Hoe kan je dat slecht bijhouden?quote:Op zondag 7 april 2013 22:09 schreef Bol_Wan het volgende:
Last.Fm is bij mij zo slecht bijgehouden, dat is de moeite niet meer
Geen ipod scrobblen, paar computers wel gelinkt, paar niet. Dat soort dingenquote:
iTunes etc. onthoudt je aantal plays. Als je weer scrobbelt, kun je duizenden nummers toevoegen aan je last.fm accountquote:Op maandag 8 april 2013 20:40 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Geen ipod scrobblen, paar computers wel gelinkt, paar niet. Dat soort dingen
Iets houdt me nog tegen of Spotify te gaan gebruiken.quote:Op maandag 8 april 2013 21:09 schreef Bol_Wan het volgende:
Volgens mij wordt dat weer geleegd zodra je em opnieuw synchroniseert. Dat werkt samen met dat scrobble-programmaatje op je computer, maar die heb ik al een tijdje niet meer. Het hoeft ook niet meer zo, ik gebruikte het altijd om bij te houden wat ook alweer toffe muziek was maar daar heb ik nu Spotify voor
Alle muziek? Of alleen wat je goed vindt?quote:Op maandag 8 april 2013 21:41 schreef Norrage het volgende:
Ik download/koop alle muziek die ik op spotify heb uitgetest
Ja alleen die ik goed vind. Anders zou ik het niet uittesten noemenquote:Op maandag 8 april 2013 21:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Alle muziek? Of alleen wat je goed vindt?
Ik download shitloads (foei!) en koop 40-50 albums per jaar die ik echt goed vindt. Meer cd's kopen vind ik jammer. Over 10-15 jaar is er weer een nieuw medium en zit je met tienduizenden euro's aan cd's
Wat dat betreft kun je/ik/wij beter vinyl gaan sparen. Dat wordt gedurende de jaren meer waard.quote:Op maandag 8 april 2013 21:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja alleen die ik goed vind. Anders zou ik het niet uittesten noemen
En dat probleem heb ik ook met cds. Wat is mijn oplossing: ik koop alleen cds die ik niet online kan vinden, en van Nederlandse artiesten (alhoewel dat ongeveer samengaat) of cds die ik echt kneitertje goed vind
Maar dan kan ik het niet rippenquote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat dat betreft kun je/ik/wij beter vinyl gaan sparen. Dat wordt gedurende de jaren meer waard.
Heb ik gedaan, maar in een gekke bui heb ik mijn verzameling jaren geleden verkocht en er een fiets van gekocht
90% van de LP spelers hebben een USB output tegenwoordigquote:
Je hoeft niet te betalen, die playlist kan je ook gewoon zonder een cent te betalen bijhouden en zelfs afspelenquote:Op maandag 8 april 2013 21:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Iets houdt me nog tegen of Spotify te gaan gebruiken.
Het idee dat je de rest van je leven moet blijven betalen om je playlist te behouden (die je gedurende vele jaren bij elkaar hebt gezocht), vind ik een raar idee.
Is dat zo?quote:Op maandag 8 april 2013 22:01 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Je hoeft niet te betalen, die playlist kan je ook gewoon zonder een cent te betalen bijhouden en zelfs afspelen
Bij gratis heb je gewoon om de zoveel nummers vrij irritante reclames.quote:Op maandag 8 april 2013 22:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik hoor van mensen (en lees op de site) dat je moet betalen om muziek op hoge kwaliteit af te kunnen spelen. Dat is toch een verschil tussen het gratis en ¤10 p/m?
Nah, dat verschil tussen gewone kwaliteit en hoge kwaliteit is niet zo groot, Je moet een behoorlijke audiofiel zijn om je daaraan te storen. Spotify kan al je bestanden importeren ja, dus ook van itunesquote:Op maandag 8 april 2013 22:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik hoor van mensen (en lees op de site) dat je moet betalen om muziek op hoge kwaliteit af te kunnen spelen. Dat is toch een verschil tussen het gratis en ¤10 p/m?
Bestaat er al een Spotify plugin voor iTunes waarmee je je Spotify account samen met je iTunes-database kan gebruiken? Zou ideaal zijn.
Het voordeel van een ¤10,- abo is vooral dat je met meerdere apparaten bij je muziek kan. (dacht ik). Met een gratis account kan ik iig niet bij mijn muziek op mijn pc via mijn phone.quote:Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nah, dat verschil tussen gewone kwaliteit en hoge kwaliteit is niet zo groot, Je moet een behoorlijke audiofiel zijn om je daaraan te storen. Spotify kan al je bestanden importeren ja, dus ook van itunes
Reclames zijn wel vervelend ja, maar dat is verholpen met ¤5,- de maand, niet ¤10,-
Dus dan maakt Spotify een database die ook de iTunes bestanden bevat? Of moet je dan 2 databases naast elkaar blijven draaien? Snap je het "probleem" voor de lange termijn?quote:Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nah, dat verschil tussen gewone kwaliteit en hoge kwaliteit is niet zo groot, Je moet een behoorlijke audiofiel zijn om je daaraan te storen. Spotify kan al je bestanden importeren ja, dus ook van itunes
Het verschil tussen een 128kb mp3 en 320kb mp3 is wel degelijk te horen op een fatsoenlijke installatie.quote:Reclames zijn wel vervelend ja, maar dat is verholpen met ¤5,- de maand, niet ¤10,-
Ja ben benieuwd. Die ene single helemaal fabtastisch, die andere verschrikkelijk. Wordt spannendquote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Die nieuwe plaat van Iron & Wine klinkt weer vanouds heerlijk. Fraai gearrangeerd en die jazz-elementen in de plaat bevallen mij ook héél goed.
Het voordeel van Spotify is juist dat je niet alles zelf hoeft te kopen en niet afhankelijk bent van nieuwe media, als cd's verdwijnen kun je het nog steeds gebruiken. En wat je zegt, nieuwe muziek ontdekken is heel handig op Spotify.quote:Op maandag 8 april 2013 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Dus dan maakt Spotify een database die ook de iTunes bestanden bevat? Of moet je dan 2 databases naast elkaar blijven draaien? Snap je het "probleem" voor de lange termijn?
[..]
Het verschil tussen een 128kb mp3 en 320kb mp3 is wel degelijk te horen op een fatsoenlijke installatie.
Maar goed, ik heb ¤10,- per maand over als er gegarandeerd kan worden dat ik nadat ik mijn abo eindig, alle muziek in mijn playlist behoudt in de kwaliteit waarop ik het heb toegevoegd aan mijn playlist. Dat is volgens mij niet het geval. Je zit dus vast aan het abonnement zolang je de muziek op hoge kwaliteit wil blijven luisteren toch? Om muziek te ontdekken is Spotify wel ideaal overigens.
Ik vond die tweede single al hartstikke prima, maar op de plaat past ie er nog veel beter tussen naar mijn mening.quote:Op maandag 8 april 2013 22:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ben benieuwd. Die ene single helemaal fabtastisch, die andere verschrikkelijk. Wordt spannend
Leuke plaat idd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef methodmich het volgende:
Album van Parquet Courts is hier vast al genoemd, maar anders: leuk schijfje! Doet wel een beetje denken aan Pavement.
Goede tipquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef methodmich het volgende:
Album van Parquet Courts is hier vast al genoemd, maar anders: leuk schijfje! Doet wel een beetje denken aan Pavement.
quote:
Het kan mij niet echt opwindenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:29 schreef Bol_Wan het volgende:
Dat mag. Persoonlijk vind ik zijn vorige album England Keep My Bones één van de mooiste platen ooit gemaakt. De vergelijking met American High School vind ik totaal niet opgaan, zo doet ie de meeste dingen bijvoorbeeld akoestisch en hebben zijn teksten veel meer inhoud. Maar goed, ieder zijn mening. Ik laat dit hier toch even achter:
Kende het nog niet, klinkt goed zo op het eerste gehoorquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef methodmich het volgende:
9 mei!quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:11 schreef Arn0 het volgende:
Nog mensen die Peace live hebben gezien? Wel een coole liveband. Niets spectaculair maar toch beter dan op plaat.
Je bent goed bezig Kerftministerquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:32 schreef Kerftminister het volgende:
Modest Mouse voor het eerst proberen, Good News for People Who Love Bad News it is.
Ja vond het wel lastig om nu albums te kiezen waarvoor ik in de stemming ben. Allerlei lijsten afgezocht op RYM en uren verspild en maar 1 bandje gevonden, dus zo goed bezig eigenlijk niet, want had makkelijk 2 albums in die tijd kunnen luisteren mja. Dus nu maar zoveel mogelijk proberen, weet toch van te voren niet wat het is en zo leer ik vanzelf wel dingen kennen. Wil hierna denk ik aan iets van Mark Lanegan beginnen (door zijn fantastische vocalen op QOTSA's Hangin Treequote:
Ik kan het wel waarderen, maar het is niet heel bijzonder ofzo.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:24 schreef Maisnon het volgende:
http://pitchfork.com/advance/71-true-romance/
debuutalbum van Charli XCX, die wordt al vet lang voorgetrokken door Pitchfork volgens mijIk ben benieuwd of het ook iets is, zal het zo eens luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |