quote:Op maandag 6 mei 2013 16:06 schreef Felagund het volgende:
Ben zelf erg into Nick Drake de laatste paar weken.
Het zijn natuurlijk de grootouders van de 'standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort'quote:Op maandag 6 mei 2013 15:54 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu aan de Beach Boys, maar had daar toch meer van verwacht. Vind het beetje standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort. Wel goed overigens hoor muzikaal gezien, maar het raakt me niet echt.
Ja denk dat ik het hierna sowieso nog wel wat spins moet geven, ik waardeer het wel, maar het is niet zoals bij bijvoorbeeld King Crimson dat ik denk, wauw, dit is het!quote:Op maandag 6 mei 2013 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk de grootouders van de 'standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort'Maar ik snap wel wat je bedoelt, hoor. Vergeleken met moderne alternatieve gitaarmuziek is het gewoon saai; daar kunnen de Beach Boys weinig aan doen. Ze waren gewoon véél eerder.
Maar God Only Knows is wel een van de mooiste, zo niet het mooiste, liedje ooit.
Ja ik ben sowieso van het meer experimentele, drukke en psychedelische. Veel mensen vinden bijvoorbeeld 'Let it Be' een fantastisch nummer van The Beatles terwijl ik daar persoonlijk maar heel weinig mee heb, doe mij maar spul uit hun laatste periode waar ze allemaal aan de drugs zitten en wat gekkere muziek maken.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:14 schreef Norrage het volgende:
Ja. Beach Boys zijn de "definitie" van oubolligheid in mijn ogenIn sommige hun ogen is dat heiligschennis, maar dat vind ik wel echt. Beatles hun eerste albums trouwens ook. Maar die zijn vanaf pak hem beet Revolver en zo wel echt baanbrekend en "tand des tijds" doorstaand geworden
quote:
Ja sowieso is mijn oordeel nog niet definitief, ik houd vrijwel nooit van het populairste album van een band.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:34 schreef Aisumasen het volgende:
Brian Wilson is de koning van de melodie, Beach Boys zijn zo veel meer dan 'I Get Around', 'Surfin' U.S.A.', 'Fun, Fun, Fun' en 'Barbara Ann', net zoals The Beatles meer hebben gedaan dan 'Love Me Do', 'She Loves You' en 'From Me To You'. Zo veel van de hier besproken indie-componisten putten inspiratie uit de pak 'm beet periode 1966-1973. Check 'Surf's Up (1971) en 'Holland' (1973):
(MGMT much?)
Enzovoorts.
Uiteraard. Zoek maar eens op piratenbaai naar Tanworth in Arden, dat zijn demoversies welke hij zelf heeft opgenomen.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik luister nu naar een postuum album uit 2004 "Made to Love Magic", met alternatieve versies van bestaande nummers en ook enkele nieuwe (althans voor mij dan) nummers. Maar die zul je al wel kennen?
Lekker hip, lekker fris, lekker anders.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:39 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja sowieso is mijn oordeel nog niet definitief, ik houd vrijwel nooit van het populairste album van een band.
Dank, zal het eens checken als ik in Nederland ben, hier doen ze een beetje moeilijk over downloaden.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:39 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Uiteraard. Zoek maar eens op piratenbaai naar Tanworth in Arden, dat zijn demoversies welke hij zelf heeft opgenomen.
Meestal is het populairste album ook het commercieelste en makkelijkst in het gehoor liggende album. Kijk bv eens naar Born in the USA van Bruce ofzoquote:
Maar dit komt van de man die OK Computer saai vond.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meestal is het populairste album ook het commercieelste en makkelijkst in het gehoor liggende album. Kijk bv eens naar Born in the USA van Bruce ofzoEn zo zijn er inderdaad heel veel voorbeelden.
Songs for the Deaf is wel mijn favo QOTSA album dus ik haat niet puur om hipster te doen ofzo, maar ik vond het niet saai overigens, ik vond het gewoon helemaal niks, maar saai was het niet. Kid A vond ik ook niet geweldig, maar iig had dat geen nummers die ik echt afschuwelijk vond zoals Paranoid Android of Let Down. Maar deze discussie kunnen we beter achter de rug laten.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dit komt van de man die OK Computer saai vond.
Er is niet veel mis met Born in the USA toch? Ja, het is commercieel en lekker in het gehoor liggend, maar nog steeds wel op een goed niveau vind ik.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meestal is het populairste album ook het commercieelste en makkelijkst in het gehoor liggende album. Kijk bv eens naar Born in the USA van Bruce ofzoEn zo zijn er inderdaad heel veel voorbeelden.
Maar Wish you where here blijft het beste.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Songs for the Deaf is wel mijn favo QOTSA album dus ik haat niet puur om hipster te doen ofzo, maar ik vond het niet saai overigens, ik vond het gewoon helemaal niks, maar saai was het niet. Kid A vond ik ook niet geweldig, maar iig had dat geen nummers die ik echt afschuwelijk vond zoals Paranoid Android of Let Down. Maar deze discussie kunnen we beter achter de rug laten.
Dark Side of the Moon is ook een goed voorbeeld trouwens, kan niet tippen aan The Wall.
Ja die moet ik dus nog doen. (schaamschaam)quote:Op maandag 6 mei 2013 16:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar Wish you where here blijft het beste.
Het is vooral vrij anders dan al dat werk ervoor, dat ik toch minstens 3 gradaties beter vind. Maar alles van Bruce is goed natuurlijkquote:Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er is niet veel mis met Born in the USA toch? Ja, het is commercieel en lekker in het gehoor liggend, maar nog steeds wel op een goed niveau vind ik.
Ik vind OKC zeker niet saai, maar zeker niet het beste Radiohead albumquote:Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dit komt van de man die OK Computer saai vond.
Eens. Prachtig album is dat.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar Wish you where here blijft het beste.
Natuurlijk wel. Van OK Computer zijn 3 miljoen exemplaren verkocht, het heeft op nummer 1 gestaan in Engeland, top 25 in Amerika en heeft drie hitsingles opgeleverd.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind OKC zeker niet saai, maar zeker niet het beste Radiohead albumEn bij Radiohead gaat het allemaal mijns inziens ook niet helemaal op, dat is nergens commercieel
Dat klopt, maar ik vind het lang niet het slechtste album van Bruce. En het titelnummer is lekker sarcastisch.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is vooral vrij anders dan al dat werk ervoor, dat ik toch minstens 3 gradaties beter vind. Maar alles van Bruce is goed natuurlijk
En DSOTM vind ik ook een goed voorbeeld. Ik vind dat bij verre het minste album van PF. Maar hier vind ik denk ik the Wall nog wel iets commercieler trouwensen WYWH is het beste
Al die Amerikanen die denken dat het een soort tweede volkslied isquote:Op maandag 6 mei 2013 17:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik vind het lang niet het slechtste album van Bruce. En het titelnummer is lekker sarcastisch.
Mjah ok.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Van OK Computer zijn 3 miljoen exemplaren verkocht, het heeft op nummer 1 gestaan in Engeland, top 25 in Amerika en heeft drie hitsingles opgeleverd.Niet zo'n hit als Kid A of In Rainbows, maar toch.
Fucking Americans ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al die Amerikanen die denken dat het een soort tweede volkslied is
Knalt wel lekker ja. Vooral Holland, 1945, King of Carrot Flowers Pt. I en Untitled kan ik waarderen.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:13 schreef Felagund het volgende:
Ik kon NMH altijd maar half waarderen, maar op vol volume met koptelefoon op is het toch erg tof.
Is ook tof, hoewel ik van Zappa niet heel veel ken, moet mij daarin maar eens verdiepen.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:20 schreef Norrage het volgende:
Ben in een Frank Zappa en Beefheart dag verzeild geraakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Let It Be is wel zo'n beetje het laatste wat de Beatles hebben gemaaktquote:Op maandag 6 mei 2013 16:18 schreef Kerftminister het volgende:
Ja ik ben sowieso van het meer experimentele, drukke en psychedelische. Veel mensen vinden bijvoorbeeld 'Let it Be' een fantastisch nummer van The Beatles terwijl ik daar persoonlijk maar heel weinig mee heb, doe mij maar spul uit hun laatste periode waar ze allemaal aan de drugs zitten en wat gekkere muziek maken.
Had trouwens in eerste instantie van The Beach Boys surfrock in de stijl van Dick Dale verwacht, maar dat viel me ook tegen. Iemand aanraders wat een beetje daar op lijkt?
The Wall mag nog niet eens in de schaduw (see what I did there?) staan van Dark Side of the Moon. Veel te veel meuk van Roger Waters op eerstgenoemde plaat.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Kerftminister het volgende:
Dark Side of the Moon is ook een goed voorbeeld trouwens, kan niet tippen aan The Wall.
Als men over de duivel spreekt...quote:Op maandag 6 mei 2013 16:34 schreef Aisumasen het volgende:
Brian Wilson is de koning van de melodie, Beach Boys zijn zo veel meer dan 'I Get Around', 'Surfin' U.S.A.', 'Fun, Fun, Fun' en 'Barbara Ann', net zoals The Beatles meer hebben gedaan dan 'Love Me Do', 'She Loves You' en 'From Me To You'. Zo veel van de hier besproken indie-componisten putten inspiratie uit de pak 'm beet periode 1966-1973. Check 'Surf's Up (1971) en 'Holland' (1973):
[..]
[..]
Ik snap het lijstje niet. Wat zegt ranje nu preciesquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:28 schreef Kerftminister het volgende:
Meh The Verve hoort niet in dat rijtje.
Te glad of te bekend?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:27 schreef ranja het volgende:
[..]
My rating strategy for Music:
0.5: Radiohead, Coldplay, The Verve, Travis, Keane, etcetera.
Het is vooral allemaal muziek die teveel wordt afgespeeldquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef Bol_Wan het volgende:
ik vind alle bands tof in je rijtje ranja, toch haal ik regelmatig goeie tips bij je op. Apart
Radiohead hoort zo niet in dat rijtje thuis. Echt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:27 schreef ranja het volgende:
[..]
My rating strategy for Music:
0.5: Radiohead, Coldplay, The Verve, Travis, Keane, etcetera.
Niet als je de radio nooit aanzetquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het is vooral allemaal muziek die teveel wordt afgespeeld
Te zeurderig en te kabbelend, of gewoon irritant zoals bittersweet symphony.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:32 schreef Moody het volgende:
Te glad of te bekend?
De 5 bands die je noemt hebben toch wel enkele goede nummers gemaakt. Blue Flashing Light staat toch niet mijlenver van je interesse af
Daarbij zie ik een score van 0,5 meer als anti-stem. Welk cijfer geef je Kane of Nick & Simon dan?
Je vergeet dat de eerste 2 albums van Coldplay wel goed waren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Te zeurderig en te kabbelend, of gewoon irritant zoals bittersweet symphony.
Ik geloof niet dat ik Nick en Simon heb gerate maar die zouden meestal op 1-1.5 uitkomen denk ik
Penguin Radio is wel leuk, maar ook die draaien veel (vooral nieuwe) plaatjes behoorlijk vaak kapot. kan me herinneren dat Kodaline (iets wat me sowieso niet ligt) me helemaal de strot uitkwamquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Naja, Penguin Radio zit behoorlijk in mijn straatje. Wel leuk om als je aan het werk bent af en toe een nieuw bandjes te ontdekken
Dankzij de Stones hequote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik luister al die bovengenoemde wel
Bitter Sweet Symphony is toch wel geniaal nummer.
Ik ben sowieso een zondaar, want ik heb Mylo Xyloto te veel geluisterd. Dat nummer van The Verve moet ik weer even opzoeken danquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Dankzij de Stones he
The Drugs Don't Work is beter vind ik.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:42 schreef debeterebob het volgende:
Je vergeet dat de eerste 2 albums van Coldplay wel goed waren.
/Norage.
Neuhquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:45 schreef debeterebob het volgende:
Dat nummer van The Verve moet ik weer even opzoeken dan
Ik kan het wel voorspellen:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:46 schreef ranja het volgende:
[..]neehoor, eerste keer dat ik Coldplay hoorde moest ik er al niks van hebben. En Travis was nog eerder dus ik weet wel waar ik niet van houd
Voor mij meer van hetzelfde en 'nee he niet weer zo'n bandje'. Eigenlijk kan ik de lijst nog veel langer maken als ik zou willen.
Coldplay en Keane vond ik toen ik met andere muziek dan Hip-Hop nog zeer aangenaam, maar na een tijdje ontdek je dat er zoveel meer is en zijn die bands zo vreselijk standaard eigenlijk he.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:46 schreef ranja het volgende:
[..]neehoor, eerste keer dat ik Coldplay hoorde moest ik er al niks van hebben. En Travis was nog eerder dus ik weet wel waar ik niet van houd
Voor mij meer van hetzelfde en 'nee he niet weer zo'n bandje'. Eigenlijk kan ik de lijst nog veel langer maken als ik zou willen.
Die kwam ik laatst ook tegen. Staat volgens mij in een 3fm lijst of zo. Daarom al verfoeilijk toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:48 schreef Bol_Wan het volgende:
Nu we het toch over zoete muziek hebben. Cayucas is typisch zo'n bandje dat net niet te zoet is en daardoor een prima zomergeluid neerzet![]()
Nickelback en Oasis ook vind ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik kan het wel voorspellen:
U2, The Offspring, Paramore, Duran Duran, RHCP en John Mayer.
En Blof uiteraard
Krezip, Anouk en Miss Montreal dat is ook zo ietsquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Coldplay en Keane vond ik toen ik met andere muziek dan Hip-Hop nog zeer aangenaam, maar na een tijdje ontdek je dat er zoveel meer is en zijn die bands zo vreselijk standaard eigenlijk he.
Nickelback en Oasis bij elkaar gooien. Ga je schamen.quote:
Ik ben Blur-liefhebber dus ik mag het.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nickelback en Oasis bij elkaar gooien. Ga je schamen.
Gelukkig waren ze bij het Koningslied Frans Duits niet vergeten, anders was het nog slechter geweest.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik ben Blur-liefhebber dus ik mag het.
Miss Montreal trouwens.
Hebben we ook nog dingen als Kane, die gasten van beste singer/songwriter, Racoon etc.
Ha, nee, totaal niet. Ik vind sommige van die bands wel goed, andere helemaal niks maar geen van allen past in hetzelfde rijtje. Dan denk ik eerder aan Muse, al hebben die teveel hardere songs die nog wel ok zijn om zo'n hekel aan te hebben. Maar meer nog Elbow of Arcade Fire, en eventueel zangers als Passenger en Blaudzun.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:48 schreef debeterebob het volgende:
Ik kan het wel voorspellen:
U2, The Offspring, Paramore, Duran Duran, RHCP en John Mayer.
En Blof uiteraard
Voor Coldplay, Keane, Muse, Elbow etc. geldt heel vaak dat hun hoogtepunt zo rond hun 1e of 2e album lag. Daarna zijn ze zichzelf gaan "vernieuwen", iets dat sommige bands gewoon niet moeten doenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha, nee, totaal niet. Ik vind sommige van die bands wel goed, andere helemaal niks maar geen van allen past in hetzelfde rijtje. Dan denk ik eerder aan Muse, al hebben die teveel hardere songs die nog wel ok zijn om zo'n hekel aan te hebben. Maar meer nog Elbow of Arcade Fire, en eventueel zangers als Passenger en Blaudzun.
Vind het vooral bizar dat ze dan zo weinig andere muziek in hetzelfde genre kennen. Dat valt me vooral op.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef Kerftminister het volgende:
Passenger is toch ook ware gruwel van de bovenste plank zeg en alle tienermeisjes vinden het geweldig.
Haha mwah. Elbow wordt door wel wat indie-liefhebbers best gehaat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
En wat hier altijd verheerlijkt wordt zijn dingen als Arcade Fire, Neutral Milk Hotel, Pavement, Elbow, The Who, The Strokes, My Bloody Valentine, The Cure, Tame Impala, I Am Kloot en Fink
Leuk bandje...? Spoon is fuckin geniaal, man.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:56 schreef Moody het volgende:
Spoon vind ik een leuk bandje
Nog weinig verkeerd gedaan imo.
Ben ik nu goed bezig of mwah?
Ik deed het er ook omquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef Bol_Wan het volgende:
Blij dat we weer bij één van die terugkerende onderwerpen teruggekomen in dit topic. Je kan er inmiddels je klok op gelijk zetten:
- Deze bekende bands zijn kut/overgewaardeerd
- Haha, mensen die van Nederlandse acts houden
- Dit is Indie/Dit is geen Indie
-pavement/Radiohead/Arcade Fire (L)
Niet om te bitchen hoor mensen, maar het valt een beetje op
Vooral de 2e vind ik vreemd, er zijn zoveel nederlandse indie bands maar die mogen dan ineens niet of worden voor het gemak maar genegeerd,quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef Bol_Wan het volgende:
Blij dat we weer bij één van die terugkerende onderwerpen teruggekomen in dit topic. Je kan er inmiddels je klok op gelijk zetten:
Je vergeet de maandelijkse topictitel discussiequote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef Bol_Wan het volgende:
Valt toch wel mee. Als ik zie hoe bijvoorbeeld Bettie Serveert gewaardeerd wordt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Vooral de 2e vind ik vreemd, er zijn zoveel nederlandse indie bands maar die mogen dan ineens niet of worden voor het gemak maar genegeerd,
Ach, dat verhaal heeft twee kanten. Blijf je eeuwig hetzelfde doen dan zak je ook weg. Volgens mij moet je haast de gok wel wagen en hopen dat het goed uitpakt. Voor Keane lukte dat bijvoorbeeld niet, die hebben zich moeten herpakken. Muse die kunnen nog wel even teren op oud materiaal, maar volgens mij zijn die vernieuwingen ook niet overal met open armen ontvangen.. Coldplay en Elbow zijn niet drastisch veranderd toch? Gewoon redelijk subtiel geevolueerdquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Voor Coldplay, Keane, Muse, Elbow etc. geldt heel vaak dat hun hoogtepunt zo rond hun 1e of 2e album lag. Daarna zijn ze zichzelf gaan "vernieuwen", iets dat sommige bands gewoon niet moeten doen
- Dagelijkse/Wekelijkse youtube dump. En waarschijnlijk kijkt bijna niemand buiten jezelf de fimpjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef Bol_Wan het volgende:
Je vergeet nog de week dat er niet gepost wordt, waarna er een ware slowchat uitbreekt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
- Dagelijkse/Wekelijkse youtube dump. En waarschijnlijk kijkt bijna niemand buiten jezelf de fimpjes.
Einstein was in muzikaal opzicht een autist.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Einstein was geniaal. Spoon is gewoon een leuk bandje
Ook nog nooit live gezien. Wie mag ik aanraken wie Spoon wel live heeft gezien
Mijn pitch ging niet al te bestquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:03 schreef Bol_Wan het volgende:
Maar dat is gewoon nodig Fela. Als niemand balletjes opgooit bloed het topic dood. Komt regelmatig wat discussie van..
Stimmt.quote:
Wel goed om eerst te gaan haten op linkjesposter, om vervolgens subtiel linkjes te posten. En dan ben je de enige die het daadwerkelijk luistertquote:
Niet alleen in muzikaal opzicht. In zijn tijd had je nog geen indie hé, moest je het met Mozart/Bach en alle andere klassieke muziek doen. Wat dat betreft leven we wel in een mooie tijd, al de muziek tot onze beschikking via het internet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:04 schreef DO2 het volgende:
[..]
Einstein was in muzikaal opzicht een autist.
Spoon daarentegen is in muzikaal opzicht een Einstein.
Scottquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:05 schreef Kerftminister het volgende:
Ik luister trouwens echt wel de vreemdste dingen door elkaar heen.
Van Christian Scott naar The Pharcyde, net Santana en nu Japanse folkmuziek.
Ben Howard anders wel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Vind het vooral bizar dat ze dan zo weinig andere muziek in hetzelfde genre kennen. Dat valt me vooral op.
Coldplay en Elbow zijn juist wel veranderd imo.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:03 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ach, dat verhaal heeft twee kanten. Blijf je eeuwig hetzelfde doen dan zak je ook weg. Volgens mij moet je haast de gok wel wagen en hopen dat het goed uitpakt. Voor Keane lukte dat bijvoorbeeld niet, die hebben zich moeten herpakken. Muse die kunnen nog wel even teren op oud materiaal, maar volgens mij zijn die vernieuwingen ook niet overal met open armen ontvangen.. Coldplay en Elbow zijn niet drastisch veranderd toch? Gewoon redelijk subtiel geevolueerd
Naar aanleiding van jullie lijstjes huhu. Heb Bitches Brew ook nog klaarstaan, maar kan helaas geen 25 albums op een dag luisteren. Zou het af en toe toch graag willen met zoveel geweldige muziek op de aardkloot.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Scottik begin wel steeds meer van je te houden
Ja teringquote:
Ben Howard durft wel. Hij bewandelt de omgekeerde richting. Eerst radiohitjes maken, daarna de diepte in duiken.quote:
Tja, ken ook een paar die dat soort muziek ook helemaal geweldig vinden. Nummers als Ho Hey van The Lumineers, ook al zo zwaar standaard. Vond het de eerste 4 keer wel geinig, maar nu hoor je het elke 2 minuten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja tering![]()
Komt denk ik omdat ze altijd in die hitlijstjes staan met David Guetta en Afrojack meuk
Daar staat Bastille ook tussen; die hier heel erg gepromoot werdWel weer grappig dat net het meest puberale lied de meeste aandacht krijgt
Zijn er eigenlijk meer bands die na hun grootste hits pas de beste (ondergewaarde) nummers gingen schrijven?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben Howard durft wel. Hij bewandelt de omgekeerde richting. Eerst radiohitjes maken, daarna de diepte in duiken.
Ik vind dit echt een geniaal nummer:
Ik vond het ook leuk en dan knap ik daar ineens zo zwaar op af. Eigenlijk al die muziek van de Lumineersquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:13 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja, ken ook een paar die dat soort muziek ook helemaal geweldig vinden. Nummers als Ho Hey van The Lumineers, ook al zo zwaar standaard. Vond het de eerste 4 keer wel geinig, maar nu hoor je het elke 2 minuten.
Ik was het inderdaad aan het luisteren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wel goed om eerst te gaan haten op linkjesposter, om vervolgens subtiel linkjes te posten. En dan ben je de enige die het daadwerkelijk luistert
Ondergewaardeerd niet, maar Radiohead is daar het beste voorbeeld van. Creep was maar een dertien in een dozijn rocknummertje, daarna kwam pas het echte werk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk meer bands die na hun grootste hits pas de beste (ondergewaarde) nummers gingen schrijven?
Tuurlijk. Veel artiesten gebruiken juist hun populariteit om de muziek waarvan ze echt houden onder de aandacht te brengen. Niet elke artiest is uit op een oneindige bak geld gelukkigquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk meer bands die na hun grootste hits pas de beste (ondergewaarde) nummers gingen schrijven?
Same here, het is gewoon niet uitdagend genoeg. Ik moet muziek hebben die me telkens laat afvragen of het wel goed is, om het vervolgens minuten later kei en keihard te bevestigen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vond het ook leuk en dan knap ik daar ineens zo zwaar op af. Eigenlijk al die muziek van de LumineersZelfde als Mumford en zelfde als Of Monsters And Men.
vind jijquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:17 schreef Arn0 het volgende:
Ondergewaardeerd niet, maar Radiohead is daar het beste voorbeeld van. Creep was maar een dertien in een dozijn rocknummertje, daarna kwam pas het echte werk.
Daar is vrijwel iedereen - die een beetje bekend is met Radiohead na PH - het eigenlijk wel over eens, hoor.quote:
Ik zou het knap vinden als Ben Howard vanaf album 1 al op het grote publiek mikt en die weet te vinden. Ik denk dat ie toen ook al deed wat ie leuk vond, maar dat zijn is geevolueërd of verbreedtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Tuurlijk. Veel artiesten gebruiken juist hun populariteit om de muziek waarvan ze echt houden onder de aandacht te brengen. Niet elke artiest is uit op een oneindige bak geld gelukkig
Ben Howard zal wel 1 miljoen+ op zijn rekening hebben. Een prima basis om te gaan doen waar je hart ligt.
Ik buig me ff over wat voorbeelden
Hohohoo.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:19 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat ik Spoon in retrospect misschien wel de beste band van de jaren '00 vind, zelfs.
Zeer consistent. Hebben in die 10 jaar tijd 4 of 5 albums uitgebracht die ik allemaal nog met veel plezier beluister.
Kan niet zo snel een andere band bedenken die 'm dat geflikt heeft, eigenlijk.
Creep is natuurlijk wel in een ander stijl. Ik snap alleen niet dat jij dat nummer als enige wel kan waarderen, het heeft nog steeds een vrij hoog "zeik"gehalte. Wel nog steeds een goed nummer.quote:
dEUS hun hoogtepunt lag toch echt in de vorige eeuw, met alle respectquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Hohohoo.
Madrugada, Andrew Bird, The National, Damien Rice, dEUS, Mark Lanegan. Allemaal kinderen van de laatste 10 jaar
Daar zijn niet veel bij die ten tijde van Creep uit hun dak gingen. Vooral veel jongeren die pas later Radiohead zijn gaan luisteren volgens mij.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef DO2 het volgende:
Daar is vrijwel iedereen - die een beetje bekend is met Radiohead na PH - het eigenlijk wel over eens, hoor.
Mark Laneganquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Hohohoo.
Madrugada, Andrew Bird, The National, Damien Rice, dEUS, Mark Lanegan. Allemaal kinderen van de laatste 10 jaar
Ik vond Creep ook een geniaal nummer. Maar dat was toch vooral omdat ik 16 was.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Daar zijn niet veel bij die ten tijde van Creep uit hun dak gingen. Vooral veel jongeren die pas later Radiohead zijn gaan luisteren volgens mij.
Sowieso zijn er geen algemeenheden in de muziek.
Portishead: Roads of Massive Attack: Unfinished sympathy?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
Creep is een van de anthems van de jaren '90. Geweldig nummer.
Nieuw thema; anthems van de jaren '90. Wie volgt?
Misschien omdat het de eerste was en het toch prima in de muziek van die tijd paste.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Felagund het volgende:
Creep is natuurlijk wel in een ander stijl. Ik snap alleen niet dat jij dat nummer als enige wel kan waarderen, het heeft nog steeds een vrij hoog "zeik"gehalte. Wel nog steeds een goed nummer.
Spoon maakt geen leuke nummertjes man. Dat doen bands als Coldplay, Keane en The Verve al.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:29 schreef Norrage het volgende:
Topic gaat weer hard heren
En Spoon...tsja...Leuke nummertjes, maar doet me toch altijd niet bijster veel...ik heb het maar weer eens in mijn playlist gestopt om dat weer te beoordelen. Transference is wel erg fijn
ik was toen al 23quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:28 schreef DO2 het volgende:
Ik vond Creep ook een geniaal nummer. Maar dat was toch vooral omdat ik 16 was.
Daarna ben ik - samen met Radiohead - toch wel wat volwassener geworden.
Ik merk dat ik alleen Transference en Gagagagagagaga ken...Ik ga eens meer uitproberenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Spoon maakt geen leuke nummertjes man. Dat doen bands als Coldplay, Keane en The Verve al.
ja, ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:33 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij persoonlijk Suds & Soda, qua jaren '90 anthems.
"FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY".
quote:Life is good
And I feel great
'cause mother says I was
A great mistake
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik merk dat ik alleen Transference en Gagagagagagaga ken...Ik ga eens meer uitproberen
Liever For Tomorrow of Charmless Man van Blurquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:31 schreef ranja het volgende:
[..]
ik was toen al 23
en jaren 90 anthems? in elk geval:
- killing in the name - ratm
- smells like teen spirit - nirvana
- no rain - blind melon
- alive - pearl jam
- song 2 - blur
Neuh, maar wel erg herkenbaar voor de '90.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:41 schreef ranja het volgende:
Pavement, Suede, Paul Weller horen niet bij de klassiekers die elk weekend gedraaid werden hoor.
Dus tenzij er met anthems wat anders bedoeld wordt, hits waren het ook al niet.
Ik dacht nummers die toen al erg bekend/populair waren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:42 schreef Felagund het volgende:
Gaat het nu om indie klassiekers uit de jaren 90 of echt om hits?
Dan vind ik dat er toch iets van Trip-hop in moet, dat kwam toch pas sinds begin jaren 90 echt op?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Neuh, maar wel erg herkenbaar voor de '90.
Maar idd, dat is heel persoonlijk. Ik heb de LP van Paul Weller grijs gedraaid destijds
Het begrip "anthem" wijst idd op de nummer die op dat moment de sfeer bepaalden. Streep dan maar een paar uit mijn lijst weg
Zeker!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan vind ik dat er toch iets van Trip-hop in moet, dat kwam toch pas sinds begin jaren 90 echt op?
Jeuj nu komen we bij mijn specialiteit. Mijn favo albums uit die tijd:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:49 schreef Norrage het volgende:
DJ Shadow is ook jaren 90 toch? En al die geniale hiphop uit die tijd natuurlijk
die wel natuurlijk. alle singles van de eerste 2 albumsquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:49 schreef Moody het volgende:
Björk hoort daar ook bij toch? Geniaal bij vlagen zullen we maar zeggen
Eminemquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef DO2 het volgende:
Ik ga hiermee vast geen vrienden maken, maar deze hoort er natuurlijk ook bij:
Blue werd grijsgedraaid op MTV en op alle radiozenders. Weet niet of dat onder de noemer indie valtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Felagund het volgende:
Luisterden jullie toentertijd ook al indiemuziek?
Mijn herinneringen zijn vooral aan dit soort nummers:
(Geniaal ook dat de youtube gebruiker nog de moeite heeft gedaan om er de erg simplele lyrics onder te zetten).
Ja, elke woensdagmiddag de vpro op radio 3, elke zondagavond op mtv 120 minutes en later alternative nation... dat was nog eens wat anders dan Elbow en Mumford ands Sonsquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Felagund het volgende:
Luisterden jullie toentertijd ook al indiemuziek?
Ik ben vooral bij Portishead en Massive Attack blijven steken, samen met Moby. Al denk ik niet dat Moby onder de noemer triphop valt. De rest vind toch minder, luisterde soms nog wel naar Tricky en andere bands, maar die hebben allemaal minder eigen geluid.quote:
Volgens mij is het heel erg commercieel, stond ook op een hitzone cd.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Blue werd grijsgedraaid op MTV en op alle radiozenders. Weet niet of dat onder de noemer indie valt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Play van Moby is in zijn geheel een anthem van de jaren '90. Fijn album.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ben vooral bij Portishead en Massive Attack blijven steken, samen met Moby. Al denk ik niet dat Moby onder de noemer triphop valt. De rest vind toch minder, luisterde soms nog wel naar Tricky en andere bands, maar die hebben allemaal minder eigen geluid.
Ja, The Slim Shady LP en The Marshall Mathers LP zijn fantastische albums.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Eminem![]()
Ik vond (en vind) dat eigenlijk (nog steeds) fantastisch hoor
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:56 schreef Felagund het volgende:
Qua tekst heb je het jezelf niet al te moeilijk gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Knocking on Heaven's Door gezonden. Was een moetje. Heb het mezelf ook niet al te lastig gemaakt![]()
Ook die vond ik wel te pruimen. Encore bijvoorbeeld...maar daarna? Ik ken het niet eens meer...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:57 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, The Slim Shady LP en The Marshall Mathers LP zijn fantastische albums.
The Eminem Show is goed, en daarna ging het vrij snel down the hill.
Fok joe!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben die stem van die vent echt helemaal kotsbeu.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:01 schreef Moody het volgende:
Check deze clip van Asaf Avidan:
Hoe lang zal deze nog op YouTube staan?
SGP alert: piemels en poezen all over the place
Dit. Elk nummer klinkt er hetzelfde door. Ik vond het toen ik hem het eerst hoorde fantastisch, maar nu kots ik het uitquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben die stem van die vent echt helemaal kotsbeu.
Dat radiohitje heeft veel kapot gemaakt vrees ik.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben die stem van die vent echt helemaal kotsbeu.
De mods hebben die posts nog niet gedelete hoorquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
He jammer, ging het even over leuke indie, was ik er niet.
Het lijkt echt zo'n trucje. Zeg maar de banjo van Mumford & Sons.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat radiohitje heeft veel kapot gemaakt vrees ik.
Ik heb ook maar 2 triphop bands die ik leuk vind, Portishead en Massive Attack ja. Acts zoals Tricky, Lamb, Hooverphonic vind ik allemaal verschrikkelijk klef. Wel wat geniale Ninja-tune semi triphop acts die wel helemaal fantastisch zijn, maar die zijn meestal voornamelijk instrumentaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ben vooral bij Portishead en Massive Attack blijven steken, samen met Moby. Al denk ik niet dat Moby onder de noemer triphop valt. De rest vind toch minder, luisterde soms nog wel naar Tricky en andere bands, maar die hebben allemaal minder eigen geluid.
Ik haakte af toen hij zijn mond open trok. Vrij snel dus.quote:
Ik zag Nightswimming.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef Felagund het volgende:
Nog over hett anthem van de nineties, deze hoort wat mij betreft ook wel in het lijstje:
Staat er al iets van R.E.M. in?
En die voegen ook daadwerkelijk meer toe, meer jazz en/of soul invloeden. Of meer richting hip-hop. Hetzelfde in iets mindere mate heb ik een beetje bij het postrock genre.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb ook maar 2 triphop bands die ik leuk vind, Portishead en Massive Attack ja. Acts zoals Tricky, Lamb, Hooverphonic vind ik allemaal verschrikkelijk klef. Wel wat geniale Ninja-tune semi triphop acts die wel helemaal fantastisch zijn, maar die zijn meestal voornamelijk instrumentaal.
Eminem is wel een baas. Beste in zijn genrequote:Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:
Mensen zeggen Eminem, ik denk Stan en vervolgens denk ik Dido![]()
Iemand dat nieuwe 2013 album al van haar geluisterd?
Over Do gesproken. Zij is wel de vleesgeworden emogif.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dido is de vleesgeworden Katrien Duck man, wat moet dat in dit topic?
Live is het vrij goed hoorquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik haakte af toen hij zijn mond open trok. Vrij snel dus.
Ja, maar dat heeft weinig met indie te makenquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:
Mensen zeggen Eminem, ik denk Stan en vervolgens denk ik Dido![]()
Iemand dat nieuwe 2013 album al van haar geluisterd?
quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft weinig met indie te maken![]()
Vooral meer van hetzelfde vergeleken met de vorige albums. Zoals het hoort
Dat geloof ik wel. Maar ik ben er wel helemaal klaar mee, die zeikstem. Eigenlijk nog een opmerking over Morissey en Norage en mijn betoog is klaarquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Live is het vrij goed hoor
Heb veel optredens gezien (500+), maar de 2 van Asaf Avidan die ik gezien heb waren toch wel memorabel
Ja maar ze is lief en haar liedjes zijn liefquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dido is de vleesgeworden Katrien Duck man, wat moet dat in dit topic?
zoveel verschil vind ik niet tussen die albums van haar zitten?quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:13 schreef Felagund het volgende:
[..], die snap ik even niet, je bedoeld zeker dat het weer richting het oude werk gaat?
quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:13 schreef Moody het volgende:
Dit topic is meer een babbelbox van 20 vaste users dan dat het echt over indie gaat
Lekker mee door gaan zou ik zeggen
Ik luister vaak de muziek die jij aandraagtquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:13 schreef Moody het volgende:
Dit topic is meer een babbelbox van 20 vaste users dan dat het echt over indie gaat
quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:13 schreef Moody het volgende:
Linkjes worden zeker niet genegeerd, maar het gaat te snel en elk linkje duurt te lang om het allemaal te kunnen luisteren. Zeker toen we aan het slowchatten waren over lange nummers en wat de beste lange nummers warenquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:14 schreef ranja het volgende:
[..]linkjes worden ook genegeerd, alleen chatten
Vin jou ook lievquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik luister vaak de muziek die jij aandraagt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, vertel. Akoestisch klinkt trouwens wat minder. Van Beck ken ik alleen Odelay echt goed, die heb ik hier ook liggen, fantastisch album. Daarnaast Modern Guilt en dat album dat daarvoor kwam, volgens mij moet ik nog een aantal albums uit eind jaren 90, begin jaren 00 checken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:
Beck is trouwens misschien wel de ultieme 1990s Indie act, trouwens
Wistne jullie dat ie straks weer met een nieuw singer songwriter akoestisch album komt?
Beck
quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Vin jou ook lievDat dacht ik alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het erge is dat ik ook steeds meer mainstream van dit topic ga luisteren![]()
Ik vind hem akoestisch ook minder, maar al knap welke genres die vent allemaal bestrijktquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, vertel. Akkoestisch klinkt trouwens wat minder. Van Beck ken ik alleen Odelay echt goed, die heb ik hier ook liggen, fantastisch album. Daarnaast Modern Guilt en dat album dat daarvoor kwam, volgens mij moet ik nog een aantal albums uit eind jaren 90, begin jaren 00 checken.
De '90 voelden ook veel langer aan. Ik ben van '81, dus wellicht heeft het te maken met mijn middelbare schooltijdquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:14 schreef Norrage het volgende:
Wat is stiekem veel muziek gemaakt in de jaren 90 heJe zou bijna denken dat het geen 10 jaar had bestreken
Er is best goede mainstream. Ik heb nu Eminem opstaanquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat dacht ik al
En het erge is dat ik ook steeds meer mainstream van dit topic ga luisteren
Omdat je zei dat het meer van hetzelfde is t.o.v. haar vorige albums. Dat suggereert juist dat haar vorige albums niet meer van hetzelfde zijn en dus anders. Lijkt mij een beetje contradictio in terminis.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:14 schreef ranja het volgende:
[..]
zoveel verschil vind ik niet tussen die albums van haar zitten?
Precies wat we in 1994 over Liam Gallagher zeidenquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:18 schreef Kerftminister het volgende:
Over platgedraaide meuk gesproken, ik kan echt niet inzien wat iedereen in die Lana Del Rey ziet. Wat een vreselijk saaie emotieloze muziek is dat zeg. Een collega zei nog dat het klonk alsof ze er geen zin in had.
Ergste muziek van het laatste jaar. Bijna. Op al die singersongwriter meuk na, tenminste.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:18 schreef Kerftminister het volgende:
Over platgedraaide meuk gesproken, ik kan echt niet inzien wat iedereen in die Lana Del Rey ziet. Wat een vreselijk saaie emotieloze muziek is dat zeg. Een collega zei nog dat het klonk alsof ze er geen zin in had.
De David Guetta/Black Eyed Peas/Will.I.Am periode voelt anders al heel langquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:17 schreef Moody het volgende:
[..]
De '90 voelden ook veel langer aan. Ik ben van '81, dus wellicht heeft het te maken met mijn middelbare schooltijdSchool vs. uitgaan/alcohol/dames
quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ergste muziek van het laatste jaar. Bijna. Op al die singersongwriter meuk na, tenminste.
Nu noemen we het Nielson en Kensingtonquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In de 90s hadden we ook singersongwriters. Wij noemden dat MTV Unplugged.
Bijna ondertitel-waardigquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee hoor, Dylan en Cohen bijvoorbeeld zijn alleen songwriters
quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:29 schreef Felagund het volgende:
Ze worden in het indierock genre geplaatst op wikipedia, met als label Universal Music.
Stop hier eens mee.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:30 schreef Moody het volgende:
Geniet nog ff van deze. Morgen is-ie offline
Ben Howard is nog wel een van de beteren in dat genre. Zijn album is ook best goed in zijn geheel.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:32 schreef Norrage het volgende:
Ik zie singer songwriters als kneusjes die met meestal alleen een gitaar vrouwen proberen te versieren net zoetsappige kut muziek. Zeker in NL. Het scheelt al als er een band bij komt, al redt dat Ben Howard ofzo niet voor mij
Baard in de keel kan soms vrij lang durenquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Laatste. Als hij eens normaal gaat zingen, dan vind ik hem wel tof.
Pfff wat een werk op de late avond. Een tuubje copy/pasten gaat nog netquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:34 schreef Norrage het volgende:
Als iemand van jullie eens de top 5 gaat tellen en een 90s top 5 voorstellen of een singer songwriter top 5, that would be great
Truste!
Oh MM heeft al geteldquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:34 schreef Norrage het volgende:
Als iemand van jullie eens de top 5 gaat tellen en een 90s top 5 voorstellen of een singer songwriter top 5, that would be great
Truste!
Ik ga wel tellenquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Pfff wat een werk op de late avond. Een tuubje copy/pasten gaat nog net
Trusten!
Die is wel van de SS. Al zie ik dat hij al een ander onderwerp had.quote:
Ik kan zijn stem wel waarderen, maar ook ik vind het soms wat getruceerd overkomen, ik denk dat hij wel handig gebruik maakt van zijn stem.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Baard in de keel kan soms vrij lang duren
Ik vrees dat het echt zijn eigen stem is. Kop boven maaiveld, hak
Check zijn levensverhaal.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik kan zijn stem wel waarderen, maar ook ik vind het soms wat getruceerd overkomen, ik denk dat hij wel handig gebruik maakt van zijn stem.
Troe!quote:Op woensdag 8 mei 2013 01:37 schreef Bol_Wan het volgende:
DCFC nooit zo leuk gevonden, behalve I Will Follow You Into The Dark, dat is één van de mooiste songs ooit geschreven
Live een van de beste concerten die ik dit jaar heb mogen ervaren, vorige week. Hele goede hele goede bandquote:
Ik word er niet heel erg opgewonden van....quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik merk dat ik alleen Transference en Gagagagagagaga ken...Ik ga eens meer uitproberen
Word jij van goede muziek altijd opgewonden dan?quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik word er niet heel erg opgewonden van....
Jaquote:Op woensdag 8 mei 2013 11:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Word jij van goede muziek altijd opgewonden dan?
Ik heb ze vorige week gezien in Utrecht op het Bevrijdingsfestival, klonk inderdaad erg goed, al was het maar een half uurtje. I Got Skills blijft een aanstekelijk hitje dat in je hoofd blijft zittenquote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:27 schreef DO2 het volgende:
Hmz... Lastig. Ik ken wel wat artiesten die soortgelijke dingen doen, maar die pakken me toch minder.
Ricardo Villalobos komt wel 'n beetje in de buurt.
Die is wel iets minder subtiel en wat meer straightforward.
Maar die heeft wel zeer fijne minimal albums op z'n naam staan.
( Alcachofa en Achso zijn wel 2 goeie albums om mee te beginnen, denk ik. )
Je moet trouwens ook zeker Loop-finding-jazz-records van Jan Jelinek (Farben, dus) nog beluisteren.
Ook een briljant album van 'm.
Thanks!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:40 schreef DO2 het volgende:
Moritz Von Oswald Trio komt ook wel in de buurt, trouwens. Jazz meets minimal electro, zeg maar.
Fetch is zeer zeker de moeite waard.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Al de hele ochtend Talk Talk aan het luisteren.Wat een ongelooflijke helden zijn het toch.
Zooo dat Moritz von Oswald klinkt fijn zegquote:
QFT.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Al de hele ochtend Talk Talk aan het luisteren.Wat een ongelooflijke helden zijn het toch.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zooo dat Moritz von Oswald klinkt fijn zeg
De soloplaat staat nu op. Hollis is de koning van de stilte, zonder twijfel.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:36 schreef DO2 het volgende:
[..]
QFT.
Over minimalisme gesproken. Ken je het soloalbum van Mark Hollis? Is ook zeer de moeite waard,.
Als er iemand is die op een fantastische wijze gebruik weet te maken van de stilte, is het Mark Mollis wel.
Hehe, wij hadden toen op de middelbare school een soort vrijdagavondactiviteiten en dan kon je ook sporten. Waren toen brugklassers of tweede klassers, dus dan was dat wel leuk. Toen speelden we geblindeerd volleybal en ons team heette 'Blind Melon Boys'. Inderdaad, naar de band.quote:
Cat Power is anders ook gewoon een singer / songwriter volgens mij.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die is wel van de SS. Al zie ik dat hij al een ander onderwerp had.
Zo goed ken ik haar muziek niet, had alleen op de foto gelet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Cat Power is anders ook gewoon een singer / songwriter volgens mij.
Staat nog steeds online.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:30 schreef Moody het volgende:
Geniet nog ff van deze. Morgen is-ie offline
“The thing is I'm actually a big fan of the band. Just because I couldn't name the singer or the songs or what underwear they we were wearing last September is irrelevant."quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:51 schreef Arn0 het volgende:
http://www.walesonline.co(...)vaccines-gig-3474023
Ken alleen Diane Young en dat is wel tof nummerquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Vampire Weekend is verrassend goed. Ze hebben zichzelf op een goede manier opnieuw uitgevonden zonder hun identiteit te verliezen. +1 voor Vampire Weekend
Er staan nog een aantal goede nummers op het nieuwe album.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ken alleen Diane Young en dat is wel tof nummer
Helemaal mee eens, een zeer fijne plaat. Vooral Step (linkje staat hier al ergens) vind ik erg fijn.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Vampire Weekend is verrassend goed. Ze hebben zichzelf op een goede manier opnieuw uitgevonden zonder hun identiteit te verliezen. +1 voor Vampire Weekend
Vreemd idee inderdaad, zakenrollers doen het vooral om het geld en zullen meestal ueberhaupt niet naar een concert gaan als ze kaartjes in handen krijgen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:54 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
“The thing is I'm actually a big fan of the band. Just because I couldn't name the singer or the songs or what underwear they we were wearing last September is irrelevant."
![]()
Verder een wel hele rare manier om zakkenrollers tegen te gaan zeg. Welke idioot denkt nou dat dat een goed idee is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |