Spijtig dat ze dat beige stuk ellende voorin er niet gelijk even uitgeplukt hebben toen ie in de werkplaats stond. Blijft vervelend als je daar gedurende lange tijd tegenaan zit te kijken op de bijrijdersstoelquote:
link om verder te lezen: http://www.rtvnh.nl/nieuws/104061/70-jarige+vrouw+uit+trein+gezetquote:70-jarige vrouw uit trein gezet
Een 70-jarige vrouw is zaterdagavond laat uit de trein gezet op Station Sloterdijk omdat ze niet kon inchecken. Dat twittert haar zoon, Godfried de Vries.
Jaquote:Op zondag 28 april 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
@ Darkwing: heb je op RER C al eens in het Versailles-treinstel gezeten?
http://www.dailymail.co.u(...)lace-Versailles.html
Ik zou het eigenlijk toen hier nog melden en meer info zoeken.quote:Op zondag 28 april 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
jammer is dat, maar wat vond je van het stel?
"NS maakt nieuwe fan OV-chipkaart"quote:Op zondag 28 april 2013 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
link om verder te lezen: http://www.rtvnh.nl/nieuws/104061/70-jarige+vrouw+uit+trein+gezet
is wel ernstig om dan laat op de avond iemand uit de trein te zetten en niet een mogelijkheid te geven om alsnog verder te reizen. Nu staat in het verhaal de zienswijze van de conducteur er niet bij, maar echt fraai is het iig niet
quote:
die poortjes bij de ingang van het station zijn ook zo makkelijk te missenquote:Bij het inchecken op Amsterdam Centraal kon de vrouw geen incheckpaaltje vinden, meldt AT5.
mja, bij de centrale tunnel zou het wel kunnen dat je ze niet zietquote:Op zondag 28 april 2013 20:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
die poortjes bij de ingang van het station zijn ook zo makkelijk te missen
Onmogelijk, ook daar stonden vrijdagavond poortjes. Waren vers geïnstalleerdquote:Op zondag 28 april 2013 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij de centrale tunnel zou het wel kunnen dat je ze niet ziet
ah, maar werkten ze ook?quote:Op zondag 28 april 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Onmogelijk, ook daar stonden vrijdagavond poortjes. Waren vers geïnstalleerd
Irrelevant. Je wacht maar met reizen tot de incidentele storing verholpen is. Iets anders suggereren zou een grandiose misvatting van de machtspositie tussen Vervoerder en reiziger zijn.quote:
Poortjes staan voorlopig allemaal open.quote:Op zondag 28 april 2013 20:44 schreef Adrie072 het volgende:
Euhm, zeg dat 30 april tegen de +/- 800.000 op centraal station A`dam, wanneer de poortjes niet functioneren.
ach ja, te korte treinen zijn immers ook alleen maar de schuld van de reizigerquote:Op zondag 28 april 2013 20:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Irrelevant. Je wacht maar met reizen tot de incidentele storing verholpen is. Iets anders suggereren zou een grandiose misvatting van de machtspositie tussen Vervoerder en reiziger zijn.
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Oma en het mysterie van het onzichtbare chippaaltje: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
Tuurlijk wel, ik check nooit in en kom toch bij de perrons.quote:Op zondag 28 april 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen.
Ik bedoelde figuurlijk dat je niet om de paaltjes/poortjes heen kanquote:Op zondag 28 april 2013 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik check nooit in en kom toch bij de perrons.
Verkeerd instappen terwijl de NS de locatie waar de trein stopt en de treinlengte nog steeds beschouwt als "bedrijfsgeheim". Je moet het lef maar hebbenquote:Op zondag 28 april 2013 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach ja, te korte treinen zijn immers ook alleen maar de schuld van de reiziger
Dan nog draagt de controleur hier niet direkt bij aan zijn baas in een positief daglicht stellen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen.
Je hebt PM.quote:Op zondag 28 april 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen.
Ook bij de centrale tunnel zijn de OV Chippaaltjes prima vindbaar voor iedereen met minstens 1 werkend oog. Dit is gewoon gemakszucht, "Oh ik zie niks staan, ga ook niet zoeken en stap gewoon in" met de achterliggende gedachte van "ik ben oud en mag doen wat ik wil". Hetzelfde soort 70-jarige dat zich direct bij het openen van de deuren de trein in wurmt en daarbij alle uitstappers vuil aankijkt met een blik van "waar haal je het gore lef vandaan om uit te stappen terwijl ik naar binnen wil".quote:Op zondag 28 april 2013 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Oma en het mysterie van het onzichtbare chippaaltje: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
We weten niet wat er verder speelde. Misschien was ze wel agressief of kon ze zich niet legitimeren.quote:Op zondag 28 april 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mooie platen Zug (zie ze nu pas goed!)
En die vrouw had gewoon een boete moeten krijgen...
Waarschijnlijk werd haar de mogelijkheid aangeboden om een kaartje te kopen waarna de vrouw uitstapte en de trein verder ging zonder haar mee te nemen. De vrouw ziet het als belachelijk dat de spoorwegen verder rijden en niet op haar wachtenquote:Op zondag 28 april 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mooie platen Zug (zie ze nu pas goed!)
En die vrouw had gewoon een boete moeten krijgen...
Hoe die zoon zich als een snotneus ook druk gaat lopen maken op Twitter laat al voldoende zien hoe bevoorrecht deze mensen zich voelen. Hoe durven die plebse regels voor ons te gelden.quote:Op zondag 28 april 2013 23:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
De vrouw ziet het als belachelijk dat de spoorwegen verder rijden en niet op haar wachten.
Voor dat laatste kan een BOA ook een boete geven toch? En dat eerste is ook niet nieuw voor een BOA...quote:Op zondag 28 april 2013 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
We weten niet wat er verder speelde. Misschien was ze wel agressief of kon ze zich niet legitimeren.
Een reiziger wordt niet zomaar van de trein gezet. In eerste instantie zal de conducteur een uitstel van betaling schrijven, als de reiziger zich niet kan legitimeren (of dit weigert) wordt er geëscaleerd (dwz service en veiligheid, of politie). Om daadwerkelijk uit een trein verwijderd te worden moet je aardig wat doen.quote:Op maandag 29 april 2013 00:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voor dat laatste kan een BOA ook een boete geven toch? En dat eerste is ook niet nieuw voor een BOA...
wellicht ter overvloede maar: met mijn vorige post wou ik niet zeggen dat ik agressie goedkeur ofzoquote:Op maandag 29 april 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een reiziger wordt niet zomaar van de trein gezet. In eerste instantie zal de conducteur een uitstel van betaling schrijven, als de reiziger zich niet kan legitimeren (of dit weigert) wordt er geëscaleerd (dwz service en veiligheid, of politie). Om daadwerkelijk uit een trein verwijderd te worden moet je aardig wat doen.
Dat dacht ik ook niet hoorquote:Op maandag 29 april 2013 00:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
wellicht ter overvloede maar: met mijn vorige post wou ik niet zeggen dat ik agressie goedkeur ofzo
Nou, heb al meegemaakt dat er amerikanen ofzoiets in de trein zaten die natuurlijk geen bon opgestuurd konden krijgen. Conducteur vraagt via portofoon of machinist wil stoppen en die lui worden er bij het eerstvolgende stoptrein station uitgezet. Dus zoveel hoef je er niet voor te doen. Ik zat er recht achter dus ik heb echt niks verkeerd begrepenquote:Op maandag 29 april 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een reiziger wordt niet zomaar van de trein gezet. In eerste instantie zal de conducteur een uitstel van betaling schrijven, als de reiziger zich niet kan legitimeren (of dit weigert) wordt er geëscaleerd (dwz service en veiligheid, of politie). Om daadwerkelijk uit een trein verwijderd te worden moet je aardig wat doen.
en terecht. zo iemand moet weten dat zoiets niet kanquote:Op maandag 29 april 2013 09:33 schreef Duvel het volgende:
Voor de neus van de machinist het spoor oversteken om je trein te halen is ook een recept om op het volgende station een verplichte plaspauze te houden.
met cash een kaartje kopen was niet mogelijk?quote:Op maandag 29 april 2013 09:30 schreef arkkey het volgende:
[..]
Nou, heb al meegemaakt dat er amerikanen ofzoiets in de trein zaten die natuurlijk geen bon opgestuurd konden krijgen. Conducteur vraagt via portofoon of machinist wil stoppen en die lui worden er bij het eerstvolgende stoptrein station uitgezet. Dus zoveel hoef je er niet voor te doen. Ik zat er recht achter dus ik heb echt niks verkeerd begrepen
Edit: het was uiteraard een intercity.
Lijkt me wel, kaartje ligt hier toevallig voor me. "1 persoon 1 dag gratis mee met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft en 12 jaar of ouder is."quote:
Dat weet iedereen toch? Hij zal wel verbaasd zijn geweest dat ie via de omroep gemaand werd uit te stappen, en dat we net zo lang zouden wachten tot ie was uitgestapt. En dat anders de politie wel even langs zou komen om hem te helpen met uitstappen.quote:Op maandag 29 april 2013 09:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en terecht. zo iemand moet weten dat zoiets niet kan
Dank! In de voorwaarden stond ook niets over de reisklasse, dus zal inderdaad wel gewoon mogen.quote:Op maandag 29 april 2013 09:43 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, kaartje ligt hier toevallig voor me. "1 persoon 1 dag gratis mee met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft en 12 jaar of ouder is."
Hier ook nog voorwaarden van een eerdere meereis-actie.quote:Op maandag 29 april 2013 09:44 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dank! In de voorwaarden stond ook niets over de reisklasse, dus zal inderdaad wel gewoon mogen.
Dat staat ook weer zo leuk op de NS-site:quote:Op maandag 29 april 2013 11:22 schreef dennistd het volgende:
De Grensland Express ligt er ook weer eens uit: het stel moest een onderhoudsbeurtje krijgen en dat liep een dag uit...
Ik snap overigens steeds niet waarom Syntus geen 'leen-trein' kan krijgen als hun vaste stel onderhoud nodig heeft? Zeker met zo'n enorm overschot aan DM'90 bij NS.quote:Tussen Oldenzaal en Bad Bentheim rijden geen Sprinters door beperkingen in de materieelinzet.
Of een deal met een museumlijn dat die een stel uitlenen.. lijkt me goedkoper en ludiek!quote:Op maandag 29 april 2013 21:29 schreef Hr-Flip het volgende:
Voor 1 stel, 1 stel reservestel achter de hand houden is ook duur, een contractje met NSr nemen, over het lenen van een reservestel van hun is veel efficienter.
Eigenlijk zou NedTrain een leenstel moeten hebben, net zoals bij een autogarage. Leuk een DM'90 in de groene kleuren van NedTrain.
Dit!quote:Op maandag 29 april 2013 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met cash een kaartje kopen was niet mogelijk?
en verder zou het betalen met creditcard mogelijk gemaakt moeten worden, zodat er minder problemen zijn. Nu kan dat volgens mij alleen op Schiphol en Amsterdam CS
Volgens mij heeft Syntus wel goede banden met de HSA, dus een DE-2 zou tot de mogelijkheden moeten behoren. Hoewel ik niet weet of de EBA daar nou heel blij van wordtquote:Op maandag 29 april 2013 22:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Of een deal met een museumlijn dat die een stel uitlenen.. lijkt me goedkoper en ludiek!
Je bedoelt een ILenT. Nee, ik verwacht zoiets ook niet snel. Zou wel geniaal zijn.quote:Op maandag 29 april 2013 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Syntus wel goede banden met de HSA, dus een DE-2 zou tot de mogelijkheden moeten behoren. Hoewel ik niet weet of de EBA daar nou heel blij van wordt
Persoon aangereden op het Franse net ..quote:Op dinsdag 30 april 2013 08:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Thalys gaat vandaag niks verdienen geloof ik. Meer als 2 uur vertraging voor treinen uit belgie richting parijs en andere kant op loopt ook niet lekker.
Dat rijden ze ook. Alleen de af en aantakkingen niet eh.quote:Op dinsdag 30 april 2013 09:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Persoon aangereden op het Franse net ..
Waarom rijden ze daar niet op aparte HSL-lijnen, zoals in België?
ILenT is misschien nog wel te regelen, de EBA (Duitsland) lijkt me moeilijker..quote:Op dinsdag 30 april 2013 06:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Je bedoelt een ILenT. Nee, ik verwacht zoiets ook niet snel. Zou wel geniaal zijn.
Zou je dan niet beter gewoon gaan lopen?quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Arnhem-Winterswijk
Oorzaak
Tussen Wehl en Zevenaar rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Reisadvies
Reizigers tussen Wehl en Zevenaar reizen via Zutphen.
Alles gaat goed. Praat daarover naquote:Op dinsdag 30 april 2013 19:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Aan de ene kant goed dat alles goed verloopt op het NS net. Maar ik had eigenlijk ook graag wat gehad om over na te praten
paar verstoringen geweest, maar deze waren vrij snel weer opgelost. Alleen Arnhem - Winterswijk springt er negatief uit.quote:
ach, een beetje soepen moet kunnenquote:Op dinsdag 30 april 2013 22:41 schreef Duvel het volgende:
Die eerste foto recht tegen de zon in is dankzij RAW-schieten niet eens helemaal mislukt.
Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagenquote:
of je moet over een klepperende brievenbus dromenquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagenDus eindelijk eens GEEN nachtmerries hopelijk
![]()
Die was godzijdank niet mee, jij welquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of je moet over een klepperende brievenbus dromen
quote:
gelukkig nietquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]jij bent niks gewend. Maar goed, laat het ook maar zo
Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over hadquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die was godzijdank niet mee, jij wel
Ik heb vannacht al deadlock zijn kostbaarheden kundig verpakt toen hij allang niet meer op zijn benen kon staan. Ga met mij op reis en het komt goed.quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over had
quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Complimenten voor spoorsector na prima verlopen koninginnedagvervoer: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
Ja, ergens in noordoost-groenland moest ook een Eskimo niezen. verder was er geen vuiltje aan de luchtquote:Op woensdag 1 mei 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
het lijkt op Arnhem - Winterswijk na zeer goed verlopen te zijn
Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 08:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Thalys gaat vandaag niks verdienen geloof ik. Meer als 2 uur vertraging voor treinen uit belgie richting parijs en andere kant op loopt ook niet lekker.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen.
NS was lekker bezig met de Brusselaar in Rotterdam "Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 4 en rijdt niet verder dan Antwerpen Centraal"
"Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Antwerpen en Brussel rijdt verder naar Brussel."
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:23 schreef greavy het volgende:
Oh, en toen wij Mechelen uitreden konden wij aansluiten in de file voor Brussel. Een "storing in de seininrichting" rond Schaarbeek / Brussel-Noord. Met +34 in Brussel-Zuid aangekomen, gelukkig had de aansluitende trein naar De Panne (wat normaal 32 minuten was) ook +14. Terugreis uit Knokke liep voorspoedig
En wie het niet weet: De kusttram is een leuk traject, zeker over de enkelsporige sluizen bij Zeebrugge. Daar moet niet een vrachtwagen door rood rijden, want dan heb je +12, zoals wij gister
Vanuit De Panne moet je even tegen de richting in met de tram over de sluis. En als de tram oprijdt nadat hij veilig heeft, en een vrachtwagen nog even door het rooie gaat, sta je muurvast. Want daarachter staat dan al een file. En de tram gaat niet achteruit.
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoorquote:Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Vanaf Knokke met de trein verder![]()
Of in de zomer met de bus naar Breskens
Mooie tabelletjesquote:Op woensdag 1 mei 2013 08:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor
[ afbeelding ]
Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke
En dan
[ afbeelding ]
Ofzo
Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten.quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor
[ afbeelding ]
Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke
En dan
[ afbeelding ]
Ofzo
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komenquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten.
Er staat ook overal in de dienstregeling " * Theoretische dienstregeling ". Soms heb je in 5 minuten 3 trams en dan ineens een halfuur niks
En de trams rijden ook graag te vroeg, ze wachten nergens hun tijd af.
Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch."quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komen![]()
Verder, als ik het goed begrijp gezien de dienstregeling van een kwartier en dergelijke , wordt de trein dus eigenlijk geëxploiteerd als de Hoekse lijn, alleen dan een waarmee ze maar wat raak lopen te klooien
Ah, een lijn met de karakterstieken van de Hoekse Lijn, met het venijn van de RER A, das dubbele thuiswedstrijd voor mijquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch."
foute topic!quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Gister was ik even meegeweest met de Kusttram in België tussen De Panne en Knokke, met een tussenstop in De Haan.
Vanwege werkzaamheden bij De Haan en bij Blankenberge moet er over enkele honderden meters enkelspoor gereden worden, wat nogal voor vertraging zorgt. Hier komt Kusttram 6019 met +13 langs De Haan en vertrekt net weer. Rechts zien we een oud haltegebouw van De Haan aan Zee. Daar zit nu een klein bedrijfje in. Boven de sporen is de watertoren van De Haan te vinden. Rechtsvoor ligt een jukspoortje, die gezien de staat van het spoor af en toe gebruikt wordt. Achter de fotograaf vind je een overloopwissel, die naar het jukspoor achter de fotograaf loopt. Door te steken is hier te komen.
Opvallend aan de gehele tramlijn is dat er maar in één richting overloopwissels liggen, maar wel vele over het gehele traject verspreid.
[ afbeelding ]
Na wat gegeten te hebben in De Haan is de reis vervolgd naar Knokke, maar moest gewacht worden op een vertraagde tram.
Doordat onze tram 8 minuten vertraging had volgens de borden maar uiteindelijk meer bleek, kon de tegentram met +7 nog vastgelegd worden. Hier is tram 6044 net vertrokken bij de halte De Haan aan Zee, en is zich naar De Panne aan het spoeden.
[ afbeelding ]
Na aankomst in Knokke werd eerst even van een terrasje genoten, maar na terugkomst hadden we nog 40 minuten alvorens de trein ging vertrekken.
Hier is tram 6015 net uit Knokke vertrokken met een vertraging van 12 minuten, wat te wijten is aan de werkzaamheden op het traject waardoor enkelspoor gereden moet worden, en eigenlijk net niet past in de dienstregeling met een strakke kwartiersdienst.
[ afbeelding ]
Nog geen 4 minuten later volgt tram 6041, die maar tot Oostende station rijdt. Dit kan echter niet op de koersborden van de tram staan.
Het is echter geen spitstoevoeging, maar vanaf half 6 wordt in deze periode van het jaar een halfuursdienst geboden op Knokke - De Panne en een kwartiersdienst tot Oostende. Tussen Oostende en De Panne is de tramdienst in de ochtend en in de avond uitgedund, terwijl het andere deel juist weer een continue kwartiersdienst houdt.
Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Ja, want de huidige route met minste overstappen is geen omweg (via Zwolle)quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg.
Minst aantal overstappen is 1: Coevorden - Zwolle, Zwolle - Hengelo.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:38 schreef MTL het volgende:
Waarom via Zwolle? Minste aantal overstappen is 2, en dat is Coevorden - Mariënberg, Mariënberg - Almelo, Almelo - Hengelo:
http://www.ns.nl/reisplan(...)=-2070336437&index=3
ja en de burgemeester van Hoogeveen wil dat de IC daar weer stopt. Beide niet haalbaarquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
oepsquote:Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger.
Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:
De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.
De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
Ja, en wanneer komt Bentheim - Nordhorn nou, want dat roepen ze ook al jaren.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem
http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
en terechtquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
Ziet eruit als Parijs.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
Ik vond het vooral een hoop wollige tekst met weinig inhoud.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:08 schreef V2 het volgende:
Hier WOB-dingen over de V250. Even kort doorgenomen, maar ik vind het nog niet heel verrassend, er staat volgens mij weinig meer in dan wat we al weten. De echt interessante dingen, zoals de plannen mbt dienstregelingen, zijn niet openbaar gemaakt, omdat dat de commerciële belangen van NS HiSpeed zou schaden.
Maarja, dat wisten we ook alquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
Het interessantste was de brief van Descheemaecker, waarin vrij concreet staat dat het voor NMBS nu te laat is om nog een normale samenwerking met AnsaldoBreda te hebben, en dat voor NMBS stoppen met de V250 een zeer reële optie is.
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.
Andere ramen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.
je hebt gelijk. Ik heb ff wat beeldmateriaal erbij gepakt en aan het aantal ramen kun je idd zien dat het een dieselvijf is.quote:
Tof, das nog een beetje het station zoals ik het me als klein kind herinner, alleen dan minus die oude, donkerblauwe trolleybussenquote:Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem
http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag).quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Maar de Excuus-Benelux reed gewoon naar Brussel, wat NS Hispeed ook zei, net als de NMBS. Alleen die faalhazen bij NSR zeiden Antwerpen Centraal.
Vanuit Calais naar Dover: www.myferrylink.comquote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
Bij MyFerryLink moet je een auto bij hebben, via P&O Ferries kun je ook als voetpassagier naar Dover.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:19 schreef Sandrvich het volgende:
Kun je daar ook als voetpassagier mee? Of MOET je dan een auto hebben?
Ik weet niet waar je woont maar vanuit Maastricht ben ik in maart voor 20 euro (enkel) met Ryanair naar Londen Stansted gevlogen, dat zou je ook nog kunnen proberen. Vanuit Weeze vliegen ze ook daarheen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag).![]()
Probeerde daarstraks trouwens Eurostar tickets te regelen via Eurostar.com: Die ontkennen dat er op 14 juli treinen van London naar Brussel rijden. Vervolgens NMBS geprobeert die met achterlijk dure tarieven komt aanzetten en NS Hispeed website die zoals gewoonlijk faalt. Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
http://www.megabus.com/quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland?
Inderdaad, OAD is daar heel makkelijk in, ik kan bijvoorbeeld vanaf hier alleen de bus boeken naar Nederland als ik dat wil voor bijvoorbeeld 25 euro, dan blijft Megabus toch goedkoper maar toch, je kan wellicht even OAD bellen ja want je hoeft niet alles af te nemen, als hun nog plek over hebben mag je mee voor een zacht prijsje..quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:17 schreef b2py het volgende:
Of via OAD een stedentrip boeken en met KLM op Heathrow vliegen, ook gedaan twee jaar terug.
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...quote:Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger.
Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:
De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.
De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
Ik zie het nu er niet van in er er kleeft dus, dat blijkt maar weer, onnodig risico aan, waarom zitten daar uberhaubt beweegbare delen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
Je rijdt de hoofdbaan op vanaf een zijspoor. Is tegenwoordig heel normaal, bij Woerden liggen deze dingen ook. In Japan zie je ze ook heeeeel veel.
Ja, ok, met een iets langere doorloop en een juk erachter zou het al iets anders zijn jaquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Zonder stootblok was dit erger afgelopen denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Soms bied een stootjuk ook geen soelaas
[ afbeelding ]
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:55 schreef b2py het volgende:
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
Yep, stuurstand 270 7016! Je kunt/kon (geen idee of ie al DDZ is) aan de eerste vijf meter van het rijtuig die in een andere kleur geel gestoken was dan de rest van het vale rijtuig.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
[ afbeelding ]
Het valt onder de noemer flankbeveiliging. Het meest ernstige ongeval dat je kunt hebben is een aanrijding van een trein met hoge snelheid in de zijkant van een andere trein. Op punten waar twee lijnen bij elkaar komen als Herfte en Snippeling zit er om die reden 200 meter marge tussen het sein en de wissels. Sinds een paar jaar wordt de flankbeveiliging breder toegepast, bijvoorbeeld op stations. De voorkeursoplossing is een eiswissel samen met een kort kopspoortje, het veiligheidskopje. Het idee is dat als een trein door rood heen rijdt, deze niet in de rijweg van een andere trein op hoge snelheid terecht komt. Wel door rood, geen groot ongeluk dus.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven.
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.quote:
Als je naar dat filmpje kijkt met de wetenschap dat er 'iets' gaat gebeuren valt het wel op, maar als je daar staat om de wegrijdende trein te gaan filmen en daar je aandacht op richt kan ik me voorstellen dat het niet direct opgevallen is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Moet NS klanten op meer punten laten oordelen?
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
Natuurlijk maakte 30 april daar geen deel van uit, dat is toch geen Belgische feestdag?quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...
quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.
Zal boekenmarkten1 e.d. worden, is niet meer in druk en de uitgeverij is failliet helaas...quote:
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://www.museumbussen.nl/recensies/trein/naast_het_spoor.htm
flinke klapper geweest zegquote:
Het is ook een behoorlijk lange vaart. Zelfs vanuit IJmuiden is de trein of het vliegtuig vele uren sneller.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:02 schreef Duvel het volgende:
Met DFDS met een auto en een hut van IJmuiden naar Newcastle is iig achterlijk duur.
Niet iedereen die op zo'n gala afkomt is daadwerkelijk spoorkenner, dus ook niet iedereen kan wisselstanden lezen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...
Trouwens, waarom zit dat ding daar eigenlijk![]()
Tevens, die mensen uiterst links geven geen krimp
Op de Great Central Railway liggen op meer plekken "trap points", zo heb ik er eentje gezien die recht naar een viaduct weesquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Het was het antwoord op je vraag en daarnaast is het voor anderen misschien ook interessant om iets meer informatie over dit boek te hebben.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.
ISBN 90 5994 086 5
quote:By using HESOP, the Tube could also become cooler because London Underground’s tunnels are very small, meaning most heat transfer from the braking resistors stays in the tunnel walls and surroundings rather than being moved out of them by convection.
London Underground already makes good use of regenerative braking but, by adding HESOP to the power supply arrangements, the residual energy that is currently wasted in braking resistors can be made use of – this will help prevent tunnel temperatures rising.
Bijdehante strontkop dat t is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
de maker van dit filmpje heeft niet door dat een treinstel aan het rangeren is
Ik hou niet zo van dat soort borst-klopperij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
De marketing-afdeling moet ook wat te doen hebben hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:NS_online twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:47:54@Thommeh91 Je kunt dat het beste even bij treinpersoneel aangeven. Goede #NS reis! ^TS reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:48:58@NS_online die zitten in het andere stel..
reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:52:48@Thommeh91 Misschien kan je bij een station overstappen op dat treinstel? ^TS reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:53:09@NS_online dan moet ik er alweer uit, Thanks iig.. reageer retweet
twitter:AlexMedia twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:53:50@NS_online @thommeh91 Of jullie doen je best om het treinpersoneel te bereiken via de bijsturing ipv het af te schuiven op de reiziger... reageer retweet
twitter:mijvoorbeterov twitterde op donderdag 02-05-2013 om 16:01:55@NS_online Schaam je!!! reageer retweet
Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken!quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:50 schreef Monopoly het volgende:
Post Ziggy3 nog wel eens?
Zal hem willicht nog wel eens over de gsm-r horen
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:10 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken!
Veel plezier bij Arriva! Je gaat het ongetwijfeld naar je zin hebben daar. Prachtige baanvakken om te rijden daar.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst.
Dit weekend ook?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook interessant: Let op als je gaat bestellen; in tegenstelling tot wat er in de webwinkel van NS staat, is het wél mogelijk om een Weekend Vrij abonnement op je OV-chipkaart te zetten als er een studentenreisproduct op staat.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
Ik krijg een melding op Facebook: Weekend Vrij Eerste klas voor ¤29 per maand, het eerste jaar.Het werkt inderdaad wél, als je een SOV-Week hebt. Dan ma-vr SOV-week, weekend NSR WeekendVrij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook interessant: Let op als je gaat bestellen; in tegenstelling tot wat er in de webwinkel van NS staat, is het wél mogelijk om een Weekend Vrij abonnement op je OV-chipkaart te zetten als er een studentenreisproduct op staat.
Heb ik ook maanden zo gebruikt zonder problemen.
Komt omdat het SOV Vrij-product hoger staat als NSWeekendVrij, en het SOV Korting-product lager staat als NSWeekendVrij in de prioriteitenlijst.
Op sommige plaatsen is daar best ruimte voor, dat is 's winters echt tropischquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
London Underground gaat een proef houden met HESOP, een systeem van Alstom dat zorgt voor energierecuperatie bij remmende metrotreinen. Hiermee hoopt de Underground de energiekosten omlaag te krijgen, alsmede de temperatuur in de krappe tunnels.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
In Amsterdam zal spoedig het eerste nieuwe metrostel in de dienstregeling opgenomen gaan worden. Volgens het GVB zal deze in eerste instantie op lijn 50 in de spitsuren worden ingezet
http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Nieuwe-metro-gaat-rijden.aspx
Ze deden op Schiphol vrij moeilijk over m'n auto bij het inchecken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook een behoorlijk lange vaart. Zelfs vanuit IJmuiden is de trein of het vliegtuig vele uren sneller.
Stond je niet bij de gate van KLM Cargo dan?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze deden op Schiphol vrij moeilijk over m'n auto bij het inchecken.
Ik dacht dat dat de 2e klasse was?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Was hier al voorbijgekomen. De Spoordeelweken-actie
Ja, maar daar kon je ook voor ¤39 de eerste-klas variant bestellenquote:
Dat was ook wat mij opviel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, maar daar kon je ook voor ¤39 de eerste-klas variant bestellen
Edit: Bij jou text gaat het om ¤29 voor eersteklas, apart!
"Wij ProRail met een hoop extra mensen van Rijkswaterstaat leggen de Haak om Leeuwarden aan.."quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk om te lezen dat ProRail zo betrokken is bij de aanleg van de Haak om Leeuwarden:
http://blog.prorail.nl/prorail-legt-naast-spoor-ook-wegen-aan
Tof boekie wel hequote:Op donderdag 2 mei 2013 18:41 schreef b2py het volgende:
Vandaag het boekje 'Swiss Travel System' binnen gekregen n.a.v. een tip van Darkwing. Mooie plaatjes!
ik bedoel eerder dat ze stug blijven kijken ipv een "WTF" reactie ofzo, ze staan erbij te kijken alsof het de normaalste zaak van de wereld is...quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:45 schreef James1988 het volgende:
Niet iedereen die op zo'n gala afkomt is daadwerkelijk spoorkenner, dus ook niet iedereen kan wisselstanden lezen.
kankerlijers. Als je nog geen klant bent lopen ze hard voor je. Ben je eenmaal aan boord kan je lekker verrekken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
Ik krijg een melding op Facebook: Weekend Vrij Eerste klas voor ¤29 per maand, het eerste jaar.
Zegt de muis tegen de olifant: "Wat stampen we samen lekker hequote:Op donderdag 2 mei 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
[..]
"Wij ProRail met een hoop extra mensen van Rijkswaterstaat leggen de Haak om Leeuwarden aan.."
Dat had meer op zijn plaats geweest
Beetje jammer dat al mijn vriendelijke vrienden tweede klas abbonementen hebben, anders had ik het in overweging genomen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kankerlijers. Als je nog geen klant bent lopen ze hard voor je. Ben je eenmaal aan boord kan je lekker verrekken.
ook de provincie én de gemeente Leeuwarden doen stevig mee in deze. Sterker nog RWS was alleen de aanbesteder van het zuidelijke deel van de aanleg. De provincie is verantwoordelijk voor de aanleg van het noordelijke deel. De gemeente is er voor de westelijke invalsweg.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
[..]
"Wij ProRail met een hoop extra mensen van Rijkswaterstaat leggen de Haak om Leeuwarden aan.."
Dat had meer op zijn plaats geweest
Iemand moet toch legaal het verlengsnoer van de eerste naar de 2e klas kunnen doortrekken?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje jammer dat al mijn vriendelijke vrienden tweede klas abbonementen hebben, anders had ik het in overweging genomen.
Koop knappe spullen, scheelt dit soort onzinquote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iemand moet toch legaal het verlengsnoer van de eerste naar de 2e klas kunnen doortrekken?
Ik heb een eerste klas abonnement, maar met iedereen waar ik mee op pad ga, heeft tweede klas. Dan reis ik gewoon in de tweede klas.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje jammer dat al mijn vriendelijke vrienden tweede klas abbonementen hebben, anders had ik het in overweging genomen.
Heeft dit iets met het spoor te maken dan? Het plaatje impliceert van wel, maar in de tekst lees ik nergens dat het koper afkomstig was van een spoorinstallatie. Verder een prima bericht overigens hoorquote:Op vrijdag 3 mei 2013 07:37 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)od-kortsluiting.html
Zonde van mijn geld dusquote:Op vrijdag 3 mei 2013 08:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb een eerste klas abonnement, maar met iedereen waar ik mee op pad ga, heeft tweede klas. Dan reis ik gewoon in de tweede klas.
En de Darwin-award van de eerste helft van de eerste week van mei gaat naar...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 07:37 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)od-kortsluiting.html
Zijn er nog genoeg zonder smartphonequote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
Ik verbaas me er steeds over hoeveel mensen er nog gebruik maken van de gele vertrekstaten op het perron :/
En dan ook nog bij een verstoring. Dan zijn ze nog minder waard dan de omroep en tbp's.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
Ik verbaas me er steeds over hoeveel mensen er nog gebruik maken van de gele vertrekstaten op het perron :/
Afschaffen dus maar! Kost alleen maar geld!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En dan ook nog bij een verstoring. Dan zijn ze nog minder waard dan de omroep en tbp's.
Bovendien zullen mensen die niet dagelijks met de trein reizen die app ook niet geinstalleerd hebben (en ook niet uit hun hoofd weten welk perron ze moeten hebben).quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zijn er nog genoeg zonder smartphoneen daarnaast is het soms sneller dan smartphone uit je zak halen, ontgrendelen, NS App opstarten, Actuele vertrektijden kiezen ,etc
Ik ben wel van de voorbereiding, tijdens fietsen even de app checken of alles nog klopt
Hij staat op 8b te Amsterdam c.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:24 schreef Hr-Flip het volgende:
Joh 1 April is al geweest.....
of
Wat voor Lok zit ervoor
Het kost niet meer alleen maar geld sinds ze er dienstblaadjes van maken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Afschaffen dus maar! Kost alleen maar geld!
Helemaal goed.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:39 schreef Tellorian het volgende:
[..]
De 4802...
En jij zit zeker ook in de trein naar Schagen.
Ik heb nog wel dat lunchtrommeltje met de spoorkaartquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het kost niet meer alleen maar geld sinds ze er dienstblaadjes van maken.
[ afbeelding ]
(Zou die nou ook een beetje makkelijk in zo'n tas gemaakt van DDAR-banken passen?)
Nu mis ik alleen nog een thermosfles gemaakt van gerecyclede treinstellen om erop te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |