Ik heb er een hard hoofd in.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:22 schreef _serial_ het volgende:
Iedereen de best wensen, moge 2014 maar een mooi treinjaar worden na al het gefaal van vorig jaar
een hele dag lang zonder verstoringen, vertragingen of capaciteitsgebrek rijden, dat lijkt me tofquote:Op woensdag 1 januari 2014 01:33 schreef Bitlord het volgende:
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.
[ afbeelding ]
Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren:
* een aantal stoomritten door het land
* een leuk festival in het spoorwegmuseum
* voltooiing restauratie NS 252
* documentaire op de tv
* de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land
* een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes)
* een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen
* versierde VIRM
Jullie nog wat haalbare ideeën?
Dat is volgens mij om niet boven de 140 uit de te komen in de tunnel, omdat je omlaag rijdt.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebbenquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
ik denk het. Die snelheidsbeperking bij de tunnel zit er namelijk al een behoorlijke periode op. Het zorgt er ook voor dat de IC's tussen Lelydorp en Zwolle 0,0 rijtijdmarge hebbenquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben
onder de 100kmh bijna geen last van ploppende oren. Na lelijk stad knallen zodat je snelheid terug kunt nemen voor de tunnel.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
Dat lijkt mij duidelijk idd.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben
het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat lijkt mij duidelijk idd.
Maar vraag me af of het initiatief machinist is, NS of Prorail.
Ik ben niet technisch ingesteld, maar kunnen er relatief eenvoudige maatregelen getroffen worden om dit luchtdrukprobleem op te lossen?quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
Toeloop naar tunnelbuis door opbouw van druk ipv in een keer een muur zal flink schelen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:59 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik ben niet technisch ingesteld, maar kunnen er relatief eenvoudige maatregelen getroffen worden om dit luchtdrukprobleem op te lossen?
Overigens zou een aardige afspraak kunnen zijn om af te remmen als men op schema loopt, maar door te knallen als daardoor vertraging in te lopen is.
ik kwam uit op 30.053 km. Had ik nog wel een dikke rit op oudejaarsmiddag voor nodig trouwens.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:00 schreef Bitlord het volgende:
Matig, dit jaar minder treinkilometers gemaakt als in 2011 en 2012...
2011: 10.956
2012: 11.196
2013: 10.365
Dat zou een argument kunnen zijn als er maximaal één betalende passagier in die trein zou zitten.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:01 schreef Igen het volgende:
Misschien ook vanwege het comfort van de machinist?
Dat is hoe men zou behoren te redeneren, maar mij ging het meer om de daadwerkelijk gebruikte redenatie, en het ging me erom dat reizigersbelang en personeelsbelang voor de verandering eens op één lijn zouden kunnen zitten.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou een argument kunnen zijn als er maximaal één betalende passagier in die trein zou zitten.
okee, dan zijn we het dus eensquote:Op woensdag 1 januari 2014 16:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is hoe men zou behoren te redeneren, maar mij ging het meer om de daadwerkelijk gebruikte redenatie, en het ging me erom dat reizigersbelang en personeelsbelang voor de verandering eens op één lijn zouden kunnen zitten.
Klopt, reis erg veel over de Hanzelijn en over het algemeen tegenwoordig op lagere snelheid door de tunnel, met één uitzondering. Echter kwam er toen een omroep dat we, omdat we al vertraagd waren, op volle snelheid door de tunnel zouden rijden. Daarbij werden we gewaarschuwd voor enig discomfort aan de oren. Zo kan het ook.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
de IC waar ik in zit knalde net gewoon met 130 door de tunnel heenquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |