Late we eerlijk zijn: Vanochtend ging het prima, tot een uur of 4. Maar zoeen major blackout in Utrecht dat gebeurt blijkbaar elk jaar wel een keer, en dat is niet op te lossen of op te vangen. Dus ja, als je dat maar hard genoeg naar je klanten toe schreeuwt, hoef je ook niet eens te PROBEREN er wat aan te doenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:43 schreef Yreal het volgende:
Vreemd dat mensen ineens allemaal geloven dat de winterdienstregeling zo noodzakelijk is..![]()
dat was 2 jaar terug wel anders
We kopen op Marktplaats een paar kinderwagens en die gaan we omkatten naar 1435 en dan gaan we mythbuster-style klote maken op die lijn waar verder toch niks op rijdtquote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:48 schreef Bitlord het volgende:
Wat gaan we nu doen mbt het nieuwjaarsrondje? Aangezien de bodemplaten eraf kunne blijven vallen aangezien er niets aan de constructie wordt aangepast op korte termijn, en ik verwacht dat de Belgische inspectie de trein nu pas weer toelaat als de V250 volkomen veilig is, zie ik de Fyra V250 zo nog maar eens een halve maand niet meer rijden.
Gezien vanuit de inspectie zie ik geen reden om akkoord te gaan met een halfbakken oplossing, zij zullen niet meegetrokken willen worden in dit debacle en blijven zich streng opstellen.
Ik word doodziek van dat gezeik heel de tijd. Zodra duidelijk wordt dat fyra 26 jan niet gaat rijden, annuleren. Desnoods betaal ik je de boekingskosten wel terug. Maar ALS dat zo is dan gaan we radicaal een ander rondje plannen. Snel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Afhankelijk van wat de V250 doet (of niet doet) kan het nodig zijn om het rondje aan te passen. Ik stel wel voor om dezelfde route aan te houden, maar dan met 'klassieke intercities'. We zijn dan wel langer onderweg.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:28 schreef Bitlord het volgende:
Nou zeuren, ik wil gewoon een leuk rondje hebben. En niet anderhalf uur in Essen blauwbekken om vervolgens staand door Kijkuit en Kapelle naar Antwerpen te gaan.
Is primaquote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik word doodziek van dat gezeik heel de tijd. Zodra duidelijk wordt dat fyra 26 jan niet gaat rijden, annuleren. Desnoods betaal ik je de boekingskosten wel terug. Maar ALS dat zo is dan gaan we radicaal een ander rondje plannen. Snel.
Maak er iets leuks vanquote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik voel er wel wat voor om een alternatief programma te gaan onderzoeken, bijvoorbeeld:
Amsterdam CS
Hanzelijn
Groningen
Leer
Rheine
Pimpel terug via Flestown
Twee jaar geleden liep het hele land vast als het koud werd. Nu reed het nog redelijk tijdens de sneeuw, de grote storing op Utrecht uitgezonderd.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:43 schreef Yreal het volgende:
Vreemd dat mensen ineens allemaal geloven dat de winterdienstregeling zo noodzakelijk is..![]()
dat was 2 jaar terug wel anders
Ik moet zeggen dat het nu ook wel aardig gaat. Mijn trein is geschrapt, maar er blijft altijd nog een halfuursdienst over. Het zou alleen fijn zijn als het logistiek te regelen is dat de treinen die wel rijden ook lang zouden zijn. Er moeten toch dubbel zoveel mensen in, dus maak die dingen dan zo lang mogelijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 06:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Twee jaar geleden liep het hele land vast als het koud werd. Nu reed het nog redelijk tijdens de sneeuw, de grote storing op Utrecht uitgezonderd.
ik bedoelde dat we 2 jaar geleden met zijn alle de winterdienstregeling uitkotste, maar je nu de grootste zeikerd bent als je er nog aan durft te twijfelenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 06:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Twee jaar geleden liep het hele land vast als het koud werd. Nu reed het nog redelijk tijdens de sneeuw, de grote storing op Utrecht uitgezonderd.
Kun je dat preciezer formuleren, liefst met een linkje?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:44 schreef greavy het volgende:
De treinstellen moeten in België weer een X-aantal veilige kilometers maken, en de inspectie moet het goedkeuren.
Bij het station zo te zien, ongebruikelijke plek, er zijn daar wel werkzaamheden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:25 schreef Duvel het volgende:
Ik hoor net dat er weer iemand is aangereden rond Bilthoven.
Das minder, gezien de locatie hoeft het geen springer te zijn zoals nu al wordt geroepen.quote:
Maar goed, als het gister kon, had het donderdag ook mogelijk geweest..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Late we eerlijk zijn: Vanochtend ging het prima, tot een uur of 4. Maar zoeen major blackout in Utrecht dat gebeurt blijkbaar elk jaar wel een keer, en dat is niet op te lossen of op te vangen. Dus ja, als je dat maar hard genoeg naar je klanten toe schreeuwt, hoef je ook niet eens te PROBEREN er wat aan te doenlekkah makkahlahk
Dank je... Ze was onderweg naar ons, dus het wordt wat later.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:32 schreef bork het volgende:
[..]
Das minder, gezien de locatie hoeft het geen springer te zijn zoals nu al wordt geroepen.
Sterkte!
quote:09:26:24 19-01-13 GROUP-1 P 1 ONGEVAL Soestdijkseweg Noord BHV Eenh: BHV618 BHV609 BHV612
0706582 BRW Veiligheidsregio Utrecht (OvD De Bilt)
0706584 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Bilthoven) (Blusploeg 111)
0706585 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Bilthoven) (Blusploeg 112)
0709561 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode Binnensticht - Lekstroom)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 10:29 V Amsterdam Centraal (IC 12628) 12:17 A Roosendaal ----- 12:22 V Roosendaal (R 2583) 13:10 A Antwerpen Centraal ----- 13:35 V Antwerpen Centraal (IR 613) 13:52 A Antwerpen-Noorderkempen ----- 14:08 V Antwerpen-Noorderkempen (IR 634) 14:25 A Antwerpen Centraal ----- 14:43 V Antwerpen Centraal (IR 2914) 16:52 A Ličge-Guillemins ----- 17:17 V Ličge-Guillemins (R 5367) 17:50 A Maastricht ----- 17:58 V Maastricht (IC 868) 20:22 A Amsterdam Centraal |
Die hebben nooit naar Brussel gereden, en die locs zijn volgens mij allang weer verhuurd aan andere partijen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:11 schreef arkkey het volgende:
Waarom zetten ze niet gewoon die "oude" fyra bakken in, die rijden toch wel? Gewoon die losse rode goederen locomotief met die wagons met afbladderende verf erachter
Schijnt een Fyra ergens defect gehebben te staan die de boel blokkeert..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:13 schreef dennistd het volgende:
Van de binnenlandse Fyra valt ook bijna de helft uit, dus daar gaat het ook niet best mee..
Op welke planeet leef je dan?quote:The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast
links in Europe, is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market
Zeg dat wel jaquote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:21 schreef b2py het volgende:
The start of the high-speed train V250, between Belgium and the Netherlands, has
demonstrated the technological level of the High-Speed products of AnsaldoBreda
Mooi, in de regio Alkmaar is de helft alweer weggesmolten!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgen wordt er weer sneeuw verwacht trouwens.
Die wilden/willen de Belgen nietquote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:11 schreef arkkey het volgende:
Waarom zetten ze niet gewoon die "oude" fyra bakken in, die rijden toch wel? Gewoon die losse rode goederen locomotief met die wagons met afbladderende verf erachter
Kan het oprukken van Vlaams in Nederland geen halt worden toegeroepen? Afschaffen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:58 schreef b2py het volgende:
Thalys heeft nooit het netwerk moeten stilleggen door het winterweer, maar heeft wel in het verleden treinen moeten afschaffen daardoor.
Alhoewel niet veel gebruikt in NL is het gewoon correct Nederlandsquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kan het oprukken van Vlaams in Nederland geen halt worden toegeroepen? Afschaffen.
Ja, daar is al wel iets over bekend. Maar dan niet openbaar.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Is er trouwens al iets bekend over de dienstregeling van morgen...? Want sneeuw en alles?
Vandaar dat ik niks kon vinden dusquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, daar is al wel iets over bekend. Maar dan niet openbaar.
Valt volgens mij niet zoveel te snijden op zondag, hooguit die kwartiersverbindingen in de randstad..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, daar is al wel iets over bekend. Maar dan niet openbaar.
Nee, bedrijfsgeheim zekerquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, daar is al wel iets over bekend. Maar dan niet openbaar.
Willen de belgen niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:09 schreef Bitlord het volgende:
Ik zat nog te denken he, kunnen ze de traxx+prio icrrijtuigen die nu op Amsterdam-Breda rijden niet inzetten op de lijn naar Brussel en dan op Amsterdam-Breda de V250 inzetten in een uurdienst?
Weet jij toevallig waarom de IC van/naar Groningen/Leeuwarden gekoppeld is aan die van/naar Roosendaal? Zoiets is toch super verstoringsgevoelig?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, daar is al wel iets over bekend. Maar dan niet openbaar.
ja precies, en dit gaat eindeloos duren. EN wie is er weer de klos?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:13 schreef Ajaxfan het volgende:
Servaas Hilgers @rtlhilgers
NS stelt fabrikant Fyra aansprakelijk voor de problemen die er zijn met de hogesnelheidstrein #Fyra
En AnsaldoBreda geeft de infrastructuur de schuld.
Het welles nietus spelletje is op de wagen....
Twee mogelijkheden:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet jij toevallig waarom de IC van/naar Groningen/Leeuwarden gekoppeld is aan die van/naar Roosendaal? Zoiets is toch super verstoringsgevoelig?
Bron: Treinreiziger.nlquote:NS stelt fabrikant Fyra aansprakelijk voor problemen
NS heeft besloten de fabrikant van Fyra, AnsaldoBreda, aansprakelijk te stellen voor de problemen met de hogesnelheidstrein. De afgelopen dagen bleek dat Fyra onvoldoende bestand is tegen winterse omstandigheden op het spoor. Dat meldt het spoorbedrijf zaterdag.
Ook kent Fyra diverse problemen sinds de start van de nieuwe dienstregeling. NS heeft het afnameprogramma van nieuwe Fyra-treinen per direct stopgezet totdat de problemen met de Fyra-treinen door fabrikant AnsaldoBreda zijn opgelost. Op dit moment zijn 9 van de 16 bestelde Fyra-treinen afgeleverd. De NS-directie heeft deze beslissingen genomen.
Bert Meerstadt, president-directeur NS: “Wij willen dat onze reizigers kunnen rekenen op een betrouwbare en stabiele dienstverlening richting Brussel. De opstartproblemen in combinatie met het ontstane veiligheidsrisico door de veroorzaakte schade door ijsblokken tonen aan dat Fyra-V250 op het ogenblik niet voldoet aan wat wij met de fabrikant van Fyra hebben afgesproken.”
De treinen zijn door de Belgische inspectie aan de kant gezet. NS houd het erop dat de treinen uit voorzorg uit de internationale dienstregeling zijn gehaald. AnsaldoBreda is formeel op de garantiebepalingen die in het contract zijn afgesproken aangesproken. Voordat de treinen terug kunnen in de reizigersdienst wil NS door een onafhankelijke partij een second opinion uit laten voeren.
Volgens de NS en NMBS Europe staat de klant centraal. Er wordt gekeken naar een intercityverbinding Roosendaal - Antwerpen, stelt NS in een persbericht. Er wordt niet gerept over een directe trein Amsterdam - Brussel, die reizigers en de politiek willen.
Wanneer wordt er nou WEL gekeken naar wat reizigers willen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:26 schreef WhiteJoker het volgende:
Er wordt niet gerept over een directe trein Amsterdam - Brussel, die reizigers en de politiek willen.
Siebers is eindverantwoordelijke van het gehele project, maar Lloyds Register heeft de trein toch goedgekeurd en heeft NSH ze aan de hand daarvan afgenomen, toch?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Positie NS HiSpeed-directeur onhoudbaar. Vandaag in Plat Haags.
http://frontpage.fok.nl/c(...)fiasco-festival.html
Wacht, wat?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
2. Er is angst dat de spooropstelling van Amsterdam CS onrobuust wordt. Doorrijden met een vertraagde trein is minder erg dan een knooppuntstation helemaal vastzetten.
Een kerende trein kost meer capaciteit dan een vertraagde te laten halteren, dat is zeker waar. Kan je niet de IC uit Groningen/Zwolle in Lelystad laten keren dan?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht, wat?![]()
EEN vertraagde trein hebben we het over he. Is Amsterdam Centraal een enkelsporig station geworden of zo?
Niet zondermeer. Een kerende trein die een paar minuten voor het dienstreglingssymmetriepunt binnenkomt en er vlak na vertrekt kan je rustig laten keren. Maar een trein die vrijwel exact rond het symmetriepunt binnenkomt of vertrekt heeft twee sporen nodig om te keren. Dat vreet capaciteit. En over Lelystad: Dat is wel erg reizigersonvriendelijk hč?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Een kerende trein kost meer capaciteit dan een vertraagde te laten halteren, dat is zeker waar. Kan je niet de IC uit Groningen/Zwolle in Lelystad laten keren dan?
Heb jij trouwens niet veel meer achtergrond informatie die de normale mens niet heeft? Precieze problemen en analyses daarvan etc?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Aansprakelijkstelling #AnsaldoBreda door #NS is mosterd na de maaltijd: http://www.voorbeterov.nl/page5.php
Cross-platform betekent wel een hoop gerangeer en dat moet ook nog tussen de sprinters Amsterdam-Zwolle door. Echt ideaal is het niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Bij het doorknopen van de IC zoals in de superdal-situatie staat deze toch al vijf minuten stil in Lelystad, in die tijd kun je mensen ook crossplatform laten overstappen. Bij een aankomst van +3-+5 kun je er alsnog voor kiezen de trein door te laten rijden (een haltering kost immers minder tijd dan iedereen over te laten stappen), en bij meer dan +5 wordt de aansluiting helaas gemist. Maar de trein is daarmee wel zijn vertraging kwijt.
Hoezo, als je de IC naar Roosendaal op 1 laat keren, en de IC uit Zwolle op 2 laat keren heb je je cross-platform overstap. Rangeren hoeft niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Cross-platform betekent wel een hoop gerangeer en dat moet ook nog tussen de sprinters Amsterdam-Zwolle door. Echt ideaal is het niet.
Dat kan niet omdat de IC's naar Amsterdam ongeveer gelijktijdig weggaan met dat die uit de tegenrichting aankomen, anders moet je eentje laten wachten. (Dat is pas robuust ;-) ) Daarmee zit je dus vast aan de IC's richting Amsterdam op de sporen 2 en 3 en het gebruik van de tailtracks. Dan moet je met een IC uit Zwolle op één van de buitensporen keren. Om de sprinter er dan doorheen te kunnen laten rijden moet je de IC's van/naar Zwolle constant af- en aanrangeren.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoezo, als je de IC naar Roosendaal op 1 laat keren, en de IC uit Zwolle op 2 laat keren heb je je cross-platform overstap. Rangeren hoeft niet.
Gooi je de sprinters op spoor 3 en 4 en dat moet alleen wel passen als ik de BUP's zo bekijk.
Sprinter op 1 spoor behandelen en de IC uit Amsterdam op twee sporen dan maar?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan niet omdat de IC's naar Amsterdam ongeveer gelijktijdig weggaan met dat die uit de tegenrichting aankomen, anders moet je eentje laten wachten. (Dat is pas robuust ;-) ) Daarmee zit je dus vast aan de IC's richting Amsterdam op de sporen 2 en 3 en het gebruik van de tailtracks. Dan moet je met een IC uit Zwolle op één van de buitensporen keren. Om de sprinter er dan doorheen te kunnen laten rijden moet je de IC's van/naar Zwolle constant af- en aanrangeren.
Bah, mooi kloten dus..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan sloop je de cross-platform-overstappen.
Meerstadt heeft gesproken:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Positie NS HiSpeed-directeur onhoudbaar. Vandaag in Plat Haags.
http://frontpage.fok.nl/c(...)fiasco-festival.html
http://www.nu.nl/binnenla(...)elijk-problemen.htmlquote:Bert Meerstadt, president-directeur NS: ''Wij willen dat onze reizigers kunnen rekenen op een betrouwbare en stabiele dienstverlening richting Brussel. De opstartproblemen in combinatie met het ontstane veiligheidsrisico door de veroorzaakte schade door ijsblokken tonen aan dat Fyra-V250 op het ogenblik niet voldoet aan wat wij met de fabrikant van Fyra hebben afgesproken.''
Uit voorzorg blijven de internationale Fyratreinen voorlopig aan de kant, meldt Meerstadt in het persbericht. ''Alle technische storingen aan de trein en achterliggende oorzaken moeten eerst worden opgelost. Daarom hebben wij de directie van AnsaldoBreda formeel gewezen op de garantiebepalingen die in het contract zijn afgesproken.''
Toch is het best leuk om iedereen hier er even aan te zien puzzelen waarna we zien dat het toch niet zo makkelijk is.quote:
Amsterdam C is ongewenst, knippen op Hoofddorp lijkt me niet fijn, evenals leiden. den haag HS is alweer te ver.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toch is het best leuk om iedereen hier er even aan te zien puzzelen waarna we zien dat het toch niet zo makkelijk is.
160 km/h max.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:23 schreef AverageJoe het volgende:
Hoe hard kunnen die BR189's eigenlijk met volledige personenlading op het HSL?
Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn en tenslotte weet ik als eenvoudige buitenstaander totaal niets over wat de NS / NMBS heeft afgesproken met AnsaldoBreda. Maar zou het mooiste niet zijn:
Een rechtszaak tegen AnsaldoBreda (doel: teruggave investering of tenminste een groot deel daarvan). Geen nieuwe V250 treinstellen meer afnemen. Het bedrag wat terugkomt (voor zover dat terugkomt en hoogstwaarschijnlijk als dat zo is, over jaren) investeren in treinstellen die zich bewezen hebben, ik noem bijvoorbeeld de ICE3, Thalys enz. Het kost meer geld, maar daar mag je kwaliteit voor terugzien.
Ik snap niet dat ze er voor gekozen hebben het wiel opnieuw uit te vinden. Dat is meestal vragen om problemen. Zeker op het gebied van dienstverlening. Dan moet je service verlenen en zo min mogelijk risico lopen. Een eigen ontwerp en dus een unieke trein is natuurlijk leuker, maar waarom het risico lopen.
Wat een poppenkast zegquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
Meerstadt heeft gesproken:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)elijk-problemen.html
Een beetje wel, natuurlijk. Maar die kan ik op dit openbare forum niet altidj delen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb jij trouwens niet veel meer achtergrond informatie die de normale mens niet heeft? Precieze problemen en analyses daarvan etc?
Wat je zelf al zegt, zo'n rechtszaak duurt heel lang, en mocht je hem winnen is het maar de vraag of je überhaupt wat terug krijgt. Op dit moment kan je daar niet vanuit gaan.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:23 schreef AverageJoe het volgende:
Een rechtszaak tegen AnsaldoBreda (doel: teruggave investering of tenminste een groot deel daarvan). Geen nieuwe V250 treinstellen meer afnemen. Het bedrag wat terugkomt (voor zover dat terugkomt en hoogstwaarschijnlijk als dat zo is, over jaren) investeren in treinstellen die zich bewezen hebben, ik noem bijvoorbeeld de ICE3, Thalys enz. Het kost meer geld, maar daar mag je kwaliteit voor terugzien.
Absoluut. Toch ben ik wel benieuwd welke signalen destijds bij de aanschaf genegeerd zijn en welke personen daar verantwoordelijk voor zijn. Daar behaal je helaas weinig gram mee, maar toch. Ook m.b.t. de HSL, dat Den Haag nu een lijn naar Brussel gerealiseerd wilt zien. Hoe lang hebben mensen daar met de ogen dicht gezeten, dat kan toch niet...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:27 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat je zelf al zegt, zo'n rechtszaak duurt heel lang, en mocht je hem winnen is het maar de vraag of je überhaupt wat terug krijgt. Op dit moment kan je daar niet vanuit gaan.
Op het HRN is het best redelijk gegaan. Ok, de winterdienstregeling was misschien niet nodig maar je zal nooit weten hoe het met was gegaan. Al met al beter dan vorige jaren, maar er valt nog een hoop te winnen (zoals treinlengtes).quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:31 schreef Peter het volgende:
Stelling: 'De NS levert deze winter prutswerk' http://frontpage.fok.nl/poll/581847
189'ers die 160km/h rijden? Volgens mij mogen die max. 140km/h rijden. 186'ers kunnen wel 160km/hquote:
Wordt het niet beetje tijd voor die gasten om open kaart te gaan spelen? Of zijn de problemen dermate ernstig dat dit bijzondere gevolgen heeft voor het voortbestaan van NS HiSpeed?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Een beetje wel, natuurlijk. Maar die kan ik op dit openbare forum niet altidj delen.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:32 schreef Peter het volgende:
Meerstadt durft nog wel wat gewaagds te zeggen!
Driek, ga je hem hier aan houden?:''Alle technische storingen aan de trein en achterliggende oorzaken moeten eerst worden opgelost."
Dat is nu toch al zo?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt het niet beetje tijd voor die gasten om open kaart te gaan spelen? Of zijn de problemen dermate ernstig dat dit bijzondere gevolgen heeft voor het voortbestaan van NS HiSpeed?
Vaak staan in contracten ook bepalingen over vertrouwelijkheid en geheimhouding. Ligt juridisch uiterst gevoelig.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt het niet beetje tijd voor die gasten om open kaart te gaan spelen? Of zijn de problemen dermate ernstig dat dit bijzondere gevolgen heeft voor het voortbestaan van NS HiSpeed?
Begrijpelijk, kan je ze niet beetje pushen om meer open te zijn over de problemen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vaak staan in contracten ook bepalingen over vertrouwelijkheid en geheimhouding. Ligt juridisch uiterst gevoelig.
Dat doe ik ook, en soms met succes.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Begrijpelijk, kan je ze niet beetje pushen om meer open te zijn over de problemen?
Goed bezig, ga zo door! Ik ben wel benieuwd hoe ze dit aanpakken. Enige duidelijkheid over eventueel inzetten van de oude Benelux in een traag goederenpad als afweging mag ook wel naar buiten. Al zeggen ze alleen maar, nee gaan we niet doen omdat.. moeilijke uitleg die de waarheid bevat. Al begrijpt de gemiddelde Telegraaf journalist er niks van.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, en soms met succes.
Die bedoelde ik ook, het staat er zelfs letterlijk: 160 op de HSL, http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_Hispeed_186quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
189'ers die 160km/h rijden? Volgens mij mogen die max. 140km/h rijden. 186'ers kunnen wel 160km/h
Lekker zinvol. Tegen die tijd is Meerstadt 162 jaar oud en al met pensioenquote:
Geen idee, maar ik ga het er niet op wagen. Zeker niet als vanavond toch wel duidelijk wordt hoe men morgen wil rijden.quote:
Nee snap ik hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ga het er niet op wagen.
Dat is blijkbaar vroeg genoeg voor de reiziger? Terwijl men het nu al weet? Waar zijn ze bang voor? Dat de reiziger stiekem een alternatief gaat organiseren?quote:Zeker niet als vanavond toch wel duidelijk wordt hoe men morgen wil rijden.
quote:Ik kreeg gisteren een berichtje. Van een Fyra-conducteur. Ze hadden een mailtje ontvangen namens de NS HiSpeed-directie. Een hart onder de riem wegens het compleet stilvallen van hun treindienst? Nee. Informatie over hoe men zich beschikbaar moest houden voor het moment dat de treindienst weer wordt opgestart? Nee. De dames en heren Fyra-conducteurs kregen een andere mail. Conducteurs die bij hun uniform niet de Fyra-stropdas, maar de NS-stropdas dragen, kunnen personeelsrechtelijke straffen tegemoet zien. De Fyra rijdt dus niet, en de NS HiSpeed-bazen sturen mailtjes aan het personeel over de stropdassen. Over de stropdassen. Over. De. Stropdassen.
Ja dat vond ik er ook wel eentje voor het Gouden Stootjuk inderdaadquote:
BR 186 is ook maar 140 km/h. Ze hebben alleen een gewijzigde toelaatsnelheid in alleen Nederland. (Eerst ook België)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
189'ers die 160km/h rijden? Volgens mij mogen die max. 140km/h rijden. 186'ers kunnen wel 160km/h
Je zit in ieder geval niet stil vandaagquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, en soms met succes.
Inhuren van Thalys stellen, ik zie het wel voor me eigenlijkquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:38 schreef Viezze het volgende:
[..]
Je zit in ieder geval niet stil vandaag
http://www.nu.nl/binnenla(...)ed-vanwege-fyra.html
Aan stropdassen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:34 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zo is het nazi-regime ook ten onder gegaan...
(Nu.nl)quote:Een zegsman van de NS zegt dat er maandag besloten wordt over een tijdelijke oplossing om de Fyra te vervangen. Of daarbij ook wordt gekeken naar het huren van andere hoge snelheidstreinen, zoals Thalys of de Duitse ICE, kon hij niet aangeven.
Een zegsvrouw van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu zegt dat er overleg met de NS plaatsvindt. ''Een eerste prioriteit is dat reizigers tussen Nederland en België kunnen reizen'', stelt ze. Van ingrijpen voor het niet uitvoeren van de concessie is volgens haar geen sprake, maar ze sluit niet uit dat zo’n stap later volgt.
Anders is het hier ook zo stil..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Naar mijn mening kan de Fyra het beste een eigen topic krijgen en kunnen we het hier beter hebben over rijdende treinen. Dat is veel leuker.
Eventueel stappen de meeste in Rotterdam op? Ik denk dat ik de enige ben die 'verplicht' via Amsterdam C moet. Kan de Fyra naar Breda pakken..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:25 schreef dennistd het volgende:
We kunnen er natuurlijk ook van maken:
[ code verwijderd ]
10-20 minuten eerder weg en een uurtje later thuis, moet toch ook te doen zijn.
Ik dacht dat het door de Russen kwam. Weer iets geleerd.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:46 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Vergelijkbaar geneuzel met uniformen. bureaucratie ten top
NWS / Fyra faalt keihard #2quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Naar mijn mening kan de Fyra het beste een eigen topic krijgen en kunnen we het hier beter hebben over rijdende treinen. Dat is veel leuker.
Dat zag ik ook staan!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat lees ik nou op de site van Driek? Heb ik iets gemist en is een deur van de Fyra afgetiefstraald?
Rijtuigen mogen het alleen nietquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
Er zijn Traxx-locomotieven verkrijgbaar die 200 kunnen, deze rijden volgens mij in Spanje.
[..]
Dat zag ik ook staan!
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk kaartje uit Frankrijk
[ afbeelding ]
nice zegquote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Treinen in de sneeuw, in de Ukraine is het geen probleem![]()
[ afbeelding ]
Er staan in Duitsland honderden rijtuigen die het wel mogen.quote:
Aan een perron?quote:Is er in het verleden niet ooit een deur van een Fyra gelazerd oid?
het woordje alle kan natuurlijk niet waar worden gemaakt, want je houdt altijd een kans op storingen en defecten die tijdens de dienst optreden. Als alle structurele fouten maar opgelost worden, dan ben je al een heel eindquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:32 schreef Peter het volgende:
Meerstadt durft nog wel wat gewaagds te zeggen!
Driek, ga je hem hier aan houden?:''Alle technische storingen aan de trein en achterliggende oorzaken moeten eerst worden opgelost."
Ga die op een acceptabele termijn hier maar eens heen krijgen. Volgens mij kunnen we trouwens dat ICK en ICL wat in Nijmegen staat dan ook wel pakken of niet? Zit daar de deurklink van niet goed?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er staan in Duitsland honderden rijtuigen die het wel mogen.
[..]
Aan een perron?
Personeel?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en terecht. Het personeel moet er wel goed bij lopen
Die deuren konden toch geopend worden als de trein onder een bepaalde snelheid reed?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ga die op een acceptabele termijn hier maar eens heen krijgen. Volgens mij kunnen we trouwens dat ICK en ICL wat in Nijmegen staat dan ook wel pakken of niet? Zit daar de deurklink van niet goed?
Meen te herinneren dat hierb voorbij is gekomen dat bij het rangeren er toen iets met een deur is gebeurt.
dat boeit niet. Ook als er niets rijdt dient het personeel zich voorbeeldig te gedragen en er keurig bij te lopenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Personeel?![]()
Die.
Trein.
Rijdt.
Niet.
Wat snap je daar niet aan?
Onder ICK mag je eerst andere draaistellen zetten, de huidige zijn maar geschikt voor 140. ICL is ruim een jaar geleden afgevoerd naar Duitsland, de leasetermijn was ten einde.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ga die op een acceptabele termijn hier maar eens heen krijgen. Volgens mij kunnen we trouwens dat ICK en ICL wat in Nijmegen staat dan ook wel pakken of niet? Zit daar de deurklink van niet goed?
Meen te herinneren dat hierb voorbij is gekomen dat bij het rangeren er toen iets met een deur is gebeurt.
De directie geeft het voorbeeld, zoiets?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat boeit niet. Ook als er niets rijdt dient het personeel zich voorbeeldig te gedragen
zitten compleet vastgeroest aan de rails waar ze op staan ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onder ICK mag je eerst andere draaistellen zetten, de huidige zijn maar geschikt voor 140.
daar had ik het niet helemaal over. De directie zou zich nu het vuur uit de sloffen moeten lopen om een oplossing te vinden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De directie geeft het voorbeeld, zoiets?
Oh wacht, je was serieusquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar had ik het niet helemaal over. De directie zou zich nu het vuur uit de sloffen moeten lopen om een oplossing te vinden.
Meestal wordt die knoop (hihi) aan het einde van de middag doorgehakt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee snap ik hoor
[..]
Dat is blijkbaar vroeg genoeg voor de reiziger? Terwijl men het nu al weet? Waar zijn ze bang voor? Dat de reiziger stiekem een alternatief gaat organiseren?
Voor zover mij bekend worden die rijtuigen zo nu en dan een paar meter verplaatst om dat te voorkomen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
zitten compleet vastgeroest aan de rails waar ze op staan ja.
Oh, dat doen ze ook wel. CV oppoetsen, netwerken, gouden handdruk zeker stellen, ...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar had ik het niet helemaal over. De directie zou zich nu het vuur uit de sloffen moeten lopen om een oplossing te vinden.
Ik ben letterlijk al een paar uur bezig, de deur uit te gaan om ergens koffie te gaan drinken. Maar nee hoor. Lukt niet...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:38 schreef Viezze het volgende:
[..]
Je zit in ieder geval niet stil vandaag
http://www.nu.nl/binnenla(...)ed-vanwege-fyra.html
Bericht van ooggetuige. NS om bevestiging gevraagd. Die ontkennen het niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat van die deur wist ik ook niet. Vertel eens Driek?
Die Frecciarossa 1000 zit er stukken beter uitquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
AnsaldoBreda heeft wel een mooi filmpje op de homepage trouwens:
http://www.ansaldobreda.it/
Dat is grotendeels Bombardier, AB is onderaannemer.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Die Frecciarossa 1000 zit er stukken beter uit
Ik merk wel dat er zķveel over de Fyra wordt geluld dat ik de topics nauwelijks meer bijhoud. En dat is soms wel jammer.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan gaat het hier weer over opverstapjes op Appingedam. Het is niet zo gek dat het allen maar over de fyra gaat. Het is niet niks wat er is gebeurd
ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben. Topic 500 tm 505 liggen nog op de doorlees stapelquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik merk wel dat er zķveel over de Fyra wordt geluld dat ik de topics nauwelijks meer bijhoud. En dat is soms wel jammer.
Goed bericht van Meerstadt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:47 schreef James1988 het volgende:
Het gaat hier de laatste tijd bijzonder hard
Persbericht NS: AnsaldoBreda wordt aansprakelijk gesteld, er komt zo spoedig mogelijk een intercityverbinding Antwerpen - Roosendaal en er is alvast een rijpad aangevraagd voor een directe verbinding tussen Nederland en België.
Terugkeer van de Beneluxtrein lijkt ineens een stukje dichterbij te zijn. Let overigens vooral op de huisstijl van het bericht in vergelijking met andere persberichten die over Fyra gaan
HIJ BESTAAT!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:58 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/45180(...)erste-week-fyra.html
Oud, maar beeld van de NS HiSpeed directeur!
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)sche-treinmarkt.htmlquote:GE wil Belgische treinmarkt op
AMSTERDAM - General Electric profiteert mogelijk van de perikelen rond de Fyra. Het concern wil de Belgische markt veroveren met een nieuwe trein, de Euroloco.
Dat laat CEO van GE Transportation Lorenzo Simonelli zaterdag weten in de Belgische krant L'Echo.
Volgens Simonelli is België de ideale locatie om de Europese markt te veroveren. De CEO verwacht via België flink te kunnen groeien.
De uitspraak kreeg zaterdag extra lading nadat bekend werd dat de NS en het Belgische spoorbedrijf NMBS stoppen met de afname van nieuwe Fyra-treinen.
Of de Euroloco vanuit België direct internationaal gaat rijden, is nog niet bekend.
HSL-traject heeft 25 kV wisselspanning.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:10 schreef J.B. het volgende:
Waarom geen HLE18 ter vervanging van de Fyra? Die kan 200... én kan rijden onder zowel =1.5 als =3kV.
Dat lust de HLE 18 ook.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:11 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
HSL-traject heeft 25 kV wisselspanning.
Dat wist ik niet, want het Belgische materieel ken ik niet zo. Is er überhaupt wel materieel dat overweg kan met =1,5 kV, =3 kV en ~25 kV, dat ook toegelaten is in beide landen en beschikbaar is?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat lust de HLE 18 ook.
Probleem is dat die loc geen ATB heeft. En er is geen toelating in Nederland.
HLE 13 heeft een ontheffing voor grensstations.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, want het Belgische materieel ken ik niet zo. Is er überhaupt wel materieel dat overweg kan met =1,5 kV, =3 kV en ~25 kV, dat ook toegelaten is in beide landen en beschikbaar is?
Taurus misschien?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, want het Belgische materieel ken ik niet zo. Is er überhaupt wel materieel dat overweg kan met =1,5 kV, =3 kV en ~25 kV, dat ook toegelaten is in beide landen en beschikbaar is?
HLE13 misschien? Die hebben naar Maastricht gereden, maar die hebben weer geen ETCS...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, want het Belgische materieel ken ik niet zo. Is er überhaupt wel materieel dat overweg kan met =1,5 kV, =3 kV en ~25 kV, dat ook toegelaten is in beide landen en beschikbaar is?
ETCS-inbouw in de HLE 13 is men mee bezig.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
HLE13 misschien? Die hebben naar Maastricht gereden, maar die hebben weer geen ETCS...
Nee. Er is geen enkele ES64U4 die is uitgerust met ATB.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:21 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Rijdt dat überhaupt wel in Nederland?
De ES64U4 wel hoorquote:
Da's een goede gok: de ES64U4 kan theoretisch wel overal in Europa rijden, maar is nog nooit in België of Nederland geweest. De loc kan technisch wel aangepast worden (ontvangers voor ATB, ATB-Vv, MEMOR en TBL1+) maar of er nog een typetoelating verkregen kan worden weet ik niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
Dan gooi ik het wel op geen ATB, ETCS en wat ze in belgië als beveiligingssysteem op het spoor hebben liggen.
Wiki heeft me geholpen. Ik vind de locomotieven wiki's maar een zooitje, en ik kan ook al die verschillende soorten niet uit elkaar houden. Volgens mij rijden er 20 varianten TRAXX rond en minstens 10 Taurussen..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Da's een goede gok: de ES64U4 kan theoretisch wel overal in Europa rijden, maar is nog nooit in België of Nederland geweest. De loc kan technisch wel aangepast worden (ontvangers voor ATB, ATB-Vv, MEMOR en TBL1+) maar of er nog een typetoelating verkregen kan worden weet ik niet.
Het blijven mooie locs, die Taurussen. Ik vind ze mooier van ontwerp dan de Vectron.
BR189 is ook alweer toelating ingetrokken, want de remmen werkten "niet goed". En voor de 189'ers was er al nauwelijks markt in België, alleen CapTrain heeft ermee gereden in B, met één lok.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Da's een goede gok: de ES64U4 kan theoretisch wel overal in Europa rijden, maar is nog nooit in België of Nederland geweest. De loc kan technisch wel aangepast worden (ontvangers voor ATB, ATB-Vv, MEMOR en TBL1+) maar of er nog een typetoelating verkregen kan worden weet ik niet.
Het blijven mooie locs, die Taurussen. Ik vind ze mooier van ontwerp dan de Vectron.
"Een rijpad voor een directe verbinding tussen Nederland en België", wordt daarmee een treinpad voor een IC Amsterdam - Brussel (over conventioneel spoor) bedoeld?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:47 schreef James1988 het volgende:
Het gaat hier de laatste tijd bijzonder hard
Persbericht NS: AnsaldoBreda wordt aansprakelijk gesteld, er komt zo spoedig mogelijk een intercityverbinding Antwerpen - Roosendaal en er is alvast een rijpad aangevraagd voor een directe verbinding tussen Nederland en België.
Terugkeer van de Beneluxtrein lijkt ineens een stukje dichterbij te zijn. Let overigens vooral op de huisstijl van het bericht in vergelijking met andere persberichten die over Fyra gaan
Zeer correctquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:53 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
"Een rijpad voor een directe verbinding tussen Nederland en België", wordt daarmee een treinpad voor een IC Amsterdam - Brussel (over conventioneel spoor) bedoeld?
Maar die treinen rijden alquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:56 schreef remcoP het volgende:
[..]
Je zou het op zich ook kunnen opvatten als Roosendaal - Essen.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Van de Titanic naar de Duikboot om het op te vissen?
Kijk dames en heren, een Fyra die rijdt!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]![]()
Wel 'mooi' dat ze die duikboot als 'Fyra' op het bord durven zetten
Oh jee. Dat is de verkeerde stropdas hequote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:47 schreef James1988 het volgende:
Let overigens vooral op de huisstijl van het bericht in vergelijking met andere persberichten die over Fyra gaan
De Concerndirectie van NS heeft dus het bewind van dochtermaatschappij HiSpeed overgenomen. Siebers c.s. staan aan de zijlijn, zo te zien.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:47 schreef James1988 het volgende:
Let overigens vooral op de huisstijl van het bericht in vergelijking met andere persberichten die over Fyra gaan
Het lijkt er wel op he? En zo is de faal van de NSH-directie compleet. Opzouten daarmee.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De Concerndirectie van NS heeft dus het bewind van dochtermaatschappij HiSpeed overgenomen. Siebers c.s. staan aan de zijlijn, zo te zien.
Ik wacht nog op de gebruikelijke ambitie-post...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
5 a 7 cm
Hup, iedereen de schuilkelders in!![]()
Ik ga er niet over, maar Kaper hoeft van mij niet weg. Zij heeft zo dapper mogelijk het vuile werk voor Siebers opgeknapt. Ga er maar aanstaan, zo'n onmogelijk verhaal moeten zien recht te lullen. Marjon Kaper is een held. Zij heeft gedurfd waar anderen (Siebers, getrainde perswoordvoerders, Meerstadt) blijkbaar met de staart tussen de benen voor wegliepen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:23 schreef Q. het volgende:
Zijn we meteen verlost van die happy-blije kop van Marjon Kaper.
"Says whoquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, dieselloco, you're not a steamengine, you know?
Zou mooi zijn als we dit ook gaan horen op het Nederlandse spoor:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Wiki heeft me geholpen. Ik vind de locomotieven wiki's maar een zooitje, en ik kan ook al die verschillende soorten niet uit elkaar houden. Volgens mij rijden er 20 varianten TRAXX rond en minstens 10 Taurussen..
Het geluid van een Taurus![]()
op dit moment niet meer dan terechtquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De Concerndirectie van NS heeft dus het bewind van dochtermaatschappij HiSpeed overgenomen. Siebers c.s. staan aan de zijlijn, zo te zien.
klein onderdeeltje stukquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, dieselloco, you're not a steamengine, you know?
PSM, kom er maar inquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik wacht nog op de gebruikelijke ambitie-post...
neuh. Wat de NS op zondagen doet moet de NS zelf maar weten, als op werkdagen alles maar weer normaal rijdtquote:
Tsssquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Wat de NS op zondagen doet moet de NS zelf maar weten, als op werkdagen alles maar weer normaal rijdt
Dat is een verstopt luchtfilter toch? Mooie plaat welquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, dieselloco, you're not a steamengine, you know?
Oh okee, dus die bodemplaat is verder geen probleem? Prima. Rijden maar en niet op die Belgen lettenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
Dit ongemak heeft echter nooit de veiligheid van de trein of haar passagiers in gevaar gebracht.
Wow,. een hele probleemloze slag! Alle problemen zijn opgelost!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:
Aldus een bericht op Somda heeft V250 4808 vandaag een probleemloze slag Brussel gemaakt.
http://somda.nl/forum/12941/p431074/Opvallende+dingen+19+januari/
Halleluja.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Wow,. een hele probleemloze slag! Alle problemen zijn opgelost!
Wat moet ik me voorstellen bij "probleemloos"? Alle bodemplaten zaten er nog aan? Hij is nergens onbedoeld stil komen te staan? En hoe lang heeft ie daar dan over gedaan?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Wow,. een hele probleemloze slag! Alle problemen zijn opgelost!
Aan de ene kant: De kans dat er iets serieus fout gaat was niet erg groot als je de treinen waar plaatmateriaal vanaf valt aan de kant zet voor reparatie.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, dus die bodemplaat is verder geen probleem? Prima. Rijden maar en niet op die Belgen letten![]()
Zoiets?
Ff de mat.soorten erbij vermeld.quote:10:29 V Amsterdam Centraal (IC 12628) -> VIRM
12:17 A Roosendaal
-----
12:22 V Roosendaal (R 2583) -> Varkensneus
13:10 A Antwerpen Centraal
-----
13:35 V Antwerpen Centraal (IR 613) -> Desiro 25kV
13:52 A Antwerpen-Noorderkempen
-----
14:08 V Antwerpen-Noorderkempen (IR 634) -> Desiro 25kV
14:25 A Antwerpen Centraal
-----
14:43 V Antwerpen Centraal (IR 2914) -> Break
16:52 A Ličge-Guillemins
-----
17:17 V Ličge-Guillemins (R 5367) -> Klassiek Motorstel
17:50 A Maastricht
-----
17:58 V Maastricht (IC 868) -> VIRM
20:22 A Amsterdam Centraal
Dat ding erachter is nog veel interessanterquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:19 schreef lyolyrc het volgende:
Er rijdt blijkbaar een broertje van de NS 1600 en 1700 rond in Slovenië:
Die man is niet wijs. Een stadsbus kent wat dat betreft een groter risico.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:23 schreef greavy het volgende:
Descheemaecker heeft uitgelaten dat de reservering op de Fyra eigenlijk wel terug moet komen, want zonder vaste zitplaats kan je bij een incident je schedel wel eens gaan breken
Ja maar die rijdt geen 250 hequote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die man is niet wijs. Een stadsbus kent wat dat betreft een groter risico.
Mwoa, als we toch niet met de Fyra kunnen hoef ik niet zo nodig die kant op ook eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Maaruh, 26 januari kunnen we de Fyra niet verwachten iig. Gaan we dan dit doen?
Dennis plaatste dit:
[..]
feestquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:
Aldus een bericht op Somda heeft V250 4808 vandaag een probleemloze slag Brussel gemaakt.
http://somda.nl/forum/12941/p431074/Opvallende+dingen+19+januari/
Truequote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De maximale remvertraging is wel hoger (3-4x zo hoog zelfs) en de kans op een incident ook.
Eerst maar even kijken of James van die kaarten af komt..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, als we toch niet met de Fyra kunnen hoef ik niet zo nodig die kant op ook eigenlijk.
Vandaag had Meerstad het in het NOS-journaal over het omboeken van reizigers op de Thalys, dus wellicht gaat dat lukken? (wel gratis dan uiteraard hequote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Maaruh, 26 januari kunnen we de Fyra niet verwachten iig. Gaan we dan dit doen?
Dennis plaatste dit:
[..]
Ff de mat.soorten erbij vermeld.
Tickets zijn bij NSH volledig annuleerbaar, ongeacht het tarief. Geld wordt dan weer geretourneerd voor de Fyra.
Ja, volgens mij is nog nergens aangegeven dat Fyra 26 jan ook niet gaat rijden. Op de Argosborden staat "tot en met 23 jan"quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Eerst maar even kijken of James van die kaarten af komt..
Volgens deze website gebouwd door...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding erachter is nog veel interessanterGeleed, met een soort jacobsdraaistel in het midden?
twitter:treinreiziger twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 19:25:04Het is laat. Maar NS-Directeur Bert Meerstadt spreekt nu openlijk over de Fyra problemen. Beter laat dan nooit. Nu nog een goed alternatief. reageer retweet
Little wonder dat ie blijkbaar niet alleen mag rijdenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Volgens deze website gebouwd door...
Ansaldo
Ik krijg het gevoel dat er NU pas BEGONNEN wordt met zoeken naar een oplossingquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
Dat verwacht de NS die om deze periode te overbruggen op zoek is naar een noodoplossing.
Het bedrijf zegt in een reactie aan NU.nl druk bezig te zijn met de fabrikant om tot een oplossing voor de storing aan het materieel te komen.
"Daar gaat wel tijd in zitten”, stelt hij. "Tot alle problemen zijn opgelost wordt er niet met de Fyra gereden. Dat kan maanden duren.”
Om te beginnen iets waar geen ruimte voor is in de dienstregelingquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:01 schreef James1988 het volgende:
Maanden geen Fyra, Antwerpen - Breda dat later wordt, en het is nog maar afwachten wat het alternatief wordt. Ben benieuwd.
Ach de IC Vlissingen - Roosendaal verlengen tot een bak of 12 en een cross-platform overstap bieden op een IC Roosendaal - Brussel. En het boemeltje als vanouds op spoor 1a dumpen, prima te doen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om te beginnen iets waar geen ruimte voor is in de dienstregeling
Iets beters zit er denk ik niet in.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach de IC Vlissingen - Roosendaal verlengen tot een bak of 12 en een cross-platform overstap bieden op een IC Roosendaal - Brussel. En het boemeltje als vanouds op spoor 1a dumpen, prima te doen.
NMBS heeft alle 11.8 aan de kant gezet. En dan moet je weer nieuwe ATB-keuring enz in Nederland hebben. 8 December was een eenmalige uitzondering voor de 1182quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kunnen de 11.8tjes niet gewoon over hsl spoor met prio meuk?
Zo'n vermoeden had ik ook al ja..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:39 schreef James1988 het volgende:
Als er al Twindexx zou komen dan verwacht ik eerder de Regio-variant, zonder restauratie.
Niks.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even praktisch, wat staat er nu klaar in de verhuur etalage voor dat traject, en kan maandag zo met een strikje eromheen afgeleverd worden op watergraafsmeer.., iemand?
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij vraagt of er iets klaar staat wat maandag zo ingezet kan worden. Nou niets dus. Niks
Je hebt een paar spoorvoltages, 3 beveiligingssytemen, en 1 spoorbreedte, en er is niks wat met alles om kan gaan?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij vraagt of er iets klaar staat wat maandag zo ingezet kan worden. Nou niets dus. Niks
Jawel, maar niet voor maandagquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
Je hebt een paar spoorvoltages, 3 beveiligingssytemen, en 1 spoorbreedte, en er is niks wat met alles om kan gaan?
Als het niet voor maandag is is het ook niet voor 2 weekjes later lijkt me... of je hebt iets in de voorraad kast als reserve, of niet....quote:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:37:42: We apologize to the Netherlands and Belgium for the Fyra problems. We are committed to the utmost to solve this unexpected situation reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:38:402 - The problems, occurred in the last days on trains V250, were caused by unexpected problems that, after the first technical tests reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:39:283 - seem to be related to an undue accumulation, under the vehicles, of a big quantity of snow, that reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:40:254 - turning into ice and detaching during the train running, damaged some parts of the underframe reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:41:025 - However, these setbacks have never affected the safety of the trains or of its passengers. reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:41:586 - The Fyra trains have been properly and duly tested and verified. They performed tests in the climatic chamber reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:42:307 - at the internationally Arsenal Institute of Vienna reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:42:548 - as well as development and verification races on the test circuit in Velim in the Czech Republic and also on the Fyra line reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:43:289 - In no way the problems outlined above occurred. reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:44:0210 - AnsaldoBreda has immediately and adequately organized with his technicians in the Netherlands and in Italy a team of 40 people reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:44:3911 - which is conducting in-depth investigations to find the right solution to this problem reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:45:0512 - all that in close collaboration with the customer's technicians. reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:45:3713 - AnsaldoBreda apologizes for any inconvenience caused to the customer and to the passengers reageer retweet
Er gaat er eentje goed door het stof..twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 19-01-2013 om 20:47:0514 - and ensures that is doing its best to resolve the problem. reageer retweet
Je zit in het weekend, ik weet niet of je Alpha Trains even kan bellen voor een lading TRAXX locomotieven. Mochten de ICR rijtuigen weer ingezet willen worden zullen alle rijtuigen eerst volledig gecontroleerd moeten worden, en er zullen drie rijtuigen uit de Werkplaats Haarlem moeten terugkeren van ontstickering. Ik vermoed dat het wel snel kan, maar dan moet er met geld gesmeten gaan worden. 24/7 controleren die rijtuigen en die TRAXX locomotieven zo snel mogelijk geregeld hebben, als die beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als het niet voor maandag is is het ook niet voor 2 weekjes later lijkt me... of je hebt iets in de voorraad kast als reserve, of niet....
Ik speel natuurlijk even de wijsneus hequote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zit in het weekend, ik weet niet of je Alpha Trains even kan bellen voor een lading TRAXX locomotieven. Mochten de ICR rijtuigen weer ingezet willen worden zullen alle rijtuigen eerst volledig gecontroleerd moeten worden, en er zullen drie rijtuigen uit de Werkplaats Haarlem moeten terugkeren van ontstickering. Ik vermoed dat het wel snel kan, maar dan moet er met geld gesmeten gaan worden. 24/7 controleren die rijtuigen en die TRAXX locomotieven zo snel mogelijk geregeld hebben, als die beschikbaar zijn.
En ik ben best bereid dit gelul op te tikkenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik speel natuurlijk even de wijsneus he
Als er geld te verdienen valt is er echt wel iemand van Alpha Trains bereikbaar hoor. Sterker nog, je hebt best kans dat mensen van Alpha Trains de commotie hebben meegekregen en NSH hebben gebeld dat ze nog wat in de aanbieding haddenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zit in het weekend, ik weet niet of je Alpha Trains even kan bellen voor een lading TRAXX locomotieven. Mochten de ICR rijtuigen weer ingezet willen worden zullen alle rijtuigen eerst volledig gecontroleerd moeten worden, en er zullen drie rijtuigen uit de Werkplaats Haarlem moeten terugkeren van ontstickering. Ik vermoed dat het wel snel kan, maar dan moet er met geld gesmeten gaan worden. 24/7 controleren die rijtuigen en die TRAXX locomotieven zo snel mogelijk geregeld hebben, als die beschikbaar zijn.
Maar ongestickerde rijtuigen, das toch ook niet het drama?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:56 schreef b2py het volgende:
[..]
En ik ben best bereid dit gelul op te tikken
Lijkt me niet, reed ook al zo'n lelijk geel rijtuig mee. Maar ik weet niet of ze ook nog andere zaken doen in de werkplaats. En zonder die drie rijtuigen kan ook wel evenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar ongestickerde rijtuigen, das toch ook niet het drama?
Ik zie nog maar eigenlijk 1 oplossingquote:[img]http://i.fokz[img]http://www.rietze-shop.de/shop/images/product_images/popup_images/66955.jpg[/img]ine.net/p/0s.gif[/img] Op zaterdag 19 januari 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt me niet, reed ook al zo'n lelijk geel rijtuig mee. Maar ik weet niet of ze ook nog andere zaken doen in de werkplaats. En zonder die drie rijtuigen kan ook wel even
Een stoomtrein over een busbaan gaat nog beterquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kunnen de 11.8tjes niet gewoon over hsl spoor met prio meuk?
Vandaag nog gespeeld, maar ik hou me niet zo bezig met het creëren van freeroams. Kun je het die steam user niet beter vragen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:03 schreef AverageJoe het volgende:
Iets heel anders, ik weet dat een aantal van jullie Train Simulator 2013 spelen of gespeeld hebben. Zojuist de uitbreiding Munich - Augsburg gekocht, maar standaard bevat deze geen freeroam scenario's.
Een Steam User is het wel gelukt om een freeroam te creëren, maar kan nergens vinden hoe.
Heb al een loc geplaatst via de standaard scenario's, maar dit zorgt helaas niet voor hetgeen ik hoopte.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? Bij voorbaat dank
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een stoomtrein over een busbaan gaat nog beter
Bron: De Telegraafquote:Het vermaarde Italiaanse ontwerpbureau Pininfarina is verantwoordelijk voor het design van de trein, die door zijn kenmerkende kop ook Albatros wordt genoemd. Overigens hebben spoorwegenthousiastelingen een keur aan bijnamen voor de Fyra-V250's bedacht. Ze noemen ze kruimeldief, zuurstok, vogelbekdier en zelfs dodo.
Als ze morgen bellen hebben ze woensdag de locomotieven wel hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zit in het weekend, ik weet niet of je Alpha Trains even kan bellen voor een lading TRAXX locomotieven. Mochten de ICR rijtuigen weer ingezet willen worden zullen alle rijtuigen eerst volledig gecontroleerd moeten worden, en er zullen drie rijtuigen uit de Werkplaats Haarlem moeten terugkeren van ontstickering. Ik vermoed dat het wel snel kan, maar dan moet er met geld gesmeten gaan worden. 24/7 controleren die rijtuigen en die TRAXX locomotieven zo snel mogelijk geregeld hebben, als die beschikbaar zijn.
Nou volgens mij niet, want het gaat nergens over stofzuiger of railhummerquote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:15 schreef WhiteJoker het volgende:
Uh volgens mij leest de Telegraaf hier lekker mee
De railhummer miste ik inderdaad.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou volgens mij niet, want het gaat nergens over stofzuiger of railhummer
Ik werk toch ook morgen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
*tuut tuut tuut.
Morgen is het zondag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |