Als het goed is moeten de wissels nu Siberische toestanden aan. Dus daar zou het niet meer aan moeten liggen. Ik vraag me alleen af of het materieel dat winterproof is niet alleen bestaat uit mat'64quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
Het materieel besluit er wel mee om niet meer te rijden met vrieskou evenals de wissels.. Alsof de conducteurs of machinisten besluiten dat ze niet meer gaan rijden, dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
ja losjes 4 van de 6 treinen opheffen tussen Arnhem en Nijmegen "want er rijdt toch nog genoeg capaciteit"quote:Op maandag 19 december 2011 20:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten.
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.quote:Op maandag 19 december 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.
En niet een zootje broekeschijters die bij 5 cm verwachte sneeuw die alleen snachts valt en met een paar uur weer weg is, meteen gaat snijden in de dienstregeling, want dan ben je gewoon terminaal ongeschikt, hoe je het ook bekijkt.
Dat is ook personeel hè.quote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Ja.quote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nuquote:Op maandag 19 december 2011 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Post eens een bron greavy. Altijd![]()
Onthou dat nou. En niet interessant gaan doen over "aldus een PDF in mijn mailbox".
Gewoon. Bron, link, url.
Ja, als het te laat is proberen zij het laatste woord te hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 20:49 schreef James1988 het volgende:
Rikus en consorten trekken tenminste aan de bel, dat zie ik die pepermuntsabbelaars van ROVER nog niet zo snel doen
quote:Station Elst naar vier sporen
donderdag 15 december 2011 | 22:35
ELST - Station Elst krijgt in 2018 vier sporen. De extra sporen komen aan de andere zijden van de huidige perrons te liggen. ProRail komt met dit voorstel om de toenemende treindrukte op het hoofdspoor Arnhem-Elst- Nijmegen de komende jaren het hoofd te kunnen bieden.
Bovendien kan na 2018 dan ook weer een rechtstreekse trein tussen Tiel en Arnhem rijden. Deze treindienst wordt in 2016 vanwege die spoordrukte bij Elst geknipt, maar die maatregel is dus maar tijdelijk. Ook wordt de nu nog enkelsporige verbindingsboog naar de oude Betuwelijn bij Elst verdubbeld.
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoorquote:Consequenties vier sporen bij Elst nog vaag
maandag 19 december 2011 | 19:19
ELST - Het is nog onduidelijk wat de invloed op de omgeving is, als het spoor bij Elst wordt verdubbeld van twee naar vier sporen. Spoorbeheerder ProRail stelt voor om aan beide zijden van het perron op station Elst een spoor te laten lopen. En om de boog van/naar de Betuwelijn iets noordelijker te verdubbelen.
Daarmee moeten meer treinen op het baanvak Arnhem-Elst kunnen rijden en moet de dienstregeling robuuster en dus minder vertragingsgevoelig worden.
Het kan echter ook zijn dat door de spooruitbreiding minder fysieke ruimte voor de bouw van het nieuwe gemeentehuis in Elst overblijft. Ook is het niet ondenkbaar dat bij vier sporen andere veiligheidsnormen gelden dat bij twee sporen. En het is niet duidelijk waarom het keerspoor dat ProRail in 2015 bij Elst wil aanleggen meteen als extra perronspoor wordt aangesloten. ProRail gaat de komende maanden antwoorden op deze vragen geven.
Wat ik mij eerder afvraag: past het uberhaupt tussen de woningen?! Daarbij vind ik het ontzettend dom, dat station Arnhem Zuid niet viersporig is gemaakt. Dan had het hele traject tussen de twee bruggen viersporig kunnen zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor
Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.
Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
http://g.co/maps/4xm9cquote:Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor
Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.
Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
Daar hebben we er genoeg van, hoor.quote:Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
ja okee. Maar het lijkt alsof het gesnij in de dienst teruggedraaid wordt. niets is minder waar. nog steeds worden 4 van de 6 IC's weggesneden zonder welke reden dan ook. En oh ja, de laatste rijden we WEL. Alsof het een soort extra service betreft.quote:Op maandag 19 december 2011 20:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nu
Treinreiziger, Link, http://www.treinreiziger.(...)iet_aangepast-144026
Zo, hier je bron, link en url
quote:Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Dat maakt een bocht in een perron nog steeds niet wenselijk hoor..quote:Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Vast niet. Wegens de extreme weersomstandigheden vanavond ligt de materieelomloop morgen de hele dag overhoop. We MOESTEN natuurlijk wel al het ijzer de verkeerde kant op sturen. Want het zou misschien weleens een beetje kunnen gaan sneeuwenquote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef twiFight het volgende:
Eerste wat ik morgenochtend om 5:15 doe is iig kijken of er wel treinen rijden
ja, en er ligt een sloot naast en een akker.quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
Want?quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
Groningenquote:
Je moet altijd een paar troeven achter de hand houdenquote:Op maandag 19 december 2011 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een beetje Deventer overslaan huh
twitter:NSHispeed_info twitterde op maandag 19-12-2011 om 21:31:33#Fyra 961: #Fyra (Breda v 25:25 u) heeft een verwachte vertraging van ongeveer 30 minuten. reageer retweet
vet. Ik dacht altijd dat dat een jaartal wasquote:Op maandag 19 december 2011 21:39 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed kan toveren:twitter:NSHispeed_info twitterde op maandag 19-12-2011 om 21:31:33#Fyra 961: #Fyra (Breda v 25:25 u) heeft een verwachte vertraging van ongeveer 30 minuten. reageer retweet
Hoezo een bocht in het station van Elst? Dat is toch een kaarsrecht stuk spoorquote:Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
viersporigheidquote:Op maandag 19 december 2011 21:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo een bocht in het station van Elst? Dat is toch een kaarsrecht stuk spoor
Dat viszaakie toch?quote:Op maandag 19 december 2011 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zit wel een leuk restaurantje, Ophatsum
Het is en blijft voorlopig een luxe visboer daarquote:Op maandag 19 december 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat viszaakie toch?
Of is 't tegenwoordig nog wat meer soorten voer?
Als kind vaak opgestapt op de Wadlopertjes![]()
Bassie en Adriaan!quote:Op maandag 19 december 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
Zoek je eigen fout in je eigen post maar b2
In het echte oosten van het land (Twente dusquote:Op maandag 19 december 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, want het materieel of de infrastructuur besluit om treinen te schrappen
Je kunt je heil in dooddoeners zoeken natuurlijk. Het gaat er ook niet om dat je een standpunt hebt waar ik het niet mee eens zou zijn of zo. Maar er is je nou toch tientallen keren gevraagd om gewoon eens je standpunten toe te lichten en eens duidelijk te zijn. En als iemand dan vraagt wat je bedoelt met een boog in het spoor bij station Elst omdat dat, inderdaad, een kaarsrecht stuk spoor van een kilometer of 15 is. En jij antwoordt met één enkel woord, wat totaal nergens op slaat. Vind je het dan gek dat je niet serieus genomen wordt?quote:
Amen.quote:Op maandag 19 december 2011 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt je heil in dooddoeners zoeken natuurlijk. Het gaat er ook niet om dat je een standpunt hebt waar ik hetniet mee eens zou zijn of zo. Maar er is je nou toch tientalen keren gevraagd om gewoon eens je standpunten toe te lichten en eens duidelijk te zijn. En als iemand dan vraagt wat je bedoelt met een boog in het spoor bij station Elst omdat dat, inderdaad, een kaarsrecht stuk spoor van een kilometer of 15 is. En jij antwoordt met één enkel woord, wat totaal nergens op slaat. Vind je het dan gek dat je niet serieus genomen wordt?
En een grap is leuk, maar er zijn grenzen. Je hebt lang genoeg de tijd gehad om in de gaten te krijgen wat hier wel en niet de modus operandi is.
Nu normaal doen of opdonderen.
IEMAND (maar niemand weet wie) had WEL ZEVEN centimeter sneeuw voorspeldquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:33 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Waarom is Den Haag-Venlo nou los geknipt tussen Eindhoven en Venlo? In Venlo valt er alleen een mix van natte sneeuw en regen, meer niet.
Omdat ze sapelgeschift zijn, natuurlijk. Het had een haar gescheeld, of zelfs de laatste reismogelijkeden van de dag waren foetsie geweest. Kijk hier: http://www.voorbeterov.nl/111219b.phpquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:40 schreef mschol het volgende:
waarom knippen ze nog voordat het vriest allerlei lijnen doormidden?
Wedden voor een geldbedrag dat hierover straks geen Kamervragen worden gesteld?quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Omdat ze sapelgeschift zijn, natuurlijk. Het had een haar gescheeld, of zelfs de laatste reismogelijkeden van de dag waren foetsie geweest. Kijk hier: http://www.voorbeterov.nl/111219b.php
Ronduit beschamende misser!
quote:Spontane staking bij spoorwegen in Wallonië
Belga
di 20/12/2011 - 06:33
In verschillende stations in Wallonië is er een spontane staking uitgebroken bij de treinbestuurders. Heel wat treinen zijn niet uitgereden, ook enkele treinen richting Vlaanderen zijn afgeschaft.
Het gaat om een spontane staking van het personeel tegen de pensioenhervormingen van de nieuwe regering. In de stations van Bergen, Doornik, Couvin, Charleroi-Zuid en Ath heeft het spoorpersoneel sinds vanochtend het werk neergelegd. Het is voorlopig nog niet duidelijk of de actie ook in andere stations zal opgevolgd worden en hoe lang de actie zal duren.
De getroffen lijnen zijn
Brussel-Zuid - Quévy
Brussel-Zuid - Doornik
Doornik - Moeskroen
Wie meer informatie wil over de getroffen lijnen, kan terecht op www.railtime.be.
Telt dat niet gewoon als werkweigering, wat een aanleiding kan zijn voor ontslag?quote:
Jaha...quote:Op dinsdag 20 december 2011 07:35 schreef b2py het volgende:
Heeft het nog ernstig hard gesneeuwd in het oosten van het land gisteravond?
Dank.quote:
Ik weet 't niet zeker, maar mij lijkt van niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Telt dat niet gewoon als werkweigering, wat een aanleiding kan zijn voor ontslag?
dat heet opkomen voor de reizigerquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Omdat ze sapelgeschift zijn, natuurlijk. Het had een haar gescheeld, of zelfs de laatste reismogelijkeden van de dag waren foetsie geweest. Kijk hier: http://www.voorbeterov.nl/111219b.php
Ronduit beschamende misser!
Bijna. Staan nog minimaal 3 in Amersfoort. En de Dijksgracht nog aantal (of zijn dat vooral DH1'en?)quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:15 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt me dat nu zo'n beetje alle overgebleven tweetjes wel in de Waalhaven staan
Volgens mij DH1, maar waren die niet van Dijksgracht naar Amersfoort gesleept om op Dijksgracht ruimte te maken voor de V'tjes en de V250?quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Bijna. Staan nog minimaal 3 in Amersfoort. En de Dijksgracht nog aantal (of zijn dat vooral DH1'en?)
Oja, dat is ook zo. Die zijn in drie transporten overgebracht.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij DH1, maar waren die niet van Dijksgracht naar Amersfoort gesleept om op Dijksgracht ruimte te maken voor de V'tjes en de V250?
twitter:ECMLfan twitterde op dinsdag 20-12-2011 om 14:09:54#Fyra nu ook naar Hilversum http://t.co/48YMHIDG reageer retweet
Tja, lijkt me inderdaad nogal lastigquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Woensdag 21 december 2011 vrijden de volgende Thalys treinen niet:
[..]
Of harderwijk...quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
jammer dat ze die defecte trein niet op de hulpsporen bij Nunspeet of Putten konden krijgen.
Daar liggen geen extra sporen hoor.quote:
dat is al lang opgebrokenquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ahjawel joh dat ene afbuigseltje naar het Dolfinarium of weet ik waar het heen gaat
Oh?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh?
je moet vaker over de Veluwe razen lees ik welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoortje is toch al minimaal een jaar of drie weg
Altijd onderweg naar het avontuur
Kopmaken op Deventer, weinig perronsporen en enkelspoor Olst-Deventer?quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:00 schreef greavy het volgende:
Wat ik niet snap: Waarom gaan ze niet met de IC's via Deventer omrijden? Gewoon Groningen-Zwolle-Deventer-Amersfoort en verder. Of in omgekeerde richting Amersfoort-Deventer-Zwolle en verder.
Vroeger gebeurde dat wel....
Beperkt erg veel leed en vertraging. En je hebt de normale treinen ook niet extra sardientjes-in-blik-vervoer, wat je nu in de spits gegarandeerd creëert.
Creativiteit lukt alles. Dat omleiden ook. Kopmaken op Deventer hoeft ook niet aan het perron. Het is een omgeleide trein, dus die laat je lekker doorkarren op Apeldoorn, gooi je op Deventer op een niet-perronspoor.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Kopmaken op Deventer, weinig perronsporen en enkelspoor Olst-Deventer?
Deventer heeft geen 'niet-perronspoor' meer..quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Creativiteit lukt alles. Dat omleiden ook. Kopmaken op Deventer hoeft ook niet aan het perron. Het is een omgeleide trein, dus die laat je lekker doorkarren op Apeldoorn, gooi je op Deventer op een niet-perronspoor.
En met dat enkelspoor is er echt wel wat passend te maken. TRDL moet alleen zelf ook ingrijpen, en niet alles door ARI laten uitvoeren.
Deventer has no niet-perronspoorquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:04 schreef greavy het volgende:
gooi je op Deventer op een niet-perronspoor.
Hoeveel euro zet je in? Uit mijn hoofd gezegd spoor (30)5.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Deventer heeft geen 'niet-perronspoor' meer..
Dat dus. Zelfs goederentreinen passen er tussendoor. Reizigerstreinen dan helemaal. Vroeger gebeurde het ook. Maar de bijsturing van NS lijkt hier niet happig op te zijn. Vind 't een betere maatregel, als je mij vraagt. Gewoon de trein omleiden. Voornamelijk in de spits.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
het moet trouwens wel net kunnen trouwens. Net voor de IC Roosendaal wegsturen vanuit Zwolle. Daarna kan ie net na de IC uit Deventer het enkelspoor op en dan na binnenkomst van de IC uit Zwolle in Deventer naar Amersfoort vertrekken.
Hou je de IC uit het oosten een minuutje op, maar die heeft wel een buffer.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:09 schreef greavy het volgende:
Oh. Kut. Spoortje 305 is niet te bereiken vanuit Apeldoorn rechtstreeks.
Hmmquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer has no niet-perronspoorNiet op de manier hoe jij het wil toch
Zou niet hoeven. Ja, creativiteit moet je wel hebben. Tijd met kopmaken zonder nieuwe Mcn is bij 12 bakken VIRM 4 minuten benodigd.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar was het enkelspoor Deventer - Olst nergens een probleem dan?
alleen bij vertragingenquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar was het enkelspoor Deventer - Olst nergens een probleem dan?
Maar dat heb je nu ook. Nu is er ook overal ijzer verkeerd. Dat moet de reden niet zijn vind ik.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe komt je omloop uit met de fors langere rijtijd Zwolle - Deventer - Amersfoort dan? Eind van de avond staat al het ijzer op de verkeerde plek
Mits de machinist doorloopt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
kopmaken zonder nieuwe Mcn is bij 12 bakken VIRM 4 minuten benodigd.
precies. Het gaat om reizigers vervoeren, niet om ijzer laten rijden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat heb je nu ook. Nu is er ook overal ijzer verkeerd. Dat moet de reden niet zijn vind ik.
Klopt. Maar dat reizigers vervoeren vergeet NS wel eensquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het gaat om reizigers vervoeren, niet om ijzer laten rijden.
Het doorrijden zou je alleen in de brede spitsuren hoeven doen. Daarna is het niet meer nodig.
week of vier ongeveerquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:38 schreef xliefs. het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je, je geld hebt met de geld terug bij vertraging regeling?
Mwoah. De trdl zorgt voor overgenomen aansluitingen, niet de plp of de knoco.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
En met dat enkelspoor is er echt wel wat passend te maken. TRDL moet alleen zelf ook ingrijpen, en niet alles door ARI laten uitvoeren.
Ik heb er ook eens ooit 8 maanden op moeten wachten trouwens, maar ooit komt hetquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:25 schreef xliefs. het volgende:
[..]
Dankje! dan wachten we vrolijk verder op 13,30!
Wat voor prijs per kilometer is dat dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 00:46 schreef James1988 het volgende:
Zo, retourtje Breda - Willingen (DE, via Arnhem, Duisburg en Dortmund) is geboekt.
Lang leve de Sparpreise, voor ¤ 108 retour in de 1e klas.
Weet ik veel. In de 2e klas was het ¤ 78 retour, dus ik vond ¤ 30 voor die upgrade wel meevallenquote:Op woensdag 21 december 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor prijs per kilometer is dat dan?
Kloptquote:Op woensdag 21 december 2011 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht even. Die ene is in Kropswolde, en die andere in Maastricht. Zal wel van verschillende dagen zijn?
http://reizigersprotest.be/quote:Staking op 22 december 2011
Beste spoorwegvakbonden,
Beste NMBS,
Beste werknemers van de NMBS,
Wij doen een dringende oproep aan u!
Aanstaande donderdag 22 december 2011 plannen jullie een grootscheepse stakingsactie van 24 uur. De methodiek van het staken is jullie niet vreemd. Meer nog, wij als reizigers worden zodanig frequent geplaagd door dat soort van acties, dat we er hoe langer hoe minder begrip voor kunnen opbrengen.
Jullie plooien je graag in de rol van slachtoffer, terwijl dergelijke stakingen geheel zonder respect verlopen voor die mensen, organisaties en bedrijven die jullie er in de eerste plaats mee treffen. De gelatenheid waarmee reizigers hierop reageren wordt in de journaals getoond in de marge van het forum dat jullie voor jezelf creëren. Omdat de reizigers onvoldoende georganiseerd zijn, kunnen wij niet dezelfde vuist maken, zoals jullie ze door een goed georganiseerde vakbond kunnen tonen.
Welnu, voor ons, reizigers, is het genoeg geweest. Dit is misschien het moment om ons wèl te groeperen. Om wel een keer met onze vuist bij jullie op tafel te slaan. Om te zeggen dat het recht waarvan jullie je (meer dan vaak genoeg) bedienen stilaan ervaren wordt als een onrecht ten aanzien van ons.
Jullie snelle actie waartoe jullie je verplicht voelen noopt ook ons tot snelle actie.
Wij vinden dat jullie als overheidsbedrijf voor openbaar vervoer een sociale verplichting na te komen hebben. Omdat jullie hieraan verzaken, is de enige mogelijkheid om ons hier tegen te verzetten niet langer te betalen. Als jullie doorgaan met de geplande staking op 22 december 2011, zullen wij van 23 december 2011 tot 31 december 2011 zelf ons ticketje drukken en aanbieden aan de conducteur wanneer we gecontroleerd worden. Dit als duidelijk teken van protest.
We hopen dat dit jullie alsnog van de staking doet afzien,
Een steeds groter wordende groep van reizigers
terug in de tijd reizenquote:Op woensdag 21 december 2011 07:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt
Maastricht is van de 17e December, Kropswolde van 20 November.
quote:
Dat is een zondag. Da's misschien best tof om eens bij te wonenquote:Op woensdag 21 december 2011 08:57 schreef bork het volgende:
In Harmelen is vandaag een monument geplaatst dat herinnert aan de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis. (radioverslag)
RTV Utrecht zendt op 8 januari een historische documentaire uit over het drama bij Harmelen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat het maar eens flink uit de klauw gieren daar. Misschien dat er DAN wat verandert
Ver zul je niet geraken, er zijn al sinds gisteren overal acties.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat het maar eens flink uit de klauw gieren daar. Misschien dat er DAN wat verandert
Met deze actie brengen de reizigers ze dus even zelf op dat ideequote:Op woensdag 21 december 2011 10:16 schreef V2 het volgende:
Het zou slimmer zijn als ze ipv te staken gewoon een week geen controles zouden uitvoeren in de treinen, daar raken ze de NMBS harder mee, en doen ze de reiziger eens een plezier mee.
Ja klopt ...quote:Op woensdag 21 december 2011 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat is vandaag en morgen. En waarschijnlijk zul je er dan vrijdag ook nog wel last van hebben. Maar voorts hoop ik echt voor ze dat het eens aanslaat, zo'n reizigersactie. Want zeker in Wallonië, maar eigenlijk doorheen gans België, is staken gewoon een soort Nationaal Volksvermaak geworden. Zo wordt het nooit wat natuurlijkEn wie is er weer het bokje? De reiziger
![]()
Kan me voorstellen dat ze dat weleens goed beu zijn
Ja, vanmorgen was het random ...quote:Op woensdag 21 december 2011 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, dan ben je eigenlijk dom als je smorgens nog naar Brussel vertrekt....Als je weet dat je in de problemen gaat komen.
Of is het zo random dat er sws geen touw aan vast te knopen is?
Dat dus. En meer comfortquote:Op woensdag 21 december 2011 12:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
6 bakken plan V, ipv een enkel ICMm-III-tje (3 bakken)?
Lijkt me een prima vervanging!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |