abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:40:31 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125925605
Ja, doe mij morgenochtend ook DDZ, nog nooit in gezeten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:41:31 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125925675
Die eerste foto recht tegen de zon in is dankzij RAW-schieten niet eens helemaal mislukt. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 april 2013 @ 22:43:05 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125925757
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:41 schreef Duvel het volgende:
Die eerste foto recht tegen de zon in is dankzij RAW-schieten niet eens helemaal mislukt. :P
ach, een beetje soepen moet kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:50:45 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125926142
Padborg (DK), 29 april 2013. Zes-assige loc 3022 wordt door een diesellocje weggesleept om plaats te maken voor een Duitse E-loc, die EuroNight / CityNightLine 40473 naar Hannover en Emmerich gaat trekken. Één en ander vindt plaats onder het goedkeurend oog van mede-forumgebruiker DeAdLoCk2K of zoiets. Breezerhoer.


[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 30-04-2013 23:34:37 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:58:26 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125926554
Hier staat onze vriend een paar uur eerder voor de rooie. Over de rooie.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:02:28 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125926777
Dat worden nachtmerries vannacht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:04:32 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125926865
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:02 schreef Duvel het volgende:
Dat worden nachtmerries vannacht.
Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagen :D Dus eindelijk eens GEEN nachtmerries hopelijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125927004
:D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 april 2013 @ 23:13:43 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125927326
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagen :D Dus eindelijk eens GEEN nachtmerries hopelijk :')
of je moet over een klepperende brievenbus dromen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:18:14 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125927570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
:D
JE MOEDER :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 april 2013 @ 23:41:01 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125928715
niet te veel zuipen, Fles :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125928903
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of je moet over een klepperende brievenbus dromen :P
Die was godzijdank niet mee, jij wel :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:46:12 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125928929
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
niet te veel zuipen, Fles :P
:D jij bent niks gewend. Maar goed, laat het ook maar zo ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:47:19 #114
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125928970


Wat is dit nou weer voor broddelwerk, met zo een kulargument prijs je je eigen website toch niet aan? Als je vertrouwen heb in je eigen product hoef je helemaal niet te tsjekken of je je overstap haalt, dat _is_ gewoon dan toch een feit?.. :r

Dat is net zoiets als een steak serveren met een thermometer erbij om te kijken of ie de goede temperatuur heeft, of een fiets met een pomp met druk meter om te kijken of je de eindbestemming nog haalt 8)7
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 april 2013 @ 23:48:09 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125929006
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D jij bent niks gewend. Maar goed, laat het ook maar zo ^O^
gelukkig niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 april 2013 @ 23:49:12 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125929050
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die was godzijdank niet mee, jij wel :D
Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over had ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125929065
Euh, ik heb iets heel anders gequote dan ik bedoeld had :o
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 april 2013 @ 23:56:16 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125929339
nog maar eens proberen dan ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:01:39 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125929552
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over had ;)
Ik heb vannacht al deadlock zijn kostbaarheden kundig verpakt toen hij allang niet meer op zijn benen kon staan. Ga met mij op reis en het komt goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:12:10 #120
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_125929936
Complimenten voor spoorsector na prima verlopen koninginnedagvervoer: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:13:25 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125929975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Complimenten voor spoorsector na prima verlopen koninginnedagvervoer: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
_O_

Het KAN dus WEL.

Scherpt ook weer wat verwachtingen aan natuurlijk :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 00:16:00 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125930056
het lijkt op Arnhem - Winterswijk na zeer goed verlopen te zijn _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:16:58 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125930085
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
het lijkt op Arnhem - Winterswijk na zeer goed verlopen te zijn _O_
Ja, ergens in noordoost-groenland moest ook een Eskimo niezen. verder was er geen vuiltje aan de lucht _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 mei 2013 @ 02:42:28 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125932158
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger. :)

Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:

De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.

De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 01-05-2013 02:50:48 ]
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:06:33 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125932843
Kųųųųt, je ziet die tongen toch liggen, lullig dit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:20:00 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125932928
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 08:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Thalys gaat vandaag niks verdienen geloof ik. Meer als 2 uur vertraging voor treinen uit belgie richting parijs en andere kant op loopt ook niet lekker. w/
Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen.

NS was lekker bezig met de Brusselaar in Rotterdam "Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 4 en rijdt niet verder dan Antwerpen Centraal"
"Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Antwerpen en Brussel rijdt verder naar Brussel."
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:23:54 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125932961
Oh, en toen wij Mechelen uitreden konden wij aansluiten in de file voor Brussel. Een "storing in de seininrichting" rond Schaarbeek / Brussel-Noord. Met +34 in Brussel-Zuid aangekomen, gelukkig had de aansluitende trein naar De Panne (wat normaal 32 minuten was) ook +14. Terugreis uit Knokke liep voorspoedig :)
En wie het niet weet: De kusttram is een leuk traject, zeker over de enkelsporige sluizen bij Zeebrugge. Daar moet niet een vrachtwagen door rood rijden, want dan heb je +12, zoals wij gister :')
Vanuit De Panne moet je even tegen de richting in met de tram over de sluis. En als de tram oprijdt nadat hij veilig heeft, en een vrachtwagen nog even door het rooie gaat, sta je muurvast. Want daarachter staat dan al een file. En de tram gaat niet achteruit.
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:37:04 #128
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125933082
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen.

NS was lekker bezig met de Brusselaar in Rotterdam "Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 4 en rijdt niet verder dan Antwerpen Centraal"
"Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Antwerpen en Brussel rijdt verder naar Brussel."
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:23 schreef greavy het volgende:
Oh, en toen wij Mechelen uitreden konden wij aansluiten in de file voor Brussel. Een "storing in de seininrichting" rond Schaarbeek / Brussel-Noord. Met +34 in Brussel-Zuid aangekomen, gelukkig had de aansluitende trein naar De Panne (wat normaal 32 minuten was) ook +14. Terugreis uit Knokke liep voorspoedig :)
En wie het niet weet: De kusttram is een leuk traject, zeker over de enkelsporige sluizen bij Zeebrugge. Daar moet niet een vrachtwagen door rood rijden, want dan heb je +12, zoals wij gister :')
Vanuit De Panne moet je even tegen de richting in met de tram over de sluis. En als de tram oprijdt nadat hij veilig heeft, en een vrachtwagen nog even door het rooie gaat, sta je muurvast. Want daarachter staat dan al een file. En de tram gaat niet achteruit.
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...

En de volledige kusttram dus is al iets wat heel lang op mn wensenlijstje staat eigenlijk O+

Maar dan wel als onderdeel van een groter plan.
Met de TER van Parijs naar Arras, met de TER dan naar Rijsel, even pendelen naar de Panne-plopsaland en dan naar knokke en dan... Ja daar sta je dan, want verder gaat het niet -O-
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:40:11 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125933116
Vanaf Knokke met de trein verder :D

Of in de zomer met de bus naar Breskens :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:40:40 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125933118
Maar de Excuus-Benelux reed gewoon naar Brussel, wat NS Hispeed ook zei, net als de NMBS. Alleen die faalhazen bij NSR zeiden Antwerpen Centraal.
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:53:03 #131
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_125933242
We hadden het hier laatst over het Studenten-VDU, dat niet verlengd zou mogen worden. Iemand had daarover de NS gemaild met een beroep op het recht op een doorlopend abonnement, met verwijzing naar wat bepalingen op de website. Is daar al een antwoord op gekomen?
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:58:20 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125933305
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Vanaf Knokke met de trein verder :D

Of in de zomer met de bus naar Breskens :D
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor


Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke

En dan

Ofzo *O*
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:59:24 #133
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_125933320
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor
[ afbeelding ]

Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke

En dan
[ afbeelding ]
Ofzo *O*
Mooie tabelletjes :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:03:03 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125933378
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor
[ afbeelding ]

Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke

En dan
[ afbeelding ]
Ofzo *O*
Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten.
Er staat ook overal in de dienstregeling " * Theoretische dienstregeling ". Soms heb je in 5 minuten 3 trams en dan ineens een halfuur niks :')
En de trams rijden ook graag te vroeg, ze wachten nergens hun tijd af.
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:03:16 #135
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125933380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:59 schreef bork het volgende:

[..]

Mooie tabelletjes :Y
*) Danku, de tram wou ik ook nog doen, maar dan krijg je zoiets :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125933409
Jeej, ik zit al een uur in een defecte Fyra en word straks geëvacueerd *O*
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:06:12 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125933427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten.
Er staat ook overal in de dienstregeling " * Theoretische dienstregeling ". Soms heb je in 5 minuten 3 trams en dan ineens een halfuur niks :')
En de trams rijden ook graag te vroeg, ze wachten nergens hun tijd af.
Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komen ;)

Verder, als ik het goed begrijp gezien de dienstregeling van een kwartier en dergelijke , wordt de trein dus eigenlijk geëxploiteerd als de Hoekse lijn, alleen dan een waarmee ze maar wat raak lopen te klooien :')
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:06:39 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125933443
Gister was ik even meegeweest met de Kusttram in België tussen De Panne en Knokke, met een tussenstop in De Haan.

Vanwege werkzaamheden bij De Haan en bij Blankenberge moet er over enkele honderden meters enkelspoor gereden worden, wat nogal voor vertraging zorgt. Hier komt Kusttram 6019 met +13 langs De Haan en vertrekt net weer. Rechts zien we een oud haltegebouw van De Haan aan Zee. Daar zit nu een klein bedrijfje in. Boven de sporen is de watertoren van De Haan te vinden. Rechtsvoor ligt een jukspoortje, die gezien de staat van het spoor af en toe gebruikt wordt. Achter de fotograaf vind je een overloopwissel, die naar het jukspoor achter de fotograaf loopt. Door te steken is hier te komen.
Opvallend aan de gehele tramlijn is dat er maar in één richting overloopwissels liggen, maar wel vele over het gehele traject verspreid.

Na wat gegeten te hebben in De Haan is de reis vervolgd naar Knokke, maar moest gewacht worden op een vertraagde tram.
Doordat onze tram 8 minuten vertraging had volgens de borden maar uiteindelijk meer bleek, kon de tegentram met +7 nog vastgelegd worden. Hier is tram 6044 net vertrokken bij de halte De Haan aan Zee, en is zich naar De Panne aan het spoeden.

Na aankomst in Knokke werd eerst even van een terrasje genoten, maar na terugkomst hadden we nog 40 minuten alvorens de trein ging vertrekken.
Hier is tram 6015 net uit Knokke vertrokken met een vertraging van 12 minuten, wat te wijten is aan de werkzaamheden op het traject waardoor enkelspoor gereden moet worden, en eigenlijk net niet past in de dienstregeling met een strakke kwartiersdienst.

Nog geen 4 minuten later volgt tram 6041, die maar tot Oostende station rijdt. Dit kan echter niet op de koersborden van de tram staan.
Het is echter geen spitstoevoeging, maar vanaf half 6 wordt in deze periode van het jaar een halfuursdienst geboden op Knokke - De Panne en een kwartiersdienst tot Oostende. Tussen Oostende en De Panne is de tramdienst in de ochtend en in de avond uitgedund, terwijl het andere deel juist weer een continue kwartiersdienst houdt.
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:07:27 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125933454
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komen ;)

Verder, als ik het goed begrijp gezien de dienstregeling van een kwartier en dergelijke , wordt de trein dus eigenlijk geëxploiteerd als de Hoekse lijn, alleen dan een waarmee ze maar wat raak lopen te klooien :')
Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch."
Zo reden wij dus gister tussen De Haan en Blankenberge met 2 trams pal achterelkaar aan :') En toen dus iets van 25 minuten niks :')
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:10:00 #140
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125933491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch."
Ah, een lijn met de karakterstieken van de Hoekse Lijn, met het venijn van de RER A, das dubbele thuiswedstrijd voor mij :P
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:14:22 #141
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_125933555
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Gister was ik even meegeweest met de Kusttram in België tussen De Panne en Knokke, met een tussenstop in De Haan.

Vanwege werkzaamheden bij De Haan en bij Blankenberge moet er over enkele honderden meters enkelspoor gereden worden, wat nogal voor vertraging zorgt. Hier komt Kusttram 6019 met +13 langs De Haan en vertrekt net weer. Rechts zien we een oud haltegebouw van De Haan aan Zee. Daar zit nu een klein bedrijfje in. Boven de sporen is de watertoren van De Haan te vinden. Rechtsvoor ligt een jukspoortje, die gezien de staat van het spoor af en toe gebruikt wordt. Achter de fotograaf vind je een overloopwissel, die naar het jukspoor achter de fotograaf loopt. Door te steken is hier te komen.
Opvallend aan de gehele tramlijn is dat er maar in één richting overloopwissels liggen, maar wel vele over het gehele traject verspreid.

[ afbeelding ]
Na wat gegeten te hebben in De Haan is de reis vervolgd naar Knokke, maar moest gewacht worden op een vertraagde tram.
Doordat onze tram 8 minuten vertraging had volgens de borden maar uiteindelijk meer bleek, kon de tegentram met +7 nog vastgelegd worden. Hier is tram 6044 net vertrokken bij de halte De Haan aan Zee, en is zich naar De Panne aan het spoeden.

[ afbeelding ]
Na aankomst in Knokke werd eerst even van een terrasje genoten, maar na terugkomst hadden we nog 40 minuten alvorens de trein ging vertrekken.
Hier is tram 6015 net uit Knokke vertrokken met een vertraging van 12 minuten, wat te wijten is aan de werkzaamheden op het traject waardoor enkelspoor gereden moet worden, en eigenlijk net niet past in de dienstregeling met een strakke kwartiersdienst.

[ afbeelding ]
Nog geen 4 minuten later volgt tram 6041, die maar tot Oostende station rijdt. Dit kan echter niet op de koersborden van de tram staan.
Het is echter geen spitstoevoeging, maar vanaf half 6 wordt in deze periode van het jaar een halfuursdienst geboden op Knokke - De Panne en een kwartiersdienst tot Oostende. Tussen Oostende en De Panne is de tramdienst in de ochtend en in de avond uitgedund, terwijl het andere deel juist weer een continue kwartiersdienst houdt.
foute topic!
Wel leuke platen btw :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:22:12 #142
256146 b2py
Beton!
pi_125933666
Weet iemand of het nou echt nodig was tot 04:00 door te rijden vannacht? Ik liep om half 2 door de stad en er waren niet heel veel mensen meer, laat staan dat ze nog met de trein moesten.
Opvallend dingetje toen ik om 23:00 de stad in fietste: op een DRIP stond de melding dat er geen treinen meer reden vanaf Amsterdam Zuid. Iemand enig idee?
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:02:17 #143
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125934324
Zeer waarschijnlijk een gevalletje better safe than sorry. Als het avondprogramma uitloopt of er een verstoring zou zijn geweest waardoor veel reizigers pas later weg zouden kunnen is zo'n nachtdienst erg handig.
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:32:56 #144
256146 b2py
Beton!
pi_125934905
Ik lees net dat er tussen 01:45 en 03:15 geen treinen hebben gereden tussen Alkmaar en Uitgeest door een aanrijding met een persoon. Niemand last van gehad blijkbaar :P
  Redactie Sport woensdag 1 mei 2013 @ 10:46:29 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_125935208
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_125936497
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg.
pi_125936671
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:35 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg.
Ja, want de huidige route met minste overstappen is geen omweg (via Zwolle) :D
pi_125938052
Waarom via Zwolle? Minste aantal overstappen is 2, en dat is Coevorden - Mariënberg, Mariënberg - Almelo, Almelo - Hengelo.

[ Bericht 49% gewijzigd door MTL op 01-05-2013 14:27:10 ]
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:31:30 #149
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_125939374
Zijn er restricties om op een HSL als een Thalys te mogen rijden of hoe word je überhaupt ingeroosterd, elke dag op dezelfde trein?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_125939515
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:38 schreef MTL het volgende:
Waarom via Zwolle? Minste aantal overstappen is 2, en dat is Coevorden - Mariënberg, Mariënberg - Almelo, Almelo - Hengelo:
http://www.ns.nl/reisplan(...)=-2070336437&index=3
Minst aantal overstappen is 1: Coevorden - Zwolle, Zwolle - Hengelo.
Vandaag sinds precies 1 maand geleden rijdt Zwolle - Enschede namelijk weer.

(en je link doet niets)
  Forum Admin woensdag 1 mei 2013 @ 15:06:36 #151
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_125942679
Ik vind t knap dat virms zo stil zijn. Het zijn de stilste treinen die hier voorbij komen. En ik woon (vanaf mijn raam) nog geen 20 meter van het spoor af :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:19:23 #152
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125943097
SLT is stiller.
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:30:09 #153
256146 b2py
Beton!
pi_125943483
Wellicht komt er geen SLT langs zijn raam? Zo bot hoeft het nou ook weer niet hoor :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 17:15:31 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125947100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
ja en de burgemeester van Hoogeveen wil dat de IC daar weer stopt. Beide niet haalbaar :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 17:15:51 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125947109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger. :)

Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:

De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.

De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
oeps :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:51:24 #156
256146 b2py
Beton!
pi_125947960
München airport regional railway funding deal

GERMANY: Construction of a 2ˇ3 km east-to-north link between München airport and the München – Regensburg railway is set to begin this year, after an agreement for an equal split of the ¤83m cost was signed by the federal and Bayern governments last month.

Bron en meer

NJ Transit launches smartphone ticketing pilot

NEW JERSEY Transit Corporation (NJ Transit) has launched a three-month smartphone ticketing pilot on the Pascack Valley commuter rail line, which will be used to evaluate the technology before a wider rollout across the NJ Transit rail network.

Bron en meer
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:05:49 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125952551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Ja, en wanneer komt Bentheim - Nordhorn nou, want dat roepen ze ook al jaren.
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:22:41 #158
256146 b2py
Beton!
pi_125953296
De trein die begin dit jaar bij Abcoude in de brand vloog is sinds een paar dagen weer verkleind in dienst gekomen. Nu een viertje in plaats van een zesje.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 20:23:19 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125953316
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem

http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:33:13 #160
256146 b2py
Beton!
pi_125956947
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:33:15 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125956951
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem

http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 22:06:34 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125959065
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
en terecht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:07:10 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125959114
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
Ziet eruit als Parijs.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:08:51 #164
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_125959229
Hier WOB-dingen over de V250. Even kort doorgenomen, maar ik vind het nog niet heel verrassend, er staat volgens mij weinig meer in dan wat we al weten. De echt interessante dingen, zoals de plannen mbt dienstregelingen, zijn niet openbaar gemaakt, omdat dat de commerciële belangen van NS HiSpeed zou schaden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:10:54 #165
256146 b2py
Beton!
pi_125959359
quote:
4s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:08 schreef V2 het volgende:
Hier WOB-dingen over de V250. Even kort doorgenomen, maar ik vind het nog niet heel verrassend, er staat volgens mij weinig meer in dan wat we al weten. De echt interessante dingen, zoals de plannen mbt dienstregelingen, zijn niet openbaar gemaakt, omdat dat de commerciële belangen van NS HiSpeed zou schaden.
Ik vond het vooral een hoop wollige tekst met weinig inhoud.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:11:59 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125959429
Het interessantste was de brief van Descheemaecker, waarin vrij concreet staat dat het voor NMBS nu te laat is om nog een normale samenwerking met AnsaldoBreda te hebben, en dat voor NMBS stoppen met de V250 een zeer reële optie is.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:12:39 #167
256146 b2py
Beton!
pi_125959481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
Het interessantste was de brief van Descheemaecker, waarin vrij concreet staat dat het voor NMBS nu te laat is om nog een normale samenwerking met AnsaldoBreda te hebben, en dat voor NMBS stoppen met de V250 een zeer reële optie is.
Maarja, dat wisten we ook al ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 22:13:21 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125959567
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:13:56 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125959614
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.
Andere ramen. ;)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:14:12 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125959642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Maarja, dat wisten we ook al ;)
Werkelijk hallucinant!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 22:26:14 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125960569
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Andere ramen. ;)
je hebt gelijk. Ik heb ff wat beeldmateriaal erbij gepakt en aan het aantal ramen kun je idd zien dat het een dieselvijf is.

Zie dat er rond 0.30 nog een stelletje mat'46 vertrekt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:34:27 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125961154
Waren zeldzaam, die vijven. Reden ook op Amsterdam - Enkhuizen tot de elektrificatie (en hun buitendienststelling). Eigenlijk een materieelserie die is ingehaald door de tijd. In 1940 was het vooruitstrevend materieel, gebouwd voor internationale diensten en ik meen dat het zelfs 160 kon halen. Helaas kwam er een oorlog tussendoor, en toen de rookwolken waren opgetrokken, kostte het jaren om de vloot weer in de benen te hebben en was het spoorse landschap zodanig gewijzigd dat ze in de stroptreindiensten terechtkwamen waar ze volkomen ongeschikt voor waren. Er is er ook geen een bewaard gebleven...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:34:31 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125961165
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Werkelijk hallucinant!
Kotsbeu!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125964592
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem

http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Tof, das nog een beetje het station zoals ik het me als klein kind herinner, alleen dan minus die oude, donkerblauwe trolleybussen _O_
pi_125966282
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Maar de Excuus-Benelux reed gewoon naar Brussel, wat NS Hispeed ook zei, net als de NMBS. Alleen die faalhazen bij NSR zeiden Antwerpen Centraal.
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag). :|W

Probeerde daarstraks trouwens Eurostar tickets te regelen via Eurostar.com: Die ontkennen dat er op 14 juli treinen van London naar Brussel rijden. Vervolgens NMBS geprobeert die met achterlijk dure tarieven komt aanzetten en NS Hispeed website die zoals gewoonlijk faalt. Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:14:30 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125966320
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:

[..]
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
Vanuit Calais naar Dover: www.myferrylink.com :s)

Afgelopen weekend gedaan met de auto, het is easy en hartstikke goedkoop. Vanuit Duinkerken kun je ook naar Dover, daar vaart DFDS Seaways op.
pi_125966467
Kun je daar ook als voetpassagier mee? Of MOET je dan een auto hebben?
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:19:22 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125966473
Stena Line, only move ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:20:18 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125966511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:19 schreef Sandrvich het volgende:
Kun je daar ook als voetpassagier mee? Of MOET je dan een auto hebben?
Bij MyFerryLink moet je een auto bij hebben, via P&O Ferries kun je ook als voetpassagier naar Dover.
pi_125966599
Wat Fles zegt: http://www.stenaline.nl/en/ferry/london Hoek van Holland - Harwich inclusief trein Harwich - Londen, ¤45 enkele reis.
pi_125966631
Ik zat er net naar te kijken inderdaad, bedankt voor de tips mensen! ^O^
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:24:15 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125966649
Afhankelijk van waar je heen wilt is de route Zeebrugge - Hull misschien ook nog interessant.
pi_125966863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag). :|W

Probeerde daarstraks trouwens Eurostar tickets te regelen via Eurostar.com: Die ontkennen dat er op 14 juli treinen van London naar Brussel rijden. Vervolgens NMBS geprobeert die met achterlijk dure tarieven komt aanzetten en NS Hispeed website die zoals gewoonlijk faalt. Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
Ik weet niet waar je woont maar vanuit Maastricht ben ik in maart voor 20 euro (enkel) met Ryanair naar Londen Stansted gevlogen, dat zou je ook nog kunnen proberen. Vanuit Weeze vliegen ze ook daarheen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:02:14 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125969860
Met DFDS met een auto en een hut van IJmuiden naar Newcastle is iig achterlijk duur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:04:52 #185
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125969913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ziet eruit als Parijs.
RER B: MI 81 uit de Rehab...
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:06:09 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125969940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland?
http://www.megabus.com/
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:07:19 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125969953
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:08:12 #188
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125969974
Nog meer Budget!

pi_125970135
Of via OAD een stedentrip boeken en met KLM op Heathrow vliegen, ook gedaan twee jaar terug :).
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:26:09 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:17 schreef b2py het volgende:
Of via OAD een stedentrip boeken en met KLM op Heathrow vliegen, ook gedaan twee jaar terug :).
Inderdaad, OAD is daar heel makkelijk in, ik kan bijvoorbeeld vanaf hier alleen de bus boeken naar Nederland als ik dat wil voor bijvoorbeeld 25 euro, dan blijft Megabus toch goedkoper maar toch, je kan wellicht even OAD bellen ja want je hoeft niet alles af te nemen, als hun nog plek over hebben mag je mee voor een zacht prijsje..
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:38:50 #191
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger. :)

Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:

De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.

De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...

Trouwens, waarom zit dat ding daar eigenlijk 8)7

Tevens, die mensen uiterst links geven geen krimp :P
pi_125970768
Je rijdt de hoofdbaan op vanaf een zijspoor. Is tegenwoordig heel normaal, bij Woerden liggen deze dingen ook. In Japan zie je ze ook heeeeel veel.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:45:43 #193
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970813
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
Je rijdt de hoofdbaan op vanaf een zijspoor. Is tegenwoordig heel normaal, bij Woerden liggen deze dingen ook. In Japan zie je ze ook heeeeel veel.
Ik zie het nu er niet van in er er kleeft dus, dat blijkt maar weer, onnodig risico aan, waarom zitten daar uberhaubt beweegbare delen?
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:46:16 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125970830
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:50:45 #195
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970933
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Ja, ok, met een iets langere doorloop en een juk erachter zou het al iets anders zijn ja :P
pi_125970940
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven. ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:52:48 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970975
Soms bied een stootjuk ook geen soelaas
pi_125971027
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
pi_125971104
Prima dat conducteurs tegenwoordig de oorzaak van vertraging noemen, maar "we staan stil en kunnen niet verder omdat de trein op het spoor naast ons defect is" biedt nou ook niet echt duidelijkheid..
pi_125971175
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Soms bied een stootjuk ook geen soelaas
[ afbeelding ]
Zonder stootblok was dit erger afgelopen denk ik ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')