jamaar, optredens bekijkenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:15 schreef On het volgende:
[..]
Jep.
Optreden in Amsterdam van vanavond komt 5 november op de Luisterpaal trouwens.
Ja ja rustig maar. Heb ze al op ITGWO gezien.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:20 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
jamaar, optredens bekijkenGewoon een keer bij zijn. Een belgisch bandje kan je elk jaar wel zo'n tien keer bezoeken als je zou willen
O sorry, was niet naar jou gericht hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:20 schreef On het volgende:
[..]
Ja ja rustig maar. Heb ze al op ITGWO gezien.Ze komen ook nog oa. in Rotown.
Juist als ik ergens ben geweest dan vind ik het leuk om de beelden nog terug te kijken. Nostalgische waarden zegmaar. Dingen zien die je misschien niet opvielen toen je erbij was. En als je het moest missen heb je altijd nog een goedmakertje.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:24 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
O sorry, was niet naar jou gericht hoorVind het gewoon een beetje jammer dat je tegenwoordig alles kan bekijken. Een live-ervaring komt op tv en radio totaal niet over
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:29 schreef tim. het volgende:
[Norrage: Neutral Milk Hotel en dergelijke bands]
Wat zijn jouw "dergelijke bands"?
Ken je TOY, de band die voor een groot deel bestaat uit leden van Joe Lean & The Jing Jang Jong? Ik moet het album nog beluisteren, de singles vond ik goed. Ik kwam laatst ook de naam Palma Violets tegen, ik heb dat net opgezocht en kon niet anders dan constateren dat Britpop nagenoeg dood is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
is de Britpop volledig dood [...]
Deze heb ik nog niet beluisterd, 2 vorige wel. Dat is het leuke van een Zwitserse, die kan alle talen aanquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:21 schreef Felagund het volgende:
Het nieuwe album van Sophie Hunger , The Danger of Light klinkt goed. Ze zingt in het Engels, Duits, Zwitser-Duits en Frans. Al moet ik eerlijk bekennen dat dit de eerste is die ik volledig van haar luister, volgens mij zijn haar andere albums vergelijkbaar. Ze heeft op een eerder album ook een mooie ingetogen cover gemaakt van "Le vent nous portera" van Noir Desir.
Goede plaat ja, maar komt absoluut niet eens in de buurt van Applause. Maar live zijn ze fantastischquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:41 schreef Bol_Wan het volgende:
God, die van Balthazar word echt per luisterbeurt beter. Één van de beste platen dit jaar
Heb ik die vraag niet beantwoord? Ik vind al die lo-fi bandjes, inderdaad ook Guided by voices (die zij wel heel wat toegankelijker wat mij betreft), als the Books (ok fantastisch, zelfs in mijn top 100), Neutral Milk Hotel, Microphones, bepaald werk van Pavement (1e album bv) etc "dergelijke bandjes". Maar er is nog heel veel meer dat ik nog niet ken in die stijl, of die ik wel ken maar heb links laten liggen...omdat deze bands stuk voor stuk bands zijn waar ik echt lang over heb gedaan om eraan gewend te raken en het goed te gaan vinden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:33 schreef tim. het volgende:
Ik zou deze vraag graag beantwoord zien, dus plaats ik hem nog eens:
[..]
[..]
Ken je TOY, de band die voor een groot deel bestaat uit leden van Joe Lean & The Jing Jang Jong? Ik moet het album nog beluisteren, de singles vond ik goed. Ik kwam laatst ook de naam Palma Violets tegen, ik heb dat net opgezocht en kon niet anders dan constateren dat Britpop nagenoeg dood is.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Goede plaat ja, maar komt absoluut niet eens in de buurt van Applause. Maar live zijn ze fantastisch
Hmm, met mijn vrienden (waarmee ik op ITGWO was en Balthazar live had gezien) deel ik de mening dat het 1e album echt veel en veel beter en veelzijdiger is. Jouw vrienden zijn zeker belgen? Die waarderen Balthazar vast op een andere manier dan de Nederlanders. Ik vind het 2e album (vooralsnog, ook nog niet heel vaak geluisterd hoor) een vrij eentonig album. Applause heeft echt alles.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat hij het eerste album beter vindt dan het tweede. Raar! Ik vind het eerste wel een goed album maar het tweede is muzikaal en tekstueel zoveel verder
Eentonig? Wow! Ik denk dat je echt nog een paar keer moet luisteren, er zitten zoveel prachtige details, elke luisterbeurt ontdek ik wel nieuwe dingen. De ritmesecties zijn echt goed, en ook qua teksten zijn ze zover vooruit gegaan, had ik nooit van ze verwacht. En ja, het materiaal van het eerste album komt vooral live goed uit de bus, maar het tweede album is ook op plaat zo goedquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, met mijn vrienden (waarmee ik op ITGWO was en Balthazar live had gezien) deel ik de mening dat het 1e album echt veel en veel beter en veelzijdiger is. Jouw vrienden zijn zeker belgen? Die waarderen Balthazar vast op een andere manier dan de Nederlanders. Ik vind het 2e album (vooralsnog, ook nog niet heel vaak geluisterd hoor) een vrij eentonig album. Applause heeft echt alles.
Maar in principe, alle gekheid op een stokje en wat minder in superlatieven tredend, vind ik ook het eerste album eigenlijk helemaal niet heel goed. Ik vind het maar wat te glad afgeproduceerd allemaal hun studioalbums. Maar live zijn ze helemaal weergaloos, en daar vind ik de oude nummers vooralsnog veel beter tot hun recht komen.
Dat is precies wat ik bedoel. Alles is te perfect, te goed gemixed. Geen enkele onvoorspelbaarheid en niet de spanning van hoe ze live zijn. Goed hoor maar soms is het live gewoon beterquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:56 schreef On het volgende:
Balthazar glad afgeproduceerd? Zij hebben nota bene met een bandrecorder allerlei demo's opgenomen in metro's en parken waarvan sommige regelrecht op de eindmix zijn gezet. De violen zijn opgenomen in een park in Gent bijvoorbeeld. Dat het alsnog een hechte productie is geworden kan alleen maar lof voor gegeven worden wat mij betreft.
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer. Vind trouwens ook dat heel Rats juist door spanning wordt gedragen. Maargoed, smaken en visie verschillen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Alles is te perfect, te goed gemixed. Geen enkele onvoorspelbaarheid en niet de spanning van hoe ze live zijn. Goed hoor maar soms is het live gewoon beter
Hehe ja, luister maar eens aandachtig naar Any Suggestion. Album zit vol met kleine details die je eerst niet opvallen, echt knap gedaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:43 schreef On het volgende:
[..]
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer.
Ik zal het wat meer gaan luisteren, dat heb ik gewoon nog niet gedaan. Maar Balthazar heeft bij mij het probleem dat de studio-albums op geen enkele manier in de buurt komen bij de live performances. En dat ik die daardoor een beetje negatief beoordeel (alhoewel, ik ben vrij lyrisch hoor boven, het gaat mij er meer om dat ik het eerste album echt veel beter vind..vooralsnog)...quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:43 schreef On het volgende:
[..]
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer. Vind trouwens ook dat heel Rats juist door spanning wordt gedragen. Maargoed, smaken en visie verschillen.![]()
Je bedoelt 'new acoustic movement'?quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:26 schreef Beregd het volgende:
I am Kloot,van de tijd dat indie nog alternative heette
Dan vind ik de line-up van Den Haag toch beter, daar komt o.a. Mark Lanegan er nog bijquote:Op maandag 29 oktober 2012 00:19 schreef Arn0 het volgende:
Jongens, zeg het maar:
http://antwerpen.crossing(...)2_ANTWERPEN_1811.pdf
Ga hier naar toe op 18 november, en enkel First Aid Kit en Andrew Bird staan vast. De rest is nog volledig open dus wat zouden jullie aanraden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |