Verdubbelen is volgens mij vele malen duurder dan het bestaande spoor electrificeren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:53 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens meer in het verdubbelen van die lijn dan het elektrificeren (beiden zou nog beter zijn natuurlijk). Je zou de stoptrein dan een minuut of drie eerder in Zwolle moeten laten aankomen en vertrekken, en dan kun je een IC Zwolle-Almelo inleggen die in Almelo aansluiting biedt op de IC naar Enschede en in Zwolle ook in de knoop ligt. In de spits kun je die IC dan ook doortrekken naar Enschede.
Soms nemen ze 'm op 4a binnen en keert die op 5b, maar ik heb ook al twee keer gezien dat ze 'm op 2b binnen nemen, dan via de 'tunnel' om laten lopen naar 5b om vervolgens vanaf 4a weer terug naar Almelo te vertrekken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
op 2a binnen laten komen en dan op 1b keren toch?
Mooi vind ik dat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Die heb je in Engeland soms ook nog. Best geinig
Apeldoorn! Ondanks storingen keurig de 6 minuten stop daar gehad?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:41 schreef Mirgeam het volgende:
Net een paar stukkies op de ICB gereden, we hadden een gedoofd P-sein, een gestoord P-sein met overweg en een ATB baanvakstoring
[ afbeelding ]
Heen en terugquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:45 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Apeldoorn! Ondanks storingen keurig de 6 minuten stop daar gehad?
Ook na de heropening was dat nog even het geval daarquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Mooi vind ik dat.Toen ik net in Enschede woonde had je die in Gronau ook nog. Prachtig. Fietste voor de heropening van Enschede - Gronau regelmatig naar Gronau om de ouwe zooi daar te bewonderen.
Engeland is sowieso wel een leuk land qua spoorwegen. Veel materieel, mooie spotplekken waarvan er ook redelijk wat toegankelijk zijn, en over het algemeen vriendelijke lui. Spotters die niet te beroerd zijn om je te helpen (zelfs de politie gaf een tip om te gaan spotten).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Mooi vind ik dat.Toen ik net in Enschede woonde had je die in Gronau ook nog. Prachtig. Fietste voor de heropening van Enschede - Gronau regelmatig naar Gronau om de ouwe zooi daar te bewonderen.
Door elektrificatie kan je wel met minder dubbelspoor af dan zonder elektrificatie omdat elektrische treinen sneller zijn. Daarnaast is elektrificatie sowieso wel rendabel omdat Diesel steeds duurder wordt en elektrificatie zichzelf wel terugverdiend.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:53 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens meer in het verdubbelen van die lijn dan het elektrificeren (beiden zou nog beter zijn natuurlijk). Je zou de stoptrein dan een minuut of drie eerder in Zwolle moeten laten aankomen en vertrekken, en dan kun je een IC Zwolle-Almelo inleggen die in Almelo aansluiting biedt op de IC naar Enschede en in Zwolle ook in de knoop ligt. In de spits kun je die IC dan ook doortrekken naar Enschede.
Dat valt nog mee. Ik heb ze getroffen met 5 meter hoge ladder, kettingzaag en een turbotrimmer/kantjesmaaier(?) en al in de kofferbak. En die heb ik ook al eens gebruikt zien worden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Één van de lui die ik daar sprak wees op een gegeven moment naar een struik vlak langs de spoorbaan, hij vertelde toen dat hij enige tijd terug 's nachts met een snoeischaar die struik had kortgewiekt omdat het ding zijn foto verstoorde
Station Almelo en Hengelo moet je gewoon verbouwen. Dat is functioneel gezien echt verschrikkelijk gedateerde troep die totaal niet aansluit op handig gebruik voor de treindienst. Vier perronsporen aan twee eilandperrons en met 80 km/h kunnen in- en uitrijden zou echt stukken beter zijn dan de huidige oplossing met faseperrons.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Verdubbelen is volgens mij vele malen duurder dan het bestaande spoor electrificeren.
Daarnaast, een extra trein die Almelo als begin/eindpunt heeft? Dan mag er in Almelo ook wel een perron bij komen! Daar zitten ze nu ook vaak genoeg te prutsen / rare trucs uit te halen om de stopper uit Apeldoorn (buiten de spits) te laten keren zonder de rest van de dienstregeling in de weg te zitten.
Dat soort dingen bedenk ik ook weleensquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:55 schreef greavy het volgende:
Dat valt nog mee. Ik heb ze getroffen met 5 meter hoge ladder, kettingzaag en een turbotrimmer/kantjesmaaier(?) en al in de kofferbak. En die heb ik ook al eens gebruikt zien worden.
Tsja, daar hebben ze dan ook geen probleem om te zeggen dat de laatste twee deuren van coach x niet open gaan omdat het perron te kort is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar hebben ze ook nog stations zoals Berney Arms
[ afbeelding ]
nice, Poolse treintjesquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
Dat wordt ook een stuk gemakkelijker, we gooien zelf wat geld in de pot, we regelen Poolse locs en machinisten en karren maar over de ouwe lijn.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kunnen we meteen ook een hoop internationale treindiensten met België plannen.
gebeurt hier ookquote:Op zondag 13 januari 2013 00:06 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Tsja, daar hebben ze dan ook geen probleem om te zeggen dat de laatste twee deuren van coach x niet open gaan omdat het perron te kort is.
Dodelijk, huwelijken naar de knoppen, treinen missen, hoog cholesterol, maagzuur maar wel lekker!quote:Op zondag 13 januari 2013 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo'n WARS wagenMet zoeen Oostblok-nijlpaard wat dan een eitje voor je bakt en koffie gaat zetten en zo
Ophouden, dit is nie goed Fles, dat wordt een bacchanaal.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Tussen Sucha Beskidzka en Zakopane, 27 november 2005
Echt wel maar hier iets veranderen?! Ach ja dromen mag!quote:
Een man moet blijven dromen Fles!quote:Op zondag 13 januari 2013 01:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is wel leuk voor als ik ooit ga trouwen![]()
Alleen zal dan de maglev Talent generatie 72 wel tot het museummat behoren
Het hangt af van je wensen. HSA (de museumclub) is geen vervoerder naar mijn weten, dus zij kunnen je niet met de trein van Deventer naar Lutjebroek brengen.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja ik bedoelde meer via een museumclub als de HSA. Heb dat weleens gevraagd
En wie ben jij dan?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Ik ben er de 26e bij, alleen, is er geen alternatief voor de IR Antwerpen-Luik? Vind dat zelf een langdurig traject...
HSA rijdt normaal gesproken onder Syntus-treinnummers. Ik denk dat HSA gevraagd wordt voor een rit en vervolgens via Syntus de paden e.d. aanvraagt. Syntus is dan ook de verantwoordelijke in dat geval.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dus als ik een DE2 186 wil huren voor een ritje moet dat via NS Chartertrains die dan bij de HSA dat ding voor mij gaan huren? Zodat NS er toch weer met zijn dikke piemel en strijkstok tussenin zit? Gaat de zon wel op zonder dat NS er geld aan verdient eigenlijk?
HSA huur jij in, en HSA rijdt onder het attest van een andere vervoerder. Met wie HSA samenwerkt weet ik niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dus als ik een DE2 186 wil huren voor een ritje moet dat via NS Chartertrains die dan bij de HSA dat ding voor mij gaan huren? Zodat NS er toch weer met zijn dikke piemel en strijkstok tussenin zit? Gaat de zon wel op zonder dat NS er geld aan verdient eigenlijk?
Ik zeg toch ook erbij dat het niet hoeft aangepast te worden? Ik vind alles prima hoor.quote:Op zondag 13 januari 2013 07:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wie ben jij dan?
Je komt er als laatste bij? Alles zit al in kannen en kruiken...Iedereen kan denk ik in het rondje iets vinden van zijn gading, en iedereen heeft ook wellicht een minder traject om het voorruit zicht. En nu moet de boel maar omgegooid worden JIJ iets een langdurig traject vind? Lazer op man... Niemand verplicht je om mee te gaan. Wie als laatste aansluit moet geen pretenties hebben
Dat klinkt als een ATB-snelremmingquote:Op zondag 13 januari 2013 03:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tevens een ode aan SGMm. Stomme gammele apparaten dat het zijnik zit er elke dag in en laatst had de machinist haast denk ik, want hij remde nogal laat in Velp, nu hoor je normaal altijd een ''pssjj'' als 'ie remt(geen idee wat het is
)maar toen hoorde ik echt moeilijk vaak achter elkaar een kortje ''psj'' ook hoorde ik 3 keer de bel en een keer een lange, dus hij reed vast te hard.. de trein remde écht fors af
nog nooit meegemaakt. Die dingen hebben ook écht heel vaak last van vierkante wielen, soms zo erg dat het een stoomlocomotief lijkt.
Met name Herik Rail doet dat soort ritjes wel met de eigen wagons. Locje ervoor en gaanquote:Op zondag 13 januari 2013 02:00 schreef Monopoly het volgende:
Hoeft toch niet perse via NS, er zal toch wel een particulier bedrijf zijn die een treinstel en loc heeft ?
klopt. Hebben ze in het verleden ook niet met ACTS/Husa gewerkt?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:20 schreef greavy het volgende:
Die huren het rijpad en de machinist dan in via DB Schenker.
Ik ga maar fietsen denk ikquote:Op zondag 13 januari 2013 12:05 schreef Piles het volgende:
Dat wordt weer kiezen uit 2 kwaden dus: auto of trein in de sneeuw
Gewoon een helikopter huren.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:05 schreef Piles het volgende:
Dat wordt weer kiezen uit 2 kwaden dus: auto of trein in de sneeuw
Bij een normale remming worden geen magneetremmen gebruikt. Daarnaast wordt in het rempercentage in Nederland geen magneetrem meegenomen. SLT, VIRM en DDAR hebben allemaal een hoger rempercentage en dus een relatief hogere remkracht die via de wielen op het spoor gezet wordt. Het ontbreken van een magneetrem heeft dus niets te maken met glijgevoeligheid in een normale situatie. De constructie van de draaistellen en de antiblokkeerinstallatie hebben daar weer wel mee te maken. Die zullen dus beter zijn bij andere typen treinstellen.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:12 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat klinkt als een ATB-snelremmingdan heeft de machinist inderdaad te hard gereden en niet snel genoeg gereageerd op t (lange) belletje. Daarnaast heeft SGMm geen magneetremmen (die staven die je soms tussen de wielen op het spoor ziet liggen) waardoor alle remkracht dus gewoon op de wielen terecht komt (waardoor je weer wat makkelijker gaat glijden). Daarom zullen ze wat vaker vierkante wielen hebben.
Een van mijn mentoren noemde SGMm al heel toepasselijk de 'carrierekillers', omdat je vooral in de herfst echt voorzichtig moet zijn met die krengen![]()
Tenzij je de schakelaar omzat dat je magneetremmen al sneller aan slaanquote:Op zondag 13 januari 2013 13:17 schreef notturna het volgende:
Magneetremmen worden alleen aangesproken bij een snelremming, nooit bij een normale remming.
Kan, ik ken DM90 niet. Maar van ander mat met magneten weet ik zeker dat er niet zo'n schakelaar bestaat. Tenzij je de parkeerrem bedoelt.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:18 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tenzij je de schakelaar omzat dat je magneetremmen al sneller aan slaan
Ik deed dat bij de DM'90 altijd voor remproef. De werking van de magneetrem testen onder andere.
quote:Op zondag 13 januari 2013 13:25 schreef Stratzer het volgende:
Btw, ik realiseer me dat ik nieuw ben in dit topic, ik zal me even voorstellen... Misschien wel zo netjes.
Ik ben werkzaam als (mentor) machinist bij NS, daarnaast dit jaar werkzaam als UPH instructeur op het simulatorcentrum in Amersfoort. Ik lees al tijden mee in deze topicreeks, nu ga ik rustig aan maar eens gezellig mee posten.
Welkom!quote:Op zondag 13 januari 2013 13:25 schreef Stratzer het volgende:
Btw, ik realiseer me dat ik nieuw ben in dit topic, ik zal me even voorstellen... Misschien wel zo netjes.
Ik ben werkzaam als (mentor) machinist bij NS, daarnaast dit jaar werkzaam als UPH instructeur op het simulatorcentrum in Amersfoort. Ik lees al tijden mee in deze topicreeks, nu ga ik rustig aan maar eens gezellig mee posten.
welkom !, zelfde geldt natuurlijk ook voor jouquote:Op zondag 13 januari 2013 13:28 schreef notturna het volgende:
Oei wat lomp van me om me niet ff voor te stellen. Ik ben hier dus ook nieuw.
Hoi ik ben dus Notturna en ik rij al wat jaartjes treinen bij ns.
En nog een!quote:Op zondag 13 januari 2013 13:28 schreef notturna het volgende:
Oei wat lomp van me om me niet ff voor te stellen. Ik ben hier dus ook nieuw.
Hoi ik ben dus Notturna en ik rij al wat jaartjes treinen bij ns.
twitter:NS_online twitterde op zondag 13-01-2013 om 13:21:16Deventer-Enschede: er rijden minder treinen door een defecte trein. http://t.co/z23egl7C #dves reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 13-01-2013 om 13:24:56Groningen-Zwolle: er rijden geen treinen tussen Groningen en Assen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/z23egl7C #gnzl reageer retweet
Sorry dat ik het niet helemaal begrijp, maar jij bedoelt dat SGMm verhoudingsgewijs meer remvermogen uit ED-remmen haalt dan uit de EP-rem? En hoe zit het met de ABI? Grijpt die alleen in op de EP-rem?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:19 schreef Stratzer het volgende:
De glijgevoeligheid van SGMm wordt vooral bepaald door het grote remvermogen van de ED remmen, in relatie met het lage gewicht van de treinstellen. Bij gladde sporen is het vooral zaak om voorzichtig te zijn met de remkraan. Standje voor standje opremmen.
Machinisten die de remkraan dan gelijk in de tweede of zelfs derde stand rossen, leren dan gelijk hoe een SGMm op zijn reet kan gaan zitten.
De SGMm maakt gebruik van remblending, eerst slaan de remmen in EP aan, daarna neemt de ED het over.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:31 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Sorry dat ik het niet helemaal begrijp, maar jij bedoelt dat SGMm verhoudingsgewijs meer remvermogen uit ED-remmen haalt dan uit de EP-rem? En hoe zit het met de ABI? Grijpt die alleen in op de EP-rem?
EP? ED? ABI?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:36 schreef Stratzer het volgende:
[..]
De SGMm maakt gebruik van remblending, eerst slaan de remmen in EP aan, daarna neemt de ED het over.
De tweetjes lossen dan de EP helemaal, bij de drietjes blijft de middenbak EP meeremmen.
ABI werkt bij zowel ED als EP.
Sorry.quote:
Aha, dat klinkt al meer nederlandsequote:Op zondag 13 januari 2013 13:39 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Sorry.
EP is electropneumatisch, de remstations worden electrisch aangestuurd
ED is electrodynamisch, dus op de motoren
ABI is antiblokkeer inrichting
Zoals jij het hier beschrijft, zou dat dus inderdaad moeten kunnen. Of in iedergeval bij glijden je magneten op het spoor laten vallen.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:42 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de DM'90 zit die onderste rij schakelaars, meest linkse schakelaar als ik mij niet vergis.
Er stond nood bij, zodat je dus bij nood je magneetremmen in kunt zetten. Maar die werken ook op luchtdrukverlaging in de treinleiding als ik mij niet vergis.
Dus in principe zou je de schakelaar om kunnen zetten om bij het uitvallen van een remstation deze op te vangen met meer remvermogen?
quote:Op zondag 13 januari 2013 13:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Aha, dat klinkt al meer nederlandse
is ABI soort ABS?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |