is dat niet die Volendammer die vindt dat-ie niet op Nick en Simon lijkt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:05 schreef methodmich het volgende:
En de nieuwe Case Mayfield mag er ook zijn. Met een handgeschreven 10 op de hoes.
Ik vind hem ook niks. Beetje popie-jopie doen met zijn gitaar en een beetje als briljante singersongwriter overkomen maar verder alleen maag plagiaat plegen. Ik hoor alleen maar dingen in zijn muziek die ik al eerder heb gehoord. Heb trouwens zijn nieuwe album nog niet geluisterd hoor.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:41 schreef Felagund het volgende:
Ik vind hem maar een beetje saai, die Kees Meiveld.
Ik heb dat album volgens mij wel eens geprobeerd (volgens amazon en rym is die al sinds juni uit). Weet niet meer wat ik er van vondquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:53 schreef methodmich het volgende:
Hier al mensen bekend met het werk van Jesca Hoop? Zij is de voormalige nanny van Tom Waits, die haar naar folk neigende muziek ontdekte. Inmiddels is haar nieuwste album The House That Jack Built uit. Een prima plaatje, zeker voor de liefhebbers van zangeressen.
Ja, die coole! Schrijft op zijn beste momenten nummers die Ryan Adams en Ray LaMontagne ook hadden kunnen schrijven.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:38 schreef ranja het volgende:
[..]
is dat niet die Volendammer die vindt dat-ie niet op Nick en Simon lijkt?
Dat vind ik een beetje het probleem bij hem. Het is kwalitatief vrij hoogstaand, maar elk nummer klinkt als jatwerk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, die coole! Schrijft op zijn beste momenten nummers die Ryan Adams en Ray LaMontagne ook hadden kunnen schrijven.
Ben benieuwd, op de één of andere manier vind ik het wel een Ranja-plaat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb dat album volgens mij wel eens geprobeerd (volgens amazon en rym is die al sinds juni uit). Weet niet meer wat ik er van vondVanavond nog eens wat van luisteren.
Mwah, dat kan je dan ook voor heel veel andere artiesten zeggen. En ik vind dat hij op zich genoeg eigen geluid heeft hoor. Maar goed, dat kan jij anders zien uiteraard, no problem.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje het probleem bij hem. Het is kwalitatief vrij hoogstaand, maar elk nummer klinkt als jatwerk.
Tja, degene die het hard roepen dat ze ergens niet op (willen) lijken zijn vaak degene die er het meest wel op lijken... ik hoorde in elk geval weinig verschil.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:40 schreef methodmich het volgende:
Ja, die coole! Schrijft op zijn beste momenten nummers die Ryan Adams en Ray LaMontagne ook hadden kunnen schrijven.
Ik vind hem wel goed hoor, heb die vorige plaat best vaak geluisterd....maar doe dat nu nooit meer, ik neig toch naar wat meer vernieuwendere muziekquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah, dat kan je dan ook voor heel veel andere artiesten zeggen. En ik vind dat hij op zich genoeg eigen geluid heeft hoor. Maar goed, dat kan jij anders zien uiteraard, no problem.
Weinig verschil met Nick & Simon?? Dat vind ik opvallend. Daar lijkt het wat mij betreft totaal niet op. Of bedoelde je Adams?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, degene die het hard roepen dat ze ergens niet op (willen) lijken zijn vaak degene die er het meest wel op lijken... ik hoorde in elk geval weinig verschil.
nee, ik bedoelde de volendam kliek en dan niet Jan Smit maar N&S en 3J's...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:57 schreef methodmich het volgende:
Weinig verschil met Nick & Simon?? Dat vind ik opvallend. Daar lijkt het wat mij betreft totaal niet op. Of bedoelde je Adams?
Je vindt Case daar op lijken?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:59 schreef ranja het volgende:
[..]
nee, ik bedoelde de volendam kliek en dan niet Jan Smit maar N&S en 3J's...
Ik hoor het inderdaad wel. Als N&S ooit een Engelstalige plaat maken sluit ik niet uit dat ik dat vet ga vinden hoor. Vindt dat ze wel een goed oor voor melodie hebbenquote:
Okee, ik hoor de vergelijking totaal niet, maar misschien ken ik te weinig Nick & Simon.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik hoor het inderdaad wel. Als N&S ooit een Engelstalige plaat maken sluit ik niet uit dat ik dat vet ga vinden hoor. Vindt dat ze wel een goed oor voor melodie hebben
Dat was toch Boudewijn de Groot?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:52 schreef methodmich het volgende:
die klassieker over dat ie dat meisje van 16 te grazen wil nemen
Neeeee, die zong over de lastige periode waarin meisjes van die leeftijd zich bevinden. Te groot voor de pop en te jong voor de man. Maar die tekst is in de loop der jaren ook al achterhaald volgens mij, maar goed.quote:
Precies! Ik vind "fuzz folk" een goede term om die muziek te duiden. Ik ontdekte The Microphones in de vorige winter, Neutral Milk Hotel een paar herfsten geleden, en ben soms ook wanhopig op zoek gegaan naar vergelijkbare muziek. Wat zijn jouw "dergelijke bands"? Ik vind Guided by Voices er soms op lijken, meer namen ken ik niet. Een paar maanden geleden vond ik dit nummer van Yo La Tengo ook in dezelfde categorie vallen, maar nu hoor ik dat minder:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:12 schreef Norrage het volgende:
Ben weer eens The Microphones aan het luisteren, wat een meesterlijke platen hebben die toch gemaakt met als magnum opus toch The Glow, Part 2. Nog meer fans?
Beetje in de stijl van de ontoegankelijke doch toegankelijke muziek van Neutral Milk Hotel en dergelijke bands. Heeft iemand nog meer van dit soort muziek paraat, waarbij kunst, folk, alternatieve muziek en een schitterende verhaallijn worden verenigd?
Mount Eerie is dan ook een voortzetting van the Microphones. Na het laatste album van the Microphones genaamd Mt. Eerie is hij verder gegaan als Mount Eerie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:12 schreef Norrage het volgende:
Ben weer eens The Microphones aan het luisteren, wat een meesterlijke platen hebben die toch gemaakt met als magnum opus toch The Glow, Part 2. Nog meer fans?
Beetje in de stijl van de ontoegankelijke doch toegankelijke muziek van Neutral Milk Hotel en dergelijke bands. Heeft iemand nog meer van dit soort muziek paraat, waarbij kunst, folk, alternatieve muziek en een schitterende verhaallijn worden verenigd?
Mount Eerie, met ook dat mooie "dubbel"-album van dit jaar, is natuurlijk ook heel mooi. Maar doet me toch wat minder. Dat is net té sferisch...maar wat een perfecte muziek is dit allemaal op een zwoele regenachtige avond
Ja, daarom begon ik er ook overquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Mount Eerie is dan ook een voortzetting van the Microphones. Na het laatste album van the Microphones genaamd Mt. Eerie is hij verder gegaan als Mount Eerie.
Devendra Banhart is een tip. Zeker als je meer de folk kant is die je aanspreekt.
Ja dat zijn wellicht tips waar ik wel wat aan heb, Ariel Pink is een band die ik al meerdere keren wilde proberen, en Organs ken ik nog niet eens. Gaat dat eens uitcheckenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:28 schreef methodmich het volgende:
Misschien dan wel Ariel Pink's Haunted Graffiti 5 en Six Organs Of Admittance?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |