quote:
Ja ik denk dat ze dat wel weten.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Ze weten toch wel dat ze die lui aan moeten pakken voor het veroorzaken van hinder en gevaar? Doen ze dat niet dan ga je de overlast bij stoomritten nooit inperken
Mwoah, die dingen veranderen om de zoveel tijd.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Veiligheidzones, die ken jij toch ook wel?
Doe dat dan even in Staphorst om 10 uur 's ochtends op zondag, zijn ze ook direct genezen van die trein.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mwoah, die dingen veranderen om de zoveel tijd.
Eerst was het Profiel-vrije-ruimte, toen werd het risicogebied, meetgebied etc etc
Als iemand te dichtbij dreigt te komen, typhoneer ik gewoon loeihard. Fuck die shit
Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe dat dan even in Staphorst om 10 uur 's ochtends op zondag, zijn ze ook direct genezen van die trein.
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
"Met de poortjes sluiten we alles af." In Amsterdam zijn ze bij de middentunnel wat vergeten..
[ afbeelding ]
Zeker een stagiair op de post..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:21 schreef dennistd het volgende:
Op somda lees ik dat er vanmiddag in Bentheim een goederentrein op spoor 3 stond. De Grensland moest daardoor uitwijken naar spoor 1 (de Westfalenbahn stond op 2 en op bezet spoor binnen komen kan/mag niet). Maar daar staan dus geen opstapjes, dus dat was een flinkje klim/sprong. Vooral leuk voor mensen met een fiets
Bij vertrek moest er trouwens eerst nog uitgehaald worden om op spoor 2 te komen, aangezien je vanaf spoor 1 het rechterspoor naar Oldenzaal niet kunt bereiken...
(Dat ging over de V250)quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat zitten, die trein valt toch uit
Heeft Fles nog meer vooruitziende blikken gegeven afgelopen maanden? Dan vrees ik het ergstequote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
Ik zat eens even door een oud topic te bladeren, toen kwam ik posts tegen over het nieuwjaarsrondje. Daarin schreef Fles:
[..]
(Dat ging over de V250)
Hij kreeg gelijk
Deze post ook:quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft Fles nog meer vooruitziende blikken gegeven afgelopen maanden? Dan vrees ik het ergste
De leverancier kon niet leverenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, we kunnen het niet op eigen initiatief afblazen zonder een enorme financiële strop. We zitten er contractueel aan vast om dit product af te nemen en te betalen. We moeten hopen op falen van de leverancier (NSH in dit geval).
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Deze post ook:
[..]
De leverancier kon niet leveren
Helemaal niet. Heerlijk nostalgisch op pad. Lekker uit het raam hangen (doe wel een stofbril op of iets dergelijks!)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:30 schreef arkkey het volgende:
Ohja enige voordeel van Apeldorp: de stoomtrein. Jammer dat er nog geen smell-o-rama camera's zijn want dat ding ruikt lekker (of ben ik nu raar?)
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:48 schreef TwanTwan het volgende:
Stevent dit hele project niet rechtstreeks af op een parlementaire enquete?
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:21 schreef b2py het volgende:
'Belgische spoorwegen willen Fyra dumpen'
Bron
Goed dat je hierover begint. Vanochtend zag ik een Hollandse familie proberen uit te bliepen op station Marne la Vallee - Chessy, dat lukt niet, want ze hadden een metrokaartje van 1.60 gekocht. En dat gaat logischerwijs niet 30 KM mee. Dus toen dat niet lukten probeerden ze hun al reeds gekochte DisneylandBkaartjes erin te proppenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
"Met de poortjes sluiten we alles af." In Amsterdam zijn ze bij de middentunnel wat vergeten..
[ afbeelding ]
Hmm was mij gedachte toch niet zo vreemd, alleen dat er een gratis treinreis bij ieder standaard toegangskaartje zit is wat ver...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:
Voor sommige evenementen worden combitickets (trein+evenement) verkocht
Dat zit in de prijs verrekend hoor We zijn en blijven Nederlandersquote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmm was mij gedachte toch niet zo vreemd, alleen dat er een gratis treinreis bij ieder standaard toegangskaartje zit is wat ver...
En toen mochten ze langs de boeteautomaat?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Goed dat je hierover begint. Vanochtend zag ik een Hollandse familie proberen uit te bliepen op station Marne la Vallee - Chessy, dat lukt niet, want ze hadden een metrokaartje van 1.60 gekocht. En dat gaat logischerwijs niet 30 KM mee.
Disney mag er voor die entreeprijs van ze ook wel een dagje vrij OV Parijs bij leverenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zit in de prijs verrekend hoor We zijn en blijven Nederlanders
Grappig zicht en nog volop DM '90 activiteit. Leuk om voormalig Apeldoorn - Zutphen treinstellen daar te zien rijden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Mooi zicht op station Enschede bij nacht: http://srv03.sittyweb.nl/(...)mFpbA%3D%3D&cid=NTYx
Er stond geen controle, dus geen idee hoe het afgelopen is, maar een webcam daar installeren is zeker geen verkeerd idee hoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
En toen mochten ze langs de boeteautomaat?
Ja, maar ik bedoel, bij Disney niet...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zit in de prijs verrekend hoor We zijn en blijven Nederlanders
En dan? Dat tankstation hier boeit niemand wat hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jij er nooit aan gedacht Fles om een Webcam op je vensterbank te kwakken?
Dat heb ik ook al vanaf half januari gezegd geloof ik iddquote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je zei ook ooit een keer dat je vreesde dat die V250 helemaal niet meer zou gaan rijden...
Is NSH ook niet 'onder curatele' gesteld bij NS ofzo?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
Dat @NSHispeed_info-account is ook niet echt nuttig meer, 't is bijna een maand terug sinds de laatste post.
Begint aardig leeg te worden, die buffel nog even weg en dan gaat de schaar er in!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Mooi zicht op station Enschede bij nacht: http://srv03.sittyweb.nl/(...)mFpbA%3D%3D&cid=NTYx
Het Fyra-project en de verbindingen met België zijn weggehaald bij NSH en ondergebracht bij de "Taskforce Fyra" onder leiding van directielid Merel van Vroonhoven. De treinen naar Duitsland, Thalys en de overige treinen (zoals EN/CNL) liggen nog wel bij NS Internationaal.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Is NSH ook niet 'onder curatele' gesteld bij NS ofzo?
Wie wil me aanraken? :-)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das eigenlijk best wel eng, dat er hier in dit Topic meerdere personen zijn die al enige keren bewezen te hebben gelijk te krijgen in hun uitspraken, wat een wijsheid hier...
Hmm ok.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het Fyra-project en de verbindingen met België zijn weggehaald bij NSH en ondergebracht bij de "Taskforce Fyra" onder leiding van directielid Merel van Vroonhoven. De treinen naar Duitsland, Thalys en de overige treinen (zoals EN/CNL) liggen nog wel bij NS Internationaal.
"NS Hispeed" bestaat niet als bedrijf, het is slechts een merknaam die wordt gehanteerd door NS Internationaal (ICE, IC Berlijn, CNL, EN, enz.) en HSA (Thalys, Fyra, IC Brussel).quote:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:47 schreef Charango het volgende:
Mooie foto's Flash, sinds wanneer is Nijmegen-Kleef eigenlijk buiten gebruik? Misschien een mooie aanvulling het lijstje Enschede-Munster, Groningen-Leer, Heerlen-Aachen etc.
[..]
Ik had dan wel een foto/filmpje willen zien van de Nederlandse Koploper die over de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt Flughafen racet![]()
Misschien een ideetje voor de HSL-Zuid, mocht dat Italiaanse bedrijf Ansaldo-Breda de HSL-treinen (zoals gewoonlijk bij dat bedrijf) niet op tijd kunnen leveren.
Als Fles nu ook eens wat lotto getallen gaat noemen, neem ik de proef op de som en doe ik mee. Dan deel ik in de winst uiteraard.quote:
Er zitten blokkenremmen onder voor het lage snelheidsbereik en snelremmingen maar de rest gaat allemaal op de ED-rem. Die laatste veroorzaakt als het goed is geen stof.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Iemand die weet wat voor remmerij een mddm gebruikt? ik zat laatst in de motorwagen en toen die remde rook ik een hele aparte geur. Zag later diezelfde trein weer voorbij komen en remmen, toen ontstond er links en rechts een soort grijze wolk van stof. Kan niet goed zijnWél apart dat die motorwagens gewoon veredelde locomotieven met zitplaatsen zijn.
Waarom eigenlijk niet naar Amsterdam Zuid?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Leuk dit weekend op station Deventer:
- de trein naar Schiphol gaat naar Bijlmer ArenA
Tussen Schiphol en Bijlmer zijn blijkbaar werkzaamheden. Ik reis vanuit Eindhoven nu ook om via Breda.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet naar Amsterdam Zuid?
Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Tussen Schiphol en Bijlmer zijn blijkbaar werkzaamheden. Ik reis vanuit Eindhoven nu ook om via Breda.
Werkzaamheden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet naar Amsterdam Zuid?
Geen idee. De treinen richting Schiphol vanuit het oosten en zuiden gaan allemaal niet verder dan Bijlmer. Van daar moet je dan verder met bus 300.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz.
Ja, dan nemen ze ook Duivendrecht-Zuid mee. Daar moet een hele hoop veranderen om ruimte te maken om te bouwen en daarnaast mogen sommige bouwwerkzaamheden niet meer tijdens de treindienst die eerst nog wel mochten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz.
Welke?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Duvel het volgende:
Kut, mijn plaatjeshost is niet gratis meer.
Imgur beste plaatjeshost aller tijdenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Duvel het volgende:
Kut, mijn plaatjeshost is niet gratis meer.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Imgur beste plaatjeshost aller tijden![]()
/r/trains
Schade?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
OMFGkinderwagen met kind rolt trap af van bovenste verdieping op het tussenbalkon bij een snelremming en komt ondersteboven terecht. (Rer c)
http://www.nu.nl/buitenla(...)deert-in-canada.htmlquote:Trein ontspoort en explodeert in Canada
Een goederentrein met ruwe olie is zaterdag bij een kleine stad in de Canadese provincie Quebec ontspoord, waarop enkele tanks explodeerden.
De explosies vernietigden 30 omliggende gebouwen en veroorzaakten vlammen van honderden meters hoog.
Of er slachtoffers zijn gevallen kon de politie nog niet zeggen. Verscheidene mensen worden vermist. Ongeveer 1000 van de 6000 inwoners van de stad Lac-Mégantic, bij de grens met de Verenigde Staten, zijn uit hun huizen geëvacueerd.
Volgens de omroep Canadian Broadcasting Corp. zijn er vier opslagtanks ontploft. Omstanders zeggen vijf tot zeven heftige explosies te hebben gehoord. De trein had 73 wagons en ontspoorde net na 1 uur 's nachts lokale tijd. De brandweer heeft de hulp van Amerikaanse collega's ingeroepen om het vuur te blussen.
ziet er al meteen een stuk beter uitquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:35 schreef greavy het volgende:
Plan U 115 van de Stichting DE-3 is inmiddels bijna helemaal geschilderd, op enkele kleine afwerkingen na:
[ afbeelding ]
Was de plamuur op ?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ziet er al meteen een stuk beter uit
Dan vraag ik me ook af waar je als ouder mee bezig bent...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
OMFGkinderwagen met kind rolt trap af van bovenste verdieping op het tussenbalkon bij een snelremming en komt ondersteboven terecht. (Rer c)
Dat wou ik eigenlijk neerpennen, maar ik ben dan bang dat ik Bork op mn hals haal..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan vraag ik me ook af waar je als ouder mee bezig bent...
Ach ja kan zo ding alleen beter van worden als de grijze massa gedefragmenteerd wordquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, t kind huilde gelukkig, en het station was voor een Hospitaal...
opvouwen is het beste en tweede optie is zijwaarts op de rem.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat wou ik eigenlijk neerpennen, maar ik ben dan bang dat ik Bork op mn hals haal..
Zoewiezo, blij met je kinderwagen op het balkon, of beter nog, onderin, zet m op de rem, en zijwaarts of
Vouw m op!.
Dat is bij jou iets te vaak gebeurd?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:45 schreef icloud het volgende:
Ach ja kan zo ding alleen beter van worden als de grijze massa gedefragmenteerd word
Nee ben een keer van de roltrap in de v en d gedonderd en kreeg een saucijzenbroodje kado, ik heb niks met kinderen ook niet met mijn eigen kinderen, het waren moetjes.quote:
Plaatst misschien meteen jullie kritiek op gemeentes die klagen over gevaarlijk goederenvervoer door hun centrum in perspectief.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit 1 :Hij zegt "Er is een trein onstpoort met vooral Petrolium, ik kan niet dichterbijkomen want (er ontplof iets op dat moment) het is heel ERG HEET op dit moment nu hier, ik kan nu niet dichterbij komen, ik sta nu ter hoogte van de -overstaanbaar kutaccent- - wijk, bizarre Apocalypse"
Edit2 :Locatie http://goo.gl/maps/I1HPT
Edit 3:
Edit 4 :
Edit 5: ik kom er nu pas achter dat ik spuit 11 ben![]()
Zo te zien zijn ze redelijk klaar ook.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:37 schreef dennistd het volgende:
De VSM is bezig om de 2412 blauw te maken: [ afbeelding ]
http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=12&t=3810
Sodeknetters, wie heeft dat bedacht :pquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:37 schreef dennistd het volgende:
De VSM is bezig om de 2412 blauw te maken: [ afbeelding ]
http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=12&t=3810
Toen ik gisteren tegen 11.00 u in Breda zat te wachten op vertrek van de Fyra naar Schiphol, kwam er 3x Plan V binnenrijden als IC naar Venlo.quote:Op zondag 7 juli 2013 07:57 schreef greavy het volgende:
NSR 466 + 474 + 947 als IC 1946
Te Dordrecht passeerde IC 1946 naar Den Haag met 3x Plan V, en werd daarom maar op de foto gezet.
Of deze stellen al langer deze dag in de dienst zaten, of dat ze een vervangende dienst gereden hebben, durf ik niet te vermelden.
Is dat een tennistoernooi ofzo?quote:Op zondag 7 juli 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Hihi, ik lig het Alstom open te kijken. Geen trein gezien so far.
Je lijkt James wel. Hij is de Alstom-fanboy hierquote:Op zondag 7 juli 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Hihi, ik lig het Alstom open te kijken. Geen trein gezien so far.
Gezien de omloop zullen het dezelfde Veetjes geweest zijn, maar dan de omgekeerde volgorde.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:22 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Toen ik gisteren tegen 11.00 u in Breda zat te wachten op vertrek van de Fyra naar Schiphol, kwam er 3x Plan V binnenrijden als IC naar Venlo.
Ha, toeval idd. Vandaag zit de Unicef-Thalys en Jean Paul Gaultier er sowieso in de Amsterdamse dienst.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die smurfen Thalys heb ik per louter toeval en geluk ook geschoten ten noorden van St Denis. Rond een uur of 3. Kan dat kloppen?
Zou dat de zelfde zijn? Best een tof ieder eigenlijk dat jij en ik fotos maken van het zelfde object op zo een afstand
onderweg naar Amersfoort Bokkeduinen? Daar worden die dingen volgens mij onderhoudenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:41 schreef greavy het volgende:
Maar wat deden de BRENG GTW'tjes eigenlijk gister in Utrecht ?3 Stuks, kwam foto op Twittert tegen
Die zie ik niet op TV.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
B2py: de rer c stopt daar! Met Alstom treinen
Hij heeft ook helemaal gelijk, Alstom is helemaal cool!quote:Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je lijkt James wel. Hij is de Alstom-fanboy hier
Stelltje hommo's julliequote:Op zondag 7 juli 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij heeft ook helemaal gelijk, Alstom is helemaal cool!
ze maken toch redelijk wat lelijke hokkenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij heeft ook helemaal gelijk, Alstom is helemaal cool!
Stadler is 1000 keer lelijker met die afschuwelijke buffers :/quote:Op zondag 7 juli 2013 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze maken toch redelijk wat lelijke hokken
Welnee joh. Stadler is boomingquote:Op zondag 7 juli 2013 11:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Stadler is 1000 keer lelijker met die afschuwelijke buffers :/
Driedelige FLIRT's? Dat is toch veel te klein voor München - Salzburg? Toen ik er was (vorig jaar) reed men met een dosto-stam en zat het goed vol. Dat past nooit in een FLIRT.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:21 schreef greavy het volgende:
De Bayerische Oberlandbahn heeft de concessie München-Salzburg, München-Kufstein en Rosenheim-Holzkirchengewonnen, en gaat daar rijden met nieuwe driedelige Flirt's van Stadler.
Echter, of zij in December al kunnen gaan rijden met dit materieel enzo?
1) Materieel: Er zijn bij Stadler 35 driedelige Flirt's besteld, maar de toelating voor deze nieuwe Flirt's is nog niet rond. Het materieel is volledig "nieuw", dus moet het het hele toelatingsproces doorlopen. En dat duurt nog minimaal 4 maanden.
2) Personeel: Het personeel van DB had de mogelijkheid mee te gaan naar de BOB, maar dat hebben maar weinig werknemers gedaan. En de BOB heeft nog nauwelijks personeel nu voor deze diensten.
3) Werkplaats: Er zou een nieuwe werkplaats gebouwd worden door de MVG voor het onderhoud van het materieel op deze concessie, echter door bewonersprotesten zal het niet voor 2015 gereed kunnen zijn.
4) Tarieven: Er zijn nog onderhandelingen over de tarieven op de lijnen
Bron: Tz Online
Foutje va mij, het worden 28 zesdelige en 7 driedelige Flirts:quote:Op zondag 7 juli 2013 12:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Driedelige FLIRT's? Dat is toch veel te klein voor München - Salzburg? Toen ik er was (vorig jaar) reed men met een dosto-stam en zat het goed vol. Dat past nooit in een FLIRT.Laat staan alle fietsen.
Dus in de drukke momenten gaan ze met 3x6 bakken = 18 bakken rijden?quote:28 Stück 6-teilige Triebzüge: Länge 107 m, 333 Sitzplätze
7 Stück 3-teilige Triebzüge: Länge 59 m, 158 Sitzplätze
Bei Bedarf, zum Beispiel im Berufsverkehr, werden wir einzelne Triebzüge zu sogenannten Mehrfachtraktionen mit bis zu 999 Sitzplätzen und einer Gesamtlänge von 321 m zusammenfügen können!
Ah, dat lijkt me beter ja. Die 18 bakken lijken me dan weer wat overdreven, al weet ik niet hoeveel zitplaatsen een dosto heeft.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Foutje va mij, het worden 28 zesdelige en 7 driedelige Flirts:
[..]
Dus in de drukke momenten gaan ze met 3x6 bakken = 18 bakken rijden?
je kunt de Flirt zo luxe maken als je zelf wiltquote:Op zondag 7 juli 2013 13:48 schreef Ireyon het volgende:
München - Salzburg doe je toch niet in zo'n kutflirt. Gewoon als een eckte baas met de Railjet
Zie de LEO Express, en volgens mij ook de IC-FLIRT in Noorwegen.quote:Op zondag 7 juli 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt de Flirt zo luxe maken als je zelf wilt
Ah ja daar heb je me de vorige keer al op gewezen. Ik denk bij Flirt nog altijd aan die gedrochten van DBquote:Op zondag 7 juli 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt de Flirt zo luxe maken als je zelf wilt
De Alstom Open interesseert me dan weer geen bietquote:Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je lijkt James wel. Hij is de Alstom-fanboy hier
nee, overgeplakt met folie, zoals ook met het ICMm gebeurd isquote:Op zondag 7 juli 2013 16:45 schreef Viezze het volgende:
Worden ze nog opnieuw geverfd? Die rode kleur wordt ondertussen wel een beetje faal
Folie zodat graffiti makkelijker te verwijderen is, of folie zodat de trein er weer als nieuw uitziet? (Of allebei)quote:Op zondag 7 juli 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, overgeplakt met folie, zoals ook met het ICMm gebeurd is
Omdat op de Balkan ieder weldenkend mens met de bus reist.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:22 schreef V2 het volgende:
Zeg, waarom gaat er maar één keer per dag een trein van Ploče naar Sarajevo, en dan precies 's avonds naar Sarajevo, en 's ochtends terug? Was leuk geweest om dat met de trein te kunnen doen, maar dat wordt dus bussen, als we het uberhaupt al willen doen
Nouja, de IC van Den Haag Centraal naar Enschede rijdt tot Enschede Drienerlo en keert daar op de IC naar Schiphol. Die gaat dit weekend maar tot Diemen Zuid en buigt daar af naar Amsterdam Bijlmer Arena. Daar keert ie op de IC Schiphol-Nijmegen, die dit weekend pas vanaf Bijlmer vertrekt. In Nijmegen keert deze IC vervolgens op de IC Nijmegen-Den Helder, en zo komt ICM in Den Helder.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:46 schreef arkkey het volgende:
Overigens wel vreemd dat er alleen "koploper" rijdt in zeeland, die kwam je daar eerst juist helemaal NIET tegen. Hebben ze weer eoa materiaalplanning helemaal op zn kop gezet ofzo?
Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:13 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 4027 + 4079 (2632/2663)
Vandaag ging ik even naar Vlissingen om de sluizen te bekijken. Volgens de Nautische Centrale zou de beroepssluis de komende uren niet geopend worden, dus na een bezoek aan de pleziervaart-sluis ben ik weer retour gegaan, een uur eerder als eerst gepland.
Maar de trein een uur eerder zou ook ICM zijn, dus dat kwam goed uit.
Te Vlissingen kwam IC 2632 binnenrijden met zes bakjes ICM, wel te verstaan de stellen 4027 en 4079. Het trapwissel naast de trein zal niet vaak meer gebruikt worden, maar vroegah toen er nog locomotieven omgelopen moesten worden, werd dat wissel veel gebruikt. Zal mij dan ook niet verbazen dat het gesaneerd gaat worden.
en dan wordt de sluis niet eens bediend..,quote:Op zondag 7 juli 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen.![]()
Ik was om 8:45 op Dordrecht, en ben 10:28 naar Rotterdam en Schiedam vertrokken om daar om 11:33 de IC met ICM te nemen.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen.![]()
De beroepsvaartsluis niet, nee. De pleziervaartsluis wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:00 schreef Peter het volgende:
[..]
en dan wordt de sluis niet eens bediend..,
Gezeik, ik zat vrijdag in een schommelende ICM.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef arkkey het volgende:
Overigens kan ik de VIRM haat wel begrijpen. Het gepiep is dan wel weg maar mn laptop schommelt bijna van schoot af als ik niet oppas, en de airco meurt ook als de pest.
Chef waar zijn we om mee te beginnnenquote:Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie
Kan toch? NS zet ook extra sprinters in naar het strand met mooi weer..quote:Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie
Die rijden toch wel vaker rond in België? Ik zie ze in de zomer geregeld, deze zal wel uit Oostende afkomstig zijn. Ik zag er laatst een met bestemming Tongeren afkomstig van Knokke/Blankenberge.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |