Een overheid bepaald, prima maar gaat het mis dan geven ze niet thuis. Wel janken wegens slecht onderhoud en veel vertragingen maar men verwacht wel een behoorlijke winst.quote:Op maandag 30 december 2013 16:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
De media ok, maar wat wil je nou nog meer meehebben aan een concessieverlener die van ome Jeroen nooit eens mag zeggen "dit hadden we zo niet afgesproken"?
Is het wenselijk om meer treinen te laten rijden? Ik denk dat service en informatie belangrijkere pijlers moeten zijn dan nog meer frequentie. Uitgezonderd metronetwerken is het echt wel heel goed geregeld in Nederland hoor qua verbindingen.quote:Op maandag 30 december 2013 16:25 schreef madeleine-b het volgende:
Wat ik mij dus afvraag met al die lumineuze plannen om het HRN/lijnen uit elkaar te halen: gaat er ook maar 1 trein meer van rijden?
Volgens mijn lekenblik zit in de ruime Randstad het spoornet (op wat "finetuning" na) behoorlijk vol.
Zo nee dan wordt het dus een verhaaltje van meer kosten en minder flexibiliteit voor de reiziger als het gaat over de te kiezen routes.
Twee verschillende overheden. Het gejank is grotendeels Tweede Kamer (en dat kan NS veilig negeren dankzij de excuustruusjes op IenM) en de winstverwachting is MinFin. Dat laatste schiet inderdaad niet op, eens.quote:Op maandag 30 december 2013 16:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een overheid bepaald, prima maar gaat het mis dan geven ze niet thuis. Wel janken wegens slecht onderhoud en veel vertragingen maar men verwacht wel een behoorlijke winst.
Maar gaan ze dat doen. Zij zullen eerder gaan kijken of het mogelijk is hun stoptreinen te laten aansluiten op het busvervoer in de regio.quote:Op maandag 30 december 2013 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom? Qua uitvoerbaarheid of qua nut voor de reiziger?
Als, ik noem maar wat, Veolia de stoptreinen Roermond-Sittard-Maastricht/Heerlen zou gaan rijden op dezelfde tijden als de NS dat nu doet, dan maakt dat toch verder niet veel uit?
(Tussen Arnhem en Nijmegen rijdt nu ook al een raar rood treintje tussen de NS-IC's en sprinters door, en van goederentreinen op wat voor hoofdlijn dan ook kijkt al lang niemand meer op)
Als buschauffeur rij ik ook wel eens langer dan 4 uur hoor, vaak heb je dan na een half uur of uur wel even een paar minuten tijd waarin je stil staat. En als je een beetje vertraging hebt ben je die tijd ook kwijt...quote:Op maandag 30 december 2013 14:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er is niets mis het het beroep van een buschauffeur. Ook een zwaar beroep.
Maar totaal iets anders. In een bus schakel(tenzij automaat) je , moet je sturen etc, veel frequenter optrekken en remmen, je maakt deel uit van het verkeer dat altijd anders is. Je maakt meer handelingen. Dan liggen de rijtijden op 2,5 uur. Een machinist moet in staat worden geacht om minimaal 4,5 uur te rijden.
Een machinist is een proces operator op rails, die niets meer doet dan het observeren en opvolgen van de seinen etc.
Nogmaals eigenlijk zou je zelf eens een keer een jaar lang alleen maar de stopper moeten rijden tussen Weert en Eindhoven. Dan praat je wel anders.
Waarom moet ik als vervoerder die alleen maar rijd tot Eindhoven zorgen dat iemand in Adam terecht kan komen? Of de stopper naar Den Bosch moet halen. Dat gaat mij dan toch niets aan. Ik heb mijn taak netjes afgewerkt als vervoerder. Namelijk tot Eindhoven zoals is afgesproken in de concessie.quote:Op maandag 30 december 2013 17:11 schreef b2py het volgende:
Is het in deze een fout van NS, ProRail, Veolia, Derden?
Opdracht: Zorg dat de reiziger thuis komt, financieel gesteggel achteraf oplossen.
Dat probleem kan door de treindienstleiding worden opgelost.quote:Op maandag 30 december 2013 17:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waarom moet ik als vervoerder die alleen maar rijd tot Eindhoven zorgen dat iemand in Adam terecht kan komen? Of de stopper naar Den Bosch moet halen. Dat gaat mij dan toch niets aan. Ik heb mijn taak netjes afgewerkt als vervoerder. Namelijk tot Eindhoven zoals is afgesproken in de concessie.
Ja dat snap ik, maar als daardoor die reiziger zijn aansluiting niet haalt zorg jij dan dat hij thuis komt(laatste aansluiting). Als de vervoerder waar je werkt daar niets te zoeken heeft?quote:Op maandag 30 december 2013 17:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als buschauffeur rij ik ook wel eens langer dan 4 uur hoor, vaak heb je dan na een half uur of uur wel even een paar minuten tijd waarin je stil staat. En als je een beetje vertraging hebt ben je die tijd ook kwijt...
Ik hoop het.quote:Op maandag 30 december 2013 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat probleem kan door de treindienstleiding worden opgelost.
Je had het net nog over Valkenburg en laatste trein, nu haal je er weer iets totaal anders bij.quote:Op maandag 30 december 2013 17:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waarom moet ik als vervoerder die alleen maar rijd tot Eindhoven zorgen dat iemand in Adam terecht kan komen? Of de stopper naar Den Bosch moet halen. Dat gaat mij dan toch niets aan. Ik heb mijn taak netjes afgewerkt als vervoerder. Namelijk tot Eindhoven zoals is afgesproken in de concessie.
In Groningen misschien, echter ken ik hier zat voorbeelden waarbij het niet gebeurd (oosten des landsquote:Op maandag 30 december 2013 17:56 schreef Igen het volgende:
De treinen van Arriva wachten in Groningen doorgaans best op de IC uit het zuiden.
En verder betekent aanbesteding ook niet automatisch dat er iemand anders dan NS komt te rijden. Dat is ook helemaal niet de bedoeling, het is de bedoeling dat de spoorwegbedrijven door concurrentie beter hun best gaan doen. Als NS dan als beste uit de bus komt, helemaal prima.
Afspraken die er zijn is dat de reiziger gegarandeerd word om daar te komen waar de vervoerder rijd. En dan heb ik het over de laatste treinen.quote:Op maandag 30 december 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Je had het net nog over Valkenburg en laatste trein, nu haal je er weer iets totaal anders bij.
Welke afspraken over eventuele laatste aansluitingen worden gemaakt? Wie is daar verantwoordelijk voor? In bijzondere gevallen zoals stremmingen, wie is er dan verantwoordelijk? Welke acties nemen we in geval van stremmingen?
De antwoorden van de vragen hierboven timmeren jouw problematiek dicht.
Ik hoor een voor een zaken die relatief makkelijk oplosbaar zijn.quote:Op maandag 30 december 2013 17:51 schreef GlenSpey het volgende:
Achja, denk dat iedereen wel weet hoe het zit met aanbestedingen en opknippen. Allemaal mooie politieke praatjes vooraf, maar een hoop ellende achteraf. Zoals gebruikelijk met 'Europa'
- Treinen van concurrerende bedrijven gaan echt niet vaker op elkaar wachten. Doen ze nu ook (meestal) al niet.
- De politiek gaat echt geen extra toezicht houden of alles wel in goede banen wordt geleid. Doet ze nu ook al niet.
- Prijzen gaan echt niet dalen, ze gaan stijgen want al die lijntjes zijn van zichzelf vaak niet winstgevend genoeg. En al die aanbestedingen en opbiedende bedrijven moeten/willen het geld ook ergens mee terugverdienenen dan krijg je misschien ook nog wel te maken met bepaalde eisen die bij de aanbesteding komen: zoals nieuw, modern materieel voorzien van de laatste technische snufjes (iets wat we bij busbedrijven al veel zien).
- Reizen binnen Nederland zal lastiger worden, denk aan vaker overstappen, meer gedoe met uit/inchecken, gezeik over tarieven etc.
En dan blijft er nog het chauvinistische huzarenstukje over: willen we Nederland nou echt (grotendeels) laten overnemen door buitenlandse bedrijven?
Ben benieuwd hoe jij deze problemen realistisch wil gaan oplossenquote:Op maandag 30 december 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik hoor een voor een zaken die relatief makkelijk oplosbaar zijn.
Het zogenaamde 'Laaghangend fruit'.
Gelukkig zitten alle vervoerders allemaal bij elkaar in het OCCR en is daardoor door korte lijntjes, goede afspraken en dito financiële consequenties ruimschoots haalbaar.quote:Op maandag 30 december 2013 18:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Afspraken die er zijn is dat de reiziger gegarandeerd word om daar te komen waar de vervoerder rijd. En dan heb ik het over de laatste treinen.
Als je diverse vervoerders hebt vervalt dat. Want iedereen heeft zijn eigen winkel en eigen directie en ziet andere vervoerders als concurrenten. Als hij al moet wachten op aansluiting dat nu niet het geval is want Veolia hoeft niet op mij te wachten bij de laatste aansluiting als ik vertraging maak, dan snap je wel dat je net als in de bouwwereld een soort van meerwerk krijgt en dan word met een vork geschreven. Nog maar te zwijgen over de genomen beslissingen die niemand meer durft te nemen. Iedereen wacht op elkander voordat men überhaupt iets durft te ondernemen. Ik heb dat in de engineeringswereld al meemaakt.
Dus als ik als vervoerder de IC rijd naar Maastricht en iemand moet in Bunde zijn maar vervoerder X rijd die stopper vanaf Maastricht, dan is het nog maar de vraag of die blijft wachten. En de IC vervoerder ja die vind het prima want die hoeft geen taxi meer te regelen immers hij voorziet de stoptrein niet en voor hem is Maastricht voldoen aan de eisen, precies volgens de afspraak. En geloof mij maar dat de kosten oplopen en behoorlijk als de vervoerder x van de stoptrein een half uur langer moet wachten en hij daardoor weer anderen dupeert die bijvoorbeeld nog een bus moeten halen.
Ja het probleem is oplosbaar, welk probeem niet. Alleen moet je je afvragen tegen welke prijs.
Ik kan me in de rest van je argumenten best vinden, maar het is intussen ruimschoots aangetoond dat je voor het niet wachten echt geen concurrerende bedrijven nodig hebt. Geef het overdreven sturen op treinpunctualiteit (ipv. reizigerspunctualiteit) daar maar de schuld van en ja, dat komt eerder uit Den Haag dan uit Utrecht.quote:Op maandag 30 december 2013 17:51 schreef GlenSpey het volgende:
- Treinen van concurrerende bedrijven gaan echt niet vaker op elkaar wachten. Doen ze nu ook (meestal) al niet.
Klopt en het is een probleem wat met aanbesteden in ieder geval niet weggaat (tis wel een van de veelgenoemde redenen van reizigers waarom men de NS liever vervangen ziet worden door een andere vervoerder).quote:Op maandag 30 december 2013 18:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik kan me in de rest van je argumenten best vinden, maar het is intussen ruimschoots aangetoond dat je voor het niet wachten echt geen concurrerende bedrijven nodig hebt. Geef het overdreven sturen op treinpunctualiteit (ipv. reizigerspunctualiteit) daar maar de schuld van en ja, dat komt eerder uit Den Haag dan uit Utrecht.
Prima, maar wat zie jij dan als voordeel. Vertel het me. Wat schiet je ermee op als reiziger.quote:Op maandag 30 december 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik hoor een voor een zaken die relatief makkelijk oplosbaar zijn.
Het zogenaamde 'Laaghangend fruit'.
Minder knippen, minder snijden. Betere service en verbeterd aanbod op treinlengte. Schonere treinen en betere reisinformatie.quote:Op maandag 30 december 2013 18:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Prima, maar wat zie jij dan als voordeel. Vertel het me. Wat schiet je ermee op als reiziger.
Zijn het de kosten? Meer treinen? Waar denk je het voordeel uit te halen?
Nee, daar gaat het nu juist om. Juist omdat Veolia er niet rijd hebben ze de verantwoording niet voor die verbinding. Dus ja dan heb je pech en geen taxi.quote:Op maandag 30 december 2013 18:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig zitten alle vervoerders allemaal bij elkaar in het OCCR en is daardoor door korte lijntjes, goede afspraken en dito financiële consequenties ruimschoots haalbaar.
Andersom geldt hetzelfde. Wat als Veolia te laat is voor de laatste trein naar Amsterdam vanuit Maastricht? Moet Veolia dan ook een taxiritje vanaf Utrecht betalen doordat de volgende niet verder dan daar gaat?
Scheelt weer dat er daar een nachtnet is en het probleem dus minder speelt..
Veolia biedt hem toch in zijn reisplanner.quote:Op maandag 30 december 2013 18:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het nu juist om. Juist omdat Veolia er niet rijd hebben ze de verantwoording niet voor die verbinding. Dus ja dan heb je pech en geen taxi.
Is de term "core business" al gebruikt?quote:Op maandag 30 december 2013 18:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Minder knippen, minder snijden. Betere service en verbeterd aanbod op treinlengte. Schonere treinen en betere reisinformatie.
Wat is er niet core-business aan?quote:Op maandag 30 december 2013 18:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is de term "core business" al gebruikt?.
En zolang MinFin binnenskamers handhaving verbiedt stel ik voor dat papier aan Ireyon aan te bieden voor zijn geliefde toiletten.quote:Op maandag 30 december 2013 18:15 schreef b2py het volgende:
Ik heb inmiddels al vijf keer gezegd dat er in toekomstige concessies wél afspraken gemaakt over kunnen worden.
Met meerdere vervoerders op het spoor (niet alleen het HRN) moet je reizigersinformatie niet bij slechts één van die vervoerders leggen. Idem voor stationsuitbating, maar die noemde je niet.quote:
Heb je het gemeten?quote:Op maandag 30 december 2013 18:20 schreef bork het volgende:
Fast Ferry Velsen-Amsterdam was prima, we zaten 1e rang en af-en-toe haalden we toch de 60 km/u. Het was vandaag gratis trouwens. Van Driehuis naar de Fast Ferry lopen over oude spoor naar IJmuiden was prima te doen!
Als dat zo is dan zou ik zeggen waar wachten we nog op. Minder knippen? Ja die is natuurlijk wel erg belangrijk.quote:Op maandag 30 december 2013 18:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Minder knippen, minder snijden. Betere service en verbeterd aanbod op treinlengte. Schonere treinen en betere reisinformatie.
Reizigersinformatie hoort imo bij de spoorbeheerder, maar dat hebben ze hier afgelopen jaar juist weggehaald. Maar dat even terzijde.quote:Op maandag 30 december 2013 18:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met meerdere vervoerders op het spoor (niet alleen het HRN) moet je reizigersinformatie niet bij slechts één van die vervoerders leggen. Idem voor stationsuitbating, maar die noemde je niet.
Daarentegen, als NS eens betrouwbaar dingen gaat roepen over treinlengte én betrouwbaar op dezelfde plaats op het perron stopt, mogen ze van mij eens iets gaan roepen over reizigersspreiding.
Yup, ik vond het ook niet verkeerd, en van Velsen naar Amsterdam om 16.20, 10 man of zo, heerlijk rustigquote:Op maandag 30 december 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je het gemeten?
Ik vond het vooral erg tof dat we zo door de havens voeren.
Al met al erg genoten!
Ik had die van 13:00, zelfde richting. Ding zat afgeladen vol bij mij.quote:Op maandag 30 december 2013 18:24 schreef bork het volgende:
[..]
Yup, ik vond het ook niet verkeerd, en van Velsen naar Amsterdam om 16.20, 10 man of zo, heerlijk rustig.
Ja, zonde. Mag van mij wel teruggedraaid worden. Heeft Bashir weer wat te twitterenquote:Op maandag 30 december 2013 18:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Reizigersinformatie hoort imo bij de spoorbeheerder, maar dat hebben ze hier afgelopen jaar juist weggehaald. Maar dat even terzijde.
Beetje kort door de bocht niet?quote:Op maandag 30 december 2013 18:57 schreef Bitlord het volgende:
Nou klagen we hier nog wel eens dat NS stations overslaat, maar vanmiddag had de machinist van de 6060 Houten - Utrecht schijt aan de planningsregels van Prorail en stopte gewoon wel op Utrecht Lunetten.
waren er ook in- en uitstappers?quote:Op maandag 30 december 2013 18:57 schreef Bitlord het volgende:
Nou klagen we hier nog wel eens dat NS stations overslaat, maar vanmiddag had de machinist van de 6060 Houten - Utrecht schijt aan de planningsregels van Prorail en stopte gewoon wel op Utrecht Lunetten.
O jawel maar dat maakt hier niet zo veel uit. Er waren drie uitstappers die van de ontgrendeling van de deuren gebruik maakten.quote:
Natuurlijk afspraken maken is geweldig. En hoe meer partijen je erbij betrekt hoe complexer het word en worden de lijnen juist langer dan korter. Het is zelfs al gebleken na de splitsing van Prorail en de vervoerders dat die lijnen fantastisch werken. Zo goed zelfs dat ik nog geen klomp ijs tussen een wissel mag halen met een vlaggenstok.quote:Op maandag 30 december 2013 18:15 schreef b2py het volgende:
En dat is zoals het nu gaat. Ik heb inmiddels al vijf keer gezegd dat er in toekomstige concessies wél afspraken gemaakt over kunnen worden.
Alsof de machinist 'schijt heeft aan de regels van ProRail'quote:Op maandag 30 december 2013 19:04 schreef Bitlord het volgende:
[..]
O jawel maar dat maakt hier niet zo veel uit. Er waren drie uitstappers die van de ontgrendeling van de deuren gebruik maakten.
Het risico is te groot. Er zit altijd wel iemand van Prorail of andere instantie in de trein die direct melding maakt.quote:Op maandag 30 december 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof de machinist 'schijt heeft aan de regels van ProRail'
- Er was rond die tijd een storing op dat traject
- Ad hoc stops mogen nog steeds
- Tientallen andere redenen die niet zo voor de hand liggen
Niet alleen in Nederland, in België gaan de Reisinformanten achter de schermen en omroep straks door NMBS verzorgd worden, terwijl Infrabel dat nu is. De techniek blijft wel beheerd bij Infrabel.quote:Op maandag 30 december 2013 18:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Reizigersinformatie hoort imo bij de spoorbeheerder, maar dat hebben ze hier afgelopen jaar juist weggehaald. Maar dat even terzijde.
NS zelf zegt:quote:Op maandag 30 december 2013 18:07 schreef DonJames het volgende:
Misschien dat jullie het hier weten:
Ik heb nog geen OV-chipgeval en wilde een maandtrajectkaart kopen. Vorige week stamkaart laten maken bij het loket, vandaag wilde ik de maandtrajectkaart uit de automaat halen. Dan moet je dus je stamkaartnummer invullen, maar dat pakte de automaat niet. 4 cijfers ging wel, maar mijn nummer begint met 5 cijfers, maar wel met een 0. Moet ik die eerste 0 weglaten?
quote:Uw NS-stamkaartnummer zijn de vier cijfers en twee letters op uw stamkaart of, wanneer u een OV-chipkaart heeft, de laatste zeven cijfers van het nummer linksonder op uw kaart.
quote:
ik neem aan dat Fles dit neergetikt heeftquote:Op maandag 30 december 2013 20:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]![]()
![]()
Morgen even de laatste paar bordjes van Deelstaat Hessen opkuisen, en dan rap aan de smoutenbollen
Nee, die ligt in de kamer naast me een schoonheidsslaapje te doen zo te horenquote:Op maandag 30 december 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik neem aan dat Fles dit neergetikt heeft
Dat heeft niks te maken met concessies, maar met een veranderende samenleving. Alles wat als hoogste risico gezien wordt, wordt aangepakt. Doe je dat over meerdere jaren, dan komen de kleinere risico's opeens bovenaan te staan. Kleinere risico's zoals een onderhouder op de rails terwijl er treinen rijden. Of, iets heel anders, een weg waar je vroeger 80 mocht, maar die nu dankzij allemaal borden, paaltjes en versmallingen waar je tegenaan kan rijden gedowngrade is naar 60: meer dan de helft van de provinciale wegen is dit lot ten deel gevallen in de laatste grofweg tien jaar.quote:Op maandag 30 december 2013 19:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk afspraken maken is geweldig. En hoe meer partijen je erbij betrekt hoe complexer het word en worden de lijnen juist langer dan korter. Het is zelfs al gebleken na de splitsing van Prorail en de vervoerders dat die lijnen fantastisch werken. Zo goed zelfs dat ik nog geen klomp ijs tussen een wissel mag halen met een vlaggenstok.
En dat je als machinist nog geen losse loc meer mag aanhaken aan rijtuigen. Je niet meer in de hoogspanning mag om een zekering te vervangen.
En doe je het toch en iemand krijgt er lucht van of er gaat iets fout dan zijn de rapen gaar.
Als je ooit in een vergadering hebt gezeten met 15 man die iets moeten dichttimmeren dan duurt het een eeuwigheid. Doe dat met twee man en binnen vijf minuten ben je eruit. Natuurlijk ervan uitgaande dat je bekwaam bent in je vak.
Dat je langere treinen en schonere treinen zult krijgen zonder daarvoor te betalen is wensdenken. Zeker als het maken van winst belangrijk is.
quote:Op maandag 30 december 2013 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, die ligt in de kamer naast me een schoonheidsslaapje te doen zo te horen![]()
![]()
Zelfs de kastelijn hier noemt Fles al Fles
Doch wel, want als je meerdere vervoerders op je net hebt moeten de regels wel strenger. Maar dat ga ik niet uitleggen want dat is mij een te lang verhaal. In het kort: Prorail kan doodeenvoudig geen partij meer voortrekken en moeten de regels zo maken dat iedere vervoerder op het net kan rijden.quote:Op maandag 30 december 2013 20:35 schreef Panthera. het volgende:
Dat heeft niks te maken met concessies
Gelukkig weet jij het dan wel. En nu?quote:Op maandag 30 december 2013 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Woorden als 'doch' gebruiken als je niet weet hoe
Uiteraard, helaas was vrijdag de Hühnerfrikassee mit Champignons und Butterreis uitverkocht maar die heb ik zaterdag vanaf Hamburg-Altona vertrek ICE naar Nürnberg toch nog kunnen eten en vrijdag de Chili con Carne mit argentinischem Rindfleisch.quote:Op zondag 29 december 2013 13:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Gelukkig is ICE voorzien van een fatsoenlijke restauratiewagen die ook bemenst wordt.
Mogen wij bij Arriva wel.quote:Op maandag 30 december 2013 19:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk afspraken maken is geweldig. En hoe meer partijen je erbij betrekt hoe complexer het word en worden de lijnen juist langer dan korter. Het is zelfs al gebleken na de splitsing van Prorail en de vervoerders dat die lijnen fantastisch werken. Zo goed zelfs dat ik nog geen klomp ijs tussen een wissel mag halen met een vlaggenstok.
En dat je als machinist nog geen losse loc meer mag aanhaken aan rijtuigen. Je niet meer in de hoogspanning mag om een zekering te vervangen.
En doe je het toch en iemand krijgt er lucht van of er gaat iets fout dan zijn de rapen gaar.
Als je ooit in een vergadering hebt gezeten met 15 man die iets moeten dichttimmeren dan duurt het een eeuwigheid. Doe dat met twee man en binnen vijf minuten ben je eruit. Natuurlijk ervan uitgaande dat je bekwaam bent in je vak.
Dat je langere treinen en schonere treinen zult krijgen zonder daarvoor te betalen is wensdenken. Zeker als het maken van winst belangrijk is.
En daar zijn wij dan weer best blij mee. Overigens mogen we jullie lang niet alle wissels laten krukken. Zeker op emplacementen is dat beperkt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 04:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mogen wij bij Arriva wel.
Wij mogen stukken ijs uit de wissel harken, en wij zijn zelfs bevoegd om wissels te krukken!
Hoogspanningskabels werken we niet mee.
'Zo'n grote vuurbal jongen!'quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja. Boem is ho.
[ afbeelding ]
Meer foto's op mijn site.
Bevoegd ben ik ook, maar krijg een negatief antwoord als ik vraag om te mogen krukken van de TRDL.quote:Op dinsdag 31 december 2013 04:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mogen wij bij Arriva wel.
Wij mogen stukken ijs uit de wissel harken, en wij zijn zelfs bevoegd om wissels te krukken!
Hoogspanningskabels werken we niet mee.
Ambtenareneilandjesdenken.quote:Op maandag 30 december 2013 17:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waarom moet ik als vervoerder die alleen maar rijd tot Eindhoven zorgen dat iemand in Adam terecht kan komen? Of de stopper naar Den Bosch moet halen. Dat gaat mij dan toch niets aan. Ik heb mijn taak netjes afgewerkt als vervoerder. Namelijk tot Eindhoven zoals is afgesproken in de concessie.
Dank!quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:15 schreef b2py het volgende:
Stuk voor stuk bekende en prachtige platen.
Dank! Ben een kantoorpik bij Arriva.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:05 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuke plaatjes Z-C, bij welk bedrijf zit jij dan eigenlijk??
In Brussel rijdt komende nacht tot 3 uur ook heel uitgebreid OV, en dat is zelfs gratis...quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:29 schreef Bitlord het volgende:
In Vlaanderen wordt er zelfs een uitgebreid nacht(tram)net op touw gezet om iedereen veilig weer thuis te brengen:
http://www.delijn.be/nieuws/Oudejaarsnacht_2013.htm
Mja, treinen moeten na 8 uur (rond 9 uur komen de laatste ritten pas bij hun eindbestemming aan) nog worden afgerangeerd, schoongemaakt etc. En er moet ook nog rekening worden gehouden met vertragingen of verstoringen, als je dan pas om 22 uur zou stoppen dan is dat voor een deel waarschijnlijk nét niet genoeg om voor twaalven thuis te zijn. Vergeet ook niet dat dit de enige feestdag van het jaar is dat al het personeel echt gegarandeerd thuis (voor een deel althans) mag spenderenquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:29 schreef Bitlord het volgende:
Is er eigenlijk recent nog wel eens onderzoek gedaan naar het stoppen van het OV vandaag na achten? Hoewel ik enerzijds ook wel snap dat chauffeurs en bestuurders deze uren thuis willen zijn, is 20 uur wellicht wel een erg vroege tijd om te stoppen. Zeker op een avond als deze als velen naar andere plaatsen willen. Er kan toch ook om 22 uur worden gestopt?
Dikke lul! Dat weet je als je gaat werken als Machnist. Dat er af en toe een feestdag gewerkt moet worden... Dus ook oudjaarsavond... Trouwens, dat is nog geneens een feestdagquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja, treinen moeten na 8 uur (rond 9 uur komen de laatste ritten pas bij hun eindbestemming aan) nog worden afgerangeerd, schoongemaakt etc. En er moet ook nog rekening worden gehouden met vertragingen of verstoringen, als je dan pas om 22 uur zou stoppen dan is dat voor een deel waarschijnlijk nét niet genoeg om voor twaalven thuis te zijn. Vergeet ook niet dat dit de enige feestdag van het jaar is dat al het personeel echt gegarandeerd thuis (voor een deel althans) thuis mag spenderen
En dan vraag jij je af waarom dat is, dat dit wel kan in België en niet in Nederland.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:45 schreef J.B. het volgende:
In Brussel rijdt komende nacht tot 3 uur ook heel uitgebreid OV, en dat is zelfs gratis...
Mja goed punt, het zou me niks verbazen als er her en der op stations van die grappige kinderkes staan te wachten om rotjes naar en in de trein te mieteren op dit soort dagen. Sowieso verbiedt men vuurwerk wat mij betreft volledig maar dat is een andere discussiequote:Op dinsdag 31 december 2013 15:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dan vraag jij je af waarom dat is, dat dit wel kan in België en niet in Nederland.
Hebben de mensen daar gemiddelde meer fatsoen o.i.d. tijdens Oud en Nieuw?
Sandite-installatie op ooghoogte monteren en zandstralen dat tuig.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:05 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja goed punt, het zou me niks verbazen als er her en der op stations van die grappige kinderkes staan te wachten om rotjes naar en in de trein te mieteren op dit soort dagen. Sowieso verbiedt men vuurwerk wat mij betreft volledig maar dat is een andere discussie
quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Sandite-installatie op ooghoogte monteren en zandstralen dat tuig.
Nobel streven. Als je de hoogte goed uitmikt heb je ooghoogte voor de jongste radbrakers en kruishoogte voor de ongeneeslijke pubers. Ik zeg: doen!quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Sandite-installatie op ooghoogte monteren en zandstralen dat tuig.
De containerterminals in Rotterdam gingen vanochtend om 10:00 sluiten, zoals de grote ECT, de APM en dergelijke. Onze binnenhaventerminal ging "pas" om 16:00 sluiten. Nee, ik vind 20:00 een mooie tijd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:29 schreef Bitlord het volgende:
Is er eigenlijk recent nog wel eens onderzoek gedaan naar het stoppen van het OV vandaag na achten? Hoewel ik enerzijds ook wel snap dat chauffeurs en bestuurders deze uren thuis willen zijn, is 20 uur wellicht wel een erg vroege tijd om te stoppen. Zeker op een avond als deze als velen naar andere plaatsen willen. Er kan toch ook om 22 uur worden gestopt?
In Vlaanderen wordt er zelfs een uitgebreid nacht(tram)net op touw gezet om iedereen veilig weer thuis te brengen:
http://www.delijn.be/nieuws/Oudejaarsnacht_2013.htm
Laten we brandweer, politie, ambulancebroeders, verplegend personeel en ziekenhuizen ook sluiten dan, die mensen willen vast ook thuis zijn...quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:03 schreef greavy het volgende:
[..]
De containerterminals in Rotterdam gingen vanochtend om 10:00 sluiten, zoals de grote ECT, de APM en dergelijke. Onze binnenhaventerminal ging "pas" om 16:00 sluiten. Nee, ik vind 20:00 een mooie tijd.
Er zijn mensen die de jaarwisseling bij familie / gezin willen uitzitten. Als om 20:00 gaan stoppen, zijn de rangeerders nog lang niet klaar.
Prima tijd.
Ja, er zijn vast ook mensen die willen werken, maar ik vind het niet verkeerd hoor.
Leuk plaatje. Hij was trouwens -in het groen- al eens eerder hier langsgekomen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sik 320
Op 26 december was ik weer in Friesland, en had via-via vernomen dat Sik 320 inmidels groen geschilderd was.
Dat noodde mij om even te kijken, en stond inderdaad in groene kleurstelling voor het voormalig stationsgebouw van Marrum-Westernijkerk.
De vorige keer dat ik hier deze Sik op de foto heb gezet was de Sik nog geel/grijs.
ziet er zeer fraai uitquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sik 320
Op 26 december was ik weer in Friesland, en had via-via vernomen dat Sik 320 inmidels groen geschilderd was.
Dat noodde mij om even te kijken, en stond inderdaad in groene kleurstelling voor het voormalig stationsgebouw van Marrum-Westernijkerk.
De vorige keer dat ik hier deze Sik op de foto heb gezet was de Sik nog geel/grijs.
ik hoorde dat Shunter het stelletje opgelapt heeftquote:Op dinsdag 31 december 2013 19:30 schreef _JdM_ het volgende:
Lintje 40 (van het stootjukkenavontuur op Zutphen Goederen) is reedsch uit den Werkplaats en staat in Hengelo te wachten op wat komen gaat met twee hele fronten.
Ik durf eigenlijk nooit meer iets te plaat(s)en, komen hier zulke mooie platen voorbijquote:
online?quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:20 schreef Socios het volgende:
Spoorboekje 2014 is vanaf heden beschikbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |