Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 20:37 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 20:37 |
Subtiel. ![]() Gewoon overal die NS-paaltjes neerplempen en gaan met die OV-chipbanaan. | |
KomtTijd... | woensdag 20 februari 2013 @ 20:40 |
Het wachten is tot iemand op het geniale plan om dat hele "omchecken" als je van vervoerder wisselt, maar gewoon bij de fyra op de "leuk geprobeerd, jammer van de uitvoering"-hoop te gooien. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 20:40 |
Voorlopig goed nieuws iig ![]() NS stelt afschaffen papieren kortingskaartje uit | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 20:49 |
![]() | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 20:50 |
Verder geen druk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 21:01 |
jezus wat een slijmballen ![]() | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 21:02 |
Gewoon helemaal afschaffen, dat plan. Niemand heeft last van reizigers met papieren kaartjes. Poortjes kunnen worden uitgerust met barcodelezers, de kaartautomaten kunnen barcodes op kaartjes printen. Everybody wins. | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 21:05 |
De vakbonden vinden dat HC's teveel gewicht meedragen door de kniptang. | |
_serial_ | woensdag 20 februari 2013 @ 21:07 |
Als de andere treinvervoerders nu gewoon de NS tariefstructuur hadden "overgenomen" was de ov-chipkaart al lang helemaal doorgevoerd. | |
KomtTijd... | woensdag 20 februari 2013 @ 21:12 |
Dan bouwen ze maar een high-power laser in in die railpocket. | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 21:21 |
Dat is inderdaad de ouderwetse manier van aanzetten met gelijkstroommotoren: weerstanden in serie in deze afschakelen als de stroom genoeg gezakt is.Als je direct de volle spanning op een motor zet, vormt die een soort kortsluiting en is het einde verhaal. Een draaiende gelijkstroommotor vormt van binnen een tegenveld waardoor de stroom door de motor daalt. Zo kun je de weerstand steeds kleiner maken tot uiteindelijk wel de volle spanning over de motor staat. Dit doe je met motoren in serie, serie-parallel of parallel. Vervolgens kun je ook nog het veld verzwakken om de snelheid te verhogen. Het lijkt trouwens makkelijk, maar een goede weerstandgeregelde loc ontwerpen vergt een hoop expertise. Meer info in het boek over de BB-300 en de 1100 (o.a.). Yep. Kon bij al het NS stroomlijnmaterieel ook al, dat schakelt automatisch op. | |
greavy | woensdag 20 februari 2013 @ 21:27 |
De ontsporing bij Muizen in België van gister zorgt nog zeker t/m maandag voor onderbroken verkeer daar. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 20 februari 2013 @ 21:30 |
Dat moet een grap zijn. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 21:39 |
echt die reactie ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2013 @ 21:49 |
Ik heb het opgezocht waarom de oude klassiekjes nogal schokkerig optrekken en de nieuwere varianten niet, de oude versies hebben zogenaamde JH (?) motoren terwijl de nieuwere voorzien zijn van thyristoren; die laatsten bouwen het vermogen geleidelijk op. | |
arkkey | woensdag 20 februari 2013 @ 22:03 |
Dan heeft een plan V dat ook want echt schokvrij optrekken is dat ook niet altijd... Verder mee eens, oprotten en gewoon papieren kaartjes blijven verkopen! Die chipkaart moeten ze maar eens introduceren als ze een systeem uitgedacht hebben dat WEL normaal werkt. | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 22:07 |
Een JH-wals is enigszins vergelijkbaar met de aandrijving van Plan V. | |
_serial_ | woensdag 20 februari 2013 @ 22:14 |
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 22:15 |
Wat heeft Jimi Hendrix ermee te maken dan? ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 20 februari 2013 @ 22:16 |
de invoering van een totaal kansloos systeem ja. | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 22:17 |
Jeumont-Heidmann. | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2013 @ 22:19 |
Wat is een JH wals? Waar staat die JH voor? | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 22:20 |
Ik verwijs naar mijn vorige post. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:20 |
De OV-chipkaart werkt goed voor een reis gemaakt door één persoon van A naar B met één vervoerder. Zodra je ingrediënten aan deze mix toevoegt wordt het steeds gecompliceerder. Denk aan: - Reis onderbreken - Andere vervoerder - Tweede reiziger - De spitsgrenzen | |
arkkey | woensdag 20 februari 2013 @ 22:20 |
Volgens mij zijn die punten al 100x langsgekomen, maar vooruit laat ik eens een random punt pakken: 40% korting en 09:00. Verder zijn het niet altijd NS-puntjes maar zoals je over heel het internet kan lezen is er gewoon niet nagedacht over het systeem. | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2013 @ 22:22 |
Dank u! | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 22:25 |
Ja daar worden we een stuk wijzer van, nooooo hee ![]() | |
Litpho | woensdag 20 februari 2013 @ 22:30 |
Er is prima over nagedacht. Alleen "Schijt aan de reiziger die op zijn blote knietjes mag vallen dat hij vervoerd wordt, in wat voor omstandigheden en tijdsbestek dan ook" paste uiteindelijk toch niet op de kaart. Op alle punten waar er een keuze gemaakt moest worden om gemak/kostenbesparingen te introduceren tussen reiziger en vervoerder is er iedere keer gekozen voor de vervoerder. Gek he, dat de reiziger er dan niet op zit te wachten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 22:31 |
Ho ho, dat zie je verkeerd ![]() Heus ![]() | |
arkkey | woensdag 20 februari 2013 @ 22:32 |
Nou ik lees anders bij de NS dat de reiziger uitzinnig is en dat al meer dan xx% voor de chipkaart "kiest" ![]() | |
Anno1982 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:34 |
Klopt, je ziet die reizigers ook genieten als ze mogen in-/uitchecken, als de conducteur langskomt of een reizigersonderzoekingsmevrouw die mensen hun gegevens afhandig maakt... | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 22:34 |
Ik kan wel allerlei google-linkjes gaan overtypen, maar die kun je net zo goed zelf kiezen. 't Is gewoon een ding dat zorgt voor het afschakelen van de weerstanden. | |
arkkey | woensdag 20 februari 2013 @ 22:35 |
Haha, ja ik snap ook nooit dat 99% van de mensen daaraan mee doet. Volgens mij snapt niemand dat dat niet verplicht is ofzo. Zelf voel ik me niet echt geroepen om aan die vriendelijke gepensioneerden mijn kaartje te tonen. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:36 |
Reizigers hebben ook niet echt veel keuze hè? Als je een nieuw abonnement aanschaft is het al verplicht om op saldo te reizen ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 22:38 |
Met de voorwaarden die je eerder schetste heb je waarschijnlijk al zo'n 95-99% van de reizigers gedekt. Wat in mijn ogen toch een redelijke prestatie is waardoor de cijfers politiek gezien te verdedigen zijn. Het is natuurlijk treurig dat er veel mensen buiten de boot vallen, maar je kan nooit iedereen voorzien. | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 22:40 |
Nou, dat beeld kan wel wat worden genuanceerd inmiddels. - Reis onderbreken: door afschaffing dubbel opstaptarief kun je binnen 35 minuten verder reizen zonder opnieuw opstaptarief te betalen. Dat geldt kennelijk ook voor een reis NS - NS, als ik een vriendin mag geloven die zich laatst verbaasde over een ritprijs van 80 cent. - Andere vervoerder: idem, hoewel dat gedoe over het al dan niet rekenen van regionale vervoerders nog steeds speelt. Maar die wens bestond/bestaat ook met papieren kaartjes: zie de Veolia-automaten met kaartjes tegen Veolia-tarief. Heeft niet direct met het systeem te maken. - Tweede reiziger: in plaats van aanschaf papieren kaartje van tevoren langs de automaat voor meereiskorting (en in het geval van AO is het ook veiliger/sneller). Komt geen extra handeling aan te pas. Zo'n OV-chipkaart in de portemonnee zal in de toekomst even normaal worden als de bankpas, en het gros van de OV-reizigers heeft er inmiddels wel een. - De spitsgrenzen: werken beide kanten op. Je kan er nadeel van ondervinden maar aan de andere kant ook voordeel. (Je reis beginnen voor de spits en voortzetten in de spits). [ Bericht 1% gewijzigd door KnightSolaire op 20-02-2013 22:48:52 ] | |
Ireyon | woensdag 20 februari 2013 @ 22:55 |
Ik weiger er ook aan mee te werken. Ik check al in en uit dus de NS weet prima in welke trein ik zit, daar heeft Synovate niks mit zu machen. | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 23:00 |
Ik doe ook niet mee eigenlijk, ook al heb ik een trajectkaart. Gewoon, daarom... | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 23:03 |
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 23:04 |
ik denk het | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 23:05 |
Ik durf meestal niet zo stoer te zijn als iedereen hier ze gt te zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 23:06 |
KANKERTRAGE HOERESITE ![]() | |
KomtTijd... | woensdag 20 februari 2013 @ 23:10 |
Hehe. Bij de NOS zijn ze er ook eindelijk achter dat het papieren kaartje niet weg moet omdat de ov-chip gewoon een stuk duurder is, en niet omdat "de gevolgen van het afschaffen niet geheel duidelijk zijn" | |
Pino112 | woensdag 20 februari 2013 @ 23:11 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-in-oostenrijk.htmlBen je mooi klaar mee ![]() | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 23:11 |
Hey Fles, die Ierse intercities van de foto die je hier eerder postte zijn gebouwd door het Spaanse CAF [/randomnutteloosweetje] | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 23:12 |
Mooi! | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 februari 2013 @ 23:14 |
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden? | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 23:15 |
Neuh, ik geef 'm ook. Zo vaak kom ik ze trouwens niet tegen. Als iedereen over is op de OVC, zullen ze ook wel verdwijnen... | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 23:17 |
| |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 23:18 |
Niks? | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 23:19 |
Ze hebben daar weinig over te zeggen, lijkt me. | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 23:21 |
Ze vinden daar niks. Daar wordt alles aangenomen als waar. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 23:22 |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 23:22 |
Over de oude doos gesproken. | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 februari 2013 @ 23:22 |
Morgen dan maar invoeren? | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 23:24 |
Alsof dat kan met al die 'waarheden' die ze bij ProRail hebben aangenomen. | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 23:24 |
dennistd | woensdag 20 februari 2013 @ 23:27 |
Tja, dan is een risico van op dat perron gaan staan... Je foto's zijn daar mooier, maar de kans dat er iets voorlangs komt is er dan ook ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 23:28 |
In een weiland toch ook? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 23:32 |
Ja. Maar WAT ZOU PRORAIL DAARVAN ZEGGEN?!??!?!?!?!?!?!/1 | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 23:33 |
GePapenburgd ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 23:43 |
Meer groene hekken!!1 | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 23:48 |
Network Rail-hekken zijn erger dan ProRail-hekken. | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 23:52 |
Wat zijn die anders tov de groene ProRail hekken? | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 23:58 |
![]() ![]() Ze zijn hoger, en komen ook nog in het wit/lichtgrijs voor. Hierdoor vallen ze meer op dan de ProRail-hekken. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 23:59 |
en als je er toch op klimt loop je smerigere wonden op. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 00:02 |
Oeehh die zijn naar.. | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 00:02 |
Ervaring mee? ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 00:05 |
Nee gelukkig niet ![]() | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 08:24 |
Ik zag net de excuus-Benelux rijden bij Lage Zwaluwe ![]() | |
AllesWatWas | donderdag 21 februari 2013 @ 08:24 |
Handig om het afschaffen van die papieren kortingsmeuk weer uit te stellen. Die kansloze studenten met de blauwe hesjes die bij de kaartautomaten stonden eind vorig jaar om mensen voor te lichten hebben net gisteren hun werkschema gehad van het tweede deel van het project in de weken van maart — om mensen voor te lichten over het verdwijnen van het papieren kortingskaartje ![]() Heb een keer twee vrouwen bij de automaat gezien die met een plastic zakje met kleingeld (10 en 20 centjes) aankwamen om hun kaartjes uit de automaat te kopen. Na een tijdje zei de automaat iets met als strekking: te veel muntgeld ingeworpen — en kwam het hele zooitje weer netjes in het bakje gevallen (en door de grote hoeveelheid dus op de grond ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 08:30 |
Oeehh zag ie er anders uit? ![]() Er is gisteravond een badslipperexpress ontspoord nabij Emmerich. Voorlopig worden ICE omgeleid via Eindhoven evenals vele andere badslippers. | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 08:32 |
Geen spat veranderd ![]() Dan zal het wel lekker druk zijn in Venlo, allemaal in de wacht voor dat grotendeels enkelsporig lijntje Venlo - Viersen. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 08:35 |
Yup, gisteravond ook al bijzonder lange file op de BR vanaf Elst Aansluiting richting de havens. | |
Rostkreuz | donderdag 21 februari 2013 @ 08:35 |
Vanavond met CNL naar München, hopelijk dan via Venlo. Vind ik altijd leuker dan Emmerich. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 08:37 |
Gevalletje voor Rikus. De omleiding van de ICE staat niet op het storingenbord. | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 februari 2013 @ 08:52 |
Die nog steeds niet in HAFAS te vinden is.... en.... Ik heb eindelijk mijn persoonlijke OV Chipkaart gekregen van de NS die mij aangeboden werd na mijn studie, verzenddatum/Stempeldatum 1 oktober 2009 ![]() Ik had in de tussentijd maar en anonieme gekocht voor die paar dagen dat ik in Nederland ben | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 09:05 |
![]() ![]() Dat is 'm toch echt ![]() SBB kent hem: ![]() ÖBB's Scotty ook: ![]() Dat draait allemaal op HAFAS. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door James1988 op 21-02-2013 09:13:59 ] | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 09:13 |
'goedemorgen dames en heren, geheel volgens planning is deze trein vertrokken en zal nog...' Wat hekel ik dat geslijm onzin. Bah. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 09:17 |
Brug bij nauernasche vaart defect. Omgeleid via Haarlem. | |
Rostkreuz | donderdag 21 februari 2013 @ 09:18 |
Toch knap dat ze gepland hadden te vertrekken en daar ook nog aan voldaan hebben..... Schouderklopje voor de HC. | |
#ANONIEM | donderdag 21 februari 2013 @ 09:22 |
Op 12 Februari stuurde ik dit naar de RET :Nu eindelijk reactie, echt een pareltje, mijn leven is compleet, een enorm bevredigend antwoord ![]()
| |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 09:27 |
Ah, dat verklaart ook de grote hoeveelheid badslippers die mijn retourtje Deventer-Enschede gisteravond vertraagden heen en terug... Sta je om 18:02 te wachten op de IC naar Enschede van 18:01, komen er eerst nog twee goederentreinen voor langs... ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 februari 2013 @ 09:32 |
Alleen de offline editie niet, diegene waar Fles en ik op Geilen.... | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 februari 2013 @ 09:34 |
Edit, update komt net binnenrollen, hij staat erin tot 10 maart.. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 09:40 |
Volgens de RET ben je gek ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 09:40 |
hoorde dat het een gebroken as bij een locomotief was? | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 09:42 |
Een superbelangrijke vraag, maar je krijgt toch antwoord. Netjes, toch? Ze nemen toch de moeite na te vragen en alles.... | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 09:42 |
CNL had last van een aspot in een rijtuig. | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 09:43 |
Een warmgelopen aspot bij een nachttrein lees ik op somda.. | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 09:46 |
ah, dus geen badslipperexpres | |
MPG | donderdag 21 februari 2013 @ 09:52 |
Druk hier in venlo. Van spoor 1 vertrekt nu een cnl ipv mijn ic venlo - den haag van 9.50 ![]() En wij maar wachten op spoor 3 | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 10:04 |
Op zich wel logisch dat die CNL voor gaat: die stopt immers niet op Blerick, Horst-Sevenum, Deurne, Helmond en Eindhoven. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 10:14 |
Logica is vaak ver te zoeken hoor Dennis, dat weet je zelf ook ;-) | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 10:19 |
Ik weet nou niet of ik blij moet zijn of moet huilen. Uiteindelijk met 5 minuten vertraging aangekomen op Amstel na omgeleid te zijn. Teveel speling gewoon.. ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 21 februari 2013 @ 10:21 |
de storing aan de brug is verholpen, de omleiding via Haarlem is voorbij. | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 10:22 |
komt vast door de stop te Zaandam die je over mocht slaan ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 21 februari 2013 @ 10:32 |
Beetje laat, maar goed. Volgens mij roept Network Rail ook altijd om als er een niet-stoppende trein langs het perron rijdt. Tenminste op Beckenham Junction (toen ik daar nog woonde) wel. Dan hoorde ik altijd "Ladies and Gentleman, Please stand well away from the edge of Platform 1. The approaching train is not scheduled to stop at this station." of soms ook "Please stand back from the platform edge. The train now approaching Platform 1 does not stop here." Daar rijdt de Croydon TramLink tram ook over het National Rail spoor naast het indienstzijnde spoor. | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 10:33 |
Heb het DB in Leer ook wel horen omroepen. Durchfahrt auf Gleis 2 ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 10:39 |
spreek voor jezelf ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 10:40 |
Dit allemaal zo lezend doet je wel het gevoel geven dat de trein, onder de gegeven vervoermiddelen, het meest onbetrouwbare is, tov van vliegtuig, bus, tram, en de auto. Tuurlijk, met vliegtuigen is het soms ook gedonder maar toch voelt dat qua vertragingen stabieler. En een trein is eigenlijk niet eens complex, een vliegtuig is een stuk ingewikkelder. Waar komt het dan toch steeds door? Spoorwegovergangen is een dikke betrouwbaarheidsfactor. En wissels misschien? Verder personele issues? | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 10:44 |
We stonden om 56 langs het perron in Amsterdam C, waar normale vertrektijd 53 is... | |
Pino112 | donderdag 21 februari 2013 @ 10:45 |
Brakke software? | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 10:47 |
personeelsplanning. Of jah, het gebrek daaraan. Dat is een procentje of 80 van het probleem. | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 11:05 |
Wat dus met het 'rondje om de kerk' de boel een stuk zou verbeteren. persoonlijk zou ik het ook geen ruk aanvinden steeds maar hetzelfde traject te moeten rijden, maarja: busschauffeurs doen ook niet anders | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 11:07 |
Dat laatste over de buschauffeurs is niet waar. ![]() | |
GlenSpey | donderdag 21 februari 2013 @ 11:08 |
Wat is er volgens jullie zo slecht aan de planning van het personeel? | |
KnightSolaire | donderdag 21 februari 2013 @ 11:09 |
Mijn reistijd met de trein is anders een stuk consistenter dan met de auto. De trein brengt me van A naar B in de gegeven tijd. In het geval van een verstoring kan dat inderdaad ineens toenemen, maar dat blijft een uitzondering tegen de reguliere situatie. In de auto, daarentegen, heb je eigenlijk iedere reis sprake van vertraging: tegenwerkende verkeerslichten, zoeken naar parkeerplaatsen, tractors of ander langzaamverkeer die je niet in kan/mag halen, files of werkzaamheden of omleidingen, etc. Die paar keer per jaar dat ik in de auto zit, kom ik dat soort zaken altijd tegen. De standaardafwijking is gewoon groter naar mijn gevoel. Zowel op korte als lange afstanden. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 11:12 |
Dat het zo flexibel is als beschuit. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 11:18 |
Met personeelsplanning is op normale dagen niet heel slecht. Wel tijdens winterdienstregelingen waarin geweigerd wordt rondjes om de kerk te rijden. Paar keer per jaar lijkt me dat niet zo'n probleem. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 11:22 |
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist. | |
Panthera. | donderdag 21 februari 2013 @ 11:35 |
Klopt, ik reis geregeld 100km of langer met de auto en ik kan de aankomsttijd eigenlijk altijd plus of min enkele minuten inschatten bij vertrek, en dat verschil ligt er vaak vooral aan of ik te hard rijd of niet. Het scheelt wel dat ik eigenlijk altijd keuze heb uit twee snelwegen voor mijn routes (A15, A12 of A1, waarbij de combi van twee ligt aan de aankomstplaats), dat is een flexibiliteit die je met de trein vaak niet hebt. Daarbij moet ik er wel bijzeggen dat ik met de trein dat vaak ook kan (ligt er vooral aan of ik mijn metroaansluiting haal, die haal ik niet bij 1 of 2 minuten vertraging en dat scheelt 7 minuten), alleen in het geval van verstoringen is de trein opeens totaal onvoorspelbaar. | |
Doc__Zenith | donderdag 21 februari 2013 @ 11:46 |
De software is niet op flexibiliteit gebouwd, daar heeft vooral dat planningsprobleem last van. Daarnaast zitten er te veel problemen in de aansturing van seinen/wissels. De beperkte flexibiliteit ga je dan te veel merken, zeker bij verstoringen. Je kan geen 'blokje om', je krijgt er ook te weinig tot geen informatie over. | |
Doc__Zenith | donderdag 21 februari 2013 @ 11:49 |
Precies, en als ze dan incidenteel met de trein gaan, is er altijd een wisselstoring, konden ze niet zitten, stonk het, was er een schreeuwende baby, gingen de deuren te vroeg dicht, e.d. Als ik de afgelopen jaren zoveel pech zou hebben gehad als men zou beweren... | |
Litpho | donderdag 21 februari 2013 @ 11:50 |
Daarentegen is het natuurlijk van den zotte dat ook "één traject per dag (dus niet je hele dienstverband lang Amsterdam-Haarlem)" ook wordt afgeschoten. Dan wíl je als vakbond gewoon geen water bij de wijn doen. | |
Panthera. | donderdag 21 februari 2013 @ 11:53 |
Wow half Utrecht centraal ligt opeens plat. Dat wordt te laat komen. | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 11:56 |
Spoorlopers tussen Utrecht en Breukelen. Hoe kom je erbij om het spoor te gebruiken als wandelroute... ![]() | |
Panthera. | donderdag 21 februari 2013 @ 11:57 |
En defecte bovenleiding tussen Utrecht en Gouda. Maar inderdaad, er zijn leukere plekken voor een dagje uit dan het spoor bij Breukelen ![]() | |
ReisT | donderdag 21 februari 2013 @ 12:00 |
Ergens wel logisch want per 11 maart zouden ze overgaan van 2x/dag naar 8x/per dag. Die twee-uursdienst staat nu in Hafas voor de peridode 11-03 t/m 13-12. | |
_serial_ | donderdag 21 februari 2013 @ 12:01 |
Dat gebeurd ook vaak ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 12:04 |
Was 13:00 is nu 17:00 . | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 februari 2013 @ 12:06 |
Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets! | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 12:08 |
Slechte ervaringen? ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 februari 2013 @ 12:09 |
Ja. | |
Panthera. | donderdag 21 februari 2013 @ 12:10 |
Ja en aangezien mijn trein naar Rotterdam al bij een zuchtje wind wordt gecancelled, ga ik weer eens te laat komen. Ook goede informatieverziening weer op Utrecht. Trein naar Nijmegen vertrekt van 14a werd er omgeroepen. Letterlijk 15 seconden later komt de automatische omroep eroverheen, die had het over spoor 5 voor de trein naar Nijmegen. Verdere verduidelijking volgde niet. En iemand die een NS medewerker vroeg wat de beste manier was om in Schiphol te komen. De NS man antwoordde met te wijzen en zeggen "die trein" naar een trein waar wel Schiphol op stond, maar met deuren dicht en lampen uit, om vervolgens meteen, zonder iets af te wachten, zonder haast weg te lopen. De man die het vroeg stond met open mond van verbazing. | |
KnightSolaire | donderdag 21 februari 2013 @ 12:10 |
Dat zou kunnen, maar ik heb natuurlijk gelijk. ![]() Het zal ook wel een persoonlijk gevoel zijn. | |
Panthera. | donderdag 21 februari 2013 @ 12:14 |
Ja wie weet het beter, ik die gemiddeld 400km per week met de auto reis of iemand die naar eigen zeggen maar een paar keer per jaar met de auto rijd... | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 12:16 |
KNV: voorstel voor spoorgoederenloket in strijd met EU-regels Gepubliceerd op 21-02-2013 om 11:47 Het voorstel van staatssecretaris Wilma Mansveld om van Keyrail de goederenvervoer-exploitant van Nederland te maken, is in strijd met nieuwe EU-wetgeving. Dat zegt directeur Ad Toet van KNV Spoorgoederenvervoer. Als Keyrail de infrastructuurbeheerder wordt, dan moet het bedrijf ook de capaciteitstoewijzing, verkeersleiding, beheer en onderhoud op zich nemen. In het voorstel van de staatssecretaris blijven die taken bij spoorbeheerder ProRail liggen. Volgens KNV blijven vervoerders nu te maken houden met twee organisaties voor het spoorgoederenvervoer. Dit is een ongewenste situatie voor de spoorbedrijven. Toet: “Het voorstel is een moeizaam compromis met twee infrastructuurbeheerders, die met opgesplitste verantwoordelijkheden en bijbehorende problemen, de goederenvervoerders gaan bedienen.” Vierde Spoorpakket De Europese Commissie heeft onlangs het Vierde Spoorpakket voorgelegd aan de EU-lidstaten en het Europees Parlement. Het Spoorpakket verbiedt zelfs het onderbrengen van infrastructuurtaken bij aparte ondernemingen. De oplossing met verdeelde taken, zoals voorgesteld door de adviseurs van Keyrail, is daarom strijdig met de nieuwe EU-wetgeving. Het voorstel komt voort uit besprekingen tussen het ministerie en de aandeelhouders van Keyrail (Prorail, havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam). Toet: “Het ministerie is acht maanden bezig om tot dit besluit te komen en er niet met de vervoerders overlegd.” Klantvriendelijk De komst van één goederenloket is een langgekoesterde wens van KNV. De manier waarop het nu wordt ingevuld, zorgt er volgens de werkgeversvereniging er niet voor dat de gewenste klantvriendelijkheid er op vooruit gaat. Toet: “Het komt er op neer dat er eigenlijk een stapje tussen is gekomen. De spoorgoederenvervoerders kloppen aan bij Keyrail. Die gaat vervolgens met ProRail over bijvoorbeeld de capaciteitstoewijzing in overleg. Dit is niet bevorderlijk voor de samenwerking.” “Het maakt ons niet uit of de taken bij ProRail of Keyrail worden neergelegd, maar het gaat ons er wel om dat die taken bij elkaar worden gehouden”, zegt de voorzitter. Bron | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 12:20 |
Wie gaat er kijken naar defecte bovenleiding? ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 februari 2013 @ 12:21 |
Naar de montageploeg, hoe ze aan het knutselen zijn. En: Schuldig, alleen was mijn ervaring niet zo goed. | |
Fixers | donderdag 21 februari 2013 @ 12:28 |
Wat is er allemaal aan de hand tussen Utrecht en Rai? Er is ook al een trein geëvacueerd. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 12:29 |
Eerst lezen, dan posten mijn vriend. | |
Fixers | donderdag 21 februari 2013 @ 12:30 |
Spoorlopers lijken mij niet de reden om een trein te evacueren. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 12:32 |
Zeker wel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 12:33 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 12:34 |
"Jongens er loopt een gek op het spoor. Tientje wie hem pakt!" | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 12:34 |
http://www.ns.nl/calamiteiten/actualiteiten/actueel.html Treinverkeer rond Utrecht ontregeld Op dit moment is het treinverkeer rondom Utrecht ontregeld door een samenloop van storingen. Plan uw reis daarom zo kort mogelijk voor vertrek als u van, naar of via Utrecht Centraal reist. De Reisplanner wordt zo goed mogelijk bijgewerkt. Bent u op het station, let dan goed op schermen en omroepberichten. Bericht: 12.20 uur JAHOOR ![]() Als dit al een calamiteit is ben ik echt het vertrouwen verloren. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 21 februari 2013 @ 12:36 |
zodat er nog meer mensen op het spoor lopen? | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 12:36 |
Eerder afschalen! | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 12:37 |
We verwachten dat deze situatie tot ongeveer 15 uur zal duren. Bericht: 12.30 uur | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 12:37 |
Gek he, dan komt de avondploeg op.. luie mensen daar ook. | |
Sj0rSz | donderdag 21 februari 2013 @ 12:47 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ling-op-perron.dhtml | |
zoem | donderdag 21 februari 2013 @ 13:07 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 13:10 |
![]() ![]() | |
arkkey | donderdag 21 februari 2013 @ 13:12 |
Tis dat er overdag niet overgeschakeld kon worden naar LUD2 anders zag ik dat ook nog wel gebeuren | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 13:12 |
Dit is ook een mooi verhaal: http://meerspanje.nl/hist(...)ootste-spookstation/
| |
KnightSolaire | donderdag 21 februari 2013 @ 13:12 |
Dat geldt voor de omgekeerde situatie ook (incidentele treinreiziger). ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 13:13 |
zeer goed gehandeld van de mcn ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 13:14 |
Stoppertje richting Hilversum/Hoofddorp pakken | |
KnightSolaire | donderdag 21 februari 2013 @ 13:14 |
Hoe werkt dat dan? Met de OV-chipkaart word je gewoon geacht over te checken neem ik aan, maar met een papieren treinkaartje kun je niet door de metropoortjes toch? Of worden die in dit soort gevallen geopend? | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 13:17 |
GVB personeel bij de poortjes. | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 13:25 |
DB gaat 600 miljoen euro extra uitgeven om de bestelde ICx-treinen comfortabeler te maken, nadat is gebleken dat klanten dat op prijs zouden stellen. De treinen worden langer (de variant met 10 bakken wordt verlengd naar 12) en er komt meer plaats voor bagage en kinderwagens. De kleur en intensiteit van de binnenverlichting zal in de loop van de dag worden aangepast: in de ochtend is het licht geel van kleur, in de middag blauw, in de avond rood. Uit onderzoek is gebleken dat dit als bijzonder aangenaam wordt ervaren door reizigers. De gevraagde wijzigingen zullen wel gevolgen hebben voor de levering van de eerste stellen: deze wordt eind 2017 verwacht. | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 13:28 |
dat wordt ook steeds later ![]() De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch? | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 februari 2013 @ 13:29 |
Zouden ze alleen mannen ondervraagd hebben? | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 13:29 |
Dit lijkt me wel een positieve uitstel trouwens ![]() | |
arkkey | donderdag 21 februari 2013 @ 13:30 |
Rijden ze al testritten met zo'n apparaat dan of waar hebben ze die feedback vandaan? | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 februari 2013 @ 13:30 |
Ging dat niet over de Velaro D? | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 13:34 |
Jaaaaa! ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 13:34 |
Die in ieder geval. Ik dacht dat ICx snel zou volgen, maar er blijkt een behoorlijk lang ontwikkeltraject aan vooraf te gaan, waardoor pas over enkele jaren de eerste zal gaan rijden | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 13:35 |
Nee, dat gaat over de Velaro D (die is nu 2 jaar te laat). Volgens de oorspronkelijke planning zou ICx vanaf 2016 instromen in de reizigersdienst. Tijdens InnoTrans werd een mockup van de kop gepresenteerd. Om goede feedback te krijgen hoef je geen echte trein te hebben, dat kan bijvoorbeeld in een simulator. ![]() Ik denk niet dat het zó rood zal zijn ![]() | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 13:36 |
Die tiendelige stellen zouden ook de Pimpel gaan rijden toch? | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 13:37 |
was dat niet de zevendelige? | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 13:39 |
De zevendelige, ja. Een belangrijk verschil is dat ICx-bakken langer zijn dan pimpel-bakken, waardoor het capaciteitsverlies deels wordt opgevangen. Daarnaast is de ICx dermate flexibel van configuratie (het zijn eigenlijk treinstammen ipv treinstellen) dat er makkelijk bakken kunnen worden toegevoegd. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 13:43 |
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is? | |
Panthera. | donderdag 21 februari 2013 @ 13:44 |
Ik reis ook gemiddeld die afstand met de trein per week, gebruik beiden (door een veelheid aan redenen). | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 13:45 |
Die zevendelige hebben 499 zitplaatsen, waarvan 80 1e-klas en dus 419 2e-klas. De huidige capaciteit is 54 (80 met bistro) 1e-klas, en 506 2e-klas. Die capaciteit gaat dus met ruim 17% naar beneden. De lengte is dan 202 meter, waar het nu met loc 256,7 meter is. De lengte neemt 21% af. Als je de loc niet meerekent wordt het 15% korter. http://de.wikipedia.org/wiki/DB_ICx | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 13:46 |
![]() ![]() Plaatjes van defecte rijtuig in de CNL van gisteravond. | |
ReisT | donderdag 21 februari 2013 @ 13:47 |
Wordt de 7-delige variant nu misschien niet ook verlengd? Dat probleem speelt alleen bij geduwde treinen. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 13:51 |
Diesel onder de draad ![]() | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 13:52 |
Dat issue speelt niet omdat de ICx geen klassieke trek/duw-trein is. Er zijn een aantal bakken met aandrijving, afhankelijk van de lengte van de trein. Dit zijn alle mogelijke composities. "TW" wil zeggen "Triebwagen", ofwel 'bak met aandrijving'. "RW" staat voor "Restaurant", "EW" voor koprijtuig. Meer informatie is te vinden in dit document met specificaties e.d. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 13:53 |
rood is de kreukelzone en groen is veilig? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 13:55 |
Dat lijkt eersteklas, dus ik vermoed dat je gelijk hebt: net zoals bij vliegtuigen: 1e klas, voorin, dus kreukelzone ![]() | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 13:55 |
Rood = 1e klas, groen = 2e klas. GeelLichtgroen = rolstoellift, als ik het goed begrijp. ZUB = Zugbegeleiter, ofwel HC-hok ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 21-02-2013 14:01:33 ] | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 13:57 |
Hmm.. blijkbaar ben ik kleurenblind aan het worden. Geel ![]() | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 14:00 |
Excuus, ik bedoelde lichtgroen. ![]() * James1988 heeft enigszins last van kleurenblindheid bij zulke tinten Als ik goed kijk zie ik het wel (vooral het verschil tussen geel en lichtgroen zie ik wel), maar in een oogopslag zie ik die kleuren altijd verkeerd. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 14:01 |
![]() | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 14:05 |
De bovenste is de standaard-uitvoering, maar ik zou zeggen: pak de zesde van boven om het aantal 2e-klas plaatsen ook op peil te houden. Een bak extra levert 100 2e-klas zitplaatsen op. | |
spectrumanalyser | donderdag 21 februari 2013 @ 14:11 |
Hmm, somda kan al een tijdje geen voorspelling meer doen over de het materieelinzet in de 800 serie en deze 800 serie is op de site van de NS ineens de 300800 serie geworden ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 14:12 |
Nummeerttjjjesssss | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 14:14 |
Dan was die trein opgeheven en is hij opnieuw ingepland. ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 21 februari 2013 @ 14:14 |
Kennelijk nu ook een defecte trein bij Utrecht Zuilen. Pechdag daar zeg. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 14:26 |
Gelukkig was er al afgeschaald ![]() ![]() | |
zoem | donderdag 21 februari 2013 @ 14:28 |
Gaat lekker daar. | |
Fiorano | donderdag 21 februari 2013 @ 14:32 |
Pfoe was rond 10.30 net optijd weg op utrecht dus. Rond 16.45 weer Breda - Barneveld. Ff geen zin in vertraging. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 14:34 |
Arnhem - Ede - Kippenlijn maar dan? ![]() | |
Fiorano | donderdag 21 februari 2013 @ 14:41 |
Ik mag hopen dat ik dat kan vermijden... | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 14:43 |
![]() ![]() | |
Fiorano | donderdag 21 februari 2013 @ 14:49 |
Realiseer me net dat ik m'n auto in Amersfoort heb staan... Kwam vanmorgen uit Zeewolde. | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 14:55 |
Met de kippenlijn kom je ook in Amersfoort ![]() (hoewel dan Breda-Schiphol-Amersfoort handiger is denk ik) | |
arkkey | donderdag 21 februari 2013 @ 14:56 |
Mooie telegraaf kop weer "Gestrande reizigers stappen uit de trein NS-CHAOS UTRECHT" Had minimaal een halve volksopstand verwacht waarbij mensen zelf de deuren maar opengebroken hadden maar blijkt zo op het eerste gezicht om een standaard evacuatie te gaan ivm trein die kaduk is? | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 15:07 |
Wat doe je dan ook op die site? ![]() | |
arkkey | donderdag 21 februari 2013 @ 15:11 |
Goeie vraag, gewoonte denk ik... Niet dat de FP hier veel beter is laatste tijd met zn Novum feeds. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 15:26 |
NU.nl ![]() Die frontpage hier is ook geen nivo idd. | |
KnightSolaire | donderdag 21 februari 2013 @ 15:33 |
Zo is erger voorkomen, dat weet je hè. | |
DriekOplopers | donderdag 21 februari 2013 @ 15:34 |
Commentaar op treinenellende Utrecht: http://www.voorbeterov.nl/page9.php (Ik heb op Asd echt schandalige dingen gezien.) | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 15:38 |
Ja, want kleumende poppetjes zijn goed en stilstaand ijzer niet ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 15:42 |
Aan deuren openbrekerij door woedende getergde reizigers? | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 15:57 |
Waarschijnlijk aan klaverjassend personeel en treinen die op z'n kop langs het perron stonden ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 21 februari 2013 @ 15:58 |
dit verklaard; http://www.gelderlander.n(...)shandeling-1.3679175 | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 16:02 |
Mensen die boos zijn, daar kan ik niet goed tegen. Kijk, even vloeken als de trein vlak voor je neus wegrijdt, ok. Maar iemand die vervolgens een kwartier lang zo staat te razen dat de perrontegels ervan gaan verkleuren, nee, da's heul niet prettig. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 16:28 |
Amstel was heerlijk rustig. En ps. Wij gebruiken hier geen afkortingen ;-) | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 16:29 |
Eh.Nee. Maar waar heeft je post iets mee te maken dan? ![]() | |
Fiorano | donderdag 21 februari 2013 @ 17:45 |
Intercity Utrecht - Enschede zit echt prop vol "door een verstoorde materiaal omloop is deze trein korter dan u gewend bent"... | |
arkkey | donderdag 21 februari 2013 @ 18:03 |
Die arriva spurt dingetjes hebben me een teringharde piepdeuren zeg, mogen ze ook wel eens wat aan doen. Eerste klas in die dingen is ook wel een deceptie; de stoeltjes zijn leer ipv stof maar verder heb ik nog geen verschillen kunnen ontdekken. | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 18:09 |
een klein beetje. mensen die gefrustreerd dingen gaan stukmaken, treindeuren openbreken, afvalbakken kapot trappen, dat soort dingen. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 18:26 |
Ik denk dat we wel van Driek gaan horen wat voor schandaligs hij gezien heeft he ![]() | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 19:12 |
Dat schijnt wettelijk verplicht te zijn, anders worden nieuwe treinen niet toegelaten... | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 19:13 |
Bij het open gaan? ![]() | |
MPG | donderdag 21 februari 2013 @ 19:13 |
ik zit weer in DDZ, ic eindhoven - venlo van 18.32![]() moet er alleen nu wel uit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 19:15 |
je reist maar door naar Venlo ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 21 februari 2013 @ 19:17 |
Na de vele verhalen hierover, ben ik wel benieuwd naar hoeveel decibel die krengen produceren - ik heb het zelf nog nooit gehoord omdat ik daar niet reis. Iemand die er even een smartphone met decibelmeter erop bij wil houden? ![]() | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 19:21 |
Tja, ze hebben het er niet voor niets ingebouwd... | |
greavy | donderdag 21 februari 2013 @ 19:23 |
Was geen badslipperexpress maar een meisjestrein of raampjestrein. | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 19:24 |
Zo, daar wordt er ook iemand wakker ![]() PTA / Treinentopic #540: Papieren kaartjes FTW | |
Panthera. | donderdag 21 februari 2013 @ 19:25 |
Wat is de reden daarvoor? Dat mensen die op een centimeter van de trein staan geen openschuivende deuren tegen hun neus krijgen? Totaal kansloos ![]() | |
greavy | donderdag 21 februari 2013 @ 19:26 |
Niet alleen in Leer. Zelfs op de perronborden komt te staan "Zugdurchfahrt" en de omroep "Achtung an Gleis 2, Zugdurchfahrt.". Gebeurt op best veel stations. Sommige stations alleen met de melding op het bord bij dat perron, maar toch. | |
greavy | donderdag 21 februari 2013 @ 19:27 |
BauReihe 225 ![]() | |
greavy | donderdag 21 februari 2013 @ 19:27 |
Alleen niemand heeft gezegd dat het een meisjestrein was ![]() | |
dennistd | donderdag 21 februari 2013 @ 19:34 |
Die benaming slaat dan ook nergens op wat mij betreft... Je doelt op het bord 'niet breakdancen op dit perron'? ![]() | |
Anno1982 | donderdag 21 februari 2013 @ 19:37 |
Geldt ook voor andere treinkleuren. | |
greavy | donderdag 21 februari 2013 @ 19:38 |
Meisjestrein of raampjestrein heet het reizigersmeuk. Nee, op die digitale CTA's zegmaar. | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 19:55 |
zeg maar gewoon raampjestrein. We noemen een badslippertrein immers toch ook geen slak? | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 19:55 |
Post van NS Hispeed: ik krijg het geld van de Fyra-tickets, inclusief boekingskosten, binnen 3 weken op mijn bankrekening gestort. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 19:59 |
Geen Harlem Shake doen. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 19:59 |
Goddomme lekker op tijd ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 februari 2013 @ 20:06 |
Even nog t verhaaltje van mijn verloren koffer in NRW vorige week donderdag. Ik kwam om 4.30 aan op keulen en ik besloot met de eerste mogelijkheid te gaan naar Bestwig. Stopper naar Wuppertal, daar overstappen richting Schwerte, en dan de Sauerlandexpress. Bij Wuppertal ging het mis ( we schrijven 6:30) . Ik stapte uit, de nacht doorgehaald, en ik bedacht me dat ik nog zoiets als een koffer bij me had. De trein waar ik uitkwam deed net zijn deuren dicht, en ging weer terug naar Keulen. Dus ik ben naar zo een hokje te gaan op het perron en besloot het eens anders aan te pakken dan de meeste zouden doen Dus niet :" IK BEN MIJN KOFFER KWIJT EN WIL DIE TERUG EN KLETS LEUTER ZWETS...." Maar ik zei:(met mijn boter kaas en eieren accent): Die trein die hier net vertrokken is, daar ligt mijn koffer nog in grijs (insert omschrijving koffer hier), niet dat jullie denken dat het een bom is ofzo, die is dus gewoon vergeten" "Goed dat je het meld, zou je hem ook terug willen hebben?" "Als dat mogenlijk is?" "We gaan even rond bellen, kom over een kwartiertje maar terug" Dus ik trok wat fotos van de Zweefbaan in de tussentijd en om 6.45 "Je neemt de sneltrein van 7.04 terug naar Sollingen, eerste stop, daar staat ie klaar voor je" Zo gezegd, zo gedaan, in Sollingen werd ik om 7.15 herenigd met mijn koffertje ![]() ![]() Wat een Helden bij de DB ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 20:07 |
Oh god inderdaad ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 20:09 |
HULDE! ![]() | |
JJdJ1984 | donderdag 21 februari 2013 @ 20:10 |
bullshit Portemonnee kwijt, zelfde verhaal. Gebeld naar servicenummer. Binnen een kwartier werd ik gebeld dat hij op Gouda bij tickets en service lag. | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 20:11 |
erg goed gedaan van de DB ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 20:12 |
Bij een koffer hebben ze minder haast. Zelfde verhaal met Arriva. Daar hoef je ook niets te verwachten. Heb de tas die ik een keer heb laten liggen zelf maar teruggehaald | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 20:12 |
Superservice! ![]() Maar dan ga ik nu toch de NS even verdedigen hoor, ik heb een paar jaar terug namelijk net zoiets meegemaakt toen ik in Deventer uitstapte uit de trein die naar Roosendaal door ging. Koffer vergeten, stationschef aangesproken, die ging meteen bellen, binnen 10 minuten persoonlijk de conducteur van de betreffende trein aan de telefoon, die heeft in Arnhem mijn koffer aan collega van de trein terug naar Deventer mee gegeven, en een uur later had ik m'n koffer inderdaad weer terug! ![]() | |
greavy | donderdag 21 februari 2013 @ 20:18 |
Kan ook anders bij DB. Mijn koffer heeft 3 maanden rondgezworven 3 jaar terug omdat ik hem in de ICE tussen Keulen en Brussel vergeten was bij uitstappen te Luik ![]() Koffer werd uiteindelijk in Berlijn ( ![]() | |
icloud | donderdag 21 februari 2013 @ 20:25 |
Er zit toch nog wat humor in die man ![]() ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 20:33 |
Heel netjes inderdaad. "Formulier in 2voud invullen, in blokletters." "Achterkant!" "Kom over 3 weken maar terug." - "Maar hij staat daar!" "Ja, hij staat daar." [ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 21-02-2013 20:48:36 ] | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 20:50 |
De tyfus, heb ik weer. Huishoudbeurs vrouwen om me heen in de stiltecoupe. Ik moet huilen. | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 20:52 |
Steeds ssssssst zeggen en wijzen op de 'stilte' letters op de ramen. En boos kijken natuurlijk. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 20:55 |
Heb ik vanochtend ook al drie keer gedaan ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 februari 2013 @ 20:59 |
Epic bord blijft dat ![]() Pffff, nieuwe rage. Vroegah was alles beter. Planken ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 21:01 |
Best raar trouwens, alle stilte stickers op de ruiten zijn aan de binnenkant verdwenen. Ze zitten alleen nog buiten. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 21:02 |
![]() Nee bedankt ik heb al genoeg botbreuken ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 21:04 |
van de binnenkant werden ze losgepulkt. Kutnederlanders. Ze zitten tussen het dubbel glas trouwens. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 21:10 |
Morgen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 21:16 |
Nee we gaan niet planken morgen pino, echt niet ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Dr_Flash op 21-02-2013 21:27:50 ] | |
lyolyrc | donderdag 21 februari 2013 @ 21:18 |
Eenvoudige, maar briljante revenge van NedTrain. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 21:20 |
Nou ja, meer een soort only move ![]() | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 21:23 |
Dat duurt daar altijd anderhalve tot twee maanden, en dat gaat al jaren zo. Ik heb het gevoel dat de klantenservice van NS Hispeed last heeft van onderbezetting. | |
Yreal | donderdag 21 februari 2013 @ 21:25 |
Ik heb zo'n tering hekel aan die jengelende kut junks in de trein. Echt ga dood. en dan ook specifiek bij mij komen omdat ik een pak draag.. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 21:27 |
Ik zie het ja, ik heb 1 restitutieverzoek van NSH in mijn database en die heeft ook 61 dagen opengestaan van indiening tot storting. | |
greavy | donderdag 21 februari 2013 @ 21:33 |
De ravage bij Muizen, België moet wel groot zijn, want er wordt verwacht dat er maandag beperkt treinverkeer mogelijk zal zijn. Volledig herstel kan wel een week langer duren. De aangepaste dienstregeling rond Geraardsbergen zal zeker nog een maand of 2 van kracht zijn vanwege de brand in het seinhuis. | |
icloud | donderdag 21 februari 2013 @ 21:33 |
Het ligt er natuurlijk aan wie zo verzoek indient. Ze pesten bepaalde gebruikers ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 21:37 |
Flikker op dwaas ![]() | |
icloud | donderdag 21 februari 2013 @ 21:40 |
Ik ben geen liefhebbervanminderjarigepaardenmeisjes wat strafbaar is. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 21 februari 2013 @ 21:40 |
Ik heb ooit wel een vette restitutie gekregen van NSH die ik nog steeds moet gaan gebruiken: Omdat de IC-Berlijn een vertraging had van 2,5 uur door een aanrijding met een persoon (laatste IC-B van de dag), heb ik bijna 3 fucking uren in de zomer in een t-shirt op Bad Bentheim gestaan. De Grensland Express was al weg toen ik op het station terug kwam van de Bentheimer Eisenbahn. Pas om 21:35 (!) werd omgeroepen dat de IC van 20:45 naar Nederland een onbekende vertraging had. Ondertussen had ik al info gevraagd bij de Westfalenbahn-machinist ... Toen moesten we ook nog eens door naar Schiphol, want kon niet met de trein thuiskomen. Op Schiphol overstap op de nachttrein naar Rotterdam (die daar 20minuten bleef wachten op ons) en vanaf Rotterdam met de taxi. Totale vertraging bij thuiskomst: 4u35. Eerst een brief geschreven, en antwoord gekregen dat mijn treinkaartje van Bentheim naar de grens niet vergoed werd omdat het bedrag te laag was ![]() Na opnieuw een brief geschreven kreeg ik een antwoord, en heb nu een gratis retourtje met de IC-Berlijn naar een zelf te kiezen eindpunt en datum ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 21:45 |
Sterk ![]() | |
icloud | donderdag 21 februari 2013 @ 21:46 |
laten we deze http://www.manbijthond.nl/fragmenten/passie-stationsborden nog eens bekijken ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kapitein_Schavuit | donderdag 21 februari 2013 @ 21:48 |
Mijn god icloud moet je niet naar bed? Of Somda, mag ook. | |
#ANONIEM | donderdag 21 februari 2013 @ 21:49 |
Iets met pot ketel. Fles ![]() icloud IkWolk ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2013 21:49:22 ] | |
JJdJ1984 | donderdag 21 februari 2013 @ 21:50 |
icloud mag ik zeggen dat ik je een vervelend irritant pestventje vind. Laat andere lekker in hun waarde. | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 21:51 |
Joepie, ik heb twee cadeaubonnen t.w.v. ¤ 5 voor de bar aan boord van de TGV gewonnen ![]() | |
_serial_ | donderdag 21 februari 2013 @ 21:52 |
Dat wordt zuipen ![]() | |
zoem | donderdag 21 februari 2013 @ 21:53 |
De vraag is alleen hoe duur een gemiddelde consumptie is aan boord van de TGV ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 21:54 |
Goed bezig die Belgen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 21:56 |
niet echt goedkoop kan ik je melden. Maar af en toe hebben ze wel een soort van happy hour en geven ze wat gratis nootjes bij het bier ![]() Blikje kost iets van 3 euro meende ik | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 21:56 |
Hier is de menukaart: http://www.tgv.com/pdf/carte-restauration.pdf TGV Est heeft een afwijkend menu: http://www.tgv.com/pdf/carte_bar_tgv_est.pdf | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 22:00 |
Valt nog wel mee. In Finland betaal je 5-6 euro voor een halve liter en in Noorwegen een tientje ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 22:00 |
Zodat je nog meer dorst krijgt bedoel je ![]() | |
Sounddragon | donderdag 21 februari 2013 @ 22:00 |
icloud ->> KSSSSJT!!! | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:01 |
Beter ga je even gauw afkoelen buiten, doe even normaal man. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 21 februari 2013 @ 22:03 |
Nothing happened, negeren en lekker doorposten. meneer icloud mag hier gewoon lekker wegblijven als hij niet normaal kan posten. Nog 30 posts, nieuw topic, pais en vree. ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:03 |
Danku! ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:04 |
Kut fransen, ook ergens Engelse vertaling? | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 22:05 |
¤ 4,50 is in het Nederlands "¤ 4,50" ![]() | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 22:05 |
Op de TGV-website staat op de Engelstalige pagina over het menu "(in French)", dus nee. ![]() | |
bork | donderdag 21 februari 2013 @ 22:05 |
top, blij dat er iets aan gedaan wordt, lig me hier al een paar dagen ziek in bed er aan te ergeren. (in bed van de griep overigens, niet van icloud). | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:06 |
1 schattig locje voor jou! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 februari 2013 @ 22:06 |
Een Twix is een twix trouwens. ![]() Hier, een google translateje ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2013 22:06:49 ] | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:06 |
Blij dat ik niet naar de bar ben gegaan dan in de Thalys, had me er niet eens verstaanbaar kunnen maken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 22:09 |
bazenloc ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 21 februari 2013 @ 22:11 |
Bonjour monsieur/madame, un bière s'il vous plaît. Merci beacoup et au revoir. ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 22:12 |
Da's vast een Russisch ding.... Onee, ik zie de Belgische vlag. | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:16 |
Zelfs dat gaat mis.. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 22:16 |
Toffiteit ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:17 |
ProRail doet proef met dienstregeling NS ProRail gaat een proef doen met het rijden volgens de dienstregeling van de NS, zo blijkt uit een interne memo van de spoorwegbeheerder. Tot nu toe hanteerden NS Reizigers en ProRail elk hun eigen dienstregeling, wat vaak vaak tot onduidelijkheden en vertragingen leidde. Uit het stuk bijkt dat ProRail sinds enige tijd programmatuur ontwikkelt die aansluit op de NS-Routeplanner, te vinden op www.ns.nl. De gegevens daaruit vormen de basis voor de proef. ProRail zal komend half jaar tevens een lijst met contactpersonen bij NS Reizigers opstellen, zodat in de toekomst ook direct gecommuniceerd kan worden over het gebruik van het spoor en de daarvoor benodigde infrastructurele installaties. Eerder had ook de NS al aangegeven niet langer alle communicatie via perswoordvoerders te willen laten lopen. Deskundigen zien echter wel enkele problemen. Zo kunnen de gegevens die ProRail hanteert achterlopen op de reisplanner. Toch zien de experts ook veel voordelen. Zo zullen in de toekomst meer treinen op tijd aankomen en voor de reizigers een betere voorspelbaarheid van welk perron welke trein zal vertrekken. Volgens de memo zal de proef een half jaar duren. Wanneer ermee zal worden gestart is echter onduidelijk. ProRail heeft en meerjarencontract met de opsteller van zijn huidige dienstregeling, en het is niet zeker dat die overeenkomst voortijdig kan worden verbroken. Bron | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 22:17 |
Thalys is een ander product dan TGV, zij hebben wel Nederlandstalige menu's en bediening voor zover ik weet. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 22:18 |
Ik las ergens dat er een trein met een railrem op het spoor naar Utrecht Zuilen gereden zou zijn ![]() ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:19 |
"Geheel volgens dienstregeling zijn wij vertrokken vanaf de kleine stations om nog meer te concenteren op Transferia waar wel winst valt te halen." | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:21 |
Gelukkig maar, had ik toch niet mijn reisgenoot 4 rijtuigen verderop hoeven op te bellen of ze me wilde helpen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 februari 2013 @ 22:24 |
OMG ![]() | |
Sounddragon | donderdag 21 februari 2013 @ 22:25 |
Rails ook weer mooi opgepoetst en ontroest ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 februari 2013 @ 22:26 |
Bij het eerste de beste wissel dat je tegenkomt zijn er twee opties: - De remslof schiet er af. - De trein schiet er af. Kies maar... Het gaat waarschijnlijk om een magneetrem die nog op het spoor lag. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 22:28 |
Ook dat lijkt me toch wel iets wat je wel in de gaten hebt als je zeg 10 meter onderweg bent en er gebeurt niet veel. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 22:29 |
Die goeie ouwe tijd dater nog SM-90 (Railhopper) reed op Zwolle-Emmen en je regelmatig getrakteerd weirdo's de geur van smeltend rubber als die trein weer eens met aangelopen remmen toch tot het volgende station probeerde te komen! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 22:38 |
Ja die troep heeft het ook niet lang gemaakt idd ![]() | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 22:40 |
Het spul werd ook vrij snel aan de kant gezet omdat het zo'n kleine serie was en onderhoud schreeuwend duur werd. Ik denk dat de V250 hetzelfde lot te wachten staat, als die trein ooit nog opgelapt wordt. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 februari 2013 @ 22:43 |
Het was op een gegeven moment letterlijk wekelijks dat er weer een rondreed met een vastgelopen rem dus... ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 22:46 |
Ik kwam in Amsterdam de 1251 van EETC tegen die net de EN had gebracht en daarna weg reed. Heeft dat ding zelfde technologie als de plan-v? Maakte zelf kut geluid bij wegrijden ![]() | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 22:47 |
De technologie in Plan V is jonger volgens mij ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 21 februari 2013 @ 22:48 |
Zeau. Effe snedig gereageerd. ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 februari 2013 @ 22:50 |
Hij trekt niet zo lekker zegmaar. That's it. |