abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121463812
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Van waar naar waar dan?
Eigenlijk zowat overal; zeker naar de zee (waar ik eigenlijk vandaan kom) ;( :P, maar ook naar Antwerpen.
pi_121464380
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:43 schreef b2py het volgende:
Ik heb in het begin van mijn studententijd nog geinformeerd bij NSR over parttime machinist zijn, als bijbaantje.
En? :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:55:34 #28
67174 Dos37
Come on Twente
pi_121464663
quote:
18s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:48 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik neem niet graag de trein op zaterdag... Altijd zo druk!
Ik heb geluk dat ik altijd instap aan bijna het begin van de intercity lijn in Almelo. Alleen Enschede en Hengelo liggen ervoor dus dan valt het nog wel mee kom je bij Deventer en Apeldoorn is het geheid staan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_121464936
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:38 schreef Piles het volgende:

[..]

En? :)
Had gekund maar parttime opleiding tot machinist was niet te combineren met studie, helaas. Toen maar wat anders gaan doen ;)
pi_121465040
Ik dacht dat ik dat naar ze getweet had maar kon het niet vinden. Kwam wel allemaal beschamende tweets tegen over de NS. Trein met 4 wagons :'), hashtag #ucs :')
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:08:52 #31
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121466238
NS_Stations twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:17:11 De komende periode kunnen perrons soms glad zijn; oppassen dus, vooral bij in-/uitstappen! Geeft u het door als het te glad is? Dank! #NS reageer retweet
Wel doen dus hè ;)

quote:
Ai :(
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:30:38 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121466426
Fyra 9221 (V 12:40 vanaf Rotterdam) naar Amsterdam Centraal rijdt vandaag niet.

Problemen met Fyra kunnen nog maanden duren aldus de Knack

De technische problemen met de hogesnelheidstrein Fyra kunnen volgens de NMBS nog weken aanslepen.

Ook zal de opbouw van de vloot Fyra-treinen nog enkele maanden tijd in beslag nemen. Vandaag zijn nog niet alle treinstellen geleverd, waardoor de NMBS nog niet over de volledige reserve beschikt voor wanneer zich problemen voordoen. Dat zegt woordvoerder Bart Crols.

Vrijdag moest opnieuw een zestal Fyra-ritten door de problemen geannuleerd worden.

Crols: "Vrijdag was allesbehalve een topdag en er zat heel wat tegen. Wij minimaliseren dit zeker niet. Maar er waren afgelopen week ook dagen waarop zich geen problemen met de hoogtechnologische trein voordeden." (Belga/KVDA)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121466504
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:30 schreef bork het volgende:
Fyra 9221 (V 12:40 vanaf Rotterdam) naar Amsterdam Centraal rijdt vandaag niet.

Gevolg -> Fyra 9240 (Amsterdam v. 13:41) rijdt vanaf Rotterdam Centraal naar Brussel-Zuid ;)


edit: 12:45
NSHispeed_info twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:41:20 #Fyra Brussel 9236: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 12:41 heeft een onbekende vertraging door materieelproblemen. Wij houden (1/2) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:43:20 #Fyra Brussel 9228: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 10:41 u. rijdt door de opgelopen vertraging vandaag tot Brussel Noord. (1/2) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:46:52 #Fyra Brussel 9229: #Fyra uit Brussel; Amsterdam Centraal a 15:19 begint door logistieke problemen in Brussel Noord. Reizigers uit (1/2) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:49:50 #Fyra Brussel 9236: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 12:41 krijgt vertraging door materieelproblemen van ongeveer 30 minuten. reageer retweet


[ Bericht 34% gewijzigd door b2py op 12-01-2013 12:51:55 ]
pi_121467107
‘Vervoerders moeten geld voor spoor zelf besteden’
Gepubliceerd op 11-01-2013 om 16:48

Het ministerie moet het geld voor het spoor niet voornamelijk aan ProRail geven maar aan de vervoerders zelf. Dan kunnen de vervoerders de diensten die ze willen afnemen zelf aan ProRail betalen. Op die manier richt ProRail zich meer op de wensen en verlangens van de gebruikers. Dat zegt Chris Buijink, hoogste ambtenaar van het ministerie van Economische Zaken, in een interview met BNR. 



“Nu gaat het geld voor de kosten van de rails van het ministerie naar ProRail en de NS en andere vervoerders rijden eroverheen”, stelt Buijink. Volgens hem zouden vervoerders met een deel van het spoorbudget van het ministerie ook diensten van ProRail kunnen afnemen.

Monopoliepositie

Buijnk zegt dat de monopoliepositie van de NS de Nederlandse economie schade toebrengt. Concurrentie op het spoor in grote regio’s kan volgens hem voor betere prestaties zorgen. “Door de NS de juiste prikkels te geven, krijgen we een beter kwaliteit voor minder middelen.”

Als voorbeeld noemt hij daarbij de goede ervaringen met de aanbesteding van regionaal busvervoer in sommige delen van het land. “Wanneer je bijvoorbeeld in een grotere samenhangende regio in het land zou zeggen: wie doet hier het spoorvervoer, de NS of anderen, dan geef je de NS een prikkel om een zo goed mogelijke prestatie te leveren.”

Samenvoeging

Buijink vindt het geen goed plan om de NS en ProRail samen te voegen. “Als je de beheerder van de infrastructuur met de grootste vervoerder op het spoor samenvoegt, dan krijg je een nog grotere monopolist. Ik denk dat er slimmere manieren zijn om de samenwerking tussen ProRail en de NS te verbeteren.”

Volgens de hoge ambtenaar moet er bij publieke diensten zoals openbaar vervoer een slimme mix worden gemaakt tussen de markt en de overheid.

Bron
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:04:13 #36
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121467313
HSL?

Dit is pas HSL:



Alleen de TGV heeft dat gehaald, maar die kwam niet zo snel op die snelheid.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121467470
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
HSL?

Dit is pas HSL:



Alleen de TGV heeft dat gehaald, maar die kwam niet zo snel op die snelheid.
Ook het toppunt van weggegooid geld. Net 30 kilometer lang, 40 miljoen per kilometer gekost en vanaf het eindpunt duurt het nog een uur voordat je in 't centrum bent.. 8)7
pi_121468143
NMBS: Fyra problemen kunnen maanden aanhouden - stoptrein vol
zaterdag 12 januari 2013

Vrijdag was opnieuw een rampendag voor de Fyra Amsterdam - Brussel. Zeven van de twintig Fyra treinen reden niet (volledig). Daardoor liepen honderden treinreizigers een uur of meer vertraging op. Een woordvoerder van de Belgische spoorwegen (NMBS) erkent dat de problemen nog weken of maanden kunnen gaan duren. Veel reizigers zijn de Fyra problemen zat, waardoor de stoptrein Roosendaal - Antwerpen voller dan ooit is.

Vrijdag viel dus één op de drie Fyra treinen uit. Dat is extreem veel. Tegenover deredactie.be zegt NMBS woordvoerder Bart Crols dat het nog weken of maanden gaat duren voordat er een oplossing is voor de problemen. "Enerzijds is het wachten op de levering van nieuw materieel, zodat we de trein kunnen vervangen als hij in de problemen komt. Anderzijds gaat het om technische verbeteringen die nog moeten worden doorgevoerd."

Minder reizigers voor Fyra
Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen zei eerder deze week dat de Fyra 110.000 reizigers in een maand vervoerde. "Dit is ruim 90% van de het aantal reizigers dat vorig jaar in een vergelijkbare periode met de Intercity Brussel van Nederland naar België en vice versa reisde". Aan die vergelijking wordt getwijfeld. Rian van der Borgt van de Rover werkgroep internationaal denkt dat de Benelux 50 procent meer reizigers vervoerde dan de Fyra.

Stoptrein voller dan ooit
Dat lijkt aannemelijk, want de stoptrein Roosendaal - Antwerpen is voller dan ooit. De trein vervoerde voor 9 december - toen de nieuwe dienstregeling in ging - slechts een handje vol reizigers. Nu heeft de trein zelfs extra treinstellen nodig om de reizigersvraag aan te kunnen. Het gaat vooral om studenten. Voor hen is de Fyra heel veel duurder dan de Benelux.

Fyra goedkoper
NS Hispeed lijkt dat anders te zien. Die wijzen op de goedkope Fyra Supersaver treintickets en op het Fyra Jump on tarief dat op de dag zelf wordt verkocht. "Met deze beide kaartsoorten reizen onze klanten goedkoper of gelijk aan het oude IC Brussel-tarief" stelde NS Hispeed in een persbericht. In de vergelijking vergeet de vervoerder dat miljoenen reizigers bij NS recht hebben op korting of vrij reizen, maar dat niet geldig is in de internationale Fyra.

Fyra Breda - Antwerpen
Een lichtpuntje is de aangekondigde Fyra Breda - Antwerpen, die vanaf acht keer per dag moet gaan rijden. Die Fyra wordt toeslagvrij en zonder reserveringsplicht. Het is te hopen dat tegen die tijd de Fyra ook op tijd rijdt.
pi_121468698
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:34 schreef b2py het volgende:
Fyra goedkoper
NS Hispeed lijkt dat anders te zien. Die wijzen op de goedkope Fyra Supersaver treintickets en op het Fyra Jump on tarief dat op de dag zelf wordt verkocht. "Met deze beide kaartsoorten reizen onze klanten goedkoper of gelijk aan het oude IC Brussel-tarief" stelde NS Hispeed in een persbericht.
Voor 20 euro had ik vroeger een retourtje Brussel die een maand geldig was. Nu kom je niet verder dan Antwerpen voor dat geld en dat dan een enkele reis :{w .
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:56:49 #40
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121468753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:09 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ook het toppunt van weggegooid geld. Net 30 kilometer lang, 40 miljoen per kilometer gekost en vanaf het eindpunt duurt het nog een uur voordat je in 't centrum bent.. 8)7
Kunnen we de HSL niet ombouwen naar zo'n Maglev? O+

Dan ben je pas snel in Brussel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:58:07 #41
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121468795
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voor 20 euro had ik vroeger een retourtje Brussel die een maand geldig was. Nu kom je niet verder dan Antwerpen voor dat geld en dat dan een enkele reis :{w .
Die lui van de NS hadden vast geen goed rapportcijfer voor rekenen vroeger.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121469014
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:34 schreef b2py het volgende:
Minder reizigers voor Fyra
Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen zei eerder deze week dat de Fyra 110.000 reizigers in een maand vervoerde. "Dit is ruim 90% van de het aantal reizigers dat vorig jaar in een vergelijkbare periode met de Intercity Brussel van Nederland naar België en vice versa reisde".
Ok nu ben ik te brak om fatsoenlijk te rekenen, maar met 10 treinen per dag / 31 dagen per maand zou dit neerkomen op gemiddeld 350 man per trein? Hou op, schei uit. Leugenaars. Kutfantasten.
pi_121469144
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ok nu ben ik te brak om fatsoenlijk te rekenen, maar met 10 treinen per dag / 31 dagen per maand zou dit neerkomen op gemiddeld 350 man per trein? Hou op, schei uit. Leugenaars. Kutfantasten.
Er rijden 20 treinen per dag ;)
pi_121469158
NS_online twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 14:03:41 Utrecht-Amersfoort: vertraging en uitval van treinen door een defecte trein. http://t.co/z23egl7C #utamf reageer retweet
Heimwee Express heeft er de brui aan gegeven
pi_121469461
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Er rijden 20 treinen per dag ;)
Dan nog, 175 man per trein.

110.000 reizigers is 90% van het aantal reizigers met de Beneluxtrein. Oftewel die laatste vervoerde 122.000 reizigers per maand, 31 dagen lang, 32 ritten per dag, gemiddeld 123 man per trein.

Er zit geen enkele, maar dan ook werkelijk waar niet eens een beetje, kern van waarheid in de claim dat een gemiddelde Fyra trein meer reizigers bevat dan dat de Benelux had. Die laatste had 7 bakken ICRm vol zitten voor het grootste deel van de dag.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 14:22:09 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121469657
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:38 schreef bork het volgende:
PSM, heb je nog een reactie van de Volkskrant gehad?
neen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 14:22:53 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121469682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:21 schreef b2py het volgende:
NS_Stations twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:17:11 De komende periode kunnen perrons soms glad zijn; oppassen dus, vooral bij in-/uitstappen! Geeft u het door als het te glad is? Dank! #NS reageer retweet
Wel doen dus hè ;)
en anders hoef je niet uit te kijken? Weten we dat ook weer
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:24:43 #48
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121469744
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef b2py het volgende:
‘Vervoerders moeten geld voor spoor zelf besteden’
Gepubliceerd op 11-01-2013 om 16:48

Het ministerie moet het geld voor het spoor niet voornamelijk aan ProRail geven maar aan de vervoerders zelf. Dan kunnen de vervoerders de diensten die ze willen afnemen zelf aan ProRail betalen. Op die manier richt ProRail zich meer op de wensen en verlangens van de gebruikers. Dat zegt Chris Buijink, hoogste ambtenaar van het ministerie van Economische Zaken, in een interview met BNR. 



“Nu gaat het geld voor de kosten van de rails van het ministerie naar ProRail en de NS en andere vervoerders rijden eroverheen”, stelt Buijink. Volgens hem zouden vervoerders met een deel van het spoorbudget van het ministerie ook diensten van ProRail kunnen afnemen.

Monopoliepositie

Buijnk zegt dat de monopoliepositie van de NS de Nederlandse economie schade toebrengt. Concurrentie op het spoor in grote regio’s kan volgens hem voor betere prestaties zorgen. “Door de NS de juiste prikkels te geven, krijgen we een beter kwaliteit voor minder middelen.”

Als voorbeeld noemt hij daarbij de goede ervaringen met de aanbesteding van regionaal busvervoer in sommige delen van het land. “Wanneer je bijvoorbeeld in een grotere samenhangende regio in het land zou zeggen: wie doet hier het spoorvervoer, de NS of anderen, dan geef je de NS een prikkel om een zo goed mogelijke prestatie te leveren.”

Samenvoeging

Buijink vindt het geen goed plan om de NS en ProRail samen te voegen. “Als je de beheerder van de infrastructuur met de grootste vervoerder op het spoor samenvoegt, dan krijg je een nog grotere monopolist. Ik denk dat er slimmere manieren zijn om de samenwerking tussen ProRail en de NS te verbeteren.”

Volgens de hoge ambtenaar moet er bij publieke diensten zoals openbaar vervoer een slimme mix worden gemaakt tussen de markt en de overheid.

Bron
Is het niet gewoon een stuk beter om één treinmaatschappij te hebben voor het gehele land?

oh wacht :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Flodder450 op 12-01-2013 14:30:58 ]
pi_121470078
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en anders hoef je niet uit te kijken? Weten we dat ook weer
:')
pi_121470313
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neen
Als je een ingezonden stuk op voorbeterov.nl wilt plaatsen, dan kan dat. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')