abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135041128
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraag me af, dit is de aftermath:
[ afbeelding ]
Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
Is dat hetzelfde stuk? Volgens mij zijn op het stuk van mijn foto regelmatig zulke hoge golven.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:07:52 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135041131
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.
Welkom in België :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135041370
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:07 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Is dat hetzelfde stuk? Volgens mij zijn op het stuk van mijn foto regelmatig zulke hoge golven.
Geen idee maar ik had die trein echt niet laten rijden.
pi_135041626
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen idee maar ik had die trein echt niet laten rijden.
Ik ook niet, denk dat het hier ook allang stil zou zijn gelegd. Ze zijn daar blijkbaar wat meer gewend dan wij, en misschien is de baan daarop extra verstevigd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 januari 2014 @ 21:26:36 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135041942
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welkom in België :)
Wafelijzerpolitiek. Eén loket in Vlaanderen dicht, dan ook eentje in Wallonië. Eén kaartautomaat in Vlaanderen erbij, dan ook eentje in Wallonië :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:39:49 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135042605
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.
In België zijn er 42 loketten definitief gesloten, en van nog eens 35 loketten de openingsuren beperkter geworden.

En ja, er zijn nu nog stations waar het waanzin slaat qua personeel. Afgelopen zondag was ik in Hasselt, en daar loopt voor die paar treinen per uur erg veel personeel.
Alles komt in een tijdsbestek van 20 minuten binnen en vertrekt dan weer, en het gaat om zo'n 5 of 6 treinen per uur (afhankelijk van het uur, ivm 2-udienst naar Mol).
- 2 Loketbediendes
- Stationschef
- Onderstationschef
- Rangeerder
- Assistent-Rangeerder
- Mindervalidebegeleider
- Schoonmaker
- Toiletjuffrouw
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:41:47 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135042705
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wafelijzerpolitiek. Eén loket in Vlaanderen dicht, dan ook eentje in Wallonië. Eén kaartautomaat in Vlaanderen erbij, dan ook eentje in Wallonië :+
Van de 42 gesloten loketten zijn er inderdaad 21 in Wallonië en Vlaanderen gesloten.
pi_135042742
Sowieso loketten, kost geld -> opheffen.
pi_135042903
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:42 schreef b2py het volgende:
Sowieso loketten, kost geld -> opheffen.
Laat Socios het maar niet horen :+

Overigens ben ik van mening dat sommige dingen wel meer waarde hebben dan dat in geld is uit te drukken.
Een stuk service wat geld kost en je niet direct terug ziet, maar wel in de beleving van de reiziger is al belangrijk genoeg om open te laten.
Dit is natuurlijk een mooie discussie omdat de één een loket belangrijker vind, en de ander de railcatering bijvoorbeeld.
Waar leg je de grens? Wat is noodzakelijk etc etc
pi_135043051
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:45 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Laat Socios het maar niet horen :+
Die zien we hier toch niet meer terug.
quote:
Overigens ben ik van mening dat sommige dingen wel meer waarde hebben dan dat in geld is uit te drukken.
Een stuk service wat geld kost en je niet direct terug ziet, maar wel in de beleving van de reiziger is al belangrijk genoeg om open te laten.
Dit is natuurlijk een mooie discussie omdat de één een loket belangrijker vind, en de ander de railcatering bijvoorbeeld.
Waar leg je de grens? Wat is noodzakelijk etc etc
Personeel zal vrijwel altijd de duurste component zijn van een treinkaartje. Als je daar wat van af kan halen of geen prijsverhoging daardoor hoeft door te voeren is dat een voorsprong. >99% van Nederland heeft wel eens met een kaartautomaat gewerkt, dus nieuw is het voor mensen niet. Per april gaat het papieren kaartje er toch al uit, dus stop dan ook direct met verkoop via mensen. Zet ze ergens anders in of saneren.
pi_135044193
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:48 schreef b2py het volgende:
Per april gaat het papieren kaartje er toch al uit.
Eerst zien. En als het wel halsoverkop wordt doorgevoerd (want die technische problemen zijn gegarandeerd niet rond dit jaar) uiteraard volgend jaar de berichten volgen dat de vervoerders met de handen in het haar zitten over de afnemende reizigersaantallen :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135044495
Ik vraag me nou echt af voor hoeveel mensen er nou zoveel 'problemen' zijn. En het is ook altijd weer lekker 1 voor 12 aan de bel trekken door die clubjes. Die plannen en uitvoeringen zijn vijf - zes jaar geleden al gestart.

Dat is net als tijdens de afbouw van een flat bedenken dat er misschien nog een extra liftschacht in moet. Gewoon stil zijn en in een hoekje gaan zitten.
pi_135045107
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:14 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me nou echt af voor hoeveel mensen er nou zoveel 'problemen' zijn. En het is ook altijd weer lekker 1 voor 12 aan de bel trekken door die clubjes. Die plannen en uitvoeringen zijn vijf - zes jaar geleden al gestart.
Als je nog vijf, zes jaar de tijd hebt voer je je overleg anders dan wanneer de deadline binnen een paar maanden ligt en de technische problemen waar je al vijf, zes jaar op hamert nog steeds niet opgelost zijn. Dat die eerste vijf jaar van overleg dan minder zichtbaar zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

En de problemen (zonder aanhalingstekens) zijn mensen die de trein uitgejaagd worden doordat ze aan de verkeerde kant van het "gemiddeld worden de kaartjes niet duurder vallen" (en de mensen die geen alternatief hebben en dus maar moeten dokken voor het speelgoed van TLS en de vervoerders). Die eerste groep mensen komt niet meer terug en wordt niet vervangen door een groep autoreizigers die zich plotseling realiseren dat de treinverbinding voor hun goedkoper wordt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135045290
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je nog vijf, zes jaar de tijd hebt voer je je overleg anders dan wanneer de deadline binnen een paar maanden ligt en de technische problemen waar je al vijf, zes jaar op hamert nog steeds niet opgelost zijn. Dat die eerste vijf jaar van overleg dan minder zichtbaar zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

En de problemen (zonder aanhalingstekens) zijn mensen die de trein uitgejaagd worden doordat ze aan de verkeerde kant van het "gemiddeld worden de kaartjes niet duurder vallen" (en de mensen die geen alternatief hebben en dus maar moeten dokken voor het speelgoed van TLS en de vervoerders). Die eerste groep mensen komt niet meer terug en wordt niet vervangen door een groep autoreizigers die zich plotseling realiseren dat de treinverbinding voor hun goedkoper wordt.
Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:

Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen. Kan je zo opvissen uit documenten uit die tijd. Vervolgens komen ROVER, VBOV en welk ander hip clubje er in september 2012 (! :')) mee dat het belachelijk is dat de Benelux niet meer gaat rijden. Lekker op tijd jongens, not. Dan verdien je het ook gewoon niet. Gewoon niet.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:36:42 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135045787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:00 schreef greavy het volgende:
... op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan.
Accepteren die machines dan eindelijk iets anders dan Belgische pasjes?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38:18 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135045872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:

Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen. Kan je zo opvissen uit documenten uit die tijd. Vervolgens komen ROVER, VBOV en welk ander hip clubje er in september 2012 (! :')) mee dat het belachelijk is dat de Benelux niet meer gaat rijden. Lekker op tijd jongens, not. Dan verdien je het ook gewoon niet. Gewoon niet.
Dat is te kort door de bocht, er is wel degelijk eerder aan de bel getrokken, maar omdat de zachte diplomatie (inclusief een petitie die er echt wel was voor 2012) niet werkte, is in september 2012 echt groot nieuw gemaakt. Dit was voor NS niet bepaald gunstige publiciteit, ik kan me voorstellen dat de reizigersorganisaties het eerst binnenskamers hebben proberen op te lossen, en toen dat niet lukte het grof geschut in stelling is gebracht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38:25 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135045885
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:36 schreef Duvel het volgende:
?
Proton :Y Bancontact :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38:33 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135045893
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Accepteren die machines dan eindelijk iets anders dan Belgische pasjes?
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro. Zelf al meerdere keren gedaan. Hoe het VISA/Mastercard zit weet ik niet exact.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38:34 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135045894
oh iets anders. Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:38:56 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135045906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro.
Oh echt ja? Zou nieuw zijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:39:18 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135045924
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Proton :Y Bancontact :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro. Zelf al meerdere keren gedaan. Hoe het VISA/Mastercard zit weet ik niet exact.
How furry interesting.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:39:29 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135045928
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:

Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen. Kan je zo opvissen uit documenten uit die tijd. Vervolgens komen ROVER, VBOV en welk ander hip clubje er in september 2012 (! :')) mee dat het belachelijk is dat de Benelux niet meer gaat rijden. Lekker op tijd jongens, not. Dan verdien je het ook gewoon niet. Gewoon niet.
Deels eens. Dat de Beneluxtrein via Dordrecht en Roosendaal zoals we die kenden zou vervallen, was allang duidelijk. Den Haag was echter wél een trein beloofd (via Breda weliswaar) die uiteindelijk niet kwam.

Waar NS en NMBS tot op het laatst toe over zwegen was hoe de treinverbinding naar België er nou precies uit zou komen te zien. Alle geruchten werden in de kiem gesmoord met "wacht nou maar tot we ons aanbod presenteren", vragen over prijzen werden afgedaan met "De prijs zal tussen die van de Beneluxtrein en van de Thalys in liggen, maar zal voor iedereen betaalbaar blijven".

Pas toen informatie over de prijzen uitlekte op de website van NMBS Europe (door een redacteur die op 'Publish' drukte i.p.v. op 'Schedule') hadden reizigersorganisaties iets waarover ze echt konden gaan schreeuwen. Aanvankelijk probeerde NMBS het af te doen als 'dit is een concept' maar ze konden er uiteindelijk niet meer omheen dat de uitgelekte prijzen en voorwaarden wel degelijk correct waren.
pi_135045945
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is te kort door de bocht, er is wel degelijk eerder aan de bel getrokken, maar omdat de zachte diplomatie (inclusief een petitie die er echt wel was voor 2012) niet werkte, is in september 2012 echt groot nieuw gemaakt. Dit was voor NS niet bepaald gunstige publiciteit, ik kan me voorstellen dat de reizigersorganisaties het eerst binnenskamers hebben proberen op te lossen, en toen dat niet lukte het grof geschut in stelling is gebracht.
Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:40:37 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135045978
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

[..]

How furry interesting.
Nou ja Maestro moet je wel interesting vinden. Stel anders die vraag niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:41:21 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135046026
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.
Zie mijn eerdere post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')