quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Ding doet me nog het meest denken aan een voor het spoor omgebouwde verreiker.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dat shuntertje vond ik wel een schatje eigenlijk
Gaat de goede kant op, 25% is best acceptabelquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De terugweg ging goed ja![]()
De tweede vlekkeloze rit in 8 pogingen
hmm, ook maar eens invullen. Heb nog een chipkaart waarop ik in de min staquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:49 schreef b2py het volgende:
Gemiste uitcheck kan je 1 keer laten terugstorten.
http://www.ov-chipkaart.n(...)enantwoorden/?n=1131
Die vd leek is echt niet helemaal goed lekker bij zijn hoofd geloof ik hequote:Op dinsdag 17 april 2012 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
http://somda.nl/forum/5791/p386370/DH-stellen+%28vervolg%29/
mja, er lopen daar ook wel heel wat autisten en betweters rond he. De toon van de discussies is daar regelmatig om van te huilen vind ik. Actief meeposten doe ik er al lang niet meer, alleen maar meelezen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die vd leek is echt niet helemaal goed lekker bij zijn hoofd geloof ik he
Alleen wel grappig dat hij zich juist zelf gedraagt als de figuur van regel 4 in het filmpje wat hij zelf postquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, er lopen daar ook wel heel wat autisten en betweters rond he. De toon van de discussies is daar regelmatig om van te huilen vind ik. Actief meeposten doe ik er al lang niet meer, alleen maar meelezen.
Is hier af en toe niet anders hoorquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De toon van de discussies is daar regelmatig om van te huilen vind ik.
Truequote:
mja, hier herstelt het zich weer snel zonder al het geschreeuw en gedoe, daar is dat een stuk minderquote:
Sommigen vind ik wel interessant om te volgen. Dienstregelingen bijvoorbeeld volg ik nauwgezet, maar materieel verbouwingen niet zo..quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
TrueAl volg ik de discussies op somda niet zo nauwgezet
Moet je voor de gein eens VRAGEN om een dienstregeling. Kajjelachejongequote:Op dinsdag 17 april 2012 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Sommigen vind ik wel interessant om te volgen. Dienstregelingen bijvoorbeeld volg ik nauwgezet,
We zijn hier met ongeveer 15-20 gezellige lui? Daar met 50+ betweters?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, hier herstelt het zich weer snel zonder al het geschreeuw en gedoe, daar is dat een stuk minder
Dat gaat dan om een bepaalde dienstregeling van een trein. Dat interesseert me dan weer niet, maar wel weer de dienstregeling opbouw.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens VRAGEN om een dienstregeling. Kajjelachejonge
Tis maar hoe je het omschrijftquote:
Als je daar het gore lef in je bliksem hebt om abusievelijk een goederenwagen type Fallns uit te schelden voor Falls dan zul je er van lusten.quote:
Nou, betweters KUNNEN ook normaal doen. Ik heb vaak genoeg een hekel aan posts van bijvoorbeeld jou of greavy of zo nog wel wat mensen. Maar jullie KUNNEN best normaal doenquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:24 schreef b2py het volgende:
Ik hou me niet zo bezig met cargo's, ben er dus nog nooit geweest.
Vertel eens een verhaal over Roland Rail?
[..]
Tis maar hoe je het omschrijft
volgens mij heeft greavy er al een ban gehad, omdat hij tot twee keer toe iets postte dat niet helemaal klopte.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:26 schreef b2py het volgende:
You gotta be kiddin' me
Zal met Fccpps helemaal lastig zijn
Vanochtend ook al geen probleem.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:32 schreef bork het volgende:
Volgens mij is het puntstuk weer terecht, er kwam goed hard een VIRM richting Amersfoort en een ICM richting Utrecht ook hard over mij heen boven mij langs toen ik fietste op de Darwindreef (viaduct Blauwkapel) om 5 uur vanmiddag..
Wacht maar tot jij eruit gevist wordt als "verdacht uitziend persoon"quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:42 schreef b2py het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/426827
Kamervragen over controle Utrecht CS
UTRECHT - De PvdA in de Tweede Kamer wil opheldering van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie over politiecontroles op station Utrecht Centraal. De Spoorwegpolitie houdt daar tot 26 april enkele oefeningen om plegers van aanslagen te herkennen.
Tijdens de oefeningen letten agenten op verdachte personen. Mensen die afwijkend gedrag vertonen, worden uit de massa gevist en aangesproken.
De Utrechtse gemeenteraad vroeg burgemeester Wolfsen al naar nut en noodzaak van de controles. Nu volgt de landelijke PvdA het voorbeeld van de lokale fracties.
Tsja, ik weet me nou niet echt een standpunt aan te meten..
Oohja, daar had ik ook een off-topic post geplaatst. Daar reageerde weer iemand op. Toen heb ik maar niet meer gereageerd omdat ik zag dat het off-topic was. Wel jammer dat v.d. Leek zo laat zien dat hij zelf geen haar beter is dan de rest.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
http://somda.nl/forum/5791/p386370/DH-stellen+%28vervolg%29/
Hé, is dat dezelfde gast als Beneluxspoor?!quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Oohja, daar had ik ook een off-topic post geplaatst. Daar reageerde weer iemand op. Toen heb ik maar niet meer gereageerd omdat ik zag dat het off-topic was. Wel jammer dat v.d. Leek zo laat zien dat hij zelf geen haar beter is dan de rest.
meer dan waarschijnlijkquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé, is dat dezelfde gast als Beneluxspoor?!
Hij is daar ook mede-eigenaar van. Vroeger zat OHIH ook in het pakket, maar die zijn enkele jaren geleden na een meningsverschil apart verder gegaan. Dat laatste heeft de oprichting van OVinNL ingeleid. Die site staat uiteraard weer los van de rest.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé, is dat dezelfde gast als Beneluxspoor?!
oh ja. Maar de sites zijn iig aan elkaar verwant.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:09 schreef Duvel het volgende:
Kan geen eigenaar zijn, Beneluxspoor is een stichting.
Bijna. Behalve OVNL want daar is het WEL leuk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:11 schreef b2py het volgende:
Zijn alle spoorforum's niet op 1 of andere manier aan elkaar gelinkt? Je komt iig op de meeste wel dezelfde tegen.
qua vaak beheerders niet, qua gebruikers welquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:11 schreef b2py het volgende:
Zijn alle spoorforum's niet op 1 of andere manier aan elkaar gelinkt? Je komt iig op de meeste wel dezelfde tegen.
Ben ik met je eensquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bijna. Behalve OVNL want daar is het WEL leuk.
Oh ja maar dit is EEN reeks binnen EEN subforum. Fok is ZO veel groterquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben ik met je eens
Ik vermaak me overigens hier ook wel hoor, gezellige boel met af en toe wat gezellig gekibbel erbij.
Hahaha, ik heb het weleens over "zo'n rood goederenrijtuig met 8 van die wielen en zo'n geel ding aan de zijkant waar je aan kan draaien". Dat mag vast niet...quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je daar het gore lef in je bliksem hebt om abusievelijk een goederenwagen type Fallns uit te schelden voor Falls dan zul je er van lusten.
ZOVEEL onkunde wordt gewoon verwijderd zonder commentaarquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hahaha, ik heb het weleens over "zo'n rood goederenrijtuig met 8 van die wielen en zo'n geel ding aan de zijkant waar je aan kan draaien". Dat mag vast niet...
Ach. Laten we daar boven staan. Elk woord dat we aan dat soort sites spenderen is er eentje te veel.quote:
M'n handen jeuken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZOVEEL onkunde wordt gewoon verwijderd zonder commentaar
Mijn eerste reactie hierop zou zijn: heb je gezopen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
M'n handen jeuken.
"Waarom heeft een personenwagon maar een stootblok in het midden, terwijl die goederenrijtuigen er twee aan de zijkanten hebben?"
"Waarom heeft zo'n diesellocomotief niet zo'n antenne op het dak die tegen die kabel boven het spoor komt?"
"Die stoplichten langs de rails zijn verkeerd hoor. Het rode licht zit aan de onderkant en het groene juist bovenaan. Dat is fout."
Heerlijk.
Of deze natuurlijk (tweede plaatje en onderschrift): http://www.voorbeterov.nl/120125.php
Ik zal het gortdroge antwoord van de klantenservice nog wel eens publiceren.
Of op z'n minst nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet bij Flash alleen niet vergeten dat het er misschien rot uitkomt maar dat hij het eigenlijk poeslief bedoelt
Ja. Koffie.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie hierop zou zijn: heb je gezopen?
haha briljant.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
M'n handen jeuken.
"Waarom heeft een personenwagon maar een stootblok in het midden, terwijl die goederenrijtuigen er twee aan de zijkanten hebben?"
"Waarom heeft zo'n diesellocomotief niet zo'n antenne op het dak die tegen die kabel boven het spoor komt?"
"Die stoplichten langs de rails zijn verkeerd hoor. Het rode licht zit aan de onderkant en het groene juist bovenaan. Dat is fout."
Heerlijk.
Of deze natuurlijk (tweede plaatje en onderschrift): http://www.voorbeterov.nl/120125.php
Ik zal het gortdroge antwoord van de klantenservice nog wel eens publiceren.
Ja en daar maak ik me ook af en toe schuldig aan, waarvoor excuus. Toch heb ik hier nog nooit (vanaf topic 52 dan, het topic waar het balletje voor rondje ODG opgegooid werd) nog nooooit moderatoringrijpen gezien...quote:
klopt. Het is de snelheid die je vanaf dat punt veilig maximaal mag rijden. Uiteraard geldt wel dat je pas kunt versnellen als de laatste bak van de trein dat bord gepasseerd is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:35 schreef b2py het volgende:
[..]
haha briljant.
Nu ben ik stiekem wel benieuwd, waar zijn ze wel voor dan? Baanvaksnelheid?
Waarom er verschil is tussen die twee, heb ik overigens nooit gesnapt. Het is allebei de maximum snelheid.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:45 schreef Duvel het volgende:
Borden baanvaksnelheid worden in nieuwe situaties toch niet meer toegepast? Alleen nog plaatselijke snelheid?
Is het niet zo dat baanvaksnelheid toegepast wordt als de komende seinen p-seinen zijn? Dat zou kunnen verklaren waarom er vanaf Hengelo richting Enschede, Oldenzaal en Almelo groene driehoekige baanvaksnelheidsborden staan, en richting Delden (1 blok) een plaatselijk snelheidsbord. En aangezien er op nieuwe stukken geen P-seinen toegepast worden zou dat het wel verklaren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom er verschil is tussen die twee, heb ik overigens nooit gesnapt. Het is allebei de maximum snelheid.
Jaaaa flash is ook iemand met een gebruiksaanwijzingquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet bij Flash alleen niet vergeten dat het er misschien rot uitkomt maar dat hij het eigenlijk poeslief bedoelt
thanks!quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Het is de snelheid die je vanaf dat punt veilig maximaal mag rijden. Uiteraard geldt wel dat je pas kunt versnellen als de laatste bak van de trein dat bord gepasseerd is.
Verder hangt het de Vmax die je zelf mag rijden, de stand van de seinen en wissels, het treinpad en eventuele verstoringen af of je die snelheid ook kunt rijden.
Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannenquote:
HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannen![]()
Somda: Ban
OHIH: Ban
Ik weet niet of ik er nog één vergeten ben. Treingerelateerde fora waar ik actief ben:
* Fok! TreinenTopic
* Spoorforum.com
* Spoortechniek.nl
* OVinNederland.nl
- Rolandrail: Verkeerde wagenbenamingquote:
Ja, klopt. Ff vergetenquote:Op woensdag 18 april 2012 09:41 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen.
Ligt gewoon allemaal aan jezelf dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
[..]
- Rolandrail: Verkeerde wagenbenaming
- OHIH: In discussie gaan met een NS-medewerker![]()
- Somda: Weet ik ff niet meer
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?quote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!
series zijn aan elkaar gekoppeld.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?
tsja, de nieuwe veiligheidseisen omdat er in het verleden nog wel eens treinen door het stootjuk zijn gegaan en zo voor veel schade hebben gezorgd.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
3 jaar? 2 Klappers in nog geen jaar. Volgens mij 3 klappers in anderhalf jaar...quote:Op woensdag 18 april 2012 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Spoor 1 en 2 zijn toevallig de spoortjes die bekend zijn van niet minder dan 3 klappers met SGMm in de afgelopen 3 jaar.
Ha, de test is geslaagd!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?
Ook in geval van nood, zoals reanimatie?quote:Op woensdag 18 april 2012 13:27 schreef greavy het volgende:
Oja, leuke regelgeving verschillen:
Nederland: Moet een Machinist in Nederland gereanimeerd worden of andere eerste hulp, mag de HC de bediende cabine altijd betreden
Belgie: De Treinbegeleider moet eerst een formulier invullen waarin hij aangeeft waarom hij de bediende cabine in gaat, om welke tijd en dergelijke. Doet hij dat niet, is hij in overtreding. Dat formulier niet vooraf ingevuld geeft serieuze problemen.
belachelijk trouwens. je kunt ook doorschieten met regels ...quote:Op woensdag 18 april 2012 13:33 schreef greavy het volgende:
Ja. Er zijn TBGL's daardoor gestraft, omdat het formulier niet ingevuld was![]()
Oftewel: Vul dat formulier in, en dan zie je maar of je nog kan helpen ...
het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..quote:Op woensdag 18 april 2012 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
De Arriva-treinen in Noord-Nederland doen het ook op die manier. Eerst stoppen en er dan langzaam naar toe rijden.
Normaal gesproken wel. Alleen te gebruiken als je ook toegangsbewijs voor De Kuip hebt. Treinen staan die dagen gewoon in de NS Reisplanner, dus je kan het allemaal plannenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:12 schreef Fiorano het volgende:
Is station Stadion Rotterdam bij elke wedstrijd in de Kuip geopend ?
Langzaam rijdend mag volgens mij ook hoor. Hoewel er machinisten zijn die voor het zekere maar eventjes stilstaan.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:52 schreef b2py het volgende:
[..]
het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..
In Deventer wordt er nooit gestopt voordat ze koppelen. En dat gebeurt daar toch gemiddeld genomen zo'n 2x per uur. Dat is dan wel niet met SGMm, maar met ICMm.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:52 schreef b2py het volgende:
[..]
het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..
Je denkt in de juiste richting maar vervang Kortrijk dan door Moeskroen da's dichter bij de grens.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:34 schreef greavy het volgende:
Ik denk: GoPass op Brussel-Kortrijk, en vanaf Kortrijk een enkeltje kopen?
Thanksquote:
Tractie van de Ertstrein weet ik niet. De autotrein uit de Sloehaven is normaal met G2000.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
ThanksMorgen stuk Roosendaal - Vlissingen Oost - Roosendaal, auto's ophalen.
Vrijdag Amsterdam Westhavengebied - Emmerich (overnachting hotel), en weer terug. Ertstrein dus hopelijk met de Class'66
ach jee een gele jas.... snel insmeren met buffervet uit, zo loop je erbij als een groentje.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:24 schreef Monopoly het volgende:
Zo, morgen 1e stage dag bij een goederenvervoerder op de Waalhaven10 weken lang meerijden en zelf ook besturen
PBM's zijn binnen
[ afbeelding ]
Prutsers..quote:Op woensdag 18 april 2012 17:05 schreef dennistd het volgende:
En ja hoor, daar is ie weer: de koninklijke reisplanner van NS.
Trein 28401 (Dagplan extra treinen voor vorstelijke personen), IC Amsterdam-Blerick
Amsterdam vertrek 8.41u
Horst-Sevenum haltering 10.43u
Blerick aankomst 10.52u
Morgen die trein maar eens nemen. Moet toch die kant opquote:Op woensdag 18 april 2012 17:05 schreef dennistd het volgende:
En ja hoor, daar is ie weer: de koninklijke reisplanner van NS.
Trein 28401 (Dagplan extra treinen voor vorstelijke personen), IC Amsterdam-Blerick
Amsterdam vertrek 8.41u
Horst-Sevenum aankomst 10.37u
Horst-Sevenum vertrek 10.43u
Blerick aankomst 10.52u
Als ze met Gül naar de Floriade gaat, grote kansquote:Op woensdag 18 april 2012 17:17 schreef dennistd het volgende:
Hij staat trouwens zes minuten stil op Horst-Sevenum... ik heb zo het idee dat Bea en de rest daar dan al uitstappen...
Ik ga er toch vanuit dat men er hier niet zo moeilijk over doet.
Als ik het nu uit een of ander intern systeem zou hebben was het wat anders,
maar sla de reisplanner er zelf maar op na
nogmaals plaatsen danquote:Op woensdag 18 april 2012 17:20 schreef dennistd het volgende:
Hij is weer weg van somda... ook niet even een mailtje over hoe en wat he...
Waarom doen ze daar zo schaapachtigquote:Op woensdag 18 april 2012 17:20 schreef dennistd het volgende:
Hij is weer weg van somda... ook niet even een mailtje over hoe en wat he...
Tof! Veel plezier. Waar is je BvT, of staat die gewoon niet op de foto?quote:Op woensdag 18 april 2012 16:24 schreef Monopoly het volgende:
Zo, morgen 1e stage dag bij een goederenvervoerder op de Waalhaven10 weken lang meerijden en zelf ook besturen
PBM's zijn binnen
[ afbeelding ]
In mijn portomonee. Bedrijfspas/cabinekaartquote:Op woensdag 18 april 2012 17:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tof! Veel plezier. Waar is je BvT, of staat die gewoon niet op de foto?
Wat klopt daar niet aan eigenlijk?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:49 schreef b2py het volgende:
Driek, je mag wat mij betreft ook nog een bericht richting NS sturen over de melding bij reizen die je voor een dag na de hudige pland.
"Dit reisadvies houdt geen rekening met wijzigingen in de treindienst op de dag zelf. Plan voor een actueel reisadvies uw reis vlak voor vertrek."
Precies, zo is het ookquote:Op woensdag 18 april 2012 18:05 schreef b2py het volgende:
Het is toch belachelijk dat de NS dat erbij moet melden? Alsof ze zichzelf niet meer vertouwen.
Nope, zit lekker in het zonnetje in Dvquote:Op woensdag 18 april 2012 18:10 schreef greavy het volgende:
Amersfoort-Utrecht defecte bovenleiding. Moet Fles er nog langs?
Je kunt je ook afvragen waarom iedereen daar zo gfraag weg wil?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:36 schreef Monopoly het volgende:
Niet de beste baan, ook niet de beste werkgever, maar goed... Voor iemand die het graag wilt
FOK! is niet zo van het modereren, tenzij het tegen de wet of het beleid ingaat.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:14 schreef b2py het volgende:
Het is een 'verboden' dienstregeling.. Zal hier tzt ook weggemodereerd worden verwacht ik
Doet verder niet af aan de blunder van de NS overigens
Hahaha. Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom iedereen daar zo gfraag weg wil?
Nee, niets mis mee. Drop-outs die BOA worden. Echt een bijzonder wenselijke situatie.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:59 schreef Monopoly het volgende:
Maar goed, als schoolverlater/drop-out is het op zich een mooie kans.
Toch wel oké verdienen, gratis reizen en eventueel BOA halen. Niets mis mee als je nog wat jonger bent.
Het zijn niet allemaal lapzwansen. Sommige weten gewoon niet wat ze willen.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, niets mis mee. Drop-outs die BOA worden. Echt een bijzonder wenselijke situatie.
En toch vraag ik me af: Is het echt zo erg.. Als ik in de trein zit zie ik eigenlijk nooit wat raars. En dat ligt niet aan mijn indrukwekkende gestalte ofzoiets(eerder het tegendeel..).quote:Op woensdag 18 april 2012 20:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hahaha. Dat is zeker waar.
Veel gedoe daar. Ving tijdje geleden nog wel wat op toen ik nog bij de treincatering werkte. Aardig wat scheldwoorden gehoord in de personeelskantine van NS
Maar goed, als schoolverlater/drop-out is het op zich een mooie kans.
Toch wel oké verdienen, gratis reizen en eventueel BOA halen. Niets mis mee als je nog wat jonger bent.
Ik denk dat het over het algemeen ook wel aardig mee valt qua geweld. Meer wat intimidatie etc. Ook fout natuurlijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En toch vraag ik me af: Is het echt zo erg.. Als ik in de trein zit zie ik eigenlijk nooit wat raars. En dat ligt niet aan mijn indrukwekkende gestalte ofzoiets(eerder het tegendeel..).
cityliner regioliner interliner lifeliner? Een bus?quote:
helikopterquote:Op woensdag 18 april 2012 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
cityliner regioliner interliner lifeliner? Een bus?
Ja, heb ik gezien tijdens mijn SOS-training. (Samenwerken Onder Stress)quote:Op woensdag 18 april 2012 21:56 schreef Monopoly het volgende:
Tijdje geleden kwamen er een paar conducteurs en machinisten langs van het programma: Luisteris. Best interessant, en ze lieten een filmpje zien over het gevaar bij spoorwegovergangen.
Best mooi gemaakt, en we werden er allemaal wel even stil van...
http://www.zee.nu/voor_ns_knalrood.html
Voor degene die hem nog niet gezien hebben. Film heet: Knalrood.
Aanrijding contra persoon. In mijn wereldje danquote:
Ah. Ik hoor die afko voor het eerst.quote:Op donderdag 19 april 2012 07:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aanrijding contra persoon. In mijn wereldje dan
Dat kan kloppenquote:Op donderdag 19 april 2012 07:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah. Ik hoor die afko voor het eerst.
Want die hebben jullie zelf bedacht?quote:
Jullie? Ikquote:Op donderdag 19 april 2012 07:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Want die hebben jullie zelf bedacht?
Als je een rare bent, dan moet je op somda zitten joh.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jullie? Ik![]()
"mijn wereldje"
Ik ben maar een rare af en toe
Daar ben ik niet raar genoeg voorquote:Op donderdag 19 april 2012 08:58 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Als je een rare bent, dan moet je op somda zitten joh.
Volgens diverse websites wel, maar als ik naar de website van de school in kwestie ga kan ik er ook niks over vinden. Dus waarschijnlijk toch nietquote:Op donderdag 19 april 2012 13:03 schreef greavy het volgende:
Opleiding in Rotterdam en Amsterdam zijn BOL.
Heeft Den Bosch ook de opleiding 'Machinist Railvervoer'? Die ken ik nog niet..
Jammer dattie niet langs Rotterdam kwam. Plan was eerst dat ie precies in de pauze langs Lombardijen kwam. Dus had daar dan ff heen gelopen.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
jammer dat ze niet even een wisselstoring ingelegd hebben
En dat zouden meer mensen moeten doen!quote:Op donderdag 19 april 2012 14:05 schreef greavy het volgende:
En natuurlijk overal tot op de minuut nauwkeurig op tijd.
hoe zag de opgepakte persoon eruit? Ken veel mensen daar waarvan ik weet dat ze af en toe geen kaartje hebben.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:51 schreef greavy het volgende:
Ik liep vanmiddag rond 12:10 bij Lombardijen, zag ik op puntje perron spoor 2 (kant Barendrecht) een SLT-VI stil staan. Vlak daanra komen er 3 politiebusjes met sirene aan, en lopen in een snel tempo naar die SLT... De reizigers zaten er nog steeds in.
Circa 10 minuten later zag ik dat de agenten iemand geboeid meenamen, en toen kwam de volgende sprinter al aan. Daar zat een extra HC op en nog 4 andere NS-medewerkers, die daar de trein verlieten en de HC nam de trein op spoor 2 over. De HC die er oorspronkelijk op zat werd door collega's opgevangen.
Ik gok weer een gevalletje van zwartrijden, gepakt worden, en dan agressief worden ...
oh ken ik niet. Ken wel Jezus-look-a-likes.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:39 schreef greavy het volgende:
Ik stond op een afstandje, kon het niet goed zien. Was een Marokkaan of Turk oid.
Bij Lille Flanders in ieder geval TGV en regionaal Coradia-spul.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:13 schreef greavy het volgende:
Darkwing! Jij weet vast wel wat van leuke reizigersmeuk er bij Lille Flandres / Lille Europe komt? Ik dacht ook wat dieselmeuk, of tegenwoordig niet meer?
ja een hoop regionaal spul zelfs. Allemaal lijntjes naar Dunkerque over Hazebrouck en zo. En Calais. En als je gare pauperzooi wil zien is een rondje Douai - Arras - Lens wel een aanraderquote:Op donderdag 19 april 2012 17:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij Lille Flanders in ieder geval TGV en regionaal Coradia-spul.
Leuk om te lezenquote:Op donderdag 19 april 2012 21:16 schreef Monopoly het volgende:
Zo, de eerste stage dag zit er inmiddels op....
Op een "normale" schooldag veel theorie wel. Maar dat is ook wel belangrijk. Je begint met de basis over bijv spoorwegbeveiliging, practicum door middel van elektra onderdelen (relais etc).quote:Op donderdag 19 april 2012 23:08 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk om te lezendus jij doet die opleiding in Rotterdam (die waar ik zo over twijfel of ik er wel aan moet beginnen). Wat doe je nou zoal op een schooldag (behalve natuurlijk de dagen dat je zo'n toffe stage hebt)?
Shit, ik zou het op "opnemen" zetten, maar vergetenquote:Op donderdag 19 april 2012 20:45 schreef James1988 het volgende:
Herinnering: over 15 minuten Megafactories op National Geographic. Vandaag 'Speed Rail', een kijkje in de keuken bij Alstom.
12.30 aangekomen, vertrek rond 13.00quote:Op vrijdag 20 april 2012 02:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat dus. Jullie waren rond 12:55 op Roosendaal volgens een kennis :p
Oeps, las de SMS ff verkeerdquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
12.30 aangekomen, vertrek rond 13.00
Ook bij Bergen op Zoom door een kennis van mijquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:04 schreef Monopoly het volgende:
We zijn gefotografeerd door Nico Spilt. Zag hem staan op Rilland-Bath
Wel leuk dat je getipt wasquote:
Die autotrein is altijd beroemdquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wel leuk dat je getipt wasOnderweg meerdere spotters tegen gekomen overigens, stuk of 6. Wel geinig om dat vanuit de cabine te zien
Ja die DBshenker trein zat ons goed in de weg. Moesten een half uur wachten omdat ze het gebied niet hadden vrijgegeven op Sloe. Jammer welquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Die autotrein is altijd beroemd![]()
En dan de DBS Fordtrein met een 1600 ook
Ach, als goederenmachinist kan het jou toch geen zak boeien? Goederentreintjes worden net zo makkelijk 3 uur ergens stil gezet omdat ze 6 minuten vertraging haddenquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:09 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja die DBshenker trein zat ons goed in de weg. Moesten een half uur wachten omdat ze het gebied niet hadden vrijgegeven op Sloe. Jammer wel
Klopt hahahaquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Ach, als goederenmachinist kan het jou toch geen zak boeien? Goederentreintjes worden net zo makkelijk 3 uur ergens stil gezet omdat ze 6 minuten vertraging hadden![]()
* Een goederentrein verliest het recht op zijn pad als hij meer dan 5 minuten vertraging heeft, en komt in het eerstvolgende beschikbare goederenpad. En ja, dat kan best eens 3 uurtjes duren
Ik weet het niet wanneer hij uberhaupt iets upload. Is soms erg wisselend bij hem.quote:Op vrijdag 20 april 2012 02:15 schreef Monopoly het volgende:
Trouwens greavy, weet jij waar die foto's van Nico terecht komen die hij maakt ?
Heb op zijn site en zijn Flickr bezocht, maar zag geen foto's van vandaag. Laatste post van hem was van 15 april een filmpje.
Ik hou zijn site wel even in de gaten!quote:Op vrijdag 20 april 2012 02:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet het niet wanneer hij uberhaupt iets upload. Is soms erg wisselend bij hem.
Maare, ik ga nu echt plat. Net 6 uurtjes hard bikkelen er op zitten.
Thanksquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:22 schreef greavy het volgende:
Nja, ik moet om 10:25 weer te Lombardijen zijn![]()
Suc6 morgen met je treintje
Herhaling is nu bezig.quote:Op vrijdag 20 april 2012 01:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Shit, ik zou het op "opnemen" zetten, maar vergetenNet thuis van werk (Ja, ik werk weer. Momenteel in Leerdam, waarbij ik de laatste of ÊÊn na laatste trein uit Leerdam heb naar Dordrecht. En dan met de scooter naar huis mag, want geen stopboemel naar Zwijndrecht).
Ik had 'm ook gemist gisteravond, maar om 23:00 was die ook al in de herhalingquote:
Dat klopt. Want Alstom is al het beste.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik had 'm ook gemist gisteravond, maar om 23:00 was die ook al in de herhalingNatgeo heeft blijkbaar niks beters om uit te zenden
Oh! Ik dacht dat jullie altijd sudoku's deden op de post!quote:
Ook. En Japanse puzzels en Spider Patience en Mahjongg...quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat jullie altijd sudoku's deden op de post!
Want?quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:29 schreef sl44 het volgende:
pff wat een dag limburg twee keer afgesneden van de buitenwereld, en hondsbrutale arrogante personeel van de ns.
*Een aanrijding en geen treinverkeer naar roermond.*quote:
Had ik kunnen doen, maar het risico dat hij echt alleen naar susteren ging was me iets te groot, maar hij had het gewoon kunnen controleren met een simpel belletje.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch gewoon instappen?
dan moet je degene op het perron en de omroep geloven. Het kan best zijn dat de conducteur na vertrek in de trein wel omgeroepen heeft dat er gewoon doorgereden zal worden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:54 schreef sl44 het volgende:
[..]
Had ik kunnen doen, maar het risico dat hij echt alleen naar susteren ging was me iets te groot, maar hij had het gewoon kunnen controleren met een simpel belletje.
Nee dat kon volgens hem niet, er was geen mogelijkheid dat ze zouden doorrijden absoluut onmogelijk bevel is bevel.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je degene op het perron en de omroep geloven. Het kan best zijn dat de conducteur na vertrek in de trein wel omgeroepen heeft dat er gewoon doorgereden zal worden.
mja, sommigen doen het toch en ik kan me voorstellen dat de HC er aan vast houdt, omdat hij de dienstregeling moet volgen en zelf nog geen nieuwe informatie heeft gehoord omdat het nog te vers is. Bij twijfel kun je altijd ff op m.ns.nl kijken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:01 schreef sl44 het volgende:
[..]
Nee dat kon volgens hem niet, er was geen mogelijkheid dat ze zouden doorrijden absoluut onmogelijk bevel is bevel.
En dat zijn collega op het perron en de omroeper anders beweerde dat intresseerde hem niet.
Maar stel ik dan zo domme vraag als ik vraag: Als zoveel mensen het telefoongesprek hebben gehoord en jouw dat vertellen, dan ga je toch twijfelen en bel je even naar kantoor met de vraag wat de bedoelding is? is dat nu zo rare gedachten? Je kunt bij een verstoring toch niet vast blijven houden aan informatie van een half uur geleden.
Ja. Maar je kunt ook een hoefijzer over je schouder gooienquote:[b]Op vrijdag 20 april 2012 18:07 schreef Peterselieman Bij twijfel kun je altijd ff op m.ns.nl kijken.
Ik loop niks te kapen of moord en brand te schreeuwen, en ik bepaal niet waar iets naar toe gaat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Sl44 ik moet wel een beetje om je lachen hoor![]()
Je loopt moord en brand te schreeuwen dat hij het niet aan zijn zus vroeg EN niet aan zijn moeder EN niet aan de slager op de hoek Em niet aan de Heilige Geest.
En je doet (iig van die HC uit gezien) alsof De Reiziger wel even zal bepalen waar de trein heen gaat. Eigenlijk probeerde je hem gewoon te kapen en dan hier oorlog komen trappen als het niet lukt
Ik vind die site mobiel prima werken en is behoorlijk accuraat. Heb het goed kunnen testen toen ik in een vertraagde 4900 (Utrecht - Almere) zat en ik een overstap mis dreigde te lopen bij een treinrondje. Vertraging klopte tot op de minuut en liep net als in werkelijkheid steeds iets op.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Maar je kunt ook een hoefijzer over je schouder gooien
Er is met InfoPlus dan ook eindelijk een directe link gekomen tussen wat de trdl doet en wat aan reisinfo wordt gegeven via de diverse middelen. Dat scheelt wel wat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vind die site mobiel prima werken en is behoorlijk accuraat. Heb het goed kunnen testen toen ik in een vertraagde 4900 (Utrecht - Almere) zat en ik een overstap mis dreigde te lopen bij een treinrondje. Vertraging klopte tot op de minuut en liep net als in werkelijkheid steeds iets op.
viel spass!quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik rij bijna het land uit met ICE 129![]()
Weekendje bordjes rellen achter Dortmund
Wahahahaquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Het plan is te ambitieus, ik moet ook een beetje kunnen uitslapen.
Als jij op dezelfde toon naar de HC bent gelopen als je hier post had ik ook helemaal niets voor je gedaan. Opgefokte mensen kun je geen goed nieuws geven, zo is het gewoon. Moord en brand schreeuwen schiet dan al helemaal niet op. Dat soort dingen leer je nog welquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:12 schreef sl44 het volgende:
[..]
Ik loop niks te kapen of moord en brand te schreeuwen, en ik bepaal niet waar iets naar toe gaat.
Feit is dat er op het perron een ns meneer is, die 5 minuten geleden gebeld heeft, feit is dat de hc van de trein zijn laatste informatie in maastricht heeft gekregen(zei hij zelf) dan is het toch logisch dat je als hc zijnde even gaat bellen als je hoort dat je collega recentere informatie heeft gekregen?
Als je als hc hoort via de reiziger dat je collega nieuwere informatie hebben, dan ga je dat toch zeker controleren en niet nors negeren?
Van een telefoontje naar kantoor gaat onze hc vriend echt niet dood hoor, hij kan er alleen maar mensen mee gelukkig maken.
och, een dagje extra kan dan ook wel erbijquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta de hele week al om 6 uur op jah. En volgende week ook weer. En de week daarna.
Ik ben wat laat ,maar ht meste is al gezegd hierover, ik woon in een andere wijk van Frankrijkquote:Op donderdag 19 april 2012 17:13 schreef greavy het volgende:
Darkwing! Jij weet vast wel wat van leuke reizigersmeuk er bij Lille Flandres / Lille Europe komt? Ik dacht ook wat dieselmeuk, of tegenwoordig niet meer?
Volgens mij gaat het niet zo zeer om de treinen, maar om de verslechtering van de staat van het spoor waar deze op rijden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:32 schreef ReisT het volgende:
Maar waarom ze nu ineens massaal gaan klagen over treinen die hier al bijna 20 jaar rondrijden?
Het gaat om de combinatie schommelboot + wiebelspoor. Maar dat spoor is ook niet nu ineens veel slechter geworden dan het vorige week was. Toen er nog niet geklaagd werd. Dus waarom is het nu ineens een enorm probleem?quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet zo zeer om de treinen, maar om de verslechtering van de staat van het spoor waar deze op rijden.
Ja, daarom kan het niet. Vroeger liep je naar het loket met een pasfoto, kocht je een VUK en kreeg je een stamkaart. Nu ben je zuur. Jammer, moet je je maar beter inlezen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef groggy het volgende:
ik wil een voordeelurenabo aanschaffen..
Ik heb een NS account en een ov-chipkaart, ik heb nu ergens op ns.nl gevonden waar ik een voordeelurenabo kan bestellen, echter alleen met ingangsdatum over 2 weken?? ik wil er morgen gebruik van kunnen maken.
hoezo kan dit niet??! we leven toch in een digitale wereld?
Als je hem aanvraagt moet je wachten op een nieuwe kaart. Overzetten kost dan weer ¤2,50..quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef groggy het volgende:
ik wil een voordeelurenabo aanschaffen..
Ik heb een NS account en een ov-chipkaart, ik heb nu ergens op ns.nl gevonden waar ik een voordeelurenabo kan bestellen, echter alleen met ingangsdatum over 2 weken?? ik wil er morgen gebruik van kunnen maken.
hoezo kan dit niet??! we leven toch in een digitale wereld?
Wacht maar.. je moet je kaart nog koppelen aan je MIJN-NS account ( anders dan de MIJN-OV-chikaart.nl-account) met een kaartactivatiecode.. En dan reizen op saldo aanvragen en dan als je nieuwe pas binnen is met alles naar het loket en dan voor 2,50 het voordeelurenabbo laten overzetten naar je huidige geactiveerde en gekoppelde kaartquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:21 schreef groggy het volgende:
Ik had mij natuurlijk beter moeten inlezen, eens.
Maar wat vind ik dit wéér een faal van de NS.
Door de ovchipkaart zou het nu toch gewoon mogelijk moeten zijn om alle soorten abo's via internet te bestellen en te betalen / bij de automaat te kopen waarbij de ingangsdatum naar keuze is (maar direct is mogelijk)..
Zo moeilijk hoeft dit toch niet te zijn....
Wordt wel interessant natuurlijk wie de opvolger gaat worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hé! Nu zijn we straks natuurlijk ook van Meisje Schultz van Asphalt af!
liefst iets zonder tieten erop, daar hebben we de laatste 35 jaar wel genoeg ellende van gehad.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:29 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Wordt wel interessant natuurlijk wie de opvolger gaat worden.
Godverju die schommelboten kunnen echt NERGENS tegenquote:
advies aan de mcn is dan ook bij dreiging van botsing wegvluchtenquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godverju die schommelboten kunnen echt NERGENS tegen
uhuh. Lijkt me trouwens eentje uit de nieuwste serie ...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:32 schreef Duvel het volgende:
Verderop in de VIRM ook kreukels, die kun je weggooien.
hmm, ja, idd. Voor de nieuwste serie hadden er baknummers op moeten staan.quote:
Damn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:52 schreef computergirl het volgende:
AT5 was net live, machinist achterse trein zit schijnbaar nog beklemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |