Uh, een stuk bumper? Valt dat ding uit elkaar ofzo?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:06 schreef James1988 het volgende:
In België is een stuk bumper van een Fyra-trein naast de rails gevonden. Daarop kwam de DVIS met een verbod. Het verbod wordt opgeheven als de Belgische spoorwegen NMBS aantonen dat de Fyra-treinstellen betrouwbaar zijn. De DVIS laat nog wel testritten toe met lege treinstellen.
Ja en nu moet al het volk met de boemel via roosendaal of maastricht.quote:
Omroep in de trein naar Adam c op Hilversum. Geen treinverkeer naar Utrecht vanuit elke richting.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Het lijkt erop alsof Utrecht CS helemaal niet zo plat ligt als wordt beweerd... Tenzij de informatie op de NS-site heel erg achterloopt.
Komt mijn voorspelling van gisteravond toch nog uitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
en nu de Beneluxtrein nog even snel terug
denk niet dat dat zo snel gaat gebeurenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
en nu de Beneluxtrein nog even snel terug
De spin is snel verdwenen, alleen rondom Gouda is 'ie er nog.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan iemand die spin ff printscreenen plz
Lijkt mij ook voornamelijk gouda + utrecht aan de west kantquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De spin is snel verdwenen, alleen rondom Gouda is 'ie er nog.
Dat is dan flink naïef geweest. Hoe dan ook, NS Hispeed verdient een serieuze trap onder hun reet en de aanloop is bij dezen alvast genomen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik kan mij goed voorstellen dat het 'terug halen' van de Beneluxtrein een behoorlijke operatie is. Er zal vast geen rekening mee gehouden zijn dat het later nog ingezet zou worden.
dat laatste toch vooral? Rijpaden zijn immers al vergevenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Alle rijtuigen staan geparkeerd op de Dijksgracht, ze zijn niet meer aangeraakt. Die kun je vrij snel weer inzetten (ze moeten wel geïnspecteerd worden). Locomotieven zullen iets lastiger worden, maar niet onmogelijk.
Het lastigste zal een goed rijpad zijn.
De reisinfo is dus zoals gewoonlijk weer bagger. Wat had je dan verwacht???quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[.Wel enig treinverkeer Ut-Ah.]
Omroep in de trein naar Adam c op Hilversum. Geen treinverkeer naar Utrecht vanuit elke richting.
Er zijn omleidingsroutes voor wanneer de HSL niet gebruikt kan worden. Voor Amsterdam - Rotterdam is dit over Breukelen, voor Rotterdam - Antwerpen over Roosendaal. Deze zijn de afgelopen weken zo nu en dan al gebruikt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat laatste toch vooral? Rijpaden zijn immers al vergeven
IC die naar Essen rijdt doortrekken naar Rotterdam. Moeten ze ipv HLE18 een HLE13 ervoor hangen. Het zou kunnenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Alle rijtuigen staan geparkeerd op de Dijksgracht, ze zijn niet meer aangeraakt. Die kun je vrij snel weer inzetten (ze moeten wel geïnspecteerd worden). Locomotieven zullen iets lastiger worden, maar niet onmogelijk.
Het lastigste zal een goed rijpad zijn.
En waar komt ALLES richting Amersfoort e.v. vandaan? Goed zoquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt mij ook voornamelijk gouda + utrecht aan de west kant
Kan niet, want de M6 is niet toegelaten in Nederland, is te hoog (10 cm hoger dan VIRM), en kan niet werken onder de Nederlandse bovenleidingspanning. Ik denk niet dat je graag in een koud, onverlicht rijtuig zit.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
IC die naar Essen rijdt doortrekken naar Rotterdam. Moeten ze ipv HLE18 een HLE13 ervoor hangen. Het zou kunnen
Die dubbeldeks M6 bakken passen hier toch niet langs de perrons of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
IC die naar Essen rijdt doortrekken naar Rotterdam. Moeten ze ipv HLE18 een HLE13 ervoor hangen. Het zou kunnen
ah ja, dan wordt het lastiger ...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan niet, want de M6 is niet toegelaten in Nederland, is te hoog (10 cm hoger dan VIRM), en kan niet werken onder de Nederlandse bovenleidingspanning. Ik denk niet dat je graag in een koud, onverlicht rijtuig zit.
Ander materieel op de verbinding Essen - Charleroi inzetten is geen optie i.v.m. de benodigde binnenlandse capaciteit in België en de hoeveelheid beschikbaar materieel.
nouja binnen 10 min kan je niet alles geregeld hebben denk ik. Ik weet niet exact hoe laat de storing optrad, maar na 10 min reisinfo keurig op orde lijkt mij vrij onhaalbaar.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De reisinfo is dus zoals gewoonlijk weer bagger. Wat had je dan verwacht???
Zolang ze maar melden dat er iets aan de hand is en dat ze werken aan een oplossing vind ik het al best.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:23 schreef b2py het volgende:
[..]
nouja binnen 10 min kan je niet alles geregeld hebben denk ik. Ik weet niet exact hoe laat de storing optrad, maar na 10 min reisinfo keurig op orde lijkt mij vrij onhaalbaar.
Deden ze in Amersfoort gelukkigquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:26 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zolang ze maar melden dat er iets aan de hand is en dat ze werken aan een oplossing vind ik het al best.
Attentie damen en heren, op dit moment is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht Centraal. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen wij dit mededelen.
Nou. nu niet uit Gouda. Dat kan toch keren in utrecht?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waar komt ALLES richting Amersfoort e.v. vandaan? Goed zo
Dat werd in Utrecht ook omgeroepenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:26 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zolang ze maar melden dat er iets aan de hand is en dat ze werken aan een oplossing vind ik het al best.
Attentie damen en heren, op dit moment is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht Centraal. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen wij dit mededelen.
Goede vraag, dat weet ik nog niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:29 schreef RubenK het volgende:
Hoe gaat het met het nieuwjaarsrondje als fyra volgende week nog verboden is?
Als je het in de trein om kan roepen, dan kan het ook op de site. Die informatie is tenslotte niet verkregen doordat de machinist uitgestapt is en een paar stations verder poolshoogte is gaan nemen, dat wordt (als het goed is) centraal aangestuurd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:23 schreef b2py het volgende:
[..]
nouja binnen 10 min kan je niet alles geregeld hebben denk ik. Ik weet niet exact hoe laat de storing optrad, maar na 10 min reisinfo keurig op orde lijkt mij vrij onhaalbaar.
What did you sayquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm morgen is het weer vrijdag he. De dag dat het al vaak mis ging in de avondspits op Utrecht Centraal. Laten ze nou net morgen weer de normale dienstregeling gaan rijden.......
Degene die die informatie rondstuurt is volgens mij de TRDL en die beheert niet de website.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je het in de trein om kan roepen, dan kan het ook op de site. Die informatie is tenslotte niet verkregen doordat de machinist uitgestapt is en een paar stations verder poolshoogte is gaan nemen, dat wordt (als het goed is) centraal aangestuurd.
Correct. Maar dat het vervolgens niet op de site wordt bijgewerkt is een gebrek aan communicatie en dus onwil. Niet onmacht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Degene die die informatie rondstuurt is volgens mij de TRDL en die beheert niet de website.
Informatievoorziening is in handen van de NS. Zitten op de post bij Prorail dus ze hebben wel directe informatie nquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Degene die die informatie rondstuurt is volgens mij de TRDL en die beheert niet de website.
In Breda krijg je dan denk ik wel een capaciteitsprobleem voor het keren...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:26 schreef James1988 het volgende:
Wat wellicht zou kunnen is een vervangende treindienst Brussel - Breda via Roosendaal. Reizigers kunnen dan in Breda overstappen op de Fyra.
Op Brussel - Breda kan deze trein rijden in het pad van de Fyra Brussel en de omleidingsroute, op Roosendaal - Breda is naar mijn weten nog capaciteit vrij. Hiervoor zou gereden kunnen worden met I6, I10 of ICRm (wat van de Dijksgracht komt) met Traxx-tractie.
True.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De spin is snel verdwenen, alleen rondom Gouda is 'ie er nog.
De Fyra keert in Breda op de keersporen ten oosten van het perron, dit zou de andere trein ook kunnen doen. Daarnaast zou je capaciteit vrij kunnen spelen door de sprinter Utrecht - Breda deels door te koppelen aan Breda - Den Haag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:35 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
In Breda krijg je dan denk ik wel een capaciteitsprobleem voor het keren...
Bron? NOS houdt het op maandagquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk rijdt Fyra Brussel sowieso niet t/m woensdag...
NS Hispeed-twitteraccount, in een @tweet aan een vraagsteller.quote:
twitter:NSHispeed twitterde op vrijdag 18-01-2013 om 16:12:48@MKuyvenhoven Ik hoor net dat Fyra t/m woensdag niet rijdt. Als je nu belt met 09009296, kun je kosteloos annuleren. reageer retweet
Bus 107...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt nog wel iets naar Arnhem en ik zit erin! Sorry Duuf
Ja, dat krijg je terug. Tevens kun je proberen om te boeken naar Thalys.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:43 schreef ArnosL het volgende:
En dan krijg je je geld ook terug of ben je dat dan kwijt?
Ja maar die rijden tenminste wel, een Fyra die niet rijdt kost alleen maar geld...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef James1988 het volgende:
Ingewikkeld? Mwa, dat valt mee.
Het is vooral heel erg duur - een ICE of TGV kost per stuk ¤ 10 miljoen meer dan een V250.
En dan moet je ook nog even wachten tot ze geleverd worden en proberen geld terug te krijgen van AnsaldoBreda. Tenzij je de V250's voor de binnenlandse dienst en de IC+-diensten wil gaan gebruiken ofzo.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef James1988 het volgende:
Ingewikkeld? Mwa, dat valt mee.
Het is vooral heel erg duur - een ICE of TGV kost per stuk ¤ 10 miljoen meer dan een V250.
NSHispeed heeft dat geld harder nodig dan een willekeurige reizigerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:43 schreef ArnosL het volgende:
En dan krijg je je geld ook terug of ben je dat dan kwijt?
Dan gaat NS Hispeed failliet dus?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
NSHispeed heeft dat geld harder nodig dan een willekeurige reiziger.
Dat zijn ze allang. Ze worden levend gehouden doordat de staat uitstel van betaling heeft verleend en omdat NS volledig garant staat ivm de geïntegreerde hoofdrailnetconcessie 2015-2025.quote:
Over twee jaar bestaat het bedrijf niet meer.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Die maken de komende 100 jaar geen winst iig.
Dat is dan weer wat drastisch, maar het zou wel fijn zijn als Den Haag wat regie neemt zodat NS niet tussen commercieel en overheid kan switchen waar het hun uitkomt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Als Den Haag vandaag vertelt "Die onderhandse gunning kun je vergeten" dan trekt NS morgen nog de stekker uit HSA.
Ik denk dat ze nooit winst gaan maken en als over een paar jaar de treinstellen afgeschreven zijn er geen opvolgers meer komenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Die maken de komende 100 jaar geen winst iig.
Zou ook nog kunnen ja. De politiek heeft het nu over gewone treinen die er moeten gaan rijden, maar daar zit toch helemaal geen ERTMS op?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn ze allang. Ze worden levend gehouden doordat de staat uitstel van betaling heeft verleend en omdat NS volledig garant staat ivm de geïntegreerde hoofdrailnetconcessie 2015-2025.
Als Den Haag vandaag vertelt "Die onderhandse gunning kun je vergeten" dan trekt NS morgen nog de stekker uit HSA.
Het is echt zo. De hele HRN+HSL-deal is er gekomen omdat het 'startkapitaalpotje' dat HSA van NS had gekregen leeg begon te raken en er een faillisementsdreiging was. Schultz' oplossing was HRN en HSL integreren en onderhands gunnen aan NS, mits NS volledig garant zou staan voor HSA tot 2015.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is dan weer wat drastisch, maar het zou wel fijn zijn als Den Haag wat regie neemt zodat NS niet tussen commercieel en overheid kan switchen waar het hun uitkomt.
Er rijden toch een paar Schommelboten rond met ERTMS? Wellicht die tijdelijk inzetten?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nooit winst gaan maken en als over een paar jaar de treinstellen afgeschreven zijn er geen opvolgers meer komen
[..]
Zou ook nog kunnen ja. De politiek heeft het nu over gewone treinen die er moeten gaan rijden, maar daar zit toch helemaal geen ERTMS op?
Die lusten geen 25 kV.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:55 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Er rijden toch een paar Schommelboten rond met ERTMS? Wellicht die tijdelijk inzetten?
De politici weten er zoals wel vaker geen flikker van en roepen wat oneliners om het volk tevreden te houden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nooit winst gaan maken en als over een paar jaar de treinstellen afgeschreven zijn er geen opvolgers meer komen
[..]
Zou ook nog kunnen ja. De politiek heeft het nu over gewone treinen die er moeten gaan rijden, maar daar zit toch helemaal geen ERTMS op?
a, langs het pittoresque Oudewater, even zwaaien naar Johan!quote:
Waarmee gingen ze dan testrijden op A'dam-Utrecht?quote:
SLT.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarmee gingen ze dan testrijden op A'dam-Utrecht?
SLeTquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarmee gingen ze dan testrijden op A'dam-Utrecht?
En die lust ook geen 25 kV natuurlijk. Zou wel briljant zijn, SLeT als Hispeed treinquote:
Hangt van de precieze invulling in het contract af.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:56 schreef Litpho het volgende:
Is geweigerd worden door België niet iets waarvoor NSHispeed overmacht zou moeten claimen, trouwens? Het is tenslotte niet hun schuld als een overheid zich onredelijk opstelt.
Tsja, je moet toch af en toe van je laten horen als politicusquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
De politici weten er zoals wel vaker geen flikker van en roepen wat oneliners om het volk tevreden te houden.
Medelijden met de reizigers als dat materieel wordt ingezet op de HSLquote:
Hey, als er geen toilet in zit, dan is het ze geraden om een beetje door te rijdenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:58 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En die lust ook geen 25 kV natuurlijk. Zou wel briljant zijn, SLeT als Hispeed trein
SLeT is al wel de Betuweroute op gegaan. Bleek dat het spul niet echt ver kwam. De hoofdschakelaar klapte eruitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:58 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En die lust ook geen 25 kV natuurlijk. Zou wel briljant zijn, SLeT als Hispeed trein
Uiteraard, maar weet iemand hier dat? Ik bedoel, met alle klokkeluiders is "imagoschade" toch al het enige gepasseerde station.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt van de precieze invulling in het contract af.
Dit lijkt mij geen overmacht - de keuze voor een leverancier die onbetrouwbare meuk aflevert is een bedrijfsrisico.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard, maar weet iemand hier dat? Ik bedoel, met alle klokkeluiders is "imagoschade" toch al het enige gepasseerde station.
Ja dat is waar, en daarom blijft het vaak bij roepen om het roepen, om vervolgens vermoedelijk naar de vrimibo te gaanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:59 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tsja, je moet toch af en toe van je laten horen als politicus
Gekkenhuisquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:02 schreef lezut het volgende:
25 kV onderstations afschakelen, bij Hoofddorp de 1500V even doorverbinden en jagen met die handel
dan kom je halverwege stil te staan vanwege onderspanningquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:02 schreef lezut het volgende:
25 kV onderstations afschakelen, bij Hoofddorp de 1500V even doorverbinden en jagen met die handel
Daarom ook jagenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan kom je halverwege stil te staan vanwege onderspanning
Een trein verbieden als ie uit elkaar valt wordt door NSH vast als onredelijk gezien.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:56 schreef Litpho het volgende:
Is geweigerd worden door België niet iets waarvoor NSHispeed overmacht zou moeten claimen, trouwens? Het is tenslotte niet hun schuld als een overheid zich onredelijk opstelt.
Bron: Nu.nlquote:Regeringspartijen PvdA en VVD willen dat er voorlopig weer een gewone treinverbinding komt tussen Amsterdam en Brussel zolang de Fyra niet rijdt.
Voor PvdA-Kamerlid Duco Hoogland ''is de maat vol''. ''Als de Fyra weer betrouwbaar is, kan die weer gaan rijden.'' Maar tot die tijd moet er weer een gewone trein gaan rijden tussen beide hoofdsteden, aldus Hoogland, die het Belgische rijverbod terecht vindt.
Zijn VVD-collega Betty de Boer steunt de gedachte van de PvdA. ''Als er materieel beschikbaar is heel graag, want dan is er tenminste weer een verbinding.'' Ze denkt dat staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) daar nu ook naar gaat kijken.
HLE18 dus, 13 heeft geen ERTMS. Kunnen ze daar geen ICR aan hangen? Dat ding kan 200 op de HSL, het enige probleem is dat er geen ATB op zit (geloof ik).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:14 schreef J.B. het volgende:
Kan er geen HLE18 of HLE13 op? Die kunnen ook op Nederlandse net met halve kracht toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |