quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:49 schreef On het volgende:
Ik wilde al een nieuw topic openen met de naam Bruno Martins Indie.
Luisterpaalquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:32 schreef DO2 het volgende:
De nieuwe Flying Lotus? Ok, daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.
Ik vond die vorige plaat ook wel behoorlijk overhyped....Nooit heel bijzonder gevonden, ook live niet. Maar zeker lekker en goed en fijn en redelijk origineel hoor...Maar niet een plaat die ik wekelijks opzet ofzo...quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:36 schreef Z het volgende:
Plaat is goed maar voldoet niet helemaal aan mijn (torenhoge) verwachtingen.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:39 schreef DO2 het volgende:
Ik vind zowel Cosmogramma als Los Angeles zeer fijne platen een zeer fijne plaat.
Elke verwijzing naar J Dilla verdient aandacht.quote:
Klinkt wel een beetje verbolgen inderdaad. Maar ze hebben qua cijfer gelijk. De volgende Alt-J plaat wordt een vreselijke plaat voorspel ik jelui.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:22 schreef Grobbel het volgende:
Oei, Pitchfork is zo te zien verbolgen over het missen van de Alt-J hype-boot eerder dit jaar. http://pitchfork.com/reviews/albums/17233-an-awesome-wave/
Pitchfork.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:22 schreef Grobbel het volgende:
Oei, Pitchfork is zo te zien verbolgen over het missen van de Alt-J hype-boot eerder dit jaar. http://pitchfork.com/reviews/albums/17233-an-awesome-wave/
quote:But if this is what's getting tagged as an "innovative" success these days, then heaven help the weirdos.
Idem.quote:
Tja. Die bizarre vergelijkingen met Radiohead kun je de band nochtans moeilijk aanrekenen lijkt me.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:07 schreef Maxerazzi het volgende:
Zowaar (voor mij) een terechte recensie van Pitchfork qua afkraken. Ik kan persoonlijk helemaal niets met Alt-J en die vergelijkingen met Radiohead vond ik al helemaal van de zotte.
Die vergelijkingen reken ik niet de band aan, hoor. Het gaat om de vergelijking, die als een lul op een drumstel slaat. Zelfde dat ze Wilco de Amerikaanse Radiohead noemen, waar halen ze het vandaan?quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja. Die bizarre vergelijkingen met Radiohead kun je de band nochtans moeilijk aanrekenen lijkt me.
Beschrijving klinkt alvast top, en meestal geef je wel goede tips op dit gebied, dus straks maar eens luisteren.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:50 schreef Moody het volgende:
Geweldig nieuw album van Right Away, Great Captain!
Een druppel Fleet Foxes, een druppel Midlake en een scheut Mumford & Sons (zonder de overdreven uitbarstingen)
Zijn stem heeft wel wat weg van Damien Rice. Eerste nummer klinkt goed, de andere twee weten me minder te boeien.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:50 schreef Moody het volgende:
Geweldig nieuw album van Right Away, Great Captain!
Een druppel Fleet Foxes, een druppel Midlake en een scheut Mumford & Sons (zonder de overdreven uitbarstingen)
Ik ben er ook bijquote:Op vrijdag 28 september 2012 15:30 schreef Z het volgende:
Over Radiohead gesproken. Over twee weken live.
CD is waarschijnlijk nu pas in de VS uit, dus vandaar. Django Django deden ze ook pas ergens deze maand.quote:Op zondag 30 september 2012 20:37 schreef Zocalo het volgende:
Zijn ze bij Pitchfork sowieso niet een maand of vier te laat met die recensie?
Ik vond het overigens de eerste paar keer geniaal en heb zelfs in een opwelling de LP gekocht. Maar nu trek ik het niet zo goed meer.
Leuk nummertje.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:00 schreef DeensZweet het volgende:
Deze band wordt door Rough Trade Records best wel gehyped. Wat vinden jullie?
Heb je de andere albums wel de tijd gegeven? Pablo Honey is sowieso kut imoquote:Op zaterdag 29 september 2012 13:47 schreef DeMessias het volgende:
Ik vind Radiohead, op OK Computer en In Rainbows na, een kutgroep.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:17 schreef DO2 het volgende:
Did anybody hear about the hipster who drowned? He fell into the mainstream.
Wat is er hipster aan Radiohead?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:41 schreef Bol_Wan het volgende:
we zijn wandelende clichés trouwens, hipsters die een lange discussie over Radiohead hebben
Alles toch?quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Wat is er hipster aan Radiohead?
Een van de weinige zaken die meer hipster zijn dan Radiohead, zijn discussies of Radiohead wel hipster is of niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Wat is er hipster aan Radiohead?
Ook geen DCFC-fan, maar als ze het goed doen, doen ze het ook echt goed. I will follow you into the dark is bijvoorbeeld erg mooiquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:56 schreef -Dries- het volgende:
Ben helemaal niet zo'n Death Cab fan, maar luister toevallig het eerste solo album van Ben Gibbard en het is mooi geworden. Hieronder een stream.
Ik zie mezelf wel als een fanquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:57 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ook geen DCFC-fan, maar als ze het goed doen, doen ze het ook echt goed. I will follow you into the dark is bijvoorbeeld erg mooi
Wow, het klinkt écht heel goedquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:56 schreef -Dries- het volgende:
Ben helemaal niet zo'n Death Cab fan, maar luister toevallig het eerste solo album van Ben Gibbard en het is mooi geworden. Hieronder een stream.
Ik zag ze vorig jaar live, en dat was toch wel heel erg fijn. Behalve dat Gibbard een beetje een neuroot is, zit er net een scherper randje aan live, en dan klopt alles ineens. En op basis van van de eerste paar minuten, is de productie hier ook net iets minder glad getrokken. Dat maakt het inderdaad bijzonder sterk!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zie mezelf wel als een fanDCFC
Het is wat zoetsappige simpele muziek, maar onder de goede omstandigheden geweldig.
Ik zag ze laatst op MTV (bij grote onwijze toeval zapte ik in op MTV en zag gewoon muziek) maar dat viel me vies tegen. Maar dat zal wel aan MTV liggenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:51 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ik zag ze vorig jaar live, en dat was toch wel heel erg fijn. Behalve dat Gibbard een beetje een neuroot is, zit er net een scherper randje aan live, en dan klopt alles ineens. En op basis van van de eerste paar minuten, is de productie hier ook net iets minder glad getrokken. Dat maakt het inderdaad bijzonder sterk!
Nooit van gehoord, zal het eens luisterenquote:Op zondag 14 oktober 2012 00:15 schreef Moody het volgende:
Kleine ode aan een leuke band uit de jaren '90. Ze bleven in de schaduw van Nirvana en Radiohead, maar deze laatste band was een van de grootste bewonderaars van Remy Zero (getuige hun gezamelijke tour):
Toch wel bekend hier?
Jep, niks voor mij.quote:
Heb haar al twee maal gezien live. Erg charmante dame met mooie liedjes.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:53 schreef methodmich het volgende:
Hier al mensen bekend met het werk van Jesca Hoop? Zij is de voormalige nanny van Tom Waits, die haar naar folk neigende muziek ontdekte. Inmiddels is haar nieuwste album The House That Jack Built uit. Een prima plaatje, zeker voor de liefhebbers van zangeressen.
Leuk album inderdaadquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:53 schreef methodmich het volgende:
Hier al mensen bekend met het werk van Jesca Hoop? Zij is de voormalige nanny van Tom Waits, die haar naar folk neigende muziek ontdekte. Inmiddels is haar nieuwste album The House That Jack Built uit. Een prima plaatje, zeker voor de liefhebbers van zangeressen.
Mika?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:32 schreef On het volgende:
Die Case Mayfield doet mij soms wel erg aan Mika denken.
is dat niet die Volendammer die vindt dat-ie niet op Nick en Simon lijkt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:05 schreef methodmich het volgende:
En de nieuwe Case Mayfield mag er ook zijn. Met een handgeschreven 10 op de hoes.
Ik vind hem ook niks. Beetje popie-jopie doen met zijn gitaar en een beetje als briljante singersongwriter overkomen maar verder alleen maag plagiaat plegen. Ik hoor alleen maar dingen in zijn muziek die ik al eerder heb gehoord. Heb trouwens zijn nieuwe album nog niet geluisterd hoor.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:41 schreef Felagund het volgende:
Ik vind hem maar een beetje saai, die Kees Meiveld.
Ik heb dat album volgens mij wel eens geprobeerd (volgens amazon en rym is die al sinds juni uit). Weet niet meer wat ik er van vondquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:53 schreef methodmich het volgende:
Ja, die coole! Schrijft op zijn beste momenten nummers die Ryan Adams en Ray LaMontagne ook hadden kunnen schrijven.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:38 schreef ranja het volgende:
[..]
is dat niet die Volendammer die vindt dat-ie niet op Nick en Simon lijkt?
Dat vind ik een beetje het probleem bij hem. Het is kwalitatief vrij hoogstaand, maar elk nummer klinkt als jatwerk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, die coole! Schrijft op zijn beste momenten nummers die Ryan Adams en Ray LaMontagne ook hadden kunnen schrijven.
Ben benieuwd, op de één of andere manier vind ik het wel een Ranja-plaat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb dat album volgens mij wel eens geprobeerd (volgens amazon en rym is die al sinds juni uit). Weet niet meer wat ik er van vondVanavond nog eens wat van luisteren.
Mwah, dat kan je dan ook voor heel veel andere artiesten zeggen. En ik vind dat hij op zich genoeg eigen geluid heeft hoor. Maar goed, dat kan jij anders zien uiteraard, no problem.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje het probleem bij hem. Het is kwalitatief vrij hoogstaand, maar elk nummer klinkt als jatwerk.
Tja, degene die het hard roepen dat ze ergens niet op (willen) lijken zijn vaak degene die er het meest wel op lijken... ik hoorde in elk geval weinig verschil.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:40 schreef methodmich het volgende:
Ja, die coole! Schrijft op zijn beste momenten nummers die Ryan Adams en Ray LaMontagne ook hadden kunnen schrijven.
Ik vind hem wel goed hoor, heb die vorige plaat best vaak geluisterd....maar doe dat nu nooit meer, ik neig toch naar wat meer vernieuwendere muziekquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah, dat kan je dan ook voor heel veel andere artiesten zeggen. En ik vind dat hij op zich genoeg eigen geluid heeft hoor. Maar goed, dat kan jij anders zien uiteraard, no problem.
Weinig verschil met Nick & Simon?? Dat vind ik opvallend. Daar lijkt het wat mij betreft totaal niet op. Of bedoelde je Adams?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, degene die het hard roepen dat ze ergens niet op (willen) lijken zijn vaak degene die er het meest wel op lijken... ik hoorde in elk geval weinig verschil.
nee, ik bedoelde de volendam kliek en dan niet Jan Smit maar N&S en 3J's...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:57 schreef methodmich het volgende:
Weinig verschil met Nick & Simon?? Dat vind ik opvallend. Daar lijkt het wat mij betreft totaal niet op. Of bedoelde je Adams?
Je vindt Case daar op lijken?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:59 schreef ranja het volgende:
[..]
nee, ik bedoelde de volendam kliek en dan niet Jan Smit maar N&S en 3J's...
Ik hoor het inderdaad wel. Als N&S ooit een Engelstalige plaat maken sluit ik niet uit dat ik dat vet ga vinden hoor. Vindt dat ze wel een goed oor voor melodie hebbenquote:
Okee, ik hoor de vergelijking totaal niet, maar misschien ken ik te weinig Nick & Simon.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik hoor het inderdaad wel. Als N&S ooit een Engelstalige plaat maken sluit ik niet uit dat ik dat vet ga vinden hoor. Vindt dat ze wel een goed oor voor melodie hebben
Dat was toch Boudewijn de Groot?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:52 schreef methodmich het volgende:
die klassieker over dat ie dat meisje van 16 te grazen wil nemen
Neeeee, die zong over de lastige periode waarin meisjes van die leeftijd zich bevinden. Te groot voor de pop en te jong voor de man. Maar die tekst is in de loop der jaren ook al achterhaald volgens mij, maar goed.quote:
Precies! Ik vind "fuzz folk" een goede term om die muziek te duiden. Ik ontdekte The Microphones in de vorige winter, Neutral Milk Hotel een paar herfsten geleden, en ben soms ook wanhopig op zoek gegaan naar vergelijkbare muziek. Wat zijn jouw "dergelijke bands"? Ik vind Guided by Voices er soms op lijken, meer namen ken ik niet. Een paar maanden geleden vond ik dit nummer van Yo La Tengo ook in dezelfde categorie vallen, maar nu hoor ik dat minder:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:12 schreef Norrage het volgende:
Ben weer eens The Microphones aan het luisteren, wat een meesterlijke platen hebben die toch gemaakt met als magnum opus toch The Glow, Part 2. Nog meer fans?
Beetje in de stijl van de ontoegankelijke doch toegankelijke muziek van Neutral Milk Hotel en dergelijke bands. Heeft iemand nog meer van dit soort muziek paraat, waarbij kunst, folk, alternatieve muziek en een schitterende verhaallijn worden verenigd?
Mount Eerie is dan ook een voortzetting van the Microphones. Na het laatste album van the Microphones genaamd Mt. Eerie is hij verder gegaan als Mount Eerie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:12 schreef Norrage het volgende:
Ben weer eens The Microphones aan het luisteren, wat een meesterlijke platen hebben die toch gemaakt met als magnum opus toch The Glow, Part 2. Nog meer fans?
Beetje in de stijl van de ontoegankelijke doch toegankelijke muziek van Neutral Milk Hotel en dergelijke bands. Heeft iemand nog meer van dit soort muziek paraat, waarbij kunst, folk, alternatieve muziek en een schitterende verhaallijn worden verenigd?
Mount Eerie, met ook dat mooie "dubbel"-album van dit jaar, is natuurlijk ook heel mooi. Maar doet me toch wat minder. Dat is net té sferisch...maar wat een perfecte muziek is dit allemaal op een zwoele regenachtige avond
Ja, daarom begon ik er ook overquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Mount Eerie is dan ook een voortzetting van the Microphones. Na het laatste album van the Microphones genaamd Mt. Eerie is hij verder gegaan als Mount Eerie.
Devendra Banhart is een tip. Zeker als je meer de folk kant is die je aanspreekt.
Ja dat zijn wellicht tips waar ik wel wat aan heb, Ariel Pink is een band die ik al meerdere keren wilde proberen, en Organs ken ik nog niet eens. Gaat dat eens uitcheckenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:28 schreef methodmich het volgende:
Misschien dan wel Ariel Pink's Haunted Graffiti 5 en Six Organs Of Admittance?
Ja spannend. Probeerde die vorig jaar nadat Cafca die tipte als beste plaat van het jaarquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:34 schreef On het volgende:
Giles Corey dan. Is ook een singer sonwriter met roots in black metal. Niet totaal vergelijkbaar, maar wel eenzelfde soort intensiteit.
En tsja, waarom blijft Frans Bauer goed verkopen. Dat zijn van die vragen die niet te beantwoorden zijn...Maar die jam-bands zijn in de VS altijd mega-populair, weet ook niet precies waar dat vandaan komt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:34 schreef Bol_Wan het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Dave Matthews zo goed blijft verkopen? Ik hoor er echt weinig bijzonders in![]()
In de categorie wel leuk: Carice van Houten en Bat for Lashes. Verrassend goede platen alletwee
Nou ja, Frans Bauer is gewoon een heel ander publiek. Maar Dave Matthews komt op mij hetzelfde over als 124 andere bands.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
En tsja, waarom blijft Frans Bauer goed verkopen. Dat zijn van die vragen die niet te beantwoorden zijn...Maar die jam-bands zijn in de VS altijd mega-populair, weet ook niet precies waar dat vandaan komt.
Ben je bekend met het Blakroc-project uit 2009quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:29 schreef DeMessias het volgende:
The Black Keys die een nummer opnemen met RZA van The Wu-Tang Clan.
Vet
Nog niet zo lang nee, ik vind het wel tofquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:28 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ben je bekend met het Blakroc-project uit 2009?
Als ik m'n vriendin mee krijg ga ik ze vrijdag zien in Desmet (zo'n 3voor12 optreden). Ben erg benieuwd naar de nieuwe nummers live. Hun oude nummers kwamen in het verleden live altijd goed uit de verf.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:58 schreef Arn0 het volgende:
Ik geloof dat het Norrage was die enthousiast was over Rats, de nieuwe van Balthazar en inderdaad: Erg goed album. De groep blijft maar groeien met elke release (en dat terwijl dit nog maar hun tweede volledige album is), band vol potentie
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:12 schreef kciR het volgende:
[..]
Als ik m'n vriendin mee krijg ga ik ze vrijdag zien in Desmet (zo'n 3voor12 optreden). Ben erg benieuwd naar de nieuwe nummers live. Hun oude nummers kwamen in het verleden live altijd goed uit de verf.
Is geloof ik donderdag trouwens toch?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:12 schreef kciR het volgende:
[..]
Als ik m'n vriendin mee krijg ga ik ze vrijdag zien in Desmet (zo'n 3voor12 optreden).
Can can ik, maar tocotronic zal ik eens uitcheckenquote:
Al komen er vrij weinig bands nog uit Engeland en is de Britpop volledig dood, is dit denk ik de beste line-up in jaren.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:06 schreef On het volgende:
Gaan er nog mensen naar London Calling? Komen leuke namen: Wild Nothing, Exitmusic, Cloud Nothings, Chromatics, Twin Shadow, Gravenhurst, Savages etc.
Dat is geen verkeerde line-up. Kan alleen zelf niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:06 schreef On het volgende:
Gaan er nog mensen naar London Calling? Komen leuke namen: Wild Nothing, Exitmusic, Cloud Nothings, Chromatics, Twin Shadow, Gravenhurst, Savages etc.
Allah-Lasquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:54 schreef Slobeend het volgende:
A.C. Newman en Allah-Las al voorbij gekomen hier? Vooral Allah-Las is fijn.
Eerste wat ik ook dacht, maar wilde niet muggenziftten na de "etc."quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:24 schreef Merge het volgende:
[..]
Allah-Las![]()
Overigens mag The Walkmen ook wel genoemd worden als opvallende band in de line-up van London Calling
Ik baal verschrikkelijk (en ik vind het best wel opvallend) dat ze geen losse clubshow hebben, want ik kan niet naar London Calling.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Eerste wat ik ook dacht, maar wilde niet muggenziftten na de "etc.". Goede ontwikkeling dat ze nu telkens een meer gevestigdere naam als 'headliner' hebben. En in het geval van The Walkmen ook een terecht langere set.
Eleonore was al één van de beste platen van 2011 wat mij betreft, dus als deze beter is... Wel snel weer een nieuwe hoor!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:31 schreef Arn0 het volgende:
Oeh, de nieuwe van The Bony King Of Nowhere is weer een pareltje, zijn beste tot nu toe. Wat minder bombastisch dan het vorige album en dat komt het zeker ten goede.
Ik zit nu in de trein terug van hun optreden in Amsterdam. Was erg tof, die vierstemmige zangpartijen zijn geniaal!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:41 schreef Bol_Wan het volgende:
God, die van Balthazar word echt per luisterbeurt beter. Één van de beste platen dit jaar
QFTquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:41 schreef Bol_Wan het volgende:
God, die van Balthazar word echt per luisterbeurt beter. Één van de beste platen dit jaar
jamaar, optredens bekijkenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:15 schreef On het volgende:
[..]
Jep.
Optreden in Amsterdam van vanavond komt 5 november op de Luisterpaal trouwens.
Ja ja rustig maar. Heb ze al op ITGWO gezien.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:20 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
jamaar, optredens bekijkenGewoon een keer bij zijn. Een belgisch bandje kan je elk jaar wel zo'n tien keer bezoeken als je zou willen
O sorry, was niet naar jou gericht hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:20 schreef On het volgende:
[..]
Ja ja rustig maar. Heb ze al op ITGWO gezien.Ze komen ook nog oa. in Rotown.
Juist als ik ergens ben geweest dan vind ik het leuk om de beelden nog terug te kijken. Nostalgische waarden zegmaar. Dingen zien die je misschien niet opvielen toen je erbij was. En als je het moest missen heb je altijd nog een goedmakertje.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:24 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
O sorry, was niet naar jou gericht hoorVind het gewoon een beetje jammer dat je tegenwoordig alles kan bekijken. Een live-ervaring komt op tv en radio totaal niet over
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:29 schreef tim. het volgende:
[Norrage: Neutral Milk Hotel en dergelijke bands]
Wat zijn jouw "dergelijke bands"?
Ken je TOY, de band die voor een groot deel bestaat uit leden van Joe Lean & The Jing Jang Jong? Ik moet het album nog beluisteren, de singles vond ik goed. Ik kwam laatst ook de naam Palma Violets tegen, ik heb dat net opgezocht en kon niet anders dan constateren dat Britpop nagenoeg dood is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
is de Britpop volledig dood [...]
Deze heb ik nog niet beluisterd, 2 vorige wel. Dat is het leuke van een Zwitserse, die kan alle talen aanquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:21 schreef Felagund het volgende:
Het nieuwe album van Sophie Hunger , The Danger of Light klinkt goed. Ze zingt in het Engels, Duits, Zwitser-Duits en Frans. Al moet ik eerlijk bekennen dat dit de eerste is die ik volledig van haar luister, volgens mij zijn haar andere albums vergelijkbaar. Ze heeft op een eerder album ook een mooie ingetogen cover gemaakt van "Le vent nous portera" van Noir Desir.
Goede plaat ja, maar komt absoluut niet eens in de buurt van Applause. Maar live zijn ze fantastischquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:41 schreef Bol_Wan het volgende:
Heb ik die vraag niet beantwoord? Ik vind al die lo-fi bandjes, inderdaad ook Guided by voices (die zij wel heel wat toegankelijker wat mij betreft), als the Books (ok fantastisch, zelfs in mijn top 100), Neutral Milk Hotel, Microphones, bepaald werk van Pavement (1e album bv) etc "dergelijke bandjes". Maar er is nog heel veel meer dat ik nog niet ken in die stijl, of die ik wel ken maar heb links laten liggen...omdat deze bands stuk voor stuk bands zijn waar ik echt lang over heb gedaan om eraan gewend te raken en het goed te gaan vinden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:33 schreef tim. het volgende:
Ik zou deze vraag graag beantwoord zien, dus plaats ik hem nog eens:
[..]
[..]
Ken je TOY, de band die voor een groot deel bestaat uit leden van Joe Lean & The Jing Jang Jong? Ik moet het album nog beluisteren, de singles vond ik goed. Ik kwam laatst ook de naam Palma Violets tegen, ik heb dat net opgezocht en kon niet anders dan constateren dat Britpop nagenoeg dood is.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Goede plaat ja, maar komt absoluut niet eens in de buurt van Applause. Maar live zijn ze fantastisch
Hmm, met mijn vrienden (waarmee ik op ITGWO was en Balthazar live had gezien) deel ik de mening dat het 1e album echt veel en veel beter en veelzijdiger is. Jouw vrienden zijn zeker belgen? Die waarderen Balthazar vast op een andere manier dan de Nederlanders. Ik vind het 2e album (vooralsnog, ook nog niet heel vaak geluisterd hoor) een vrij eentonig album. Applause heeft echt alles.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat hij het eerste album beter vindt dan het tweede. Raar! Ik vind het eerste wel een goed album maar het tweede is muzikaal en tekstueel zoveel verder
Eentonig? Wow! Ik denk dat je echt nog een paar keer moet luisteren, er zitten zoveel prachtige details, elke luisterbeurt ontdek ik wel nieuwe dingen. De ritmesecties zijn echt goed, en ook qua teksten zijn ze zover vooruit gegaan, had ik nooit van ze verwacht. En ja, het materiaal van het eerste album komt vooral live goed uit de bus, maar het tweede album is ook op plaat zo goedquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, met mijn vrienden (waarmee ik op ITGWO was en Balthazar live had gezien) deel ik de mening dat het 1e album echt veel en veel beter en veelzijdiger is. Jouw vrienden zijn zeker belgen? Die waarderen Balthazar vast op een andere manier dan de Nederlanders. Ik vind het 2e album (vooralsnog, ook nog niet heel vaak geluisterd hoor) een vrij eentonig album. Applause heeft echt alles.
Maar in principe, alle gekheid op een stokje en wat minder in superlatieven tredend, vind ik ook het eerste album eigenlijk helemaal niet heel goed. Ik vind het maar wat te glad afgeproduceerd allemaal hun studioalbums. Maar live zijn ze helemaal weergaloos, en daar vind ik de oude nummers vooralsnog veel beter tot hun recht komen.
Dat is precies wat ik bedoel. Alles is te perfect, te goed gemixed. Geen enkele onvoorspelbaarheid en niet de spanning van hoe ze live zijn. Goed hoor maar soms is het live gewoon beterquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:56 schreef On het volgende:
Balthazar glad afgeproduceerd? Zij hebben nota bene met een bandrecorder allerlei demo's opgenomen in metro's en parken waarvan sommige regelrecht op de eindmix zijn gezet. De violen zijn opgenomen in een park in Gent bijvoorbeeld. Dat het alsnog een hechte productie is geworden kan alleen maar lof voor gegeven worden wat mij betreft.
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer. Vind trouwens ook dat heel Rats juist door spanning wordt gedragen. Maargoed, smaken en visie verschillen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Alles is te perfect, te goed gemixed. Geen enkele onvoorspelbaarheid en niet de spanning van hoe ze live zijn. Goed hoor maar soms is het live gewoon beter
Hehe ja, luister maar eens aandachtig naar Any Suggestion. Album zit vol met kleine details die je eerst niet opvallen, echt knap gedaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:43 schreef On het volgende:
[..]
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer.
Ik zal het wat meer gaan luisteren, dat heb ik gewoon nog niet gedaan. Maar Balthazar heeft bij mij het probleem dat de studio-albums op geen enkele manier in de buurt komen bij de live performances. En dat ik die daardoor een beetje negatief beoordeel (alhoewel, ik ben vrij lyrisch hoor boven, het gaat mij er meer om dat ik het eerste album echt veel beter vind..vooralsnog)...quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:43 schreef On het volgende:
[..]
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer. Vind trouwens ook dat heel Rats juist door spanning wordt gedragen. Maargoed, smaken en visie verschillen.![]()
Je bedoelt 'new acoustic movement'?quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:26 schreef Beregd het volgende:
I am Kloot,van de tijd dat indie nog alternative heette
Dan vind ik de line-up van Den Haag toch beter, daar komt o.a. Mark Lanegan er nog bijquote:Op maandag 29 oktober 2012 00:19 schreef Arn0 het volgende:
Jongens, zeg het maar:
http://antwerpen.crossing(...)2_ANTWERPEN_1811.pdf
Ga hier naar toe op 18 november, en enkel First Aid Kit en Andrew Bird staan vast. De rest is nog volledig open dus wat zouden jullie aanraden?
Ja, dat is een beetje pijnlijk, kwam er zonet achter dat ik op diezelfde dag al een ticket had voor Mark Lanegan in Brusselquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:28 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dan vind ik de line-up van Den Haag toch beter, daar komt o.a. Mark Lanegan er nog bij
Ik ga naar Crossing Border in Enschede, ook o.a. Andrew Bird, First Aid Kit, I am Kloot en jawel....Mark Lanegan (!)quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:19 schreef Arn0 het volgende:
Jongens, zeg het maar:
http://antwerpen.crossing(...)2_ANTWERPEN_1811.pdf
Ga hier naar toe op 18 november, en enkel First Aid Kit en Andrew Bird staan vast. De rest is nog volledig open dus wat zouden jullie aanraden?
hehe, juist, was die term al helemaal kwijt. Kings of convenience heb ik hier ook nog albums van liggenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:59 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Je bedoelt 'new acoustic movement'?
Dat waren tijden ja. Alfie, Badly Drawn Boy, Tom McRae, Turin Brakes.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:29 schreef Beregd het volgende:
[..]
hehe, juist, was die term al helemaal kwijt. Kings of convenience heb ik hier ook nog albums van liggen
Was dat een stroming? Nooit van gehoordquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:29 schreef Beregd het volgende:
[..]
hehe, juist, was die term al helemaal kwijt. Kings of convenience heb ik hier ook nog albums van liggen
Jake Bugg kan me ook niet echt bekoren. Vind de vergelijking 'Britse Dylan' dan ook wel erg ver gaanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:24 schreef Norrage het volgende:
BNM op P4K, en het is inderdaad relaxte folk-muziekZit een soort van interessant randje aan dat het een originele sound geeft. Wel lekker:
Wat vinden jullie trouwens van die andere hype Jake Bugg? Ik vind dat heel wat minder, vind het 13 in een dozijn folk muziek en kan er geen enkele eigen sound in ontdekken. Verder staat zijn stem me niet aan.
Ik vind het echt wel folk, leunt echt veels te veel tegen country aan maar is het niet. Het is een beetje van alles maar is niks. Ik vind het echt verschrikkelijk nu ik het uitgebreider heb geluisterd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:14 schreef Moody het volgende:
Lightning Bolt vind ik wel een lekker nummertje. Leuk voor in een hele lange playlist met luisterbare nummers
Voor de rest is het album middelmaat. De krakerige stemproductie en overdubs doen dit deels verbloemen voor het grote publiek denk ik. Zijn stem is net wat te vlak en te lief om geloofwaardig te zijn in dit genre. De teksten passen wel prima, verbaast me niets als hij ze zelf geschreven heeft. Geen moeite mee, het is juist moeilijker te accepteren wanneer zo'n jochie over belangrijke dingen gaat schrijven. Het label folk/rock slaat ook volledig de plank mis, dit is 100% pop. Maakt niets uit, maar het schepte wat valse verwachtingen.
Folk moet die classificatie "verdienen" vind ik. Het is een "volks geluid", maar vooral dankzij (het gebruik van) zijn stem en de (over)productie, maar niet gezien de teksten en intentie om catchy te klinken. Hangt er een beetje tussen. Hoe dan ook, het valt natuurlijk te prijzen dat zo'n jongen een minder voor de hand liggende muziekstroming kiest om door te breken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het echt wel folk, leunt echt veels te veel tegen country aan maar is het niet. Het is een beetje van alles maar is niks. Ik vind het echt verschrikkelijk nu ik het uitgebreider heb geluisterd.
Mac Demarco is wel fijn ja, en hij heeft 2 albums al uitgebracht dit jaar. Eens die andere luisterne
nou ja, "kiest". Hij was waarschijnlijk niet doorgebroken als hij had gekozen voor R&Bquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Folk moet die classificatie "verdienen" vind ik. Het is een "volks geluid", maar vooral dankzij (het gebruik van) zijn stem en de (over)productie, maar niet gezien de teksten en intentie om catchy te klinken. Hangt er een beetje tussen. Hoe dan ook, het valt natuurlijk te prijzen dat zo'n jongen een minder voor de hand liggende muziekstroming kiest om door te breken.
Hoe verdien je de classificatie folk dan volgens jou? Wat vind jij typische folk artiesten/bands?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Folk moet die classificatie "verdienen" vind ik. Het is een "volks geluid", maar vooral dankzij (het gebruik van) zijn stem en de (over)productie, maar niet gezien de teksten en intentie om catchy te klinken. Hangt er een beetje tussen. Hoe dan ook, het valt natuurlijk te prijzen dat zo'n jongen een minder voor de hand liggende muziekstroming kiest om door te breken.
Typische folk muziek is natuurlijk de oorspronkelijk muziek uit een land, bijv. Ierse folk (o.a. momenteel de Dubliners), Amerikaanse folk (eerst banjo-getokkel, en 50-75 jaar later namen als o.a. Dylan, Guthrie, Denver, Nelson) of Nederlandse folk (geëvolueerd uit de folk: Hazes, Shaffy, De Groot).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:03 schreef MagicMedicine het volgende:
[..]
Hoe verdien je de classificatie folk dan volgens jou? Wat vind jij typische folk artiesten/bands?
Dit voelt een beetje als de indie-discussie. Als je twee artiesten hebt die zo ver uit elkaar als Hazes en Bon Iver, dan kan je dat moeilijk onder hetzelfde genre scharen. Het is het zoveelste bewijs dat muziek tegenwoordig haast niet meer onder te verdelen is in genres. Elke groep artiesten geeft er weer zo'n eigen draai aan dat het langzaam naar iets heel anders evolueertquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Typische folk muziek is natuurlijk de oorspronkelijk muziek uit een land, bijv. Ierse folk (o.a. momenteel de Dubliners), Amerikaanse folk (eerst banjo-getokkel, en 50-75 jaar later namen als o.a. Dylan, Guthrie, Denver, Nelson) of Nederlandse folk (geëvolueerd uit de folk: Hazes, Shaffy, De Groot).
Als je het breed bekijkt aan de folk/pop-kant zijn volgens mij goede vertegenwoordigers momenteel M. Ward, Bon Iver, Beirut, Decemberists, Sufjan Stevens. Daar weer iets vanaf (maar wel verwant aan de folk) staan volgens mij de Mumford & Sons en Jake Buggs van deze wereld. Het is deels een gevoel dat ik heb hoor, geen exacte wetenschap
100% eensquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:45 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dit voelt een beetje als de indie-discussie. Als je twee artiesten die zo ver uit elkaar als Hazes en Bon Iver, dan kan je dat moeilijk onder hetzelfde genre scharen. Het is het zoveelste bewijs dat muziek tegenwoordig haast niet meer onder te verdelen is in genres. Elke groep artiesten geeft er weer zo'n eigen draai aan dat het langzaam naar iets heel anders evolueert
Ik snap wat je bedoeld, maar misschien ligt dat ook aan het het land waar je de meeste muziek vandaan haalt. Amerikaanse folk neigt wat meer naar country, Engelse folk wat meer naar pop.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:46 schreef Moody het volgende:
[..]
100% eensDaarom is het lastig om iets in een genre te plaatsen, zeker als het gaat om het grootste genre dat er is; folk.
Ik heb alleen bij bijv. The Decemberists (vooral de eerste albums) veel meer een "folk gevoel" dan bij bijv. Jake Bugg, terwijl ze beide pop-muziek maken. Dat gevoel is meer gebasseerd op het idee dat het authentieker klinkt, meer bij het ontstaan van de muziekstroming. Bugg zou ik sneller in de bak pop gooien, dan in de bak folk. Gewoon een gevoel.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:26 schreef On het volgende:
Alt-J heeft zojuist de Mercury Prize gewonnen.
Goed nieuws.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:26 schreef On het volgende:
Starsailor hoorde er toen ook bij. Ging natuurlijk ook rap over, toen al die bands meer muziek begonnen te maken. Soms zelfs met elektriek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat waren tijden ja. Alfie, Badly Drawn Boy, Tom McRae, Turin Brakes.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:26 schreef On het volgende:
The hour of Bewilderbeast is 1 van de beste albums van die tijd wat mij betreft. Daarna werd het wel rap minder... Na Have you fed the fish ben ik hem wel wat uit het oog verloren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:35 schreef Norrage het volgende:
Tom McRae
Zat vandaag wat badly drawn boy te luisteren, kende ik niet, fijn zeg
Godslasteraar! Allah-las (en Mac Demarco) helpen mij op dit moment de tentamens doorquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
God, wat is dat Allah-Las kut zeg.
Starsailor toch niet echt? Al kwamen die wel gelijk in die tijd opzetten inderdaad. 2001 als ik me niet vergis, wat vliegt de tijd...quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:32 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Starsailor hoorde er toen ook bij. Ging natuurlijk ook rap over, toen al die bands meer muziek begonnen te maken. Soms zelfs met elektriek.
Als ze na afloop maar niet Forever Ago is dan...quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Ga ik er met 'mijn' Emma naartoe
Dum dum, tss!quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Als ze na afloop maar niet Forever Ago is dan...
Wel een beetje, in mijn herinnering. Wat wil je, als je je band naar een Tim Buckley album noemt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Starsailor toch niet echt? Al kwamen die wel gelijk in die tijd opzetten inderdaad. 2001 als ik me niet vergis, wat vliegt de tijd...
Da's waar, dan is de link gelegd. Maar kreeg niet direct Starsailor in mijn hoofd toen de term viel, die andere bands wel. Al was het een beetje een schemerig gebied. Low hoorde er ineens ook bij en je had nog zo'n Noorse band - Fireside, kan dat? - die erbij werd genoemd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:26 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Wel een beetje, in mijn herinnering. Wat wil je, als je je band naar een Tim Buckley album noemt.
Dinsdagquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Ik was er ook en god allemachtig. Wat was dat fucking goed zeg. Er waren om te beginnen zowat 15 muzikanten on stage, blazers, dubbele drums, etc. Lichtshow was ook echt goed en de backdrops episch. En voor de rustigere momenten fake kaarsen, hèhèquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Beth/rest vind ik misschien nog wel het mooiste. Past perfect als laatste nummer, een soort baken van hoopquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:29 schreef DO2 het volgende:
Heb 'm hier in Groningen gezien een paar jaar terug.
In een relatief kleine zaal. Heel intieme sfeer. Was erg mooi.
--
Ik vond Bon Iver - Bon Iver de eerste paar luisterbeurten niet om aan te horen, emokid.
Mede omdat de sound zo ver verwijderd lag van de intimiteit die ik gewend was van For Emma, Forever Ago, denk ik.
Maar na nog wat herkansingen ben ik 'm toch wel gaan waarderen...
Ik weet alleen nog steeds niet zo goed wat ik van 't lelijke eendje Beth/Rest moet vinden,.
+ Ik zag een erg gevarieerd optreden, met soms een wall of sound (wat voor mij een minpuntje was voor een nummer als Skinny Love, dat als een anthem gebracht werd), muzikanten die het beste van zichzelf gaven en Justin Vernon die er bij sommige nummers in slaagde om de zaal zo stil te krijgen dat je er een naald in kon horen vallen. Minpunten: soms té psychedelisch. Het publiek vond ik erg tam.quote:Perth
Minnesota, WI
Holocene
Towers
Creature Fear
Hinnom, TX
Wash
Flume
Blood Bank hoogtepunt!
Woods
Skinny Love
Calgary
Beth/Rest
Encore:
Who Is It
(Björk cover)
The Wolves
For Emma
En over 2 weken in Paradiso. Als voorprogrammaquote:Op zaterdag 3 november 2012 13:19 schreef Norrage het volgende:
En Alt-J, in fucking Vredenburgh, is uitverkocht![]()
Hoe snel kan een band groeien?
Verkoopt TDCC dat ook nog uit dankzij het voorprogrammaquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:26 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En over 2 weken in Paradiso. Als voorprogramma. Van Two Door Cinema Club
!
3FM he...quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:19 schreef Norrage het volgende:
En Alt-J, in fucking Vredenburgh, is uitverkocht![]()
Hoe snel kan een band groeien?
3fm exposure wat betreft Alt-J valt toch wel mee?quote:
Voor zo'n 'aparte' band krijgen ze toch behoorlijk veel aandacht.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
3fm exposure wat betreft Alt-J valt toch wel mee?
volgens mij worden ze niet gedraaid, maar enorm gehypet. Vindt het ook wel een raar voorprogramma voor TDCC, imo het tegenovergestelde van een ingewikkelde band (daarom niet minder leuk, maar toch)quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
3fm exposure wat betreft Alt-J valt toch wel mee?
TDCC vinden zichzelf geloof ik ook een electro-pop bandquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:47 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
volgens mij worden ze niet gedraaid, maar enorm gehypet. Vindt het ook wel een raar voorprogramma voor TDCC, imo het tegenovergestelde van een ingewikkelde band (daarom niet minder leuk, maar toch)
haha, dat is een prima prijsje, zeker wetenquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
TDCC vinden zichzelf geloof ik ook een electro-pop band
En tsja, ze hebben wel gewoon de Mercury prijs gewonnen, dat is ook exposure. En het was maar 20 euro! Ik denk dat er nog nooit zo'n goedkope act in de Rode Doos heeft gestaan
Maak me een beetje zorgen over het bemachtigen van een kaartje. Altijd spannend bij subbacultcha-concerten.quote:
Inderdaad.. ik ben lid toevallig en denk dat ik er gewoon vroeg heen ga.quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:19 schreef Z het volgende:
[..]
Maak me een beetje zorgen over het bemachtigen van een kaartje. Altijd spannend bij subbacultcha-concerten.
Daar ben ik allemaal al wel bekend mee gelukkig, ik dacht al dat ik grandioos achter lag. Maar ik zal vooral the Beta Band eens uitchecken want die ken ik wel minder.quote:Op maandag 5 november 2012 10:00 schreef Z het volgende:
Doves, Elbow, Ocean Colour Scene, Stereophonics, The Beta Band (!), The Bees (), Ed harcourt?
Vind 'em steeds beter worden, fijne plaat man.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
God, wat is dat Allah-Las kut zeg.
Gelukkig, eindelijk iemand die niet opzichtig probeert te verbergen dat het zijn eigen band is. Ik zal vanmiddag eens luisterenquote:Op maandag 5 november 2012 13:31 schreef MagicMedicine het volgende:
Vandaag heeft de band waar ik in zit haar debuut EP gereleased. Ik post het hier, omdat wij onszelf als een indie-folk band beschouwen (misschien dat Moody zich daar niet in kan vinden) en wellicht dat mensen hier het leuk zullen vinden. Alles is opgenomen in de slaapkamer van mijn broer en gratis te beluisteren en eventueel te downloaden op onze site:
[ afbeelding ]
http://www.whitetippedtails.com
[geinmodus]Dit is toch geen indie-folk????[/geinmodus]quote:Op maandag 5 november 2012 13:31 schreef MagicMedicine het volgende:
Vandaag heeft de band waar ik in zit haar debuut EP gereleased. Ik post het hier, omdat wij onszelf als een indie-folk band beschouwen (misschien dat Moody zich daar niet in kan vinden) en wellicht dat mensen hier het leuk zullen vinden.
Echt?quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef On het volgende:
Lol. Zowel Ryan Adams als Bryan Adams zijn vandaag jarig.
Je weet gewoon dat een van Ryan Adams' vrienden een single van "Summer of 69" cadeau geeft elk jaarquote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef On het volgende:
Lol. Zowel Ryan Adams als Bryan Adams zijn vandaag jarig.
David Ryan Adams (Jacksonville (North Carolina), 5 november 1974)quote:
Meer '90 bands in dat straatje: Travis, Fastball, Oceans Colour Scene, Remy Zero, Semisonic, Sloan, Tonic, Wallflowers, Apples in Stereo, Barenaked Ladies, Eels, Pinback, Ben Folds (Five), The Prayer Boat etc. etc.quote:Op maandag 5 november 2012 09:33 schreef Norrage het volgende:
Ook starsailor is een fijn bandje zeg, dat Love is Here is echt schitterend. Goede tips die "new acoustic movement" van jullie. Ben nu fan van I am Kloot, Starsailor, Badly Drawn boy en ik was al fan van McRae en Kings of Convenience. Is er nog meer?
The Beesquote:Op maandag 5 november 2012 10:00 schreef Z het volgende:
Doves, Elbow, Ocean Colour Scene, Stereophonics, The Beta Band (!), The Bees (), Ed harcourt?
Dit was een inkopper die ik niet kon laten lopen...quote:
Heb er helaas nog niks van vernomen, maar zou wel weer eens tijd worden. En dan moet Summer Breeze er natuurlijk op.quote:Op maandag 5 november 2012 16:39 schreef Z het volgende:
Als die uitkomt zal ik 'm zeker beluisteren. Komt er wat nieuws aan? Ik verwacht er niet al te veel van natuurlijk
Ik vond het een ijzersterk concert. Een uurtje knallen, ze waren er zelf ook wel content mee leek het. Wat bedoel je met 'die mensen daar'? Ik heb voor het eerst in mijn concerthistorie tegen iemand gezegd dat ze moesten stoppen met praten, ik werd er helemaal gek van (kan je na gaan, bij Liars, behoorlijke bak herrie).quote:Op maandag 5 november 2012 23:24 schreef emokid het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch niet geweest naar Liars. Had geen zin in die mensen daar. Was het nog wat?
Tofquote:Op maandag 5 november 2012 23:44 schreef Z het volgende:
[..]
Ik vond het een ijzersterk concert. Een uurtje knallen, ze waren er zelf ook wel content mee leek het. Wat bedoel je met 'die mensen daar'? Ik heb voor het eerst in mijn concerthistorie tegen iemand gezegd dat ze moesten stoppen met praten, ik werd er helemaal gek van (kan je na gaan, bij Liars, behoorlijke bak herrie).
Wat is het subbacultcha klimaat? Ik wilde laatst ook naar zon concert, maar goed dat ik dat niet gedaan heb?quote:Op maandag 5 november 2012 23:48 schreef emokid het volgende:
[..]
TofIk heb ze eerder gezien, anders was ik er gewoon. Ik bedoel dat inderdaad, maar ook gewoon het subbacultcha klimaat, waar ik eerlijk gezegd niet dood gevonden wil worden.
Ik begrijp precies wat je bedoeld. Maar goed, ze programmeren leuke bandjes op leuke locaties dus het is een soort noodzakelijk kwaad ...quote:Op maandag 5 november 2012 23:48 schreef emokid het volgende:
[..]
TofIk heb ze eerder gezien, anders was ik er gewoon. Ik bedoel dat inderdaad, maar ook gewoon het subbacultcha klimaat, waar ik eerlijk gezegd niet dood gevonden wil worden.
Een beetje vervelend alt hip (hipsters). Bij Diiv was het veel erger dan vanavond.quote:Op maandag 5 november 2012 23:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat is het subbacultcha klimaat? Ik wilde laatst ook naar zon concert, maar goed dat ik dat niet gedaan heb?
Volgende keer moeten we een biertje doen. Heb je nog concerten die clashen met die van mij? Zie mijn last.fm events.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:01 schreef Z het volgende:
[..]
Ik begrijp precies wat je bedoeld. Maar goed, ze programmeren leuke bandjes op leuke locaties dus het is een soort noodzakelijk kwaad ...
Met Z wil je wel een biertje doen maar afgelopen Animal Collective niet met mij?quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:03 schreef emokid het volgende:
[..]
Volgende keer moeten we een biertje doen. Heb je nog concerten die clashen met die van mij? Zie mijn last.fm events.
Bedenk mij nu pas dat dat eigenlijk een ideaal moment was geweest. Ik was echter met een hele groep en dan is het allemaal wat lastiger.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Met Z wil je wel een biertje doen maar afgelopen Animal Collective niet met mij?Voortrekkerij!
Ja, ik ben meestal ook met groepen en zo, gaat het toch lastiger. Excuus aanvaard hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef emokid het volgende:
[..]
Bedenk mij nu pas dat dat eigenlijk een ideaal moment was geweest. Ik was echter met een hele groep en dan is het allemaal wat lastiger.Bij Yo La Tengo! en anders eerder wel.
Ik vind het behoorlijk tegenvallenquote:
Je schreef eerder toch dat je lid van Subbacultcha bent?quote:Op maandag 5 november 2012 23:48 schreef emokid het volgende:
[..]
Wow, echt? Ik vind beide albums echt goed, en ook deze single is weer zo sterk, hoe vaker je hem luistert hoe beter het wordt. Elke keer doen ze iets nieuws, en het is altijd geslaagd wat mij betreftquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:39 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk tegenvallen, vooral dat 'harde' stuk vind ik zeer inwisselbaar. Het eerste album vind ik nog steeds heel goed, met het tweede album had ik ook al niks.
Dat van die b-kantjes is helemaal waar. Hummer en Mathletics horen voor mij bij hun betere nummers.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wow, echt? Ik vind beide albums echt goed, en ook deze single is weer zo sterk, hoe vaker je hem luistert hoe beter het wordt. Elke keer doen ze iets nieuws, en het is altijd geslaagd wat mij betreftEn zelfs b-kantjes (van Antidotes bijvoorbeeld) zijn zo goed. Eigenlijk best een onderschatte band, als ik er zo over nadenk.
Ik zou ook zeker First Aid Kit en Andrew Bird checken. Ik ga naar de Antwerpse variant, helaas zonder Laneganquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:42 schreef On het volgende:
Over circa 2 weken naar Crossing Border in Den Haag. Mark Lanegan Band, Spiritualized, leuk hoor.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wow, echt? Ik vind beide albums echt goed, en ook deze single is weer zo sterk, hoe vaker je hem luistert hoe beter het wordt. Elke keer doen ze iets nieuws, en het is altijd geslaagd wat mij betreftEn zelfs b-kantjes (van Antidotes bijvoorbeeld) zijn zo goed. Eigenlijk best een onderschatte band, als ik er zo over nadenk.
Ik las op RYM deze treffende zinnen, gedateerd 11 december 2008: "A much better album then it's been painted out to be. Seems like people in 2008 are just worn out on these teenage indie rock bands. Give us the boring, balding folkers, they all cry."quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:50 schreef kciR het volgende:
[..]
Dat van die b-kantjes is helemaal waar. Hummer en Mathletics horen voor mij bij hun betere nummers.
Het was inderdaad briljantquote:Op vrijdag 2 november 2012 23:40 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik was er ook en god allemachtig. Wat was dat fucking goed zeg. Er waren om te beginnen zowat 15 muzikanten on stage, blazers, dubbele drums, etc. Lichtshow was ook echt goed en de backdrops episch. En voor de rustigere momenten fake kaarsen, hèhèOndanks de reputatie van galmbak was het geluid echt perfect, ondanks dat er echt zware bassen waren. Wat me op het volgende punt brengt: De uitvoering van de songs
Het klonk echt zoveel krachtiger live, het paste echt in de arena. Het rustige wat je op album hoort kwam zelden terug (een keer wel toen hij met enkel zijn stem iedereen stil kreeg). Maar damn, het klonk zoveel gevarieerder live, ik hoorde jazz, rock, folk, hel zelfs rap. Alle nummers die ik wou horen, speelde hij, weliswaar vaak andere uitvoeringen maar dat is prima
Meest enthousiaste publiek dat ik ooit in België heb gezien denk ik. En dan te bedenken dat ik bijna niet was gegaan, shit. Ik durf het bijna niet te zeggen maar.. Zelfs nét iets beter dan Radiohead. [/fanboy rant]
Nee dat niet, 2 jazz-concerten staan er nog boven. Maar wat betreft pop-concerten absolute #1quote:Op woensdag 7 november 2012 00:07 schreef Arn0 het volgende:
Goed om te horen. Beste concert dat je dit jaar hebt gezien?
aaaaaaaaaaand it's gone. Opgezegd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:39 schreef tim. het volgende:
[..]
[..]
Je schreef eerder toch dat je lid van Subbacultcha bent?Over je vrees voor de bombast van Bon Ivers nieuwste album: soms is die terecht, maar er staan mooie nummers op. Ik vind de gitaar in het openingsnummer heel mooi.
Ik heb mijn score minder hoog gegeven doordat het in de Lotto Arena was, en dat is voor mij zowat de slechtste zaal van België. Had ik Bon Iver in een kleine(re) zaal gezien had ik ze briljant gevonden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het was inderdaad briljantEn Blood Bank was inderdaad absoluut het hoogtepunt
en ik ben het niet eens met het psychedelische (maar soms inderdaad wat te veel een wall of sound hoor), en dat Skinny Love niet tot zijn recht kwam. Dat was echt geniaal gedaan, vrij ingetogen maar toch niet. Briljante versie. Enige minpunten die ik kan aanmerken is dat ik het begin wat matig op gang vond komen, leek allemaal wat te veel op elkaar en het zijn nou ook niet mijn favoriete nummers. Maar daarna, vooral Blood Bank
maar ook Beth/Rest
en aan het eind zelfs For Emma
wat een einde. Briljant concert. En het geluid was perfect, I love HMH
En Bon Iver >> Radiohead bij deze (qua concert).
Botanique is ook wel de moeite ja (Orangerie of Witloof bar)quote:Op zondag 11 november 2012 18:07 schreef Arn0 het volgende:
Ja, België heeft nood aan een HMH. Nu zitten we opgescheept met de Lotto Arena of, nog erger, Vorst Nationaal. Brr. Qua kleine zalen is het prima hier ja (Botanique), en ach, het Sportpaleis voldoet ook wel voor de mega-acts, goed geluid althans.
Al eens in het museum geweest? Dat is echt ook zo'n vette locatie, gewoon in een cirkel allemaal rond de artiestquote:Op zondag 11 november 2012 18:16 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Botanique is ook wel de moeite ja (Orangerie of Witloof bar)
is het Ancienne Belgique niet de HMH van België?quote:Op zondag 11 november 2012 18:07 schreef Arn0 het volgende:
Ja, België heeft nood aan een HMH. Nu zitten we opgescheept met de Lotto Arena of, nog erger, Vorst Nationaal. Brr. Qua kleine zalen is het prima hier ja (Botanique), en ach, het Sportpaleis voldoet ook wel voor de mega-acts, goed geluid althans.
In die zaal geraken 2000 mensen binnen, in HMH het drievoud?quote:Op zondag 11 november 2012 18:20 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
is het Ancienne Belgique niet de HMH van België?
aha, ok. Je ziet namelijk wel vaak dat bands die in de HMH komen ook in de Ancienne staan, maar dat is dus puur vanwege het gebrek aan een middelgrote zaalquote:Op zondag 11 november 2012 18:21 schreef DeMessias het volgende:
[..]
In die zaal geraken 2000 mensen binnen, in HMH het drievoud?
Tsja ze moeten het ergens mee constrainen....het ergste is vooral dat er heel veel bands niet instaanquote:Op maandag 12 november 2012 11:47 schreef Bol_Wan het volgende:
Gaslight Anthem
45
Purity Ring
Belispeak
The Tallest Man On Earth
1904
Thomas Azier
Red Eyes
Two Door Cinema Club
Sleep Alone
Vrije keuze
Ben Caplan
Seed of Love
Vreselijke keuzelijst. Van bijna alle bands die er al opstaan (heel veel ontbreekt) zijn lang niet de beste nummers erbijgepakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |