abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118444846
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:15 schreef On het volgende:

[..]

Jep.

Optreden in Amsterdam van vanavond komt 5 november op de Luisterpaal trouwens.
jamaar, optredens bekijken :{w Gewoon een keer bij zijn. Een belgisch bandje kan je elk jaar wel zo'n tien keer bezoeken als je zou willen ;)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_118444866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:20 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

jamaar, optredens bekijken :{w Gewoon een keer bij zijn. Een belgisch bandje kan je elk jaar wel zo'n tien keer bezoeken als je zou willen ;)
Ja ja rustig maar. Heb ze al op ITGWO gezien. ;) Ze komen ook nog oa. in Rotown.
pi_118444961
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:20 schreef On het volgende:

[..]

Ja ja rustig maar. Heb ze al op ITGWO gezien. ;) Ze komen ook nog oa. in Rotown.
O sorry, was niet naar jou gericht hoor :P Vind het gewoon een beetje jammer dat je tegenwoordig alles kan bekijken. Een live-ervaring komt op tv en radio totaal niet over :N
pi_118445016
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:24 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

O sorry, was niet naar jou gericht hoor :P Vind het gewoon een beetje jammer dat je tegenwoordig alles kan bekijken. Een live-ervaring komt op tv en radio totaal niet over :N
Juist als ik ergens ben geweest dan vind ik het leuk om de beelden nog terug te kijken. Nostalgische waarden zegmaar. Dingen zien die je misschien niet opvielen toen je erbij was. En als je het moest missen heb je altijd nog een goedmakertje. :)
pi_118455014
Ik zou deze vraag graag beantwoord zien, dus plaats ik hem nog eens:

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:29 schreef tim. het volgende:

[Norrage: Neutral Milk Hotel en dergelijke bands]

Wat zijn jouw "dergelijke bands"?
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

is de Britpop volledig dood [...]
Ken je TOY, de band die voor een groot deel bestaat uit leden van Joe Lean & The Jing Jang Jong? Ik moet het album nog beluisteren, de singles vond ik goed. Ik kwam laatst ook de naam Palma Violets tegen, ik heb dat net opgezocht en kon niet anders dan constateren dat Britpop nagenoeg dood is.
Stay on my arm, you little charmer
pi_118515017
Het nieuwe album van Sophie Hunger , The Danger of Light klinkt goed. Ze zingt in het Engels, Duits, Zwitser-Duits en Frans. Al moet ik eerlijk bekennen dat dit de eerste is die ik volledig van haar luister, volgens mij zijn haar andere albums vergelijkbaar. Ze heeft op een eerder album ook een mooie ingetogen cover gemaakt van "Le vent nous portera" van Noir Desir.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:38:18 #157
13973 ranja
image means nothing
pi_118515736
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 23:21 schreef Felagund het volgende:
Het nieuwe album van Sophie Hunger , The Danger of Light klinkt goed. Ze zingt in het Engels, Duits, Zwitser-Duits en Frans. Al moet ik eerlijk bekennen dat dit de eerste is die ik volledig van haar luister, volgens mij zijn haar andere albums vergelijkbaar. Ze heeft op een eerder album ook een mooie ingetogen cover gemaakt van "Le vent nous portera" van Noir Desir.
Deze heb ik nog niet beluisterd, 2 vorige wel. Dat is het leuke van een Zwitserse, die kan alle talen aan :) Ik vind het nog wel wat wisselvallig, wel aardig maar niet geweldig.
pi_118548664
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:41 schreef Bol_Wan het volgende:
God, die van Balthazar word echt per luisterbeurt beter. Één van de beste platen dit jaar _O_
Goede plaat ja, maar komt absoluut niet eens in de buurt van Applause. Maar live zijn ze fantastisch _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118548894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:33 schreef tim. het volgende:
Ik zou deze vraag graag beantwoord zien, dus plaats ik hem nog eens:

[..]

[..]

Ken je TOY, de band die voor een groot deel bestaat uit leden van Joe Lean & The Jing Jang Jong? Ik moet het album nog beluisteren, de singles vond ik goed. Ik kwam laatst ook de naam Palma Violets tegen, ik heb dat net opgezocht en kon niet anders dan constateren dat Britpop nagenoeg dood is.
Heb ik die vraag niet beantwoord? Ik vind al die lo-fi bandjes, inderdaad ook Guided by voices (die zij wel heel wat toegankelijker wat mij betreft), als the Books (ok fantastisch, zelfs in mijn top 100), Neutral Milk Hotel, Microphones, bepaald werk van Pavement (1e album bv) etc "dergelijke bandjes". Maar er is nog heel veel meer dat ik nog niet ken in die stijl, of die ik wel ken maar heb links laten liggen...omdat deze bands stuk voor stuk bands zijn waar ik echt lang over heb gedaan om eraan gewend te raken en het goed te gaan vinden.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:11:21 #160
159761 Arn0
Abbey Road
pi_118550456
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Goede plaat ja, maar komt absoluut niet eens in de buurt van Applause. Maar live zijn ze fantastisch _O_
:D

Je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat hij het eerste album beter vindt dan het tweede. Raar! Ik vind het eerste wel een goed album maar het tweede is muzikaal en tekstueel zoveel verder :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_118550585
Ik vind het eerste album voorlopig ook nog beter. Daarnaast moet ik bij The Older of Sisters altijd heel erg aan de Arctic Monkeys denken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_118550613
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:11 schreef Arn0 het volgende:

[..]

:D

Je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat hij het eerste album beter vindt dan het tweede. Raar! Ik vind het eerste wel een goed album maar het tweede is muzikaal en tekstueel zoveel verder :P
Hmm, met mijn vrienden (waarmee ik op ITGWO was en Balthazar live had gezien) deel ik de mening dat het 1e album echt veel en veel beter en veelzijdiger is. Jouw vrienden zijn zeker belgen? Die waarderen Balthazar vast op een andere manier dan de Nederlanders. Ik vind het 2e album (vooralsnog, ook nog niet heel vaak geluisterd hoor) een vrij eentonig album. Applause heeft echt alles.

Maar in principe, alle gekheid op een stokje en wat minder in superlatieven tredend, vind ik ook het eerste album eigenlijk helemaal niet heel goed. Ik vind het maar wat te glad afgeproduceerd allemaal hun studioalbums. Maar live zijn ze helemaal weergaloos, en daar vind ik de oude nummers vooralsnog veel beter tot hun recht komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Norrage op 28-10-2012 20:19:22 ]
pi_118550640
Enne, waarom heeft niemand het lijstjes-topic verlengd??????? Heidenen:

Beste albums van 2012 (pre-Jaarlijstjes) #2
pi_118553694
Balthazar glad afgeproduceerd? Zij hebben nota bene met een bandrecorder allerlei demo's opgenomen in metro's en parken waarvan sommige regelrecht op de eindmix zijn gezet. De violen zijn opgenomen in een park in Gent bijvoorbeeld. Dat het alsnog een hechte productie is geworden kan alleen maar lof voor gegeven worden wat mij betreft.
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:04:33 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_118554304
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hmm, met mijn vrienden (waarmee ik op ITGWO was en Balthazar live had gezien) deel ik de mening dat het 1e album echt veel en veel beter en veelzijdiger is. Jouw vrienden zijn zeker belgen? Die waarderen Balthazar vast op een andere manier dan de Nederlanders. Ik vind het 2e album (vooralsnog, ook nog niet heel vaak geluisterd hoor) een vrij eentonig album. Applause heeft echt alles.

Maar in principe, alle gekheid op een stokje en wat minder in superlatieven tredend, vind ik ook het eerste album eigenlijk helemaal niet heel goed. Ik vind het maar wat te glad afgeproduceerd allemaal hun studioalbums. Maar live zijn ze helemaal weergaloos, en daar vind ik de oude nummers vooralsnog veel beter tot hun recht komen.
Eentonig? Wow! Ik denk dat je echt nog een paar keer moet luisteren, er zitten zoveel prachtige details, elke luisterbeurt ontdek ik wel nieuwe dingen. De ritmesecties zijn echt goed, en ook qua teksten zijn ze zover vooruit gegaan, had ik nooit van ze verwacht. En ja, het materiaal van het eerste album komt vooral live goed uit de bus, maar het tweede album is ook op plaat zo goed :P En ja, qua productie vind ik glad toch ook een foute term.

En denk niet dat nationaliteit iets uitmaakt voor waardering van albums :P
http://oor.nl/#reviews/albums/10658/rats
http://kickingthehabit.nl(...)thazar-rats-recensie
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)43---Balthazar-.html
http://www.volkskrant.nl/(...)454/248262/RATS.html

Etc. Ik kom een beetje als een fanboy over vrees ik, maar had niet verwacht dat mensen echt het eerste album beter zouden vinden, hehe.
pi_118554535
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:56 schreef On het volgende:
Balthazar glad afgeproduceerd? Zij hebben nota bene met een bandrecorder allerlei demo's opgenomen in metro's en parken waarvan sommige regelrecht op de eindmix zijn gezet. De violen zijn opgenomen in een park in Gent bijvoorbeeld. Dat het alsnog een hechte productie is geworden kan alleen maar lof voor gegeven worden wat mij betreft.
Dat is precies wat ik bedoel. Alles is te perfect, te goed gemixed. Geen enkele onvoorspelbaarheid en niet de spanning van hoe ze live zijn. Goed hoor maar soms is het live gewoon beter
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:24:16 #167
159761 Arn0
Abbey Road
pi_118555838
Nu we toch over Belgische bands bezig zijn: Het debuut van SX mag er ook wezen hoor. Ik zit al meer dan een jaar te wachten op de release na megahit Black Video en ze maken de hoge verwachtingen waar. Wederom een band met erg veel potentie.
pi_118557297
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel. Alles is te perfect, te goed gemixed. Geen enkele onvoorspelbaarheid en niet de spanning van hoe ze live zijn. Goed hoor maar soms is het live gewoon beter
Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer. Vind trouwens ook dat heel Rats juist door spanning wordt gedragen. Maargoed, smaken en visie verschillen. ;)
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:46:53 #169
159761 Arn0
Abbey Road
pi_118557509
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:43 schreef On het volgende:

[..]

Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer.
Hehe ja, luister maar eens aandachtig naar Any Suggestion. Album zit vol met kleine details die je eerst niet opvallen, echt knap gedaan.
pi_118557952
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:43 schreef On het volgende:

[..]

Er hinnikt naar verluid zelfs een paard op dat album door de demo-opname. Als dat geen onvoorspelbaarheid is weet ik het niet meer. Vind trouwens ook dat heel Rats juist door spanning wordt gedragen. Maargoed, smaken en visie verschillen. ;)
Ik zal het wat meer gaan luisteren, dat heb ik gewoon nog niet gedaan. Maar Balthazar heeft bij mij het probleem dat de studio-albums op geen enkele manier in de buurt komen bij de live performances. En dat ik die daardoor een beetje negatief beoordeel (alhoewel, ik ben vrij lyrisch hoor boven, het gaat mij er meer om dat ik het eerste album echt veel beter vind..vooralsnog)...
Ik heb het ook met mijn meest favoriete artiesten zoals Bruce, daar luister ik ook niks meer van de albums als ik eenmaal weet hoe het live is.
  maandag 29 oktober 2012 @ 00:19:14 #171
159761 Arn0
Abbey Road
pi_118563894
Jongens, zeg het maar:
http://antwerpen.crossing(...)2_ANTWERPEN_1811.pdf

Ga hier naar toe op 18 november, en enkel First Aid Kit en Andrew Bird staan vast. De rest is nog volledig open dus wat zouden jullie aanraden? :P
pi_118564293
Spiritualized in ieder geval.. dat is niet eens een vraag. Ken je 'Ladies and Gentlemen: We Are Floating In Space' niet van ze? Dijk van een plaat hoor. Live ook erg goed. Afgelopen zomer gezien.
  maandag 29 oktober 2012 @ 07:26:58 #173
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_118565852
I am Kloot, _O_ van de tijd dat indie nog alternative heette
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:59:02 #174
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_118566715
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 07:26 schreef Beregd het volgende:
I am Kloot, _O_ van de tijd dat indie nog alternative heette
Je bedoelt 'new acoustic movement'? :D
pi_118570652
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 00:19 schreef Arn0 het volgende:
Jongens, zeg het maar:
http://antwerpen.crossing(...)2_ANTWERPEN_1811.pdf

Ga hier naar toe op 18 november, en enkel First Aid Kit en Andrew Bird staan vast. De rest is nog volledig open dus wat zouden jullie aanraden? :P
Dan vind ik de line-up van Den Haag toch beter, daar komt o.a. Mark Lanegan er nog bij :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')