James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 15:07 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 15:08 |
En wat zegt Coenen over de rijtuigen? | |
James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 15:14 |
Niks ![]() | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 15:15 |
Vrij nutteloos dus.. | |
James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 15:16 |
Zonder bijpassende rijtuigen heb je niks aan locs die 200 kunnen, en ik zie NS geen nieuwe ICR-draaistellen kopen. Dat is simpelweg te duur. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 november 2013 @ 15:48 |
Vlag, modderschuit. Maar dan andersom. | |
James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 15:50 |
![]() | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 15:52 |
![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 13 november 2013 @ 15:56 |
Hmm.. ik vind dat maar een lelijk nep-ns-twitter-account... | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 november 2013 @ 16:01 |
Zou er eigenlijk animo zijn voor een TS2014/Railworks/Trainz/MSTS-topic? Of is die er al ergens? | |
De_Hertog | woensdag 13 november 2013 @ 16:01 |
Zie vooral ook de 'tsjoek tsjoek' in de balk onder het NS-logo. Is inderdaad een nep-aacount, zo te zien met een dubbele underscore. | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 16:05 |
Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor.. | |
James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 16:07 |
Eensch, ik vind het wel leuk om zo nu en dan dingen over TS hier te zien, ook al speel ik het zelf niet. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 november 2013 @ 16:13 |
Okee, dan houd ik het gewoon hier. Als er interesse is, zal ik af en toe screenshots maken van mijn project Groningen. Zodra het min of meer speelbaar wordt, zal ik hem wel in mijn Dropbox mikken. | |
James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 16:17 |
Graag ![]() | |
Socios | woensdag 13 november 2013 @ 16:26 |
"Intercity D" Niet de D van "Direct" maar van "Durchgangszug". De D-treinen komen terug ![]() | |
James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 16:32 |
D-trein met toeslag ![]() | |
bork | woensdag 13 november 2013 @ 16:38 |
Ik moest hier aan denken![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 16:43 |
| |
Socios | woensdag 13 november 2013 @ 16:55 |
Het uit rode letters bestaande flapje van de CTA's kan weer worden gebruikt. ![]() | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 17:04 |
Die in het spoorwegmuseum heeft diverse flapjes met die tekst hangen. | |
MTL | woensdag 13 november 2013 @ 17:06 |
| |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 17:08 |
De tweets worden met de minuut slechter van het account, bespaar ons. | |
Socios | woensdag 13 november 2013 @ 17:12 |
Sowieso vind ik het onzinnig om hier 'tweets' en vertragingen te melden. Houd dat lekker op Twitter en NOS-teletekst. Dan kan er hier weer over treinen(nieuws) gesproken worden en foto's worden geplaatst. | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 17:20 |
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover. | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 17:38 |
Heb trouwens even gekeken in de tijdwegdiagrammen van Eindhoven - Breda en een stationnement van Tilburg. Het inpassen van dat ding levert sowieso al een draak van een snelheid op. Je moet achter een goederentrein aan of voor de IC Venlo - Den Haag die bij Boxtel een minuut uitgebogen moet worden. Verder zijn de overkruisnormen mij niet helemaal duidelijk te Tilburg Aansluiting, dus ik ben uitgegaan van twee minuten. n.b. analyse a.h.v. drgl 2013. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 november 2013 @ 17:49 |
Nice. ![]() | |
GlenSpey | woensdag 13 november 2013 @ 17:49 |
Duidelijk niet door een kenner geschreven, want met fluiten alleen kom je er niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 17:55 |
Nee dat weet ik zelfs ![]() ![]() Het is "Unterlüß" ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 november 2013 @ 17:59 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 18:04 |
Had je niet gedacht he ![]() | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 18:05 |
Achja, zo'n sleutel om de deur te sluiten haal je ook zo bij de bouwmarkt.. | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 18:05 |
Met Flash op de bok ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 november 2013 @ 18:05 |
Eigenlijk wel. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 18:14 |
Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleund ![]() | |
Fiorano | woensdag 13 november 2013 @ 18:23 |
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken.... | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 november 2013 @ 18:23 |
Psssssssht! Shit, dodeman vergeten! ![]() | |
Litpho | woensdag 13 november 2013 @ 18:43 |
Het wachten is tot anonieme kaarten verplicht aan een bankrekening gekoppeld moeten worden. Daar kan je tenslotte niet tegenzijn, anders ben je een voorstander van misbruik. | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 18:44 |
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS. | |
Litpho | woensdag 13 november 2013 @ 18:46 |
Hoepeltjes en springen. Zie ook boetes voor niet inchecken met vrij reizen/non-trajectabonnement. | |
Fiorano | woensdag 13 november 2013 @ 18:53 |
Nouja, ik hoef dus niet langs een automaat. Heb toch een code in m'n mail gekregen. Gelijk een paar claims ingediend, ondanks m'n SOV. | |
Socios | woensdag 13 november 2013 @ 19:02 |
Morgen met de trein Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Köln Hbf (ICE) - Aachen Hbf (ICE) - Verviers Central - Eupen - Liège Guillemins - Rivage - Barvaux - Liegè Guillemins - Maastricht - Eindhoven - Nijmegen (Plan V) - Zwolle (ICRm) - Leeuwarden. | |
Frozen-assassin | woensdag 13 november 2013 @ 19:32 |
En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug? | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 19:37 |
Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" ja | |
Socios | woensdag 13 november 2013 @ 19:41 |
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaad ![]() Stuk met Plan V ook 'schrapbaar', maar weiger via Utrecht Centraal te reizen. | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 19:46 |
Wat mij betreft is de enige reden om naar Barvaux te reizen, dat je vanaf daar een wandeling naar Durbuy kan maken. | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 19:48 |
| |
greavy | woensdag 13 november 2013 @ 19:51 |
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig. - Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is. - Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h. Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen. In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is. | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 19:53 |
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo. ![]() Sowieso is Durbuy maar een tourist trap, maar de wandeling vanaf Barvaux is zeker wel mooi. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 19:54:09 ] | |
greavy | woensdag 13 november 2013 @ 19:55 |
Morgen en vrijdag gaat de spoorbrug tussen Nieuweschans en Leer er weer uit gok ik? Weer werkzaamheden aldaar, terwijl die eerst voor het weekend gepland stonden. | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 19:55 |
Hallo JIJ begon erover ![]() ![]() Overigens is bijvoorbeeld Coo met die watervallen heel veel vergane glorie. En Binche, okee daar is professor Barabas de burgemeester natuurlijk. Zou me verbazen als Durbuy een modern, fris, fruitig, mondain, bruisend toeristenoord zou zijn as we speak ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 19:56 |
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij. | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 19:57 |
zo eng is dat station niet? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 19:58 |
klopt. Meyer uit Papenburg heeft weer een notendopje opgeleverd | |
greavy | woensdag 13 november 2013 @ 19:59 |
Ja, bij het Meyer werft. Gaat weer om een mooie kneiter, de Norwegian GETAWAY ![]() Had graag even willen kijken (Cruiseschepen zijn één van me andere hobby's) Hopen dat-ie snel in Rotterdam of Amsterdam komt ![]() De planning: Donnerstag, 14. November 2013 Ca. 23.00 Uhr Schiff in Warteposition (Papenburg) Freitag, 15. November 2013 Ca. 01.00 Uhr Passieren der Dockschleuse (Papenburg) Ca. 04.15 Uhr Passieren der Weener Brücke (Weener) Ca. 06.30 Uhr Passieren der Jann-Berghaus-Brücke (Leer) Ca. 09.30 Uhr Ankunft Emssperrwerk (Gandersum) Ca. 10.00 Uhr Passieren Emssperrwerk | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 19:59 |
Dat heb je weleens he, daar ![]() Ik heb een booot Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot En als ie klaar is is het spoor een dagje dood Want die dag dat ik hem daar op haahaal dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 20:00 |
Laatste keer dat ik er was lag Durbuy er piekfijn bij hoor. ![]() Barvaux daarentegen is wel een en al vergane glorie. Maar ja, dat is eigenlijk ook maar een onbeduidend dorp. | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 20:01 |
je verveelt je? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 20:02 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 20:02 |
Ja. Maar nu ga ik darts kijken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 20:17 |
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:![]() Een ICE op station Luik-Guillemins ![]() Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten. ![]() ![]() Een treintje bij station Barvaux. ![]() ![]() ![]() Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien. ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 20:20:38 ] | |
Socios | woensdag 13 november 2013 @ 20:21 |
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 20:22 |
Ik kom er gemiddeld eens in de 2 maanden, en elke keer verbaas ik mij er over dat alles weer compleet veranderd is ![]() Heel vervelend. Ben zelf een ervaren reiziger/forens en weet altijd wel precies heen te lopen enzo. Maar Utrecht is een hel. | |
greavy | woensdag 13 november 2013 @ 20:23 |
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4 | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 20:25 |
Mooiheid greavy Igen. Lekker weer ook ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 13-11-2013 20:31:31 ] | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 20:27 |
Aha, dank je wel. ![]() | |
greavy | woensdag 13 november 2013 @ 20:28 |
Leuke plaatjes btw Igen ![]() Ik ga zondag misschien weer ff (ja, alweer) naar het Belgische land. Exacte plekken moet ik nog ff bekijken, maar sowieso langs een kennis in Brussel (Montgomery). | |
Duvel | woensdag 13 november 2013 @ 20:34 |
Er loopt langs o.a. Barvaux een heel mooi langeafstandwandelpad, de GR57. http://www.groteroutepade(...)sentier-du-nord.html ![]() | |
James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 20:34 |
Lijn 25N is zelfs ontworpen met 200 km/h als uitgangspunt, maar door het bochtenwerk in dat traject is het niet echt haalbaar. Eigenlijk hetzelfde als de noordsectie op de HSL: geheel ontworpen voor 300 km/h terwijl je dat maar 2 minuten haalt. | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 20:36 |
In Nederland ook al een jaar of 15.. | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 20:37 |
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen. | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 20:38 |
jezus conjo stond je al die tijd in Unterlüss te wachten? ![]() | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 20:39 |
Nee hoor, want dit is een ander scenario. En het vorige screenshot was van ergens dit weekend ![]() | |
James1988 | woensdag 13 november 2013 @ 20:47 |
Ik zou liever in die ICE zitten. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 20:48 |
Nee joh, goederentrein rijden is awesome. IRL dan, alles trilt en je voelt de mechanische techniek zijn werk doen terwijl je dat voertuig bediend. Echt wel kicken ![]() | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 20:48 |
In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool. | |
greavy | woensdag 13 november 2013 @ 21:12 |
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen. | |
arkkey | woensdag 13 november 2013 @ 21:20 |
Lelijke oude ICE ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 13 november 2013 @ 21:36 |
Intercity Direct, ik vind de naam wel oké. Het is niet bepaald fantasierijk, maar om nou nog een keer zoiets fancy's te proberen als Fyra is niet echt toepasselijk ![]() | |
greavy | woensdag 13 november 2013 @ 21:40 |
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK. Siemens | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 21:49 |
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijk ![]() | |
greavy | woensdag 13 november 2013 @ 21:58 |
Nee, dat denk ik ook niet. Maar is doorontwikkeld op de Desiro UK. | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 november 2013 @ 22:40 |
Maak daar maar 30 van. | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 22:42 |
Maar we doen het niet want we falen liever ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 22:45 |
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ... | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 22:46 |
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 november 2013 @ 22:50 |
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag. | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 22:51 |
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren. | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 22:53 |
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan? | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 22:53 |
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 november 2013 @ 22:56 |
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes. | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 november 2013 @ 22:58 |
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede. | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 23:07 |
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn. | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 23:08 |
Eckte zijlijnen ja.. | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 23:11 |
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij . | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2013 @ 23:12 |
Ja, maar het enige waar naar gekeken wordt is "nu overdrijf je wat" Dus is het mijn schuld dus kan men lekker de kop in het zand blijven steken. De algemene houding van NS tegenover kritiek is "Kritiek hoeven we niet naar te luisteren want het is maar kritiek dus het is kritiek ja doei". En nu overdrijf ik niet, trouwens ![]() | |
b2py | woensdag 13 november 2013 @ 23:15 |
Je gaat maar in een zwemband de oceaan over drijven. | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 23:18 |
Zaandam - Houten Schiphol - Zwolle (via de polder) En ieder jaar verdwijnen er redelijk wat overwegen | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 23:22 |
bedenk me net: is de overweg Kandelaarweg/Kerkweg bij Kethel al opgeheven? | |
ReisT | woensdag 13 november 2013 @ 23:34 |
Die is er nog, en tussen Rijswijk en Delft zit er ook nog eentje. | |
ReisT | woensdag 13 november 2013 @ 23:35 |
De meeste? Nou dat valt wel mee, eigenlijk alleen een paar hoofdlijnen. Antwerpen-Brussel, Oostende-Brussel-Leuven, Gent-Lille, Brussel-Halle dat is het wel zo'n beetje wat de reguliere lijnen betreft. Op de meeste overige lijnen rijden ze niet sneller dan 120. En ze hebben nog wat lijntjes voor max 90km/h. | |
remcoP | woensdag 13 november 2013 @ 23:41 |
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 00:04 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 14 november 2013 @ 00:36 |
Ik ging voor het eerst mijn wisselstraat testen. Eén Engels wissel moet ik nog wat aanpassen, want ik heb een plan V op zijn kant gekregen... ![]() | |
Bitlord | donderdag 14 november 2013 @ 01:33 |
Binnen een paar jaar in elk geval: - Zwolle - Schiphol - Delft Zuid - Schiedam - Dordrecht Zuid - Den Haag - Utrecht - Zaandam - Houten Castellum - Driebergen - De Haar Aansluiting - Schiphol - Weesp Ee behoorlijk aantal trajecten. | |
mschol | donderdag 14 november 2013 @ 01:35 |
kunnen ze niet beter een paar bruggetjes bouwen voor die overwegen? ![]() | |
MTL | donderdag 14 november 2013 @ 05:23 |
Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar had ![]() | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 08:19 |
Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij. | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 08:20 |
Het is dik water, met de huidige baanconstructie kun je het vergeten. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 14 november 2013 @ 08:29 |
![]() Als me dat in het echt zou overkomen, zou ik het niet zomaar hier melden. | |
Peter | donderdag 14 november 2013 @ 08:36 |
Komt bij Zoetermeer een tunnel dan? En die onbewaakte boeren overweg bij Gouda dan? ( tussen het spoor naar Rotterdam en Den Haag) of heb ik die verkeerd onthouden... | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 08:38 |
Die zit daar nog wel, maar voor hoelang? | |
Fiorano | donderdag 14 november 2013 @ 08:48 |
Een DDZ in de sprinter Uitgeest - Rhenen ipv SLT. Heeft op Duivendrecht al +7... | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 08:57 |
Jeej, NS ¤4,54 afgetroggeld nav de storm twee weken terug. | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 09:18 |
Die telt niet, soort van. | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 09:19 |
Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn. | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 09:25 |
Tussen Breda en Tilburg liggen de nodige overwegen, het gaat helaas met enige regelmaat mis ![]() | |
Viezze | donderdag 14 november 2013 @ 09:48 |
Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaal ![]() En hoeveel overwegen hebben we het over? In Tilburg niks volgens mij, verder weet ik het niet precies maar in ieder geval bij Gilze-Rijen. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 09:49 |
Dat daar niet dagelijks ongelukken gebeuren is ook een wonder. Die overweg en toeleidende wegen zijn altijd overvol. Dat ding hadden ze in de jaren '80 al moeten schrappen. | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 11:06 |
Zes bakken DD-AR achter Volker loc vertrokken van Amsterdam richting Haarlem. Drie ABv, drie Bv, per set genummerd Hlm-3, Hlm-6, Hlm-10. | |
Pino112 | donderdag 14 november 2013 @ 11:11 |
Brandmelding Schipholtunnel. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 11:30 |
Waar komt melding vandaan? | |
Pino112 | donderdag 14 november 2013 @ 11:32 |
Geen idee. PRIO 1 SCHIPHOL SPOORTUNNEL #A0533# *S AANKOMSTPASSAGE 18 SCHIPHOL BRAND SPOORVERVOER [ 4270 1293 340 BRW1AFO 1530 ]
[ Bericht 47% gewijzigd door Pino112 op 14-11-2013 11:40:40 ] | |
Sj0rSz | donderdag 14 november 2013 @ 11:46 |
Daar zitten er volgens mij een stuk of negen in totaal, waarvan de Hulteneindestraat en de Broekdijk 'populair' zijn. Die liggen beide tussen Tilburg en Gilze Rijen. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 11:50 |
Oei, treinbrand in een tunnel.. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 11:56 |
Hopelijk valt het mee. Tunnels en fik is niet echt een fijne combinatie. | |
WhiteJoker | donderdag 14 november 2013 @ 12:00 |
Vanochtend is trouwens de IC naar Den Helder op Amsterdam Centraal ontruimd vanwege een verdacht pakketje aldus een collega. Reizigers werden verzocht over te stappen in een andere trein, waarna de betreffende trein is afgerangeerd. Ik zat zelf in een andere trein die Amsterdam gewoon in- en 10 minuten later weer uit mocht rijden. Het zal dus niet echt ernstig zijn geweest. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 12:02 |
Gelukkig! | |
Ireyon | donderdag 14 november 2013 @ 12:03 |
Ik wilde nog even in Amsterdam een vlinderdasje halen bij H&M maar met dit weer en treingezeik heb ik er nog maar weinig zin in.. ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 14 november 2013 @ 12:03 |
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept? | |
Viezze | donderdag 14 november 2013 @ 12:13 |
Volgens mij dat het alarm daar al af als er iemand een scheet laat | |
Peter | donderdag 14 november 2013 @ 12:13 |
Duits systeem gebruiken, spoorweg dicht voor wegverkeer tenzij de treindiensleider gebeld is en er toestemming is gegeven. | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 12:25 |
OMG ![]() ProRail heeft een stukje op de site over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood gezet Dat viel wel mee Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig is Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalen tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers af ![]() http://www.prorail.nl/nie(...)ieve-vrouwe-ter-nood | |
Viezze | donderdag 14 november 2013 @ 12:29 |
Tsja, wel een beetje raar om een halte die bijna niet wordt gebruikt af te sluiten met een hek, vervolgens te zeggen dat het hierdoor onveilig wordt en de halte te sluiten. Maar aan de andere kant is het wel een beetje onzin hiervoor een speciale halte aan te leggen (vind ik dan). En er is nu een busdienst, prima oplossing voor de beste mensen. Denk dat de NS het ook niet zo erg vindt. Lijkt me qua dienstregeling onhandig om af en toe te moeten stoppen op zo'n halte. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 12:30 |
De huidige oplossing is voor iedereen beter. | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 12:32 |
waarschijnlijk wel, maar breng het dan op een andere manier | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 12:33 |
Door slecht onderhoud is niet eerlijk genoeg? En het perron was uit zichzelf al onveilig, met of zonder hek er omheen. | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 12:37 |
is wel eerlijk ja had meer een verhaaltje verwacht dat ze de reizigers zo beter konden bedienen. | |
Adrie072 | donderdag 14 november 2013 @ 13:08 |
Toch heerlijk, dat het leven volledig in regels wordt vastgelegd. En al het moois wat daar niet in past, dat pleuren we er lekker uit, heet vooruitgang..... de tyfus. | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 november 2013 @ 13:30 |
Het is gewoon angst voor onzekerheid en angst om aangesproken te worden op gevolgen van het in stand houden van onzekerheid. Het domme is alleen dat je daarmee de afhankelijkheid van zekerheden alleen maar vergroot en het bovendien naïef is omdat er voldoende situaties zijn die niet te vatten zijn in regels. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 14:25 |
Morgen moet ik richting Ermelo en ik hoop dat de rit erheen gevrijwaard blijft van allerlei opstoppingen/problemen e.d. want mijn laatste ervaring van de trein was een hele slechte en nog wel op een vroege zaterdagochtend! Een rit van normaliter 3 uur duurde nu 4 uur en nog wat minuten! Gelukkig hoef ik er niet lang te blijven maar zit er hard over na te denken gewoon de auto te nemen,maar goed die is even in de reparatie. | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 14:43 |
Pure onwil dus. Zaadbedrijf. | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 14:44 |
"welke" ![]() | |
Sandrvich | donderdag 14 november 2013 @ 14:52 |
![]() SJ volgt het voorbeeld van de NS en heeft het internet m.i.v. vandaag gratis gemaakt voor treinreizigers. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 14:53 |
Zou tijd worden ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 14 november 2013 @ 14:53 |
Inderdaad. Achterlijke welke-hype van de laatste jaren. Gebruik gewoon die. | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 15:28 |
Treintje nodig? Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië | |
De_Hertog | donderdag 14 november 2013 @ 15:31 |
Helaas, tien te weinig. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 15:31 |
Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen? | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 15:32 |
staat ook in het artikel ja ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 15:33 |
Eerder deze week meldde ik dat drie Arriva GTW 2/6 uit het Noorden verlengd zouden worden, maar het blijkt te gaan om zes stuks die er een bakje bij krijgen. http://www.treinreiziger.(...)gen_verlengen-145791 | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 15:41 |
Ik zie het. ![]() | |
ReisT | donderdag 14 november 2013 @ 15:58 |
Waar hebben we 19 stellen voor nodig? Met 9 stuks kan je best een mooie uurdienst Amsterdam-Brussel rijden. En NS maar roepen dat ze nergens HST's konden huren. | |
GlenSpey | donderdag 14 november 2013 @ 15:59 |
Zojuist in treinstel 8664 allerlei beplakking tegengekomen tegen de wanden, stond ook een QR-code bij waar ik met mijn telefoon helaas niks mee kan. Op de beplakking staan foto's van kermisattracties. Iemand enig idee waar dit goed voor is??? | |
V2 | donderdag 14 november 2013 @ 16:00 |
10 km/h te weinig ![]() ![]() | |
Maegrim | donderdag 14 november 2013 @ 16:05 |
geen foto van gemaakt? ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 14 november 2013 @ 16:37 |
Volgens Flickr is het om de zone aan te geven:
| |
GlenSpey | donderdag 14 november 2013 @ 16:39 |
Jawel, alleen is mijn telefoon niet helemaal goed meer. Als ik internet open loopt ie vast en sluit ie alles af ![]() | |
GlenSpey | donderdag 14 november 2013 @ 16:39 |
Oh, oke. Nou mijn reiservaring is er niet door veranderd in ieder geval ![]() | |
Sandrvich | donderdag 14 november 2013 @ 16:41 |
Er is meer aan de hand met die dingen vermoedt ik. Nadat de HZ (Kroatische spoorwegen) flink moeilijk heeft liggen doen en _eindelijk_ vorig jaar overstag ging hadden die dingen hun toelating voor Bosnië, Kroatië én Servië. Het zijn gewoon Talgo-rijtuigen die je ook gewoon achter een locomotief kunt hangen en ze hadden -als ze echt hadden gewild- er zo de Sarajevo-Zagreb mee uit kunnen baten. ...Maar ze blijven feestelijk doorrijden met afgetrapte Bosnische en Kroatische rijtuigen. Het had zo mooi kunnen zijn, ZFBH wilde o.a. een nachttrein Sarajevo-Munchen inleggen en frequentere verbindingen met Belgrado en Zagreb. ![]() Al reden die Talgo's maar met 60 per uur, het was hoe dan ook een verbetering geweest op de huidige situatie... | |
AIex | donderdag 14 november 2013 @ 16:48 |
Was een proef, zaten destijds ook geurverstuivers in met kermis en 'bos' geur. Proef is ondertussen afgelopen. | |
MTL | donderdag 14 november 2013 @ 17:05 |
Je hebt niet eens even op het toilet gekeken? Die is namelijk ook beplakt met bosstickers ![]() Even helemaal tot rust komen daar ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 17:12 |
Kermisgeur? What happened to "reizigers vervoeren"? ![]() | |
Peter | donderdag 14 november 2013 @ 17:24 |
Moet je als beer verkleed in het bos zitten schijten? ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 17:27 |
http://www.oogtv.nl/2013/(...)orlijk-de-weg-kwijt/ ![]() | |
GlenSpey | donderdag 14 november 2013 @ 17:30 |
Toilet is jouw afdeling ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 17:31 |
Nedtrainer ja ? | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 17:31 |
Daar een nieuwsbericht over schrijven ![]() | |
GlenSpey | donderdag 14 november 2013 @ 17:34 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 17:52 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 17:53 |
er zijn een aantal mensen bij OOG die wel wat op hebben met treinen. Zou je moeten prijzen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 18:00 |
Wat jij wilt. Halleluja! ![]() | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 18:19 |
Er zit een boerenoverpad met een knipperlicht. Als je slecht ter been bent, heb je daar niets te zoeken. | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 18:26 |
Dat bepaal jij? Een oude boer die naar de andere helft van zijn land wil, kan best slecht ter been zijn hoor ![]() | |
Litpho | donderdag 14 november 2013 @ 18:29 |
Dat kost écht geld. En het is toch niet verplicht. | |
Anno1982 | donderdag 14 november 2013 @ 18:44 |
Dan belt hij maar zo'n 65+ taxi. Risico op rollatorwielen tussen de spoorstaven is sowieso veel te groot. | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 18:53 |
zou Wilma het echt menen?http://www.treinenweb.nl/news/3642 | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 18:58 |
Lekker lullen. Over 5 jaar zit Wilma er toch niet meer. Gaan we het weer helemaal anders doen ![]() | |
Litpho | donderdag 14 november 2013 @ 18:59 |
NS denkt "binnen vijf jaar is Wilma allang weer verdwenen, na ons de zondvloed". | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 19:00 |
Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek. | |
Litpho | donderdag 14 november 2013 @ 19:01 |
En al zit ze er wel, dan mag het over vijf jaar óók niet van Jeroen. Of Jeroen2. Of 3. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 19:04 |
Die brief is nog niet op rijksoverheid.nl te vinden, dus ik wacht af. Mocht ze het menen, goede zaak. Wat je er als reiziger uiteindelijk van merkt? Meer speling om vertragingen te voorkomen. | |
Frenk3nstein | donderdag 14 november 2013 @ 19:06 |
'Als' en 'dreigt', niks aan het handje dus voor NS, het kan toch alleen maar beter worden qua prestaties. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 19:06 |
3 groepsoproepen van de treindienstleider achter elkaar op Groningen. Topdrukte ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 19:08 |
Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen". | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 19:08 |
MONO! WAKKEBLIJFE! ![]() | |
Litpho | donderdag 14 november 2013 @ 19:11 |
En "coulant" ![]() | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 19:13 |
En "acceptabel". | |
Regenjas | donderdag 14 november 2013 @ 19:23 |
Of het staat er gewoon niet, het gaat in de brief namelijk over een review van de gevolgen van de decentralisatie die gepland staat voor 2019. Zie http://www.rijksoverheid.(...)-eu-spoorpakket.html | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 19:24 |
Vanavond, Nederland van Boven. http://www.tvgids.nl/arti(...)and_vanuit_de_lucht/ Reizen Met wildroosters en ecoducten probeert de mens de dieren in het wild zo veel mogelijk tegemoet te komen. Zelfs op het vliegveld staat een valkenier klaar om aanvaringen met vogels te voorkomen. Nederland heeft een goede reputatie als het gaat om vervoer en logistiek. Er wordt hard gewerkt om het reizen voor mens en dier zo aangenaam mogelijk te maken. Maar wat gebeurt er als de aangelegde systemen haperen? Wellicht dus ook over het spoor, maar dat weet ik niet ![]() | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 19:43 |
Er is weer een nieuwe ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 19:46 |
Wtf ![]() | |
Sandrvich | donderdag 14 november 2013 @ 19:54 |
![]() Resultaat van een middagje skinnen voor MSTS. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 19:54 |
En we hebben er weer een excuusje bij: http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)Utrecht-Leiden.dhtml | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 19:54 |
Over de proef in België om met speciaal aangepaste M6-rammen 200 km/h te gaan rijden in de IC Eupen - Oostende in de spits. NMBS wilde met vaste stammen van 10 rijtuigen gaan werken, maar inmiddels is dat plan alweer aangepast. Nu komen er diverse reserve-rijtuigen, en als er één rijtuig onderhoud nodig heeft, kan die ingewisseld worden. Maar de rijtuigen die 200 km/h kunnen gaan ook meerijden in de overige M6-stammen, en zijn het dus reserverijtuigen die je eerst uit een andere stam moet zien te krijgen. Ik voorzie dus al dat er straks (reserve)rijtuigen tekort komen voor 200 km/h om een defect rijtuig te gaan vervangen. | |
Sandrvich | donderdag 14 november 2013 @ 19:56 |
Niet dat dat zo'n probleem is met zulke debiel lange stops in Liège en Leuven om het dienstregeling technisch op te vangen als die dingen niet over de L2 gaan. ![]() | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 19:56 |
Inmiddels doet die IC ook regelmatig op spoor 4 keren, want spoor 2 kon je niet met lange treinen staan. Toen zij ineens met maximaal VIRM6 / ICM7 kon rijden bleek dat er nog meer capaciteit tekort kwam. Nu wordt er met (voor zover ik weet) met VIRM8 / ICM8 gereden. Maar ineens een los viertje waar een VIRM8 hoort, dat komt nog wel eens voor ... | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 19:58 |
Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik. Het grote probleem waar NMBS meezit is dat het in- en uitstappen in de spits bij I11 veel te lang duurt. En daardoor hebben ze in de dienstregeling lange stops opgenomen, maar dat is nog te kort. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 20:01 |
Die lange stops zijn op de verkeerde plaatsen, 7 minuten in Luik en Leuven vanuit Eupen en daar stapt geen hond uit. ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 20:02 |
Ja, "maar anders past het niet" enzo. Moeilijk. Nu dus een proef met M6. Benieuwd of dat verbeterd. | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 20:08 |
Zondag ga ik even met een kennis naar Eupen. Die denkt dat een "machtig" stationnetje is ![]() Hoewel, ik ben er zelf ook nog nooit geweest. En NEE, we gaan NIET via Maastricht ![]() En als ik wel via Mestreech zou gaan, dan zou ik ook via Roermond-Venlo gaan, maar geen zin in | |
MTL | donderdag 14 november 2013 @ 20:10 |
Hehehe ![]() Als ik een nedtrainer zou zijn, dan zou GlenSpey dat ook zijn ![]() (lees: nee dus, een machinist in opleiding). Overigens bij puur toeval achter die bosbestickering gekomen op het toilet. Heb een keertje meegelopen met de uitgebreide 48-uurs controle van NedTrain bij stom toevallig dit treinstel, dus toen viel dat even op ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 20:11 |
Aha, verklarend ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 20:12 |
Station Eupen is vooral machtig lelijk en uitgestorven. Moest je van voetbal (of typisch Belgisch gepruts) houden, het stadion van AS Eupen ligt behoorlijk dichtbij het station, ook een toonbeeld van Belgische hotseknots pruts maar wat snel in elkaar architectuur. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 20:14:40 ] | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 20:23 |
Ben benieuwd. Na Eupen gaan we naar Pepinster, Spa-Geronstere en Franchimont. Mogelijk ook Verviers Central. | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 20:27 |
![]() Het perron waar in december de stoptrein Eindhoven - Tilburg Universiteit gaat vertrekken is in Eindhoven al ver gevorderd. | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 20:28 |
Mooi werk. ![]() Het origineel is een Allegro, afgaande op de vorm van de kopbak? | |
Socios | donderdag 14 november 2013 @ 20:32 |
Sla Verviers Central maar over. Ik ben daar vandaag geweest. Chagrijnige mensen/ personeel en een grote bouwput voor de ingang. Ik verwachtte/ hoopte ook op een mooi statig station met een goede sfeer, maar helaas... | |
Straatcommando. | donderdag 14 november 2013 @ 20:33 |
K vind het jammer dat er nog weinig zichtbaars gebeurt in Arnhem. Het lekt als het regent en dat beton ziet eruit alsof ik rechtstreeks de sovjet unie in kom lopen. | |
Sandrvich | donderdag 14 november 2013 @ 20:37 |
Thanks! Nee het origineel is een ETR485 Frecciargento. ;-) | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 20:43 |
Die bouwput voor het station was mij al bekend. Maar het schijnt dat je vanaf het perron leuk kan fotograferen. Ben er één keer voor foto's geweest, en dat was met de afscheidsrit van de Klassieke Motorstellen. | |
Ireyon | donderdag 14 november 2013 @ 21:27 |
Gore pislucht zodra je boven het stationsgebouw uitstapt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 21:42 |
Bestaat Verviers-Palais nog? Vorige keer dat ik er langs kwam lag heel het perron vol met bouwmaterialen... | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 21:43 |
Ja. L-trein Luik-Spa en IR-trein Luik-Aken stoppen daar. | |
Socios | donderdag 14 november 2013 @ 21:44 |
Ja, dat legt er nog gewoon. Vlak na een tunnel, de trein van Aachen Hbf naar Verviers Central stopt er niet. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 21:50 |
![]() Foto's van het interieur van de SBB Starbuckswagon | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 21:52 |
Ziet er best goed uit ![]() Zit er ook Wi-Fi in? ![]() | |
Sandrvich | donderdag 14 november 2013 @ 21:56 |
Ik mis de hipsters op de foto. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 21:57 |
Is een baard niet voldoende? | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 21:57 |
![]() | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 22:00 |
Ah, ik zie dat ze bij die ovtijden.com ook in de AVT het materieel hebben staan ![]() Gaat de goede kant op ![]() http://ovtijden.com/avtdag/DDR/ | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 22:01 |
daar hadden veel mensen kunnen zitten ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 14 november 2013 @ 22:01 |
Ik zou erg blij worden als ik nu in de buurt van Arnhem in de trein zat. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 22:02 |
![]() Wat een schattig Trammetje ![]() | |
ReisT | donderdag 14 november 2013 @ 22:03 |
Ik had nog even wat Belgische plaatjes opgezocht, van een euregiorondje twee jaar geleden. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 22:04 |
Heel opvallend hoe vertragingsgevoelig de IC Lelystad -> Vlissingen is als je op die serie klikt. Allememaggies. | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 november 2013 @ 22:06 |
Ja, als het rangeerproces op Lelystad Opstel een bende is... En je dan vertraagt allemaal trechters inrijdt.... Trechters zijn niet erg zolang je maar op tijd rijdt. | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 22:07 |
Nog een pluspuntje: De reisplanner, NS Reisplanner Xtra en dergelijke krijgen binnenkort standaard 4 weken vooruitzicht van de werkzaamheden. Nu was het op NS.nl nog 2 weken, en in de app soms 2, 3 of 4 weken vooruitzicht. Dat wordt allemaal 4 weken. Aldus een bron bij NSR. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 22:07 |
Niet NS gestuurd hè.. | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 22:07 |
Nog steeds te kort imo. | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 22:10 |
Ja, eigenlijk wel. Maar het is iig een vooruitgang. Bij DB weten ze begin van het jaar al op de website te melden waar in November gewerkt gaat worden ![]() | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 22:10 |
Rijswijk - Schiedam is een verschrikkelijke flessenhals. Er gaan daar per uur flink wat treinen (4 sprinters, 6 intercities en een internationale trein) over een korte afstand waardoor één vertraagde trein meteen een andere trein vertraagt. Viersporigheid op Rijswijk - Delft zal wel wat verlichting brengen, maar het zou nog beter zijn als ook Delft - Schiedam viersporig wordt. De Hoekse Lijn wordt ver-metro'd, de sporen die nu richting Hoek van Holland gaan zouden mooi doorgetrokken kunnen worden richting Delft. ![]() re. Werkzaamheden: 4 weken is beter dan nu (10 dagen is te weinig ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 22:14 |
dat zien we met de IC Den Haag Centraal - Schiphol - Zwolle en verder wel ![]() Tussen Hoofddorp en Almere rij je in de trechter | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 22:16 |
SAAL ![]() | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 22:21 |
![]() ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 22:21 |
Bij NS weten ze nu ook al waar er gewerkt wordt volgend jaar november hoor.. | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 22:21 |
Ze willen het alleen niet delen "omdat het nog kan veranderen" ![]() ProRail.nl laat wel meer werkzaamheden zien, zo te zien voor de komende 4 weken: http://www.prorail.nl/reizigers/storingen | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 22:23 |
tussenbakken voor DDZ neem ik aan? | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 22:23 |
De inhoudelijke wijzigingen kunnen nog veranderen, wat er buiten dienst is normaal gesproken niet. Uitzonderlijke situaties uitgesloten. | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 22:23 |
Of herindienststelling DD-AR? | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 22:25 |
lijkt me niet toch? Dat zou volgens mij pas volgend jaar april zijn beslag moeten gaan krijgen als ik Somda goed begrepen heb? | |
Regenjas | donderdag 14 november 2013 @ 22:25 |
Er moeten nog ergens tussen de 20 en 40 bakken DD-AR gereviseerd worden voordat DDZ af, dat dit aanvoer is voor Haarlem zou dus heel goed mogelijk zijn. | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 22:25 |
DDZ om uitstromend ICRm (i.v.m. HSL) op te vangen, en DD-AR om gebrek aan sprinter-mat op te vangen? Wat je nu al weet kun je nu al online zetten, als het verandert (werkzaamheden geannuleerd?) kun je het weer weghalen. Bij reisadviezen staat nu het advies "Plan uw reis kort voor vertrek voor actuele info", zo'n tekst zou je ook op een lijst/kaart met werkzaamheden kunnen zetten. Als ik nu een internationale reis plan voor over twee maanden wil ik wel weten of ik mijn trein dan kan halen. ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 22:26 |
Meer een taak voor Prorail vind ik. Maar goed, een van de twee moet het doen. | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 22:29 |
NS is formeel verantwoordelijk voor de reisinformatie, ik vind dat werkzaamheden daar ook bij horen. Ik kijk toch eerst op (m.)ns.nl wanneer ik een reis ga plannen (binnen Nederland) of bahn.de (internationaal), ik verwacht daar dan zo veel mogelijk (actuele) informatie te krijgen. | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 22:31 |
Ohw, ik had ff hoop als winterreserve. Ja, dat was ik ff vergeten. ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2013 @ 22:32 |
Ben benieuwd naar het gezamenlijke foldertje van RWS en PR over de werkzaamheden. Net zoals ze dit jaar hebben gedaan. | |
greavy | donderdag 14 november 2013 @ 22:32 |
DB weet ook al nu te vermelden dat in april 2014 de IC-Berlijn niet van- en naar Amsterdam rijdt, maar van- en naar Amersfoort ivm werkzaamheden tussen Amsterdam en Amersfoort. Het kán dus wel. | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 22:35 |
Het grappige is dat het kan gebeuren dat je, wanneer je een reis plant (bijvoorbeeld: Breda - Amsterdam op 7 december), een waarschuwing krijgt voor werkzaamheden. Klik je door, dan krijg je details over die specifieke werkzaamheden te zien. Klik je op "Toon alle werkzaamheden" dan krijg je een lijst t/m 24-11 en is van de werkzaamheden op 7 december niets meer te zien. Beetje jammer. | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 22:37 |
Oh, mogen alleen lekkere wijven en woeste piraten komen. Jammer. | |
GlenSpey | donderdag 14 november 2013 @ 22:39 |
He bah. Blij dat ik volgende week pas weer stage loop en niet deze week ![]() | |
Socios | donderdag 14 november 2013 @ 22:46 |
Dat er in Nederlandse treinen ook maar snel restauratiewagens terugkeren. | |
KnightSolaire | donderdag 14 november 2013 @ 22:47 |
Ik dacht juist dat dit spoor gebruikt zal worden voor de Sprinter Eindhoven - Weert en dat de Sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit gewoon vanaf het gebruikelijke spoor zal rijden? | |
Ireyon | donderdag 14 november 2013 @ 22:50 |
Er staat een grote houten plaat voor de trap met "Hier moet je straks zijn voor de trein naar Tilburg Universiteit" ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 14 november 2013 @ 22:51 |
Je hebt helemaal gelijk. 't Is al laat hè... | |
Ireyon | donderdag 14 november 2013 @ 22:56 |
Ik vind het wel prima daar. Hoef ik niet meer zo ver terug te lopen richting StarBucks als ik naar de TU ga ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 23:13 |
winterreserve is er dit jaar niet ![]() | |
Duvel | donderdag 14 november 2013 @ 23:18 |
Ik heb net bijgelezen op Somda... * Duvel gaat op zoek naar winterbanden. | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2013 @ 23:19 |
Wat? | |
dennistd | donderdag 14 november 2013 @ 23:25 |
Voor wie de Grensland nog op de foto wil zetten: (in elk geval de noordzijde van) het stel zit helemaal onder de graffiti, en ik heb zo het idee dat dat niet meer verwijdert gaat worden voor 8 december... | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 23:35 |
Volgens mij vanmiddag iemand zien sterven op het perron van Martenshoek. Stond al politie bij die hem aan het reanimeren waren, en van collega die achter mij zat met de trein hoorde ik dat er 3 ambulances bij waren. Zag er niet echt smakelijk uit, [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 23:35:30 ] | |
James1988 | donderdag 14 november 2013 @ 23:46 |
![]() | |
bork | donderdag 14 november 2013 @ 23:53 |
Dat is niet echt tof, krijgen jullie trouwens een EHBO-cursus of BHV-training tijdens de opleiding? | |
_serial_ | donderdag 14 november 2013 @ 23:58 |
Ik heb zoiets onlangs nog mee mogen maken op de stoep van mijn werk, onze bhv heeft de beste man met de AED van het bedrijf kunnen redden, maar het was geen fijn gezicht inderdaad | |
bloodysunday | vrijdag 15 november 2013 @ 00:26 |
Die DD-AR gaat er toch helemaal uit? | |
RichardHammond | vrijdag 15 november 2013 @ 00:34 |
Wat is dat toch opeens met die gladde sporen? Vandaag even vanaf Rotterdam Centraal de IC naar Rotterdam Blaak gepakt. Trein was een VIRM. We reden onder de overkapping weg en de wielen begonnen mij toch een partij te spinnen. Trein begon alle kanten op te bonken en te schudden in de wisselstraat. Echt een hele vreemde en voor veel mensen in de trein een angstige ervaring. Lijkt alsof vooral VIRM last heeft van de gladde sporen. | |
James1988 | vrijdag 15 november 2013 @ 00:39 |
VIRM heeft inderdaad veel last van gladde sporen. Het is een zware trein die het met relatief weinig aangedreven draaistellen moet doen, wat de kans op slippen verhoogt. | |
Regenjas | vrijdag 15 november 2013 @ 01:01 |
Van alle internationale treinen is al bekend dat deze op 26 april niet eindigen op Amsterdam Centraal maar op eerdere stations, dat staat in alle folders die worden verspreid en uitingen van de internationale partners en heeft te maken met de Koningsdagdienstregeling ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 01:41 |
Ik heb het via het STC niet gehad. Intern bij mijn werkgever ga ik het binnenkort wel krijgen. Toch de moeite waard om iedereen BHV'er te maken imho ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 01:41 |
En een VIRM heeft verdomd veel vermogen wat hij via die paar aandrijfassen niet kwijt kan. Qua mat van NS is dat het 'paardje' met het meeste kracht volgens mij. | |
Peter | vrijdag 15 november 2013 @ 01:42 |
En dan heeft elke stam er nog 1 bak extra bij gekregen toch? | |
Peter | vrijdag 15 november 2013 @ 01:43 |
Maar je bent wel BHV'er toch? Anders werk je op een werkplek zonder BHV'er ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 01:48 |
Ben het niet. Als ik een steward aan boord heb, dan is er een BHV'er aanwezig. Wij meesters krijgen alleen EHBO meen ik. Wij kunnen zelf 112 bellen bij calamiteiten of via de treindienstleider om de hulpdiensten vragen. Dat laatste klinkt stom (tussenpersoon), maar is verdomd handig als je bij een overweg staat bijvoorbeeld. Zelf heb je geen idee hoe die straat heet, en als je het overwegnummer geeft, dan weet de Trdl precies hoe de straat heet, om de hulpdiensten zo snel mogelijk die kant op te sturen. | |
Straatcommando. | vrijdag 15 november 2013 @ 02:03 |
SGMm met gladde sporen is ook altijd genieten. Alsof er een onzekere meester op de bok zit die zoiets heeft van: gas... Oh nee toch niet!ennnn weer gas. Oh nee toch niet. Ondertussen word je getrakteerd op een bliepende zoemtoom die aan en uit gaat. Geweldig materieel ![]() ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 15 november 2013 @ 02:07 |
Oh en de meesters in de gtws hier hebben hier zoiets van oh er komt een war of the world geluid uit de trein. Vol gas ![]() ![]() ![]() Gewoon als een lompe boer tractie geven, heeft vanzelf wel grip ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 15 november 2013 @ 05:53 |
Wel eens een 1700 vol uit gedraaid? ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 15 november 2013 @ 06:09 |
ATB vv zonder monitoring was bewuste keuze http://www.spoorpro.nl/sp(...)vv-zonder-monitoring | |
Duvel | vrijdag 15 november 2013 @ 07:43 |
Ook mooi, direct die reactie van Arco Sierts. | |
greavy | vrijdag 15 november 2013 @ 08:06 |
Owja, helemaal vergeten. Maar waarom weet ns.nl dit nog niet? | |
WhiteJoker | vrijdag 15 november 2013 @ 08:18 |
Wie is die gast eigenlijk? Kan me in de keuze van ProRail namelijk best vinden. Eerst zorgen voor een grote uitrol voordat je een probleem gaat tackelen die er niet is. Monitoring kan op kleine schaal ook prima met de hand. | |
b2py | vrijdag 15 november 2013 @ 08:21 |
Draaiboek nog niet af en dus de wijzigingen ook niet. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 15 november 2013 @ 08:27 |
Een VIRM heeft niet zoveel vermogen. Veel vermogen zou je bij hoge snelheden alsnog kwijt kunnen met weinig assen. VIRM heeft alleen een vrij dramatische verhouding tussen vermogen en gewicht. Een VIRM-VI heeft minder vermogen dan het motorrijtuig van de oudere dubbeldekkers, de mDDM. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 november 2013 @ 08:30 |
De uitholling op de Grensland gaat vrolijk door. Vandaag verbust wegens zogenaamd defect materieel. Prognose 13:00. (Maar waarom zou hij dan wel rijden?) | |
b2py | vrijdag 15 november 2013 @ 08:32 |
Inspectie aan voertuig die dan wel af is. | |
WhiteJoker | vrijdag 15 november 2013 @ 08:32 |
Ze moeten even tanken? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 november 2013 @ 08:38 |
oh dat zou nog kunnen ja | |
b2py | vrijdag 15 november 2013 @ 08:39 |
Het zou niet de eerste keer zijn namelijk. | |
arkkey | vrijdag 15 november 2013 @ 08:59 |
starbucksprijzen plus de gewoonlijke op-stations-en-in-treinen-is-alles-2x-zo-duur die we in NL kennen, dat wordt dan 9 euro voor een bakkie pleur? | |
ReisT | vrijdag 15 november 2013 @ 09:17 |
DD-AR is er al helemaal uit maar komt waarschijnlijk weer terug. Om (tijdelijk) tekort aan Sprinters op te vangen. | |
dennistd | vrijdag 15 november 2013 @ 09:43 |
Dat doet ie elke avond: de laatste rit komt aan op 3b, en vanaf daar wordt direct naar de tankplaat gereden. Om weer op 11 te komen is het wel een geschuif: eerst moet er naar het station gereden worden, daar kopmaken, vervolgens het spoor richting Oldenzaal op en daar weer kopmaken achter de inrijder. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 11:51 |
2 Thalyssen gekoppeld zojuist door Brussel-Noord, is dat gebruikelijk? Het was de eerste keer dat ik het zag. | |
James1988 | vrijdag 15 november 2013 @ 11:52 |
Dat gebeurt soms, bijvoorbeeld voormaterieeloverbrenging. | |
dennistd | vrijdag 15 november 2013 @ 11:58 |
Afgelopen zondag nog in Amsterdam gezien, waarbij omgeroepen werd dat iedereen in het achterste stel moest plaatsnemen | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 12:35 |
Ah, dat wist ik niet ![]() ![]() Thanks ![]() Nope, helaas nog nooit 1700 gereden. Ga wel een keertje met je mee als je meester bent ![]() Wel 189 losse loc expres (in overleg met trdl) 's nachts een noodstop gegeven. Mentor vond het belangrijk om te weten hoe dat voelt, wat je kan verwachten etc. Na dat we op de vrije baan op topsnelheid tot stilstand waren gekomen (geen overwegen voor ons, niemand achter ons) hebben we hem weer opgebouwd. Rijden op zicht tot het eerste hoofdsein. Net na het sein weer stilstaan en toen..... Vol tractie. Je wordt in je stoel gedrukt, niet normaal ![]() ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 15 november 2013 @ 12:35 |
Je bedoelt Arco? Goeie gozer. Heeft door het hanteren van de botte bijl (vergeleken met hem ben ik een uiterst genuanceerd watje) helaas binnen de sector wat vijanden gemaakt. Maar achter de schermen speelt hij een niet te onderschatten rol. Weet waar 'ie het over heeft en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken (daar kun je het wel of niet mee eens zijn), maar onderbouwt dat wel met kennis en een bepaalde filosofie. | |
b2py | vrijdag 15 november 2013 @ 12:36 |
Iedere vrijdag leegmat rit van Brussel-Zuid naar de Meer. | |
b2py | vrijdag 15 november 2013 @ 12:42 |
Wel met hesje voor de ruit neem ik aan? | |
bork | vrijdag 15 november 2013 @ 12:51 |
Retecool er staan diverse stations nu op google streetview Dublin Conolly Glasgow Central Leeds Liverpool Lime Station London Paddington Euston Station King's Cross Victoria Station London Fenchurch Station London Bridge Charing Cross London Cannon Street ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door bork op 15-11-2013 13:19:10 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 12:52 |
Neuh toen niet. Was op ATB spoor en niet op ETCS level 2 ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 14:35 |
Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij De elektrificatie van de spoorlijn tussen Heerlen en Aken gaat definitief door. Rijk en provincie betalen ieder 7,5 miljoen euro. Door de elektrificatie kan er waarschijnlijk over twee jaar een trein gaan rijden tussen Maastricht en Aken. Geen intercity Dat wordt mogelijk geen Intercity. Daarvoor moet namelijk het spoor tussen Heerlen en Aken worden verdubbeld en daar is nog geen akkoord over bereikt. De verdubbeling kost 50 miljoen euro. Twijfels Staatssecretaris Wilma Mansveld betwijfelt of er genoeg reizigers van de intercity gebruik maken. De provincie en de Duitse vervoersautoriteit zeggen dat dat al lang is aangetoond. Motie Gedeputeerde Patrick van der Broeck gaat de Tweede Kamer bewerken om de staatssecretaris via een motie te dwingen nu al geld uit te trekken voor de verdubbeling. Binnenkort vergadert een kamercommissie over de infrastructuur. Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)t-en-aken-dichterbij [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2013 14:36:08 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 14:43 |
En vol? |