Goed plan!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal trouwens volgende week een foto maken van de TukkerLint ter vervanging van die wadloper in de OP voor de veenexpress.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het castellum trammetje is weer eens defect![]()
Een drijvende spoordijk met enkele tunnels in het IJsselmeerquote:Trein in goot over bodem van IJsselmeer
Pastoor Van Ulden bedenkt oplossing voor snelle spoorverbinding
Sneek - Niet een spoortunnel of een spoorbrug, maar een goot. Dat zou volgens pastoor Leo van Ulden uit Sneek de ideale optie zijn voor een snelle spoorverbinding tussen Amsterdam en Noord-Nederland. Een betonnen buis in de IJsselmeerbodem, die onoverdekt boven het water uitsteekt. Om de tweehonderd meter duikt de goot de grond in, om water en scheepvaart door te laten. Veel goedkoper dan een tunnel en lang niet zo’n aantasting voor het landschap als een brug, meent Van Ulden. Want de trein kan desnoods gewoon een dieseltje zijn, zodat je geen bovenleidingen nodig hebt.
Nu de Zuiderzeelijn - een hogesnelheidslijn van Schiphol naar Groningen, via Lelystad, Emmeloord en Heerenveen - politiek een gepasseerd station is, acht Van Ulden de tijd rijp nog eenmaal aandacht te vragen voor zijn oude idee: een spoorlijn van Amsterdam, via Stavoren en Leeuwarden naar Groningen, door het IJsselmeer. Hij heeft zijn idee wel van een nieuw jasje voorzien. Het graven van een tunnel onder het meer wordt veel te duur; in plaats daarvan heeft Van Ulden een goot bedacht. Deze variant is volgens hem veel goedkoper dan het aanleggen van een tunnel. Of dit nieuwe soort kunstwerk haalbaar en echt betaalbaar is, durft Van Ulden niet te zeggen. Daar zouden echte ingenieurs over moeten oordelen.
In zijn plan komen er om de tweehonderd meter traversen voor water en scheepvaart, wat neerkomt op 130 doorgangen. In deze twaalf meter brede en vijf meter diepe passages varen de schepen over de daar dichtgemaakte goot (zie ‘zijaanzicht’ in illustratie). Volgens Van Uldens berekeningen blijft de goot altijd boven het water liggen. Het nieuwe spoor verkort de reistijd van Groningen naar Amsterdam tot een dikke twee uur en van Leeuwarden naar Amsterdam tot anderhalf uur. Op het spoor best een traag optrekkende diesel rijden, want de trein hoeft volgens Van Ulden toch maar een paar keer te stoppen.
Dubbelsporig
Civiele techniek heeft altijd de interesse gehad van Van Ulden, die in het dagelijks leven vicaris-generaal is van het bisdom Groningen-Leeuwarden. Voor zijn werk reist hij eenmaal per week met de trein van Sneek naar Groningen en terug. Daar viel hem op hoeveel potentie het spoor op die route heeft. Tussen Hoorn en Groningen ligt weliswaar veel enkelspoor, maar wel op een zware dijk die voor een dubbelsporige hoofdlijn bedoeld is. ,,Je hebt het gevoel over een fietspad te rijden, terwijl er een snelweg zou moeten liggen.”
Spoorverdubbeling is daardoor volgens Van Ulden mogelijk zonder onteigening. Alleen op het 26 kilometer lange stuk over de bodem van het IJsselmeer moet een volledig nieuw spoor komen. Dat maakt zijn idee mogelijk tot een betaalbare variant, denkt de pastoor.
Boemeltje
Ooit was het spoor dat sinds 1885 tussen Stavoren en Groningen ligt ook bedoeld voor treinverkeer van Amsterdam naar Oldenburg, weet de pastoor te melden. Reizigers moesten tussen Enkhuizen en Stavoren de boot nemen. Concurrentie van de lijn Amsterdam-Zwolle-Leeuwarden deed de spoorlijn langzaam wegkwijnen. De aandacht ervoor verzwakte nog meer toen in 1932 de Afsluitdijk werd aangelegd. In die tijd heerste nog de gedachte dat het wegverkeer het treinverkeer uiteindelijk overbodig zou maken. Daardoor is in de ogen van Van Ulden in de vergetelheid geraakt dat het spoor tussen Stavoren en Leeuwarden veel meer potentie heeft dan het boemeltje dat er nu over rijdt.
Zijn oude, in 2000 gelanceerde idee, als inbreng voor een variant van de Zuiderzeelijn, is dan ook nooit echt serieus bekeken. Gedeputeerde Bijman begon destijds meteen lacherig over het boemellijntje. Verkeer en Waterstaat en de stuurgroep Zuiderzeelijn hebben er ook nooit op gereageerd. Alleen Jan Pronk heeft er als minister van ruimtelijke ordening een keer een mondelinge opmerking over gemaakt: dat het goed was dat het idee uitging van bestaand spoor. Van Ulden hoopt dat zijn plan nu wel wordt opgepikt. ,,Het hele idee is gratis. Men mag het zo gebruiken.”
Morgen komt hij met een geëlectrificeerde 4sporige lijn naar de maan hoor, heel normaal.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dit kwam ik tegen op OViB:
[..]
Een drijvende spoordijk met enkele tunnels in het IJsselmeer![]()
idd..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Morgen komt hij met een geëlectrificeerde 4sporige lijn naar de maan hoor, heel normaal.
Treinreis naar de tunnel plus lunch in de trein is op kosten van de NS. Wie interesse heeft mag me pm'en voor meer info.quote:Voor deze oefening, die duurt van 9.30 uur tot ongeveer 16.00 uur, zijn wij op zoek naar 350 vrijwilligers. Heb jij interesse om een figurantenrol te spelen en pionier te zijn voor alle toekomstige reizigers? Lijkt het je leuk om tegelijkertijd een kijkje te nemen in deze unieke tunnel onder het Groene Hart? Sein dan je familie in en maak er een uitje van, want wij zijn op zoek naar een dwarsdoorsnede van de bevolking.
Hadden die treinen niet een speciale coating gekregen om dat soort "kunst" tegen te gaan?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:57 schreef Dichterbijer het volgende:
De 4011 en de 4012 rijden weer gescheiden tussen Amsterdam en Amersfoort.
De 4012 is goed onderhanden genomen door een stel kunstenaars.
jaaaaaaaaaaaa dat is wel tof uhquote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:22 schreef vw_caddy het volgende:
HSL-zuid zoekt een grote groep mensen die mee willen doen aan een evacuatieoefening in de tunnel onder het groene hart. Datum: zaterdag 1 september.
[..]
Treinreis naar de tunnel plus lunch in de trein is op kosten van de NS. Wie interesse heeft mag me pm'en voor meer info.
Ja dat hebben ze... maar dan zit het er wel op...maar kunnen ze het er volgens mij makkelijker er af te halen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:11 schreef SNArky het volgende:
[..]
Hadden die treinen niet een speciale coating gekregen om dat soort "kunst" tegen te gaan?
Mijn OV is weer geldig
Voor Arriva hebben we ook een nieuwe foto nodig, die groen wadloper rijdt ook al weer een tijdje voor Veolia.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal trouwens volgende week een foto maken van de TukkerLint ter vervanging van die wadloper in de OP voor de veenexpress.
Droom maar lekker verder, er komt daar never nooit een trein te rijden, dat pas niet omdat het spoortje daarvoor te dicht langs het perron ligt (anders was gat tussen perron en tram te groot geweest). En over een jaartje wordt dat lijntje toch opgedoekt...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
Castellum trammetje.. defect.. kan mooi die Buffel 3448 ff invallen!!
hoewel zohard rijd die vast ook niet.. een 6de hands DH-2 kan er ook wel op!
gewoon die dh2 er in duwen! :p die vouwt zich er wel tussenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor Arriva hebben we ook een nieuwe foto nodig, die groen wadloper rijdt ook al weer een tijdje voor Veolia.
[..]
Droom maar lekker verder, er komt daar never nooit een trein te rijden, dat pas niet omdat het spoortje daarvoor te dicht langs het perron ligt (anders was gat tussen perron en tram te groot geweest). En over een jaartje wordt dat lijntje toch opgedoekt...
Dat mag iemand anders doen dan, ik kom daar niet binnenkort.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:30 schreef ReisT het volgende:
Voor Arriva hebben we ook een nieuwe foto nodig, die groen wadloper rijdt ook al weer een tijdje voor Veolia.
dr is vast wel een plaat van een spurterquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat mag iemand anders doen dan, ik kom daar niet binnenkort.
Planning Hanzelijnquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:29 schreef Dichterbijer het volgende:
Heeft iemand al enig idee hoe het vordert met de Hanzelijn? De bouw was toch al begonnen?
Tof, ga ik zo wel ff mee aan de gangquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:37 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img184.imagevenue.com/loc2/th_71486_IMG_8_053_122_2lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img178.imagevenue.com/loc236/th_71487_IMG_8_197_122_236lo.jpg]afbeelding][/URL]
Ze zijn aanklikbaar, degene die ze in de OP wil zetten kan ze verkleinen
Staat er mooi bij zo die OPquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof, ga ik zo wel ff mee aan de gang
Vraag het dan gewoon, boeiend als je voor lul staat.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:30 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zat vandaag in de trein van Deventer naar Rotterdam, stapte er op het stuk van Amersfoort naar Utrecht iemand in wiens gezicht ik ooit eens ergens i.c.m. de treinentopics op fok! had gezien. Was zo rond een uur of 5. Deze persoon zat tegenover mij (ik had zwarte pantalon, zwart colbertje en wit overhemd aan).
Heb ik mij vergist of was het daadwerkelijk iemand van hier?
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:30 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zat vandaag in de trein van Deventer naar Rotterdam, stapte er op het stuk van Amersfoort naar Utrecht iemand in wiens gezicht ik ooit eens ergens i.c.m. de treinentopics op fok! had gezien. Was zo rond een uur of 5. Deze persoon zat tegenover mij (ik had zwarte pantalon, zwart colbertje en wit overhemd aan).
Heb ik mij vergist of was het daadwerkelijk iemand van hier?
Haal die foto's dus maar ff weg en zet ze op je eigen webspace, nou gaan er toch weer mensen op klikken en zoquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 07:38 schreef Wadloper het volgende:
Oh oke, dat wist ik niet
Bedankt voor het melden!![]()
En om nog even hierop terug te komen: Antwoord B is het in ieder geval niet, want het loket kan me zo'n kaartje ook niet verkopenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel he? Ik ga op één van de grotere NS-stations, bijvoorbeeld Utrecht Centraal, naar het loket, om een kaartje te kopen. Een kaartje van Roosendaal naar Neerpelt, een dromerig Kempisch dorpje, even over de grens bij Eindhoven. Een bestemming die niet in de automaat te krijgen is. Hoeveel transactiekosten/boekingskosten/kontenaaierige zakkenvullerij komt daar dan bij?
a) ¤ 0,00 want als ik dat kaartje uit de automaat had kunnen trekken, had ik dat wel gedaan, niewaar?
b) ¤ 0,50 want aan het loket betaal je nou eenmaal altijd ¤ 0,50
c) ¤ 3,50 want dat zijn de boekingskosten voor een internationaal ticket.
Ik weet het niet. Iemand?
Elten is geen stationquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:15 schreef Charango het volgende:
Wat deed een Koploper eigenlijk op het traject Emmerich-Elten ? Ik zag 'm woensdagmiddag richting Nederland rijden? Sinds wanneer zet de NS die in voor internationale ritten?
En dat is het enige juiste antwoord ook, want er was gister een storing aan een computer in Duitsland, waardoor de ICE niet kon rijden. Daarom zijn er vervangende koplopers ingezet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Elten is geen station
HEEL soms worden koplopers ingezet als vervanging voor ICE-diensten, daar zou het mee te maken kunnen hebben. Tot en met station Emmerich kan er op Nederlandse stroom gereden worden (1500-1800 V= ).
Van Wikipediaquote:September 13, 1918 – Weesp, Netherlands. Heavy rainfall caused the railroad underbody of the track sloping to the Merwedekanaal bridge to become unstable. When a passenger train approaches the bridge, the track suddenly slides off the slope, which causes the carts crashing into each other and the locomotive hitting the bridge. A total of 41 persons are killed, 42 are injured. In the aftermath of the disaster, it is decided to establish a dedicated study of soil mechanics at the Delft University of Technology.
Die treinquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
genomen bij Rondreis Oost-Europa week 33 2007
gaaf ding!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Tatra
Eigenaar: Tatra Museum
Land van herkomst: Tsjechië
Locatie: Tsjechië: Kopřivnice: Tatra Museum
Datum: 12 augustus 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Rondreis Oost-Europa week 33 2007
Oh, voor lelijkste had ik je ook geloofd hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mooiste trein die ik ooit gezien heb?
Smaken verschillenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, voor lelijkste had ik je ook geloofd hoor
Idd. Zo lelijk heb ik ze bijna nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, voor lelijkste had ik je ook geloofd hoor
Jezus ik nok ermee, dit is gewoon TE veelquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor wie niet kan wachten:
Foto's rondreis Oost-Europa week 33 2007
Neenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
ik gok "geel doek"
t zijn maar een kleine 700 foto's, inclusief die van het Tatra museum?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus ik nok ermee, dit is gewoon TE veel
Lefquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:40 schreef Alexxxxx het volgende:
verkapte tvp
ene fles zn wereld reizen.. deeltje zoveel?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen heb ik een aardig plannetje, waarover ik zondag wel een verhaaltje hoop te kunnen maken, hier.
T zal allicht interessanter zijn dan jouw wereldreizen hmmquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ene fles zn wereld reizen.. deeltje zoveel?
Nee dat komt een ander keertje. For those who REALLY care: eerst een inspectie van het voormalige station van Kranenburg op de lijn Nijmegen - Kleve - Krefeld - Köln, en in de middag het lijntje Antwerpen - Neerpelt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het meeste vervoerders in Nederland op een dag doen?
uiteraard.. ik zit wat dat betreft in een uithoekkiequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
T zal allicht interessanter zijn dan jouw wereldreizen hmm
Ja, mevrouw kwam uit de VS en werkte al sinds 4 jaar hier, en de man kwam toch uit Suriname zei ie? Of was hij Surinamer.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dat was ik ja
Ik vond al dat je zo raar keek
In het viertje naast ons zaten een meid van een jaar of 25-30 en een donkere gast, die toevallig beide uit de USA kwamen, nogal luidruchtig te doen, check?
In het grondmechanicaboek staat inderdaad dat het vakgebied is ontstaan door onderzoek naar een treinramp.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van WikipediaTypisch, dat de opleiding waar ik mijn afstuderen mede aan te danken heb, ontstaan is uit een treinramp. Wist ik niet.
Ik had dan wel een foto/filmpje willen zien van de Nederlandse Koploper die over de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt Flughafen racetquote:En dat is het enige juiste antwoord ook, want er was gister een storing aan een computer in Duitsland, waardoor de ICE niet kon rijden. Daarom zijn er vervangende koplopers ingezet.
Sinds 2 juni 1991quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:47 schreef Charango het volgende:
Mooie foto's Flash, sinds wanneer is Nijmegen-Kleef eigenlijk buiten gebruik?
Nee. Ten eerste kunnen koplopers TOT EN MET Emmerich rijden, en geen meter verder, en ten tweede, als je een Eend op Zandvoort zet gaat hij ook niet ineens 230. Aech niequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:47 schreef Charango het volgende:
Ik had dan wel een foto/filmpje willen zien van de Nederlandse Koploper die over de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt Flughafen racet![]()
o wedden dat die wel verder wil?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Ten eerste kunnen koplopers TOT EN MET Emmerich rijden, en geen meter verder, en ten tweede, als je een Eend op Zandvoort zet gaat hij ook niet ineens 230. Aech nie
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
een stuk ijzer *wil* niks.
quote:Bij aankoop in de trein worden deze prijzen:
* niet verhoogd indien u vertrekt vanuit een station zonder verkoop of een onbewaakte stopplaats en u de treinbegeleider verwittigd heeft voor het instappen
* verhoogd met een maakloon van 2,70 EUR indien u vertrekt vanuit een station met verkoop én indien u voor het instappen de treinbegeleider hebt verwittigd.
* verhoogd met een forfaitair bedrag van minimum 12,50 EUR indien u de treinbegeleider niet verwittigde voor het instappen.
Dan moet je je neus misschien eens buiten die klompen-rimboe vertonenquote:Op zondag 19 augustus 2007 01:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik heb ICMm nou echt nog veel te weinig gezien..
* Ou-Tannu![]()
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op zondag 19 augustus 2007 10:14 schreef Socios het volgende:
Ik heb één keer in een ICMm gezeten vanuit Leeuwarden. Wel mooi en relaxe airco enz., maar geef mij maar de enige echte Koploper mèt oranje banken, mèt mooi draaiwieltje voor de ramen, mèt het mooie bruine glas midden in de coupé, mèt het unieke sfeertje op de lange afstanden... Ik hoop dat de ´oude´ Koploper nog zo lang mogelijk blijft rijden.
Eigenlijks wel he..quote:Op zondag 19 augustus 2007 07:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moet je je neus misschien eens buiten die klompen-rimboe vertonen
Is ook wat nieuwerquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Als er een combi is tussen ICM en ICMm dan kies ik toch liever voor het ICMm stel... zit voor mijn gevoel lekkerer...
Laten we het op de 4011 houdenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:01 schreef Brembo het volgende:
Zag trouwens Donderdag nacht een ICMm rijden alleen tussen Ah-Zp, s' nachts rond 1 uur of zo... Maar dat kan toch haast niet anders dan de 4014 zijn?
Spreidingquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Raar, in Utrecht werd bezoekers van de Bavaria City Racing in Rotterdam aangeraden om vooral naar Rotterdam Centraal te reizen. In Roosendaal hoorde ik dezelfde oproep, maar dan met het advies om vooral naar Rotterdam Blaak te reizen. Vanaf daar kunt u het evenement eenvoudig bereiken
Ikke nie achtelluk hmmquote:
Ik zou weleens willen weten hoeveel ze daaraan uitgeven voor onderhoud per passagier. Daar wordt NS niet vrolijk vanquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
volgens de site van de NS rijdt het trammetje weer naar castellum
Ja die hadden Tag der Offenen Türen of zo he? Ik heb even het programma bekeken, maar er stond ZO veel totale onzin tussen dat ik dacht "mwoa, zo nodig hoeft het ook weer niet"quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:11 schreef Willy84 het volgende:
Trouwens gister naar het Siemens Prufcenter geweest. Erg leuke dag gehad en veel moois gezien![]()
Ik las dat je een Skoda gehuurd had.. Waar heb je deze gehuurd? IK had dit jaar nogal problemen met een auto huren voor oost Europa.. en vooral in Slowakije zal een Skoda zich thuis voelen.. 75% dat je daar ziet rijden is Skoda.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Bijzonderheden: foto genomen bij Rondreis Oost-Europa week 33 2007
Autolok, die onder de EuroMobil vlag verhuurt. Dochter van de plaatselijke VAG dealer. En geen enkel probleem, ondansk dat ik mn ID was vergeten bij eht afhalen van de auto, en ik mn rijbewijs nog geen jaar heb, wat wel de bedoeling isquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:25 schreef thatsme het volgende:
[..]
Ik las dat je een Skoda gehuurd had.. Waar heb je deze gehuurd? IK had dit jaar nogal problemen met een auto huren voor oost Europa.. en vooral in Slowakije zal een Skoda zich thuis voelen.. 75% dat je daar ziet rijden is Skoda.
Vrijdag maar even denk ik. Woensdag zit al iets anders in de planning en de rest van de week moet ik werkenquote:Op maandag 20 augustus 2007 09:11 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik zou weleens willen weten hoeveel ze daaraan uitgeven voor onderhoud per passagier. Daar wordt NS niet vrolijk vangelukkig heb ik hem al gehad, ander zou ik er nu met de grootste spoed heengaan, voordat het stel weer de geest geeft
.
Zorg dat je op tijd bent. Het oude station wordt in de ochtend verschovenquote:
Die had ik vandaag in de planning ja, alleen ik had ineens geen zinquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
waarbij ik denk ik ook de A32 tram even meeneem in het rondje
Je moet ze tegenwoordig eens de kost geven die voor hun lol in een stoomtrein gaan zitten. Wie had dat gedacht hmm?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:09 schreef knars het volgende:
Wie heeft er nou ooit zin in het a32 trammetje?
Hoeveel kilometers is dat? Zal toch zeker richting de 700+ lopen?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:50 schreef thats-me het volgende:
Alweer mooie foto's![]()
Ik ben van plan om vrijdag eens een rondje door het land te maken. Dit is de (voorlopige) planning
Wierden - Deventer - Nijmegen - Boxmeer - Venlo - Roermond - Heerlen - Maastricht - Eindhoven - Den Haag CS - Schiphol - Utrecht - Houten - Houten Castellum - Houten - Utrecht - Amsterdam CS - Haarlem - Amsterdam CS - Amerfoort - Almelo - Wierden
nou okee dan, ik ga morgen onderweg, om de eerste verjaardag van Rondje Nederland te vieren. En mijn plan is Utrecht - Amersfoort - Rotterdam CS - Dordrecht - Geldermalsen - Tiel - Arnhem - Winterswijk - Zutphen - Hengelo - Oldenzaal - Hengelo - Almelo - Mariënberg - Almelo - Hengelo - Amsterdam CS - Alkmaar - Hoorn - Alkmaar - Haarlem - Den Haag HS - Rotterdam CS - Utrecht CS. 865 km.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:50 schreef thats-me het volgende:
Alweer mooie foto's![]()
Ik ben van plan om vrijdag eens een rondje door het land te maken. Dit is de (voorlopige) planning
Wierden - Deventer - Nijmegen - Boxmeer - Venlo - Roermond - Heerlen - Maastricht - Eindhoven - Den Haag CS - Schiphol - Utrecht - Houten - Houten Castellum - Houten - Utrecht - Amsterdam CS - Haarlem - Amsterdam CS - Amerfoort - Almelo - Wierden
Dat is de NBS, dat is meer tunnel dan daglichtquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:56 schreef von_Preussen het volgende:
de andere kant van Frankfurt tot Keulen afgelegd.
Geen ideequote:Op maandag 20 augustus 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel kilometers is dat? Zal toch zeker richting de 700+ lopen?
Dat is een flink rondje.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou okee dan, ik ga morgen onderweg, om de eerste verjaardag van Rondje Nederland te vieren. En mijn plan is Utrecht - Amersfoort - Rotterdam CS - Dordrecht - Geldermalsen - Tiel - Arnhem - Winterswijk - Zutphen - Hengelo - Oldenzaal - Hengelo - Almelo - Mariënberg - Almelo - Hengelo - Amsterdam CS - Alkmaar - Hoorn - Alkmaar - Haarlem - Den Haag HS - Rotterdam CS - Utrecht CS. 865 km.
Frankfurt - Keulen kan ook via de Rechter Rheinstrecke, zie: http://de.wikipedia.org/wiki/Rechte_Rheinstreckequote:Op maandag 20 augustus 2007 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de NBS, dat is meer tunnel dan daglicht![]()
Wordt wel onsmakelijk hard gereden daar trouwens
Mwoa, dit is een beetje de "uitslapen"variant. We hadden eerst een aantal rondjes gepland van boven de 1250 km (de langste liep zelfs op tot 1452 km), maar dat zou me twee vrije dagen kosten incl uitbrakken, en nu heb ik de hoop woensdag weer op kantoor te kunnen verschijnenquote:
oh oke, maar ja, dat duurt wel veeeeeeeeel langer dan natuurlijkquote:Op maandag 20 augustus 2007 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Frankfurt - Keulen kan ook via de Rechter Rheinstrecke, zie: http://de.wikipedia.org/wiki/Rechte_Rheinstrecke
Niet helemaal Flash, er zijn twee trajecten die aan de oevers van de Rijn lopen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de NBS, dat is meer tunnel dan daglicht![]()
Wordt wel onsmakelijk hard gereden daar trouwens
Rond de 750 kmquote:Op maandag 20 augustus 2007 22:00 schreef thats-me het volgende:
[..]
Geen idee![]()
Zal het is even onderzoeken![]()
www.sleutelstad.nlquote:Trein trekt honderden meters bovenleiding naar beneden
LEIDEN - 21 augustus 2007 - Het treinverkeer tussen Leiden en Hoofddorp heeft maandagavond enkele uren stilgelegen door een defecte bovenleiding, dat meldt ProRail. Een internationale trein die onderweg was naar Brussel trok om 20.00 uur ongeveer 350 meter bovenleiding naar beneden. De leiding kwam terecht op een binnenlandse reizigerstrein. Niemand raakte gewond, maar beide treinen konden niet meer verder rijden.
De reizigers uit de binnenlandse trein zijn met bussen opgehaald. Om 22.10 uur waren de laatste reizigers uit de trein. De gestrande internationale trein is met een hulplocomotief naar Leiden gebracht. Daar zijn de reizigers overgestapt op de volgende internationale trein naar Brussel.
De Beneluxjes stoppen dar altijd hoor volgens mijquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:22 schreef ROG het volgende:
[..]
www.sleutelstad.nl
Eindelijk eens een internationale trein die in Leiden stopt.
Ooh, dan ben ik abuisquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee hoor, de Beneluxtrein stopt alleen in Amsterdam, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam C, Dordrecht en Roosendaal
Allangquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:32 schreef Robin2130 het volgende:
Maarre is de ICM 4013 al in het wild te bekennen?
Feiburg met de ICEquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:36 schreef Dichterbijer het volgende:
Weet iemand een orginele en leuke locatie waar ik met mijn vriendin heen kan gaan voor een weekendje? Het is een verrassing voor haar, maar wil eens iets anders dan het standaard Parijs en London...
Moet natuurlijk met de trein te bereiken zijn![]()
Hmm, word een beetje te prijzig... maar thnx voor de suggestie.quote:
quote:retour 2e klas
2 personen
totaalprijs
¤ 402,10
(prijs afhankelijk van definitieve beschikbaarheid)
Graag gedaan kerelquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:11 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Hmm, word een beetje te prijzig... maar thnx voor de suggestie.
[..]
Je hebt in Rheine 2 soorten automaten, eentje voor het regionale verkeer, waar je dus alleen kaartjes naar bestemmingen in de omgeving kan halen en daaruit haal je ook het SWT en het NRW / NDRS ticket met papiergeld. Daarnaast heb je een automaat voor langeafstandsverbindingen, maar deze heeft niet altijd papiergeldinvoer. Je pinpas doet het iig niet, laat de ervaring weten. Enige optie die dan nog over blijft is het loket. Succes in ieder geval!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:13 schreef Socios het volgende:
Weet jij of je in Duitsland uit de kaartautomaat een kaartje kan kopen naar een station in Nederland?
Overigens doet ook een creditcard wonderenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je hebt in Rheine 2 soorten automaten, eentje voor het regionale verkeer, waar je dus alleen kaartjes naar bestemmingen in de omgeving kan halen en daaruit haal je ook het SWT en het NRW / NDRS ticket met papiergeld. Daarnaast heb je een automaat voor langeafstandsverbindingen, maar deze heeft niet altijd papiergeldinvoer. Je pinpas doet het iig niet, laat de ervaring weten. Enige optie die dan nog over blijft is het loket. Succes in ieder geval!
Van mijn geplande 865 kwamen er uiteindelijk nog 713 terechtquote:Op maandag 20 augustus 2007 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom bij mijn reisje tot 613 tariefeenheden
ik denk aan stukjes plastic (tasjes oid) wat tegen de bovenleiding gewaait is en er nu een beetje omheen vast zitquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:48 schreef Minisuisse het volgende:
14:18 uur Amsterdam<->Utrecht/Woerden Door plastic in de bovenleiding rijden er tussen Amsterdam en Utrecht minder treinen en rijden er tussen Breukelen en Woerden geen treinen. Vertraging: 15-30 minuten.
Wat moet ik me daarbij voorstellen
Rondje is iets aangepast, hier de planning.quote:
Misschien op hetzelfde perron ja, en dan nog 300 meter lopenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
die overstap in Nijmegen is WEL cross, maar ik heb m wel eens gemist omdat de NS trein te laat binnenkwam in Nijmegen...
Als je voor in de trein stapt in die IC Zwolle - Nijmegen dan heb je een 15m crossplatform overstap, althans dat was begin juli nog wel zoquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien op hetzelfde perron ja, en dan nog 300 meter lopenCross is like dat hij aan de andere kant over 15 meter klaar staat
áls-ie al rijdtquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie iedere dag weer wanhopige reizigers uit de IC Ut - Amf op hetzelfde perron binnenkomen als waar de stopper naar Ede-Wageningen staat te wachten, maar hij rijdt gewoon glashard voor je neus weg hoor
Ook nog zoiets jaquote:
Veolia heb ik al een flink aantal keren zien wachten op de trein uit Zwolle. Dat noem ik pas service!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
"Andere club he, hebben we niks mee te maken"
Vanochtend idd ook al op weg naar Lw gezien. Verder heb ik vandaag alle Olympische stellen gespotquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:16 schreef Wadloper het volgende:
Die Mendini is trouwens meer in Lw dan in Gn
Van 1b naar 35 toch?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
die overstap in Nijmegen is WEL cross, maar ik heb m wel eens gemist omdat de NS trein te laat binnenkwam in Nijmegen...
Met heel veel mazzel red je dit, maar het is zeer krap, omdat het Houtentrammetje niet altijd op tijd rijdt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:15 schreef thats-me het volgende:
19:01 Utrecht CS 18b Stoptrein 6069 NS Mat'64
19:06 Houten 2
19:11 Houten 3 Lightrail 18169 NS Trammetje
19:14 Houten Castellum 1
19:16 Houten Castellum 1 Lightrail 18166 NS Trammetje
19:19 Houten 3
19:21 Houten 1 Stoptrein 6066 NS Mat'64
19:28 Utrecht CS 19b
Zou wel erg netjes zijn ja, binnen een half uur op en neer van Ut naar Htnc. Zeker nou het perron van spoor 2 ook nog ongeveer 400 meter naar het noorden verplaatst is... Van 2 naar 3 in 5 minuten wordt misschien nog wel het lastigste. Maar aan de andere kant, Htn - Ut is al een kwartierdienst, de volgende komt zoquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
Met heel veel mazzel red je dit, maar het is zeer krap, omdat het Houtentrammetje niet altijd op tijd rijdt.
DD-AR.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanochtend idd ook al op weg naar Lw gezien. Verder heb ik vandaag alle Olympische stellen gespot![]()
Wat is dat Houten nu een kl*te station zeg. Wat trekken die A32 trammetjes hard op zeg en wat is het comfort daar ver te zoeken. Verder weet ik weer waarom ik DD-AR moet mijden![]()
een oom van mij is eens tussen 2 buffers gekomen, met zijn lijfquote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:30 schreef Eix het volgende:
Laatst tussen een klapstoel gekomen met mn vinger in zo'n trein.![]()
Zag vandaag in doverse berichtgevingen dat er dus ook "slechts" 5 protossen zijn besteld. Dus ook geen reserve. Onder de noemer "Met nieuw materieel zijn de eventuele problemen toch snel opgelost"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook nog zoiets jade laatste tijd is het geregeld feest. Maar ja, een reservestel huren voor een jaar is te duur hmm
Laat de reiziger maar weer barsten
Hey dat zag ik ookquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja gisterochtend stond in Lw 38% (6 van 16 stuks) van de Arriva GTW 2/6 voor de deur bij Voith. Zegt genoeg dacht ik.
In Ut waren ze een CTA aan het onderhoud geven, zodat ik een aantal leuke platen heb kunnen maken. Kwamen door het onderhoud de meest leuke combi's voorbij.
Betekend dat automatisch dat die allemaal kapoet zijn? Ik heb wel eens vaker die GTWs afgerangeerd zien worden richting die loods, werd er toen ook voor gezet. Maar dan zijn ze dus kapoet ofzo ?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja gisterochtend stond in Lw 38% (6 van 16 stuks) van de Arriva GTW 2/6 voor de deur bij Voith. Zegt genoeg dacht ik
Vet, straks 10 stellen voor de kippenlijnquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:58 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Zag vandaag in doverse berichtgevingen dat er dus ook "slechts" 5 protossen zijn besteld. Dus ook geen reserve. Onder de noemer "Met nieuw materieel zijn de eventuele problemen toch snel opgelost"
Suuuuuure!![]()
8aquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hey dat zag ik ookdat was op 9b he?
Geen idee. 's Avonds stonden er nog 3 2/6 voor/naast de loods en stond er eentje half buitenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Betekend dat automatisch dat die allemaal kapoet zijn? Ik heb wel eens vaker die GTWs afgerangeerd zien worden richting die loods, werd er toen ook voor gezet. Maar dan zijn ze dus kapoet ofzo ?
Neh neh, die Plan Veetjes moeten per 1 september weg!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet, straks 10 stellen voor de kippenlijn
8 treinen per uur, per richting
Hee wat toevallig, op 9b waren ze ook bezig, rond 9:15 tenminste. Net toen de blokkendoos over spoor 10 doorkwam. En net toen ik op 11 stond te wachten op de IC naar Lw.quote:
1) 3 maanden lopenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Neh neh, die Plan Veetjes moeten per 1 september weg!
Oja, die Proto's zijn er voorlopig nog niet, planning is eind november...
De rest mag je zelf bedenken![]()
dan wel als IC hoop ikquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan een rondje langs alle stations die daar genoemd worden![]()
nu.nl.quote:AMSTERDAM - Het treinverkeer tussen Nederland en Duitsland is donderdagavond ernstig ontregeld door een explosie op het station van het Duitse Emmerich.
Novum
Er zou een transformatorhuisje op een perron door onbekende oorzaak zijn ontploft, zegt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Het is nog niet bekend of bij de explosie mensen gewond zijn geraakt.
Omleiding
Twee internationale treinen tussen de twee landen kunnen de drukke grensovergang niet meer passeren en moeten omrijden. Dat zorgt voor uren vertraging. Goederenvervoer op het traject moet zoveel mogelijk wachten op de plaats van vertrek, meldt ProRail.
Ook het vervoer over de Betuweroute maakt gebruik van de grensovergang en ligt nu plat. Volgens de ProRail-zegsman zijn de gevolgen voor de Betuweroute echter minimaal omdat er nog niet veel treinen van gebruik maken.
Het treinverkeer blijft zeker tot in de ochtend verhinderd door de ontploffing.
dat blauwe draadje moest dus niet bij het gele draadjequote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nu.nl.
WTFer was daar al zeker tot zaterdagochtend gezeik vanwege beschadigd spoor tussen Ah en Zv, maar nou wordt het wel erg lastig natuurlijk...
Ik ben toch blij dat zulke treinen niet rijdenquote:
Een stukje uit de lokale krant: Ede Stad over het inleveren van de NS treinenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Neh neh, die Plan Veetjes moeten per 1 september weg!
Oja, die Proto's zijn er voorlopig nog niet, planning is eind november...
De rest mag je zelf bedenken![]()
Nou en? Dat is nu ook zoquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:56 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Dan heb je dus gewoon structureel mat tekort ...
Die groene wordt biologisch gezien wel een erg lastig verhaal trouwensquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
na de wadlopers. de maaslopers nu ook kiplopers![]()
die heeft veolia toch al ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die groene wordt biologisch gezien wel een erg lastig verhaal trouwens
wordt die witte dan wel gewassen ? anders issie intussen wel grijsquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Which reminds me, ik moet die groene en VOORAL die witte wadloper nog eens platen in Limboland, kan mooi wel in een weekendje in september ofzo
Hehequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die groene wordt biologisch gezien wel een erg lastig verhaal trouwens
De wadjes van Veolia worden eens in de 1/2 weken gewassen. De 3226 krijgt meestal als het weer nodig is een nieuwe sticker. De volgende keer wordt dat namelijk 'Nog 2 maanden'quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wordt die witte dan wel gewassen ? anders issie intussen wel grijs
je gooit er zo nieuwe diesel inquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Ja diesel eruit enzo
de veenexpressjes?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
wordt er nou al eentje gered door een museumclub?
Ik weet er in Hgl nog 2 terzijde te staan ook trouwens
Ik had ze liever als IJssellopers gezien, maar jaquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wadjes zijn dus overal inzetbaar dat blijkt al weer
na de wadlopers. de maaslopers nu ook kiplopers![]()
Kloptquote:
Het slopen gebeurt toch duidelijk dichter bij Zwolle dan bij Amersfoort, dacht ikquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:44 schreef Wadloper het volgende:
Overigens is de 3216 geconserveerd in Onnen, alleen is er weer uit de spots gebleken dat hij in Zwolle staat momenteel. Erg vreemd, kunnen ze hem net zo goed meteen naar Amersfoort brengen
Een koper?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:44 schreef Wadloper het volgende:
In Amersfoort staan ze opgeslagen totdat er eventueel een koper zich meldt
als je er 3 pluk locs voor noppes bij krijgt mischienquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
die krengen tiefen uit elkaar van ellende man. Ben bang dat niet eens de Stibans er eentje wil hebben
Toch lijkt het net een soort vissenkop. Zonder de rest van de vis eraan zeg maarquote:
De 3449 was vandaag al kaduuk. Stond om 8 uur op spoor 57 in Lw en om 19:45 stond ie op het putspoortje te Lw.quote:
9?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: Wanneer ga jij je recordrondje met 9 vervoerders nu eens doen?
![]()
Ohw, vandaar die vertraagde Spurt vanochtend!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
De 3449 was vandaag al kaduuk. Stond om 8 uur op spoor 57 in Lw en om 19:45 stond ie op het putspoortje te Lw.
ja nou ja, dat soort dingen boeit me ook niet echt. Ik ben meer van de bordjes. De aanval op belgië gaat aanstonds beginnenquote:
ja kunst met al die bussenflikkers erbijquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb namelijk vandaag 10 vervoerders gedaan
Coo!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nou ja, dat soort dingen boeit me ook niet echt. Ik ben meer van de bordjes. De aanval op belgië gaat aanstonds beginnen
ja.. als ik niet verhinderd was.. dan was ik met bieslook mee gegaanquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nou ja, dat soort dingen boeit me ook niet echt. Ik ben meer van de bordjes. De aanval op belgië gaat aanstonds beginnen
ik heb geen idee.. volgens mij niet hoor:pquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja kunst met al die bussenflikkers erbij
Nou, vertel van die basilicumtripquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja.. als ik niet verhinderd was.. dan was ik met bieslook mee gegaan
Daarmee red je het niet alleenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja kunst met al die bussenflikkers erbij
Nou toemaar dan met je schemaquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarmee red je het niet alleen![]()
Biertje in de bar/bistro van de internationale trein was lekker![]()
Vooruit:quote:
quote:7:33 Leeuwarden – 7:37 Leeuwarden Camminghaburen Arriva
7:49 Leeuwarden Camminghaburen – 7:55 Leeuwarden Arriva
8:04 Leeuwarden – 9:09 Zwolle NS
9:20 Zwolle – 10:14 Apeldoorn Veolivla Bus
10:45 Apeldoorn – 12:05 Dieren VSM
12:16 Dieren – 12:36 Arnhem NS
12:51 Arnhem – 13:05 Nijmegen NS
13:07 Nijmegen – 13:10 Nijmegen Heyendaal Veolivla
13:17 Nijmegen Heyendaal – 13:20 Nijmegen Veolivla
13:28 Nijmegen – 14:03 Zutphen NS
14:06 Zutphen – 14:10 Voorst-Empe RegioNS
14:25 Voorst-Empe – 14:30 Zutphen RegioNS
14:37 Zutphen – 15:13 Hengelo Syntus
15:28 Hengelo – 15:35 Enschede NS
15:56 Enschede – 16:03 Glanerbrug PEG
16:13 Glanerbrug – 16:20 Enschede DB Regio
16:27 Enschede – 16:35 Hengelo NS
17:06 Hengelo – 17:16 Almelo NSI
17:44 Almelo – 18:07 Marienberg xx
18:08 Marienberg – 18:35 Zwolle NS
18:50 Zwolle – 19:54 Leeuwarden NS
Top, moek zienquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
Stomen was wel leuk
Morgen komen de plaatjes
Je had makkelijk nog 1 vervoerder erbij kunnen hebben door met de bus van Nijmegen naar Nijmegen Heijendaal te gaan, die bus wordt gereden door Novioquote:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je had makkelijk nog 1 vervoerder erbij kunnen hebben door met de bus van Nijmegen naar Nijmegen Heijendaal te gaan, die bus wordt gereden door Novio
Tikje naar de Landesgrenze, Novio heen, NIAG terugquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je had makkelijk nog 1 vervoerder erbij kunnen hebben door met de bus van Nijmegen naar Nijmegen Heijendaal te gaan, die bus wordt gereden door Novio
nee klopt maar tel nog is na.. ? hij heeft Veolia trein ook gedaan.. dus VEOLIA is aangedaan per spoor :pquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit dan dus ook niet:
9:20 Zwolle – 10:14 Apeldoorn Veolivla Bus
Dat kwam zo uit, omdat Zwolle - Deventer er uit lag, anders was ik natuurlijk zo gereisdquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit dan dus ook niet:
9:20 Zwolle – 10:14 Apeldoorn Veolivla Bus
Mag je vinden maar het is een zelfstandig opererend team binnen de NSR dat zich wel degelijk zodanig onderscheidt dat je het als aparte vervoerder kunt beschouwen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
RegioNS telt niet als aparte vervoerdert vind ik
Nee, want dat valt allemaal wel onder 1 vlag en is er doordat het systeem door elkaar heen loopt minder onderscheid te maken tussen sommige van deze onderdelen. Bij RegioNS is het een duidelijk onderscheidend team dat voor het vervoer op Zutphen - Apeldoorn zorgt, waardoor je het als aparte vervoerder kunt beschouwen. Dit in tegenstelling tot de rest van het NSR deel.quote:Dan kan je ook zeggen
Cxx belbus
Cxx buurtbus
Cxx stadsbus
Cxx streekbus
Cxx interliner
Cxx regiotaxi
opzouten
Er zit een sticker extra op die trein ja. pffquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Bij RegioNS is het een duidelijk onderscheidend team dat voor het vervoer op Zutphen - Apeldoorn zorgt, waardoor je het als aparte vervoerder kunt beschouwen.
Klopt. Ou-Tannu en ik wilden jou aftroeven qua aantal vervoerders binnen Nederland binnen 12 urenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch een leuk en intensief dagje geweest zo te zien. Veel overstappen, weinig kilometers relatief.. Maar het was om de vervoerders te doen begrijp ik
ah zo, okeequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. Ou-Tannu en ik wilden jou aftroeven qua aantal vervoerders binnen Nederland binnen 12 uren![]()
Niet alleen dat. Je hebt er ook een vaste groep personeel voor die ook zelf klein onderhoud uitvoeren en zelf promotie acties op touw zetten, alsmede zelf met een goede dienstregeling komt die zorgt voor een goede aansluiting in zowel Apeldoorn als Zutphen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zit een sticker extra op die trein ja. pff
Die foto's komen er aan. Zal de cam even op de pc aansluitenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ah zo, okeeNa ja, het is je gegund hoor
En nou nokken met neuzelen, en foto's posten
Ja, je kan gewoon uit de 'nieuwe' kaartautomaat een kaartje naar Gronau kopen. Als je een NS-jaarkaart hebt o.i.d. dan kun je tot de grens zelfs gratis. Heb ik vandaag ook gedaan tussen Nieuweschans en Leer. (Tevens verkapt- check-mij-nu-in-de-Koploper-zitten- post. +10 vertrokken uit Amersfoort, maar lijkt erop dat de intercity nog vrij op tijd in Leeuwarden aankomt)quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:57 schreef von_Preussen het volgende:
Kan dat gewoon bij de kaartjesautomaat in Enschede?
dan kijk je t morgen maarquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Schiet je wel op? Ik ga vroeg slapen zie je
quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Heyendaal heeft een spoor 3, maar waar zijn de rails?
Zeker jaquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Is waar ook, maar ja leuk dat er nog een bordje met spoor 3 daar hangt
meer spoor leggen inderdaad!quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:20 schreef Socios het volgende:
Kom maar op met die foto´s, en met de heropening van die spoorlijn!
Mwa, zal niet zo snel gebeuren denk ik, toch jammer, de lijn heeft zeker potentie. Het succes van Enschede - Gronau krijgt dus nog niet echt navolging helaas.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:20 schreef Socios het volgende:
Kom maar op met die foto´s, en met de heropening van die spoorlijn!
Ik zal nogeens in Koblenz een HAFAS-CD voor jou gaan kopenquote:Op maandag 27 augustus 2007 19:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ik heb grensovergang Gronau <-> glanerbrug als enige grensovergang van het land nog niet gedaan.
Als ik morgen nou daar ff heen jakker, heb ik dan daar een beetje aansluiting op de trein terug? OF voldoende faciliteiten
Jaquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
Mariembourg.. is dat de belgse variant van marienberg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |