abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126132305
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel LXIV

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!

En het pre-lijstjes topic voor 2013 *O*
MUZ / Beste albums van 2013 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
MUZ / Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
MUZ / The State Of Indiependence (Indie Central IV)
MUZ / Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
MUZ / In the kingdom of indie (Indie Central VI)
MUZ / Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
MUZ / Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
MUZ / No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
MUZ / This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
MUZ / Ik wil in die rok (Indie Central XI)
MUZ / Indie Ah Um (Indie Central XII)
MUZ / It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
MUZ / Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
MUZ / Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
MUZ / Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
MUZ / Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
MUZ / We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
MUZ / I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
MUZ / Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
MUZ / At War With The Critics (Indie Central XXI)
MUZ / How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
MUZ / Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
MUZ / Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
MUZ / Indie Rarities (Indie Central XXV)
MUZ / Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
MUZ / We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
MUZ / Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
MUZ / You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
MUZ / From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
MUZ / Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
MUZ / Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
MUZ / Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
MUZ / Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
MUZ / Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
MUZ / A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
MUZ / Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
MUZ / The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
MUZ / The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
MUZ / Broken Side of Indie (Indie Central XL)
MUZ / Indie (The Topic) (Indie Central XLI)
MUZ / Infinite Indie (Indie Central XLII)
MUZ / Indiespeaker (Indie Central XLIII)
MUZ / Indienator (Indie Central XLIV)
MUZ / I Am Very Indie (Indie Central XLV)
MUZ / Omdat Norrage Indie Wil (Indie Central XLVI)
MUZ / Put Your Back N 2 Indie (Indie Central XLVII)
MUZ / Kill For Indie (Indie Central XLVIII)
MUZ / An Awesome Indie (Indie Central XLIX)
MUZ / Indielittle (Indie Central L)
MUZ / Indie Great Wide Open (Indie Central LI)
MUZ / Until the Indie Comes (Indie Central LII)
MUZ / Allelujah! Don't Bend! Indie! (Indie Central LIII)
MUZ / Unknown Indie Orchestra (Indie Central LIV)
MUZ / We Are the 21st Century Ambassadors of Indie (Indie Central LV)
MUZ / It's in the Rhye of the Beholder (Indie Central LVI)
MUZ / Songs: Indie (Indie Central LVII)
MUZ / Love, Peace & Peter: Indie (Indie Central LVIII)
MUZ / (Indie Central LIX) Turn on the Bright Indie
MUZ / (Indie Central LXI) There is an indie that never goes out
MUZ / (Indie Central LXIII) Indie has the Right to Children
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_126132350
TT _O- _O_

Topic LXII wordt gemist trouwens in de lijst.
pi_126132537
TT :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126132555
Top TT. ^O^

Ben zelf erg into Nick Drake de laatste paar weken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126132612
Ik wil nog even de Mikal Cronin plaat hypen hier. Heerlijk plaatje echt ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126132641
Mooie TT yes indied.
pi_126132720
iedereen die van Kurt Vile en/of Black Keys geniet doet er goed aan Bombino even te checken. Het is een beetje love it or hate it maar er staan leuke dingen op Nomad :)
pi_126132768
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:06 schreef Felagund het volgende:

Ben zelf erg into Nick Drake de laatste paar weken.
_O_

pi_126132804
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:54 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu aan de Beach Boys, maar had daar toch meer van verwacht. Vind het beetje standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort. Wel goed overigens hoor muzikaal gezien, maar het raakt me niet echt. :P
Het zijn natuurlijk de grootouders van de 'standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort' :P Maar ik snap wel wat je bedoelt, hoor. Vergeleken met moderne alternatieve gitaarmuziek is het gewoon saai; daar kunnen de Beach Boys weinig aan doen. Ze waren gewoon véél eerder.

Maar God Only Knows is wel een van de mooiste, zo niet het mooiste, liedje ooit. O+
pi_126132826
En ik vind het altijd bijzonder dat de Beach Boys vaak de tand des tijds niet hebben doorstaan maar veel werk van The Beatles absoluut niet zo oud klinkt.
pi_126132844
Toch vond ik hun laatste niet saai of oudbollig, maar gewoon een leuk plaatje
pi_126132882
Ja. Beach Boys zijn de "definitie" van oubolligheid in mijn ogen :@ In sommige hun ogen is dat heiligschennis, maar dat vind ik wel echt. Beatles hun eerste albums trouwens ook. Maar die zijn vanaf pak hem beet Revolver en zo wel echt baanbrekend en "tand des tijds" doorstaand geworden ^O^
pi_126132971
En hoe veel hitsingles over surfen kan één band maken zeg. Niet te geloven.
pi_126133045
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk de grootouders van de 'standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort' :P Maar ik snap wel wat je bedoelt, hoor. Vergeleken met moderne alternatieve gitaarmuziek is het gewoon saai; daar kunnen de Beach Boys weinig aan doen. Ze waren gewoon véél eerder.

Maar God Only Knows is wel een van de mooiste, zo niet het mooiste, liedje ooit. O+
Ja denk dat ik het hierna sowieso nog wel wat spins moet geven, ik waardeer het wel, maar het is niet zoals bij bijvoorbeeld King Crimson dat ik denk, wauw, dit is het!
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:14 schreef Norrage het volgende:
Ja. Beach Boys zijn de "definitie" van oubolligheid in mijn ogen :@ In sommige hun ogen is dat heiligschennis, maar dat vind ik wel echt. Beatles hun eerste albums trouwens ook. Maar die zijn vanaf pak hem beet Revolver en zo wel echt baanbrekend en "tand des tijds" doorstaand geworden ^O^
Ja ik ben sowieso van het meer experimentele, drukke en psychedelische. Veel mensen vinden bijvoorbeeld 'Let it Be' een fantastisch nummer van The Beatles terwijl ik daar persoonlijk maar heel weinig mee heb, doe mij maar spul uit hun laatste periode waar ze allemaal aan de drugs zitten en wat gekkere muziek maken. :D

Had trouwens in eerste instantie van The Beach Boys surfrock in de stijl van Dick Dale verwacht, maar dat viel me ook tegen. Iemand aanraders wat een beetje daar op lijkt?
pi_126133789
Brian Wilson is de koning van de melodie, Beach Boys zijn zo veel meer dan 'I Get Around', 'Surfin' U.S.A.', 'Fun, Fun, Fun' en 'Barbara Ann', net zoals The Beatles meer hebben gedaan dan 'Love Me Do', 'She Loves You' en 'From Me To You'. Zo veel van de hier besproken indie-componisten putten inspiratie uit de pak 'm beet periode 1966-1973. Check 'Surf's Up (1971) en 'Holland' (1973):

(MGMT much?)

Enzovoorts.
pi_126133806
quote:
^O^

Ik luister nu naar een postuum album uit 2004 "Made to Love Magic", met alternatieve versies van bestaande nummers en ook enkele nieuwe (althans voor mij dan) nummers. Maar die zul je al wel kennen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126134006
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:34 schreef Aisumasen het volgende:
Brian Wilson is de koning van de melodie, Beach Boys zijn zo veel meer dan 'I Get Around', 'Surfin' U.S.A.', 'Fun, Fun, Fun' en 'Barbara Ann', net zoals The Beatles meer hebben gedaan dan 'Love Me Do', 'She Loves You' en 'From Me To You'. Zo veel van de hier besproken indie-componisten putten inspiratie uit de pak 'm beet periode 1966-1973. Check 'Surf's Up (1971) en 'Holland' (1973):

(MGMT much?)

Enzovoorts.
Ja sowieso is mijn oordeel nog niet definitief, ik houd vrijwel nooit van het populairste album van een band.

Nu trouwens Black Moth Super Rainbow - Dandelion Gum. Las al dat mensen het het beste neo-psychedelia album noemden, ik vind het wel erg vet hoor, dat zeker. _O_
pi_126134026
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

^O^

Ik luister nu naar een postuum album uit 2004 "Made to Love Magic", met alternatieve versies van bestaande nummers en ook enkele nieuwe (althans voor mij dan) nummers. Maar die zul je al wel kennen?
Uiteraard. Zoek maar eens op piratenbaai naar Tanworth in Arden, dat zijn demoversies welke hij zelf heeft opgenomen.

pi_126134266
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:39 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ja sowieso is mijn oordeel nog niet definitief, ik houd vrijwel nooit van het populairste album van een band.
Lekker hip, lekker fris, lekker anders.
pi_126134374
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:39 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Uiteraard. Zoek maar eens op piratenbaai naar Tanworth in Arden, dat zijn demoversies welke hij zelf heeft opgenomen.

Dank, zal het eens checken als ik in Nederland ben, hier doen ze een beetje moeilijk over downloaden.
Album top 100 2024
pi_126134808
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lekker hip, lekker fris, lekker anders.
Meestal is het populairste album ook het commercieelste en makkelijkst in het gehoor liggende album. Kijk bv eens naar Born in the USA van Bruce ofzo :') En zo zijn er inderdaad heel veel voorbeelden.
pi_126134835
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Meestal is het populairste album ook het commercieelste en makkelijkst in het gehoor liggende album. Kijk bv eens naar Born in the USA van Bruce ofzo :') En zo zijn er inderdaad heel veel voorbeelden.
Maar dit komt van de man die OK Computer saai vond.
pi_126134935
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Songs for the Deaf is wel mijn favo QOTSA album dus ik haat niet puur om hipster te doen ofzo, maar ik vond het niet saai overigens, ik vond het gewoon helemaal niks, maar saai was het niet. Kid A vond ik ook niet geweldig, maar iig had dat geen nummers die ik echt afschuwelijk vond zoals Paranoid Android of Let Down. Maar deze discussie kunnen we beter achter de rug laten.

Dark Side of the Moon is ook een goed voorbeeld trouwens, kan niet tippen aan The Wall.
pi_126134967
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Er is niet veel mis met Born in the USA toch? Ja, het is commercieel en lekker in het gehoor liggend, maar nog steeds wel op een goed niveau vind ik.
Album top 100 2024
pi_126134983
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Songs for the Deaf is wel mijn favo QOTSA album dus ik haat niet puur om hipster te doen ofzo, maar ik vond het niet saai overigens, ik vond het gewoon helemaal niks, maar saai was het niet. Kid A vond ik ook niet geweldig, maar iig had dat geen nummers die ik echt afschuwelijk vond zoals Paranoid Android of Let Down. Maar deze discussie kunnen we beter achter de rug laten.

Dark Side of the Moon is ook een goed voorbeeld trouwens, kan niet tippen aan The Wall.
Maar Wish you where here blijft het beste. ;)
Album top 100 2024
pi_126135021
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja die moet ik dus nog doen. (schaamschaam)
pi_126135078
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Felagund het volgende:

[..]

Er is niet veel mis met Born in the USA toch? Ja, het is commercieel en lekker in het gehoor liggend, maar nog steeds wel op een goed niveau vind ik.
Het is vooral vrij anders dan al dat werk ervoor, dat ik toch minstens 3 gradaties beter vind. Maar alles van Bruce is goed natuurlijk ;)

En DSOTM vind ik ook een goed voorbeeld. Ik vind dat bij verre het minste album van PF. Maar hier vind ik denk ik the Wall nog wel iets commercieler trouwens :) en WYWH is het beste ;)
pi_126135121
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind OKC zeker niet saai, maar zeker niet het beste Radiohead album ;) En bij Radiohead gaat het allemaal mijns inziens ook niet helemaal op, dat is nergens commercieel :P
pi_126135175
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Eens. Prachtig album is dat.
pi_126135289
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:02 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind OKC zeker niet saai, maar zeker niet het beste Radiohead album ;) En bij Radiohead gaat het allemaal mijns inziens ook niet helemaal op, dat is nergens commercieel :P
Natuurlijk wel. Van OK Computer zijn 3 miljoen exemplaren verkocht, het heeft op nummer 1 gestaan in Engeland, top 25 in Amerika en heeft drie hitsingles opgeleverd. :P Niet zo'n hit als Kid A of In Rainbows, maar toch.
pi_126135406
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is vooral vrij anders dan al dat werk ervoor, dat ik toch minstens 3 gradaties beter vind. Maar alles van Bruce is goed natuurlijk ;)

En DSOTM vind ik ook een goed voorbeeld. Ik vind dat bij verre het minste album van PF. Maar hier vind ik denk ik the Wall nog wel iets commercieler trouwens :) en WYWH is het beste ;)
Dat klopt, maar ik vind het lang niet het slechtste album van Bruce. En het titelnummer is lekker sarcastisch.
Album top 100 2024
pi_126135420
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:08 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik vind het lang niet het slechtste album van Bruce. En het titelnummer is lekker sarcastisch.
Al die Amerikanen die denken dat het een soort tweede volkslied is _O-
pi_126135422
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Van OK Computer zijn 3 miljoen exemplaren verkocht, het heeft op nummer 1 gestaan in Engeland, top 25 in Amerika en heeft drie hitsingles opgeleverd. :P Niet zo'n hit als Kid A of In Rainbows, maar toch.
Mjah ok. :P
pi_126135478
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Al die Amerikanen die denken dat het een soort tweede volkslied is _O-
Fucking Americans ook. :D
pi_126135610
Ik kon NMH altijd maar half waarderen, maar op vol volume met koptelefoon op is het toch erg tof. ^O^
Album top 100 2024
pi_126135656
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:13 schreef Felagund het volgende:
Ik kon NMH altijd maar half waarderen, maar op vol volume met koptelefoon op is het toch erg tof. ^O^
Knalt wel lekker ja. Vooral Holland, 1945, King of Carrot Flowers Pt. I en Untitled kan ik waarderen.
pi_126135670
NMH :D *O*
pi_126135877
Laat ik niet weer over NMH beginnen
pi_126135924
Ben in een Frank Zappa en Beefheart dag verzeild geraakt *O*
pi_126135975
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:20 schreef Norrage het volgende:
Ben in een Frank Zappa en Beefheart dag verzeild geraakt *O*
Is ook tof, hoewel ik van Zappa niet heel veel ken, moet mij daarin maar eens verdiepen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Album top 100 2024
  maandag 6 mei 2013 @ 17:23:03 #41
13973 ranja
image means nothing
pi_126136055
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:18 schreef Kerftminister het volgende:
Ja ik ben sowieso van het meer experimentele, drukke en psychedelische. Veel mensen vinden bijvoorbeeld 'Let it Be' een fantastisch nummer van The Beatles terwijl ik daar persoonlijk maar heel weinig mee heb, doe mij maar spul uit hun laatste periode waar ze allemaal aan de drugs zitten en wat gekkere muziek maken. :D

Had trouwens in eerste instantie van The Beach Boys surfrock in de stijl van Dick Dale verwacht, maar dat viel me ook tegen. Iemand aanraders wat een beetje daar op lijkt?
Let It Be is wel zo'n beetje het laatste wat de Beatles hebben gemaakt :)

Wat surf betreft, in de 60s had je natuurlijk een hoop garagebands als The Trashmen en wat populairdere als The Ventures... maar als je meer Misirlou achtige rock wil kom je in de 60s niet ver. Zelfs Dick Dale deed het toen nog rustiger aan voor zover ik ken. Misschien kun je eens Man or Astro Man proberen?
  maandag 6 mei 2013 @ 17:49:02 #42
39793 Moody
el moody
pi_126137097
Oh, dan ben blijkbaar de enige die Woods gemist heeft afgelopen jaar :@

#wannabe_indie :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_126137242
Ik ken ze ook (nog) niet. Dus je bent niet de enige. ;)
Album top 100 2024
  maandag 6 mei 2013 @ 17:55:52 #44
39793 Moody
el moody
pi_126137357
Is The Organ hier al bekend dan? :P

Bandje van begin deze eeuw. Hebben in 2004 hun eerste en enige album uitgebracht. Klinkt een beetje als The Smiths, The Cure, Joy Division.

*O* of -O- ?
'13 |
'14
  maandag 6 mei 2013 @ 18:04:17 #45
13973 ranja
image means nothing
pi_126137675
Ik heb 1 single van The Organ.
Klinkt wel goed, de minihype hebben ze nooit waargemaakt.
  maandag 6 mei 2013 @ 23:23:35 #46
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_126155083
Vandaag voor het eerst het album Galapagos van Post War Years die vorig jaar uitkwam geluisterd. Maar wat een fijne plaat is dat zeg! :)

Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 6 mei 2013 @ 23:26:49 #47
39793 Moody
el moody
pi_126155264
'13 |
'14
pi_126157997
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Kerftminister het volgende:

The Wall mag nog niet eens in de schaduw (see what I did there?) staan van Dark Side of the Moon. Veel te veel meuk van Roger Waters op eerstgenoemde plaat.

Even een vraagje aan DO2. Tijdje terug had jij iets van Farben in dit topic geplempt, en ik vind dat Textstar echt een héél fijn album. Heb je nog wat aanraders in eenzelfde hoek?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 01:27:13 #49
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126159351
Hmz... Lastig. Ik ken wel wat artiesten die soortgelijke dingen doen, maar die pakken me toch minder.

Ricardo Villalobos komt wel 'n beetje in de buurt.
Die is wel iets minder subtiel en wat meer straightforward.
Maar die heeft wel zeer fijne minimal albums op z'n naam staan.
( Alcachofa en Achso zijn wel 2 goeie albums om mee te beginnen, denk ik. )

Je moet trouwens ook zeker Loop-finding-jazz-records van Jan Jelinek (Farben, dus) nog beluisteren.
Ook een briljant album van 'm.

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:40:35 #50
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126172604
Moritz Von Oswald Trio komt ook wel in de buurt, trouwens. Jazz meets minimal electro, zeg maar.
Fetch is zeer zeker de moeite waard.

pi_126182549
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:34 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[..]
Als men over de duivel spreekt...

http://www.soundcloud.com(...)-schlarb-till-i-die/

Van het nieuwe album van Chris Schlarb, over 2 maanden uit op het label van Sufjan Stevens. Laatstgenoemde zingt tevens mee op deze cover. Gratis download hier: http://schlarb.bandcamp.com/track/til-i-die
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:24:41 #53
39793 Moody
el moody
pi_126194338
Travis is natuurlijk geen indie (meer). Ben al jaren gecharmeerd van ze. Binnenkort weer een nieuwe album enzo :)

Als ode wil hierbij een van de betere nummers delen van Travis. Wellicht een redelijk onbekend nummer, want het is een hidden track op The Man Who. (wel zuur dat een hidden track je "beste nummer" moet zijn :P)

Nog meningen over Travis? :P
'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:27:50 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_126194570
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:24 schreef Moody het volgende:
Nog meningen over Travis? :P
My rating strategy for Music:

0.5: Radiohead, Coldplay, The Verve, Travis, Keane, etcetera.
pi_126194636
Meh The Verve hoort niet in dat rijtje. :D
pi_126194705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:28 schreef Kerftminister het volgende:
Meh The Verve hoort niet in dat rijtje. :D
Ik snap het lijstje niet. Wat zegt ranje nu precies :P
pi_126194835
ik vind alle bands tof in je rijtje ranja, toch haal ik regelmatig goeie tips bij je op. Apart :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:32:32 #58
39793 Moody
el moody
pi_126194893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:27 schreef ranja het volgende:

[..]

Te glad of te bekend? :P

De 5 bands die je noemt hebben toch wel enkele goede nummers gemaakt. Blue Flashing Light staat toch niet mijlenver van je interesse af :?

Daarbij zie ik een score van 0,5 meer als anti-stem. Welk cijfer geef je Kane of Nick & Simon dan? :P
'13 |
'14
pi_126195142
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef Bol_Wan het volgende:
ik vind alle bands tof in je rijtje ranja, toch haal ik regelmatig goeie tips bij je op. Apart :P
Het is vooral allemaal muziek die teveel wordt afgespeeld :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:39:27 #60
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126195337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:27 schreef ranja het volgende:

[..]

Radiohead hoort zo niet in dat rijtje thuis. Echt.
pi_126195340
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Het is vooral allemaal muziek die teveel wordt afgespeeld :P
Niet als je de radio nooit aanzet ;)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:41:24 #62
13973 ranja
image means nothing
pi_126195464
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:32 schreef Moody het volgende:

Te glad of te bekend? :P

De 5 bands die je noemt hebben toch wel enkele goede nummers gemaakt. Blue Flashing Light staat toch niet mijlenver van je interesse af :?

Daarbij zie ik een score van 0,5 meer als anti-stem. Welk cijfer geef je Kane of Nick & Simon dan? :P
Te zeurderig en te kabbelend, of gewoon irritant zoals bittersweet symphony.
Ik geloof niet dat ik Nick en Simon heb gerate maar die zouden meestal op 1-1.5 uitkomen denk ik :)
pi_126195482
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:39 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

:D

Ik luister al die bovengenoemde wel :D

Bitter Sweet Symphony is toch wel geniaal nummer.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:42:09 #64
39793 Moody
el moody
pi_126195519
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:39 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Naja, Penguin Radio zit behoorlijk in mijn straatje. Wel leuk om als je aan het werk bent af en toe een nieuw bandjes te ontdekken :)
'13 |
'14
pi_126195525
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Te zeurderig en te kabbelend, of gewoon irritant zoals bittersweet symphony.
Ik geloof niet dat ik Nick en Simon heb gerate maar die zouden meestal op 1-1.5 uitkomen denk ik :)
Je vergeet dat de eerste 2 albums van Coldplay wel goed waren.

/Norage.
pi_126195585
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:42 schreef Moody het volgende:

[..]

Naja, Penguin Radio zit behoorlijk in mijn straatje. Wel leuk om als je aan het werk bent af en toe een nieuw bandjes te ontdekken :)
Penguin Radio is wel leuk, maar ook die draaien veel (vooral nieuwe) plaatjes behoorlijk vaak kapot. kan me herinneren dat Kodaline (iets wat me sowieso niet ligt) me helemaal de strot uitkwam
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:44:00 #67
39793 Moody
el moody
pi_126195625
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:41 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik luister al die bovengenoemde wel :D

Bitter Sweet Symphony is toch wel geniaal nummer.
Dankzij de Stones he :P

The Drugs Don't Work is beter vind ik.
'13 |
'14
pi_126195738
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:44 schreef Moody het volgende:

[..]

Dankzij de Stones he :P

The Drugs Don't Work is beter vind ik.
Ik ben sowieso een zondaar, want ik heb Mylo Xyloto te veel geluisterd. Dat nummer van The Verve moet ik weer even opzoeken dan :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:46:33 #69
13973 ranja
image means nothing
pi_126195780
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:42 schreef debeterebob het volgende:

Je vergeet dat de eerste 2 albums van Coldplay wel goed waren.

/Norage.
:? neehoor, eerste keer dat ik Coldplay hoorde moest ik er al niks van hebben. En Travis was nog eerder dus ik weet wel waar ik niet van houd :) Voor mij meer van hetzelfde en 'nee he niet weer zo'n bandje'. Eigenlijk kan ik de lijst nog veel langer maken als ik zou willen.
pi_126195872
Nu we het toch over zoete muziek hebben. Cayucas is typisch zo'n bandje dat net niet te zoet is en daardoor een prima zomergeluid neerzet :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:48:56 #71
39793 Moody
el moody
pi_126195912
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:45 schreef debeterebob het volgende:
Dat nummer van The Verve moet ik weer even opzoeken dan :P
Neuh :P

'13 |
'14
pi_126195915
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:46 schreef ranja het volgende:

[..]

:? neehoor, eerste keer dat ik Coldplay hoorde moest ik er al niks van hebben. En Travis was nog eerder dus ik weet wel waar ik niet van houd :) Voor mij meer van hetzelfde en 'nee he niet weer zo'n bandje'. Eigenlijk kan ik de lijst nog veel langer maken als ik zou willen.
Ik kan het wel voorspellen:

U2, The Offspring, Paramore, Duran Duran, RHCP en John Mayer.

En Blof uiteraard :7
pi_126195929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:46 schreef ranja het volgende:

[..]

Coldplay en Keane vond ik toen ik met andere muziek dan Hip-Hop nog zeer aangenaam, maar na een tijdje ontdek je dat er zoveel meer is en zijn die bands zo vreselijk standaard eigenlijk he.
pi_126195966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:48 schreef Bol_Wan het volgende:
Nu we het toch over zoete muziek hebben. Cayucas is typisch zo'n bandje dat net niet te zoet is en daardoor een prima zomergeluid neerzet :)
Die kwam ik laatst ook tegen. Staat volgens mij in een 3fm lijst of zo. Daarom al verfoeilijk toch?

Ik vind het wel een tof bandje :D
pi_126196011
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:48 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nickelback en Oasis ook vind ik. :P
pi_126196033
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:49 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Coldplay en Keane vond ik toen ik met andere muziek dan Hip-Hop nog zeer aangenaam, maar na een tijdje ontdek je dat er zoveel meer is en zijn die bands zo vreselijk standaard eigenlijk he.
Krezip, Anouk en Miss Montreal dat is ook zo iets ;(
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:51:09 #77
39793 Moody
el moody
pi_126196045
Cayucas is wel lekker idd

Oeioei :)
'13 |
'14
pi_126196050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:50 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik vergeet nog spontaan Bon Jovi :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:51:41 #79
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126196081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:50 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Nickelback en Oasis bij elkaar gooien. Ga je schamen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_126196140
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:51 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nickelback en Oasis bij elkaar gooien. Ga je schamen.
Ik ben Blur-liefhebber dus ik mag het. :P

Miss Montreal trouwens. :')
Hebben we ook nog dingen als Kane, die gasten van beste singer/songwriter, Racoon etc. :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:53:02 #81
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126196169
Zullen we dan maar gewoon alle bands met een gitaar een zanger en een drumstel op 1 berg mikken?
Wel zo makkelijk.
pi_126196203
En wat hier altijd verheerlijkt wordt zijn dingen als Arcade Fire, Neutral Milk Hotel, Pavement, Elbow, The Who, The Strokes, My Bloody Valentine, The Cure, Tame Impala, I Am Kloot en Fink :P
pi_126196279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:52 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik ben Blur-liefhebber dus ik mag het. :P

Miss Montreal trouwens. :')
Hebben we ook nog dingen als Kane, die gasten van beste singer/songwriter, Racoon etc. :')
Gelukkig waren ze bij het Koningslied Frans Duits niet vergeten, anders was het nog slechter geweest.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:56:31 #84
39793 Moody
el moody
pi_126196393
Spoon vind ik een leuk bandje :)

Nog weinig verkeerd gedaan imo.

Ben ik nu goed bezig of mwah?
'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:56:40 #85
13973 ranja
image means nothing
pi_126196411
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:48 schreef debeterebob het volgende:

Ha, nee, totaal niet. Ik vind sommige van die bands wel goed, andere helemaal niks maar geen van allen past in hetzelfde rijtje. Dan denk ik eerder aan Muse, al hebben die teveel hardere songs die nog wel ok zijn om zo'n hekel aan te hebben. Maar meer nog Elbow of Arcade Fire, en eventueel zangers als Passenger en Blaudzun.
pi_126196475
Passenger is toch ook ware gruwel van de bovenste plank zeg en alle tienermeisjes vinden het geweldig. _O-
pi_126196503
Blij dat we weer bij één van die terugkerende onderwerpen teruggekomen in dit topic. Je kan er inmiddels je klok op gelijk zetten:

- Deze bekende bands zijn kut/overgewaardeerd
- Haha, mensen die van Nederlandse acts houden
- Dit is Indie/Dit is geen Indie
-pavement/Radiohead/Arcade Fire (L)

Niet om te bitchen hoor mensen, maar het valt een beetje op :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:59:02 #88
39793 Moody
el moody
pi_126196571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:56 schreef ranja het volgende:

[..]

Ha, nee, totaal niet. Ik vind sommige van die bands wel goed, andere helemaal niks maar geen van allen past in hetzelfde rijtje. Dan denk ik eerder aan Muse, al hebben die teveel hardere songs die nog wel ok zijn om zo'n hekel aan te hebben. Maar meer nog Elbow of Arcade Fire, en eventueel zangers als Passenger en Blaudzun.
Voor Coldplay, Keane, Muse, Elbow etc. geldt heel vaak dat hun hoogtepunt zo rond hun 1e of 2e album lag. Daarna zijn ze zichzelf gaan "vernieuwen", iets dat sommige bands gewoon niet moeten doen :)
'13 |
'14
pi_126196575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef Kerftminister het volgende:
Passenger is toch ook ware gruwel van de bovenste plank zeg en alle tienermeisjes vinden het geweldig. _O-
Vind het vooral bizar dat ze dan zo weinig andere muziek in hetzelfde genre kennen. Dat valt me vooral op.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:59:09 #90
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126196582
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
En wat hier altijd verheerlijkt wordt zijn dingen als Arcade Fire, Neutral Milk Hotel, Pavement, Elbow, The Who, The Strokes, My Bloody Valentine, The Cure, Tame Impala, I Am Kloot en Fink :P
Haha mwah. Elbow wordt door wel wat indie-liefhebbers best gehaat.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:59:37 #91
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126196606
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:56 schreef Moody het volgende:
Spoon vind ik een leuk bandje :)

Nog weinig verkeerd gedaan imo.

Ben ik nu goed bezig of mwah?
Leuk bandje...? Spoon is fuckin geniaal, man.
pi_126196610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef Bol_Wan het volgende:
Blij dat we weer bij één van die terugkerende onderwerpen teruggekomen in dit topic. Je kan er inmiddels je klok op gelijk zetten:

Ik deed het er ook om :7

Beging door te hebben wat hier wel en niet gewaardeerd wordt :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:59:41 #93
13973 ranja
image means nothing
pi_126196612
quote:

Vooral de 2e vind ik vreemd, er zijn zoveel nederlandse indie bands maar die mogen dan ineens niet of worden voor het gemak maar genegeerd,
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:01:05 #94
13973 ranja
image means nothing
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:01:31 #95
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126196731
quote:

Je vergeet de maandelijkse topictitel discussie _O_
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:02:42 #96
39793 Moody
el moody
pi_126196805
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:59 schreef DO2 het volgende:

[..]

Leuk bandje...? Spoon is fuckin geniaal, man.
Einstein was geniaal. Spoon is gewoon een leuk bandje :P

Ook nog nooit live gezien. Wie mag ik aanraken wie Spoon wel live heeft gezien :?
'13 |
'14
pi_126196820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:59 schreef ranja het volgende:

[..]

Vooral de 2e vind ik vreemd, er zijn zoveel nederlandse indie bands maar die mogen dan ineens niet of worden voor het gemak maar genegeerd,
Valt toch wel mee. Als ik zie hoe bijvoorbeeld Bettie Serveert gewaardeerd wordt.

Het is vooral een probleem met Nederlandstalig. Maar daar ken ik ook nauwelijks wat van.
pi_126196838
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:59 schreef Moody het volgende:

[..]

Voor Coldplay, Keane, Muse, Elbow etc. geldt heel vaak dat hun hoogtepunt zo rond hun 1e of 2e album lag. Daarna zijn ze zichzelf gaan "vernieuwen", iets dat sommige bands gewoon niet moeten doen :)
Ach, dat verhaal heeft twee kanten. Blijf je eeuwig hetzelfde doen dan zak je ook weg. Volgens mij moet je haast de gok wel wagen en hopen dat het goed uitpakt. Voor Keane lukte dat bijvoorbeeld niet, die hebben zich moeten herpakken. Muse die kunnen nog wel even teren op oud materiaal, maar volgens mij zijn die vernieuwingen ook niet overal met open armen ontvangen.. Coldplay en Elbow zijn niet drastisch veranderd toch? Gewoon redelijk subtiel geevolueerd
pi_126196860
quote:

- Dagelijkse/Wekelijkse youtube dump. En waarschijnlijk kijkt bijna niemand buiten jezelf de fimpjes.
Album top 100 2024
pi_126196901
Maar dat is gewoon nodig Fela. Als niemand balletjes opgooit bloed het topic dood. Komt regelmatig wat discussie van..
pi_126196938
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:03 schreef Felagund het volgende:

[..]

- Dagelijkse/Wekelijkse youtube dump. En waarschijnlijk kijkt bijna niemand buiten jezelf de fimpjes.
Je vergeet nog de week dat er niet gepost wordt, waarna er een ware slowchat uitbreekt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:04:33 #102
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126196951
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:02 schreef Moody het volgende:

[..]

Einstein was geniaal. Spoon is gewoon een leuk bandje :P

Ook nog nooit live gezien. Wie mag ik aanraken wie Spoon wel live heeft gezien :?
Einstein was in muzikaal opzicht een autist.
Spoon daarentegen is in muzikaal opzicht een Einstein.
pi_126196969
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:03 schreef Bol_Wan het volgende:
Maar dat is gewoon nodig Fela. Als niemand balletjes opgooit bloed het topic dood. Komt regelmatig wat discussie van..
Mijn pitch ging niet al te best ;(
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:05:02 #104
13973 ranja
image means nothing
pi_126196989
Ach, ik lees wel eens een (oude) oor en daar staan dan recensies in als 'lijkt wel veel op de vorige'.
Ja nou en? Bij sommige bands is dat een reden om die nieuwe blind/doof tebestellen :)
Als het niet lijkt op de vorige, dan moet je uit gaan kijken :)
pi_126197019
_O_
pi_126197056
Ik luister trouwens echt wel de vreemdste dingen door elkaar heen. _O-

Van Christian Scott naar The Pharcyde, net Santana en nu Japanse folkmuziek. :D
pi_126197058

Lekker album, de nieuwe van Deerhunter. ^O^
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:06:25 #108
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126197093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:05 schreef Felagund het volgende:

Stimmt.
pi_126197136
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:05 schreef Felagund het volgende:

Wel goed om eerst te gaan haten op linkjesposter, om vervolgens subtiel linkjes te posten. En dan ben je de enige die het daadwerkelijk luistert :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:08:39 #110
13973 ranja
image means nothing
pi_126197265
Is PINS al bekend? ik kwam ze tegen in een artikel waarin ook chvrches en Savages genoemd werden.
Ik heb het ook in het zangeres/gitaarbandjes topic gepost maar daar reageert zelden iemand :P
pi_126197275
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:04 schreef DO2 het volgende:

[..]

Einstein was in muzikaal opzicht een autist.
Spoon daarentegen is in muzikaal opzicht een Einstein.
Niet alleen in muzikaal opzicht. In zijn tijd had je nog geen indie hé, moest je het met Mozart/Bach en alle andere klassieke muziek doen. Wat dat betreft leven we wel in een mooie tijd, al de muziek tot onze beschikking via het internet.
Album top 100 2024
pi_126197307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:05 schreef Kerftminister het volgende:
Ik luister trouwens echt wel de vreemdste dingen door elkaar heen. _O-

Van Christian Scott naar The Pharcyde, net Santana en nu Japanse folkmuziek. :D
Scott O+ ik begin wel steeds meer van je te houden :Y
pi_126197325
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:59 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vind het vooral bizar dat ze dan zo weinig andere muziek in hetzelfde genre kennen. Dat valt me vooral op.
Ben Howard anders wel. _O-
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:09:34 #114
13973 ranja
image means nothing
pi_126197327
In de tijd van Mozart en Bach had je nog geen commercie dus was alles indie _O_
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:10:20 #115
39793 Moody
el moody
pi_126197383
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:03 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Ach, dat verhaal heeft twee kanten. Blijf je eeuwig hetzelfde doen dan zak je ook weg. Volgens mij moet je haast de gok wel wagen en hopen dat het goed uitpakt. Voor Keane lukte dat bijvoorbeeld niet, die hebben zich moeten herpakken. Muse die kunnen nog wel even teren op oud materiaal, maar volgens mij zijn die vernieuwingen ook niet overal met open armen ontvangen.. Coldplay en Elbow zijn niet drastisch veranderd toch? Gewoon redelijk subtiel geevolueerd
Coldplay en Elbow zijn juist wel veranderd imo.
Leaders of the Free World was het hoogtepunt van Elbow. Daarna was The Seldom Seen Kid ook prima te verteren, al werd het wat cheesy. Met laatste album hebben ze gewoon gemikt op stadions. Precies wat Coldplay ook heeft gedaan met haar laaste albums. Geordende nummers, snel het refrein, bombastisch. Lekker om uit je dak te gaan, minder om van te genieten thuis.
'13 |
'14
pi_126197453
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Norrage het volgende:

[..]

Scott O+ ik begin wel steeds meer van je te houden :Y
Naar aanleiding van jullie lijstjes huhu. Heb Bitches Brew ook nog klaarstaan, maar kan helaas geen 25 albums op een dag luisteren. Zou het af en toe toch graag willen met zoveel geweldige muziek op de aardkloot. :'(

Vond het trouwens zeer aangenaam, een nummer had sterke Afrobeat influences en dat was ook mijn favoriet.
pi_126197478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ja tering :') _O-

Komt denk ik omdat ze altijd in die hitlijstjes staan met David Guetta en Afrojack meuk :P

Daar staat Bastille ook tussen; die hier heel erg gepromoot werd :D Wel weer grappig dat net het meest puberale lied de meeste aandacht krijgt :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:11:58 #118
39793 Moody
el moody
pi_126197499
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ben Howard durft wel. Hij bewandelt de omgekeerde richting. Eerst radiohitjes maken, daarna de diepte in duiken.

Ik vind dit echt een geniaal nummer:

'13 |
'14
pi_126197644
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:11 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ja tering :') _O-

Komt denk ik omdat ze altijd in die hitlijstjes staan met David Guetta en Afrojack meuk :P

Daar staat Bastille ook tussen; die hier heel erg gepromoot werd :D Wel weer grappig dat net het meest puberale lied de meeste aandacht krijgt :P
Tja, ken ook een paar die dat soort muziek ook helemaal geweldig vinden. Nummers als Ho Hey van The Lumineers, ook al zo zwaar standaard. Vond het de eerste 4 keer wel geinig, maar nu hoor je het elke 2 minuten. :')
pi_126197699
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:11 schreef Moody het volgende:

[..]

Ben Howard durft wel. Hij bewandelt de omgekeerde richting. Eerst radiohitjes maken, daarna de diepte in duiken.

Ik vind dit echt een geniaal nummer:

Zijn er eigenlijk meer bands die na hun grootste hits pas de beste (ondergewaarde) nummers gingen schrijven?
pi_126197865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:13 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Tja, ken ook een paar die dat soort muziek ook helemaal geweldig vinden. Nummers als Ho Hey van The Lumineers, ook al zo zwaar standaard. Vond het de eerste 4 keer wel geinig, maar nu hoor je het elke 2 minuten. :')
Ik vond het ook leuk en dan knap ik daar ineens zo zwaar op af. Eigenlijk al die muziek van de Lumineers ;( Zelfde als Mumford en zelfde als Of Monsters And Men.
pi_126197886
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wel goed om eerst te gaan haten op linkjesposter, om vervolgens subtiel linkjes te posten. En dan ben je de enige die het daadwerkelijk luistert :P
Ik was het inderdaad aan het luisteren. :Y
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:17:40 #123
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126197948
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:14 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk meer bands die na hun grootste hits pas de beste (ondergewaarde) nummers gingen schrijven?
Ondergewaardeerd niet, maar Radiohead is daar het beste voorbeeld van. Creep was maar een dertien in een dozijn rocknummertje, daarna kwam pas het echte werk.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:18:26 #124
39793 Moody
el moody
pi_126198015
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:14 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Tuurlijk. Veel artiesten gebruiken juist hun populariteit om de muziek waarvan ze echt houden onder de aandacht te brengen. Niet elke artiest is uit op een oneindige bak geld gelukkig :)
Ben Howard zal wel 1 miljoen+ op zijn rekening hebben. Een prima basis om te gaan doen waar je hart ligt.

Ik buig me ff over wat voorbeelden :P
'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:19:40 #125
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126198128
Ik denk dat ik Spoon in retrospect misschien wel de beste band van de jaren '00 vind, zelfs.
Zeer consistent. Hebben in die 10 jaar tijd 4 of 5 albums uitgebracht die ik allemaal nog met veel plezier beluister.

Kan niet zo snel een andere band bedenken die 'm dat geflikt heeft, eigenlijk.
pi_126198137
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:16 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik vond het ook leuk en dan knap ik daar ineens zo zwaar op af. Eigenlijk al die muziek van de Lumineers ;( Zelfde als Mumford en zelfde als Of Monsters And Men.
Same here, het is gewoon niet uitdagend genoeg. Ik moet muziek hebben die me telkens laat afvragen of het wel goed is, om het vervolgens minuten later kei en keihard te bevestigen. _O_
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:20:08 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_126198162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:17 schreef Arn0 het volgende:

Ondergewaardeerd niet, maar Radiohead is daar het beste voorbeeld van. Creep was maar een dertien in een dozijn rocknummertje, daarna kwam pas het echte werk.
vind jij :P
pi_126198355
Beste Elbow nummer:

Qua album is Seldom seen Kid nog steeds mijn favoriet, de albums die daarna kwam heb ik een stuk minder geluisterd.
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:23:00 #129
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126198393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Daar is vrijwel iedereen - die een beetje bekend is met Radiohead na PH - het eigenlijk wel over eens, hoor.
pi_126198422
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:18 schreef Moody het volgende:

[..]

Tuurlijk. Veel artiesten gebruiken juist hun populariteit om de muziek waarvan ze echt houden onder de aandacht te brengen. Niet elke artiest is uit op een oneindige bak geld gelukkig :)
Ben Howard zal wel 1 miljoen+ op zijn rekening hebben. Een prima basis om te gaan doen waar je hart ligt.

Ik buig me ff over wat voorbeelden :P
Ik zou het knap vinden als Ben Howard vanaf album 1 al op het grote publiek mikt en die weet te vinden. Ik denk dat ie toen ook al deed wat ie leuk vond, maar dat zijn is geevolueërd of verbreedt
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:23:46 #131
39793 Moody
el moody
pi_126198448
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:19 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat ik Spoon in retrospect misschien wel de beste band van de jaren '00 vind, zelfs.
Zeer consistent. Hebben in die 10 jaar tijd 4 of 5 albums uitgebracht die ik allemaal nog met veel plezier beluister.

Kan niet zo snel een andere band bedenken die 'm dat geflikt heeft, eigenlijk.
Hohohoo.

Madrugada, Andrew Bird, The National, Damien Rice, dEUS, Mark Lanegan. Allemaal kinderen van de laatste 10 jaar :)
'13 |
'14
pi_126198453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Creep is natuurlijk wel in een ander stijl. Ik snap alleen niet dat jij dat nummer als enige wel kan waarderen, het heeft nog steeds een vrij hoog "zeik"gehalte. Wel nog steeds een goed nummer.
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:24:39 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126198525
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:

[..]

Hohohoo.

Madrugada, Andrew Bird, The National, Damien Rice, dEUS, Mark Lanegan. Allemaal kinderen van de laatste 10 jaar :)
dEUS hun hoogtepunt lag toch echt in de vorige eeuw, met alle respect :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:24:47 #134
13973 ranja
image means nothing
pi_126198534
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef DO2 het volgende:

Daar is vrijwel iedereen - die een beetje bekend is met Radiohead na PH - het eigenlijk wel over eens, hoor.
Daar zijn niet veel bij die ten tijde van Creep uit hun dak gingen. Vooral veel jongeren die pas later Radiohead zijn gaan luisteren volgens mij.

Sowieso zijn er geen algemeenheden in de muziek.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:25:29 #135
39793 Moody
el moody
pi_126198593
Creep is een van de anthems van de jaren '90. Geweldig nummer.

Nieuw thema; anthems van de jaren '90. Wie volgt? :P
'13 |
'14
pi_126198679
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:

[..]

Hohohoo.

Mark Lanegan _O_

Wat vinden we trouwens van The Isley Brothers? Ben daar helemaal verslaafd aan, vooral met dit weer.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:28:15 #137
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126198805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:24 schreef ranja het volgende:

[..]

Daar zijn niet veel bij die ten tijde van Creep uit hun dak gingen. Vooral veel jongeren die pas later Radiohead zijn gaan luisteren volgens mij.

Sowieso zijn er geen algemeenheden in de muziek.
Ik vond Creep ook een geniaal nummer. Maar dat was toch vooral omdat ik 16 was.
Daarna ben ik - samen met Radiohead - toch wel wat volwassener geworden.
pi_126198806
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
Creep is een van de anthems van de jaren '90. Geweldig nummer.

Nieuw thema; anthems van de jaren '90. Wie volgt? :P
Portishead: Roads of Massive Attack: Unfinished sympathy?
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:28:53 #139
13973 ranja
image means nothing
pi_126198846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Felagund het volgende:

Creep is natuurlijk wel in een ander stijl. Ik snap alleen niet dat jij dat nummer als enige wel kan waarderen, het heeft nog steeds een vrij hoog "zeik"gehalte. Wel nog steeds een goed nummer.
Misschien omdat het de eerste was en het toch prima in de muziek van die tijd paste.
Dat album viel me toen wel al tegen, had er meer van verwacht en dat is na die tijd nooit meer goed gekomen met Karma Police als triest dieptepunt. Ik weet nog dat ik die voor het eerst echt hoorde.
pi_126198865
Topic gaat weer hard heren _O-

En Spoon...tsja...Leuke nummertjes, maar doet me toch altijd niet bijster veel...ik heb het maar weer eens in mijn playlist gestopt om dat weer te beoordelen. Transference is wel erg fijn :Y
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:30:28 #141
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126198948
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:29 schreef Norrage het volgende:
Topic gaat weer hard heren _O-

En Spoon...tsja...Leuke nummertjes, maar doet me toch altijd niet bijster veel...ik heb het maar weer eens in mijn playlist gestopt om dat weer te beoordelen. Transference is wel erg fijn :Y
Spoon maakt geen leuke nummertjes man. Dat doen bands als Coldplay, Keane en The Verve al.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:31:43 #142
13973 ranja
image means nothing
pi_126199042
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:28 schreef DO2 het volgende:

Ik vond Creep ook een geniaal nummer. Maar dat was toch vooral omdat ik 16 was.
Daarna ben ik - samen met Radiohead - toch wel wat volwassener geworden.
ik was toen al 23 :)

en jaren 90 anthems? in elk geval:
- killing in the name - ratm
- smells like teen spirit - nirvana
- no rain - blind melon
- alive - pearl jam
- song 2 - blur
pi_126199133
94 geboren hier dus ik heb alleen de Macarena bewust meegemaakt.
pi_126199144
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:30 schreef DO2 het volgende:

[..]

Spoon maakt geen leuke nummertjes man. Dat doen bands als Coldplay, Keane en The Verve al.
Ik merk dat ik alleen Transference en Gagagagagagaga ken...Ik ga eens meer uitproberen :Y
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:33:14 #145
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126199174
Voor mij persoonlijk Suds & Soda, qua jaren '90 anthems.

"FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY".
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:33:59 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_126199234
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:33 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij persoonlijk Suds & Soda, qua jaren '90 anthems.

"FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY".
ja, ook natuurlijk.
pi_126199271
Of Novocaine for the soul van Eels. _O_

quote:
Life is good
And I feel great
'cause mother says I was
A great mistake
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:35:03 #148
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126199315
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:32 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik merk dat ik alleen Transference en Gagagagagagaga ken...Ik ga eens meer uitproberen :Y
pi_126199318
Jaren 90 anthems...hmm, ik heb die jaren eigenlijk toch best wel gemist :D Voor mij is dat echt de tijd van Oasis, denk ik. Oasis _O_
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:36:48 #150
13973 ranja
image means nothing
pi_126199425
Oasis, zeker Wonderwall werd altijd veel gedraaid. Eels ook wel.

Altijd even schrikken met Eels als die stilte valt. Oja dat hoort zo.
pi_126199430
Oasis, laten we daar maar niet meer over hebben, vroeger vond ik het wel leuk. Maar nu kan ik de stem niet meer horen, behalve misschien in The Importance of Being Idle, maar die is van de jaren 00.
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:38:06 #152
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126199505
pi_126199625
En Pavement natuurlijk, maar die ken ik pas sinds de nieuwe eeuw. Maar in retrospect tellen die natuurlijk ook mee. Oasis luisterde ik toen als tiener al ongekend veel :D _O_
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:40:03 #154
39793 Moody
el moody
pi_126199626
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:31 schreef ranja het volgende:

[..]

ik was toen al 23 :)

en jaren 90 anthems? in elk geval:
- killing in the name - ratm *O*
- smells like teen spirit - nirvana *O*
- no rain - blind melon *O*
- alive - pearl jam *O*
- song 2 - blur -O-
Liever For Tomorrow of Charmless Man van Blur :)

Verder:
Depeche Mode - Enjoy the Silence
Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
Manic Street Preachers - If You Tolerate this Your Children Will Be Next
REM - Nightswimming
Suede - We Are the Pigs
Oasis - Wonderwall
Paul Weller - You Do Something To Me
Supergrass - Alright
Eels - Novocaine For The Soul
K's Choice - Not An Addict
New Radicals - You Get What You Give
Semisonic - Closing Time
dEUS - Instant Street

Dat soort nummers :)
'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:41:45 #155
13973 ranja
image means nothing
pi_126199721
Pavement, Suede, Paul Weller horen niet bij de klassiekers die elk weekend gedraaid werden hoor.
Dus tenzij er met anthems wat anders bedoeld wordt, hits waren het ook al niet.
pi_126199773
Gaat het nu om indie klassiekers uit de jaren 90 of echt om hits?
Album top 100 2024
pi_126199815
Country House van Blur evt.? :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:43:28 #158
39793 Moody
el moody
pi_126199830
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:41 schreef ranja het volgende:
Pavement, Suede, Paul Weller horen niet bij de klassiekers die elk weekend gedraaid werden hoor.
Dus tenzij er met anthems wat anders bedoeld wordt, hits waren het ook al niet.
Neuh, maar wel erg herkenbaar voor de '90.
Maar idd, dat is heel persoonlijk. Ik heb de LP van Paul Weller grijs gedraaid destijds :)

Het begrip "anthem" wijst idd op de nummers die op dat moment de sfeer bepaalden. Streep dan maar een paar uit mijn lijst weg :)

If You Tolerate this Your Children Will Be Next vind ik misschien wel een van de sterkste nummers uit die periode.
'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:44:01 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_126199855
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:42 schreef Felagund het volgende:
Gaat het nu om indie klassiekers uit de jaren 90 of echt om hits?
Ik dacht nummers die toen al erg bekend/populair waren.
En dan denk ik dus aan de nummers die veel gedraaid werden waar ik uitging of zelf draaide.
pi_126199939
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:43 schreef Moody het volgende:

[..]

Neuh, maar wel erg herkenbaar voor de '90.
Maar idd, dat is heel persoonlijk. Ik heb de LP van Paul Weller grijs gedraaid destijds :)

Het begrip "anthem" wijst idd op de nummer die op dat moment de sfeer bepaalden. Streep dan maar een paar uit mijn lijst weg :)
Dan vind ik dat er toch iets van Trip-hop in moet, dat kwam toch pas sinds begin jaren 90 echt op?
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:47:45 #161
39793 Moody
el moody
pi_126200039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:45 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dan vind ik dat er toch iets van Trip-hop in moet, dat kwam toch pas sinds begin jaren 90 echt op?
Zeker!

'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:48:50 #162
13973 ranja
image means nothing
pi_126200094
Portishead hoort er zeker bij, vooral Glory Box en een beetje Sour Times
ook Tricky, maar in hoeverre kun je dat nog triphop noemen, zeker een nummer als Black Steel

geen triphip maar dat doet me wel weer denken aan Demagogue van de UDS
pi_126200103
Aaah Massive Attack en Portishead ^O^
pi_126200136
DJ Shadow is ook jaren 90 toch? En al die geniale hiphop uit die tijd natuurlijk :Y
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:49:42 #165
39793 Moody
el moody
pi_126200147
Björk hoort daar ook bij toch? Geniaal bij vlagen zullen we maar zeggen :)
'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:50:42 #166
13973 ranja
image means nothing
pi_126200200
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:49 schreef Norrage het volgende:
DJ Shadow is ook jaren 90 toch?
ja maar ik geloof niet dat ik die ooit ergens gehoord heb
pi_126200221
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:49 schreef Norrage het volgende:
DJ Shadow is ook jaren 90 toch? En al die geniale hiphop uit die tijd natuurlijk :Y
Jeuj nu komen we bij mijn specialiteit. Mijn favo albums uit die tijd:

Nas - Illmatic
Pharoahe Monch - Internal Affairs
Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
Wu-Tang Clan - 36 Chambers
GZA - Liquid Swords
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:51:20 #168
13973 ranja
image means nothing
pi_126200230
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:49 schreef Moody het volgende:
Björk hoort daar ook bij toch? Geniaal bij vlagen zullen we maar zeggen :)
die wel natuurlijk. alle singles van de eerste 2 albums :)
ik zou het alleen geen triphop noemen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:52:08 #169
39793 Moody
el moody
pi_126200271
Röyksopp, Hooverphonic. Aaaah mooie tijd :)
'13 |
'14
pi_126200280
Luisterden jullie toentertijd ook al indiemuziek?

Mijn herinneringen zijn vooral aan dit soort nummers:
(Geniaal ook dat de youtube gebruiker nog de moeite heeft gedaan om er de erg simplele lyrics onder te zetten).
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:52:21 #171
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126200283
Ik ga hiermee vast geen vrienden maken, maar deze hoort er natuurlijk ook bij:

pi_126200381
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef DO2 het volgende:
Ik ga hiermee vast geen vrienden maken, maar deze hoort er natuurlijk ook bij:

Eminem _O_ _O_
Ik vond (en vind) dat eigenlijk (nog steeds) fantastisch hoor :Y

En ik luisterde eigen geen indie toen. Alleen maar oude meuk (Pink Floyd en zo) en Oasis en Michael Jackson :D En Jamiroquai....
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:54:07 #173
39793 Moody
el moody
pi_126200388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Felagund het volgende:

Mijn herinneringen zijn vooral aan dit soort nummers:
(Geniaal ook dat de youtube gebruiker nog de moeite heeft gedaan om er de erg simplele lyrics onder te zetten).
Blue werd grijsgedraaid op MTV en op alle radiozenders. Weet niet of dat onder de noemer indie valt :)
'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:54:45 #174
13973 ranja
image means nothing
pi_126200434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Felagund het volgende:

Ja, elke woensdagmiddag de vpro op radio 3, elke zondagavond op mtv 120 minutes en later alternative nation... dat was nog eens wat anders dan Elbow en Mumford ands Sons :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:55:00 #175
39793 Moody
el moody
pi_126200449
Ik moet ook opeens denken aan dit nummer. Zelfde tijd toch? :')

'13 |
'14
pi_126200475
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Moody het volgende:
Röyksopp, Hooverphonic. Aaaah mooie tijd :)
Ik ben vooral bij Portishead en Massive Attack blijven steken, samen met Moby. Al denk ik niet dat Moby onder de noemer triphop valt. De rest vind toch minder, luisterde soms nog wel naar Tricky en andere bands, maar die hebben allemaal minder eigen geluid.
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:56:09 #177
13973 ranja
image means nothing
pi_126200525
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:54 schreef Moody het volgende:

[..]

Blue werd grijsgedraaid op MTV en op alle radiozenders. Weet niet of dat onder de noemer indie valt :)
Volgens mij is het heel erg commercieel, stond ook op een hitzone cd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Album top 100 2024
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:56:40 #179
39793 Moody
el moody
pi_126200531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:55 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik ben vooral bij Portishead en Massive Attack blijven steken, samen met Moby. Al denk ik niet dat Moby onder de noemer triphop valt. De rest vind toch minder, luisterde soms nog wel naar Tricky en andere bands, maar die hebben allemaal minder eigen geluid.
Play van Moby is in zijn geheel een anthem van de jaren '90. Fijn album.
'13 |
'14
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:57:45 #180
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126200576
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Eminem _O_ _O_
Ik vond (en vind) dat eigenlijk (nog steeds) fantastisch hoor :Y

Ja, The Slim Shady LP en The Marshall Mathers LP zijn fantastische albums.
The Eminem Show is goed, en daarna ging het vrij snel down the hill.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:58:48 #181
39793 Moody
el moody
pi_126200621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:56 schreef Felagund het volgende:
SPOILER
Qua tekst heb je het jezelf niet al te moeilijk gemaakt :P

Ik heb Knocking on Heaven's Door gezonden. Was een moetje. Heb het mezelf ook niet al te lastig gemaakt :P
'13 |
'14
pi_126200710
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:57 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ja, The Slim Shady LP en The Marshall Mathers LP zijn fantastische albums.
The Eminem Show is goed, en daarna ging het vrij snel down the hill.
Ook die vond ik wel te pruimen. Encore bijvoorbeeld...maar daarna? Ik ken het niet eens meer...
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:01:06 #183
39793 Moody
el moody
pi_126200734
Check deze clip van Asaf Avidan:

Hoe lang zal deze nog op YouTube staan? :P

SGP alert: piemels en poezen all over the place
'13 |
'14
pi_126200784
Jij met je Asaf Avidan steeds _O-
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:03:17 #185
39793 Moody
el moody
pi_126200851
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:02 schreef Norrage het volgende:
Jij met je Asaf Avidan steeds _O-
Fok joe! :P

Ging me ff om die clip. Zo zie je ze niet vaak :)

SPOILER
'13 |
'14
pi_126200897
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:01 schreef Moody het volgende:
Check deze clip van Asaf Avidan:

Hoe lang zal deze nog op YouTube staan? :P

SGP alert: piemels en poezen all over the place
Ik ben die stem van die vent echt helemaal kotsbeu.
pi_126200974
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dit. Elk nummer klinkt er hetzelfde door. Ik vond het toen ik hem het eerst hoorde fantastisch, maar nu kots ik het uit :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:05:25 #188
39793 Moody
el moody
pi_126200987
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat radiohitje heeft veel kapot gemaakt vrees ik.
'13 |
'14
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:05:51 #189
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126201007
He jammer, ging het even over leuke indie, was ik er niet.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_126201047
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
He jammer, ging het even over leuke indie, was ik er niet.
De mods hebben die posts nog niet gedelete hoor ;)
pi_126201065
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:05 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat radiohitje heeft veel kapot gemaakt vrees ik.
Het lijkt echt zo'n trucje. Zeg maar de banjo van Mumford & Sons.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:07:11 #192
39793 Moody
el moody
pi_126201081
Hangwomen is best genietbaar toch??

'13 |
'14
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:07:48 #193
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126201115
Royksopp is trouwens post-90s
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_126201146
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:55 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik heb ook maar 2 triphop bands die ik leuk vind, Portishead en Massive Attack ja. Acts zoals Tricky, Lamb, Hooverphonic vind ik allemaal verschrikkelijk klef. Wel wat geniale Ninja-tune semi triphop acts die wel helemaal fantastisch zijn, maar die zijn meestal voornamelijk instrumentaal.
pi_126201175
Nog over hett anthem van de nineties, deze hoort wat mij betreft ook wel in het lijstje:

Staat er al iets van R.E.M. in?
Album top 100 2024
pi_126201198
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:07 schreef Moody het volgende:
Hangwomen is best genietbaar toch??

Ik haakte af toen hij zijn mond open trok. Vrij snel dus.
pi_126201207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef Felagund het volgende:
Nog over hett anthem van de nineties, deze hoort wat mij betreft ook wel in het lijstje:

Staat er al iets van R.E.M. in?
Ik zag Nightswimming.
pi_126201240
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik heb ook maar 2 triphop bands die ik leuk vind, Portishead en Massive Attack ja. Acts zoals Tricky, Lamb, Hooverphonic vind ik allemaal verschrikkelijk klef. Wel wat geniale Ninja-tune semi triphop acts die wel helemaal fantastisch zijn, maar die zijn meestal voornamelijk instrumentaal.
En die voegen ook daadwerkelijk meer toe, meer jazz en/of soul invloeden. Of meer richting hip-hop. Hetzelfde in iets mindere mate heb ik een beetje bij het postrock genre.
Album top 100 2024
pi_126201247
Mensen zeggen Eminem, ik denk Stan en vervolgens denk ik Dido _O_ O+ Iemand dat nieuwe 2013 album al van haar geluisterd? :D
pi_126201288
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:
Mensen zeggen Eminem, ik denk Stan en vervolgens denk ik Dido _O_ O+ Iemand dat nieuwe 2013 album al van haar geluisterd? :D
Eminem is wel een baas. Beste in zijn genre :7
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:10:57 #201
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126201292
Dido is de vleesgeworden Katrien Duck man, wat moet dat in dit topic?
pi_126201332
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Over Do gesproken. Zij is wel de vleesgeworden emogif.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:11:56 #203
39793 Moody
el moody
pi_126201339
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:09 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik haakte af toen hij zijn mond open trok. Vrij snel dus.
Live is het vrij goed hoor :)

Heb veel optredens gezien (500+), maar de 2 van Asaf Avidan die ik gezien heb waren toch wel memorabel :)
'13 |
'14
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:12:10 #204
13973 ranja
image means nothing
pi_126201348
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:
Ja, maar dat heeft weinig met indie te maken :)
Vooral meer van hetzelfde vergeleken met de vorige albums. Zoals het hoort :)
pi_126201370
Beck is trouwens misschien wel de ultieme 1990s Indie act, trouwens _O_

Wistne jullie dat ie straks weer met een nieuw singer songwriter akoestisch album komt? :Y

Beck _O_
pi_126201392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:12 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft weinig met indie te maken :)
Vooral meer van hetzelfde vergeleken met de vorige albums. Zoals het hoort :)
:o, die snap ik even niet, je bedoeld zeker dat het weer richting het oude werk gaat?
Album top 100 2024
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:13:22 #207
39793 Moody
el moody
pi_126201401
Dit topic is meer een babbelbox van 20 vaste users dan dat het echt over indie gaat :P

Lekker mee door gaan zou ik zeggen :)
'13 |
'14
pi_126201411
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:11 schreef Moody het volgende:

[..]

Live is het vrij goed hoor :)

Heb veel optredens gezien (500+), maar de 2 van Asaf Avidan die ik gezien heb waren toch wel memorabel :)
Dat geloof ik wel. Maar ik ben er wel helemaal klaar mee, die zeikstem. Eigenlijk nog een opmerking over Morissey en Norage en mijn betoog is klaar :P
pi_126201413
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja maar ze is lief en haar liedjes zijn lief O+
Katrien Duck is ook lief trouwens
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:14:02 #210
13973 ranja
image means nothing
pi_126201426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

:o, die snap ik even niet, je bedoeld zeker dat het weer richting het oude werk gaat?
zoveel verschil vind ik niet tussen die albums van haar zitten?
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:14:07 #211
39793 Moody
el moody
pi_126201431
David Gray, nog zo'n '90 artiest.
'13 |
'14
pi_126201433
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:13 schreef Moody het volgende:
Dit topic is meer een babbelbox van 20 vaste users dan dat het echt over indie gaat :P

O+
Niks mis mee :D
pi_126201450
quote:

Ik luister vaak de muziek die jij aandraagt :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:14:36 #214
13973 ranja
image means nothing
pi_126201455
quote:

:D linkjes worden ook genegeerd, alleen chatten :P
pi_126201461
Wat is stiekem veel muziek gemaakt in de jaren 90 he ;) Je zou bijna denken dat het geen 10 jaar had bestreken :P
pi_126201496
Link
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:14 schreef ranja het volgende:

[..]

:D linkjes worden ook genegeerd, alleen chatten :P
Linkjes worden zeker niet genegeerd, maar het gaat te snel en elk linkje duurt te lang om het allemaal te kunnen luisteren. Zeker toen we aan het slowchatten waren over lange nummers en wat de beste lange nummers waren :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:15:27 #217
39793 Moody
el moody
pi_126201500
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:14 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik luister vaak de muziek die jij aandraagt :P
Vin jou ook liev O+

SPOILER
'13 |
'14
pi_126201502
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:
Beck is trouwens misschien wel de ultieme 1990s Indie act, trouwens _O_

Wistne jullie dat ie straks weer met een nieuw singer songwriter akoestisch album komt? :Y

Beck _O_
Nee, vertel. Akoestisch klinkt trouwens wat minder. Van Beck ken ik alleen Odelay echt goed, die heb ik hier ook liggen, fantastisch album. Daarnaast Modern Guilt en dat album dat daarvoor kwam, volgens mij moet ik nog een aantal albums uit eind jaren 90, begin jaren 00 checken.
Album top 100 2024
pi_126201541
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:15 schreef Moody het volgende:

[..]

Vin jou ook liev O+

SPOILER
Dat dacht ik al :7

En het erge is dat ik ook steeds meer mainstream van dit topic ga luisteren :')
pi_126201567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, vertel. Akkoestisch klinkt trouwens wat minder. Van Beck ken ik alleen Odelay echt goed, die heb ik hier ook liggen, fantastisch album. Daarnaast Modern Guilt en dat album dat daarvoor kwam, volgens mij moet ik nog een aantal albums uit eind jaren 90, begin jaren 00 checken.
Ik vind hem akoestisch ook minder, maar al knap welke genres die vent allemaal bestrijkt _O_ En welke albums van andere artiesten hij ook heeft geproduced. Echt een fenomeen :D

Maar goed, hij komt dus met ene nieuwe album in lijn met Sea Change en zo.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:17:01 #221
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126201577
Al die 90s athems vond ik in de 90s al Asaf Avidad & Ben Howard platgedraaide meuk.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:17:14 #222
39793 Moody
el moody
pi_126201588
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:14 schreef Norrage het volgende:
Wat is stiekem veel muziek gemaakt in de jaren 90 he ;) Je zou bijna denken dat het geen 10 jaar had bestreken :P
De '90 voelden ook veel langer aan. Ik ben van '81, dus wellicht heeft het te maken met mijn middelbare schooltijd :P School vs. uitgaan/alcohol/dames
'13 |
'14
pi_126201596
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:16 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat dacht ik al :7

En het erge is dat ik ook steeds meer mainstream van dit topic ga luisteren :')
Er is best goede mainstream. Ik heb nu Eminem opstaan O+ Wat een held is dat toch ook _O_
pi_126201609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:14 schreef ranja het volgende:

[..]

zoveel verschil vind ik niet tussen die albums van haar zitten?
Omdat je zei dat het meer van hetzelfde is t.o.v. haar vorige albums. Dat suggereert juist dat haar vorige albums niet meer van hetzelfde zijn en dus anders. Lijkt mij een beetje contradictio in terminis.
Album top 100 2024
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:18:09 #225
39793 Moody
el moody
pi_126201628
Mainstream heet ook alleen maar mainstream omdat veel lui het mooi vinden :P
'13 |
'14
pi_126201639
Over platgedraaide meuk gesproken, ik kan echt niet inzien wat iedereen in die Lana Del Rey ziet. Wat een vreselijk saaie emotieloze muziek is dat zeg. Een collega zei nog dat het klonk alsof ze er geen zin in had. _O-
pi_126201658
Maar godver, het is al 00:18..ik ga naar bed. Als we nou morgen tot 5u 's nachts doorchatten vind ik het wel goed, dan heb ik vrij donderdag....
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:18:54 #228
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126201664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:18 schreef Kerftminister het volgende:
Over platgedraaide meuk gesproken, ik kan echt niet inzien wat iedereen in die Lana Del Rey ziet. Wat een vreselijk saaie emotieloze muziek is dat zeg. Een collega zei nog dat het klonk alsof ze er geen zin in had. _O-
Precies wat we in 1994 over Liam Gallagher zeiden
pi_126201673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:18 schreef Kerftminister het volgende:
Ergste muziek van het laatste jaar. Bijna. Op al die singersongwriter meuk na, tenminste.
pi_126201694
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:17 schreef Moody het volgende:

[..]

De '90 voelden ook veel langer aan. Ik ben van '81, dus wellicht heeft het te maken met mijn middelbare schooltijd :P School vs. uitgaan/alcohol/dames
De David Guetta/Black Eyed Peas/Will.I.Am periode voelt anders al heel lang :D
pi_126201732
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:19 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ergste muziek van het laatste jaar. Bijna. Op al die singersongwriter meuk na, tenminste.
:D Zo slecht is het ook niet. Maar past wel in de categorie Lumineers etc.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:21:36 #232
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126201772
In de 90s hadden we ook singersongwriters. Wij noemden dat MTV Unplugged.
pi_126201819
Ik vind trouwens dat hitje -Just Give Me A Reason- van bijvoorbeeld Pink ook best leuk, maar als je rest van het album luistert, lijkt het zoveel op elkaar.
pi_126201841
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In de 90s hadden we ook singersongwriters. Wij noemden dat MTV Unplugged.
Nu noemen we het Nielson en Kensington _O_

Neerlands hoop _O_
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:24:01 #235
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126201872
Kensington heeft dan weer niks met s-sw te maken natuurlijk
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:25:54 #236
39793 Moody
el moody
pi_126201935
Elke artiest die zijn eigen nummer schrijft en zingt is toch singer/songwriter :?

Duizenden voorbeelden en niet alleen slechte :)
'13 |
'14
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:27:54 #237
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126202013
Nee hoor, Dylan en Cohen bijvoorbeeld zijn alleen songwriters
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:28:50 #238
39793 Moody
el moody
pi_126202054
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee hoor, Dylan en Cohen bijvoorbeeld zijn alleen songwriters
Bijna ondertitel-waardig :D
'13 |
'14
pi_126202069
Het is toch gewoon een band? Anders neem je de term wel heel losjes. Ze worden in het indierock genre geplaatst op wikipedia, met als label Universal Music. :D
Album top 100 2024
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:30:13 #240
39793 Moody
el moody
pi_126202115
s/s-w = zelfgeschreven (hoeft niet eens) gitaarmuziek met kop en staart. Gewoon, omdat het kan.
'13 |
'14
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:30:41 #241
13973 ranja
image means nothing
pi_126202126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:29 schreef Felagund het volgende:
Ze worden in het indierock genre geplaatst op wikipedia, met als label Universal Music. :D
_O-
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:30:53 #242
39793 Moody
el moody
pi_126202133
Geniet nog ff van deze. Morgen is-ie offline :P

'13 |
'14
pi_126202161
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:30 schreef Moody het volgende:

Stop hier eens mee.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:32:06 #244
39793 Moody
el moody
pi_126202183
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:31 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Stop hier eens mee.
Serieus? :P

Poezen -of Asaf Avidan-fobie?
'13 |
'14
pi_126202205
Ik zie singer songwriters als kneusjes die met meestal alleen een gitaar vrouwen proberen te versieren net zoetsappige kut muziek. Zeker in NL. Het scheelt al als er een band bij komt, al redt dat Ben Howard ofzo niet voor mij :P
pi_126202212
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:32 schreef Moody het volgende:

[..]

Serieus? :P

Poezen -of Asaf Avidan-fobie?
Laatste. Als hij eens normaal gaat zingen, dan vind ik hem wel tof.
pi_126202244
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:32 schreef Norrage het volgende:
Ik zie singer songwriters als kneusjes die met meestal alleen een gitaar vrouwen proberen te versieren net zoetsappige kut muziek. Zeker in NL. Het scheelt al als er een band bij komt, al redt dat Ben Howard ofzo niet voor mij :P
Ben Howard is nog wel een van de beteren in dat genre. Zijn album is ook best goed in zijn geheel.
pi_126202265
Als iemand van jullie eens de top 5 gaat tellen en een 90s top 5 voorstellen of een singer songwriter top 5, that would be great :Y

Truste!
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:34:46 #249
39793 Moody
el moody
pi_126202269
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Laatste. Als hij eens normaal gaat zingen, dan vind ik hem wel tof.
Baard in de keel kan soms vrij lang duren :)

Ik vrees dat het echt zijn eigen stem is. Kop boven maaiveld, hak :P
'13 |
'14
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:35:30 #250
39793 Moody
el moody
pi_126202302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:34 schreef Norrage het volgende:
Als iemand van jullie eens de top 5 gaat tellen en een 90s top 5 voorstellen of een singer songwriter top 5, that would be great :Y

Truste!
Pfff wat een werk op de late avond. Een tuubje copy/pasten gaat nog net :P

Trusten!
'13 |
'14
pi_126202316
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:34 schreef Norrage het volgende:

Truste!
Oh MM heeft al geteld :P
pi_126202319
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:35 schreef Moody het volgende:

[..]

Pfff wat een werk op de late avond. Een tuubje copy/pasten gaat nog net :P

Trusten!
Ik ga wel tellen :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:37:06 #253
39793 Moody
el moody
pi_126202349
Ik vind dit ook een toppertje uit de '90

Hoppaaa, misschien wel in de top-20/30/40 van de jaren '90. Geweldig nummer! :)
'13 |
'14
pi_126202361
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oh MM heeft al geteld :P
Die is wel van de SS. Al zie ik dat hij al een ander onderwerp had.
Album top 100 2024
pi_126202456
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:34 schreef Moody het volgende:

[..]

Baard in de keel kan soms vrij lang duren :)

Ik vrees dat het echt zijn eigen stem is. Kop boven maaiveld, hak :P
Ik kan zijn stem wel waarderen, maar ook ik vind het soms wat getruceerd overkomen, ik denk dat hij wel handig gebruik maakt van zijn stem.
Album top 100 2024
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:42:49 #256
39793 Moody
el moody
pi_126202527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:40 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik kan zijn stem wel waarderen, maar ook ik vind het soms wat getruceerd overkomen, ik denk dat hij wel handig gebruik maakt van zijn stem.
Check zijn levensverhaal.
Saaie kantoorbaan, vriendin, huis. Totaal geen behoefte om de muziek in te gaan. Keertje zingen in een dronken bui in een kroeg in Israel. Hoppa, platencontract. Doei vrouw, hallo Europa. 2 albums, 0,0 succes. Wankelmut: "Hee wel interessant". Woppa remix. Platgedraaid. Succes. Hallo again Europa. Ok fuck it, One Day als toegift en voor de rest gewoon wat ik mooi vind" :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Moody op 08-05-2013 01:16:11 ]
'13 |
'14
  woensdag 8 mei 2013 @ 01:00:16 #257
39793 Moody
el moody
pi_126202998
Weer eens gedraaid, blijft lekker:

'13 |
'14
pi_126203497
Al dat teruglezen, kost me bakken met tijd...

Er is nu trouwens ook een hele mooie heruitgave van het enige album van The Postal Service uit. Je weet wel, die van dat prachtige Such Great Hights. Lekker album, komt verder nergens op het niveau van die single, maar toch..

woensdag 8 mei 2013 @ 01:32:30 #259
39793 Moody
el moody
pi_126203632
Jah, die nieuwe nummers zijn het niet helemaal. Such Great Height blijft top :)

En Death Cab for Cutie natuurlijk, over indie gesproken :)
'13 |
'14
pi_126203684
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:00 schreef Moody het volgende:

pi_126203718
DCFC nooit zo leuk gevonden, behalve I Will Follow You Into The Dark, dat is één van de mooiste songs ooit geschreven
  woensdag 8 mei 2013 @ 01:40:45 #262
39793 Moody
el moody
pi_126203764
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:37 schreef Bol_Wan het volgende:
DCFC nooit zo leuk gevonden, behalve I Will Follow You Into The Dark, dat is één van de mooiste songs ooit geschreven
Troe!

En natuurlijk deze 2 indie-klassiekers:
'13 |
'14
pi_126205205
quote:

Live een van de beste concerten die ik dit jaar heb mogen ervaren, vorige week. Hele goede hele goede band :Y
  woensdag 8 mei 2013 @ 09:14:23 #264
39793 Moody
el moody
pi_126206026
Toch maar eens live gaan zien dus :)
'13 |
'14
pi_126206307
En morgen naar Peace :D

Die hype die we hadden voorspeld met zijn allen in dit topic is er nog niet echt gekomen :P
pi_126210266
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:32 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik word er niet heel erg opgewonden van....
  Moderator woensdag 8 mei 2013 @ 11:30:28 #267
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_126210313
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:29 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik word er niet heel erg opgewonden van....
Word jij van goede muziek altijd opgewonden dan?
pi_126210346
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:30 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Word jij van goede muziek altijd opgewonden dan?
Ja :P w/
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:37:25 #269
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_126210534
quote:

Ik heb ze vorige week gezien in Utrecht op het Bevrijdingsfestival, klonk inderdaad erg goed, al was het maar een half uurtje. I Got Skills blijft een aanstekelijk hitje dat in je hoofd blijft zitten :)

Voor de rest ben ik nog steeds bezig om mijn backlog van afgelopen maand weg te werken :')
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:41:28 #270
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126210675
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:27 schreef DO2 het volgende:
Hmz... Lastig. Ik ken wel wat artiesten die soortgelijke dingen doen, maar die pakken me toch minder.

Ricardo Villalobos komt wel 'n beetje in de buurt.
Die is wel iets minder subtiel en wat meer straightforward.
Maar die heeft wel zeer fijne minimal albums op z'n naam staan.
( Alcachofa en Achso zijn wel 2 goeie albums om mee te beginnen, denk ik. )

Je moet trouwens ook zeker Loop-finding-jazz-records van Jan Jelinek (Farben, dus) nog beluisteren.
Ook een briljant album van 'm.

quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:40 schreef DO2 het volgende:
Moritz Von Oswald Trio komt ook wel in de buurt, trouwens. Jazz meets minimal electro, zeg maar.
Fetch is zeer zeker de moeite waard.

Thanks! :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:30:18 #271
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126212582
Al de hele ochtend Talk Talk aan het luisteren. _O_ Wat een ongelooflijke helden zijn het toch.

pi_126213968
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Al de hele ochtend Talk Talk aan het luisteren. _O_ Wat een ongelooflijke helden zijn het toch.

O+ O+
pi_126214021
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:41 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

[..]

Thanks! :)
Zooo dat Moritz von Oswald klinkt fijn zeg :o
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:36:45 #274
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126214976
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:30 schreef Maxerazzi het volgende:

QFT.

Over minimalisme gesproken. Ken je het soloalbum van Mark Hollis? Is ook zeer de moeite waard, :).
Als er iemand is die op een fantastische wijze gebruik weet te maken van de stilte, is het Mark Hollis wel.
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:37:04 #275
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126214992
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zooo dat Moritz von Oswald klinkt fijn zeg :o
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:37:22 #276
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126215002
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:36 schreef DO2 het volgende:

[..]

QFT.

Over minimalisme gesproken. Ken je het soloalbum van Mark Hollis? Is ook zeer de moeite waard, :).
Als er iemand is die op een fantastische wijze gebruik weet te maken van de stilte, is het Mark Mollis wel.

De soloplaat staat nu op. Hollis is de koning van de stilte, zonder twijfel. _O_
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:38:49 #277
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126215046
Ok dan.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:10:59 #278
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126224551
pi_126225065
Dinosaur Jr. komt naar Effenaar _O_
pi_126225237
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:31 schreef ranja het volgende:

[..]

- no rain - blind melon

Hehe, wij hadden toen op de middelbare school een soort vrijdagavondactiviteiten en dan kon je ook sporten. Waren toen brugklassers of tweede klassers, dus dan was dat wel leuk. Toen speelden we geblindeerd volleybal en ons team heette 'Blind Melon Boys'. Inderdaad, naar de band.

Tot zo ver dit stukje nostalgie.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_126225357
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:37 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die is wel van de SS. Al zie ik dat hij al een ander onderwerp had.
Cat Power is anders ook gewoon een singer / songwriter volgens mij. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_126225555
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:29 schreef methodmich het volgende:

[..]

Cat Power is anders ook gewoon een singer / songwriter volgens mij. ;)
Zo goed ken ik haar muziek niet, had alleen op de foto gelet. ;)
Album top 100 2024
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:38:07 #283
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126225773
Om nog even terug te komen op de hits van de jaren 90.
De combinatie van dit nummer en bijbehorende clip weten ( het gevoel van ) de jaren 90 voor mij nog wel het beste samen te vatten, denk ik:

pi_126228872
Best een leuk albumpje dit, trouwens.

In hun thuisland Estland zijn ze blijkbaar al knetterhard doorgebroken, daarbuiten not so much. Dankzij mijn vriendin al twee keer live gezien, begin het steeds meer te waarderen. Het is niet heel hoogstaand en ook lang niet alles is even goed, maar toch best lekkere zomermuziek. Beetje in de straat van Of Monsters and Men, alleen dan niet door 3FM opgepikt.

woensdag 8 mei 2013 @ 19:51:45 #285
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126231437
pi_126236214

Geen flauw idee wat dat is. Maar hier is de nieuwe video van The National.

pi_126237348
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:30 schreef Moody het volgende:

Staat nog steeds online. :D
Album top 100 2024
pi_126245237
quote:
“The thing is I'm actually a big fan of the band. Just because I couldn't name the singer or the songs or what underwear they we were wearing last September is irrelevant."

Verder een wel hele rare manier om zakkenrollers tegen te gaan zeg. Welke idioot denkt nou dat dat een goed idee is :')
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:56:52 #289
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126245398
Ja, het slaat sowieso nergens op, want het was ook nog eens steekproefsgewijs.
  donderdag 9 mei 2013 @ 00:29:47 #290
39793 Moody
el moody
pi_126247341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Staat nog steeds online. :D
Best vreemd. YouTube is altijd typisch Amerikaans als het gaat om naakt. Kwestie van tijd...
'13 |
'14
  donderdag 9 mei 2013 @ 00:43:40 #291
39793 Moody
el moody
pi_126247961
De nieuwe Vampire Weekend is verrassend goed. Ze hebben zichzelf op een goede manier opnieuw uitgevonden zonder hun identiteit te verliezen. +1 voor Vampire Weekend :)
'13 |
'14
pi_126248030
quote:
6s.gif Op donderdag 9 mei 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Vampire Weekend is verrassend goed. Ze hebben zichzelf op een goede manier opnieuw uitgevonden zonder hun identiteit te verliezen. +1 voor Vampire Weekend :)
Ken alleen Diane Young en dat is wel tof nummer :P
  donderdag 9 mei 2013 @ 00:49:47 #293
39793 Moody
el moody
pi_126248206
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 00:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ken alleen Diane Young en dat is wel tof nummer :P
Er staan nog een aantal goede nummers op het nieuwe album.

'13 |
'14
pi_126250787
Ik had net een Spanjaard in de kroeg die zei: 'Radiohead ies joest thie best.'

Wijze woorden.

donderdag 9 mei 2013 @ 11:07:35 #296
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_126254470
quote:
6s.gif Op donderdag 9 mei 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
Helemaal mee eens, een zeer fijne plaat. Vooral Step (linkje staat hier al ergens) vind ik erg fijn.
pi_126255849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 23:54 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

“The thing is I'm actually a big fan of the band. Just because I couldn't name the singer or the songs or what underwear they we were wearing last September is irrelevant."

Verder een wel hele rare manier om zakkenrollers tegen te gaan zeg. Welke idioot denkt nou dat dat een goed idee is :')
Vreemd idee inderdaad, zakenrollers doen het vooral om het geld en zullen meestal ueberhaupt niet naar een concert gaan als ze kaartjes in handen krijgen.
Album top 100 2024
pi_126255872
De nieuwe National online ^O^
pi_126255916
Denk dat ik toch maar voor Vampire Weekend ga, The National is mij, zoals ik al eerder heb gezegd, iets teveel van hetzelfde.
Album top 100 2024
pi_126259967
Ik vind the National erg tegenvallen, mara Vampire Weekend *O*
pi_126259975
En laat ik hem maar vol maken dan. Niet jatten Kerftminisiter!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')