Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.quote:België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....
Regulier overleg
De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.
''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....
De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.quote:Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......
dat denk ik ook, straks wordt het zomer en dan kan er weinig meer fout gaan, totdat de volgende herst/winter weer komt. Goede timing iig, het kan alleen maar beter.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:20 schreef kurk_droog het volgende:
Volgens mij gaat hij wel beter rijden, al die roeptoeterende Nederlanders meteen terwijl het gewoon op orde komt.
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:49 schreef ArnosL het volgende:
Jep, eergister ofzo een punctualiteit van ongeveer 90% zag ik in het treinentopic.
Tweederde van de reizigers heeft vertraging, daar is de NS tevreden over. Wat is er met het overige deel aan de hand?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:02 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.
Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.
[..]
Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.
Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.
Spuid U hier Uw gal over de HSL.![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tweederde van de reizigers heeft vertraging, daar is de NS tevreden over. Wat is er met het overige deel aan de hand?
Oh dan was het nieuwberichtje dus een beetje tendentieus?quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:16 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gisteren reed de Fyra anders heel behoorlijk, die problemen worden gewoon opgelost.
Tsja, het oorspronkelijke nieuwsbericht van Nu.nl dateert ook al van 13 december. In drie weken tijd is er dus wel het een en ander verbeterd.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh dan was het nieuwberichtje dus een beetje tendentieus?
Sinds die software update zag je al een hele verbetering en ook de laatste dagen is er weer een grote stap gezet want 2 treinen met 20 minuten vertraging ( tijdens de rit ) en 2 op het station van 6 en 8 minuten. Heb er wel vertrouwen in dat het dus goedkomt..quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tsja, het oorspronkelijke nieuwsbericht van Nu.nl dateert ook al van 13 december. In drie weken tijd is er dus wel het een en ander verbeterd.
bronquote:Reizigersclubs willen af van Fyra
AMSTERDAM - Reizigersverenigingen Rover en de Maatschappij voor beter OV hebben genoeg van de problemen met de Fyra-trein.
Zij willen dat de hogesnelheidstrein op het traject tussen Amsterdam en Brussel wordt vervangen, laten woordvoerders van de reizigersclubs maandag weten.
De staatssecretaris moet ingrijpen, vindt de Maatschappij voor beter OV.
"NS Hispeed voldoet niet aan de eisen die werden gesteld bij de aanbesteding wat betreft het aantal treinen en de vertraging op het traject. Zo zouden er achttien treinen per dag heen en weer moeten rijden en zijn dat er nu maar tien", aldus de zegsman.
"Daarnaast vallen de treinen met bosjes uit." De reizigervereniging wil dat Arriva de exploitatie van treinen tussen Amsterdam en Brussel op zich neemt.
“We zijn altijd bereid een stuk vervoer op ons te nemen, mits het rendabel is”, zegt Arriva-directeur Anne Hettinga desgevraagd tegen NU.nl.
Wel vindt Hettinga dat het tijd wordt om meer trajecten uit de handen van de NS te nemen.
Rover
Ook reizigersclub Rover wil dat NS Hispeed stopt met de Fyra vanwege de vele problemen. Rover vreest echter dat Arriva te onervaren is en pleit ervoor de oude Beneluxtreinen weer in te zetten. "Pas wanneer de Fyra zonder problemen rijdt, is die weer aan de beurt", aldus een woordvoerder van de reizigersvereniging.
Arriva-directeur Hettinga vindt de angst van Rover onzin. "We rijden al 15 jaar lang in Nederland, in het buitenland nog langer. En ik pleit voor het inzetten van nieuwe materieel."
Maandagochtend ontstonden opnieuw problemen met de Fyra-trein. Tussen Rotterdam en Breda stond de hogesnelheidstrein ruim een halfuur stil vanwege problemen met een spanningsbrug, meldt een woordvoerder van de NS. Zaterdag stond de Fyra eveneens enige tijd stil, ditmaal bij de grens.
De Fyra kampt sinds zijn lancering bijna een maand geleden veelvuldig met technische problemen en staat daardoor geregeld stil of valt in zijn geheel uit.
bronquote:Fyra staat weer stil
Opnieuw hebben reizigers maandag last gehad van vertragingen tijdens hun reis met de hogesnelheidstrein Fyra. Op twee plaatsen in Nederland stond de trein in de ochtend stil. Dat meldde een woordvoerder van de NS.
Tussen Rotterdam en Breda was sprake van een defect aan de trein. Bij Schiphol was sprake van problemen met de hoogspanning.Zaterdag stond er ook al een Fyra stil bij de grens bij België.
Volgens de Belgische krant De Standaard waren maandag ook in België problemen met de trein. De trein van Brussel naar Amsterdam bleef 45 minuten stilstaan aan de Nederlandse grens. Dat zou te maken hebben met problemen met de boordcomputer.
Achteraf gezien waarschijnlijk idd wel goedkoper!quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Had de NS niet beter een paar toffe treinen van de Hekurudha Shqiptare kunnen overkopen?
Stukken goedkoper en in elk geval sneller en betrouwbaarder dan dat Italiaanse schroot.
Het is nou ook niet zo of de Fyra pas een maand rijdt en toen Thalys begon had je vast nog goede alternatieven.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:06 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Achteraf gezien waarschijnlijk idd wel goedkoper!
Echter moet men niet vergeten dat ook de Thalys en ICE in Nederland de nodige opstartproblemen, net als de Fyra, kenden!
Denk dat we het beste pas over een half jaar ons echte oordeel kunnen vellen.
quote:Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Hij rijdt nu ruim een maand en de kritiek is niet van de lucht. Voor veel mensen is de nieuwe Fyra-trein tussen Amsterdam en Brussel te duur en heeft hij te veel vertraging. Het gevolg is dat de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen stampvol zit. Zo vol zelfs, dat de Belgische spoorwegen hem dubbel zo lang hebben moeten maken
Zo hoort dat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:08 schreef Basp1 het volgende:
Maar de stoprein tussen antwerpen en roosendaal is dan wel opeens een doorslaand succes geworden.![]()
[..]
Waarschijnlijk niet alleen vanuit zeeland, ik verwacht eigenlijk ook vanuit brabant.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:19 schreef Tokus het volgende:
het "grappige" is dat als je vanuit Zeeland komt, die stoptrein nog sneller is ook om in Antwerpen of Brussel te komen. Wel 1x meer overstappen, maar ook 8 minuten sneller als je naar Brussel wil. Naar Antwerpen is het zelfs 25 minuten sneller.
ligt eraan....quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet alleen vanuit zeeland, ik verwacht eigenlijk ook vanuit brabant.
Dat je uberhaubt een trein overweegt het vliegtuig is vaak sneller en goedkoper.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:52 schreef macca728 het volgende:
Nou dat is lekker dan, over een maand moet ik naar Engeland, zal wel weer een ramp worden.
Da's alleen Brussel en niet Inclusief Breda neem ik aan?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:02 schreef Basp1 het volgende:
op stubru zei men dat gisteren er 6 van de 20 uitgevallen waren, en een nmbs woordvoerder vertelde dat de problemen nog wel een tijd zullen aanhouden.
de Fyra naar Brussel stopt niet in Breda, he.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Da's alleen Brussel en niet Inclusief Breda neem ik aan?
Nee, dat weet ik - maar soms worden cijfers van beide verbindingen gebruikt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:58 schreef Tokus het volgende:
[..]
de Fyra naar Brussel stopt niet in Breda, he.
nee dan kom je ver boven de 20 treinen per dag uit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik - maar soms worden cijfers van beide verbindingen gebruikt.
Nee stel je voor dat je je klanten service geeft.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:03 schreef Basp1 het volgende:
http://www.gva.be/nieuws/(...)g-maanden-duren.aspx
Maar ook de nmbs wil niet de oude beneluxtrein terug zetten.
ben je gek, dan gaat iedereen weer met die intercity want dat is goedkoper (en zoals ik hierboven aangaf, vanuit de zuidelijke provincies sneller) dus is die Fyra weer helemaal leeg.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee stel je voor dat je je klanten service geeft.
Waarom laten ze niet tijdelijk dagelijks intercity's rijden om deze problemen op te vangen ?
Nou ze gaan nu met de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, die hebben ze 2x zo lang moeten maken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:14 schreef Tokus het volgende:
[..]
ben je gek, dan gaat iedereen weer met die intercity want dat is goedkoper (en zoals ik hierboven aangaf, vanuit de zuidelijke provincies sneller) dus is die Fyra weer helemaal leeg.
ja precies. maar moet je dus indenken dat ze daar weer een intercity doen. dat is veel te comfortabel voor de reizigers, want dan krijg je ze nooit in de veel te dure Fyra waar ze dan ook voor moeten omreizen...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ze gaan nu met de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, die hebben ze 2x zo lang moeten maken.
Dinsdag gaat het sneeuwen dan weten we het zo.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:09 schreef macca728 het volgende:
in het Ad stond dat de Fyra's geen afsluitbare neus hebben en dat ze er dus niet tegen kunnen als er sneeuw komt net als de nieuwe sprinters van NS de afgelopen jaren. Klopt dit ?
Het is echt belachelijk ja, politiek moet eens ingrijpen. Maar dat doenz e toch nooit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja precies. maar moet je dus indenken dat ze daar weer een intercity doen. dat is veel te comfortabel voor de reizigers, want dan krijg je ze nooit in de veel te dure Fyra waar ze dan ook voor moeten omreizen...
nee, alles moet wijken voor de Fyra. Eerst al de route Rotterdam - Schiphol - Amsterdam. Die ging ineens via Haarlem en niet meer via Schiphol, zodat er meer mensen in de Fyra van R'dam naar Schiphol en Amsterdam gingen (en met de intercity werd het dan ineens ook een kwartier langzamer dan eerst, zodat de Fyra tijdwinst nog groter werd). Dit is godzijdank teruggedraaid met de nieuwe dienstregeling, omdat er teveel klachten over waren.
Nu dus de internationale Fyra waar je veel meer moet betalen, en waar je vanuit het zuiden veel langzamer bent dan voorheen (vooral aangezien je destijds met de intercity er nog een half uur korter over deed dan nu met die stoptrein).
Inderdaad , NS geeft het advies de Fyra te mijden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dinsdag gaat het sneeuwen dan weten we het zo.
Ach niet fyra gerelateerd, maar in brabant ligt ongeveer alles plat van de NS. Staat er bij de storingen van denbosch dat je vanaf eindhoven via rotterdam zou moeten rijden, terwijl bij de breda storing staat dat je via den bosch moet rijden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Inderdaad , NS geeft het advies de Fyra te mijden.
Ze kennen niet tegen sneeuw......Ze hebben dus niets geleerd van het fiasco met de nieuwe sprinters.
Verklap de reizigers hoe deze dan een trein naar rotterdam kunen nemen als er geen 1 rijdt.quote:Tussen Breda en Dordrecht rijden geen treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reizigers naar Den Haag C of Dordrecht en Dordrecht Stadsp reizen via Rotterdam C. Extra reistijd: 30 minuten.
Reizigers naar Lage Zwaluwe reizen via Roosendaal. Extra reistijd: 50 minuten.
Ja lekkere info altijd bij de NS. Er was een keer een storing tussen Den Haag en Rotterdam, gaven ze ook geen info dat mensen naar Rotterdam gewoon de Randstad Rail konden nemen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach niet fyra gerelateerd, maar in brabant ligt ongeveer alles plat van de NS. Staat er bij de storingen van denbosch dat je vanaf eindhoven via rotterdam zou moeten rijden, terwijl bij de breda storing staat dat je via den bosch moet rijden.Dat is nu wel verwijderd.
[..]
Verklap de reizigers hoe deze dan een trein naar rotterdam kunen nemen als er geen 1 rijdt.
Ja maar dat irriteert de mensen het meest he, geen info geven.quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:58 schreef Basp1 het volgende:
Ook deze : Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min, als er niets rijdt, rijdt er niets en moet je rekeing houden met wachten totdat de treinen weer gaan rijden of men uiteindelijk toch bussen heeft ingezet. Als je dan op een station staat kun je ervan uit gaan dat het eerder een vertraging van 1 a 2 uur gaat worden.
Maar een reguliere buslijn waar maar 50 mensen in passen zit dan meteen snel vol als er 200 reizigers in een trein zitten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat irriteert de mensen het meest he, geen info geven.
Ik had een keer een zelfmoord vlak na Dordecht, stond er een volle intercity richting Rotterdam, die mensen moesten maar wachten op de extra bussen van de NS. Wanneer die kwamen wisten ze niet.
Terwijl er vanaf Dordecht ook reguliere bussen rijden naar Rotterdam, nou er reed nog een controleur van de bus mee ook, die wist niet wat hem overkwam. Het was om 10 uur s'avonds.
Nou nog de goede treinen kopen....quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:57 schreef Aether het volgende:
Den Haag reserveert treinroute Brussel
De gemeente Den Haag heeft bij spoorbeheerder ProRail capaciteit aangevraagd voor een nieuwe intercity-verbinding tussen Den Haag Centraal en Brussel-Zuid/Midi. De hofstad voert eind deze maand gesprekken met zeven vervoersbedrijven over de mogelijke exploitatie van de lijn.
Het is voor het eerst in Nederland dat een gemeente naar ProRail stapt om ruimte op het spoor te reserveren. De Haagse verkeerswethouder Smit (VVD) wil een besloten vennootschap oprichten, die als doel heeft een treinverbinding tussen Den Haag en Brussel mogelijk te maken. De BV zal later worden overgenomen door het spoorbedrijf dat de verbinding gaat verzorgen.
Door het verdwijnen van de Beneluxtrein is Den Haag sinds 9 december de eerste regeringsstad op het Europese vasteland zonder internationale treinverbinding. Het Haagse stadhuis is daar woest over, omdat veel medewerkers van internatonale bedrijven en instellingen in de hofstad met grote regelmaat naar Brussel moeten.
Wethouder Smit kondigde eerder al een marktonderzoek aan om te bekijken of een lijn met als stopplaatsen Den Haag, Delft, Rotterdam, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen en Brussel rendabel is. Komend voorjaar verwacht de stadsbestuurder meer te kunnen vertellen over de uitkomsten.
Wat is er dan met de oude benelux locs en rijtuigen gebeurd?quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou nog de goede treinen kopen....
Het zal wel te lang duren, over een jaar rijdt de Fyra wellicht wel op tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |