The hour of Bewilderbeast is 1 van de beste albums van die tijd wat mij betreft. Daarna werd het wel rap minder... Na Have you fed the fish ben ik hem wel wat uit het oog verloren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:35 schreef Norrage het volgende:
Tom McRae
Zat vandaag wat badly drawn boy te luisteren, kende ik niet, fijn zeg
Godslasteraar! Allah-las (en Mac Demarco) helpen mij op dit moment de tentamens doorquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
God, wat is dat Allah-Las kut zeg.
Starsailor toch niet echt? Al kwamen die wel gelijk in die tijd opzetten inderdaad. 2001 als ik me niet vergis, wat vliegt de tijd...quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:32 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Starsailor hoorde er toen ook bij. Ging natuurlijk ook rap over, toen al die bands meer muziek begonnen te maken. Soms zelfs met elektriek.
Als ze na afloop maar niet Forever Ago is dan...quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Ga ik er met 'mijn' Emma naartoe
Dum dum, tss!quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Als ze na afloop maar niet Forever Ago is dan...
Wel een beetje, in mijn herinnering. Wat wil je, als je je band naar een Tim Buckley album noemt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Starsailor toch niet echt? Al kwamen die wel gelijk in die tijd opzetten inderdaad. 2001 als ik me niet vergis, wat vliegt de tijd...
Da's waar, dan is de link gelegd. Maar kreeg niet direct Starsailor in mijn hoofd toen de term viel, die andere bands wel. Al was het een beetje een schemerig gebied. Low hoorde er ineens ook bij en je had nog zo'n Noorse band - Fireside, kan dat? - die erbij werd genoemd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:26 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Wel een beetje, in mijn herinnering. Wat wil je, als je je band naar een Tim Buckley album noemt.
Dinsdagquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Ik was er ook en god allemachtig. Wat was dat fucking goed zeg. Er waren om te beginnen zowat 15 muzikanten on stage, blazers, dubbele drums, etc. Lichtshow was ook echt goed en de backdrops episch. En voor de rustigere momenten fake kaarsen, hèhèquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef DeMessias het volgende:
Vanavond Bon Iver![]()
Beth/rest vind ik misschien nog wel het mooiste. Past perfect als laatste nummer, een soort baken van hoopquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:29 schreef DO2 het volgende:
Heb 'm hier in Groningen gezien een paar jaar terug.
In een relatief kleine zaal. Heel intieme sfeer. Was erg mooi.
--
Ik vond Bon Iver - Bon Iver de eerste paar luisterbeurten niet om aan te horen, emokid.
Mede omdat de sound zo ver verwijderd lag van de intimiteit die ik gewend was van For Emma, Forever Ago, denk ik.
Maar na nog wat herkansingen ben ik 'm toch wel gaan waarderen...
Ik weet alleen nog steeds niet zo goed wat ik van 't lelijke eendje Beth/Rest moet vinden,.
+ Ik zag een erg gevarieerd optreden, met soms een wall of sound (wat voor mij een minpuntje was voor een nummer als Skinny Love, dat als een anthem gebracht werd), muzikanten die het beste van zichzelf gaven en Justin Vernon die er bij sommige nummers in slaagde om de zaal zo stil te krijgen dat je er een naald in kon horen vallen. Minpunten: soms té psychedelisch. Het publiek vond ik erg tam.quote:Perth
Minnesota, WI
Holocene
Towers
Creature Fear
Hinnom, TX
Wash
Flume
Blood Bank hoogtepunt!
Woods
Skinny Love
Calgary
Beth/Rest
Encore:
Who Is It
(Björk cover)
The Wolves
For Emma
En over 2 weken in Paradiso. Als voorprogrammaquote:Op zaterdag 3 november 2012 13:19 schreef Norrage het volgende:
En Alt-J, in fucking Vredenburgh, is uitverkocht![]()
Hoe snel kan een band groeien?
Verkoopt TDCC dat ook nog uit dankzij het voorprogrammaquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:26 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En over 2 weken in Paradiso. Als voorprogramma. Van Two Door Cinema Club
!
3FM he...quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:19 schreef Norrage het volgende:
En Alt-J, in fucking Vredenburgh, is uitverkocht![]()
Hoe snel kan een band groeien?
3fm exposure wat betreft Alt-J valt toch wel mee?quote:
Voor zo'n 'aparte' band krijgen ze toch behoorlijk veel aandacht.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
3fm exposure wat betreft Alt-J valt toch wel mee?
volgens mij worden ze niet gedraaid, maar enorm gehypet. Vindt het ook wel een raar voorprogramma voor TDCC, imo het tegenovergestelde van een ingewikkelde band (daarom niet minder leuk, maar toch)quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
3fm exposure wat betreft Alt-J valt toch wel mee?
TDCC vinden zichzelf geloof ik ook een electro-pop bandquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:47 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
volgens mij worden ze niet gedraaid, maar enorm gehypet. Vindt het ook wel een raar voorprogramma voor TDCC, imo het tegenovergestelde van een ingewikkelde band (daarom niet minder leuk, maar toch)
haha, dat is een prima prijsje, zeker wetenquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
TDCC vinden zichzelf geloof ik ook een electro-pop band
En tsja, ze hebben wel gewoon de Mercury prijs gewonnen, dat is ook exposure. En het was maar 20 euro! Ik denk dat er nog nooit zo'n goedkope act in de Rode Doos heeft gestaan
Maak me een beetje zorgen over het bemachtigen van een kaartje. Altijd spannend bij subbacultcha-concerten.quote:
Inderdaad.. ik ben lid toevallig en denk dat ik er gewoon vroeg heen ga.quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:19 schreef Z het volgende:
[..]
Maak me een beetje zorgen over het bemachtigen van een kaartje. Altijd spannend bij subbacultcha-concerten.
Daar ben ik allemaal al wel bekend mee gelukkig, ik dacht al dat ik grandioos achter lag. Maar ik zal vooral the Beta Band eens uitchecken want die ken ik wel minder.quote:Op maandag 5 november 2012 10:00 schreef Z het volgende:
Doves, Elbow, Ocean Colour Scene, Stereophonics, The Beta Band (!), The Bees (), Ed harcourt?
Vind 'em steeds beter worden, fijne plaat man.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
God, wat is dat Allah-Las kut zeg.
Gelukkig, eindelijk iemand die niet opzichtig probeert te verbergen dat het zijn eigen band is. Ik zal vanmiddag eens luisterenquote:Op maandag 5 november 2012 13:31 schreef MagicMedicine het volgende:
Vandaag heeft de band waar ik in zit haar debuut EP gereleased. Ik post het hier, omdat wij onszelf als een indie-folk band beschouwen (misschien dat Moody zich daar niet in kan vinden) en wellicht dat mensen hier het leuk zullen vinden. Alles is opgenomen in de slaapkamer van mijn broer en gratis te beluisteren en eventueel te downloaden op onze site:
[ afbeelding ]
http://www.whitetippedtails.com
[geinmodus]Dit is toch geen indie-folk????[/geinmodus]quote:Op maandag 5 november 2012 13:31 schreef MagicMedicine het volgende:
Vandaag heeft de band waar ik in zit haar debuut EP gereleased. Ik post het hier, omdat wij onszelf als een indie-folk band beschouwen (misschien dat Moody zich daar niet in kan vinden) en wellicht dat mensen hier het leuk zullen vinden.
Echt?quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef On het volgende:
Lol. Zowel Ryan Adams als Bryan Adams zijn vandaag jarig.
Je weet gewoon dat een van Ryan Adams' vrienden een single van "Summer of 69" cadeau geeft elk jaarquote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef On het volgende:
Lol. Zowel Ryan Adams als Bryan Adams zijn vandaag jarig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |