Leuk om te lezenquote:Op donderdag 19 april 2012 21:16 schreef Monopoly het volgende:
Zo, de eerste stage dag zit er inmiddels op....
Op een "normale" schooldag veel theorie wel. Maar dat is ook wel belangrijk. Je begint met de basis over bijv spoorwegbeveiliging, practicum door middel van elektra onderdelen (relais etc).quote:Op donderdag 19 april 2012 23:08 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk om te lezendus jij doet die opleiding in Rotterdam (die waar ik zo over twijfel of ik er wel aan moet beginnen). Wat doe je nou zoal op een schooldag (behalve natuurlijk de dagen dat je zo'n toffe stage hebt)?
Shit, ik zou het op "opnemen" zetten, maar vergetenquote:Op donderdag 19 april 2012 20:45 schreef James1988 het volgende:
Herinnering: over 15 minuten Megafactories op National Geographic. Vandaag 'Speed Rail', een kijkje in de keuken bij Alstom.
12.30 aangekomen, vertrek rond 13.00quote:Op vrijdag 20 april 2012 02:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat dus. Jullie waren rond 12:55 op Roosendaal volgens een kennis :p
Oeps, las de SMS ff verkeerdquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
12.30 aangekomen, vertrek rond 13.00
Ook bij Bergen op Zoom door een kennis van mijquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:04 schreef Monopoly het volgende:
We zijn gefotografeerd door Nico Spilt. Zag hem staan op Rilland-Bath
Wel leuk dat je getipt wasquote:
Die autotrein is altijd beroemdquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wel leuk dat je getipt wasOnderweg meerdere spotters tegen gekomen overigens, stuk of 6. Wel geinig om dat vanuit de cabine te zien
Ja die DBshenker trein zat ons goed in de weg. Moesten een half uur wachten omdat ze het gebied niet hadden vrijgegeven op Sloe. Jammer welquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Die autotrein is altijd beroemd![]()
En dan de DBS Fordtrein met een 1600 ook
Ach, als goederenmachinist kan het jou toch geen zak boeien? Goederentreintjes worden net zo makkelijk 3 uur ergens stil gezet omdat ze 6 minuten vertraging haddenquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:09 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja die DBshenker trein zat ons goed in de weg. Moesten een half uur wachten omdat ze het gebied niet hadden vrijgegeven op Sloe. Jammer wel
Klopt hahahaquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Ach, als goederenmachinist kan het jou toch geen zak boeien? Goederentreintjes worden net zo makkelijk 3 uur ergens stil gezet omdat ze 6 minuten vertraging hadden![]()
* Een goederentrein verliest het recht op zijn pad als hij meer dan 5 minuten vertraging heeft, en komt in het eerstvolgende beschikbare goederenpad. En ja, dat kan best eens 3 uurtjes duren
Ik weet het niet wanneer hij uberhaupt iets upload. Is soms erg wisselend bij hem.quote:Op vrijdag 20 april 2012 02:15 schreef Monopoly het volgende:
Trouwens greavy, weet jij waar die foto's van Nico terecht komen die hij maakt ?
Heb op zijn site en zijn Flickr bezocht, maar zag geen foto's van vandaag. Laatste post van hem was van 15 april een filmpje.
Ik hou zijn site wel even in de gaten!quote:Op vrijdag 20 april 2012 02:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet het niet wanneer hij uberhaupt iets upload. Is soms erg wisselend bij hem.
Maare, ik ga nu echt plat. Net 6 uurtjes hard bikkelen er op zitten.
Thanksquote:Op vrijdag 20 april 2012 02:22 schreef greavy het volgende:
Nja, ik moet om 10:25 weer te Lombardijen zijn![]()
Suc6 morgen met je treintje
Herhaling is nu bezig.quote:Op vrijdag 20 april 2012 01:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Shit, ik zou het op "opnemen" zetten, maar vergetenNet thuis van werk (Ja, ik werk weer. Momenteel in Leerdam, waarbij ik de laatste of één na laatste trein uit Leerdam heb naar Dordrecht. En dan met de scooter naar huis mag, want geen stopboemel naar Zwijndrecht).
Ik had 'm ook gemist gisteravond, maar om 23:00 was die ook al in de herhalingquote:
Dat klopt. Want Alstom is al het beste.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik had 'm ook gemist gisteravond, maar om 23:00 was die ook al in de herhalingNatgeo heeft blijkbaar niks beters om uit te zenden
Oh! Ik dacht dat jullie altijd sudoku's deden op de post!quote:
Ook. En Japanse puzzels en Spider Patience en Mahjongg...quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat jullie altijd sudoku's deden op de post!
Want?quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:29 schreef sl44 het volgende:
pff wat een dag limburg twee keer afgesneden van de buitenwereld, en hondsbrutale arrogante personeel van de ns.
*Een aanrijding en geen treinverkeer naar roermond.*quote:
Had ik kunnen doen, maar het risico dat hij echt alleen naar susteren ging was me iets te groot, maar hij had het gewoon kunnen controleren met een simpel belletje.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch gewoon instappen?
dan moet je degene op het perron en de omroep geloven. Het kan best zijn dat de conducteur na vertrek in de trein wel omgeroepen heeft dat er gewoon doorgereden zal worden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:54 schreef sl44 het volgende:
[..]
Had ik kunnen doen, maar het risico dat hij echt alleen naar susteren ging was me iets te groot, maar hij had het gewoon kunnen controleren met een simpel belletje.
Nee dat kon volgens hem niet, er was geen mogelijkheid dat ze zouden doorrijden absoluut onmogelijk bevel is bevel.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je degene op het perron en de omroep geloven. Het kan best zijn dat de conducteur na vertrek in de trein wel omgeroepen heeft dat er gewoon doorgereden zal worden.
mja, sommigen doen het toch en ik kan me voorstellen dat de HC er aan vast houdt, omdat hij de dienstregeling moet volgen en zelf nog geen nieuwe informatie heeft gehoord omdat het nog te vers is. Bij twijfel kun je altijd ff op m.ns.nl kijken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:01 schreef sl44 het volgende:
[..]
Nee dat kon volgens hem niet, er was geen mogelijkheid dat ze zouden doorrijden absoluut onmogelijk bevel is bevel.
En dat zijn collega op het perron en de omroeper anders beweerde dat intresseerde hem niet.
Maar stel ik dan zo domme vraag als ik vraag: Als zoveel mensen het telefoongesprek hebben gehoord en jouw dat vertellen, dan ga je toch twijfelen en bel je even naar kantoor met de vraag wat de bedoelding is? is dat nu zo rare gedachten? Je kunt bij een verstoring toch niet vast blijven houden aan informatie van een half uur geleden.
Ja. Maar je kunt ook een hoefijzer over je schouder gooienquote:[b]Op vrijdag 20 april 2012 18:07 schreef Peterselieman Bij twijfel kun je altijd ff op m.ns.nl kijken.
Ik loop niks te kapen of moord en brand te schreeuwen, en ik bepaal niet waar iets naar toe gaat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Sl44 ik moet wel een beetje om je lachen hoor![]()
Je loopt moord en brand te schreeuwen dat hij het niet aan zijn zus vroeg EN niet aan zijn moeder EN niet aan de slager op de hoek Em niet aan de Heilige Geest.
En je doet (iig van die HC uit gezien) alsof De Reiziger wel even zal bepalen waar de trein heen gaat. Eigenlijk probeerde je hem gewoon te kapen en dan hier oorlog komen trappen als het niet lukt
Ik vind die site mobiel prima werken en is behoorlijk accuraat. Heb het goed kunnen testen toen ik in een vertraagde 4900 (Utrecht - Almere) zat en ik een overstap mis dreigde te lopen bij een treinrondje. Vertraging klopte tot op de minuut en liep net als in werkelijkheid steeds iets op.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Maar je kunt ook een hoefijzer over je schouder gooien
Er is met InfoPlus dan ook eindelijk een directe link gekomen tussen wat de trdl doet en wat aan reisinfo wordt gegeven via de diverse middelen. Dat scheelt wel wat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vind die site mobiel prima werken en is behoorlijk accuraat. Heb het goed kunnen testen toen ik in een vertraagde 4900 (Utrecht - Almere) zat en ik een overstap mis dreigde te lopen bij een treinrondje. Vertraging klopte tot op de minuut en liep net als in werkelijkheid steeds iets op.
viel spass!quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik rij bijna het land uit met ICE 129![]()
Weekendje bordjes rellen achter Dortmund
Wahahahaquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Het plan is te ambitieus, ik moet ook een beetje kunnen uitslapen.
Als jij op dezelfde toon naar de HC bent gelopen als je hier post had ik ook helemaal niets voor je gedaan. Opgefokte mensen kun je geen goed nieuws geven, zo is het gewoon. Moord en brand schreeuwen schiet dan al helemaal niet op. Dat soort dingen leer je nog welquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:12 schreef sl44 het volgende:
[..]
Ik loop niks te kapen of moord en brand te schreeuwen, en ik bepaal niet waar iets naar toe gaat.
Feit is dat er op het perron een ns meneer is, die 5 minuten geleden gebeld heeft, feit is dat de hc van de trein zijn laatste informatie in maastricht heeft gekregen(zei hij zelf) dan is het toch logisch dat je als hc zijnde even gaat bellen als je hoort dat je collega recentere informatie heeft gekregen?
Als je als hc hoort via de reiziger dat je collega nieuwere informatie hebben, dan ga je dat toch zeker controleren en niet nors negeren?
Van een telefoontje naar kantoor gaat onze hc vriend echt niet dood hoor, hij kan er alleen maar mensen mee gelukkig maken.
och, een dagje extra kan dan ook wel erbijquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta de hele week al om 6 uur op jah. En volgende week ook weer. En de week daarna.
Ik ben wat laat ,maar ht meste is al gezegd hierover, ik woon in een andere wijk van Frankrijkquote:Op donderdag 19 april 2012 17:13 schreef greavy het volgende:
Darkwing! Jij weet vast wel wat van leuke reizigersmeuk er bij Lille Flandres / Lille Europe komt? Ik dacht ook wat dieselmeuk, of tegenwoordig niet meer?
Volgens mij gaat het niet zo zeer om de treinen, maar om de verslechtering van de staat van het spoor waar deze op rijden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:32 schreef ReisT het volgende:
Maar waarom ze nu ineens massaal gaan klagen over treinen die hier al bijna 20 jaar rondrijden?
Het gaat om de combinatie schommelboot + wiebelspoor. Maar dat spoor is ook niet nu ineens veel slechter geworden dan het vorige week was. Toen er nog niet geklaagd werd. Dus waarom is het nu ineens een enorm probleem?quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet zo zeer om de treinen, maar om de verslechtering van de staat van het spoor waar deze op rijden.
Ja, daarom kan het niet. Vroeger liep je naar het loket met een pasfoto, kocht je een VUK en kreeg je een stamkaart. Nu ben je zuur. Jammer, moet je je maar beter inlezen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef groggy het volgende:
ik wil een voordeelurenabo aanschaffen..
Ik heb een NS account en een ov-chipkaart, ik heb nu ergens op ns.nl gevonden waar ik een voordeelurenabo kan bestellen, echter alleen met ingangsdatum over 2 weken?? ik wil er morgen gebruik van kunnen maken.
hoezo kan dit niet??! we leven toch in een digitale wereld?
Als je hem aanvraagt moet je wachten op een nieuwe kaart. Overzetten kost dan weer ¤2,50..quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef groggy het volgende:
ik wil een voordeelurenabo aanschaffen..
Ik heb een NS account en een ov-chipkaart, ik heb nu ergens op ns.nl gevonden waar ik een voordeelurenabo kan bestellen, echter alleen met ingangsdatum over 2 weken?? ik wil er morgen gebruik van kunnen maken.
hoezo kan dit niet??! we leven toch in een digitale wereld?
Wacht maar.. je moet je kaart nog koppelen aan je MIJN-NS account ( anders dan de MIJN-OV-chikaart.nl-account) met een kaartactivatiecode.. En dan reizen op saldo aanvragen en dan als je nieuwe pas binnen is met alles naar het loket en dan voor 2,50 het voordeelurenabbo laten overzetten naar je huidige geactiveerde en gekoppelde kaartquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:21 schreef groggy het volgende:
Ik had mij natuurlijk beter moeten inlezen, eens.
Maar wat vind ik dit wéér een faal van de NS.
Door de ovchipkaart zou het nu toch gewoon mogelijk moeten zijn om alle soorten abo's via internet te bestellen en te betalen / bij de automaat te kopen waarbij de ingangsdatum naar keuze is (maar direct is mogelijk)..
Zo moeilijk hoeft dit toch niet te zijn....
Wordt wel interessant natuurlijk wie de opvolger gaat worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hé! Nu zijn we straks natuurlijk ook van Meisje Schultz van Asphalt af!
liefst iets zonder tieten erop, daar hebben we de laatste 35 jaar wel genoeg ellende van gehad.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:29 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Wordt wel interessant natuurlijk wie de opvolger gaat worden.
Godverju die schommelboten kunnen echt NERGENS tegenquote:
advies aan de mcn is dan ook bij dreiging van botsing wegvluchtenquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godverju die schommelboten kunnen echt NERGENS tegen
uhuh. Lijkt me trouwens eentje uit de nieuwste serie ...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:32 schreef Duvel het volgende:
Verderop in de VIRM ook kreukels, die kun je weggooien.
hmm, ja, idd. Voor de nieuwste serie hadden er baknummers op moeten staan.quote:
Damn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:52 schreef computergirl het volgende:
AT5 was net live, machinist achterse trein zit schijnbaar nog beklemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |