quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Volgens mij wel. Rondje die ik gepland heb via Duitsland:quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:28 schreef Peter het volgende:
Is de route/dag van de nieuwjaarstrip al definitief?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Tijd Station Spoor 9:08 Utrecht CS 15 9:59 Eindhoven 1 10:02 Eindhoven 2 10:43 Venlo 3a 11:05 Venlo 1a 11:26 Viersen 2 11:30 Viersen 5 12:12 Essen Hbf 6 12:31 Essen Hbf 8 12:43 Bottrop Hbf 3 12:58 Bottrop Hbf 1 13:27 Haltern am See 1 13:50 Haltern am See 3 14:22 Münster Hbf 14 15:05 Münster Hbf 2AC 15:32 Rheine 3 15:48 Rheine 2 16:03 Bad Bentheim 2 16:10 Bad Bentheim 3 16:30 Hengelo 11 17:06 Hengelo 2 -> PIMPEL 18:22 Amersfoort 7 |
Gierig. En nee, het treinrondje is zondag 22 Januari 2011.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:09 schreef hemarookworst het volgende:
jammer dat treinrondje zaterdag is, moet ik betalen met mijn studentenkaart, kost te hoop
Dat dus, 22 Januari 2011.quote:
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:43 schreef Bitlord het volgende:
Mag ik ook mee? Heb geen vrij reizen maar ben benieuwd naar jullie. Alleen Fles heb ik vijf minuten gesproken in Tricolore op De Uithof, meer niet..
Kruidvat is er ook nog (nog genoeg op Marktplaats te scoren).quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:56 schreef Peter het volgende:
De 22e wil ik mee
Zijn er voor NL nog ergens goedkoop dagkaarten te scoren?
De HEMA-dagkaart lijkt me prima. Geldig tot 29 jan 2012: http://www.hema.nl/onlinewinkelen/lekker-weg/ns-actie.aspx
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Als er bekend is wie mee gaat, kunnen we kijken wat het voordeligste in Duitsland is. Voor 2 t/m 5 personen is het NRW-ticket ¤36 totaal. Bij 5 man betaal je ¤7,20 per persoon voor dat ticket..
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.quote:Gültigkeit von PauschalpreisTickets außerhalb von NRW
Über NRW hinaus gelten die PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auf den folgenden
Streckenabschnitten:
In Niedersachsen:
• Ibbenbüren-Laggenbeck – Bünde (Westf) (KBS 375)
• Osnabrück Hbf – Lengerich (Westf) (KBS 385)
• Osnabrück Hbf – Halen (KBS 392/394)
• Osnabrück Hbf – Westbarthausen (KBS 402)
• Holzminden – Lüchtringen (KBS 403)
Wedden dat die naar Bentheim geldig is? Je mag er zelfs mee naar Hengelo met Syntus.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:
[..]
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:
[..]
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.
Klopt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!
O wauw... ze gaan al die trams 1 voor 1 per dieplader naar Heerenveen vervoeren voor de vernieuwing van het interieurquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:42 schreef greavy het volgende:
Iemand het nieuwe uiterlijk van de trams al gezien in Utrecht?
In Dit PDF'je staat informatie over de renovatie en nieuwe kleurstellingen.
Hoe wil je het anders doen?quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
O wauw... ze gaan al die trams 1 voor 1 per dieplader naar Heerenveen vervoeren voor de vernieuwing van het interieur![]()
Klinkt alsof dat efficiënter kan...
We kunnen je de hele dag overhorenquote:Op zondag 18 december 2011 01:23 schreef Bitlord het volgende:
Ik kan helaas niet mee. De 23e heb ik een tentamen, en dat gaat voor.
Speedreaden.quote:Op zondag 18 december 2011 01:40 schreef Bitlord het volgende:
Mezelf kennende ben ik dan nog druk bezog nieuwe stof tot mij te nemen en kan er weinig overhoord worden. Jammer, want ik had jullie wel eens willen zien..
Het is pas over ruim n maand he. Je kan er best n dagje voor vrij makenquote:Op zondag 18 december 2011 01:23 schreef Bitlord het volgende:
Ik kan helaas niet mee. De 23e heb ik een tentamen, en dat gaat voor.
Bentheim is toch echt Niedersachsen hoor, het drielandenpunt (NRW, Niedersachsen en Nederland) ligt een stukje zuidelijker (en op nog geen 5km van mijn huis...)quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!
Duidelijk NIET geldig voorbij Rheine dus!quote:Geltungsbereich von PauschalpreisTickets
PauschalpreisTickets gelten in allen Verbundverkehrsmitteln, auf denen die Nordrhein-Westfälischen Verbundtarife angewendet werden. Die Schienenstrecken, auf denen PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auch außerhalb von NRW gelten, sind verbindlich in folgender Tabelle / Übersichtskarte dargestellt. Für den Busverkehr ergibt sich der Geltungsbereich außerhalb von NRW entsprechend den Bestimmungen des jeweiligen Verbund-/Gemeinschaftstarifs.
Weitere Regelungen und Hinweise:
Bei Fahrten mit dem SchönerTagTicket NRW in benachbarten Verkehrsräumen ist die regional unterschiedliche Feiertagsregelung zu beachten. Ist in NRW ein gesetzlicher Feiertag, im benachbarten Land aber ein normaler Werktag (Montag - Freitag), dann gilt das SchönerTagTicket NRW dort erst ab 9 Uhr. Umgekehrt (Feiertag im benachbarten Verkehrsraum, normaler Werktag in NRW) gilt das Ticket grundsätzlich erst ab 9 Uhr. Abweichende Feiertagsregelungen zwischen NRW und Nachbarländern treten v.a. an Fronleichnam und Allerheiligen auf.
Hinsichtlich des Geltungsbereichs von PauschalpreisTickets in Buslinien außerhalb von NRW dient folgende Regel der Orientierung: Werden Tickets mit unbeschränkter Fahrtenzahl (z. B. TagesTickets, MonatsTickets) der Höchst-Preisstufe bzw. mit netzweiter Gültigkeit des jeweiligen Verbund-/Gemeinschaftstarifs in Buslinien außerhalb von NRW anerkannt, dann gelten im Regelfall auch die PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs auf diesen Linien. Im Einzelfall sind die Tarifbestimmungen des jeweiligen Verbundtarifs maßgebend. PauschalpreisTickets werden nicht in speziellen Übergangstarifen in benachbarte Verkehrsräume (z. B. AVV-Heerlen) anerkannt.
Gültig bis 31.12.2011: Der Übergangstarif "Anschlusstarif Venlo" nach dem VRR-Tarif gilt auch in Verbindung mit PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs. Für die Fahrt zwischen Kaldenkirchen und Venlo ist vor Fahrtantritt pro Person ein Zusatzticket nach dem VRR-Tarif zu entwerten.
Gültig ab 01.01.2012: PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs gelten zusätzlich im Abschnitt Kaldenkirchen - Venlo (RE13/KBS 485).
WEL geldig bij Rheine en Bentheim. Het NRW-ticket is gewoon geldig daar. Jij mag van mij een apart kaartje kopen, maar ik ga gewoon met het NRW-ticket verder.quote:Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bentheim is toch echt Niedersachsen hoor, het drielandenpunt (NRW, Niedersachsen en Nederland) ligt een stukje zuidelijker (en op nog geen 5km van mijn huis...)
En van het Fachportal Nahverkehr NRW:
[..]
Duidelijk NIET geldig voorbij Rheine dus!
Gewoon geldig in Bentheimquote:RB 61 Wiehengebirgs-Bahn
Teutoburger-Wald-Netz Bad Bentheim – Rheine – Osnabrück – Herford – Bielefeld 375, 386, 370 Westfalenbahn 1 x 427, selten 1 x 429 oder 2 x 427 (140 km/h)
Thunderdome 'Toxic Hotel' - Jaarbeurs Utrecht - 17 december 2011quote:Op zondag 18 december 2011 10:07 schreef b2py het volgende:
Was Thunderdome vannacht? Mijn trein is een puinhoop met thunderdome flyers.. Zal ook de vertragingen vanochtend verklaren..
Waarom heb ik dan altijd daar met het NRW ticket gereisd?quote:Op zondag 18 december 2011 11:13 schreef Igen het volgende:
Sorry greavy, maar dennistd heeft gewoon gelijk. Een lijnennetkaart en een (daarop gebaseerd?) wikipedia-artikel zijn geen doorslaggevende bron, de algemene voorwaarden wel.
En ook volgens de Westfalenbahn zelf is het NRW-tarief maar tot Rheine geldig:
http://www.westfalenbahn.(...)B61_Fahrplan_End.pdf
Blijkbaar heb je dus gewoon geluk gehad tot nu toe.
Regional kan je niet reserveren hequote:Op zondag 18 december 2011 18:18 schreef James1988 het volgende:
Zeg, zo'n Zugbindung, geldt die alleen voor IC/ICE of ook voor het Regionalverkehr?
Het betekent "hoofdstation". Een halte is een "zastávka".quote:Op zondag 18 december 2011 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hlavna Stanica"Dat klinkt meer als "hoofd-halte" dan als "Centraal Station"
Ja dat weet ik, maar ik zat meer op Nádrazi te rekenen of iets wat daar op leekquote:Op zondag 18 december 2011 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het betekent "hoofdstation". Een halte is een "zastávka".
Zal wel een verschil tussen Tsjechisch en Slowaaks zijn.quote:Op zondag 18 december 2011 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar ik zat meer op Nádrazi te rekenen of iets wat daar op leek
Zou best kunnen, hij reed vanuit Praag langs Bratislava naar Beograd in Servië. In het begin was het druk en moest ik bij de deuren staan. Daar maakte de trein veel lawaai, maar het coupe was wel comfortabel en merkte ik nauwelijks van het lawaaiquote:Op zondag 18 december 2011 22:07 schreef Sandrvich het volgende:
Leuk verslagje Dr_Flash!
@ hemarookworst: Leuke rit is dat vanaf de grens!Voor zover ik zie heb je blijkbaar een Servisch zitrijtuig gehad, waren die uit te houden voor dat stuk?
t zal. Al zijn er daar niet heel veel vanquote:Op zondag 18 december 2011 22:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Zal wel een verschil tussen Tsjechisch en Slowaaks zijn.
Communicatie gaat continu fout, wat als gevolg heeft dat er bijvoorbeeld geen andere accu's konden komen. En zo nog wel een aantal redenen. Heb er geen zin meer in, en zat er al langer mee in de maag. Is ook de reden dat ik al bij de SSN begonnen ben. Vind de SSN ook leuker.quote:Op maandag 19 december 2011 02:07 schreef Bitlord het volgende:
Wat gaat er allemaal mis bij de stichting DE3? Je stopt niet zomaar.
Dat klopt ook wel ergens ja. Het is een ongeorganiseerde teringbende. De voorzitter weet half niet wat er speelt. Als voorbeeld:quote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef dennistd het volgende:
De SSN is volgens mij ook een stuk meer over nagedacht, bij de stichting DE3 heb ik altijd het idee dat het een aantal mensen zijn die maar een stichting begonnen zijn om 1 van de 4 plan U's te redden, omdat niemand hem wou hebben vanwege zijn staat...
Dat is wel vaker zo ja. Dat zou veel meer gestructureerd kunnen. Er bestaat ook nog een Stichting Historisch Dieselmaterieel, waar je weinig tot niets over hoort (ik niet tenminste). Die houden zich bezig met 2 locs serie 2200 en een zooi rijtuigen om zodoende een "klompentrein" te kunnen laten rijden. Geen idee hoe het daar tegenwoordig mee is. Maar misschien zou het effectiever zijn om die club samen te voegen met de DE3 club. Maar een idee hoor.quote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef dennistd het volgende:
bij de stichting DE3 heb ik altijd het idee dat het een aantal mensen zijn die maar een stichting begonnen zijn om 1 van de 4 plan U's te redden, omdat niemand hem wou hebben vanwege zijn staat...
De SHD heeft Plan U's, maar die hebben ze vanwege roestrijden. Het gaat ze meer om die 2200 (die in Zutphen is ook van hun).quote:Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo ja. Dat zou veel meer gestructureerd kunnen. Er bestaat ook nog een Stichting Historisch Dieselmaterieel, waar je weinig tot niets over hoort (ik niet tenminste). Die houden zich bezig met 2 locs serie 2200 en een zooi rijtuigen om zodoende een "klompentrein" te kunnen laten rijden. Geen idee hoe het daar tegenwoordig mee is. Maar misschien zou het effectiever zijn om die club samen te voegen met de DE3 club. Maar een idee hoor.
Leeuwarder Courantquote:Curator wil impasse stoomtrein doorbreken
SNEEK - Curator Robert Verdonk wil in januari met alle betrokken partijen om de tafel om te kijken of een doorstart van het stoomtreinplan tussen Sneek en Stavoren mogelijk is.
,,Hoe langer de impasse duurt, hoe moeilijker het wordt. Er zijn diverse initiatieven, maar niemand durft de eerste stap te zetten'', aldus Verdonk. Hij zei dit zaterdagmorgen tijdens een bijeenkomst met vrijwilligers van de Friese Stoomtrein Maatschappij in Sneek.
Gedeputeerde Jannewietske de Vries stelde ook alle kansen te willen aangrijpen. ,,Wy hawwe dit nedich.'' Het bestuur, dat het faillissement vorige maand heeft aangevraagd, kreeg een staande ovatie.
Ja precies. Kan het ook niet helpenquote:Op maandag 19 december 2011 12:48 schreef V2 het volgende:
Wat is die in de rechter kolom, derde van onder? München Pasing ofzo? Jammer dat die niet zo leesbaar is...
Goede reden om nog eens terug te gaanquote:Op maandag 19 december 2011 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Kan het ook niet helpen
Ja, daar wordt dat bordje niet leesbaarder van natuurlijkquote:
Goed gedaan hoor, en weer de oude of nog licht gekreukeld?quote:
Bijgeslapenquote:Op maandag 19 december 2011 12:56 schreef bork het volgende:
[..]
Goed gedaan hoor, en weer de oude of nog licht gekreukeld?
Verwachtingen waren erger. En om de vertregingen te bepertken tot 1 gebied, word het losgekoppeldquote:Op maandag 19 december 2011 16:52 schreef Mathijz het volgende:
Vorig jaar met Noord Holland voor een beetje wind
Waarom maakt dat iets uit?quote:Op maandag 19 december 2011 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
en laat in Noord-Holland nu erg veel met schommelboten gereden worden, dus ja dan is het logisch dat ze het losgekoppeld hebben destijds
zijn vanwege het hogere zwaartepunt iets gevoeliger voor wind en zouden daardoor wat langzamer moeten rijden.quote:
dat is dus eigenlijk 4x pu een sprinter! Waar vindt je dat nog anno 2011!!!!quote:Op maandag 19 december 2011 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat rijdt er nog wel tussen Arnhem en Nijmegen? 2 van de 6 IC's per uur?En het sprintertje Nijmegen - Zutphen
![]()
Kansloos zeg. Waar zijn ze nou helemaal bang voor?
welke chaos? die er misschien gaat komen? als er op elke andere dag iets gebeurt kunnen ze toch ook de hele dienstregeling platgooien?quote:Op maandag 19 december 2011 17:13 schreef b2py het volgende:
Tijdens de chaos aanpassingen doen is nou niet echt aan te raden denk ik..
Stelt dus geen flikker voor. En al stelt het wel een flikker voor, met 5 of 10 of 20 cm sneeuw kun je in ieder normaal land gewoon je normale dienstregeling blijven rijden hoor. In Duitsland, in Zwitserland, in Oostenrijk, in Hongarije, overal. Klotepaniekzaaierijhonden weer ;rquote:In de loop van de avond gaat het op steeds meer plaatsen regen, maar vooral in de oostelijke helft valt de neerslag vanavond enige tijd als (natte) sneeuw en kan het wit worden. De temperatuur ligt rond 3 graden.
In Duitsland echt niet. Maar ik vond dat altijd wel gaaf, want giga-vertragingen en treinuitval betekent dat je met je studentenkaart ook in de ICE mag.quote:Op maandag 19 december 2011 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Volkomen van de pot gerukt inderdaad. Buienradar meldt namelijk dit:
[..]
Stelt dus geen flikker voor. En al stelt het wel een flikker voor, met 5 of 10 of 20 cm sneeuw kun je in ieder normaal land gewoon je normale dienstregeling blijven rijden hoor. In Duitsland, in Zwitserland, in Oostenrijk, in Hongarije, overal. Klotepaniekzaaierijhonden weer ;r
In Duitsland echt wel. Zaterdag nogquote:Op maandag 19 december 2011 17:22 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland echt niet. Maar ik vond dat altijd wel gaaf, want giga-vertragingen en treinuitval betekent dat je met je studentenkaart ook in de ICE mag.
Ik verwacht wel dat er dan weer gratis koffie en erwtensoep is. Minimaal in Nijmegen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"Jongens, wij hebben zo weinig vertrouwen in ons eigen materiaal en personeel, we gaan bij dit kleine voorspelde buitje alvast vantevoren in de dienstregeling knippen. Bedankt voor jullie medewerking"
Zwolle - Roosendaal & Zutphen - Nijmegen en deels Elst - Arnhem. Dus op zich nog voldoende capaciteit, staat allleen niet vermeld of de stoptrein tussen Ede - Arnhem niet rijdt?quote:Op maandag 19 december 2011 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat rijdt er nog wel tussen Arnhem en Nijmegen? 2 van de 6 IC's per uur?En het sprintertje Nijmegen - Zutphen
![]()
Kansloos zeg. Waar zijn ze nou helemaal bang voor?
Dan heb je geluk gehad.quote:Op maandag 19 december 2011 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Duitsland echt wel. Zaterdag nog
twitter:NS_online twitterde op maandag 19-12-2011 om 17:23:19@sybrennn door weersbureaus is 7cm sneeuw verwacht in deze regio, dus uit voorzorg vallen er op twee trajecten een aantal treinen uit reageer retweet
met een kans van <2% ofzo?quote:Op maandag 19 december 2011 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 19-12-2011 om 17:23:19@sybrennn door weersbureaus is 7cm sneeuw verwacht in deze regio, dus uit voorzorg vallen er op twee trajecten een aantal treinen uit reageer retweet
Heb je de spoorkaart van hongarije weleens bekeken?quote:Op maandag 19 december 2011 17:35 schreef b2py het volgende:
Omdat ons spoornet wellicht wat complexer is
Dit lijkt me wel een goed idee eigenlijk. Dan kun je ook makkelijker overschakelen op je kerndienst ipv zoals vorig jaar dat eerst de boel 2 uur heleMAAL plat moet liggen voordat de nooddienst opgestart kan wordenquote:Op maandag 19 december 2011 17:33 schreef Igen het volgende:
Zo doen ze dat bijvoorbeeld in Hongarije ook. Daar staat in de dienstregeling een sneeuwvlok bij alle treinen die bij slecht weer prioriteit hebben (liefst niet opgeheven worden).
Jawel mens, de Horrorwinter Des Doods begint. Ongelovigequote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
"Door verwachte weersomstandigheden in het oosten van het land rijden er vanavond vanaf 20:30 uur minder treinen van Utrecht naar Arnhem".
ER - IS - NIKS - AAN - DE - HAND!!
Praise The Lord Hallelujaquote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel mens, de Horrorwinter Des Doods begint. Ongelovige
Het Twitter-account is ook uitgevallen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Normaal heeft het NS twitteraccount elke minuurt wel wat te melden, maar ineens zijn ze al ruim 20 minuten stil. Kan me moeilijk voorstellen dat JUIST NU niemand iets aan ze te vragen heeft
"In verband met de verwachte weersomstandigheden zijn al onze twitteraars met een sneeuwruimer de kou in geschopt. Geen reisinfo vanavondquote:Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Het Twitter-account is ook uitgevallen.
En nu in het Nederlands aub.quote:Op maandag 19 december 2011 17:06 schreef b2py het volgende:
Maatregelen zijn bekend:
Serie 3100 vliegt eruit na 21:00 tussen Ede-Wageningen en Arnhem en de 3000 rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen. Serie 1900 rijdt niet tussen Eindhoven en Venlo. Alleen sprinters dus op Eindhoven - Venlo.
Precies.quote:Op maandag 19 december 2011 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel een goed idee eigenlijk. Dan kun je ook makkelijker overschakelen op je kerndienst ipv zoals vorig jaar dat eerst de boel 2 uur heleMAAL plat moet liggen voordat de nooddienst opgestart kan worden
Het is hier geen OHIH hequote:Op maandag 19 december 2011 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands aub.
Er zijn hier AFSPRAKEN gemaakt dat we, indien een treinserie benoemen, bijv dit gebruiken: 'Serie 1900, IC Den Haag-Venlo ...'.. En niet 'Serie 1900....'
Heeft hij het zelf eindelijk begrepen, ga jij het een beetje lopen verprutsenquote:
Daar doen ze het te overdreven. Dat bedoelde ikquote:Op maandag 19 december 2011 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft hij het zelf eindelijk begrepen, ga jij het een beetje lopen verprutsen
is voor mijn tijd denk ik, sorry. Zal het na het eten even veranderen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands aub.
Er zijn hier AFSPRAKEN gemaakt dat we, indien een treinserie benoemen, bijv dit gebruiken: 'Serie 1900, IC Den Haag-Venlo ...'.. En niet 'Serie 1900....'
wachtmaar, straks raakt een trein in de slipquote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
"Door verwachte weersomstandigheden in het oosten van het land rijden er vanavond vanaf 20:30 uur minder treinen van Utrecht naar Arnhem".
ER - IS - NIKS - AAN - DE - HAND!!
Hey ziggy, heb jij deze week nog diensten overdag?quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tja. Beter vooraf maatregelen nemen dan wanneer je in de shit zit. Hoe dat is, hebben we nu al twee winters gezien.
En blijkbaar is dit ook het meteorologentopic?
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tja. Beter vooraf maatregelen nemen dan wanneer je in de shit zit. Hoe dat is, hebben we nu al twee winters gezien.
En blijkbaar is dit ook het meteorologentopic?
En terecht, ik kon de waterovergang afglijden. Had ik een slee meegenomen dan was ik nog 5 minuten vroeger op het station geweest ook. En ik dacht dat erg was, maar ik Wolvega was de parkeerplaats he-le-maal bedekt in ijs, geen vierkante meter zonder. De parkeerplaats van mijn werk was dan wel weer gestrooidquote:Op maandag 19 december 2011 17:51 schreef b2py het volgende:
In Almere reden de bussen al niet vanochtend door de gladheid! Dus pas maar op!
Dit zal ik vast wel even moeten uitleggen. Here goesquote:Op maandag 19 december 2011 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.
Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten.quote:Op maandag 19 december 2011 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.
Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuurquote:Op maandag 19 december 2011 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit zal ik vast wel even moeten uitleggen. Here goes![]()
1. Als dit omstandigheden zijn waarbij men "in de shit zit", zou ik zeggen: Ga capabel personeel zoeken, want zelfs als dit alles tot de max waarheid wordt, is er feitelijk niets aan de hand.
ja, want het materieel of de infrastructuur besluit om treinen te schrappenquote:Op maandag 19 december 2011 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuur
Als het goed is moeten de wissels nu Siberische toestanden aan. Dus daar zou het niet meer aan moeten liggen. Ik vraag me alleen af of het materieel dat winterproof is niet alleen bestaat uit mat'64quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
Het materieel besluit er wel mee om niet meer te rijden met vrieskou evenals de wissels.. Alsof de conducteurs of machinisten besluiten dat ze niet meer gaan rijden, dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
ja losjes 4 van de 6 treinen opheffen tussen Arnhem en Nijmegen "want er rijdt toch nog genoeg capaciteit"quote:Op maandag 19 december 2011 20:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten.
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.quote:Op maandag 19 december 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.
En niet een zootje broekeschijters die bij 5 cm verwachte sneeuw die alleen snachts valt en met een paar uur weer weg is, meteen gaat snijden in de dienstregeling, want dan ben je gewoon terminaal ongeschikt, hoe je het ook bekijkt.
Dat is ook personeel hè.quote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Ja.quote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nuquote:Op maandag 19 december 2011 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Post eens een bron greavy. Altijd![]()
Onthou dat nou. En niet interessant gaan doen over "aldus een PDF in mijn mailbox".
Gewoon. Bron, link, url.
Ja, als het te laat is proberen zij het laatste woord te hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 20:49 schreef James1988 het volgende:
Rikus en consorten trekken tenminste aan de bel, dat zie ik die pepermuntsabbelaars van ROVER nog niet zo snel doen
quote:Station Elst naar vier sporen
donderdag 15 december 2011 | 22:35
ELST - Station Elst krijgt in 2018 vier sporen. De extra sporen komen aan de andere zijden van de huidige perrons te liggen. ProRail komt met dit voorstel om de toenemende treindrukte op het hoofdspoor Arnhem-Elst- Nijmegen de komende jaren het hoofd te kunnen bieden.
Bovendien kan na 2018 dan ook weer een rechtstreekse trein tussen Tiel en Arnhem rijden. Deze treindienst wordt in 2016 vanwege die spoordrukte bij Elst geknipt, maar die maatregel is dus maar tijdelijk. Ook wordt de nu nog enkelsporige verbindingsboog naar de oude Betuwelijn bij Elst verdubbeld.
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoorquote:Consequenties vier sporen bij Elst nog vaag
maandag 19 december 2011 | 19:19
ELST - Het is nog onduidelijk wat de invloed op de omgeving is, als het spoor bij Elst wordt verdubbeld van twee naar vier sporen. Spoorbeheerder ProRail stelt voor om aan beide zijden van het perron op station Elst een spoor te laten lopen. En om de boog van/naar de Betuwelijn iets noordelijker te verdubbelen.
Daarmee moeten meer treinen op het baanvak Arnhem-Elst kunnen rijden en moet de dienstregeling robuuster en dus minder vertragingsgevoelig worden.
Het kan echter ook zijn dat door de spooruitbreiding minder fysieke ruimte voor de bouw van het nieuwe gemeentehuis in Elst overblijft. Ook is het niet ondenkbaar dat bij vier sporen andere veiligheidsnormen gelden dat bij twee sporen. En het is niet duidelijk waarom het keerspoor dat ProRail in 2015 bij Elst wil aanleggen meteen als extra perronspoor wordt aangesloten. ProRail gaat de komende maanden antwoorden op deze vragen geven.
Wat ik mij eerder afvraag: past het uberhaupt tussen de woningen?! Daarbij vind ik het ontzettend dom, dat station Arnhem Zuid niet viersporig is gemaakt. Dan had het hele traject tussen de twee bruggen viersporig kunnen zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor
Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.
Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
http://g.co/maps/4xm9cquote:Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor
Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.
Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
Daar hebben we er genoeg van, hoor.quote:Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
ja okee. Maar het lijkt alsof het gesnij in de dienst teruggedraaid wordt. niets is minder waar. nog steeds worden 4 van de 6 IC's weggesneden zonder welke reden dan ook. En oh ja, de laatste rijden we WEL. Alsof het een soort extra service betreft.quote:Op maandag 19 december 2011 20:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nu
Treinreiziger, Link, http://www.treinreiziger.(...)iet_aangepast-144026
Zo, hier je bron, link en url
quote:Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Dat maakt een bocht in een perron nog steeds niet wenselijk hoor..quote:Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Vast niet. Wegens de extreme weersomstandigheden vanavond ligt de materieelomloop morgen de hele dag overhoop. We MOESTEN natuurlijk wel al het ijzer de verkeerde kant op sturen. Want het zou misschien weleens een beetje kunnen gaan sneeuwenquote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef twiFight het volgende:
Eerste wat ik morgenochtend om 5:15 doe is iig kijken of er wel treinen rijden
ja, en er ligt een sloot naast en een akker.quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
Want?quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
Groningenquote:
Je moet altijd een paar troeven achter de hand houdenquote:Op maandag 19 december 2011 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een beetje Deventer overslaan huh
twitter:NSHispeed_info twitterde op maandag 19-12-2011 om 21:31:33#Fyra 961: #Fyra (Breda v 25:25 u) heeft een verwachte vertraging van ongeveer 30 minuten. reageer retweet
vet. Ik dacht altijd dat dat een jaartal wasquote:Op maandag 19 december 2011 21:39 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed kan toveren:twitter:NSHispeed_info twitterde op maandag 19-12-2011 om 21:31:33#Fyra 961: #Fyra (Breda v 25:25 u) heeft een verwachte vertraging van ongeveer 30 minuten. reageer retweet
Hoezo een bocht in het station van Elst? Dat is toch een kaarsrecht stuk spoorquote:Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
viersporigheidquote:Op maandag 19 december 2011 21:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo een bocht in het station van Elst? Dat is toch een kaarsrecht stuk spoor
Dat viszaakie toch?quote:Op maandag 19 december 2011 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zit wel een leuk restaurantje, Ophatsum
Het is en blijft voorlopig een luxe visboer daarquote:Op maandag 19 december 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat viszaakie toch?
Of is 't tegenwoordig nog wat meer soorten voer?
Als kind vaak opgestapt op de Wadlopertjes![]()
Bassie en Adriaan!quote:Op maandag 19 december 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
Zoek je eigen fout in je eigen post maar b2
In het echte oosten van het land (Twente dusquote:Op maandag 19 december 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, want het materieel of de infrastructuur besluit om treinen te schrappen
Je kunt je heil in dooddoeners zoeken natuurlijk. Het gaat er ook niet om dat je een standpunt hebt waar ik het niet mee eens zou zijn of zo. Maar er is je nou toch tientallen keren gevraagd om gewoon eens je standpunten toe te lichten en eens duidelijk te zijn. En als iemand dan vraagt wat je bedoelt met een boog in het spoor bij station Elst omdat dat, inderdaad, een kaarsrecht stuk spoor van een kilometer of 15 is. En jij antwoordt met één enkel woord, wat totaal nergens op slaat. Vind je het dan gek dat je niet serieus genomen wordt?quote:
Amen.quote:Op maandag 19 december 2011 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt je heil in dooddoeners zoeken natuurlijk. Het gaat er ook niet om dat je een standpunt hebt waar ik hetniet mee eens zou zijn of zo. Maar er is je nou toch tientalen keren gevraagd om gewoon eens je standpunten toe te lichten en eens duidelijk te zijn. En als iemand dan vraagt wat je bedoelt met een boog in het spoor bij station Elst omdat dat, inderdaad, een kaarsrecht stuk spoor van een kilometer of 15 is. En jij antwoordt met één enkel woord, wat totaal nergens op slaat. Vind je het dan gek dat je niet serieus genomen wordt?
En een grap is leuk, maar er zijn grenzen. Je hebt lang genoeg de tijd gehad om in de gaten te krijgen wat hier wel en niet de modus operandi is.
Nu normaal doen of opdonderen.
IEMAND (maar niemand weet wie) had WEL ZEVEN centimeter sneeuw voorspeldquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:33 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Waarom is Den Haag-Venlo nou los geknipt tussen Eindhoven en Venlo? In Venlo valt er alleen een mix van natte sneeuw en regen, meer niet.
Omdat ze sapelgeschift zijn, natuurlijk. Het had een haar gescheeld, of zelfs de laatste reismogelijkeden van de dag waren foetsie geweest. Kijk hier: http://www.voorbeterov.nl/111219b.phpquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:40 schreef mschol het volgende:
waarom knippen ze nog voordat het vriest allerlei lijnen doormidden?
Wedden voor een geldbedrag dat hierover straks geen Kamervragen worden gesteld?quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Omdat ze sapelgeschift zijn, natuurlijk. Het had een haar gescheeld, of zelfs de laatste reismogelijkeden van de dag waren foetsie geweest. Kijk hier: http://www.voorbeterov.nl/111219b.php
Ronduit beschamende misser!
quote:Spontane staking bij spoorwegen in Wallonië
Belga
di 20/12/2011 - 06:33
In verschillende stations in Wallonië is er een spontane staking uitgebroken bij de treinbestuurders. Heel wat treinen zijn niet uitgereden, ook enkele treinen richting Vlaanderen zijn afgeschaft.
Het gaat om een spontane staking van het personeel tegen de pensioenhervormingen van de nieuwe regering. In de stations van Bergen, Doornik, Couvin, Charleroi-Zuid en Ath heeft het spoorpersoneel sinds vanochtend het werk neergelegd. Het is voorlopig nog niet duidelijk of de actie ook in andere stations zal opgevolgd worden en hoe lang de actie zal duren.
De getroffen lijnen zijn
Brussel-Zuid - Quévy
Brussel-Zuid - Doornik
Doornik - Moeskroen
Wie meer informatie wil over de getroffen lijnen, kan terecht op www.railtime.be.
Telt dat niet gewoon als werkweigering, wat een aanleiding kan zijn voor ontslag?quote:
Jaha...quote:Op dinsdag 20 december 2011 07:35 schreef b2py het volgende:
Heeft het nog ernstig hard gesneeuwd in het oosten van het land gisteravond?
Dank.quote:
Ik weet 't niet zeker, maar mij lijkt van niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Telt dat niet gewoon als werkweigering, wat een aanleiding kan zijn voor ontslag?
dat heet opkomen voor de reizigerquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Omdat ze sapelgeschift zijn, natuurlijk. Het had een haar gescheeld, of zelfs de laatste reismogelijkeden van de dag waren foetsie geweest. Kijk hier: http://www.voorbeterov.nl/111219b.php
Ronduit beschamende misser!
Bijna. Staan nog minimaal 3 in Amersfoort. En de Dijksgracht nog aantal (of zijn dat vooral DH1'en?)quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:15 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt me dat nu zo'n beetje alle overgebleven tweetjes wel in de Waalhaven staan
Volgens mij DH1, maar waren die niet van Dijksgracht naar Amersfoort gesleept om op Dijksgracht ruimte te maken voor de V'tjes en de V250?quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Bijna. Staan nog minimaal 3 in Amersfoort. En de Dijksgracht nog aantal (of zijn dat vooral DH1'en?)
Oja, dat is ook zo. Die zijn in drie transporten overgebracht.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij DH1, maar waren die niet van Dijksgracht naar Amersfoort gesleept om op Dijksgracht ruimte te maken voor de V'tjes en de V250?
twitter:ECMLfan twitterde op dinsdag 20-12-2011 om 14:09:54#Fyra nu ook naar Hilversum http://t.co/48YMHIDG reageer retweet
Tja, lijkt me inderdaad nogal lastigquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Woensdag 21 december 2011 vrijden de volgende Thalys treinen niet:
[..]
Of harderwijk...quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
jammer dat ze die defecte trein niet op de hulpsporen bij Nunspeet of Putten konden krijgen.
Daar liggen geen extra sporen hoor.quote:
dat is al lang opgebrokenquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ahjawel joh dat ene afbuigseltje naar het Dolfinarium of weet ik waar het heen gaat
Oh?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh?
je moet vaker over de Veluwe razen lees ik welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoortje is toch al minimaal een jaar of drie weg
Altijd onderweg naar het avontuur
Kopmaken op Deventer, weinig perronsporen en enkelspoor Olst-Deventer?quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:00 schreef greavy het volgende:
Wat ik niet snap: Waarom gaan ze niet met de IC's via Deventer omrijden? Gewoon Groningen-Zwolle-Deventer-Amersfoort en verder. Of in omgekeerde richting Amersfoort-Deventer-Zwolle en verder.
Vroeger gebeurde dat wel....
Beperkt erg veel leed en vertraging. En je hebt de normale treinen ook niet extra sardientjes-in-blik-vervoer, wat je nu in de spits gegarandeerd creëert.
Creativiteit lukt alles. Dat omleiden ook. Kopmaken op Deventer hoeft ook niet aan het perron. Het is een omgeleide trein, dus die laat je lekker doorkarren op Apeldoorn, gooi je op Deventer op een niet-perronspoor.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Kopmaken op Deventer, weinig perronsporen en enkelspoor Olst-Deventer?
Deventer heeft geen 'niet-perronspoor' meer..quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Creativiteit lukt alles. Dat omleiden ook. Kopmaken op Deventer hoeft ook niet aan het perron. Het is een omgeleide trein, dus die laat je lekker doorkarren op Apeldoorn, gooi je op Deventer op een niet-perronspoor.
En met dat enkelspoor is er echt wel wat passend te maken. TRDL moet alleen zelf ook ingrijpen, en niet alles door ARI laten uitvoeren.
Deventer has no niet-perronspoorquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:04 schreef greavy het volgende:
gooi je op Deventer op een niet-perronspoor.
Hoeveel euro zet je in? Uit mijn hoofd gezegd spoor (30)5.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Deventer heeft geen 'niet-perronspoor' meer..
Dat dus. Zelfs goederentreinen passen er tussendoor. Reizigerstreinen dan helemaal. Vroeger gebeurde het ook. Maar de bijsturing van NS lijkt hier niet happig op te zijn. Vind 't een betere maatregel, als je mij vraagt. Gewoon de trein omleiden. Voornamelijk in de spits.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
het moet trouwens wel net kunnen trouwens. Net voor de IC Roosendaal wegsturen vanuit Zwolle. Daarna kan ie net na de IC uit Deventer het enkelspoor op en dan na binnenkomst van de IC uit Zwolle in Deventer naar Amersfoort vertrekken.
Hou je de IC uit het oosten een minuutje op, maar die heeft wel een buffer.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:09 schreef greavy het volgende:
Oh. Kut. Spoortje 305 is niet te bereiken vanuit Apeldoorn rechtstreeks.
Hmmquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer has no niet-perronspoorNiet op de manier hoe jij het wil toch
Zou niet hoeven. Ja, creativiteit moet je wel hebben. Tijd met kopmaken zonder nieuwe Mcn is bij 12 bakken VIRM 4 minuten benodigd.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar was het enkelspoor Deventer - Olst nergens een probleem dan?
alleen bij vertragingenquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar was het enkelspoor Deventer - Olst nergens een probleem dan?
Maar dat heb je nu ook. Nu is er ook overal ijzer verkeerd. Dat moet de reden niet zijn vind ik.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe komt je omloop uit met de fors langere rijtijd Zwolle - Deventer - Amersfoort dan? Eind van de avond staat al het ijzer op de verkeerde plek
Mits de machinist doorloopt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
kopmaken zonder nieuwe Mcn is bij 12 bakken VIRM 4 minuten benodigd.
precies. Het gaat om reizigers vervoeren, niet om ijzer laten rijden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat heb je nu ook. Nu is er ook overal ijzer verkeerd. Dat moet de reden niet zijn vind ik.
Klopt. Maar dat reizigers vervoeren vergeet NS wel eensquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het gaat om reizigers vervoeren, niet om ijzer laten rijden.
Het doorrijden zou je alleen in de brede spitsuren hoeven doen. Daarna is het niet meer nodig.
week of vier ongeveerquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:38 schreef xliefs. het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je, je geld hebt met de geld terug bij vertraging regeling?
Mwoah. De trdl zorgt voor overgenomen aansluitingen, niet de plp of de knoco.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
En met dat enkelspoor is er echt wel wat passend te maken. TRDL moet alleen zelf ook ingrijpen, en niet alles door ARI laten uitvoeren.
Ik heb er ook eens ooit 8 maanden op moeten wachten trouwens, maar ooit komt hetquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:25 schreef xliefs. het volgende:
[..]
Dankje! dan wachten we vrolijk verder op 13,30!
Wat voor prijs per kilometer is dat dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 00:46 schreef James1988 het volgende:
Zo, retourtje Breda - Willingen (DE, via Arnhem, Duisburg en Dortmund) is geboekt.
Lang leve de Sparpreise, voor ¤ 108 retour in de 1e klas.
Weet ik veel. In de 2e klas was het ¤ 78 retour, dus ik vond ¤ 30 voor die upgrade wel meevallenquote:Op woensdag 21 december 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor prijs per kilometer is dat dan?
Kloptquote:Op woensdag 21 december 2011 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht even. Die ene is in Kropswolde, en die andere in Maastricht. Zal wel van verschillende dagen zijn?
http://reizigersprotest.be/quote:Staking op 22 december 2011
Beste spoorwegvakbonden,
Beste NMBS,
Beste werknemers van de NMBS,
Wij doen een dringende oproep aan u!
Aanstaande donderdag 22 december 2011 plannen jullie een grootscheepse stakingsactie van 24 uur. De methodiek van het staken is jullie niet vreemd. Meer nog, wij als reizigers worden zodanig frequent geplaagd door dat soort van acties, dat we er hoe langer hoe minder begrip voor kunnen opbrengen.
Jullie plooien je graag in de rol van slachtoffer, terwijl dergelijke stakingen geheel zonder respect verlopen voor die mensen, organisaties en bedrijven die jullie er in de eerste plaats mee treffen. De gelatenheid waarmee reizigers hierop reageren wordt in de journaals getoond in de marge van het forum dat jullie voor jezelf creëren. Omdat de reizigers onvoldoende georganiseerd zijn, kunnen wij niet dezelfde vuist maken, zoals jullie ze door een goed georganiseerde vakbond kunnen tonen.
Welnu, voor ons, reizigers, is het genoeg geweest. Dit is misschien het moment om ons wèl te groeperen. Om wel een keer met onze vuist bij jullie op tafel te slaan. Om te zeggen dat het recht waarvan jullie je (meer dan vaak genoeg) bedienen stilaan ervaren wordt als een onrecht ten aanzien van ons.
Jullie snelle actie waartoe jullie je verplicht voelen noopt ook ons tot snelle actie.
Wij vinden dat jullie als overheidsbedrijf voor openbaar vervoer een sociale verplichting na te komen hebben. Omdat jullie hieraan verzaken, is de enige mogelijkheid om ons hier tegen te verzetten niet langer te betalen. Als jullie doorgaan met de geplande staking op 22 december 2011, zullen wij van 23 december 2011 tot 31 december 2011 zelf ons ticketje drukken en aanbieden aan de conducteur wanneer we gecontroleerd worden. Dit als duidelijk teken van protest.
We hopen dat dit jullie alsnog van de staking doet afzien,
Een steeds groter wordende groep van reizigers
terug in de tijd reizenquote:Op woensdag 21 december 2011 07:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt
Maastricht is van de 17e December, Kropswolde van 20 November.
quote:
Dat is een zondag. Da's misschien best tof om eens bij te wonenquote:Op woensdag 21 december 2011 08:57 schreef bork het volgende:
In Harmelen is vandaag een monument geplaatst dat herinnert aan de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis. (radioverslag)
RTV Utrecht zendt op 8 januari een historische documentaire uit over het drama bij Harmelen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat het maar eens flink uit de klauw gieren daar. Misschien dat er DAN wat verandert
Ver zul je niet geraken, er zijn al sinds gisteren overal acties.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat het maar eens flink uit de klauw gieren daar. Misschien dat er DAN wat verandert
Met deze actie brengen de reizigers ze dus even zelf op dat ideequote:Op woensdag 21 december 2011 10:16 schreef V2 het volgende:
Het zou slimmer zijn als ze ipv te staken gewoon een week geen controles zouden uitvoeren in de treinen, daar raken ze de NMBS harder mee, en doen ze de reiziger eens een plezier mee.
Ja klopt ...quote:Op woensdag 21 december 2011 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat is vandaag en morgen. En waarschijnlijk zul je er dan vrijdag ook nog wel last van hebben. Maar voorts hoop ik echt voor ze dat het eens aanslaat, zo'n reizigersactie. Want zeker in Wallonië, maar eigenlijk doorheen gans België, is staken gewoon een soort Nationaal Volksvermaak geworden. Zo wordt het nooit wat natuurlijkEn wie is er weer het bokje? De reiziger
![]()
Kan me voorstellen dat ze dat weleens goed beu zijn
Ja, vanmorgen was het random ...quote:Op woensdag 21 december 2011 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, dan ben je eigenlijk dom als je smorgens nog naar Brussel vertrekt....Als je weet dat je in de problemen gaat komen.
Of is het zo random dat er sws geen touw aan vast te knopen is?
Dat dus. En meer comfortquote:Op woensdag 21 december 2011 12:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
6 bakken plan V, ipv een enkel ICMm-III-tje (3 bakken)?
Lijkt me een prima vervanging!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |