In Brussel rijdt komende nacht tot 3 uur ook heel uitgebreid OV, en dat is zelfs gratis...quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:29 schreef Bitlord het volgende:
In Vlaanderen wordt er zelfs een uitgebreid nacht(tram)net op touw gezet om iedereen veilig weer thuis te brengen:
http://www.delijn.be/nieuws/Oudejaarsnacht_2013.htm
Mja, treinen moeten na 8 uur (rond 9 uur komen de laatste ritten pas bij hun eindbestemming aan) nog worden afgerangeerd, schoongemaakt etc. En er moet ook nog rekening worden gehouden met vertragingen of verstoringen, als je dan pas om 22 uur zou stoppen dan is dat voor een deel waarschijnlijk nét niet genoeg om voor twaalven thuis te zijn. Vergeet ook niet dat dit de enige feestdag van het jaar is dat al het personeel echt gegarandeerd thuis (voor een deel althans) mag spenderenquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:29 schreef Bitlord het volgende:
Is er eigenlijk recent nog wel eens onderzoek gedaan naar het stoppen van het OV vandaag na achten? Hoewel ik enerzijds ook wel snap dat chauffeurs en bestuurders deze uren thuis willen zijn, is 20 uur wellicht wel een erg vroege tijd om te stoppen. Zeker op een avond als deze als velen naar andere plaatsen willen. Er kan toch ook om 22 uur worden gestopt?
Dikke lul! Dat weet je als je gaat werken als Machnist. Dat er af en toe een feestdag gewerkt moet worden... Dus ook oudjaarsavond... Trouwens, dat is nog geneens een feestdagquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja, treinen moeten na 8 uur (rond 9 uur komen de laatste ritten pas bij hun eindbestemming aan) nog worden afgerangeerd, schoongemaakt etc. En er moet ook nog rekening worden gehouden met vertragingen of verstoringen, als je dan pas om 22 uur zou stoppen dan is dat voor een deel waarschijnlijk nét niet genoeg om voor twaalven thuis te zijn. Vergeet ook niet dat dit de enige feestdag van het jaar is dat al het personeel echt gegarandeerd thuis (voor een deel althans) thuis mag spenderen
En dan vraag jij je af waarom dat is, dat dit wel kan in België en niet in Nederland.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:45 schreef J.B. het volgende:
In Brussel rijdt komende nacht tot 3 uur ook heel uitgebreid OV, en dat is zelfs gratis...
Mja goed punt, het zou me niks verbazen als er her en der op stations van die grappige kinderkes staan te wachten om rotjes naar en in de trein te mieteren op dit soort dagen. Sowieso verbiedt men vuurwerk wat mij betreft volledig maar dat is een andere discussiequote:Op dinsdag 31 december 2013 15:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dan vraag jij je af waarom dat is, dat dit wel kan in België en niet in Nederland.
Hebben de mensen daar gemiddelde meer fatsoen o.i.d. tijdens Oud en Nieuw?
Sandite-installatie op ooghoogte monteren en zandstralen dat tuig.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:05 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja goed punt, het zou me niks verbazen als er her en der op stations van die grappige kinderkes staan te wachten om rotjes naar en in de trein te mieteren op dit soort dagen. Sowieso verbiedt men vuurwerk wat mij betreft volledig maar dat is een andere discussie
quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Sandite-installatie op ooghoogte monteren en zandstralen dat tuig.
Nobel streven. Als je de hoogte goed uitmikt heb je ooghoogte voor de jongste radbrakers en kruishoogte voor de ongeneeslijke pubers. Ik zeg: doen!quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Sandite-installatie op ooghoogte monteren en zandstralen dat tuig.
De containerterminals in Rotterdam gingen vanochtend om 10:00 sluiten, zoals de grote ECT, de APM en dergelijke. Onze binnenhaventerminal ging "pas" om 16:00 sluiten. Nee, ik vind 20:00 een mooie tijd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:29 schreef Bitlord het volgende:
Is er eigenlijk recent nog wel eens onderzoek gedaan naar het stoppen van het OV vandaag na achten? Hoewel ik enerzijds ook wel snap dat chauffeurs en bestuurders deze uren thuis willen zijn, is 20 uur wellicht wel een erg vroege tijd om te stoppen. Zeker op een avond als deze als velen naar andere plaatsen willen. Er kan toch ook om 22 uur worden gestopt?
In Vlaanderen wordt er zelfs een uitgebreid nacht(tram)net op touw gezet om iedereen veilig weer thuis te brengen:
http://www.delijn.be/nieuws/Oudejaarsnacht_2013.htm
Laten we brandweer, politie, ambulancebroeders, verplegend personeel en ziekenhuizen ook sluiten dan, die mensen willen vast ook thuis zijn...quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:03 schreef greavy het volgende:
[..]
De containerterminals in Rotterdam gingen vanochtend om 10:00 sluiten, zoals de grote ECT, de APM en dergelijke. Onze binnenhaventerminal ging "pas" om 16:00 sluiten. Nee, ik vind 20:00 een mooie tijd.
Er zijn mensen die de jaarwisseling bij familie / gezin willen uitzitten. Als om 20:00 gaan stoppen, zijn de rangeerders nog lang niet klaar.
Prima tijd.
Ja, er zijn vast ook mensen die willen werken, maar ik vind het niet verkeerd hoor.
Leuk plaatje. Hij was trouwens -in het groen- al eens eerder hier langsgekomen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sik 320
Op 26 december was ik weer in Friesland, en had via-via vernomen dat Sik 320 inmidels groen geschilderd was.
Dat noodde mij om even te kijken, en stond inderdaad in groene kleurstelling voor het voormalig stationsgebouw van Marrum-Westernijkerk.
De vorige keer dat ik hier deze Sik op de foto heb gezet was de Sik nog geel/grijs.
ziet er zeer fraai uitquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sik 320
Op 26 december was ik weer in Friesland, en had via-via vernomen dat Sik 320 inmidels groen geschilderd was.
Dat noodde mij om even te kijken, en stond inderdaad in groene kleurstelling voor het voormalig stationsgebouw van Marrum-Westernijkerk.
De vorige keer dat ik hier deze Sik op de foto heb gezet was de Sik nog geel/grijs.
ik hoorde dat Shunter het stelletje opgelapt heeftquote:Op dinsdag 31 december 2013 19:30 schreef _JdM_ het volgende:
Lintje 40 (van het stootjukkenavontuur op Zutphen Goederen) is reedsch uit den Werkplaats en staat in Hengelo te wachten op wat komen gaat met twee hele fronten.
Ik durf eigenlijk nooit meer iets te plaat(s)en, komen hier zulke mooie platen voorbijquote:
online?quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:20 schreef Socios het volgende:
Spoorboekje 2014 is vanaf heden beschikbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |