James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:33 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:35 |
Versterking van andere IC-diensten en/of niet de ruimte om 's-nachts het materieel te verplaatsen, gok ik. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:39 |
Met virm haal je de rijtijden niet van een sprinter. Verder veel virm manco en in een slt-12 gaat meer mee dan in virm-10. | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:40 |
Ook met een uitgedunde dienstregeling met meer speling is rijden met VIRM tijdstechnisch niet haalbaar? En qua capaciteit scheelt dat minder dan je zou denken... (Staanplaatsen natuurlijk) | |
Fiorano | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:43 |
* zet André van Duin stem op* Grapje natuuuurlijk! | |
Mr.Houdoe | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:43 |
Geintje* | |
Fiorano | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:44 |
Dat wou ik dus nog editten, maar dat lukt op de 1 of andere manier niet ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:45 |
Hoe zou het morgen gaan met de treinen? Rijdt het dan allemaal weer wat beter? Heb het vooral over Oost en Noord Nederland | |
_JdM_ | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:46 |
Die speling heb je wel op IC trajecten,maar niet zo veel als sprinter. die MOETEN soms met SLT rijden, omdat ander materieel niet de rijtijden aan kan. Overigens tellen wij op dit moment: *Wisselstoring Nijmegen-Oss (Sprinters Nijmegen-Den Bosch eruit, IC Zwolle-Roosendaal als stoptrein daar *Aanrijding met persoon (...) Den Dolder (geen treinen Amersfoort-Utrecht) *Wisselstoring Hoofddorp (IC Schiphol-Amersfoort eruit) *Wisselstoring Breda, (geen sprinters Tilburg-Breda IC zwolle-Rooseldaal als stoptrein daar. HSL komt ook niet in Breda) *Wisselstoring Den Haag-Gouda. | |
zoem | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:47 |
De vorige keer toen er sneeuw viel (van donderdag op vrijdag) hebben ze nog heel het weekend met een aangepast drgl gereden. Dus de kans is aanwezig dat het morgen nog niet op volle sterkte is. | |
Pino112 | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:47 |
Ja dat weet jij wel natuurlijk sinds SR ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:48 |
![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:57 |
Lijkt me niet dat je de drgl verder onder druk wilt zetten door traag materieel ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:17 |
De IC van Groningen naar Den Haag Centraal van 10.46u rijdt volgens de Reisplanner 'niet verder dan Groningen Europapark'. Dát is nog eens knippen! ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:21 |
Was weer een genotje vanmorgen. 3 cm sneeuw en heel Nederland plat. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:22 |
Heb je het over die 1000 km file op de snelwegen of over die 40 geannuleerde vluchten op Schiphol? | |
Mexicanobakker | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:24 |
Tja, als we daarover beginnen heeft de NS nog aardig werk geleverd inderdaad. ![]() Dat terzijde is het rond Tilburg en Breda wel een grote chaos. | |
Panthera. | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:24 |
De hele combinatie, waarschijnlijk. | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:38 |
Grappig dat er ineens weer "Stoptreinen" rijden bij storingen ![]() | |
zoem | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:41 |
Het twitteraccount van NS laat al een uur niets van zich horen. Juist op een dag als deze is communicatie belangrijk. | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:43 |
Die is waarschijnlijk overbelast (twitterrestricties), ze reageren nu met @NS_online2 op berichten. (Was de vorige keer ook al zo.) | |
Eenskijken | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:44 |
Is t nog wat bij Schiphol? | |
zoem | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45 |
Aha, die kende ik nog niet ![]() Vanochtend eigenlijk bijna alleen sprinters, nu rijdt er al wat meer. De gemiddelde vertraging is daar 5-10min. | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:46 |
Moet ik zo nog naar rotterdam ook | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:50 |
heerlijk dat er hier in het noorden niets ligt | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:51 |
sneeuw is wel heerlijk hoor, zolang je niks hoeft | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:59 |
Dertig graden boven nul is nog veel heerlijker... | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:00 |
Kreeg om half 11 de mail dat er vandaag een aangepaste drgl wordt uitgevoerd ![]() | |
Brembo | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:01 |
Gisteren op mijn telefoon als een bericht gekregen ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:01 |
De sms had ik gisteren ook al.. | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:03 |
storingen bij de spoorbruggen ![]() | |
Brembo | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:05 |
Ach de spoorwegen rijden prima tussen de 0 en 15 graden, gelukkig is dat ongeveer 350 dagen per jaar ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:06 |
In nederland niet ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:13 |
Mwoah. In Nederland vind ik het prima hoor. Al vond ik die 42 graden toen ik in Australië was wel wat aan de warme kant. | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:19 |
Ik lees op 9292 dat op hetzelfde metro lijntje : geknipt is, er vertraging is, en dat ze normaal rijden ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:20 |
21 graden is ideaal ;-) | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:20 |
Hm, die van 11.46u ook. Vanmiddag toch maar eens vragen op het werk. | |
KomtTijd... | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:23 |
ik ook, van de NS app. Zit nu in een trein met een half uur vertraging, beetje veel wel maar nog steeds beter dan 1000km file. | |
Eenskijken | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:27 |
Ik kijk elke ochtend standaard op de NS site of er nog iets veranderd is. | |
Q. | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:35 |
Er is inmiddels nog 0 km file over. | |
KomtTijd... | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:40 |
omdat iedereen met een auto terug naar huis gegaan is ![]() ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:57 |
Greavy: Sorry dat ik nu pas reageer. Lig met griep op bed. Vraagjes: 1. Hoe komt die bedrijfsjurist aan jouw adres? 2. Ik zou wel een kopie van die brief willen. Die kun je mailen naar info@voorbeterov.nl. Daar zou je me een groot plezier mee doen. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:11 |
Goeiemorgen vrienden ![]() Bijna alles rijdt hier bijna op tijd ondanks 3 cm sneeuw and counting ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:15 |
Auto's die zijn opgeheven tellen niet mee voor de cijfers, dat weet je best. | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:15 |
beterschap, Driek | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:17 |
Tsja, 20 cm sneeuw is ook niet niks in regio Den Haag. Het valt me alles mee vandaag. | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:18 |
bedrijfsjuristen zijn falers puur sang ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:27 |
Een schoonmaakster in Zweden dacht: wat Arriva in Stavoren kan, dat moet Arriva in Zweden toch ook kunnen? En zo reed ze met een lege trein een woonhuis in: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16070714.ab P.S. Alles onder voorbehoud van feitelijke onjuistheden ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 12:27:32 ] | |
Travel. | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:27 |
Dit dus. Geen vertraging gehad. Htm daarentegen, die rijdt gewoon helemaal niet op sommige lijnen... | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:29 |
Ja, teringlijers, gewoon heel zoetermeer afknippen van den haag | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:29 |
Voor zover ik het hier gevolgd heb was greavy via facebook benaderd door die betreffende jurist | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:35 |
Wacht wat? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36 |
Zeg, weet iemand hoe lang we de bekrompen dienstregeling blijven rijden? Zal wel de rest van de week zijn minimaal of zo? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36 |
Dan kan het dus net zo goed een trollende internetheld zijn geweest. Storm in een glas water dus weer ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40 |
| |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41 |
lekker zeg ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52 |
Hee maar, een schoonmaakster? Die was even een tractiehendel aan het afstoffen of wat? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:53 |
Nou. Indrukwekkend ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:01 |
Volgens de Speld:![]() | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:10 |
via facebook. ![]() Lekker negeren. ![]() laat ze maar een procedure opstarten. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:10 |
Ach ja, goedkope grappen zijn ook grappen ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:25 |
Morgen weer normaal. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:32 |
Zal van het weer afhangen. Vorig jaar duurde het 2 weken. ![]() | |
AverageJoe | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:33 |
Weet iemand eigenlijk wanneer het complete mat '64 er echt uitgaat? | |
KomtTijd... | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:33 |
Ik heb trouwens wel het idee dat ze de situatie nu een stuk beter handelen dan de vorige keer dat ze een "aangepaste dienstregeling" hadden. Toen was er helemaal geen dienstregeling meer te bekennen, je moest gewoon naar het station gaan en hopen dat er een trein kwam. Nu rijdt de boel wel met vertraging maar je kunt iig nog opzoeken welke treinen wel en niet gaan rijden. Daarbij opgeteld dat het nu ook daadwerkelijk slecht weer is, ipv die ene hele sneeuwvlok die er de vorige keer viel. | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:36 |
Door de winterse omstandigheden rijdt Fyra Brussel vandaag trouwens vrij consequent met +60. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:37 |
Niet alleen winterse omstandigheden, ook defect materieel. | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:38 |
Als ze de vertrektijden nou aanpassen is die +60 weg! | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:38 |
Ik was om 9.30 op Overvecht, ongelooflijke timing want: er rijden geen trein naar Bilthoven, Den Dolder en Amersfoort u wordt verzocht om om te reizen via Hilversum. Springer bij Den Dolder dus ![]() | |
ReisT | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:40 |
Zal vooral van de weersverwachting afhangen. Morgen is er nog kans op sneeuw. Nee, dat weet niemand. Zal nog wel een paar jaartjes kunnen duren tot NS helemaal zonder kan. In 2016 wordt de volgende bestelling nieuwe sprinters verwacht. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:41 |
tsja, morgen voorlopig nog gewone treindienst. | |
KomtTijd... | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:41 |
Don't eat the red snow! | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:43 |
Inderdaad, met als voornaamste oorzaak dat de vervolgbestelling SLT's niet is geplaatst vanwege de vernieuwde eisen vanuit de overheid (toilet). Desondanks daalt het aantal rijdende Plan V's, bijvoorbeeld door decentralisatie. De reserve is inmiddels enorm ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:45 |
ook de reden dat DDZ in de sprinterseries gaat rijden. De NS heeft namelijk een tekort aan sprinters en een overschot aan IC-materieel | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:49 |
Geloof je t zelf? ![]() | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:54 |
Ach ja, het levert wel bijzondere plaatjes op ![]() ![]() | |
Q. | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:56 |
Dat koppelt nogal moeilijk. ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:56 |
Slechts 16 jaar verschil... | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:58 |
Voorlopig wel ja. | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:03 |
Hij is ook echt wel lelijk. Hoe verzin je zo'n lelijke trein.... Gelukkig hebben ze dat bij de V250 beter gedaan. ![]() | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:03 |
![]() ![]() ![]() | |
Bitlord | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:10 |
Nog wat sneeuwvrije filmpjes van de afgelopen dagen, uit de Achterhoek en Leiden. Een Spurtje bij aankomst in Zevenaar, met de mooie bovenleidingsportalen aldaar. | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:15 |
Overvecht 9.30![]() ![]() op CS stond de uitleg voor de lege borden ![]() Er reed van spoor 1 wel een 6+4 SLT naar nergens maar dat kan alleen richting Hilversum zijn. ![]() en omdat ik er toch was op CS, een stukje nieuwe stationshal ![]() ![]() ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:17 |
Wacht even, de Intercity naar Heerlen rijdt niet verder dan Maastricht? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:19 |
beetje ongelukkig gezegd, maar het ding is omgeleid naar Maastricht ![]() Voor Heerlen moet je in Sittard overstappen | |
Bitlord | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:19 |
Vanaf overvecht kun je natuurlijk ook buslijn 1 en 8 nemen, 12 keer per uur. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:21 |
Kunnen de systemen niet hebben. | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:24 |
Dat werd ook gedaan, deze reden ook met flinke vertragingen, busschauffeur van lijn 8 reed gewoon weg toen een stel treinspijtoptanten op zijn bus afrenden. Deze optie werd niet door NS omgeroepen ook niet op CS. ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:24 |
Dan moeten de systemen geüpdatet worden. In het digitale tijdperk is dergelijke inflexibiliteit onacceptabel. Het gaat gewoon om de naam op de borden te veranderen voor de duidelijkheid van de reiziger, of ander ten minste een opmerking in de zin van "Rijdt niet naar Heerlen maar naar Maastricht" in plaats van "Rijdt door naar Maastricht"/"Rijdt niet verder dan Maastricht". Maar eigenlijk zou zelfs dat halfbakken zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:51 |
Je mag weleens een nieuwe camera borkie, er zitten allemaal haartjes op je sensort ![]() | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:08 |
ja, ik zie het, lens schoonmaken helpt dan niet? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:11 |
Lijkt me niet nee ![]() | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:12 |
mm, hoe komen die er dan, het is een compact model. | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:13 |
Door het in- en uitschuiven van de lens, mijn Panasonic TZ10 heeft het ook. | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:15 |
Dank u, dit bespaart me weer zoekwerk, nou dan maar op zoek naar een nieuwe, ik had deze nog niet echt lang volgens mij ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:19 |
Ja precies, dat werkt als een blaasbalg. Het zit dus ook echt binnen in je camera. Een nieuwe kopen is normaal gesproken sneller en goedkoper dan opsturen en laten fiksen. | |
Fiorano | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:20 |
Intercity Schiphol - Deventer bestond uit 1 ICM stel... Dus het was druk in de trein van 13.51 vanaf Duivendrecht. Nog nooit mee gemaakt ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:21 |
Wat klopt hier niet?![]() | |
_serial_ | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:21 |
Het antwoord van Prorail waarom ze toch werkzaamheden hadden afgelopen nacht tussen Rotterdam en Delft, we weten allemaal de gevolgen (uitgelopen werkzaamheden) uren na start van dienstregeling geen intercity's...
| |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:21 |
@KnightSolaire; Dat stoptreintje naar Antwerpen. Daar moet staan 'Puurs' en zeker geen 'frp' | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:31 |
Klinkt als een ultrasoon die anders in de overschrijding ging. | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:33 |
Waarom mag je maar 30 minuten HD opnemen met die compacte camera's? EU dus ![]() Canon SX 260 HS lijkt me wel wat, loopt voor aan camera al wel een tijdje mee, dat kan ook positief zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:36 |
"Sneltrein" ![]() | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:37 |
Oh, dat klopt idd ook niet ![]() Alleen Arriva rijdt nog Sneltreinen in Nederland. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:37 |
Huh? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:39 |
En die Veo-mestkar die alleen in Meerssen stopt? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:41 |
die stopt ook in Valkenburg en heet ook sneltrein | |
NikkelCobalt | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:41 |
Omdat ze anders als videocamera geclassificeerd worden en in een andere accijnscategorie vallen. Maar waarom zou je zo lang willen filmen Bork? Zo lang zijn de treinen hier ook niet, tenzij vertraging natuurlijk | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:42 |
Hmm, kan. Bijzonder dat daar verschillende tarieven voor bestaan dan, maar okee ![]() | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:42 |
Oja, dat ding. Ff vergeten | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:42 |
Nou die SX 260 en mijn z-20 die kunnen max. 4GB of max. 29 min en 59 seconden HD opnemen dat is door een eu-regel bepaald van 5 jaar geleden. CIPA | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:43 |
Ik heb ook andere hobbies ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:46 |
Je zit ook in de porno? | |
NikkelCobalt | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51 |
Heimelijk vieze filmpjes maken? Voor andere gevallen niks mis met meerdere shots toch ![]() Overigens gaat mijn (canon) dslr gewoon door met opnemen na 4gb gefilmd te hebben, hij splitst de bestanden dan op. Na 30 minuten weet ik niet, zo lang hebben mijn shots nooit geduurd. | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:53 |
Mannen ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:01 |
Zoek ff op YouTube, voor mijn TZ10 staat er een hele beschrijving van een kwartier hoe je de camera openmaakt en schoonmaakt. | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:02 |
Ik zie ook liever vrouwen. | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:08 |
thx! | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:12 |
Fyra vandaag: 9201 afgeschaft Brussel-Antwerpen; 9209 zeker een uur vertraagd 9208 +50 9216 ca een uur vertraagd 9217 zeker een uur vertraagd 9220 ingekort tot Brussel-Noord 9221 met +90 tot Brussel-Noord 9228 uitgevallen 9229 uitgevallen 9236 uitgevallen 9237 uitgevallen 9240 uitgevallen 9241 uitgevallen 9248 uitgevallen 9249 uitgevallen En dan is de dag nog niet om. NSH heeft dus de Fyra maar afgeschaft vandaag en nu mag je met de bus Breda-Antwerpen. | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:14 |
leest u mee, juridische man van NSH? Goed bezig ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:14 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:14 |
kon het niet laten? ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:15 |
Geen enkele Fyra op tijd... wat een prestatie. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:15 |
Ik zeg: Hoopgevende cijfers! ![]() | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:17 |
eitje, vergeleken met smartphone met uitschuifbaar toetsenbord of tablet. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:18 |
Maargoed, ook in het buitenland gaat het niet helemaal lekker. Er is een storing aan de TVM-installatie op HSL1 in België, daarnaast gelden snelheidsbeperkingen in Frankrijk ivm de weersomstandigheden. Alle TGV-diensten en ook Thalys/Eurostar hebben er last van. | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:18 |
En de rest van de dag rijdt Fyra Brussel niet meer volgens huidige prognose. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:18 |
Pardon? | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:18 |
snelheidsbeperking is 80kmh op HSL1. Zware vertragingen. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:18 |
Ja, dat zal best ![]() | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:19 |
Tot einde dienst vervangende bussen, heb ik begrepen. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:19 |
Ze proberen het niet eens meer dus? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:19 |
Gelukkig kun je nog wel Fyra-kaartjes naar Brussel kopen via de website. Met zitplaatsreservering. ![]() | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:19 |
Nee, omdat de vertragingen ondanks alle moeite te hoog bleven. V250 kan niet tegen sneeuw en vorst? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:21 |
Denk jij dat ze morgenochtend alle V250-stellen zowel storingsvrij als op de juiste plek hebben staan? | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:21 |
Dat ding is uitgebreid getest in de klimaatkamer in Wenen. De trein is zelfs op tv te zien geweest tijdens één van die testen. Misschien zit de stofzuigerzak vol? Is de paus een moslim? | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:22 |
je zou mogen verwachten dat zo'n stel een baanschuiver heeft | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:23 |
@NSHispeed_info weet het ook niet meer.
Op de stations werd tot op heden via Breda omgeroepen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:23 |
HEE HEE BEN JIJ NOU EEN IMAGO IN DISKREDIET AAN HET BRENGEN??!! ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:23 |
Waarschijnlijk komt dat omdat Fyra Breda ook al de hele dag een zooi is. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:25 |
En het varkensneusje is geen optie? ![]() | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:25 |
NSH moet vervangende bussen inzetten van de Belgen, want NMBS vindt het onacceptabel als de reizigers in de L-trein gepropt worden die al maximale capaciteit rijdt en nog capaciteit tekort lijkt te komen in de spits. En terecht ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:25 |
Dat ding zit al stampvol. Daar nog eens de inhoud van een V250 bijproppen is onmenselijk. | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:26 |
Met een bus kun je die mensen tenminste nog wat comfort bieden. Is ook wat waard ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:26 |
Nou en? Mensen 3 uur vasthouden op 10 minuten lopen van Utrecht Overvecht is ook geen probleem ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:27 |
Ik zou van een bedrijfsjurist van het Vaticaan al iets meer onder de indruk zijn. Zeker als ze Facebook weten te vinden ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:27 |
De paus heeft tegenwoordig zelfs Twitter. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:28 |
Okee. Blijkbaar staan er permanent een stuk of 10 bussen paraat voor dit doel, in Roosendaal? Inclusief chauffeurs? Okee, kan zo zijn ![]() ![]() ![]() | |
AverageJoe | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:29 |
Zweedse schoonmaakster rijdt met trein appartement in![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:29 |
Ook morgen aangepaste dienstregeling, zie ns.nl. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:29 |
Ach tjeetje, wie had dat gedacht? ![]() b2py niet iig ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:30 |
Iedereen die dit niet zag aankomen mag zijn hand opsteken ![]() Dat gezegd hebbende, gegeven dat er een aantal dingen fout gingen hebben ze vandaag in ieder geval re-de-lijk betrouwbaar kunnen rijden. Nu nog iemand vertellen dat het niet iedere keer dat het sneeuwt kerstvakantie is en dat het dus óók belangrijk is om dezelfde hoeveelheid reizigers als normaal te kunnen vervoeren en het wordt nog eens wat. | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:31 |
| |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:32 |
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen. Busdienst schijnt de hele dag al soepel te verlopen. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:32 |
Misschien moet NS Hispeed dan maar in busreizen gaan, kunnen ze tenminste nog iets ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:34 |
Bovendien heeft Melanie bewezen meer affiniteit met het verhogen van de snelheid op de weg ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:37 |
Tsja, zo komen we er wel. Dus je wordt met een binnenlandse trein naar Roosendaal gestuurd, daar hoor je dat er in Breda bussen voor Antwerpen klaarstaan, en je had een gloeiend duur kaartje geboekt voor Brussel. Okee ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:38 |
http://www.ns.nl/ | |
DriekOplopers | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:38 |
Nee, ook morgen uitgedund. Ik zie zojuist het persbericht binnenkomen. | |
ArnosL | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:39 |
Whehe, Wilma Mansveld denkt dat het niet onveilig is als treinen harder stations binnen rijden. Nu.nl maakt er meteen van dat het niet onveilig is. Staat ook niet bij of ze het gaat onderzoeken ofzo, alleen dat de machinsten eerst een gesprek met de directie van de NS had moeten voeren. Tsja, dan worden ze op non-actief gezet waarschijnlijk. Kun je het beter anoniem doen. Dat moet toch haast wel een fout op de website zijn? Het sneeuwt goddomme ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:39 |
"Toen ik een zitplaats reserveerde, had ik de kleine lettertjes moeten lezen..." | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:39 |
Op moment van schrijven leek het erop dat er morgen gewoon gereden zou worden. ;-) | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:42 |
Nee daar leek het niet op. Iedereen wist ook toen al dat het zou blijven sneeuwen en vriezen namelijk ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:42 |
Je kan nu nog steeds kaartjes met zitplaatsreservering kopen voor treinen waarvan al bekend is dat ze uitvallen / worden vervangen door een bus. Ben benieuwd onder welke 'kleine lettertjes' dát valt. | |
zoem | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:42 |
Jep, staat nu ook op ns.nl [edit] spuit 11, James1988 was me voor ![]() | |
ReisT | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:42 |
Is allebei even snel dus dat kan de reden niet zijn. Veel logischere verklaring: Amsterdam-Breda is sneller dan Amsterdam-Roosendaal. Als die Fyra van Breda naar Amsterdam tenminste wel rijdt, wat die vandaag dus niet doet. [ Bericht 1% gewijzigd door ReisT op 15-01-2013 17:00:40 ] | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:44 |
jammer dat ze weer voor de veilige manier kiezen. met iets meer ambitie had alles morgen weer normaal gereden. Het is niet dat er nu nog veel meer sneeuw bij zal gaan vallen. | |
ReisT | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:45 |
Met nog iets meer ambitie had alles vandaag ook normaal gereden. | |
zoem | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:45 |
Ik zie de bui al hangen, tot het einde van de week met een kreupele drgl ![]() | |
Piles | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:45 |
Hoeveel kans zou ik hebben om me zo op Amsterdam zuid in een sprinter naar almere te proppen? Ik denk er over om met de metro naar centraal te gaan. Met de intercity ben ik dan net zo snel, in theorie. Morgen gewoon weer met de auto, kan ik maar 1 kant ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:46 |
Precies, daar stel ik me dus ook vast op in idd. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:47 |
Er gaan gewoon IC's van Amsterdam Zuid naar Almere tegenwoordig toch? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:47 |
als het even kan schrappen ze die dingen | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:49 |
vorige keer sneeuwde het op 3 feb, en werd het vervolgens op 4 feb een nog grotere klerezooi dan de dag ervoor ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:52 |
Het sneeuwt in Utrecht al de hele dag. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:53 |
Klerezooi, klerezooi ![]() ![]() ![]() Hier. Geen enkel traject rood ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:53 |
In Alkmaar al vanaf 8 uur al niet meer.. | |
Aether | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:53 |
Actie Frankrijk bij NS HiSpeed. Zijn dit echt interessante prijzen? http://www.nshispeed.nl/nl/ns-hispeed-treinen/tgv-naar-frankrijk | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:54 |
Wel 12 rode puntjes ![]() | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:54 |
Ja, best wel, volgens mij. | |
Piles | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:55 |
Uiteraard, niet vandaag... | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:56 |
zou ik wel voor de thalys aanbieding gaan ipv fyra ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:58 |
Strenge vorst? ![]() Nergens strenge vorst ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:59 |
Droefenis ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:59 |
Lokaal he! :p | |
AverageJoe | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:00 |
En dat is weer een goede reden om met een aangepaste dienstregeling te rijden. Wat als een mooi masker kan dienen. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:00 |
Staat ook nergens ![]() | |
Piles | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:01 |
Leuk die klachten van Almere Buiten dat de sprinters zo vol zaten. Hoe denk je dat het nu is, zonder intercitys ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:04 |
NS online @NS_online Let op: ook morgen aangepaste dienstregeling. Lastig, maar nodig om grotere problemen te voorkomen.#spoorbericht | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:04 |
'Hogere maximumsnelheid treinen niet onveilig' AMSTERDAM - Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld (PvdA) ontkent dat de hogere snelheid waarmee treinen stations binnenrijden leidt tot onveiligheid op het spoor. Dat zei ze dinsdag tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer. Machinisten uitten maandag in de Volkskrant hun zorgen over de snelheidsverhoging. "De Inspectie Leefomgeving en Transport ziet toe op de veiligheid", zei Mansveld. "Ik denk niet dat er onveilige situaties zijn." Vakbond FNV Spoor luidde maandag de noodklok over de snelheid van treinen bij stations. Die ligt bij de meeste stations nu op maximaal 40 kilometer per uur, maar is bij sommige stations verhoogd naar 60 of 80 kilometer. Vertrouwen Een machinist vergeleek het Nederlande spoor in de Volkskrant met ‘een bananenrepubliek met een kerncentrale'. VVD-Kamerlid Betty de Boer zei het ‘hoogst curieus' te vinden dat de machinisten hun zorgen via de media naar buiten brengen. Volgens haar is dat niet goed voor het vertrouwen van reizigers, die zo ‘de stuipen op het lijf wordt gejaagd'. Volgens haar handelt FNV Spoor niet in het belang van de reizigers. Mansveld antwoordde dat het iedereen vrijstaat om te communiceren hoe hij wil. Wel zei ze dat het wellicht beter was als de machinisten eerst met de directie van de NS een gesprek hadden gevoerd. Bron | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:06 |
Tsja, de ANWB zegt dat het ook weer wat verwacht, dus mag de NS ook: Woensdagochtend Normale spits. Het blijft vrijwel droog, alleen de kustgebieden maken kans op sneeuw. | |
zoem | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:08 |
Het KNMI zegt juist weer wat anders, alleen het binnenland kan sneeuw verwacht muz NH. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:11 |
Hier trouwens weer weerman b2py. Jullie dachten dat dit het einde van de sneeuwbonanza was? Voor volgende week zondag/maandagnacht wordt meer sneeuw verwacht dan voor afgelopen nacht. ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:11 |
Ik heb er nog eentje van 3 februari van toen, maar kan hem niet meer vinden.. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:13 |
Bevestiging van wat Greavy al meldde:
| |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:13 |
Oh, dat kan ook geen kwaad. IC Brussel-Essen en dan met de bus naar Roosendaal. Zal hij wel nagevraagd hebben na mijn tweets aan hem | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:16 |
Interessante ProRail blogpost met een lekker wijf in het filmpje: http://blog.prorail.nl/su(...)idingspost-amsterdam | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:17 |
Wat is BMO eigenlijk? | |
ReisT | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:18 |
Dat is het dus ook, voor deze werkweek. Totaal geen enkele reden voor aangepaste dienstregeling morgen. Of er in het weekend weer sneeuw komt boeit niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:22 |
Leugens ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:22 |
Alles wat in Dagplan aangepast wordt staat sowieso verneukt op de TBP's. | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:23 |
De reden voor de aangepaste dienstregeling is volgens het sms'je geen sneeuw, maar de vorst. Hoe lang zal 't aanhouden? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:26 |
Hoe kan dat nou? De overheveling van de informatievoorziening van ProRail naar NS zou toch hét recept zijn voor goede informatievoorziening in dit soort gevallen? | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:28 |
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen. De systemen weten in dit geval trein nummer xxx van Amsterdam naar Heerlen, via die en die stations. Als Dagplan dan de bestemming aanpast naar Maastricht ziet het systeem dat als een via bestemming. Hierdoor krijg je de berichten "Rijdt via een andere route". Op de actuele vertrektijden ziet het er overigens altijd beter uit dan op stations en TBP's. | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:31 |
Ik kan me toch herinneren dat de trein die naar Heerlen / Maastricht ging eind vorig jaar bij werkzaamheden in z'n geheel doorreed naar Maastricht, en dat het voor het eerst duidelijk stond aangegeven op de digitale borden (dus: eindbesteming Maastricht, in plaats van dat er nog steeds stond eindbestemming Heerlen / Maastricht zoals altijd daarvoor). Toen dacht ik: hé, dat InfoPlus wordt kennelijk steeds meer in gebruik genomen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:31 |
Sorry hoor, maar daar kwam je in 1982 nog mee weg. Nu niet meer. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:36 |
Werkzaamheden worden niet aangepast door Dagplan. ![]() Blijft wel belachelijk ja, maar in eind 2013 gaan er ook weer nieuwe systemen live waardoor het ook weer verbeterd schijnt te worden. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:46 |
Achja, hier rijdt tenminste nog wat. Het randstadrail netwerk tussen Den Haag C en Leidschenveen (lijn 3, 4 en E) ligt op zijn gat door bevroren wissels ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:48 |
Schande! | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:52 |
Yreal heeft deze kaart vorig jaar gemaakt. Iemand die zoiets voor hedenochtend heeft kunnen fabriceren? http://i39.tinypic.com/24xqwkj.jpg | |
Guppy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:53 |
Ik zit in de trein!! ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:53 |
Ik ook. In een trein die ook nog eens de gedeeltelijke inhoud van twee andere treinen moet vervoeren en die bovendien nog eens drie bakken korter is dan gebruikelijk. ![]() | |
zoem | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:01 |
Lekker knus tegen elkaar aan zeker? ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:01 |
Schrijf een lief verhaal naar 'Hartstocht in de trein' op facebook! ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:04 |
Of de officiële NS-rubriek Hartkloppingen waarop dat is gebaseerd, hoewel volgens mij een stuk minder succesvol... | |
KnightSolaire | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:05 |
Teken alle snelwegen behalve die in Noordoost-Nederland rood en een paar spoorlijnen rondom Utrecht en Breda geel en dan heb je het wel :p. | |
Flodder450 | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:09 |
Totaal doorgeschoten | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:13 |
Pas maar op voor sneeuwballen bij Project X Sneeuwbal in Breda ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:15 |
De trein waar ik nu in zit wordt in Breda opgeheven. Geen idee waarom nog, er is geen verstoring tussen Breda en Venlo. | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:21 |
Kan één van onze machinisten hier dit bekennen? ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:26 |
Ik zit in een trein die maar 5 minuten vertraging heeft, twee keer zo lang is als normaal en dus achterin superrustig is! ![]() Een ICMm waarvan de airco uit staat is trouwens echt superstil! ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:26 |
Mijn trein gaat niet verder dan Breda vanwege een wisselstoring, aldus de omroep. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:27 |
Nou en, verder hoef je toch niet ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:29 |
Neuh, dat klopt ![]() Vraag me wel af waar het nu stuk is dan. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:30 |
Was al een wisselstoring die de Fyra plat legde tussen Rotterdam en Breda, zal dus wel bij Breda zijn omdat Thalys er geen last van had. Tussen Breda en Eindhoven rijden minder treinen door een wisselstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen. 15 januari 18:39 [ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 15-01-2013 18:40:40 ] | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:41 |
Score van vandaag tot nu toe met gevolgen voor de treindienst: 13x wisselstoring 1x uitloop van werkzaamheden 1x winterdienstregeling 1x aanrijding met een persoon | |
Mirgeam | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:47 |
als motorrijdende machinist moet dat dan wel goedkomen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:51 |
De kaart voor morgen, wat betreft de aangepaste dienstregeling http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:52 |
Gelijk aan vandaag gelukkig ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:53 |
Klopt, ben ik zelf ook zeer blij om want ik moet morgen vanuit Overijssel naar Fryslan. Geen last van dus. ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:57 |
http://www.dumpert.nl/med(...)wat_ns_niet_kan.html Baas! ![]() | |
zoem | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:09 |
Ah, en daar is de mail van de NS betreffende de aangepaste drgl voor morgen. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:17 |
Nog iets gemist in de reeks behalve de winter sores ? Vanmorgen maar om half 6 de deur uit gegaan, tram reed niet dus maar gelopen naar station Den Haag Moerwijk. 6 minuten vertraging, viel me alles mee. Kwartiertje te laat op de Waalhaven aangekomen voor mijn dienst. Bij containeroverslag RSC lag het werk grotendeels stil door de sneeuwval, waardoor we op de zaak niets anders konden doen dan koffie drinken en kaarten. Een hartenjaagkoning als ik wist al snel de frustraties van anderen op te wekken ![]() Even naar de Botlek gegaan om 600 meter platte wagens schoon te vegen ![]() Quote van collega die met een losse loc vanaf Rotterdam Goederen af kwam:
| |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:20 |
Mono, waar loop je nu stage? CapTrain? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:21 |
RRF ![]() | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:26 |
Oja, RRF heeft ook nog V100 en G2000. Kon die 2 samen even niet goed thuisbrengen. Nieuwsblad Transport meldde ook al van de ingesneeuwde gebieden daar...
| |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:29 |
Morgen minder Fyra's tussen Amsterdam en Brussel in verband met de weersomstandigheden. Want 10 treinen per dag per richting over 75% vrije baan is inderdaad heeeeeeeeeel complex. ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:30 |
Jij weet net zo goed als ik dat de wissels naar die 75% vrije baan de meest storingsgevoelige zijn van het ganse land ![]() (Ondanks dat blijft het vingerverven..) En als ik dit teruglees bedenk ik me dat het weer nergens op slaat ![]() Gaat natuurlijk over die brakke V250.. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:35 |
Uiteraard, maar drukbereden spoor in de Randstad is wel heel wat anders dan een HSL waar amper wissels in liggen en waar hoogstens 4 treinen per uur overheen gaan. Zet desnoods een pendeldienst Antwerpen - Rotterdam op, dat kan met 1 vogelbekdier. Maar dit? Dit is gewoon maling hebben aan de reiziger. | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:36 |
![]() ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:42 |
Opvallend statistiek. Nog geen defecte trein die de treinenloop heeft verstoord. | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:46 |
Jawel, koppelproblemen met o.a. de 4062 op Ut rond 17:45. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:46 |
Maar heeft de trein gereden of niet, het heeft geen verstoring opgeleverd in ieder geval ![]() | |
Anno1982 | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:46 |
De enige remedie is het spoor ook goed strooien, dan smelt daar de sneeuw ook en weet je zeker dat de IC's niet meer zo hard voorbij komen ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:50 |
In elk geval redelijk vertraagd. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:51 |
Dat is niet zo spannend in ieder geval ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:53 |
Ja bostrol, zo kun je alles wel in je eigen voordeel uitleggen. Werk je bij NSH of zo? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:53 |
NS online @NS_online Oss-Den Bosch: geen sprinters vanwege een defecte trein. http://bit.ly/NSinfo #oht | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:54 |
Te vroeg gejuigd:
Ja kom op zeg, niet uren problemen door een defecte trein. Dit is gewoon niet zo ernstig als dat . En dat ik verder een andere mening heb als jij houdt niet in dat ik gelijk een 'bostrol' ben. [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 15-01-2013 20:03:21 ] | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:05 |
Tuurlijk wel. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:05 |
Wel waar joh poepkop ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:08 |
Arriva heeft trouwens wat geld gevonden om wasmuntjes te kopen, want ze gaan de ramen van de treinen in het noorden van het land vaker en beter lappen http://www.lc.nl/frieslan(...)ruiten-beter-lappen- | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:09 |
Lekker handig om dat nu te doen ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:10 |
Dat verdient een bloemetje.![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:12 |
ik hoorde Hettinga zeggen dat ze nu een methode hebben waardoor het ook in de winter goed kan | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:14 |
Langs de ProRail de-icing installatie? Of zit er nog garantie op de trein? | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:21 |
| |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:24 |
Bron: @NMBSEurope 30% van de dienstregeling bij voorbaat geschrapt. ![]() | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:24 |
Dat zijn de treinen die anders 2u achterelkaar 1 reed? En nu enkel elke 2 uur? | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:27 |
Niet helemaal. Dit zijn de normale vertrektijden: Amsterdam C 05:47 07:41 08:41 10:41 12:41 13:41 15:41 17:41 18:41 20:41 Brussel-Zuid 06:18 08:18 10:18 11:18 13:18 15:18 16:18 18:18 20:18 21:18 Er vallen dus een paar gaten van 3 uur. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:34 |
Waarom eigenlijk? Op de HSL hoef je toch niet "meer ruimte te creëren om problemen op te lossen"? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:35 |
Arriva gaat echt niet naar Nijmegen met die dingen reizen ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:40 |
Het is precies één materieelomloop. Mijn vermoeden: materieeltekort vermomd als "door de weersomstandigheden". | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:42 |
Ja, omdat die verachtelijke piepersnijders te belazerd zijn om hun contractuele verplichtingen na te komen waardoor er genoeg treinstellen beschikbaar zouden zijn ja. | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:42 |
en niemand die dat durft te zeggen en/of te lekken, in wat voor land leven wij tegenwoordig, DDR van 1988?! Heeft de NS/Hispeed een Stasi-afdeling sinds de ingebruikname van de HSL? | |
Little_Dolls | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:43 |
Waren er vandaag eigenlijk problemen met de sporen? Ik heb het nieuws niet fatsoenlijk gezien (en dat vind ik niet erg aangezien het toch altijd slecht nieuws is). | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:43 |
daar wil de jurist van NSH het wel op doen laten lijken | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:44 |
![]() | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:44 |
Weet die koekebakker hoe het met Stasi afgelopen is? | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:47 |
nee, maar het is tegenwoordig hip om op deze wijze het imago van een bedrijf te controleren. Het levert zowel woordvoerders als juristen werk op | |
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:49 |
Waarom komen die machinisten niet in opstand, werksfeer moet daar wel 0,0 zijn? -Brak materiaal -Je moet je mond houden -wat je wil, een trein besturen daar kom je bijna niet aan toe?! Dat moet fout gaan ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:50 |
Je werk an sich wel leuk vinden maar je werkomgeving niet? Er is helaas weinig keuze in Nederland. Fyra is naast Thalys de enige echt snelle trein in Nederland... | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:50 |
ja, die lezen hier mee en dan gaan ze je op Facebook lopen bedreigen. Heel kinderachtig allemaal eigenlijk ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:51 |
En als je er een keer aan toekomt is je baanvakbekendheid bagger omdat je al een paar maanden niet meer op dit stuk hebt gereden? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:51 |
Niet dat dat enig gewenst resultaat oplevert trouwens, maar dat geheel terzijde ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:51 |
En dingen roepen over imagoschade. Alsof iemand hun eigen akties kan overtreffen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:53 |
als de dodo rijdt dan schijnt het best een aardige trein te zijn | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:54 |
het is helaas wel de kant die we meer en meer opgaan. Censuur en privacyschending van de consument | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:59 |
Ik heb een aantal keer in dat ding gezeten en ik vind het niets meer dan een opgevoerde SLT. Niets meer. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:00 |
Geen rijvaardig materieel in België lijkt wel.. | |
Travel. | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:01 |
En dan is er niks aan de hand. Maar zodra NS vertraging heeft is er paniek in heel het land. | |
Bitlord | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:02 |
Mijn langste filmpjes waren 20 minuten ofzo in Istanbul, Turkije. Toen wilde mn DSLR graag even uit om af te koelen. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:03 |
De tyfus. ProRail verteld glorieus dat ze er zes hebben gebouwd in Nederland. Ik verwacht er dan wel eentje in Zwolle of Groningen. Meest dichtbij in Nijmegen.. ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:03 |
NS deed het opzich nog best aardig vandaag ! 10 minutjes vertraging en van den haag hs naar cs gelopen (maar dat was mijn eigen fout) | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:04 |
ik ga m wel eens uittesten als ze een fatsoenlijke dienstregeling kunnen rijden. vergelijken met een SLT kan ik niet, omdat ik ook daar nog nooit mee gereisd heb ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:04 |
Kijk, NS, een stuk techniek met een voorkeur voor lage temperaturen ![]() ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:05 |
Ik hecht toch meer waarde aan het oordeel van de machinisten dan die van een domme onwetende huppelkut uit Den Haag die achter haar bureautje denkt dat er geen onveilige situaties ontstaan. ![]() En dat akkefietje van Greavy met die jurist van de NS. Die jurist is volgens mij net zo goed als die V250, want zelfs ik kan met mijn 4 jaar MAVO vertellen dat de rechter de man in een eventuele zaak recht in zijn bek uitlacht. | |
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:05 |
Vandaag heeft Fyra 9256 gereden, en is in Vorst gestald. Fyra 9256 is niet meer gaan keren als 9257 terug. Zo zou de planning moeten zijn. Deze Fyra zou dan voor 9201 ev gebruikt worden. Als het meezit gaat 9201 dus gewoon rijden ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:08 |
Die jurist weet, als hij tenminste zijn diploma niet bij de cornflakes heeft ontvangen, ook wel dat het alleen maar bangmakerij is die de gang naar de rechter nooit overleeft. Maar je staat versteld bij hoeveel mensen het werkt. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:08 |
Dat hele maximumsnelheidgeneuzel mag ook wel even in de wacht, nu we iets te veel treinen hebben met SOWIESO geen snelheid ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:09 |
Intimidatie. Hey, de DDR heeft het er 28 jaar op uitgehouden ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:09 |
Mwoah...
| |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:10 |
De RIAA en MPAA nog een stuk langer. | |
Kentekenplaat | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:10 |
![]() ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:11 |
Strenge Vorst? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:12 |
![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:18 |
Diverse machinisten hebben online het artikel, geheel terecht als onzin afgedaan. Daarnaast voldoen de huidige sporenlayouts vaak niet aan de laatste veiligheidsnormen maar voldoen ze minimaal grotendeels wel na de aanpassing. Het is echt een verschrikkelijk stukje gebakken lucht van FNV-spoor en ik ben echt benieuwd wat hun doel is van het verspreiden van dit soort onzin. Sowieso heb ik als vakbondsbuitenstaander een hogere pet op van de VVMC dan van FNV-spoor. | |
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:36 |
Kabeldief geraakt door politiekogel in Jamioulx Bij de interventie van de spoorwegpolitie na de kabeldiefstal in Jamioulx (provincie Henegouwen) werd één verdachte geraakt door een politiekogel. Dat bevestigt een gerechtelijke bron. Het treinverkeer tussen de stations van Charleroi-Zuid en Walcourt (lijn 132) verloopt intussen opnieuw normaal, meldt Frédéric Sacré, een woordvoerder van spoorwegbeheerder Infrabel. Toen de spoorwegpolitie vanmorgen rond 5.30 uur op de plaats van de diefstal aankwam, ontdekte ze een verdachte bestelwagen die met gedoofde lichten reed. Wanneer de agenten de weg wilde barricaderen, reden de daders in volle vaart in hun richting. Een van de agenten loste een waarschuwingsschot en raakte de bestuurder van de bestelwagen. De drie verdachten, die afkomstig zijn uit Oost-Europa, werden opgepakt en zijn ondervraagd. De gewonde is overgebracht naar het ziekenhuis van Montigny-le-Tilleul. Het parket van Charleroi heeft de drie naar de onderzoeksrechter verwezen, en het parket vraagt hun aanhouding. Volgens de eerste elementen uit het onderzoek van de ballistisch expert handelde de agent uit wettige zelfverdediging. Bron | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:38 |
Toppie ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:38 |
precies. Ze zullen echt geen hogere snelheden toestaan als het niet veilig is. De veiligheidsinstanties kijken echt wel over de schouders van ProRail en de aannemers mee bij de aanpassingen die hiervoor benodigd zijn | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:38 |
vol |