor de Benelux-diensten beschikbaar. Of de 186 240 voor de Benelux komt, of juist een andere "standaard" NMBS-Traxx, zodat de 186 240 in de goederendienst kan, is niet duidelijk. [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 18-12-2014 21:34:20 ] | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 december 2014 @ 23:25 |
Was deze hier al langsgekomen? | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 23:26 |
Ja, al zeker 2x | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 23:38 |
Hoe noem je zo'n RB-dienst eigenlijk? 11:57 - 12:37 - 13:57 - 14:37 - 15:57 enz. Niet 1x/uur, niet 1x/2 uur maar dit is toch alles behalve logisch ![]() En dan met een trein om 12:38 aankomen, en de eerstvolgende trein vertrekt in dat station (behalve in dezelfde richting) pas om 13:43. Een uur later kan ook niet, want de trein waarmee ik wil arriveren, rijdt maar 1x/2u ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 december 2014 @ 23:40 |
Oh, hij zit gewoon bij die animatie in. Dat had ik niet gezien. | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 23:40 |
Kan gebeuren ![]() | |
James1988 | donderdag 18 december 2014 @ 23:46 |
Een 40:80-verdeling. Heel logisch ![]() Is er misschien iets aan infrastructuurbeperkingen waardoor het niet anders kan? Veel enkelspoor ofzo? | |
greavy | donderdag 18 december 2014 @ 23:49 |
Ja, je zit daar met veel enkelspoor. Dat dan weer wel. Maarja, met die overstappen is toch niemand gebaat? | |
dennistd | donderdag 18 december 2014 @ 23:51 |
Ja, maar reizigers vervoeren is toch alleen maar lastig? | |
Frozen-assassin | donderdag 18 december 2014 @ 23:57 |
1. IJzer schuiven 2. IJzer schuiven 3. IJzer schuiven ... 10523593. IJzer schuiven ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 december 2014 @ 00:05 |
1980 belde en wil zijn ouderwetsheid terug. Het is tegenwoordig gewoon DE wissel voor alles. https://twitter.com/onzetaal/status/436421371258994688 Zelfs de Van Dale is het daarmee eens: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=wissel&lang=nn#.VJNdo14DuA | |
Nattekat | vrijdag 19 december 2014 @ 00:23 |
Vergeet op tijd rijden niet ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 09:11 |
Leuk, maar uiteindelijk bepalen de mensen die er meestal mee werken wat juist is, en binnen de spoorwereld is het gewoon HET wissel. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 december 2014 @ 09:24 |
Dat. Er zijn wel meer vaktermen die niet of onjuist in de Van Dale staan, ook uit andere vakgebieden. | |
Ajaxfan | vrijdag 19 december 2014 @ 10:14 |
Omreisroute is minimaal gelukkig. | |
Frozen-assassin | vrijdag 19 december 2014 @ 10:36 |
Als je dat vraagt aan de NS-top antwoorden ze met 'Wat is dat?' | |
boriq | vrijdag 19 december 2014 @ 10:45 |
op tijd rijden kunnen ze wel, met ijzer dat alleen dan weer wel ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 19 december 2014 @ 11:05 |
Ik heb voor een groep van 11 man op 28 februari een groepsboeking gemaakt bij DB Gruppen. 47 dagen terug. Krijg ik vandaag een mail dat het niet mogelijk is de zitplaatsen bijelkaar te boeken, want de trein zit inmiddels vol. Ik heb 47 dagen terug al betaald enzo.... We zouden verspreid over heel de trein zitten nu ![]() ![]() Stelletje randdebielen daar ![]() Precies zoiets als: Laten we een groep in de "Ruhezone" plaatsen ![]() | |
b2py | vrijdag 19 december 2014 @ 11:56 |
Strukton Rail stopt spoorbouw in Duitsland http://nu.nl/beurs/395756(...)uw-in-duitsland.html (via @NUnl) | |
Salatrel | vrijdag 19 december 2014 @ 12:01 |
gisteren was ik zelfs 5 minuten te vroeg in rotterdam met een leeg matje ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 12:07 |
Utrecht Centraal. Intercity naar Rotterdam van 12:02 wacht nog op een machinist ![]() Magoe, kan mij het bommen. Examen gehaald en op naar de Kerstborrel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 12:11 |
Ns doe eens iets aan die pretparkroosters, want dit is volstrekt onnodig. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 december 2014 @ 12:12 |
Jonguh ik zei toch dat het je dat makkelijk zou halen. BIERDRINKTIJD! | |
b2py | vrijdag 19 december 2014 @ 12:12 |
Gefeliciteerd Pik! | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 12:15 |
Eerst nog even een paar uur werken ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 19 december 2014 @ 12:17 |
Infrabel warns of project delays BELGIUM: Meeting on December 16, the board of infrastructure manager Infrabel approved a 2015 budget incorporating savings of ¤170m. Given the ‘very difficult’ economic climate, spending has been reduced across all categories with the exception of safety investment where ¤332∙4m is to be spent on programmes including the installation of TBL1+ and ETCS. Infrabel says that ¤45m will be saved through internal economies including the deferral of buildings and structures maintenance, a reduction in the training budget and lower IT costs. With the aim of saving ¤30m without the need for compulsory redundancies, staff recruitment is to undergo a major freeze with only key posts in engineering disciplines to be filled. While insisting that no line closures are planned for 2015, Infrabel has warned of delays to major investment projects as spending is targeted on safety programmes. Such projects are likely to include the upgrade of the Namur – Luxembourg route and four-tracking between Ottignies and Brussels for RER services, although Infrabel says it would be ‘premature’ to specify the extent of the delay. En verder: ¤450m for urban transport projects | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 12:27 |
Triest. Voorbij Woerden voor de rooie om ingehaald te worden door de sprinter "want die is wel op tijd" ![]() NS wat falen jullie weer. En Prorail ook. Stelletje klunzen. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 13:03 |
Dus. Rotterdam centraal met+15. Machinist wordt afgelost, frontseinen gaan uit, Sluitseinen aan. Dus ik zeg " ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 19 december 2014 @ 13:22 |
Hoe is het met de BarBistrosituatie? | |
bork | vrijdag 19 december 2014 @ 13:23 |
feli! | |
bork | vrijdag 19 december 2014 @ 13:24 |
Had je er een plaatsreservering bij moeten doen ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 19 december 2014 @ 13:32 |
Reiziger in 2014 minder hinder door uitloop 19 dec. 2014 / Nieuwsbericht Het loopt tegen het einde van het jaar en dus is het traditioneel de tijd om terug te blikken. Ook dit jaar hebben we weer een grote hoeveelheid spoorvernieuwingswerk verricht, vooral in weekenden en vakanties, waardoor er geen of minder treinen konden rijden. Door de buitendienststelling van het spoor goed te plannen samen met vervoerders, proberen we een zo goed mogelijk alternatief te bieden via bussen en alternatieve routes. Maar als je dan alles gepland hebt, is er niets zo vervelend voor reizigers als werkzaamheden die ineens uitlopen. Dan krijg je onverwachte extra hinder. Cijfers over 2014 laten tot nu toe zien dat de mate van onverwachte hinder door uitgelopen werkzaamheden, minder is dan in 2013. De dalende trend zet daarmee voort. Tilburg De meest opvallende vernieuwingswerken die in 2014 geplande reizigershinder gaven, vonden plaats in de omgeving Utrecht, Amsterdam, Tilburg, Zutphen en op regionale lijnen zoals in Friesland, Groningen en Gelderland. In totaal vonden er totnogtoe ruim 366 werkzaamheden plaats met grote buitendienststellingen. De uitloop van het werk in Tilburg, mede als gevolg van een incident met een spoorwerker, was met twee dagen extra hinder een van de meest opvallende van 2014. Reizigers moesten zodoende meer dagen met de bus dan gepland. Dat gold ook voor werkzaamheden bij de A1 in Weesp. Cijfers Voordat we hier de cijfers noemen, is het goed te weten dat er verschillende soorten buitendienststellingen van het spoor bestaan. Zo kan het gaan om werk door een actuele storing dat uitloopt of klein onderhoudswerk dat in de nachten plaatsvindt en uitloopt. De hier genoemde cijfers hebben betrekking op de grote buitendienststellingen van vaak een of meerdere dagen achtereen. In 2014 waren er tot nu toe 20 uitlopen van de ruim 366 grotere buitendienststellingen (cijfers tot december). In 2013 waren er 23 uitlopen van de 374 grotere buitendienststellingen. In 2008 waren er nog 61 uitlopen. Hinderduur En minstens zo belangrijk: de duur van de hinder. Naast het aantal keer dat er meer hinder wordt veroorzaakt dan vooraf ingecalculeerd, wordt ook bijgehouden hoe lang de extra hinder dan duurde. In 2014 is het totaal aantal uur onverwachte extra hinder van die grote buitendienststellingen ook teruggelopen. We weten het vaker te beperken tot een uitloop van maximaal een half uur. In 2013 kwam het 9 keer voor dat de extra hinder langer dan een half uur duurde. In 2014 was dat tot nog toe 6 keer. In 2008 was dat nog 30 keer. Nog minder hinder We willen onverwachte hinder voor reizigers en vervoerders zo veel mogelijk voorkomen. Zo kiezen onze bouw- en projectmanagers er nu samen met de aannemer eerder voor om, als het tegenzit, het werk op een ander moment af te maken. Het spoor wordt dan wel volgens planning opengezet voor het treinverkeer, maar het werk wordt later afgerond. Ook zijn er sinds 2006 extra controles ingebouwd in aanloop naar het werk om het risico op uitloop zo klein mogelijk te maken. Daar blijven we mee bezig, ook via de aanbestedingen bijvoorbeeld. Bron | |
b2py | vrijdag 19 december 2014 @ 13:55 |
Ik kon me iets herinneren dat hier iets gepost was over de veilig van een barrijtuig voor Serious Request? https://veiling.3fm.nl/ns-wagon-anja-incl-bar ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 19 december 2014 @ 13:57 |
Ik wil best bieden, maar dan moeten ze 'm ook gewoon aankoppelen aan de IC naar schiphol als ik 'm nodig heb. | |
dennistd | vrijdag 19 december 2014 @ 14:05 |
Volgens mij heeft het grootste deel inmiddels weer een Bistro ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 14:12 |
Hersenloos stel malloten. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 december 2014 @ 14:13 |
En ook nog steeds een PKP-bak. | |
b2py | vrijdag 19 december 2014 @ 14:16 |
PKP ![]() *toet toet* | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 december 2014 @ 14:17 |
Das bijna een jaar geleden zeg :| | |
b2py | vrijdag 19 december 2014 @ 14:18 |
Ja niet te zuinig ![]() Ga nu twee dagen naar Lille ![]() | |
derLudolf | vrijdag 19 december 2014 @ 14:28 |
Ook in Poolse/PKP kleuren? Ik wil niet in herhaling vallen maar die B9 wagons van PKP ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 14:49 |
Nog niks gezien. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 14:51 |
hee maar effe he, er is heel vroegah kortstondig geëxperimenteerd met een spoorsysteem met voertuigen die via een stang gemonteerd waren op grote holle vaten, die dan door een ondergrondse tunnel vol water (of lucht?) voortbewogen werden door de boel voor de bol leeg te pompen en zo onderdruk te creëren waardoor die bol dan ging bewegen met dat voertuig erbij. Kansloos systeem, heeft ook niet lang geduurd. Maar ik kan er niet echt wat over vinden op Google. Wie weet wat ik bedoel? ![]() laat maar ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 december 2014 @ 15:02 |
Het is gewoon een standaard Avmz (1e klas rijtuig met coupe's), maar dat met blauwe band en opschrift 'Berlin-Warszawa-Express' | |
Peter | vrijdag 19 december 2014 @ 15:34 |
Feli met je examen! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 december 2014 @ 15:57 |
Gefeliciteerd | |
boriq | vrijdag 19 december 2014 @ 17:17 |
Gefeliciteerd met je examen! | |
ReisT | vrijdag 19 december 2014 @ 18:05 |
Ijzerschuiven deel zoveel. Sprinter naar Tiel moest weer zo nodig stipt op tijd gaan rijden in Utrecht terwijl de IC nog moest vertrekken. Vertraging op lunetten heel voorspelbaar +2. Had je dus best 2 minuten later kunnen vertrekken, hadden meer mensen hun aansluiting gehaald. | |
Salatrel | vrijdag 19 december 2014 @ 18:25 |
ARI weet wat goed voor u is! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 december 2014 @ 18:28 |
Badr ARI. | |
Anne | vrijdag 19 december 2014 @ 19:11 |
Fles! Gefeliciteerd met behalen van je examen. Examen waarvoor eigenlijk ![]() | |
Ireyon | vrijdag 19 december 2014 @ 19:20 |
http://www.dumpert.nl/med(...)_treinstakingen.html "Wegens een groeiend ongenoegen van de dienstverlening bij de NMBS gelinkt aan de opeenvolgende stakingen wordt mijn vervoersbewijs getoond met een vertraging van 30 seconden." Baas ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 20:09 |
dank u wel allemaal ![]() @Anne ik ben nu Microsoft Certified Office Specialist voor Office 365 ![]() Stwkt geen fluit voor op zich, maar hey. Ik weet iets ![]() | |
bork | vrijdag 19 december 2014 @ 20:21 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 21:54 |
Crap. . . Jezus niet meer normaal | |
b2py | vrijdag 19 december 2014 @ 21:57 |
Bier? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 december 2014 @ 21:58 |
Trein volkotsen oleeeeeee ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 21:59 |
Jha ik zit in een huyrbusje op weg terug naar huis | |
Peterselieman | vrijdag 19 december 2014 @ 21:59 |
Het was zeker te gezellig ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 22:17 |
Leuk om te zien. ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 22:27 |
De tering. | |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 23:09 |
Bron: www.ns.nl/treinverkeerdelft Beetje jammer dat het NS-vervoerbewijs niet geldig is op bijvoorbeeld RR E. De metro is tussen Rotterdam en Den Haag Centraal maar 2 minuten trager dan de sprinter, terwijl vervangende bussen er wel veel langer over zullen doen door de grote drukte op o.a. de A13. | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 23:16 |
RET kan al die reizigers er helemaal niet bij hebben op lijn E, zeker niet in de spits. Dus die zullen niet happig zijn op het afsluiten van een contract voor vervangend vervoer met NS. | |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 23:20 |
Daar heb je wel een punt. Ik zie RET meestal met twee stelletjes rijden op lijn E. Zou het kunnen om een aantal metrotreinen te verlengen tot 3 of misschien zelfs 4 setjes, of krijg je dan allerlei ellende met te korte perrons en andere ellende? | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 23:22 |
Ja, de perrons zijn uitgelegd voor twee stellen. Met hogere frequentie rijden stuit op problemen op het samenloopbaanvak of zoiets. Plus dat het materieel voor extra treinen niet echt voorhanden is om dat MG2/1 en SG2/1 in revisie zijn. | |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 23:24 |
Dan houdt het eigenlijk al snel op ![]() Ohja, daar heb ik Pedro Peters al eens iets over zien schrijven. HTM stuurt zoveel trams van en naar Zoetermeer dat er zo goed als geen plek meer is voor extra metro's. Ah, ok... | |
dennistd | vrijdag 19 december 2014 @ 23:26 |
Met achter elkaar rijden zal het nog wel gaan denk ik, maar je hebt ook nog een gelijkvloerse aansluiting bij Laan van NOI. | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 23:33 |
Ja het houdt gewoon op daar. En als het wel zou passen, hebben ze niet genoeg stellen over die het treinbeveiligingssysteem op RandstadRail snappen. En als ze die wel hebben, zal er wel niet genoeg energie zijn of zo. Er is altijd wel wat. | |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 23:34 |
En anders gaat er wel een HTM-wissel naar de klote ![]() | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:40 |
Zo druk is de E lijn nou ook weer niet. Dat is vooral vanaf berkel naar Rotterdam, en 's avonds weer terug. | |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 23:42 |
Ik reis zo nu en dan wel eens met lijn E in beide richtingen (Rotterdam -> Den Haag rond 09:45, de andere kant op rond 18:30). De drukte lijkt dan mee te vallen: genoeg stoeltjes zijn gevuld, maar voor zover ik kan zien hoeft niemand te staan en blijft er ook niemand achter. | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 23:43 |
Mensen die omreizen omdat Den Haag - Rotterdam er uit ligt, reizen ook op het stuk tussen Berkel en Rotterdam. | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:45 |
Uiteraard waar, maar dat is voornamelijk 1 kant op. En zelfs dan zouden er echt nog wel flink wat mensen bij kunnen. | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:47 |
Het is sowieso bijzonder kinderachtig van de htm om mensen niet de trams in te laten. Maar daar heb ik sinds deze week geen goed woord meer voor over. Gister op de bon gegaan omdat ik zoekend om me heen stond te kijken over hoe ik nou aan een kaartje moest komen in de tram. Terwijl de htm beveiligers undercover zaten toe te kijken. Terwijl ik met geld in mijn hand stond. Honden ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 23:47 |
Wat ik begrepen had, was dat er eigenlijk een metro extra zou moeten rijden in de spits? | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 23:47 |
Echt? Schoften. Dat zou ik niet pikken. | |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 23:48 |
Wagenverkoop bij de bestuurder lijkt me, in de RR-voertuigen hangen automaten? Klacht indienen bij HTM ![]() | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:48 |
Nooit gemerkt eigenlijk. Hij rijdt nu geloof ik 6x per uur, ik heb een winter lang iedere dag erin gezeten rond 8e van leidscheveen naar 1 halte voorbij beurs. | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:49 |
Klopt, maar die automaten pakken alleen muntjes. Maarja, kom om 11.30 nog maar eens aan munten in een Zoetermeerse woonwijk. Normaal stonden er altijd mannetjes in die ook kaartjes hadden. Dusja, wat moet je dan? HTM gooit het op "das jouw probleem, dan kan je dus niet met de tram". Je OV opladen kan ook nergens. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 december 2014 @ 23:50 |
Desnoods tot aan het Europese Hof laten voorkomen maar dat geld kreeg ik terug inclusief een schadevergoeding. Teringlijers. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 23:51 |
Sla je er toch gewoon wat immekaar. Wie niet horen wil moet maar voelen ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 december 2014 @ 23:52 |
Je bent dronken, ga slapen. | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:54 |
| |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 23:55 |
Handig ![]() Staan er geen oplaadautomaten op de stations dan? * James1988 komt misschien 1x per jaar in Zoetermeer... met de auto | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2014 @ 23:55 |
Oh hij weet het weer beter hoor ![]() | |
Ireyon | vrijdag 19 december 2014 @ 23:55 |
Ga morgen met een vriendin naar Breda vanaf Roosendaal. Die kan met mij meereizen met korting. Maar ze heeft geen OV-chipkaart dus die moet ze nog kopen voor ¤7,50. Daar moet dan nog minstens ¤10,- saldo op natuurlijk. Alternatief is een wegwerpchipkaart kopen, maar daar kan alleen vol tarief op + een euro extra voor die chipkaart waardoor je op ¤5.80 voor een enkeltje uitkomt. Roosendaal - Breda met 40% korting is 2 euro 90. Iemand die toevallig eens een keertje de trein wilt pakken, is dus minstens 2x zoveel kwijt als dat de reis daadwerkelijk kost. Echt, waarom is dit soort schaamteloos reizigertje naaien in hemelsnaam toegestaan ![]() | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:55 |
Ik had zoiets fuck jullie, dus ik wilde de tram uit, en toen werd ik hardhandig in gehouden. Ik hou wel van een principe kwestie, maar een arrestatie voor 34.50.... | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:56 |
Nop. En het is Zoetermeer, daar is alles dicht. | |
James1988 | vrijdag 19 december 2014 @ 23:56 |
Nee heus, dat is beter voor de reiziger. Echt heus waar hoor ja echt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 19 december 2014 @ 23:58 |
En nu het dan eindelijk draait willen ze er weer vanaf. Maar een onderzoek naar links tussen de politiek en translink? | |
Yreal | zaterdag 20 december 2014 @ 00:03 |
Maarja, door de juridische insteek van die boete kan je er geen zak tegen doen. In eerste instantie is het privaat, niet nakomen overeenkomst. Betaal je hem dan niet pasen ze hem door aan het cjib, omdat het ook strafbaar is. | |
James1988 | zaterdag 20 december 2014 @ 00:06 |
Dan is het waarschijnlijk geen boete (¤ 38,50) geweest, maar een controlekaart (¤ 30). Een controlekaart wordt door HTM gezien als wagenverkoop, waartegen je geen bezwaar kunt maken. Dat kan wel tegen een boete... Al met al vind ik dit best wel een kwalijke zaak. Misschien eens een briefje naar Driek sturen? | |
Yreal | zaterdag 20 december 2014 @ 00:08 |
Ik mag wel bezwaar maken, maar de rechter heeft al eens geoordeeld dat dit privaatrecht is. En driek maar eens een pingeltje geven. | |
dennistd | zaterdag 20 december 2014 @ 00:08 |
Daarom moet je nooit akkoord gaan met een rituitrijkaart of wat dan ook in zo'n geval, maar gewoon een boete met proces verbaal waar je tegen in beroep kunt gaan. Overigens weet ik van een andere vervoerder dan HTM dat als het de eerste keer is er wel een mogelijkheid tot beroep is met zo'n kaartje. | |
James1988 | zaterdag 20 december 2014 @ 00:08 |
In dat geval: succes! Ik denk niet dat je veel kans hebt, helaas... Het blijft krom: jij staat daar ter goeder trouw met geld, je bent bereid om te betalen voor je reis, maar het kan niet omdat je niet in de gelegenheid bent om een vervoerbewijs te kopen. | |
Yreal | zaterdag 20 december 2014 @ 00:10 |
Ik ben jurist he, ik heb wel een plan | |
dennistd | zaterdag 20 december 2014 @ 00:12 |
Je moet het voertuig betreden zonder geldig vervoersbewijs, je kunt immers niet inchecken om het perron. Pas op het moment dat je in het voertuig staat kun je zien dat je er alleen met muntgeld terecht kunt (neem aan dat dit niet op de halte vermeldt staat?), maar op het moment dat jij wilt uitstappen zitten de deuren al weer dicht. Ik ben benieuwd wat een rechter vindt wat je dan moet gaan doen. Aan de noodrem trekken en de noodontgrendeling gebruiken? Lijkt me niet, dus dan moet je wel tot de eerstvolgende halte mee zonder te kunnen betalen. | |
Yreal | zaterdag 20 december 2014 @ 00:13 |
Uhu, ik had uit moeten stappen bij de volgende halte. Maar daar is ook niks natuurlijk, want Zoetermeer | |
Peter | zaterdag 20 december 2014 @ 00:14 |
HTM kan natuurlijk stellen koppelen op Den Haag Centraal-hoog en ontkoppelen op Voorweg-laag... | |
dennistd | zaterdag 20 december 2014 @ 00:15 |
https://www.htm.nl/vervoerbewijzen/losse-kaartjes/uurnetkaart/Ook de RandstadRail is een tram, dus had je volgens deze tekst met contant betalen een kaartje bij de trambestuurder kunnen kopen. Er staat niet dat in de RandstadRail een kaartje alleen bij de automaat verkrijgbaar is. | |
Yreal | zaterdag 20 december 2014 @ 00:16 |
Die zitten in een dichte cabine ![]() | |
dennistd | zaterdag 20 december 2014 @ 00:18 |
Dat weet jij niet als achteloze reiziger die 1x per jaar met de tram gaat. Het blijkt niet uit deze tekst dat het niet kan. | |
Yreal | zaterdag 20 december 2014 @ 00:23 |
Nouwja, driek even een berichtje getypt. Benieuwd wat hij er van bakt. | |
Yreal | zaterdag 20 december 2014 @ 00:28 |
Ik zit nu wat van die ov-concessies gelezen. Man man, om te kotsen, dat geleuter hoe alles weer om moet naar "r-net". ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 december 2014 @ 00:32 |
Joh hoe denk je anders dat al die oud politici en hun vriendjes aan werk moeten komen! Hoeveel burgemeesters zijn er in Nederland die niet tot een politieke partij behoren bijvoorbeeld, zelfs daar in de gemeenten waar de lokale partijen het voor het zeggen hebben. Stelletje dieven zijn het. | |
greavy | zaterdag 20 december 2014 @ 03:41 |
Bij een Groepsboeking is een zitplaatsreservering sowieso inbegrepen hoor. Maar ik had op 2 November 2014 een boeking gedaan voor 9 personen mét ticket voor het traject, en 2 personen enkel een zitplaatsreservering (zij hebben vanuit NedTrain bepaalde goedkope kaartjes). Dat was goed, boeking was gedaan enzo. Inclusief alle zitplaatsreserveringen, óók die 2 losse. Gewoon betaald ook. En nu, 47 dagen later, vervallen die 2 zitplaatsreserveringen ineens "want de trein is vol" ![]() | |
bork | zaterdag 20 december 2014 @ 04:14 |
Ah, dat wist ik dan weer niet ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 20 december 2014 @ 04:24 |
Zie, als hun een fout gemaakt hebben, en één dag later melden dat het toch niet kan. Oké, so be it, maar dan is het nog niet fijn. Maar anderhalve maand later een simpel mailtje sturen: Na 3 telefoontjes (werd 2x teruggebeld) en wat mailwisseling kreeg ik dus uiteindelijk dit mailtje: Uiteindelijk hebben ze - na de nodige communicatie - aangegeven de reserveringskosten terug te boeken naar mij. Wat hebben ze in die anderhalve maand gedaan met mijn boeking? Niks ofzo? Ik boekte op 2 november, kreeg de factuur direct, direct betaald en 5 november een bevestiging ontvangen dat betaald was en de voorboeking doorgezet werd naar definitief. [ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 20-12-2014 04:30:38 ] | |
Duvel | zaterdag 20 december 2014 @ 09:45 |
Blabla verwoest blabla. | |
Duvel | zaterdag 20 december 2014 @ 09:46 |
Het gore lef... Wipe them out, all of them! | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 december 2014 @ 09:53 |
Reiziger op nummer één, ja hoor! | |
spectrumanalyser | zaterdag 20 december 2014 @ 11:37 |
hoho, daar is dit forum niet voor, daarvoor heb je www.nsstress.nl | |
b2py | zaterdag 20 december 2014 @ 11:54 |
Hé Greavy, zie ik nou dat je jarig bent vandaag? | |
derLudolf | zaterdag 20 december 2014 @ 11:56 |
Daar moet op gezopen worden hi ha ho | |
b2py | zaterdag 20 december 2014 @ 11:58 |
Vol.![]() |