WebHawkjuh | zondag 17 juni 2012 @ 02:15 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen: en
| |
WebHawkjuh | zondag 17 juni 2012 @ 02:22 |
Seinen zijn belachelijk zwaar ja. Er ligt als het goed is nog een witte overweglamp op de zolder bij mijn ouders, en dat woog al redelijk wat. Die heeft mijn vader vroeger toen ik nog een klein wild hawkje was bij een emplacement in Arnhem meegenomen. [ Bericht 7% gewijzigd door WebHawkjuh op 17-06-2012 02:31:53 ] | |
James1988 | zondag 17 juni 2012 @ 05:27 |
@Snorremans: De CTA-bakken zoals ze op de stations hangen worden aangestuurd door een systeem genaamd BEPAC. Het bord verwacht dus ook aangestuurd te worden door BEPAC, een systeem waarvan geen specificaties publiek bekend zijn. BEPAC gaat eruit, het zou me daarom niet eens verbazen als de specificaties binnen ProRail niet eens meer bekend zijn ![]() Wil je zelf zo'n bord gaan aansturen dan kun je wel redelijk gaan klussen qua aansturing: het werkt op basis van het gewicht van de flapjes enzovoorts, daar ben je wel een eindje zoet mee als je dat aan de echte reisplanner zou willen koppelen. Reken er overigens maar niet op dat het eenvoudig zal zijn om zo'n ding in tweeën te hakken. De kans dat je zo'n ding gaat meekrijgen is overigens klein: ze worden afgevoerd naar slopers, en er zit volgens mij wel een redelijke controle op of dit wel degelijk gebeurt. [ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 17-06-2012 05:32:22 ] | |
WebHawkjuh | zondag 17 juni 2012 @ 05:44 |
Ik hoop er een beetje op dat er wel een controller in zit die de vertaling van BEPAC naar de manier waarop de flapjes klappen en hoop daar met wat knappe koppen *uchem* uit te komen. En als het niet lukt kan het er zelfs zonder functionaliteit nog leuk uitzien. Wat het hakken betreft, de "voorplaat", is eigenlijk voor mij het enige van de buitenkant wat ik mee wil nemen. De rest van het frame wil ik van ander (lichter) materiaal maken. Verder ga ik er eigenlijk vanuit dat de 2 aanwijssystemen die in zo'n bak zitten grotendeels onafhankelijk van elkaar werken. Mocht iemand weten of dit anders ins hoor ik dit graag ![]() | |
Duvel | zondag 17 juni 2012 @ 10:14 |
Maak dan TBP na, die kun je gewoon aan je laptop hangen. | |
b2py | zondag 17 juni 2012 @ 10:24 |
Wel met goede ventilatoren! Die van de modellen die nu buiten hangen staan af en toe vol te loeien ![]() | |
Anno1982 | zondag 17 juni 2012 @ 10:35 |
Gewoon dit filmpje opzetten en klaar! ![]() Ik moest overigens nazoeken wat TBP nu weer betekent, maar het blijkt een totaal onsamenhangende afkorting te zijn van de losse woorden beeld, perron en trein. Na de afkorting 'vervoer per trein' een nieuw dieptepunt in creativiteit dus. Wie verzint die afkortingen eigenlijk? | |
TheSalesman | zondag 17 juni 2012 @ 11:18 |
Nu we het er toch over hebben... Die nieuwe digitale schermen kunnen ook nog wel verbeterd worden. Bv: als het achterste treinstel afgekoppeld wordt, wordt dat klein in zo'n onderste rij aangekondigd ("Achterste treinstel blijft in Eindhoven", bijvoorbeeld). Maar dat valt bijna niet op: het zou slimmer zijn een afwijkende kleur als achtergrond te gebruiken (iets opvallends). Ander voorbeeld: een week lang reed de intercity naar Maastricht/Heerlen in zijn geheel door naar Maastricht. De borden hebben de gehele week door gewoon aangegeven alsof de trein naar Maastricht/Heerlen ging, met slechts in zo'n kleine rij onderin de vermelding "Rijdt in zijn geheel door naar Maastricht", aangevuld met omroepberichten om de reiziger erop te attenderen. Je zou van dergelijke moderne digitale borden iets meer flexibiliteit verwachten, toch? | |
Duvel | zondag 17 juni 2012 @ 11:19 |
Als heel Nederland over is op het nieuwe systeem, was ooit de belofte... | |
TheSalesman | zondag 17 juni 2012 @ 11:24 |
Dat is nog niet zo? Na een snelle zoektocht heb ik gevonden dat 'Tussen 2010 en 2012 zijn op alle stations de mechanische CTA-bakken op de perrons vervangen door nieuwe "InfoPlus" TFT-schermen, de tweede generatie CTA's.' Maar de bron is Wikipedia, dus of het betrouwbaar is... | |
Duvel | zondag 17 juni 2012 @ 11:27 |
Schiphol heeft nog steeds CTA's, en Amsterdam C draait geloof ik nog op BEPAC. | |
dennistd | zondag 17 juni 2012 @ 11:31 |
Het hele gebied Amsterdam is nog BEPAC omdat Schiphol nog niet over is. Ik snap trouwens niet waarom dat daar zo lang moet duren? | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 12:10 |
Inderdaad, vind ik ook vreemd. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 12:17 |
Dinsdag weer kolendienst ![]() | |
b2py | zondag 17 juni 2012 @ 12:20 |
Mag je vanavond weer genieten van het voetbal? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 12:21 |
Ja, ik mag niet klagen, heb de wedstrijden van NL wel kunnen zien allemaal. Niet dat het wat was ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 13:05 |
Werkzaamheden bij Amsterdam Westhaven schieten nou goed op. Was er donderdag weer na 3 weken afwezigheid, en het spoor ligt er weer overal. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 14:40 |
Via een klasgenoot de volgende vraag:
| |
b2py | zondag 17 juni 2012 @ 14:44 |
Ik heb nog nooit gehoord van dat bord. Voor de duidelijkheid, het gaat in dit geval om de Hemtunnel ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2012 @ 16:23 |
Nico Spilt heeft het handboek railgoederenvervoer 2011 online staan: http://www.nicospilt.com/(...)erenvervoer_2011.pdf Geinig documentje van ProRail | |
b2py | zondag 17 juni 2012 @ 16:31 |
Helaas staat het sein er niet in ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2012 @ 16:33 |
staat ie hier ook in? http://www.nicospilt.com/pdf/110711_Seinenboek_NSR_CV_Safety.pdf | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 16:33 |
Zou het kunnen beteken dat het spoor glad is dus minder grip? | |
ZwartmetSuiker | zondag 17 juni 2012 @ 16:36 |
Ja ik had ook al gekeken in het NS Seinenboek. | |
b2py | zondag 17 juni 2012 @ 16:38 |
'Als u vragen heeft over de inhoud, kunt u contact opnemen met NS Concernveiligheid; afdeling Safety (email: nsr.Spoorwegveilighd@ns.nl). ' Even mailen? ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 17 juni 2012 @ 16:45 |
Leef je uit. | |
HetBrabandertje | zondag 17 juni 2012 @ 16:47 |
Bedoel je dit: op 1:07? Kan me niet voorstellen dat zoiets een officiële betekenis heeft. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 17 juni 2012 @ 16:49 |
Nu zijn alleen de borden veranderd. Als ook het informatiesysteem erachter vervangen is wordt het idd flexibeler! | |
TheSalesman | zondag 17 juni 2012 @ 16:54 |
Oh, dat "InfoPlus" is dus nog niet eens in gebruik? Er wordt immers wel informatie op de borden weergegeven dat op de vorige niet kon (zoals informatie over de volgende trein, reden v. vertraging etc.).. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 16:59 |
Dat gaat me te snel. | |
b2py | zondag 17 juni 2012 @ 17:10 |
Waar gaat het nu precies om dan? Kan je het aanwijzen met paint oid? | |
Blik_Augurken | zondag 17 juni 2012 @ 17:11 |
Ik denk linksboven. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 18:58 |
Ik heb net MSTS gedownload, maar ik krijg die trein niet aan de praat ![]() | |
dennistd | zondag 17 juni 2012 @ 19:17 |
Welke trein? Normaal is het W en S voor voor en achteruit schakelen, A en D voor minder/meer tractie, ; (oid) voor remmen en verder weet ik het niet meer? | |
ZwartmetSuiker | zondag 17 juni 2012 @ 19:19 |
Trainz is leuker. Al is dat ook kut met bouwen. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 19:21 |
ff met P de stroomafnemers omhoog gooien | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 19:22 |
Het is me gelukt, de brakes stonden op 0% ipv Released. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 19:22 |
Het is een diesel ![]() | |
greavy | zondag 17 juni 2012 @ 20:25 |
Zo, bijna Tilburg. Weekendje zit er weer op. Vandaag 'Heerlijk' in br425 gezeten voor 4 uur (look-a-like SLT, maar met wc). Trier-Koblenz-Monchengladbach. Wel alleen maar de br628 gehad tussen Keulen, Bitburg-Erdorf, Gerolstein en Trier. De RB Trier-Gerolstein word ook met Talent gereden, wat ik had verwacht (de Talrnt rijdt als RB door naar Keulen, 628 in RB eindigg in Gerolstein). Waarbij wij - na teruggestoken te zijn uit Bitburg-Erdorf - vanaf Gerolstein met de RB zijn gegaan omdat de RE +110 had ... En gisteravond in de RE van 22:40 Düsseldorf-Keulen géén zitplek kunnen bemachtigen. God, wat was de trein druk ... [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 17-06-2012 20:37:28 ] | |
b2py | zondag 17 juni 2012 @ 20:41 |
Nog bijna op tijd voor de voetbal! | |
greavy | zondag 17 juni 2012 @ 21:31 |
Kijk ik niet. Moeders wel, ik ben naar m'n eigen kamer gegaan. | |
b2py | zondag 17 juni 2012 @ 21:31 |
Je mist ook niks hoor ![]() | |
greavy | zondag 17 juni 2012 @ 21:35 |
Kijk de samenvatting wel. In 2 tot 5 minuten al gezien wat ze in 90 minuten uitzenden. | |
TeringHenkie | zondag 17 juni 2012 @ 21:53 |
Zal wel iets met tunnelregime te maken hebben. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 21:55 |
Tunnelregime is X of knipperend X | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 22:26 |
Iemand die dit wel eens gedaan heeft? Unschlagbar günstig: einen Monat quer durch Deutschland mit dem Deutschland-Pass der Bahn ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2012 @ 22:26 |
Ik zit er dus over te twijfelen voor deze zomervakantie. | |
greavy | zondag 17 juni 2012 @ 23:04 |
![]() Talent te Walporzheim (D) met armsein Dit weekend ben ik met een vriend op pad gegaan naar Duitsland. De planning was om het prachtige dieseltraject Remagen-Ahrbrück even af te leggen. Regen gooide roet in het plan, waardoor wij hebben afgeweken. Uiteindelijk werd er gekozen om - toen het droog was - in Walporzheim eruit te gaan, en de trein te platen vanaf de wijnstreek. Hier verlaten 2 stellen Talent van DB Regio Walporzheim, onderweg naar Remagen en Bonn Hbf. Hierna zijn wij naar de bergen gelopen, en na een foto later doorgelopen naar Ahrweiler Markt, wat ons wachten bespaarde (is een uursdienst, en is 1,5 kilometer lopen). Deze lijn is nog volledig uitgevoerd met armseinen. ![]() DB 628 490 als RB naar Trier Hbf Op de zondag was het plan om vanaf Keulen met een BR628 te reizen naar Trier, met onderweg 1 of 2 fotostops. Één keer in de twee uur rijdt er tussen Keulen en Trier een BR628 in de RE-dienst als RE12. Het andere uur rijdt er een Talent als RB het gehele traject. Dit komt doordat de RE-dienst door DB Süd-Ost gereden wordt, en de RB-dienst Keulen-Trier door DB NRW. De RB-dienst Gerolstein-Trier word weer door DB Süd-Ost gereden, ook met de BR628. Vanaf december 2013 zal DB Süd-Ost de BR628 hier verdrijven, en Lint54 en Lint81 in gaan zetten. Hier staat de 628 490 op station Bitburg-Erdorf als RB Gerolstein-Trier. Om een beetje normale tijd weer in Nederland te zijn, hebben wij de eerste RE12 genomen naar Bitburg-Erdorf, die uit Köln Messe Deutz om 7:05 vertrekt. ![]() VEB Railbussen te Gerolstein Netjes optijd komt de VulkanEifelBahn met 2 Railbussen het station van Gerolstein binnengereden, en zal na het kopmaken naar Kaisersesch vertrekken. Deze dienst door de VulkanEifelBahn / EifelQuerBahn heeft een goede frequentie voor een museumclub. Door de weeks worden er bijna dagelijks ritten Gerolstein-Ulmen gereden, en tijdens de weekenden een 2-uursdienst tussen Gerolstein en Kaisersesch. ![]() DB 181 209-8 en VIA Flirt naar Nieuwied In Koblenz zijn twee privatevervoerders actief, de VIA tussen Frankfurt(Main)Hbf en Nieuwied met Stadler Flirts en de Vectus tussen Koblenz Hbf en Limburg(Lahn) met Lint'en. Hier staat een Flirt van de VIA te wachten op vertrek naar Nieuwied, terwijl de 181 209 van DB staat te wachten op de IC naar Luxemburg, die hij hier dient over te nemen. ![]() DB 181 209-8+IC134 Nadat de locomotief aan de voorzijde is afgehaakt, mag de 181 209-8 zich aan de achterzijde aanhaken, en weer voorop vertrekken naar Luxemburg als IC134. Sinds dit jaar zijn de diensten van 4 treinen per dag teruggebracht naar 3 treinen per dag in elke richting, en is IC134 de eerste Intercity uit Norddeich Mole naar Luxemburg. | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2012 @ 01:28 |
Die lijn naar Ahrbrück moet ik ook nog een keer opnieuw doen | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 02:30 |
Mijn mentor gaf zojuist het verlossende antwoord op de vraag van vandaag ![]() ![]()
| |
James1988 | maandag 18 juni 2012 @ 08:54 |
Geen treinverkeer rond Utrecht Centraal door blikseminslag, prognose 13:00. Sterkte aan allen die daarheen/daarlangs moeten vandaag. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 08:58 |
Daar zou ik niet op zijn gekomen... Je zou dan eerder aan iets met een bliksemflits denken.. | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 juni 2012 @ 09:14 |
De bovenleiding aarden doen ze meestal aan de spoorstaaf, maar logisch is het gekozen symbool niet inderdaad. | |
Guppy | maandag 18 juni 2012 @ 09:15 |
Ik heb opgegeven... Utrecht gaat m niet worden vandaag. Ik werk wel thuis, als het zo moet ![]() | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 09:18 |
Door de defecte spoorbrug bij Amsterdam Muiderpoort rijden daar minder treinen t/m 23 juni. De Fyra is ingekort tot Schiphol en zal een uursdienst gaan rijden. Fyra is wél toeslagvrij tot dit defect is verholpen. | |
James1988 | maandag 18 juni 2012 @ 09:22 |
23 juni? En een uurdienst? WTF? | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 09:25 |
Het gaat trouwens om de noordelijke brug van de Oosterdoksvaart, net ten oosten van Amsterdam Centraal. Die is vannacht bij een aanvaring beschadigd. Daardoor kunnen de normale sporen naar de Watergraafsmeer niet gebruikt worden, en moet dit afgehandeld worden via de normale sporen Centraal-Muiderpoort->Weesp. En blijkbaar is daar wel capaciteit voor een uursdienst en niet voor een halfuursdienst. | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 09:27 |
Vanaf Schiphol gaat Fyra leeg via Duivendrecht naar de Meer. Het gaat ook problemen opleveren voor de Thalys, Benelux, EuroNight en CityNightLine. Benelux ook t/m Schiphol en dan via Duivendrecht naar de Meer. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 18-06-2012 09:45:52 ] | |
Duvel | maandag 18 juni 2012 @ 09:29 |
Het is dus formeel ook niet aarden, maar minussen. En dan klopt het symbool weer. ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 juni 2012 @ 09:33 |
Wij noemen het gewoon aarden. ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 09:38 |
Zullen we die maar tot Bijlmer Arena laten rijden? ![]() | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 09:39 |
Ik weet niet wat jij leest hoor: Ik zeg alleen dat het daarvoor problemen op gaat leveren. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 09:42 |
Ik las het als één regel ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 juni 2012 @ 10:09 |
Almelo ligt er ook deels uit door blikseminslag. | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 10:11 |
Zag het inderdaad. Een vriendin die moet naar Maastricht vanuit Nijverdal. Die is mooi fucked nu Almelo en Utrecht eruit liggen ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 10:11 |
Het is Wierden om precies te zijn, vanuit Deventer rijdt het tot Rijssen en vanaf Hengelo tot Almelo. Maar er is een vluchtweg: de trein naar Mariënberg rijdt wel, die zal misschien nu wel halfvol komen te zitten ipv vijf man ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2012 @ 10:12 |
En dan sta je in Mariënberg... ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 10:12 |
Nijverdal -> West -> Zwolle -> Mariënberg -> Almelo -> Hengelo -> Zutphen -> Nijmegen -> Roermond -> Maastricht ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 10:14 |
Nouja, voor reizigers naar Zwolle en het verdere Noorden is het een goed alternatief lijkt me.. Wel 24 minuten overstap in Mariënberg, maar daar vermaak je je wel op het station ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 10:14 |
7 uur onderweg ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2012 @ 10:14 |
Beetje onzin he | |
Levolution | maandag 18 juni 2012 @ 10:14 |
Wat moet je doen als je vanuit Hengelo naar Zwolle wil? Er staat op de site dat je meer dan 60 minuten vertraging hebt, wat moet ik me daarbij voorstellen? Mariënberg? | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 10:14 |
ja via marienberg gaan ![]() | |
Levolution | maandag 18 juni 2012 @ 10:15 |
Fuck dat. ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 10:15 |
Oh ja, ik wou het nog wat leuker maken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 10:15 |
Naar de supermarkt daar broodjes halen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2012 @ 10:16 |
Misschien hebben ze er ook wel slaapzakken ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 10:16 |
Je kunt ook via Zutphen gaan, scheelt in tijd weinig en kan 2x per uur ipv 1x via Mariënberg | |
Doc__Zenith | maandag 18 juni 2012 @ 10:16 |
Valt wel mee, er zijn ook nog vele nieuwe versies uitgebracht van BEPAC de afgelopen jaren, zelfs naar een minder oud hardwareplatform. Je hebt de CTA's en je hebt BEPAC. De eerste worden vervangen door TFT's, de tweede door een centrale InfoPlus. Twee verschillende dingen dus. De CTA's zijn alleen op Schiphol nog oud, de aansturing is op een aantal posten al van BEPAC naar InfoPlus gemigreerd. Deze migratie is stopgezet totdat enkele problemen met InfoPlus opgelost zijn; een paar maand terug vielen op vele stations de schermen twee keer uit. Rotterdam bijv heeft daarom ook nog BEPAC. | |
Levolution | maandag 18 juni 2012 @ 10:17 |
Mariënberg, wat is dat voor gehucht? Ik keek even op Google Maps, niet eens 10 straten. ![]() Bedankt! | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 10:47 |
Een heel belangrijk spoorknooppunt | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 10:49 |
Zo belangrijk dat de sneltrein Zwolle - Emmen er niet eens stopt ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 10:52 |
maar vanaf december wel ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 10:55 |
Naar wat ik begrepen heb gaat Arriva iets aan de dienstregeling sleutelen. Hierdoor moet ook de NS dat doen vanwege de knoop Zwolle. Als ik het goed begrepen heb wordt de symmetrie vanuit het noorden in Zwolle straks zo: .04 aankomst stopper uit Groningen .07 aankomst IC uit Leeuwarden .10 aankomst trein uit Emmen .13 aankomst IC uit Groningen | |
Levolution | maandag 18 juni 2012 @ 11:02 |
Almelo-Deventer zou 60+ min. vertraging zijn, inmiddels staat op de site 30 min. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 11:07 |
ze gaan altijd uit van een voorzichtig scenario | |
b2py | maandag 18 juni 2012 @ 12:24 |
Beetje jammer van die brug :p | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 12:34 |
Het spoor Lunetten-Blauwkapel is ook weer eens ontroest door de storing vanmorgen: http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/7393100324/ | |
bork | maandag 18 juni 2012 @ 12:41 |
Daar rijdt de trein naar het NSM vaak genoeg hoor Dennis, dat zijn alleen SLT's dit is wel exotischer. Balen, ik was er vlakbij en hoorde het geklingel op de Zonstraat maar kon niet weg ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 12:43 |
Ik had het ook over het spoor Lunetten -> Blauwkapel, de treinen naar het spoorwegmuseum rijden alleen Blauwkapel-Maliebaan (en één of twee keer per dag door naar Lunetten). Op het spoor Lunetten -> Blauwkapel rijdt normaal niks volgens mij (ook gezien de dikke laag roest die er woensdag op zat toen ik in het spoorwegmuseum was) | |
bork | maandag 18 juni 2012 @ 12:49 |
Laatste keer ging ik er met de museumtrein over, paar maanden geleden. Ik corrigeerde mijn post ook gelijk hoor Dennis! ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 13:25 |
werd tijd ook. Jammer dat er zo weinig van dat spoor gebruik gemaakt wordt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2012 @ 13:29 |
En jammer dat men zich die uitwijkmogelijkheid binnenkort helemaal ontneemt. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 13:33 |
vroeger reden de goederentreinen naar Den Bosch hier ook wel langs, maar helaas is dat ook al jaren niet meer mogelijk | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 14:12 |
Dat is best een mooie foto ![]() Gisteravond laat stond ik op Sloterdijk, op de IC naar Rotterdam te wachten. Kwam er een VIRM aan met beplakking voor de Nationale Veteranendag. Wou nog een foto maken, maar hij reed net weg. Jammer. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 14:16 |
Maar ook over het rechterspoor, dus vanuit Lunetten naar Blauwkapel? Daar rijdt normaal niks dacht ik. De pendeltrein rijdt 1 of 2 keer per dag het stuk Maliebaan->Lunetten, o.a. om zo het spoor op dat stuk berijdbaar te houden voor de Heimwee-express, maar Lunetten->Maliebaan wordt bij mijn weten planmatig niet gebruikt. | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 14:47 |
Lunetten -> Maliebaan wordt niet gebruikt buiten de Heimwee om, Maliebaan->Lunetten wel door de eerste museumpendel van de dag. | |
ZwartmetSuiker | maandag 18 juni 2012 @ 15:54 |
En die andere museumpendels dan? Die maken toch altijd kop? | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2012 @ 16:20 |
Ja. Bij Bilthoven ![]() | |
WebHawkjuh | maandag 18 juni 2012 @ 16:23 |
Maar waar blijven de oude CTA's? Of beter, welk bedrijf is verantwoordelijk voor het vervangen ervan? Als ik dat weet kan ik daar verder gaan kijken... | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 16:32 |
mja, Blauwkapel Oost ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 16:33 |
Normaal wordt er Centraal-Overvecht-Blauwkapel West-Blauwkapel Oost-Blauwkapel Zuid-Maliebaan v.v. gereden, maar de eerste rijdt na de Maliebaan dus door via Lunetten-Bunnik-Driebergen-Bunnik-Lunetten-Centraal. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 16:39 |
Het onderzoek naar het bijna-treinongeluk bij Ommen gaat nog maanden duren. | |
ZwartmetSuiker | maandag 18 juni 2012 @ 16:43 |
Ik weet dat NPC hier mee bezig is geweest. In ieder geval mogelijkheidsstudies bij veel stations. | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 16:46 |
Neem anders even contact op met Prorail. | |
ZwartmetSuiker | maandag 18 juni 2012 @ 16:53 |
Tegen de tijd dat zij antwoorden hangen ze zelfs al bij Schiphol. | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 16:54 |
Hahaha, goed punt ![]() | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 16:55 |
Ah mooi, ik kan het hier vragen. Ik ga morgen naar Amsterdam Centraal, maar ik moet eerst bij Amersfoort overstappen van spoor 6 naar 7, is dat naast elkaar? Dan bij Amsterdam CS, ik moet van spoor 13a naar 14a om mijn medereiziger tegen te komen, is dat vlakbij? Alvast bedankt. ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 16:58 |
In Amersfoort is het idd naast elkaar. Vijf stappen en je bent er ![]() En ook in Amsterdam is dat het geval | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 16:59 |
Mooi, ik heb 7 minuten overstaptijd bij Amersfoort, maar wou het toch zeker weten, thanks. ![]() | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 17:04 |
Vroeger stonden er op de NS-site op de stationsplattegronden ook spoornummers, maar die zijn weg zie ik.. | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 17:05 |
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 17:06 |
mja, het gaat er meer om of overstappen bijvoorbeeld crossplatform zijn of niet. Gelukkig is sporenplan er nog | |
Surveillance-Fiets | maandag 18 juni 2012 @ 17:07 |
Zeg dat maar tegen de sporen op zwolle ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 17:08 |
Dat is nog niks. Zie Nijmegen ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 18 juni 2012 @ 17:08 |
De hoogste nummering in Nederland! | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 17:09 |
De uitzonderingen natuurlijk ![]() Wel leuk dat je het zegt trouwens, gaan de spoor nummers ook aangepast worden bij Zwolle met de grote verbouwing dit jaar ? | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:09 |
Ik neem bijna alleen maar spoor 12 en 5a of 5b in Zwolle. ![]() | |
Surveillance-Fiets | maandag 18 juni 2012 @ 17:09 |
Daar kom ik nooit. eem loeren. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 17:10 |
je hebt daar spoor 35 naast spoor 1 zitten ![]() | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:10 |
In Zwolle is spoor 12 bijna naast spoor 1. Die zit altijd vol, de trein van spoor 1. Drie keer raden wie daar morgen in moet. ![]() | |
Pino112 | maandag 18 juni 2012 @ 17:12 |
Die zijn al aangepast. Op de traverse hangen al borden naar de nog niet bestaande sporen. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 17:13 |
hangt van het tijdstip af of het vol of echt vol is. Meestal is de trein redelijk zitvol, maar niet overvol. | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:13 |
Deze keer gaat hij niet naar Schiphol maar naar Amersfoort. Meestal is het rond 1 uur of 5 uur dat ik er langs loop en dan zie ik dat hij goed vol zit. | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:18 |
Overigens, wat vinden jullie het mooiste station? Ik vond Zwolle altijd wel leuk toen je nog ondergronds moest lopen naar de sporen. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 17:18 |
De sporen 1 t/m 7 zijn er al, en de sporen achter spoor 1 beginnen met 12 en 13, dus de sporen 8 en 9 aan het nieuwe perron kunnen gewoon doorgenummerd worden. Amsterdam Sloterdijk is ook een leuke in dat opzicht: spoor 1 en 2 ontbreken helemaal, 3 t/m 8 liggen beneden, 9 en 10 op de Hemboog en 11 en 12 boven. | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 17:19 |
Vind Arnhem wel heel mooi geworden, ik hou wel van futuristisch. Maar ook Hollands Spoor met die overkapping heeft wel iets ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 17:20 |
Zet erbij dat het Sloterdijk is ![]() | |
Surveillance-Fiets | maandag 18 juni 2012 @ 17:22 |
Ik vind de overkapping van rotterdam wel mooi. | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:22 |
Deze zomer ga ik een dagje naar Den Haag en dat station lijkt me wel mooi. | |
Surveillance-Fiets | maandag 18 juni 2012 @ 17:22 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 17:23 |
Hollands Spoor wel ja, maar als je vanaf Zwolle komt dan reisje naar Den Haag Centraal en dat is nu één grote bouwput ![]() | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:23 |
Ja niet dat ik voor het station erheen ga. Ben je gek. | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:24 |
Rotterdam was dat ook toen ik er in februari was. Pfoe hé... | |
Surveillance-Fiets | maandag 18 juni 2012 @ 17:25 |
dat herken je nu niet meer. | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:25 |
Is het zo erg alweer veranderd? Het viel eerst nog mee, maar toen je uit die tunnels kwam was het even schrikken. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 17:26 |
Arnhem is inderdaad mooi geworden: ![]() En Rotterdam wordt ook wel een mooi station volgens mij | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 17:27 |
Het schiet al aardig op ja. Ik zie het elke week veranderen in de nieuwe stationshal ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2012 @ 17:28 |
de afwerking is voor een groot deel al begonnen en dak boven de sporen is al voor een heel groot deel klaar. Daarnaast kun je al deels door de nieuwe reizigerstunnel lopen en is de nieuwe stationshal van de buitenzijde al bijna af. | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 17:35 |
Dronrijp *doet wegduiken ![]() Nah, in Nederland: Haarlem België: Liège-Guillemins Duitsland: Heb daar nog niet alle stations gehad, maar vind Keulen wel leuk | |
WebHawkjuh | maandag 18 juni 2012 @ 17:36 |
Dat hebben ze snel gedaan dan op Schiphol!
| |
James1988 | maandag 18 juni 2012 @ 17:43 |
ProRail, de treinspecialist *tringtring* | |
b2py | maandag 18 juni 2012 @ 17:44 |
arnhem, en ik denk dat utrecht er ook wel baas uit gaat zien als het ooit af is. | |
ddx | maandag 18 juni 2012 @ 17:45 |
Wat is hier de reden van eigenlijk ? Waarom hebben ze 1/2 overgeslagen en hebben ze 9/10 niet voor boven gebruikt ? | |
Gtaboy107 | maandag 18 juni 2012 @ 17:56 |
Dronrijp? Dan zul je 't Harde ook wel leuk vinden. ![]() | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 18:03 |
Dronrijp is nog meer een boeren schubbekutteveen als Lage Zwaluwe. Het ligt in de fucking middle of nowhere, er komt géén bus. Het dichtstbijzijnde dorp Dronrijp is iets van 3 kilometer. Een bus is dan nog eens een kilometer of anderhalf verder. Het andere dorpje op ook ongeveer 3 kilometer afstand heeft een Belbus, die je naar de bushalte in Dronrijp brengt. | |
ZwartmetSuiker | maandag 18 juni 2012 @ 18:06 |
Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht. | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 18:07 |
Vr 29 juni 23:30 uur Ma 2 juli 04:00 uur Emmerich - Oberhausen • Omleiden via grensovergang Venlo Weekend lang extra treinen bij Venlo. Leuk voor de spotters ![]() | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 18:10 |
Dat ik in Amsterdam moest zijn voor mijn vervolgopleiding iets te bespreken, bracht als leuke extra de NS HiSpeed Ledig Mat ritten via Duivendrecht naar de Meer reden.![]() NSH 186 114 te Duivendrecht Vanochtend/vannacht werd de brug over de Oosterdoksdoorvaart aangereden, en heeft daarbij dermate hoge schade opgelopen dat het treinverkeer enkele dagen beperkt moet worden. Dit heeft voornamelijk gevolgen voor treinen van- en naar de Watergraafsmeer. Om deze reden worden de Benelux en Fyra gestart en geëindigd in Schiphol, en gaan leeg via Duivendrecht naar de Watergraafsmeer of Schiphol. Hier passeert een Fyra het station Duivendrecht, opweg naar de Watergraafsmeer. ![]() NS 1763+IC-Berlijn Even later kwam een zwaar vertraagde IC-Berlijn 242 door het station van Duivendrecht, met circa +60 ![]() NMBS 2825+Benelux Ook de IC-Brussel was deze dag present te Duivendrecht, en passeert hier het station opweg naar Schiphol, om vanaf daar met reizigers naar Brussel te vertrekken. ![]() NMBS 2816+LM IC-Brussel "Londen" Even later kwam er een LeegMat IC-Brussel naar de Watergraafsmeer langs Duivendrecht, die ditmaal met de Olympische rijtuigen op pad was. Hier passeert de fraaie trein het station van Duivendrecht. ![]() NSH 186 111+LM Fyra Een tijdje later ben ik nog eventjes op Diemen Zuid geweest voor de LeegMat rit van de Olympische Benelux en de Fyra. De Olympische stam heb ik niet gezien want ik was enkele minuten te laat... | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2012 @ 18:11 |
gesaneerd? spoor 13 in Utrecht bestaat gewoon hoor. Het wigt alleen halverwege uit tussen 12 en 14 ![]() | |
V2 | maandag 18 juni 2012 @ 18:14 |
Wat is dat toch met die fascinatie voor omgeleide treinen? Straks heb je op alle gekke locaties een foto van een Fyra-loc, maar nooit op de plekken waar 'ie normaal hoort te komen ![]() | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 18:15 |
Spoor 6 bestaat niet meer ![]() | |
b2py | maandag 18 juni 2012 @ 18:16 |
Dat is speciaal man ![]() | |
Ireyon | maandag 18 juni 2012 @ 18:17 |
Daarnet op de TBP hier in Roosendaal, voor de Benelux:
![]() | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 18:17 |
Op de route waar ze horen plaat ik ze ook wel (of heb ik ze al geplaat). Omgeleid is altijd leuk, en had ze hier nog niet ... | |
V2 | maandag 18 juni 2012 @ 18:17 |
Ah okee, dan is het goed. Anders zou het toch raar zijn? ![]() | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 18:21 |
Iemand had een trein defect gezet tussen Delft Zuid en Schiedam. De benelux van Den Haag HS v. 15:27 werd tot ca 16:20 opgehouden, de IC's en Sprinters werden allen opgeheven. Moerwijk, Rijswijk, Delft en Delft Zuid hadden hierdoor geen treinen meer een uur lang. Omroep zei doodleuk "Voor reizigers naar Den Haag Moerwijk, Rijswijk, Delft en Delft Zuid is er geen reisadvies beschikbaar. Wij vragen hiervoor uw begrip" ![]() ![]() Zelf wilde ik met de IC naar Venlo van 15:23 uit Den Haag C, maar die werd opgeheven te HS, en reed enkele minuten later retour naar Centraal. Toen maar met de Randstadrail Lijn E. Van de Sprinter had de Mcn niet door dat ie 8 bakken had te Zwijndrecht. Stopte bij het bordje '2' ![]() Stonden stil, deuren bleven minuut vergrendeld, en reden weer verder. Er waren reizigers die de noodrem wilden gebruiken omdat ze dachten dat de trein doorreed en niet meer stopte om de deuren te openen ![]() Gelukkig ging hij door naar bordje 6. | |
bork | maandag 18 juni 2012 @ 18:32 |
Mooi maar smaken verschillen, Uelzen (Duitsland) ![]() ![]() ![]() Mooiste moeilijk Oranienburg, Görlitz, Lindau, Köln Hbf en Dresden HBf en Über Bahnhof Leipzig HBf is ook wel een kanshebber voor mij. ![]() Nederland: Maliebaan natuurlijk ![]() ![]() Belgie: Antwerpen Centraal en niks anders. | |
V2 | maandag 18 juni 2012 @ 18:34 |
En Liège dan?? | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 18:34 |
België is Antwerpen Centraal ook wel een grote favoriet. | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 18:37 |
De tunneltjes onder de sporen door zijn ook in die stijl. ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2012 @ 18:39 |
Betonnen cq glazen grafbak imo. Sfeerloze lege perrons, waar het geheel koud en kil aanvoelt Nee de klassiekere stations hebben overduidelijk mijn voorkeur. | |
bork | maandag 18 juni 2012 @ 18:39 |
In Magdeburg staat er ook een aardige van Hundertwasser ![]() dit geen station btw | |
Ireyon | maandag 18 juni 2012 @ 18:45 |
Prachtig modern kunstwerk ![]() ![]() | |
b2py | maandag 18 juni 2012 @ 18:55 |
Iemand had hier laatst een fotoset geplaatst van station Arnhem, van wie was die ook alweer? | |
Ireyon | maandag 18 juni 2012 @ 19:08 |
Stefan Verkerk | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 19:08 |
http://www.stefanverkerk.nl/foto/568 denk ik | |
James1988 | maandag 18 juni 2012 @ 19:08 |
Vanaf december: 2 treinparen Amsterdam - Lille v.v., verzorgd door Thalys. Te Lille kan worden overgestapt op TGV's dieper Frankrijk in, maar ook op de Eurostar naar Londen. Daarnaast wordt het aantal treinparen Essen (D) - Parijs opgevoerd van 1 naar 3. Onder voorbehoud. | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 19:10 |
Ik vind deze serie over het gerenoveerde station van Wroclaw ook schitterend. | |
b2py | maandag 18 juni 2012 @ 19:11 |
![]() Is toch net een impressie met de pc dit? Wat een Plaatje! Goed bezig! | |
ZwartmetSuiker | maandag 18 juni 2012 @ 19:11 |
Sowieso wel erg mooie foto's! | |
Sandrvich | maandag 18 juni 2012 @ 20:23 |
Leipzig was ik erg van onder de indruk eerder dit jaar! ![]() ![]() | |
Ireyon | maandag 18 juni 2012 @ 20:25 |
Is het metrostation aan de voorkant onderhand al af? 't Was één grote bouwput toen ik er was ![]() | |
Duvel | maandag 18 juni 2012 @ 20:26 |
Sloterdijk beneden begon in de jaren '90 gewoon nog bij 1. Op een gegeven moment (ik denk met de start van de bouw van de Hemboog) hebben ze de boel vernummerd. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 20:29 |
Het enige dat ik me kan bedenken is dat spoor 1 en 2 op het oude Sloterdijk lagen, waar alleen de treinen naar Haarlem langs kwamen. | |
Duvel | maandag 18 juni 2012 @ 20:35 |
Oud Sloterdijk was in de jaren '80 al weg, ook nieuw Sloterdijk heeft gewoon een spoor 1 en 2 gehad. | |
bork | maandag 18 juni 2012 @ 20:36 |
jawel maar in daglicht ziet het niet zo goed uit als op deze foto's. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 20:41 |
Op deze tekening die de situatie uit 1985 weergeeft kan ik geen extra sporen ontdekken: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/asd_w.gif | |
Duvel | maandag 18 juni 2012 @ 20:42 |
De clou zit 'm in het woord "vernummerd". | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 20:45 |
Maar goed, dan zou je dus eigenlijk zeggen dat 1 en 2 zijn vrijgemaakt voor de Hemboog, terwijl de sporen 3 en 4 juist helemaal aan de andere kant van het station liggen. Dat zou de logica van de nummering ook niet echt ten goede komen.. | |
Duvel | maandag 18 juni 2012 @ 20:46 |
Ik schreef alleen maar dat tot in de jaren '90 de sporen 1 en 2 bestonden. ![]() | |
Duvel | maandag 18 juni 2012 @ 20:46 |
Weet ik veel welke mallotenlogica er achter die vernummering zit. | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 20:53 |
Ik verwijt jou ook niks hoor Duvel.. ik verbaas me alleen over zoveel onlogica, en dan probeer ik daar graag een verklaring voor te vinden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 22:03 |
Hey tof man dat een foto van jou in "op de rails" staat ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 22:13 |
Ik ga me na de zomer aanmelden bij die club, wil dat blad ook wel ontvangen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 22:18 |
Ik vind het een tof blad. Veel foto's en het is allemaal makkelijk te begrijpen. Geen nummer combinaties of iets dergelijks. En ze hebben soms leuke uitjes. Half jaar geleden een rondleiding gehad bij de verkeersleiding in Amersfoort. Tof om dat een keer gezien te hebben ![]() http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_20111119 Dat was ik ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2012 22:20:30 ] | |
DriekOplopers | maandag 18 juni 2012 @ 22:24 |
Werd ongeveer 15 uur. NS: "Beter iets dan niets en het is allemaal best ingewikkeld." Tsja... MVBOV spreekt van een wanprestatie. Zie verder http://www.voorbeterov.nl/120618.php | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 22:28 |
Ik heb 'm nog niet. Ik gok dat 't om die Hippel in Apeldoorn gaat? Die heb ik idd opgestuurd (3 stuks) | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 22:28 |
Zat jij in de eerste groep? Daar was er iemand gelijk lid geworden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 22:29 |
Klopt inderdaad ![]() Ja ik zat met jou in de groep ![]() Ik had al eerder een proefnummer ontvangen. maar toen geen lid geworden. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2012 22:30:41 ] | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 22:31 |
Whaha, dat wist ik niet eens ![]() Onze groep had wel de uitgebreidste rondleiding van de dag ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 22:32 |
![]() Ja vond het enorm tof. Ze namen echt uitgebreid de tijd voor ons! ![]() | |
greavy | maandag 18 juni 2012 @ 22:33 |
De andere 4 groepen zou dat ook. Maar toen was er een springer bij Hollandse rading. Mochten ze nog net de deur door bij de zaal, vanaf daar beetje uitleg ... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 juni 2012 @ 22:35 |
Ja ik had toen zoiets meegekregen idd. Maar goed, Leuk om het gezien te hebben! Zulke uitjes spreken mij enorm aan! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2012 22:35:51 ] | |
dennistd | maandag 18 juni 2012 @ 23:04 |
De afdelingsavonden zijn ook altijd zeer de moeite waard (bijv. in Enschede) | |
lolcat8811 | maandag 18 juni 2012 @ 23:32 |
In België zijn de eerste Desiro ML-stellen aan hun actieve dienst begonnen. Er zijn er maar liefst 305 van besteld, dus binnenkort zal je bijna niks anders meer zien rijden... Tot eind 2016 worden er elke maand zo'n 5 tot 8 stellen geleverd. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2012 @ 23:50 |
Zo hoorde ik net ook al een omroep "We staan voor een rood sein in verband met omstandigheden" ![]() Zeg dan niks ![]() | |
Crientj | dinsdag 19 juni 2012 @ 00:10 |
Vanmorgen was leuk trouwens. ;+![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 19 juni 2012 @ 00:14 |
Ik had me nog ingeschreven bij de ZZP-afdeling van NS, ik weet niet of dat de domste keus van dit jaar is. Ik kan zoveel concepten naar ze toesturen, ze blijven volharden in hun eigen koppigheid... | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 00:16 |
Ik had mss ook beter gewoon wel de baan op kunnen gaan en in de klerezooi kunnen lopen ![]() Echt ELKE keer als ik naar de tandarts moet moet k het afzeggen omdat de treinen in een krakeling over straat liggen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 06:39 |
Voor de spotters ![]() Morgen rijd ik eind van de middag door Amsterdam Centraal met een lege kolentrein ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 07:46 |
![]() Jammer dat ik er niet woon, anders was ik even komen kijken ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2012 09:57:02 ] | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2012 @ 08:03 |
FYP. | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:07 |
Over Amsterdam gesproken: de reparatie van een van de bruggen over de Oosterdoksvaart zal twee dagen korter duren dan gepland. Gisteren voer er een schip tegen de meest noordelijke brug aan, waardoor de Watergraafsmeer slecht bereikbaar is geworden en de Fyra en Benelux ingekort moesten worden tot Schiphol. Ze verwachten nu dat het treinverkeer donderdag weer normaal zal verlopen, al moet je dat met het voorspelde noodweer van die dag mogelijk met een korrel zout nemen ![]() | |
dennistd | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:27 |
Hij is niet aangevaren trouwens:
| |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:29 |
ok, dan klopten de eerste berichten dus niet | |
Gtaboy107 | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:36 |
Oké, mijn reisgenoot moet nu via spoor 10a binnenkomen, dat is ook vlakbij 13a neem ik aan? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:39 |
ja, maar daarvoor moet je wel even de tunnel door | |
Gtaboy107 | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:39 |
Oh dat is niet zo erg. ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:50 |
Een TIS 4.1 te Oss.Oftewel een incident met gevaarlijke stoffen. | |
dennistd | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:56 |
Gaslekje in een goederentrein, is alweer klaar: http://www.brabantsdagbla(...)-gaslek-in-trein.ece | |
Tha_T | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:57 |
Had ik eerst nog gezegd dat ik afgelopen Donderdag een gesprek had bij ProRail mbt hun vacature voor trdl. Was een goed gesprek. Vandaag de terugkoppeling gehad. Ze vonden me prima en ze waren erg enthousiast alleen zat er in mijn sollicitatie groep een ex-luchtverkeersleider dus die kreeg de voorrang op mij. Jammer maar helaas. Volgende keer nog maar eens proberen denk ik ![]() | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:26 |
Gaat die luchtverkeersleider zich niet vervelen? | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:26 |
Ik bedoel: er ontbreekt toch een dimensie. | |
Tha_T | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:28 |
Zoiets had ik me ook bedacht maar hij zal die opleiding waarschijnlijk wel gaan halen. Bij mij is het maar afwachten ![]() | |
Viezze | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:38 |
Ik vermoed dat die ex-luchtverkeersleider is afgevallen tijdens de opleiding; het kan daar namelijk nog zo zijn dat je gedurende de opleiding (van volgens mij vier jaar) afvalt omdat je toch niet goed genoeg bent. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 14:22 |
![]() Afgelopen donderdagavond tijdens het laden van de kolentrein te Amsterdam Westhaven. Gelukkig geen ramp, op het moment dat je het bedrijfsspoor oprijdt meld je je binnen. Pas weer contact met de TRDL wanneer je het S-bord wilt passeren. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 14:55 |
Wat ik mij nou afvraag he, hoe kan je de trdl bereiken als je geen netwerk hebt? Lag het aan het bereik of iets anders? | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 14:57 |
Met je mobiele telefoon bellen ![]() Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent. Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar) | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:02 |
En hoe kom ik aan het nummer van de trld? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:05 |
Dat krijg je van je werkgever ![]() Maar het heeft weinig zin om zo te bellen. Je moet trein nummers weten en waar je je bevind, en dan nog de goede post bellen om iets te melden ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:08 |
![]() | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:38 |
Google. | |
James1988 | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:39 |
Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja. Echt wel | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:40 |
Tijd voor de sproeitrein. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:43 |
![]() Problem solved ![]() | |
greavy | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:48 |
Arriva beproeft kwartiersdienstregeling station Boven-Hardinxveld Maandag 18 juni starten we een week lang een proef waar het onlangs in gebruik genomen station Boven-Hardinxveld in de kwartiersdienstregeling is opgenomen. Zo heeft Boven-Hardinxveld vier keer per uur een trein in elke richting. In goed overleg met de provincie Zuid-Holland is op 16 april jl. besloten dat wij tot nader order station Boven-Hardinxveld eerst twee keer per uur in de dienstregeling zou opnemen. Deze week beproeven we of het elk kwartier in- en uitstappen van reizigers op station Boven-Hardinxveld past in de huidige dienstregeling. Oftewel, er wordt gekeken of de stop in Boven-Hardinxveld van invloed is op de punctualiteit en de bijsturing met rituitval als gevolg van de kwartiersdienstregeling. Extra personeel Zowel ProRail als wijzelf zetten extra personeel in om de stop in Boven-Hardinxveld goed te onderzoeken en analyseren. Uiteraard wordt het personeel ook gevraagd te kijken naar mogelijk andere factoren die van invloed kunnen zijn op de prestaties van de dienstregeling. Mocht de proef succesvol blijken, dan blijft deze gehandhaafd. Houd daarom onze website in de gaten voor de uitkomst! http://www.arriva.nl/nieu(...)n-boven-hardinxveld/ | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:18 |
op 25 Juni moeten de werkzaamheden bij Amsterdam Westhaven ook weer klaar zijn. Zou een hoop schelen. Nu moeten binnenkomende treinen via Sloterdijk naar de Houtrakpolder, kopmaken, naar Westhaven, weer kop maken en dan geduwd naar binnen bij de OBA. Kost toch een 3 kwartier extra, mits je vrijgave rangeren hebt. Anders kan het nog langer duren. | |
greavy | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:53 |
De - over het algemeen zeer belangrijke - Gotthard tunnel / route is nog minimaal een maand gesperd. Laatst is het daar aardig mis gegaan, en zijn er veel brokstukken van de bergen op het spoor beland. Herstel duurt langer als eerst verwacht, gezien de schade ook veel groter is. Voordat er met opruimwerkzaamheden gestart mag en kan worden, moeten de huidige rotsen geïnspecteerd worden. Geologen hebben laten weten dat er nog wel 200 tot 500 kubieke meter aan rots naar beneden kan vallen binnen een vrij korte tijd. Totaal is er al ruim 2000 tot 3000 kubieke meter aan steen op de sporen gestort uit de bergen. Op dit moment word er nog iemand vermist. Reddingswerkers hebben de moed al opgegeven. Hij zal nu zeker dood zijn. De omleidingen zijn voorlopig: Hoofdverkeer: Rijden niet tussen Zürich of Basel en Tessin en de verbinding tussen Arth-Goldau en Göschenen zijn onderbroken. SBB heeft vervangende diensten met bussen ingezet. Een vertraging van minimaal 60 minuten, wat oplopen kan tot 150 minuten, is rekening mee te houden. De CFF, de Goederentak van de SBB, had bij het ongeval circa 12 goederentreinen stil laten zetten die al onderweg waren. Een aantal moesten weer teruggetrokken worden voor een omleiding. CFF leidt de goederentreinen om. | |
James1988 | dinsdag 19 juni 2012 @ 17:04 |
CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo. ![]() De spoorwegen hebben ook eigen jingles voor ieder deel van het land. | |
greavy | dinsdag 19 juni 2012 @ 17:19 |
Oja, ik haal het even door elkaar heen. Moet idd SBB Cargo zijn ... Doet er niet vanaf dat het treinverkeer ernstige hinder ondervind lange tijd. Een foto: ![]() ![]() | |
Bitlord | dinsdag 19 juni 2012 @ 17:21 |
Midden in de spits, maar slechts vijf reizigers tussen Nijverdal en Nijverdal-West met de NS-bus. Hoewel er vanuit Almelo via Deventer een sneller alternatief is via Deventer heb ik toch het idee dat deze verbinding door de ondertunneling bij Nijverdal behoorlijk om zeep is geholpen. | |
greavy | dinsdag 19 juni 2012 @ 17:29 |
![]() SSN Terug naar Toen Express Klikje voor de website | |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:47 |
Tsja, via Almelo naar Zwolle kost 55 minuten, terwijl via Nijverdal 20 minuten extra kost. Daarbij zit je via Deventer in een wat relaxter treinstel. Dan weet ik het ook wel. | |
Q. | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:54 |
Tja, dat was wel te voorspellen, ik denk dat het autoverkeer ook wel aardig is gestegen, overstappen is één van de grootste OV-don'ts. Moeten maar zien dat die lijn weer op het oude niveau komt.. complete minachting voor de reiziger, het opknippen. Moeten ze eens in het westen proberen, 3 jaar een spoorlijn knippen. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:58 |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:58 |
Als ze dan nou eens wat vaker die NS-bus inzetten, dan zou het misschien al wat schelen. Om nou 20 minuten te gaan wachten op een bus en daarna nog eens 6 minuten op de volgende trein.. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:58 |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:59 |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:59 |
Dat was het weer even. Doorkwebbelen maar ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:07 |
Geen retroromaanse afkorting? | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:09 |
Was je hier ziek ofzo? | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:11 |
Groningen gaat veel investeren in het stationsgebied:Bron: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=111031 Het opstelterrein zou moeten verhuizen naar de plek waar nu de splitsing is tussen de sporen naar Zuidbroek en Haren | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:12 |
Ik vraag meestal om het mobiele nummer van de machinist als ik toestemming geef een stamlijn te bezetten. Je valt zo door de mand, als ik nog wat extra vragen stel. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:14 |
Nog niet eens ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:14 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:16 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:19 |
het was een terechte vraag waard ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:42 |
Dit was slechts een poging een nogal ongebruikelijke lichamelijke inspanning cinematografisch in live action in beeld te brengen. Lang verhaal. Maar dat is offtopic, het ging over die treinenfilmpjes ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:46 |
Spannende beelden hoor! | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:55 |
![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 19 juni 2012 @ 20:59 |
Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is. | |
b2py | dinsdag 19 juni 2012 @ 21:24 |
Kedeng kedeng ![]() Leuke filmpjes! | |
b2py | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:14 |
ProRail zoekt partner voor wegslepen gestrande treinen Er komt een wegsleepdienst voor het Nederlandse spoornet. Deze zomer start ProRail met een aanbestedingsprocedure om één of meerdere bedrijven te selecteren die deze nieuwe dienst kunnen uitvoeren met diesellocomotieven. ProRail heeft zelf geen eigen materieel. Afgelopen winter heeft ProRail al ervaring opgedaan met een dergelijke dienst om gestrande passagierstreinen te kunnen wegslepen. De spoorbeheerder had hiervoor een samenwerking met DB Schenker die verspreid over het land op strategische locaties vijf diesellocomotieven met machinist paraat had om indien nodig in actie te komen. Dat is ook inderdaad een aantal keer gebeurd. Diesellocomotieven Het ging om een proef, die ProRail nu gedurende een heel jaar wil voortzetten met een nog te selecteren vervoerder. De ervaring leert dat ook buiten de winter behoefte is aan diesellocomotieven die gestrande treinen snel kunnen wegslepen. Ook bij evenementen als Koninginnedag of voorspeld noodweer wil ProRail standaard locomotieven en machinisten achter de hand hebben. Volgens ProRail bewijst de wegsleepdienst vooral zijn nut in situaties waar de bovenleiding defect is. “De meeste gestrande treinen kunnen gewoon weggesleept worden door andere treinen. Maar als de bovenleiding defect is, lukt dat niet omdat er dan geen stroom voorhanden is. Met een dieseltrein heb je dat probleem niet”, zegt woordvoerder Michiel Haighton als toelichting op de keuze voor diesellocomotieven. Bij gestrande treinen is de vervoerder verantwoordelijk voor de evacuatie van de reizigers en ProRail voor het vrij maken van het spoor. In noodgevallen kan ProRail hiervoor locomotieven vorderen. Proef van een jaar De nieuwe proef gaat een jaar duren. Daarna bekijkt ProRail of en hoe ze de wegsleepdienst definitief gaat invoeren. Wellicht blijkt dat de spoorbeheerder beter eigen materieel kan aanschaffen in plaats van inhuren. Het bedrijf dat de nieuwe dienst gaat uitvoeren zal zich in eerste instantie richten op reizigersvervoer. Indien nodig worden ook goederentreinen weggesleept. Bron | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:17 |
als je kijkt naar de hoeveelheid locs die altijd op amersfoort staan... er zijn genoeg van die dingen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:19 |
Een proef van een jaar ![]() We gaan voor de zevenhonderdzestienduizendste keer het wiel uitvinden, maar we moeten EERST nog even een jaar lang testen of het wel echt rond is ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:19 |
NS heeft nog een heleboel Buffeltjes over, dan hoeft de koppeling ook niet veranderd te worden! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:23 |
geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger worden ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:26 |
2 buffels dan ![]() | |
b2py | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:32 |
denk meer vanwege het kostenverhaal, zodat ze een inschatting hebben wat het ze gaat kosten | |
dennistd | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:33 |
Nouja, een buffel heeft toch nog 640kW vermogen t.o.v. van 1180kW van een 6400-loc. Valt niet tegen, hoewel dat diesel-hydraulisch is en een 6400-loc diesel-elektrisch. | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:38 |
zolang je het spul voorzichtig aan het rollen krijgt is er niets aan de hand | |
Mr_Klaasje | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:45 |
Maar zo'n 6400 is wel gebouwd op het trekken van zware lasten. Overigens mogen ze er dan ook wel voor zorgen dat die dingen meteen de HSL op kunnen én zo schoon (qua uitstoot) zijn dat de Schipholtunnel niet in de stress raakt als zo'n ding langskomt. | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:59 |
Misschien hebben ze bij de kanaaltunnel nog wat filters over. Gaan zeker passen! | |
James1988 | woensdag 20 juni 2012 @ 00:58 |
Oh jawel, de SBB heeft zeker wel een Romaanse naam en afkorting: VFS (Viafiers federalas svizras). Maar die wordt niet gebruikt gezien het kleine percentage van de bevolking dat Romaans is (0,5%). | |
#ANONIEM | woensdag 20 juni 2012 @ 01:03 |
Zo weer thuis ![]() Stage bedrijf was vergeten een hotelkamer te boeken voor me, dus ik kon niet mee naar Emmerich. Morgen eerst uitslapen en dan maar even bellen of ze een mddag/avond dienstje voor me hebben ![]() | |
bork | woensdag 20 juni 2012 @ 01:20 |
Help! Ik weet best veel te vinden maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)
| |
#ANONIEM | woensdag 20 juni 2012 @ 01:21 |
Sowieso ergens in Duitsland ![]() | |
bork | woensdag 20 juni 2012 @ 01:22 |
Monopoly, Richtig! Jij gaat door voor de Bahncard 25! | |
greavy | woensdag 20 juni 2012 @ 01:57 |
En de Syntus lijnbus rijdt ook voor NS, zodat NS geen bus hoeft in te zetten. Zondags rijdt er een Taxibusje voor NS | |
greavy | woensdag 20 juni 2012 @ 03:02 |
Nou, dat was me m'n retourritje wel. Netjes op tijd in Stadspolders. Machinist ging maar eens bellen met de TRDL ... Het seintje stond nog rood. Uiteindelijk een Aanwijzing STS ontvangen. En overwegen aanrijden. Onderweg kwamen we weer tot stilstand voor een sein die ook niet uit de stand Stop kwam, en ook weer een Aanwijzing STS voor ontvangen werd, uiteindelijk. En bij de laatste overweg op een haar na een auto gemist die even ging zigzaggen ofzoiets ... Tussen Stadspolders en Dordrecht +15 opgelopen ... | |
b2py | woensdag 20 juni 2012 @ 06:35 |
frankfurt am main hbf | |
remcoP | woensdag 20 juni 2012 @ 07:39 |
Ga zelf eens zoeken! ![]() | |
bork | woensdag 20 juni 2012 @ 08:21 |
jaja, maar dan moet er wel iets zijn om concreet te zoeken, een lok op een stuk spoor dat is domweg zoeken, daar begin ik gewoonweg niet aan,. | |
greavy | woensdag 20 juni 2012 @ 10:56 |
Gister ging er weer een nuclair transport naar Frankrijk uit de Sloehaven: Ditmaal vrij weinig protest van Greenpeace. | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2012 @ 10:58 |
Is dat je zusje in de berm? ![]() | |
greavy | woensdag 20 juni 2012 @ 10:58 |
Is mijn foto ook niet, maar van Jeroen de Vries. | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2012 @ 10:59 |
Oh ja, natuurlijk ![]() ![]() | |
Yreal | woensdag 20 juni 2012 @ 11:00 |
Ik kan wel pics providen van durks zusje ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 20 juni 2012 @ 11:01 |
Gelukkig heb ik geen zusje ![]() | |
remcoP | woensdag 20 juni 2012 @ 12:42 |
Klopt, maar ik kwam hem tegen en vond het zo'n leuke plek om een lok neer te zetten. Ik heb al een kleine hint gegeven. | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2012 @ 13:05 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 juni 2012 @ 13:38 |
1 jaar dichterbij mijn opleiding tot machinist, op naar vwo 5 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2012 @ 13:39 |
waar is dat? | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2012 @ 13:41 |
nu al verklappen haalt de lol dr wel af hea? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2012 @ 13:42 |
gokje dan maar. Lijntje naar Schoonebeek? | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2012 @ 13:45 |
nopes ![]() | |
dennistd | woensdag 20 juni 2012 @ 14:06 |
Leeuwarden-Stiens? | |
greavy | woensdag 20 juni 2012 @ 14:15 |
Ik dacht ook aan die hoek, Dokkumer Lokaeltsje ofzo. | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2012 @ 14:17 |
2x fout :-) maar tis wel in het noorden des lands :-) | |
greavy | woensdag 20 juni 2012 @ 14:24 |
Onderweg naar Bad Bentheim. Straks de fraaie reclameloc 101 141 'Abuzis'(Linkje naar de bekendmaking) voor Ic147 op de foto zetten. | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2012 @ 14:30 |
als er nog een spoor naast het door jou gefotografeerde spoor loopt dan is het bij de STAR in Musselkanaal | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2012 @ 14:37 |
in de verte een wisserl voor een stukje dubbelspoors verder was die achter me enkelspoors ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 20 juni 2012 @ 14:42 |
Dus ik zou het moeten weten zeg maar? Eens zien waar nog weinig gebruikte spoortjes liggen... Franeker, Sneek, Groningen Losplaats, Onnen, Zuidbroek, Winschoten, Delfzijl, Roodeschool... en dat is het volgens mij allemaal niet. Ik gok op een VAM of iets dergelijks. | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2012 @ 14:50 |
Bij de VAM hangt waslijn. Dus ik hou het nog steeds op de STAR, maar de exacte locatie is me ff onduidelijk | |
Yreal | woensdag 20 juni 2012 @ 14:52 |
Wel zwak dat de ns nu alweer waarschuwt dat er morgen middag treinen zouden kunnen gaan uitvallen | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2012 @ 14:53 |
foto is om 17:32 gemaakt.. helpt je dat wat icm de stand van de zon? ![]() | |
ReisT | woensdag 20 juni 2012 @ 15:04 |
Wees blij dat ze nu tenminste niet meteen weer beginnen over een nooddienstregeling... | |
DriekOplopers | woensdag 20 juni 2012 @ 15:15 |
Wat niet is... | |
ArnosL | woensdag 20 juni 2012 @ 15:21 |
Idd. Je kunt er nu iig al vast van uit gaan dat er treinen uit gaan vallen als het regent ![]() | |
dennistd | woensdag 20 juni 2012 @ 15:21 |
Ach ja.. |