haha briljant.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
M'n handen jeuken.
"Waarom heeft een personenwagon maar een stootblok in het midden, terwijl die goederenrijtuigen er twee aan de zijkanten hebben?"
"Waarom heeft zo'n diesellocomotief niet zo'n antenne op het dak die tegen die kabel boven het spoor komt?"
"Die stoplichten langs de rails zijn verkeerd hoor. Het rode licht zit aan de onderkant en het groene juist bovenaan. Dat is fout."
Heerlijk.
Of deze natuurlijk (tweede plaatje en onderschrift): http://www.voorbeterov.nl/120125.php
Ik zal het gortdroge antwoord van de klantenservice nog wel eens publiceren.
Ja en daar maak ik me ook af en toe schuldig aan, waarvoor excuus. Toch heb ik hier nog nooit (vanaf topic 52 dan, het topic waar het balletje voor rondje ODG opgegooid werd) nog nooooit moderatoringrijpen gezien...quote:
klopt. Het is de snelheid die je vanaf dat punt veilig maximaal mag rijden. Uiteraard geldt wel dat je pas kunt versnellen als de laatste bak van de trein dat bord gepasseerd is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:35 schreef b2py het volgende:
[..]
haha briljant.
Nu ben ik stiekem wel benieuwd, waar zijn ze wel voor dan? Baanvaksnelheid?
Waarom er verschil is tussen die twee, heb ik overigens nooit gesnapt. Het is allebei de maximum snelheid.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:45 schreef Duvel het volgende:
Borden baanvaksnelheid worden in nieuwe situaties toch niet meer toegepast? Alleen nog plaatselijke snelheid?
Is het niet zo dat baanvaksnelheid toegepast wordt als de komende seinen p-seinen zijn? Dat zou kunnen verklaren waarom er vanaf Hengelo richting Enschede, Oldenzaal en Almelo groene driehoekige baanvaksnelheidsborden staan, en richting Delden (1 blok) een plaatselijk snelheidsbord. En aangezien er op nieuwe stukken geen P-seinen toegepast worden zou dat het wel verklaren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom er verschil is tussen die twee, heb ik overigens nooit gesnapt. Het is allebei de maximum snelheid.
Jaaaa flash is ook iemand met een gebruiksaanwijzingquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet bij Flash alleen niet vergeten dat het er misschien rot uitkomt maar dat hij het eigenlijk poeslief bedoelt
thanks!quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Het is de snelheid die je vanaf dat punt veilig maximaal mag rijden. Uiteraard geldt wel dat je pas kunt versnellen als de laatste bak van de trein dat bord gepasseerd is.
Verder hangt het de Vmax die je zelf mag rijden, de stand van de seinen en wissels, het treinpad en eventuele verstoringen af of je die snelheid ook kunt rijden.
Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannenquote:
HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannen![]()
Somda: Ban
OHIH: Ban
Ik weet niet of ik er nog één vergeten ben. Treingerelateerde fora waar ik actief ben:
* Fok! TreinenTopic
* Spoorforum.com
* Spoortechniek.nl
* OVinNederland.nl
- Rolandrail: Verkeerde wagenbenamingquote:
Ja, klopt. Ff vergetenquote:Op woensdag 18 april 2012 09:41 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen.
Ligt gewoon allemaal aan jezelf dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
[..]
- Rolandrail: Verkeerde wagenbenaming
- OHIH: In discussie gaan met een NS-medewerker![]()
- Somda: Weet ik ff niet meer
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?quote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!
series zijn aan elkaar gekoppeld.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?
tsja, de nieuwe veiligheidseisen omdat er in het verleden nog wel eens treinen door het stootjuk zijn gegaan en zo voor veel schade hebben gezorgd.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
3 jaar? 2 Klappers in nog geen jaar. Volgens mij 3 klappers in anderhalf jaar...quote:Op woensdag 18 april 2012 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Spoor 1 en 2 zijn toevallig de spoortjes die bekend zijn van niet minder dan 3 klappers met SGMm in de afgelopen 3 jaar.
Ha, de test is geslaagd!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?
Ook in geval van nood, zoals reanimatie?quote:Op woensdag 18 april 2012 13:27 schreef greavy het volgende:
Oja, leuke regelgeving verschillen:
Nederland: Moet een Machinist in Nederland gereanimeerd worden of andere eerste hulp, mag de HC de bediende cabine altijd betreden
Belgie: De Treinbegeleider moet eerst een formulier invullen waarin hij aangeeft waarom hij de bediende cabine in gaat, om welke tijd en dergelijke. Doet hij dat niet, is hij in overtreding. Dat formulier niet vooraf ingevuld geeft serieuze problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |