abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:59:17 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121487012
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en exit houten ladderwagens :')
Gewoon even een werkbezoekje brengen aan België :s)
pi_121487137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:53 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens meer in het verdubbelen van die lijn dan het elektrificeren (beiden zou nog beter zijn natuurlijk). Je zou de stoptrein dan een minuut of drie eerder in Zwolle moeten laten aankomen en vertrekken, en dan kun je een IC Zwolle-Almelo inleggen die in Almelo aansluiting biedt op de IC naar Enschede en in Zwolle ook in de knoop ligt. In de spits kun je die IC dan ook doortrekken naar Enschede.
Verdubbelen is volgens mij vele malen duurder dan het bestaande spoor electrificeren.
Daarnaast, een extra trein die Almelo als begin/eindpunt heeft? Dan mag er in Almelo ook wel een perron bij komen! Daar zitten ze nu ook vaak genoeg te prutsen / rare trucs uit te halen om de stopper uit Apeldoorn (buiten de spits) te laten keren zonder de rest van de dienstregeling in de weg te zitten.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 23:05:41 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121487238
op 2a binnen laten komen en dan op 1b keren toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121487641
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
op 2a binnen laten komen en dan op 1b keren toch?
Soms nemen ze 'm op 4a binnen en keert die op 5b, maar ik heb ook al twee keer gezien dat ze 'm op 2b binnen nemen, dan via de 'tunnel' om laten lopen naar 5b om vervolgens vanaf 4a weer terug naar Almelo te vertrekken.
(En, met vertraging blijft die ook wel eens op 2b staan, nemen ze de intercity naar Enschede op het verkeerde spoor binnen en vertrekt die vanaf 2b weer terug)

--edit--
Dat was trouwens in 1999 ook al het treintje waar je als treindienstleider altijd voor uit moest kijken hoe die nu weer gepland was om binnen te nemen en om te rangeren weet ik nog uit de Post-T Hengelo simulatie: http://shop2.signalsoft.n(...)s_id=225&language=nl
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:18:45 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121487768

DB 628 498+628 xxx als RE12
Hier passeren twee prachtige Diesels als RE12 naar Trier. Rechts achter de fly-over die naar rechts afbuigt zie je nog een deel van het grote Fernverkehr Rangierbahnhof van Keulen. Rechts achterop de foto zie je de prachtige Sint Agnes Kerk. Zeker ook een bezoekje waard, net als de Kölner Dom, die rechts van de fotograaf te vinden is.

Op dit moment rijdt RE12 nog met de prachtige oude diesels, BR628. Je rijdt er door de prachtige bossen en bergen vanaf Euskirchen naar Trier. Heerlijk dieselend. Vanaf december 2013 doe je dat nog wel, maar dan in luxe materieel, namelijk gloednieuwe Lint'en (2- en 3-delig). Dan zal deze rit van 2u40 met BR628, dan met Lint, wel een probleem vormen voor je zitvlak en je rug. Nu dus nog even genieten van dit oude vertrouwde gezicht in Keulen, want straks zijn ze hier verdreven.
Op deze lijn rijdt ook Talent als RE22 (vanaf Gerolstein als RB naar Trier), die wordt ook vervangen door Lint.

De inzet van het materieel is nu te verwijten aan de regio die de trein rijdt.
DB Regio Südost rijdt de RB83 Trier-Gerolstein (de treinen niet verder naar Keulen gaan als RE22) en RE12 Keulen-Trier via Gerolstein.
DB Regio NRW rijdt RE22 Keulen-Gerolstein en ook RB83 Gerolstein-Trier. Deze 2 treinseries zitten aan elkaar gekoppeld. Ook RB24 Keulen-Gerolstein is van DB Regio NRW
Vanaf december 2013 gaat dit vallen onder het 'Dieselnetz Köln' van DB Regio NRW.

Het Talent gaat ook verdwijnen van de RB30 Köln-Bonn-Ahrbrück, RB25 Köln-Meinerzhagen en RB23 Bonn-Bad Münstereifel, waarna hier ook Lint'en komen te rijden.
pi_121488134
Brr, Linten op de RE12. Gaat wel hard achteruit daar zeg. Eerst 218 met rijtuigen en BR628. Prima puik materieel. Maar Linten... Dat is toch zo 1999?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:32:56 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121488227
Gaat om de Lint 54 en Lint 81. Zie ook http://www.nwl-info.de/aktuelles/2011/03/23/datenblatt.pdf

Ik ga echt niet 2u44 in een Lint zitten hoor. Dan maar via Koblenz.
pi_121488289
Sowieso via Koblenz. Dosto tot Koblenz, kans op Dosto (afhankelijk van welke trein) over de Moselstrecke en nog kans op cargo's ook :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:38:50 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121488359
Dat wel ja, maar voor het materieel en traject ging ik ook graag via Gerolstein. Al een paar keer rondje gedaan zo. Heen via Koblenz en terug via Gerolstein oid. Je hebt er zelfs nog armseinen staan op een aantal plekken...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:39:44 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121488393
Die heb je in Engeland soms ook nog. Best geinig :)
pi_121488431
Net een paar stukkies op de ICB gereden, we hadden een gedoofd P-sein, een gestoord P-sein met overweg en een ATB baanvakstoring :Y)

  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:41:31 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121488438
Neuss Guterbahnhof heeft zelfs nog armseinen. En daar rijden aardig wat cargo's per dag langs.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:43:24 #113
141482 Q.
JurassiQ
pi_121488503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Die heb je in Engeland soms ook nog. Best geinig :)
Mooi vind ik dat. O+ Toen ik net in Enschede woonde had je die in Gronau ook nog. Prachtig. Fietste voor de heropening van Enschede - Gronau regelmatig naar Gronau om de ouwe zooi daar te bewonderen. O+
For great justice!
pi_121488583
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:41 schreef Mirgeam het volgende:
Net een paar stukkies op de ICB gereden, we hadden een gedoofd P-sein, een gestoord P-sein met overweg en een ATB baanvakstoring :Y)

[ afbeelding ]
Apeldoorn! Ondanks storingen keurig de 6 minuten stop daar gehad?
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121488624
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:45 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Apeldoorn! Ondanks storingen keurig de 6 minuten stop daar gehad?
Heen en terug :Y
pi_121488660
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Mooi vind ik dat. O+ Toen ik net in Enschede woonde had je die in Gronau ook nog. Prachtig. Fietste voor de heropening van Enschede - Gronau regelmatig naar Gronau om de ouwe zooi daar te bewonderen. O+
Ook na de heropening was dat nog even het geval daar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:48:52 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121488718
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Mooi vind ik dat. O+ Toen ik net in Enschede woonde had je die in Gronau ook nog. Prachtig. Fietste voor de heropening van Enschede - Gronau regelmatig naar Gronau om de ouwe zooi daar te bewonderen. O+
Engeland is sowieso wel een leuk land qua spoorwegen. Veel materieel, mooie spotplekken waarvan er ook redelijk wat toegankelijk zijn, en over het algemeen vriendelijke lui. Spotters die niet te beroerd zijn om je te helpen (zelfs de politie gaf een tip om te gaan spotten).

Één van de lui die ik daar sprak wees op een gegeven moment naar een struik vlak langs de spoorbaan, hij vertelde toen dat hij enige tijd terug 's nachts met een snoeischaar die struik had kortgewiekt omdat het ding zijn foto verstoorde _O-

Af en toe is het wel een beetje een bizar land. Public footpaths lopen gewoon over een viersporige mainline zonder ook maar enige vorm van overwegbewaking, en als er een voetgangersbrug is gebouwd is deze zo dicht bij het spoor gezet dat je de bovenleiding zonder problemen aan kunt raken. Zomaar twee situaties die in Nederland echt ondenkbaar zijn :')
pi_121488871
Daar hebben ze ook nog stations zoals Berney Arms :')

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:55:22 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121488939
Ja, en ook Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, het enige station wat 5 paaltjes nodig heeft om het bordje te ondersteunen _O-

  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:55:27 #120
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121488944
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:53 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens meer in het verdubbelen van die lijn dan het elektrificeren (beiden zou nog beter zijn natuurlijk). Je zou de stoptrein dan een minuut of drie eerder in Zwolle moeten laten aankomen en vertrekken, en dan kun je een IC Zwolle-Almelo inleggen die in Almelo aansluiting biedt op de IC naar Enschede en in Zwolle ook in de knoop ligt. In de spits kun je die IC dan ook doortrekken naar Enschede.
Door elektrificatie kan je wel met minder dubbelspoor af dan zonder elektrificatie omdat elektrische treinen sneller zijn. Daarnaast is elektrificatie sowieso wel rendabel omdat Diesel steeds duurder wordt en elektrificatie zichzelf wel terugverdiend.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:55:29 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121488945
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:

[..]
Één van de lui die ik daar sprak wees op een gegeven moment naar een struik vlak langs de spoorbaan, hij vertelde toen dat hij enige tijd terug 's nachts met een snoeischaar die struik had kortgewiekt omdat het ding zijn foto verstoorde _O-
Dat valt nog mee. Ik heb ze getroffen met 5 meter hoge ladder, kettingzaag en een turbotrimmer/kantjesmaaier(?) en al in de kofferbak. En die heb ik ook al eens gebruikt zien worden.
Als ProRail het niet doet.....

Oja. Ook iemand die pionnen meenam zodat hij even zijn gebied op de WEG kon afbakenen. De auto's moesten er maar omheen slingeren.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:57:45 #122
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121489023
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Verdubbelen is volgens mij vele malen duurder dan het bestaande spoor electrificeren.
Daarnaast, een extra trein die Almelo als begin/eindpunt heeft? Dan mag er in Almelo ook wel een perron bij komen! Daar zitten ze nu ook vaak genoeg te prutsen / rare trucs uit te halen om de stopper uit Apeldoorn (buiten de spits) te laten keren zonder de rest van de dienstregeling in de weg te zitten.
Station Almelo en Hengelo moet je gewoon verbouwen. Dat is functioneel gezien echt verschrikkelijk gedateerde troep die totaal niet aansluit op handig gebruik voor de treindienst. Vier perronsporen aan twee eilandperrons en met 80 km/h kunnen in- en uitrijden zou echt stukken beter zijn dan de huidige oplossing met faseperrons.
pi_121489090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:55 schreef greavy het volgende:
Dat valt nog mee. Ik heb ze getroffen met 5 meter hoge ladder, kettingzaag en een turbotrimmer/kantjesmaaier(?) en al in de kofferbak. En die heb ik ook al eens gebruikt zien worden.
Dat soort dingen bedenk ik ook weleens :')



Maar het echt DOEN gaat wel weer wat ver dan :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 januari 2013 @ 00:01:44 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121489170
Zij doen het gewoon. Hesje aan en gaan ff de spoorberm snoeien.
pi_121489332
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar hebben ze ook nog stations zoals Berney Arms :')

[ afbeelding ]
Tsja, daar hebben ze dan ook geen probleem om te zeggen dat de laatste twee deuren van coach x niet open gaan omdat het perron te kort is.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:07:26 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121489367
Dit is trouwens wel een geinig lijntje: Grand Central Railway. Een dubbelsporige hoofdspoorlijn waarop alleen maar museumtreinen rijden, stoom en diesel. :)

Over een paar jaar gaat de Midlands Main Line langdurig buiten dienst i.v.m. onderhoud, GCR gaat deze buitendienststelling gebruiken om een viaduct te bouwen om twee losliggende delen aan elkaar te koppelen. Dit in samenwerking met Network Rail.
pi_121489406
Oh daar wil ik nog een keer heen. Dit jaar wel naar York geweest voor het National Railway Museum. Da's wel lekker in Engeland: meeste musea zijn gratis.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:09:48 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121489435
En daar is een spoorwegmuseum ook een museum.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:45:00 #129
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121490469
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
nice, Poolse treintjes *O* , ik ben voor.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 januari 2013 @ 00:48:40 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121490553
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:45 schreef bork het volgende:

[..]

nice, Poolse treintjes *O* , ik ben voor.
Kunnen we meteen ook een hoop internationale treindiensten met België plannen. :+
  zondag 13 januari 2013 @ 00:51:12 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121490629
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kunnen we meteen ook een hoop internationale treindiensten met België plannen. :+
Dat wordt ook een stuk gemakkelijker, we gooien zelf wat geld in de pot, we regelen Poolse locs en machinisten en karren maar over de ouwe lijn.
PTA-express :P

Ik moet er niet aan denken, met een restauratie-wagon, ging ik elke avond in de trein eten :Y) ^O^ .

[ Bericht 15% gewijzigd door bork op 13-01-2013 00:57:59 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 januari 2013 @ 01:00:10 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121490926
Zo'n WARS wagen _O_ Met zoeen Oostblok-nijlpaard wat dan een eitje voor je bakt en koffie gaat zetten en zo O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121490978
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:06 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Tsja, daar hebben ze dan ook geen probleem om te zeggen dat de laatste twee deuren van coach x niet open gaan omdat het perron te kort is.
gebeurt hier ook ;) in haarlem kon je niet uitstappen bij de laatste coupe omdat het perron niet lang genoeg was _O-
There are only 151 Pokémon.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:02:19 #134
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121490992
quote:
17s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo'n WARS wagen _O_ Met zoeen Oostblok-nijlpaard wat dan een eitje voor je bakt en koffie gaat zetten en zo O+
Dodelijk, huwelijken naar de knoppen, treinen missen, hoog cholesterol, maagzuur maar wel lekker!

Als Rikus de paden en de andere regelshit regelt, doe ik mijn duit in het zakje m.b.t. het Poolse inhuurgedeelte en ik kan ook wel cashwise wat storten als ik zelf mee mag :) .doen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 januari 2013 @ 01:03:17 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121491017


Tussen Sucha Beskidzka en Zakopane, 27 november 2005 :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 januari 2013 @ 01:06:07 #136
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121491106
quote:
17s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Tussen Sucha Beskidzka en Zakopane, 27 november 2005 :s)
Ophouden, dit is nie goed Fles, dat wordt een bacchanaal.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 januari 2013 @ 01:06:34 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121491130
Mooi man O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 januari 2013 @ 01:07:55 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121491174
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man O+
Echt wel maar hier iets veranderen?! Ach ja dromen mag!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 januari 2013 @ 01:18:55 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121491499
Ik heb de afgelopen jaren echt veel te veel tijd gestopt in het uitzoeken van de mogelijkheden van je eigen trein laten rijden :')

Voordeel is weer wel dat ik inmiddels heel wat afweet van wet- en regelgeving op dat gebied *)

[ Bericht 31% gewijzigd door James1988 op 13-01-2013 01:25:10 ]
  zondag 13 januari 2013 @ 01:27:22 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121491762
Je kan toch een trein charteren voor bedragen in de orde van 1500-2000 euro per dag? Incl wat personeel en infraheffing afhankelijk van afstand?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 januari 2013 @ 01:28:52 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121491814
Een trein afhuren is zeker mogelijk, dit kan via NS Chartertrains. Dat is bedoeld voor evenementen, niet voor iets planmatigs :)
  zondag 13 januari 2013 @ 01:35:08 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121492006
Nou ja ik bedoelde meer via een museumclub als de HSA. Heb dat weleens gevraagd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 januari 2013 @ 01:35:46 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121492027
Is wel leuk voor als ik ooit ga trouwen O+

Alleen zal dan de maglev Talent generatie 72 wel tot het museummat behoren :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121492108
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is wel leuk voor als ik ooit ga trouwen O+

Alleen zal dan de maglev Talent generatie 72 wel tot het museummat behoren :')
Een man moet blijven dromen Fles!
  zondag 13 januari 2013 @ 01:41:46 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121492216
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja ik bedoelde meer via een museumclub als de HSA. Heb dat weleens gevraagd
Het hangt af van je wensen. HSA (de museumclub) is geen vervoerder naar mijn weten, dus zij kunnen je niet met de trein van Deventer naar Lutjebroek brengen.

Via NS Chartertrains is dat wel mogelijk, dan neemt NS het vervoer voor hun rekening (nouja, jij betaalt alsnog :+). Er zijn zelfs mensen die Thalyssen afhuren, of een TEE naar Berlijn laten regelen. :+
  zondag 13 januari 2013 @ 01:58:04 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121492644
Oh dus als ik een DE2 186 wil huren voor een ritje moet dat via NS Chartertrains die dan bij de HSA dat ding voor mij gaan huren? Zodat NS er toch weer met zijn dikke piemel en strijkstok tussenin zit? Gaat de zon wel op zonder dat NS er geld aan verdient eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121492748
Hoeft toch niet perse via NS, er zal toch wel een particulier bedrijf zijn die een treinstel en loc heeft ?
  zondag 13 januari 2013 @ 02:06:30 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121492905
Voor het rijden over hoofdspoor heb je een spoorwegvergunning nodig en dat hebben museumclubs vaak niet (omdat je daarvoor ook een verzekering moet hebben, een veiligheidsbeheersysteem, enz. enz.) Daarnaast is het uitvoeren van openbaar vervoer onder Nederlandse wet aan een concessie onderhevig (WP2000). Of evenementenvervoer hier onder valt weet ik niet.
pi_121493170
Ik wil ook een eigen trein!
  zondag 13 januari 2013 @ 02:29:20 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121493295
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:21 schreef b2py het volgende:
Ik wil ook een eigen trein!
Ik ook :s)
pi_121493474
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ook :s)
winterwegsleeploc huren dan maar...
  zondag 13 januari 2013 @ 02:42:45 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121493520
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:39 schreef b2py het volgende:

[..]

winterwegsleeploc huren dan maar...
Wat rijtuigjes en een Traxx :+
pi_121493552
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat rijtuigjes en een Traxx :+
Dubbele fyra diesel onder waslijn.
  Forum Admin zondag 13 januari 2013 @ 03:29:45 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_121494002
Was laatst op Arnhem(CS), was wel grappig. Station was redelijk vol. ICM, SGMm, Spurt, VIRM, ICE, ICR met een loc. Op de spurt stond trouwens een knoepert van een spelfout :+ vind het jammer dat sinds syntus weg is je geen lintjes en dm90's meer ziet en hoort. Stil kon je ze niet noemen(zeker niet in vergelijking met de spurt gtw), maar ze gaven wel karakter



Wat maken die dingen een teringlawaai met die deuren zeg. Allemachtig. Dat hoor je op elk perron nog.

Tevens een ode aan SGMm. Stomme gammele apparaten dat het zijn _O- ik zit er elke dag in en laatst had de machinist haast denk ik, want hij remde nogal laat in Velp, nu hoor je normaal altijd een ''pssjj'' als 'ie remt(geen idee wat het is :+)maar toen hoorde ik echt moeilijk vaak achter elkaar een kortje ''psj'' ook hoorde ik 3 keer de bel en een keer een lange, dus hij reed vast te hard.. de trein remde écht fors af _O- nog nooit meegemaakt. Die dingen hebben ook écht heel vaak last van vierkante wielen, soms zo erg dat het een stoomlocomotief lijkt. :P

Enne, ik weet niet of iemand er bekend mee is, maar whats up met die wissel bij velperpoort. Lijkt wel of je de soviet-unie inrijd, wat een lawaai. Zeker met de SGMm.

[ Bericht 25% gewijzigd door Straatcommando. op 13-01-2013 03:36:02 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_121494501
Die wissel bij Velperpoort is pittig ja. Klapte er regelmatig met kolentrein over heen. Altijd prachtig om half door je stoel te worden geslingerd.
  zondag 13 januari 2013 @ 07:44:05 #156
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121494847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Ik ben er de 26e bij, alleen, is er geen alternatief voor de IR Antwerpen-Luik? Vind dat zelf een langdurig traject...
En wie ben jij dan?

Je komt er als laatste bij? Alles zit al in kannen en kruiken...Iedereen kan denk ik in het rondje iets vinden van zijn gading, en iedereen heeft ook wellicht een minder traject om het voorruit zicht. En nu moet de boel maar omgegooid worden JIJ iets een langdurig traject vind? Lazer op man... Niemand verplicht je om mee te gaan. Wie als laatste aansluit moet geen pretenties hebben :r
pi_121495875
Wtf heb ik hier vannacht allemaal gespammed..
  Redactie Sport zondag 13 januari 2013 @ 10:33:52 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121495989
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dus als ik een DE2 186 wil huren voor een ritje moet dat via NS Chartertrains die dan bij de HSA dat ding voor mij gaan huren? Zodat NS er toch weer met zijn dikke piemel en strijkstok tussenin zit? Gaat de zon wel op zonder dat NS er geld aan verdient eigenlijk? :?
HSA rijdt normaal gesproken onder Syntus-treinnummers. Ik denk dat HSA gevraagd wordt voor een rit en vervolgens via Syntus de paden e.d. aanvraagt. Syntus is dan ook de verantwoordelijke in dat geval.

De SSN rijdt bijvoorbeeld altijd op DB Schenker-nummers, net als de SMMR. De VSM gebruikte in het verleden altijd ACTS-nummers, dus dat zullen nu HUSA-nummers zijn. De ZLSM heeft eigen nummers, aangezien die planmatig over het hoofdspoor rijden (Schin op Geul-Valkenbug) en station Kerkrade Centrum (regelmatig haltering aan het normale perron).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 januari 2013 @ 10:52:58 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121496259
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dus als ik een DE2 186 wil huren voor een ritje moet dat via NS Chartertrains die dan bij de HSA dat ding voor mij gaan huren? Zodat NS er toch weer met zijn dikke piemel en strijkstok tussenin zit? Gaat de zon wel op zonder dat NS er geld aan verdient eigenlijk? :?
HSA huur jij in, en HSA rijdt onder het attest van een andere vervoerder. Met wie HSA samenwerkt weet ik niet.
Als ik SSN inhuur, vraagt SSN bij DB Schenker om een dienstregeling.
  zondag 13 januari 2013 @ 10:54:53 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121496295
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 07:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

En wie ben jij dan?

Je komt er als laatste bij? Alles zit al in kannen en kruiken...Iedereen kan denk ik in het rondje iets vinden van zijn gading, en iedereen heeft ook wellicht een minder traject om het voorruit zicht. En nu moet de boel maar omgegooid worden JIJ iets een langdurig traject vind? Lazer op man... Niemand verplicht je om mee te gaan. Wie als laatste aansluit moet geen pretenties hebben :r
Ik zeg toch ook erbij dat het niet hoeft aangepast te worden? Ik vind alles prima hoor.
pi_121496669
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 03:29 schreef Straatcommando. het volgende:

Tevens een ode aan SGMm. Stomme gammele apparaten dat het zijn _O- ik zit er elke dag in en laatst had de machinist haast denk ik, want hij remde nogal laat in Velp, nu hoor je normaal altijd een ''pssjj'' als 'ie remt(geen idee wat het is :+)maar toen hoorde ik echt moeilijk vaak achter elkaar een kortje ''psj'' ook hoorde ik 3 keer de bel en een keer een lange, dus hij reed vast te hard.. de trein remde écht fors af _O- nog nooit meegemaakt. Die dingen hebben ook écht heel vaak last van vierkante wielen, soms zo erg dat het een stoomlocomotief lijkt. :P
Dat klinkt als een ATB-snelremming :) dan heeft de machinist inderdaad te hard gereden en niet snel genoeg gereageerd op t (lange) belletje. Daarnaast heeft SGMm geen magneetremmen (die staven die je soms tussen de wielen op het spoor ziet liggen) waardoor alle remkracht dus gewoon op de wielen terecht komt (waardoor je weer wat makkelijker gaat glijden). Daarom zullen ze wat vaker vierkante wielen hebben.

Een van mijn mentoren noemde SGMm al heel toepasselijk de 'carrierekillers', omdat je vooral in de herfst echt voorzichtig moet zijn met die krengen :+
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 11:19:58 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121496882
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:00 schreef Monopoly het volgende:
Hoeft toch niet perse via NS, er zal toch wel een particulier bedrijf zijn die een treinstel en loc heeft ?
Met name Herik Rail doet dat soort ritjes wel met de eigen wagons. Locje ervoor en gaan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 11:20:17 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121496891
Die huren het rijpad en de machinist dan in via DB Schenker.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 11:22:28 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121496948
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:20 schreef greavy het volgende:
Die huren het rijpad en de machinist dan in via DB Schenker.
klopt. Hebben ze in het verleden ook niet met ACTS/Husa gewerkt?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 11:24:24 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121497000
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ze hebben eerder andere vervoerders gehad. Moesten bij ACTS/Husa weg omdat die met licenties zaten om reizigerstreinen te rijden.
pi_121498226
Het lijkt er nu toch op dat het dinsdag gaat sneeuwen, zoals de modellen voorspellen met intensiteiten van ongeveer 3-4 cm per uur gemiddeld.
pi_121498244
Dat wordt weer kiezen uit 2 kwaden dus: auto of trein in de sneeuw -O-
pi_121498281
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:05 schreef Piles het volgende:
Dat wordt weer kiezen uit 2 kwaden dus: auto of trein in de sneeuw -O-
Ik ga maar fietsen denk ik :')
pi_121498299
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:05 schreef Piles het volgende:
Dat wordt weer kiezen uit 2 kwaden dus: auto of trein in de sneeuw -O-
Gewoon een helikopter huren.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:39:39 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121499256
Hispeed is wel slim. Heeft een Belgisch bedrijf ingehuurd voor de vervangende bussen afgelopen vrijdag. Spaart weer wat centen.
pi_121499380
Waarom zou een belgisch bedrijf goedkoper zijn dan?
  zondag 13 januari 2013 @ 12:44:56 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121499468
Tarieven zijn lager.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:47:44 #173
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121499613
De firma Muys is zo Nederlands als erwtensoep als ik me niet vergis.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:49:19 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121499669
Ah, Op de Rails heeft het ook al aangepast op Facebook. De firma Muys rijdt met Nederlandse en Belgische bussen.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:01:13 #175
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121500135
Uitstervend plaatje trouwens, die bussen daar. Na de verbouwing staat heel het spul aan de achterzijde.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:06:29 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121500347
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:12 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dat klinkt als een ATB-snelremming :) dan heeft de machinist inderdaad te hard gereden en niet snel genoeg gereageerd op t (lange) belletje. Daarnaast heeft SGMm geen magneetremmen (die staven die je soms tussen de wielen op het spoor ziet liggen) waardoor alle remkracht dus gewoon op de wielen terecht komt (waardoor je weer wat makkelijker gaat glijden). Daarom zullen ze wat vaker vierkante wielen hebben.

Een van mijn mentoren noemde SGMm al heel toepasselijk de 'carrierekillers', omdat je vooral in de herfst echt voorzichtig moet zijn met die krengen :+
Bij een normale remming worden geen magneetremmen gebruikt. Daarnaast wordt in het rempercentage in Nederland geen magneetrem meegenomen. SLT, VIRM en DDAR hebben allemaal een hoger rempercentage en dus een relatief hogere remkracht die via de wielen op het spoor gezet wordt. Het ontbreken van een magneetrem heeft dus niets te maken met glijgevoeligheid in een normale situatie. De constructie van de draaistellen en de antiblokkeerinstallatie hebben daar weer wel mee te maken. Die zullen dus beter zijn bij andere typen treinstellen.
pi_121500748
Magneetremmen worden alleen aangesproken bij een snelremming, nooit bij een normale remming.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_121500810
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:17 schreef notturna het volgende:
Magneetremmen worden alleen aangesproken bij een snelremming, nooit bij een normale remming.
Tenzij je de schakelaar omzat dat je magneetremmen al sneller aan slaan :)
Ik deed dat bij de DM'90 altijd voor remproef. De werking van de magneetrem testen onder andere.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:19:25 #179
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121500834
De glijgevoeligheid van SGMm wordt vooral bepaald door het grote remvermogen van de ED remmen, in relatie met het lage gewicht van de treinstellen. Bij gladde sporen is het vooral zaak om voorzichtig te zijn met de remkraan. Standje voor standje opremmen.
Machinisten die de remkraan dan gelijk in de tweede of zelfs derde stand rossen, leren dan gelijk hoe een SGMm op zijn reet kan gaan zitten.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:21:33 #180
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121500900
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:18 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Tenzij je de schakelaar omzat dat je magneetremmen al sneller aan slaan :)
Ik deed dat bij de DM'90 altijd voor remproef. De werking van de magneetrem testen onder andere.
Kan, ik ken DM90 niet. Maar van ander mat met magneten weet ik zeker dat er niet zo'n schakelaar bestaat. Tenzij je de parkeerrem bedoelt.
pi_121500911
Kan misschien wel zo zijn bij dm90, maar bij virm, slt, icm en ddar toch echt niet. Die werken alleen als je een snelremming uitvoerd, anders niet.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:25:56 #182
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121501061
Btw, ik realiseer me dat ik nieuw ben in dit topic, ik zal me even voorstellen... Misschien wel zo netjes.

Ik ben werkzaam als (mentor) machinist bij NS, daarnaast dit jaar werkzaam als UPH instructeur op het simulatorcentrum in Amersfoort. Ik lees al tijden mee in deze topicreeks, nu ga ik rustig aan maar eens gezellig mee posten.
pi_121501111
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:25 schreef Stratzer het volgende:
Btw, ik realiseer me dat ik nieuw ben in dit topic, ik zal me even voorstellen... Misschien wel zo netjes.

Ik ben werkzaam als (mentor) machinist bij NS, daarnaast dit jaar werkzaam als UPH instructeur op het simulatorcentrum in Amersfoort. Ik lees al tijden mee in deze topicreeks, nu ga ik rustig aan maar eens gezellig mee posten.
^O^ Leuk! Meer mensen met echt verstand van zaken in het topic!
pi_121501178
Oei wat lomp van me om me niet ff voor te stellen. Ik ben hier dus ook nieuw.

Hoi ik ben dus Notturna en ik rij al wat jaartjes treinen bij ns.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_121501194
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:25 schreef Stratzer het volgende:
Btw, ik realiseer me dat ik nieuw ben in dit topic, ik zal me even voorstellen... Misschien wel zo netjes.

Ik ben werkzaam als (mentor) machinist bij NS, daarnaast dit jaar werkzaam als UPH instructeur op het simulatorcentrum in Amersfoort. Ik lees al tijden mee in deze topicreeks, nu ga ik rustig aan maar eens gezellig mee posten.
Welkom!
Altijd leuk, mensen met praktijk kennis! :)

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:28 schreef notturna het volgende:
Oei wat lomp van me om me niet ff voor te stellen. Ik ben hier dus ook nieuw.

Hoi ik ben dus Notturna en ik rij al wat jaartjes treinen bij ns.
welkom !, zelfde geldt natuurlijk ook voor jou ;)
pi_121501215
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:28 schreef notturna het volgende:
Oei wat lomp van me om me niet ff voor te stellen. Ik ben hier dus ook nieuw.

Hoi ik ben dus Notturna en ik rij al wat jaartjes treinen bij ns.
En nog een! *O*
pi_121501228
NS_online twitterde op zondag 13-01-2013 om 13:21:16 Deventer-Enschede: er rijden minder treinen door een defecte trein. http://t.co/z23egl7C #dves reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 13-01-2013 om 13:24:56 Groningen-Zwolle: er rijden geen treinen tussen Groningen en Assen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/z23egl7C #gnzl reageer retweet
  zondag 13 januari 2013 @ 13:31:19 #188
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121501278
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

En nog een! *O*
Dan krijg jij het primeurtje: Notturna en ik zijn een treinstelletje 8-)
  zondag 13 januari 2013 @ 13:31:48 #189
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_121501305
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:19 schreef Stratzer het volgende:
De glijgevoeligheid van SGMm wordt vooral bepaald door het grote remvermogen van de ED remmen, in relatie met het lage gewicht van de treinstellen. Bij gladde sporen is het vooral zaak om voorzichtig te zijn met de remkraan. Standje voor standje opremmen.
Machinisten die de remkraan dan gelijk in de tweede of zelfs derde stand rossen, leren dan gelijk hoe een SGMm op zijn reet kan gaan zitten.
Sorry dat ik het niet helemaal begrijp, maar jij bedoelt dat SGMm verhoudingsgewijs meer remvermogen uit ED-remmen haalt dan uit de EP-rem? En hoe zit het met de ABI? Grijpt die alleen in op de EP-rem?
  zondag 13 januari 2013 @ 13:36:14 #190
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121501474
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:31 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Sorry dat ik het niet helemaal begrijp, maar jij bedoelt dat SGMm verhoudingsgewijs meer remvermogen uit ED-remmen haalt dan uit de EP-rem? En hoe zit het met de ABI? Grijpt die alleen in op de EP-rem?
De SGMm maakt gebruik van remblending, eerst slaan de remmen in EP aan, daarna neemt de ED het over.
De tweetjes lossen dan de EP helemaal, bij de drietjes blijft de middenbak EP meeremmen.
ABI werkt bij zowel ED als EP. Alleen niet bij een snelremming, dus pneumatisch remmen.
pi_121501504
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:36 schreef Stratzer het volgende:

[..]

De SGMm maakt gebruik van remblending, eerst slaan de remmen in EP aan, daarna neemt de ED het over.
De tweetjes lossen dan de EP helemaal, bij de drietjes blijft de middenbak EP meeremmen.
ABI werkt bij zowel ED als EP.
EP? ED? ABI?
Iemand?
  zondag 13 januari 2013 @ 13:39:23 #192
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121501585
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:

[..]

EP? ED? ABI?
Iemand?
Sorry.

EP is electropneumatisch, de remstations worden electrisch aangestuurd
ED is electrodynamisch, dus op de motoren
ABI is antiblokkeer inrichting
pi_121501706

Bij de DM'90 zit die onderste rij schakelaars, meest linkse schakelaar als ik mij niet vergis.
Er stond nood bij, zodat je dus bij nood je magneetremmen in kunt zetten. Maar die werken ook op luchtdrukverlaging in de treinleiding als ik mij niet vergis.
Dus in principe zou je de schakelaar om kunnen zetten om bij het uitvallen van een remstation deze op te vangen met meer remvermogen?
pi_121501758
En van harte welkom natuurlijk beide :W Leuk!
pi_121501780
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:39 schreef Stratzer het volgende:

[..]

Sorry.

EP is electropneumatisch, de remstations worden electrisch aangestuurd
ED is electrodynamisch, dus op de motoren
ABI is antiblokkeer inrichting
Aha, dat klinkt al meer nederlandse ;)
is ABI soort ABS?
pi_121501856
Ik ken de DM90 niet, maar idd de magneten werken op verlaging van je treinleiding, maar met een gewone remming niet. Je moet een snelremming doen. Zo is het met het overige materieel van NS.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:47:32 #197
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121501877
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:42 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de DM'90 zit die onderste rij schakelaars, meest linkse schakelaar als ik mij niet vergis.
Er stond nood bij, zodat je dus bij nood je magneetremmen in kunt zetten. Maar die werken ook op luchtdrukverlaging in de treinleiding als ik mij niet vergis.
Dus in principe zou je de schakelaar om kunnen zetten om bij het uitvallen van een remstation deze op te vangen met meer remvermogen?
Zoals jij het hier beschrijft, zou dat dus inderdaad moeten kunnen. Of in iedergeval bij glijden je magneten op het spoor laten vallen.
Maar ik ken de DM'90 verder niet, dus ik kan ik me net zo goed vergissen.
pi_121501879
Als alles mee zit krijg ik van de week een nieuwe telefoon, met fatsoenlijke camerafunctie.
Zal eens kijken of ik wat cabine foto's van de V100 kan (en mag) maken :)
pi_121501895
Ja b2py dat is hetzelfde.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:48:07 #200
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121501897
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Aha, dat klinkt al meer nederlandse ;)
is ABI soort ABS?
:Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')