b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:15 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:15 |
Omdat Bitlord er nogal lang over deed ![]() | |
Bitlord | zondag 6 januari 2013 @ 22:16 |
Godver ik was net bezig met bedenken van een nieuwe titel. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 6 januari 2013 @ 22:17 |
Bah, kinderen! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 22:17 |
Het treinentopic van 22 uur 15 vertrekt over ongeveer EEN kwartier ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:17 |
![]() ![]() ![]() | |
Okuliarnik | zondag 6 januari 2013 @ 22:17 |
Je verwart me waarschijnlijk met Richard Krol? | |
Bitlord | zondag 6 januari 2013 @ 22:19 |
En dat klopt inderdaad... Ik zal de eerste niet zijn? | |
Okuliarnik | zondag 6 januari 2013 @ 22:19 |
Eigenlijk wel... ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:36 |
![]() Ik word helemaal leip van die Eva.. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 6 januari 2013 @ 22:42 |
Ik dacht, tegen beter weten in, laat ik eens netjes in volledige zinnen de vraag stellen. Zo spreekt Eva mij immers ook aan. Dat gaf dit resultaat: ![]() ![]() Ik hoopte eigenlijk even dat ze de laatste 2 regels niet dubbel, maar oneindig vaak zou gaan herhalen, maar dat viel tegen ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2013 @ 22:47 |
ben je een dagje weg, kun je gelijk een heel topic bijlezen ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2013 @ 22:48 |
mijn reisje ging vanochtend een klein beetje de mist in, want het stoppertje naar Nijverdal West van 8.49 uur werd opgeheven vanwege defect materieel. Dat werd ook niet even op tijd omgeroepen, maar een minuut of acht na vertrektijd | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:49 |
3 maandjes nog ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2013 @ 22:50 |
De Hanzelijn is net als de rest van het spoor in Flevoland: saai. En verder zitten de Arriva-treinen van de Vechtdallijnen zeer goed, maar die piep bij de deuren is zeer irritant. | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2013 @ 22:50 |
ja, dan ga ik die kant weer eens op. Was nog niet op Nijverdal West geweest, vandaar ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:55 |
Morgen weer voorbij, is de vakantie over ;-) | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2013 @ 23:02 |
kennelijk weet nog niet iedereen dat de IC Berlijn niet meer naar Schiphol tuft, want op Amsterdam-Zuid zag ik nog een bord staan waarop aangegeven staat wat de rijtuigindeling is ![]() TBP nodig in Zwolle? Iig voor de sporen 9 en 10 niet. Daar staat een schraal bordje met twee briefjes waarop staat welke treinen er van die sporen vertrekken | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 6 januari 2013 @ 23:03 |
Je mag volgens mij allang blij zijn dat er daar stoeptegels op het perron liggen en niet alleen maar zand... | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2013 @ 23:05 |
zoiets ja. Het is dat het perron in gebruik genomen moest worden, anders had het nog bijna een jaar meer op een zandduin geleken ... | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 23:08 |
Treintje kopen?![]() bron | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 23:10 |
Ik meen mij te herinneren dat dat bord is opgehangen in de week dat de dienstregeling overging en de trein er niet meer langs kwam ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2013 @ 23:21 |
als dat waar is ... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 23:40 |
Flauwigheid ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 23:44 |
Hoax. Aldi verkoopt geen producten met zo'n slechte prijs/kwaliteitverhouding. | |
Bitlord | zondag 6 januari 2013 @ 23:57 |
Nog even terugkomend op de vergelijking in een van de vorige topics over de drie aanbieders van reizigerstreinen tussen Praag en Ostrave; er is een een of andere krant die al uitgebreid heeft lopen vergelijken: Competition on the route Prague - Ostrava is intensifying, we compared them for you Czech Railways, and from Tuesday RegioJet recently, Leo Express. Trains operate in the Czech Republic for three companies and fight for passengers getting tougher. Internet connection speed and the effort to take your kitchen is already standard. We researched because the carriers are different and what they are prepared to offer in the ticket price. Czech Railways and Pendolino The fastest times of Czech Railways SC Pendolino train, which travels in the direction of Prague - Ostrava eight times a day back and forth eight times. The trip takes three hours and two minutes. If you are buying a train ticket off peak over the internet and you are the owner In - CD cards, you pay for it three hundred and twenty crowns (SporoTiket 220 CZK + 100 CZK reservations), then at checkout with this card you pay three hundred and sixty crowns. No card in the ticket price during peak hours is four hundred and thirty or four hundred ninety-five crowns (SporoTiket 230 CZK + 200 CZK reservation or 295 CZK + 200 CZK reservation). The train is a food delivery, minibar, train car with bistro dining options. There is such a hit Cabbage thick soup with sausage (49 CZK), or sirloin with dumplings (CZK 129) and chicken schnitzel with potato salad or roasted potatoes for the same price. The range now also comes organic food. The first class is included for transportation refreshments (coffee, cold drink, bread and confectionery), in the second class is free water and daily newspapers. The cars are air-conditioned with reclining seats, tables, Wi-Fi and power outlets conventional electronics. Onboard web portal allows traffic to read news, check the current speed of the train and its location, which can be viewed online through web cameras in addition. Is currently being implemented possibility to listen to music, play games and continue to compete in the portal with other travelers. For those who do not own a computer, will be renting tablets. Czech Railways allow wheelchair users convenient transportation and is the only rail operator also bicycles and dogs - but they must wear a muzzle and leash, other small animals must be in a container with a solid bottom. Additional service are priority check-in and checkout also ČD Lounge - waiting for passengers with children's corners. RegioJet Trains RegioJet offers on the route Prague - Ostrava every day, nine boards and nine back there. Ticket price will typically costs 295 crowns. If you hold a credit tickets, buy tickets in the 210 crowns and students pay for the route 190 crowns. However, you can buy a ticket in a single special offer called Yellow bomb when you journey will cost only 145 crowns. The journey from Prague to Ostrava main station takes three hours and thirty-two minutes. RegioJet trains have dining cars, the food you stewards, who are always present in each of the cars, I'll get straight to your place. The price of each ticket includes unlimited coffee and get a free water taking or peppermint tea. Offer snacks at low prices is diverse and includes dishes such as sushi, salads, stuffed croissants and desserts. In all joints, regardless of the amount paid fare passengers get the same service. You'll always have socket 230 V, a place to sit, because RegioJet does not carry standing passengers. You can choose from different variants of cars such as open space, coupe and an internet cafe where you borrow and the computer. There are there for everyone and magazines and other printed materials, again included in the fare. The whole train is able to connect to the Internet and on-board network from December carrier plans to add even offer films. In each of the cars are two toilets. The cars are air-conditioned, carpeted and equipped with individual reading lamps for reading. Another advantage is the consistency of trains with buses RegioJet Student Agency, which will ensure a smooth transition to its destination. On board the train you can also purchase tickets Prague or Ostrava for public transport. Trains are equipped for people with reduced mobility, for which they have dedicated connections to each seat. In addition, transporting the dogs when they are in a reclosable box. LEO Express Trains Ticket on the route Prague - Ostrava take at Leo Express for 137 to 290 crowns. There is a choice of three price classes from the economic, business over to a special class premium. It also depends on whether you buy your ticket on time and how many hours you want to travel by train. Generally, the earlier you book the ticket, the cheaper you go, and if you buy a ticket for off-peak hours, you will save more money. Leo Express offers a single price and does not favor shopping over the internet or box office. Discount on their fare you can get only if you participate in the credit program and will use their services regularly. Discounted rates are so ready for their regular customers. Route Prague - Ostrava will be from 9 December last three hours and six minutes. Today the joints due to a slower timetable předpřipravenému a few minutes. The ticket price are drinks (half-liter bottle of mineral water), prints and renting tablets and internet. Leo Express offers snacks, flight attendants that distributes directly to your site. A selection of food and drink at prices up to 60 crowns. Currently, the board offered cold and hot drinks and cold dishes such as sandwiches or salads. In the future, the carrier plans to expand its offering as well as hot dishes. Each seat is equipped with an electric socket of 230 V and for all locations are available tables specially designed for notebook and refreshments. You can take advantage of free Internet access via Wi-Fi, have fun and draw information in indoor entertainment and information portal. In each coach are placed on the ceiling screen, where you can easily track all the information related to your travel or weather. If you do not own a computer, it is possible to board the train on equipment rental. On board kits LEO Express is available to passengers current newspapers and magazines for free. Leo Express trains are suitable for transporting people with mobility impairments and are able to carry smaller dogs in a closed container. BONUS: fotoserie van drie aanbieders (interieur) | |
dennistd | maandag 7 januari 2013 @ 00:05 |
Volgens mij komen deze stoelen (foto drie van de genoemde serie) van hetzelfde bedrijf als die van de ICMm: vs | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 00:08 |
Ze lijken wel heel erg veel op elkaar ja ![]() De stoelen van de Premium-klasse van LEO Express komen van Borcad ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 07-01-2013 00:15:52 ] | |
bork | maandag 7 januari 2013 @ 00:23 |
Optiefen! | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 00:43 |
edit: laatmaar, de techniek laat me in de steek | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 07:13 |
Ja Jezus belangrijke afspraak in Amsterdam, trein 5 minuten vertraging. Meer dan 10% van de reistijd is vertraging. Kut ns.. ![]() | |
Ireyon | maandag 7 januari 2013 @ 07:26 |
Ach, in Roosendaal hangt er nog een rijtuigindeling van de Thalys op spoor 1a.. ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 07:40 |
Nationaal erfgoed. Dat moet je koesteren. | |
zoem | maandag 7 januari 2013 @ 08:29 |
'Treinmachinist gaat zuinig rijden'
| |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 08:35 |
Hebben ze die niet al vijf keer gehad inmiddels? | |
zoem | maandag 7 januari 2013 @ 08:37 |
Ja, volgens mij is dit al oud nieuws. Maar dat verhaal van de trein loskoppelen van de bovenleiding is onzin natuurlijk. Ze bedoelen waarschijnlijk de tractie uitschakelen. | |
zoem | maandag 7 januari 2013 @ 08:49 |
De lengte van de treinen valt weer erg tegen vanochtend. Ook op Twitter wordt er over geklaagd. En dit terwijl de NS dondersgoed weet dat de maandag na de kerstvakantie een drukke dag is (NS verwacht drukke maandagspits). | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 08:53 |
Geen klachten vanuit Alkmaar, zal vanmiddag terug wel komen! ![]() | |
JDude | maandag 7 januari 2013 @ 08:53 |
Telegraaf ![]() In other news rijdt in Breda de Fyra naar Amsterdam weer eens niet, net als de IC Den Haag-Venlo overigens. Ook is spoor 2 weer eens in gebruik, maar dat zal wel met de verbouwing te maken hebben. | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 08:53 |
Welkom Okuliarnik!Denk het ook. Je kan ook elektro-dynamisch remmen. Daarbij "geef" je opgewekte energie terug aan de bovenleiding. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 08:55 |
Recuperatief remmen ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Recuperatief_remmen | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 08:56 |
Oorzaak is een wisselstoring tussen Lage Zwaluwe en de aansluiting met de HSL. De IC die ik vanochtend had liep daardoor +5 op, er werd op enkelspoor gereden. | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 08:58 |
![]() Op de Betuweroute al een paar keer gedaan met een 189, kan je mooi op die diagnoseschermen zien ![]() Trouwens: Stond vanmorgen op de trein te wachten op Rotterdam Centraal, en daar kwam het nieuws binnen van een springer tussen Leiden en Haarlem. Nieuwe omroepstem (telkens hetzelfde), maar dat stukje werd om de 15 seconden afgespeeld. Erg vervelend. | |
Sextreme | maandag 7 januari 2013 @ 09:23 |
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation? Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis? ![]() | |
Q. | maandag 7 januari 2013 @ 09:24 |
Ja, je hebt immers geen geldig vervoerbewijs. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 09:31 |
Wel als je wordt gecontroleerd ja ![]() | |
Flodder450 | maandag 7 januari 2013 @ 09:36 |
Best wel rustig op het Hoofdstation vanochtend ![]() En waarom zijn die ouwe VIRMs zo verkleurd? | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 09:38 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sextreme | maandag 7 januari 2013 @ 09:39 |
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat werkt. Controleert de controleur ook altijd wáár je hebt ingecheckt? Want je bent immers toch nog ingecheckt in het systeem.van de NS? | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 09:42 |
Jij checkt in in Amsterdam Centraal voor een reis naar Utrecht. De conducteur zal zien waar jij bent ingecheckt. Vervolgens check jij in Utrecht niet uit en ga je weer terug reizen. Dan heb je volgens de NS regels 'je eindstation voorbijgereisd' want je gaat alweer terug. Dat mag niet en zal je daarvoor een boete krijgen mits je gecontroleerd woord van ¤70. Ik weet de controlekansen tussen Utrecht en Amsterdam niet maar ik zou de gok niet wagen.. ![]() | |
dennistd | maandag 7 januari 2013 @ 09:48 |
Wat je wel kunt doen volgens mij is als er een IC station vlak na je vertrekstation komt: - Inchecken met OV-chipkaart 1 op je vertrekstation - Niet uitchecken met OV-chipkaart 1 op je aankomststation - Bij vertrek voor de terugreis inchecken met OV-chipkaart 2 op vertrekstation - Een tussenstop maken op het laatste station voor je aankomststation - Daar uitchecken met OV-chipkaart 1 - Doorreizen naar je aankomststation - Daar uitchecken met OV-chipkaart 2 Op die manier betaal je een reis van A naar C alleen een reis A->B en C->A. Het gedeelte B->C reis je dan dus gratis. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 10:05 |
OF gewoon vol betalen.. | |
Flodder450 | maandag 7 januari 2013 @ 10:12 |
Iedereen weet toch dat met het Hoofdstation, Groningen Centraal bedoelt word? | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 10:15 |
Heeft iets te maken met de gebruikte verf voor zover ik weet. | |
dennistd | maandag 7 januari 2013 @ 10:26 |
Ik denk hetzelfde als waardoor de ICM-III's wel goed in de verf zaten maar de ICM-IV's nogal verkleurd waren voor de revisie: bij de drietjes is nog een goede verfsoort gebruikt die later verboden was toen de viertjes geleverd werden. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 10:30 |
Friese potloodventer in trein LEEUWARDEN - De politie heeft zondagavond een 43-jarige potloodventer aangehouden uit Leeuwarden. De man had eerder die avond in de trein van Zwolle naar Leeuwarden zijn geslachtsdeel laten zien aan een vrouwelijke medepassagier. De geschrokken vrouw belde 112 en gaf een duidelijk signalement door van de man. De politie kon hem zodoende bij aankomt op het station vrijwel direct inrekenen. Bron PSM weer een rondje gemaakt? | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 7 januari 2013 @ 10:32 |
En met de zo 'gezonde' lucht in Groningen ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 10:36 |
Of Den Helder, met de zoute zeelucht.. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 10:42 |
Dat is van VOOR de Thalys he, dat is de gewone dagtrein die met 25.5 reed ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 10:43 |
PSM, de Pencil Selling Man ![]() | |
KnightSolaire | maandag 7 januari 2013 @ 11:15 |
De terugreis reis je zwart (dus kans op boete) en zelfs in het geval dat je niet gecontroleerd wordt, zal het instaptarief ¤10 of ¤20) worden ingehouden. | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 11:31 |
![]() | |
_JdM_ | maandag 7 januari 2013 @ 11:36 |
Bus was 5 minuten te vroeg, IC in Apeldoorn 5 minuten te laat, maar in Almelo weer op tijd. Dus keurig een half uur eerder op de eindbestemming. Qua lengte zoals eerder: 6 bakken. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 11:40 |
Niet alleen HKX heeft een bonte verzameling "Ersatszüge" (vervangingstreinen, waaronder Desiro's en een verzameling rijtuigen), inmiddels heeft ook de ODEG, die regionale treinen rondom Berlijn exploiteert sinds de nieuwe dienstregeling, een aardige verzameling opgebouwd. De oorzaak is een verlate toelating van de hiervoor bestelde Stadler KISS-dubbeldekkers. Er zijn in het verleden al ÖBB-rijtuigen gebruikt, inmiddels kunnen we daar ook een combinatie van Taurus + dubbeldeksrijtuigen van metronom aan toevoegen. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 12:25 |
je wordt niet automatisch na 6 uur uitgecheckt. Dat is lariekoek. Bij Reizen op Saldo reis je zwart, want je mag niet van je bestemming vandaan reizen. Bij niet uitchecken of uitchecken op je beginpunt raak je de borg kwijt. Eerste 59 minuten kan je bij NS uitchecken zonder borg kwijt te raken. Bij je SOV mag je 12x 'fout' uitchecken of dat vergeten. Dan wordt de kaart geblokt en moet je langs een loket van een vervoerder voor deblokkade. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 12:31 |
Den Helder is geschikt om te testen of de boten ook drijven kunnen. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 12:34 |
haha ja, maar zover van mijn padje was ik niet ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 12:35 |
Voor de spoorkaartenverzameling ![]() | |
Duvel | maandag 7 januari 2013 @ 12:38 |
Wie hebben er hier eigenlijk allemaal kinderen? Jij, ziggy3, Driek? | |
ziggyziggyziggy | maandag 7 januari 2013 @ 13:13 |
Check. Dubbelcheck zelfs. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 13:33 |
Staan zelfs nog ergens i n deze reeks op een foto! :-) | |
ziggyziggyziggy | maandag 7 januari 2013 @ 13:39 |
Ja, volgens mij ook. Samen in één stoel. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 13:47 |
Jup, uiteraard eerste klas :-) | |
ziggyziggyziggy | maandag 7 januari 2013 @ 14:16 |
Ik dacht: ik benadruk eens niet mijn eersteklaskaart... ![]() | |
DriekOplopers | maandag 7 januari 2013 @ 14:16 |
Stiefkinderen (zijn van Zonnetje40 uit haar eerste huwelijk). Meisje van 18, jongens van 19 en 22. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 14:33 |
Door een persoonsaanrijding op HSL 1 (Brussel-Parijs) heeft het treinverkeer uren stilgelegen. Een trein +245, +90 enz. gaat het treinverkeer mee verder. | |
GlenSpey | maandag 7 januari 2013 @ 14:35 |
Ja, dat is het ''EZR'en'' oftewel Energie Zuinig Rijden. Wordt al enige tijd op gehamerd binnen de NS. Alleen wordt het gedaan door de tractie op nul te zetten, de pantograaf blijft gewoon omhoog ![]() Is ook een zakkaartje van uitgegeven wat aangeeft op welk punt tijdens je reis je de tractie het beste uit kan schakelen voor een zo goed mogelijke besparing terwijl je toch op tijd blijft rijden. | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 14:37 |
Is dat regeneratief? | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 14:42 |
Hoe krijg je dat nou voor elkaar | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 14:46 |
Ja. Extra Langzaam ook trouwens. Strijdig met HSL-ambities, strijdig met punctualiteits-strevens en strijdig met reizigersbelangen derhalve ![]() | |
HaverMoutKoekje | maandag 7 januari 2013 @ 14:46 |
niet per ongeluk lijkt me. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 14:49 |
De aanrijding was bij St. Denis, een buitenwijk van Parijs. Paris Nord was daardoor onbereikbaar, ook voor Eurostar. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 14:50 |
Op die plek is het ook vrij makkelijk op als voetganger op de sporen te komen ![]() | |
GlenSpey | maandag 7 januari 2013 @ 14:50 |
Let wel de volgorde die men dient te hanteren is 'veiligheid - punctualiteit - EZR', dus als een trein achterop schema ligt dan gaat de tractie natuurlijk wel vol open ![]() | |
Duvel | maandag 7 januari 2013 @ 14:51 |
Wisselt per trein, ICMm kan niet terugleveren bijvoorbeeld. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 14:52 |
De 'linkse' sporen dus, als je in de stationshal staat met je neus naar de sporen? Of lag alles plat? | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 14:53 |
Geen idee. Mijn vermoeden is dat alles plat lag zodat hulpdiensten ongehinderd hun werk konden doen, en passagiers in langsrijdende treinen ook niet werden geconfronteerd met restanten mens. edit: Dit meldt InfoLignes.com (de Franse versie van Railtime): Vertaling: Aanrijding met een persoon in het station Pierrefitte-Stains in de regio Parijs, treinverkeer totaal stilgelegd vanaf 10u25 zodat de hulpdiensten hun werk konden doen. Treinverkeer geleidelijk hervat vanaf 13:00. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 14:59 |
Blond en vrijgezel toevallig? | |
Surveillance-Fiets | maandag 7 januari 2013 @ 15:01 |
reizigersbelangen staat bij de NS toch synoniem voor schijtpapier? | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 15:01 |
Ja maar Saint Denis is nog geen HSL, hij rijd gewoon een stuk mee met de RER D nog.... | |
Bitlord | maandag 7 januari 2013 @ 15:38 |
Ik heb me wel eens bedacht: sommige treinseries lijken soms idioot lang stil te staan op Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal. Als ze die treinen nou eens wat versnellen, zouden ze dan niet gewoon een pad een kwartier eerder kunnen nemen? | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 15:39 |
Niet zo best.. Werd net op adam c opgeroepen dat de thalys van 15:13 reed vanaf rdam c. Je kon met fyra van 15:25 mee naar rdam waar kon worden overgestapt. Uiteindelijk kwam die fyra pas om 25 aanzetten te centraal.. | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 15:42 |
Ik neem aan dat die Thalys dan Wacht... Dit is wel het minste wat de Société NSH terug kan doen voor la Société Thalys | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 15:45 |
Nou en? Kan ie om 27 weg. +2. Meid wat een drama ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 15:45 |
Dat is een aanname die ik ook heb gedaan ;-) | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 15:46 |
Je verkloot mijn quote ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 15:49 |
Kan of aan Samsung of aan Google liggen ;-) | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 16:10 |
De locomotieven van Siemens, de Vectrons zijn toegelaten in Duitsland. Meen mij te herinneren dat daar nogal wat problemen mee waren? | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 16:12 |
De smullers in de centrale tunnel te Amsterdam c is afgezet vanwege een verdachte koffer. Voorlopig gaat het treinverkeer nog door. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 16:28 |
Voor zover mij bekend loopt het met de Vectron op rolletjes... de problemen waar jij op doelt waren met HLE 18, de NMBS-locomotief gebaseerd op de Eurosprinter. De oorzaak van die problemen zat deels in wensen van de NMBS. Vectron is dan weer gebaseerd op de HLE 18 ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 16:32 |
Aha ok, kwam het tegen op Twitter en ik dacht, share het even ;-) | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 16:35 |
Driek ![]() NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden ![]() http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 16:50 |
Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen.. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 16:50 |
Wat? Na 2 weken wel toch? V250 zou in mei 2007 al hebben moeten rijden ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 16:51 |
ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebben | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 16:55 |
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 16:56 |
Tenminste, rijdtdefyra.be meldt geen noemenswaardige vertragingen meer ![]() | |
KnightSolaire | maandag 7 januari 2013 @ 16:56 |
Iets met enorme belastingstrop als HSA van de HSL wordt gegooid. Probeer dan voor elkaar te krijgen dat de Beneluxtrein (tijdelijk) weer gaat rijden ofzo. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 16:56 |
Eh, nee. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 16:57 |
Want? Dat ze afgelopen week stil stonden bij de grens is volledig niet te wijten aan NSH. Dat zijn de prutsers aan de wal die zichzelf de infra mensen noemen. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 16:59 |
mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ... | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 16:59 |
Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)... En, zoals Peterselieman al aangeeft: ze rijden de helft (plus een beetje) van wat contractueel is afgesproken. De levering van treinen is wel gewoon doorgegaan, dus inmiddels staat er best wel wat reservematerieel. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 17:01 |
oh ja, en de hele kermis is 6 jaar te laat. | |
KnightSolaire | maandag 7 januari 2013 @ 17:02 |
Dat er nu 10 treinen rijden is natuurlijk tijdelijk, worden er 16 per dag. Dat zal later dit jaar het geval zijn. Vanaf maart geloof ik al 13 per dag. Dat lijkt me nu niet de belangrijkste reden om NSH van de HSL te schoppen. Dan had er al eerder ingegrepen moeten worden. Veel eerder. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:04 |
En dat is maar een reden om zomaar iemand weg te schoppen? Heden dagen wordt er uitstekend gereden, vertragingen hooguit oplopend naar 10-15 minuten. (Vandaag uitgezonderd 2 treinen met +29 en +44, maar was in de benelux net zo rampzalig). Er wordt geroepen dat die Benelux altijd zo'n gouden inzet was, dat ding viel ook meer uit dat dan dat hij reed en als hij reed vrijwel altijd met vertraging. Ik vind, en dat is mijn mening, dat de huidige Fyra beter presteert dan de oude Benelux. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 17:05 |
ze hebben hun verleden iig niet mee ... het belangrijkste is dat NSH het woord Reiziger weer met hoofdletter R gaat schrijven | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 17:08 |
De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren. Dat de Fyra nu procentueel gezien beter presteert dan de Beneluxtrein toen ligt aan de hoeveelheid treinen versus het beschikbare materieel. Zou men de volledige, beloofde dienstregeling uitvoeren dan zou het alsnog een rampenplan zijn. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:08 |
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen. Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:10 |
En daarom wordt een dienstregeling gereden waarvan gezegd wordt dat die met huidig materieel te rijden is. Had je dan liever nog een jaar die ramp benelux gehad of dat ze alsnog de volledige dienstregeling zouden aanbieden waarvan je zeker wist dat 45% van de treinen zou gaan uitvallen? Wees wel even realistisch hè, we moeten het doen met wat we hebben. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 17:14 |
het testen van het Italiaanse barrel heeft wel erg lang in beslag genomen. Daarnaast is er in Nederland langdurig aan gesleuteld om zover te komen dat ie eindelijk kan rijden. Zegt toch wel iets over de kwaliteit van het product. Maar goed, ze rijden inmiddels, maar echt vol ambitie is het nog niet. helaas nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:15 |
Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende.. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 17:16 |
Een goed begin zou zijn om zowel de benelux als de Fyra te laten rijden. Dan doe je tenminste iets aan capaciteit. En heb je in geval van nood een alternatief. Gewoon logisch boerenverstand. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 17:18 |
vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:20 |
En jij dacht dat als Arriva/DB een simpelere route krijgen dat ze bij NSH niet aan de bel trekken? | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 17:22 |
Daar ODEG haar KISS-treinstellen wel zijn goedgekeurd, heeft ODEG de afname nog steeds geweigerd. Er schijnen nog een aantal dingen niet naar wens te zijn. ODEG tovert nu overal het materieel weg: RTS, Metronom, SETG/Raildox ... ![]() Maar ook: ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 17:24 |
hangt er vanaf wat ze geboden hebben en hoe ze zich daar aan zouden kunnen houden | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 17:24 |
Wat er nu rijdt is niks (de helft van wat beloofd is!) en het heeft niet de potentie om nog iets te worden. Alles wat fout kon gaan ging ook fout en er is niemand verantwoordelijk. Sterker nog, de partij die het hardst faalt mag vrolijk doorgaan met treintjes rijden. Was de Beneluxtrein perfect? Nee, allesbehalve. Maar wat er nu rijdt is nog vele malen slechter. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:25 |
Dan stel ik voor dat we per direct de gehele Fyra opheffen tussen Amsterdam en Brussel totdat er een treindienst opgezet kan worden die wel voldoet. Allemaal leuk in het stoppertje. Toedels.. Laatste zinnetje ben ik niet met je eens, maar gelukkig zijn het maar meningen ![]() | |
Peter | maandag 7 januari 2013 @ 17:26 |
Kun jij überhaupt een negatief woord over de fyra over je lippen krijgen? Of word je daar niet voor betaald? | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 17:26 |
Je ziet dat het kut gaat, en je verzet je uit alle macht tegen elk initiatief om er iets aan te doen. Heb je soms aandelen AnsaldoKlapkut of zo? ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:27 |
Vaak genoeg gedaan ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 17:27 |
Er was een treindienst die voldeed maar die is de nek omgedraaid voor een product waar maar weinig mensen blij van worden. | |
ArnosL | maandag 7 januari 2013 @ 17:28 |
Voor beter OV bedoelt het natuurlijk als 'Arriva bestelt een aantal treinen en als die beschikbaar zijn nemen zij de dienst over van NSH'. Niet in één keer de hele hsl eruit knallen natuurlijk, daar zijn zij ook niet bij gebaat ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:28 |
Ja wat wil je dan doen joh.. Die benelux krijg je voorlopig ook niet meer van de grond hoor.. We hebben de Fyra en voorlopig is het even niet anders.. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 17:32 |
De rijtuigen staan op de Dijksgracht, er zijn volop leasemaatschappijen die wat Traxx locs kunnen leveren, en in de dienstregeling zijn ook nog gaten. Zeker in België. Het is onwil. Niets meer, niets minder. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 17:32 |
Ingrijpen! Anders hoor je later weer dat eoa internetheld het flauw vindt dat je "toen en toen" ook niet ingreep ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:33 |
En hoe? | |
Fiorano | maandag 7 januari 2013 @ 17:34 |
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 17:35 |
Wat James zegt: Rijden met je donder. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:35 |
Betwijfel ik, waren toen al onderzoeken naar en toen bleek al dat al het Traxx alweer weg was.. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:36 |
Want dat wordt nu zeker niet geroepen naar NSH? ![]() Het zijn gewoon die ongelofelijke sukkels in Den Haag geweest die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 17:37 |
Ja, het komt vast wel ergens door. Maar nu hebben we met zijn allen een groot probleem en dat moet opgelost gaan worden en snel ook. En hoe of door wie zal me eigenlijk strikt genomen worst wezen ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:38 |
Was het niet een idee 20 thalys PBA stellen aan te schaffen en het product thalys uit te breiden? | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 17:38 |
Angel Alpha Trains, MRCE Dispolok, Railpool, zomaar 3 leasebedrijven die je locs kunnen leveren die in Nederland en België mogen rijden. En nee, het zijn niet "die ongelofelijke sukkels in Den Haag" die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld. Het enige wat "Den Haag" eiste waren maximale rijtijden, en dat er twee klasses ("economy" en "business") zouden zijn.Alstom en Siemens hadden ook gereageerd op de aanbesteding maar verloren omdat AB goedkoper was. De keuze voor de V250 is gemaakt door NS en NMBS - niet door Den Haag. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 17:39 |
dan kijk je op dat stuk ook zo ongeveer naar groeiend gras ... | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 17:40 |
met een AGV ofzo? | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:42 |
Ik meen gelezen te hebben in die concessie eisen die je hier ooit geplakt had dat daarin stond wat de eisen uit Den Haag waren, foutje van mijn kant. Zou wel een oplossing zijn op korte termijn als dat mogelijk is. Laten we wel wezen trouwens, ik vind het ook niet tof dat die trein uitvalt en met vertraging rond rijdt maar voorlopig hebben we er maar mee te handlen. Het geroep van verschillende partijen dat Arriva en DB het wel even over zou kunnen nemen vind ik totaal belachelijk, en uit de hoogte gegrepen. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:42 |
Nee, met 20 thalys PBA stellen ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 17:44 |
Zit even te loeren op die website van Railpool, daar kan je gewoon een Veolia E-GTW 2/6 en 2/8 leasen.. http://www.railpool.eu/en/railpool-solutions/fleet.html | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 17:47 |
Er worden eisen gesteld, maar er werd niet gestuurd op prijs en eigenschappen van de trein ![]() Dat ís mogelijk. NMBS Logistics heeft HLE 29 teruggestuurd naar Alpha Trains, die locs zijn waarschijnlijk zo inzetbaar voor een terugkeer van de Benelux. Tsja, "we zullen het ermee moeten doen" is voor dit moment de waarheid. Er kunnen echter wel stappen worden ondernomen om het voor de reiziger beter te maken. De V250 maakt op dit moment de beloftes niet waar. Persoonlijk vind ik de V250 zwaar teleurstellend. Dat DB/Arriva het op stel en sprong kunnen overnemen is natuurlijk bullshit, maar dat wordt ook nergens beweerd. Bij een nieuwe concessie geldt altijd een aanlooptijd zodat de concessiehouder materieel kan regelen en kan opleiden enzo. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 17:52 |
mja, is de techniek van de TGV-stellen al doorontwikkeld of wil je het huidige materieelpark doorschuiven naar Nederland en op de andere Thalyslijnen nieuw materieel inzetten? | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 17:52 |
Veolia least de treinstellen via Railpool dan? Want WAT moet Railpool anders met Veolia GTW's? | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 17:57 |
Vrijwel al het materieel wordt tegenwoordig geleased, dit is veel aantrekkelijker omdat concessies korter zijn dan de verwachte levensduur van het rollend materieel. Levensduur is (afhankelijk van materieel) 25 tot 35 jaar terwijl concessies maximaal 10 jaar duren (met hoge uitzondering 15 jaar). Alstom heeft al geruime tijd geen echte enkelsdeks TGV meer ontwikkeld, Thalys is volgens mij de jongste uit de TGV-familie. Wil je VHST (Very High Speed Trains) van Alstom dan krijg je een AGV of een Euroduplex (TGV Duplex Dasye). Is dat te snel voor je dan kun je Pendolino krijgen, al dan niet met kantelbak. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:00 |
Doorontwikkelde PBA's uiteraard, die vanwege de Vmax van 249 km/h ook wat aangepast kunnen worden ![]() Of een TGV Duplex! ![]() | |
Fiorano | maandag 7 januari 2013 @ 18:01 |
Al bekend waarneer de Valleilijn Gtw wordt geleverd? Per vandaag stoppen er smorgens trouwens meer treinen op Hoevelaken. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 18:04 |
Verwachting is begin 2e kwartaal 2013 heb ik gehoord * greavy denkt nog even na. Denk "Shit, dan moet ik maar eens opschieten met de CXX-V'tjes" | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:04 |
Elf dagen geen treinverkeer Den Bosch DEN BOSCH ProRail bereidt het hoogtepunt van 2013 voor het project 'Sporen in Den Bosch' voor. Vanaf 1 juli dit jaar rijden er elf dagen lang geen treinen tussen Den Bosch en Nijmegen en Den Bosch en Utrecht. Dat heeft een grote impact op het reizigersvervoer, maar de grote buitendienststelling is nodig voor om het aantal sporen bij de Dieze (Veemarktweg) uit te breiden en de oude brug af te breken en de nieuwe op zijn plek te leggen. ProRail, Heijmans en Strukton maken zich op voor een enorme klus in juli. Elke minuut van de elf dagen moet worden benut om het werk in goede banen te leiden. Bron | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 18:04 |
was toch maart of is dat veranderd? | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 18:05 |
Oh. Maart mag ook. Dan is het einde eerste kwartaal 2013 ![]() * greavy bedenkt dat hij zich dan nog wat meer moet haasten .... | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:07 |
Gaan dus zowel Enschede als 's Hertogenbosch-Noord volledig plat deze zomer.. derde zomer op rij al toch? | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 18:07 |
zoiets meende ik al ja. je wilt toch wel stellen inzetten die minder energie verbruiken dan de huidige generatie TGV's. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 18:08 |
Iemand heeft mijn suggestie over het toilet van de Fyra iets te letterlijk genomen:(uit dit reisverslag) ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:09 |
http://wineencoupe.nl/information# Iemand die Fok! treinentopic even aanmeld voor een top nieuwjaarsrondje? ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 18:10 |
Jij? | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:12 |
Ik heb geen account, vandaar dat ik het hier post ![]() nvm, fix het wel even.. | |
RubenK | maandag 7 januari 2013 @ 18:12 |
..en weer achterlijk korte spitstreinen! niet iedereen kon zelfs mee met de IC leiden -> amsterdam van 17:42 ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:13 |
Krijg een error dat de 'Captcha not valid' is.. Zucht.. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 18:14 |
Wat denk je, het is iets van Hispeed. ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:15 |
Ik heb de hoop ook al opgegeven ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:16 |
In IE doet hij het wel, kut google.. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 18:17 |
Niks "kut google", de fout ligt bij de makers van die site. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:19 |
http://wineencoupe.nl/participants/9818 Wel weer fijn dat NSH mijn volledige naam op internet kwakt. Maar goed, we zijn live! ![]() | |
the-it | maandag 7 januari 2013 @ 18:28 |
Zolang er maar iets op die HSL blijft rijden, dan ben ik blij. En met iets doel ik op een hogesnelheidstrein trein ![]() | |
DriekOplopers | maandag 7 januari 2013 @ 18:32 |
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag, NS HiSpeed!![]() Reizigersverenigingen willen af van Fyra | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 18:34 |
Ik ben verder niet zo'n kenner van veel verschillend materieel enzo, ik ben ook maar een simpele machinist in opleiding ipv hobbyist, maar wat mij gewoon het meest verbijsterd heeft is dat de overheid zo met die consessies heeft zitten kloten op de HSL. Laatst "uit het niets" de consessie toegewezen naar NSH meen ik, terwijl Virgin ook mee deed. Raar verhaal toendertijd weet niet meer hoe het precies zat hoor, dus pin me er niet op vast. | |
Ireyon | maandag 7 januari 2013 @ 18:41 |
Nou, morgen maar eens Fyra Antwerpen - Rotterdam doen. Het blijft me verbazen, de achterlijkheid van NS Hispeed. In een trein die nooit van z'n leven meer dan de helft vol zal gaan zitten, krijg ik een gangplek toegewezen.. Daahaag, ik ga gewoon lekker zitten waar ik wil ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 18:42 |
Gaat niet gebeuren vriend, weet je zelf ook wel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 18:44 |
Hee wacht eens, ik moet donderdag eind van de middag in Delft zijn. Heb ik mooi de hele dag de tijd om eerst met de Pimpel naar Amsterdam te rijden en dan met de Kamikaze-Karper eens te kijken wanneer ik in Delft kan zijn (via Rotterdam uiteraard) ![]() ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:45 |
Is iemand van hier 'Greet de Smet'? | |
DriekOplopers | maandag 7 januari 2013 @ 18:45 |
We hebben nog een mooie verrassing voor ze in petto. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 18:46 |
het was gewoon een concessie zoals alle anderen. HSA (NSH en KLM) deed dankzij de toenmalig NS-president Huizinga een bod dat door alle partijen als onrealistisch hoog werd gezien, maar door het ministerie toch geaccepteerd werd. Daarna is er gekozen voor de V250 van die deegdraaiers en zorgde de overheid er tegelijkertijd door allerlei problemen ook nog eens voor dat de HSL-Zuid later dan gepland opgeleverd werd. Thalys zorgde ervoor dat een aantal problemen aan het licht kwamen en opgelost werden, terwijl de eendenbek pas later echt aan testen toekwam. De rest moet je zo ongeveer wel weten | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 18:46 |
ben benieuwd | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:47 |
'Jullie zijn incapabel mogen niet meer rijden en nu mag Arriva met dezelfde stofzuiger gaan boemelen?' ![]() | |
dennistd | maandag 7 januari 2013 @ 18:51 |
Is ook een lekker kort stukje ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 18:55 |
Wordt nog leuk, die afsluiting van Den Bosch in de zomer. Dit wordt gemeld op de website van NSH: zaterdag 6 en zondag 7 juli Door werkzaamheden rijdt ICE International via een andere route. Daardoor stopt ICE International niet in Arnhem, maar extra in Eindhoven. De vertrek- en aankomsttijden op alle stations zullen worden gewijzigd. Houdt u rekening met eerder vertrekken of later aankomen. Meer informatie volgt op een later moment. Gaat nog een conflict opleveren ook als ik het zo bekijk.. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 18:56 |
Nee, maar ik vind het wel een naam om te onthouden ![]() | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 19:00 |
In die periode liggen de sporen eruit tussen Dinslaken en Oberhausen-Sterkrade als ik mij niet vergis. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:01 |
En 's hertogenbosch is onbereikbaar vanaf Utrecht ![]() | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 19:01 |
Gewoon via Rotterdam racen. Amsterdam-Rotterdam-Eindhoven en dan via Venlo de grens over ![]() | |
dennistd | maandag 7 januari 2013 @ 19:01 |
Ik zeg: Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Nijmegen-Dieselloc tot Venlo-Kaldenkirchen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 19:03 |
Dus: Utrecht - Rotterdam (doorrijden) - Eindhoven (extra stop) - Heerlen - stukje met de WInterWegsleepdienst tot Herzogenrath - kopmaken - Mönchengladbach - Düsseldorf - kopmaken - Köln en een pendelbusdienst Düsseldorf - Duisburg - Oberhausen v.v. Ook weer opgelost ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 19:04 |
Met een aanwijzing VS vanaf Venlo naar Kaldenkirchen toe ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:04 |
En de stop in Utrecht dient gehandhaafd te blijven, want die wordt niet geschrapt volgens NSH. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 19:05 |
Maken we het nog leuker. Amsterdam-Utrecht-Rotterdam-Eindhoven ![]() Gaan we Rotterdam-Breda niet via de HSL, is er hier ook wat leuks te beleven. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 19:09 |
Dat is enkelspoor, wijze gaai ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 19:09 |
Je kan niet over Arnhem ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 19:09 |
Precies, en mijn optie voldoet aan alle voorwaarden ![]() | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 19:10 |
Venlo-Kaldenkirchen is dubbelspoor. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 19:11 |
sinds wanneer? ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:12 |
Zeker weten, maar die extra stop te Heerlen zie ik ze niet doen ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 19:12 |
Arnhem is dan toch wel bereikbaar? Het spoor ligt eruit in Duitsland. Arnhem zal wel omreisroute zijn voor reizigers Utrecht - Den Bosch. | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 19:12 |
![]() Zo staat ie in mijn handboek. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:14 |
Maar wordt niet aangedaan volgens NSH, dus die optie vervalt ook ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 19:14 |
Technische kaarten van alle (hoofd)spoorwegen in Duitsland vind je hier: http://stredax.bahn.de/ISRViewer/public_html_en/svg/index.html | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:15 |
Overigens heeft gebruiker 'ZJ37' op Somda het al gedebugged ![]() 'Ik herinner me wel een bouwstap dat treinverkeer nagenoeg onmogelijk is te Ht, maar dat er een mogelijkheid blijft om gedurende die werkzaamheden zeer beperkt treinen door Ht te kunnen laten rijden t.b.v cargo en wellicht dan ook de ICE.' http://somda.nl/forum/110(...)n+station+Den+Bosch/ | |
DriekOplopers | maandag 7 januari 2013 @ 19:21 |
Neuh, wel wat beters dan dat. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:22 |
Ik ben echt excited, kan je niet een tipje van de sluier oplichten? ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:23 |
Weet je trouwens, iedere keer als ik een bericht lees van voorbeterov en daar staat in dat 'voor beter ov woest is op' zie ik helemaal voor me hoe jij tandenknarsend achter je pc dat stukje zit te maken. Ik ben nogal visueel ingesteld ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:24 |
Gaaf dingetje, werkt niet helemaal vlot maar is wel een toffe kaart! | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 19:28 |
Hahahaha, dat heb ik ook hahahaha. Ik zie dan voor me dat hij rood aangelopen aan het typen is en woest bellend met allemaal mensen en een pak shag gefrustreerd weg rookt op een avond ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 19:30 |
STREDA.X is zeker een gave kaart. Het is ontwikkeld voor DB Netze om informatie over het netwerk te kunnen delen met vervoerders - actueler krijg je het niet. ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:31 |
Schreeuwend naar zijn monitor 'ZE KUNNEN ER OOK HELEMAAL NIKS VAN, STOMME NS HISPEED!!!' ![]() | |
Viezze | maandag 7 januari 2013 @ 19:35 |
Hier gaat het lekker; we staan al 20 minuten te wachten op duivendrecht om te wachten op de politie. Mensen van S&V zijn er al bij, en er wordt luidruchtig gediscussieerd met (vermoedelijke) zwartrijders. De treinen achter ons rijden niet volgens ns.nl, worden omgeleid denk ik? | |
FkTwkGs2012 | maandag 7 januari 2013 @ 19:41 |
openbaar vervoer ftw ![]() | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 19:43 |
Betrof uiteindelijk het stuk Gaasperdammerweg aansluiting-Weesp dat er beperkingen waren. Ook wel een aardig stukkie.... | |
Viezze | maandag 7 januari 2013 @ 19:51 |
En we zijn weg met +35 min. Duurde ellendig lang voor de politie er was en, ja ja daar hebben we hem weer, informatievoorziening was slecht geregeld. Zeker omdat er toeristen bij waren, die ik maar op sleeptouw heb genomen ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:51 |
| |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 19:55 |
En in Hoorn is ook een IC(1573) gestrand: Ambulance moest bij de trein komen voor reanimatie. | |
Fiorano | maandag 7 januari 2013 @ 19:56 |
Viel uiteindelijk inderdaad mee. Het was wel gigantisch druk op Duivendrecht. Meeste mensen stapte in de IC richting Almere/Zwolle | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 19:57 |
Aansluiting Weesp Gaasperdammerweg en politie in de trein op Duivendrecht met zwart rijders ? Wat is het nou ? ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 19:57:27 ] | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 19:58 |
2 aparte situaties gok ik ![]() | |
Viezze | maandag 7 januari 2013 @ 19:58 |
Er gebeurt ook zoveel op station duivendrecht ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 19:59 |
Was er vanmiddag nog! ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 20:01 |
| |
Viezze | maandag 7 januari 2013 @ 20:03 |
Ja de vertraging neemt inderdaad snel af als je de trein opheft ![]() | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 20:15 |
National Express Group wil ook in Duitsland gaan opereren. Zij gaan in NRW meebieden op concessies. OA RE3 en RB47 willen zij gaan bemachtigen. National Express Group is voornamelijk actief in Engeland, Noord-Amerika, Spanje en Marokko. http://www.nationalexpressgroup.com/ | |
Kentekenplaat | maandag 7 januari 2013 @ 20:27 |
![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 20:27 |
http://www.zie.nl/video/o(...)-kelder/m1nz6umf6dy6 Iemand tijd over en een lege kelder? ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 20:31 |
Hopelijk doen ze het in Duitsland beter dan in Engeland, waar ze de East Coast-franchise vroegtijdig moesten opgeven. De oorzaak lag in een bod dat veel te hoog lag, tegenvallende reizigersaantallen en een penibele financiële situatie: zonder staatssteun zou NXEC failliet gaan. De Britse overheid had hier geen zin in, disenfranchisement volgde. De Britse overheid voert sindsdien de treindienst op de East Coast Main Line (ECML) zelfstandig uit onder de naam East Coast. Ik zie trouwens redelijk wat gelijkenissen tussen NXEC en HSA... | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 20:33 |
Wel mooi dat filmpje ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 20:35 |
Waarom zou je ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 20:37 |
Omdat het kan? | |
Bitlord | maandag 7 januari 2013 @ 20:55 |
Hij zou dan ook een lichte vibratie moeten toevoegen, eigenlijk net zoals wat ze knap gedaan hebben met die postwagon in het spoorwegmuseum. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 20:58 |
En eigenlijk ook een stoomloc, omdat stoom! ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 21:02 |
![]() Scumbag steve meldt zich ook in dit topic! | |
dennistd | maandag 7 januari 2013 @ 21:12 |
Dan doen we toch Amsterdam-Utrecht-Tiel (dieselloc achterop hangen)-Elst-Nijmegen-Venlo-Kaldenkirchen ![]() ![]() | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 21:14 |
![]() ![]() | |
dennistd | maandag 7 januari 2013 @ 21:23 |
Nee, dan nog liever Amsterdam-Utrecht-Amersfoort-Bentheim-Rheine-Münster ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 21:30 |
En een korte stop op Den Haag Moerwijk, dan kan ik ook opstappen! | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 21:30 |
Enschede ligt ook plat die periode ![]() Nvm, gaat via Hengelo - oldenzaal.. ![]() | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 21:30 |
Maar daar kom je niet langs via Bentheim. ![]() | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 21:31 |
Nee, dat is niet mogelijk. De trein gaat via de Brabantroute net als alle andere 97% van de omgeleide goederentreinen ![]() In de periode dat Dinslaken-Oberhausen Sterkrade eruit ligt kan je zo'n 5 goederentreinen extra verwachten via Bentheim. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 21:32 |
niet achterop hangen, maar in Tiel ervoor koppelen en in Nijmegen weer eraf halen, terwijl er daar voorop weer een nieuwe loc komt ![]() | |
Viezze | maandag 7 januari 2013 @ 21:36 |
Waarom moet je voor een account op NS nou weer een brief thuisgestuurd krijgen, we leven in 2013 toch? ![]() | |
ReisT | maandag 7 januari 2013 @ 21:40 |
Je hebt niet eens een dieselloc nodig, gewoon koppelen met een GTW'tje (tot Elst een van Arriva, vanaf Nijmegen een van Veolia) is toch veel handiger? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 21:45 |
Ik sta al 3 kwartier wortel te schieten op Gare de Lyon. Ze hebben de vertrekijd trein naar Marne la Vallee Chessy na 3 keer aanpassen nu helemaal maar van het bord gehaald. ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 21:46 |
kan, maar dan wordt die GTW net een Plan U en trekt hij op als een slak in behangplaksel. Vergeet niet dat zowel Arriva als Veolia de motoren op de stand marginaal hebben staan. Het is schipperen tussen brandstofverbruik, extra onderhoud en het op tijd vervoeren van de passagiers. Het trekken van een ICE kunnen die stellen echt niet aan | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 21:48 |
RER neem ik aan? ![]() | |
bork | maandag 7 januari 2013 @ 21:48 |
Heeft iemand een linkje met een filmpje van de opening van het ICE-traject Keulen - Frankfurt Luchthaven? Dat was ruim 10 jaar geleden en er reden toen 2 ICE's parallel de route af. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 21:49 |
Een kennis wil over 2 maanden naar Barcalona per trein. Terug gaat ze per vliegtuig. Ze wil alleen per dagtrein reizen. Is dat überhaupt mogelijk? Kan het maar moeilijk vinden.... Weet wel dat er een nachttrein gaat vanuit Parijs... Een extra overnachting halverwege is geen probleem als dat noodzakelijk is. Naar Parijs gaat ze sowieso met de Thalys. | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 21:51 |
Ja, en ik moet ook nog eens pissen als een wilde reiger... | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 21:58 |
Ja, dat kan. Reis met Thalys naar Paris-Nord, ga vanuit daar naar Paris Est (of Gare du Lyon) en stap op de TGV naar Figueres. Stap aldaar over op een AVE (of hoe het ook heet) naar Barcelona. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 22:00 |
Ah. Dat was 'm dus. DB(HAFAS) weet met de AVE helemaal geen raad. Morgen maar ff verder uitzoeken. Dank ![]() HAFAS stuurt je alleen maar met EuroNight 447. | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 22:01 |
Volgens mij gaat er vanaf april 2x per dag een rechtstreekse TGV Paris -> Barcelona doen. Materieel betreft dan TGV Duplex. De precieze datum moet ik je even schuldig blijven. ![]() Dat doet Voyages-SNCF volgens mij ook. RENFE.com is al helemaal xenofoob. | |
greavy | maandag 7 januari 2013 @ 22:05 |
Apart. Zij moet ergens halverwege Maart, dus iets te vroeg voor de nieuwe TGV-verbinding... | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 22:20 |
Ligt er nieuwe spoorlijn dan ? Want Spanje heeft een andere spoor breedte. Rechtstreeks is dan wel heel erg knap ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 22:26 |
Hogesnelheidslijnen in Spanje worden volgens de standaardspoorbreedte (1435mm) aangelegd ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 22:46 |
Istie nog gekomen? | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 22:46 |
On the fly aankoppelen ![]() ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 22:50 |
Dat meen je niet?! Heb je een filmpje? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 22:51 |
Dit wist ik niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 22:52 |
Was van de week op discovery channel. Een enorme ertstrein die een heuvel op moet, waar een dubbelspan opdruklocs van achter tegenop rijdt zonder dat de trein stopt (of ook maar afremt) ![]() | |
James1988 | maandag 7 januari 2013 @ 22:54 |
Er zijn in Spanje stations te vinden (zoals Barcelona Sants) waar sporen met verschillende spoorbreedtes liggen. Op de brede sporen vind je dan de Spaanse 'normale' treinen, op de normaalspoorsporen vind je AVE's en eventueel TGVs. | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 22:54 |
Heftig, gaaf man, weet je toevallig hoe die show heette? | |
Sandrvich | maandag 7 januari 2013 @ 23:06 |
Nee Voyages-SNCF kent de verbinding Paris-Barcelona via Figueras Vilafant normaal wel en geeft daar ook prijzen voor weer. | |
Bitlord | maandag 7 januari 2013 @ 23:09 |
Cool wat dit gaat doen met de reistijden: 050 min - Barcelona - Perpignan 293 min - Perpignan - Parijs ----- In 5 uur en 43 minuten van Parijs naar Barcelona. In 8 uur en 13 minuten van Parijs naar Madrid Met een beetje doorrijden zou een rechtstreekse Thalys Rotterdam - Madrid de afstand in 10,5 uur afleggen ![]() | |
kurk_droog | maandag 7 januari 2013 @ 23:09 |
Iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Saalbach/Hinterglemm? Wil een vriend opzoeken en moet er goedkoop kunnen komen en vraag me af of dat per trein goed te doen is. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 23:11 |
Countdown to collision ![]() Maar het valt allemaal wel mee ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 23:14 |
Wat een titel ook echt, morgen even opzoeken.. | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 23:16 |
Kan iemand mij het nut van station Eindhoven Beukenlaan uitleggen? Het lijkt niet echt alsof het station in een drukbewoond gedeelte van de stad ligt. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 23:17 |
Wordt nogal sensationeel gebracht hoor, maar er kwam o.a. dit in voor. | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 23:18 |
Ach, dat geldt wel voor meer stations ![]() | |
b2py | maandag 7 januari 2013 @ 23:18 |
Ligt Goor ook niet ![]() | |
dennistd | maandag 7 januari 2013 @ 23:28 |
Je kunt de Ski-Trein nemen: http://skitrein.nl/ | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 23:32 |
Wanneer leren de Dames met minirok dat als ze bovenin een duplex zitten dat iedereen op de tussenbalkons zonder enige moeite zo in hun Willem-Jan-Jaap kan kijken..... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 23:33 |
Heb toevallig wat foto's gemaakt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 23:34 |
Dan moet ik altijd weer aan die gort roge Syntusstem denken "Dames en Heren... Het volgende station is Goor" Nou, schoonmaken dan! ![]() | |
bork | maandag 7 januari 2013 @ 23:34 |
Misschien wist ze het wel! ![]() Willem-Jan-Jaap die kende ik nog niet, niet te preuts Duckie. | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 23:39 |
waarom een mannelijke naam gebruiken? | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 23:39 |
| |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 23:44 |
Echt serieus, wat een heisa weer over een naam die ik aan een KUT geef...
| |
GlenSpey | maandag 7 januari 2013 @ 23:45 |
He daar maak ik mezelf ook regelmatig schuldig aan ![]() En het wordt nog erger; want ik doe het vaak zelfs expres ![]() ![]() | |
bork | maandag 7 januari 2013 @ 23:50 |
Het klinkt ouderwets en vast voor jouw tijd maar ik heb altijd een boek bij me. Momenteel deze, heavy stuff ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 23:52 |
Das niet voor mijn tijd, maar ik had deze op mijn oren ![]() | |
bork | maandag 7 januari 2013 @ 23:53 |
Dat ziet er nice uit, ff luisteren ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 23:53 |
Geloof me, dat wil je niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2013 @ 23:54 |
Die neus klopt echt niet ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 januari 2013 @ 23:54 |
gaan we mooie dames posten? Dan deze maar in de herhaling. Is nog spoorgerelateerd ook ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 23:56 |
Dan mag ik er toch nog wel naar luisteren? | |
bork | maandag 7 januari 2013 @ 23:56 |
mmmm, tsja ieder zijn ding, ik vind o.a. dit weer leuk en dat zal voor jou wel schuddebuiken zijn | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2013 @ 23:58 |
Ik vergat misschien te vertellen dat ik een Dance mix van dr op had staan ![]() | |
lyolyrc | maandag 7 januari 2013 @ 23:58 |
Eindhoven Beukenlaan ligt bij de oude Philipscomplexen in het stadsdeel Strijp. Vroeger stapten daar waarschijnlijk nog wel de nodige Philipsmedewerkers in en uit de trein. De oude Philipsgebouwen krijgen een opknapbeurt en dan een nieuwe bestemming: deels woningen, deels ruimte voor cultuur en bedrijvigheid. Je kunt er ook uitstappen als je bij Kees kankerkachel op bezoek wilt, want aan de andere kant van het spoor ligt Woensel-West. ![]() | |
bork | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:03 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:07 |
Dan heben we deze ook: http://media.vara.nl/player.php?id=25242 | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:11 |
![]() ![]() | |
bork | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:11 |
meneer Tsjebbe ![]() hijs nice | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:14 |
Doe mij het orgineel maar ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:14 |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:15 |
Dat is niet het origineel | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:17 |
Heul wel orgineel. Alleen die clip niet ![]() "Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home " | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:17 |
BAM |