Welke lijnen zou jij aan de concurrent willen vergeven danquote:Op maandag 30 december 2013 14:43 schreef b2py het volgende:
Het Duitse model kan prima in Nederland. IC/Fern + Regio.
Je zou bijv. het Randstadspoor rond Utrecht in een aparte concessie kunnen stoppen.quote:Op maandag 30 december 2013 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welke lijnen zou jij aan de concurrent willen vergeven dan?
HRN Integraal.quote:Op maandag 30 december 2013 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welke lijnen zou jij aan de concurrent willen vergeven dan?
Het kan denk ik wel helpen om een coherent product op de markt te zetten.quote:Op maandag 30 december 2013 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Het is natuurlijk best mogelijk om de stoptreindiensten op (een deel van) het HRN aan een andere vervoerder te geven dan de IC-diensten. En in dat geval is ook tariefdifferentiatie mogelijk.
Of dat laatste wenselijk is in een landje dat je zelfs op de fiets nog binnen een dag kan doorkruisen, is iets anders.
Wel de lusten maar niet de lasten, altijd hetzelfde met die schijtfransenquote:Op maandag 30 december 2013 14:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die twee landen al zeker niet. Die pakken wel alles af van andere landen door zuster bedrijven op te zetten. Maar in eigen land mag je niet komen.
Klopt (wiki NMBS Logistics) Wel een samenwerking met DB Schenker (maar wie niet).quote:Op maandag 30 december 2013 15:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wel de lusten maar niet de lasten, altijd hetzelfde met die schijtfransenHeeft de NMBS ook zusterbedrijven? Ik dacht dat die alleen in België wat aanrommelen.
Ze hebben trouwens die concessie in NRW met oa. de verbinding naar Arnhem teruggegeven omdat hij toch te risicovol was. Nieuwe vervoerder wordt DB Regio.quote:Op maandag 30 december 2013 15:41 schreef Viezze het volgende:
NS "rommelt" ook rustig wat aan in het buitenland met Abellio hoor
In de VK, maar de VK laat dat ook toe. En NS zal wel moeten wil het nog enige bestaansrecht behouden. Want als de concurrentie het gaat overnemen in Nederland wat uiteindelijk(helaas) zal gaan gebeuren zou NS niet meer bestaan.quote:Op maandag 30 december 2013 15:41 schreef Viezze het volgende:
NS "rommelt" ook rustig wat aan in het buitenland met Abellio hoor
NS is toch geen totaal incompetent prutsbedrijf?quote:Op maandag 30 december 2013 15:49 schreef Cherna het volgende:
[..]
In de VK, maar de VK laat dat ook toe. En NS zal wel moeten wil het nog enige bestaansrecht behouden. Want als de concurrentie het gaat overnemen in Nederland wat uiteindelijk(helaas) zal gaan gebeuren zou NS niet meer bestaan.
De RER valt onder de SNCF en de RATP is de vervoerder in Parijs. En de RER B daar vind de splitsing plaats in Gare du Nord. Dus daar vind ook de wisseling plaats van machinisten en is er een andere spanning.quote:Op maandag 30 december 2013 15:00 schreef b2py het volgende:
[..]
HRN Integraal.
Regio's:
Amsterdam (Breukelen/Lelystad/Leiden/Amersfoort/Noord-Holland)
Rotterdam/Den Haag (Gouda/Dordrecht/Leiden)
Zuidvleugel (Zeeland/'s-Hertogenbosch en lager.) (Eventueel opbreekbaar nog is Zuid-Limburg)
Arnhem/Nijmegen (Ede-Wageningen/'s-Hertogenbosch/Tiel/Zutphen/Winterswijk)
Utrecht (Breukelen/Leiden/Gouda/Ede-Wageningen/Zwolle/Baarn/Hilversum)
Zwolle (Lelystad/Emmen/Zutphen/Groningen/Leeuwarden/Almelo)
Twente (Zutphen/Oldenzaal/Apeldoorn)
Noordvleugel (Harlingen/Stavoren/Groningen/Leeuwarden/Roodeschool/Delfzijl/Leer/Veendam)
Concessie overschrijdende verbindingen zoals de huidige Uitgeest <-> Rotterdam Express zouden in 1 van de twee concessies uitgevoerd kunnen worden of gezamenlijk zoals de RATP en SNCF dat doen bij de RER. Mooi business tripje om te kijken hoe het daar gaat.
n.b. Ik kan verbindingen vergeten zijn, kan beuren
Het is geen prutsbedrijf alleen hebben ze de media en overheid niet erg mee. Het probleem is dat het een proeftuin gaat worden.quote:Op maandag 30 december 2013 15:51 schreef Igen het volgende:
[..]
NS is toch geen totaal incompetent prutsbedrijf?
In Duitsland lukt het de DB ook om zich bij het Fernverkehr in open access te handhaven en intussen ook om veel regionale concessies (terug) te winnen. En als het NS lukt om in het buitenland concessies te winnen, dan moeten ze daar in Nederland toch zeker ook wel toe in staat zijn.
Veel plezierquote:Op maandag 30 december 2013 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Even naar Düsseldorf geweest om Darkwing op te halen, nu terug in Sauerland. Over 1 minuut begint het pinten koppen
Dat is op veel plaatsen in het land al realiteit. Neem de Zoetermeerlijn(krakeling) maar. Ooit reed NS die lijn maar schijnbaar niet rendabel. Nu rijd daar RandstadRail. Of dat werkt durf ik niet te zeggen.quote:Op maandag 30 december 2013 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Het is natuurlijk best mogelijk om de stoptreindiensten op (een deel van) het HRN aan een andere vervoerder te geven dan de IC-diensten. En in dat geval is ook tariefdifferentiatie mogelijk.
Of dat laatste wenselijk is in een landje dat je zelfs op de fiets nog binnen een dag kan doorkruisen, is iets anders.
Eh, ik wist niet dat Leipzig in de buurt van Arnhem lag (lees je eigen linkje nog maar eens door)quote:Op maandag 30 december 2013 15:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben trouwens die concessie in NRW met oa. de verbinding naar Arnhem teruggegeven omdat hij toch te risicovol was. Nieuwe vervoerder wordt DB Regio.
http://www.nasa.de/index.php?id=95&pmid=859
De media ok, maar wat wil je nou nog meer meehebben aan een concessieverlener die van ome Jeroen nooit eens mag zeggen "dit hadden we zo niet afgesproken"?quote:Op maandag 30 december 2013 15:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is geen prutsbedrijf alleen hebben ze de media en overheid niet erg mee.
Oh je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 30 december 2013 16:32 schreef MTL het volgende:
[..]
Eh, ik wist niet dat Leipzig in de buurt van Arnhem lag (lees je eigen linkje nog maar eens door)
Gaat dus om een andere consessie
Waarom? Qua uitvoerbaarheid of qua nut voor de reiziger?quote:Op maandag 30 december 2013 16:31 schreef Cherna het volgende:
Maar op sporen waar ook een IC moet rijden of kruisen bij knooppunten zoals Utrecht, tja ik heb mijn bedenkingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |