Dat is precies wat ik bedoel. Alles is te perfect, te goed gemixed. Geen enkele onvoorspelbaarheid en niet de spanning van hoe ze live zijn. Goed hoor maar soms is het live gewoon beterquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:56 schreef On het volgende:
Balthazar glad afgeproduceerd? Zij hebben nota bene met een bandrecorder allerlei demo's opgenomen in metro's en parken waarvan sommige regelrecht op de eindmix zijn gezet. De violen zijn opgenomen in een park in Gent bijvoorbeeld. Dat het alsnog een hechte productie is geworden kan alleen maar lof voor gegeven worden wat mij betreft.
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer. Vind trouwens ook dat heel Rats juist door spanning wordt gedragen. Maargoed, smaken en visie verschillen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Alles is te perfect, te goed gemixed. Geen enkele onvoorspelbaarheid en niet de spanning van hoe ze live zijn. Goed hoor maar soms is het live gewoon beter
Hehe ja, luister maar eens aandachtig naar Any Suggestion. Album zit vol met kleine details die je eerst niet opvallen, echt knap gedaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:43 schreef On het volgende:
[..]
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer.
Ik zal het wat meer gaan luisteren, dat heb ik gewoon nog niet gedaan. Maar Balthazar heeft bij mij het probleem dat de studio-albums op geen enkele manier in de buurt komen bij de live performances. En dat ik die daardoor een beetje negatief beoordeel (alhoewel, ik ben vrij lyrisch hoor boven, het gaat mij er meer om dat ik het eerste album echt veel beter vind..vooralsnog)...quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:43 schreef On het volgende:
[..]
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer. Vind trouwens ook dat heel Rats juist door spanning wordt gedragen. Maargoed, smaken en visie verschillen.![]()
Je bedoelt 'new acoustic movement'?quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:26 schreef Beregd het volgende:
I am Kloot,van de tijd dat indie nog alternative heette
Dan vind ik de line-up van Den Haag toch beter, daar komt o.a. Mark Lanegan er nog bijquote:Op maandag 29 oktober 2012 00:19 schreef Arn0 het volgende:
Jongens, zeg het maar:
http://antwerpen.crossing(...)2_ANTWERPEN_1811.pdf
Ga hier naar toe op 18 november, en enkel First Aid Kit en Andrew Bird staan vast. De rest is nog volledig open dus wat zouden jullie aanraden?
Ja, dat is een beetje pijnlijk, kwam er zonet achter dat ik op diezelfde dag al een ticket had voor Mark Lanegan in Brusselquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:28 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dan vind ik de line-up van Den Haag toch beter, daar komt o.a. Mark Lanegan er nog bij
Ik ga naar Crossing Border in Enschede, ook o.a. Andrew Bird, First Aid Kit, I am Kloot en jawel....Mark Lanegan (!)quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:19 schreef Arn0 het volgende:
Jongens, zeg het maar:
http://antwerpen.crossing(...)2_ANTWERPEN_1811.pdf
Ga hier naar toe op 18 november, en enkel First Aid Kit en Andrew Bird staan vast. De rest is nog volledig open dus wat zouden jullie aanraden?
hehe, juist, was die term al helemaal kwijt. Kings of convenience heb ik hier ook nog albums van liggenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:59 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Je bedoelt 'new acoustic movement'?
Dat waren tijden ja. Alfie, Badly Drawn Boy, Tom McRae, Turin Brakes.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:29 schreef Beregd het volgende:
[..]
hehe, juist, was die term al helemaal kwijt. Kings of convenience heb ik hier ook nog albums van liggen
Was dat een stroming? Nooit van gehoordquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:29 schreef Beregd het volgende:
[..]
hehe, juist, was die term al helemaal kwijt. Kings of convenience heb ik hier ook nog albums van liggen
Jake Bugg kan me ook niet echt bekoren. Vind de vergelijking 'Britse Dylan' dan ook wel erg ver gaanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:24 schreef Norrage het volgende:
BNM op P4K, en het is inderdaad relaxte folk-muziekZit een soort van interessant randje aan dat het een originele sound geeft. Wel lekker:
Wat vinden jullie trouwens van die andere hype Jake Bugg? Ik vind dat heel wat minder, vind het 13 in een dozijn folk muziek en kan er geen enkele eigen sound in ontdekken. Verder staat zijn stem me niet aan.
Ik vind het echt wel folk, leunt echt veels te veel tegen country aan maar is het niet. Het is een beetje van alles maar is niks. Ik vind het echt verschrikkelijk nu ik het uitgebreider heb geluisterd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:14 schreef Moody het volgende:
Lightning Bolt vind ik wel een lekker nummertje. Leuk voor in een hele lange playlist met luisterbare nummers
Voor de rest is het album middelmaat. De krakerige stemproductie en overdubs doen dit deels verbloemen voor het grote publiek denk ik. Zijn stem is net wat te vlak en te lief om geloofwaardig te zijn in dit genre. De teksten passen wel prima, verbaast me niets als hij ze zelf geschreven heeft. Geen moeite mee, het is juist moeilijker te accepteren wanneer zo'n jochie over belangrijke dingen gaat schrijven. Het label folk/rock slaat ook volledig de plank mis, dit is 100% pop. Maakt niets uit, maar het schepte wat valse verwachtingen.
Folk moet die classificatie "verdienen" vind ik. Het is een "volks geluid", maar vooral dankzij (het gebruik van) zijn stem en de (over)productie, maar niet gezien de teksten en intentie om catchy te klinken. Hangt er een beetje tussen. Hoe dan ook, het valt natuurlijk te prijzen dat zo'n jongen een minder voor de hand liggende muziekstroming kiest om door te breken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het echt wel folk, leunt echt veels te veel tegen country aan maar is het niet. Het is een beetje van alles maar is niks. Ik vind het echt verschrikkelijk nu ik het uitgebreider heb geluisterd.
Mac Demarco is wel fijn ja, en hij heeft 2 albums al uitgebracht dit jaar. Eens die andere luisterne
nou ja, "kiest". Hij was waarschijnlijk niet doorgebroken als hij had gekozen voor R&Bquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Folk moet die classificatie "verdienen" vind ik. Het is een "volks geluid", maar vooral dankzij (het gebruik van) zijn stem en de (over)productie, maar niet gezien de teksten en intentie om catchy te klinken. Hangt er een beetje tussen. Hoe dan ook, het valt natuurlijk te prijzen dat zo'n jongen een minder voor de hand liggende muziekstroming kiest om door te breken.
Hoe verdien je de classificatie folk dan volgens jou? Wat vind jij typische folk artiesten/bands?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Folk moet die classificatie "verdienen" vind ik. Het is een "volks geluid", maar vooral dankzij (het gebruik van) zijn stem en de (over)productie, maar niet gezien de teksten en intentie om catchy te klinken. Hangt er een beetje tussen. Hoe dan ook, het valt natuurlijk te prijzen dat zo'n jongen een minder voor de hand liggende muziekstroming kiest om door te breken.
Typische folk muziek is natuurlijk de oorspronkelijk muziek uit een land, bijv. Ierse folk (o.a. momenteel de Dubliners), Amerikaanse folk (eerst banjo-getokkel, en 50-75 jaar later namen als o.a. Dylan, Guthrie, Denver, Nelson) of Nederlandse folk (geëvolueerd uit de folk: Hazes, Shaffy, De Groot).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:03 schreef MagicMedicine het volgende:
[..]
Hoe verdien je de classificatie folk dan volgens jou? Wat vind jij typische folk artiesten/bands?
Dit voelt een beetje als de indie-discussie. Als je twee artiesten hebt die zo ver uit elkaar als Hazes en Bon Iver, dan kan je dat moeilijk onder hetzelfde genre scharen. Het is het zoveelste bewijs dat muziek tegenwoordig haast niet meer onder te verdelen is in genres. Elke groep artiesten geeft er weer zo'n eigen draai aan dat het langzaam naar iets heel anders evolueertquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Typische folk muziek is natuurlijk de oorspronkelijk muziek uit een land, bijv. Ierse folk (o.a. momenteel de Dubliners), Amerikaanse folk (eerst banjo-getokkel, en 50-75 jaar later namen als o.a. Dylan, Guthrie, Denver, Nelson) of Nederlandse folk (geëvolueerd uit de folk: Hazes, Shaffy, De Groot).
Als je het breed bekijkt aan de folk/pop-kant zijn volgens mij goede vertegenwoordigers momenteel M. Ward, Bon Iver, Beirut, Decemberists, Sufjan Stevens. Daar weer iets vanaf (maar wel verwant aan de folk) staan volgens mij de Mumford & Sons en Jake Buggs van deze wereld. Het is deels een gevoel dat ik heb hoor, geen exacte wetenschap
100% eensquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:45 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dit voelt een beetje als de indie-discussie. Als je twee artiesten die zo ver uit elkaar als Hazes en Bon Iver, dan kan je dat moeilijk onder hetzelfde genre scharen. Het is het zoveelste bewijs dat muziek tegenwoordig haast niet meer onder te verdelen is in genres. Elke groep artiesten geeft er weer zo'n eigen draai aan dat het langzaam naar iets heel anders evolueert
Ik snap wat je bedoeld, maar misschien ligt dat ook aan het het land waar je de meeste muziek vandaan haalt. Amerikaanse folk neigt wat meer naar country, Engelse folk wat meer naar pop.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:46 schreef Moody het volgende:
[..]
100% eensDaarom is het lastig om iets in een genre te plaatsen, zeker als het gaat om het grootste genre dat er is; folk.
Ik heb alleen bij bijv. The Decemberists (vooral de eerste albums) veel meer een "folk gevoel" dan bij bijv. Jake Bugg, terwijl ze beide pop-muziek maken. Dat gevoel is meer gebasseerd op het idee dat het authentieker klinkt, meer bij het ontstaan van de muziekstroming. Bugg zou ik sneller in de bak pop gooien, dan in de bak folk. Gewoon een gevoel.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:26 schreef On het volgende:
Alt-J heeft zojuist de Mercury Prize gewonnen.
Goed nieuws.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:26 schreef On het volgende:
Starsailor hoorde er toen ook bij. Ging natuurlijk ook rap over, toen al die bands meer muziek begonnen te maken. Soms zelfs met elektriek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat waren tijden ja. Alfie, Badly Drawn Boy, Tom McRae, Turin Brakes.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:26 schreef On het volgende:
The hour of Bewilderbeast is 1 van de beste albums van die tijd wat mij betreft. Daarna werd het wel rap minder... Na Have you fed the fish ben ik hem wel wat uit het oog verloren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:35 schreef Norrage het volgende:
Tom McRae
Zat vandaag wat badly drawn boy te luisteren, kende ik niet, fijn zeg
Godslasteraar! Allah-las (en Mac Demarco) helpen mij op dit moment de tentamens doorquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
God, wat is dat Allah-Las kut zeg.
Starsailor toch niet echt? Al kwamen die wel gelijk in die tijd opzetten inderdaad. 2001 als ik me niet vergis, wat vliegt de tijd...quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:32 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Starsailor hoorde er toen ook bij. Ging natuurlijk ook rap over, toen al die bands meer muziek begonnen te maken. Soms zelfs met elektriek.
Als ze na afloop maar niet Forever Ago is dan...quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Ga ik er met 'mijn' Emma naartoe
Dum dum, tss!quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Als ze na afloop maar niet Forever Ago is dan...
Wel een beetje, in mijn herinnering. Wat wil je, als je je band naar een Tim Buckley album noemt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Starsailor toch niet echt? Al kwamen die wel gelijk in die tijd opzetten inderdaad. 2001 als ik me niet vergis, wat vliegt de tijd...
Da's waar, dan is de link gelegd. Maar kreeg niet direct Starsailor in mijn hoofd toen de term viel, die andere bands wel. Al was het een beetje een schemerig gebied. Low hoorde er ineens ook bij en je had nog zo'n Noorse band - Fireside, kan dat? - die erbij werd genoemd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:26 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Wel een beetje, in mijn herinnering. Wat wil je, als je je band naar een Tim Buckley album noemt.
Dinsdagquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Ik was er ook en god allemachtig. Wat was dat fucking goed zeg. Er waren om te beginnen zowat 15 muzikanten on stage, blazers, dubbele drums, etc. Lichtshow was ook echt goed en de backdrops episch. En voor de rustigere momenten fake kaarsen, hèhèquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |