quote:
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
Ter ere van nog steeds een van mijn favoriete indie-albums
Solex is geen hem, maar een haar.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:37 schreef TWP het volgende:
Iemand hier bekend met Solex? Ik zag hem op de eerder genoemde *kuch*-site staan. De plaat "Solex Ahoy The Sound Map Of The Netherlands". Met de volgende tracklist:
01 – Noord Holland
02 – Friesland
03 – Groningen
04 – Drenthe
05 – Overijssel
06 – Gelderland
07 – Limburg
08 – Noord Brabant
09 – Zeeland
10 – Zuid Holland
11 – Utrecht
12 – Flevoland
Klinkt, uhm, interessant.
Ik had nog nooit van ze gehoordquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:06 schreef Felagund het volgende:
De nieuwe Foals is trouwens ook fijn, echt een goed jaar tot nu toe.
2010! Ik luisterde er in 2010 al naar!!!11 Toen maakten ze chillwave, bij "melancholische gitaar-elektro" denk ik aan iets anders (Mount Kimbie). kciR noemde "alternatieve R&B", weer iets anders. Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nope, ze zijn Brits. Ze maken hele fijne melancholische gitaar-elektro. Het is echt super chill. Eerste EP in 2011, vorige in 2012 en 1 april komt het debuutalbum uit.
Vorig jaar live gezien, was ook heel erg tof ondanks dat de tent bijna leeg was.
Ik moest eerst aan dit denkenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:53 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
WauwIk luister 'm nu voor het eerst en het is echt heel erg mooi. Het wordt nooit dansmuziek of iets wat je aanzet als je even snel wat wil horen maar ik hou zo van zulke sfeermuziek
Nou, ik luister zelden naar nieuwe muziek, maar in dit geval wilde ik mijn eer toch halen.quote:
Serieus? Moet je de eerste twee albums ook eens beluisteren, pareltjes.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van ze gehoord
Klinkt wel aardig ja
Foals is toch niet echt een hype? Die doen al heel wat jaren meequote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:10 schreef Moody het volgende:
Foals is inderdaad een hype die het uithouden waard is. Aanstekelijke deuntjes zonder dat het vervelend of zeurderig wordt. (zoals bij een vergelijkbare hype als Bastille wel het geval is)
Ik hoor ze voor het eerst om het uur op de radio en ze staan op alle mogelijke festivals. Er is wel wat gaande zeg maar sinds hun laatste plaatquote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:14 schreef kciR het volgende:
[..]
Foals is toch niet echt een hype? Die doen al heel wat jaren mee
The Boxer Rebellion! Goed om te horen dat die weer wat nieuws doen. Voor het eerst gehoord op London Calling een paar jaar geleden en dat was leuk. Maar daarna bijna nooit meer op gezet. Moet ik toch maar weer eens gaan doen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:54 schreef Merge het volgende:
Nieuwste single van The Boxer Rebellion, erg fijn nummer
Herkenbaar na 1 luisterbeurt. Al vind ik het wel meevallen met de zang. Ik vind de stemmen van Kane of Roel van Velzen minder aantrekkelijkquote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
Heb trouwens gisteren het veelgeprezen album 'In the Aeroplane over the Sea' van Neutral Milk Hotel natuurlijk gehoord. Vond hem zeker goed, alleen die zang beviel me niet zo. Bij het laatste lied had ik er zelfs helemaal genoeg van. Herkenbaar?
Dan moet je lekker Transmissions from the satellite heart luisteren. Of nog eerder, nog harder werk. of gewoon Embryonic of de nieuwstequote:Op zondag 31 maart 2013 15:15 schreef Kerftminister het volgende:
Luister nu mijn eerste Flaming Lips album, de meest recente. Kende wel 'Yeah Yeah Yeah Song' van ze en die vond ik vet. Maar dit album is niet echt iets voor mij, dat terwijl ik wel van ontoegankelijk spul houd, maar dan vaak wel wat ruiger.
Die luisterde 'ie dusquote:
Oh, ik las het alsof hij At War with the Mystics aan het luisteren wasquote:
Lekker hoorquote:Op zondag 31 maart 2013 18:57 schreef IAmKloot het volgende:
dankzij de show van nico dijkshoorn op KX Radio heb ik nieuw werk van Steve Mason (beta band) gehoord en dat beviel zeer goed
Grmbl, video werkt weer eens niet hier, terwijl het volgens mij van de platenmaatschappij zelf is.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:57 schreef IAmKloot het volgende:
dankzij de show van nico dijkshoorn op KX Radio heb ik nieuw werk van Steve Mason (beta band) gehoord en dat beviel zeer goed
klopt!!! the three ep's is echt briljant van zequote:Op zondag 31 maart 2013 19:34 schreef Felagund het volgende:
Beta Band moet ik ook eens beter uitchecken trouwens.
DIe heb ik wel eens geluisterd, zijn de andere albums nog de moeite om te beluisteren?quote:Op zondag 31 maart 2013 19:36 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
klopt!!! the three ep's is echt briljant van ze
alleen het officiele titelloze debuut vind ik matig, Hot Shots II en Heroes To Zeroes zijn prachtplatenquote:Op zondag 31 maart 2013 19:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
DIe heb ik wel eens geluisterd, zijn de andere albums nog de moeite om te beluisteren?
Fijn album zeg die Steve Mason! Heerlijkquote:Op zondag 31 maart 2013 19:36 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
klopt!!! the three ep's is echt briljant van ze
Three EPs is zeker de beste ja. Ik heb ze ook pas onlangs ontdekt eigenlijk. Briljante band. Hot Shots II vind ik ook heel vet. De andere 2 vind ik lichtelijk gezapig, maar ook erg goed. Three EPs wordt doorgaans wel gezien als hun meesterwerk. Vooral dit nummer vind ik zo tofquote:Op zondag 31 maart 2013 19:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
DIe heb ik wel eens geluisterd, zijn de andere albums nog de moeite om te beluisteren?
Ik vind The Beta Band juist alleraardigst. Lekker eclectisch, zoals dat heet. Inclusief gekke rapjes en Bonnie Tyler-verwijzing.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:19 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
alleen het officiele titelloze debuut vind ik matig, Hot Shots II en Heroes To Zeroes zijn prachtplaten
Ik zit die plaat nu te luisteren. Echt héél goed.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:51 schreef Moody het volgende:
Nog een artiest die ik (we?) hebben gemist; Matthew E White
Nicht schlecht toch?
Ik dacht 'm gezien te hebben in Concerto, maar ik twijfel nu heel erg of ik 'm niet met een andere plaat door de war haal. Prijs weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet je toevallig nog waar en voor hoe veel? Ga ik er eens kijken woensdag
Respect.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een stel giebelende meisjes enigszins uitgescholden omdat ze teveel lawaai maakten bij Janne in Tivoli
En vervolgens was de hele zaal stil
Kurt Vilequote:Op maandag 1 april 2013 18:15 schreef arucard het volgende:
Nieuwe Kurt Vile te streamen
http://www.npr.org/2013/0(...)kin-on-a-pretty-daze
Nuanceverschil, in dat geval staat het stel giebelende meisjes natuurlijk op 't podium.quote:Op maandag 1 april 2013 23:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Respect.Dat had ik bij Mumford & Sons ook moeten doen, met een megafoon.
Je vergelijkt M&S met giebelende meisjes, of begrijp ik het niet?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:07 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nuanceverschil, in dat geval staat het stel giebelende meisjes natuurlijk op 't podium.
Ik dacht dat ie wel duidelijk genoeg was, maar inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je vergelijkt M&S met giebelende meisjes, of begrijp ik het niet?
Oke, het was een kutconcert, maar giebelende meisjes is nou niet een associatie die ik bij ze heb. Ze liepen eerder te schelden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:14 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik dacht dat ie wel duidelijk genoeg was, maar inderdad.
Yiiiiihaaaaaaaa!quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:11 schreef Arn0 het volgende:
The Knife hun album valt te streamen:
http://pitchfork.com/advance/62-shaking-the-habitual/
quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:00 schreef DO2 het volgende:
Ik heb nog geen kans gezien om 'm te beluisteren, Norrage. Morgen weet ik wellicht meer.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:26 schreef DO2 het volgende:
Maar de eerste 5 nummers zijn alvast fuckin lekker! Doen het meteen goed hier.
Wrap Your Arms Around Me... Kolere...!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:07 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik begreep het ook wel, Norrage. D02 bracht me daarna even aan het twijfelen...
?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:12 schreef DO2 het volgende:
Moeilijk album... Waar hebben al die mensen het eigenlijk over? ... Ik begrijp de consternatie niet.
Het voelt echt als thuisklaarkomen voor mij.
quote:Op woensdag 3 april 2013 00:53 schreef Arn0 het volgende:
Ik moet DO2 bijtreden in deze, net anderhalf uur lang klaargekomen.
Wow, die vinger ziet er niet goed uit!quote:Op woensdag 3 april 2013 13:24 schreef Z het volgende:
http://www.latenightwithj(...)er-monomania/n34639/
Die zocht ik ook al (zonder succes), 8 april komt hij toch officieel uit? Dus hij zal een dezer dagen wel uitlekken.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:35 schreef CrushedTinBox het volgende:
Kan niet wachten op de nieuwe van James Blake, gek genoeg nog niet gelekt. Ik ben benieuwd.
Komt idd 8 april uit, zal vondelpark ff checken.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:38 schreef kciR het volgende:
[..]
Die zocht ik ook al (zonder succes), 8 april komt hij toch officieel uit? Dus hij zal een dezer dagen wel uitlekken.
Heb je Vondelpark al geprobeerd, dat vind ik wel te vergelijken met de muziek van James Blake.
Het vinyl is veel te duur anders had ik 'm al besteld. De drie (vier?) tracks die ik al gehoord hebquote:Op woensdag 3 april 2013 13:35 schreef CrushedTinBox het volgende:
Kan niet wachten op de nieuwe van James Blake, gek genoeg nog niet gelekt. Ik ben benieuwd.
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:23 schreef methodmich het volgende:
MUZ / Top5 van de dag #36
Nou, iedere rechtgeaarde poster in dit topic moet daar toch wel een top 5 van de dag kunnen plaatsen.
Anders heb je hier niets meer te zoeken vanaf nu.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Goede band, zeker. Maar ik zou er geen nummers van kunnen opnoemen om eerlijk te zijn. Lusiter die albums altijd in hun geheel.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:50 schreef methodmich het volgende:
Zonde. In de OP van de eerste topics werd nog gesproken over welk bier de creatieve spil van GBV dronk.
Zeer eens hij staat op de luisterpaal heb hem vandaag al een paar keer geluisterd echt heerlijk.quote:
Wel een beetje meer van hetzelfde. Maar dat is natuurlijk niet zozeer verkeerdquote:
Indieliefhebbers zouden indieliefhebbers niet zijn als ze anderen niet hun smaak opdrongenquote:Op woensdag 3 april 2013 17:23 schreef methodmich het volgende:
MUZ / Top5 van de dag #36
Nou, iedere rechtgeaarde poster in dit topic moet daar toch wel een top 5 van de dag kunnen plaatsen.
Anders heb je hier niets meer te zoeken vanaf nu.![]()
![]()
Mwah, van mij hoeft niemand het verder leuk te vinden hoor, geen probleem. Was meer een subtiele verwijzing naar de OP van hoe dit topic ooit begon.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Indieliefhebbers zouden indieliefhebbers niet zijn als ze anderen niet hun smaak opdrongen
Hij komt 20 mei naar Groningen. In de Vera. Ga er waarschijnlijk heen.quote:
MUZ / Guided By Voicesquote:Op woensdag 3 april 2013 17:50 schreef methodmich het volgende:
Zonde. In de OP van de eerste topics werd nog gesproken over welk bier de creatieve spil van GBV dronk.
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)quote:Op woensdag 3 april 2013 20:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
MUZ / Guided By Voices
Topic heeft ook maar iets meer dan 40 posts, dus zo verwonderlijk is het niet dat ik het niet ken.
Gaat die titel ook over de band of alleen die regel in de OP? Zit het nu niet te luisteren, Game of Pricks klonk niet onaardig. Maar ik zie dat ze een stuk of 20 albums hebben, welke is nu een aanrader om mee te beginnen of maakt dat niet uit?quote:Op woensdag 3 april 2013 20:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
Die bedoelde ik.
Niet echt iets aan de hand. "While getting dressed for the performance backstage, frontman Bradford Cox referred to himself in character as "Connie Lungpin," donning a wig and bandaging his fingers as a tribute to his father who recently lost two fingertips in a tablesaw accident. "quote:
Eerdere albums zijn langs me heen gegaan eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wel een beetje meer van hetzelfde. Maar dat is natuurlijk niet zozeer verkeerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind die nieuwe Kurt Vile echt zwaar tegenvallen trouwens. Vooralsnog een hele anonieme plaat.![]()
quote:Op donderdag 4 april 2013 17:57 schreef Maxerazzi het volgende:
Veel meer indie wordt het inderdaad niet, Moody!Er gebeurt niet echt iets boeiends op he? Klinkt heerlijk hoor, daar niet van. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind die nieuwe Kurt Vile echt zwaar tegenvallen trouwens. Vooralsnog een hele anonieme plaat."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Luister nu. Heel goed jaquote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:51 schreef Moody het volgende:
Nog een artiest die ik (we?) hebben gemist; Matthew E White
Nicht schlecht toch?
quote:Op donderdag 4 april 2013 17:57 schreef Maxerazzi het volgende:
Veel meer indie wordt het inderdaad niet, Moody!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan ons Peter niet voor de gek houden, waarschijnlijk leest hij zelfs op alle fora mee
![]()
Nee, over die bierregel.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gaat die titel ook over de band of alleen die regel in de OP? Zit het nu niet te luisteren, Game of Pricks klonk niet onaardig. Maar ik zie dat ze een stuk of 20 albums hebben, welke is nu een aanrader om mee te beginnen of maakt dat niet uit?
Is leuke, al is het een wat rare, plaat! Ik twijfel nog of ik ze wellicht ga zien in de Melkweg. Net een tikkeltje duur.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:05 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik weet niet hoe lang ie al uit is, maar zodra de zon weer begint te schijnen zal het Parov Stelar Trio flink wat gedraaid worden hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Laat ik maar voor wat opschudding zorgen hier: zowel de nieuwe van The Knife als van James Blake doen mij helemaal niets.![]()
Hij begint hier ook iets beter in te werken, wel hun beste werk in een jaar of 6. Aanstaande juni voor de vierde keer in Doornroosje in de lente: het is dat er nu 4 jaar heeft tussen gezeten, anders had ik er de klok op gelijk gezet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:54 schreef Slobeend het volgende:
Dat nieuwe album van The Veils is eigenlijk best wel aardig. Een stuk beter dan Sun Gangs.
Er is een deel 2?! Die moet ik zienquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb Air Bud 1 & 2 paar jaar geleden voor een euro op dvd gekocht!
Dat moment in de eerste film dat ze die hond op het eiland achterlaten. Drama.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Retrograde, Overgrown, Take a Fall For Me, Digital Lion en Voyeur vind ik al geweldig. De rest moet ik nog wat beter verkennen, track voor track zoals dat bij mij vaak gaat met nieuwe albumsquote:Op zondag 7 april 2013 15:14 schreef Norrage het volgende:
Ik moet zeggen, voorlopig bevalt de nieuwe James Blake mij veel meer dan de oude James Blake.
Fantastisch album die James Blake. Echt heel goed. Zo is "moderne" muziek nou echt bedoeld. Waarin samples, electronica, en stem en oorspronkelijke instrumenten samen worden gecombineerd tot een passend geheel. Heel goedquote:Op zondag 7 april 2013 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Retrograde, Overgrown, Take a Fall For Me, Digital Lion en Voyeur vind ik al geweldig. De rest moet ik nog wat beter verkennen, track voor track zoals dat bij mij vaak gaat met nieuwe albums
Dat heb ik uiteraard welquote:Op zondag 7 april 2013 21:26 schreef Norrage het volgende:
Waarom heb jij geen last.fm trouwens? Of heb je dat wel en is het niet gelinked op fok?
Volgens mij verwar je me met Norrage...?quote:Op zondag 7 april 2013 21:33 schreef Felagund het volgende:
En wat D02 zegt, het vorige album vond ik volgens mij niet zo heel bijzonder.
Nee, ik doelde op de post waar in je zei dat je het album gaat luisteren.quote:
Nee, maar met Last.fm is mijn Facebook zo te achterhalen. Terwijl ik vrij veel moeite doe dat juist onvindbaar te laten voor FOK!kersquote:Op zondag 7 april 2013 21:36 schreef Norrage het volgende:
Zit je daar over fok te roddelen ofzo?? Ik dacht, ik voeg je eens toe op last.fm
Hij is ook zo moeilijk te raden.quote:
Bij jou inderdaad wel wat ingewikkelderquote:
Je wilt geen real-life contact met onsquote:Op zondag 7 april 2013 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, maar met Last.fm is mijn Facebook zo te achterhalen. Terwijl ik vrij veel moeite doe dat juist onvindbaar te laten voor FOK!kers
Precies ditquote:Op zondag 7 april 2013 21:42 schreef Felagund het volgende:
Ik wil mijn Last.FM naam veranderen, maar dan ben ik al mijn scrobbles kwijt.
Op een paar FOK!kers na (waaronder mijn vriendin) houd ik het 'echte' leven en Tchock zo veel mogelijk gescheiden jaquote:Op zondag 7 april 2013 21:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je wilt geen real-life contact met ons![]()
Ja precies. Het is best leuk om te delen. Zeker omdat ik ondertussen wel 50 nuttige vrienden heb op last.fm. Dan staat er precies mooi bij alle artiesten wat iedereen al geluisterd heeft etc. Leer ik wel wat vanquote:Op zondag 7 april 2013 21:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies ditEn ik heb nu bijna 46.000 scrobbles dus dat zou redelijk zonde zijn. Terwijl ik mijn Last.fm graag zou delen want ik hou er ook iedere artiest die ik ooit gezien heb op bij
Ik heb ook nog nooit een fokker in het echt ontmoet behalve Ranja, en laatste emokid bij Yo La Tengoquote:Op zondag 7 april 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op een paar FOK!kers na (waaronder mijn vriendin) houd ik het 'echte' leven en Tchock zo veel mogelijk gescheiden ja
Tenzij je Koelants heetquote:Op zondag 7 april 2013 21:45 schreef Norrage het volgende:
Ik wil eigenlijk al jaren mijn naam Norrage veranderen (al heb ik geen idee waarin)...maar op Fok mag dat niet zonder alles te verliezen, en dat is inderdaad ook zo op last.fm
Ik gebruik Last.FM eigenlijk zelden voor vrienden en dergelijke. Alleen om zelf bij te houden wat ik luister, wallpapers te maken voor al mijn apparaten en mijn smaak te spammen naar andere mensen buiten last.fm.quote:Ja precies. Het is best leuk om te delen. Zeker omdat ik ondertussen wel 50 nuttige vrienden heb op last.fm. Dan staat er precies mooi bij alle artiesten wat iedereen al geluisterd heeft etc. Leer ik wel wat van
Toch zouden wij elkaar toch wel eens tegengekomen kunnen hebben. Overlapte net nietquote:Op zondag 7 april 2013 21:55 schreef Felagund het volgende:
Ik heb ook nog nooit een Fokker ontmoet, ik hou het liefst zoveel mogelijk gescheiden, al zijn sommige gegevens wel te achterhalen als je goed zoekt.
Ik kwam je laatst op MuMe tegen.quote:Op zondag 7 april 2013 21:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Toch zouden wij elkaar toch wel eens tegengekomen kunnen hebben. Overlapte net niet
Mij maakt het niet heel veel uit of het overlapt of niet. Maar ik heb niet heel veel mensen van fok op facebook ofzo. Maar goed, dat voegt ook niet heel veel toeWij hebben via dit forum wel genoeg contact
Ja daar word ik langzaamaan wat actiever.quote:
Ik wilde net zeggen, de vorige klonk niet heel volwassen (gewoon no nonsense surfrock). Ik zal de nieuwe ook eens luisteren.quote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef Radioheader het volgende:
Ik vind de nieuwe van Kurt Vile wel lekker, maar niet zo speciaal als die 2 cds hiervoor.
De nieuwe Wavves vind ik ook chill, weet niet of jullie die ook luisteren? Deze cd heeft echt een heel volwassen () geluid. Hoort af en toe wat weezerinvloeden, veel minder rauw (gladder) dan die andere.
Ooh ja dat is dit ook. Maar, in vergelijking met de eerste twee, is die derde veel gladder. Ooh helemaal verkeerd gezegd lees ik nu. Vergeet dat volwassen stukje maar...:')quote:Op zondag 7 april 2013 22:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, de vorige klonk niet heel volwassen (gewoon no nonsense surfrock). Ik zal de nieuwe ook eens luisteren.
Vind hem juist een stuk beter, heb hem al een keer of 8 helemaal geluisterdquote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef Radioheader het volgende:
Ik vind de nieuwe van Kurt Vile wel lekker, maar niet zo speciaal als die 2 cds hiervoor.
Dat natuurlijk. Ik vond vroeger Fok! ook maar vreemd, waarom weet ik eigenlijk niet meer, maar nu ben ik er toch behoorlijk actief geworden.quote:Op zondag 7 april 2013 23:59 schreef Norrage het volgende:
Wij zijn sowieso allemaal cool natuurlijkmaar ik word wek raar aangekeken altijd als ik zeg actief op fok te zijn
Album top 100 2024
Dat is wel herkenbaarquote:Op zondag 7 april 2013 23:59 schreef Norrage het volgende:
Wij zijn sowieso allemaal cool natuurlijkmaar ik word wek raar aangekeken altijd als ik zeg actief op fok te zijn
quote:Op maandag 8 april 2013 00:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat natuurlijk. Ik vond vroeger Fok! ook maar vreemd, waarom weet ik eigenlijk niet meer, maar nu ben ik er toch behoorlijk actief geworden.Dat krijg je als niemand mijn vraag beantwoordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik mijn vriendin, dus. Maar ik zeg ook nooit dat ik actief ben op FOK!quote:Op zondag 7 april 2013 23:55 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een paar van mijn beste vrienden via fok ontmoetniet alle fokkers zijn raar gelukkig
Ik vind de "nieuwe" Amerikaanse stroming erg fijn momenteel, met namen als Kendrick Lamar, Tyler, The Creator, Asap Rocky, Danny Brown, Childish Gambino.. Of de wat meer intelligente rap van het kliekje rond El-P, Killer Mike, iLL Billquote:Op maandag 8 april 2013 03:40 schreef Tchock het volgende:
Zijn hier nog hiphopliefhebbers? Zo ja, wat aanraders qua albums? Ik kende voorheen alleen wat losse nummers van Cunninlynguists (Lyguistics is echt briljant) maar wil wat meer hebben. Dus net Illmatic en Enter the Wu-Tang binnengehaald, wat nu?
Ken Cunninlynguists niet. Maar Joey Bada$$, Killer Mike, Kevin Gates en Kendrick Lamar hebben recent goede hiphop-platen afgeleverd.quote:Op maandag 8 april 2013 03:40 schreef Tchock het volgende:
Zijn hier nog hiphopliefhebbers? Zo ja, wat aanraders qua albums? Ik kende voorheen alleen wat losse nummers van Cunninlynguists (Lyguistics is echt briljant) maar wil wat meer hebben. Dus net Illmatic en Enter the Wu-Tang binnengehaald, wat nu?
Ik kan je buiten de standaard tips niet echt goede tips geven. Van de laatste weken vind ik vooral The Flaming Lips echt goed, maar daar moet je van houden. Het album van Tessa Rose Jackson vind ik ook leuk, voor de rest niet heel veel nieuws geluisterd.quote:Op maandag 8 april 2013 00:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat krijg je als niemand mijn vraag beantwoordt
Aaah je had ook een vraag gesteld. Je moet het er niet zo tussenproppenquote:Op zondag 7 april 2013 12:23 schreef MaJo het volgende:
Grappig dat Foals hier niet heel bekend waren, onder de britpop/indie fans al een gevestigde naam. Heb ze ergens in 2006 of 2007 gezien met hun eerste album, toffe liveband! Nieuwe album nog niet geluisterd maar ga ik zeker nog doen.
Nog tips van albums die ik echt moet luisteren? Heb het de laatste weken weer wat laten versloffen
Oh en Peace voor een tientje in Tivoli. Las hier dat de cd wel tegenviel maar ga ze wel even checken
Ik vind Madvillain met de plaat Madvillainy wel een aanrader. Is samenwerking tussen MF Doom en Madlib.quote:Op maandag 8 april 2013 03:40 schreef Tchock het volgende:
MF Doom natuurlijkquote:Op maandag 8 april 2013 03:40 schreef Tchock het volgende:
Nog een klassieker die je niet mag missen:quote:Op maandag 8 april 2013 03:40 schreef Tchock het volgende:
Zo, waar moet ik beginnen!? Als je echt in de geschiedenis duikt zijn die 2 een goede start. Wil je niet overspoelen, dus probeer als begin Beastie Boys - Paul's Boutique en A Tribe Called Quest - Midnight Marauders daar aan toe te voegen.quote:Op maandag 8 april 2013 03:40 schreef Tchock het volgende:
GZA is ook een Wu-Tanglid toch?quote:Op maandag 8 april 2013 12:23 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nog een klassieker die je niet mag missen:
[ afbeelding ]
Hoe moet ik het zien? Is Indie echt een muziekstroming op zich of eerder een aftakking? En is bijv. Indie Arie, die ik vroeger heel vet vind, ook "Indie"?? Ik kende dit genre niet en weet ook niets van de afkomst er vanquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel LVIII
Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.
Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.
Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!
Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque
Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49
Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
En het pre-lijstjes topic voor 2012
MUZ / Beste albums van 2012 (pre-Jaarlijstjes)
Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009
En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
MUZ / Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
MUZ / The State Of Indiependence (Indie Central IV)
MUZ / Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
MUZ / In the kingdom of indie (Indie Central VI)
MUZ / Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
MUZ / Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
MUZ / No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
MUZ / This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
MUZ / Ik wil in die rok (Indie Central XI)
MUZ / Indie Ah Um (Indie Central XII)
MUZ / It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
MUZ / Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
MUZ / Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
MUZ / Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
MUZ / Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
MUZ / We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
MUZ / I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
MUZ / Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
MUZ / At War With The Critics (Indie Central XXI)
MUZ / How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
MUZ / Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
MUZ / Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
MUZ / Indie Rarities (Indie Central XXV)
MUZ / Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
MUZ / We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
MUZ / Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
MUZ / You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
MUZ / From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
MUZ / Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
MUZ / Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
MUZ / Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
MUZ / Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
MUZ / Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
MUZ / A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
MUZ / Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
MUZ / The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
MUZ / The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
MUZ / Broken Side of Indie (Indie Central XL)
MUZ / Indie (The Topic) (Indie Central XLI)
MUZ / Infinite Indie (Indie Central XLII)
MUZ / Indiespeaker (Indie Central XLIII)
MUZ / Indienator (Indie Central XLIV)
MUZ / I Am Very Indie (Indie Central XLV)
MUZ / Omdat Norrage Indie Wil (Indie Central XLVI)
MUZ / Put Your Back N 2 Indie (Indie Central XLVII)
MUZ / Kill For Indie (Indie Central XLVIII)
MUZ / An Awesome Indie (Indie Central XLIX)
MUZ / Indielittle (Indie Central L)
MUZ / Indie Great Wide Open (Indie Central LI)
MUZ / Until the Indie Comes (Indie Central LII)
MUZ / Allelujah! Don't Bend! Indie! (Indie Central LIII)
MUZ / Unknown Indie Orchestra (Indie Central LIV)
Origineel is 'indie' (afkorting voor independent) muziek die onafhankelijk van de drie grote platenbedrijven (Sony, Warner, Universal of een van hun dochterbedrijven - in de tijd dat de term 'indie' ontstond waren het er trouwens vier, maar EMI is gekocht door Universal) is geproduceerd en uitgegeven. Dat kan dus in principe iedere muzieksoort zijn van hardcore tot dubstep.quote:Op maandag 8 april 2013 13:38 schreef Mikkie_mik100 het volgende:
[..]
Hoe moet ik het zien? Is Indie echt een muziekstroming op zich of eerder een aftakking? En is bijv. Indie Arie, die ik vroeger heel vet vind, ook "Indie"?? Ik kende dit genre niet en weet ook niets van de afkomst er van
Dank! Uiteraard ken ik de Beastie Boys wel, maar eigenlijk alleen hun wat meer mainstream-werk. Zal deze checken. En hetzelfde geldt voor A Tribe Called Quest - die ken ik van naam, maar ik ken geen muziek.quote:Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zo, waar moet ik beginnen!? Als je echt in de geschiedenis duikt zijn die 2 een goede start. Wil je niet overspoelen, dus probeer als begin Beastie Boys - Paul's Boutique en A Tribe Called Quest - Midnight Marauders daar aan toe te voegen.
Madlib / Quasimoto als je het lekker indie wil houden en MF Doom.quote:Op maandag 8 april 2013 13:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dank! Uiteraard ken ik de Beastie Boys wel, maar eigenlijk alleen hun wat meer mainstream-werk. Zal deze checken. En hetzelfde geldt voor A Tribe Called Quest - die ken ik van naam, maar ik ken geen muziek.
Triest nieuws. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet wist dat ze nog leefde.quote:Op maandag 8 april 2013 13:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Margaret Thatcher is overleden, dus dan moet deze natuurlijk meteen even aangehaald worden:
Of deze. Oké, lichtjes ongepast.quote:Op maandag 8 april 2013 13:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Margaret Thatcher is overleden, dus dan moet deze natuurlijk meteen even aangehaald worden:
Ik wilde 'm er al niet neerzetten.quote:
SPOILER: bewijsmateriaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is geen genre, het is niet eens een goed begrip. Niemand weet wat het is en het is nutteloos om erover te discussiëren. We hadden het hier pas geleden over Coldplay en Justin Timberlake, dus zelfs de grenzen van dit topic zijn al zo vaag als een onscherpe foto van mist. Plant hier neer wat je wilt, je merkt het vanzelf als het gewaardeerd wordtquote:Op maandag 8 april 2013 13:38 schreef Mikkie_mik100 het volgende:
[..]
Hoe moet ik het zien? Is Indie echt een muziekstroming op zich of eerder een aftakking? En is bijv. Indie Arie, die ik vroeger heel vet vind, ook "Indie"?? Ik kende dit genre niet en weet ook niets van de afkomst er van
Ja nu snap ik het wel. Ik was Because aan het luisteren en ik hoorde de gelijkenis niet echt. Maar ondertussen snap ik waar je op doeltquote:
Lol, als men van de duivel spreekt... NPR heeft de primeur, nu te streamen: http://www.npr.org/2013/0(...)welve-reasons-to-diequote:Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Over dit onderwerp, die nieuwe Ghostface Killah, of eigenlijk 'Adrian Younge & Ghostface Killah' is ook weer in orde. Niets wereldschokkends, precies zoals je verwacht, overladen met featurings, maar die 2 zijn een goede combinatie. Eind deze maand uit geloof ik.
Waarom zou je in godsnaam een ticket willen printen voor concerten die al geweest zijn? En je kan ze toch gewoon download en zelf printen?quote:Op maandag 8 april 2013 15:29 schreef Tchock het volgende:
Waarom kun je geen tickets printen via ticketmaster voor concerten die al geweest zijnWat is dit voor bullshit
Omdat een lidmaatschap een maand geldig is en het concert minder dan een maand geledenquote:Op maandag 8 april 2013 15:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam een ticket willen printen voor concerten die al geweest zijn? En je kan ze toch gewoon download en zelf printen?
quote:Op maandag 8 april 2013 15:28 schreef Norrage het volgende:
Vrijdag naar Ben Caplan. Zijn jullie al een beetje bekend met deze ongetwijfeld grote held?
Als je dan toch al met zulke klassiekers begint, dan mag je ook zoeken naar:quote:Op maandag 8 april 2013 03:40 schreef Tchock het volgende:
Hoe kan je dat slecht bijhouden?quote:Op zondag 7 april 2013 22:09 schreef Bol_Wan het volgende:
Last.Fm is bij mij zo slecht bijgehouden, dat is de moeite niet meer
Geen ipod scrobblen, paar computers wel gelinkt, paar niet. Dat soort dingenquote:
iTunes etc. onthoudt je aantal plays. Als je weer scrobbelt, kun je duizenden nummers toevoegen aan je last.fm accountquote:Op maandag 8 april 2013 20:40 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Geen ipod scrobblen, paar computers wel gelinkt, paar niet. Dat soort dingen
Iets houdt me nog tegen of Spotify te gaan gebruiken.quote:Op maandag 8 april 2013 21:09 schreef Bol_Wan het volgende:
Volgens mij wordt dat weer geleegd zodra je em opnieuw synchroniseert. Dat werkt samen met dat scrobble-programmaatje op je computer, maar die heb ik al een tijdje niet meer. Het hoeft ook niet meer zo, ik gebruikte het altijd om bij te houden wat ook alweer toffe muziek was maar daar heb ik nu Spotify voor
Alle muziek? Of alleen wat je goed vindt?quote:Op maandag 8 april 2013 21:41 schreef Norrage het volgende:
Ik download/koop alle muziek die ik op spotify heb uitgetest
Ja alleen die ik goed vind. Anders zou ik het niet uittesten noemenquote:Op maandag 8 april 2013 21:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Alle muziek? Of alleen wat je goed vindt?
Ik download shitloads (foei!) en koop 40-50 albums per jaar die ik echt goed vindt. Meer cd's kopen vind ik jammer. Over 10-15 jaar is er weer een nieuw medium en zit je met tienduizenden euro's aan cd's
Wat dat betreft kun je/ik/wij beter vinyl gaan sparen. Dat wordt gedurende de jaren meer waard.quote:Op maandag 8 april 2013 21:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja alleen die ik goed vind. Anders zou ik het niet uittesten noemen
En dat probleem heb ik ook met cds. Wat is mijn oplossing: ik koop alleen cds die ik niet online kan vinden, en van Nederlandse artiesten (alhoewel dat ongeveer samengaat) of cds die ik echt kneitertje goed vind
Maar dan kan ik het niet rippenquote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat dat betreft kun je/ik/wij beter vinyl gaan sparen. Dat wordt gedurende de jaren meer waard.
Heb ik gedaan, maar in een gekke bui heb ik mijn verzameling jaren geleden verkocht en er een fiets van gekocht
90% van de LP spelers hebben een USB output tegenwoordigquote:
Je hoeft niet te betalen, die playlist kan je ook gewoon zonder een cent te betalen bijhouden en zelfs afspelenquote:Op maandag 8 april 2013 21:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Iets houdt me nog tegen of Spotify te gaan gebruiken.
Het idee dat je de rest van je leven moet blijven betalen om je playlist te behouden (die je gedurende vele jaren bij elkaar hebt gezocht), vind ik een raar idee.
Is dat zo?quote:Op maandag 8 april 2013 22:01 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Je hoeft niet te betalen, die playlist kan je ook gewoon zonder een cent te betalen bijhouden en zelfs afspelen
Bij gratis heb je gewoon om de zoveel nummers vrij irritante reclames.quote:Op maandag 8 april 2013 22:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik hoor van mensen (en lees op de site) dat je moet betalen om muziek op hoge kwaliteit af te kunnen spelen. Dat is toch een verschil tussen het gratis en ¤10 p/m?
Nah, dat verschil tussen gewone kwaliteit en hoge kwaliteit is niet zo groot, Je moet een behoorlijke audiofiel zijn om je daaraan te storen. Spotify kan al je bestanden importeren ja, dus ook van itunesquote:Op maandag 8 april 2013 22:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik hoor van mensen (en lees op de site) dat je moet betalen om muziek op hoge kwaliteit af te kunnen spelen. Dat is toch een verschil tussen het gratis en ¤10 p/m?
Bestaat er al een Spotify plugin voor iTunes waarmee je je Spotify account samen met je iTunes-database kan gebruiken? Zou ideaal zijn.
Het voordeel van een ¤10,- abo is vooral dat je met meerdere apparaten bij je muziek kan. (dacht ik). Met een gratis account kan ik iig niet bij mijn muziek op mijn pc via mijn phone.quote:Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nah, dat verschil tussen gewone kwaliteit en hoge kwaliteit is niet zo groot, Je moet een behoorlijke audiofiel zijn om je daaraan te storen. Spotify kan al je bestanden importeren ja, dus ook van itunes
Reclames zijn wel vervelend ja, maar dat is verholpen met ¤5,- de maand, niet ¤10,-
Dus dan maakt Spotify een database die ook de iTunes bestanden bevat? Of moet je dan 2 databases naast elkaar blijven draaien? Snap je het "probleem" voor de lange termijn?quote:Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nah, dat verschil tussen gewone kwaliteit en hoge kwaliteit is niet zo groot, Je moet een behoorlijke audiofiel zijn om je daaraan te storen. Spotify kan al je bestanden importeren ja, dus ook van itunes
Het verschil tussen een 128kb mp3 en 320kb mp3 is wel degelijk te horen op een fatsoenlijke installatie.quote:Reclames zijn wel vervelend ja, maar dat is verholpen met ¤5,- de maand, niet ¤10,-
Ja ben benieuwd. Die ene single helemaal fabtastisch, die andere verschrikkelijk. Wordt spannendquote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Die nieuwe plaat van Iron & Wine klinkt weer vanouds heerlijk. Fraai gearrangeerd en die jazz-elementen in de plaat bevallen mij ook héél goed.
Het voordeel van Spotify is juist dat je niet alles zelf hoeft te kopen en niet afhankelijk bent van nieuwe media, als cd's verdwijnen kun je het nog steeds gebruiken. En wat je zegt, nieuwe muziek ontdekken is heel handig op Spotify.quote:Op maandag 8 april 2013 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Dus dan maakt Spotify een database die ook de iTunes bestanden bevat? Of moet je dan 2 databases naast elkaar blijven draaien? Snap je het "probleem" voor de lange termijn?
[..]
Het verschil tussen een 128kb mp3 en 320kb mp3 is wel degelijk te horen op een fatsoenlijke installatie.
Maar goed, ik heb ¤10,- per maand over als er gegarandeerd kan worden dat ik nadat ik mijn abo eindig, alle muziek in mijn playlist behoudt in de kwaliteit waarop ik het heb toegevoegd aan mijn playlist. Dat is volgens mij niet het geval. Je zit dus vast aan het abonnement zolang je de muziek op hoge kwaliteit wil blijven luisteren toch? Om muziek te ontdekken is Spotify wel ideaal overigens.
Ik vond die tweede single al hartstikke prima, maar op de plaat past ie er nog veel beter tussen naar mijn mening.quote:Op maandag 8 april 2013 22:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ben benieuwd. Die ene single helemaal fabtastisch, die andere verschrikkelijk. Wordt spannend
Leuke plaat idd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef methodmich het volgende:
Album van Parquet Courts is hier vast al genoemd, maar anders: leuk schijfje! Doet wel een beetje denken aan Pavement.
Goede tipquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef methodmich het volgende:
Album van Parquet Courts is hier vast al genoemd, maar anders: leuk schijfje! Doet wel een beetje denken aan Pavement.
quote:
Het kan mij niet echt opwindenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:29 schreef Bol_Wan het volgende:
Dat mag. Persoonlijk vind ik zijn vorige album England Keep My Bones één van de mooiste platen ooit gemaakt. De vergelijking met American High School vind ik totaal niet opgaan, zo doet ie de meeste dingen bijvoorbeeld akoestisch en hebben zijn teksten veel meer inhoud. Maar goed, ieder zijn mening. Ik laat dit hier toch even achter:
Kende het nog niet, klinkt goed zo op het eerste gehoorquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef methodmich het volgende:
9 mei!quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:11 schreef Arn0 het volgende:
Nog mensen die Peace live hebben gezien? Wel een coole liveband. Niets spectaculair maar toch beter dan op plaat.
Je bent goed bezig Kerftministerquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:32 schreef Kerftminister het volgende:
Modest Mouse voor het eerst proberen, Good News for People Who Love Bad News it is.
Ja vond het wel lastig om nu albums te kiezen waarvoor ik in de stemming ben. Allerlei lijsten afgezocht op RYM en uren verspild en maar 1 bandje gevonden, dus zo goed bezig eigenlijk niet, want had makkelijk 2 albums in die tijd kunnen luisteren mja. Dus nu maar zoveel mogelijk proberen, weet toch van te voren niet wat het is en zo leer ik vanzelf wel dingen kennen. Wil hierna denk ik aan iets van Mark Lanegan beginnen (door zijn fantastische vocalen op QOTSA's Hangin Treequote:
Ik kan het wel waarderen, maar het is niet heel bijzonder ofzo.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:24 schreef Maisnon het volgende:
http://pitchfork.com/advance/71-true-romance/
debuutalbum van Charli XCX, die wordt al vet lang voorgetrokken door Pitchfork volgens mijIk ben benieuwd of het ook iets is, zal het zo eens luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |