Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.quote:België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....
Regulier overleg
De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.
''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....
De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.quote:Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......
dat denk ik ook, straks wordt het zomer en dan kan er weinig meer fout gaan, totdat de volgende herst/winter weer komt. Goede timing iig, het kan alleen maar beter.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:20 schreef kurk_droog het volgende:
Volgens mij gaat hij wel beter rijden, al die roeptoeterende Nederlanders meteen terwijl het gewoon op orde komt.
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:49 schreef ArnosL het volgende:
Jep, eergister ofzo een punctualiteit van ongeveer 90% zag ik in het treinentopic.
Tweederde van de reizigers heeft vertraging, daar is de NS tevreden over. Wat is er met het overige deel aan de hand?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:02 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.
Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.
[..]
Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.
Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.
Spuid U hier Uw gal over de HSL.![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tweederde van de reizigers heeft vertraging, daar is de NS tevreden over. Wat is er met het overige deel aan de hand?
Oh dan was het nieuwberichtje dus een beetje tendentieus?quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:16 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gisteren reed de Fyra anders heel behoorlijk, die problemen worden gewoon opgelost.
Tsja, het oorspronkelijke nieuwsbericht van Nu.nl dateert ook al van 13 december. In drie weken tijd is er dus wel het een en ander verbeterd.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh dan was het nieuwberichtje dus een beetje tendentieus?
Sinds die software update zag je al een hele verbetering en ook de laatste dagen is er weer een grote stap gezet want 2 treinen met 20 minuten vertraging ( tijdens de rit ) en 2 op het station van 6 en 8 minuten. Heb er wel vertrouwen in dat het dus goedkomt..quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tsja, het oorspronkelijke nieuwsbericht van Nu.nl dateert ook al van 13 december. In drie weken tijd is er dus wel het een en ander verbeterd.
bronquote:Reizigersclubs willen af van Fyra
AMSTERDAM - Reizigersverenigingen Rover en de Maatschappij voor beter OV hebben genoeg van de problemen met de Fyra-trein.
Zij willen dat de hogesnelheidstrein op het traject tussen Amsterdam en Brussel wordt vervangen, laten woordvoerders van de reizigersclubs maandag weten.
De staatssecretaris moet ingrijpen, vindt de Maatschappij voor beter OV.
"NS Hispeed voldoet niet aan de eisen die werden gesteld bij de aanbesteding wat betreft het aantal treinen en de vertraging op het traject. Zo zouden er achttien treinen per dag heen en weer moeten rijden en zijn dat er nu maar tien", aldus de zegsman.
"Daarnaast vallen de treinen met bosjes uit." De reizigervereniging wil dat Arriva de exploitatie van treinen tussen Amsterdam en Brussel op zich neemt.
“We zijn altijd bereid een stuk vervoer op ons te nemen, mits het rendabel is”, zegt Arriva-directeur Anne Hettinga desgevraagd tegen NU.nl.
Wel vindt Hettinga dat het tijd wordt om meer trajecten uit de handen van de NS te nemen.
Rover
Ook reizigersclub Rover wil dat NS Hispeed stopt met de Fyra vanwege de vele problemen. Rover vreest echter dat Arriva te onervaren is en pleit ervoor de oude Beneluxtreinen weer in te zetten. "Pas wanneer de Fyra zonder problemen rijdt, is die weer aan de beurt", aldus een woordvoerder van de reizigersvereniging.
Arriva-directeur Hettinga vindt de angst van Rover onzin. "We rijden al 15 jaar lang in Nederland, in het buitenland nog langer. En ik pleit voor het inzetten van nieuwe materieel."
Maandagochtend ontstonden opnieuw problemen met de Fyra-trein. Tussen Rotterdam en Breda stond de hogesnelheidstrein ruim een halfuur stil vanwege problemen met een spanningsbrug, meldt een woordvoerder van de NS. Zaterdag stond de Fyra eveneens enige tijd stil, ditmaal bij de grens.
De Fyra kampt sinds zijn lancering bijna een maand geleden veelvuldig met technische problemen en staat daardoor geregeld stil of valt in zijn geheel uit.
bronquote:Fyra staat weer stil
Opnieuw hebben reizigers maandag last gehad van vertragingen tijdens hun reis met de hogesnelheidstrein Fyra. Op twee plaatsen in Nederland stond de trein in de ochtend stil. Dat meldde een woordvoerder van de NS.
Tussen Rotterdam en Breda was sprake van een defect aan de trein. Bij Schiphol was sprake van problemen met de hoogspanning.Zaterdag stond er ook al een Fyra stil bij de grens bij België.
Volgens de Belgische krant De Standaard waren maandag ook in België problemen met de trein. De trein van Brussel naar Amsterdam bleef 45 minuten stilstaan aan de Nederlandse grens. Dat zou te maken hebben met problemen met de boordcomputer.
Achteraf gezien waarschijnlijk idd wel goedkoper!quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Had de NS niet beter een paar toffe treinen van de Hekurudha Shqiptare kunnen overkopen?
Stukken goedkoper en in elk geval sneller en betrouwbaarder dan dat Italiaanse schroot.
Het is nou ook niet zo of de Fyra pas een maand rijdt en toen Thalys begon had je vast nog goede alternatieven.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:06 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Achteraf gezien waarschijnlijk idd wel goedkoper!
Echter moet men niet vergeten dat ook de Thalys en ICE in Nederland de nodige opstartproblemen, net als de Fyra, kenden!
Denk dat we het beste pas over een half jaar ons echte oordeel kunnen vellen.
quote:Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Hij rijdt nu ruim een maand en de kritiek is niet van de lucht. Voor veel mensen is de nieuwe Fyra-trein tussen Amsterdam en Brussel te duur en heeft hij te veel vertraging. Het gevolg is dat de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen stampvol zit. Zo vol zelfs, dat de Belgische spoorwegen hem dubbel zo lang hebben moeten maken
Zo hoort dat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:08 schreef Basp1 het volgende:
Maar de stoprein tussen antwerpen en roosendaal is dan wel opeens een doorslaand succes geworden.![]()
[..]
Waarschijnlijk niet alleen vanuit zeeland, ik verwacht eigenlijk ook vanuit brabant.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:19 schreef Tokus het volgende:
het "grappige" is dat als je vanuit Zeeland komt, die stoptrein nog sneller is ook om in Antwerpen of Brussel te komen. Wel 1x meer overstappen, maar ook 8 minuten sneller als je naar Brussel wil. Naar Antwerpen is het zelfs 25 minuten sneller.
ligt eraan....quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet alleen vanuit zeeland, ik verwacht eigenlijk ook vanuit brabant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |