abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110464163
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

M'n handen jeuken.

"Waarom heeft een personenwagon maar een stootblok in het midden, terwijl die goederenrijtuigen er twee aan de zijkanten hebben?"

"Waarom heeft zo'n diesellocomotief niet zo'n antenne op het dak die tegen die kabel boven het spoor komt?"

"Die stoplichten langs de rails zijn verkeerd hoor. Het rode licht zit aan de onderkant en het groene juist bovenaan. Dat is fout."

Heerlijk.

Of deze natuurlijk (tweede plaatje en onderschrift): http://www.voorbeterov.nl/120125.php
Ik zal het gortdroge antwoord van de klantenservice nog wel eens publiceren.

:+
haha briljant.

Nu ben ik stiekem wel benieuwd, waar zijn ze wel voor dan? Baanvaksnelheid?
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:37:55 #62
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110464396
Plaatselijke snelheid. (Achter het bord, niet ervoor.)
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:38:42 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110464461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Is hier af en toe niet anders hoor :P
Ja en daar maak ik me ook af en toe schuldig aan, waarvoor excuus. Toch heb ik hier nog nooit (vanaf topic 52 dan, het topic waar het balletje voor rondje ODG opgegooid werd) nog nooooit moderatoringrijpen gezien...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2012 @ 22:40:24 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110464583
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:35 schreef b2py het volgende:

[..]

haha briljant.

Nu ben ik stiekem wel benieuwd, waar zijn ze wel voor dan? Baanvaksnelheid?
klopt. Het is de snelheid die je vanaf dat punt veilig maximaal mag rijden. Uiteraard geldt wel dat je pas kunt versnellen als de laatste bak van de trein dat bord gepasseerd is.

Verder hangt het de Vmax die je zelf mag rijden, de stand van de seinen en wissels, het treinpad en eventuele verstoringen af of je die snelheid ook kunt rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:41:21 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110464657
En dat bord wordt voorafgegaan door een driehoekig bord dat het aankondigt. Pijl omhoog = versnellen, pijl omlaag = afremmen met die trein.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2012 @ 22:43:46 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110464839
niet altijd, zie bijvoorbeeld Stavoren. Daar was dat snelheidsbord juist weggehaald omdat het keperbaak dezelfde functie had.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:44:43 #67
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110464906
Pijl omhoog is juist "baanvaksnelheid" en wordt niet toegepast voor "versnellen". Nieuw worden alleen maar vierkante en die met een gele pijl naar beneden geplaatst.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:45:13 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110464945
Borden baanvaksnelheid worden in nieuwe situaties toch niet meer toegepast? Alleen nog plaatselijke snelheid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:01:14 #69
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110465810
Klopt. Waarom weet ik overigens niet.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:07:00 #70
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110466103
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:45 schreef Duvel het volgende:
Borden baanvaksnelheid worden in nieuwe situaties toch niet meer toegepast? Alleen nog plaatselijke snelheid?
Waarom er verschil is tussen die twee, heb ik overigens nooit gesnapt. Het is allebei de maximum snelheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 18 april 2012 @ 00:02:38 #71
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110468451
"Inspectie L en T moet ingrijpen na derde treinbotsing Leiden"

http://www.voorbeterov.nl/120418.php
  Redactie Sport woensdag 18 april 2012 @ 03:52:29 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110471217
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Waarom er verschil is tussen die twee, heb ik overigens nooit gesnapt. Het is allebei de maximum snelheid.
Is het niet zo dat baanvaksnelheid toegepast wordt als de komende seinen p-seinen zijn? Dat zou kunnen verklaren waarom er vanaf Hengelo richting Enschede, Oldenzaal en Almelo groene driehoekige baanvaksnelheidsborden staan, en richting Delden (1 blok) een plaatselijk snelheidsbord. En aangezien er op nieuwe stukken geen P-seinen toegepast worden zou dat het wel verklaren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110471366
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet bij Flash alleen niet vergeten dat het er misschien rot uitkomt maar dat hij het eigenlijk poeslief bedoelt :s)
Jaaaa flash is ook iemand met een gebruiksaanwijzing :P

Anyway, ik ben de ijssel alweer over en er is NOG STEEDS NIKS MISGEGAAN VANDAAG :o

:P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110471386
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Het is de snelheid die je vanaf dat punt veilig maximaal mag rijden. Uiteraard geldt wel dat je pas kunt versnellen als de laatste bak van de trein dat bord gepasseerd is.

Verder hangt het de Vmax die je zelf mag rijden, de stand van de seinen en wissels, het treinpad en eventuele verstoringen af of je die snelheid ook kunt rijden.
thanks!

@flash, you go girl!
  woensdag 18 april 2012 @ 09:21:47 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110473130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met uiteraard een perm-IP-ban.
Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannen _O-
Somda: Ban
OHIH: Ban
8)7
Ik weet niet of ik er nog één vergeten ben. Treingerelateerde fora waar ik actief ben:
* Fok! TreinenTopic
* Spoorforum.com
* Spoortechniek.nl
* OVinNederland.nl
* HGBTF
* Beneluxspoor

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 18-04-2012 09:41:46 ]
  woensdag 18 april 2012 @ 09:30:51 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110473360
Je vergeet Beneluxspoor.net.

En al die bans: waar liggen die nou aan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110473650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannen _O-
Somda: Ban
OHIH: Ban
8)7
Ik weet niet of ik er nog één vergeten ben. Treingerelateerde fora waar ik actief ben:
* Fok! TreinenTopic
* Spoorforum.com
* Spoortechniek.nl
* OVinNederland.nl
HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen. ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 09:42:39 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110473694
Beneluxspoor idd ook
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:30 schreef Duvel het volgende:
En al die bans: waar liggen die nou aan?
- Rolandrail: Verkeerde wagenbenaming
- OHIH: In discussie gaan met een NS-medewerker _O-
- Somda: Weet ik ff niet meer
  woensdag 18 april 2012 @ 09:42:51 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110473703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:41 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen. ;)
Ja, klopt. Ff vergeten :P
  woensdag 18 april 2012 @ 09:44:01 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110473734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:42 schreef greavy het volgende:

[..]

- Rolandrail: Verkeerde wagenbenaming
- OHIH: In discussie gaan met een NS-medewerker _O-
- Somda: Weet ik ff niet meer
Ligt gewoon allemaal aan jezelf dus. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 april 2012 @ 09:45:54 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110473804
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
  woensdag 18 april 2012 @ 09:47:11 #82
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110473849
Ghe Ghe Briljant over nagedacht ook. Zouden ze daar gewoon op een ochtend achter gekomen zijn?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 18 april 2012 @ 09:48:55 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110473922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110474152
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht? :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2012 @ 10:23:27 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110474946
quote:
11s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht? :?
series zijn aan elkaar gekoppeld.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
tsja, de nieuwe veiligheidseisen omdat er in het verleden nog wel eens treinen door het stootjuk zijn gegaan en zo voor veel schade hebben gezorgd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 april 2012 @ 11:53:53 #86
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110477952
Spoor 1 en 2 zijn toevallig de spoortjes die bekend zijn van niet minder dan 3 klappers met SGMm in de afgelopen 3 jaar.
  woensdag 18 april 2012 @ 12:45:17 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110479675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Spoor 1 en 2 zijn toevallig de spoortjes die bekend zijn van niet minder dan 3 klappers met SGMm in de afgelopen 3 jaar.
3 jaar? 2 Klappers in nog geen jaar. Volgens mij 3 klappers in anderhalf jaar...
  woensdag 18 april 2012 @ 12:45:54 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110479708
quote:
11s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht? :?
Ha, de test is geslaagd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 april 2012 @ 13:27:27 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110481511
Oja, leuke regelgeving verschillen:
Nederland: Moet een Machinist in Nederland gereanimeerd worden of andere eerste hulp, mag de HC de bediende cabine altijd betreden
Belgie: De Treinbegeleider moet eerst een formulier invullen waarin hij aangeeft waarom hij de bediende cabine in gaat, om welke tijd en dergelijke. Doet hij dat niet, is hij in overtreding. Dat formulier niet vooraf ingevuld geeft serieuze problemen.
pi_110481665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:27 schreef greavy het volgende:
Oja, leuke regelgeving verschillen:
Nederland: Moet een Machinist in Nederland gereanimeerd worden of andere eerste hulp, mag de HC de bediende cabine altijd betreden
Belgie: De Treinbegeleider moet eerst een formulier invullen waarin hij aangeeft waarom hij de bediende cabine in gaat, om welke tijd en dergelijke. Doet hij dat niet, is hij in overtreding. Dat formulier niet vooraf ingevuld geeft serieuze problemen.
Ook in geval van nood, zoals reanimatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')