Mij lijkt het op zich nog wel grappig om een keer een machinistenopleiding af te ronden. Niet zo zeer om dan bij het spoor te gaan werken, maar omdat ik een locje op mijn rijbewijs wil hebben met een datum ernaastquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou valt wel mee hoor denk ik. Er zullen niet zo veel niet-machinisten zijn die zelf met een trein gereden hebben
500 is inderdaad een mooi nummertje.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:10 schreef Monopoly het volgende:
Bijna deeltje 500, mooi voor de nummer fappers
Ja idd, heb ik het ook weleens over gehad met wat vrienden. Gewoon proberen elk denkbaar rijbewijs te halen. Dus ABCDE + vervoer gevaarlijke stoffen + heftruckchauffeur + nou ja alles met wielen waar je een papier voor nodig hebtquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mij lijkt het op zich nog wel grappig om een keer een machinistenopleiding af te ronden. Niet zo zeer om dan bij het spoor te gaan werken, maar omdat ik een locje op mijn rijbewijs wil hebben met een datum ernaast
Moet je het leger in gaan. Mijn vader heeft zo'n rijbewijs voor B en alles daarboven. Die mag zelfs met de grootste tanks rondrijdenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd, heb ik het ook weleens over gehad met wat vrienden. Gewoon proberen elk denkbaar rijbewijs te halen. Dus ABCDE + vervoer gevaarlijke stoffen + heftruckchauffeur + nou ja alles met wielen waar je een papier voor nodig hebt
Avvekeurdquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Moet je het leger in gaan. Mijn vader heeft zo'n rijbewijs voor B en alles daarboven. Die mag zelfs met de grootste tanks rondrijden
Klopt, mijn vader ook. Hij heeft vroeger ook treinen gereden, maar hoe dat zat weet ik niet precies meer. Overigens heb ik één rijbewijs die hij niet heeft: A.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Moet je het leger in gaan. Mijn vader heeft zo'n rijbewijs voor B en alles daarboven. Die mag zelfs met de grootste tanks rondrijden
Awwwhquote:
Dat mag mijn vader dus ook niet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:22 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Klopt, mijn vader ook. Hij heeft vroeger ook treinen gereden, maar hoe dat zat weet ik niet precies meer. Overigens heb ik één rijbewijs die hij niet heeft: A.
Nou ja, rijden dusquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Awwwh [ afbeelding ]
[..]
Dat mag mijn vader dus ook niet.
En ik ook niet, wat moet ik daarmee?![]()
Dat is dan wel weer zo.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:25 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nou ja, rijden dusIk vind het ontzettend leuk om te doen. Treinen, bussen en motoren. Auto is nooit leuk + in de file rijd ik je mooi voorbij...
Nee wel in het echt. maar goed, veel meer dan 150 meter was het nietquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:53 schreef WhiteJoker het volgende:
Da's wel gaaf. Wel groot formaat hoop ik en niet op een modeltreinbaan?
Lijkt wel een plaatje uit een simulator. Maar ik zie onkruid, dus dat is het niet toch?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Bruutste ding wat ik zelf ooit gereden heb is dit:
[ afbeelding ]
Mwoa niet echt, het was een open dag van het StoomCentrum maldegem in 2008 en ik stond in Eeklo, te wachten op de stoomtrein die terug naar maldegem gereden was, tot die over 2 uur terug zou komen. Dan moest er wat gerangeerd worden met een rijtuig, daarom was die loc daar. Maar goed, museumlijntje, volledig geisoleerd van het echte grotejongensnetwerk, en 2 uur wachttijd, wat doe je dan? Dan ga je een stukje rijdenquote:
Nee joh gek dit is een foto van internetquote:Op zaterdag 12 januari 2013 02:02 schreef TwanTwan het volgende:
[..]
Lijkt wel een plaatje uit een simulator. Maar ik zie onkruid, dus dat is het niet toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van waar naar waar dan?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:48 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik neem niet graag de trein op zaterdag... Altijd zo druk!
Eigenlijk zowat overal; zeker naar de zee (waar ik eigenlijk vandaan kom)quote:
En?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:43 schreef b2py het volgende:
Ik heb in het begin van mijn studententijd nog geinformeerd bij NSR over parttime machinist zijn, als bijbaantje.
Ik heb geluk dat ik altijd instap aan bijna het begin van de intercity lijn in Almelo. Alleen Enschede en Hengelo liggen ervoor dus dan valt het nog wel mee kom je bij Deventer en Apeldoorn is het geheid staan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:48 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik neem niet graag de trein op zaterdag... Altijd zo druk!
Had gekund maar parttime opleiding tot machinist was niet te combineren met studie, helaas. Toen maar wat anders gaan doenquote:
Wel doen dus hètwitter:NS_Stations twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:17:11De komende periode kunnen perrons soms glad zijn; oppassen dus, vooral bij in-/uitstappen! Geeft u het door als het te glad is? Dank! #NS reageer retweet
Aiquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:08 schreef Flodder450 het volgende:
http://www.regiomeppel.nl/nieuws/auto-onder-trein-19155.html
Alstu
Gevolg -> Fyra 9240 (Amsterdam v. 13:41) rijdt vanaf Rotterdam Centraal naar Brussel-Zuidquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:30 schreef bork het volgende:
Fyra 9221 (V 12:40 vanaf Rotterdam) naar Amsterdam Centraal rijdt vandaag niet.
twitter:NSHispeed_info twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:41:20#Fyra Brussel 9236: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 12:41 heeft een onbekende vertraging door materieelproblemen. Wij houden (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:43:20#Fyra Brussel 9228: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 10:41 u. rijdt door de opgelopen vertraging vandaag tot Brussel Noord. (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:46:52#Fyra Brussel 9229: #Fyra uit Brussel; Amsterdam Centraal a 15:19 begint door logistieke problemen in Brussel Noord. Reizigers uit (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:49:50#Fyra Brussel 9236: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 12:41 krijgt vertraging door materieelproblemen van ongeveer 30 minuten. reageer retweet
Ook het toppunt van weggegooid geld. Net 30 kilometer lang, 40 miljoen per kilometer gekost en vanaf het eindpunt duurt het nog een uur voordat je in 't centrum bent..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
HSL?
Dit is pas HSL:
Alleen de TGV heeft dat gehaald, maar die kwam niet zo snel op die snelheid.
Voor 20 euro had ik vroeger een retourtje Brussel die een maand geldig was. Nu kom je niet verder dan Antwerpen voor dat geld en dat dan een enkele reisquote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:34 schreef b2py het volgende:
Fyra goedkoper
NS Hispeed lijkt dat anders te zien. Die wijzen op de goedkope Fyra Supersaver treintickets en op het Fyra Jump on tarief dat op de dag zelf wordt verkocht. "Met deze beide kaartsoorten reizen onze klanten goedkoper of gelijk aan het oude IC Brussel-tarief" stelde NS Hispeed in een persbericht.
Kunnen we de HSL niet ombouwen naar zo'n Maglev?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook het toppunt van weggegooid geld. Net 30 kilometer lang, 40 miljoen per kilometer gekost en vanaf het eindpunt duurt het nog een uur voordat je in 't centrum bent..
Die lui van de NS hadden vast geen goed rapportcijfer voor rekenen vroeger.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor 20 euro had ik vroeger een retourtje Brussel die een maand geldig was. Nu kom je niet verder dan Antwerpen voor dat geld en dat dan een enkele reis.
Ok nu ben ik te brak om fatsoenlijk te rekenen, maar met 10 treinen per dag / 31 dagen per maand zou dit neerkomen op gemiddeld 350 man per trein? Hou op, schei uit. Leugenaars. Kutfantasten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:34 schreef b2py het volgende:
Minder reizigers voor Fyra
Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen zei eerder deze week dat de Fyra 110.000 reizigers in een maand vervoerde. "Dit is ruim 90% van de het aantal reizigers dat vorig jaar in een vergelijkbare periode met de Intercity Brussel van Nederland naar België en vice versa reisde".
Er rijden 20 treinen per dagquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ok nu ben ik te brak om fatsoenlijk te rekenen, maar met 10 treinen per dag / 31 dagen per maand zou dit neerkomen op gemiddeld 350 man per trein? Hou op, schei uit. Leugenaars. Kutfantasten.
Heimwee Express heeft er de brui aan gegeventwitter:NS_online twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 14:03:41Utrecht-Amersfoort: vertraging en uitval van treinen door een defecte trein. http://t.co/z23egl7C #utamf reageer retweet
Dan nog, 175 man per trein.quote:
neenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:38 schreef bork het volgende:
PSM, heb je nog een reactie van de Volkskrant gehad?
en anders hoef je niet uit te kijken? Weten we dat ook weerquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:21 schreef b2py het volgende:
Wel doen dus hètwitter:NS_Stations twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:17:11De komende periode kunnen perrons soms glad zijn; oppassen dus, vooral bij in-/uitstappen! Geeft u het door als het te glad is? Dank! #NS reageer retweet
Is het niet gewoon een stuk beter om één treinmaatschappij te hebben voor het gehele land?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef b2py het volgende:
‘Vervoerders moeten geld voor spoor zelf besteden’
Gepubliceerd op 11-01-2013 om 16:48
Het ministerie moet het geld voor het spoor niet voornamelijk aan ProRail geven maar aan de vervoerders zelf. Dan kunnen de vervoerders de diensten die ze willen afnemen zelf aan ProRail betalen. Op die manier richt ProRail zich meer op de wensen en verlangens van de gebruikers. Dat zegt Chris Buijink, hoogste ambtenaar van het ministerie van Economische Zaken, in een interview met BNR.
“Nu gaat het geld voor de kosten van de rails van het ministerie naar ProRail en de NS en andere vervoerders rijden eroverheen”, stelt Buijink. Volgens hem zouden vervoerders met een deel van het spoorbudget van het ministerie ook diensten van ProRail kunnen afnemen.
Monopoliepositie
Buijnk zegt dat de monopoliepositie van de NS de Nederlandse economie schade toebrengt. Concurrentie op het spoor in grote regio’s kan volgens hem voor betere prestaties zorgen. “Door de NS de juiste prikkels te geven, krijgen we een beter kwaliteit voor minder middelen.”
Als voorbeeld noemt hij daarbij de goede ervaringen met de aanbesteding van regionaal busvervoer in sommige delen van het land. “Wanneer je bijvoorbeeld in een grotere samenhangende regio in het land zou zeggen: wie doet hier het spoorvervoer, de NS of anderen, dan geef je de NS een prikkel om een zo goed mogelijke prestatie te leveren.”
Samenvoeging
Buijink vindt het geen goed plan om de NS en ProRail samen te voegen. “Als je de beheerder van de infrastructuur met de grootste vervoerder op het spoor samenvoegt, dan krijg je een nog grotere monopolist. Ik denk dat er slimmere manieren zijn om de samenwerking tussen ProRail en de NS te verbeteren.”
Volgens de hoge ambtenaar moet er bij publieke diensten zoals openbaar vervoer een slimme mix worden gemaakt tussen de markt en de overheid.
Bron
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en anders hoef je niet uit te kijken? Weten we dat ook weer
niet nodigquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als je een ingezonden stuk op voorbeterov.nl wilt plaatsen, dan kan dat.
Werkt ERTMS ook zo?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:07 schreef Monopoly het volgende:
Een dagje vrij en klussen in huis.
Tenminste, een afvoer repareren. Onder het genot van een biertje en het nodige getier omdat het niet werkt.
Ik heb vorige week op level 1 wel een hele vreemde storing mee gemaakt. Zo'n zwevende. Dan kan je ook wel even tekeer gaan.quote:
Ik bel gewoon de RRS/woningbouw danquote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:07 schreef Monopoly het volgende:
Tenminste, een afvoer repareren. Onder het genot van een biertje en het nodige getier omdat het niet werkt.
Ik had ze ook gebeld. Ik had ze al aan de lijn nav een oproep op loodgieter.nl voor een vrijblijvende offerte.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik bel gewoon de RRS/woningbouw dan
Ik heb een serviceabonnement en mijn woningbouw betaalt dus..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik had ze ook gebeld. Ik had ze al aan de lijn nav een oproep op loodgieter.nl voor een vrijblijvende offerte.
Doordeweeks: 87,50 excl BTW voor het 1e half uur. Per kwartier komt er dan 16,50 bij
Weekends: 117,50 excl BTW voor het 1e half uur. Per kwartier komt er dan 24,75 bij.
Oh ja, BTW is 21%
Echt genieten zo te zien.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:07 schreef Monopoly het volgende:
Doe een voorstel?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
is er geen alternatief voor de IR Antwerpen-Luik? Vind dat zelf een langdurig traject...
Zegt de man die om 04:30 in de trein springt en het liefst niet voor 02:00 thuis isquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Vind dat zelf een langdurig traject...
Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Leuven en dan naar Luik over de HSL met I11 (eupen-Oostende vv)?quote:
neuh, dat was vroegah.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zegt de man die om 04:30 in de trein springt en het liefst niet voor 02:00 thuis is![]()
Klacht afgewezen.
10:41 uit Amsterdam met V250 naar Antwerpen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
De 26e he, hoelaat beginnen jullie waar?
Tsja, wij van WC-eend......quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan nog, 175 man per trein.
110.000 reizigers is 90% van het aantal reizigers met de Beneluxtrein. Oftewel die laatste vervoerde 122.000 reizigers per maand, 31 dagen lang, 32 ritten per dag, gemiddeld 123 man per trein.
Er zit geen enkele, maar dan ook werkelijk waar niet eens een beetje, kern van waarheid in de claim dat een gemiddelde Fyra trein meer reizigers bevat dan dat de Benelux had. Die laatste had 7 bakken ICRm vol zitten voor het grootste deel van de dag.
james ging de Fyra regelen. In B eigen tickets. Een GoPass (<26 jaar) of RailPass (=>26jaar) is het goedkoopst. Desnoods met meerderen op 1 pas samen (dat mag).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, dat is wel te halen vanuit Leeuwarden. Hoe zit met het de buitenlandse kaartjes? Groepsticket of eigen verantwoordelijkheid?
James komt nog met overzicht voor buitenlandse kaartjes.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, dat is wel te halen vanuit Leeuwarden. Hoe zit met het de buitenlandse kaartjes? Groepsticket of eigen verantwoordelijkheid?
Waarom zou de overheid zoiets eisenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:34 schreef MTL het volgende:
Die reserveringsplicht was een eis van de overheid, hè
Heeft met zitplaatsgarantie te maken, er mogen geen mensen staan volgens mij. Gevolg is reservering zodat je zelf kan bepalen hoeveel kaartjes er verkocht kunnen/mogen wordenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid zoiets eisen
Ik kan daar even geen argument voor bedenken.
Ah, natuurlijkquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft met zitplaatsgarantie te maken, er mogen geen mensen staan volgens mij. Gevolg is reservering zodat je zelf kan bepalen hoeveel kaartjes er verkocht kunnen/mogen worden
Dat is op zich ook wel een leuke rit, maar Lijn 2 is best wel saai omdat aan beide kanten een berg zand is gedumpt als geluidswal. De rit over Glons heeft een leuker uitzicht, vind ik.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Leuven en dan naar Luik over de HSL met I11 (eupen-Oostende vv)?
Kaartjes zijn eigen verantwoordelijkheid. De Fyra regel ik voor iedereen omdat we anders niet bij elkaar komen te zitten (ivm de reserveringsplicht)quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Vooraf (overmaken) of op de dag zelf (contant).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
[..]
james ging de Fyra regelen. In B eigen tickets. Een GoPass (<26 jaar) of RailPass (=>26jaar) is het goedkoopst. Desnoods met meerderen op 1 pas samen (dat mag).
James wilde vooraf de centen of op de dag van de rit? Ook ff handig voor mij.
Comfort-eisen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid zoiets eisen
Ik kan daar even geen argument voor bedenken.
Onze gezelligheid kent geen tijd, je kijkt helemaal niet naar buiten manquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
is er geen alternatief voor de IR Antwerpen-Luik? Vind dat zelf een langdurig traject...
Zo snel mogelijk, in de loop van volgende week wil ik die Fyra-tickets gaan regelen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx James, laat nog wel weten of ik mee ga. (Voor wanneer wil je dat weten?)
Ja, oké, maar de HSL is ook niet verkeerd. Zonder toeslag in een IC met 200 racenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is op zich ook wel een leuke rit, maar Lijn 2 is best wel saai omdat aan beide kanten een berg zand is gedumpt als geluidswal. De rit over Glons heeft een leuker uitzicht, vind ik.
metalen plaatjes die ze boven de in- en uitgangen hangen om te tellen hoeveel passagiers er in de trein zitten. Arriva heeft ze ook al enige tijd in gebruik.quote:
3kV is jouw natte droom ?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er is in het profiel van de tunnel ruimte voor 25 kV bovenleiding. Dan komt het met 1,5 of 3 kV zeker goed.
ik denk dat het er nog wel van kan gaan komen ja. Niet nu, maar dan praat je over 2030 ongeveer, of eerder als de wil ervoor isquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
Dan zou je vrijwel overwegloos moeten gaan rijden. 160 km/h zie ik er nog wel van komen 200 niet, omdat de afstanden tussen de stations relatief gering zijnquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het hangt ook van de duurzaamheidsagenda af en van de vraag of we structureel 160 of 200 km/h gaan rijden denk ik.
en exit houten ladderwagensquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
Mag dat nog wel van de veiligheidsjihad dan?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |