Spijtig dat ze dat beige stuk ellende voorin er niet gelijk even uitgeplukt hebben toen ie in de werkplaats stond. Blijft vervelend als je daar gedurende lange tijd tegenaan zit te kijken op de bijrijdersstoelquote:
link om verder te lezen: http://www.rtvnh.nl/nieuws/104061/70-jarige+vrouw+uit+trein+gezetquote:70-jarige vrouw uit trein gezet
Een 70-jarige vrouw is zaterdagavond laat uit de trein gezet op Station Sloterdijk omdat ze niet kon inchecken. Dat twittert haar zoon, Godfried de Vries.
Jaquote:Op zondag 28 april 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
@ Darkwing: heb je op RER C al eens in het Versailles-treinstel gezeten?
http://www.dailymail.co.u(...)lace-Versailles.html
Ik zou het eigenlijk toen hier nog melden en meer info zoeken.quote:Op zondag 28 april 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
jammer is dat, maar wat vond je van het stel?
"NS maakt nieuwe fan OV-chipkaart"quote:Op zondag 28 april 2013 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
link om verder te lezen: http://www.rtvnh.nl/nieuws/104061/70-jarige+vrouw+uit+trein+gezet
is wel ernstig om dan laat op de avond iemand uit de trein te zetten en niet een mogelijkheid te geven om alsnog verder te reizen. Nu staat in het verhaal de zienswijze van de conducteur er niet bij, maar echt fraai is het iig niet
quote:
die poortjes bij de ingang van het station zijn ook zo makkelijk te missenquote:Bij het inchecken op Amsterdam Centraal kon de vrouw geen incheckpaaltje vinden, meldt AT5.
mja, bij de centrale tunnel zou het wel kunnen dat je ze niet zietquote:Op zondag 28 april 2013 20:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
die poortjes bij de ingang van het station zijn ook zo makkelijk te missen
Onmogelijk, ook daar stonden vrijdagavond poortjes. Waren vers geïnstalleerdquote:Op zondag 28 april 2013 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij de centrale tunnel zou het wel kunnen dat je ze niet ziet
ah, maar werkten ze ook?quote:Op zondag 28 april 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Onmogelijk, ook daar stonden vrijdagavond poortjes. Waren vers geïnstalleerd
Irrelevant. Je wacht maar met reizen tot de incidentele storing verholpen is. Iets anders suggereren zou een grandiose misvatting van de machtspositie tussen Vervoerder en reiziger zijn.quote:
Poortjes staan voorlopig allemaal open.quote:Op zondag 28 april 2013 20:44 schreef Adrie072 het volgende:
Euhm, zeg dat 30 april tegen de +/- 800.000 op centraal station A`dam, wanneer de poortjes niet functioneren.
ach ja, te korte treinen zijn immers ook alleen maar de schuld van de reizigerquote:Op zondag 28 april 2013 20:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Irrelevant. Je wacht maar met reizen tot de incidentele storing verholpen is. Iets anders suggereren zou een grandiose misvatting van de machtspositie tussen Vervoerder en reiziger zijn.
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Oma en het mysterie van het onzichtbare chippaaltje: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
Tuurlijk wel, ik check nooit in en kom toch bij de perrons.quote:Op zondag 28 april 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen.
Ik bedoelde figuurlijk dat je niet om de paaltjes/poortjes heen kanquote:Op zondag 28 april 2013 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik check nooit in en kom toch bij de perrons.
Verkeerd instappen terwijl de NS de locatie waar de trein stopt en de treinlengte nog steeds beschouwt als "bedrijfsgeheim". Je moet het lef maar hebbenquote:Op zondag 28 april 2013 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach ja, te korte treinen zijn immers ook alleen maar de schuld van de reiziger
Dan nog draagt de controleur hier niet direkt bij aan zijn baas in een positief daglicht stellen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen.
Je hebt PM.quote:Op zondag 28 april 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen.
Ook bij de centrale tunnel zijn de OV Chippaaltjes prima vindbaar voor iedereen met minstens 1 werkend oog. Dit is gewoon gemakszucht, "Oh ik zie niks staan, ga ook niet zoeken en stap gewoon in" met de achterliggende gedachte van "ik ben oud en mag doen wat ik wil". Hetzelfde soort 70-jarige dat zich direct bij het openen van de deuren de trein in wurmt en daarbij alle uitstappers vuil aankijkt met een blik van "waar haal je het gore lef vandaan om uit te stappen terwijl ik naar binnen wil".quote:Op zondag 28 april 2013 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Oma en het mysterie van het onzichtbare chippaaltje: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
We weten niet wat er verder speelde. Misschien was ze wel agressief of kon ze zich niet legitimeren.quote:Op zondag 28 april 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mooie platen Zug (zie ze nu pas goed!)
En die vrouw had gewoon een boete moeten krijgen...
Waarschijnlijk werd haar de mogelijkheid aangeboden om een kaartje te kopen waarna de vrouw uitstapte en de trein verder ging zonder haar mee te nemen. De vrouw ziet het als belachelijk dat de spoorwegen verder rijden en niet op haar wachtenquote:Op zondag 28 april 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mooie platen Zug (zie ze nu pas goed!)
En die vrouw had gewoon een boete moeten krijgen...
Hoe die zoon zich als een snotneus ook druk gaat lopen maken op Twitter laat al voldoende zien hoe bevoorrecht deze mensen zich voelen. Hoe durven die plebse regels voor ons te gelden.quote:Op zondag 28 april 2013 23:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
De vrouw ziet het als belachelijk dat de spoorwegen verder rijden en niet op haar wachten.
Voor dat laatste kan een BOA ook een boete geven toch? En dat eerste is ook niet nieuw voor een BOA...quote:Op zondag 28 april 2013 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
We weten niet wat er verder speelde. Misschien was ze wel agressief of kon ze zich niet legitimeren.
Een reiziger wordt niet zomaar van de trein gezet. In eerste instantie zal de conducteur een uitstel van betaling schrijven, als de reiziger zich niet kan legitimeren (of dit weigert) wordt er geëscaleerd (dwz service en veiligheid, of politie). Om daadwerkelijk uit een trein verwijderd te worden moet je aardig wat doen.quote:Op maandag 29 april 2013 00:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voor dat laatste kan een BOA ook een boete geven toch? En dat eerste is ook niet nieuw voor een BOA...
wellicht ter overvloede maar: met mijn vorige post wou ik niet zeggen dat ik agressie goedkeur ofzoquote:Op maandag 29 april 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een reiziger wordt niet zomaar van de trein gezet. In eerste instantie zal de conducteur een uitstel van betaling schrijven, als de reiziger zich niet kan legitimeren (of dit weigert) wordt er geëscaleerd (dwz service en veiligheid, of politie). Om daadwerkelijk uit een trein verwijderd te worden moet je aardig wat doen.
Dat dacht ik ook niet hoorquote:Op maandag 29 april 2013 00:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
wellicht ter overvloede maar: met mijn vorige post wou ik niet zeggen dat ik agressie goedkeur ofzo
Nou, heb al meegemaakt dat er amerikanen ofzoiets in de trein zaten die natuurlijk geen bon opgestuurd konden krijgen. Conducteur vraagt via portofoon of machinist wil stoppen en die lui worden er bij het eerstvolgende stoptrein station uitgezet. Dus zoveel hoef je er niet voor te doen. Ik zat er recht achter dus ik heb echt niks verkeerd begrepenquote:Op maandag 29 april 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een reiziger wordt niet zomaar van de trein gezet. In eerste instantie zal de conducteur een uitstel van betaling schrijven, als de reiziger zich niet kan legitimeren (of dit weigert) wordt er geëscaleerd (dwz service en veiligheid, of politie). Om daadwerkelijk uit een trein verwijderd te worden moet je aardig wat doen.
en terecht. zo iemand moet weten dat zoiets niet kanquote:Op maandag 29 april 2013 09:33 schreef Duvel het volgende:
Voor de neus van de machinist het spoor oversteken om je trein te halen is ook een recept om op het volgende station een verplichte plaspauze te houden.
met cash een kaartje kopen was niet mogelijk?quote:Op maandag 29 april 2013 09:30 schreef arkkey het volgende:
[..]
Nou, heb al meegemaakt dat er amerikanen ofzoiets in de trein zaten die natuurlijk geen bon opgestuurd konden krijgen. Conducteur vraagt via portofoon of machinist wil stoppen en die lui worden er bij het eerstvolgende stoptrein station uitgezet. Dus zoveel hoef je er niet voor te doen. Ik zat er recht achter dus ik heb echt niks verkeerd begrepen
Edit: het was uiteraard een intercity.
Lijkt me wel, kaartje ligt hier toevallig voor me. "1 persoon 1 dag gratis mee met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft en 12 jaar of ouder is."quote:
Dat weet iedereen toch? Hij zal wel verbaasd zijn geweest dat ie via de omroep gemaand werd uit te stappen, en dat we net zo lang zouden wachten tot ie was uitgestapt. En dat anders de politie wel even langs zou komen om hem te helpen met uitstappen.quote:Op maandag 29 april 2013 09:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en terecht. zo iemand moet weten dat zoiets niet kan
Dank! In de voorwaarden stond ook niets over de reisklasse, dus zal inderdaad wel gewoon mogen.quote:Op maandag 29 april 2013 09:43 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, kaartje ligt hier toevallig voor me. "1 persoon 1 dag gratis mee met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft en 12 jaar of ouder is."
Hier ook nog voorwaarden van een eerdere meereis-actie.quote:Op maandag 29 april 2013 09:44 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dank! In de voorwaarden stond ook niets over de reisklasse, dus zal inderdaad wel gewoon mogen.
Dat staat ook weer zo leuk op de NS-site:quote:Op maandag 29 april 2013 11:22 schreef dennistd het volgende:
De Grensland Express ligt er ook weer eens uit: het stel moest een onderhoudsbeurtje krijgen en dat liep een dag uit...
Ik snap overigens steeds niet waarom Syntus geen 'leen-trein' kan krijgen als hun vaste stel onderhoud nodig heeft? Zeker met zo'n enorm overschot aan DM'90 bij NS.quote:Tussen Oldenzaal en Bad Bentheim rijden geen Sprinters door beperkingen in de materieelinzet.
Of een deal met een museumlijn dat die een stel uitlenen.. lijkt me goedkoper en ludiek!quote:Op maandag 29 april 2013 21:29 schreef Hr-Flip het volgende:
Voor 1 stel, 1 stel reservestel achter de hand houden is ook duur, een contractje met NSr nemen, over het lenen van een reservestel van hun is veel efficienter.
Eigenlijk zou NedTrain een leenstel moeten hebben, net zoals bij een autogarage. Leuk een DM'90 in de groene kleuren van NedTrain.
Dit!quote:Op maandag 29 april 2013 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met cash een kaartje kopen was niet mogelijk?
en verder zou het betalen met creditcard mogelijk gemaakt moeten worden, zodat er minder problemen zijn. Nu kan dat volgens mij alleen op Schiphol en Amsterdam CS
Volgens mij heeft Syntus wel goede banden met de HSA, dus een DE-2 zou tot de mogelijkheden moeten behoren. Hoewel ik niet weet of de EBA daar nou heel blij van wordtquote:Op maandag 29 april 2013 22:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Of een deal met een museumlijn dat die een stel uitlenen.. lijkt me goedkoper en ludiek!
Je bedoelt een ILenT. Nee, ik verwacht zoiets ook niet snel. Zou wel geniaal zijn.quote:Op maandag 29 april 2013 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Syntus wel goede banden met de HSA, dus een DE-2 zou tot de mogelijkheden moeten behoren. Hoewel ik niet weet of de EBA daar nou heel blij van wordt
Persoon aangereden op het Franse net ..quote:Op dinsdag 30 april 2013 08:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Thalys gaat vandaag niks verdienen geloof ik. Meer als 2 uur vertraging voor treinen uit belgie richting parijs en andere kant op loopt ook niet lekker.
Dat rijden ze ook. Alleen de af en aantakkingen niet eh.quote:Op dinsdag 30 april 2013 09:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Persoon aangereden op het Franse net ..
Waarom rijden ze daar niet op aparte HSL-lijnen, zoals in België?
ILenT is misschien nog wel te regelen, de EBA (Duitsland) lijkt me moeilijker..quote:Op dinsdag 30 april 2013 06:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Je bedoelt een ILenT. Nee, ik verwacht zoiets ook niet snel. Zou wel geniaal zijn.
Zou je dan niet beter gewoon gaan lopen?quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Arnhem-Winterswijk
Oorzaak
Tussen Wehl en Zevenaar rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Reisadvies
Reizigers tussen Wehl en Zevenaar reizen via Zutphen.
Alles gaat goed. Praat daarover naquote:Op dinsdag 30 april 2013 19:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Aan de ene kant goed dat alles goed verloopt op het NS net. Maar ik had eigenlijk ook graag wat gehad om over na te praten
paar verstoringen geweest, maar deze waren vrij snel weer opgelost. Alleen Arnhem - Winterswijk springt er negatief uit.quote:
ach, een beetje soepen moet kunnenquote:Op dinsdag 30 april 2013 22:41 schreef Duvel het volgende:
Die eerste foto recht tegen de zon in is dankzij RAW-schieten niet eens helemaal mislukt.
Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagenquote:
of je moet over een klepperende brievenbus dromenquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagenDus eindelijk eens GEEN nachtmerries hopelijk
![]()
Die was godzijdank niet mee, jij welquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of je moet over een klepperende brievenbus dromen
quote:
gelukkig nietquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]jij bent niks gewend. Maar goed, laat het ook maar zo
Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over hadquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die was godzijdank niet mee, jij wel
Ik heb vannacht al deadlock zijn kostbaarheden kundig verpakt toen hij allang niet meer op zijn benen kon staan. Ga met mij op reis en het komt goed.quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over had
quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Complimenten voor spoorsector na prima verlopen koninginnedagvervoer: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
Ja, ergens in noordoost-groenland moest ook een Eskimo niezen. verder was er geen vuiltje aan de luchtquote:Op woensdag 1 mei 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
het lijkt op Arnhem - Winterswijk na zeer goed verlopen te zijn
Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 08:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Thalys gaat vandaag niks verdienen geloof ik. Meer als 2 uur vertraging voor treinen uit belgie richting parijs en andere kant op loopt ook niet lekker.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen.
NS was lekker bezig met de Brusselaar in Rotterdam "Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 4 en rijdt niet verder dan Antwerpen Centraal"
"Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Antwerpen en Brussel rijdt verder naar Brussel."
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:23 schreef greavy het volgende:
Oh, en toen wij Mechelen uitreden konden wij aansluiten in de file voor Brussel. Een "storing in de seininrichting" rond Schaarbeek / Brussel-Noord. Met +34 in Brussel-Zuid aangekomen, gelukkig had de aansluitende trein naar De Panne (wat normaal 32 minuten was) ook +14. Terugreis uit Knokke liep voorspoedig
En wie het niet weet: De kusttram is een leuk traject, zeker over de enkelsporige sluizen bij Zeebrugge. Daar moet niet een vrachtwagen door rood rijden, want dan heb je +12, zoals wij gister
Vanuit De Panne moet je even tegen de richting in met de tram over de sluis. En als de tram oprijdt nadat hij veilig heeft, en een vrachtwagen nog even door het rooie gaat, sta je muurvast. Want daarachter staat dan al een file. En de tram gaat niet achteruit.
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoorquote:Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Vanaf Knokke met de trein verder![]()
Of in de zomer met de bus naar Breskens
Mooie tabelletjesquote:Op woensdag 1 mei 2013 08:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor
[ afbeelding ]
Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke
En dan
[ afbeelding ]
Ofzo
Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten.quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor
[ afbeelding ]
Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke
En dan
[ afbeelding ]
Ofzo
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komenquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten.
Er staat ook overal in de dienstregeling " * Theoretische dienstregeling ". Soms heb je in 5 minuten 3 trams en dan ineens een halfuur niks
En de trams rijden ook graag te vroeg, ze wachten nergens hun tijd af.
Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch."quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komen![]()
Verder, als ik het goed begrijp gezien de dienstregeling van een kwartier en dergelijke , wordt de trein dus eigenlijk geëxploiteerd als de Hoekse lijn, alleen dan een waarmee ze maar wat raak lopen te klooien
Ah, een lijn met de karakterstieken van de Hoekse Lijn, met het venijn van de RER A, das dubbele thuiswedstrijd voor mijquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch."
foute topic!quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Gister was ik even meegeweest met de Kusttram in België tussen De Panne en Knokke, met een tussenstop in De Haan.
Vanwege werkzaamheden bij De Haan en bij Blankenberge moet er over enkele honderden meters enkelspoor gereden worden, wat nogal voor vertraging zorgt. Hier komt Kusttram 6019 met +13 langs De Haan en vertrekt net weer. Rechts zien we een oud haltegebouw van De Haan aan Zee. Daar zit nu een klein bedrijfje in. Boven de sporen is de watertoren van De Haan te vinden. Rechtsvoor ligt een jukspoortje, die gezien de staat van het spoor af en toe gebruikt wordt. Achter de fotograaf vind je een overloopwissel, die naar het jukspoor achter de fotograaf loopt. Door te steken is hier te komen.
Opvallend aan de gehele tramlijn is dat er maar in één richting overloopwissels liggen, maar wel vele over het gehele traject verspreid.
[ afbeelding ]
Na wat gegeten te hebben in De Haan is de reis vervolgd naar Knokke, maar moest gewacht worden op een vertraagde tram.
Doordat onze tram 8 minuten vertraging had volgens de borden maar uiteindelijk meer bleek, kon de tegentram met +7 nog vastgelegd worden. Hier is tram 6044 net vertrokken bij de halte De Haan aan Zee, en is zich naar De Panne aan het spoeden.
[ afbeelding ]
Na aankomst in Knokke werd eerst even van een terrasje genoten, maar na terugkomst hadden we nog 40 minuten alvorens de trein ging vertrekken.
Hier is tram 6015 net uit Knokke vertrokken met een vertraging van 12 minuten, wat te wijten is aan de werkzaamheden op het traject waardoor enkelspoor gereden moet worden, en eigenlijk net niet past in de dienstregeling met een strakke kwartiersdienst.
[ afbeelding ]
Nog geen 4 minuten later volgt tram 6041, die maar tot Oostende station rijdt. Dit kan echter niet op de koersborden van de tram staan.
Het is echter geen spitstoevoeging, maar vanaf half 6 wordt in deze periode van het jaar een halfuursdienst geboden op Knokke - De Panne en een kwartiersdienst tot Oostende. Tussen Oostende en De Panne is de tramdienst in de ochtend en in de avond uitgedund, terwijl het andere deel juist weer een continue kwartiersdienst houdt.
Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Ja, want de huidige route met minste overstappen is geen omweg (via Zwolle)quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg.
Minst aantal overstappen is 1: Coevorden - Zwolle, Zwolle - Hengelo.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:38 schreef MTL het volgende:
Waarom via Zwolle? Minste aantal overstappen is 2, en dat is Coevorden - Mariënberg, Mariënberg - Almelo, Almelo - Hengelo:
http://www.ns.nl/reisplan(...)=-2070336437&index=3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |