dennistd | woensdag 15 januari 2014 @ 01:26 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
dennistd | woensdag 15 januari 2014 @ 01:26 |
Zoals ik dus zei:Wie heeft er nu nog stoomtreinen nodig als je DM'90 hebt? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 02:26 |
Ik heb daar nog een tijdje mee op Tiel Arnhem mee rondgereden toen het nog Syntus was. Prima spul om mee te rijden, niet zo nieuw en snel meer, daar moet je even doorheen prikken. | |
Straatcommando. | woensdag 15 januari 2014 @ 03:27 |
Dm90 ![]() ![]() Tenminste, toen syntus hier nog reed | |
boriq | woensdag 15 januari 2014 @ 07:33 |
Het mooiste is als je samen met ICRm uit Zwolle vertrekt en dan de loc van het ICRm en het DM90 hoort blazen. ![]() | |
Facepalm | woensdag 15 januari 2014 @ 09:07 |
Ik woon in Kampen en als ik soms 's om een uur of 6 naar m'n werk fiets in IJsselmuiden kan ik de DM90 een kilometer verderop nog horen brullen. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 09:44 |
Ik wil nog wel een keertje met de collega van de NS het Kamperlijntje rijden met een DM90. | |
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 09:51 |
Darkwing, heb je al een nieuwe Pass Navigo? Nu ook via NFC op te laden.![]() | |
Ajaxfan | woensdag 15 januari 2014 @ 10:12 |
Doen ze dat automatische omroepbericht in de trein over mogelijk actieve zakkenrollers alleen wanneer er een melding vanuit een trein is of is dat compleet willekeurig? | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 10:18 |
ik heb nog eentje van heel wat jaartjes geleden liggen die er ook mag zijn door waarschijnlijk een lekke koppakking ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 10:20 |
Maarten van Rossum over Zwolle - Groningen: http://www.dumpert.nl/med(...)um_over_drenthe.html | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 10:20 |
Als het winter/koud is kan het ook de Webasto zijn ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 10:22 |
![]() ![]() | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 10:23 |
![]() ![]() Vroeger, toen er tijdens de winter zoveel materieel kapot was dat er nog regelmatig diesel onder draad reed tussen Zwolle en Groningen en schijnbaar ook Zwolle en Leeuwarden ![]() | |
greavy | woensdag 15 januari 2014 @ 10:24 |
Echte diesel die een stoomtrein probeert na te doen:![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 10:25 |
Geen idee. Was volgens mij begin 2007 toen ik deze foto nam. Toen had Arriva nog DM'90 en reed het materieel ook een periode tussen Leeuwarden en Harlingen Haven | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 10:28 |
je gaat niet door voor de koelkast, want het was de pendel naar Harlingen Haven, al heb ik wel eens met een DM'90 tussen Meppel en Leeuwarden gereisd, toen de NS een winterdienstregeling onderhield waarbij de dienst tussen Leeuwarden en Zwolle losgeknipt was van de rest van het net. Schijnbaar had men toen geen ICM-stelletje over en waren twee buffels uit de stopper Zwolle-Groningen de dienst naar Leeuwarden ingeschoten. Ik had destijds geen zin om in Zwolle door de tunnel naar spoor 14/15/16 te lopen, waardoor ik in Meppel de overstap maakte. Veel makkelijker ![]() | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 10:30 |
Jammer ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 10:33 |
Met vier man bij zo'n vierzits zitten was niet echt aan te raden. Krappe bedoening. Kon het nog krapper? Jazeker, want in een Plan T kon men de laatste jaren al helemaal niet meer fatsoenlijk zitten | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 10:34 |
Ik vind het materieel op zich prima qua zitruimte hoor. Maar het is qua schommelen net een VIRM soms. Weet nog wel dat ik een keer brak in een DM90 zat, dat kan ik je sterk afraden ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 10:47 |
Een uur lang, bovenin een VIRM. Bij Amsterdam Centraal ging het bijna mis ![]() | |
dennistd | woensdag 15 januari 2014 @ 10:56 |
De spits-stoptrein Leeuwarden-Wolvega reed ook met DM'90 in het begin | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 10:58 |
klopt, maar de keer waar ik het over heb was nog voor die tijd | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 11:00 |
Bij mij ging het na tien minuten al mis ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 15 januari 2014 @ 11:00 |
Er gaan weer planmatig goederentreinen rijden tussen Zutphen en Hengelo ![]() De treinen die nu weer gaan rijden, zijn allen bij nacht. De buurtsupertrein tussen Sittard/DSM Lutterade en Emmen AKZO gaan ook via de Maaslijn enzo. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 11:03 |
Na Amsterdam moest ik nog een minuut of zes/zeven. Ik was er bijna! ![]() Tijd voor die wiskunde toets ![]() | |
GlenSpey | woensdag 15 januari 2014 @ 11:05 |
Ruilen? Rij jij een keer mee met DM90, rij ik een keer mee met GTW ![]() | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 11:15 |
DM'90 ![]() ![]() De stellen die een motorrevisie hebben gehad trekken tegenwoordig best rap op (hoewel ik zelf enkel met gereviseerde stellen heb gereden, dus kan het niet vergelijken, maar mijn mentoren zijn het er over eens dat ze sneller lijken te zijn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 11:17 |
Dus wat heb je er dan aan? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 11:19 |
lijntje open houden voor goederenvervoer en het scheelt onderweg een keer kopmaken | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 11:20 |
Dit weekend gaat de tweede spoorbrug over de Dieze in dienst, komt er eindelijk een eind aan die enkelsporige situatie daar. Tussen 27 maart en 16 april volgt nog een 20-daagse aan de zuidkant. Minder IC's en minder sprinters, daarna zit het project er grotendeels weer op. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 11:22 |
Wat heb je er als treinliefhebber aan bedoelde ik natuurlijk. "Lijntje open houden" ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 11:25 |
niets, maar een goederenboer wel, mocht de goederenroute tussen Rotterdam en Oost-Nederland verplaatst worden. Dan is rijden via Zutphen-Hengelo aanzienlijk korter dan via Deventer | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 11:25 |
Kom sowieso een keertje mee met mij. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 11:33 |
Ah, ik zie het. IK heb er wat aan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 11:36 |
hahaha. Had zelf afgelopen nacht nog wat last van de laatste treinen uit Delfzijl en Roodeschool. Die gingen binnen de stadsgrenzen nogal tyfonerend richting Centraal Station | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 11:40 |
![]() Waar moet ik onderweg chippen, Breda denk ik? | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 11:43 |
zou ik wel doen ja. In Tilburg heb je er geen tijd voor | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 11:43 |
Tilburg is dezelfde trein ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 11:44 |
je meent het ![]() maar het zijn de enige 2 opties om even uit- en weer in te checken en dan zou ik het wel weten | |
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 11:56 |
En dan kan het volgende project beginnen: Sporen in Vught ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 12:00 |
JJa inderdaad! ![]() Ergens deze week wordt er een besluit genomen geloof ik. Als het niet vandaag is. Niet dus, ergens dit voorjaar. [ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 15-01-2014 12:33:42 ] | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 12:13 |
Oh dat met dat filmpje "Vught is HET grootste spoorwegknooppunt aan deze kant van de dampkring" of zo ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 12:29 |
Ja, morgenavond is er een bezoekersavond waarin de 12 varianten worden gepresenteerd. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 12:34 |
12? Hadden ze geld over ofzo?
| |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 12:40 |
12 jezus ![]() En wanneer nemen ze een besluit? En tot die tijd overal van die aanplakborden "STEM VARIANT 4!!" "EIGEN BLIK EERST! VARIANT 9!!" "DOOD AAN DE ASFALTSLAVEN! KIES VARIANT 2!!" ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 12:40 |
Niet verdiept, een klein beetje verdiept, ietsjes meer verdiept, nog iets meer verdiept. Half verdiept, iets meer dan de helft verdiept. Volledig verdiept. Vier sporen, drie sporen, zes sporen. Twee rijstroken, vier rijstroken, twee met wisselstrook. Verzin het maar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 12:51 |
En de voetgangersbond is overal tegen want daar is niet naar geluisterd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 12:52 |
En de fietsersbond. Denk dat we dus al minimaal 48 varianten nodig hebben. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 12:52 |
Voor dat bedrag kunnen ze ook een redelijk deel van Vught slopen. Probleem ook opgelost ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 12:57 |
mindervalidenbond Bond ten behoeve van de verkeersveiligheid ANWB Natuurbescherming Staatsbosbeheer | |
AIex | woensdag 15 januari 2014 @ 12:59 |
Niet willekeurig, alleen wanneer er een melding is of een verdacht persoon stapt in. Minder? Volgens mij geen. zelfde truc als aan de noordkant vorig jaar. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 13:00 |
Minder, zie NS website. Kan zelf even niet linken omdat ik mobiel zit en het dan teveel werk is. | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 13:10 |
Wordt een mooie hindernissenbaan tegen die tijd rond Den Bosch ![]() | |
ReisT | woensdag 15 januari 2014 @ 13:21 |
Voornamelijk geen, zie NS website http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten Grootste deel van die periode geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg/Boxtel, en een paar dagen helemaal geen treinen rond Den Bosch. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 13:24 |
Hoezo "wordt"? | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 13:26 |
Leuke treinbegeleidster getroffen op ICD. En ik zie het ReisT, vergist in datums. Ja, wordt een uitdaging ![]() | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 13:32 |
Ik had moeten zeggen "wordt nog erger" | |
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 13:35 |
Verdwaalde Belg? ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 13:37 |
Geen idee, best wel jonge vrouw. Zal zo wel langs komen om mijn OVC te controleren. Ze klinkt erg gezellig via de omroep in ieder geval ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 13:42 |
Daar heb je niks aan. Specs willen we. Haar, ogen, cupmaat, dat soort dingen. En pics. | |
Ajaxfan | woensdag 15 januari 2014 @ 13:49 |
Sprinter naar Rhenen is dan onbetrouwbaar denk ik. 4x afgelopen doordeweekse dagen hehe. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 13:50 |
Brunette, bruin, 75c. Haar in een knotje. 1.68m. Is keihard, staat gewoon boetes uit te schrijven. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 13:52 |
geschatte leeftijd? | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 13:52 |
Dat gaat over jouw fysieke reactie op haar he. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 13:53 |
Gaat het nou weer over b2py's moeder en weer niet over treinen? | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 13:54 |
![]() | |
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 13:55 |
Volgens mij weet ik wie je bedoelt. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 13:57 |
Nee. over een kip die hij zometeen gaat RIJDEN. In de trein. | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 13:58 |
Niets mis met flirten in het OV! | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 13:59 |
FLIRTen? Alleen in Venlo ![]() En zelfs daar niet meer geloof ik tegenwoordig. of? ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 14:00 |
Dan mag je haar wel meenemen de volgende keer als we bier gaan drinken ![]() | |
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 14:03 |
Die komen daar nog gewoon hoor ![]() Is zij het? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 14:03 |
Eurobahn rijdt toch gewoon? | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 14:05 |
Over bier gesproken. Gaan we zaterdag in Bremen of Leer nog ergens een klein Duits café aandoen? | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 14:05 |
ja. In Bremen. In Leer mag je het proberen, heb je 12 minuten de tijd voor. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 14:06 |
Nee, ze is 1000x keer leuker dan die. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 14:07 |
Staat me iets van bij dat Prorail het plotseling niet meer wou hebben dat er ongoedgekeurde spullen het land in kwamen. Zoiets. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 14:08 |
Maar moet je je daar dagenlang psychisch op voorbereiden Mono? Bij aanvang van de reis krijg je een excursiegidsje uitgereikt van de Big O en daar staat alles in wat je wilt weten en nog veel meer ![]() | |
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 14:08 |
De FLIRTs hebben een beperkte toelating. Ze mogen tot in Venlo komen, maar tussen Venlo en de grens geldt een Vmax van 60 km/u o.id.. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 14:12 |
Ook gewoon 100 km/h langzamer dan de commerciële snelheid in Duitsland ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 14:13 |
Wie ben jij om de Wijsheid van Prorail in twijfel te trekken dan? ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 14:14 |
Mijzelf. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 14:17 |
Onderhands gunnen van het reizigersvervoer blijft waarschijnlijk mogelijk http://www.ovpro.nl/speci(...)ng-reizigersvervoer/ | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 14:21 |
Nee, ik wilde enkel vermelden dat ik gek ben op Duits bier en dat ik gaarne een lokale taveerne wil aandoen voor een koud schuimend glas gerstenat. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 14:23 |
Er is een nieuwe regel dat alleen geregistreerd materieel de grens over mag, in Venlo zorgt dat voor minder verschillende gave locomotieven die voor badslippers gezet worden. 151'ers en dergelijke die in treinschakeling zware treinen de grens over brachten moeten nu dus per stuk hier ingeschreven staan in een register. Totale fucking waanzin. En dat is dus nog exclusief de toelating voor die wat, 400 meter over de grens mogen rijden? | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 14:25 |
Dat klopt. Schijnt een beste pleuriszooi te zijn in Venlo af en toe. Maatje van mij is meester bij een badslipperbedrijf en die komt daar nog regelmatig, zegt af en toe compleet waanzin te zien daar. Puur regelneukerij | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 14:25 |
Hallo. Denk je dat er zo'n onderdeel niet in zit zolang ik er wat mee te maken heb? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 14:26 |
Ja precies. En er was dus geen enkele reden om die regel in te voeren. En er is geen enkele reden om géén uitzondering te maken voor stations als Arnhem, Venlo, Coevorden, Roosendaal en Maastricht. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 14:26 |
Badmeester ben ik al bruin? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 14:26 |
Ik ben blij dat dit wel snor zit. Adieu trouwens, ik mag rangeren in Winschoten. Ik ben daar van 16.00 tot 19.00 uur! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2014 14:27:00 ] | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 14:28 |
Rangeerze! Ik ga zo ook de deur uit. Even gezamenlijk wat gele pretcilinders omkeren in Aemstel-re-damme ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 14:33 |
Ah. Doe Babs de groeten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 14:36 |
Doenik. Die andere geep is ook onderweg ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 14:37 |
Oh die mag de tering krijgen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 14:37 |
Nee grappie, die mag een aai over z'n bol. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 14:39 |
![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 14:40 |
Terecht, wie is er verantwoordelijk bij een ongeval. Wie draait er op voor de kosten. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 14:41 |
Dat kan allemaal prima zonder registratie. Er staat een nummer op die loc, daar kan je genoeg info uit halen. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 14:46 |
Ken de inhoudelijke situatie niet, maar zo'n maatregel is vaak het gevolg van eerdere fouten die gemaakt zijn waaruit blijkt dat zoiets nodig is. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 14:48 |
Onzin. Het is gewoon een ambtenaar die aan zijn kinderen wil laten zien dat papa een aantoonbare verandering heeft aangebracht. Die locs zijn namelijk in hun thuisland al geregistreerd, dat is al een jarenlange verplichting en zo zijn ze ook genummerd. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 januari 2014 @ 14:52 |
Bier. ![]() En dan hoeft het van mij niet eens Duits te zijn... | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:09 |
ja. Daarom zit het rechtssysteem van diverse Amerikaanse staten ook vol met allerlei absurde wetten als "het is verboden om een paard met een pollepel te slaan." En zo. Kan DeaDLocK2K je vast wel meer over vertellen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:13 |
Die ene lokale wet waarin staat dat vrouwen alleen auto mogen rijden als er een man is die voor de auto uitloopt is nog wel mijn lievelings. Maar inderdaad. Er kan trouwens best een reden zijn hoor, maar uit een simpele kosten-baten-analyse hier blijkt dat je een of twee telefoontjes minder hoeft te plegen. En dan nog, veel locs zijn tegenwoordig van leasemaatschappijen, in dit register hoeft dan weer geen operator te staan maar alleen de tractievoertuigen moeten geregistreerd zijn en je bent uiteindelijk net zo lang bezig met uitzoeken wiewatwaarisverantwoordelijkvoorditgeneuzel. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 januari 2014 @ 15:15 |
http://www.divinecaroline(...)ifty-bizarre-us-laws
| |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 15:17 |
Als Amsterdam nooit was gebeurd waren de veiligheidsnormen ook nooit aangepast. Blijkbaar is het in Venlo één keer zo erg uit de hand gelopen dat het nodig is. Dan kan er elders in de wereld een nog bizarder rechtssysteem zijn, houdt niet in dat we de onze daar niet naar toe mogen trekken als dat nodig geacht wordt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:24 |
Dat weet je niet en je moet je afvragen of het middel niet erger is dan de kwaal. Het is trouwens geen verandering van het rechtssysteem maar verbizarring van de wetgeving opzich. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:24 |
Ja klopt, er is daar een keertje een hekje van 61 cm hoog open blijven staan. WAARDOOR ALLEMAAL KWADE MENSEN MET TERRORISTISCHE BEDOELINGEN ZOMAAR OP HET TERREIN KONDEN KOMEN!!!!!!!!!! EN DIT MAG WEL PRORAIL.???????? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:29 |
Ja precies dat. Als de VS al dat geld wat nu in Irak en Afghanistan en de antiterrorismemaatregelen gestoken is hadden geïnvesteerd in zorg, armoedebestrijding, educatie en infrastructuur waren ze in plaats van een derdewereldland met westerse normen en waarden een daadwerkelijk welvarende natie geweest. Met andere woorden; maatregelen om de maatregelen vanwege angst of omdat er 'iets' is gebeurd is altijd een slecht idee. In dit geval is het zelfs vrij makkelijk om te stellen dat het een zwakzinnige maatregel is; die locs staan al in een register in Mofrika en de Duitse autoriteiten werken gewoon goed mee met een onderzoek als er iets in Venlo aan de hand is. Veel schrijnender is een locomotiefbrand in Venlo, in een 1600, omdat er 15KV op de bovenleiding stond ipv 1800V. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 15:29 |
Dat weet ik wel heel erg zeker. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:30 |
Vertrouwelijke bullshit enzo zeker, ja kan ik niets mee. | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 15:33 |
![]() Dat zou wiskunde een stuk makkelijker hebben gemaakt. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 15:33 |
Dat nog niet eens. Het staat gewoon in ILenT rapporten. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:41 |
Misschien is het handig als je een cirkel tekent dat het geen spiraal wordt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:42 |
En dús is het maar ook een goed idee. Top joh. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 15:43 |
Dat is de vervolgvraag. | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 15:44 |
Ook daar kan je een wet voor maken, in de VS in ieder geval... ![]() Over die registratienummers; is hetgeen waar de discussie nu over gaat ook de reden dat de registratienummers op NS treinen altijd schoon zijn gemaakt? Valt me de laatste tijd op dat, vooral bij vieze treinen, de nummers goed zichtbaar zijn gemaakt. | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 15:45 |
Is het niet andersom: de nummers zijn er net opgeplakt, en om ze te laten kleven, is de trein extra schoon gemaakt op die plek? | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:45 |
Ja, daar gaat mijn hele argumentatie dus over :p Flapdrolleke. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:46 |
Nee dat is niet de reden, dat is gewoon beleid. Treinen zijn de laatste jaren aan de buitenkant sowieso schoner én al het materieel heeft de nieuwe internationale nummering gekregen. Alleen Rusland is uitgezonderd meen ik ergens gelezen te hebben. En nieuw aangebrachte nummers zijn makkelijk te lezen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:46 |
nee dat is een initiatief van de Bond van Treinspottersvrouwen den ik ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:46 |
Bwoah schiet op trein, ik ben toe aan een pint ![]() | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 15:47 |
Die kwamen elke avond thuis met de kop op onweer omdat ze weer eens niet leesbaar waren? | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:48 |
Vroegâh gingen wij naar opa en oma in Delft, bij 't Harde de snelweg op. Spoorlijn ernaast, rond Utrecht nog geen A28 die af was, maar bijna langs de hele lengte een spoorlijn. Op een gegeven moment waren er heel veel bomen weg en kon je de treinen heel goed zien langsrijden in plaats van dat ze verstopt waren. En mijn pa ons wijsmaken dat hij dat had geregeld, dat kappen van die bomen, bij rijkswaterstaat ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:48 |
dat laat zich dan raden he ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:49 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:50 |
Jazeker, ik was zes. Papa kan alles dan natuurlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 15:50 |
Ff kijken of ik foto's van onze donderdagavonden treinen kijken in 't Harde kan vinden. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:52 |
Nou, ook in Hilversum giet het. Sux. Dalek in Amsterdam maar eens een leuke kroeg opzoeken. Ajuus. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 15:54 |
In Utrecht ook, ik ben er met een minuut of 20. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:57 |
Hevig boenkend tot stilstand gekomen vlak na Hilversum. Hc loopt door de trein, waarschijnlijk een aanrijding. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 15:58 |
Schijnt een balg in het midden omhoog te staan. Wrsl ontsporing. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 15:59 |
lekker ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 16:00 |
Daar gaat je bierdrinken in Amsterdam ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:00 |
Haha, mooi klote. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:01 |
Voorste treinstel van trein 1652 is ontspoord. Ik zit in de achterste, stel 4202. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:01 |
Er is nog wel stroom aan boord. Nedtrain poppetje komt vragen of iedereen Ok is. Geen paniek hier | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:02 |
GtbV al ingevuld? | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:03 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:04 |
en we hebben een Somda-fappert ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:04 |
Of een GtvB (geld terug voor bier) in dit geval. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:05 |
Oh, was geen nedtrainer maar de conducteur uit het voorste stel | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:05 |
Kusje? ![]() | |
Ireyon | woensdag 15 januari 2014 @ 16:09 |
Heh toevallig, ik zag net dit op Reddit over een spoorstaaf die een trein in Sydney binnendrong.![]() http://www.reddit.com/r/p(...)s_like_i_am_walking/ | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:11 |
Verlichting gaat nu op een kwart. Brandweer loopt langs de trein. Ambu met zwaailichten komt aanrijden. | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:13 |
We hebben beeld:![]() ![]() Via Twitter. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 16:13 |
Dat is geen spoorstaaf. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:14 |
Ik express achterin ingestapt omdat dat in Amsterdam handig was, ga ik nu door naar huis waar ik een takkeeind af moet leggen op het station. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 16:14 |
Hmm zo te zien wordt het hersporen niet heel erg moeilijk. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:14 |
Dat wordt een bezoekje aan Haarlem voor dat treinstel. Voor de rest lijkt het mee te vallen | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:15 |
Infrastructuur heeft wel een flinke klap op zijn donder gehad. Zal wel tot einde dienst duren dit. | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:15 |
Nog meer beeld (eveneens via twitter):![]() ![]() En een klein fotootje: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:16 |
welk stel is dat? De voorste zeker? | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:17 |
Geen idee, kom dit net op twitter tegen ![]() | |
boriq | woensdag 15 januari 2014 @ 16:20 |
Ja, voorste van een drietje en een viertje. Betreft de 1652 (Es-Shl) | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:21 |
Omroep says: nog geen zicht op evacuatie. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:21 |
Dat laatste waren we al achter ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 16:21 |
Achterste is 4202 had Flash al gemeld ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:21 |
ja, in die achterste zit ik zelf ![]() | |
boriq | woensdag 15 januari 2014 @ 16:23 |
Ik moet vaker pagina's teruglezen. ![]() | |
boriq | woensdag 15 januari 2014 @ 16:24 |
Ben je zelf nog wel heel? Of moet je ook naar Haarlem? ![]() | |
Maegrim | woensdag 15 januari 2014 @ 16:24 |
je hebt wel een hoop voor je hobby over hoor fles ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:24 |
Bovenleiding is ook naar de klote | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:24 |
Ken de situatie daar niet heel goed, maar lijkt alsof hij net door een wissel is gestoken. Of is dat vertekend? Lijkt ook wel alsof hij van linkerspoor terug ging naar rechterspoor. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:25 |
Politie, brandweer en prorail lopen om de beurt op en neer langs de trein. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:25 |
vermoedelijk wel en dan te bedenken dat ze vroeger bij nog veel meer schade de boel veel sneller weer lieten rijden | |
boriq | woensdag 15 januari 2014 @ 16:25 |
Dit is de de zoveelste ontsporing al!!1! Ik ga actievoeren voor een spoor zonder treinen, kan er tenminste ook niets meer ontsporen. | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:26 |
Nog een betere foto:![]() Via https://twitter.com/juan123nl | |
lyolyrc | woensdag 15 januari 2014 @ 16:27 |
De NS-website meldt dat er tot 2 uur vannacht geen treinverkeer op dat traject zal zijn. | |
Fiorano | woensdag 15 januari 2014 @ 16:27 |
Ook mooi dat die mensen in het halletje gewoon moeten blijven zitten, is volgens mij vlakbij het station. Ik zou er uitjumpen en lekker naar de busjes gaan lopen. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:28 |
Wat? Nog nooit zulke onzin gehoord. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:28 |
och, dat is de standaardmelding | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 16:31 |
Wat? Het is een fucking ontsporing.... | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:31 |
En vanuit de trein:![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:31 |
Volgens teletekst 122 is het vannacht om 2 uur opgelost ![]() | |
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 16:33 |
Einde dienstregeling dus ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:33 |
Dat is einde dienst en is er geen treinverkeer meer. Melding houdt feitelijk in, geen treinen tot aanvang dienst volgende dag. | |
Bitlord | woensdag 15 januari 2014 @ 16:34 |
Kunnen ze je verplichten om in de trein te blijven? Ik zou het na een halfuur toch zat worden. Wel retetoevallig dat je er net inzat. En vreemd dat er een trein ontspoord, dat komt toch maar zeer weinig voor. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 16:34 |
Waar blijft de brief van VBOV? | |
Fiorano | woensdag 15 januari 2014 @ 16:35 |
![]() | |
remcoP | woensdag 15 januari 2014 @ 16:35 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:36 |
Wat betekent "S. E. M. Technisch onderzoek" achter op een geel hesje? | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:37 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semtex ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:39 |
Wie kan mij vertellen hoe dicht wissel 3b en 7 op elkaar liggen te Hilversum in het echt? | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:39 |
homo ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:39 |
Bijvoorbeeld: | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:40 |
sporenplan.nl misschien? | |
Bitlord | woensdag 15 januari 2014 @ 16:40 |
Volgens mij nog geen 10 meter. http://goo.gl/maps/L4vUX | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:41 |
Ontbreekt kilometrering. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:42 |
er zit nog een overweg tussen http://goo.gl/maps/ssEIP | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:43 |
Lijkt wel alsof dat ding is gaan roestrijden ofzo. Over die wissels 1 en 3. | |
boriq | woensdag 15 januari 2014 @ 16:43 |
Betty de Boer heeft ook iets zinnigs er aan toe te voegen. ![]() “@volkskrant: Trein ontspoord bij Hilversum http://bit.ly/1m5hx4Z ” hoe is dit mogelijk! #ns | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:43 |
is mijn vermoeden ook | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:45 |
Er is 1 draaistel door een wissel naar links gedrukt en toen weer terug of zo? Spanning bovenleiding is er ook nog niet af schijnbaar. | |
Ajaxfan | woensdag 15 januari 2014 @ 16:46 |
Als je dit zo ziet moet ie wel te hard gegaan zijn toch?![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:47 |
Dit topic begint ook een beetje te ontsporen. ( ![]() | |
remcoP | woensdag 15 januari 2014 @ 16:48 |
Niet ertussen, eerst de overweg, dan wissels 1 en 3. | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:48 |
Hoezo te snel? Waaraan kan je dat volgens jou zien? (serieuze vraag, heb zelf geen ervaring met het beoordelen van wat er gebeurd is aan de hand van enkel een foto). | |
spectrumanalyser | woensdag 15 januari 2014 @ 16:48 |
bron: teletekst, http://nos.nl/teletekst/#122_01 | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:50 |
klopt, maar wissel 7 werd genoemd en die ligt wel aan de stationszijde van de overweg die ik noemde ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:51 |
Klopt. Maar bij nadere bestudering van de foto's zal het wel aan de andere kant moeten zijn, getuige ook het bord 8. Die zal daar niet staan richting Hilversum. | |
remcoP | woensdag 15 januari 2014 @ 16:51 |
Shit, verkeerd gelezen. ![]() | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 16:52 |
WTF! | |
Bitlord | woensdag 15 januari 2014 @ 16:52 |
Het lijkt er op dat de ontsporingsgeleider tussen de rails is losgeschoten. Dat suggereert overigens gelijk dat de koploper al ontspoord is op het eerste overloopwisselcomplex, en toen dus naast-de-rails-lopend over het tweede overloopwisselcomplex is gereden. Dit gebaseerd op de locatie (schutting achtergrond, rijrichting trein). Dat zal behoorlijk oncomfortabel zijn geweest... | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 16:54 |
Da's de strijkregel, daar hoef je niet hard voor te rijden. | |
Frozen-assassin | woensdag 15 januari 2014 @ 16:55 |
Gelukkig is de trein niet omgevallen of zijn er geen mensen gewond geraakt. Ben benieuwd hoe het kon gebeuren | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:55 |
![]() Schuitje van de stroomafnemer lijkt ook afgebroken te zijn? (via RTV NH) | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 16:56 |
Blijkbaar heeft het ontspoorde stel de bovenleiding gemold. 4053? | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 16:56 |
jup, is de 4053 | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:57 |
Van welke? Die de stroom trok of degene die nog op het dak lag? | |
Bitlord | woensdag 15 januari 2014 @ 16:57 |
Volgens Twitter kunnen de buschauffeurs in Hilversum de drukte niet aan en zijn er twee bussen tegen elkaar aangeknald! https://twitter.com/marlousverbeek/status/423483600609492992 | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:58 |
Ksst, ga jij eens snel naar het bussentopic ![]() | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 16:58 |
Weet ik dat, ik zit kilometers verderop. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 16:58 |
Ben eruit. Lopen naar hvs | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:59 |
Was op MTL, no hard feelings ![]() | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 16:59 |
ok | |
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 16:59 |
Zelfde antwoord ![]() Ook ik zit kilometers verderop, veilig achter mijn PC ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 16:59 |
NORMAAL PRATEN JA! JE MAG DAN WEL IN EEN ONTSPOORDE TREIN ZITTEN, JE HEBT JE NOG WEL AAN DE TOPICREGELS TE HOUDEN! ![]() ![]() | |
daanski82 | woensdag 15 januari 2014 @ 17:01 |
Niet zo Schreeuwen B2py, wees lief | |
Bitlord | woensdag 15 januari 2014 @ 17:02 |
Je zou bijna zeggen dat het Fles was die geëvacueerd wordt ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 17:02 |
![]() Ik zou met flessie bierie gaan doen, kut NS. Ik mag boos zijn. ![]() | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 17:03 |
Die zit in het andere stel. | |
Bitlord | woensdag 15 januari 2014 @ 17:04 |
Nog een plaatje, het wissel rechtsvoor lijkt verschoven te zijn (en de wisselstand lijkt naar rechtdoor te staan ipv linksaf)![]() | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 17:06 |
Wissel rechtsvoor in de spreidstand? Of omgekeerd, whatever. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 17:06 |
En aan het puntstuk links lijkt ook iets goed verbogen. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 17:07 |
krijg de vliegende touwtyfus en sterf eraan ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 17:07 |
Niet gek dat je bij ontsporing de draad naar de kutkloterij helpt. Als je stroomafnemer inderdaad boven het ontspoorde stel zat. Erg vreemd om zo te ontsporen. Wellicht een sts? Wissel kapot gereden? Als hij wel op veilig is vertrokken zou het altijd nog metaalmoeheid kunnen zijn of sabotage... Ben benieuws, zal iig wel klote zijn geweest voor de meester. | |
Duvel | woensdag 15 januari 2014 @ 17:07 |
Is dat niet een stuk van die strijkregel? | |
mc3347 | woensdag 15 januari 2014 @ 17:07 |
Volgens mij is dat de voorzijde van de trein........ | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 17:08 |
Jazeker, maar die hoort niet zo ver naar buiten gebogen te zijn. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 17:08 |
Achterkant, zie sluitseinen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 17:09 |
Kan ook zijn dat hij gevaarsein heeft opgezet. 2 rood en 1 wit/geel. | |
mc3347 | woensdag 15 januari 2014 @ 17:10 |
Voorzijde, zie gevaarsein ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 17:10 |
Ik heb de foto iig niet gezien. Zit mobiel en.het ontvangst van internet in Winschoten is op z'n zachtst gezegd nogal belabberd. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 17:12 |
achterzijde. Trein reed richting Schiphol en heeft net het wissel voor op de foto gepasseerd ![]() waarschijnlijk aan beide kanten van de trein het gevaarsein gezet | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 17:13 |
De inrijder van Hilversum staat ook op 80 ja? Bij mijn weten is Hilversum namelijk een 40 emplacement. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 17:14 |
Dit is de voorzijde. Niet nuilen. | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 17:15 |
Doet de ICM dat zelfstandig? Dat als je n cabine 1 gevaarsein opzet, dat de andere kant dat ook pakt? Ik weet niet eens of de gtw dat doet, al denk ik het wel. Als ik verlichting vooraan zet, heb ik achter automatisch 2 sluitseinen. | |
mc3347 | woensdag 15 januari 2014 @ 17:15 |
Ja, je hebt gelijk. Sorry, my bad ![]() | |
mc3347 | woensdag 15 januari 2014 @ 17:15 |
Moet handmatig gedaan worden. | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 17:17 |
Wegsaneren die wissels, komt alleen maar ellende van!!!1!1! ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2014 17:17:45 ] | |
Frozen-assassin | woensdag 15 januari 2014 @ 17:17 |
Update Fles? Al op Hilversum? Ga je nog naar Amsterdam of keer je terug naar Deventer? Allemaal vragen en vragen | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 17:18 |
Weer wat geleerd. Het is dat ik niet zomaar gevaarsein mag opzetten. Probeer het wel een keer met een los stelletje tussen 2 andere stellen in, in mijn nachtdienst op een zijspoortje. Toch proberen om te kijken hoe dat gaat. | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 17:19 |
Ik zie Fles al zo blij als een kind zitten in die trein. Als een kind dat Sinterklaas verwacht. Vol spanning ![]() | |
Pino112 | woensdag 15 januari 2014 @ 17:21 |
Razende Reporter Flash ![]() | |
mc3347 | woensdag 15 januari 2014 @ 17:21 |
Hoe het bij de GTW geregeld is weet ik niet natuurlijk. Bij DM90 is het een draaiknop (maar goed, dat weet je), bij SLT ook en moet volgens mij in allebei de cabines zo bediend worden. ICM heeft gewoon (net als VIRM, DDZ, loc 1700 en Mat64) drie schakelaars voor de seinverlichting. Naar boven is wit, naar beneden is rood. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 17:23 |
wat? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 17:24 |
Ik snapte het bericht ook niet helemaal. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 17:25 |
Overigens nog even over die bovenleiding: rijdraad hangt nog, alleen die tussendraadjes tussen rijdraad en draagkabel zijn op een paar plekken geknapt. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 17:27 |
MONO ZIT JE WEER TE BLOWEN OUWE NATTE SCHEET DIE JE BENT ????? | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 17:28 |
Nee, ik kijk iets van de EO over Zwolle/Blauwvingers op Nederland 2. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 17:29 |
De hangdraden, niet zo spannend. Spannendste is het vervangen van die betonnen dwarsliggers die in de wissels geklemd liggen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 17:31 |
Gelukkig ligt de grootste leverancier van spoorweginfra van Nederland op loopafstand. | |
Frenk3nstein | woensdag 15 januari 2014 @ 17:31 |
Gelukkig staat de icm nog overeind en geen gewonden. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 17:32 |
heet jij mono? ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 17:32 |
Helaas ben ik alweer thuis, kut NS. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 17:33 |
Waarom kwoot je mij dan, ouwe bokbierkever ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 17:36 |
omdat ik anders alles weer moet gaan uitleggen. Maar ja, dat moet nu alsnog. Jezus wat ZIJN jullie dom ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 17:39 |
Jaaaaaa het ligt aan de rest. Iedereen is gek, behalve jij ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 15 januari 2014 @ 17:41 |
Ja. Hahaha. Leuk. Altijd lachen met jou. Lieverd. ![]() Hadden we net een brief over de achtergronden van vertraging en uitval op de bus gedaan... http://www.voorbeterov.nl/140116.php Mogen ze nadenken of het hier nu gaat om een defecte trein of om een wisselstoring... | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 17:46 |
Wedden dat er een brief over deze episode komt? Gevaarlijk niet onderhouden spoor, op de bres springen want lev-ens-gevaarlijk om überhaupt in een trein te zitten en ATB en ERTMS en dingen en onderhoud en nog meer dingen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 17:46 |
Verder bedoelde ik mijn opmerking als grapje natuurlijk. Maar leuk dat een hapje werd. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 17:55 |
hehe, je begint het te snappen ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:07 |
Ben je alweer bijna thuis? | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:12 |
Dat is nog de minste zorg. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:12 |
ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen. Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing. De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht. Lekker voorbarig roepen. Applaus ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 18:12 |
Nu net thuis ja. Eerst even een pilske voor de schrik ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:13 |
*proost* | |
DriekOplopers | woensdag 15 januari 2014 @ 18:13 |
Mooi zo. Vrede? | |
Salatrel | woensdag 15 januari 2014 @ 18:14 |
ik had niet anders verwacht ![]() | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 18:14 |
![]() ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:14 |
![]() ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 15 januari 2014 @ 18:15 |
Ok. Normaal gesproken verdedig ik MVBOV best wel, maar dit is belachelijk... | |
Prins_Pils | woensdag 15 januari 2014 @ 18:15 |
Hee! Jatterd b2py ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:16 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 18:17 |
het is daar met een d, dus wel goed. Alleen na het eerste Hilversum hoort een puntje te staan. | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 18:18 |
Dat is de grap toch niet | |
Prins_Pils | woensdag 15 januari 2014 @ 18:18 |
Dat had ik alleen omcirkeld om de ironie te benadrukken, niet omdat het fout zou zijn ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 15 januari 2014 @ 18:19 |
bron: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)erlaten+%5Bupdate%5D mirror:http://oi39.tinypic.com/2e3qtev.jpg wel erg precies aangegeven, het kind was "vier en een haar" oud. | |
Prins_Pils | woensdag 15 januari 2014 @ 18:20 |
![]() Sowieso een nogal knullig in elkaar gezet stukje, maar goed ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 18:21 |
Verlichting is bij de GTW dmv een elektrische schakelaar geregeld. Klik [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2014 18:22:05 ] | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:21 |
Afbeelding doet het niet. | |
Prins_Pils | woensdag 15 januari 2014 @ 18:22 |
In de quote wel ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 18:22 |
Ja mobiel uploaden is een hel. Ik kan daar niet mee omgaan. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:23 |
Gewoon in de imgur app duwen, kan je direct de img code kopiëren. | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 18:23 |
neen, maar je wilt niet weten wat voor tenenkrommende fouten je tegenkomt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 18:23 |
Dat zal ik ff proberen. Heb die app er toevallitg v/d week opgezet. | |
boriq | woensdag 15 januari 2014 @ 18:24 |
![]()
| |
Fiorano | woensdag 15 januari 2014 @ 18:25 |
Tering, lekker conclusies trekken zonder dat er nog maar iets bekend is. Lekker makkelijk hoor, morgen haalt mvbov er waarschijnlijk ook nog de Telegraf mee... | |
JDude | woensdag 15 januari 2014 @ 18:26 |
Waar is 2x rood en 1x wit voor? | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 18:26 |
Oke kijken of het lukt nu. Van de week tijdens nachtdienst deze foto gemaakt tussen spoor 2 en 3 bravo. http://imgur.com/sFXWIve | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 18:26 |
gevarensein | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 18:26 |
gevaarsein | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 18:27 |
het is een broddelstukje ![]() | |
Viezze | woensdag 15 januari 2014 @ 18:27 |
Dat is alleen voor twee of meer gevaren. Anders is het een gevaarsein | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 18:27 |
Hoerenkak mobiel. Krijg jeuk ![]() | |
JDude | woensdag 15 januari 2014 @ 18:28 |
Ah, om tegenliggers te waarschuwen? Cool. | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:29 |
Had je in moeten grijpen eah | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:36 |
Dit is toch echt wel een hele vreemde rare situatie. Het lijkt er gewoon op dat beide tongen tegen de aanslagspoorstaaf zitten, terwijl dat normaal niet hoort te kunnen. | |
mc3347 | woensdag 15 januari 2014 @ 18:37 |
Dat zei ik ergens anders ook al. Echter kan dit zowel oorzaak als gevolg zijn en ik hou niet van speculaas ![]() | |
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:37 |
Vol. |