abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120835334
quote:
België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....

Regulier overleg


De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.

''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....

De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.

Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.

quote:
Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra

DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......

Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.

Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.


Spuid U hier Uw gal over de HSL. >:O
pi_120836301
Volgens mij gaat hij wel beter rijden, al die roeptoeterende Nederlanders meteen terwijl het gewoon op orde komt.
pi_120838177
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:20 schreef kurk_droog het volgende:
Volgens mij gaat hij wel beter rijden, al die roeptoeterende Nederlanders meteen terwijl het gewoon op orde komt.
dat denk ik ook, straks wordt het zomer en dan kan er weinig meer fout gaan, totdat de volgende herst/winter weer komt. Goede timing iig, het kan alleen maar beter.
pi_120841652
Jep, eergister ofzo een punctualiteit van ongeveer 90% zag ik in het treinentopic.
  vrijdag 28 december 2012 @ 01:00:29 #5
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_120848507
Had de NS niet beter een paar toffe treinen van de Hekurudha Shqiptare kunnen overkopen?

Stukken goedkoper en in elk geval sneller en betrouwbaarder dan dat Italiaanse schroot. :')
pi_120894580
quote:
2s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:49 schreef ArnosL het volgende:
Jep, eergister ofzo een punctualiteit van ongeveer 90% zag ik in het treinentopic.
^O^
pi_120895669
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:02 schreef niels0 het volgende:

[..]

Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.

Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.

[..]

Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.

Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.

Spuid U hier Uw gal over de HSL. >:O
Tweederde van de reizigers heeft vertraging, daar is de NS tevreden over. Wat is er met het overige deel aan de hand?
pi_120896844
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tweederde van de reizigers heeft vertraging, daar is de NS tevreden over. Wat is er met het overige deel aan de hand?


Gisteren reed de Fyra anders heel behoorlijk, die problemen worden gewoon opgelost.
pi_120896925
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:16 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gisteren reed de Fyra anders heel behoorlijk, die problemen worden gewoon opgelost.
Oh dan was het nieuwberichtje dus een beetje tendentieus?
pi_120897025
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh dan was het nieuwberichtje dus een beetje tendentieus?
Tsja, het oorspronkelijke nieuwsbericht van Nu.nl dateert ook al van 13 december. In drie weken tijd is er dus wel het een en ander verbeterd.
pi_120897336
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:21 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Tsja, het oorspronkelijke nieuwsbericht van Nu.nl dateert ook al van 13 december. In drie weken tijd is er dus wel het een en ander verbeterd.
Sinds die software update zag je al een hele verbetering en ook de laatste dagen is er weer een grote stap gezet want 2 treinen met 20 minuten vertraging ( tijdens de rit ) en 2 op het station van 6 en 8 minuten. Heb er wel vertrouwen in dat het dus goedkomt..
  zaterdag 29 december 2012 @ 01:30:23 #12
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120897428
Jammer weer dat die kuttrein steeds beter begint te rijden
RED ONS HENNIEGOD
pi_120901149
Ookal zouden ze op tijd gaan rijden dan nog blijven Dordrecht en Roosendaal verstoken van een vlotte verbinding met Antwerpen en Brussel. Ikzelf weiger simpelweg meer te betalen dan nodig is wat er in resulteert dat ik een uur langer onderweg ben.
De NMBS zou iets kunnen betekenen in deze. Namelijk het instellen van een IC-verbinding Roosendaal - Antwerpen - Brussel. Of beter nog voor mij: Roosendaal - Antwerpen - Oostende. Deze laatse verbinding bestond tot 1995 zoiets.
Helaas denk ik niet dat zulks geregeld gaat worden want het is nou eenmaal zo dat de politiek en de spoorwegmaatschappijen lak hebben aan de burger.

Vroeger had je treinen die werden gekoppeld en gesplitst waardoor zodat je tijdens de rit kon overstappen (koploper-trein). Ik vond dat een goed systeem.
pi_121213209
vandaag weer problemen met de Fyra, dit keer lag het aan het spoor, passagiers mochten bij de grens verder met bussen.
pi_121274923
quote:
Reizigersclubs willen af van Fyra

AMSTERDAM - Reizigersverenigingen Rover en de Maatschappij voor beter OV hebben genoeg van de problemen met de Fyra-trein.

Zij willen dat de hogesnelheidstrein op het traject tussen Amsterdam en Brussel wordt vervangen, laten woordvoerders van de reizigersclubs maandag weten.

De staatssecretaris moet ingrijpen, vindt de Maatschappij voor beter OV.

"NS Hispeed voldoet niet aan de eisen die werden gesteld bij de aanbesteding wat betreft het aantal treinen en de vertraging op het traject. Zo zouden er achttien treinen per dag heen en weer moeten rijden en zijn dat er nu maar tien", aldus de zegsman.

"Daarnaast vallen de treinen met bosjes uit." De reizigervereniging wil dat Arriva de exploitatie van treinen tussen Amsterdam en Brussel op zich neemt.

“We zijn altijd bereid een stuk vervoer op ons te nemen, mits het rendabel is”, zegt Arriva-directeur Anne Hettinga desgevraagd tegen NU.nl.

Wel vindt Hettinga dat het tijd wordt om meer trajecten uit de handen van de NS te nemen.

Rover

Ook reizigersclub Rover wil dat NS Hispeed stopt met de Fyra vanwege de vele problemen. Rover vreest echter dat Arriva te onervaren is en pleit ervoor de oude Beneluxtreinen weer in te zetten. "Pas wanneer de Fyra zonder problemen rijdt, is die weer aan de beurt", aldus een woordvoerder van de reizigersvereniging.

Arriva-directeur Hettinga vindt de angst van Rover onzin. "We rijden al 15 jaar lang in Nederland, in het buitenland nog langer. En ik pleit voor het inzetten van nieuwe materieel."

Maandagochtend ontstonden opnieuw problemen met de Fyra-trein. Tussen Rotterdam en Breda stond de hogesnelheidstrein ruim een halfuur stil vanwege problemen met een spanningsbrug, meldt een woordvoerder van de NS. Zaterdag stond de Fyra eveneens enige tijd stil, ditmaal bij de grens.

De Fyra kampt sinds zijn lancering bijna een maand geleden veelvuldig met technische problemen en staat daardoor geregeld stil of valt in zijn geheel uit.
bron
pi_121275040
quote:
Fyra staat weer stil

Opnieuw hebben reizigers maandag last gehad van vertragingen tijdens hun reis met de hogesnelheidstrein Fyra. Op twee plaatsen in Nederland stond de trein in de ochtend stil. Dat meldde een woordvoerder van de NS.

Tussen Rotterdam en Breda was sprake van een defect aan de trein. Bij Schiphol was sprake van problemen met de hoogspanning.Zaterdag stond er ook al een Fyra stil bij de grens bij België.

Volgens de Belgische krant De Standaard waren maandag ook in België problemen met de trein. De trein van Brussel naar Amsterdam bleef 45 minuten stilstaan aan de Nederlandse grens. Dat zou te maken hebben met problemen met de boordcomputer.
bron
pi_121279875
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 01:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Had de NS niet beter een paar toffe treinen van de Hekurudha Shqiptare kunnen overkopen?

Stukken goedkoper en in elk geval sneller en betrouwbaarder dan dat Italiaanse schroot. :')
Achteraf gezien waarschijnlijk idd wel goedkoper!
Echter moet men niet vergeten dat ook de Thalys en ICE in Nederland de nodige opstartproblemen, net als de Fyra, kenden!
Denk dat we het beste pas over een half jaar ons echte oordeel kunnen vellen.
pi_121342846
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:06 schreef BezigAapje het volgende:

[..]

Achteraf gezien waarschijnlijk idd wel goedkoper!
Echter moet men niet vergeten dat ook de Thalys en ICE in Nederland de nodige opstartproblemen, net als de Fyra, kenden!
Denk dat we het beste pas over een half jaar ons echte oordeel kunnen vellen.
Het is nou ook niet zo of de Fyra pas een maand rijdt en toen Thalys begon had je vast nog goede alternatieven.

Vandaag weer een groot stuk in het AD over deze faaltrein. Iets meer dan de helft rijdt op tijd.
Waarbij er ook maar 10 treinen rijden ipv de beloofde 18 per dag.
pi_121342933
Leuk dat die beter begint te rijden; ze krijgen nog steeds geen cent van me.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_121440172
Maar de stoprein tussen antwerpen en roosendaal is dan wel opeens een doorslaand succes geworden. :D _O-

quote:
Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Hij rijdt nu ruim een maand en de kritiek is niet van de lucht. Voor veel mensen is de nieuwe Fyra-trein tussen Amsterdam en Brussel te duur en heeft hij te veel vertraging. Het gevolg is dat de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen stampvol zit. Zo vol zelfs, dat de Belgische spoorwegen hem dubbel zo lang hebben moeten maken
pi_121440309
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:08 schreef Basp1 het volgende:
Maar de stoprein tussen antwerpen en roosendaal is dan wel opeens een doorslaand succes geworden. :D _O-

[..]

Zo hoort dat.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 januari 2013 @ 17:19:27 #22
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121440513
het "grappige" is dat als je vanuit Zeeland komt, die stoptrein nog sneller is ook om in Antwerpen of Brussel te komen. Wel 1x meer overstappen, maar ook 8 minuten sneller als je naar Brussel wil. Naar Antwerpen is het zelfs 25 minuten sneller.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121440620
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:19 schreef Tokus het volgende:
het "grappige" is dat als je vanuit Zeeland komt, die stoptrein nog sneller is ook om in Antwerpen of Brussel te komen. Wel 1x meer overstappen, maar ook 8 minuten sneller als je naar Brussel wil. Naar Antwerpen is het zelfs 25 minuten sneller.
Waarschijnlijk niet alleen vanuit zeeland, ik verwacht eigenlijk ook vanuit brabant. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 januari 2013 @ 17:28:27 #24
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121440809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet alleen vanuit zeeland, ik verwacht eigenlijk ook vanuit brabant. ;)
ligt eraan....

als je naar r'dam gaat met de Fyra en dan de Thalys neemt, dan is het 14 minuten sneller dan via Roosendaal met de stoptrein naar Antwerpen.

via R'dam met 2x de Fyra (dus breda-r'dam en r'dam-Antwerpen) dan is het 8 minuten langzamer dan de stoptrein.

Moet je van Breda naar Brussel, dan is de intercity naar rotterdam en van daaruit de Fyra het snelste.


oftewel, geweldig, die Fyra.....
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121463937
op stubru zei men dat gisteren er 6 van de 20 uitgevallen waren, en een nmbs woordvoerder vertelde dat de problemen nog wel een tijd zullen aanhouden.
pi_121464616
Nou dat is lekker dan, over een maand moet ik naar Engeland, zal wel weer een ramp worden.
pi_121464698
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:52 schreef macca728 het volgende:
Nou dat is lekker dan, over een maand moet ik naar Engeland, zal wel weer een ramp worden.
Dat je uberhaubt een trein overweegt het vliegtuig is vaak sneller en goedkoper.
pi_121464703
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:02 schreef Basp1 het volgende:
op stubru zei men dat gisteren er 6 van de 20 uitgevallen waren, en een nmbs woordvoerder vertelde dat de problemen nog wel een tijd zullen aanhouden.
Da's alleen Brussel en niet Inclusief Breda neem ik aan?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2013 @ 10:58:55 #29
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121464735
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:57 schreef Aether het volgende:

[..]

Da's alleen Brussel en niet Inclusief Breda neem ik aan?
de Fyra naar Brussel stopt niet in Breda, he.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121464767
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:58 schreef Tokus het volgende:

[..]

de Fyra naar Brussel stopt niet in Breda, he.
Nee, dat weet ik - maar soms worden cijfers van beide verbindingen gebruikt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121464813
http://www.gva.be/nieuws/(...)g-maanden-duren.aspx

Maar ook de nmbs wil niet de oude beneluxtrein terug zetten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2013 @ 11:09:43 #32
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121464917
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:00 schreef Aether het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik - maar soms worden cijfers van beide verbindingen gebruikt.
nee dan kom je ver boven de 20 treinen per dag uit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121464920
in het Ad stond dat de Fyra's geen afsluitbare neus hebben en dat ze er dus niet tegen kunnen als er sneeuw komt net als de nieuwe sprinters van NS de afgelopen jaren. Klopt dit ?
pi_121464944
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:03 schreef Basp1 het volgende:
http://www.gva.be/nieuws/(...)g-maanden-duren.aspx

Maar ook de nmbs wil niet de oude beneluxtrein terug zetten.
Nee stel je voor dat je je klanten service geeft.

Waarom laten ze niet tijdelijk dagelijks intercity's rijden om deze problemen op te vangen ?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2013 @ 11:14:27 #35
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121464992
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee stel je voor dat je je klanten service geeft.

Waarom laten ze niet tijdelijk dagelijks intercity's rijden om deze problemen op te vangen ?
ben je gek, dan gaat iedereen weer met die intercity want dat is goedkoper (en zoals ik hierboven aangaf, vanuit de zuidelijke provincies sneller) dus is die Fyra weer helemaal leeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121465009
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:14 schreef Tokus het volgende:

[..]

ben je gek, dan gaat iedereen weer met die intercity want dat is goedkoper (en zoals ik hierboven aangaf, vanuit de zuidelijke provincies sneller) dus is die Fyra weer helemaal leeg.
Nou ze gaan nu met de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, die hebben ze 2x zo lang moeten maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2013 @ 11:19:24 #37
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121465083
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou ze gaan nu met de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, die hebben ze 2x zo lang moeten maken.
ja precies. maar moet je dus indenken dat ze daar weer een intercity doen. dat is veel te comfortabel voor de reizigers, want dan krijg je ze nooit in de veel te dure Fyra waar ze dan ook voor moeten omreizen...

nee, alles moet wijken voor de Fyra. Eerst al de route Rotterdam - Schiphol - Amsterdam. Die ging ineens via Haarlem en niet meer via Schiphol, zodat er meer mensen in de Fyra van R'dam naar Schiphol en Amsterdam gingen (en met de intercity werd het dan ineens ook een kwartier langzamer dan eerst, zodat de Fyra tijdwinst nog groter werd). Dit is godzijdank teruggedraaid met de nieuwe dienstregeling, omdat er teveel klachten over waren.

Nu dus de internationale Fyra waar je veel meer moet betalen, en waar je vanuit het zuiden veel langzamer bent dan voorheen (vooral aangezien je destijds met de intercity er nog een half uur korter over deed dan nu met die stoptrein).
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121465111
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:09 schreef macca728 het volgende:
in het Ad stond dat de Fyra's geen afsluitbare neus hebben en dat ze er dus niet tegen kunnen als er sneeuw komt net als de nieuwe sprinters van NS de afgelopen jaren. Klopt dit ?
Dinsdag gaat het sneeuwen dan weten we het zo. :P
pi_121465119
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja precies. maar moet je dus indenken dat ze daar weer een intercity doen. dat is veel te comfortabel voor de reizigers, want dan krijg je ze nooit in de veel te dure Fyra waar ze dan ook voor moeten omreizen...

nee, alles moet wijken voor de Fyra. Eerst al de route Rotterdam - Schiphol - Amsterdam. Die ging ineens via Haarlem en niet meer via Schiphol, zodat er meer mensen in de Fyra van R'dam naar Schiphol en Amsterdam gingen (en met de intercity werd het dan ineens ook een kwartier langzamer dan eerst, zodat de Fyra tijdwinst nog groter werd). Dit is godzijdank teruggedraaid met de nieuwe dienstregeling, omdat er teveel klachten over waren.

Nu dus de internationale Fyra waar je veel meer moet betalen, en waar je vanuit het zuiden veel langzamer bent dan voorheen (vooral aangezien je destijds met de intercity er nog een half uur korter over deed dan nu met die stoptrein).
Het is echt belachelijk ja, politiek moet eens ingrijpen. Maar dat doenz e toch nooit.
pi_121465140
de Thalys heeft dan toch ook vertraging als ze achter de Fyra moeten aansjokken ?
Dienen die geen schadeclaims in ?
pi_121466094
De Fyra vertraagt niet, hij rijdt gewoon geregeld niet.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_121624306
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dinsdag gaat het sneeuwen dan weten we het zo. :P
Inderdaad , NS geeft het advies de Fyra te mijden.

Ze kennen niet tegen sneeuw......Ze hebben dus niets geleerd van het fiasco met de nieuwe sprinters.
pi_121624455
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 08:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Inderdaad , NS geeft het advies de Fyra te mijden.

Ze kennen niet tegen sneeuw......Ze hebben dus niets geleerd van het fiasco met de nieuwe sprinters.
Ach niet fyra gerelateerd, maar in brabant ligt ongeveer alles plat van de NS. Staat er bij de storingen van denbosch dat je vanaf eindhoven via rotterdam zou moeten rijden, terwijl bij de breda storing staat dat je via den bosch moet rijden. _O- Dat is nu wel verwijderd.

quote:
Tussen Breda en Dordrecht rijden geen treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reizigers naar Den Haag C of Dordrecht en Dordrecht Stadsp reizen via Rotterdam C. Extra reistijd: 30 minuten.
Reizigers naar Lage Zwaluwe reizen via Roosendaal. Extra reistijd: 50 minuten.
Verklap de reizigers hoe deze dan een trein naar rotterdam kunen nemen als er geen 1 rijdt. :D
pi_121624475
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 08:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach niet fyra gerelateerd, maar in brabant ligt ongeveer alles plat van de NS. Staat er bij de storingen van denbosch dat je vanaf eindhoven via rotterdam zou moeten rijden, terwijl bij de breda storing staat dat je via den bosch moet rijden. _O- Dat is nu wel verwijderd.

[..]

Verklap de reizigers hoe deze dan een trein naar rotterdam kunen nemen als er geen 1 rijdt. :D
Ja lekkere info altijd bij de NS. Er was een keer een storing tussen Den Haag en Rotterdam, gaven ze ook geen info dat mensen naar Rotterdam gewoon de Randstad Rail konden nemen.
pi_121624515
Ook deze : Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min, als er niets rijdt, rijdt er niets en moet je rekeing houden met wachten totdat de treinen weer gaan rijden of men uiteindelijk toch bussen heeft ingezet. Als je dan op een station staat kun je ervan uit gaan dat het eerder een vertraging van 1 a 2 uur gaat worden.
pi_121625115
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 08:58 schreef Basp1 het volgende:
Ook deze : Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min, als er niets rijdt, rijdt er niets en moet je rekeing houden met wachten totdat de treinen weer gaan rijden of men uiteindelijk toch bussen heeft ingezet. Als je dan op een station staat kun je ervan uit gaan dat het eerder een vertraging van 1 a 2 uur gaat worden.
Ja maar dat irriteert de mensen het meest he, geen info geven.

Ik had een keer een zelfmoord vlak na Dordecht, stond er een volle intercity richting Rotterdam, die mensen moesten maar wachten op de extra bussen van de NS. Wanneer die kwamen wisten ze niet.

Terwijl er vanaf Dordecht ook reguliere bussen rijden naar Rotterdam, nou er reed nog een controleur van de bus mee ook, die wist niet wat hem overkwam. Het was om 10 uur s'avonds.
pi_121625239
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar dat irriteert de mensen het meest he, geen info geven.

Ik had een keer een zelfmoord vlak na Dordecht, stond er een volle intercity richting Rotterdam, die mensen moesten maar wachten op de extra bussen van de NS. Wanneer die kwamen wisten ze niet.

Terwijl er vanaf Dordecht ook reguliere bussen rijden naar Rotterdam, nou er reed nog een controleur van de bus mee ook, die wist niet wat hem overkwam. Het was om 10 uur s'avonds.
Maar een reguliere buslijn waar maar 50 mensen in passen zit dan meteen snel vol als er 200 reizigers in een trein zitten. ;)

En info geven ben ik wel blij mee, maar van valse hoop informatie word ik nogal opgefokt. Zo stond ik een keer op station sevenum en was er bij venlo een stroomstoring , 1e medeling 10 minuten vertraging, 2e trein komt niet, 3e volgende trein 10 minuten vertragin, 4e trein komt niet, enz...uiteindelijk kwam na 3 uur vertraging er een bus aankakken. En stroomstoring my ass er reden op dat station nog wel in die 3 uur 2 ice treinen, en 2 goedertreinen getrokken door electrische locs voorbij.
pi_121634255
Den Haag reserveert treinroute Brussel
De gemeente Den Haag heeft bij spoorbeheerder ProRail capaciteit aangevraagd voor een nieuwe intercity-verbinding tussen Den Haag Centraal en Brussel-Zuid/Midi. De hofstad voert eind deze maand gesprekken met zeven vervoersbedrijven over de mogelijke exploitatie van de lijn.


Het is voor het eerst in Nederland dat een gemeente naar ProRail stapt om ruimte op het spoor te reserveren. De Haagse verkeerswethouder Smit (VVD) wil een besloten vennootschap oprichten, die als doel heeft een treinverbinding tussen Den Haag en Brussel mogelijk te maken. De BV zal later worden overgenomen door het spoorbedrijf dat de verbinding gaat verzorgen.

Door het verdwijnen van de Beneluxtrein is Den Haag sinds 9 december de eerste regeringsstad op het Europese vasteland zonder internationale treinverbinding. Het Haagse stadhuis is daar woest over, omdat veel medewerkers van internatonale bedrijven en instellingen in de hofstad met grote regelmaat naar Brussel moeten.

Wethouder Smit kondigde eerder al een marktonderzoek aan om te bekijken of een lijn met als stopplaatsen Den Haag, Delft, Rotterdam, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen en Brussel rendabel is. Komend voorjaar verwacht de stadsbestuurder meer te kunnen vertellen over de uitkomsten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121637367
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:57 schreef Aether het volgende:
Den Haag reserveert treinroute Brussel
De gemeente Den Haag heeft bij spoorbeheerder ProRail capaciteit aangevraagd voor een nieuwe intercity-verbinding tussen Den Haag Centraal en Brussel-Zuid/Midi. De hofstad voert eind deze maand gesprekken met zeven vervoersbedrijven over de mogelijke exploitatie van de lijn.


Het is voor het eerst in Nederland dat een gemeente naar ProRail stapt om ruimte op het spoor te reserveren. De Haagse verkeerswethouder Smit (VVD) wil een besloten vennootschap oprichten, die als doel heeft een treinverbinding tussen Den Haag en Brussel mogelijk te maken. De BV zal later worden overgenomen door het spoorbedrijf dat de verbinding gaat verzorgen.

Door het verdwijnen van de Beneluxtrein is Den Haag sinds 9 december de eerste regeringsstad op het Europese vasteland zonder internationale treinverbinding. Het Haagse stadhuis is daar woest over, omdat veel medewerkers van internatonale bedrijven en instellingen in de hofstad met grote regelmaat naar Brussel moeten.

Wethouder Smit kondigde eerder al een marktonderzoek aan om te bekijken of een lijn met als stopplaatsen Den Haag, Delft, Rotterdam, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen en Brussel rendabel is. Komend voorjaar verwacht de stadsbestuurder meer te kunnen vertellen over de uitkomsten.
Nou nog de goede treinen kopen....

Het zal wel te lang duren, over een jaar rijdt de Fyra wellicht wel op tijd.
pi_121638112
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou nog de goede treinen kopen....

Het zal wel te lang duren, over een jaar rijdt de Fyra wellicht wel op tijd.
Wat is er dan met de oude benelux locs en rijtuigen gebeurd?

Ook al rijdt de fyra op tijd als de benelux trein er totaal tussen den haag en brussel er 1 uur langer over doet voor 50% van de fyra prijs denk ik dat alsnog veel mensen toch voor de beneluxtrein zouden kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')