abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 december 2013 @ 21:17:29 #1
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134939704
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134939779
Nee, het papieren Spoorboekje natuurlijk! :D

Verkrijgbaar bij AKO en stationswinkels van Bruna.

N.B. @TT: niks "knallend"; stilte ft. rust it is.
  dinsdag 31 december 2013 @ 21:23:19 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134939796
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 21:22 schreef Socios het volgende:
Nee, op het papieren natuurlijk! :D

Verkrijgbaar bij AKO en stationswinkels van Bruna.

N.B. @TT: niks "knallend"; stilte ft. rust it is.
Er zijn mensen (echt waar :Y ) die halen die dingen (boeken en tijdschriften) uit elkaar, scannen ze in en zetten ze op usenet en verwachten dan een heleboel complimentjes _O-

Hier in Utrecht is het al de hele dag bal, heb van 15.00-21.00 in mijn keuken gestaan, heerlijk! Ik heb alleen zelf nog niet gegeten :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 31 december 2013 @ 21:24:32 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134939817
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 21:15 schreef bork het volgende:

[..]

Ik durf eigenlijk nooit meer iets te plaat(s)en, komen hier zulke mooie platen voorbij :Y .
Gewoon plaatsen!
  dinsdag 31 december 2013 @ 21:25:59 #5
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134939850
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 21:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gewoon plaatsen!
Zou natuurlijk een goed voornemen kunnen worden :)
thx ^O^ , ga er over nadenken, nu ff bikken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 31 december 2013 @ 22:21:58 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134940894
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 21:15 schreef bork het volgende:

[..]

Ik durf eigenlijk nooit meer iets te plaat(s)en, komen hier zulke mooie platen voorbij :Y .
Gewoon plaatsen hoor, altijd welkom
pi_134940908
In 2014 zijn jullie weer van mij 'verlost'. Ik heb het weer een paar maanden geprobeerd, maar ik word helaas heel ongelukkig van FOK! Met mijn 'afwijkende' doch oprechte zienswijze kan ik niet goed terecht op dit forum, soms zelfs niet 'hier'.

Ik heb nog overwogen om alleen in het Treinentopic te posten, maar het is voor mij 'alles of niks'; dat lukt mij toch niet.

Van treinen word ik gelukkig, dus daar stort ik mij ook in 2014 weer op. In 2015 doe ik een nieuwe FOK!poging. Eerder als ik het niet volhoud, later als ik FOK! vergeten ben.

Het treinennieuws volg ik via RailMagazine en treinreiziger.nl

Veel treinplezier allemaal en een aantal zie ik in ICE op 18 januari a.s.

Groet, Socios
  dinsdag 31 december 2013 @ 22:27:46 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134940987
Niet een al te duidelijke foto, maar dit staat nu op de stations op de TB's:


Overal 'rijdt niet', weet je tenminste waar je aan toe bent
  woensdag 1 januari 2014 @ 00:40:20 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134943391
Gelukkig nieuwjaar!

@Socios: jammer dat je ons weer gaat verlaten. :)
pi_134943508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 00:40 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!

@Socios: jammer dat je ons weer gaat verlaten. :)
Dat

En tot de 18e dan :+
dag
pi_134944200
Ik hou nog een optie voor de 18e, volgens mij dan wat voor mn werk
pi_134944389
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.


Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren:
* een aantal stoomritten door het land
* een leuk festival in het spoorwegmuseum
* voltooiing restauratie NS 252
* documentaire op de tv
* de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land
* een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes)
* een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen
* versierde VIRM

Jullie nog wat haalbare ideeën?
  woensdag 1 januari 2014 @ 02:31:03 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134945141
Wat aandacht voor de V250 lijkt me ook wel gepast, al zal NS daar vast anders over denken.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 1 januari 2014 @ 02:42:15 #14
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134945269
JoeriStub twitterde op woensdag 01-01-2014 om 02:27:30 Onverantwoord dat de NS niet meer nachttreinen inzet. Honderden mensen op A'dam CS die meer dan uur moeten wachten, sommige huilend. reageer retweet
JoeriStub twitterde op woensdag 01-01-2014 om 02:39:51 Bij de ene deur komt niemand er meer in. Bij andere deur worden reizigers uit de trein gehaald omdat ie te vol is #NS http://t.co/egFWNNB7Xv reageer retweet
Gelukkig Nieuwjaar, NS.
  woensdag 1 januari 2014 @ 09:22:06 #15
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134946410
Môgge. Mijn wekker ging vroeg af...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134946623
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2014 02:42 schreef Pino112 het volgende:
JoeriStub twitterde op woensdag 01-01-2014 om 02:27:30 Onverantwoord dat de NS niet meer nachttreinen inzet. Honderden mensen op A'dam CS die meer dan uur moeten wachten, sommige huilend. reageer retweet
JoeriStub twitterde op woensdag 01-01-2014 om 02:39:51 Bij de ene deur komt niemand er meer in. Bij andere deur worden reizigers uit de trein gehaald omdat ie te vol is #NS http://t.co/egFWNNB7Xv reageer retweet
Gelukkig Nieuwjaar, NS.
dramaqueen alert :')
pi_134946637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 01:33 schreef Bitlord het volgende:
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.
[ afbeelding ]

Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren:
* een aantal stoomritten door het land
* een leuk festival in het spoorwegmuseum
* voltooiing restauratie NS 252
* documentaire op de tv
* de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land
* een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes)
* een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen
* versierde VIRM

Jullie nog wat haalbare ideeën?
welk station is dat?, ikzelf zou haast HS zeggen, maar geheid dat ik er volledig naast zit
  woensdag 1 januari 2014 @ 10:44:15 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134946844
Ik zou het ook zeggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 januari 2014 @ 10:54:07 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134946925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 22:22 schreef Socios het volgende:
In 2014 zijn jullie weer van mij 'verlost'. Ik heb het weer een paar maanden geprobeerd, maar ik word helaas heel ongelukkig van FOK! Met mijn 'afwijkende' doch oprechte zienswijze kan ik niet goed terecht op dit forum, soms zelfs niet 'hier'.
Je hebt de flexibiliteit van een spoorstaaf, dat kan problematisch zijn als je krappe bogen wilt leggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_134947216
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 01:33 schreef Bitlord het volgende:
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.
[ afbeelding ]

Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren:
* een aantal stoomritten door het land
* een leuk festival in het spoorwegmuseum
* voltooiing restauratie NS 252
* documentaire op de tv
* de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land
* een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes)
* een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen
* versierde VIRM

Jullie nog wat haalbare ideeën?
Beter halen ze een Taurus naar Nederland met wat hippe rijtuigen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:25:04 #21
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134947241
quote:
6s.gif Op woensdag 1 januari 2014 10:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt de flexibiliteit van een spoorstaaf, dat kan problematisch zijn als je krappe bogen wilt leggen.
Fraai omschreven :)
We zullen het wel weer zien in 2015 :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134947391
Nou mooi, gelukkig nieuwjaar allemaal :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134947426
Foto 1: TXL 182 512 te Berlin Westhafen (D); 5 januari 2013.
[ afbeelding

Dit was 300 meter van het hotel waar b2py en ik afgelopen week hebben gebivakkeerd :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134947431
En natuurlijk ook allemaal de beste wensen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134947575
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 22:22 schreef Socios het volgende:
In 2014 zijn jullie weer van mij 'verlost'. Ik heb het weer een paar maanden geprobeerd, maar ik word helaas heel ongelukkig van FOK! Met mijn 'afwijkende' doch oprechte zienswijze kan ik niet goed terecht op dit forum, soms zelfs niet 'hier'.

Ik heb nog overwogen om alleen in het Treinentopic te posten, maar het is voor mij 'alles of niks'; dat lukt mij toch niet.

Van treinen word ik gelukkig, dus daar stort ik mij ook in 2014 weer op. In 2015 doe ik een nieuwe FOK!poging. Eerder als ik het niet volhoud, later als ik FOK! vergeten ben.

Het treinennieuws volg ik via RailMagazine en treinreiziger.nl

Veel treinplezier allemaal en een aantal zie ik in ICE op 18 januari a.s.

Groet, Socios
Ok Doei.
  woensdag 1 januari 2014 @ 12:08:02 #26
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134947896
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ok Doei.
:')

Ik denk het, jij zegt het.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134949058
Iedereen de best wensen, moge 2014 maar een mooi treinjaar worden na al het gefaal van vorig jaar :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134949198
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 13:22 schreef _serial_ het volgende:
Iedereen de best wensen, moge 2014 maar een mooi treinjaar worden na al het gefaal van vorig jaar :)
Ik heb er een hard hoofd in.

Begon al geheel in stijl: trein te kort, reizigers achtergebleven op het perron.

http://www.voorbeterov.nl/page9.php
pi_134949210
Tsja, reizigersoverschot he. Overmacht dus :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134949340
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 01:33 schreef Bitlord het volgende:
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.
[ afbeelding ]

Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren:
* een aantal stoomritten door het land
* een leuk festival in het spoorwegmuseum
* voltooiing restauratie NS 252
* documentaire op de tv
* de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land
* een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes)
* een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen
* versierde VIRM

Jullie nog wat haalbare ideeën?
een hele dag lang zonder verstoringen, vertragingen of capaciteitsgebrek rijden, dat lijkt me tof ^O^

Oh wacht. HAALBARE ideeën zei je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134949827
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
pi_134949848
Misschien ook vanwege het comfort van de machinist? ;)
pi_134949850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
Dat is volgens mij om niet boven de 140 uit de te komen in de tunnel, omdat je omlaag rijdt.
pi_134949926
We gingen echt terug naar 80 ofzo. Gisteren ook al.
  Redactie Sport woensdag 1 januari 2014 @ 14:08:22 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134949999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_134950053
Eerste reis en al meteen +30 te pakken. Waarom wachten op een geplande cross-platform overstap als je ook voor hun neus weg kunt rijden ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 januari 2014 @ 14:13:19 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134950134
Gelukkig nieuwjaar allemaal *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 januari 2014 @ 14:14:28 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134950164
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben
ik denk het. Die snelheidsbeperking bij de tunnel zit er namelijk al een behoorlijke periode op. Het zorgt er ook voor dat de IC's tussen Lelydorp en Zwolle 0,0 rijtijdmarge hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134950169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
onder de 100kmh bijna geen last van ploppende oren. Na lelijk stad knallen zodat je snelheid terug kunt nemen voor de tunnel.

Je hebt er ook die knallen gewoon door de tunnel heen hoor.
pi_134950305
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben
Dat lijkt mij duidelijk idd.
Maar vraag me af of het initiatief machinist is, NS of Prorail.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 januari 2014 @ 14:22:27 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134950347
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat lijkt mij duidelijk idd.
Maar vraag me af of het initiatief machinist is, NS of Prorail.
het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134952619
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
Ik ben niet technisch ingesteld, maar kunnen er relatief eenvoudige maatregelen getroffen worden om dit luchtdrukprobleem op te lossen?

Overigens zou een aardige afspraak kunnen zijn om af te remmen als men op schema loopt, maar door te knallen als daardoor vertraging in te lopen is.
pi_134952651
Matig, dit jaar minder treinkilometers gemaakt als in 2011 en 2012...
2011: 10.956
2012: 11.196
2013: 10.365

Andere nutteloze info:
Totale ingechekte tijd met OV in Nederland: 9 dagen, 20 uur, 25 minuten
Langste reis: Groningen - Utrecht met veel vertraging: 3 uur, 12 minuten

[ Bericht 23% gewijzigd door Bitlord op 01-01-2014 16:16:16 ]
pi_134952900
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:59 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik ben niet technisch ingesteld, maar kunnen er relatief eenvoudige maatregelen getroffen worden om dit luchtdrukprobleem op te lossen?

Overigens zou een aardige afspraak kunnen zijn om af te remmen als men op schema loopt, maar door te knallen als daardoor vertraging in te lopen is.
Toeloop naar tunnelbuis door opbouw van druk ipv in een keer een muur zal flink schelen.

Ik verwacht overigens niet dat Prorail gaat zeggen je moet langzamer in onze tunnel rijden want de infrastructuur voldoet niet. Zal wel een interne NS aangelegenheid zijn.
pi_134953026
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:00 schreef Bitlord het volgende:
Matig, dit jaar minder treinkilometers gemaakt als in 2011 en 2012...
2011: 10.956
2012: 11.196
2013: 10.365
ik kwam uit op 30.053 km. Had ik nog wel een dikke rit op oudejaarsmiddag voor nodig trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134953205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:01 schreef Igen het volgende:
Misschien ook vanwege het comfort van de machinist? ;)
Dat zou een argument kunnen zijn als er maximaal één betalende passagier in die trein zou zitten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134953327
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou een argument kunnen zijn als er maximaal één betalende passagier in die trein zou zitten.
Dat is hoe men zou behoren te redeneren, maar mij ging het meer om de daadwerkelijk gebruikte redenatie, en het ging me erom dat reizigersbelang en personeelsbelang voor de verandering eens op één lijn zouden kunnen zitten.
pi_134953596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is hoe men zou behoren te redeneren, maar mij ging het meer om de daadwerkelijk gebruikte redenatie, en het ging me erom dat reizigersbelang en personeelsbelang voor de verandering eens op één lijn zouden kunnen zitten.
okee, dan zijn we het dus eens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134954054
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
Klopt, reis erg veel over de Hanzelijn en over het algemeen tegenwoordig op lagere snelheid door de tunnel, met één uitzondering. Echter kwam er toen een omroep dat we, omdat we al vertraagd waren, op volle snelheid door de tunnel zouden rijden. Daarbij werden we gewaarschuwd voor enig discomfort aan de oren. Zo kan het ook. :)
Hooray for beer.
pi_134954243
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
de IC waar ik in zit knalde net gewoon met 130 door de tunnel heen

De trein was idd ong. 5 minuten vertraagd
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:24:45 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134954782
Ik ga dit jaar weer mijn spoorse kilometers proberen bij te houden. Mijn eerste kilometers Antwerpen Berchem - Neerpelt - Mol - Hasselt - Genk - Hasselt - Antwerpen Berchem weer gemaakt.
pi_134954962
Overigens ergens deze dagen het spoorboekje binnengekregen. Ik ben weer tevreden. :)
Hooray for beer.
pi_134955787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:24 schreef greavy het volgende:
Ik ga dit jaar weer mijn spoorse kilometers proberen bij te houden. Mijn eerste kilometers Antwerpen Berchem - Neerpelt - Mol - Hasselt - Genk - Hasselt - Antwerpen Berchem weer gemaakt.
nou nou
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:30:46 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134956496
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou nou
Wat is een handige manier om in België te berekenen? In de OP staat via de website van NMBS, maar ik vind niks over afstand / tariefeenheden, of doe ik iets fout?
pi_134956696
In het spoorboekje staan de afstanden toch? En anders Google earth
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:50:58 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134956996
Ohja, spoorboekje. Gaan we daar ff kijken :)
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:53:56 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134957069
Berchem-Hasselt is 97,4
Hasselt-Genk 15,8
Mol-Neerpelt 23,1
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:55:30 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134957117
Heb het gevonden in het spoorboekje inderdaad. Begint met 246 kilometer.
pi_134957412
Ik sta op 0 uit 1. Drama. :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 januari 2014 @ 19:10:23 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134957539
Vanochtend tijdens mijn tripje even een uurtje in Mol gestaan, even 10 minuten gelopen (zag deze (mogelijk leuke) fotostek toen ik naar Neerpelt vertrok)

NMBS 4171 + 4101
Op deze foto verlaat de 4171 met de 4101 Mol, opweg naar Neerpelt.


NMBS 4176
Tussen Mol en Hasselt rijden op zondagen maar 1x/2 uur treinen, en worden in de week gekoppeld en gesplitst van de IR-treinen Antwerpen - Neerpelt vv. In de weekenden is er een pendeldienst Mol - Hasselt vv voorzien, en mocht de 4176 de hele dag heen- en weer pendelen, en arriveert hier in Mol.


NMBS 4101 + 4171
Nadat deze 2 treinstellen mij even eerder al gepasseerd waren als IR-trein naar Neerpelt, komen de 2 treinstellen weer retour als IR-trein naar Antwerpen Centraal, en arriveren hier in Mol.
pi_134958333
1x/2 uur, kan je net goed niet rijden :')
  woensdag 1 januari 2014 @ 19:39:54 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134958463
Ondanks die 1/2u is er toch wel wat reizigersaanbod. Op elk station stonden wel zeker een man of 10, en op Leopoldsburg zelfs een man of 30 toen ik naar Hasselt ging (Mol v. 11:11).
En in België zijn er meer lijnen met 1x/2u hoor, en ook die zijn "goed genoeg" daarvoor, maar in de weekenden kan daar vaker bijvoorbeeld niet uit.

In het Nieuwe Vervoersplan (die als laatst gewijzigd was in 1998) zullen er op diverse lijnen de frequenties stijgen. De 1x/2u-diensten zouden [als ik het goed begreep] helemaal verdwijnen.
  Redactie Sport woensdag 1 januari 2014 @ 19:40:47 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134958495
Verdwijnen als in 'we gaan elk uur rijden' of als in 'we heffen de hele dienst op deze lijnen op'?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 januari 2014 @ 19:44:06 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134958614
Frequenties worden verhoogd, die L-treinen worden niet opgeheven. Worden minimaal uursdiensten.
Dat is wat ik begrepen heb, en het nieuwe Vervoersplan gaat in per DRGL2015

Maar details zijn er niet echt bekend, dus ben benieuwd hoe het echt gaat worden. In ieder geval diverse verbeteringen in de frequenties.
pi_134958801
Iedereen gefeliciteerd met het behalen van 2014 en nog vele jaren! :D
dag
pi_134958932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 19:39 schreef greavy het volgende:
Ondanks die 1/2u is er toch wel wat reizigersaanbod. Op elk station stonden wel zeker een man of 10, en op Leopoldsburg zelfs een man of 30 toen ik naar Hasselt ging (Mol v. 11:11).
En in België zijn er meer lijnen met 1x/2u hoor, en ook die zijn "goed genoeg" daarvoor, maar in de weekenden kan daar vaker bijvoorbeeld niet uit.

In het Nieuwe Vervoersplan (die als laatst gewijzigd was in 1998) zullen er op diverse lijnen de frequenties stijgen. De 1x/2u-diensten zouden [als ik het goed begreep] helemaal verdwijnen.
In Nederland is op sommige lijnen ieder half uur ook veel te veel, en als niet de kans geboden wordt om de trein te nemen is het niet zo raar dat die ene trein die wel rijdt lekker vol is...
pi_134962286
Een halfuursdienst is nooit veel te veel. Dat het niet uit kan klopt wel maar als je minder dan dat gaat aanbieden dan vertrekken er heel veel reizigers richting auto.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 1 januari 2014 @ 21:12:36 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134962340
TreinTramBus zegt ook dat de lijnen waar in het weekend 1x/2u een trein komt, met een uursdienst zeker extra reizigers gaan krijgen. En dan nog niet te spreken van de lijnen die ma-zo 1x/2u een treinverbinding hebben.
  woensdag 1 januari 2014 @ 21:30:47 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134963352
De V250 ging vandaag bij de Nieuwjaarsduik zwemmen :Y
Foto op Nufoto.nl
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 januari 2014 @ 21:39:35 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134963792
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:30 schreef greavy het volgende:
De V250 ging vandaag bij de Nieuwjaarsduik zwemmen :Y
Foto op Nufoto.nl
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134964088

  woensdag 1 januari 2014 @ 23:01:13 #72
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_134968040
Hij is leuk :)

In dezelfde categorie:
doei
pi_134968780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 01:33 schreef Bitlord het volgende:
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.
[ afbeelding ]

Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren:
* een aantal stoomritten door het land
* een leuk festival in het spoorwegmuseum
* voltooiing restauratie NS 252
* documentaire op de tv
* de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land
* een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes)
* een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen
* versierde VIRM

Jullie nog wat haalbare ideeën?
Laatste wat ik een paar maanden geleden voorbij heb zien komen zijn een treinstel die van binnen en buiten de spoorgeschiedenis weergeeft en misschien een beplakte locomotief, bijvoorbeeld eentje met een grote sticker van een stoomlocomotief erop om te zien hoe veel er veranderd is. Maar gezien de economische situatie moet je vooral iets sobers verwachten.
pi_134973078
Zo, nog een fijn nieuwjaar allemaal!

Hopen dat 2014 een mooi jaar wordt op en rond het spoor. Voor mezelf hoop ik de komende maanden te slagen voor mijn opleiding machinist VB en bij een reizigersvervoerder aan een leuke baan te komen :)
  donderdag 2 januari 2014 @ 02:32:55 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134973925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een halfuursdienst is nooit veel te veel. Dat het niet uit kan klopt wel maar als je minder dan dat gaat aanbieden dan vertrekken er heel veel reizigers richting auto.
Er zijn gebieden die zo dunbevolkt zijn dat een treindienst die vaker dan 1x per uur rijdt gewoon niet rendabel te krijgen is. In Nederland valt het wat dat betreft best wel mee: de minimumfrequentie is 1x/uur, maar vrijwel overal rijdt wel 2x/u een trein.

In bijvoorbeeld Zweden zijn sommige gebieden zo dunbevolkt dat er maar een paar ritten per dag zijn, bijvoorbeeld een paar spitsritten zijn en verder nog wat ritjes om de gaten te vullen. Dat zie je ook terug in andere landen, bijvoorbeeld in Spanje. Dit is de dienstregeling (nouja, dienstregeling 2013) van Valdetorres (inwonertal 1281):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 7:22  R  Badajoz (A 8:41)
 8:11 IR  Alcazar de San Juan (A 13:08)
 8:44  R  Badajoz (A 9:58)
13:42  R  Villanueva de la Ser (A 13:59)
14:39  R  Badajoz (A 15:55)
15:34  R  Puertollano (A 18:40)
17:46  R  Badajoz (A 19:03)
18:41  R  Cabeza del Buey (A 20:05)
20:10 IR  Badajoz (A 21:25)
21:14  R  Villanueva de la Ser (A 21:31)

Ik denk niet dat zo'n aanbod ooit interessant kan zijn voor zowel de reiziger als de vervoerder, maar zolang een overheid bereid is om de benodigde infrastructuur en tekorten te financieren blijft het rijden. De (vaak weinige) reizigers die er zijn hebben er profijt van en verder, tsja... laat maar rijden. :)

In Engeland zijn onder het regime van Dr. Beeching heel veel van zulke lijntjes gesloten. Ze brachten vrijwel niks op aan inkomsten maar vroegen wel veel geld van British Rail en de Britse overheid. Het sluiten van de spoorwegen en het laten rijden van vervangende bussen was veel goedkoper.

quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 01:34 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, nog een fijn nieuwjaar allemaal!

Hopen dat 2014 een mooi jaar wordt op en rond het spoor. Voor mezelf hoop ik de komende maanden te slagen voor mijn opleiding machinist VB en bij een reizigersvervoerder aan een leuke baan te komen :)
Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 02-01-2014 02:41:28 ]
pi_134974071
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
  donderdag 2 januari 2014 @ 02:47:19 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134974079
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:45 schreef Monopoly het volgende:
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
Gelukkig nieuwjaar :s)

En jouw usericon, What The Fyra? _O-
  donderdag 2 januari 2014 @ 06:48:54 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134974832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er zijn gebieden die zo dunbevolkt zijn dat een treindienst die vaker dan 1x per uur rijdt gewoon niet rendabel te krijgen is. In Nederland valt het wat dat betreft best wel mee: de minimumfrequentie is 1x/uur, maar vrijwel overal rijdt wel 2x/u een trein.

In bijvoorbeeld Zweden zijn sommige gebieden zo dunbevolkt dat er maar een paar ritten per dag zijn, bijvoorbeeld een paar spitsritten zijn en verder nog wat ritjes om de gaten te vullen. Dat zie je ook terug in andere landen, bijvoorbeeld in Spanje. Dit is de dienstregeling (nouja, dienstregeling 2013) van Valdetorres (inwonertal 1281):
[ code verwijderd ]

Ik denk niet dat zo'n aanbod ooit interessant kan zijn voor zowel de reiziger als de vervoerder, maar zolang een overheid bereid is om de benodigde infrastructuur en tekorten te financieren blijft het rijden. De (vaak weinige) reizigers die er zijn hebben er profijt van en verder, tsja... laat maar rijden. :)

In Engeland zijn onder het regime van Dr. Beeching heel veel van zulke lijntjes gesloten. Ze brachten vrijwel niks op aan inkomsten maar vroegen wel veel geld van British Rail en de Britse overheid. Het sluiten van de spoorwegen en het laten rijden van vervangende bussen was veel goedkoper.
Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
  donderdag 2 januari 2014 @ 06:52:28 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134974843
Kwam deze tegen op Smoelenboek:
  donderdag 2 januari 2014 @ 08:42:39 #80
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134975162
Net na Duivendrecht staat een virm defect te zijn. Voorlopig even geen treinen richting Amsterdam Amstel
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:10:46 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134975352
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:45 schreef Monopoly het volgende:
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
Ah, dan spreek ik je dan weer. NCBG-dienstje morgenochtend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134975760
Mansveld heeft definitief bewezen dat ze maling heeft aan de reiziger. Ze heeft maling aan het LOCOV-advies en negeert bezwaarschrift Algemene Wet Bestuursrecht tegen clandestiene extra tariefstijging van NS:

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:48:06 #83
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134975837
MVBOV stond wel weer uitgebreid in de Telegraf vanmorgen... Doen jullie wat dat betreft wel netjes.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 2 januari 2014 @ 10:40:36 #84
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_134976677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 06:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
Ah ja, wel eens gezien op Youtube
Newhaven Marine 1x per dag stopt er een trein
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:20:59 #85
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_134977498
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 10:40 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Ah ja, wel eens gezien op Youtube
Newhaven Marine 1x per dag stopt er een trein
Bizar. Waarom is dit?
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:23:25 #86
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_134977537
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:20 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

Bizar. Waarom is dit?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 06:48 schreef greavy het volgende:

De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:24:07 #87
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_134977555
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:23 schreef JDude het volgende:

[..]

[..]

Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen?
  Redactie Sport donderdag 2 januari 2014 @ 11:25:06 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134977576
Enschede-Gronau had ook zo'n mooie dienst in 1981 tot de sluiting:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:32:17 #89
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_134977750
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:24 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen?
Dat ligt in het VK wat ingewikkelder vermoed ik.

Het fenomeen wordt ook wel parliamentary trains genoemd.
pi_134979957
Daarnaast mogen ze de lijn dan ook gebruiken bij verstoringen, want hij is gewoon open en geconditioneerd. Tenminste, dat zei een mevrouw van Northern Rail PR in een filmpje over Ghost Trains.
pi_134981908
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah, dan spreek ik je dan weer. NCBG-dienstje morgenochtend.
Ik ben er pas rond 15.00 uur :P Wellicht spreek ik je nog ;)
pi_134982264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:54 schreef WhiteJoker het volgende:
Daarnaast mogen ze de lijn dan ook gebruiken bij verstoringen, want hij is gewoon open en geconditioneerd. Tenminste, dat zei een mevrouw van Northern Rail PR in een filmpje over Ghost Trains.
Dit is dan nog wel positief. Sommige lijntjes zijn inderdaad wel handig om te gebruiken bij verstoringen. Als je dan nog zorgt voor het minimale onderhoud aan dat soort baanvakjes, dan hebben reizigers daar nog wat aan als het een keer mis gaat.
Maar dat is een kosten/baten overweging natuurlijk.

Ik denk dat bijvoorbeeld Amersfoort - Kesteren niet echt lekker zal lopen als je die weer oppoetst, maar het kan geen kwaad om goederentreinen om te leiden bij verstoringen.
pi_134982409
=====PERSBERICHT=====

Bij de olympische spelen in 2016 in Rio de Janeiro, zal treinreizen voor het eerst als officiële sport mee doen.
De Nederlandse Spoorwegen heeft daar al lange tijd voor gepleit bij het Olympisch Comité.
In 2016 zullen de sporters een traject van 340 km moeten afleggen per trein. Waarbij er verschillende snelle overstappen gemaakt moeten worden.

Ook zullen de sporters te maken krijgen met een winter dienstregeling, volle treinen, vertraging, wissel problemen, uitvallende treinen en boze conducteurs.

Gebleken is dat in Nederland deze sport erg populair is en ook in andere landen wint het treinreizen populariteit. Voor Nederland is mevrouw Hendriks uit Leeuwarden een grote kanshebber. Zij traint al jaren op het traject Leeuwarden - Rotterdam.

De directeur van de NS laat in een reactie weten; "Wij zijn blij dat het ons eindelijk gelukt is om het treinreizen erkent te krijgen op de olympische spelen. Als sponsor van de OS zien wij ook dat er in Nederland te weinig waardering is voor de reizigers die dagelijks vaak uren aan het trainen zijn. Hopelijk kan Nederland in 2016 in Rio ook met een medaille naar huis gaan, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn."



Bron
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:45:19 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_134986045
Gek, dit lijkt me toch eerder iets voor de winterspelen. Het is veel spannender met echte sneeuw. :+
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:15:08 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134987190
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben er pas rond 15.00 uur :P Wellicht spreek ik je nog ;)
Dan ben ik allang weg. Ik begin namelijk om half zes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:28:02 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134987662
Nieuwjaarswensen van RFF (infrabeheerder), DCF (verkeersleiding) en SNCF Infra (aannemer):


Trajectoire GIU - Voeux 2014 door Réseau Ferré de France
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:36:20 #97
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_134988019
Het gebruikelijke pechtraject A'dam <> Haarlem start 2014 weer 'normaal' met een wisselstoring.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_134988270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld heeft definitief bewezen dat ze maling heeft aan de reiziger. Ze heeft maling aan het LOCOV-advies en negeert bezwaarschrift Algemene Wet Bestuursrecht tegen clandestiene extra tariefstijging van NS:

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?
pi_134988350
quote:
15s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?
Nee, ik ben niet verbaasd. Maar we blijven strijden tegen alle vormen van reizigershaat.
pi_134988487
quote:
15s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?
Vind je de redenering in de brief eerlijk? Ik vind het oprecht heel erg raar dat er bijvoorbeeld in staat: "De extra tariefstijging per 1 januari 2014 loopt vooruit op een verhoging van de gebruikskosten van de spoorweginfrastructuur, die echter pas op 1 januari 2015 ingaat. Reizigers die in de loop van 2014 het spoor (bijvoorbeeld wegens de zeer gebrekkige kwaliteit van het reizigersvervoer) de rug toekeren, hebben dan wel meebetaald aan extra kosten die niet voor hen zijn gemaakt." Hoe kan je nou zo logisch redeneren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134988641
Niedersachsen ticket vanaf Groningen geldig was maar een tijdelijke actie toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')