abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128633697
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist. Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2013 20:33:55 ]
pi_128633750

Voor die monguls.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juli 2013 @ 20:34:23 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128633755
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Die stonden erbij en keken er naar :')
-O-

Ze weten toch wel dat ze die lui aan moeten pakken voor het veroorzaken van hinder en gevaar? Doen ze dat niet dan ga je de overlast bij stoomritten nooit inperken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128633857
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

-O-

Ze weten toch wel dat ze die lui aan moeten pakken voor het veroorzaken van hinder en gevaar? Doen ze dat niet dan ga je de overlast bij stoomritten nooit inperken
Ja ik denk dat ze dat wel weten.
Had in het goederenvervoer een wat oudere mentor die uit een spoorfamilie kwam.
Die vertelde ook dat sinds de spoorwegpolitie nu onder KLPD valt ipv een 'losse' organisatie en dat er veel oude rotten weg zijn, de kennis ook weg is.
Veiligheid enzo zit wel goed op zich, maar die kleine dingetjes, dat ze gewoon horen te weten is minder aanwezig. Zonde.
pi_128633887
Stonden ze in zone B of C?
pi_128633904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
Stonden ze in zone B of C?
Wat bedoel je ? :P
pi_128634182
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Wat bedoel je ? :P
Veiligheidzones, die ken jij toch ook wel?
pi_128634221
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Veiligheidzones, die ken jij toch ook wel?
Mwoah, die dingen veranderen om de zoveel tijd.
Eerst was het Profiel-vrije-ruimte, toen werd het risicogebied, meetgebied etc etc :')
Als iemand te dichtbij dreigt te komen, typhoneer ik gewoon loeihard. Fuck die shit :')
pi_128634259
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:42 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mwoah, die dingen veranderen om de zoveel tijd.
Eerst was het Profiel-vrije-ruimte, toen werd het risicogebied, meetgebied etc etc :')
Als iemand te dichtbij dreigt te komen, typhoneer ik gewoon loeihard. Fuck die shit :')
Doe dat dan even in Staphorst om 10 uur 's ochtends op zondag, zijn ze ook direct genezen van die trein.
pi_128634294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Doe dat dan even in Staphorst om 10 uur 's ochtends op zondag, zijn ze ook direct genezen van die trein.
Geen probleem hoor :') Als ik daar ooit nog eens doorheen kom getuft :D
pi_128634731
"Met de poortjes sluiten we alles af." In Amsterdam zijn ze bij de middentunnel wat vergeten..
pi_128635057
In Roosendaal staan ze ook eindelijk. Heeft slechts 3 maanden geduurd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juli 2013 @ 21:04:59 #13
Maffe Fries
pi_128635366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
"Met de poortjes sluiten we alles af." In Amsterdam zijn ze bij de middentunnel wat vergeten..
[ afbeelding ]
_O-
  Redactie Sport vrijdag 5 juli 2013 @ 21:21:31 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128636155
Op somda lees ik dat er vanmiddag in Bentheim een goederentrein op spoor 3 stond. De Grensland moest daardoor uitwijken naar spoor 1 (de Westfalenbahn stond op 2 en op bezet spoor binnen komen kan/mag niet). Maar daar staan dus geen opstapjes, dus dat was een flinkje klim/sprong. Vooral leuk voor mensen met een fiets _O-

Bij vertrek moest er trouwens eerst nog uitgehaald worden om op spoor 2 te komen, aangezien je vanaf spoor 1 het rechterspoor naar Oldenzaal niet kunt bereiken...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128636247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:21 schreef dennistd het volgende:
Op somda lees ik dat er vanmiddag in Bentheim een goederentrein op spoor 3 stond. De Grensland moest daardoor uitwijken naar spoor 1 (de Westfalenbahn stond op 2 en op bezet spoor binnen komen kan/mag niet). Maar daar staan dus geen opstapjes, dus dat was een flinkje klim/sprong. Vooral leuk voor mensen met een fiets _O-

Bij vertrek moest er trouwens eerst nog uitgehaald worden om op spoor 2 te komen, aangezien je vanaf spoor 1 het rechterspoor naar Oldenzaal niet kunt bereiken...
Zeker een stagiair op de post..
  Redactie Sport vrijdag 5 juli 2013 @ 21:29:10 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128636544
Nouja, het gebeurt wel vaker dat er een goederentrein even op 3 gezet wordt, maar die gaat dan vrij snel weer door. Het is ook de enige van de drie sporen buiten de doorgaande sporen met een beetje lengte: 660m. Spoor 4 en 5 zijn maar 584m en 544m. Verder is ook één van de sporen nodig voor de 101 van de Pimpel die via daar moet omlopen (en ook een tijdje wachten). Bentheim heeft liever helemaal geen goederentreinen lang staan: in Oldenzaal liggen drie sporen waarop je prima kunt wachten op een pad verder door Nederland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juli 2013 @ 21:46:00 #17
Maffe Fries
pi_128637470
de laatste stammetjes DD-AR met mDDM gaan dit weekend toch niet allemaal buiten dienst. Gaat net als 1700+DD-AR, dus wanneer stuk, wanneer onderhoud of wanneer revisietermijn verlopen

http://somda.nl/forum/7981/p457719/Ontwikkelingen+DD-ARDDZ/
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:26:30 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128639569
Ik zat eens even door een oud topic te bladeren, toen kwam ik posts tegen over het nieuwjaarsrondje. Daarin schreef Fles:

quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Joh laat zitten, die trein valt toch uit ^O^
(Dat ging over de V250)

Hij kreeg gelijk ;(
pi_128639786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
Ik zat eens even door een oud topic te bladeren, toen kwam ik posts tegen over het nieuwjaarsrondje. Daarin schreef Fles:

[..]

(Dat ging over de V250)

Hij kreeg gelijk ;(
Heeft Fles nog meer vooruitziende blikken gegeven afgelopen maanden? Dan vrees ik het ergste :'(
pi_128639792
Ohja enige voordeel van Apeldorp: de stoomtrein. Jammer dat er nog geen smell-o-rama camera's zijn want dat ding ruikt lekker (of ben ik nu raar?)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:32:30 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128639869
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft Fles nog meer vooruitziende blikken gegeven afgelopen maanden? Dan vrees ik het ergste :'(
Deze post ook:
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, we kunnen het niet op eigen initiatief afblazen zonder een enorme financiële strop. We zitten er contractueel aan vast om dit product af te nemen en te betalen. We moeten hopen op falen van de leverancier (NSH in dit geval).
De leverancier kon niet leveren :s)
pi_128640417
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Deze post ook:

[..]

De leverancier kon niet leveren :s)
_O-
Pareltjes.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:45:09 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128640606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:30 schreef arkkey het volgende:
Ohja enige voordeel van Apeldorp: de stoomtrein. Jammer dat er nog geen smell-o-rama camera's zijn want dat ding ruikt lekker (of ben ik nu raar?)
Helemaal niet. Heerlijk nostalgisch op pad. Lekker uit het raam hangen (doe wel een stofbril op of iets dergelijks!)
  Redactie Sport vrijdag 5 juli 2013 @ 22:47:17 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128640726
Mooi zicht op station Enschede bij nacht: http://srv03.sittyweb.nl/(...)mFpbA%3D%3D&cid=NTYx
PM mij!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:48:40 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128640820
Nog meer voorspellende gaves:

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:48 schreef TwanTwan het volgende:
Stevent dit hele project niet rechtstreeks af op een parlementaire enquete?
:Y

Net als de tekstklopper van nu.nl:
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:21 schreef b2py het volgende:

'Belgische spoorwegen willen Fyra dumpen'
Bron

vrijdag 5 juli 2013 @ 22:53:45 #26
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128641164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Goed dat je hierover begint. Vanochtend zag ik een Hollandse familie proberen uit te bliepen op station Marne la Vallee - Chessy, dat lukt niet, want ze hadden een metrokaartje van 1.60 gekocht. En dat gaat logischerwijs niet 30 KM mee. Dus toen dat niet lukten probeerden ze hun al reeds gekochte DisneylandBkaartjes erin te proppen :') en daarmee naar buiten te komen. totaal niet het zelfde formaat 8)7 alleen een magneetstripje is de overeenkomst.

Nu zijn er 2 dingen mogenlijk

1) Dit was een hele domme actie
2) Of in Nederland is het systeem inmiddels zo dat je bij het Thialf eruit kan met je schaatskaartje, ArenA met je voetbalkaartje, en op Metrostation Rotterdam zuidplein kan je inmiddels ook uitchecken met je kaartje voor Lee Towers in Ahoy...en lopen wij hier dus achter...

Wat is de juiste conclusie? :{
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:55:48 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128641280
Voor sommige evenementen worden combitickets (trein+evenement) verkocht :)
pi_128641331
Zo heel achterlijk vind ik het eigenlijk nog niet, je moet je er ook niet in vergissen dat niet iedereen spoorofiel is en misschien een keer elke 4 jaar in de buurt van een station komt. Zo vergezocht vind ik het nog niet.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:58:20 #29
200192 Darkwing_Duck
pi_128641461
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:
Voor sommige evenementen worden combitickets (trein+evenement) verkocht :)
Hmm was mij gedachte toch niet zo vreemd, alleen dat er een gratis treinreis bij ieder standaard toegangskaartje zit is wat ver...

Bij de prijs van het parkeerterrein waar je voor de spotprijs van slechts 15 Euro per dag kan parkeren zit wel een gedeelte voor de SANEF inclusief
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:58:57 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128641503
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hmm was mij gedachte toch niet zo vreemd, alleen dat er een gratis treinreis bij ieder standaard toegangskaartje zit is wat ver...
Dat zit in de prijs verrekend hoor We zijn en blijven Nederlanders :s)
  Redactie Sport vrijdag 5 juli 2013 @ 22:59:51 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128641550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Goed dat je hierover begint. Vanochtend zag ik een Hollandse familie proberen uit te bliepen op station Marne la Vallee - Chessy, dat lukt niet, want ze hadden een metrokaartje van 1.60 gekocht. En dat gaat logischerwijs niet 30 KM mee.
En toen mochten ze langs de boeteautomaat? :D
PM mij!
pi_128641575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Disney mag er voor die entreeprijs van ze ook wel een dagje vrij OV Parijs bij leveren :+
pi_128641588
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Mooi zicht op station Enschede bij nacht: http://srv03.sittyweb.nl/(...)mFpbA%3D%3D&cid=NTYx
Grappig zicht en nog volop DM '90 activiteit. Leuk om voormalig Apeldoorn - Zutphen treinstellen daar te zien rijden.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:02:49 #34
200192 Darkwing_Duck
pi_128641717
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

En toen mochten ze langs de boeteautomaat? :D
Er stond geen controle, dus geen idee hoe het afgelopen is, maar een webcam daar installeren is zeker geen verkeerd idee hoor.

Overigens heb ik ook op een andere plek een boeteautomaat ontdekt en wel bij de ORLYVAL. Opvallend dat de RATP dat dus wel doet op plekken waar toeristen vaak de mist in gaan, en de SNCF stations vaak 1 poortje hebt, meestal ergens achteraf, waar je toch zo uit kan...
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:03:41 #35
200192 Darkwing_Duck
pi_128641771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel, bij Disney niet...
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:09:04 #36
200192 Darkwing_Duck
pi_128642054
Jij er nooit aan gedacht Fles om een Webcam op je vensterbank te kwakken?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:20:30 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128642740
Wauw toen zei ik nogeens zinnige woorden O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:20:47 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128642756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jij er nooit aan gedacht Fles om een Webcam op je vensterbank te kwakken?
En dan? Dat tankstation hier boeit niemand wat hoor :P
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:21:43 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128642797
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw toen zei ik nogeens zinnige woorden O+
Je zei ook ooit een keer dat je vreesde dat die V250 helemaal niet meer zou gaan rijden...
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:22:50 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128642855
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je zei ook ooit een keer dat je vreesde dat die V250 helemaal niet meer zou gaan rijden...
Dat heb ik ook al vanaf half januari gezegd geloof ik idd :{
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:26:08 #41
200192 Darkwing_Duck
pi_128643014
Das eigenlijk best wel eng, dat er hier in dit Topic meerdere personen zijn die al enige keren bewezen te hebben gelijk te krijgen in hun uitspraken, wat een wijsheid hier... ;)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:28:38 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128643155
Dat @NSHispeed_info-account is ook niet echt nuttig meer, 't is bijna een maand terug sinds de laatste post. _O-
pi_128643268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
Dat @NSHispeed_info-account is ook niet echt nuttig meer, 't is bijna een maand terug sinds de laatste post. _O-
Is NSH ook niet 'onder curatele' gesteld bij NS ofzo?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:30:57 #44
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128643285
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Begint aardig leeg te worden, die buffel nog even weg en dan gaat de schaar er in!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:35:11 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128643549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Is NSH ook niet 'onder curatele' gesteld bij NS ofzo?
Het Fyra-project en de verbindingen met België zijn weggehaald bij NSH en ondergebracht bij de "Taskforce Fyra" onder leiding van directielid Merel van Vroonhoven. De treinen naar Duitsland, Thalys en de overige treinen (zoals EN/CNL) liggen nog wel bij NS Internationaal.
pi_128643729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das eigenlijk best wel eng, dat er hier in dit Topic meerdere personen zijn die al enige keren bewezen te hebben gelijk te krijgen in hun uitspraken, wat een wijsheid hier... ;)
Wie wil me aanraken? :-)
pi_128643759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het Fyra-project en de verbindingen met België zijn weggehaald bij NSH en ondergebracht bij de "Taskforce Fyra" onder leiding van directielid Merel van Vroonhoven. De treinen naar Duitsland, Thalys en de overige treinen (zoals EN/CNL) liggen nog wel bij NS Internationaal.
Hmm ok.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:41:31 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128643892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Hmm ok.
"NS Hispeed" bestaat niet als bedrijf, het is slechts een merknaam die wordt gehanteerd door NS Internationaal (ICE, IC Berlijn, CNL, EN, enz.) en HSA (Thalys, Fyra, IC Brussel). :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:42:27 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128643935
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:38 schreef TwanTwan het volgende:

[..]

Wie wil me aanraken? :-)
Wie ben jij dan? :D
  Forum Admin vrijdag 5 juli 2013 @ 23:43:03 #50
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128643968
Ennnn weer een overwegstoring hier(velp). Gebeurt echt vreselijk vaak :X en dat is al jaren zo :') vroeger kon het nog met een stuiver op de rails, tegenwoordig is het gewoon brakke infrastructuur _O-

Iemand die weet wat voor remmerij een mddm gebruikt? ik zat laatst in de motorwagen en toen die remde rook ik een hele aparte geur. Zag later diezelfde trein weer voorbij komen en remmen, toen ontstond er links en rechts een soort grijze wolk van stof. Kan niet goed zijn :+ Wél apart dat die motorwagens gewoon veredelde locomotieven met zitplaatsen zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Straatcommando. op 06-07-2013 01:58:29 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:50:11 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128644303
Eerste vermelding:

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2007 17:47 schreef Charango het volgende:
Mooie foto's Flash, sinds wanneer is Nijmegen-Kleef eigenlijk buiten gebruik? Misschien een mooie aanvulling het lijstje Enschede-Munster, Groningen-Leer, Heerlen-Aachen etc.

[..]

Ik had dan wel een foto/filmpje willen zien van de Nederlandse Koploper die over de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt Flughafen racet :Y

Misschien een ideetje voor de HSL-Zuid, mocht dat Italiaanse bedrijf Ansaldo-Breda de HSL-treinen (zoals gewoonlijk bij dat bedrijf) niet op tijd kunnen leveren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128649668
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:50 schreef Duvel het volgende:
Eerste vermelding:

[..]

Als Fles nu ook eens wat lotto getallen gaat noemen, neem ik de proef op de som en doe ik mee. Dan deel ik in de winst uiteraard.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 08:36:11 #53
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128650572
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Iemand die weet wat voor remmerij een mddm gebruikt? ik zat laatst in de motorwagen en toen die remde rook ik een hele aparte geur. Zag later diezelfde trein weer voorbij komen en remmen, toen ontstond er links en rechts een soort grijze wolk van stof. Kan niet goed zijn :+ Wél apart dat die motorwagens gewoon veredelde locomotieven met zitplaatsen zijn.
Er zitten blokkenremmen onder voor het lage snelheidsbereik en snelremmingen maar de rest gaat allemaal op de ED-rem. Die laatste veroorzaakt als het goed is geen stof.
pi_128651632
Leuk dit weekend op station Deventer:
- de trein naar Enschede rijdt tot Hengelo
- de trein naar Roosendaal tot Oss
- de trein naar Schiphol gaat naar Bijlmer ArenA

Lekker exotische eindbestemmingen c_/
pi_128651911
En na Arena door naar Nijmegen volgens mij :-)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:40:54 #56
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128651969
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Leuk dit weekend op station Deventer:
- de trein naar Schiphol gaat naar Bijlmer ArenA

Waarom eigenlijk niet naar Amsterdam Zuid?
pi_128652077
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Tussen Schiphol en Bijlmer zijn blijkbaar werkzaamheden. Ik reis vanuit Eindhoven nu ook om via Breda.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:00:01 #58
200192 Darkwing_Duck
pi_128652245
OMFG :X kinderwagen met kind rolt trap af van bovenste verdieping op het tussenbalkon bij een snelremming en komt ondersteboven terecht. (Rer c)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:06:35 #59
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128652352
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:48 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Tussen Schiphol en Bijlmer zijn blijkbaar werkzaamheden. Ik reis vanuit Eindhoven nu ook om via Breda.
Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz.
pi_128652395
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Werkzaamheden.
pi_128652448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:06 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz.
Geen idee. De treinen richting Schiphol vanuit het oosten en zuiden gaan allemaal niet verder dan Bijlmer. Van daar moet je dan verder met bus 300.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:16:16 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128652478
Kut, mijn plaatjeshost is niet gratis meer. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:17:21 #63
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128652495
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:06 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja, dan nemen ze ook Duivendrecht-Zuid mee. Daar moet een hele hoop veranderen om ruimte te maken om te bouwen en daarnaast mogen sommige bouwwerkzaamheden niet meer tijdens de treindienst die eerst nog wel mochten.
pi_128653181
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Duvel het volgende:
Welke?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_128653896
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Duvel het volgende:
Imgur beste plaatjeshost aller tijden ^O^

/r/trains
pi_128654868
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Imgur beste plaatjeshost aller tijden ^O^

/r/trains
dag
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:33:21 #67
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128655528
Sinds wanneer lacht Thomas bij zoiets?
pi_128655646
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
OMFG :X kinderwagen met kind rolt trap af van bovenste verdieping op het tussenbalkon bij een snelremming en komt ondersteboven terecht. (Rer c)
Schade?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:35:05 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128660779
Plan U 115 van de Stichting DE-3 is inmiddels bijna helemaal geschilderd, op enkele kleine afwerkingen na:
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:54:31 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128661731
Donderdag even naar diplomauitreiking (STC in de Waalhaven), dus even langs Shunter gereden (laatste keer als "wekelijks" tafereel, moest afgelopen week er iedere dinsdag zijn)

Shunter 601 + RTB 189 989
Shunter 601 haalt de fraaie RTB 189 989, een Tweety, op bij Shunter op de Waalhaven om deze vervolgens op een loccenspoortje van Rurtalbahn te plaatsen.

De machinist bedient de loc vanuit de cabine met de radiografische besturing.
pi_128662842
Ondertussen aan de andere kant van de oceaan; een ontspoorde trein met veel vermiste mensen:

quote:
Trein ontspoort en explodeert in Canada
Een goederentrein met ruwe olie is zaterdag bij een kleine stad in de Canadese provincie Quebec ontspoord, waarop enkele tanks explodeerden.
De explosies vernietigden 30 omliggende gebouwen en veroorzaakten vlammen van honderden meters hoog.

Of er slachtoffers zijn gevallen kon de politie nog niet zeggen. Verscheidene mensen worden vermist. Ongeveer 1000 van de 6000 inwoners van de stad Lac-Mégantic, bij de grens met de Verenigde Staten, zijn uit hun huizen geëvacueerd.

Volgens de omroep Canadian Broadcasting Corp. zijn er vier opslagtanks ontploft. Omstanders zeggen vijf tot zeven heftige explosies te hebben gehoord. De trein had 73 wagons en ontspoorde net na 1 uur 's nachts lokale tijd. De brandweer heeft de hulp van Amerikaanse collega's ingeroepen om het vuur te blussen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)deert-in-canada.html

Foto van CBC News:

En een video:
http://www.cbc.ca/news/ca(...)derailment-fire.html

[ Bericht 17% gewijzigd door Viezze op 06-07-2013 17:33:43 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juli 2013 @ 18:24:20 #72
Maffe Fries
pi_128663928
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:35 schreef greavy het volgende:
Plan U 115 van de Stichting DE-3 is inmiddels bijna helemaal geschilderd, op enkele kleine afwerkingen na:
[ afbeelding ]
ziet er al meteen een stuk beter uit :)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 18:29:47 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128664034
Vandaag zijn er kabels kapot getrokken bij de werkzaamheden rondom Maastricht, waardoor er al enige uren geen treinverkeer in alle richtingen is. Prognose is nog steeds niet bekend, terwijl het al rond half 4 gebeurd is.
pi_128664108
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ziet er al meteen een stuk beter uit :)
Was de plamuur op ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 18:54:14 #76
200192 Darkwing_Duck
pi_128664426
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Schade?
Mja, t kind huilde gelukkig, en het station was voor een Hospitaal...
  Redactie Sport zaterdag 6 juli 2013 @ 19:05:16 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128664584
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan vraag ik me ook af waar je als ouder mee bezig bent... :N
PM mij!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:17:27 #78
200192 Darkwing_Duck
pi_128664833
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan vraag ik me ook af waar je als ouder mee bezig bent... :N
Dat wou ik eigenlijk neerpennen, maar ik ben dan bang dat ik Bork op mn hals haal..

Zoewiezo, blij met je kinderwagen op het balkon, of beter nog, onderin, zet m op de rem, en zijwaarts of

Vouw m op!.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:17:53 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128664843
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Welke?
Picturepush.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:17:59 #80
200192 Darkwing_Duck
pi_128664846
Trein ontspoort en explodeert in Canada

http://www.nu.nl/buitenla(...)deert-in-canada.html
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:21:45 #81
200192 Darkwing_Duck
pi_128664939

Edit 1 :Hij zegt "Er is een trein onstpoort met vooral Petrolium, ik kan niet dichterbijkomen want (er ontplof iets op dat moment) het is heel ERG HEET op dit moment nu hier, ik kan nu niet dichterbij komen, ik sta nu ter hoogte van de -overstaanbaar kutaccent- - wijk, bizarre Apocalypse"

Edit2 :Locatie http://goo.gl/maps/I1HPT

Edit 3:
Edit 4 :
Edit 5: ik kom er nu pas achter dat ik spuit 11 ben :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-07-2013 19:38:53 ]
pi_128665535
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mja, t kind huilde gelukkig, en het station was voor een Hospitaal...
Ach ja kan zo ding alleen beter van worden als de grijze massa gedefragmenteerd word

[ Bericht 0% gewijzigd door icloud op 06-07-2013 19:52:55 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juli 2013 @ 19:59:58 #83
Maffe Fries
pi_128665919
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat wou ik eigenlijk neerpennen, maar ik ben dan bang dat ik Bork op mn hals haal..

Zoewiezo, blij met je kinderwagen op het balkon, of beter nog, onderin, zet m op de rem, en zijwaarts of

Vouw m op!.
opvouwen is het beste en tweede optie is zijwaarts op de rem.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juli 2013 @ 20:00:33 #84
Maffe Fries
pi_128665942
quote:
dat gaat lekker :X
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:51:38 #85
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_128667272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:45 schreef icloud het volgende:

Ach ja kan zo ding alleen beter van worden als de grijze massa gedefragmenteerd word
Dat is bij jou iets te vaak gebeurd?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_128667382
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:51 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat is bij jou iets te vaak gebeurd?
Nee ben een keer van de roltrap in de v en d gedonderd en kreeg een saucijzenbroodje kado, ik heb niks met kinderen ook niet met mijn eigen kinderen, het waren moetjes.
  Redactie Sport zaterdag 6 juli 2013 @ 21:37:11 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128668699
De VSM is bezig om de 2412 blauw te maken:
http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=12&t=3810
PM mij!
pi_128668788
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Edit 1 :Hij zegt "Er is een trein onstpoort met vooral Petrolium, ik kan niet dichterbijkomen want (er ontplof iets op dat moment) het is heel ERG HEET op dit moment nu hier, ik kan nu niet dichterbij komen, ik sta nu ter hoogte van de -overstaanbaar kutaccent- - wijk, bizarre Apocalypse"

Edit 3:
Edit 4 :
Plaatst misschien meteen jullie kritiek op gemeentes die klagen over gevaarlijk goederenvervoer door hun centrum in perspectief.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:07:55 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128669794
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:37 schreef dennistd het volgende:
De VSM is bezig om de 2412 blauw te maken: [ afbeelding ]
Zo te zien zijn ze redelijk klaar ook.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:10:21 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128669871
quote:
-overstaanbaar kutaccent-
Tering idd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juli 2013 @ 22:17:27 #91
Maffe Fries
pi_128670095
  Redactie Sport zaterdag 6 juli 2013 @ 22:50:02 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128671282
Is gepland tegenwoordig :Y
Gelukkig de andere kant op niet, dat gaat zo moeilijk bij Apeldoorn aansluiting :P

Maar goed, planning en uitvoering is nog een verschil: de stoppers naar Zwolle en Zutphen moeten ook gelijk vertrekken uit Hengelo, dat gebeurt maar zelden echt. Datzelfde geldt voor de stoppers naar Oldenzaal en Enschede, die zijn ook bijna nooit gelijk.
PM mij!
  zondag 7 juli 2013 @ 02:01:58 #93
256146 b2py
Beton!
pi_128675980
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:37 schreef dennistd het volgende:
De VSM is bezig om de 2412 blauw te maken: [ afbeelding ]
Sodeknetters, wie heeft dat bedacht :p
  zondag 7 juli 2013 @ 02:36:00 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128676253
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Sodeknetters, wie heeft dat bedacht :p
NS, begin jaren '50.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 juli 2013 @ 07:57:52 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128677556
Zaterdag 6 juli 2013:

HSLL 1832 + lege Palmolietrein 51501
De hoofdzakelijke reden dat ik naar Moordrecht was afgereisd, was voor de lege palmolietrein van Emmerich naar Kijfhoek (en later door naar de Vondelingenweg bij Pernis). Een beetje anders dan oorspronkelijk het plan bij HSL geweest zijn, werd de trein ruim een uur opgehouden te Zevenaar en vervolgens nog eens 40 minuten te Oudewater Wachtspoor.
Voor ons fotografen langs de lijn niet zo erg, want dan kwam de zon alleen maar beter te staan.
Dat het druk was langs de lijn met fotografen, moet haast wel. De machinist toeterde diverse keren bij bekende fotostekken in de omgeving.

Thalys 4303, Smurfen-Thalys (9340)
De Smurfen-Thalys passeerde ons ook te Moordrecht, en is onderweg richting Parijs.

Thalys 4345, Van B naar A (9352)
Twee uur na de Smurfen-Thalys kwam de Van B naar A-Thalys langs, opweg richting Parijs.

DBS 6432 + Tbi-shuttle 62053
Vanwege de werkzaamheden bij Den Bosch ook het nodige omgeleid verkeer via Dordrecht, waaronder trein 62053. Deze rijdt nu naar Vught Aansluiting om aldaar terug te steken naar Tilburg Industrie.
De trein rijdt om deze reden met 2 locomotieven, achterop ging de 6426 dood mee terug richting Kijfhoek.

NSR 466 + 474 + 947 als IC 1946
Te Dordrecht passeerde IC 1946 naar Den Haag met 3x Plan V, en werd daarom maar op de foto gezet.
Of deze stellen al langer deze dag in de dienst zaten, of dat ze een vervangende dienst gereden hebben, durf ik niet te vermelden.

NMBS 2812 + Volvo-trein 43254
Te Dorddrecht passeerde de omgeleide Volvo-trein 43254 met 25 minuten vertraging op zijn weg richting Bad Bentheim en Älmhult.

VR 203-2 + Vuil Ballast
Ook kwam nog een treintje met de 203-2 van VolkerRail als tractie voorbij, met aan de haak een sleep Klmos'n met vuil ballast.

HTRS 66012 + Dolimetrein 48640
De omgeleide Dolimetrein komt door Dordrecht met +83, en is opweg naar Onnen en Veendam.

ERS 189 210 + Melzo-shuttle
Te Dordrecht passeerd een Melzo-shuttle richting de Waalhaven de fotograaf. Dat de treindienstleider het even moeilijk kreeg verwerkt met de extra omgeleide goederentreinen, bleek wel, want deze hier regulier rijdende Melzo-shuttle kwam in een erg conflicterend "onbestaand" goederenpad langs.
pi_128678020
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 07:57 schreef greavy het volgende:
NSR 466 + 474 + 947 als IC 1946
Te Dordrecht passeerde IC 1946 naar Den Haag met 3x Plan V, en werd daarom maar op de foto gezet.
Of deze stellen al langer deze dag in de dienst zaten, of dat ze een vervangende dienst gereden hebben, durf ik niet te vermelden.
Toen ik gisteren tegen 11.00 u in Breda zat te wachten op vertrek van de Fyra naar Schiphol, kwam er 3x Plan V binnenrijden als IC naar Venlo.
  zondag 7 juli 2013 @ 09:27:26 #97
200192 Darkwing_Duck
pi_128678068
Die smurfen Thalys heb ik per louter toeval en geluk ook geschoten ten noorden van St Denis. Rond een uur of 3. Kan dat kloppen?

Zou dat de zelfde zijn? Best een tof ieder eigenlijk dat jij en ik fotos maken van het zelfde object op zo een afstand 8-)
  zondag 7 juli 2013 @ 10:11:15 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128678525
Die dambordloc zag ik door Gouda komen, maar toen zat ik in de auto helaas...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 juli 2013 @ 10:36:41 #99
256146 b2py
Beton!
pi_128678859
Hihi, ik lig het Alstom open te kijken. Geen trein gezien so far.
  zondag 7 juli 2013 @ 10:38:19 #100
200192 Darkwing_Duck
pi_128678889
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Is dat een tennistoernooi ofzo?

Edit: golftournooi! Niet zo heel ver hier vandaan trouwens... :P . Ik ben nu onderweg die kant op, en zit er vlak bij, echter voor de redbull zeepkistenrace 8-)

[ Bericht 26% gewijzigd door Darkwing_Duck op 07-07-2013 10:46:45 ]
  zondag 7 juli 2013 @ 10:48:29 #101
200192 Darkwing_Duck
pi_128679048
B2py: de rer c stopt daar! Met Alstom treinen :P
  zondag 7 juli 2013 @ 10:56:41 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128679193
quote:
Hihi,
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 11:34:32 #103
Maffe Fries
pi_128679926
quote:
Je lijkt James wel. Hij is de Alstom-fanboy hier :P
  zondag 7 juli 2013 @ 11:38:45 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128680026
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:22 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Toen ik gisteren tegen 11.00 u in Breda zat te wachten op vertrek van de Fyra naar Schiphol, kwam er 3x Plan V binnenrijden als IC naar Venlo.
Gezien de omloop zullen het dezelfde Veetjes geweest zijn, maar dan de omgekeerde volgorde.
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die smurfen Thalys heb ik per louter toeval en geluk ook geschoten ten noorden van St Denis. Rond een uur of 3. Kan dat kloppen?

Zou dat de zelfde zijn? Best een tof ieder eigenlijk dat jij en ik fotos maken van het zelfde object op zo een afstand 8-)
Ha, toeval idd. Vandaag zit de Unicef-Thalys en Jean Paul Gaultier er sowieso in de Amsterdamse dienst.

Maar vandaag geen treinen achteraan jagen, even naar Vlissingen (met ICM) om daar de sluizen te bekijken en wat te fotograferen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 11:39:49 #105
Maffe Fries
pi_128680055
Vandaag ook weer Arriva-GTW'tjes onderweg naar Haarlem
  zondag 7 juli 2013 @ 11:41:52 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128680100
Maar wat deden de BRENG GTW'tjes eigenlijk gister in Utrecht ? :? 3 Stuks, kwam foto op Twittert tegen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 11:43:31 #107
Maffe Fries
pi_128680133
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:41 schreef greavy het volgende:
Maar wat deden de BRENG GTW'tjes eigenlijk gister in Utrecht ? :? 3 Stuks, kwam foto op Twittert tegen
onderweg naar Amersfoort Bokkeduinen? Daar worden die dingen volgens mij onderhouden
  zondag 7 juli 2013 @ 11:45:35 #108
256146 b2py
Beton!
pi_128680189
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
B2py: de rer c stopt daar! Met Alstom treinen :P
Die zie ik niet op TV. :P
  zondag 7 juli 2013 @ 11:46:05 #109
256146 b2py
Beton!
pi_128680199
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij heeft ook helemaal gelijk, Alstom is helemaal cool! :D
  zondag 7 juli 2013 @ 11:48:18 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128680259
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Stelltje hommo's jullie :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 11:48:59 #111
Maffe Fries
pi_128680279
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:46 schreef b2py het volgende:

[..]

ze maken toch redelijk wat lelijke hokken :P
  zondag 7 juli 2013 @ 11:49:33 #112
256146 b2py
Beton!
pi_128680291
quote:
12s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze maken toch redelijk wat lelijke hokken :P
Stadler is 1000 keer lelijker met die afschuwelijke buffers :/
  zondag 7 juli 2013 @ 11:50:12 #113
256146 b2py
Beton!
pi_128680307
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stelltje hommo's jullie :P
Ga jij nou maar weer naar AnsaldoBreda, fanboy :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 11:51:04 #114
Maffe Fries
pi_128680327
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Stadler is 1000 keer lelijker met die afschuwelijke buffers :/
Welnee joh. Stadler is booming
  zondag 7 juli 2013 @ 12:21:23 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128681196
De Bayerische Oberlandbahn heeft de concessie München-Salzburg, München-Kufstein en Rosenheim-Holzkirchengewonnen, en gaat daar rijden met nieuwe driedelige Flirt's van Stadler.
Echter, of zij in December al kunnen gaan rijden met dit materieel enzo?

1) Materieel: Er zijn bij Stadler 35 driedelige Flirt's besteld, maar de toelating voor deze nieuwe Flirt's is nog niet rond. Het materieel is volledig "nieuw", dus moet het het hele toelatingsproces doorlopen. En dat duurt nog minimaal 4 maanden.

2) Personeel: Het personeel van DB had de mogelijkheid mee te gaan naar de BOB, maar dat hebben maar weinig werknemers gedaan. En de BOB heeft nog nauwelijks personeel nu voor deze diensten.

3) Werkplaats: Er zou een nieuwe werkplaats gebouwd worden door de MVG voor het onderhoud van het materieel op deze concessie, echter door bewonersprotesten zal het niet voor 2015 gereed kunnen zijn.

4) Tarieven: Er zijn nog onderhandelingen over de tarieven op de lijnen

Bron: Tz Online
pi_128681356
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:21 schreef greavy het volgende:
De Bayerische Oberlandbahn heeft de concessie München-Salzburg, München-Kufstein en Rosenheim-Holzkirchengewonnen, en gaat daar rijden met nieuwe driedelige Flirt's van Stadler.
Echter, of zij in December al kunnen gaan rijden met dit materieel enzo?

1) Materieel: Er zijn bij Stadler 35 driedelige Flirt's besteld, maar de toelating voor deze nieuwe Flirt's is nog niet rond. Het materieel is volledig "nieuw", dus moet het het hele toelatingsproces doorlopen. En dat duurt nog minimaal 4 maanden.

2) Personeel: Het personeel van DB had de mogelijkheid mee te gaan naar de BOB, maar dat hebben maar weinig werknemers gedaan. En de BOB heeft nog nauwelijks personeel nu voor deze diensten.

3) Werkplaats: Er zou een nieuwe werkplaats gebouwd worden door de MVG voor het onderhoud van het materieel op deze concessie, echter door bewonersprotesten zal het niet voor 2015 gereed kunnen zijn.

4) Tarieven: Er zijn nog onderhandelingen over de tarieven op de lijnen

Bron: Tz Online
Driedelige FLIRT's? Dat is toch veel te klein voor München - Salzburg? Toen ik er was (vorig jaar) reed men met een dosto-stam en zat het goed vol. Dat past nooit in een FLIRT. :') Laat staan alle fietsen. :X
  zondag 7 juli 2013 @ 12:29:46 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128681440
BOB kon zich weleens gaan vertillen aan deze concessies. Dit is een soort verdriedubbeling van wat ze nu hebben. Ben benieuwd, maar het gaat een hele kluif worden voor ze :Y
  zondag 7 juli 2013 @ 12:49:37 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128682124
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:27 schreef remcoP het volgende:

[..]

Driedelige FLIRT's? Dat is toch veel te klein voor München - Salzburg? Toen ik er was (vorig jaar) reed men met een dosto-stam en zat het goed vol. Dat past nooit in een FLIRT. :') Laat staan alle fietsen. :X
Foutje va mij, het worden 28 zesdelige en 7 driedelige Flirts:
quote:
28 Stück 6-teilige Triebzüge: Länge 107 m, 333 Sitzplätze
7 Stück 3-teilige Triebzüge: Länge 59 m, 158 Sitzplätze
Bei Bedarf, zum Beispiel im Berufsverkehr, werden wir einzelne Triebzüge zu sogenannten Mehrfachtraktionen mit bis zu 999 Sitzplätzen und einer Gesamtlänge von 321 m zusammenfügen können!
Dus in de drukke momenten gaan ze met 3x6 bakken = 18 bakken rijden? :o
pi_128682230
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:49 schreef greavy het volgende:

[..]

Foutje va mij, het worden 28 zesdelige en 7 driedelige Flirts:

[..]

Dus in de drukke momenten gaan ze met 3x6 bakken = 18 bakken rijden? :o
Ah, dat lijkt me beter ja. Die 18 bakken lijken me dan weer wat overdreven, al weet ik niet hoeveel zitplaatsen een dosto heeft.
  zondag 7 juli 2013 @ 13:05:01 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128682701
Dosto-stam met 6 rijtuigen incl stuurstand zit je rond de 800 zitplaatsen incl 1e klas volgens mij
pi_128684225
München - Salzburg doe je toch niet in zo'n kutflirt. Gewoon als een eckte baas met de Railjet :7
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 13:58:50 #122
Maffe Fries
pi_128684594
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:48 schreef Ireyon het volgende:
München - Salzburg doe je toch niet in zo'n kutflirt. Gewoon als een eckte baas met de Railjet :7
je kunt de Flirt zo luxe maken als je zelf wilt
pi_128684945
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zie de LEO Express, en volgens mij ook de IC-FLIRT in Noorwegen.
pi_128685128
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ah ja daar heb je me de vorige keer al op gewezen. Ik denk bij Flirt nog altijd aan die gedrochten van DB :')
  zondag 7 juli 2013 @ 15:13:44 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128687348

NSR 4027 + 4079 (2632/2663)
Vandaag ging ik even naar Vlissingen om de sluizen te bekijken. Volgens de Nautische Centrale zou de beroepssluis de komende uren niet geopend worden, dus na een bezoek aan de pleziervaart-sluis ben ik weer retour gegaan, een uur eerder als eerst gepland.
Maar de trein een uur eerder zou ook ICM zijn, dus dat kwam goed uit.

Te Vlissingen kwam IC 2632 binnenrijden met zes bakjes ICM, wel te verstaan de stellen 4027 en 4079. Het trapwissel naast de trein zal niet vaak meer gebruikt worden, maar vroegah toen er nog locomotieven omgelopen moesten worden, werd dat wissel veel gebruikt. Zal mij dan ook niet verbazen dat het gesaneerd gaat worden.
  zondag 7 juli 2013 @ 15:33:29 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128688072
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De Alstom Open interesseert me dan weer geen biet :s)
pi_128688955
4079? Dan zit ik bijjou in de trein. Wifi doet het niet in dit treinstel
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 16:43:28 #128
Maffe Fries
pi_128690701
Een beeld dat we de komende maanden nog wel vaker zullen gaan zien:

Er staan nu 2 GTW 2/6 in Haarlem om beplakt te worden met folie
pi_128690746
Worden ze nog opnieuw geverfd? Die rode kleur wordt ondertussen wel een beetje faal :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 16:46:34 #130
Maffe Fries
pi_128690776
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:45 schreef Viezze het volgende:
Worden ze nog opnieuw geverfd? Die rode kleur wordt ondertussen wel een beetje faal :P
nee, overgeplakt met folie, zoals ook met het ICMm gebeurd is
pi_128690784
Overigens wel vreemd dat er alleen "koploper" rijdt in zeeland, die kwam je daar eerst juist helemaal NIET tegen. Hebben ze weer eoa materiaalplanning helemaal op zn kop gezet ofzo?
pi_128690811
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, overgeplakt met folie, zoals ook met het ICMm gebeurd is
Folie zodat graffiti makkelijker te verwijderen is, of folie zodat de trein er weer als nieuw uitziet? (Of allebei)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 16:49:31 #133
Maffe Fries
pi_128690853
lijkt me zinnig dat de folie allebei kan
pi_128691023
quote:
13s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:22 schreef V2 het volgende:
Zeg, waarom gaat er maar één keer per dag een trein van Ploče naar Sarajevo, en dan precies 's avonds naar Sarajevo, en 's ochtends terug? Was leuk geweest om dat met de trein te kunnen doen, maar dat wordt dus bussen, als we het uberhaupt al willen doen :(
Omdat op de Balkan ieder weldenkend mens met de bus reist. :P Sowieso vrees ik dat de spoorwegen in Bosnië de komende jaren òf geheel gaan verdwijnen, òf qua kwaliteit gelijk gaan lopen met Albanië.
  Redactie Sport zondag 7 juli 2013 @ 17:32:27 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128691918
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:46 schreef arkkey het volgende:
Overigens wel vreemd dat er alleen "koploper" rijdt in zeeland, die kwam je daar eerst juist helemaal NIET tegen. Hebben ze weer eoa materiaalplanning helemaal op zn kop gezet ofzo?
Nouja, de IC van Den Haag Centraal naar Enschede rijdt tot Enschede Drienerlo en keert daar op de IC naar Schiphol. Die gaat dit weekend maar tot Diemen Zuid en buigt daar af naar Amsterdam Bijlmer Arena. Daar keert ie op de IC Schiphol-Nijmegen, die dit weekend pas vanaf Bijlmer vertrekt. In Nijmegen keert deze IC vervolgens op de IC Nijmegen-Den Helder, en zo komt ICM in Den Helder.

Maar goed, ik zie dat je het over Vlissingen hebt :@
Daarvoor geldt dat de IC Meppel/Groningen in Lelystad over gaat op de IC naar Vlissingen, en dat via Haarlem ivm de werkzaamheden bij Schiphol.
PM mij!
pi_128692156
Nu ik die gtw'tjes hier zie moest ik denken aan dat incident in Nijmegen waar een machinist niet op tijd stopte en door het perron reed. Volgens een regionale krant daar was de schade aan het treinstel 250.000 euro!
http://www.gelderlander.n(...)-machinist-1.1566767
  zondag 7 juli 2013 @ 18:19:35 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128692963

Hele lange goederentrein :Y

Foto: © Norbert Horváth, Facebook ÖBB
  zondag 7 juli 2013 @ 18:21:28 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128693014
Dan is zo'n zijshot ineens erg fraai!
pi_128693669
Dat is een mooie shot inderdaad!

Overigens nogmaals dezelfde vraag voor Greavy van enkele weken terug (of ik heb jouw reactie over het hoofd gezien?), wat hebben alle treinspotters toch in hemelsnaam met dat "fraai"? Dat woord kom ik vrijwel nooit tegen, maar iedere schitterende, mooie, imposante of indrukwekkende treinenfoto is opeens "fraai". :P
pi_128693755
Overigens kan ik de VIRM haat wel begrijpen. Het gepiep is dan wel weg maar mn laptop schommelt bijna van schoot af als ik niet oppas, en de airco meurt ook als de pest.
  zondag 7 juli 2013 @ 18:55:27 #141
256146 b2py
Beton!
pi_128693922
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:13 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 4027 + 4079 (2632/2663)
Vandaag ging ik even naar Vlissingen om de sluizen te bekijken. Volgens de Nautische Centrale zou de beroepssluis de komende uren niet geopend worden, dus na een bezoek aan de pleziervaart-sluis ben ik weer retour gegaan, een uur eerder als eerst gepland.
Maar de trein een uur eerder zou ook ICM zijn, dus dat kwam goed uit.

Te Vlissingen kwam IC 2632 binnenrijden met zes bakjes ICM, wel te verstaan de stellen 4027 en 4079. Het trapwissel naast de trein zal niet vaak meer gebruikt worden, maar vroegah toen er nog locomotieven omgelopen moesten worden, werd dat wissel veel gebruikt. Zal mij dan ook niet verbazen dat het gesaneerd gaat worden.
Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen. ;) :P
pi_128694050
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen. ;) :P
en dan wordt de sluis niet eens bediend..,
dag
  zondag 7 juli 2013 @ 19:01:25 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128694084
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik was om 8:45 op Dordrecht, en ben 10:28 naar Rotterdam en Schiedam vertrokken om daar om 11:33 de IC met ICM te nemen.
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:00 schreef Peter het volgende:

[..]

en dan wordt de sluis niet eens bediend..,
De beroepsvaartsluis niet, nee. De pleziervaartsluis wel.
Beroepsvaart had ik ook niet zozeer op gerekend.

Handig dat ik er wat over twitterde, want een volgende machinist op Twitter had later even opgezocht wat er met ICM reed in de railpocket :)
  zondag 7 juli 2013 @ 19:07:05 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128694222
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef arkkey het volgende:
Overigens kan ik de VIRM haat wel begrijpen. Het gepiep is dan wel weg maar mn laptop schommelt bijna van schoot af als ik niet oppas, en de airco meurt ook als de pest.
Gezeik, ik zat vrijdag in een schommelende ICM.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 7 juli 2013 @ 19:28:42 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128694831

Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie :?
  zondag 7 juli 2013 @ 19:36:20 #146
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128695086
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie :?
Chef waar zijn we om mee te beginnnen :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 7 juli 2013 @ 19:36:53 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128695104
Berchem gok ik zo. IC-T is het
  zondag 7 juli 2013 @ 19:37:33 #148
256146 b2py
Beton!
pi_128695130
quote:
[ afbeelding ]

Kan toch? NS zet ook extra sprinters in naar het strand met mooi weer.. :P
  zondag 7 juli 2013 @ 19:39:09 #149
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128695192
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:36 schreef greavy het volgende:
Berchem gok ik zo. IC-T is het
http://www.b-rail.be/nat/N/common/minisite/touristictrains/
pi_128695270
quote:
[ afbeelding ]

Die rijden toch wel vaker rond in België? Ik zie ze in de zomer geregeld, deze zal wel uit Oostende afkomstig zijn. Ik zag er laatst een met bestemming Tongeren afkomstig van Knokke/Blankenberge.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:42:13 #151
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128695297
Het heet ICT btw :P
Meest recente nmbs-link -> http://www.belgianrail.be(...)2013/19_06_2013.aspx
  zondag 7 juli 2013 @ 19:44:36 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128695385
Danku :) Was ik ff vergeten :')
  zondag 7 juli 2013 @ 19:49:46 #153
256146 b2py
Beton!
pi_128695529
quote:
4s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:42 schreef bork het volgende:
Het heet ICT btw :P
Meest recente nmbs-link -> http://www.belgianrail.be(...)2013/19_06_2013.aspx
Gaaf. Goed voor elkaar daar!
pi_128696221
Ooit was het zo dat die dingen naar de kust enkel reden als er meer als 25 graden voorspeld was.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:13:33 #155
256146 b2py
Beton!
pi_128696497
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:06 schreef Sandrvich het volgende:
Ooit was het zo dat die dingen naar de kust enkel reden als er meer als 25 graden voorspeld was.
Ooit werd het standaard in de zomer ook altijd gewoon 25 graden.. :P
pi_128698370
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:32 schreef dennistd het volgende:
Nouja, de IC van Den Haag Centraal naar Enschede rijdt tot Enschede Drienerlo en keert daar op de IC naar Schiphol. Die gaat dit weekend maar tot Diemen Zuid en buigt daar af naar Amsterdam Bijlmer Arena. Daar keert ie op de IC Schiphol-Nijmegen, die dit weekend pas vanaf Bijlmer vertrekt. In Nijmegen keert deze IC vervolgens op de IC Nijmegen-Den Helder, en zo komt ICM in Den Helder.
Verklaard ook de VIRM's in Hengelo. Heb gisterochtend in Hengelo een VIRM gehad tot bijlmer en vanaf daar ook weer de bekende VIRM (te Alkmaar mocht zelfs de hele trein inclusief personeel overstappen op een andere VIRM. :')

Nu op de terugweg hetzelfde helaas, Had in Den Helder een VIRM zoals normaal en rol nu bij Weesp riching Enschede in helaas weer een VIRM en zonder airco (gevoelstemp een graad of 10 boven de buitentemp op Bijlmer) :'( :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2013 21:01:46 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 21:05:59 #157
Maffe Fries
pi_128698587
een omlooptijd van ongeveer 14 uren _O_

dat dit kan in Nederland :P
  zondag 7 juli 2013 @ 21:18:36 #158
256146 b2py
Beton!
pi_128699085
quote:

Edit 3:
Edit 4 :
Ligt het aan de camera van dat eerste filmpje of komen er echt paarse wolken van die trein af?
  zondag 7 juli 2013 @ 21:27:48 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128699450
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
een omlooptijd van ongeveer 14 uren _O_

dat dit kan in Nederland :P
Ja, maar dat is er enkele weken terug ook al geweest bij werkzaamheden :D
Toen ben ik nog ff naar Den Helder getuft.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:31:21 #160
256146 b2py
Beton!
pi_128699584
Maat van mij staat in Gouda, komt dit voorrijden..
  zondag 7 juli 2013 @ 21:32:50 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128699645
Ja, las er vandaag al iets over. Zit al de hele dag in de dienst. NS moet zich schamen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 21:33:06 #162
Maffe Fries
pi_128699659
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, maar dat is er enkele weken terug ook al geweest bij werkzaamheden :D
Toen ben ik nog ff naar Den Helder getuft.
mja, toen was het wat korter, want toen keerden de treinen al in Driebergen-Zeist toch? Nu gingen ze helemaal door naar Nijmegen. is toch een flink stukje langer
pi_128699669
Is er een treinfapfeestje bij Arnhem - zevenaar ofzo? Word al de hele dag opgeschrikt door treinen die typhoneren naar elkaar.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 juli 2013 @ 21:34:08 #164
Maffe Fries
pi_128699695
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
degene die dit heeft gedaan mag wat mij betreft het treinstel met zijn tandenborstel schoonmaken
  zondag 7 juli 2013 @ 21:34:33 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128699714
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:33 schreef Xetran het volgende:
Is er een treinfapfeestje bij Arnhem - zevenaar ofzo? Word al de hele dag opgeschrikt door treinen die typhoneren naar elkaar.
Er schijnen al heel de dag diverse overwegstoringen te zijn.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:34:56 #166
256146 b2py
Beton!
pi_128699729
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:33 schreef Xetran het volgende:
Gestoorde overwegen tussen Arnhem en Zevenaar geloof ik, waardoor iedere overweg stapvoets aangereden moet worden en er moet worden getyphoneerd.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:35:30 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128699749
En dat is ook al bijna de hele dag zowat :r Al rond 12u begonnen en prognose voor reparatie is nog niet bekend :r
pi_128699759
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Er schijnen al heel de dag diverse overwegstoringen te zijn.
Lol. ja dat is echt al sinds redelijk vroeg in de middag zo. elke zeven minuten die kloteherrie. wat een bende ;(
  zondag 7 juli 2013 @ 21:36:28 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128699785
En ze weten nog niet wanneer het opgelost is, dus succes
pi_128700057
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd knap dat die dingen blijkbaar zo lang zonder supervisie geparkeerd staan; je bent nogal een flinke tijd bezig met zoiets lijkt me (zelfs een trap nodig?)
  Redactie Sport zondag 7 juli 2013 @ 21:54:17 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128700529
De Grensland Expres is ook weer eens kapot: http://www.grenslandexpre(...)en_bad_bentheim.aspx
Vanmiddag op station Hengelo een mooie omroep dat er een bus reed en dat die van de voorkant van het station zou vertrekken, maar reizigers hebben daar een flinke tijd gestaan zonder dat er een bus te bekennen was...
PM mij!
pi_128702828
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

degene die dit heeft gedaan mag wat mij betreft het treinstel met zijn tandenborstel schoonmaken
Of tong, ik ben de moeilijkste niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 8 juli 2013 @ 00:25:25 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128707432
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:46 schreef Sandrvich het volgende:
Dat is een mooie shot inderdaad!

Overigens nogmaals dezelfde vraag voor Greavy van enkele weken terug (of ik heb jouw reactie over het hoofd gezien?), wat hebben alle treinspotters toch in hemelsnaam met dat "fraai"? Dat woord kom ik vrijwel nooit tegen, maar iedere schitterende, mooie, imposante of indrukwekkende treinenfoto is opeens "fraai". :P
Gewoon een fraai woord om te omschrijven wat je ergens van vindt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 juli 2013 @ 06:54:03 #174
256146 b2py
Beton!
pi_128710409
Voor alle toeristen, geen treinen rond Schiphol op last van de brandweer.
pi_128710483
En traject Utrecht - Den Haag is ook weer een feest! *O* ;(
I feel kinda Locrian today
pi_128710602
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 06:54 schreef b2py het volgende:
Voor alle toeristen, geen treinen rond Schiphol op last van de brandweer.
ze waren waarschijnlijk _weer_ vergeten te stofzuigen, het is bijna structureel na werkzaamheden dat het brandalarm afgaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:05:21 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128711404
In Breda zijn sporen 5+6 weer in dienst genomen. De oude overkapping is weg, er is nu een noodoplossing gemaakt met wat golfplaten, in afwachting van het nieuw te bouwen dak met ingebouwde parkeergarage.

Zo zag de bouwplaats er afgelopen donderdag uit:

Bron foto: Breda17 op Skyscrapercity
pi_128711752
Ze hebben het tempo wel lekker te pakken zo te zien ^O^
  maandag 8 juli 2013 @ 10:21:39 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128713004
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 07:19 schreef starla het volgende:
En traject Utrecht - Den Haag is ook weer een feest! *O* ;(
Mooi dat ik vandaag laat naar m'n werk kan!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 11:06:49 #180
Maffe Fries
pi_128714129
Mocht iemand wat materieel missen, er staat nog wat op reserve in Leeuwarden :P

Voor het stukje Leeuwarden - Heerenveen hebben ze 12 stellen beschikbaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:26:16 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128714665
Mogelijke joint venture tussen Siemens en Stadler

Ik ben benieuwd wat hiervan gaat komen... en vooral, wat Stadler eraan heeft.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 11:31:33 #182
Maffe Fries
pi_128714847
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:
Mogelijke joint venture tussen Siemens en Stadler

Ik ben benieuwd wat hiervan gaat komen... en vooral, wat Stadler eraan heeft.
Stadler is nog niet vertegenwoordigd in het segment van 200+ km/h, terwijl Siemens daarin juist erg sterk is.

Misschien dat Stadler er de Zwitserse betrouwbaarheid in kan investeren, want de laatste jaren lijken de grote fabrikanten daarin steken te hebben laten vallen, terwijl bijvoorbeeld Stadler daarin juist goed presteert en dat terwijl iedere klant (en dat zijn er nogal wat) zo zijn eigen wensen heeft.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:32:01 #183
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128714864
Stadler is ook erg goed in op tijd leveren.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:33:56 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128714937
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Stadler is ook erg goed in op tijd leveren.
En in het leveren van kleine series, of maatwerk. De grotere fabrikanten laten zo'n order sneller voorbijgaan omdat het ze te veel moeite kost om bijvoorbeeld 4 treinen te leveren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 11:35:39 #185
Maffe Fries
pi_128715003
Stadler is juist door het leveren van die kleine series groot geworden. Zeker met al die kleine concessies is dat een markt die in het afgelopen decennium flink gegroeid is.
pi_128716551
Stond gisteren een kwartier langs de Rijn te spotten, komt er een 103 langs met een SBB-IC. Dat is een leuke toevalstreffer!
  maandag 8 juli 2013 @ 12:23:53 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128716749
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:17 schreef Bitlord het volgende:
Stond gisteren een kwartier langs de Rijn te spotten, komt er een 103 langs met een SBB-IC. Dat is een leuke toevalstreffer!
Leuk! Mogen wij hem ook zien? :+
  maandag 8 juli 2013 @ 12:26:30 #188
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128716833
Hij was vast zo onder de indruk dat hij vergat een foto te maken.
pi_128716988
Filmpje gemaakt. Laat hem zien als ik terugben. Eerst maar eens door de hekken van Ansaldo verroeste V250-en spotten.
  maandag 8 juli 2013 @ 12:45:43 #190
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128717489
Succes, pas je wel op voor eventuele accubranden?
  maandag 8 juli 2013 @ 13:15:16 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
  maandag 8 juli 2013 @ 13:57:03 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128719748
ow lamaar :P

[ Bericht 82% gewijzigd door Dr_Flash op 08-07-2013 14:13:43 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 14:12:19 #193
256146 b2py
Beton!
pi_128720239
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zucht..
  Redactie Sport maandag 8 juli 2013 @ 14:14:42 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128720351
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh wat? Welke vorderingen gaat dit over?
Over de bankgarantie. De rechter vond dat het normaal is dat wanneer Ansaldo een procedure aanspant tegen ING om niet te betalen dat dat dan ook niet gebeurt tot de zaak behandeld is. NMBS dacht daar anders over, en dat deel hebben ze dus verloren.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 14:29:50 #195
Maffe Fries
pi_128720869
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Zucht..
:7
  maandag 8 juli 2013 @ 14:34:14 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128720980
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Over de bankgarantie. De rechter vond dat het normaal is dat wanneer Ansaldo een procedure aanspant tegen ING om niet te betalen dat dat dan ook niet gebeurt tot de zaak behandeld is. NMBS dacht daar anders over, en dat deel hebben ze dus verloren.
Inmiddels heeft ING alsnog betaald, omdat de rechter in Milaan heeft besloten het verbod (dat door diezelfde rechtbank was opgelegd) in te trekken.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:44:17 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128721300
:D ik moest lachen :')
pi_128721377
quote:
Hahahaha :D :D
  maandag 8 juli 2013 @ 14:50:19 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128721457
quote:
Quiz!

Wat is waar?
A. NS SFC
B. NS FCS
C. NS FSC
D. Allemaal!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128721555
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Quiz!

Wat is waar?
A. NS SFC
B. NS FCS
C. NS FSC
D. Allemaal!
FSC, dat is toch zo'n keurmerk voor duurzaam hardhout? :D
  maandag 8 juli 2013 @ 14:58:59 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128721695
Ook. En...

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 juli 2013 @ 14:59:04 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128721699
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

FSC, dat is toch zo'n keurmerk voor duurzaam hardhout? :D
Duurzaam papier: Zie de envelop van het GtbV-formulier :Y

pi_128721790
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is voor zowel hout als papier ;) www.fsc.nl
pi_128721817
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah kijk, duidelijk, dan snap ik de link tussen NS en FSC ook ja :D
  maandag 8 juli 2013 @ 15:13:37 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128722157
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is voor zowel hout als papier ;) www.fsc.nl
Ook goed :s) Kom je dalek nog bieries hakken? :)
pi_128722280
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook goed :s) Kom je dalek nog bieries hakken? :)
Oei. Dat lijkt me opzich een puik plan, in ieder geval ééntje voor ik op vakantie ga (Y) Weet nog niet hoe laat want ik ben nog een paar servers in elkaar aan het slaan die ik volgende week voor demo's nodig heb.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:21:06 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128722400
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Oei. Dat lijkt me opzich een puik plan, in ieder geval ééntje voor ik op vakantie ga (Y) Weet nog niet hoe laat want ik ben nog een paar servers in elkaar aan het slaan die ik volgende week voor demo's nodig heb.
Kijk maar ff. Ik moet nog heel even de deur uit maar ben met n kwartiertje wel weer terug (na nu dus).
  maandag 8 juli 2013 @ 15:31:52 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128722771
Oh, 10 minuten maar, ook goed :)
pi_128722956
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, 10 minuten maar, ook goed :)
Het was niet zo druk bij de supermarkt? :P
  maandag 8 juli 2013 @ 15:45:31 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128723221

Pleszew, Polen, vrijdag 28 juni 2013. Een oud EN57-treinstel vertrekt naar Poznan.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:46:15 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128723247
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Naar de supermmarkt loop ik niet in 10 minuten op en neer. Ik moest wat gevoerde enveloppen van de AKO hebben op het station. En ook daar was het idd niet druk :P
  maandag 8 juli 2013 @ 15:54:58 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128723573

Ostrów Wielkopolski, Polen, 28 juni 2013. Een IC vertrekt richting Poznan, getrokken door een loc type EU07. Let op de stroomafnemers waarvan er eentje meteen na de start omlaag gaat. En voor greavy: Ja ja, Bügelfalte :Y
pi_128724997
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Quiz!

Wat is waar?
A. NS SFC
B. NS FCS
C. NS FSC
D. Allemaal!
C komt het dichts in de buurt, de c hoort klein te zijn
  maandag 8 juli 2013 @ 16:44:17 #215
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128725291
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Daar hebben ze de Bus voor :P .
Met extragratis Alternatief Product!
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_128726553
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

Ostrów Wielkopolski, Polen, 28 juni 2013. Een IC vertrekt richting Poznan, getrokken door een loc type EU07. Let op de stroomafnemers waarvan er eentje meteen na de start omlaag gaat. En voor greavy: Ja ja, Bügelfalte :Y
waarom doen ze dat eigenlijk? Zie ik hier ook wel eens bij die 1700 locs
pi_128726554
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:58 schreef Duvel het volgende:
Ook. En...

[ afbeelding ]
En de afkorting voor Fortuna Sittardia Combinatie, tegenwoordig Fortuna Sittard 8)
  maandag 8 juli 2013 @ 18:12:02 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128727895
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:28 schreef arkkey het volgende:

[..]

waarom doen ze dat eigenlijk? Zie ik hier ook wel eens bij die 1700 locs
Dat is geloof ik beter voor de bovenleiding, anders trek je bij het begin van bewegen ineens heel erg veel stroom door dat ene contactpunt heen. Zodra de trein eenmaal rijdt heb je minder stroom nodig en kan er dus eentje omlaag.
pi_128727969
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is geloof ik beter voor de bovenleiding, anders trek je bij het begin van bewegen ineens heel erg veel stroom door dat ene contactpunt heen. Zodra de trein eenmaal rijdt heb je minder stroom nodig en kan er dus eentje omlaag.
En als de trein eenmaal rijdt onttrek je die stroom steeds aan een ander stukje bovenleiding, dus is warmteontwikkeling minder een issue dan bij stilstand.
(Dat denk ik dan he ;) )
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 18:20:32 #220
Maffe Fries
pi_128728161
Vanaf 17 juli kun je bij de NS-kaartautomaten geen kaartjes meer kopen met een via-station ingevuld.

Zo hoef je als je van Zutphen naar Hengelo wilt niet meer in te vullen dat je via Goor wilt reizen, maar wordt automatisch het goedkoopste tarief gekozen.

http://www.arriva.nl/nieu(...)a-station-verdwijnt/
  maandag 8 juli 2013 @ 18:26:11 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128728373
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 17 juli kun je bij de NS-kaartautomaten geen kaartjes meer kopen met een via-station ingevuld.

Zo hoef je als je van Zutphen naar Hengelo wilt niet meer in te vullen dat je via Goor wilt reizen, maar wordt automatisch het goedkoopste tarief gekozen.

Dat zou tijd worden zeg.

quote:
Om ervoor te zorgen dat u als reiziger niet duurder uit bent, heeft NS de prijs voor de route die u met NS aflegt tijdelijk gelijk gemaakt aan het tarief dat u betaalt als u met Arriva of Syntus zou reizen
Oh, tijdelijk. Dus op een gegeven moment wordt het ineens weer duurder of zo?

[ Bericht 17% gewijzigd door Dr_Flash op 08-07-2013 18:32:31 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 18:32:24 #222
Maffe Fries
pi_128728599
vroeger was het reizen met een via-kaartje af en toe best aantrekkelijk, maar met de stortvloed van dagkaarten die in omloop zijn is het niet meer zo nodig
  maandag 8 juli 2013 @ 18:34:51 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128728680
Het is eigenlijk gewoon weer een gedrochtelijk relict als bijproduct van die versnippering. En het is goed dat daar nu, al is het tijdelijk, wat aan gedaan wordt.
  Redactie Sport maandag 8 juli 2013 @ 18:58:22 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128729472
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
vroeger was het reizen met een via-kaartje af en toe best aantrekkelijk, maar met de stortvloed van dagkaarten die in omloop zijn is het niet meer zo nodig
Een kaartje Enschede-Enschede de Eschmarke via Utrecht Centraal levert je niets meer op tegenwoordig nee
PM mij!
  Redactie Sport maandag 8 juli 2013 @ 18:59:20 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128729500
Nog mensen die van plan waren met de Grensland Expres te reizen morgen of overmorgen? Hij rijdt namelijk niet t/m woensdag... (en dat terwijl de stopper naar Zwolle het met een omloop minder af kan vanwege het keren in Drienerlo, maar ja: die stellen zijn van NS dus kan Syntus ze niet gebruiken :{ )
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 19:07:26 #226
Maffe Fries
pi_128729724
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:59 schreef dennistd het volgende:
Nog mensen die van plan waren met de Grensland Expres te reizen morgen of overmorgen? Hij rijdt namelijk niet t/m woensdag... (en dat terwijl de stopper naar Zwolle het met een omloop minder af kan vanwege het keren in Drienerlo, maar ja: die stellen zijn van NS dus kan Syntus ze niet gebruiken :{ )
och. de verbinding zal toch gaan verdwijnen, dus waarom nog investeren?
  maandag 8 juli 2013 @ 19:10:57 #227
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128729835
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

och. de verbinding zal toch gaan verdwijnen, dus waarom nog investeren?
Ik heb nog op tijd een keertje het ritje een keer gedaan met het vooruitzicht dat de Grensland Expres zou verdwijnen, kaartje kopen bij de conductrice :) heerlijke nostalgie.
  maandag 8 juli 2013 @ 19:17:39 #228
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128730041
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Loc's met choppers voor gelijkstroommotoren of met draaistroommotoren trekken juist heel weinig stroom bij het in beweging komen. Wel rijden ze nog traag waardoor de draad sneller kan opwarmen. Ik heb het vermoeden dat het voornamelijk een fossiel is van locomotieven met gelijkstroommotoren achter weestanden. Die verbruikten veel meer energie bij het optrekken, voornamelijk nutteloos.
pi_128730064
Hoe zit het eigenlijk met die via's? Even het voorbeeld van boven: als je een kaartje hebt Hengelo -> Apeldoorn, en je gaat via Zutphen dan krijg je op die Arriva/Syntus stoppertjes gezeik omdat je geen via Goor kaartje hebt. Maar een kaartje via Goor is goedkoper dan zonder via. Dus waarom zou de route over Zutphen dan niet geldig zijn ookal heb je geen via-Goor kaartje? :?
  maandag 8 juli 2013 @ 19:20:08 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128730122
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Loc's met choppers voor gelijkstroommotoren of met draaistroommotoren trekken juist heel weinig stroom bij het in beweging komen. Wel rijden ze nog traag waardoor de draad sneller kan opwarmen. Ik heb het vermoeden dat het voornamelijk een fossiel is van locomotieven met gelijkstroommotoren achter weestanden. Die verbruikten veel meer energie bij het optrekken, voornamelijk nutteloos.
Zou dit enigszins gedateerde type dergelijke hippigheid aan boord hebben denk je? ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 19:21:35 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128730180
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:18 schreef arkkey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die via's? Even het voorbeeld van boven: als je een kaartje hebt Hengelo -> Apeldoorn, en je gaat via Zutphen dan krijg je op die Arriva/Syntus stoppertjes gezeik omdat je geen via Goor kaartje hebt. Maar een kaartje via Goor is goedkoper dan zonder via. Dus waarom zou de route over Zutphen dan niet geldig zijn ookal heb je geen via-Goor kaartje? :?
Je krijgt pas gezeik als je bij NS in en uitcheckt terwijl je met die andere broeders rijdt. Ja. Hehe tuurlijk krijg je dan gezeik. Dat moet je dan ook niet doen :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 19:22:58 #232
Maffe Fries
pi_128730225
quote:
in- en uitchecken bij Syntus en Arriva en je krijgt geen gezeik. Reis je met een papieren kaartje dan koop je er maar twee als je om wilt reizen
pi_128730244
Ik bedoelde papieren kaartjes, of trajectkaarten voor mijn part. Niet over in/uit check situaties, want dat is me toevallig nou wel helder :)
  maandag 8 juli 2013 @ 19:26:43 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128730363
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou dit enigszins gedateerde type dergelijke hippigheid aan boord hebben denk je? ;)
1700? Ja.
pi_128730724
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in- en uitchecken bij Syntus en Arriva en je krijgt geen gezeik. Reis je met een papieren kaartje dan koop je er maar twee als je om wilt reizen
En in de trajectkaartsituatie? Is wel ERG vreemd dat je een kaartje erbij moet kopen dan goedkoper is dan waar je al voor betaalt met je trajectkaart.
  maandag 8 juli 2013 @ 19:53:34 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128731268
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

1700? Ja.
die oostbloktractor uit dat filmpje bedoel ik gekkie :*
  maandag 8 juli 2013 @ 19:59:02 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128731450
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:

SPOILER
Iemand die vergeten was wat materieel naar Zwolle te transporteren? Aan drie 3 setjes van 6 bakken ICM heb je daar toch ruim voldoende?
  maandag 8 juli 2013 @ 19:59:58 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128731487
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:17 schreef Bitlord het volgende:
Bedoel je niet ÖBB rijtuigen?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 20:07:52 #239
Maffe Fries
pi_128731798
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Iemand die vergeten was wat materieel naar Zwolle te transporteren? Aan drie 3 setjes van 6 bakken ICM heb je daar toch ruim voldoende?
ja, maar het was gepland om negen of tien stellen in Leeuwarden het hebben staan. Er staat iets meer omdat vlak voor de werkzaamheden nog een aanrijding tussen Meppel en Steenwijk was.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:12:22 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128731988
Hoeveel omlopen zijn het dan? Ik zou zeggen dat het met 2 omlopen net haalbaar is ...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 20:13:57 #241
Maffe Fries
pi_128732035
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:12 schreef greavy het volgende:
Hoeveel omlopen zijn het dan? Ik zou zeggen dat het met 2 omlopen net haalbaar is ...
klopt, meer is ook niet nodig.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:15:16 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128732090
Ja, en als je 6 stellen in Leeuwarden hebt incl de rijdende stellen zit je ruim voldoende ... Kan je altijd met dubbele stellen rijden.
Maar oké, dan is duidelijk waar er wat verdwaald meuk staat.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 20:23:56 #243
Maffe Fries
pi_128732403
nog een weekje en dan is alles weer aan de rol
  maandag 8 juli 2013 @ 20:28:31 #244
256146 b2py
Beton!
pi_128732591
Ik vermoed dat elders in het land niet genoeg opstelcapaciteit is in de nacht om die stellen kwijt te kunnen.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:29:55 #245
256146 b2py
Beton!
pi_128732650
Treinverkeer Amsterdam - Berlijn mogelijk tot einde van 2013 aangepast
maandag 8 juli 2013

Treinverkeer Amsterdam - Berlijn mogelijk tot einde van 2013 aangepast
De spoorbrug over de Elbe bij het Duitse Hämerten blijft als gevolg van schade door overstromingen vorige maand tot december onbruikbaar. Dat meldt maandag de Duitse krant Die Welt. De brug, 90 kilometer ten westen van Berlijn, wordt onder andere gebruikt door de trein Amsterdam - Berlijn.

Normaal zou de trein Amsterdam - Berlijn vijf keer per dag rijden. Door de dijkdoorbraak vorige maand, rijdt die trein nu meestal slechts tot Hannover. In Hannover moet er overgestapt moet worden op een omgeleide ICE naar Berlijn. Extra reistijd: ongeveer 60 minuten. Vanuit Amsterdam rijdt er één dagtrein nu naar Berlijn. In de tegengestelde richting rijdt er alleen op zondag een rechtstreekse dagtrein naar Nederland.

De huidige beperkingen duren minimaal tot en met 19 juli. Volgens de Die Welt is het daarna dus nog niet gedaan met de beperkingen. De beperkingen zijn niet alleen vervelend voor Nederlandse reizigers naar Berlijn, maar vooral ook voor Duitse binnenlandse reizigers. Ook veel van hen zullen een uur langer onderweg zijn naar Berlijn.

De nachttrein Amsterdam - Praag / Warschau rijdt via Berlijn en rijdt wel.

Bron
  maandag 8 juli 2013 @ 20:37:06 #246
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128732944
Maar je kan ICM toch verplaatsen met Wadlopers?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 20:37:46 #247
Maffe Fries
pi_128732978
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is oude koeien uit de sloot halen :+
  maandag 8 juli 2013 @ 20:38:53 #248
256146 b2py
Beton!
pi_128733027
quote:
Je kan ze ook een aanloopje laten nemen.
pi_128733589
Kunnen ze niet van die deense treinboten inzetten?
  maandag 8 juli 2013 @ 21:09:33 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128734457
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij schijnt te zijn afgeleid van BR Class 83, en die waren wel relatief modern. In hun tijd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128734582
quote:
DM'90 ook wel toch? En ik las net dat er een stel over is ivm het inkorten van zwolle-enschede :+
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 21:13:37 #252
Maffe Fries
pi_128734658
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Kunnen ze niet van die deense treinboten inzetten?
die rijden niet echt, dus dat lijkt me geen optie :P
  Redactie Sport maandag 8 juli 2013 @ 21:14:56 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128734724
quote:
Omdat Syntus dan geen cent krijgt van NS van de kaartjesopbrengst...
PM mij!
  Redactie Sport maandag 8 juli 2013 @ 21:15:45 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128734757
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:28 schreef b2py het volgende:
Ik vermoed dat elders in het land niet genoeg opstelcapaciteit is in de nacht om die stellen kwijt te kunnen.
Er is vrijdagavond een aanrijding met een persoon geweest daar, dus mogelijk is het daardoor niet gelukt alles weg te krijgen voor de buitendienststelling.
PM mij!
  maandag 8 juli 2013 @ 21:33:03 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128735516
Tijdens de Jubileumdagen bij de ZLSM zou de SSN 01 1075 ook gaan rijden, maar na groot onderhoud de afgelopen weken is er vandaag een proefopstook geweest. Daarbij zijn nog enkele mankementen gevonden, die niet voor vrijdag hersteld kunnen worden, waarop na wikken en wegen is besloten niet met een stoomlocomotief naar de ZLSM te gaan.
De SSN 65 018 staat momenteel ook in de werkplaats voor een ketelrevisie en dergelijke.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:35:55 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128735658
Hè wat zonde.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 juli 2013 @ 21:41:14 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128735911
Inderdaad. Er is de afgelopen weken dagenlang achtereen door vrijwilligers gewerkt om enkele meters stoomleiding te vervangen die tot vervanging toe waren, en nog een aantal zaken, bleken er nog een paar verborgen gebreken te zijn. De kans op problemen tijdens de ritten is te groot, dus wordt het risico niet genomen
  maandag 8 juli 2013 @ 21:50:26 #258
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128736434
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:12 schreef Peter het volgende:

[..]

DM'90 ook wel toch? En ik las net dat er een stel over is ivm het inkorten van zwolle-enschede :+
Ja maar DM'90 trekt geen koeien aan..
  maandag 8 juli 2013 @ 22:00:49 #259
256146 b2py
Beton!
pi_128736975
Ironie: http://www.brabantsdagbla(...)lege-trein-1.3905150
quote:
Medewerkers van NS slaagden er in om zelf de brand te blussen. Technici van ProRail zochten daarna uitgebreid naar de oorzaak van de brand: het bleek dat de rem was vastgelopen.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:06:36 #260
200192 Darkwing_Duck
pi_128737293
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:20 schreef Peterselieman het volgende:

Dames en Heren....... Het volgende station is.. Goor!

SPOILER
  maandag 8 juli 2013 @ 22:07:22 #261
200192 Darkwing_Duck
pi_128737339
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is oude koeien uit de sloot halen :+
Heb ik wat gemist? :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 22:12:19 #262
Maffe Fries
pi_128737588
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist? :P
zou kunnen
SPOILER
  maandag 8 juli 2013 @ 22:15:01 #263
200192 Darkwing_Duck
pi_128737742
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zou kunnen
SPOILER
t is wel nummerkesgesjor hoor ;(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 22:17:04 #264
Maffe Fries
pi_128737843
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

t is wel nummerkesgesjor hoor ;(
mja, nu weet je wel wat er gebeurd is.

Nog een plaatje van die site:

De ene bak van de 3209 staat op de voormalige containeroverslagplaats in Leeuwarden. Waar de 3110 op de foto staat ligt ongeveer de werkplaats van Voith waar nu de Arriva GTW's onderhouden worden.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:18:54 #265
200192 Darkwing_Duck
pi_128737924
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, nu weet je wel wat er gebeurd is.

Nog een plaatje van die site:
[ afbeelding ]
De ene bak van de 3209 staat op de voormalige containeroverslagplaats in Leeuwarden. Waar de 3110 op de foto staat ligt ongeveer de werkplaats van Voith waar nu de Arriva GTW's onderhouden worden.
Ja, ik heb het gezien ja, toch jammer dat het niet meer in dienst is... :{
  maandag 8 juli 2013 @ 22:22:51 #266
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128738151
Morgen etentje afgesproken in Maastricht. Even vergeten dat dat niet zo lekker gaat...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 22:34:20 #267
Maffe Fries
pi_128738795
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, ik heb het gezien ja, toch jammer dat het niet meer in dienst is... :{
op een dag als deze ben ik er niet rouwig om
  maandag 8 juli 2013 @ 22:35:50 #268
200192 Darkwing_Duck
pi_128738874
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op een dag als deze ben ik er niet rouwig om
Op een dag als deze, doet geen enkele trein het goed qua klimaatbeheersing...
pi_128739098
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bij jullie niet? Wat sneu ;(

De koploper waar ik nu in zit heeft het prima voor elkaar hoor ^O^
pi_128739108
quote:

[..]

Zowel op de heen als terugweg dikke prima.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 22:51:34 #271
Maffe Fries
pi_128739712
quote:

[..]

In de GTW'tjes waar ik vandaag in zat was de temperatuur prima
  maandag 8 juli 2013 @ 23:00:07 #272
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128740165
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de GTW'tjes waar ik vandaag in zat was de temperatuur prima
Idem voor VIRM en ICRm.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  maandag 8 juli 2013 @ 23:01:00 #273
256146 b2py
Beton!
pi_128740202
Mijn fiets had ook prima arko!
  Redactie Sport maandag 8 juli 2013 @ 23:30:01 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128741633
Even een gifje gemaakt met van elke twee uur een screenshot van de webcam in Enschede:

Klikken voor grote versie (30MB!)
PM mij!
  maandag 8 juli 2013 @ 23:49:06 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128742527
Vanochtend een Fyra, VIRM en SLT gehad: allemaal prima. Op de terugreis ICRm gehad en ook dat ding prima, qua temperatuur. Ook in de bus van HTMbuzz en de HTM-tram was het goed toeven :Y

En de geld-terug-bij-foute-check-uit-procedure van HTM is prima: binnen 30 seconden geregeld :Y
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 juli 2013 @ 23:57:21 #276
Maffe Fries
pi_128742913
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:30 schreef dennistd het volgende:
Even een gifje gemaakt met van elke twee uur een screenshot van de webcam in Enschede:
[ link | afbeelding ]
dat is pech, station is weg :P
  maandag 8 juli 2013 @ 23:59:47 #277
200192 Darkwing_Duck
pi_128743023
Het enige waar het gegarandeerd goed toeven is is de MI 09 en Z 50000 , :Y

Als je geluk hebt soms ook in de MI 2N af en toe...

Maar verder is het in de B 82500,BB 17000,BB 25500,BB 27300,BB 63500,BB 67400,BB 7600,BB 8500, Z 20500,Z 20900,Z 2N, , Z 5300,Z 5600,Z 6100,Z 6300,Z 6400,Z 8100 en Z 8800 treinen niet uit te houden... :'(
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:00:59 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128743092
Dat hebben wij met Plan V en DD-AR :Y
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:03:10 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128743197
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is pech, station is weg :P
Ja WTH is daar gebeurd joh :o
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:03:34 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128743216
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja WTH is daar gebeurd joh :o
Volledige herbouw van het emplacement :s)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:03:49 #281
200192 Darkwing_Duck
pi_128743226
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:
Ja maar dat is oude tiveritusmeuk. Ik vergiste me trouwens, in de nieuwe Z 50000 werkt de airco goed maar niet in de machinistencabine, met warm weer rijden die altijd met de deur open... :Y *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 00:05:53 #282
Maffe Fries
pi_128743321
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het enige waar het gegarandeerd goed toeven is is de MI 09 en Z 50000 , :Y

Als je geluk hebt soms ook in de MI 2N af en toe...

Maar verder is het in de B 82500,BB 17000,BB 25500,BB 27300,BB 63500,BB 67400,BB 7600,BB 8500, Z 20500,Z 20900,Z 2N, , Z 5300,Z 5600,Z 6100,Z 6300,Z 6400,Z 8100 en Z 8800 treinen niet uit te houden... :'(
Arme jij oO<
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 00:06:33 #283
Maffe Fries
pi_128743354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volledige herbouw van het emplacement :s)
en ze nemen gelijk ook even alle perrons mee, omdat alles er geheel anders uit komt te zien
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:13:40 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128743703
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en ze nemen gelijk ook even alle perrons mee, omdat alles er geheel anders uit komt te zien
Ben benieuwd, eind deze maand ga ik er weer heen. Ken je vast ineens niets meer terug :o
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 00:14:59 #285
Maffe Fries
pi_128743757
Het stationsgebouw blijft overeind staan, dus dat is iig nog iets :+
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:16:47 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128743830
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het stationsgebouw blijft overeind staan, dus dat is iig nog iets :+
Dat had als eerste platgegooid moeten worden :r
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 00:21:46 #287
Maffe Fries
pi_128744020
mogen ze Deventer gelijk meenemen :P
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:31:50 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128744356
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
mogen ze Deventer gelijk meenemen :P
Zijn ze al mee bezig :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 00:52:59 #289
Maffe Fries
pi_128745037
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zijn ze al mee bezig :P
niet genoeg, want er moet geen ruimte overblijven voor de starsucks
  dinsdag 9 juli 2013 @ 06:56:07 #290
256146 b2py
Beton!
pi_128747339
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:
Het verschilt nog per coupe in VIRM of ICM. Regelmatig het advies gehad om een coupe op te schuiven.
pi_128747499
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat Syntus dan geen cent krijgt van NS van de kaartjesopbrengst...
Nou hoera voor de aanbesteding dan maar, toen NS apeldoorn-zutphen reed had je dat gezeik iig niet :)
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 09:34:15 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128749049
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De bodem wordt ook meteen gesaneerd, daarvoor moesten de perrons ook weg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben benieuwd, eind deze maand ga ik er weer heen. Ken je vast ineens niets meer terug :o
Tot en met 18 augustus moet je nog met de bus vanaf Drienerlo he >:)
PM mij!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:39:28 #293
67174 Dos37
Come on Twente
pi_128749126
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:30 schreef dennistd het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zo dat schiet wel op. :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_128749172
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Bedoel je niet ÖBB rijtuigen?
Even teruggekeken, je hebt gelijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 09:52:05 #295
Maffe Fries
pi_128749342
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:34 schreef dennistd het volgende:
Tot en met 18 augustus moet je nog met de bus vanaf Drienerlo he >:)
Moeten we voor jou op passen? :P
pi_128749351

Leuk filmpje over hoe het eruit ziet als je in een maglev zit die 250mph gaat.
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 09:56:12 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128749425
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Moeten we voor jou op passen? :P
Als je lijn 1 neemt vanaf Drienerlo wel ja, maar als je in de treinvervangende bus zit hoef je je geen zorgen te maken
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 09:58:42 #298
Maffe Fries
pi_128749484
mja, dan kun je last hebben van een wegpiraat :P
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 10:04:35 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128749603
Dat zal wel meevallen denk ik :P
PM mij!
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 10:04:50 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128749609
trouwens:
PM mij!
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 10:04:59 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128749611
dit topic is vol
PM mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')