Uh, een stuk bumper? Valt dat ding uit elkaar ofzo?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:06 schreef James1988 het volgende:
In België is een stuk bumper van een Fyra-trein naast de rails gevonden. Daarop kwam de DVIS met een verbod. Het verbod wordt opgeheven als de Belgische spoorwegen NMBS aantonen dat de Fyra-treinstellen betrouwbaar zijn. De DVIS laat nog wel testritten toe met lege treinstellen.
Ja en nu moet al het volk met de boemel via roosendaal of maastricht.quote:
Omroep in de trein naar Adam c op Hilversum. Geen treinverkeer naar Utrecht vanuit elke richting.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Het lijkt erop alsof Utrecht CS helemaal niet zo plat ligt als wordt beweerd... Tenzij de informatie op de NS-site heel erg achterloopt.
Komt mijn voorspelling van gisteravond toch nog uitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
en nu de Beneluxtrein nog even snel terug
denk niet dat dat zo snel gaat gebeurenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
en nu de Beneluxtrein nog even snel terug
De spin is snel verdwenen, alleen rondom Gouda is 'ie er nog.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan iemand die spin ff printscreenen plz
Lijkt mij ook voornamelijk gouda + utrecht aan de west kantquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De spin is snel verdwenen, alleen rondom Gouda is 'ie er nog.
Dat is dan flink naīef geweest. Hoe dan ook, NS Hispeed verdient een serieuze trap onder hun reet en de aanloop is bij dezen alvast genomen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik kan mij goed voorstellen dat het 'terug halen' van de Beneluxtrein een behoorlijke operatie is. Er zal vast geen rekening mee gehouden zijn dat het later nog ingezet zou worden.
dat laatste toch vooral? Rijpaden zijn immers al vergevenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Alle rijtuigen staan geparkeerd op de Dijksgracht, ze zijn niet meer aangeraakt. Die kun je vrij snel weer inzetten (ze moeten wel geīnspecteerd worden). Locomotieven zullen iets lastiger worden, maar niet onmogelijk.
Het lastigste zal een goed rijpad zijn.
De reisinfo is dus zoals gewoonlijk weer bagger. Wat had je dan verwacht???quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[.Wel enig treinverkeer Ut-Ah.]
Omroep in de trein naar Adam c op Hilversum. Geen treinverkeer naar Utrecht vanuit elke richting.
Er zijn omleidingsroutes voor wanneer de HSL niet gebruikt kan worden. Voor Amsterdam - Rotterdam is dit over Breukelen, voor Rotterdam - Antwerpen over Roosendaal. Deze zijn de afgelopen weken zo nu en dan al gebruikt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat laatste toch vooral? Rijpaden zijn immers al vergeven
IC die naar Essen rijdt doortrekken naar Rotterdam. Moeten ze ipv HLE18 een HLE13 ervoor hangen. Het zou kunnenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Alle rijtuigen staan geparkeerd op de Dijksgracht, ze zijn niet meer aangeraakt. Die kun je vrij snel weer inzetten (ze moeten wel geīnspecteerd worden). Locomotieven zullen iets lastiger worden, maar niet onmogelijk.
Het lastigste zal een goed rijpad zijn.
En waar komt ALLES richting Amersfoort e.v. vandaan? Goed zoquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt mij ook voornamelijk gouda + utrecht aan de west kant
Kan niet, want de M6 is niet toegelaten in Nederland, is te hoog (10 cm hoger dan VIRM), en kan niet werken onder de Nederlandse bovenleidingspanning. Ik denk niet dat je graag in een koud, onverlicht rijtuig zit.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
IC die naar Essen rijdt doortrekken naar Rotterdam. Moeten ze ipv HLE18 een HLE13 ervoor hangen. Het zou kunnen
Die dubbeldeks M6 bakken passen hier toch niet langs de perrons of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
IC die naar Essen rijdt doortrekken naar Rotterdam. Moeten ze ipv HLE18 een HLE13 ervoor hangen. Het zou kunnen
ah ja, dan wordt het lastiger ...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan niet, want de M6 is niet toegelaten in Nederland, is te hoog (10 cm hoger dan VIRM), en kan niet werken onder de Nederlandse bovenleidingspanning. Ik denk niet dat je graag in een koud, onverlicht rijtuig zit.
Ander materieel op de verbinding Essen - Charleroi inzetten is geen optie i.v.m. de benodigde binnenlandse capaciteit in België en de hoeveelheid beschikbaar materieel.
nouja binnen 10 min kan je niet alles geregeld hebben denk ik. Ik weet niet exact hoe laat de storing optrad, maar na 10 min reisinfo keurig op orde lijkt mij vrij onhaalbaar.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De reisinfo is dus zoals gewoonlijk weer bagger. Wat had je dan verwacht???
Zolang ze maar melden dat er iets aan de hand is en dat ze werken aan een oplossing vind ik het al best.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:23 schreef b2py het volgende:
[..]
nouja binnen 10 min kan je niet alles geregeld hebben denk ik. Ik weet niet exact hoe laat de storing optrad, maar na 10 min reisinfo keurig op orde lijkt mij vrij onhaalbaar.
Deden ze in Amersfoort gelukkigquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:26 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zolang ze maar melden dat er iets aan de hand is en dat ze werken aan een oplossing vind ik het al best.
Attentie damen en heren, op dit moment is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht Centraal. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen wij dit mededelen.
Nou. nu niet uit Gouda. Dat kan toch keren in utrecht?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waar komt ALLES richting Amersfoort e.v. vandaan? Goed zo
Dat werd in Utrecht ook omgeroepenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:26 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zolang ze maar melden dat er iets aan de hand is en dat ze werken aan een oplossing vind ik het al best.
Attentie damen en heren, op dit moment is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht Centraal. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen wij dit mededelen.
Goede vraag, dat weet ik nog niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:29 schreef RubenK het volgende:
Hoe gaat het met het nieuwjaarsrondje als fyra volgende week nog verboden is?
Als je het in de trein om kan roepen, dan kan het ook op de site. Die informatie is tenslotte niet verkregen doordat de machinist uitgestapt is en een paar stations verder poolshoogte is gaan nemen, dat wordt (als het goed is) centraal aangestuurd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:23 schreef b2py het volgende:
[..]
nouja binnen 10 min kan je niet alles geregeld hebben denk ik. Ik weet niet exact hoe laat de storing optrad, maar na 10 min reisinfo keurig op orde lijkt mij vrij onhaalbaar.
What did you sayquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm morgen is het weer vrijdag he. De dag dat het al vaak mis ging in de avondspits op Utrecht Centraal. Laten ze nou net morgen weer de normale dienstregeling gaan rijden.......
Degene die die informatie rondstuurt is volgens mij de TRDL en die beheert niet de website.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je het in de trein om kan roepen, dan kan het ook op de site. Die informatie is tenslotte niet verkregen doordat de machinist uitgestapt is en een paar stations verder poolshoogte is gaan nemen, dat wordt (als het goed is) centraal aangestuurd.
Correct. Maar dat het vervolgens niet op de site wordt bijgewerkt is een gebrek aan communicatie en dus onwil. Niet onmacht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Degene die die informatie rondstuurt is volgens mij de TRDL en die beheert niet de website.
Informatievoorziening is in handen van de NS. Zitten op de post bij Prorail dus ze hebben wel directe informatie nquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Degene die die informatie rondstuurt is volgens mij de TRDL en die beheert niet de website.
In Breda krijg je dan denk ik wel een capaciteitsprobleem voor het keren...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:26 schreef James1988 het volgende:
Wat wellicht zou kunnen is een vervangende treindienst Brussel - Breda via Roosendaal. Reizigers kunnen dan in Breda overstappen op de Fyra.
Op Brussel - Breda kan deze trein rijden in het pad van de Fyra Brussel en de omleidingsroute, op Roosendaal - Breda is naar mijn weten nog capaciteit vrij. Hiervoor zou gereden kunnen worden met I6, I10 of ICRm (wat van de Dijksgracht komt) met Traxx-tractie.
True.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De spin is snel verdwenen, alleen rondom Gouda is 'ie er nog.
De Fyra keert in Breda op de keersporen ten oosten van het perron, dit zou de andere trein ook kunnen doen. Daarnaast zou je capaciteit vrij kunnen spelen door de sprinter Utrecht - Breda deels door te koppelen aan Breda - Den Haag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:35 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
In Breda krijg je dan denk ik wel een capaciteitsprobleem voor het keren...
Bron? NOS houdt het op maandagquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk rijdt Fyra Brussel sowieso niet t/m woensdag...
NS Hispeed-twitteraccount, in een @tweet aan een vraagsteller.quote:
twitter:NSHispeed twitterde op vrijdag 18-01-2013 om 16:12:48@MKuyvenhoven Ik hoor net dat Fyra t/m woensdag niet rijdt. Als je nu belt met 09009296, kun je kosteloos annuleren. reageer retweet
Bus 107...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt nog wel iets naar Arnhem en ik zit erin! Sorry Duuf
Ja, dat krijg je terug. Tevens kun je proberen om te boeken naar Thalys.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:43 schreef ArnosL het volgende:
En dan krijg je je geld ook terug of ben je dat dan kwijt?
Ja maar die rijden tenminste wel, een Fyra die niet rijdt kost alleen maar geld...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef James1988 het volgende:
Ingewikkeld? Mwa, dat valt mee.
Het is vooral heel erg duur - een ICE of TGV kost per stuk ¤ 10 miljoen meer dan een V250.
En dan moet je ook nog even wachten tot ze geleverd worden en proberen geld terug te krijgen van AnsaldoBreda. Tenzij je de V250's voor de binnenlandse dienst en de IC+-diensten wil gaan gebruiken ofzo.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef James1988 het volgende:
Ingewikkeld? Mwa, dat valt mee.
Het is vooral heel erg duur - een ICE of TGV kost per stuk ¤ 10 miljoen meer dan een V250.
NSHispeed heeft dat geld harder nodig dan een willekeurige reizigerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:43 schreef ArnosL het volgende:
En dan krijg je je geld ook terug of ben je dat dan kwijt?
Dan gaat NS Hispeed failliet dus?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
NSHispeed heeft dat geld harder nodig dan een willekeurige reiziger.
Dat zijn ze allang. Ze worden levend gehouden doordat de staat uitstel van betaling heeft verleend en omdat NS volledig garant staat ivm de geīntegreerde hoofdrailnetconcessie 2015-2025.quote:
Over twee jaar bestaat het bedrijf niet meer.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Die maken de komende 100 jaar geen winst iig.
Dat is dan weer wat drastisch, maar het zou wel fijn zijn als Den Haag wat regie neemt zodat NS niet tussen commercieel en overheid kan switchen waar het hun uitkomt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Als Den Haag vandaag vertelt "Die onderhandse gunning kun je vergeten" dan trekt NS morgen nog de stekker uit HSA.
Ik denk dat ze nooit winst gaan maken en als over een paar jaar de treinstellen afgeschreven zijn er geen opvolgers meer komenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Die maken de komende 100 jaar geen winst iig.
Zou ook nog kunnen ja. De politiek heeft het nu over gewone treinen die er moeten gaan rijden, maar daar zit toch helemaal geen ERTMS op?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn ze allang. Ze worden levend gehouden doordat de staat uitstel van betaling heeft verleend en omdat NS volledig garant staat ivm de geīntegreerde hoofdrailnetconcessie 2015-2025.
Als Den Haag vandaag vertelt "Die onderhandse gunning kun je vergeten" dan trekt NS morgen nog de stekker uit HSA.
Het is echt zo. De hele HRN+HSL-deal is er gekomen omdat het 'startkapitaalpotje' dat HSA van NS had gekregen leeg begon te raken en er een faillisementsdreiging was. Schultz' oplossing was HRN en HSL integreren en onderhands gunnen aan NS, mits NS volledig garant zou staan voor HSA tot 2015.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is dan weer wat drastisch, maar het zou wel fijn zijn als Den Haag wat regie neemt zodat NS niet tussen commercieel en overheid kan switchen waar het hun uitkomt.
Er rijden toch een paar Schommelboten rond met ERTMS? Wellicht die tijdelijk inzetten?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nooit winst gaan maken en als over een paar jaar de treinstellen afgeschreven zijn er geen opvolgers meer komen
[..]
Zou ook nog kunnen ja. De politiek heeft het nu over gewone treinen die er moeten gaan rijden, maar daar zit toch helemaal geen ERTMS op?
Die lusten geen 25 kV.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:55 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Er rijden toch een paar Schommelboten rond met ERTMS? Wellicht die tijdelijk inzetten?
De politici weten er zoals wel vaker geen flikker van en roepen wat oneliners om het volk tevreden te houden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nooit winst gaan maken en als over een paar jaar de treinstellen afgeschreven zijn er geen opvolgers meer komen
[..]
Zou ook nog kunnen ja. De politiek heeft het nu over gewone treinen die er moeten gaan rijden, maar daar zit toch helemaal geen ERTMS op?
a, langs het pittoresque Oudewater, even zwaaien naar Johan!quote:
Waarmee gingen ze dan testrijden op A'dam-Utrecht?quote:
SLT.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarmee gingen ze dan testrijden op A'dam-Utrecht?
SLeTquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarmee gingen ze dan testrijden op A'dam-Utrecht?
En die lust ook geen 25 kV natuurlijk. Zou wel briljant zijn, SLeT als Hispeed treinquote:
Hangt van de precieze invulling in het contract af.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:56 schreef Litpho het volgende:
Is geweigerd worden door België niet iets waarvoor NSHispeed overmacht zou moeten claimen, trouwens? Het is tenslotte niet hun schuld als een overheid zich onredelijk opstelt.
Tsja, je moet toch af en toe van je laten horen als politicusquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
De politici weten er zoals wel vaker geen flikker van en roepen wat oneliners om het volk tevreden te houden.
Medelijden met de reizigers als dat materieel wordt ingezet op de HSLquote:
Hey, als er geen toilet in zit, dan is het ze geraden om een beetje door te rijdenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:58 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En die lust ook geen 25 kV natuurlijk. Zou wel briljant zijn, SLeT als Hispeed trein
SLeT is al wel de Betuweroute op gegaan. Bleek dat het spul niet echt ver kwam. De hoofdschakelaar klapte eruitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:58 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En die lust ook geen 25 kV natuurlijk. Zou wel briljant zijn, SLeT als Hispeed trein
Uiteraard, maar weet iemand hier dat? Ik bedoel, met alle klokkeluiders is "imagoschade" toch al het enige gepasseerde station.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt van de precieze invulling in het contract af.
Dit lijkt mij geen overmacht - de keuze voor een leverancier die onbetrouwbare meuk aflevert is een bedrijfsrisico.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard, maar weet iemand hier dat? Ik bedoel, met alle klokkeluiders is "imagoschade" toch al het enige gepasseerde station.
Ja dat is waar, en daarom blijft het vaak bij roepen om het roepen, om vervolgens vermoedelijk naar de vrimibo te gaanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:59 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tsja, je moet toch af en toe van je laten horen als politicus
Gekkenhuisquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:02 schreef lezut het volgende:
25 kV onderstations afschakelen, bij Hoofddorp de 1500V even doorverbinden en jagen met die handel
dan kom je halverwege stil te staan vanwege onderspanningquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:02 schreef lezut het volgende:
25 kV onderstations afschakelen, bij Hoofddorp de 1500V even doorverbinden en jagen met die handel
Daarom ook jagenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan kom je halverwege stil te staan vanwege onderspanning
Een trein verbieden als ie uit elkaar valt wordt door NSH vast als onredelijk gezien.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:56 schreef Litpho het volgende:
Is geweigerd worden door België niet iets waarvoor NSHispeed overmacht zou moeten claimen, trouwens? Het is tenslotte niet hun schuld als een overheid zich onredelijk opstelt.
Bron: Nu.nlquote:Regeringspartijen PvdA en VVD willen dat er voorlopig weer een gewone treinverbinding komt tussen Amsterdam en Brussel zolang de Fyra niet rijdt.
Voor PvdA-Kamerlid Duco Hoogland ''is de maat vol''. ''Als de Fyra weer betrouwbaar is, kan die weer gaan rijden.'' Maar tot die tijd moet er weer een gewone trein gaan rijden tussen beide hoofdsteden, aldus Hoogland, die het Belgische rijverbod terecht vindt.
Zijn VVD-collega Betty de Boer steunt de gedachte van de PvdA. ''Als er materieel beschikbaar is heel graag, want dan is er tenminste weer een verbinding.'' Ze denkt dat staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) daar nu ook naar gaat kijken.
HLE18 dus, 13 heeft geen ERTMS. Kunnen ze daar geen ICR aan hangen? Dat ding kan 200 op de HSL, het enige probleem is dat er geen ATB op zit (geloof ik).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:14 schreef J.B. het volgende:
Kan er geen HLE18 of HLE13 op? Die kunnen ook op Nederlandse net met halve kracht toch?
Wilma Mansveld gaat hier niet aan toegevenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:19 schreef KnightSolaire het volgende:
Ondertussen willen de beide regeringspartijen dat er voorlopig weer een gewone treinverbinding komt.
[..]
Bron: Nu.nl
Je weet het niet, misschien leest de telegraafredactie wel mee hier en hebben ze morgen weer wat leuks voor in de krant.quote:
Dat is mogelijk omdat de IC Charleroi-Essen nu maar tot Antwerpen rijdt. Ter vervanging met Varkensneusen Antwerpen-Roosendaal vv om in Antwerpen de overstap op de IC ri. Brussel/Charleroi te bieden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:26 schreef Rostkreuz het volgende:
Weet niet of he t al gemeld was
Komende zaterdag en zondag extra trein Roosendaal - Antwerpen zonder lange overstap in Essen
Vertrek RSD -:04
Aankomst ANTW -:34
Vertrek ANTW -:27
Aankomst RSD -:56
Verdomme zeg, wat falen die lui weer ontzettend hardquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:28 schreef greavy het volgende:
De komende maand is de inzet van de V250 volledig onzeker: Er worden géén nieuwe treinstellen in België toegelaten, en de overige treinstellen dienen een herkeuring te doen. Er wordt gekeken door NSH en NMBS om met een Varkensneus een verbinding tussen Brussel en Roosendaal(1x/2u) op te zetten, en daar je dan een overstap hebt op de IC ri. Amsterdam.
Het kan zijn dat deze treinen tot Brussel-Noord sporen, omdat er weinig ruimte is, zeker in de spits, op de NZV
Aan e rijtijden te zien heeft deze überhaupt geen tussenstops?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:26 schreef Rostkreuz het volgende:
Weet niet of he t al gemeld was
Komende zaterdag en zondag extra trein Roosendaal - Antwerpen zonder lange overstap in Essen
Vertrek RSD -:04
Aankomst ANTW -:34
Vertrek ANTW -:27
Aankomst RSD -:56
Rechtstreeks want IC rijdt niet Antwerpen-Essen. Dit is ter vervanging van die IC, waardoor geen pendel Roosendaal<->Essen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Aan e rijtijden te zien heeft deze überhaupt geen tussenstops?
Van de kop van dat mens alleen al zouden de V250s spontaan kapot gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:27 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wilma Mansveld gaat hier niet aan toegevenDie is al te ver in de hol van Hispeed gekropen
pff. het wordt steeds gekker hier. Straks koop je een kaartje en mag je voor dat geld een voetreis naar België maken ...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:28 schreef greavy het volgende:
De komende maand is de inzet van de V250 volledig onzeker: Er worden géén nieuwe treinstellen in België toegelaten, en de overige treinstellen dienen een herkeuring te doen. Er wordt gekeken door NSH en NMBS om met een Varkensneus een verbinding tussen Brussel en Roosendaal(1x/2u) op te zetten, en daar je dan een overstap hebt op de IC ri. Amsterdam.
Het kan zijn dat deze treinen tot Brussel-Noord sporen, omdat er weinig ruimte is, zeker in de spits, op de NZV
Mensen van haar partij zijn sowieso al niet moeders mooistequote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Van de kop van dat mens alleen al zouden de V250s spontaan kapot gaan.
Johan...?Oh ja, die Johan! Ik ben thuis btw, de bus deed het, dat was wel prettig, en ik zat, ook fijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef bork het volgende:
[..]
a, langs het pittoresque Oudewater, even zwaaien naar Johan!
Ha mooi, open geschroefd en gepoetst?quote:b.t.w. ik heb mijn camera tussen deze en mijn mijn voorlaatste post volgens mij gefixt, nog bedankt voor de tip!
Een nieuwe dienstregeling? Het is de eerste dienstregeling waar dat stuk verdriet in rijdt...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:52 schreef Fiorano het volgende:
Hoorde het de directrice van NSH op Radio 2. Echt volledig kansloos, volgens haar kun je niet alles testen. De combinatie van nieuwe materiaal, nieuwe infrastructuur en een nieuwe dienstregeling was de oorzaak
Ja doeg.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:52 schreef Fiorano het volgende:
Hoorde het de directrice van NSH op Radio 2. Echt volledig kansloos, volgens haar kun je niet alles testen. De combinatie van nieuwe materiaal, nieuwe infrastructuur en een nieuwe dienstregeling was de oorzaak
Dat mens is niet goed wijs.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:52 schreef Fiorano het volgende:
Hoorde het de directrice van NSH op Radio 2. Echt volledig kansloos, volgens haar kun je niet alles testen. De combinatie van nieuwe materiaal, nieuwe infrastructuur en een nieuwe dienstregeling was de oorzaak
Dat laatste precies, ik dacht eerst dat het moeilijker was dan bij een z10 maar het was zelfs iets gemakkelijkerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Johan...?Oh ja, die Johan! Ik ben thuis btw, de bus deed het, dat was wel prettig, en ik zat, ook fijn.
[..]
Ha mooi, open geschroefd en gepoetst?
Bij welk van de talrijke voorgaande drama's is dat gebeurd dan? Ik noem een Winterellende Part 1 t/m 274quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
het zal mij benieuwen wanneer er koppen gaan rollen en vooral ook hoeveel, want van deze situatie krijg je spontaan het schaamrood op de kaken en zou je met de staart tussen de benen af moeten druipen als verantwoordelijke
proosten omdat de dodo een verbod heeft gekregen om met passagiers België in te gegaan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:57 schreef Duvel het volgende:
XM vraagt zich af of de vrijmibo op de post in Utrecht misschien uit de hand is gelopen?
Hahaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:52 schreef Fiorano het volgende:
Hoorde het de directrice van NSH op Radio 2. Echt volledig kansloos, volgens haar kun je niet alles testen. De combinatie van nieuwe materiaal, nieuwe infrastructuur en een nieuwe dienstregeling was de oorzaak
Biertje omgestoten over die ene belangrijke server....?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
proosten omdat de dodo een verbod heeft gekregen om met passagiers België in te gegaan?
"Een nieuwe dienstregeling is altijd een beetje spannend"quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Haha
Door een nieuwe dienstregeling gaat een trein kapot?
Ja en nee, op tv zegt ze: we kunnen niet alle situaties. Dat is wel waar.quote:
er is al eens een directie weggestuurd, dus het kan welquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij welk van de talrijke voorgaande drama's is dat gebeurd dan? Ik noem een Winterellende Part 1 t/m 274
Dat is waar, je kunt niet alle mogelijke situaties van tevoren incalculeren. Maar dat ze klanten niet helemaal goed begrijpt is al eerder gebleken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja en nee, op tv zegt ze: we kunnen niet alle situaties. Dat is wel waar.
kunnen of kennen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja en nee, op tv zegt ze: we kunnen niet alle situaties. Dat is wel waar.
Daarvoor heb je tegenwoordig mijn NSquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik ben ook weer thuis. +39, leukleuk formuliertje schrijven.
Ziet er prima uitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
De Fyra rijdt weer, er is deze week hard gewerkt aan het overschilderen van een aantal ICE 3 stellen.
[ afbeelding ]
Echt té bizar voor woorden. Ze wou zelf ook dat het anders gelopen was, maarja het was eigenlijk niet alleen de schuld van NSH. Het was een combinatie van factoren... Tuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Haha
Door een nieuwe dienstregeling gaat een trein kapot?
Als je met de OVChip reist wel ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:05 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Daarvoor heb je tegenwoordig mijn NS.
kunnen testenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kunnen of kennen?
Voor je een keuze maakt moet je deze ff kijken
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de frequente reizigers hier dat wel doen.
Anders hadden we nu nog in Utrecht Centraal gestaan, tussen veel meer mensen. Nu zitten we lekker thuis aan de koele pint te slobberenquote:
is ook wel zo, maar NSH is wel verantwoordelijk voor het grootste deel van de problemen. Dat het weer voor problemen zorgt en dat je daarom langzamer gaat rijden kan ik inkomen, maar dat is helaas niet de enige oorzaak in deze.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:05 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Echt té bizar voor woorden. Ze wou zelf ook dat het anders gelopen was, maarja het was eigenlijk niet alleen de schuld van NSH. Het was een combinatie van factoren... Tuurlijk.
Reizigersvertraging? Wat maakt DAT nou weer uit? Het gaat er om hoeveel vertraging de treintjes hebben, niet wat de reizigers hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Totale reizigersvertraging: +39. En dan heb ik nog mazzel gehad.
Dat is toch alleen maar gezellig? Lekker koukleumen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Anders hadden we nu nog in Utrecht Centraal gestaan, tussen veel meer mensen.
Eerst ff een warme choco.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Anders hadden we nu nog in Utrecht Centraal gestaan, tussen veel meer mensen. Nu zitten we lekker thuis aan de koele pint te slobberen
De treinvertraging moet groter geweest zijnquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Reizigersvertraging? Wat maakt DAT nou weer uit? Het gaat er om hoeveel vertraging de treintjes hebben, niet wat de reizigers hebben.
Zij is niet de directrice. Zij is de rechterhand van de werkelijke baas: Jan-Willem Siebers. Die zit te sidderen onder zijn bureau, en laat haar het vuile werk opknappen.quote:
Inderdaad, bizar dat we hem nog geen seconde aan het woord gezien hebben terwijl het enige bestaansrecht van zijn bedrijf momenteel voor 0% draait.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zij is niet de directrice. Zij is de rechterhand van de werkelijke baas: Jan-Willem Siebers. Die zit te sidderen onder zijn bureau, en laat haar het vuile werk opknappen.
Jan-Willem Siebers is een vuile, smerige lafbek. Je rechterhand met een onmogelijke boodschap voor een camera zetten. Hoe smerig wil je het hebben?
Wij zijn inmiddels begonnen aan het zagen aan de stoelpoten van Siebers, niet van Kaper.
Respect voor haar; zij durft te proberen, waar die lafbek d eballen niet voor heeft.
Bij zo'n crisis staat de topdirecteur op, in plaats van weg te duiken.
Serieus dit Driek? Dat is echt triest. Ook wel matige research dan van de NOS.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zij is niet de directrice. Zij is de rechterhand van de werkelijke baas: Jan-Willem Siebers. Die zit te sidderen onder zijn bureau, en laat haar het vuile werk opknappen.
Jan-Willem Siebers is een vuile, smerige lafbek. Je rechterhand met een onmogelijke boodschap voor een camera zetten. Hoe smerig wil je het hebben?
Wij zijn inmiddels begonnen aan het zagen aan de stoelpoten van Siebers, niet van Kaper.
Respect voor haar; zij durft te proberen, waar die lafbek d eballen niet voor heeft.
Bij zo'n crisis staat de topdirecteur op, in plaats van weg te duiken.
Vond het eerst wel prima, totdat door me strot gedouwd werd dat ik verplicht moest in en uitchecken van ns.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de frequente reizigers hier dat wel doen.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Over die V250: Nu kunnen diverse mensen hier tenminste zeggen dat ze met een "levensgevaarlijke" trein zijn meegeweest.
Commercieel Directeur = rechterhand Algemeen Directeur.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:35 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Serieus dit Driek? Dat is echt triest. Ook wel matige research dan van de NOS.
Sinds pakweg 2005. Hij kan zich dus niet verschuilen achter zijn voorgangers. En een deel van zijn daden heeft 'ie zelf gedaan, onafhankelijk van ee voorgeschiedenis.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:34 schreef Duvel het volgende:
En hoe lang zit die vent er? Van na de concessieverlening? Degenen die bij die aanbesteding betrokken waren zijn allemaal al weg, die mensen zou je moeten aanpakken. Die hebben het bedrijf nu opgezadeld met deze teringzooi.
OK, die heeft wat uit te leggen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Sinds pakweg 2005. Hij kan zich dus niet verschuilen achter zijn voorgangers. En een deel van zijn daden heeft 'ie zelf gedaan, onafhankelijk van ee voorgeschiedenis.
De NOS en Google zijn nooit een goede combinatie geweest. Hoe moeilijk kan het zijn? Ongeveer eerste hit:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:35 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Serieus dit Driek? Dat is echt triest. Ook wel matige research dan van de NOS.
Was hij 33 toen hij daar directeur werd? Wat een kleuter!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, die heeft wat uit te leggen.
http://www.reisburoactuee(...)orzitter-ns-hispeed/
en
http://www.treinreiziger.(...)bers_benoemd_bij_hsa
Directeur komt er vandaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:51 schreef Rostkreuz het volgende:
Heeft KLM nog een rol van betekenis binnen de HSA. Ze hebben een aandeel van 10% . Zijn er financiele gevolgen voor hun, kunnen zij uit HSA stappen?
Ja ik schrok ook, moet toch eens wat gaan doen aan m'n carričre...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Was hij 33 toen hij daar directeur werd? Wat een kleuter!
die fotoquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:17 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
België legt Fyra aan de ketting
hij weet zichzelf goed in de luwte te zetten. Hij is ook helemaal niet bekend ...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Sinds pakweg 2005. Hij kan zich dus niet verschuilen achter zijn voorgangers. En een deel van zijn daden heeft 'ie zelf gedaan, onafhankelijk van ee voorgeschiedenis.
testrijden mogen ze nog wel, met passagiers naar België gaan nietquote:
Ah, had verwacht dat ze die dingen eerst zouden nakijkenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
testrijden mogen ze nog wel, met passagiers naar België gaan niet
denk dat ze dat gisteren, vannacht en vandaag al gedaan hebben. Verder zijn er weer een aantal stellen gerepareerdquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:17 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ah, had verwacht dat ze die dingen eerst zouden nakijken
Heb spontaan een ziekte gekregen van die zin van haar. Heeft ze een bord voor haar kop ofzo.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:39 schreef Igen het volgende:
In het RTL Nieuws ook weer die Marjon Kaper. Volgens haar is NS Hispeed "heel tevreden" over de V250.
Altijd die neppe big-smile.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb spontaan een ziekte gekregen van die zin van haar. Heeft ze een bord voor haar kop ofzo.
moet het wel gebeuren jaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom oefent de politiek niet gewoon extreme druk uit op NS. Per direct vervangend materieel inzetten op een IC-dienst Amsterdam - Brussel. Zo niet, dan gaan we het hoofdrailnet alsnog aanbesteden. Gewoon keihard aanpakken deze bende!
Vast wel. En dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:48 schreef TwanTwan het volgende:
Stevent dit hele project niet rechtstreeks af op een parlementaire enquete?
Heeft de overheid idd niet een beslissende stem oid? Is toch nog semi-overheid? Of loop ik achter en zijn ze 100% particulierquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom oefent de politiek niet gewoon extreme druk uit op NS. Per direct vervangend materieel inzetten op een IC-dienst Amsterdam - Brussel. Zo niet, dan gaan we het hoofdrailnet alsnog aanbesteden. Gewoon keihard aanpakken deze bende!
Ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:48 schreef TwanTwan het volgende:
Stevent dit hele project niet rechtstreeks af op een parlementaire enquete?
semi-overheid. Overheid kan ingrijpen, maar slechts beperkt. Daarom moet met de macht die er is de NS de duimschroeven flink aangedraaid worden. Dat kan prima.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Heeft de overheid idd niet een beslissende stem oid? Is toch nog semi-overheid? Of loop ik achter en zijn ze 100% particulier
Dan komen we ergens in 2018 tenminste wel achter hoe het allemaal zo heeft kunnen gebeuren. Leuke TV.quote:
In Schubbekutteveen of in Goor? Grijpskerk? Sassenheim?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:16 schreef ArnosL het volgende:
Item net op het NOS journaal. Mensen stonden al meer dan anderhalf uur te wachten en nog steeds geen bus. Weer zo'n faal
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
In Schubbekutteveen of in Goor? Grijpskerk? Sassenheim?
Laten we eens beginnen met onderhandse gunningen niet meer vanzelfsprekend makenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
semi-overheid. Overheid kan ingrijpen, maar slechts beperkt. Daarom moet met de macht die er is de NS de duimschroeven flink aangedraaid worden. Dat kan prima.
Net over de grens in belgië dacht ik. Ze waren gestrand met de fyra.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
In Schubbekutteveen of in Goor? Grijpskerk? Sassenheim?
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Altijd die neppe big-smile.
"Hihi, de wereld vergaat, hihi, wat geweldig!"
zal ook te maken hebben gehad met een defect aan het spoor tussen Arnhem en Nijmegen. Dat is nu verholpen, maar ik ga er niet vanuit dat de 3100 meer opgestart wordt vandaag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:50 schreef b2py het volgende:
De storing in Utrecht is al uren af en toch weigert de NS om treinserie 3100 (Schiphol - Nijmegen) nog op te starten. Wat is dat toch dat ze dat niet doen? Dat personeel die die treinen moet rijden is toch niet ineens van de aardbodem verdwenen ofzo?
Tussen Schiphol en Arnhem laten rijden moet ook wel kunnen toch? Daar is het ook echt nodig..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal ook te maken hebben gehad met een defect aan het spoor tussen Arnhem en Nijmegen. Dat is nu verholpen, maar ik ga er niet vanuit dat de 3100 meer opgestart wordt vandaag.
dan zou je heel erg kort moeten keren in Arnhem. Het kan, maar je loopt sowieso iets vertraging opquote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Tussen Schiphol en Arnhem laten rijden moet ook wel kunnen toch? Daar is het ook echt nodig..
Keren op trein naar Den Helder en een pendeltje Arnhem - Nijmegen is zeker te ingewikkeld voor de bijsturing en zal de werkdrukmeter van de TRDL door het dak laten schieten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan zou je heel erg kort moeten keren in Arnhem. Het kan, maar je loopt sowieso iets vertraging op
Daar moet een TRDL toch tegen kunnen? Zouden ze bij de luchtverkeersleiding eens moeten doenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Keren op trein naar Den Helder en een pendeltje Arnhem - Nijmegen is zeker te ingewikkeld voor de bijsturing en zal de werkdrukmeter van de TRDL door het dak laten schieten.
https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vi3aofqwxazxquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:01 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daar moet een TRDL toch tegen kunnen? Zouden ze bij de luchtverkeersleiding eens moeten doen
twitter:NSCommunicatie twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:51:00We horen net dat de Belastingdienst een reis met Fyra als gokken beschouwt, dus de kaartjes worden 29% duurder vanwege de kansspelbelasting. reageer retweet
Beter laat dan nooit, doet wederom me denken aan Bombardier/Siemens en SLTquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
Fyra-monteurs naar Nederland
Toegevoegd: vrijdag 18 jan 2013, 20:03
Update: vrijdag 18 jan 2013, 20:54
De Italiaanse producent van de Fyra-treinstellen stuurt dertig monteurs naar Nederland om de problemen met de treinen op te lossen. In de fabriek in Italië zelf zijn tien man op de zaak gezet.
Vandaag en morgen worden in Nederland testritten met de Fyra gemaakt. Er worden camera's onder de treinen opgehangen om beter te kunnen beoordelen wat er precies aan de hand is.
Testritten
De Fyra-fabrikant hoopt dat er maandag informatie beschikbaar is van die testritten.
Door een reeks incidenten rijdt de hogesnelheidstrein in elk geval tot en met maandag niet tussen Amsterdam en Brussel.
Bron
idd. Voorkomen is beter dan genezen, maar goed, in dit geval is het kalf al verdronken en wordt nu de put gedemptquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:05 schreef Viezze het volgende:
Sowieso belachelijk dat die pastapipo's er nog niet waren. Bij ons op de zaak lopen er constant monteurs van fabrikanten van machines rond, niet pas als het compleet uit de hand is gelopen...
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:07 schreef b2py het volgende:
twitter:NSCommunicatie twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:51:00We horen net dat de Belastingdienst een reis met Fyra als gokken beschouwt, dus de kaartjes worden 29% duurder vanwege de kansspelbelasting. reageer retweet
Ze hadden beter 30 machinisten kunnen sturen om de treinen terug te brengenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Voorkomen is beter dan genezen, maar goed, in dit geval is het kalf al verdronken en wordt nu de put gedempt
Die laatste is inderdaad tof! Meppel?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:10 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik heb een aantal foto's voor mijn opleiding moeten maken, dit was de eerste keer dat ik met een redelijke camera foto's maak van mijn verplichte hobby: het treinreizen. Aangezien hier vaak foto's voorbij komen en er een aantal reacties per foto langskomen zou ik wel eens willen weten wat de "kenners" hier nu van vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
To do what? De assembly line is al afgebroken toch? En alle treinstellen zijn inmiddels overgebracht om de Watergraafsmeer warm te houden? Of?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
De Italiaanse producent van de Fyra-treinstellen stuurt dertig monteurs naar Nederland om de problemen met de treinen op te lossen. In de fabriek in Italië zelf zijn tien man op de zaak gezet.
Allemesjoggels, hoe kom je daar zo snel achter?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die laatste is inderdaad tof! Meppel?
Misschien kunnen we in Stockholm gaan kijken. Daar hebben ze een mankement gevonden waardoor treinen zichzelf into Oblivion lanceren. Dat willen wij ookquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:12 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ze hadden beter 30 machinisten kunnen sturen om de treinen terug te brengen
Die laatste is coolquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:10 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik heb een aantal foto's voor mijn opleiding moeten maken, dit was de eerste keer dat ik met een redelijke camera foto's maak van mijn verplichte hobby: het treinreizen. Aangezien hier vaak foto's voorbij komen en er een aantal reacties per foto langskomen zou ik wel eens willen weten wat de "kenners" hier nu van vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zal wel een "kenner" zijn hequote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Allemesjoggels, hoe kom je daar zo snel achter?
Daar kwam ik vroeger wekelijksquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Allemesjoggels, hoe kom je daar zo snel achter?
Haha natuurlijk! Zo lang hier meelurken en nog dat niet door hebbenquote:
Ja gaaf, dat zo'n trein zich VOL met 250 kmh in.....o, wachtquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien kunnen we in Stockholm gaan kijken. Daar hebben ze een mankement gevonden waardoor treinen zichzelf into Oblivion lanceren. Dat willen wij ook
Ik zie gelukkig ook vaak genoeg foto's langskomen van stations die ik niet ken hoorquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:18 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Haha natuurlijk! Zo lang hier meelurken en nog dat niet door hebben
volgens mij is nog niet alles in Nederland, maar ik kan het mis hebbenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
To do what? De assembly line is al afgebroken toch? En alle treinstellen zijn inmiddels overgebracht om de Watergraafsmeer warm te houden? Of?
Toen ik vanmiddag langs de Meer reed stonden daar echt ontelbaar veel Fyra's, kwam geen eind aan.. Allemaal titanics, wat een geniale soep was dat gisteren!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij is nog niet alles in Nederland, maar ik kan het mis hebben
het is jammer dat de sloopritten naar Groningen nog niet meer begonnen zijn. Zodra dat is moet je het spul bij de wasmachine zetten, dan wordt het vanzelf van bruikbare onderdelen ontdaanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Toen ik vanmiddag langs de Meer reed stonden daar echt ontelbaar veel Fyra's, kwam geen eind aan.. Allemaal titanics, wat een geniale soep was dat gisteren!
Reserveonderdelen maken ofzo? Ik heb geen idee.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
To do what? De assembly line is al afgebroken toch? En alle treinstellen zijn inmiddels overgebracht om de Watergraafsmeer warm te houden? Of?
26 januari lijkt me wel een ideale datum!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:29 schreef WhiteJoker het volgende:
Hij mag dan lelijk zijn en voor geen meter werken, ik hoop echt dat hij weer snel de baan op kan en dat dan de dienstregeling gehaald wordt. Helaas zal dat wel een utopie blijven...
Sluitseinenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:21 schreef Kevindinhinho het volgende:
En deze, tsja.. Het is wat saai, maar toch aardig gelukt volgens mij.. Beetje jammer dat spooraanduiding '2' zo overbelicht is..
[ afbeelding ]
Misschien was een langtijdbelichting zonder flits beter geweest. Wat voor opleiding doe je precies eigenlijk, dat je foto's moet maken?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:21 schreef Kevindinhinho het volgende:
En deze, tsja.. Het is wat saai, maar toch aardig gelukt volgens mij.. Beetje jammer dat spooraanduiding '2' zo overbelicht is..
[ afbeelding ]
de Noordzee piloteertquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:20 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja gaaf, dat zo'n trein zich VOL met 250 kmh in.....
Journalistiek, nu ben ik bezig met een module Fotojournalistiek waarbij ik beweging en mijn werk in beeld wilde brengen. Beweging is aardig gelukt, voor mijn werk als studentchauffeur reis ik vaak langer met het OV dan de tijd dat ik in de auto zit..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:40 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Misschien was een langtijdbelichting zonder flits beter geweest. Wat voor opleiding doe je precies eigenlijk, dat je foto's moet maken?
Ik vind die koplopers echt ontzettend mooie treinen, jammer dat ze nooit in Zuid-Limburg komen; datzelfde geldt inmiddels helaas ook voor ICRquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:21 schreef Kevindinhinho het volgende:
Over deze ben ik ook heel tevreden:
[ afbeelding ]
En deze, tsja.. Het is wat saai, maar toch aardig gelukt volgens mij.. Beetje jammer dat spooraanduiding '2' zo overbelicht is..
[ afbeelding ]
Het wordt nogal een kamikaze-actie op deze manierquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
[..]
26 januari lijkt me wel een ideale datum!
Als testdummy ?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:53 schreef dennistd het volgende:
Gewoon met z'n allen eisen dat we met de Thalys meekunnen.
Thalys Treinmanagers willen dat niet en hebben afgelopen dagen mensen weggestuurd en verwezen naar de bussen in Breda. Omdat dat ook een prima alternatief is.. ofzo..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:53 schreef dennistd het volgende:
Gewoon met z'n allen eisen dat we met de Thalys meekunnen.
Daar moet je doorheen beuken - conform Europese regelgeving heb je recht op vervangend vervoer als je vertraging een uur of meer is. Je mag daarvoor de snelste route nemen. De Thalys is beduidend sneller dan met Fyra naar Breda of binnenlandse treinen naar Roosendaal en aldaar overstappen op een bus.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Thalys Treinmanagers willen dat niet en hebben afgelopen dagen mensen weggestuurd en verwezen naar de bussen in Breda. Omdat dat ook een prima alternatief is.. ofzo..
Nu gaan ze je verwijzen naar Roosendaal naar die extra stopper naar Essen.
Waarschijnlijk had dat wat te maken met het platgaan van Utrecht.quote:Overigens werd op Amsterdam C omgeroepen dat de Fyra naar Breda vandaag toeslagvrij was. Reden is niet helemaal blijven hangen, waarschijnlijk om de reizigers snel naar Roosendaal te krijgen.
Meenemen dat ding dan maar!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar moet je doorheen beuken - conform Europese regelgeving heb je recht op vervangend vervoer als je vertraging een uur of meer is. Je mag daarvoor de snelste route nemen. De Thalys is beduidend sneller dan met Fyra naar Breda of binnenlandse treinen naar Roosendaal en aldaar overstappen op een bus.
Je kunt dan nog altijd een uurtje aan de bar blijven hangen en wat croissantjes eten ofzo.
[..]
Waarschijnlijk had dat wat te maken met het platgaan van Utrecht.
Want maakt NSH er een bende van zeg.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Thalys Treinmanagers willen dat niet en hebben afgelopen dagen mensen weggestuurd en verwezen naar de bussen in Breda. Omdat dat ook een prima alternatief is.. ofzo..
Nu gaan ze je verwijzen naar Roosendaal naar die extra stopper naar Essen.
Overigens werd op Amsterdam C omgeroepen dat de Fyra naar Breda vandaag toeslagvrij was. Reden is niet helemaal blijven hangen, waarschijnlijk om de reizigers snel naar Roosendaal te krijgen.
En enigzins snap ik het ook wel hoor, van Thalys. Je wilt je trein niet vol hebben met volk wat er niet in hoort.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:21 schreef James1988 het volgende:
Thalys-treinpersoneel krijgt die opdracht waarschijnlijk vanuit hun hoofdkantoor in Brussel, dit omdat een Thalys-stoeltje naar Antwerpen/Brussel fors duurder is dan een Fyra-stoeltje.
klopt. NSH moet zelf zorgen voor een fatsoenlijk alternatief, maar er lijkt over elkaar heen gebuiteld te worden met ideeën, waardoor het nu vlees noch vis is ...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:22 schreef b2py het volgende:
[..]
En enigzins snap ik het ook wel hoor, van Thalys. Je wilt je trein niet vol hebben met volk wat er niet in hoort.
Ja, en hoe is de relatie Thalys - NSH?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. NSH moet zelf zorgen voor een fatsoenlijk alternatief, maar er lijkt over elkaar heen gebuiteld te worden met ideeën, waardoor het nu vlees noch vis is ...
Naar mijn weten worden de treinen gereden door Thalys-treinpersoneel onder de vergunning van HSA. HSA heeft verder geen aandelen in Thalys, maar is wel eigenaar van 2 Thalys-treinen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, en hoe is de relatie Thalys - NSH?
Exploiteert NSH de trein in Nederland of doet Thalys dat zelf? Hoe liggen de verhoudingen op dat gebied?
dat. Thalys koopt gewoon de treinpaden in bij HSA en meer hebben ze niet met elkaar te maken, behalve dan dat ze elkaar niet in de weg moeten rijdenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Naar mijn weten worden de treinen gereden door Thalys-treinpersoneel onder de vergunning van HSA. HSA heeft verder geen aandelen in Thalys, maar is wel eigenaar van 2 Thalys-treinen.
Enige verschil is dat de vervoerder alternatieven biedt. Dan is die regelgeving weer iets anders.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar moet je doorheen beuken - conform Europese regelgeving heb je recht op vervangend vervoer als je vertraging een uur of meer is. Je mag daarvoor de snelste route nemen. De Thalys is beduidend sneller dan met Fyra naar Breda of binnenlandse treinen naar Roosendaal en aldaar overstappen op een bus.
Je kunt dan nog altijd een uurtje aan de bar blijven hangen en wat croissantjes eten ofzo.
Volgens de regels heb je recht op een soortgelijk alternatief. Een bus is dat niet. Een reis waarbij je ineens 2x moet overstappen en je anderhalf uur langer onderweg bent is dat ook niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Enige verschil is dat de vervoerder alternatieven biedt. Dan is die regelgeving weer iets anders.
Thalys is een stuk duurder, aparte zitplaatsen, én de trein is niet van Hispeed naar van Thalys/TGV/SNCF gedoe. Dat zijn 2 heul aparte treinen, met zelfs heel andere vervoerscondities.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Want maakt NSH er een bende van zeg.
Lieve help...
Maar die kaartjes komen ook weer bij de Fransen vandaan. Zelfs de acties die NSH aanbiedt komen bij de Fransen vandaan.quote:
Ik denk dat er heel veel van interpretatie af hangt. Zeker omdat NS/NMBS zelf al een Thalys als vervangend product bieden, wat dan weer beperkt lijkt te zijn tot de eerste 9 reizigers die zich aandienen...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Die Europese regelgeving zit heel krom in elkaar. Het is vertraging vanaf je beginpunt dat je mag kiezen. En als de vervoerder jou een vervangend reisplan aanbiedt, dien je die ook te accepteren.
Hoe krom het ook moge zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie, daar heb je het al. Moet je langs het loket om een nieuwe reservering te halen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel van interpretatie af hangt. Zeker omdat NS/NMBS zelf al een Thalys als vervangend product bieden, wat dan weer beperkt lijkt te zijn tot de eerste 9 reizigers die zich aandienen...
Tegen bijbetaling of gratis???quote:Prijzen
Verborgen prijzen.
Excuusquote:Op zondag 13 januari 2013 10:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook erbij dat het niet hoeft aangepast te worden? Ik vind alles prima hoor.
Alternatieven ja? Zoals?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Ja, maar de vervoerder van de trein biedt zelf alternatieven, dus waarom zou Thalys al die reizigers accepteren?
We hadden ook een fijne Duitse trein kunnen hebbenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik kon vandaag mijn lachen niet inhouden toen ik hoorde dat de Belgen er eigenhandig voor gezorgd hebben dat dat stuk schroot van de baan is. En ik moest ook gelijk aan de jurist denken die Greavy had aangeschreven met z'n gelul over imagoschade.
We hadden natuurlijk zo'n fijne Franse trein kunnen hebben, de Thalys in Fyra-kleuren. Maar nee, er moesten weer zonodig treinen komen met een eigen gezicht. Da's meer dan gelukt. In eerste instantie was het alleen een lelijk gezegd. Een te dikke vrouw met een te lelijk hoofd met daarin een buiten poprtionele mond. Het nadeel van dit eigen gezicht: het veranderd steeds door al die onderdelen die van die kuttrein afflikkeren.
vgs mij is het idd Kronenbourg 1664 daarquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:52 schreef bork het volgende:
[..]
We hadden ook een fijne Duitse trein kunnen hebben. Wat voor bier is er verkrijgbaar op de Thalys? Belgisch geloof ik, niks frans hoop ik
dat zou een breekpunt kunnen zijn
. Wel nuanceren Kronenbourg 1664 mag dan weer wel.
![]()
Van jupiler ga ik stink scheten laten...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:57 schreef remcoP het volgende:
Volgens menukaart thalys
Heineken
Jupiler
Leffe Blonde/Brown
Duvel
Om privacyredenenquote:Om uw reisgegevens te kunnen inzien moet u eerst uw OV-chipkaart aan uw Mijn NS account koppelen.
Om privacyredenen heeft u een kaartservicecode nodig om uw OV-chipkaart te kunnen koppelen aan uw account.
Merci, had ik toch 75% goed, Heineken is wel weer slim dat ze op zo'n traject hun product verkopen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:57 schreef remcoP het volgende:
Volgens menukaart thalys
Heineken
Jupiler
Leffe Blonde/Brown
Duvel
I stand correctedquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:57 schreef remcoP het volgende:
Volgens menukaart thalys
Heineken
Jupiler
Leffe Blonde/Brown
Duvel
Die kaartservicecode is inderdaad gezeik in de ruimte.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om privacyredenen![]()
Krijg aids en tyfus en al het andere waar je aan doodgaat, ik schrijf wel een formuliertje
Ja maar het is best een eindje naar Parijs, als ik 4 Duvels op heb ga ik slapen, ik weet niet of die Thalys lang stil staat in Paris-Nord.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:58 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Van jupiler ga ik stink scheten laten...
Dus dan maar Duvel
quote:70 Norwegian Krone equals
9.37 Euro
hebben we het wel over halve liters natuurlijk hequote:72 Norwegian Krone equals
9.64 Euro
Ik wacht wel, toch geld zat. En mijn systeem is ook vrij arbeids-extensief zeg maarquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die kaartservicecode is inderdaad gezeik in de ruimte.
Online geld terug vragen is wel ideaal... met twee klikken en je rekeningnummer ben je al klaar, en binnen een dag of twee bevestiging. Binnen een week uitbetaald.
Anders ik wel, wil je dit niet meer doen aubquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:02 schreef remcoP het volgende:
Ik heb een ander thalysmenu gevonden. Hier is er geen duvel meer, wel grimbergen en becks.
Ik raak verward nu.
sorryquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:06 schreef bork het volgende:
[..]
Anders ik wel, wil je dit niet meer doen aub.
Enigszins aan de hoge kant, maar niet absurd.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
En in Finland (Euro's, 2008)
[ afbeelding ]
quote:Bier staat links, kun je nog zien aan de engelse termen. Ging me bij deze foto vooral om de rijke keuze aan sterke drank. Nota bene, we hebben het hier over een stoptrein van 4 bakken.
Ik zie het, valt me mee, ondanks alles is zelf stoken toch wel aantrekkelijk in die contreien, houdt de muggen ook op afstand,quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
En in Finland (Euro's, 2008)
[ afbeelding ]
Bier staat links, kun je nog zien aan de engelse termen. Ging me bij deze foto vooral om de rijke keuze aan sterke drank. Nota bene, we hebben het hier over een stoptrein van 4 bakken.
Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, er is ook koffie, fris, sap, candybars, pringles, sandwiches, alles.
[ afbeelding ]
En een dranghek voor de grote drukte
en dat in een stoptrein?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, er is ook koffie, fris, sap, candybars, pringles, sandwiches, alles.
[ afbeelding ]
En een dranghek voor de grote drukte
Ongelofelijk. Het KAN dus welquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:22 schreef twaalf het volgende:
En nu nog de goede prijsstellingen:
http://www.ostseelandverk(...)gflyer_100728_RZ.pdf
Op een oersaaie stoptrein in Duitsland maakt de conducteur een rookworst met salade warm, nadat je zonder toeslag een kaartje bij hem hebt gekocht.
Ja. Het zijn trouwens 5 bakken nu ik de foto's terug zie. niet 4. Maar ja, 424 km met 11 stops, inclusief begin en eindstation. Da's normaal, in Finlandquote:
Het was de laatste van de dag, we hadden geen idee waar die trein heen ging of hoe we aan een kaartje zouden moeten komen, en we wilden nog wel in ons bed slapenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom stapte je niet in?![]()
Dat gebeurt nog vrij vaak in Zweden trouwens hoor, zulke dingetjes. Falköping - Jönköping - Nässjö rijdt er bijvoorbeeld nog mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |