quote:
Ja ik denk dat ze dat wel weten.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Ze weten toch wel dat ze die lui aan moeten pakken voor het veroorzaken van hinder en gevaar? Doen ze dat niet dan ga je de overlast bij stoomritten nooit inperken
Mwoah, die dingen veranderen om de zoveel tijd.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Veiligheidzones, die ken jij toch ook wel?
Doe dat dan even in Staphorst om 10 uur 's ochtends op zondag, zijn ze ook direct genezen van die trein.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mwoah, die dingen veranderen om de zoveel tijd.
Eerst was het Profiel-vrije-ruimte, toen werd het risicogebied, meetgebied etc etc
Als iemand te dichtbij dreigt te komen, typhoneer ik gewoon loeihard. Fuck die shit
Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe dat dan even in Staphorst om 10 uur 's ochtends op zondag, zijn ze ook direct genezen van die trein.
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
"Met de poortjes sluiten we alles af." In Amsterdam zijn ze bij de middentunnel wat vergeten..
[ afbeelding ]
Zeker een stagiair op de post..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:21 schreef dennistd het volgende:
Op somda lees ik dat er vanmiddag in Bentheim een goederentrein op spoor 3 stond. De Grensland moest daardoor uitwijken naar spoor 1 (de Westfalenbahn stond op 2 en op bezet spoor binnen komen kan/mag niet). Maar daar staan dus geen opstapjes, dus dat was een flinkje klim/sprong. Vooral leuk voor mensen met een fiets
Bij vertrek moest er trouwens eerst nog uitgehaald worden om op spoor 2 te komen, aangezien je vanaf spoor 1 het rechterspoor naar Oldenzaal niet kunt bereiken...
(Dat ging over de V250)quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat zitten, die trein valt toch uit
Heeft Fles nog meer vooruitziende blikken gegeven afgelopen maanden? Dan vrees ik het ergstequote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
Ik zat eens even door een oud topic te bladeren, toen kwam ik posts tegen over het nieuwjaarsrondje. Daarin schreef Fles:
[..]
(Dat ging over de V250)
Hij kreeg gelijk
Deze post ook:quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft Fles nog meer vooruitziende blikken gegeven afgelopen maanden? Dan vrees ik het ergste
De leverancier kon niet leverenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, we kunnen het niet op eigen initiatief afblazen zonder een enorme financiële strop. We zitten er contractueel aan vast om dit product af te nemen en te betalen. We moeten hopen op falen van de leverancier (NSH in dit geval).
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Deze post ook:
[..]
De leverancier kon niet leveren
Helemaal niet. Heerlijk nostalgisch op pad. Lekker uit het raam hangen (doe wel een stofbril op of iets dergelijks!)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:30 schreef arkkey het volgende:
Ohja enige voordeel van Apeldorp: de stoomtrein. Jammer dat er nog geen smell-o-rama camera's zijn want dat ding ruikt lekker (of ben ik nu raar?)
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:48 schreef TwanTwan het volgende:
Stevent dit hele project niet rechtstreeks af op een parlementaire enquete?
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:21 schreef b2py het volgende:
'Belgische spoorwegen willen Fyra dumpen'
Bron
Goed dat je hierover begint. Vanochtend zag ik een Hollandse familie proberen uit te bliepen op station Marne la Vallee - Chessy, dat lukt niet, want ze hadden een metrokaartje van 1.60 gekocht. En dat gaat logischerwijs niet 30 KM mee. Dus toen dat niet lukten probeerden ze hun al reeds gekochte DisneylandBkaartjes erin te proppenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
"Met de poortjes sluiten we alles af." In Amsterdam zijn ze bij de middentunnel wat vergeten..
[ afbeelding ]
Hmm was mij gedachte toch niet zo vreemd, alleen dat er een gratis treinreis bij ieder standaard toegangskaartje zit is wat ver...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:
Voor sommige evenementen worden combitickets (trein+evenement) verkocht
Dat zit in de prijs verrekend hoor We zijn en blijven Nederlandersquote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmm was mij gedachte toch niet zo vreemd, alleen dat er een gratis treinreis bij ieder standaard toegangskaartje zit is wat ver...
En toen mochten ze langs de boeteautomaat?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Goed dat je hierover begint. Vanochtend zag ik een Hollandse familie proberen uit te bliepen op station Marne la Vallee - Chessy, dat lukt niet, want ze hadden een metrokaartje van 1.60 gekocht. En dat gaat logischerwijs niet 30 KM mee.
Disney mag er voor die entreeprijs van ze ook wel een dagje vrij OV Parijs bij leverenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zit in de prijs verrekend hoor We zijn en blijven Nederlanders
Grappig zicht en nog volop DM '90 activiteit. Leuk om voormalig Apeldoorn - Zutphen treinstellen daar te zien rijden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Mooi zicht op station Enschede bij nacht: http://srv03.sittyweb.nl/(...)mFpbA%3D%3D&cid=NTYx
Er stond geen controle, dus geen idee hoe het afgelopen is, maar een webcam daar installeren is zeker geen verkeerd idee hoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
En toen mochten ze langs de boeteautomaat?
Ja, maar ik bedoel, bij Disney niet...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zit in de prijs verrekend hoor We zijn en blijven Nederlanders
En dan? Dat tankstation hier boeit niemand wat hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jij er nooit aan gedacht Fles om een Webcam op je vensterbank te kwakken?
Dat heb ik ook al vanaf half januari gezegd geloof ik iddquote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je zei ook ooit een keer dat je vreesde dat die V250 helemaal niet meer zou gaan rijden...
Is NSH ook niet 'onder curatele' gesteld bij NS ofzo?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
Dat @NSHispeed_info-account is ook niet echt nuttig meer, 't is bijna een maand terug sinds de laatste post.
Begint aardig leeg te worden, die buffel nog even weg en dan gaat de schaar er in!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Mooi zicht op station Enschede bij nacht: http://srv03.sittyweb.nl/(...)mFpbA%3D%3D&cid=NTYx
Het Fyra-project en de verbindingen met België zijn weggehaald bij NSH en ondergebracht bij de "Taskforce Fyra" onder leiding van directielid Merel van Vroonhoven. De treinen naar Duitsland, Thalys en de overige treinen (zoals EN/CNL) liggen nog wel bij NS Internationaal.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Is NSH ook niet 'onder curatele' gesteld bij NS ofzo?
Wie wil me aanraken? :-)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das eigenlijk best wel eng, dat er hier in dit Topic meerdere personen zijn die al enige keren bewezen te hebben gelijk te krijgen in hun uitspraken, wat een wijsheid hier...
Hmm ok.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het Fyra-project en de verbindingen met België zijn weggehaald bij NSH en ondergebracht bij de "Taskforce Fyra" onder leiding van directielid Merel van Vroonhoven. De treinen naar Duitsland, Thalys en de overige treinen (zoals EN/CNL) liggen nog wel bij NS Internationaal.
"NS Hispeed" bestaat niet als bedrijf, het is slechts een merknaam die wordt gehanteerd door NS Internationaal (ICE, IC Berlijn, CNL, EN, enz.) en HSA (Thalys, Fyra, IC Brussel).quote:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:47 schreef Charango het volgende:
Mooie foto's Flash, sinds wanneer is Nijmegen-Kleef eigenlijk buiten gebruik? Misschien een mooie aanvulling het lijstje Enschede-Munster, Groningen-Leer, Heerlen-Aachen etc.
[..]
Ik had dan wel een foto/filmpje willen zien van de Nederlandse Koploper die over de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt Flughafen racet![]()
Misschien een ideetje voor de HSL-Zuid, mocht dat Italiaanse bedrijf Ansaldo-Breda de HSL-treinen (zoals gewoonlijk bij dat bedrijf) niet op tijd kunnen leveren.
Als Fles nu ook eens wat lotto getallen gaat noemen, neem ik de proef op de som en doe ik mee. Dan deel ik in de winst uiteraard.quote:
Er zitten blokkenremmen onder voor het lage snelheidsbereik en snelremmingen maar de rest gaat allemaal op de ED-rem. Die laatste veroorzaakt als het goed is geen stof.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Iemand die weet wat voor remmerij een mddm gebruikt? ik zat laatst in de motorwagen en toen die remde rook ik een hele aparte geur. Zag later diezelfde trein weer voorbij komen en remmen, toen ontstond er links en rechts een soort grijze wolk van stof. Kan niet goed zijnWél apart dat die motorwagens gewoon veredelde locomotieven met zitplaatsen zijn.
Waarom eigenlijk niet naar Amsterdam Zuid?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Leuk dit weekend op station Deventer:
- de trein naar Schiphol gaat naar Bijlmer ArenA
Tussen Schiphol en Bijlmer zijn blijkbaar werkzaamheden. Ik reis vanuit Eindhoven nu ook om via Breda.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet naar Amsterdam Zuid?
Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Tussen Schiphol en Bijlmer zijn blijkbaar werkzaamheden. Ik reis vanuit Eindhoven nu ook om via Breda.
Werkzaamheden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet naar Amsterdam Zuid?
Geen idee. De treinen richting Schiphol vanuit het oosten en zuiden gaan allemaal niet verder dan Bijlmer. Van daar moet je dan verder met bus 300.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz.
Ja, dan nemen ze ook Duivendrecht-Zuid mee. Daar moet een hele hoop veranderen om ruimte te maken om te bouwen en daarnaast mogen sommige bouwwerkzaamheden niet meer tijdens de treindienst die eerst nog wel mochten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz.
Welke?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Duvel het volgende:
Kut, mijn plaatjeshost is niet gratis meer.
Imgur beste plaatjeshost aller tijdenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Duvel het volgende:
Kut, mijn plaatjeshost is niet gratis meer.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Imgur beste plaatjeshost aller tijden![]()
/r/trains
Schade?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
OMFGkinderwagen met kind rolt trap af van bovenste verdieping op het tussenbalkon bij een snelremming en komt ondersteboven terecht. (Rer c)
http://www.nu.nl/buitenla(...)deert-in-canada.htmlquote:Trein ontspoort en explodeert in Canada
Een goederentrein met ruwe olie is zaterdag bij een kleine stad in de Canadese provincie Quebec ontspoord, waarop enkele tanks explodeerden.
De explosies vernietigden 30 omliggende gebouwen en veroorzaakten vlammen van honderden meters hoog.
Of er slachtoffers zijn gevallen kon de politie nog niet zeggen. Verscheidene mensen worden vermist. Ongeveer 1000 van de 6000 inwoners van de stad Lac-Mégantic, bij de grens met de Verenigde Staten, zijn uit hun huizen geëvacueerd.
Volgens de omroep Canadian Broadcasting Corp. zijn er vier opslagtanks ontploft. Omstanders zeggen vijf tot zeven heftige explosies te hebben gehoord. De trein had 73 wagons en ontspoorde net na 1 uur 's nachts lokale tijd. De brandweer heeft de hulp van Amerikaanse collega's ingeroepen om het vuur te blussen.
ziet er al meteen een stuk beter uitquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:35 schreef greavy het volgende:
Plan U 115 van de Stichting DE-3 is inmiddels bijna helemaal geschilderd, op enkele kleine afwerkingen na:
[ afbeelding ]
Was de plamuur op ?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ziet er al meteen een stuk beter uit
Dan vraag ik me ook af waar je als ouder mee bezig bent...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
OMFGkinderwagen met kind rolt trap af van bovenste verdieping op het tussenbalkon bij een snelremming en komt ondersteboven terecht. (Rer c)
Dat wou ik eigenlijk neerpennen, maar ik ben dan bang dat ik Bork op mn hals haal..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan vraag ik me ook af waar je als ouder mee bezig bent...
Ach ja kan zo ding alleen beter van worden als de grijze massa gedefragmenteerd wordquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, t kind huilde gelukkig, en het station was voor een Hospitaal...
opvouwen is het beste en tweede optie is zijwaarts op de rem.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat wou ik eigenlijk neerpennen, maar ik ben dan bang dat ik Bork op mn hals haal..
Zoewiezo, blij met je kinderwagen op het balkon, of beter nog, onderin, zet m op de rem, en zijwaarts of
Vouw m op!.
Dat is bij jou iets te vaak gebeurd?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:45 schreef icloud het volgende:
Ach ja kan zo ding alleen beter van worden als de grijze massa gedefragmenteerd word
Nee ben een keer van de roltrap in de v en d gedonderd en kreeg een saucijzenbroodje kado, ik heb niks met kinderen ook niet met mijn eigen kinderen, het waren moetjes.quote:
Plaatst misschien meteen jullie kritiek op gemeentes die klagen over gevaarlijk goederenvervoer door hun centrum in perspectief.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit 1 :Hij zegt "Er is een trein onstpoort met vooral Petrolium, ik kan niet dichterbijkomen want (er ontplof iets op dat moment) het is heel ERG HEET op dit moment nu hier, ik kan nu niet dichterbij komen, ik sta nu ter hoogte van de -overstaanbaar kutaccent- - wijk, bizarre Apocalypse"
Edit2 :Locatie http://goo.gl/maps/I1HPT
Edit 3:
Edit 4 :
Edit 5: ik kom er nu pas achter dat ik spuit 11 ben![]()
Zo te zien zijn ze redelijk klaar ook.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:37 schreef dennistd het volgende:
De VSM is bezig om de 2412 blauw te maken: [ afbeelding ]
http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=12&t=3810
Sodeknetters, wie heeft dat bedacht :pquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:37 schreef dennistd het volgende:
De VSM is bezig om de 2412 blauw te maken: [ afbeelding ]
http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=12&t=3810
Toen ik gisteren tegen 11.00 u in Breda zat te wachten op vertrek van de Fyra naar Schiphol, kwam er 3x Plan V binnenrijden als IC naar Venlo.quote:Op zondag 7 juli 2013 07:57 schreef greavy het volgende:
NSR 466 + 474 + 947 als IC 1946
Te Dordrecht passeerde IC 1946 naar Den Haag met 3x Plan V, en werd daarom maar op de foto gezet.
Of deze stellen al langer deze dag in de dienst zaten, of dat ze een vervangende dienst gereden hebben, durf ik niet te vermelden.
Is dat een tennistoernooi ofzo?quote:Op zondag 7 juli 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Hihi, ik lig het Alstom open te kijken. Geen trein gezien so far.
Je lijkt James wel. Hij is de Alstom-fanboy hierquote:Op zondag 7 juli 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Hihi, ik lig het Alstom open te kijken. Geen trein gezien so far.
Gezien de omloop zullen het dezelfde Veetjes geweest zijn, maar dan de omgekeerde volgorde.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:22 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Toen ik gisteren tegen 11.00 u in Breda zat te wachten op vertrek van de Fyra naar Schiphol, kwam er 3x Plan V binnenrijden als IC naar Venlo.
Ha, toeval idd. Vandaag zit de Unicef-Thalys en Jean Paul Gaultier er sowieso in de Amsterdamse dienst.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die smurfen Thalys heb ik per louter toeval en geluk ook geschoten ten noorden van St Denis. Rond een uur of 3. Kan dat kloppen?
Zou dat de zelfde zijn? Best een tof ieder eigenlijk dat jij en ik fotos maken van het zelfde object op zo een afstand
onderweg naar Amersfoort Bokkeduinen? Daar worden die dingen volgens mij onderhoudenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:41 schreef greavy het volgende:
Maar wat deden de BRENG GTW'tjes eigenlijk gister in Utrecht ?3 Stuks, kwam foto op Twittert tegen
Die zie ik niet op TV.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
B2py: de rer c stopt daar! Met Alstom treinen
Hij heeft ook helemaal gelijk, Alstom is helemaal cool!quote:Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je lijkt James wel. Hij is de Alstom-fanboy hier
Stelltje hommo's julliequote:Op zondag 7 juli 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij heeft ook helemaal gelijk, Alstom is helemaal cool!
ze maken toch redelijk wat lelijke hokkenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij heeft ook helemaal gelijk, Alstom is helemaal cool!
Stadler is 1000 keer lelijker met die afschuwelijke buffers :/quote:Op zondag 7 juli 2013 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze maken toch redelijk wat lelijke hokken
Welnee joh. Stadler is boomingquote:Op zondag 7 juli 2013 11:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Stadler is 1000 keer lelijker met die afschuwelijke buffers :/
Driedelige FLIRT's? Dat is toch veel te klein voor München - Salzburg? Toen ik er was (vorig jaar) reed men met een dosto-stam en zat het goed vol. Dat past nooit in een FLIRT.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:21 schreef greavy het volgende:
De Bayerische Oberlandbahn heeft de concessie München-Salzburg, München-Kufstein en Rosenheim-Holzkirchengewonnen, en gaat daar rijden met nieuwe driedelige Flirt's van Stadler.
Echter, of zij in December al kunnen gaan rijden met dit materieel enzo?
1) Materieel: Er zijn bij Stadler 35 driedelige Flirt's besteld, maar de toelating voor deze nieuwe Flirt's is nog niet rond. Het materieel is volledig "nieuw", dus moet het het hele toelatingsproces doorlopen. En dat duurt nog minimaal 4 maanden.
2) Personeel: Het personeel van DB had de mogelijkheid mee te gaan naar de BOB, maar dat hebben maar weinig werknemers gedaan. En de BOB heeft nog nauwelijks personeel nu voor deze diensten.
3) Werkplaats: Er zou een nieuwe werkplaats gebouwd worden door de MVG voor het onderhoud van het materieel op deze concessie, echter door bewonersprotesten zal het niet voor 2015 gereed kunnen zijn.
4) Tarieven: Er zijn nog onderhandelingen over de tarieven op de lijnen
Bron: Tz Online
Foutje va mij, het worden 28 zesdelige en 7 driedelige Flirts:quote:Op zondag 7 juli 2013 12:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Driedelige FLIRT's? Dat is toch veel te klein voor München - Salzburg? Toen ik er was (vorig jaar) reed men met een dosto-stam en zat het goed vol. Dat past nooit in een FLIRT.Laat staan alle fietsen.
Dus in de drukke momenten gaan ze met 3x6 bakken = 18 bakken rijden?quote:28 Stück 6-teilige Triebzüge: Länge 107 m, 333 Sitzplätze
7 Stück 3-teilige Triebzüge: Länge 59 m, 158 Sitzplätze
Bei Bedarf, zum Beispiel im Berufsverkehr, werden wir einzelne Triebzüge zu sogenannten Mehrfachtraktionen mit bis zu 999 Sitzplätzen und einer Gesamtlänge von 321 m zusammenfügen können!
Ah, dat lijkt me beter ja. Die 18 bakken lijken me dan weer wat overdreven, al weet ik niet hoeveel zitplaatsen een dosto heeft.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Foutje va mij, het worden 28 zesdelige en 7 driedelige Flirts:
[..]
Dus in de drukke momenten gaan ze met 3x6 bakken = 18 bakken rijden?
je kunt de Flirt zo luxe maken als je zelf wiltquote:Op zondag 7 juli 2013 13:48 schreef Ireyon het volgende:
München - Salzburg doe je toch niet in zo'n kutflirt. Gewoon als een eckte baas met de Railjet
Zie de LEO Express, en volgens mij ook de IC-FLIRT in Noorwegen.quote:Op zondag 7 juli 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt de Flirt zo luxe maken als je zelf wilt
Ah ja daar heb je me de vorige keer al op gewezen. Ik denk bij Flirt nog altijd aan die gedrochten van DBquote:Op zondag 7 juli 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt de Flirt zo luxe maken als je zelf wilt
De Alstom Open interesseert me dan weer geen bietquote:Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je lijkt James wel. Hij is de Alstom-fanboy hier
nee, overgeplakt met folie, zoals ook met het ICMm gebeurd isquote:Op zondag 7 juli 2013 16:45 schreef Viezze het volgende:
Worden ze nog opnieuw geverfd? Die rode kleur wordt ondertussen wel een beetje faal
Folie zodat graffiti makkelijker te verwijderen is, of folie zodat de trein er weer als nieuw uitziet? (Of allebei)quote:Op zondag 7 juli 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, overgeplakt met folie, zoals ook met het ICMm gebeurd is
Omdat op de Balkan ieder weldenkend mens met de bus reist.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:22 schreef V2 het volgende:
Zeg, waarom gaat er maar één keer per dag een trein van Ploče naar Sarajevo, en dan precies 's avonds naar Sarajevo, en 's ochtends terug? Was leuk geweest om dat met de trein te kunnen doen, maar dat wordt dus bussen, als we het uberhaupt al willen doen
Nouja, de IC van Den Haag Centraal naar Enschede rijdt tot Enschede Drienerlo en keert daar op de IC naar Schiphol. Die gaat dit weekend maar tot Diemen Zuid en buigt daar af naar Amsterdam Bijlmer Arena. Daar keert ie op de IC Schiphol-Nijmegen, die dit weekend pas vanaf Bijlmer vertrekt. In Nijmegen keert deze IC vervolgens op de IC Nijmegen-Den Helder, en zo komt ICM in Den Helder.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:46 schreef arkkey het volgende:
Overigens wel vreemd dat er alleen "koploper" rijdt in zeeland, die kwam je daar eerst juist helemaal NIET tegen. Hebben ze weer eoa materiaalplanning helemaal op zn kop gezet ofzo?
Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:13 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 4027 + 4079 (2632/2663)
Vandaag ging ik even naar Vlissingen om de sluizen te bekijken. Volgens de Nautische Centrale zou de beroepssluis de komende uren niet geopend worden, dus na een bezoek aan de pleziervaart-sluis ben ik weer retour gegaan, een uur eerder als eerst gepland.
Maar de trein een uur eerder zou ook ICM zijn, dus dat kwam goed uit.
Te Vlissingen kwam IC 2632 binnenrijden met zes bakjes ICM, wel te verstaan de stellen 4027 en 4079. Het trapwissel naast de trein zal niet vaak meer gebruikt worden, maar vroegah toen er nog locomotieven omgelopen moesten worden, werd dat wissel veel gebruikt. Zal mij dan ook niet verbazen dat het gesaneerd gaat worden.
en dan wordt de sluis niet eens bediend..,quote:Op zondag 7 juli 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen.![]()
Ik was om 8:45 op Dordrecht, en ben 10:28 naar Rotterdam en Schiedam vertrokken om daar om 11:33 de IC met ICM te nemen.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen.![]()
De beroepsvaartsluis niet, nee. De pleziervaartsluis wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:00 schreef Peter het volgende:
[..]
en dan wordt de sluis niet eens bediend..,
Gezeik, ik zat vrijdag in een schommelende ICM.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef arkkey het volgende:
Overigens kan ik de VIRM haat wel begrijpen. Het gepiep is dan wel weg maar mn laptop schommelt bijna van schoot af als ik niet oppas, en de airco meurt ook als de pest.
Chef waar zijn we om mee te beginnnenquote:Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie
Kan toch? NS zet ook extra sprinters in naar het strand met mooi weer..quote:Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie
Die rijden toch wel vaker rond in België? Ik zie ze in de zomer geregeld, deze zal wel uit Oostende afkomstig zijn. Ik zag er laatst een met bestemming Tongeren afkomstig van Knokke/Blankenberge.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie
Gaaf. Goed voor elkaar daar!quote:Op zondag 7 juli 2013 19:42 schreef bork het volgende:
Het heet ICT btw
Meest recente nmbs-link -> http://www.belgianrail.be(...)2013/19_06_2013.aspx
Ooit werd het standaard in de zomer ook altijd gewoon 25 graden..quote:Op zondag 7 juli 2013 20:06 schreef Sandrvich het volgende:
Ooit was het zo dat die dingen naar de kust enkel reden als er meer als 25 graden voorspeld was.
Verklaard ook de VIRM's in Hengelo. Heb gisterochtend in Hengelo een VIRM gehad tot bijlmer en vanaf daar ook weer de bekende VIRM (te Alkmaar mocht zelfs de hele trein inclusief personeel overstappen op een andere VIRM.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:32 schreef dennistd het volgende:
Nouja, de IC van Den Haag Centraal naar Enschede rijdt tot Enschede Drienerlo en keert daar op de IC naar Schiphol. Die gaat dit weekend maar tot Diemen Zuid en buigt daar af naar Amsterdam Bijlmer Arena. Daar keert ie op de IC Schiphol-Nijmegen, die dit weekend pas vanaf Bijlmer vertrekt. In Nijmegen keert deze IC vervolgens op de IC Nijmegen-Den Helder, en zo komt ICM in Den Helder.
Ligt het aan de camera van dat eerste filmpje of komen er echt paarse wolken van die trein af?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit 1 :Hij zegt "Er is een trein onstpoort met vooral Petrolium, ik kan niet dichterbijkomen want (er ontplof iets op dat moment) het is heel ERG HEET op dit moment nu hier, ik kan nu niet dichterbij komen, ik sta nu ter hoogte van de -overstaanbaar kutaccent- - wijk, bizarre Apocalypse"
Edit2 :Locatie http://goo.gl/maps/I1HPT
Edit 3:
Edit 4 :
Edit 5: ik kom er nu pas achter dat ik spuit 11 ben![]()
Ja, maar dat is er enkele weken terug ook al geweest bij werkzaamhedenquote:Op zondag 7 juli 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
een omlooptijd van ongeveer 14 uren
dat dit kan in Nederland
mja, toen was het wat korter, want toen keerden de treinen al in Driebergen-Zeist toch? Nu gingen ze helemaal door naar Nijmegen. is toch een flink stukje langerquote:Op zondag 7 juli 2013 21:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is er enkele weken terug ook al geweest bij werkzaamheden
Toen ben ik nog ff naar Den Helder getuft.
degene die dit heeft gedaan mag wat mij betreft het treinstel met zijn tandenborstel schoonmakenquote:Op zondag 7 juli 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
Maat van mij staat in Gouda, komt dit voorrijden..
[ afbeelding ]
Er schijnen al heel de dag diverse overwegstoringen te zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:33 schreef Xetran het volgende:
Is er een treinfapfeestje bij Arnhem - zevenaar ofzo? Word al de hele dag opgeschrikt door treinen die typhoneren naar elkaar.
Gestoorde overwegen tussen Arnhem en Zevenaar geloof ik, waardoor iedere overweg stapvoets aangereden moet worden en er moet worden getyphoneerd.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:33 schreef Xetran het volgende:
Is er een treinfapfeestje bij Arnhem - zevenaar ofzo? Word al de hele dag opgeschrikt door treinen die typhoneren naar elkaar.
Lol. ja dat is echt al sinds redelijk vroeg in de middag zo. elke zeven minuten die kloteherrie. wat een bendequote:Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Er schijnen al heel de dag diverse overwegstoringen te zijn.
Altijd knap dat die dingen blijkbaar zo lang zonder supervisie geparkeerd staan; je bent nogal een flinke tijd bezig met zoiets lijkt me (zelfs een trap nodig?)quote:Op zondag 7 juli 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
Maat van mij staat in Gouda, komt dit voorrijden..
[ afbeelding ]
Of tong, ik ben de moeilijkste niet.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
degene die dit heeft gedaan mag wat mij betreft het treinstel met zijn tandenborstel schoonmaken
Gewoon een fraai woord om te omschrijven wat je ergens van vindt.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:46 schreef Sandrvich het volgende:
Dat is een mooie shot inderdaad!
Overigens nogmaals dezelfde vraag voor Greavy van enkele weken terug (of ik heb jouw reactie over het hoofd gezien?), wat hebben alle treinspotters toch in hemelsnaam met dat "fraai"? Dat woord kom ik vrijwel nooit tegen, maar iedere schitterende, mooie, imposante of indrukwekkende treinenfoto is opeens "fraai".
ze waren waarschijnlijk _weer_ vergeten te stofzuigen, het is bijna structureel na werkzaamheden dat het brandalarm afgaat.quote:Op maandag 8 juli 2013 06:54 schreef b2py het volgende:
Voor alle toeristen, geen treinen rond Schiphol op last van de brandweer.
Mooi dat ik vandaag laat naar m'n werk kan!quote:Op maandag 8 juli 2013 07:19 schreef starla het volgende:
En traject Utrecht - Den Haag is ook weer een feest!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Stadler is nog niet vertegenwoordigd in het segment van 200+ km/h, terwijl Siemens daarin juist erg sterk is.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:
Mogelijke joint venture tussen Siemens en Stadler
Ik ben benieuwd wat hiervan gaat komen... en vooral, wat Stadler eraan heeft.
En in het leveren van kleine series, of maatwerk. De grotere fabrikanten laten zo'n order sneller voorbijgaan omdat het ze te veel moeite kost om bijvoorbeeld 4 treinen te leveren.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Stadler is ook erg goed in op tijd leveren.
Leuk! Mogen wij hem ook zien?quote:Op maandag 8 juli 2013 12:17 schreef Bitlord het volgende:
Stond gisteren een kwartier langs de Rijn te spotten, komt er een 103 langs met een SBB-IC. Dat is een leuke toevalstreffer!
quote:Op maandag 8 juli 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht iemand wat materieel missen, er staat nog wat op reserve in Leeuwarden
Voor het stukje Leeuwarden - Heerenveen hebben ze 12 stellen beschikbaarZucht..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over de bankgarantie. De rechter vond dat het normaal is dat wanneer Ansaldo een procedure aanspant tegen ING om niet te betalen dat dat dan ook niet gebeurt tot de zaak behandeld is. NMBS dacht daar anders over, en dat deel hebben ze dus verloren.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh wat? Welke vorderingen gaat dit over?
Inmiddels heeft ING alsnog betaald, omdat de rechter in Milaan heeft besloten het verbod (dat door diezelfde rechtbank was opgelegd) in te trekken.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Over de bankgarantie. De rechter vond dat het normaal is dat wanneer Ansaldo een procedure aanspant tegen ING om niet te betalen dat dat dan ook niet gebeurt tot de zaak behandeld is. NMBS dacht daar anders over, en dat deel hebben ze dus verloren.
Quiz!quote:Op maandag 8 juli 2013 13:15 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber, hier is de motivering van de rechter van het kort geding van vorige week.
FSC, dat is toch zo'n keurmerk voor duurzaam hardhout?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Quiz!
Wat is waar?
A. NS SFC
B. NS FCS
C. NS FSC
D. Allemaal!
Duurzaam papier: Zie de envelop van het GtbV-formulierquote:Op maandag 8 juli 2013 14:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
FSC, dat is toch zo'n keurmerk voor duurzaam hardhout?
Het is voor zowel hout als papierquote:Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duurzaam papier: Zie de envelop van het GtbV-formulier
[ afbeelding ]
Ah kijk, duidelijk, dan snap ik de link tussen NS en FSC ook jaquote:Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duurzaam papier: Zie de envelop van het GtbV-formulier
[ afbeelding ]
Ook goedquote:Op maandag 8 juli 2013 15:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is voor zowel hout als papierwww.fsc.nl
Oei. Dat lijkt me opzich een puik plan, in ieder geval ééntje voor ik op vakantie ga (Y) Weet nog niet hoe laat want ik ben nog een paar servers in elkaar aan het slaan die ik volgende week voor demo's nodig heb.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook goedKom je dalek nog bieries hakken?
Kijk maar ff. Ik moet nog heel even de deur uit maar ben met n kwartiertje wel weer terug (na nu dus).quote:Op maandag 8 juli 2013 15:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oei. Dat lijkt me opzich een puik plan, in ieder geval ééntje voor ik op vakantie ga (Y) Weet nog niet hoe laat want ik ben nog een paar servers in elkaar aan het slaan die ik volgende week voor demo's nodig heb.
Naar de supermmarkt loop ik niet in 10 minuten op en neer. Ik moest wat gevoerde enveloppen van de AKO hebben op het station. En ook daar was het idd niet drukquote:Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het was niet zo druk bij de supermarkt?
C komt het dichts in de buurt, de c hoort klein te zijnquote:Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Quiz!
Wat is waar?
A. NS SFC
B. NS FCS
C. NS FSC
D. Allemaal!
Daar hebben ze de Bus voorquote:Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het was niet zo druk bij de supermarkt?
waarom doen ze dat eigenlijk? Zie ik hier ook wel eens bij die 1700 locsquote:Op maandag 8 juli 2013 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ostrów Wielkopolski, Polen, 28 juni 2013. Een IC vertrekt richting Poznan, getrokken door een loc type EU07. Let op de stroomafnemers waarvan er eentje meteen na de start omlaag gaat. En voor greavy: Ja ja, Bügelfalte
Dat is geloof ik beter voor de bovenleiding, anders trek je bij het begin van bewegen ineens heel erg veel stroom door dat ene contactpunt heen. Zodra de trein eenmaal rijdt heb je minder stroom nodig en kan er dus eentje omlaag.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:28 schreef arkkey het volgende:
[..]
waarom doen ze dat eigenlijk? Zie ik hier ook wel eens bij die 1700 locs
En als de trein eenmaal rijdt onttrek je die stroom steeds aan een ander stukje bovenleiding, dus is warmteontwikkeling minder een issue dan bij stilstand.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is geloof ik beter voor de bovenleiding, anders trek je bij het begin van bewegen ineens heel erg veel stroom door dat ene contactpunt heen. Zodra de trein eenmaal rijdt heb je minder stroom nodig en kan er dus eentje omlaag.
Dat zou tijd worden zeg.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 17 juli kun je bij de NS-kaartautomaten geen kaartjes meer kopen met een via-station ingevuld.
Zo hoef je als je van Zutphen naar Hengelo wilt niet meer in te vullen dat je via Goor wilt reizen, maar wordt automatisch het goedkoopste tarief gekozen.
http://www.arriva.nl/nieu(...)a-station-verdwijnt/
Oh, tijdelijk. Dus op een gegeven moment wordt het ineens weer duurder of zo?quote:Om ervoor te zorgen dat u als reiziger niet duurder uit bent, heeft NS de prijs voor de route die u met NS aflegt tijdelijk gelijk gemaakt aan het tarief dat u betaalt als u met Arriva of Syntus zou reizen
Een kaartje Enschede-Enschede de Eschmarke via Utrecht Centraal levert je niets meer op tegenwoordig neequote:Op maandag 8 juli 2013 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
vroeger was het reizen met een via-kaartje af en toe best aantrekkelijk, maar met de stortvloed van dagkaarten die in omloop zijn is het niet meer zo nodig
och. de verbinding zal toch gaan verdwijnen, dus waarom nog investeren?quote:Op maandag 8 juli 2013 18:59 schreef dennistd het volgende:
Nog mensen die van plan waren met de Grensland Expres te reizen morgen of overmorgen? Hij rijdt namelijk niet t/m woensdag... (en dat terwijl de stopper naar Zwolle het met een omloop minder af kan vanwege het keren in Drienerlo, maar ja: die stellen zijn van NS dus kan Syntus ze niet gebruiken)
Ik heb nog op tijd een keertje het ritje een keer gedaan met het vooruitzicht dat de Grensland Expres zou verdwijnen, kaartje kopen bij de conductricequote:Op maandag 8 juli 2013 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och. de verbinding zal toch gaan verdwijnen, dus waarom nog investeren?
Loc's met choppers voor gelijkstroommotoren of met draaistroommotoren trekken juist heel weinig stroom bij het in beweging komen. Wel rijden ze nog traag waardoor de draad sneller kan opwarmen. Ik heb het vermoeden dat het voornamelijk een fossiel is van locomotieven met gelijkstroommotoren achter weestanden. Die verbruikten veel meer energie bij het optrekken, voornamelijk nutteloos.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is geloof ik beter voor de bovenleiding, anders trek je bij het begin van bewegen ineens heel erg veel stroom door dat ene contactpunt heen. Zodra de trein eenmaal rijdt heb je minder stroom nodig en kan er dus eentje omlaag.
Zou dit enigszins gedateerde type dergelijke hippigheid aan boord hebben denk je?quote:Op maandag 8 juli 2013 19:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Loc's met choppers voor gelijkstroommotoren of met draaistroommotoren trekken juist heel weinig stroom bij het in beweging komen. Wel rijden ze nog traag waardoor de draad sneller kan opwarmen. Ik heb het vermoeden dat het voornamelijk een fossiel is van locomotieven met gelijkstroommotoren achter weestanden. Die verbruikten veel meer energie bij het optrekken, voornamelijk nutteloos.
Je krijgt pas gezeik als je bij NS in en uitcheckt terwijl je met die andere broeders rijdt. Ja. Hehe tuurlijk krijg je dan gezeik. Dat moet je dan ook niet doenquote:Op maandag 8 juli 2013 19:18 schreef arkkey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die via's? Even het voorbeeld van boven: als je een kaartje hebt Hengelo -> Apeldoorn, en je gaat via Zutphen dan krijg je op die Arriva/Syntus stoppertjes gezeik omdat je geen via Goor kaartje hebt. Maar een kaartje via Goor is goedkoper dan zonder via. Dus waarom zou de route over Zutphen dan niet geldig zijn ookal heb je geen via-Goor kaartje?![]()
in- en uitchecken bij Syntus en Arriva en je krijgt geen gezeik. Reis je met een papieren kaartje dan koop je er maar twee als je om wilt reizenquote:Op maandag 8 juli 2013 19:18 schreef arkkey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die via's? Even het voorbeeld van boven: als je een kaartje hebt Hengelo -> Apeldoorn, en je gaat via Zutphen dan krijg je op die Arriva/Syntus stoppertjes gezeik omdat je geen via Goor kaartje hebt. Maar een kaartje via Goor is goedkoper dan zonder via. Dus waarom zou de route over Zutphen dan niet geldig zijn ookal heb je geen via-Goor kaartje?![]()
1700? Ja.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou dit enigszins gedateerde type dergelijke hippigheid aan boord hebben denk je?
En in de trajectkaartsituatie? Is wel ERG vreemd dat je een kaartje erbij moet kopen dan goedkoper is dan waar je al voor betaalt met je trajectkaart.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in- en uitchecken bij Syntus en Arriva en je krijgt geen gezeik. Reis je met een papieren kaartje dan koop je er maar twee als je om wilt reizen
die oostbloktractor uit dat filmpje bedoel ik gekkiequote:
quote:Op maandag 8 juli 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht iemand wat materieel missen, er staat nog wat op reserve in Leeuwarden
Voor het stukje Leeuwarden - Heerenveen hebben ze 12 stellen beschikbaarIemand die vergeten was wat materieel naar Zwolle te transporteren? Aan drie 3 setjes van 6 bakken ICM heb je daar toch ruim voldoende?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedoel je niet ÖBB rijtuigen?quote:Op maandag 8 juli 2013 12:17 schreef Bitlord het volgende:
Stond gisteren een kwartier langs de Rijn te spotten, komt er een 103 langs met een SBB-IC. Dat is een leuke toevalstreffer!
ja, maar het was gepland om negen of tien stellen in Leeuwarden het hebben staan. Er staat iets meer omdat vlak voor de werkzaamheden nog een aanrijding tussen Meppel en Steenwijk was.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Iemand die vergeten was wat materieel naar Zwolle te transporteren? Aan drie 3 setjes van 6 bakken ICM heb je daar toch ruim voldoende?
klopt, meer is ook niet nodig.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:12 schreef greavy het volgende:
Hoeveel omlopen zijn het dan? Ik zou zeggen dat het met 2 omlopen net haalbaar is ...
Dat is oude koeien uit de sloot halenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar je kan ICM toch verplaatsen met Wadlopers?
Je kan ze ook een aanloopje laten nemen.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar je kan ICM toch verplaatsen met Wadlopers?
Hij schijnt te zijn afgeleid van BR Class 83, en die waren wel relatief modern. In hun tijd.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou dit enigszins gedateerde type dergelijke hippigheid aan boord hebben denk je?
DM'90 ook wel toch? En ik las net dat er een stel over is ivm het inkorten van zwolle-enschedequote:Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar je kan ICM toch verplaatsen met Wadlopers?
die rijden niet echt, dus dat lijkt me geen optiequote:Op maandag 8 juli 2013 20:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Kunnen ze niet van die deense treinboten inzetten?
Omdat Syntus dan geen cent krijgt van NS van de kaartjesopbrengst...quote:Op maandag 8 juli 2013 19:18 schreef arkkey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die via's? Even het voorbeeld van boven: als je een kaartje hebt Hengelo -> Apeldoorn, en je gaat via Zutphen dan krijg je op die Arriva/Syntus stoppertjes gezeik omdat je geen via Goor kaartje hebt. Maar een kaartje via Goor is goedkoper dan zonder via. Dus waarom zou de route over Zutphen dan niet geldig zijn ookal heb je geen via-Goor kaartje?![]()
Er is vrijdagavond een aanrijding met een persoon geweest daar, dus mogelijk is het daardoor niet gelukt alles weg te krijgen voor de buitendienststelling.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:28 schreef b2py het volgende:
Ik vermoed dat elders in het land niet genoeg opstelcapaciteit is in de nacht om die stellen kwijt te kunnen.
Ja maar DM'90 trekt geen koeien aan..quote:Op maandag 8 juli 2013 21:12 schreef Peter het volgende:
[..]
DM'90 ook wel toch? En ik las net dat er een stel over is ivm het inkorten van zwolle-enschede
quote:Medewerkers van NS slaagden er in om zelf de brand te blussen. Technici van ProRail zochten daarna uitgebreid naar de oorzaak van de brand: het bleek dat de rem was vastgelopen.
Dames en Heren....... Het volgende station is.. Goor!quote:Op maandag 8 juli 2013 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 17 juli kun je bij de NS-kaartautomaten geen kaartjes meer kopen met een via-station ingevuld.
Zo hoef je als je van Zutphen naar Hengelo wilt niet meer in te vullen dat je via Goor wilt reizen, maar wordt automatisch het goedkoopste tarief gekozen.
http://www.arriva.nl/nieu(...)a-station-verdwijnt/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik wat gemist?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is oude koeien uit de sloot halen
zou kunnenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op maandag 8 juli 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou kunnent is wel nummerkesgesjor hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
mja, nu weet je wel wat er gebeurd is.quote:
Ja, ik heb het gezien ja, toch jammer dat het niet meer in dienst is...quote:Op maandag 8 juli 2013 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, nu weet je wel wat er gebeurd is.
Nog een plaatje van die site:
[ afbeelding ]
De ene bak van de 3209 staat op de voormalige containeroverslagplaats in Leeuwarden. Waar de 3110 op de foto staat ligt ongeveer de werkplaats van Voith waar nu de Arriva GTW's onderhouden worden.
op een dag als deze ben ik er niet rouwig omquote:Op maandag 8 juli 2013 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien ja, toch jammer dat het niet meer in dienst is...
Op een dag als deze, doet geen enkele trein het goed qua klimaatbeheersing...quote:Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een dag als deze ben ik er niet rouwig om
Bij jullie niet? Wat sneuquote:Op maandag 8 juli 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op een dag als deze, doet geen enkele trein het goed qua klimaatbeheersing...
Zowel op de heen als terugweg dikke prima.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op een dag als deze, doet geen enkele trein het goed qua klimaatbeheersing...
In de GTW'tjes waar ik vandaag in zat was de temperatuur primaquote:Op maandag 8 juli 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op een dag als deze, doet geen enkele trein het goed qua klimaatbeheersing...
Idem voor VIRM en ICRm.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de GTW'tjes waar ik vandaag in zat was de temperatuur prima
dat is pech, station is wegquote:Op maandag 8 juli 2013 23:30 schreef dennistd het volgende:
Even een gifje gemaakt met van elke twee uur een screenshot van de webcam in Enschede:
[ link | afbeelding ]
Klikken voor grote versie (30MB!)
Ja maar dat is oude tiveritusmeuk. Ik vergiste me trouwens, in de nieuwe Z 50000 werkt de airco goed maar niet in de machinistencabine, met warm weer rijden die altijd met de deur open...quote:
Arme jijquote:Op maandag 8 juli 2013 23:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het enige waar het gegarandeerd goed toeven is is de MI 09 en Z 50000 ,![]()
Als je geluk hebt soms ook in de MI 2N af en toe...
Maar verder is het in de B 82500,BB 17000,BB 25500,BB 27300,BB 63500,BB 67400,BB 7600,BB 8500, Z 20500,Z 20900,Z 2N, , Z 5300,Z 5600,Z 6100,Z 6300,Z 6400,Z 8100 en Z 8800 treinen niet uit te houden...
en ze nemen gelijk ook even alle perrons mee, omdat alles er geheel anders uit komt te zienquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volledige herbouw van het emplacement
Ben benieuwd, eind deze maand ga ik er weer heen. Ken je vast ineens niets meer terugquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en ze nemen gelijk ook even alle perrons mee, omdat alles er geheel anders uit komt te zien
Dat had als eerste platgegooid moeten wordenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het stationsgebouw blijft overeind staan, dus dat is iig nog iets
niet genoeg, want er moet geen ruimte overblijven voor de starsucksquote:
Het verschilt nog per coupe in VIRM of ICM. Regelmatig het advies gehad om een coupe op te schuiven.quote:
Nou hoera voor de aanbesteding dan maar, toen NS apeldoorn-zutphen reed had je dat gezeik iig nietquote:Op maandag 8 juli 2013 21:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat Syntus dan geen cent krijgt van NS van de kaartjesopbrengst...
De bodem wordt ook meteen gesaneerd, daarvoor moesten de perrons ook weg.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en ze nemen gelijk ook even alle perrons mee, omdat alles er geheel anders uit komt te zien
Tot en met 18 augustus moet je nog met de bus vanaf Drienerlo hequote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd, eind deze maand ga ik er weer heen. Ken je vast ineens niets meer terug
Zo dat schiet wel op.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:30 schreef dennistd het volgende:
Even een gifje gemaakt met van elke twee uur een screenshot van de webcam in Enschede:
[ link | afbeelding ]
Klikken voor grote versie (30MB!)
Moeten we voor jou op passen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:34 schreef dennistd het volgende:
Tot en met 18 augustus moet je nog met de bus vanaf Drienerlo he
Als je lijn 1 neemt vanaf Drienerlo wel ja, maar als je in de treinvervangende bus zit hoef je je geen zorgen te makenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |