bork | dinsdag 31 december 2013 @ 21:17 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| ||
Socios | dinsdag 31 december 2013 @ 21:22 | |
Nee, het papieren Spoorboekje natuurlijk! ![]() Verkrijgbaar bij AKO en stationswinkels van Bruna. N.B. @TT: niks "knallend"; stilte ft. rust it is. | ||
bork | dinsdag 31 december 2013 @ 21:23 | |
Er zijn mensen (echt waar ![]() ![]() Hier in Utrecht is het al de hele dag bal, heb van 15.00-21.00 in mijn keuken gestaan, heerlijk! Ik heb alleen zelf nog niet gegeten ![]() | ||
James1988 | dinsdag 31 december 2013 @ 21:24 | |
Gewoon plaatsen! | ||
bork | dinsdag 31 december 2013 @ 21:25 | |
Zou natuurlijk een goed voornemen kunnen worden ![]() thx ![]() | ||
greavy | dinsdag 31 december 2013 @ 22:21 | |
Gewoon plaatsen hoor, altijd welkom | ||
Socios | dinsdag 31 december 2013 @ 22:22 | |
In 2014 zijn jullie weer van mij 'verlost'. Ik heb het weer een paar maanden geprobeerd, maar ik word helaas heel ongelukkig van FOK! Met mijn 'afwijkende' doch oprechte zienswijze kan ik niet goed terecht op dit forum, soms zelfs niet 'hier'. Ik heb nog overwogen om alleen in het Treinentopic te posten, maar het is voor mij 'alles of niks'; dat lukt mij toch niet. Van treinen word ik gelukkig, dus daar stort ik mij ook in 2014 weer op. In 2015 doe ik een nieuwe FOK!poging. Eerder als ik het niet volhoud, later als ik FOK! vergeten ben. Het treinennieuws volg ik via RailMagazine en treinreiziger.nl Veel treinplezier allemaal en een aantal zie ik in ICE op 18 januari a.s. Groet, Socios | ||
greavy | dinsdag 31 december 2013 @ 22:27 | |
Niet een al te duidelijke foto, maar dit staat nu op de stations op de TB's:![]() Overal 'rijdt niet', weet je tenminste waar je aan toe bent | ||
James1988 | woensdag 1 januari 2014 @ 00:40 | |
Gelukkig nieuwjaar! @Socios: jammer dat je ons weer gaat verlaten. ![]() | ||
Peter | woensdag 1 januari 2014 @ 00:47 | |
Dat En tot de 18e dan ![]() | ||
Bitlord | woensdag 1 januari 2014 @ 01:24 | |
Ik hou nog een optie voor de 18e, volgens mij dan wat voor mn werk | ||
Bitlord | woensdag 1 januari 2014 @ 01:33 | |
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.![]() Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren: * een aantal stoomritten door het land * een leuk festival in het spoorwegmuseum * voltooiing restauratie NS 252 * documentaire op de tv * de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land * een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes) * een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen * versierde VIRM Jullie nog wat haalbare ideeën? | ||
James1988 | woensdag 1 januari 2014 @ 02:31 | |
Wat aandacht voor de V250 lijkt me ook wel gepast, al zal NS daar vast anders over denken. | ||
Pino112 | woensdag 1 januari 2014 @ 02:42 | |
Gelukkig Nieuwjaar, NS. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 1 januari 2014 @ 09:22 | |
Môgge. Mijn wekker ging vroeg af... | ||
mschol | woensdag 1 januari 2014 @ 10:05 | |
dramaqueen alert ![]() | ||
mschol | woensdag 1 januari 2014 @ 10:08 | |
welk station is dat?, ikzelf zou haast HS zeggen, maar geheid dat ik er volledig naast zit | ||
Duvel | woensdag 1 januari 2014 @ 10:44 | |
Ik zou het ook zeggen. | ||
Duvel | woensdag 1 januari 2014 @ 10:54 | |
Je hebt de flexibiliteit van een spoorstaaf, dat kan problematisch zijn als je krappe bogen wilt leggen. | ||
b2py | woensdag 1 januari 2014 @ 11:23 | |
Beter halen ze een Taurus naar Nederland met wat hippe rijtuigen. | ||
bork | woensdag 1 januari 2014 @ 11:25 | |
Fraai omschreven ![]() We zullen het wel weer zien in 2015 ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 11:36 | |
Nou mooi, gelukkig nieuwjaar allemaal ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 januari 2014 @ 11:39 | |
Foto 1: TXL 182 512 te Berlin Westhafen (D); 5 januari 2013. [ afbeelding Dit was 300 meter van het hotel waar b2py en ik afgelopen week hebben gebivakkeerd ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 januari 2014 @ 11:39 | |
En natuurlijk ook allemaal de beste wensen. | ||
b2py | woensdag 1 januari 2014 @ 11:49 | |
Ok Doei. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 1 januari 2014 @ 12:08 | |
![]() Ik denk het, jij zegt het. | ||
_serial_ | woensdag 1 januari 2014 @ 13:22 | |
Iedereen de best wensen, moge 2014 maar een mooi treinjaar worden na al het gefaal van vorig jaar ![]() | ||
DriekOplopers | woensdag 1 januari 2014 @ 13:29 | |
Ik heb er een hard hoofd in. Begon al geheel in stijl: trein te kort, reizigers achtergebleven op het perron. http://www.voorbeterov.nl/page9.php | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 13:30 | |
Tsja, reizigersoverschot he. Overmacht dus ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 13:36 | |
een hele dag lang zonder verstoringen, vertragingen of capaciteitsgebrek rijden, dat lijkt me tof ![]() Oh wacht. HAALBARE ideeën zei je. | ||
b2py | woensdag 1 januari 2014 @ 14:00 | |
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger? | ||
#ANONIEM | woensdag 1 januari 2014 @ 14:01 | |
Misschien ook vanwege het comfort van de machinist? ![]() | ||
Facepalm | woensdag 1 januari 2014 @ 14:01 | |
Dat is volgens mij om niet boven de 140 uit de te komen in de tunnel, omdat je omlaag rijdt. | ||
b2py | woensdag 1 januari 2014 @ 14:05 | |
We gingen echt terug naar 80 ofzo. Gisteren ook al. | ||
dennistd | woensdag 1 januari 2014 @ 14:08 | |
Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben | ||
Ireyon | woensdag 1 januari 2014 @ 14:10 | |
Eerste reis en al meteen +30 te pakken. Waarom wachten op een geplande cross-platform overstap als je ook voor hun neus weg kunt rijden ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 januari 2014 @ 14:13 | |
Gelukkig nieuwjaar allemaal ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 januari 2014 @ 14:14 | |
ik denk het. Die snelheidsbeperking bij de tunnel zit er namelijk al een behoorlijke periode op. Het zorgt er ook voor dat de IC's tussen Lelydorp en Zwolle 0,0 rijtijdmarge hebben | ||
Salatrel | woensdag 1 januari 2014 @ 14:14 | |
onder de 100kmh bijna geen last van ploppende oren. Na lelijk stad knallen zodat je snelheid terug kunt nemen voor de tunnel. Je hebt er ook die knallen gewoon door de tunnel heen hoor. | ||
b2py | woensdag 1 januari 2014 @ 14:20 | |
Dat lijkt mij duidelijk idd. Maar vraag me af of het initiatief machinist is, NS of Prorail. | ||
Peterselieman | woensdag 1 januari 2014 @ 14:22 | |
het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd. | ||
Bitlord | woensdag 1 januari 2014 @ 15:59 | |
Ik ben niet technisch ingesteld, maar kunnen er relatief eenvoudige maatregelen getroffen worden om dit luchtdrukprobleem op te lossen? Overigens zou een aardige afspraak kunnen zijn om af te remmen als men op schema loopt, maar door te knallen als daardoor vertraging in te lopen is. | ||
Bitlord | woensdag 1 januari 2014 @ 16:00 | |
Matig, dit jaar minder treinkilometers gemaakt als in 2011 en 2012... 2011: 10.956 2012: 11.196 2013: 10.365 Andere nutteloze info: Totale ingechekte tijd met OV in Nederland: 9 dagen, 20 uur, 25 minuten Langste reis: Groningen - Utrecht met veel vertraging: 3 uur, 12 minuten [ Bericht 23% gewijzigd door Bitlord op 01-01-2014 16:16:16 ] | ||
b2py | woensdag 1 januari 2014 @ 16:13 | |
Toeloop naar tunnelbuis door opbouw van druk ipv in een keer een muur zal flink schelen. Ik verwacht overigens niet dat Prorail gaat zeggen je moet langzamer in onze tunnel rijden want de infrastructuur voldoet niet. Zal wel een interne NS aangelegenheid zijn. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 16:20 | |
ik kwam uit op 30.053 km. Had ik nog wel een dikke rit op oudejaarsmiddag voor nodig trouwens. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 16:28 | |
Dat zou een argument kunnen zijn als er maximaal één betalende passagier in die trein zou zitten. | ||
#ANONIEM | woensdag 1 januari 2014 @ 16:32 | |
Dat is hoe men zou behoren te redeneren, maar mij ging het meer om de daadwerkelijk gebruikte redenatie, en het ging me erom dat reizigersbelang en personeelsbelang voor de verandering eens op één lijn zouden kunnen zitten. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 16:42 | |
okee, dan zijn we het dus eens ![]() | ||
Zyron | woensdag 1 januari 2014 @ 16:58 | |
Klopt, reis erg veel over de Hanzelijn en over het algemeen tegenwoordig op lagere snelheid door de tunnel, met één uitzondering. Echter kwam er toen een omroep dat we, omdat we al vertraagd waren, op volle snelheid door de tunnel zouden rijden. Daarbij werden we gewaarschuwd voor enig discomfort aan de oren. Zo kan het ook. ![]() | ||
Salatrel | woensdag 1 januari 2014 @ 17:05 | |
de IC waar ik in zit knalde net gewoon met 130 door de tunnel heen De trein was idd ong. 5 minuten vertraagd | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 17:24 | |
Ik ga dit jaar weer mijn spoorse kilometers proberen bij te houden. Mijn eerste kilometers Antwerpen Berchem - Neerpelt - Mol - Hasselt - Genk - Hasselt - Antwerpen Berchem weer gemaakt. | ||
Zyron | woensdag 1 januari 2014 @ 17:32 | |
Overigens ergens deze dagen het spoorboekje binnengekregen. Ik ben weer tevreden. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 18:04 | |
nou nou | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 18:30 | |
Wat is een handige manier om in België te berekenen? In de OP staat via de website van NMBS, maar ik vind niks over afstand / tariefeenheden, of doe ik iets fout? | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 18:39 | |
In het spoorboekje staan de afstanden toch? En anders Google earth | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 18:50 | |
Ohja, spoorboekje. Gaan we daar ff kijken ![]() | ||
Janneke141 | woensdag 1 januari 2014 @ 18:53 | |
Berchem-Hasselt is 97,4 Hasselt-Genk 15,8 Mol-Neerpelt 23,1 | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 18:55 | |
Heb het gevonden in het spoorboekje inderdaad. Begint met 246 kilometer. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 januari 2014 @ 19:06 | |
Ik sta op 0 uit 1. Drama. ![]() | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 19:10 | |
Vanochtend tijdens mijn tripje even een uurtje in Mol gestaan, even 10 minuten gelopen (zag deze (mogelijk leuke) fotostek toen ik naar Neerpelt vertrok)![]() NMBS 4171 + 4101 Op deze foto verlaat de 4171 met de 4101 Mol, opweg naar Neerpelt. ![]() NMBS 4176 Tussen Mol en Hasselt rijden op zondagen maar 1x/2 uur treinen, en worden in de week gekoppeld en gesplitst van de IR-treinen Antwerpen - Neerpelt vv. In de weekenden is er een pendeldienst Mol - Hasselt vv voorzien, en mocht de 4176 de hele dag heen- en weer pendelen, en arriveert hier in Mol. ![]() NMBS 4101 + 4171 Nadat deze 2 treinstellen mij even eerder al gepasseerd waren als IR-trein naar Neerpelt, komen de 2 treinstellen weer retour als IR-trein naar Antwerpen Centraal, en arriveren hier in Mol. | ||
b2py | woensdag 1 januari 2014 @ 19:35 | |
1x/2 uur, kan je net goed niet rijden ![]() | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 19:39 | |
Ondanks die 1/2u is er toch wel wat reizigersaanbod. Op elk station stonden wel zeker een man of 10, en op Leopoldsburg zelfs een man of 30 toen ik naar Hasselt ging (Mol v. 11:11). En in België zijn er meer lijnen met 1x/2u hoor, en ook die zijn "goed genoeg" daarvoor, maar in de weekenden kan daar vaker bijvoorbeeld niet uit. In het Nieuwe Vervoersplan (die als laatst gewijzigd was in 1998) zullen er op diverse lijnen de frequenties stijgen. De 1x/2u-diensten zouden [als ik het goed begreep] helemaal verdwijnen. | ||
dennistd | woensdag 1 januari 2014 @ 19:40 | |
Verdwijnen als in 'we gaan elk uur rijden' of als in 'we heffen de hele dienst op deze lijnen op'? | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 19:44 | |
Frequenties worden verhoogd, die L-treinen worden niet opgeheven. Worden minimaal uursdiensten. Dat is wat ik begrepen heb, en het nieuwe Vervoersplan gaat in per DRGL2015 Maar details zijn er niet echt bekend, dus ben benieuwd hoe het echt gaat worden. In ieder geval diverse verbeteringen in de frequenties. | ||
Peter | woensdag 1 januari 2014 @ 19:49 | |
Iedereen gefeliciteerd met het behalen van 2014 en nog vele jaren! ![]() | ||
b2py | woensdag 1 januari 2014 @ 19:53 | |
In Nederland is op sommige lijnen ieder half uur ook veel te veel, en als niet de kans geboden wordt om de trein te nemen is het niet zo raar dat die ene trein die wel rijdt lekker vol is... | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 januari 2014 @ 21:11 | |
Een halfuursdienst is nooit veel te veel. Dat het niet uit kan klopt wel maar als je minder dan dat gaat aanbieden dan vertrekken er heel veel reizigers richting auto. | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 21:12 | |
TreinTramBus zegt ook dat de lijnen waar in het weekend 1x/2u een trein komt, met een uursdienst zeker extra reizigers gaan krijgen. En dan nog niet te spreken van de lijnen die ma-zo 1x/2u een treinverbinding hebben. | ||
greavy | woensdag 1 januari 2014 @ 21:30 | |
De V250 ging vandaag bij de Nieuwjaarsduik zwemmen ![]() Foto op Nufoto.nl | ||
Peterselieman | woensdag 1 januari 2014 @ 21:39 | |
![]() | ||
remcoP | woensdag 1 januari 2014 @ 21:44 | |
![]() ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 1 januari 2014 @ 23:01 | |
Hij is leuk ![]() In dezelfde categorie: ![]() | ||
Regenjas | woensdag 1 januari 2014 @ 23:15 | |
Laatste wat ik een paar maanden geleden voorbij heb zien komen zijn een treinstel die van binnen en buiten de spoorgeschiedenis weergeeft en misschien een beplakte locomotief, bijvoorbeeld eentje met een grote sticker van een stoomlocomotief erop om te zien hoe veel er veranderd is. Maar gezien de economische situatie moet je vooral iets sobers verwachten. | ||
GlenSpey | donderdag 2 januari 2014 @ 01:34 | |
Zo, nog een fijn nieuwjaar allemaal! Hopen dat 2014 een mooi jaar wordt op en rond het spoor. Voor mezelf hoop ik de komende maanden te slagen voor mijn opleiding machinist VB en bij een reizigersvervoerder aan een leuke baan te komen ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 02:32 | |
Er zijn gebieden die zo dunbevolkt zijn dat een treindienst die vaker dan 1x per uur rijdt gewoon niet rendabel te krijgen is. In Nederland valt het wat dat betreft best wel mee: de minimumfrequentie is 1x/uur, maar vrijwel overal rijdt wel 2x/u een trein. In bijvoorbeeld Zweden zijn sommige gebieden zo dunbevolkt dat er maar een paar ritten per dag zijn, bijvoorbeeld een paar spitsritten zijn en verder nog wat ritjes om de gaten te vullen. Dat zie je ook terug in andere landen, bijvoorbeeld in Spanje. Dit is de dienstregeling (nouja, dienstregeling 2013) van Valdetorres (inwonertal 1281):
Ik denk niet dat zo'n aanbod ooit interessant kan zijn voor zowel de reiziger als de vervoerder, maar zolang een overheid bereid is om de benodigde infrastructuur en tekorten te financieren blijft het rijden. De (vaak weinige) reizigers die er zijn hebben er profijt van en verder, tsja... laat maar rijden. ![]() In Engeland zijn onder het regime van Dr. Beeching heel veel van zulke lijntjes gesloten. Ze brachten vrijwel niks op aan inkomsten maar vroegen wel veel geld van British Rail en de Britse overheid. Het sluiten van de spoorwegen en het laten rijden van vervangende bussen was veel goedkoper. Succes! [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 02-01-2014 02:41:28 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 02:45 | |
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen. Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 02:47 | |
Gelukkig nieuwjaar ![]() En jouw usericon, What The Fyra? ![]() | ||
greavy | donderdag 2 januari 2014 @ 06:48 | |
Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden. | ||
greavy | donderdag 2 januari 2014 @ 06:52 | |
Kwam deze tegen op Smoelenboek:![]() | ||
Fiorano | donderdag 2 januari 2014 @ 08:42 | |
Net na Duivendrecht staat een virm defect te zijn. Voorlopig even geen treinen richting Amsterdam Amstel | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 2 januari 2014 @ 09:10 | |
Ah, dan spreek ik je dan weer. NCBG-dienstje morgenochtend. | ||
DriekOplopers | donderdag 2 januari 2014 @ 09:43 | |
Mansveld heeft definitief bewezen dat ze maling heeft aan de reiziger. Ze heeft maling aan het LOCOV-advies en negeert bezwaarschrift Algemene Wet Bestuursrecht tegen clandestiene extra tariefstijging van NS: http://www.voorbeterov.nl/page13.php | ||
Fiorano | donderdag 2 januari 2014 @ 09:48 | |
MVBOV stond wel weer uitgebreid in de Telegraf vanmorgen... Doen jullie wat dat betreft wel netjes. | ||
Hr-Flip | donderdag 2 januari 2014 @ 10:40 | |
Ah ja, wel eens gezien op Youtube Newhaven Marine 1x per dag stopt er een trein | ||
Boomfluisteraar | donderdag 2 januari 2014 @ 11:20 | |
Bizar. Waarom is dit? | ||
JDude | donderdag 2 januari 2014 @ 11:23 | |
| ||
Boomfluisteraar | donderdag 2 januari 2014 @ 11:24 | |
Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen? | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 11:25 | |
Enschede-Gronau had ook zo'n mooie dienst in 1981 tot de sluiting:![]() | ||
freako | donderdag 2 januari 2014 @ 11:32 | |
Dat ligt in het VK wat ingewikkelder vermoed ik. Het fenomeen wordt ook wel parliamentary trains genoemd. | ||
WhiteJoker | donderdag 2 januari 2014 @ 12:54 | |
Daarnaast mogen ze de lijn dan ook gebruiken bij verstoringen, want hij is gewoon open en geconditioneerd. Tenminste, dat zei een mevrouw van Northern Rail PR in een filmpje over Ghost Trains. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 13:58 | |
Ik ben er pas rond 15.00 uur ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 14:08 | |
Dit is dan nog wel positief. Sommige lijntjes zijn inderdaad wel handig om te gebruiken bij verstoringen. Als je dan nog zorgt voor het minimale onderhoud aan dat soort baanvakjes, dan hebben reizigers daar nog wat aan als het een keer mis gaat. Maar dat is een kosten/baten overweging natuurlijk. Ik denk dat bijvoorbeeld Amersfoort - Kesteren niet echt lekker zal lopen als je die weer oppoetst, maar het kan geen kwaad om goederentreinen om te leiden bij verstoringen. | ||
b2py | donderdag 2 januari 2014 @ 14:11 | |
=====PERSBERICHT===== Bij de olympische spelen in 2016 in Rio de Janeiro, zal treinreizen voor het eerst als officiële sport mee doen. De Nederlandse Spoorwegen heeft daar al lange tijd voor gepleit bij het Olympisch Comité. In 2016 zullen de sporters een traject van 340 km moeten afleggen per trein. Waarbij er verschillende snelle overstappen gemaakt moeten worden. Ook zullen de sporters te maken krijgen met een winter dienstregeling, volle treinen, vertraging, wissel problemen, uitvallende treinen en boze conducteurs. Gebleken is dat in Nederland deze sport erg populair is en ook in andere landen wint het treinreizen populariteit. Voor Nederland is mevrouw Hendriks uit Leeuwarden een grote kanshebber. Zij traint al jaren op het traject Leeuwarden - Rotterdam. De directeur van de NS laat in een reactie weten; "Wij zijn blij dat het ons eindelijk gelukt is om het treinreizen erkent te krijgen op de olympische spelen. Als sponsor van de OS zien wij ook dat er in Nederland te weinig waardering is voor de reizigers die dagelijks vaak uren aan het trainen zijn. Hopelijk kan Nederland in 2016 in Rio ook met een medaille naar huis gaan, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn." ![]() Bron | ||
ReisT | donderdag 2 januari 2014 @ 15:45 | |
Gek, dit lijkt me toch eerder iets voor de winterspelen. Het is veel spannender met echte sneeuw. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 2 januari 2014 @ 16:15 | |
Dan ben ik allang weg. Ik begin namelijk om half zes. | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 16:28 | |
Nieuwjaarswensen van RFF (infrabeheerder), DCF (verkeersleiding) en SNCF Infra (aannemer): | ||
Ajaxfan | donderdag 2 januari 2014 @ 16:36 | |
Het gebruikelijke pechtraject A'dam <> Haarlem start 2014 weer 'normaal' met een wisselstoring. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 16:42 | |
Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren? | ||
DriekOplopers | donderdag 2 januari 2014 @ 16:44 | |
Nee, ik ben niet verbaasd. Maar we blijven strijden tegen alle vormen van reizigershaat. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 16:47 | |
Vind je de redenering in de brief eerlijk? Ik vind het oprecht heel erg raar dat er bijvoorbeeld in staat: "De extra tariefstijging per 1 januari 2014 loopt vooruit op een verhoging van de gebruikskosten van de spoorweginfrastructuur, die echter pas op 1 januari 2015 ingaat. Reizigers die in de loop van 2014 het spoor (bijvoorbeeld wegens de zeer gebrekkige kwaliteit van het reizigersvervoer) de rug toekeren, hebben dan wel meebetaald aan extra kosten die niet voor hen zijn gemaakt." Hoe kan je nou zo logisch redeneren. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 16:51 | |
Niedersachsen ticket vanaf Groningen geldig was maar een tijdelijke actie toch? | ||
b2py | donderdag 2 januari 2014 @ 16:55 | |
Inderdaad. Moet je eigenlijk ook al die reizigers van de Bentheim - Hengelo expresse hun geld terugbetalen omdat ondanks hun inzet en betalingen de verbinding ook niet meer bestaat. | ||
ReisT | donderdag 2 januari 2014 @ 17:01 | |
Ja, dat was alleen in december. Niedersachsen ticket is wel blijvend geldig in de IC's tussen Leer en Bremen. | ||
Viezze | donderdag 2 januari 2014 @ 17:01 | |
Tsja als we zo gaan redeneren kan je helemaal niks meer kopen natuurlijk. Ik ga die TV echt niet aanschaffen want dan betaal ik mee aan de R&D kosten van nieuwe TVs terwijl ik die nooit ga kopen ![]() Maar goed volgens mij is dit een kwestie dat het niet uitmaakt hoe je het doet, je krijgt toch alleen maar commentaar. Want ik geloof niet dat MVBOV stil was geweest als in januari 2015 de tarieven ineens met 7% omhoog gingen. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 17:01 | |
Ja daar heb ik dus geen fuck aan. Wie wel overigens als je uit Nederland komt?! | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 17:06 | |
Overigens erg balen dat mijn reis gisteren van Berlijn naar Hannover met een IC was en niet met een ICE. De trein die ik aanvankelijk had geboekt. De conductrice moest mij overigens vertellen dat ik verkeerd zat. Was helemaal vergeten dat ik eerste klasse had geboekt. ![]() | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 17:06 | |
Vanaf Weener is het wel geldig, dus je zou alleen een kaartje Nieuweschans grens-Weener nodig zijn dan (als je in NL vrij reizen hebt tenminste). | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 17:07 | |
Een Vrij reizen-abo is toch geldig op het hele traject Groningen - Leer? | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 17:08 | |
Epische actie van de Deutsche Bahn ten tijde van de Olympische Spelen. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 17:11 | |
In 2010 betekende dat dus 10 keer gratis reizen. ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 17:14 | |
Volgens mij weet niemand het antwoord daar op. ![]() | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 17:17 | |
Officieel niet geloof ik, maar in de praktijk wel omdat de chipkaart-apparatuur geen onderscheid maakt tussen Nederland en Duitsland | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 17:26 | |
Dat lijkt me inderdaad heel interessant ![]() 's Ochtends om 7.21u uit Bentheim vertrekken en om 20.34u weer terug zijn, daartussen moeten toch wel wat leuke reizen gepland kunnen worden. | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 17:34 | |
Wat is High Speed 1 een klotelijn voor fotografen ![]() Ik heb een paar maanden terug in de buurt van het Medway Viaduct gestaan, wat op zich een best mooie plek is om foto's te maken van passerende HST's. Er staan echter zo veel bovenleidingportalen dat het zeer moeilijk is om een foto te maken van een trein zonder dat de neus door een portaal wordt doorsneden ![]() Het is me wel gelukt hoor ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 17:40 | |
Wat een drama voor je, greavy ![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 17:42 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 17:44 | |
Hoezo terug? Gewoon gratis heenreis dus. Kom maar door met dat bezoek aan een random mooie Duitse stad (y) | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 17:53 | |
Zo, besteld:![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 17:54 | |
Is die prijs per maand of per jaar? | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 17:56 | |
50 euro voor de eerste vier maanden. Daarna zeg ik hem ook weer op, aangezien ik eigenlijk alleen met Ländertickets reis normaal. Heb hem vooral gehaald voor het gratis reizen (nu nog hopen dat Duitsland goud wint...). Duitsland ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 17:59 | |
Ik zit erover te denken om gewoon een BC-25 te nemen. Die 62,- per jaar had ik er de afgelopen jaren uitgehaald en ik heb op dit moment geen RailPlus meer vanwege de nieuwe abonnementsvormen van NS. Dat zou ook wel handig zijn. | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 18:02 | |
Leuk om te weten, met een BahnCard krijg je ook korting op het grensoverschrijdende deel van reizen naar Zwitserland en Oostenrijk. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 18:04 | |
Met een BahnCard krijg je ook 25% korting op grensoverschrijdende reizen naar België, Nederland, Denemarken en nog een aantal andere landen. Het is namelijk ook een RailPlus kaart. Lijst met landen: http://nl.wikipedia.org/wiki/RailPlus | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 18:07 | |
Ohja, uiteraard.Met een Dal Vrij/Altijd Voordeel/Altijd Vrij zou je dus ook Railplus moeten kunnen aanschaffen. ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 18:08 | |
dennistd, hoe bestel je dat ding? Ik krijg allemaal gezeur met land enzo. | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 18:09 | |
Nja, maar bij de BC zit hij gewoon standaard in. Niet moeilijk doen, niet aanvragen, niet 15 euro betalen, gewoon hier asseblief dankewel. Life as it should be ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 18:10 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 18:11 | |
Ik wil gewoon met MasterCard betalen. | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 18:38 | |
Ik had al een Bahn-account. Normaal betaal ik altijd met Paypal, maar in dit geval kon dat niet. Ik heb de creditcard van mijn ouders maar even gebruikt nu (Rabobank), zelf heb ik alleen een virtuele creditcard (met maar een paar euro er op voor Android apps uit de Play store) | ||
Darkwing_Duck | donderdag 2 januari 2014 @ 18:52 | |
Tering, wat word je van 1 uur en 19 minuten S Bahn knettergaar zeg ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 18:53 | |
"Stoeptegel. Ausstieg Links!" | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 18:59 | |
Echt? Ik vind het wel chill eigenlijk. Vorige week nog gedaan. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 19:00 | |
Moet trouwens wel zeggen dat de stoeltjes van de Berliner S-Bahn heel erg chill zitten. In tegenstelling tot het meeste 15KV S-Bahn materieel. | ||
Duvel | donderdag 2 januari 2014 @ 19:00 | |
Voor treinsimulanten: dit is best een toffe loc om te rijden. http://trainsimcontents.blogspot.nl/ | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 19:04 | |
Ik krijg een erecte penis van een optrekkende s-bahn. ![]() | ||
b2py | donderdag 2 januari 2014 @ 19:07 | |
Veel te traag man ![]() | ||
b2py | donderdag 2 januari 2014 @ 19:09 | |
Duur geintje, zit veel goedkoper in TS2014 via Steam.. | ||
Duvel | donderdag 2 januari 2014 @ 19:26 | |
Beter lezen! In Steam zit alleen de MRCE-versie, met een hoop lolligheden eruit gesloopt. In deze zit naast de U2 ook een testversie van de U4 (zijn ze aan het ontwikkelen) en talloze repaints. Oh, edit: de Taurus kost bij Steam nu ook weer 14 euro. | ||
greavy | donderdag 2 januari 2014 @ 19:46 | |
De spoorlijn wordt gewoon onderhouden (anders moeten ze het sluiten), maar er zijn stations op de gesloten lijn die met grote hekken zijn afgezet, en daar borden op dat het niet meer open is voor reizigers. Veel geld wordt niet meer aan de lijn gespendeerd. En er zullen inderdaad ook lijnen zijn die ze nog kunnen gebruiken bij een verstoring, maar er zijn ook echt lijnen waar je dus niks aan hebt bij een verstoring. Lijnen die uitmonden op een kopstation, en dus niet aansluiten op een andere lijn enzo. | ||
greavy | donderdag 2 januari 2014 @ 19:48 | |
Arriva accepteert alle abonnementen van- en naar Leer, dus ook met 40% korting. Reis je met de OV-Chipkaart is Leer een 'binnenlands' station. Met een papieren kaartje wordt je genaaid waar je bij staat, want dan zit je weer met internationale tickets te fucken. | ||
Peterselieman | donderdag 2 januari 2014 @ 19:49 | |
Hoe zit het met de chippaaltjes op station Nieuweschans? Ik wil op de 18e als het even kan mijn chipkaart daar weer af gaan tikken om met de kruidvat verder te reizen | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 19:54 | |
Bestaniemeer ![]() | ||
Duvel | donderdag 2 januari 2014 @ 19:54 | |
http://www.koffietijd.nl/uitzendingen/aflevering-18-4/ | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 19:56 | |
Nsch nog wel gelukkig, in tegenstelling tot Hvsn dat ik laatst invoerde om naar Hilversum Noord te gaan. 'Station niet bekend'... | ||
bork | donderdag 2 januari 2014 @ 19:58 | |
Dat kan toch? Ik heb visa (werkte altijd goed) maar betaal tegenwoordig met Paypal bij de DB (kaartjes). Ik had de reclame van die kaart wel overal gezien, in alle hectiek vergeten hier te melden ![]() | ||
ReisT | donderdag 2 januari 2014 @ 20:00 | |
Hoe doen ze dat eigenlijk met goederenspoorlijnen, moet daar ook 1 keer per week een reizigerstrein overheen? | ||
Peterselieman | donderdag 2 januari 2014 @ 20:00 | |
Bad Neuschanz dan ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 20:02 | |
Traag, zoals met alle Arrivapaaltjes het geval is. | ||
greavy | donderdag 2 januari 2014 @ 20:03 | |
Nee, want daar rijdt toch al een trein. Als er nog 'actieve' stations zijn op die lijn, die officieel niet gesloten worden, moet er wel een reizigerstrein rijden én stoppen op alle 'gesloten' stations. | ||
dennistd | donderdag 2 januari 2014 @ 20:05 | |
We staan daar trouwens van .49 tot .49, oftewel vrijwel niet te doen lijkt me. | ||
Peterselieman | donderdag 2 januari 2014 @ 20:06 | |
mja, wil toch onderweg ergens af gaan tikken, omdat ik weinig zin heb om dubbel te betalen ![]() | ||
ReisT | donderdag 2 januari 2014 @ 20:07 | |
Alleen rijden is blijkbaar genoeg. Bij dit voorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Stockport_to_Stalybridge_Line zijn het 'request stops'! | ||
greavy | donderdag 2 januari 2014 @ 20:20 | |
Je hebt 3 minuten in Winschotuh | ||
Peterselieman | donderdag 2 januari 2014 @ 20:31 | |
dat zag ik net ja. Dan daar maar uitchecken ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 20:39 | |
Rijdt er komende zondag ICM en/of DDZ in de IC van Venlo naar Den Haag? Ik moet 's ochtends van Sittard naar Rotterdam en ik wil wel eens met wat anders reizen dan altijd dat doodsaaie VIRM ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 20:44 | |
Zoek je treinnummer (voor Den Haag - Venlo is dat 19xx) op in de reisplanner (hou de muis even stil boven het woord 'intercity' of vraag de details van de rit op vanuit de app) en zoek dan in deze lijst op datzelfde nummer: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014-1/mat.txt Dat is de geplande inzet. Daadwerkelijke inzet kan natuurlijk altijd afwijken. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 21:24 | |
Hoi ![]() Hier nog even het mooiste nieuwe bordje van de afgelopen dagen ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 2 januari 2014 @ 21:30 | |
ProRail zegt de storingen tussen Zwolle en Meppel opgelost te hebben. De afgelopen weken waren er regelmatig seinstoringen op een van de sporen, maar een oorzaak werd niet gevonden. Tot vandaag. Bleek een defect relais te zijn | ||
greavy | donderdag 2 januari 2014 @ 21:32 | |
In het weekend rijdt er theoretisch alleen maar DDZ en twee omlopen ICM tussen Den Haag en Venlo. | ||
greavy | donderdag 2 januari 2014 @ 21:41 | |
Begin vorig jaar is de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch stilgelegd omdat de regionale overheden geen geld meer gingen spenderen in deze altijd druk bezochte toeristische attractie, want zij wilden de spoorlijn upgraden naar een normale spoorlijn, die dan aanbesteed wordt. Er zou dan minimaal een uursdienst gereden moeten worden. Inmiddels hebben de regionale overheden weer geld toegezegd om de spoorlijn Gerolstein - Prüm (niet dezelfde als Gerolstein - Kaisersesch) te reactiveren, voor toeristische attractie met museummaterieel. De Rhein-Sieg-Eisenbahn (RSE) zal de spoorlijn Gerolstein - Prüm uitbaten. Er wordt op dit moment opnieuw gelobbyd om de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch ook te reactiveren voor hetzelfde doel, want de regionale overheden hebben besloten dat Gerolstein - Kaisersesch voor de normale dienst te duur wordt, en dus niet omgebouwd zal worden. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 2 januari 2014 @ 21:51 | |
En de rest? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 21:58 | |
Zoek ik van t weekend wel een keer uit. Heel spannend is het allemaal niet. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 2 januari 2014 @ 22:28 | |
Nou, dat met die vuurpijl daarintegen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 22:35 | |
Ja dat was een klassiekertje ![]() ![]() Ben je nou al eens thuis trouwens? | ||
Darkwing_Duck | donderdag 2 januari 2014 @ 22:37 | |
Krijg toch de gifkikkereceëm. Waarom heeft die RER A nog een dienstregeling als er toch iedere avond maar wat aangekloot word ![]() ![]() En het ergste is nog dat ik dit keer wel een kaartje heb gekocht! Is meteen ook de laatste keer dus ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 22:38 | |
ja, volgende keer ff wat handigers plannen. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 2 januari 2014 @ 22:45 | |
Ja, maar dan moeten we weer om half 8 ons nest uit... ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 22:46 | |
nou ja of jij gaat idd terug vliegen he. En vanaf Dortmund ook dan meteen. zoiets ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 2 januari 2014 @ 22:51 | |
Ja, die luchthaven was wel retegaaf eigenlijk. ![]() ![]() | ||
KnightSolaire | donderdag 2 januari 2014 @ 22:53 | |
Hvsm ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 22:54 | |
Gezondheid | ||
b2py | donderdag 2 januari 2014 @ 23:13 | |
Goede post, maar toch wil ik er nog even op wijzen dat het ook in de OP staat ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 23:17 | |
Ik zie het nu. Die link mag wel eens worden bijgewerkt, want die wijst nog naar dienstregeling 2013 ![]() | ||
b2py | donderdag 2 januari 2014 @ 23:24 | |
Scherp, ik had alles al eens bijgewerkt naar drgl 2014 behalve die link. Even in de gaten houden ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 23:28 | |
![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 23:29 | |
Lekker op tijd, net voordat er echt helemaal niets meer van over is ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:32 | |
| ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:34 | |
Of het synchroon dichtklappen van de deuren als je 's avonds bijna alleen in de trein zit op een rustig station. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2014 23:34:56 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:35 | |
Of het geluid van een wegrijdende s-bahn. ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 23:36 | |
Dit. | ||
Dr_Flash | donderdag 2 januari 2014 @ 23:37 | |
Stelletje fappers ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:38 | |
Het viel me overigens pas deze keer op dat een opstartende RE1 in Berlijn een soort toonladder muziekje maakt. Had ik nog nooit eerder gehoord. Even een soundbite zoeken. ![]() | ||
Duvel | donderdag 2 januari 2014 @ 23:39 | |
Zoek op youtube op filmpjes van een optrekkende taurus. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:41 | |
Hier is het wel te horen vanaf 1:00 [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2014 23:42:14 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:43 | |
Haha ![]() Kan iemand het uitleggen? | ||
James1988 | donderdag 2 januari 2014 @ 23:44 | |
Dat geluid heeft te maken met de vermogenselektronica in de locomotief. Duvel kan het beter uitleggen, denk ik ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:45 | |
Ben overigens wel aangekomen in de nieuwe tunnel van Leipzig Hbf. Ding ligt best diep. Mooie s-bahntreinen ook vanaf Halle. Haalt het alleen niet bij Berlijn natuurlijk. ![]() | ||
b2py | donderdag 2 januari 2014 @ 23:50 | |
Die kreeg ik via Twitter ook al toegeworpen. Geluid is overigens zelfde als bij de RET. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 januari 2014 @ 23:51 | |
a electric locomotive is basically the same as a electric motor controller , in say a modern washing machine or power tool . it takes a.c power from the cantenary supply at say 25 000 volts . it puts it through a transformer , dropping it to say 5000 volts a.c ( voltage plucked out of the air i dont know what the transformer secondary voltage is in a locomotive . ) it then reticifies it to D.c power . you now have maybe 6000 volts d.c .it does this to smooth it out , and save having to worry about what frequency etc the a.c power coming in is . heres where the inverting part comes in . your transistor , mosfet , etc is basically a switch , turned on by a electric pulse from the control circuit . but its capable of turning off and on from say 20 times a second , to 200 000 times a second ( probably more these days ) . imagine your self turning a tap on supplying a hose turnng a water wheel . if you turn it on once a minute the wheel will turn slowly without much power . if you turn it on once a second , it will turn faster , and with more power . so too does the controller control the speed of the motor , by turning the transistor on a few time a second for slow , to 1000's of times a second for fast . as you can hear , once its up to high speed , the switch is turned on so many times per second that to the human air it sounds like a constant hum . the "music" is simply changing frequency of the pulses . the designing engineers have intentionally or unintentionally stepped the changes in frequency to sound like popular classical scores . in addition you have up to 6 different inverters reacting to individual wheel slip speed amd changing the pulse frequency to bring it under control . i imagine someday some rock musican will be waiting at a station , and a combination of slippery rail and load on a locomotive will provide him with a new riff . | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:51 | |
In Dresden nam ik de s-bahn naar het laatste station voor de grens met Tsjechië (Schona). Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om even naar Decin in Tsjechië te gaan alleen moest ik in Schona een half uur op de volgende trein naar Tsjechië wachten en op de dienstregeling duurde een rit naar het eerste station in Tsjechie (Dolni Zleb) maar drie minuten dus ik dacht dat ik in dat half uur wel langs de Elbe kon wandelen naar dat station om vanaf daar de trein te pakken. Natuurlijk faalde ik daarin en de dienstregeling in Tsjechie is zo matig dat de volgende trein pas twee uur later kwam. Dus toen moest ik weer terug wandelen om niet twee uur in een godvergeten oord te verblijven. Conclusie negen kilometer voor niks gewandeld. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2014 23:55:08 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2014 @ 23:53 | |
Nah, die vind ik toch een klein beetje anders klinken hoor. ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 3 januari 2014 @ 01:31 | |
S-Bahn ![]() S-Bahn Berlin ![]() ![]() BR481 ![]() ![]() ![]() Als ik erin kon wonen had ik het misschien nog wel gedaan ook ![]() | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 09:29 | |
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 10:02 | |
honden zijn kut. | ||
dennistd | vrijdag 3 januari 2014 @ 10:36 | |
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau? | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 10:39 | |
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/ | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 10:39 | |
En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf? ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 10:41 | |
Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein. Volgens mij een van die private vervoerders die wel stopt te Ostbf, Alex Plz, Zoobf & Spandau. | ||
Zug-Chef | vrijdag 3 januari 2014 @ 10:41 | |
Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen. De HEX inderdaad, alleen stoppen die daar anno 2013/2014 wel geloof ik. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 10:43 | |
Daar ligt zo idioot veel infra man.. ![]() | ||
ReisT | vrijdag 3 januari 2014 @ 11:25 | |
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor. Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast. | ||
bork | vrijdag 3 januari 2014 @ 11:32 | |
Kijk nu word ik weer wakker in Schleswig-Holstein gebeurt er ook zo iets, einde dit jaar wordt de lijn Kiel-Schönberger Strand gereactiveerd, dit gaat dan ten koste van: Museumsbahnen Schönberger Strand die daar allerlei leuk spul hebben rondtuffen en waarschijnlijk moeten stoppen/minderen. dus als je het nog wil zien, hop vlug naar Schleswig-Holstein. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 11:40 | |
maar wat is dat voor onzin om binnen 2 jaar eerst een lucratieve toeristische lijn stil te leggen omdat je hem commercieel wilt gaan uitbaten, en na een paar maanden "oh nee toch niet"? ![]() | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 12:15 | |
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 12:19 | |
In de nieuwe Railway Journal staat de NMBS/SNCB centraal. Leesvoer: http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?' | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 12:30 | |
Door Quintus Vosman. | ||
bork | vrijdag 3 januari 2014 @ 13:06 | |
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?![]() http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 13:43 | |
Heeft Ronde Venen al een goed bordeel? | ||
WhiteJoker | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:59 | |
![]() Bron Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan. | ||
Basekid_NZ | vrijdag 3 januari 2014 @ 15:59 | |
Ai, dat lijkt me toch niet al te veilig! | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:13 | |
Sluitseinen ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:47 | |
Railforum.com geloof ik. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:48 | |
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:50 | |
De Panorama-aflevering van aankomende week op Eén (Vlaanderen) gaat over de NMBS en concurrentie op het spoor. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:56 | |
Husa stapt uit spoorvervoer: http://www.nieuwsbladtran(...)vervoer/Default.aspx | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 17:10 | |
Ja. Zoals gewoon accepteren als mensen foto's willen maken ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 17:41 | |
Vraag me af, dit is de aftermath: ![]() Complete aardebaanconstructie weggespoeld. | ||
lyolyrc | vrijdag 3 januari 2014 @ 18:03 | |
Het programma is niet op Eén, maar op Canvas: http://www.canvas.be/prog(...)4c79469a6b#panel-epi | ||
ReisT | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:08 | |
Het is max 120 daar beneden. Verderop mag je pas harder. | ||
lezut | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:35 | |
Het zegt meer over het niveau van de journalisten dan van de hoogleraar ![]() http://www.wetenschap24.n(...)13-spoornetwerk.html Wat is er nou eigenlijk precies mis met het idee? Ontvlechten van intercity's en stoptreinen zou het hele systeem behoorlijk wat minder complex kunnen maken. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:38 | |
En kansen bieden voor open-access Fernverkehr. Nu stotter je de hele tijd tegen andere intercities & sprinters.. | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:45 | |
Zweeftrein! | ||
greavy | vrijdag 3 januari 2014 @ 20:00 | |
NMBS wijzigt per 1 juni 2014 het beleid betreffende ticketverkoop op de trein: Huidig: -> Geen ticket gekocht op voorhand, maar wel geopend loket -> ¤3 toeslag (als de tbg dat al vraagt, die toeslag betaal je vaker niet dan wel...) -> Geen ticket gekocht op voorhand, en geen geopend loket -> geen toeslag Straks: -> Zonder ticket op de trein en direct kunnen betalen is ¤7 toeslag. Ongeacht of het loket geopend of gesloten was. Per 1 juni 2014 moeten alle stations voorzien zijn van kaartautomaten, dus op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan. | ||
GlenSpey | vrijdag 3 januari 2014 @ 20:24 | |
Oei, daar had ik mij als machinist van die trein mooi niet aan gewaagd... | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:03 | |
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen. | ||
WhiteJoker | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:07 | |
Is dat hetzelfde stuk? Volgens mij zijn op het stuk van mijn foto regelmatig zulke hoge golven. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:07 | |
Welkom in België ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:13 | |
Geen idee maar ik had die trein echt niet laten rijden. | ||
WhiteJoker | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:19 | |
Ik ook niet, denk dat het hier ook allang stil zou zijn gelegd. Ze zijn daar blijkbaar wat meer gewend dan wij, en misschien is de baan daarop extra verstevigd. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:26 | |
Wafelijzerpolitiek. Eén loket in Vlaanderen dicht, dan ook eentje in Wallonië. Eén kaartautomaat in Vlaanderen erbij, dan ook eentje in Wallonië ![]() | ||
greavy | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:39 | |
In België zijn er 42 loketten definitief gesloten, en van nog eens 35 loketten de openingsuren beperkter geworden. En ja, er zijn nu nog stations waar het waanzin slaat qua personeel. Afgelopen zondag was ik in Hasselt, en daar loopt voor die paar treinen per uur erg veel personeel. Alles komt in een tijdsbestek van 20 minuten binnen en vertrekt dan weer, en het gaat om zo'n 5 of 6 treinen per uur (afhankelijk van het uur, ivm 2-udienst naar Mol). - 2 Loketbediendes - Stationschef - Onderstationschef - Rangeerder - Assistent-Rangeerder - Mindervalidebegeleider - Schoonmaker - Toiletjuffrouw | ||
greavy | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:41 | |
Van de 42 gesloten loketten zijn er inderdaad 21 in Wallonië en Vlaanderen gesloten. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:42 | |
Sowieso loketten, kost geld -> opheffen. | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:45 | |
Laat Socios het maar niet horen ![]() Overigens ben ik van mening dat sommige dingen wel meer waarde hebben dan dat in geld is uit te drukken. Een stuk service wat geld kost en je niet direct terug ziet, maar wel in de beleving van de reiziger is al belangrijk genoeg om open te laten. Dit is natuurlijk een mooie discussie omdat de één een loket belangrijker vind, en de ander de railcatering bijvoorbeeld. Waar leg je de grens? Wat is noodzakelijk etc etc | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:48 | |
Die zien we hier toch niet meer terug. Personeel zal vrijwel altijd de duurste component zijn van een treinkaartje. Als je daar wat van af kan halen of geen prijsverhoging daardoor hoeft door te voeren is dat een voorsprong. >99% van Nederland heeft wel eens met een kaartautomaat gewerkt, dus nieuw is het voor mensen niet. Per april gaat het papieren kaartje er toch al uit, dus stop dan ook direct met verkoop via mensen. Zet ze ergens anders in of saneren. | ||
Litpho | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:09 | |
Eerst zien. En als het wel halsoverkop wordt doorgevoerd (want die technische problemen zijn gegarandeerd niet rond dit jaar) uiteraard volgend jaar de berichten volgen dat de vervoerders met de handen in het haar zitten over de afnemende reizigersaantallen ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:14 | |
Ik vraag me nou echt af voor hoeveel mensen er nou zoveel 'problemen' zijn. En het is ook altijd weer lekker 1 voor 12 aan de bel trekken door die clubjes. Die plannen en uitvoeringen zijn vijf - zes jaar geleden al gestart. Dat is net als tijdens de afbouw van een flat bedenken dat er misschien nog een extra liftschacht in moet. Gewoon stil zijn en in een hoekje gaan zitten. | ||
Litpho | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:24 | |
Als je nog vijf, zes jaar de tijd hebt voer je je overleg anders dan wanneer de deadline binnen een paar maanden ligt en de technische problemen waar je al vijf, zes jaar op hamert nog steeds niet opgelost zijn. Dat die eerste vijf jaar van overleg dan minder zichtbaar zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn. En de problemen (zonder aanhalingstekens) zijn mensen die de trein uitgejaagd worden doordat ze aan de verkeerde kant van het "gemiddeld worden de kaartjes niet duurder vallen" (en de mensen die geen alternatief hebben en dus maar moeten dokken voor het speelgoed van TLS en de vervoerders). Die eerste groep mensen komt niet meer terug en wordt niet vervangen door een groep autoreizigers die zich plotseling realiseren dat de treinverbinding voor hun goedkoper wordt. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:27 | |
Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld: Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen. Kan je zo opvissen uit documenten uit die tijd. Vervolgens komen ROVER, VBOV en welk ander hip clubje er in september 2012 (! ![]() | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:36 | |
Accepteren die machines dan eindelijk iets anders dan Belgische pasjes? | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38 | |
Dat is te kort door de bocht, er is wel degelijk eerder aan de bel getrokken, maar omdat de zachte diplomatie (inclusief een petitie die er echt wel was voor 2012) niet werkte, is in september 2012 echt groot nieuw gemaakt. Dit was voor NS niet bepaald gunstige publiciteit, ik kan me voorstellen dat de reizigersorganisaties het eerst binnenskamers hebben proberen op te lossen, en toen dat niet lukte het grof geschut in stelling is gebracht. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38 | |
Proton ![]() ![]() | ||
greavy | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38 | |
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro. Zelf al meerdere keren gedaan. Hoe het VISA/Mastercard zit weet ik niet exact. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38 | |
oh iets anders. Nee. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38 | |
Oh echt ja? Zou nieuw zijn ![]() | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:39 | |
How furry interesting. | ||
James1988 | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:39 | |
Deels eens. Dat de Beneluxtrein via Dordrecht en Roosendaal zoals we die kenden zou vervallen, was allang duidelijk. Den Haag was echter wél een trein beloofd (via Breda weliswaar) die uiteindelijk niet kwam. Waar NS en NMBS tot op het laatst toe over zwegen was hoe de treinverbinding naar België er nou precies uit zou komen te zien. Alle geruchten werden in de kiem gesmoord met "wacht nou maar tot we ons aanbod presenteren", vragen over prijzen werden afgedaan met "De prijs zal tussen die van de Beneluxtrein en van de Thalys in liggen, maar zal voor iedereen betaalbaar blijven". Pas toen informatie over de prijzen uitlekte op de website van NMBS Europe (door een redacteur die op 'Publish' drukte i.p.v. op 'Schedule') hadden reizigersorganisaties iets waarover ze echt konden gaan schreeuwen. Aanvankelijk probeerde NMBS het af te doen als 'dit is een concept' maar ze konden er uiteindelijk niet meer omheen dat de uitgelekte prijzen en voorwaarden wel degelijk correct waren. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:39 | |
Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:40 | |
Nou ja Maestro moet je wel interesting vinden. Stel anders die vraag niet ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:41 | |
Zie mijn eerdere post. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:41 | |
Jij weet van de slachtoffers altijd wel daders te maken. Dat is toch een kwaliteit waar we zuinig op moeten zijn hier. | ||
greavy | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:41 | |
Bij de nieuwe kaartautomaten kan het wel. De oude automaten zijn allemaal pleite inmiddels Ik zal morgen in Antwerpen eens kijken wat er allemaal wel en niet geaccepteerd wordt. | ||
greavy | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:43 | |
Oh, ze accepteren ook muntstukken. Maar geen briefgeld. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:43 | |
Duitse automaten wel. Maar die hebben dan weer een eindeloos langdradige interface. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:43 | |
Eigen initiatief is te lastig vermoed ik dan maar? | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:44 | |
Een rollenspel hoeft geen eenrichtingsverkeer te zijn natuurlijk ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:45 | |
Als je niks weet en niks bevestigd krijgt kun je nergens mee slaan, je kunt alleen lobbyen. Als de vervoerder in kwestie daar z'n kont mee afveegt sta je met lege handen. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:47 | |
Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet. Verder was het allang duidelijk toen er minder stellen besteld werden, 20 ipv 26, dat er geen Fyra naar Den Haag zou komen. | ||
Litpho | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:49 | |
Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken. Beter eerder, maar om dan maar helemaal niet te trekken vind ik ook zo wat. Maar goed, het hele Fyra-dossier komt al jaren er op neer dat iedereen weet dat het neer gaat komen op zwartepieten, maar niemand wil beginnen. Terugkomend op de papieren kaartjes: de ov-chipkaart bevat nog mankementen te over, de sluiting van stations is op veel plaatsen nog verre van zeker en het is vooral een staaltje "laat ik maar doen of de wereld gek is dan lijd ik geen gezichtsverlies"-management. Daar wordt al sinds voor het ding in handen kwam van reizigers over gesteggeld en zolang het hele design schreeuwt "alles voor de vervoerder, alle risico's naar de reiziger" blijft dat ook zo. | ||
Litpho | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:53 | |
Hand boven hoofd van Minister/staatssecretaris doet ook wonderen. Locov is natuurlijk tandeloos by design (zoals nu met de "laten we de tariefsverhoging van 2015 maar vast in 2014 gaan doorrekenen"), dus de publieke opinie is zo'n beetje het enige waar je lobby nog zin kan hebben. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:54 | |
NS heeft letterlijk tot een half uur voordat de drgl 2013 inging volgehouden dat "het allemaal wel goed zou komen". Nou kun je als reizigersorganisatie wel 5 jaar eerder aan de bel gaan hangen, maar je bent toch afhankelijk van wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Je kunt simpelweg niet zeggen dat "het wel mis zal gaan" als NS ZELF er van overtuigd blijft zijn dat het wel goed komt. Dat het daarna meteen de godgraftering in zou draaien had iedereen voorzien die er langer dan een kwart seconde over nadacht, en toont ook des te meer het volstrekte onvermogen van NS aan. Maar dan is DAT pas het moment waarop je aan de bel kunt gaan trekken. Eerder niet. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:56 | |
Nouja, het zal je verbazen hoe vaak het gebeurt. En niet alleen in de spoorse sector. En ja, uit financieel economisch oogpunt natuurlijk volledig begrijpelijk. Dubbel personeel nodig, in plaats van dat alles van Benelux naar Fyra gaat. Je zal meer materieel moet leasen, onderhouden etc. | ||
Litpho | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:04 | |
Nou ja, in een sector waar werkelijke concurrentie mogelijk is (en je instapkosten te overzien zijn) is de kans al een stuk kleiner. Reden te meer om bedrijven waarvan je verwacht dat ze ethisch en in maatschappelijk belang handelen niet als commercieel bedrijf neer te zetten. En als je dat dan doet het ook los te trekken zodat eventuele verliezen niet ook nog eens bij de belastingbetaler neergelegd worden. Binnen de constructie waar de NS zich bevindt is het gedrag volkomen logisch en verklaarbaar. Alleen is het aanzienlijk meer wenselijk gedrag voor de aandeelhouder dan de reiziger. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:06 | |
Je kan je verwachtingen dat NS handelt uit maatschappelijk belang wel uit je hoofd zetten hoor. Daar hebben voorgangers in Den Haag wel voor gezorgd. | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:08 | |
Ik doelde er op dat er twee verschillende antwoorden kwamen. ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:08 | |
Het zou al een goed idee zijn om loketten enkel open te houden in stations waar IC's stoppen. Wat moet Etterbeek met loketten terwijl Brussel-Luxemburg en -Schuman op een steenworp afstand liggen, ophouden met die onzin. Die nieuwe automaten accepteren normaal gezien inderdaad Maestro (hoewel ik ook heb meegemaakt dat het een keer niet werkte). Als het goed is accepteren ze ook VISA, Mastercard en American Express (heeft überhaupt iemand die creditcard?!). Volgens deze site iig: http://www.belgianrail.be(...)almogelijkheden.aspx [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2014 23:08:44 ] | ||
James1988 | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:09 | |
Ja, ik (via m'n werk), al gebruik ik hem nooit ![]() | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:09 | |
Dat was dan ook geen gunningscriterium. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:09 | |
ja dan moet ik voorrang verlenen, ik wist niet dat de Belgen inmiddels op de hoogte waren van het bestaan van de rest van de wereld. Het spijt me ![]() | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:11 | |
Ja doeg. | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:12 | |
Ik wist het ook niet, het was bedoeld als retorische vraag. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:13 | |
Dat. HSA legt zelfs adviezen van LOCOV/ROCOV naast zich neer ("Ja leuk dat je dat wilt, doei"), wat verwacht je dan nog van een club als ROVER, Beneluxpendelaar of VBOV? | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:15 | |
Geen idee. Maar als jij al begint dat de er niet naar de lobby geluisterd wordt wie zegt er dan dat die lobby goed genoeg was. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:16 | |
Men vraagt advies. Om "advies gevraagd te hebben". Niet om advies te krijgen, en al helemaal niet om daarnaar te luisteren. Maar JEUJ ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:17 | |
Ja misschien moeten we Wilma gewoon gaan gijzelen, een maand of vier. Dat het dan wel doordringt. Kan best natuurlijk ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:17 | |
Jaren geleden was de SP al bezig met petities, enquêtes, kamervragen, moties, enzovoorts om vooral te voorkomen dat het een 'bontjassentrein' zou worden. Toch is dat gebeurd, ondanks alle moeite die er veelvuldig in is gestopt. De hoeveelheid moeite/lobbywerk is bij de reizigersorganisaties echt niet anders geweest hoor. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:20 | |
Nee, het is alleen volstrekt voor niks. Reizigersorganisaties worden gewoon gedoogd als zodanig, om maar te kunnen zeggen dat "een ander geluid gehoord mag worden". Het is hetzelfde als de koe in de wei die ook blij moet zijn dat zijn scheet gehoord mag worden. Gehoord mogen worden, is het beste wat je kunt hopen. Verder veegt iedereen er gewoon toch zijn reet mee natuurlijk. | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:21 | |
Nouja, dan kunnen we concluderen dat ik ongelijk heb en er inderdaad door NS/NMBS 'geluisterd' is. Wat voor onderliggende reden ook aan ten grondslag lig. Voorlopig geef ik je gelijk! | ||
James1988 | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:25 | |
Het was alweer even geleden:
| ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:25 | |
Je bent me net voor ![]() | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:30 | |
Ja, zo werkt het. Adviesrecht is grappig maar tandeloos. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:34 | |
Ik snap die Molukkers wel. Alleen hadden ze het verkeerde doel voor ogen ![]() | ||
Duvel | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:41 | |
Overigens: een advies moet wel met argumenten worden genegeerd. Een argument "past niet binnen de concessie" is waarschijnlijk al voldoende. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:46 | |
Nee hoor. Elk advies kan als functie van de windrichting genegeerd worden. Afgelopen jaren meerdere malen gebeurd ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:47 | |
Stel je voor dat ieder advies overgenomen wordt, in wat voor dwaze wereld komen we dan terecht. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:48 | |
Nja, dat zou ook een mooie boel worden idd ![]() | ||
einszweiachtung | zaterdag 4 januari 2014 @ 00:45 | |
Heeft iemand een site met meer info over de stationsgebouwen van o.a. Den Haag HS en Amsterdam CS? http://upload.wikimedia.o(...)aag_HS_voorzijde.jpg http://www.toegankelijkre(...)/Amsterdam%20CS1.jpg Den Bosch had vroeger ook zoeen soort gebouw, maar helaas in de oorlog gebombardeerd http://den-bosch.serc.nl/(...)en_Bosch_1930_01.jpg | ||
dennistd | zaterdag 4 januari 2014 @ 00:47 | |
Op http://stationsweb.nl/ staat veel over stationsgebouwen | ||
DriekOplopers | zaterdag 4 januari 2014 @ 01:00 | |
Daarom heeft de Consumentenbond het ook een paar jaarverdomd om mee te doen aan die poppenkast en daarom heeft MVBOV de uitnodiging beleefd afgeslagen. De voorzitter van het LOCOV heet Paulien. Ze had beter Truus kunnen heten. Excuustruus. | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 01:08 | |
Paulien, Truus, Karla, Tineke, Annemarie. Melanie, Wilma. Hoe lang moet het nog duren voordat iemand in de gaten krijgt dat vrouwen zich niet met ruimtelijke dingen moeten bemoeien? ![]() Sinds Neelie is er werkelijk NIETS dan ellende uit voortgekomen. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 01:54 | |
Mannen maken veel meer overhaaste beslissingen.Ruimtelijk inzicht is niet nodig voor een functie als deze. | ||
James1988 | zaterdag 4 januari 2014 @ 02:11 | |
Wat gebeurt er als je je stroomafnemer iets te vroeg omhoog doet? Nou, dit...![]() bron | ||
greavy | zaterdag 4 januari 2014 @ 06:12 | |
Da's een trein met ook stroomvoorziening via derde rail? | ||
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 09:34 | |
Daar lijkt het wel op ja.. | ||
Litpho | zaterdag 4 januari 2014 @ 10:33 | |
Dat Den Haag (en vooral de huidige bende neocons) daar vooral voor verantwoordelijk zijn is natuurlijk waar, maar als NS op dit tempo doorgaat met reizigers de auto in jagen zullen ze wellicht wel moeten. Mits (meer) subsidie, uiteraard. Als je reizigers met een keuze de trein in wilt hebben moet je van dingen af als de OV-vervoerderskaart (in huidige vorm) en het slachtoffergedrag als "het valt best mee/jullie zien niet wat er allemaal goed gaat/er rijden géén tanks in Bagdad" maar de reiziger eerst zetten. Dus ook inclusief poortjes die niet proberen je Servexkoffie uit je hand te tikken als je met bagage en chipkaart aan het jongleren bent. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:46 | |
![]() ![]() | ||
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:00 | |
Ik denk dat het huidige Den Haag vooral met de restanten van eerdere kabinetten zit opgescheept dan dat ze die zelf veroorzaken. | ||
Piles | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:02 | |
Waarom rijden er tegenwoordig goederentreinen over de Hanzelijn? ![]() | ||
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:04 | |
Er rijden al jaren goederentreinen over de Hanzelijn. Je ziet ze alleen niet in het donker. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:17 | |
Hoezo al jaren? | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:17 | |
En vol! |