abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134875328
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:43 schreef b2py het volgende:
Het Duitse model kan prima in Nederland. IC/Fern + Regio.
Welke lijnen zou jij aan de concurrent willen vergeven dan :) ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134875365
Maar dan wel met één tariefsysteem. Als je de toeslag er al niet doorheen krijgt voor een ICD, dan denk ik dat ook nog eens een verschil in IC/SPR diensten in z'n geheel niet gaat werken (tenzij je het de reiziger door de strot duwt).
pi_134875748
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Welke lijnen zou jij aan de concurrent willen vergeven dan :) ?
Je zou bijv. het Randstadspoor rond Utrecht in een aparte concessie kunnen stoppen.

Of bijv. alle treinen Amsterdam - Haarlem en verder.
  maandag 30 december 2013 @ 15:00:18 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134875875
Het is natuurlijk best mogelijk om de stoptreindiensten op (een deel van) het HRN aan een andere vervoerder te geven dan de IC-diensten. En in dat geval is ook tariefdifferentiatie mogelijk.
Of dat laatste wenselijk is in een landje dat je zelfs op de fiets nog binnen een dag kan doorkruisen, is iets anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_134875876
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Welke lijnen zou jij aan de concurrent willen vergeven dan :) ?
HRN Integraal.

Regio's:
Amsterdam (Breukelen/Lelystad/Leiden/Amersfoort/Noord-Holland)
Rotterdam/Den Haag (Gouda/Dordrecht/Leiden)
Zuidvleugel (Zeeland/'s-Hertogenbosch en lager.) (Eventueel opbreekbaar nog is Zuid-Limburg)
Arnhem/Nijmegen (Ede-Wageningen/'s-Hertogenbosch/Tiel/Zutphen/Winterswijk)
Utrecht (Breukelen/Leiden/Gouda/Ede-Wageningen/Zwolle/Baarn/Hilversum)
Zwolle (Lelystad/Emmen/Zutphen/Groningen/Leeuwarden/Almelo)
Twente (Zutphen/Oldenzaal/Apeldoorn)
Noordvleugel (Harlingen/Stavoren/Groningen/Leeuwarden/Roodeschool/Delfzijl/Leer/Veendam)

Concessie overschrijdende verbindingen zoals de huidige Uitgeest <-> Rotterdam Express zouden in 1 van de twee concessies uitgevoerd kunnen worden of gezamenlijk zoals de RATP en SNCF dat doen bij de RER. Mooi business tripje om te kijken hoe het daar gaat.

n.b. Ik kan verbindingen vergeten zijn, kan beuren :)
pi_134876634
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Het is natuurlijk best mogelijk om de stoptreindiensten op (een deel van) het HRN aan een andere vervoerder te geven dan de IC-diensten. En in dat geval is ook tariefdifferentiatie mogelijk.
Of dat laatste wenselijk is in een landje dat je zelfs op de fiets nog binnen een dag kan doorkruisen, is iets anders.
Het kan denk ik wel helpen om een coherent product op de markt te zetten.

Als je bijv. Randstadspoor aanbesteedt dan kun je specifieke eisen stellen aan frequentie, materieel, noem maar op, zodat de reiziger in Utrecht op een bepaalde kwaliteitsstandaard kan vertrouwen.

De overheid moet het dan natuurlijk wel goed organiseren en ervoor waken dat je niet hetzelfde gedoe als op de Valleilijn kan krijgen.
pi_134877518
quote:
12s.gif Op maandag 30 december 2013 14:42 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die twee landen al zeker niet. Die pakken wel alles af van andere landen door zuster bedrijven op te zetten. Maar in eigen land mag je niet komen.
Wel de lusten maar niet de lasten, altijd hetzelfde met die schijtfransen :') Heeft de NMBS ook zusterbedrijven? Ik dacht dat die alleen in België wat aanrommelen.
pi_134877601
NS "rommelt" ook rustig wat aan in het buitenland met Abellio hoor :P
  maandag 30 december 2013 @ 15:42:14 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134877658
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 15:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wel de lusten maar niet de lasten, altijd hetzelfde met die schijtfransen :') Heeft de NMBS ook zusterbedrijven? Ik dacht dat die alleen in België wat aanrommelen.
Klopt (wiki NMBS Logistics) Wel een samenwerking met DB Schenker (maar wie niet).
Die Fransen bemoeien zich via Captrain natuurlijk wel met de internationale markt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 30 december 2013 @ 15:43:37 #185
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_134877721
Als de HRN opgeknipt wordt moet de overheid er wel streng op toezien dat de verbindingen goed zijn en moeten de vervoerders ook samenwerken als er een storing is door bijvoorbeeld een trein van Arriva vijf minuten langer te vasthouden zodat de passagiers uit een vertraagde trein van NS de overstap nog kunnen halen
pi_134877732
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:41 schreef Viezze het volgende:
NS "rommelt" ook rustig wat aan in het buitenland met Abellio hoor :P
Ze hebben trouwens die concessie in NRW met oa. de verbinding naar Arnhem teruggegeven omdat hij toch te risicovol was. Nieuwe vervoerder wordt DB Regio.
http://www.nasa.de/index.php?id=95&pmid=859
  maandag 30 december 2013 @ 15:49:09 #187
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134877993
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:41 schreef Viezze het volgende:
NS "rommelt" ook rustig wat aan in het buitenland met Abellio hoor :P
In de VK, maar de VK laat dat ook toe. En NS zal wel moeten wil het nog enige bestaansrecht behouden. Want als de concurrentie het gaat overnemen in Nederland wat uiteindelijk(helaas) zal gaan gebeuren zou NS niet meer bestaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_134878117
quote:
12s.gif Op maandag 30 december 2013 15:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

In de VK, maar de VK laat dat ook toe. En NS zal wel moeten wil het nog enige bestaansrecht behouden. Want als de concurrentie het gaat overnemen in Nederland wat uiteindelijk(helaas) zal gaan gebeuren zou NS niet meer bestaan.
NS is toch geen totaal incompetent prutsbedrijf?

In Duitsland lukt het de DB ook om zich bij het Fernverkehr in open access te handhaven en intussen ook om veel regionale concessies (terug) te winnen. En als het NS lukt om in het buitenland concessies te winnen, dan moeten ze daar in Nederland toch zeker ook wel toe in staat zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2013 15:52:43 ]
pi_134878247
De NS probeert het in Nederland niet eens, volgens mij willen ze zich ook alleen blijven richten op het HRN. Het is wel een kwestie van tijd voordat ze met Abellio op Nederlandse concessies gaan bieden denk ik, omdat ze met hun loonkosten nooit op kunnen tegen vervoerders zoals Arriva.
  maandag 30 december 2013 @ 15:56:15 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134878329
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:00 schreef b2py het volgende:

[..]

HRN Integraal.

Regio's:
Amsterdam (Breukelen/Lelystad/Leiden/Amersfoort/Noord-Holland)
Rotterdam/Den Haag (Gouda/Dordrecht/Leiden)
Zuidvleugel (Zeeland/'s-Hertogenbosch en lager.) (Eventueel opbreekbaar nog is Zuid-Limburg)
Arnhem/Nijmegen (Ede-Wageningen/'s-Hertogenbosch/Tiel/Zutphen/Winterswijk)
Utrecht (Breukelen/Leiden/Gouda/Ede-Wageningen/Zwolle/Baarn/Hilversum)
Zwolle (Lelystad/Emmen/Zutphen/Groningen/Leeuwarden/Almelo)
Twente (Zutphen/Oldenzaal/Apeldoorn)
Noordvleugel (Harlingen/Stavoren/Groningen/Leeuwarden/Roodeschool/Delfzijl/Leer/Veendam)

Concessie overschrijdende verbindingen zoals de huidige Uitgeest <-> Rotterdam Express zouden in 1 van de twee concessies uitgevoerd kunnen worden of gezamenlijk zoals de RATP en SNCF dat doen bij de RER. Mooi business tripje om te kijken hoe het daar gaat.

n.b. Ik kan verbindingen vergeten zijn, kan beuren :)
De RER valt onder de SNCF en de RATP is de vervoerder in Parijs. En de RER B daar vind de splitsing plaats in Gare du Nord. Dus daar vind ook de wisseling plaats van machinisten en is er een andere spanning.

Maar geloof maar niet dat ooit daar andere concurrentie toegelaten word dan de RATP en RER dat eigenlijk gewoon de SNCF is.
Daarbij zie je ook in Parijs de kopstations. En is bijvoorbeeld de RER mbt tot de omvang al bijna net zo groot als NS in Nederland. Een ritje met de RER D van begin tot het einde duurt bijna net zolang als een rit van Maastricht naar Amsterdam.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_134878401
Het gaat om het principe hè..
  maandag 30 december 2013 @ 15:59:58 #192
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134878502
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:51 schreef Igen het volgende:

[..]

NS is toch geen totaal incompetent prutsbedrijf?

In Duitsland lukt het de DB ook om zich bij het Fernverkehr in open access te handhaven en intussen ook om veel regionale concessies (terug) te winnen. En als het NS lukt om in het buitenland concessies te winnen, dan moeten ze daar in Nederland toch zeker ook wel toe in staat zijn.
Het is geen prutsbedrijf alleen hebben ze de media en overheid niet erg mee. Het probleem is dat het een proeftuin gaat worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_134878528
Zo. Even naar Düsseldorf geweest om Darkwing op te halen, nu terug in Sauerland. Over 1 minuut begint het pinten koppen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 december 2013 @ 16:05:27 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134878742
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Even naar Düsseldorf geweest om Darkwing op te halen, nu terug in Sauerland. Over 1 minuut begint het pinten koppen :P
Veel plezier
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134879755
Wat ik mij dus afvraag met al die lumineuze plannen om het HRN/lijnen uit elkaar te halen: gaat er ook maar 1 trein meer van rijden?
Volgens mijn lekenblik zit in de ruime Randstad het spoornet (op wat "finetuning" na) behoorlijk vol.

Zo nee dan wordt het dus een verhaaltje van meer kosten en minder flexibiliteit voor de reiziger als het gaat over de te kiezen routes.
  maandag 30 december 2013 @ 16:31:48 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134880092
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Het is natuurlijk best mogelijk om de stoptreindiensten op (een deel van) het HRN aan een andere vervoerder te geven dan de IC-diensten. En in dat geval is ook tariefdifferentiatie mogelijk.
Of dat laatste wenselijk is in een landje dat je zelfs op de fiets nog binnen een dag kan doorkruisen, is iets anders.
Dat is op veel plaatsen in het land al realiteit. Neem de Zoetermeerlijn(krakeling) maar. Ooit reed NS die lijn maar schijnbaar niet rendabel. Nu rijd daar RandstadRail. Of dat werkt durf ik niet te zeggen.
Ik kom er nooit meer sinds we daar niet meer rijden.

Maar daar rijd dan ook niets anders dan RandstadRail op de sporen. In dat geval is dat ook uit te voeren. Maar op sporen waar ook een IC moet rijden of kruisen bij knooppunten zoals Utrecht, tja ik heb mijn bedenkingen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_134880130
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze hebben trouwens die concessie in NRW met oa. de verbinding naar Arnhem teruggegeven omdat hij toch te risicovol was. Nieuwe vervoerder wordt DB Regio.
http://www.nasa.de/index.php?id=95&pmid=859
Eh, ik wist niet dat Leipzig in de buurt van Arnhem lag (lees je eigen linkje nog maar eens door) ;)
Gaat dus om een andere consessie ;)
pi_134880277
quote:
12s.gif Op maandag 30 december 2013 15:59 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is geen prutsbedrijf alleen hebben ze de media en overheid niet erg mee.
De media ok, maar wat wil je nou nog meer meehebben aan een concessieverlener die van ome Jeroen nooit eens mag zeggen "dit hadden we zo niet afgesproken"?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_134880456
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:32 schreef MTL het volgende:

[..]

Eh, ik wist niet dat Leipzig in de buurt van Arnhem lag (lees je eigen linkje nog maar eens door) ;)
Gaat dus om een andere consessie ;)
Oh je hebt helemaal gelijk :@
  maandag 30 december 2013 @ 16:44:11 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134880699
quote:
12s.gif Op maandag 30 december 2013 16:31 schreef Cherna het volgende:
Maar op sporen waar ook een IC moet rijden of kruisen bij knooppunten zoals Utrecht, tja ik heb mijn bedenkingen.
Waarom? Qua uitvoerbaarheid of qua nut voor de reiziger?

Als, ik noem maar wat, Veolia de stoptreinen Roermond-Sittard-Maastricht/Heerlen zou gaan rijden op dezelfde tijden als de NS dat nu doet, dan maakt dat toch verder niet veel uit?
(Tussen Arnhem en Nijmegen rijdt nu ook al een raar rood treintje tussen de NS-IC's en sprinters door, en van goederentreinen op wat voor hoofdlijn dan ook kijkt al lang niemand meer op)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')